مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

بررسی پذیرش دانشجوی دکتری آزاد در کمیسیون آموزش مجلس

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: پذیرش دانشجو در مقطع دکتری دانشگاه آزاد عصر روز یکشنبه ۹ آبان ماه ۹۵ با حضور رئیس این دانشگاه در کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی شد.

محمد باقر عبادی در گفتگو با مهر افزود: حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد، عصر روز گذشته یکشنبه ۹ آبان ماه ۹۵ در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی حاضر شد و به سئوالات تعدادی از نمایندگان درباره کیفیت دوره دکتری این دانشگاه پاسخ داد.

وی ادامه داد: در این جلسه از میرزاده، درباره کیفیت دوره دکتری، رعایت ضوابط شورای گسترش وزارت علوم در پذیرش دانشجویان دکتری، تعداد اعضای هیات علمی متناسب با تعداد دانشجویان پذیرش شده و برخی موضوعات دیگر، سئوالاتی شد که وی به تمام آنها پاسخ داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه که بیش از یک ساعت به طول انجامید، رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد که تمام ضوابط پذیرش دانشجوی دکتری توسط دانشگاه آزاد رعایت شده و این دانشگاه براساس قانون عمل می کند.

وی یادآورشد: با وجود توضیحات رئیس دانشگاه آزاد، برای روشن شدن تمام ابعاد قضیه، نیاز به بررسی بیشتری است.

به گزارش مهر، به گفته برخی از نمایندگان، پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی طی سالهای ۹۳ و ۹۴ به لحاظ کمی و کیفی فاقد بررسی و پیش‌بینی‌های دقیق بوده برهمین اساس طرح تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد اسلامی برای بررسی نحوه پذیرش دانشجویان در مقطع دکتری به  هیات رئیسه مجلس ارایه شد و سپس هیات رئیسه مجلس، سئوالات نمایندگان را جهت تبیین موضوع و بیان معیارها و شاخص‌هایی که منجر به پذیرش تعداد قابل توجهی از دانشجویان در مقطع دکتری این دانشگاه شده بود به کمیسیون آموزش ارایه داد تا با حضور مسئولان دانشگاه آزاد بررسی کند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

100 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
انتظار
آبان ۱۷, ۱۳۹۵ ۹:۰۲ ق٫ظ

دوستان کسی می دونه نمره اخرین قبولی حقوق خصوصی چند بوده وکدوم شهر اخه من متوجه نشدم میتونم ۲۰ انتخاب داشته باشم لطفا جواب بدید.

به هادی
آبان ۱۷, ۱۳۹۵ ۸:۲۳ ق٫ظ

لایک، لایک

ناصر
آبان ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

آیا مدارک دکتری بین الملل آزاد از نظر وزارت علوم معتبر است؟ چرا هیچ توضیحی در مورد مدارک دکتری بین الملل آزاد موجود نیست؟

یاسر
آبان ۱۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۰ ب٫ظ

سلام آیا هنوز هم واسه ترم مهر میشه ثبت نام کرد؟ خانم سمیرا شما قرار بود امروز ۱۲ آبان برید ثبت نام کنید آیا ثبت نام شدید ؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون

جامانده از تکمیل ظرفیت
آبان ۱۲, ۱۳۹۵ ۴:۴۰ ب٫ظ

سلام دوستان گرامی
خواهشمندم اگر کسی اطلاع موثقی داره به من بگه.

آیا راهی هست کسی که از تکمیل ظرفیت مهر جامونده بخواد بره برای واحدی که میدونه شانس پذیرش داره اونجا درخواست بررسی مدارک بده جهت اینکه بعنوان قبولی تکمیل ظرفیت بهمن ماه اون واحد پذیرش بشه؟ مثلا اگر برم سازمان مرکزی این امکان پذیر هست؟؟؟

بیژن
آبان ۱۲, ۱۳۹۵ ۹:۳۸ ب٫ظ

بله دوست عزیز حتما نتیجه میگیرین, اگه غیبتتون رو موجه جلوه بدین خیلی بهتره.

جامانده از تکمیل ظرفیت
آبان ۱۳, ۱۳۹۵ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  بیژن

خیلی سپاسگزارم از دلگرمی وراهنمایی شما.
در پناه حق باشید

رضا مالی
آبان ۱۴, ۱۳۹۵ ۰:۲۳ ق٫ظ

جناب جامانده، بنده هم یک رشته شهر را جا انداختم جالب این در همان رشته شهر با فاصله ۳ از آخرین نفر جلو بودم و میتوانستم قبول شوم، لطفا اگر موفق شدید به بنده هم خبر دهید از شهرستان مراجعه کنم

خدمت سوال
آبان ۱۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

اگر منطقی باشید. قانون عطف به ماسبق نمیشه.با کمال احترام من روزانه تبریز هم قبول شدم، صرفا بخاطر شرایط متاهلی و فرزندان کوچکم الان افتخار تحصیل در دکترای دانشگاه آزاد اسلامی شهر خودم رو دارم. منظور این بود که هر جا جلو این ضرر گرفته بشه منفعته. وگرنه از نظر شما عقلانی هست دانشجویانی که الان پذیرفته شدند بیاند ضر وزیان بهشون پرداخت بشه!!!!!این حرف های سطحی برادر یا خواهر من نه مشکلی از شما حل میکنه نه بقیه.بله اگر اجازه انتقال وجابه جایی در مقطع دکترا وجو داشت، حتما انتقالی میگرفتم.ولی شرایط در مقطع دکترا این اجازه رو به من نمیده وگرنه الانم اگر هزینه ای می پردازم از کنار خانواده بودنش برای من دنیایی ارزش داره.

