مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
نوگولرن
عالم زاده
یازدهمین کنگره سالانه ملی عمران، معماری، هنر و توسعه شهری

عدم تحقق وعده بازنگری پذیرش پردیس‌ها در سال ۹۵

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

 بازبینی پذیرش پردیس‌های خودگردان از جمله وعده‌‌های مسئولان آموزش عالی در سال ۹۵ بود که محقق نشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون آموزشی وزارت علوم در سالی که گذشت، اعلام کرد: در پردیس‌های بین‌المللی حدود ۲۱ هزار نفر دانشجو در یک هزار و ۳۳۳ رشته محل تحصیل می‌کنند که در حال حاضر این پردیس‌ها به مراکز درآمدزایی برای دانشگاه‌های دولتی تبدیل شده اند در حالی که فلسفه وجودی آنها این مسئله نیست. بنابراین جذب دانشجو با آزمون جداگانه در پردیس‌ها متوقف شده‌ و از مهر ۹۵ براساس برنامه بازنگری شده دانشجو پذیرش می‌شود.

طبق وعده هایی که داده شد، قرار بود از مهر ۹۵ براساس برنامه بازنگری شده در این پردیس ها دانشجو پذیرش شود که متاسفانه این وعده آموزشی نیز تا پایان سال اجرایی نشد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

27 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عزیز
خرداد ۱۷, ۱۳۹۶ ۴:۰۴ ب٫ظ

سلام- دوستان کسی میداند پردیس دکترا رو هیئت علمی میکنند یا نه بیشتر شعار دروغین هستش که پردیسی ها رو هیئت علمی نمیکنند

محمد
خرداد ۱۶, ۱۳۹۶ ۶:۳۶ ب٫ظ

سلام دوستان
با رتبه ۶۰۰۰ میشه پردیس البرز دانشگاه تهران قبول شد؟
رشته برق مخابرات سیستم

رامین
خرداد ۸, ۱۳۹۶ ۸:۴۱ ب٫ظ

باسلام
من دانشجوی سال پنجم پردیس هستم. حقیقتا هیچ فرقی از لحاظ استاد نیست استاد روزانه و شبانه و پردیس یکی و مطالب درس همان یکسان است فقط تفاوتی که وجود داره از دانشجویان پردیس انتظار بیشتری دارند که مقالات علمی پژوهشی بیشتری ارائه دهند. درسته شاید رتبه کسی که در پردیس پذیرش میشه بهتر از روزانه نباشه اما باور کنید اکثرا افراد باتجربه و پژوهشی هستند.
موفق باشید

دکتری سازه
فروردین ۱۶, ۱۳۹۶ ۷:۴۹ ب٫ظ

با سلام
من نظر اکثر دوستان رو مطالعه می کردم که میگن استاد یکی هستش و کلاسها مشترک برگزار میشه.
غیر از اینها مسئله بسیار مهمی که اینجا اشاره نشده آیین نامه وزارت علوم برای فارغ التحصیلی روزانه و شبانه و پردیس هست که هیچ فرقی ندارن.
مثلا شرط لازم برای دفاع داشتن یک مقاله ISI یا دو مقاله در مجله علمی پژوهی هست.
اگر واقعا پردیس در سطح پایین تری قرار داشته و درس خواندن در این دوره میبایست آسان باشد چرا شرط فارغ التحصیلی را برای پردیس آسانتر نمی کنند؟
مگر نمیتوان در آیین نامه شرط ارائه دو مقاله را به یک مقاله تغییر داد که کمی راحتتر بتوان دفاع کرد ؟؟؟؟!!!!!!
و اینکه دکترا یک دوره پژوهشی بوده و خروجی کار پژوهشی همان مقالات ارائه شده در مجلات می باشد.
پس میتوان نتیجه گرفت که سختی یا راحتی برای روزانه، شبانه و پردیس کاملا یکسان بوده و هیچ تفاوتی بین آنها وجود ندارد.
بالاخره بدون چاپ دو مقاله علمی و پژوهشی مجوز دفاع صادر نمی گردد و به این واحتی به کسی مدرک دکترا نمی دهند.
اگر بنده اشتباه می کنم خواهشمند منو نیز راهنمایی بفرمایید.
ممنون می شوم.

کامران
فروردین ۱۷, ۱۳۹۶ ۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  دکتری سازه

فرمایش شما در مجموع درست است و معیار نهایی سواد همان خروجی علمی است که شامل مقالات پژوهشی می شود
زیاد نباید به بحث های رایج در این سایت و یا سایت های مشابه راجع به زیر سوال بردن دانشگاه ها توجه کرد در کل تعداد پذیرش رایگان داوطلبان در دانشگاه های دولتی محدود است و این بدین معنا نیست که ما فقط به همین تعداد استعداد خواندن مقطع دکتری داریم بنابراین طبیعی است عده ای با تقبل هزینه در این مقطع تحصیل کنند و تنها چیزی که معیار کیفیت تحصیل هر کدام از دو نوع تحصیل رایگان و شهریه پرداز است همان خروجی علمی است و بس، چه بسا افرادی که با وجود داشتن رتبه قبولی در دوره روزانه شهری دیگر ترجیح می دهند در دوره شبانه پردیس یا آزاد شهر خود تحصیل کنند و لزوما در دوره روزانه تحصیل کردن ملاک موفقیت علمی نیست
فارغ از تمام این بحث ها بسیاری از فارغ التحصیلان موفق و با سواد پردیس ها و دانشگاه آزاد هم مانند فارغ التحصیلان موفق دوره روزانه اکنون در حال کار و یا تدریس هستند و این بحث های تخریبی بیشتر برای فضای کنکور و تخلیه هیجانی داوطلبان جذابیت دارد تا در عالم واقعیت

دکتری سازه
فروردین ۲۰, ۱۳۹۶ ۱۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  کامران

با سلام خدمت دوست عزیز
البته بنده حرفم دانشگاه آزاد نیود.
بخشنامه دانشگاه آزاد با بخشنامه های وزارت علوم در مورد دکتری متفاوت است.

داوطلب
فروردین ۱۴, ۱۳۹۶ ۵:۲۵ ب٫ظ

سلام دوستان
لطفا اگه اطلاع دارید پاسخ بدید،من کنکور پارسال پردیس در اومدم و بخاطر اینکه به دفاع نرسیدم نرفتم.امسال هم کنکور دادم،الان امسال من محروم هستم یا نه؟
برا تعهد رفتم دانشگاهی که در اومدم ولی مسئولش گفت اگه دیدی میخوای انصراف بدی بگو تا اسمتو دربیارم،و زنگ زدم کنسل کردم و در نهایت هم فرم صلاحیت عمومی سازمان سنجش رو پر نکردم
ممنون میشم راهنمایی کنید

سازه
فروردین ۱۴, ۱۳۹۶ ۳:۴۳ ب٫ظ

توصیه اکید می کنم به دوستان که اگر دنبال جای راحت و اسان هستن برای گذروندن ارام و بی صدای دوره دکتری ابدا پردیس رو انتخاب نکنید.
واقعا دوستایی که به فکر زحمت کشیدن و بی خوابی و درس خوندن و جمع کردن رزومه علمی هستن به فکرش باشن.
والا برا دوستایی که صرفا یه مدرک می خوان تا حقوقی بیشتر بگیرن و یا از سر بیکاری به فکر مقطع دکتری هستن دانشگاههای پیام نور و اکثر ازادها مناسب خواهد بود.
تو دوره پردیس هم دقیقا مثل بقیه دوره های دانشگاه برخورد می شه با دانشجو و تمام سختی ها تو مجموعه دانشگاه برای همه یکی هست.استاد اصولا نگاه نمی کنه و کاری نداره دوره چه اسمی داره.استاد می گه شما دانشجوی دکتری دانشگاه فلان هستین و فردا قراره قسمتی از رزومه علمی این دانشگاه باشین…پس نگاهها و کارها و انتظارها همه یک جور هست.و حتی گاهی که دانشجو می گه اقا من پردیس هستم اتفاقا با برخورد تند روبرو می شه که شما دانشجوی phd این دانشگاهی.چه پردیس؟چه شبانه ای؟
پس دوستان خیلی دقت کنن که یه موقع بعدا پشیمون نشن و فکر کنن که تو پردیس مدرک دکتری خیرات می کنن و بعد یه موقع تو ذوقشون بخوره…

دکتری
فروردین ۱۲, ۱۳۹۶ ۹:۰۳ ب٫ظ

من با نظر علی موافقم چون از سال ۹۴ که ازمونها و مصاحبه عللمی پردیس ها ملنند روزانه و شبانه متمرکز و از طریق سازمان سنجش برگزار شده است من که در یکی ااز پردیسهای دانشگاه های تهرلن درس میخواتم تعداد دانشجویان پذیرش شده در پردیس این دانشگاه و روزانه در رشته ما و سایر رشته ها برابر و پنج نفر است و حتی در بعضی مواقع بعصی از کلاسهای ما مشترک برگزار میشود و دروس و اساتید درسها دقیقا یکی است ِطبق آیین نامه ارزش مدارک پردیسها و شبانه و روزانه یکی است امتحان جامع پردیس و روزانه یکسان و در یک تاریخ برگزار میشودِ دانشگاه هایی که دوره های پردیس میگیرند دوره شبانه جذب نمی کنند و پردیس ها در واقع جانشین دوره های شبانه شده است و از نظر پرداخت هزینه یکسان هستند
این در حالی است که دانشگاه ازاد علاوه بر پذیرش اصلی در هر سال طی چهار مرحله مازاد بر ظرفیت میگیرد و طبق اطلاع واصله تعداد دانشجویان در بعضی کلاسهای این دانشگله بعصا بیش از ده و ختی پانزده نفر است

بیرانوند
فروردین ۸, ۱۳۹۶ ۵:۱۹ ب٫ظ

همه باید تلاش کنند که ارزش مقطع دکتری پایین نیادو
البته باید فرقی بین مدرک ازاد شبانه پردیس و روزانه قایل بشن. که اکثرا قایلند.

جغرافیا و برنامه ریزی شهری
فروردین ۹, ۱۳۹۶ ۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  بیرانوند

دوست عزیز…بین دوره زیاد فرقی نیست…بین دانشگاه باید فرق گذاشت.مثلا:دانشگاه تهران-دانشگاه آزاد-دانشگاه پیام نور-دانشگاه غیرانتفاعی-دانشگاه لرستان-دانشگاه زاهدان-دانشگاه علمی کاربردی-دانشگاه ……

روانشناسی
فروردین ۹, ۱۳۹۶ ۷:۵۰ ب٫ظ

موافقم با نظر شما…

کامران
فروردین ۱۱, ۱۳۹۶ ۸:۵۱ ق٫ظ

البته این نحوه تفکیک گویای واقعیت نیست به طور مثال دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران یا دانشگاه غیر انتفاعی علم و فرهنگ تهران به لحاظ اعتبار، رتبه و خروجی علمی به مراتب از پردیس های دانشگاه های دولتی درجه یک در سطح بالاتری هستند ( اولویت انتخاب داوطلبان در مقاطع مختلف و سطح علمی دانشجویان خود گویای این موضوع است) همچنین دانشگاهی مانند علوم و تحقیقات بر اساس رتبه بندی وزارت علوم در سطح بالاتری نسبت به بسیاری از دانشگاه های دولتی درجه دو و سه به خصوص در شهرستان ها، قرار دارد

