مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

هشدار وزارت علوم به داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مدیرکل دانشگاه های غیردولتی وزارت علوم تاکید کرد: تنها کد رشته‌هایی که در سایت وزارت علوم اعلام شده مجوز دارند و مدرک تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد در کدرشته های غیرمجوزدار، تأیید نمی شود.

به گزارش مهر، کارن ابری نیا، مدیرکل آموزش عالی دانشگاه های غیردولتی وزارت علوم با حضور در یک برنامه تلوزیونی، اختلاف وزارت علوم و دانشگاه آزاد برسر کدرشته های این دانشگاه را بررسی کرد.

وزارت علوم دانشگاه آزاد را بسیار تحمل کرده است

ابری نیا در پاسخ به درخواست دانشگاه آزاد مبنی بر ارزیابی دانشگاه آزاد مانند سایر موسسات آموزش عالی گفت: این صحبت ها شگفت آور است، وزارت علوم طی سال های اخیر به دنبال ارتقاء کیفیت آموزشی است، با این وجود مشکلاتی را که دانشگاه آزاد ایجاد کرده بسیار تحمل کرده و با این دانشگاه همراهی کرده است.

تعطیلی ۶۰ درصد فعالیت دانشگاه آزاد در صورت اجرای معیارها

وی ادامه داد: وزارت علوم اگر قصد داشت معیارها، شاخص ها و ضوابطی را که برای زیر نظام‌های دیگر اجرا کرده برای این دانشگاه اجرا می کرد، الان شاید ۶۰ درصد فعالیت های این دانشگاه تعطیل می شد.

مدیرکل آموزش عالی دانشگاه‌های غیردولتی وزارت علوم، ادامه داد: بالاخره اتفاقاتی که در دوره های گذشته و دولت های قبل رخ داده، مانند قطاری است که در ریل افتاده و نمی شود آن را متوقف کرد، باید آن را به ریل اصلی خود بازگرداند.

شورای عالی برنامه ریزی بالاترین مرجع تصویب مجوزها

وی تصریح کرد: برای این کار باید به دانشگاه آزاد فرصت داده شود، که داده شد، شورای عالی برنامه ریزی به عنوان بالاترین مرجع تصویب مجوزها برای آموزش عالی در کشور است فرقی هم نمی کند که برای کدام زیرنظام باشد.

کمیته ۳ نفره اصلا مطرح نبوده است

ابری نیا افزود: اینکه ادعا می شود یک کمیته سه نفره برای تصویب این کدرشته ها وجود داشته این موضوع اصلا مطرح نبوده، این کمیته ۲۰ الی ۲۵ سال پیش مطرح شده و اصلا اجرایی نشده، یک عضو این کمیته از وزارت علوم بوده که اصلا شرکت نکرده است.

وی در پاسخ به این سوال که، وزارت علوم نمی خواهد دانشگاه آزاد با دانشگاه هایی که اغلب، اعضای هیات رئیسه دانشگاه های دولتی در آنها سهام دارند رقابت کند، تصریح کرد: اساسنامه دانشگاه آزاد در سال ۸۹ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و اصلاح شد.

دانشگاه آزاد نمی تواند تافته جدا باشد

مدیرکل آموزش عالی دانشگاه های غیردولتی وزارت علوم افزود: در بند اول اساسنامه دانشگاه آزاد آمده است، این دانشگاه یک موسسه آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی محسوب می شود و بنابراین زیرنظام وزارت علوم است، باید از تمام ضوابط حاکم پیروی کند و نمی تواند تافته جدا بافته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تمام دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی، تحت نظارت وزارت علوم هستند، همگی دارای هیات امنا هستند، نماینده وزیر علوم در تمام این هیات ها حضور دارد و دانشگاه مادر بر این موسسات و دانشگاه ها نظارت دارد.

سهامی در موسسات غیرانتفاعی ندارم

وی ادامه داد: من شخصا در هیچ موسسه غیرانتفاعی سهام ندارم، برخی همکاران ما سهام دارند و اتفاقا برخی از همکاران ما که دارای سهام هستند در سطح بندی موسسات، رتبه موسسه آنها در سطح ۴ قرار دارد. اگر قرار بود امتیاز ویژه ای برای آنها قائل باشیم، می توانستیم آنها را در سطوح بالاتر قرار دهیم. حتی سازمان بازرسی می تواند از این موسسات بازدید کند که به این موسسات مجوز خاصی نداده ایم.

