پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

تغییر شاخص‌های اعطای مجوز راه‌اندازی دوره دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم ضمن اعلام خبر تصویب آیین‌نامه ساماندهی پذیرش دانشجویان دکتری اظهار داشت: با تصویب این آیین‌نامه شرایط و شاخص‌های اعطای مجوز به دانشگاه‌های متقاضی راه‌اندازی دوره‌های دکتری با شاخص‌های جدیدی سنجیده می‌شود که به نسبت آیین‌نامه قبلی سخت‌تر شده است، اما این آیین‌نامه هیچ ارتباطی به نحوه‌ پذیرش دانشجو در دوره دکتری از سوی دانشگاه‌ها ندارد.

دکتر محمدرضا آهنچیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تصویب نهایی طرح ساماندهی دوره دکتری در کشور، گفت: در حال حاضر این آیین‌نامه به منظور اجرا به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شده است و براساس آن شاخص‌ها و شرایط اعطای مجوز دوره دکتری دانشگاه‌های متقاضی راه‌اندازی این دوره اصلاح شد.

وی در ادامه تصریح کرد: به عنوان مثال در گذشته یک دانشگاه برای راه‌اندازی دوره دکتری ملزم به داشتن سه دوره دانش‌آموختگی، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد خود بود که با تصویب این طرح تعداد مورد نیاز دوره‌ها به پنج دوره دانش‌آموختگی افزایش یافته است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم خاطر نشان کرد: فاز اول ساماندهی دوره‌های تحصیلی در وزارت علوم اجرایی شده و با تصویب طرح فوق دانشگاه‌هایی که بخواهند دوره‌های جدید دکتری راه‌اندازی کنند باید واجد شرایط اعلام شده در این آیین‌نامه باشند.

دکتر آهنچیان در پایان یادآور شد: براساس مصوبات آتی وزارت علوم به زودی شرایط پذیرش در دوره کارشناسی ارشد نیز تغییر خواهد کرد. در این راستا ساماندهی آیین‌نامه پذیرش دانشجو در این دوره در دست بررسی است که امیدواریم پیش از پایان سال جاری اجرایی شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

25 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نرگس
بهمن ۱۵, ۱۳۹۷ ۹:۲۹ ق٫ظ

بنظر من ن تنها تعداد دوره فارغ التحصیلان ارشد باید لحاظ شود بلکه امکانات دانشگاه جهت گرفتن دانشجوی دکتری برای هررشته باید بررسی و مورد نظارت قرار گیرد چراکه دانشجوی دکترازمانیکه وارد دانشگاهی می شود که هیچ امکاناتی نداشته و اساتیدواموزش نیز توقع مقالات خوب لاتین دارند تنها کسی که بحران و سختی و اعصاب خوردی می شود دانشجوست ای کاش مسولین ما وهنچینین دانشجویان این مساله رو مدنظر قراردهند.

یه بنده خدا
بهمن ۶, ۱۳۹۷ ۱:۲۳ ق٫ظ

با سلام دوستانی که فکر میکنند ورود به دانشگاه دولتی با سایر دانشگاهها مانند دانشگاه آزاد نشانه نبوغ پذیرفته شده است ،ذکر چند مورد ضروری است: ۱- اولا بین افراد رتبه ها برتر اختلاف در پاسخ یا عدم پاسخ به یک سوال از بیش از صد سوال آزمونی است که ممکن است برای هر فردی در تست زنی این مشکل پیش بیایید. ۲- با توجه به پذیرش گزینشی غیر علمی در بسیاری از موارد دیده شده که رتبه یک رشتهای پذیرش نگرفته و رتبه مثلا ۴۰ همان رشته که تنها ۳نفر پذیرش داشته ورود پیدا کرده. ۳– در سایر رشته ها را نمیدانم اما در رشته های علوم انسانی فارغ التحصیلان دانشگاههای طراز چه گلی به سر جامعه علمی زده اند که سایر دانشگاهها نزده اند. به طور مثال کدام نظریه پرداز ایرانی در عرصه علوم انسانی نظریه ای ارایه نموده که در سایر مراکز علمی جهان تدریس میشه! دانشگاههای علوم انسانی در تمامی رشته ها مشغول کپی برداری از نظریات دانشمندان کشورهای دیگر هستند و در بهترین فرض تنها به بومی سازی !!! این نظریات میپردازند . ۴-عموم دانشگاههای دنیا بالاخص ایران متن محورند و نه استاد محور یعنی یک داشجو فارغ از اینکه در کدام دانشگاه تحصیل میکنه معمولا کتب دو یا چند استاد طراز آن رشته را به عنوان متن درسی و آزمونی میخونه پس فرقی بین دانشگاه تهران و آزاد و پیام نور و…نیست.از طرفی استاد محور بودن دانشگاهها طراز جهان به معنای این است که یک استاد در مثلا هاروارد نظریه خود را درس میدهد… ادامه نظر»