خدمت آقا رضا
آبان ۱۲, ۱۳۹۵ ۹:۰۵ ق٫ظ

بله ما منکر سیاست های اشتباه مسولین در این رابطه نیستیم. ما هم به عنوان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خواهان بررسی مسولان محترم می باشیم.چون به این شیوه ما نیز به عنوان فارغ التحصیلان دکترا متضرر می شویم. اگر به صحبتهای ما دقت فرموده بودید ما هم گله مند از این وضعیت پذیرش بوده ایم.منتها همه مسولین دانشگاه هها باید أین مساله رو در نظر بگیرند.هم تعداد پذیرش هم تعداد واحد های دانشگاهی حالا از هر نوعی برادر بزرگوار.وزرات علوم این مشکلات رو باید موجدانه پیگیری کند و مانع از تخطی دانشگاه ها شود.

سوال
آبان ۱۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  خدمت آقا رضا

یعنی الان اگر بررسی شود و قرار باشد دانشجویان مازاد پذیرش شده از دانشگاه خارج شوند و شما هم جزو انها باشید بفرض اینکه ضرر مالیتان جبران شود باز همین حرف را میزنید
حاضرید یک یا چند سال دیگر عمرتان را پشت کنکور بگذرانید؟

sajed
آبان ۱۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  سوال

من جای دوستان بودم میگفتم ۱۰۰ درصد

رضا به اتوسا و مانا
آبان ۱۲, ۱۳۹۵ ۸:۰۳ ق٫ظ

در رشته تازه تاسیس مهندسی مالی کل ظرفیت روزانه ، شبانه ، پردیسها روی هم رفته در کل کشور ۵ نفر است
ولی امسال آزاد در شانزده واحد زیر پذیرش داشته است

تبریز، یزد، سنندج، رودهن، کرج، کاشان، رشت، اراک، فیروزکوه، مراغه، قم، علی آبادکتول، قزوین، امارات متحده عربی، الکترونیکی، تهران جنوب(پردیس مرکز بین المللی کیش)
هر واحد اگر ۱۰ نفر پذیرش کرده باشد حدودا ۱۶۰ نفر در مهندسی مالی پذیرش شده است یعنی سی برابر کل دانشگاه های دیگر ، آزاد در این رشته دانشجو گرفته است.

خدمت علی مالی
آبان ۱۲, ۱۳۹۵ ۷:۵۶ ق٫ظ

فرمایشات شمامتین.ولی دانشگاه دولتی روزانه هم گنجایش پذیرشش یه تعریفی داره، یه سقفی داره.بعد فاکتور های دیگه هم است .خیلی ها دانشگاه آزاد یا پردیس و…….شهر خودشون رو که اکثرا مراکز استان ها هم است بخاطر بعد مسافت، شرایط متاهلی ترجیح میدند. نوع رشته هم مهمه،.من خودم شخصا کارشناسی رو دولتی روزانه قبول شدم، ولی نه از رشته ام راضی بودم نه از شهرش. ولی ارشدم رو دانشگاه آزاد شیراز شهر خودم خوندم. بخاطر رشته وشهرش احساس رضایت بیشتری داشتم. دکترا هم دولتی چند جا دعوت به مصاحبه شدم منتها به دلیل بعد مسافت وشرایط متاهلی دانشگاه آزاد شهر خودم رو ترجیح دادم.من قصدم توجیه سیاستهای غلط مسولین نیست در این سال ها در مورد شیوه پذیرش دانشجوی دکترا.فقط خواستم بگم در قضاوتتون همه جوانب را باید در نظربگیرید.

sajed
آبان ۱۲, ۱۳۹۵ ۹:۵۵ ق٫ظ

دوست عزیز نمیشه که با سنجیدن شرایط شخصی افراد طرفیت دانشگاهها و تعداد واحدهای دانشگاهی را بالا برد تو کشور ما سالانه باید ۲۰۰۰نفر فارغ التحصیل دکترا وجود داشته باشد نه ۵۰ هزار نفر
باید ۲ هزار نفر افراد نخبه رو جذب کنند نه ۵۰۰۰۰ نفر بعد اون ۵۰۰۰۰هزار نفر میان بیرون قاطعی نخبگان میشن میگن ما هم مدرک دکترا داریم
اون وقت چه انگیزه ای برای تحقیق و پژوهش در من نوعی و دیگران که در دانشگاههای تاپ درس میخونند باقی میمونه؟
نتیجش هم همین رکود علمی کشور و بعدش فاجعه میشه

رضا
آبان ۱۲, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  sajed

کاملا درسته این افزایش ظرفیتهای آزاد حال درس خوندن رو از آدم به شدت گرفته انسان با خودش فکر میکنه این همه تلاش برای چه؟؟؟؟

sajed
آبان ۱۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

دقیقا روزی صد دفعه میگم این همه تلاش برای چی

هادی
آبان ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

همکار دارم لیسانس دولتی از دانشگاه مهم اونم اما ازاد قبول نشد ….بعد ها هم که شد … هر چه تلاش کرد فرقی با بچه های لیسانس ازاد نداشت . خودش قبول داشت استادان ازاد فلان شهر که اکثرا از خارج اومده بودن کیفیت بهتری ارائه دادن . ما الان پروانه کار گرفتیم مشکلی هم نیس …دکتری هم بگیریم مجوز مطب میگیریم …بازم مشکلی نیس … موفقیت شغلی دوستان به اسم این دانشگاه و اون دانشگاه نیس …مهم اینه خودت چقدر تلاش کنی شخصیتت چطور روابط اجتماعی ات چطور …تو رشته ما سلامت رفتاری و ذکاوتت چقدر و استادهای خوب تجربه کردی یانه حالا چه ازاد چه دولتی …..الان من خودم که ازاد ممتاز بودم دانشجوهام میگن نمیشه اکثر درسهارو شما بدین؟ در حالیکه همکارانم دولتی خوندن درست نه بلد طرف حرف بزنه نه ارتباط برقرار کنه …شمام کار خودتون بکنین …وارد بازار کار شدین به حرف من خواهید رسید.

