پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

چرخه معیوب تولید دکتر از سوی اساتید دانشگاهی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی گفت: باید به سمت افزایش دانش و به دست آوردن تکنولوژی‌ های برتر دنیا باشیم و این که اساتید دکتری در دانشگاه، دکتر دیگری را تولید کند چرخه معیوبی است.

مهدی نکومنش رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت: در حال حاضر 38 شرکت وابسته به این پژوهشگاه وجود دارد که 28 شرکت، دانش‌بنیان است. ضمن اینکه در مرکز رشد این پژوهشگاه، بیشتر فارغ‌التحصیلان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران حضور دارند اما در مجموع همه امکانات در اختیار همه پژوهشگران فعال در ایران است.

وی با بیان اینکه 30 سال پیش مدرک خود را از یکی از دانشگاه‌های معتبر دنیا دریافت کردم و به هنگام بازگشت به کشور به دنبال تأسیس کارخانه بودم افزود: اینکه یک دکتر در دانشگاه دکتر دیگری را تولید کند چرخه معیوبی است در حالی که باید به سمت افزایش دانش و به دست آوردن تکنولوژی‌های برتر دنیا باشیم تا چرخ کشور را بهتر از گذشته بچرخانیم اما متأسفانه این تفکر متعلق به همه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها نیست.

رئیس پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران در پایان گفت: زایش تکنولوژی و دانش در پژوهشگاه‌ها وجود ندارد و چرخاندن این نظر به سمت تولید، فناوری و تکنولوژی‌های برتر دنیا بسیار سخت است. 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هادی
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۱:۵۸ ب٫ظ

رشته با رشته فرق داره عزیز …. پزشک و روانشناس برای مثال هر چه بیشتر سلامت جسم و روان بیشتر لذا چرخه معیوب نیست بسیار هم کمبود داریم . اگه منظور برخی رشته های کمتر کاربردی که با دکتری هم کار پیدا نمیکنند هست صحیح میفرمائید و الا بیشتر رشته های پیراپزشکی هر چه بیشتر منافعش به سود جامعه هست . برای مثال کاردرمان گفتار درمان تکنیسین اتاق عمل علوم ازمایشگاهی فیزیوتراپ روانشناسی بالینی همه اینها با ارشد یا حتی فوق دیپلم مجوز مطب یا شغل مستقل میتونن داشته باشن اما برا ارتقاء دانش دوست دارن ادامه تحصیل دهند کتاب تالیف کنند …منشاء اثر شوند مدرس شوند لذا جای دیگری را تنگ نکرده و نمیکنند . پس بهتر تفکیک قائل شویم اینکه تولید دکتری در کجا چرخه معیوب تلقی میشه کجا نه …

هادی
آبان ۲۴, ۱۳۹۷ ۱:۵۱ ب٫ظ

حسادت یا سیاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