مملی
بهمن ۶, ۱۳۹۷ ۹:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  یه بنده خدا

سلام….بخث پز دادن و اینها نیست….اوضاع فاحعه بار است….بحث سر این است که دانشگاه ازاد افراد ضغیف را جذب کرده و دکترا می دهد …..ما به دانشحویان دکترا ورودی قبل از سال ۹۳ دانشگاه ازاد انتقادهای این چنینی نداریم و جذب و رول منطقی داشتند اما در سال ۹۳ و بعد از ان تمام کارمندان و کم سوادان وارد این عرصه شده اند……ضمنا ما دانشگاه دولتی را با هاروارد مقایسه نکردیم مه شما از هاروارد بخث می فرمایید و ضمنا بسیار موارد مطروحه توسط شما مغلطه و در هم امیختن مسائل با قصد گم کردن هدف اصلی مسائل می باشد ….

جامعه شناسی گیلان به یه بنده خدا
بهمن ۶, ۱۳۹۷ ۱۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  یه بنده خدا

باسلام .شما چند نکته متذکر شداید موافقم که به آن اشاره می کنم بعد نظر تون را به نقد می کشم ۱- کسی که دانشگاه دولتی قبول می شود صرفا نبوغ نداره(بنده نیز موافقم با این نظر) ۲- مصاحبه دانشگاه های دولتی سلیقه ای است (با این نظر هم موافقم) ۳- آزمون تستی سطح محفوظات افراد را می سنجد(این قسمت را موفقم). اما برای رقابت برابر ناچاریم از ازمون تستی استفاده کنیم با همه محدودی که دارد. بهتر از اعمال سلیقه اساتیدمی باشد. ۴- اساتید دانشگاه ها مختلف صاحب نظریه نیستند و مقلد می باشند(با این نظر هم موافقم). حالا این نقد برشما وارد است. ۱- منظور بنده از استاد محوری سبک کلاس داری و شیوه آموزش بود نه نظریه پردازی استاد ۲- اساتید دانشگاه دولتی چون قدرت زیادی در دانشگاه دارند در حضور و غیاب و نمره گذاری برای دانشجو صاحب اختیار می باشند. هر نمره ای که خواستند می توانند به دانشجو بدهند. ثبت نمره هم می تواند تا دو الی سه ترم طول بکشد(این موارد در دانشگاه غیردولتی رخ نمی دهد). برعکس در دانشگاه شهریه پرداز همیشه واسطه و سفارشات که از طریق اموزش یا افراد انجام می گیرد مدرس را تحت فشار قرارمی دهند. ۳- در دانشگاه دولتی اساتید امنیت شغلی دارند که اگر فشار برروی دانشجو بیاورند توبیخ نمی شوند ودانشجوها از طریق سازمان سنجش معرفی می شوند. اما موسسات ودانشگاه های شهریه پرداز یک ویزیتورنیاز دارند(به تبلیغات زیاد) برای حفظ بقا شوند. کافی یک سری به انواع شهرها بزنید تا ببنید چقدر بنر برای… ادامه نظر»

...
بهمن ۷, ۱۳۹۷ ۸:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  یه بنده خدا

دوست عزیز مسائل رو با هم قاطی نکن چون واقعا بین دانشگاه ها تفاوت وجود داره. اگه کسی این صفات رو داشته باشه…