هادی
آبان ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  sajed

هیچ کجای دنیا کنکور نداره …. ورود مهم نیس خروج مهمتر و مهم استاندارد اموزشی کیفیت بالا امکانات لازم داره بایست استاد خوب اعزام کنند اموزش ببیند خارج کشور با تعهد سپردن وثیقه که حتما برگردن . بعد دیگه نگرانی وجود نخواهد داشت . رکود وقتی که افراد ۵ سال پشت کنکور بمونند . درضمن همه بالقوه نخبه اند برخی متاهل شاغل و یا فرصت مطالعه از صبح تا شب ندارن برا همین رتبه خوب نمیارن …دلیل بر عدم نخبه بودن نیس ..اجازه بدیم ادم ها خودشون هدف هاشون دنبال کنند.

الهام
آبان ۱۲, ۱۳۹۵ ۳:۲۸ ق٫ظ

همچنین شما آتوسا جان امیدوارم تو تمام مراحل زندگیت موفق و سر بلند باشی

Masmas
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۵ ب٫ظ

سلام
کسی خبر داره که نتایج تکمیل ظرفیت شرکت کننده های دعوت به مصاحبه سال٩۴ که در تکمیل ظرفیت ٩۵ شرکت کرده اند کی اعلام میشه

آتوسا
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۹ ب٫ظ

لایک مانا جان

مانا
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

امسال پذیرش درمقطع دکترای دانشگاه آزادخیلی کم بوده وتکمیل ظرفیت مهرکه اسمش ففط تکمیل ظرفیت بود،۹۵درصدش فقط جابجایی بود.دوستان لطفاواقع لین باشید.

علیرضا
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مانا

صدرصدموافقم ماناخانوم.من خودم باختلاف فقط۱دهم درصدمردودشدم.واقعاتکمیل مهرفقط جابجایی بود.

احسان
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۹:۴۴ ب٫ظ

دانشگاه آزاد در حسابداری و معماری بیست برابر روزانه ؛ شبانه ، پردیسها و پیام نور و غیر انتفاعیهای کل کشور دانشجوی دکتری پذیرش کرده است
در بعضی رشتها این نسبت ده برابر و در بعضی پنج برابر است.

مطلع
آبان ۱۲, ۱۳۹۵ ۷:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

دوست عزیز. در سال ۹۵ چنین اتفاقی نیفتاده و اطلاعاتتان غلط است

سوال
آبان ۱۲, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

والا من که رشتم هوشه کلا ۸ واحد امسال تو پذیرش اصلی و تکمیل بودن که اکه هر واحد کل ۱۰ تا رو گرفته باشه میشه ۸۰ تا در حالیکه پذیرش سراسری ۷۰ تاستکه حتما پر میشه درحالیکه آزاد خبر دارم بعضی واحد ها با ۴ تا ۵ تا تشکیل شده
ینی میشه گفت در کل کمتر از سراسری هم میگیره پس کلا قضاوت نکنیم هر کی هر جا هست درسشو خوب بخونه موفق میشه
دکتر داریم تا دکتر چه سراسری بخونی بی مطالعه میشی بیسواد که تا اخر عمر باس دنبال کار باشی چه ازاد بخونی با مطالعه میشی دکتر که همه دنبالت میگردن

فاطیما
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۹:۰۸ ب٫ظ

سلام شهلا جان . من میتونم تهران برا دکترا بیام یه مسافت بیشتر نیست ولی تا سمنان واقعا برام مشکله‌. دوستان دیگه راهنمایی نکردن. اگه کسی اطلاعی داره لطفا جواب بده

مهشید
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۹:۰۷ ب٫ظ

سلام جناب مطلع.
آیا جواب متأخرین مصاحبه از اعلام تکمیل ظرفیت بهمن مجزاست؟ یعنی به جز تکمیل ظرفیت پذیرش دیگه ای داره دانشگاه ازاد؟؟؟ اگه اینطور باشه خیلی به ضرر مردودی های شهریور و تکمیل مهر میشه. چقدر ما مردودی ها بدشانسیم.

آتوسا
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۸:۴۶ ب٫ظ

بله ثمین خانم، تعداد دانشجو، تعداد واحد های دانشگاهی، مدل های جور وواجور دانشگاهها همه دست به دست هم داده اند.خانه از پای بست ویران است.حمله به فقط دانشگاه آزاد بصورت یکطرفه بی انصافی است.بله باید مسئولان تعداد واحدها، مدل های مختلف دانشگاه و صد تا فاکتور دیگه رو در نظر بگیرند ومهم تر از همه آمار فاجعه آمیز دکتر های بیکار وسرخورده که در نهایت محصول بی برنامگی مسولان است.

سیامک
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  آتوسا

لایک آتوساخانوم

درسا
آبان ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  آتوسا

کاملا موافقم اگر قرار هست عدالتی باشه باید در خصوص دانشگاههای دولتی و پیام نور نیز انجام بشه .نه اینکه پیام نور اعلام کنه طبق قبل ظرفیت های ما تغییری نداشته .