پذیرش دانشجو فقط برای افزایش درآمد فاجعه است

مدیرکل آموزش عالی دانشگاه های غیردولتی وزارت علوم ادامه داد: این یک فاجعه است که دانشگاه آزاد با پذیرش دانشجو تنها درآمد خود را بالا برده و امورات خود را بگذراند، این راه صحیحی نیست، بلکه باید با وزارت علوم تعامل کند. وزارت علوم به دنبال رشد و توسعه دانشگاه آزاد است.

وی خاطرنشان کرد: ما نمی خواهیم این دانشگاه سقوط کند اما ادعای ما این است اگر این روند را پیش گیرد، کیفیت نازلی را ارایه خواهد کرد، این مساله منجر به سقوط آموزش عالی می شود و این درست نیست و باید جلوی آن گرفته شود.

تعیین تکلیف کد رشته های یک بار پذیرش

ابری نیا خطاب به داوطلبان دانشگاه آزاد تاکید کرد: تنها کد رشته‌هایی که در سایت وزارت علوم اعلام شده دارای مجوز هستند. دانشجویان به سایت وزارت علوم مراجعه کرده و کد رشته های دارای مجوز را انتخاب کنند در صورتی که در غیر از این کد رشته ها تحصیل کنند مدارک آنها تایید نمی شود.

وی درباره تکلیف کد رشته هایی که مجوز یک بار پذیرش دارند نیز گفت: درصورتی که این کد رشته ها سال آینده اصلاح نشود، آنها نیز از لیست وزارت علوم خارج می شوند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

83 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خبر۱
آذر ۶, ۱۳۹۵ ۱:۱۸ ق٫ظ

تا کنون بحث مجوز همه رشته محلهای پذیرش شده در وزارت علوم با دانشگاه آزاد حل شده و فقط دو موضوع تکمیل ظرفیت ۹۴ که اخیرا و در سال ۹۵ انجام شده و دوم پذیرش بدون آزمون یا همان استعدداد درخشان که گویا مطابق مصوبات وزارتخانه انجام نشده هنوز باز و محل مناقشه است. موفق باشید

مهسا مدیریت مالی
آبان ۲۶, ۱۳۹۵ ۱:۵۲ ب٫ظ

سلام دوستان
مقاله تو مصاحبه خیلی مهمه
از کتاب هم مهمتره پیش مصاحبه کننده ها
چطوری باید بنویسیم؟ کسی نیست کمک کنه

مدیریت صنعتی مالی,...،،،،
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۸:۳۳ ب٫ظ

بین المللی انزلی که اعتبار نداره .

دکتر آینده
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۳:۳۶ ب٫ظ

سلام دکتری نرم افزار بین الملل آزاد گلبهار مشهد مجوز دارد؟یعنی از نظر وزارت علوم معتبر است؟بعد فارغ التحصیلی در مدرک کلمه بین الملل نوشته می شود؟؟

ناصر
اسفند ۱۵, ۱۳۹۶ ۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر آینده

بله ثبت میشه و واحدهای بین الملل دانشگاه آزاد از طرف وزارت علوم اعتبار نداره

علی
آبان ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

متاسفانه براساس یک قانون نانوشته دستگاههای دولتی و گزینش آنها متوجه قضیه دکتری و ارشد بدون مجوز شده اند و همکاران اداره حتی با مشکل مواجه شده و مجوزدارهای آزاد هم تحت شعاع قرار گرفته و هر کی می گی دکتری می خوانم می گه آره تو آزاد می خونی دیروز به همه فک و فامیل که شرکت کردند و قبول نشدند زنگ زده و تمنا می کنند فقط بیایید ثبت نام کنید بنظرم اعتبار پردیس و غیرانتفاعی در مقطع دکتری و ارشد و جهت هیات علمی و استخدام خیلی بیشتر و بالاتر است بروید بررسی کنید

پی اچ دی
آبان ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

پردیس دولتی که به کلی فاقد اعتبار است حتی رزش استخدام ندارد

ارشد MBA
آبان ۱۰, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

لیست رو دیدم کمرم شیکست :-(

حسین دانشحوی دکتری عمران سازه
آبان ۹, ۱۳۹۵ ۹:۴۴ ب٫ظ

ما از وزارت علوم درخواست داریم جلوی جذب بی حد و حساب دانشجویان در مقطع دکتری و ارشد دانشگاه آزاد اسلامی و موسسات غیر انتفاعی را بگیرد و مطمعن باشد ما دانسجویان دانشگاه آزاد هرگونه حمایتی را در خصوص بازگشت شان دکتری و ارشد به جایگاه اولیه خود از وزارت علوم بعمل خواهیم آورد