استعداد + تلاش و زحمت زیاد = دانشگاه های تراز اول و سایر دانشگاه های دولتی

استعداد = دانشگاه آزاد و پیام نور و …

تلاش و زحمت زیاد = دانشگاه آزاد و پیام نور و …

پول = …

همچنین توی کلاسمون تو مقاطع مختلف دیدم کسانی رو که با سهمیه، دانشگاه دولتی قبول شدن ولی به خاطر پایه ضعیفشون تو پاس کردن درسا به مشکل خوردن.
کسی منکر باهوش بودن بچه های دانشگاه آزاد و پیام نور و … نیست ولی واقعا تفاوت وجود داره چون تو همچین دانشگاه هایی استاد نمیتونه سطح بالا تدریس کنه.
اینا رو کلی گفتم، استثنا هم وجود داره.

منصور
بهمن ۸, ۱۳۹۷ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  یه بنده خدا

سلام خدا شاهده که قصدم اصلا فخر فروختن و یا کم کردن از ارزش کار و زحمت هیچ استاد و دانشجویی چه در آزاد و چه در دولتی نیست فقط چون من مقطع دکترا رو در هر دو دانشگاه بودم تجربه خودم رو میگم: من پارسال در دانشگاه آزاد در یکی از بهترین واحدهای تهران و در یه رشته عالی قبول شدم اما متاسفانه جه اساتید و چه دانشجویان اصلا کوشا و جدی و با انگیزه نبودند و همش در حال نق زدن برای ارزش داشتن مدرکشون یا نداشتن اون و یا در گیر شهریه بودن و اساتید هم اصلا جدی نبودند و انگار زوری اومده بودن تدریس و همش دانشگاههای برتر دولتی رو به رخ میکشیدن و پز اونجا رو میدادن. بعضی از دانشجویا هم واقعا سواد لازم رو نداشتند و حتی بعضی تز مفاهیم پایه و بلد نبودند و اکثرا هم همش دنبال کار و اشتغال بودن تا تحصیل و همین چیزا باعث شد که تصمیم بگیرم که بیام دولتی و بشکر خدا در یه دانشگاه بسیار خوب قبول شدم. و باید اعتراف کنم که بچه هایی که اینجان واقعا عالی هستند و خیلی باهوش و پر انگیزه و کوشا هستن و اساتید هم شاد و پر انرژی و با انگیزه هستند و هم خیلی خوب درس میدن و هم از دانشجوها حسابی کار میکشن و نمیزارن دانشجو بقول معروف هرز بپره. حتی خود من هم بسیار بهتر درس میخونم و کار میکنم و بسیار بیشتر خوشحال و دارای انگیزه هستم. البته بنظر من جدای از بحث سطح… ادامه نظر»

کیمیا
بهمن ۵, ۱۳۹۷ ۱:۴۲ ب٫ظ

سلام.. منظورش از سه دوره دانش آموختگی به پنج دوره دقیقا چیه؟؟؟؟؟

هدی
بهمن ۵, ۱۳۹۷ ۸:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  کیمیا

سلام
یعنی تا دانشگاهی ۵ دوره فارغ التحصیل ارشد نداشته باشه نمیتونه برای دکتری دانشجو بر داره قبلا اگه سه دوره فارع التحصیل ارشد داشتن میتونستن دکتری بر دارن الان باید ۵ دور فارغ التحصیل ارشد داشته باشن تا دکتری بردارن

hamid
بهمن ۳, ۱۳۹۷ ۳:۴۶ ب٫ظ

اینکه افراد یه جامعه متخصص و تحصیل کرده باشن خیلی عالیه و همه از خداشونه تو همچین جامعه ای زندگی کنن.
هر کسی اجازه داره با هر هدفی ادامه تحصیل بده و به کسی هم ربطی نداره.
اگه هدفش از دکتری خوندن، کلاس کاریه، ارتقاء شغلی یا … بازم به ما ربطی نداره.