علی
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۸:۳۵ ب٫ظ

بنظر می رسد اول باید سرانه دانشگاه سراسری استخراج بشه تا معلوم بشه کدوم دانشگاه نسبت کیفیت/دانشجو/استاد بهتری داره
دوم اینکه با توجه به اینکه مدرک دکترا هیچ تاثیری در سازمانها و ادارت بجز مراکز پژوهشی ندارد،
تمام اولویت ها برای جذب، استخدام و افزایش حقوق تا کارشناسی ارشد محاسبه بشه و داشتن دکترا هیچ تاثیری در آنها نداشته باشد آنوقت معلوم میشود که چه کسانی برای دانش و پژوهش وارد این مقطع میشوند.

خدمت دوست بزرگوار علی مالی
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۸:۲۸ ب٫ظ

همان طور که آتوسا جان هم گفتند رزمه خیل مهمه . در طی دوره دکترا ملاک اصلی دانشجوی دکترا به معنای واقعی اش است.وگرنه شمارش پذیرش واحد های مختلف دانشگاهی تاثیری به حال کسی نخواهد داشت.اگر کامنت دوستان رو امسال خونده باشید خیلی از دوستانم باز موفق نشدند قبول بشوند.بله قبول داریم باید پذیرش ها تعدادشون معقول باشه.کاملا متینه، همه قشر دانشگاهی با این مساله موافقند یعنی منطقی اش هم همینه .

علی مالی
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۹:۰۷ ب٫ظ

دوست عزیز هر کس با هوش متوسط شش ماه تا یکسال خوب درس بخونه میتونه روزانه قبول بشه کسی که رزومه به قول شما خیلی قوی داره قطعا سواد آن را هم داره در روزانه قبول بشه و اگر نه باید شک کرد

ثمین
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۸:۲۳ ب٫ظ

ما کاری به تعداد پذیرش در هر واحد دانشگاهی نداریم. بلکه مشکل اینه که دانشگاه آزاد تعداد شعبه های زیادی داره حتی توی شهرستانهای کوچیک! که این به تعداد غیر منطقی دانشجوی دکتری دامن میزنه.مثلا چندین دانشگاه آزاد درشهرهای مختلف یک استان وجود داره که خیلی از موارد هم رشته یکسان پذیرش میشه

آتوسا
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۸:۱۷ ب٫ظ

ممنونم الهام جان. برای همه دوستان عزیزم من جمله دوست بزرگوارم آرزوی موفقیت و پیروزی دارم.

الهام
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۷:۵۹ ب٫ظ

منم با نظر شما آتوسا جان موافقم من خودم ارشد رو علوم تحقیقات گذروندم بعد برای دکتری امسال شرکت کردم برای اولین بار هم بود مصاحبه می رفتم گرگان پذیرش شدم اساتیدشون خیلی از پایانامه من خوششون اومده بود با اینکه مدرک زبانم رو هنوز نگرفته بودم ولی چون مقاله داشتم و از پایانامه هم خوششون اومد قبول شدم تجربه مصاحبه نشون داد فرقی نمیکنه زیاد براشون که از کودوم دانشگاهی کارای اجرایی یا همون رزومه مهم بود من دو جا بیشتر برای مصاحبه نرفتم میتونستم روزانه سه تا دانشگاه دیگه هم برم منتها چون جنوب بود راهش برام خیلی دور بود شرکت نکردم

آتوسا
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۷:۰۲ ب٫ظ

سلام دوستان
اینجور حمله به دانشگاه آزاد نهایت بی انصافی است.در حالی که دانشگاه دولتی در قالب شبانه پردیس غیر انتفاعی متاسفانه به این مساله دامن زده اند.من شدیدا اعتقاد دارم، در مقطع دکترا عنوان دانشگاه مهم نیست بلکه رزمه غنی است که حرف اول رو میزند.پژوهش مفید انجام دادن مهم است. وگرنه صرف مدرک گرفتن چه از دولتی آزاد پیام نور چه فرقی میکنه. مدارکشون همه مورد تایید وزارت علوم است.غیر مجوز دارها هم که باید فیلتر شوند. پس أین همه جو علیه هر نوع دانشگاهی بدور از شان جامعه دانشگاهی است.

علی مالی
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۷:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  آتوسا

در مجموعه مالی شامل ۵ گرایش مدیریت مالی، مهندسی مالی ، مدیریت صنعتی گرایش مالی ، حقوق مالی و بیمه دانشگاه آزاد فقط در واحد علوم تحقیقات تهران ۵۰ نفر را پذیرش کرده است این در حالی است در دانشگاه دولتی شامل روزانه، شبانه، پردیسها و پیام نور در سراسر ایرا کلا ۳۵ نفر پذیرش شده است.
یعنی یک واحد علوم تحقیقات تهران بتنهایی بیش از کل روزانه شبانه پردیسها و پیام نور در مجموعه مالی دانشجو گرفته است.

