اعلام جزئیات ارزیابی مدارک دانشگاه‌های خارج از کشور بعد از سپتامبر 2019

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

بنا بر اعلام اداره کل امور دانش آموختگان وزارت علوم، دانشجویان دکتری ملزم به تحصیل در دانشگاه های گروه الف و ب بر اساس لیست جدید دانشگاه های خارجی مورد تأیید شدند.

به گزارش مهر، اداره امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان لیست دانشگاه‌های خارجی مورد تأیید بعد از سپتامبر ۲۰۱۹ را بروز رسانی کرد. در این بروز رسانی دانشگاه‌های ۸۳ کشور ارزیابی شدند.

بر اساس تأکید این اداره کل، متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع دکتری خارج از کشور از تاریخ یک تیر ۹۸ برابر با ۲۰۱۹.۰۶.۲۲ باید صرفاً در دانشگاه‌های گروه الف (ممتاز) و گروه ب (خوب) قابل مشاهده در پایگاه اطلاع رسانی اداره کل امور دانش آموختگان سازمان امور دانشجویان، ثبت نام رسمی کنند.

همچنین مدارک صادره از دانشگاه‌های گروه ج (متوسط) چنانچه پذیرش رسمی آنها پس از تاریخ یاد شده باشد، صرفاً تا مقطع کارشناسی ارشد قابل بررسی و ارزشیابی است.

مدارک تحصیلی صادره از مؤسسات ضعیف گروه (د) صرفاً تا سطح کارشناسی قابل بررسی و ارزشیابی است.

دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور برای اطلاع از سطح‌بندی دانشگاه‌های بعد از ۲۰۱۹ می‌توانند به آدرس  http://grad.saorg.ir/After-September2019 مراجعه کنند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرهاد
خرداد ۲۳, ۱۳۹۹ ۱:۱۰ ب٫ظ

سلام
من دیپلم تجربی نظام قدیم دارم با معدل زیر ۱۴. اگر لیسانس (کارشناسی) از یک دانشگاه که جزو موسسات متوسط و ضعیف هست بگیرم مشمول قانون زیر می شوم که در آیین نامه هست.. این مصاحبه و امتحان کتبی چجوریه؟

ارزشیابی مدارک تحصیلی کارشناسی

۱. ارزشیابی مدارک تحصیلی موسسات ممتاز و خوب، منوط به داشتن مدرک دیپلم دوازده (۱۲) ساله یا پیش‌دانشگاهی معتبر است.

۲. برای ارزشیابی مدارک تحصیلی موسسات متوسط و ضعیف، علاوه بر داشتن مدرک دیپلم دوازده ساله یا پیش‌دانشگاهی لازم است:
الف- معدل دیپلم یا پیش دانشگاهی دانش‌‏آموخته، حداقل ۱۴ یا همطراز آن باشد.

ب- رشته تحصیلی دانش‌آموخته با رشته تحصیلی دبیرستانی و پیش‌دانشگاهی وی سازگار باشد.

ج- در صورت نداشتن شرایط بندهای الف و یا ب، مشروط به شرکت در آزمون سراسری کارشناسی‌‏ارشد در رشته مربوط و کسب حداقل ۸۰% نمره آخرین فرد پذیرفته شده و یا شرکت در آزمون کتبی به تشخیص کمیسیون‏های ارزشیابی ذیربط.