این مدل درس خوندن فقط یه ایراد بزرگ بهش وارده. «اینکه همچین آدمی توی رشته ای که درس خونده تخصص کافی نداره و با لابی و پارتی دارای پست و مقام میشه!»
خودتون میتونید تصور کنید همچین شخصی با تصمیمات اشتباهش چه بلایی میتونه سر جامعه بیاره…
نمونه ش هم میشه اون بنده خدایی که با هزار زحمت دکتری عمران گرفته، کلی مقاله علمی تو حوزه تخصصش چاپ کرده و توی شهری (کرمانشاه) که شهردار نداره! به خاطر اینکه بیکار نمونه میره رفتگری میکنه. چون پارتی نداره که از تخصصش استفاده کنن! چون جامعه اشباع از فارغ التحصیلان بیکاره و آقازاده ها تو اولویت کارن و …
حالا آقایون تازه یادشون افتاده که به هر دانشگاهی مجوز پذیرش دانشجو ندن.

مملی
بهمن ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

تا وقتی سیستم اموزشی تجارت محور است اوضاع روز بروز بدتر خواهد شد و گرفتن بیشتر دانشجو یعنی سود بیشتر برای اون بظاهر دانشگاهها، ضربه شدید به کشور و جامعه علمیست!!!!!!!

جامعه شناسی گیلان
بهمن ۳, ۱۳۹۷ ۱:۰۵ ق٫ظ

می توانیم منتقد اجتماعی باشیم. اما هر فرد اهداف متفاوتی دارد. نمی خوام در روزهای نزدیک کنکور دکتری متنی بنویسم انگیزه کاهش پیدا کنه. خودم دغدغه کنکور دکتری یا شغل ندارم.کشوردرشرایط بد اقتصادی قرار دارد. تودانشگاه فرد باشه ندانه توجامعه چه خبره براش خوخوشایندتراست.تاباچالش های اقتصادی و اجتماعی دست به گریبان باشه

مملی
بهمن ۲, ۱۳۹۷ ۱۱:۴۳ ب٫ظ

یعنی تا چند سال دیکر تمامی دانشکاهها در تمامی را ها دکترا خواهند داشت و با این روند بدترین شغل دکتر شدن در رشته های تخصصی خواهد بود و هیچ انگیزه ای برای انجام کارهای تحقیقاتی برای دانشجویان هوب وجود نخواهد داشت.‌….ظاهرا وزارت هیچ برنانه کاهش ظرفیتی را دنبال نمی کند و این یعنی مرگ تمامی رشته در مقطع دکترا و بیکاری تخصیلمرده های این مقطع!!!!!!!…….

هدی
بهمن ۳, ۱۳۹۷ ۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  مملی

سلام
تا چند سال دیگه جمعیت تحصیل کرده تغییر میکنه کم و زیادش رو نمیدونم اما به نظرم جامعه تحصیل کرده بهتر از جامعه کم سواده
هر کدوم از ما یک داوطلبیم و امسال حدود ۲۰۰ هزار نفر، شما حاضرید کنکور ندین و از حق شرکت خودتون در کنکور صرف نظر کنید؟
اگه جوابتون منفیه اکثریت هم همین نظر رو دارن وقتی خودمون حاضر به عقب نشینی نیستیم چرا مانع حضور دیگران بشیم برای مقاطع بالا؟ هر کس یک انگیزه و دلیلی داره برای دکتری خوندن خوب و بدش هم به خودش مرتبطه
شما در هر مقطعی که باشی میتونی شغل پیدا کنی یا حتی کارآفرینی کنی و نباید برای گریز از بیکاری دنبال ادامه تحصیل بود
برای درآمدزایی هم دنبال پشت میز نشینی و کارمندی نباید باشیم با این اوضاع نابسامان اقتصادی

مملی
بهمن ۳, ۱۳۹۷ ۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  هدی

کارافرینی ربطی به مدرک دکترا ندارد……ضمنا کارهای تحقیاتی با سطح خوب نیازمند انگیزه بالاست و البته ارتباط شغل اینده فرد…..وقتی فرد قراره شغلی غیرمرتبط داشته باشد نیازی به گرفتن تخصص نیست مگر انکیزه های منفی مثل پز دادن، چشم و همچشمی و غیره……اتفاقا در هفت سال اخیر با اینکه تعداد جذب ارشد دهها برابر شده، اما داوطلبین دکترا بشدت کم شده است مثلا سه سال قبل تا حالا نزدیک به صد هزار نفر کاهش داشته درصورتیکه باید سه برابر میشد……بسیار افراد مستعد متاسفانه بی انگیزه شده اند و افراد درجه چندم به لحاظ علمی بدلیل اخذ راحت و تقریبا بدون ازمون برخی دانشگاههای پولی، پرانگیزه شده اند…..رتبه علمی ایران در چند سال اخیر سقوط داشته…..

