پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

اعلام نحوه ادامه تحصیل فارغ‌التحصیلان رشته‌های ریاضی و فیزیک مقطع کارشناسی در دوره دکتری تخصصی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های ریاضی و فیزیک که میانگین نمرات آزمون کتبی آن‌ها، بیشتر از ۷۵ درصد میانگین کل سه نفر اول آزمون باشد، مجازند بدون طی دوره کارشناسی ارشد، مستقیماً در امتحان ورودی دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد شرکت کنند.

به گزارش پی اچ دی تست، بنا بر اعلام دانشگاه آزاد اسلامی، به موجب مصوبه جلسات 279 مورخ 73/4/12 و 298 مورخ 94/2/17 شورای عالی برنامه ریزی:

در هر دوره آزمون ورودی کارشناسی ارشد ریاضی و فیزیک، آن دسته از پذیرفته شدگان که میانگین نمرات آزمون کتبی آنها، کمتر از 75 درصد میانگین کل سه نفر اول آزمون نباشد، مجازند بدون طی دوره کارشناسی ارشد، مستقیماً در امتحان ورودی دوره   دکتری ریاضی و فیزیک مؤسسات آموزش عالی شرکت کنند، امتحان ورودی این داوطلبان همانند امتحان داوطلبانی است که دارای درجه کارشناسی ارشد می باشند.

این امتیاز برای داوطلبان حایز شرایط فوق فقط تا یک سال پس از اعلام قبولی در دوره کارشناسی ارشد معتبر است.

دانشجویانی که از این طریق به دوره دکتری ریاضی و فیزیک راه می یابند ، موظفند در مرحله آموزشی، علاوه بر دروس دوره دکتری، دروس اختیاری دوره کارشناسی ارشد را نیز به صورت جبرانی بگذرانند مگر آنکه این دروس را پس از قبولی در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد گذرانده باشند، در آن صور ت انتقال نمره دروس گذرانده شده آنها به دوره دکتری مانعی ندارد. داوطلبانی که نمره امتحان کتبی آنها در آزمون ورودی دوره دکتری، در یک درس یا بیشتر، از دروس الزامی دوره کارشناسی ارشد کمتر 15 از 20 باشد موظفند آن درس یا دروس را نیز در دوره دکتری مجدداً امتحان داده یا به صورت جبرانی بگذرانند.

 در صورتی که داوطلب پس از قبولی در آزمون ورودی دکتری تخصصی نتواند دوره را ادامه دهد، با موافقت کمیته تحصیلات تکمیلی گروه، می تواند در دوره کارشناسی ارشد ادامه تحصیل دهد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها