پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

تسهیل روند پرداخت وام ویژه دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: براساس جلسه با بانک عامل، مشکل دریافت وام ویژه دکتری و نحوه پرداخت آن تسهیل شد.

ذوالفقار یزدان‌مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اعتراض برخی از دانشجویان به دریافت وام ویژه دکتری گفت: طی جلسه‌ای که با هیئت مدیره بانک عامل داشتیم مشکل دانشجویان مطرح و چگونگی پرداخت وام به این دانشجویان تسهیل شد.

وی افزود: اگر دانشجویان مشکلی برای دریافت وام خود دارند، می‌توانند از طریق صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم پیگیری کنند و ما وظیفه داریم مشکل این دانشجویان را هرچه سریعتر برطرف کنیم.

رئیس صندوق دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: امسال حدود 225 میلیارد تومان وام به دانشجویان پرداخت می‌شود و امیدواریم با همکاری بانک عامل تعداد بیش‌تری از این دانشجویان بتوانند وام دریافت کنند؛ تا به امروز 62 میلیارد تومان از طریق بانک عامل وام پرداخت شده است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

16 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محسن دانشجوی دکترای برنامه درسی
مرداد ۲, ۱۳۹۷ ۷:۲۷ ب٫ظ

البته صندوق رفاه به دانشجویان دانشگاه آزاد دکترای وام میدهد که این وام مستقیما به حساب دانشگاه بابت شهریه پرداخت میشود ترم گذشته چند تا از دوستان بنده گرفتند…. من روزانه میخوانم و به نظرم دانشجویان دانشگاه آزاد در درس خواندن کمتر از روزانه همت ندارند بلکه بیشتر هم دارند بخاطر شهریه مجبورند تلاش کنند تا دو باره مجبور به اخذ واحد مجدد نشوند… حتی دانشگاه آزاد نمره زبان دانشگاههای تهران و شیراز را قبول ندارد ولی دانشگاههای دولتی قبول دارند نمره زبان آن را……

باران
مرداد ۴, ۱۳۹۷ ۲:۱۳ ق٫ظ

ممنونم از نظر منصفانه تون.. امیدوارم موفق باشید

از الناز به باران
مرداد ۱, ۱۳۹۷ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

سلام باران جان
همه حرفات درسته. ماها که دانشگاه آزاد درس خوندیم خیلی استادها بیشتر از بچه های روزانه ما را اذیت کردند. کمک هم نمیکردند. تازه نگران شهریه هم بودیم. باران جان کسی تا خودش تو شرایط ما نبوده باشه نمیتونه درک کنه ما چی میگییم.

باران
مرداد ۴, ۱۳۹۷ ۲:۱۳ ق٫ظ

ممنونم از نظر منصفانه تون.. امیدوارم موفق باشید

باران
تیر ۲۹, ۱۳۹۷ ۹:۳۹ ب٫ظ

یه عمری همۀ شماها فکر کردین خوندن تو دانشگاه آزاد خیلی راحته.. والا تا اونجا که دور و بر خودم دیدم ماها آزادی ها خیلی زجر داریم می کشیم.. من با هر دانشجوی روزانه ای که رو به رو شدم خیلی راحت همۀ مراحل ترم هاش رو بالا میره.. درسهاشون رو که به چه راحتی پاس می کنن و حتی یه بار هم نمیندازنشون. برای پژوهش هاتون هم که شماها می نویسین اساتیدتون اکسپت می گیرن.. ولی ماها چی؟؟!! ماها اگه روزی هزارتا کتاب هم بخونیم از منظر اساتید هیچی نیستیم!! برای پژوهش باید خودمون با کلی ژورنال ها مکاتبه کنیم.. متأسفم که با همۀ درجات تحصیلی تون هنوز هم دنبال تبعیض هستین..

باران
تیر ۲۹, ۱۳۹۷ ۹:۳۰ ب٫ظ

خب با گفته های دوستان روزانه مشخص شد که الکی پس دارن جای بقیه رو تو دانشگاه های روزانه می گیرن.. شما طوری حرف می زنید که انگار همۀ دانشگاه آزادی ها پولدارن.. نخیر هیچم اینطور نیستش.. همین پولی که به شما میدن باید به عدالت به ما هم بدن.. چرا فقط باید دانشجوی روزانه همیشه بهره مند بشه ولی دانشجوی آزاد دریغ از گرفتن یه ترم وام وزارت علوم.. شما از کجا می دونید که ما نتونیم از شما روزانه ها موفق تر باشیم؟؟

راض
تیر ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۸ ب٫ظ

بچا ها اساتید این هفته دانشگاه هستن????

باران
تیر ۲۴, ۱۳۹۷ ۸:۳۸ ب٫ظ

من اصلا یه سوال دارم دانشجوی روزانه چه نیازی به واااام دارره؟؟؟؟؟

هدی
تیر ۲۴, ۱۳۹۷ ۸:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  باران

نیتزش برای اینه ک در حین تحصیل لا اقل تا حدودی دغدغه مالی نداشتته باشه و بتونه راحتتر درس بخونه و پژوهش کنه
اتفاقا باید مبلغ وام رو بیشتر کنن

ایمان
تیر ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  باران

مثل اینه که بگید آدما چیکار پول دارن!!!!