روانشناسی تربیتی
آبان ۹, ۱۳۹۵ ۸:۱۶ ق٫ظ

با سلام
من در مقطع دکتری رشته روانشناسی تربیتی تهران شمال ثبت نام کردم ولی الان چک کردم سایت وزارت علوم رو مجوز نداره تکلیف چیه با این شهریه های بالا یعنی مدرکمون قابل قبول نیست

رسول
آبان ۸, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

دکتری تکمیل ظرفیت واحد الکترونیکی اعلام کلاس نشد؟

بازاریابی
آبان ۸, ۱۳۹۵ ۴:۳۶ ب٫ظ

دوستانکسی میدونه مدیریت بازاریابی تهران مرکز با همکاری روسیه مجوز داره یا نه؟
تولیست وزارت علوم برا سال ۹۵ نیست

زلزله
آبان ۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۳۱ ب٫ظ

دکتری واحد الکترونیکی که میگن مدرکش رو تهران مرکز میده برای سال۹۵ مجوز داره یا نه؟

مدبریت
آبان ۸, ۱۳۹۵ ۸:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  زلزله

نخیر به گفته وزارت علوم به هیچ وجه مقطع دکتری الکترونیکی تو دانشگاه آزاد وجاهت قانونی نداره . می توانید از وزارت علوم راسا سوال بفرمایید

پی اچ
آبان ۸, ۱۳۹۵ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  زلزله

بله چون دوره به صورت حضوری داره برگزار میشه و فقط محل پذیرش واحد الکترونیک است

شاهین
آبان ۷, ۱۳۹۵ ۸:۰۶ ب٫ظ

دوستان تو رشته معماری خیلی از جاها تو لیست مجوز دارها نیستن .حتی تهران مرکز رو هم فاقد مجوز تعریف کردن .
نمیدونم اگه مجوز نداره خوب چرا دانشجو میگیره !!!
من ساری قبول شدم ولی ظاهرا اونم مجوز نداره
خوب شد ثبت نام نکردم !

سهند
آبان ۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  شاهین

ورودی های ۹۵ مشکلی ندارند.اگر ورودی ۹۵ هستید مجوز دارند

حسابداری
آبان ۸, ۱۳۹۵ ۹:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  سهند

به ۹۵ و ۹۴ ربطی نداره وزارت علوم اعلام کرد طبق لیستی که داده فقط ۹۵ این محل ها مشکلی نداره نگفته که همه محل ها گفته طبق این لیست.

کاظمی مشاوره
آبان ۷, ۱۳۹۵ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

فکر میکنم این لیست جدید ادامه ی لیست های قبل هست،برای مثال در لیست های قبل رشته مشاوره در چند شهر از جمله قم اراک یزد اهواز و… بود امادر شهر خمینی شهر نبود،ولی در این لیست جدید خمینی شهر نیز اضافه شده است
پس احتمالا این لیست قرار نیست رشته و مکانهای قبل رو رد کنه،بلکه تکمیل کننده لیست های قبلی است

پی اچ دی
آبان ۷, ۱۳۹۵ ۹:۴۲ ب٫ظ

گویا لیستها برای هر سال جدا هستند لیست ۹۴ جدا بوده لیست ۹۵ هم جدا اومده و …

سازه
آبان ۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

این لیست قدیمه یه لیست دیگه بعداز این گذاشتن برای یک بار پذیرش

پی اچ
آبان ۸, ۱۳۹۵ ۲:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  سازه

برید سایت خود وزارت علوم تنها لیست فعلی همینه گویا ، توافق گروه سه نفره که لیستهای دیگه رو تایید کرده بودند رو وزرت علوم اعلام کرده قبول نداره

استراتژی
آبان ۸, ۱۳۹۵ ۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  پی اچ

پس چرا تو سایت وزارت علوم خبرشو زن میتونید سرچ کنید وببینید.

