پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

توضیح وزیر علوم درخصوص ارائه آمار میزان شاغلان مقطع دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رصد اشتغال دانش آموختگان بر اساس استعلام وضعیت بیمه آنها صورت می‌ گیرد.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی درخصوص چگونگی رصد اشتغال دانش‌آموخته‌های دانشگاهی اظهار داشت: وزارت علوم با دریافت اطلاعات مربوط به دانش‌آموخته‌های چندین دانشگاه دولتی کشور و با استفاده از کد ملی آنها و استعلام از سازمان‌های بیمه‌ای مختلف در کشور، توانست آمار تعداد افرادی که حق بیمه پرداخت می‌کنند را به دست آورد.

وی افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده از آماری که برای این روش به کار گرفته شده، بدیهی است که نمونه استفاده شده در بررسی مذکور با وضعیت تمامی فارغ التحصیلان انطباق ندارد چرا که تمامی آمار هر گروه بررسی نشده است.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: تراکم عدم اشتغال دوره‌های دکتری مربوط به فارغ‌التحصیلان چند سال گذشته است و دوره‌های قدیمی‌تر شاغل شده‌اند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، برخی رسانه ها اخیراً به نقل از وزیر علوم اعلام کردند که ۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری و ۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد شاغل هستند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
آبان ۲, ۱۳۹۷ ۲:۱۷ ب٫ظ

تنها راه کیفی سازی و ساماندهی اشتغال فارغ التحصیلان دکتر جلوگیری از هدر رفت سرمایه یک کشور که توسط دکترین بدست می آید شامل:ساماندهی دانشگاهها-اعتبار سنجی دانشگاهها-کاهش ظرفیت رشته محلهای دکتری در همه دانشگاهها اعم از دولتی و غیر دولتی و آزاد-حذف ظرفیت دکتری در دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی-حذف ظرفیت پذیرش در واحدهای بی کیفیت دانشگاه آزاد-کاهش۷۰درصدی ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد(کاهش تا مرز ۳۰۰۰ ظرفیت در سال)بازنگری نحوه پذیرش داوطلب دکتری و واگذاری به دانشگاهها-کاهش ظرفیت دکتری دانشگاه سراسری در همه دوره ها اعم از روزانه-روزانه شهریه پرداز-شبانه و پردیس خودگردان)-افزایش ظرفیت دانشجو در دوره های بین المللی دانشگاههای مادر مثل دانشگاه تهران -شریف-شهید بهشتی-امیرکبیر-علم وصنعت-علامه-رعایت شروط تحصیل در دوره دکتری در همه دانشگاهها به صورت عادلانه اعم از کسب نمره قبولی زبان قبل از آزمن جامع- و قبولی در آزمون جامع نهایتا تا ترم ۵-….حذف بخشنامه های غیر قانونی و بی محتوا که موجب مدرک گرایی می گردد ،بخصوص در دانشگاه آزاد-تجمیع دوره های تحصیلی یک دانشگاه،مثلا دوره های شهریه پرداز پردیس خودگردان و شبانه در یک دانشگاه تجمیع شود-ارتقای پردیسهای بین المللی دانشگاههای تهران و صنعتی شریف و سایر دانشگاههای دولتی همطراز به منظور جذب دانشجوی خارجی و ارتقای رتبه بین المللی دانشگاههای مربوطه از جمله دانشگاه تهران و شریف-..موفق باشید

آذر
آبان ۲, ۱۳۹۷ ۹:۱۰ ق٫ظ

فقط تحقیقات رو به رد کردن بیمه بسنده کردین؟ بیاین ببینید چطوری داریم بیمه رد میکنیم. طرف با دکترا داره کارگری میکنه و بیمه شو رد میکنه.

؟؟؟
آبان ۱, ۱۳۹۷ ۴:۲۶ ب٫ظ

جناب وزیر ی آمار از دکترای روزانه هم بدین که چقدرشون بیکارن یا اونایی که بیمه رد میکنن به چه کارایی مشغولن

دکتر
آبان ۱, ۱۳۹۷ ۱:۳۷ ب٫ظ

در مورد دانشگاهایی چون ازاد و غیرانتفاعی و پردیس که هزینه زیادی باید پرداخت کنند، ممکنه چنین باشه اما دانشگاه های سراسری و روزانه که ترجیح اساتید افراد بدون شغله، قطعا تعدا شاغلین بسیار بسیار اندک خواهد بود.

دکتر
آبان ۱, ۱۳۹۷ ۱:۳۴ ب٫ظ

سامان: چطور خودتون برای خودتون بیمه رد می کنید؟

علی
آبان ۱, ۱۳۹۷ ۰:۵۵ ق٫ظ

خوب معلوم شد بیشتر این افراد چون دارای سن بالای سی سال هستند ناچار هستند برای روز پیری خود بیمه مشاغل آزاد پرداخت کنند و گرنه شغل خاصی ندارند و بیشتر مشاغل سطح پایین و ….

سامان
مهر ۳۰, ۱۳۹۷ ۹:۳۹ ب٫ظ

من که دانشجوی دکتری هستم بیمه ام را خودم رد میکنم ولی چند ماهی هست که وضعیت مالیم بدتر شده بیمه ام قطع شده.