موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

پذیرش دکتری بدون آزمون 98 دانشگاه علم و صنعت

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

جزئیات پذیرش بدون آزمون در دوره دکتری تخصصی دانشگاه علم و صنعت از میان دانشجویان و فارغ التحصیلان برتر مقطع کاشناسی ارشد دانشگاه های دولتی در سال 98 اعلام شد.

 

به گزارش پی اچ دی تست، مطابق اطلاعیه دانشگاه علم و صنعت ایران، متقاضیان ‏باید ثبت ‏نام اولیه خود را از تاریخ 1398/1/20 الی 1398/2/10 صرفاً به صورت غیرحضوری از طریق سامانه گلستان به  آدرس https://golestan.iust.ac.ir/Forms/AuthenticateUser/main.htm انجام دهند. 

 

شرایط عمومی پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه علم و صنعت

الف) داشتن حداقل معدل 16 در مقطع کارشناسی.

ب) داشتن حداقل معدل  17 (بدون احتساب نمره پایان نامه) در مقطع کارشناسی ارشد.

ج) کسب حداقل 60 امتیاز از فعالیت های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق آئین نامه الزامی است.

تبصره 1: کسب حداقل 7 امتیاز از ردیف 1جدول 1 امتیازات پژوهشی الزامی است.

تبصره 2: تمامی مقالات ارسال شده می بایست با ذکر استاد راهنما اصلی دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد باشد. مقالات بدون ذکر استاد راهنما هیچ امتیازی ندارد.

د) کسب حداقل نمره 50 از آزمون زبان MSRT یا معادل آن در سایر آزمون ها، پس از پذیرش در دوره دکتری و قبل از آزمون جامع دکتری (مطابق با آئین نامه مصوب دانشگاه.)

ه) دانش آموختگان حداکثر تا 2 سال پس از فراغت تحصیل میتوانند از تسهیلات پذیرش بدون آزمون دکتری استعداد درخشان برخوردار شوند (دانش آموختگان فروردین ماه سال 1396به بعد).

زمان و شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه علم و صنعتو) دانشجویان کارشناسی ارشد ترم چهارم (ورودی 96) در صورتی که جزء رتبه های اول، دوم و سوم باشند (با داشتن شرایط بندهای الف و ب و گذراندن حداقل 26 واحد درسی) میتوانند در آزمون مصاحبه شرکت نمایند. لازم به ذکر است در صورتی که تعداد هر ورودی در هر کد رشته محل در دوره کارشناسی ارشد تا 5 نفر باشد، صرفا رتبه اول، چنان چه ظرفیت پذیرش بین 6 تا 10 نفر باشد، رتبه های اول و دوم و برای تعداد 11نفر بالاتر، رتبه های اول تا سوم قابل قبول خواهد بود. (بارگذاری گواهی رتبه الزامی است)

ز) دانش آموختگان ورودی 95 (با داشتن شرایط بند های الف و ب) که فاقد مقالات مجلات معتبر (ردیف 1 جدول 1) هستند، با استفاده از امتیازات قابل اخذ از رتبه دانش آموختگی (رتبه های اول تا سوم مطابق ردیف های 14 و 15 جدول 2) و با داشتن حداقل دو مقاله کنفرانس معتبر (که بتواند جایگزین حداقل 7 امتیازِ ردیف 1 جدول 1شود) مجاز به ثبت نام می باشند.

تبصره 3: متقاضیان صرفا می توانند در یکی از رشته های همنام یا متناسب با رشته تحصیلی خود داوطلب شوند.

مدارک و شرایط لازم جهت ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه علم و صنعت

1- گواهی فارغ التحصیلی کارشناسی به همراه معدل دوره

2- گواهی فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد به همراه معدل دوره

3- فرم تایید مقاله توسط استاد راهنما ( تکمیل فرم شماره 3)

4- سایر مدارک مطابق با موارد درخواست ثبت نام متقاضیان در سامانه گلستان.