فروغ
آبان ۱۲, ۱۳۹۵ ۹:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  آتوسا

کاملا موافقم

شهلا
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۷:۰۰ ب٫ظ

سلام. فاطمیا منم شرایط شمارو دارم وباشما هم رشته ام ودانشگاه تهران شمال قبول شدم.میتونیم تو بهمن ثبتنام کنیم؟

فاطیما
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۵:۵۰ ب٫ظ

با سلام من مهرماه دکترای علوم قرآن قبول شدم ولی متاسفانه به علت مسافت زیاد نتونستم برم. متاهلم و برام خیلی سخت بود که ۹ ساعت با دو تا مسافت تو راه باشم به نظر شما امکان داره بهمن ماه تکمیل ظرفیت بگیرن؟

دکتر
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۵:۰۷ ب٫ظ

دوستان از وزارت علوم ونمایندگان مجلس بخواهید جلوی جذب بی رویه دانشجوی دکترا در تمامی دانشگاهها گرفته بشه

نگین
آبان ۱۲, ۱۳۹۵ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر

اگه همه دانشگاهها ظرفیتشون رو کم کنند دانشگاه آزاد اینکارو نمیکنه مطمئن باشید!

عمران سازه
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

چند وقتیه که از دوستانی زیاد می شنویم که می گن دوره دکتری درس تازه ای نداره و تکرار دروس ارشده!
شاید در رشته هایی اینجور بوده باشه ولی در رشته های فنی و عمران و مکانیک دقیقا و بصورت کاملا قضیه برعکسه اتفاقا..
شاید کلماتی در عنوانهای دروس مشابه باشه و دوستان رو به اشتباه بندازه.ولی مثلا در رشته سازه دروس دکتری تماما بصورت غیر خطی عنوان دارن و کاملا متفاوت با دروس دوره ارشد هستن.و یا بارهای ضربه ای و تئوری انفجار و بارهای تصادفی و طراحی ساختمانهای بلند و …
اینها تماما مباحث تازه ای هستن که در مواردی حتی هیچ تشابهی هم با دروس ارشد سازه ندارن.

دکتری هوش مصنوعی
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۲ ق٫ظ

سلام
اون دوستانی که میفرمایند کلاس هاشون ۲۰-۳۰ نفری هست بروند و تحقیقی بکنند متوجه میشوند در دانشگاه ازاد متاسفانه متاسفانه کلاس های ارشد و دکتری باهم تشکیل میشود و کلاس ۲۰-۳۰ نفزی به منزله پذیرش اون تعداد نیست.

استاد طوفان
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

کلاس هاس ارشد دکترای با هم برگزار میشه؟؟؟ این که بدتره……

دکتری هوش مصنوعی
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  استاد طوفان

با بدتر بودن یا خوب بودنش کاری دارم، عرض میکنم واقعیت امر این هست نه ظرفیت های ۲۰ نفری….

دکترا
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۷:۵۶ ب٫ظ

دوست عزیز امکان نداره چنین چیزی. دوستان خودشون باید بدونند که درسهای ارشد با دکترا فرق دارد پس چطوری در یک کلاس برگزار میشود؟؟ میشه لطفا آن واحد دانشگاهی و رشته اش را بفرمایید تا ما بریم از نزدیک ببینیم؟

دکتری هوش مصنوعی
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکترا

من خودم الان مشغول به تحصیل هستم و به عین این رو میبینم…
شمام تشریف بیارید ببینید
هوش مصنوعی علوم تحقیقات تهران
ما ۷ نفر هستیم ولی کلاس ها ۲۰ نفری معمولا تشکیل میشه. این هم بگم که اکثر درس ها نه همه آن ها
سرفصل های دکتری و ارشد هوش رو ببینید خیلی از درس ها مشترک هستند و از این نظر دانشگاه کار غیرقانونی انجام نمیدهد ولی منکر نمیشه شد که اگر جدا تشکیل بشود قطعا بازده بیشتری خواهد داشت

دکتری هوش مصنوعی
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۰:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکترا

احتایج نیست تا اینجا هم بیاید! به عنوان دانشجو مهمان وارد سایت دانشگاه شوید و درس ها و اساتید هم ارشد و دکتری رو ببینید متوجه مشترک بودن خیلی از آن ها میشوید

دکترا
آبان ۱۲, ۱۳۹۵ ۲:۲۵ ب٫ظ

من خودم هم دانشجوی دکترای علوم تحقیفات هستم . ارشدم را هم در علوم تحقیقان گذرانده ام. از سال ۹۲ تا کنون در این دانشگاه هستم. دوستان بسیاری هم در رشته های مختلف میشناسم در همین دانشگاه والااینگونه نیست. مگر رشته ی شما یک مورد کاملا استثنایی باشه.

دکترا
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  استاد طوفان

نه والا اینظور نیست. مگه میشه آخه. درسها متفاوته. من الان خودم دکترا هستم. چرا شایعه درست میکنید. خیلی هم اساتید باتجربه دلسوز و باسوادی داریم. جمعیت کلاس هم بی هیچ وجه بیش لز ۸ نفر نیست

فرزان
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکترا

مثال نقضش رو میارم:
کلاس ما با ۱۰ دانشجو شروع شد و حالا بعد از تکمیل ظرفیت به ۲۰ نفر رسیده.
رشته آموزش ریاضی، علوم تحقیقات

امیرخان
آبان ۱۲, ۱۳۹۵ ۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  دکترا

کلاس ما هم با ۹ نفر شروع شد و بعد از تکمیل ظرفیت شد ۱۳ نفر و جالبه الان بعد از یک و نیم ماه از ترم گذشته ۴ ، ۵ نفر ادم جدید اومدن کلاس و با ما انتخاب کردن درس.بعد از اشنایی دیدیم که دانشجوی ارشد هستن و به دلیل مسایل مختلف مثل ترم اخر بودن و نبودن واحد و تموم کردن درس و غیره اومدن و با ما درس ورداشتن.
ادرس:سازه های هیدرولیکی،واحد علوم و تحقیقات