جامعه شناسی گیلان
بهمن ۳, ۱۳۹۷ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  مملی

سلام . فارغ تحصیل دکتری زیاد داریم. دیگه نام دانشگاه یا رشته هم مطرح نیست. اما همه افراد دغدغه شغل یا معیشت زندگی را ندارند. برخی ها علاقه زیاد به یادگیری دارند. البته فقط می خواهند یادبگیرند مهم اینست آیا برای جامعه این یاد گیری به کار می آید یا خیر.بهتر از دید سایر افراد هم به قضیه نگاه کنیم. برای برخی افراد ادامه تحصیل گریز از نقش های اجتماعی و یک جوری سرگرمی است. افراد مختلف اهداف متفاوتی دارند. همه ادامه تحصیل کردها که دنبال شغل یا تحصیل برای زندگی بهتر نیستند. برخی هدف کارکردی ندارند از ادامه تحصیل. همین که ادامه تحصیل بدهند خشنودهستند.(البته خودم دید کارکردی به ادامه تحصیل دارم اما همه که مانند بنده و شما نیستند)

مملی
بهمن ۳, ۱۳۹۷ ۱:۰۶ ق٫ظ

سلام….اتفاقا در تمام دنیا نام دانشگاه مطرح است نه داشتن مدرک اشد و یا دکتر و غیره……هدف از تحصیل ربطی به ظرفیت دانشگاه ها ندارد…..ایران به اندازه کل اروپا دانشحو دکترا میگیرد و از وقتی ظرفیت دکترا ده ها برابر شده رتبه علمی ایران سقوط کرده است و در صورتیکه در کوتاه مدت نباید سقوط میکرد این نشانه اثر منفی بسیار وحشتناک اینکار بوده است……به ازای هر پرفسور یک دانشحو بکیرند مثل کشورهای دیگر نه اینکه تناژ بزنند دانشجو بیگیرند و تعداد دانشکاه های ایران از وین بیشتره، خالا همشون اونهم با تناژ بخواهند دانشجو بگیرند …این بسیار اسفبار است……

مملی
بهمن ۳, ۱۳۹۷ ۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  مملی

ببخشید منظورم از کلمه «وین» چین می باشد که اشتباه تایپ شد…

حیدری
بهمن ۳, ۱۳۹۷ ۹:۴۴ ق٫ظ

سلام
درست کشور از نظر وضعیت اشتغالزایی برای دکتری و… شرایط سختی دارد اما داشتن تحصیلات عالی فقط برای شاغل شدن نیست هر چند ممکن است ادعای افراد را بالا ببرد و منطقی هم هست . اما آنچه میخوام بگم اینکه تحصیلات دکتری به افراد فهمی بالاتر می دهد و از نظر جایگاه اجتماعی هم یک قشر فرهیخته و صاحب نظر به جامعه کمک بیشتری حداقل از نظر معنوی می تواند بکند یا به قولی موثرتر است.
بهتر است ایران از تمام دنیا باسوادتر و دارای تحصیلات عالی تر باشد و روز به روز بر تعداد اندیشمندان افزوده گردد. مهم این است هر ایرانی این امید را در داخل کشور داشته باشد که در مملکت خودش هر آرزویی را بخواهد می تواند دنبال کند و برسد و دلخوشی ای داشته باشد . هر چند افزایش تعداد دکترین این جامعه به خودی خود افتخار است و من نوعی اگر زمینه هایش فراهم گردد به آن هم افتخار می کنم.