علی
آبان ۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۱ ق٫ظ

نحوه استعلام از اینکه رشته محل ، دارای مجوز هست یا نه ،
چگونه استعلام بگیریم ؟
من مدیریت دولتی ازاد سمنان برای بهمن قبول شدم ، نمیدونم چطوری استعلام بگیرم
چون اگر با این هزینه سرسام آور بخوای بری بخونی و بعد هم ….!
البته انتخاب اول من بجنورد بود که به دلیل عدم دریافت مجوز از شورای گسترش. حذف شده. حالا به این ترتیب فکر میکنم جاهایی که مجوز نداشتن. خودشان حذف کردن چون در دفترچه بود. ولی بعد حذف شد

مدبریت
آبان ۸, ۱۳۹۵ ۹:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

علی آقا براحتی می توانید تو سایت وزارت علوم رشته محل های مجاز را مشاهده بفرمایید .

..
آبان ۷, ۱۳۹۵ ۹:۵۸ ق٫ظ

سلام.دوستان.دانشگاه بین الملل بند انزلی مجوز داره یا نه.لطفا کسی میدونه جواب بده.

مطلع
آبان ۷, ۱۳۹۵ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  ..

دوست عزیز مدرک واحد بین المللی انزلی توسط واحد رشت صادر می شود پس جای نگرانی نیست.

النا
آبان ۷, ۱۳۹۵ ۶:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مطلع

سلام خانم/آقای مطلع
ایاامسال که کنکوردکتراوسراسری دولتی یکی شده ماهم بایدهمون منابع آزمون سرلسری روبخونیم؟مثل استعداتحصیلی و….

النا
آبان ۷, ۱۳۹۵ ۶:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  النا

منطورم کنکوردکترای آزادودولتی هستش.

Babak
آبان ۹, ۱۳۹۵ ۵:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مطلع

بنده هم ورودی ۹۵ واحد انزلی در مقطع دکتری هستم.
اما تو سایت وزارت علوم نه اسمی از انزلی هست و نه اسمی از رشت

مها
آبان ۷, ۱۳۹۵ ۱:۲۱ ق٫ظ

دوستان عزیزمی شه لطفا در خصوص اعتبار و هزینه ی دکتری بازاریابی واحد تهران مرکز (اکسفورد)من را راهنمایی کنید

زلزله
آبان ۷, ۱۳۹۵ ۱:۰۱ ق٫ظ

دکتری واحد الکترونیکی مجوز داره یا نه؟ چه کار باید کرد؟

بهار
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۸:۵۳ ب٫ظ

سلام حتی اگه بر فرض ، قبولی در بعضی وإحدهای دانشگاه آزاد خیلی سخت نباشه ، اما بعدش و سر واحدها و امتحان جامع خیلی سخت می گیرن ، حتی بخاطر پول هم که باشه که طرف واحد بگیره ، خیلی سخت می گیرن!!!! دوستی دارم دکترای تهران مرکز می خونه و فوق العاده درس خون و باسواده گفت امتحان جامع مون خیلی سخت بوده ، خیلی ، سی نَفَر شرکت کرده بودن ، فقط ١۵ نَفَر رو قبول کردن
از صبح تا شب سر امتحان جامع بودن !!! وقتی اون بگه سخت بود ، معلومه چون خیلی درس خونه و بعضی از نمره هاش هم ٢٠ بوده !!!!
من خودم لیسانس از فردوسی مشهد بودم اما أرشدم آزاد بودم ، اصلا به نظر من تو ارشد راحت نبود و از فردوسی هم سخت تر می گرفتن
برای دکترا هم با درصد های نسبتا خوب ، معدل بالا ، شاگرد أولی ، و …..
باز هم فقط دانشگاه قشم قبول شدم
واقعا اینطور که می گن نیست ، حتما مسائل دیگری دخیله
خدا فقط می دونه !!!!!!خدا کنه فقط به فکر علم ایران باشن

الکترونیک_شهر مجلسی
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۷:۳۳ ب٫ظ

سلام
دوستان کسی الکترونیک شهر مجلسی اینجا هست؟
چند تا سوال داشتم.