نیما
تیر ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  باران

در همه جای دنیا به دانشجویان برتر بورس می دهند در حالی متاسفانه در ایران دانشجو فقط مقروض میشه. ببخشید ولی با این اوضاع کار و تعداد زیاد فارغ التحصیل ها چه لزومی به گرفتن دانشجوی پولی اونم تو دانشگاه ازاد هست؟؟؟ که بخوان به اونا هم وام بدند؟!! البته دانشجو های شبانه وام میگیرند و من منظورم اونها نیست

نسیم
تیر ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  باران

به خاطر اینکه از حال و روز تعداد کثیر دانشجوهای نخبه ای که به واسطه روزانه بودنشون حق کار کردن ندارند و هنوز پول تو جیبی و خرج کرایه شون را از باباشون می گیرند چیزی نمی دونید.

پارسا
تیر ۲۵, ۱۳۹۷ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  باران

هیچی! هیچ نیازی نداره. دانشجوی روزانه باید روزی دوازده تا چهارده ساعت در آزمایشگاه کار کنه و از همه ی تفریحاتش بزنه برای درس. آخر ماه هم برای درآوردن هزینه ی ماه بعدش بره توی خیابون از مردم درخواست پول کنه!!!
دانشجوی روزانه باید از همه ی تفریحاتش بزنه تا رتبه ی بالا بیاره در حالی که سایر هم سن و سال هاش از انواع مهمانی ها و تفریحات و ورزش ها بهره می برند. و اخر ماه دستش جلوی دیگران دراز باشه.
دانشجوی روزانه هیچ پولی نیاز نداره!
دانشجوی روزانه باید تمام وقت دانشگاه باشه و مشکلات درسی دانشجویان ارشد را همزمان با کارهای خودش برطرف کنه. با همه با روی باز و مهربان برخورد کنه و اخر ماه جیبش خالی باشه!

راض
تیر ۲۴, ۱۳۹۷ ۷:۵۷ ب٫ظ

به ali
خودتون دانشجوی مبرید???

محسن دانشجوی دکترای برنامه درسی
تیر ۲۴, ۱۳۹۷ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

فقط در حد حرف که مشکل حل شد ولی در عمل هیچ اتفاقی نمی افتد بانک تعاون کلی مشکل ایجاد میکند ۲ تا ضامن شاغل که باید برای هر دو در بانک تعاون برایشان حساب باز کنی و یاید توی حساب شان موجودی قابلی هم باشه.. ضامن شخصا خودش تمایلی به افتتاح حساب نداره پس دانشجو مجبورا براش حساب باز کنه و موجودیش را هم پر کنه… باید بعدش اسم شما از طرف دانشگاه و صندوق رفاه هر ۳ ماهه به بانک ابلاغ بشه تا وام بهت پرداخت بشه و باید بین هر وام ۳ ماهه بگذره گاهی صنندوق اسامی را دیر به بانک میفرسته و فرجه ۳ ماهه تمام شده و ۳ ماهه بعدی آمده ولی هنوز ۳ ماهه قبلی را هنوز نگرفتی…. چنین قوانین هنوز وجود داره.. … جالبه این پولی که بانک میده پولی هست که صندوق رفاه در اختیار بانک توسعه گذاشته چرا صندوق خودش مثل ورودهای سال قبل و طبق همان روال این وام را پرداخت نمیکند و آن را در اختیار بانک گذاشته تا یا کلی اذیت و آزار بع دانشجویان پرداخت شود الان دانشجویان دکترای تا ورودی ۹۵ هنوز از صندوق وام ویژه دکترا میگیرند ولی ورودی های ۹۶ را حواله بانک توسعه کردند… نکته جالب تبعیض در پرداخت اقساط هست صندوق اگر تاخیر پرداخت کنی هیچ جریمی نداره و همیشه جرائم را می بخشه ولی بانک از این خبرا نیست هر روز دیرکرد کلی جریمه شاملت میشه ولی صندوق الان دانشجوی کارشناسی چند ساله وام را نپرداخته نه جریمه دیرکردی داره و… ادامه نظر»

ali
تیر ۲۴, ۱۳۹۷ ۳:۳۲ ب٫ظ

دراینکه باید مشکلات رو حل کنند و اذیت می کنند و کلا بانک برای اذیت کردن و به ضرر مردم و به نفع بانکدارهاو سرمایه داره شکی نیست ولی اینکه گفتید صندوق برای تاخیر وام سودنمیگیره اصلا درست نیست از من برای قسط ۲۲ هزار تومنی ۵ هزار تا ۱۰ هزار تومن سود میگیرند و بخشش برای پرداخت کل بدهی هست درحالیکه اقساطم تا ۱۴۰۰هست ولی باید همه وام رو تا ۱۴۰۰تسویه کنم تا مشمول بخشش دیرکرد بشم این انصاف نیست و معناش ببخش نیست باید دیرکرد تا اون ماه بخشیده بشه
یه سئوالم داشتم وام دانشجویان دانشگاه آزاد رو هم شامل میشه؟؟؟