مملی
بهمن ۳, ۱۳۹۷ ۱۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  حیدری

اولا افزایش دکتزا در. ایران تاکنون سقپط علمی بهمراه داشته و باعث کاهش سطح علم در کسور شده است……افزایش صدور مدرک چه ربطی به سطح علم دارد؟؟؟؟!……همچنین یکشبه ظرفیت دکترا دهها برابر شده است با کدام استاد؟؟؟؟……..تاکید میکنم افزایش صدور مدرک نشانه باسواد بودن نیست….افزایش صدور مدرک دکترا و کاهش کیفیت، ضمن افول علمی، نشانه ضعیف بودن دانشگاههای ان کشور نسبت به کشورهای دیگر می باشد…….هر کس مدرک میخواهد باید سختیهایش را هم بکشد و تحت نظر پرفسور و در شرایط کاملا سخت علمی اموزش دیده و کار پژوهشی نماید و سپس فارغ التحصیل شود نه اینکه دکترا در خد کاردانی پایین اورده شود و برخی افراد دارای مدرک دکترا اما سواد در حد کاردانی باشند….

هدی
بهمن ۳, ۱۳۹۷ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  مملی

واقعیت اینکه ملت دوست دارن دکتر شن و امکانات دانشگاهها و سختی راه میشه مراحل بعدی
اکثرا به فکر روزانه هستن ولی چون ظرفیت پذیرشش کمه به سمت دانشگاههای پولی میرن تا به هدفشون که همون دکتر شدنه برسن برای پیشرفت علمی و کلاس و پست و مقام و ازدواج و..‌.
علت اصلی افت علمی کشور در این چند سال اخیر توجه برخی مسئولان به کشورهای خارجی و نادیده گرفتن سرمایه های انسانی و ملی کشور در حوزه های مهمی همچون صنعت هسته ای است این صنعت توانایی جمع کردن متخصصان علوم مختلف در کنار هم برای باز کردن گره های مختلف در زمینه پزشکی هسته ای و ساخت رادیوداروها و صنعت کشاورزی و علم مکانیک و شیمی و کامپیوتر و… داره
مسئولان اگه به فکر بودن تنها در یک بخش با راه اندازی نیروگاهها میتونستن زمینه اشتغال افراد متخصص زیادی رو در حوزه های مختلف ایجاد کنن تا مشکل بیکاری هم حل شه اما با امضای برخی قراردادهای بین المللی سبب ضربه زدن به پیشرفت علمی و اقتصاد کشور تا این حد شده اند و آثار سوء این توافق نامه ها همچونان ادامه داره

مملی
بهمن ۴, ۱۳۹۷ ۹:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  هدی

خب سختی رو تحمل کنن…..اما اکثر داشکاه های پولی در مقطع ارشد و دکترادکترا عملا ایتمهای علمی سختگیرانه ندارند و پرپفسور در ان رشته وجود ندارد و دانشحو گرفته تازه اگر هم وجود دارد به ازای هر پرفسور یک دانشحو بگیرد نه اینمه تناژ بزند و دانشجو بگیرد…..تفاوت دانشجو دکترای چند سال اخیر دانشگاه ازاد با دولتی به قدری زیاد است که قابل بیان نیست……

هدی
بهمن ۴, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  مملی

کسی منکر این افراد کم سواد و نالایق نیست که در برخی پست های مهم مشغول به کار هستن و نتیجه اش هم میشه اوضاعی که داریم
ولی کسی که سواد کافی داشته باشه خودش رو در دکتری خوب نشون میده و میتونه به جایگاه علمی خوبی برسه و تفاوت هاش رو با کسی که به هر دلیل دیگه بی هیچ زحمتی بالا اومده و در جامعه علمی مورد توجه نیست به خوبی مشخص کنه جامعه علمی این مسائل رو درک میکنن

مملی
بهمن ۹, ۱۳۹۷ ۱۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  هدی

متاسفانه مشکل همینه که جامعه مدرک محوری و پارتی بازی دارد و افراد علمی اخرش بیکار میشوند و این را در جامعه بوضوح می بینیم…..

شاید/باید/نباید شرکت کنم!
بهمن ۲, ۱۳۹۷ ۱۰:۴۲ ب٫ظ

زودتر اعلام می کردن من اصلا ثبت نام نمی کردم! رشته من کمتر از ۵ دوره دانش آموخته داره. این یعنی ظرفیت پذیرش ٠

R.S
بهمن ۵, ۱۳۹۷ ۲:۱۰ ب٫ظ

سلام. شما کدوم دانشگاه هستید؟ اساتیدتون گفته بودن میارن دکتری رو؟ منم شرایط مشابه دارم. قبلا مجوز گرفتیم ولی الان قبول نمیکنن