رضا مالی
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۹:۰۴ ق٫ظ

بهترین راه حل برگزاری آزمونهای تعیین سطح مدارک هست که تمام فارغ التحصیلآن بعد از فارغ التحصیلی مکلف به آزمون شوند و در صورت قبولی مدرک صادر گردد با این روش دیگر کسی جرات نمی کند بدون دانش وارد هیچ مقطعی شود

مهندس
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۹:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  رضا مالی

با سلام البته جهت پذیرش هم اگر مصاحبه ها بصورتی انجام می شد که اساتید دانشگاه نتوانند فرقی بین دانشجویان خودشان و غیره بگذارند دیگر هیچ بحثی چه برای ورود و چه برای خاتمه نمی ماند .. اما به نظر شما مسولین از این کارها می کنند

مهدیه
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۹:۰۱ ق٫ظ

باید و باید و باید کنترل از مقطع لیسانس و با توجه به نیازهای واقعی در اینده باشه و وقت و عمر و هزینه مردم تلف نشه. هر کسی که لیسانس بگیره در شرایط کنونی متمایل به ادامه تحصیل هست. تمام این مشکلات به دلیل تعداد بسیار زیاد و بررسی نشده دانشجوی لیسانس هستش و بس.

آرش
آبان ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۰ ب٫ظ

دیروز تو سایت خوندم ۸۵ درصد ظرفیت پذیرش غیر انتفاعی خالی مونده…….؟؟؟؟؟’!!!!!

علی
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  آرش

بله بیشتر واحدهای آزاد و غیرانتفاعی و حتی پیام نور با کمبود شدید دانشجو کارشناسی و حتی ارشد مواجه هستند.
برادر من فارغ التحصیل دکتری روزانه است به واحد دانشگاه آزاد و پیام نور شهرمون برای فقط حق التدریس رفته بودند
در جواب به او گفته بودند اساتید هیات علمی حال حاضرشون هم الان با کمبود شدید دانشجو برای تدریس مواجه هستند.
باور کنید باور نمی کرد که حتی حق التدریس هم وجود ندارد.

فرزان
آبان ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۰۹ ب٫ظ

با سلام
دانشگاه آزاد فقط در واحد علوم تحقیقات و فقط با دارا بودن یک استاد آموزش ریاضی اقدام به پذیرش نزدیک به ۲۰ دانشجو در رشته آموزش ریاضی نموده است؛ که از این تعداد نزدیک به ۸ نفر در تکمیل ظرفیت پذیرش شده اند.
در حال حاضر کلاسهای ما با ۱۶ الی ۲۰ دانشجوی دکتری برگزار می شود که تاسف بار است.
از عزیزانی که در پی اچ دی تست زحمت بسیار میکشند تقاضای اطلاع رسانی دارم.

دکتر
آبان ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  فرزان

دانشجوی دکترا در همه دانشگاهها برای هر گرایشی باید ۱ نفر فوقش ۲ نفر باشه نه ۲۰ نفر نه ۱۰ نفر

علی
آبان ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرزان

تا الان می گفتند ۷ نفر پذیرش کرده اند چطور شد ۲۰ نفر مگه کارشناسیه

zahra
آبان ۱۰, ۱۳۹۵ ۹:۵۰ ب٫ظ

باید همه مردم حق درس خوندن داشته باشند تا هرمقطعی که میخوان بتونند بخونن.هرکی تونست دولتی هرکی هم به دلیل ظرفیت کمتر دکتره حداقل حق خوندن در ازاد رو داشته باشه.ادامه تحصیل حق همه ست
اگر میخواد تو دکتری سختگیری بشه و نگیرن بهتره از پایه همون مقطع لیسانس سخت بگیرن و محدود تا دیگه اینهمه متقاضی نباشه

دکتر
آبان ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  zahra

اصلا اینطور نیست کی گفته ادامه تحصیل حق همه است؟کجای دنیا اندازه ایران دانشجوی دکترا جذب کردن؟ تو یه جامعه همه میتونند وکیل بشند؟ادامه تحصیل تا جایی حق همه است که سواد خوندن و نوشتن داشته باشند
دکترا حق کسانیست که بتونند برا کشور کاری کنند

راه حل 2
آبان ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  zahra

موافقم با زهرا. حرف دکتر تا زمانی درسته که از همون لیسانس اجرا بشه.و سفت و سخت هم اجرا بشه.

علی
آبان ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  راه حل 2

ابجی اون کلاس اکابر یا حداکثر دیپلم است که حق همه است نه آخرین مدرک تحصیلی
لیسانس و فوق لیسانس که بدون کنکور است و حق همه شده انتظار دارید دکتری هم اینطور باشد هر چند که سه سال است عملا دکتری آزاد هم به علت افزایش پذیرشها بیش از حد، بدون کنکور شده است.

نازنین
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کی گفته لیسانس و فوق لیسانس حق همه هست ما که فقط برای قبولی در این دو مقطع تا نصف شب بیدار مینشستیم و یکسره درس میخوندیم.حالا که از ما گذشت حق همه شد؟ پس اگه قراره حق رعایت بشه در تمام مقاطع باید رعایت بشه نه اینکه لیسانس و فوق لیسانس.

نگین
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

لایک

هنر
آبان ۱۰, ۱۳۹۵ ۵:۲۰ ب٫ظ

ای کاش بهمن تکمیل بگیره . ای کاش :-(

reza
آبان ۱۰, ۱۳۹۵ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  هنر

من یک تماس تلفنی راجع به قضیه دیگری با مرکز آزمون داشتم که یکی از راه حل های ایشون تکمیل ظرفیت بهمن اعلام شد، منم دوباره سوال کردم که بهمن تکمیل ظرفیت داره گفتن ۱۰۰ درصد خواهد داشت.