پارسا
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۷:۳۲ ب٫ظ

باسلام خدمت همه دوستان
اکثر رشته محلهای ارشد و دکتری سال۹۵ مجوز گرفتن و فقط برا یکبار برای پذیرش ۹۵مجوز داده شده. برای سرچ کردن این خبر :
تو گوگل سرچ کنید : “معاونت آموزشی وزارت علوم و تحقیقات” و خبر مورخه ۹۵/۷/۵ رو مطالعه کنین.رشته های مجوز دار رو هم توی یک فایل pdfپیوست کرده.
یا هم به این ادرس برین :
http://www.msrt.ir/fa/new

مدیریت بازرگانى - بازاریابى د
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۶:۳۹ ب٫ظ

دوستان دانشگاه بین الملل بندر انزلى مجوز دارد؟

..
آبان ۷, ۱۳۹۵ ۹:۵۷ ق٫ظ

این سواله منم هست.لطفا جواب بدید

دکتری
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۵:۵۵ ب٫ظ

دوستان جای نگرانی نیست تمام مدارک دانشگاه آزاد در کشور دارای اعتبار است و نسبت به خیلی از واحدهای دولتی هم در خارج از کشور اعبار بیشتری دارد ، وزارت علوم نگران کم شدن اعتبار مدارک خودش است.

زهرا
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۵:۳۱ ب٫ظ

الکی جو ندید من بادرصدهای ۴.به بالا و۴تامقاله و معدلهای ۱۹ ونمره ۲۰پایان نامه مرحله اول پایینترین محل هم قبول نشدم الانم تو تکمیل یه دانشگاهی که اولین بار پذیرش داره قبول شدم که دو دلم بره روانشناسی عمومی نائین قبول شدم

حسین
آبان ۱۷, ۱۳۹۵ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

رشته روانشناسی بله خانم ولی رشته زبان فرانسه من کارنامه دیدم که همه درساشو منفی زده و فقط یک ۹درصد مثبت تو آزمئن کتبی زده .نمره کتبی وی در کارنامه نهایی ۲۵صدم و نمره مصاحبه ۲۹ و نمره کل این آقا ۷ شده و با کمال تعجب در اولویت دوم خودش قبول شده ولی من در رشته روانشناسی با نمره کل ۱۶ و ۲۰ مقاله قبول نشدم . به این میگن بی عدالتی

الناز
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۴:۵۵ ب٫ظ

سلام. من ورودی ۹۱ علوم تحقیقات گیلان بودم، الان چه جوری میتونم مطلع بشم که آیا مدرک من مورد تایید وزارت علوم هست یا نه؟ تو مدرک موقتم هم درج شده ” علوم تحقیقات تهران(گیلان) ” ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید.

مهدی معماری
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۴:۴۹ ب٫ظ

دوستان منابع آزمون دکتری آزاد و سراسری باهم یکی شد؟و منابع از سراسری هست؟کسی اطلاعی دار،ممنون میشم راهنمایی کنید

الهام
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۴:۳۱ ب٫ظ

به نظر من رشته های پر متقاضی قبول شدنشون سخته و باز هم بستگی به نوع گرایشاشون هم داره مثلا حقوق خصوصی کیفری عمومی و … هر کدوم یه ترازی دارند که بستگی به تقاضا بدای اون گدایش داره دوسنانی که با تراز پایین با درصدای منفی قبول میش احتمالا تو گرایشای کم تقاضا هستن مثلا من با درصدای بالا کشاورزی علوم تحقیقات با رتبه ۴ قبول شدم دوستم رشته زیست شناسی سلولی مولکولی البته نه میکرو قبول شده علوم تحقیقات که دو تا درساشم منفی بود. به نظرم گرایش امتحانی هم خیلی مهمه کمتر پبش میاد رشته های با گرایش بهتر به لحاظ کاری منظورم تو کشور خودمونه کسی با نمرات منفی قبول بشه

Yasser خرمشهر
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۴:۲۰ ب٫ظ

ایا دانشگاه بین الملل خرمشهر رشته روابط بین المال مجوز دارد؟

حمیدرضا
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  Yasser خرمشهر

سلام دوست عزیز
مدرکش رو دانشگاه اهواز صادر میکنه و اساتید هم از اهواز میان

Yasser خرمشهر
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۵:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  حمیدرضا

پس صد در صد مورد تایید وزارت علوم خواهد بود ؟

n
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۸:۵۴ ق٫ظ

وقتی توی تکمیل ظرفیت ۹۵ میشه با کد داوطلبی ۹۴ شرکت کرد چرا اطلاع رسانی نمیشه؟
عده معدودی متوجه شدند فقط
سوال: آیا واقعا این تضییع حق نیست؟
بنده دو ساله به خاطر اختلاف سلیقه ها در نوع مصاحبه رد میشم

اسد الله خان -
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۹:۱۶ ب٫ظ

یکصدوهشتادمین جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و اعضا در محل سازمان مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر حمید میرزاده در ابتدای این جلسه با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی کیفیت آموزشی یک اصل و هدف است، گفت: نسبت یک استاد به ۲.۶ دانشجو در مقاطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی نشانگر کیفیت آموزشی در این دانشگاه است.