یلدا
فروردین ۱۱, ۱۳۹۶ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

با نظر شما موافقم

جغرافیا و برنامه ریزی شهری
فروردین ۸, ۱۳۹۶ ۸:۲۹ ق٫ظ

اما متاسفانه وزارت علوم و بعضی دانشگاههای سطح ۲ و ۳ در این زمینه زیاده روی کردند و از هدف اصلی تاسیس دوره های بین المللی جامانده اند..و به فکر ایجاد درآمد همانند دانشگاههای غیر دولتی و آزاد افتادند…و این اقدام موجب شد از فلسفه وجودی خود تا مدتی دور شوند..ولی در اواخر سال ۱۳۹۴ با تغییرات ایجاد شده و تجدید نظر کارشناسان وزارت علوم و دانشگاههای مادر،پردیسهایی که کیفیت پایینتری دارند و همسطح دوره شبانه دانشگاههای درجه ۲ یا ۳ هستند تحت عنوان پردیس خودگردان فعالیت می کنند و پردیسهایی که همانند دوره روزانه با کیفیت عالی خدمات ارائه می نمایند.تحت عنوان پردیسهای بین المللی دانشگاهها فعالیت دارند.و عنوان دوره آموزشی این پردیسها دوره روزانه-شهریه پرداز است.و هیچ تفاوتی از لحاظ سطح علمی و نوع مدرک با دوره روزانه-بدون شهریه و رایگان ندارد…اساتید یکی است..مدرک یکی است.مقررات یکی است…در حال حاضر دانشگاه تهران و دانشگاه شریف دارای پردیس بین المللی هستند….بقیه پردیسها بین المللی نیستند..

پوریا
فروردین ۹, ۱۳۹۶ ۲:۱۱ ب٫ظ

دوست عزیز،اگه اطلاع دارید لطفا بیشتر در مورد دوره های پردیس توضیح دهید؟من اشنایی ندارم،مثلا پردیس دانشگاه های تراز اولی مثل صنعتی اصفهان و شهید بهشتی که بین الملل نیستند،در مقایسه با دانشگاه ازاد از اعتبار بالاتری برخوردارند؟و اینکه با دوره های پردیس ،برا هیئت علمی شدن مشکلی پیش نمیاد؟
متشکر

یلدا
فروردین ۹, ۱۳۹۶ ۴:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  پوریا

دانشگاه آزاد از سراسری و دانشگاه خودش هیئت علمی در صورت نیاز گزینش میکنه و پیام نور و پردیس و غیر انتفاعی رو قبول ندارد اینو از منبع موثق خدمتون عرض میکنم

پوریا
فروردین ۹, ۱۳۹۶ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  یلدا

اخه واقعا حیف نیست که هزینه میکنیم،بعد نریم یه دانشگاه تاپ و فوق العاده مثل شهید بهشتی یا صنعتی اصفهان .
البته نسبت به دانشگاه ازاد و غیرانتفاعی و پیامنور هست منظورم،وگرنه چه بهتر که بتون روزانه پذیرش شیم

پوریا
فروردین ۹, ۱۳۹۶ ۲:۱۶ ب٫ظ

و کلا تفاوت پردیس با روزانه و شبانه در چیست؟ایا کلاس ها جدا برگزار می شوند،قیمت ها با شبانه فرق میکنند؟و اعتبار پردیس با شبانه و روزانه همان دانشگاه فرق میکند؟

مهسا
فروردین ۱۰, ۱۳۹۶ ۸:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  پوریا

سلام
دوره پردیس، شبانه و روزانه هر کدوم کلاس‌های مجزا دارند و ادغام کلاس‌هاشون قانونی نیست. اما برنانه درسی یکسان دارند. در برخی دانشگاه‌ها اساتید پردیس متفاوت هستن و بعضا محل برگزاری کلاس‌ها هم جدا از دانشگاه مادر هست.
شهریه پردیس در دوره دکتری خیلی تفاوتی با شبانه نداره. اما اغلب‌های رتبه‌های بالاتر انتخابش می‌کنن.
به لحاظ اعتبار که همه دوره‌ها مدرکشون معتبر و مورد قبول وزارت علومه، اما از دید اساتید عموما پردیس ارزش کمتری داره و برای هیات علمی شدن هم اولویت کمتری دارن.