سمیرامیس
آبان ۱۲, ۱۳۹۵ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  هنر

هم رشته ای نازنینم تکمیل ظرفیت بهمن ماه وجودداره وصددرصدمطمءنم.انشاالله که دربهمن ماه همکلاس شویم.ازمرکزآزمون پرسیدم.

عمران سازه
آبان ۱۰, ۱۳۹۵ ۴:۴۷ ب٫ظ

سلام
اقایون و خانوما، دوستان عزیزم..
به خدا قسم که ما در دانشگاه دولتی داریم زحمت می کشیم و با جدیت و علاقه و تلاش زیاد داریم درس می خونیم.خدا شاهده طول هفته از نوشتن برنامه با متلب و اوپن سیس و …برای تمرینات مختلف فاینایت المنت غیر خطی و دینامیک پیشرفته و جواب گرفتن یکسان هم از نرم افزار و هم از برنامه نوشته شده توسط خودمون وقت سر خاروندن هم نداریم.
همین اول کار استاد برد مرکز تحقیقات سازه دانشگاه و امکانات داخلش رو نشونمون داد و اشنا کرد و گفت این ترم که خوب اب بندی شدین و در نرم افزارها و مفهوم دروس و کاری که می خوایم بکنیم واقعا ماهر شدین از ترم بعد کل وقتمون رو اینجا و داخل این سوله خواهیم گذروند و با میز لرزه و جک نیرو و …صبح رو شب خواهیم کرد…
خدا شاهده وقتی زحمات خودمون رو با بعضی کلاسها و دوره های بعضی دانشگاهها می سنجم (که هممون می دونیم منظورم چی هست ) از یک طرف خوشحالم که داریم واقعا در حد اون چیزی که قراره بشیم زحمت می کشیم و از یه طرف ناراحت می شم که سالها بعد شاید کسایی که بدون کلاس خوب و زحمت زیاد و به راحتی این عنوان رو بدست اوردن از ما جلوتر هم باشن…
مجلس محترم و وزارت علوم عزیز لطفا این بحث رو جدی بگیرین و کاری رو که شروع کردین با جدیت به سرانجام برسونین

فروغ
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  عمران سازه

خوب اگه درس میخونی و زحمت میکشی برای خودت داری میخونی بقیه چیکارکنن مگه ما تو مقطع دکتری ازاد درس نمی خوانیم

فروغ
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  عمران سازه

صحبت های شما بیشتر متعصابانه هست تا واقعی و دلسوزانه ما در ازاد و سراسری دانشجویانی داریم که در سطح دنیا فعالیت ها و پروژه های بزرگی رو داشتند و ثبت کردند دوره تبعیض خیلی وقته که تمام شده اگر حرفی دارید لطفا بدون توهین به دانشجویان زحمت کش دکتری ازاد بگید و تعصب بی مورد رو کنار بگذارید

درسا
آبان ۱۳, ۱۳۹۵ ۱۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  عمران سازه

دوست عزیز سطح معلومات افراد از گذشته ها هم که بررسی کنید متوجه میشید که با هم تفاوت داشته وشما به راحتی می تونید در موقعیت های گوگان خودتون را اثبات کنید .به عنوان مثال پزشکان و جراحان مختلفی در سطح کشور داریم ولی جراحان مطرح و زبده به راحتی حتی از طریق طبقه عام جامعه قابل شناسایی هستند.الزاما وجود تعداد کثیری دکترا در رشته مهم نیست این شما هستید که باید بتونبد خودتون در عرصه های مختلف به دیگران اثبات کنید.

مدرس
آبان ۱۰, ۱۳۹۵ ۳:۰۲ ب٫ظ

ازمسولین دانشگاه آزاد خواهشمندم مدارک دانشگاه آزاد رو تو جامعه کم ارزش نکنند .

هادی
آبان ۱۰, ۱۳۹۵ ۹:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مدرس

دوره دکتری تکرار دروس ارشد حالا تکلیف بدن یا ندن مثلا تو رشته ما روانشناسی شما اسیب تو کارشناسی و تو ارشد خوندی چی میخوان بگن که شما نوعی نمیدونی ….بعدشم درس همینه زحمت داره استاد دولتی تو ازاد هم میاد … مواردی بوده از ازاد رفتن دولتی درس دادن …..استاد هم داریم دولتی درس نمیداد استاد هم داریم ازاد هر هفته یک کتاب امتحان شفاهی میگرفت ….. استاد داشتیم خودش اقرار کرد شما از سراسری ها قوی ترین …… کنکور بحثش با درس تو دانشگاه فرق داره تعصب نبایست داشت …. بعدش هم عده ای کار هم میکنن . اما درس را هم دوس دارن فرصت و زمان رقابت ندارن مهم خروج نه ورود یادتون باشه

علی
آبان ۱۰, ۱۳۹۵ ۲:۴۴ ب٫ظ

در بعضی رشته ها مثل معماری و حسابداری دانشگاه آزاد بیست برابر کل ظرفیت دانشگاه های دولتی شامل روزانه، شبانه، پردیسها ، پیام نور دانشگاه آزاد دانشجوی دکتری گرفته است
در بعضی رشته ها تا ده برابر و در بعضی رشته ها حداقل پنج برابر.

دکترا
آبان ۱۰, ۱۳۹۵ ۲:۳۹ ب٫ظ

به نظر شما آیا با این روند دانشگاه آزاد واسه بهمن تکمیل ظرفیت داره؟
البته وزارت علوم خودشم کم دانشجو نمیگیره حالا گیر داده به دانشگاه آزاد.