وی افزود: این در حالی است که در دانشگاه های دولتی این نسبت یک به ۴ تا یک به ۶ است و این بدون محاسبه پردیس های بین المللی و دانشجوهای پولی وزارت علوم است که اگر این آمار هم اضافه شود، این نسبت در دانشگاه های دولتی به مراتب بدتر می شد.

دکتر میرزاده در ادامه گفت: همه ارکان دانشگاه باید در مقابل هجمه های ناجوانمردانه علیه دانشگاه که متأسفانه از اغراض سیاسی و منابع اقتصادی است، از حقوق دانشگاه دفاع کنند

جوابیه وزارت علوم
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۸:۱۸ ب٫ظ

دوستان وزارت علوم خودش نسبت به اصلاح واحدهای تحت نظارت خودش دانشگاههای سراسری و غیرانتفاعی اقدام کنه خصوصا در مرحله مصاحبه برای پذیرش مقطع دکترا که فقط پارتی بازی بو بی عدالتی صورت میگیره

خطری
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۷:۵۰ ب٫ظ

باسلام
نه به این شوری شور که وزارت علوم میگه نه به این تندی که آزاد موضع میگیره
بنظر من علاوه بر پذیرش بی رویه در دانشگاه ازاد باید جلوی پذیرش در پردیسهای دولتی متوقف و مثل قبل به پذیرش روزانه و شبانه پیام نور و غیرانتفاعی اکتفا کنند
ضمنا باید ظرفیت های ارشد نیس کاهش داده شود و به موسسه یا واحدی در شهرهای کوچک مجوز داده نشود

رضا - برق مخابرات
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۷:۰۲ ب٫ظ

دانشگاههای دولتی هم از اساتید و کیفیت خوبی برخوردار نیستند
من یک مقطع دولتی و یک مقطع آزاد درس خونده ام در دانشگاه آزاد شیوه تدریس، اساتید، امکانات و احترام به دانشجو خیلی بمراتب بهتر از دولتی بود اگر ۶۰ درصد آزاد مشکل دارد وزارت علوم باید صد درصد پیام نور و پردیسها را جمع آوری کند و دانشگاه ازاد هم باید شهریه دکتری را کاهش داده و ظرفیت پذیرش دکتری را در حد پذیرش دانشگاههای دولتی محدود کند و برای مقطع دکتری مدرسین استاد تمام و دانشیار را بکار گیرد در اینصورت از دانشگاههای دولتی برتر خواهد بود.

امید
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۳:۴۲ ب٫ظ

اطلاعیه مهم معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی
تمام رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی دارای مجوز قانونی است.
به اطلاع داوطلبان ادامه تحصیل در رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی می رساند تمام رشته محل هایی که واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تا به حال پذیرش دانشجو داشته اند و همچنین رشته محل های موجود در دفترچه آزمون سال ۱۳۹۵ دارای مجوز قانونی هستند.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، تصمیم گیری در خصوص رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی از طریق دو مرجع قانونی انجام می گیرد:
نخست شورای گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری که تا به حال با همکاری دو طرفه وزارت علوم در این خصوص بخش عمده ای از رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی که بالغ بر ۸۰% کل رشته محل ها می باشد توسط شورای گسترش به تایید نهایی رسیده است.

سایر رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی نیز توسط کمیته سه نفره موضوع ماده واحده قانون تایید رشته های دانشگاه آزاد اسلامی که حسب اعلام معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی لازم الاجرا و دارای اعتبار است به تایید رسیده است، لذا داوطلبان ادامه تحصیل و دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی بدون هیچ نگرانی می توانند از فرصت فراهم شده در وقت باقی مانده ثبت نام رشته های ارشد و دکتری استفاده کنند.

ضمن اینکه خوشبختانه استقبال داوطلبانی که تاکنون ثبت نام کرده اند نشان دهنده اعتماد دانشجویان عزیز به بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است.