5- متقاضیان میبایست حداکثر تا تاریخ 1398/6/31 فارغ التحصیل شوند.

6- دانش آموختگان دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی، غیرانتفاعی، جامع علمی کاربردی و پردیس  های بین الملل (خودگردان) دوره های مجازی و نیمه حضوری مطابق آئین نامه، مجاز به ورود به دوره دکتری این دانشگاه نمیباشند.

7- مبلغ 1/200/000 ریال بابت هزینه ثبتنام در نظر گرفته شده که داوطلب به صورت الکترونیکی در مسیر ثبتنام پرداخت می نماید.

هزینه ثبت نام به هیچ عنوان قابل استرداد نمی باشد.

پذیرش نهایی دانشجویان کارشناسی ارشد جهت ورود بدون آزمون در مقطع دکتری مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه و تایید سازمان سنجش آموزش کشور انجام میپذیرد. بدیهی است تشکیل پرونده از سوی داوطلب به معنی پذیرش قطعی وی برای انجام مصاحبه دکتری نمی باشد و نتایج پس از ارزیابی و امتیازدهی به فعالیت ها و سوابق داوطلبین تعیین و اعلام خواهد شد. در هر زمان (حتی زمان فارغ التحصیلی) مشخص گردد که فرد پذیرش شده فاقد شرایط آیین نامه مربوطه بوده است، پذیرش آن لغو و عواقب ناشی از آن به عهده خود متقاضی خواهد بود.

در صورت بروز هر گونه مشکل در انجام مراحل ثبت نام، با پست الکترونیک به نشانی gto@iust.ac.ir تماس حاصل نمایید.

مطالب مفید برای داوطلبان دکتری دانشگاه علم و صنعت

ثبت‌نام
باخبرم کن!

7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
star
فروردین ۲۹, ۱۳۹۸ ۸:۲۹ ب٫ظ

سلام
با توجه به قانونی که میگه از فارغ التحصیلی بیش از دوسال نباید گذشته باشد، کسی که شهریور ۹۷ در مقطع ارشد فارغ التحصیل شده آیا امسال آخرین سالی است که میتواند از طریق استعداد درخشان در مقطع دکترا پذیرش بشه؟ یا امکان شرکت در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ از طریق استعداد درخشان وجود دارد؟

محمد
اردیبهشت ۱۸, ۱۳۹۸ ۸:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  star

سلام
خیر سال دیگه هم میتونید

سیاوش
فروردین ۲۳, ۱۳۹۸ ۱:۳۸ ق٫ظ

هیات علمی میخواید یا دانشجوخخخخخخ

مریم
فروردین ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

سلام
به نظرم خیلی به هیات علمی امیدوار نباشین

علی
فروردین ۲۱, ۱۳۹۸ ۱:۳۱ ق٫ظ

سلام خدمت دوستان و مدیران سایت پی اچ دی تست و تشکر از سایت بسیار عالی تون ان شاالله همیشه عالی باشید
دوستان من یک سوال ذهنم مشغول کرده آیا با گرفتم دکترا در یک دانشگاه سطح دو یا دانشگاه سطح سه می توان هیات علمی دانشگاه سطح سه یا دانشگاه آزاد شد؟ (البته بدون هیچ پارتی، فقط به کمک خدا)
ممنون میشم دوستان نظراتوش بگن
تشکر
—-
سلام
سپاس از حضور شما

sport.rm
فروردین ۲۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

بلکه میشه شما تلاشتونو بکنید

شهرام
فروردین ۲۳, ۱۳۹۸ ۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلا و وقت بخیر
دانشگاه های آزاد هم سطح بندی دارند و هیئت علمی شدن اونها به مراتب باهم فرق دارد. اما در زمینه جذب هیئت علمی در ایران به نسبت فارغ التحصیل مقطع دکتری بسیار ضعیف هست. بنابراین با توکل بر خدا و تلاش برای رزومه بهتر و همچنین دانشگاه سطح بالا امید و شانس شماهم افزایش پیدا میکنه.
موفق باشید