دانشجوی سال آخر دکتری اللکترونیک (حق التدریس ساعتی 6 تومان)
آبان ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

در بهترین دانشگاه های آزاد کلاس های ارشد و دکتری باهم برگزار میشود و بعضا به ۲۵ نفر میرسد. من دانشجوی دکتری الکترونیک هستم پذیرش هر سال ۲۰ دانشجوی دکتری برای یک واحد که ۳ ۴ تا استادیار دارد فاجعه است وای به حال واحد های دور افتاده. اقدام وزارت علوم قابل تحسین است ولی به یقین در نهایت کوتاه خواهد آمد. این ضعف وزارت علوم مسبوق به سابقه است مانند صدور مجوز یکبار پذیرش . اصلا یکی این حرف رو معنی کنه یعنی چی یکبار پذیرش اگه شایستگی ندنره کلا نداره امسال و سال بعد نداره.ه .

reza
آبان ۱۰, ۱۳۹۵ ۷:۰۶ ب٫ظ

کاش ۲۵ نفر باشه
در واحد علوم تحقیقات تهران یک سری از کلاسهای دکترای کامپیوتر به صورت ۳۵ نفره برگزار میشه.
من خودم مشکلی داشتم در این زمینه که مراجعه به مدیر گروه کردم و موضوع را مطرح کردم، ایشون اعلام کردن ما امسال فقط کارشناسی ارشد نرم افزار ۴۰۰ نفر برداشتیم !!!!!
حالا نمیدونم واقعا صحت داشت این حرفا

هدی۱۱۱
آبان ۲۴, ۱۳۹۵ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  reza

متاسفانه واحد علوم و تحقییات که باید سرآمد و الگو دیگر واحدها باشد‌. اما کاملا برعکس میباشد. کلاسهای دکتری کامپیوتر با میانگین ۳۰ نفر برگزار میشود و بصورت مشترک با دانشجویان ارشد میباشد.
وقتی علوم تحقیقات رعایت نمیکند چه توقعی از دیگر واحدهای دانشگاه آزاد میتوان داشت

به حسین دانشجوی عمران سازه
آبان ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۴ ب٫ظ

منم با نظر شما ۱۰۰ درصد موافقم . امیدوارم وزارت علوم و مجلس این مساله و پیگیری کنن و پذیرش دانشجو در مقطع دکترا قانون مند شود ان شاالله . بلاخره باید ۱ فرقی بین دانشجویان زحمت کش و تلاشگر با سایرین وجود داشته باشد . بعضی از دانشجویان با معدل های بالا و نمره بالا در آزمون پذیرش می شوند که متاسفانه با این شرایط پذیرش آسان توسط دانشگاه آزاد از ترس نداشتن تضمین شغلی و شهریه سرسام آور مقطع دکترا و بی ارزش شدن این مدرک در اینده ای نزدیک از ادامه تحصیل منصرف می شوند. این در جایی است که کیفیت آموزشی در مقطع دکترا بسیار پایین است و مثلا در برخی رشته ها با گرایش های متفاوت کلاس های یکسانی برگزار می شود در صورتی که دروس اصلی و تخصصی در هر گرایش متفاوت است و این بستگی به گرایش اصلی هیات علمی همان واحد دانشگاهی دارد که متاسفانه برخی از اعضای هیات علمی فارغ التحصیل کشورهایی مانند مالزی و تاجیکستان هستند که از نظر علمی سطح فوق العاده پایینی دارند و کوجکترین کمکی به ارتقای سطح علمی دانشجویان مقطع دکترا نخواهند کرد. ما از وزارت علوم و مجلس خواستاریم علاوه بر پذیرش بی حد و بدون اصول در این مقطع در دانشگاه آزاد اسلامی به کیفیت آموزشی در این واحدها حتی واحدهای با مجوز توجه بیشتری مبذول دارند و ظرفیت پذیرش در مقطع دکترا و کیفیت آموزشی و پژوهشی در این دانشگاه در سطح استاندارد و یا نزدیک به استاندارد باشد . با تشکر

دکتر لیلا
آبان ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

مطمئن باشید تکمیل ظرفیت بهمن نیست مثل سال ٩٣ دوباره مجلس نمیزاره تکمیل ظرفیت ازاد بگیره اینم شانس ما

استاد طوفان
آبان ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

رئیس دانشگاه آزاد عنوان کرد که تمام ضوابط پذیرش دانشجوی دکتری توسط دانشگاه آزاد رعایت شده و این دانشگاه براساس قانون عمل می کند خوب مسلما اونا می گن همه چیز رعایت نماینده هایمجلس باید برن داخل واحدهای دانشگاه ازاد بررسی کنند اصلا این یعنی چی

حسین دانشحوی دکتری عمران سازه
آبان ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

بنده از وزارت علوم و مجلس درخواست دارم پیگیر پذیرش بی حد و حساب مقطع دکتری و ارشد دانشگاه آزاد و موسسات غیر انتفاعی باشتد و نگذارند شان مقاطع دکتری و ارشد بیش از این خدشه دار شود و بنظر میرسد در آینده ای نزدیک ما شاهد بیکاری فارغ التحصیان مقاطع دکتری و ارشد خواهیم بود که این امر هزینه اجتماعی بسیار بالایی برای دولت خواهد داشت
لازم بذکر است ما دانشجویان مقلطع دکتری و ارشد ازاین پیگیری وزارت علوم و مجلس محترم قاطعانه حمایت می کنیم