محمد
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۳:۱۳ ب٫ظ

فقط دانشگاه آزاد نیست که از دانشجوهاش پول میگیره خود وزارت علوم هم با عناوین مختلفی مثه پیام نور. پردیس. شبانه و هزار عنوان دانشجو میگیرن اینا هم از بزرگترین دانشگاهای پولی ایران هستن که با جامعه آماری بالا اقدام به پذیرش دانشجو میکنن اما هیچ کس به این که دانشگاهی مثه دانشگاه پیام نور همین امسال با درصدای زیر ده درصد اقدام به پذیرش دانشجو تو مقطع ارشد کرد توجه نمیکنه. چرا این کار رو اگه دانشگاه آراد انجام بده تخلفه ولی اگه پیام نور انجام بده تخلف نیست؟؟؟

Babak
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۶:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

درود بر شما، بزرگترین متخلف خود وزارت علوم و دانشگاههای دولتی هستند.
با راه اندازی پردیس ها دانشگاه رو به تجارتخانه تبدیل کرده اند.

Amin
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  Babak

پردیس فقط یک سال بدون کنکور بود، یک عمر بدون کنکور را با یک سال بدون کنکور مقایسه نکنید، واقع بین باشید

Babak
آبان ۷, ۱۳۹۵ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  Amin

بفرمایید دانشگاه آزاد کجا و کی بدون کنکور در مقطع دکتری دانشجو جذب کرده ؟؟؟؟

النا
آبان ۷, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  Babak

آقابابک ازاین حرفهازیادمیزنند.واقعاآدم نمی دونه چی بگه؟اگربدون آزمون هم گزقته ازرتبه های برترجذب کردن همبنکاری که خوددانشگاههای دولتی انجام میدن.

حسین
آبان ۱۷, ۱۳۹۵ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دوست عزیز خبر نداری که تو ارشد دانشگاه ازاد چندساله داره این کارو میکنه . با منفی های وحشتناک مثل منفی ۲۰ و منفی ۱۹ و سفد

سخت افزار
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۲:۵۷ ب٫ظ

اگر سال آینده رشته های یک با پذیرش که منحل شوند ،مدراک این دانشجویان بی اعتبار خواهد شد؟یا برای دانشجویان جدید الورود خواهد بود؟

م
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  سخت افزار

نه بابا مگه میشه مگه داریم! واسه ورودی های ۹۵ اعتبار داره اما واسه ۹۶ و بعد از آن فاقد اعتبار خواهد شد

ستاره
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۲:۵۲ ب٫ظ

پس ما چرا با میانگین ۵۰ به بالا و سهمیه, پایبن ترین واحد هم قبول نشدیم.عجیب نیس یه خورده?

mehran
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ستاره

موافقم ، دقیقا مثل من، حتی امارات که میگن مجموعا ۳۵۰ میلیون میشه بار اول قوبا نشدم با اختلاف دو نمره و ۲۸ نفر اما جلبه تو تکمیل واسه امارات حتی مجاز هم نشدم!!!!!

س.
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۲:۴۴ ب٫ظ

سلام ایا دکترا روانشناسی سلامت در واحد امارات مورد تایید وزارت علوم میباشد ؟؟من قبولی این رشته در مهر ۹۵ لطفا زود مواب من رو بدهید

دکترا
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۱:۵۵ ب٫ظ

من با درصد بالای ۷۵ دانشگاه ازاد رفتم چون به منزل و محل سکونتم نزدیک هستم

ساناز
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۴ ب٫ظ

من هم قبول دارم دانشجو با درصدهای منفی خودم دیدم سه تا درس منفی زده بود دو نا سفید یک یا دو درس رو ۵ درصد زده بود مهندسی هسته ای علوم تحقیقات قبول شده؟؟؟؟؟واقعا علوم تحقیقات اینطوری دانشجو بگیره وای بحال سایر واحدها

اسد الله خان -
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۳:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  ساناز

مگه چند درس تو آزمون دکتری هست ؟

مهشید
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  ساناز

منظورت چیه از نشر اکاذیب؟؟؟؟ من خودم با درصدهای نسبتا خوب و فاصله خیلی کم رتبه ای نه تو شهریور قبول شدم نه تو تکمیل ظرفیت. انقدر الکی جو سازی نکنین