دکترا
فروردین ۱۱, ۱۳۹۶ ۳:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

ولا اگه من پردیس هستم، کلاس ما با روزانه و ساعت کلاسی مون، اساتید و همه چی یکیست، تنها اختلاف در پرداخت شهریه ست، هر چند با کم کاری در ممصاحبه بخاطر اینکه دانشجوی خودشون گرفتن من شدم پردیسی، نمراتم هم از همگی بالاتره

پوریا
فروردین ۱۱, ۱۳۹۶ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکترا

شما کدوم دانشگاه هستید؟راضی هستید از دوره پردیس؟

مریم
اردیبهشت ۲, ۱۳۹۶ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

اتفاقا من تمام مقطع رو با روزانه ها و شبانه ها گذروندم و بغیر از شهریه هیچ چیزی تفاوت ایجاد نمیکرد …. استاد یکی کلاس یکی سختگیری یکی امتحان ها یکی ……فقط ما شهریه میدیم همین …. هیچ جا هم ننوشته که قانونی نیست ادغامشون … حداقلش ما که ادغام شدیم …. دانشگاه مازندران

جغرافیا و برنامه ریزی شهری
فروردین ۸, ۱۳۹۶ ۸:۲۰ ق٫ظ

سلام….سال نو مبارک..هدف از تاسیس دوره بین المللی دانشگاهها۱-جذب دانشجوی خارجی ۲-ارتقای سطح علمی دانشگاهها و کیفی سازی دوره های تکمیلی در سطح بین المللی۳- ایجاد دوره های مشترک بین دانشگاههای معتبر در سطح جهانی و بین المللی۳-افزایش فرصت های مطالعاتی خارجی۴-جلوگیری از فرار مغزها با ایجاد ظرفیت مازاد متناسب با ظرفیت آموزش رایگان.

علی
فروردین ۷, ۱۳۹۶ ۱:۴۰ ب٫ظ

ظرفیتها در شبانه و پردیسها واقعا معقول و محدود است
و بیشترا ۲ یا ۳ نفر است
و شهریه این دو نیز تقریبا یکسان و اساتید همان اساتید روزانه هستند البته بهتر بود عناوین شبانه و پردیسها یکی باشد
قبولی در شبانه و پردیسها بخصوص دانشگاه های معتبر نیز خیلی سخت است.
لطفا فکری برای دانشگاه آزاد بکنید که ظرفیتها را سه سال است خیلی افزایش داده است و تقریبا دکتری را بدون کنکور کرده است .

بیرانوند
فروردین ۷, ۱۳۹۶ ۵:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام علی آقا

ظرفیت پذیرش در پردیس معقولانه نیست. ثانیا اصلا فلسفه پردیس هنوز کاملا مشخص و واضح نیست. حتی وزارت علوم خودشم مونده که چیکار کنه.
درمورد شبانه چون اکثرا بخاطر هزینه شبانه نمیرن افرادی با سطح سواد کمتر و پول بیشتر وارد نوبت شبانه میشن.
البته سند املا قابل مشاهده هستش در دانشگاههای محتلف. حتی دانشگاههای معتبرم شبانه رتبه های ضعیف انتخاب میکنن.
البته این چیزیه که الان دیده میشه

ممنون

علی
فروردین ۷, ۱۳۹۶ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

من فرق معناداری بین شبانه و پردیس ندیدم
اساتید همان اساتید روزانه و شهریه این دو هم تقریبا یکسان است
ظرفیتها هم در شبانه و پردیسها در مقطع دکتری بسیار محدود است میزان سختی قبولی هم بستگی به دانشگاه مربوطه و نزدیکی به تهران دارد البته به نظر من عنوان شبانه و پردیسها بایستی یکی شود.