هستی.. مازندران به مشهد
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۵:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهشید

ولی دوست من با ده نمره کمتر از من تو یه گرایش دیگه علوم تحقیقات قبول شد و من که ده نمره ازش بیشتر بودم مشهد

پریسا.ب
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  ساناز

چقد خنده دار !!!…

من دوره ارشد علوم و تحقیقات با درصدهای بالای ۵۰ ، ۶۰ ، ۷۰ قبول شدم و دکتری هم همینطور بدون نمره منفی و سفید
و دوستم که همزمان با من آزمون داد ، اصلا دعوت به مصاحبه نشد …اگر به این صورت بود الان دوست منم دانشجو دکتری بود …

مهرداد حقوق خصوصی
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ساناز

من خودم آخرین فرد قبول شده رشته محل خودم هستم دوتا ۵۰ درصد دارم دوتا سی و خورده ای یه دونه هم صفر … مگه امکان داره اون چیزی که شما میگی

علوم و تحقیقات
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۴:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ساناز

غیرممکن است

ایوب مهندسی مکانیک جامدات
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ساناز

شما خودت کارنامه طرف را دیدی؟؟؟؟
واسه ما شش تا درس بود همشونا بین ۱۵ تا ۳۰ زدم و بدون سهمیه مکانیک نجف اباد قبول شدم.
اینطوری که شما میگی هم نیست دوست عزیز
اگه این کارنامه که میگی وجود داره بزارید ما هم ببینیم

محمد
آبان ۱۱, ۱۳۹۵ ۶:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  ساناز

من هیچ درس منفی نزدم و همشون بالای ده درصد علوم تحقیقات مالی قبول نشدم
چه طور ممکنه با دو سه درس منفی قبول بشه؟

حسین
آبان ۱۷, ۱۳۹۵ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

من نمونه دارم با ۴ درس منفی و بقیه هم صفر درصد قبول شده . زبان فرانسه واحد مشهد برین بررسی کنین.

مدبریت
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

دانشگاه آزاد اگر با افکار عموی و دانشجویان رو راست نباشد بصورت فوق وزارت علوم محترم اینکارو خواهد کرد . ممنون از مسولین وزارت علوم

mm
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

در ازمون همه شرکت می کنند نفر اول اخر باهم قبول میشن

روانشناس بالینی
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۱۰:۳۸ ق٫ظ

بنده با رتبه نهایی ۹ دانشگاه دولتی قبول نشدم چون ظرفیت پایین و منطقی بود میانگین درصد مام ۶۰ بود، اون وقت طرف با درصد های منفی میره دانشگاه ازااد، آخه چه منطقی در جذب پذیرش دارن
امیدوارم همه تابع قانون باشن

محمد
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۳:۰۷ ب٫ظ

بنده با درصدای شصت هفتاد و هشتاد در رشته حقوق کیفری پذیرفته نشدم واقعا جای شگفتی داره بعضی دوستان بیان میکنن که با نمره منفی میشه تو دانشگاه آزاد دکتر شد

پریسا.ب
آبان ۵, ۱۳۹۵ ۱۱:۲۸ ب٫ظ

من دوره ارشد علوم و تحقیقات با درصدهای بالای ۵۰ ، ۶۰ ، ۷۰ قبول شدم و دکتری هم همینطور بدون نمره منفی و سفید

هدفی که پشت نشر این قضیه که با درصدهای منفی و هرکی ازمون داده دکتر شده رو فقط خدا عالمه

روانشناسی بالینی آزاد
آبان ۶, ۱۳۹۵ ۴:۳۷ ب٫ظ

سلام. اصلا اینطور که شما می فرمایید نیست .مگه شما آزاد هم شرکت کردین و از قبولی آزاد خبر دارین . من با رتبه ۲۷ بالینی حتی در تکمیل ظرفیت هم قبول نشدم. ضمنا شما اگر تعداد پذیرش های بالینی دانشگاه های دولتی را با هم جمع کنید متوجه می شوید که پذیرش بالینی دولتی هم خیلی بیشتر از ۹نفر یا رتبه ۹است .در دانشگاه های دولتی روز مصاحبه کاملا مشخص بود که بسیاری از مصاحبه ها فرمالیته است .قبول نشدن شما به خاطر جذب کم دانشگاه های دولتی نیست به خاطر سلیقه ای بودن مصاحبه ها و جذب دانشجویان خودشان است.