مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

وجود امکانات کافی در دانشگاه آزاد برای جذب سالانه 10هزار دانشجوی دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس دانشگاه آزاد با انتقاد از سیاست وزارت علوم در جذب دانشجوی دکتری گفت: به دنبال راه‌اندازی رشته‌های جدید دکتری نیستیم.

محمدمهدی طهرانچی در گفت‌وگو با مهر درباره بخشنامه اخیر وزارت علوم تحت عنوان آئین نامه راه اندازی و ارزشیابی دوره‌های دکتری تخصصی که به دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی ۵۹ هزار دانشجوی دکتری دارد و تعداد دانشجوی دکترایی که سالانه از وزارت علوم دریافت می‌کند، حدود ۱۰ هزار دانشجو است.

وی با بیان اینکه دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد به لحاظ کیفیت، استاندارد و شرایط تحصیل چیزی کم‌تر از دانشگاه‌های دولتی ندارند، افزود: ما دنبال راه اندازی رشته‌های جدید نیستم.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: البته رشته‌های بین رشته‌ای جدید را توسعه خواهیم داد. یک مقطعی وزارت علوم موافقت کرد تا ۲۵ هزار دانشجوی دکتری در سال ۹۵ وارد دانشگاه آزاد شوند که ما آن حرکت را قبول نداریم و خودمان در دانشگاه آزاد منتقد این حرکت سال ۹۵ وزارت علوم هستیم.

وی ادامه داد: چراکه ظرفیت دانشگاه آزاد بیش از ۱۰ هزار نفر دانشجوی دکتری نیست آن سال توسط وزارت علوم کار نامناسبی انجام شد و به دانشگاه آزاد این تعداد دانشجوی دکتری تخصیص داده شد.

طهرانچی با بیان اینکه این حرکت بیشتر متوجه وزارت علوم است تا دانشگاه آزاد افزود: دانشگاه آزاد برای تعدادی که چیزی حدود ۱۰ هزار نفر دانشجوی دکتری هستند، امکانات و زیرساخت‌های لازم را دارد و تدابیر لازم را برای اینکه دانشجو بتواند درس بخواند پیش بینی کرده است.

وی ادامه داد: دانشجو در دانشگاه آزاد هزینه می‌دهد تا در دوره دکتری تحصیل کند. اینکه دانشگاه آزاد را انتخاب می‌کند یعنی این دانشگاه کیفیت دارد.

طهرانچی افزود: ما در دانشگاه آزاد یک تفاوت نگاه با مسئولان وزارت علوم داریم. من معتقدم که ما دوره دکتری را فقط برای شغل استادی و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت نمی‌کنیم ولی مسئولان وزارت علوم معتقدند که دکتری فقط برای آموزش عالی است. لذا استدلال می‌کنند ۱۳۰ هزار دانشجوی دکتری که وجود دارند اضافه بوده و باید به شدت آن را کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: درست است که دانشگاه آزاد یک دانشگاه است اما ۴۰۰ دانشگاه در درون خود دارد، ما واحدهایی داریم بسیار موفق حتی موفق تر از نهادهای موازی دولتی خود و واحدهایی داریم که باید به آنها رسیدگی شود. ما از نظر امکانات مدعی هستیم که امکانات خوبی در واحدهای دانشگاه داریم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

27 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پ
تیر ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۰۶ ب٫ظ

لطفا جوابمو سریع بدین هرکس میدونه

پ
تیر ۱۴, ۱۳۹۸ ۲:۰۵ ب٫ظ

سلام به همگی همراه با آرزوی موفقیت برای همه در قبولی مصاحبه های دکتری هر رشته گرایشی
من یه سوال داشتم که خیلی سریع هم میخوام جوابشو بدونم
اگر مصاحبه انشاءالله قبول بشیم آیا امکان رزرو برای دو ترم هم هست ؟

فیزیولوژی...
تیر ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۷ ب٫ظ

دوستان عزیز مصاحبه ها من زنگ زدم رشته فیزیولوژی ورزشی ازیه منبع بسیار موثق گفتن ۲۹به بعده

الناز
تیر ۱۰, ۱۳۹۸ ۹:۰۴ ب٫ظ

سلام دوستان . میشه لطفا جوابمو بدین؟ بچه ها من ۳ گرایش روانشناسی رو تو ۱۵ تا شهر قبول شدم بدون ازمون استعداد درخشان. . برای هزینه چندتا ۹۲هزارتومن باید پرداخت کنم؟

Archi
تیر ۱۰, ۱۳۹۸ ۱:۵۷ ب٫ظ

مورد مهم که کدام دانشگاه برتر است آزاد یا سراسری.. نمیتوان نسخه کلی برای همه رشته ها پیچید! در رشته های معماری و عمران اتفاقا در یک جامعه آماری گویا دانش آموخته دانشگاه آزاد موفق تر ظاهر شده است (کاربردی)… مورد دیگر مگر مشاهده و مطالعه کاملا به دانشگاه مرتبط است؟! خیر! هر کاندیدای دکتری بر اساس دغدغه ذهنی اش می تواند دست به مطالعات سترگ بزند یا نزند به دانشگاه اش نیز به طور مستقیم ارتباطی ندارد! در ضمن فراموش نکنیم در انقلابی به نام آی تی بسر میبریم و دسترسی به اطلاعات وریسرچ های به روز، به راحتی امکان پذیر است… اما مورد مهم… سوال این است؟ آیا به راستی فکر می کنید سیاست گزاری هایمان بر اساس تحقیقات و ریسرچ صورت می گیرد و اداره می شود؟؟!! سوال مهم دیگر آنهایی که مدعی اند دانشگاه سراسری فلان و بیسار در کدام عرصه موفقیت چشم گیری (دید کلی) کسب کرده اند؟ در کجا توسعه شکل گرفته است؟! اگر پیشرفت و توسعه شکل گرفته بود که اینهمه داد و بیداد نداشتیم من واقعا قصدم این نیست که مدافع دانشگاه آزاد باشم، بلکه مقاومت در برابری امری نهادینه است. اما فراموش نکنیم که همه ما در توسعه نایافتگی سهمیم! این تمایزات خود از نشانه های رجزخوانی های مرسومی ست که در کشور ما همیشه در جریان بوده… که براستی مرا بیاد دعوای استقلال و پرسپولیس و کل کل هایش می اندازد! ما همیشه سعی کرده ایم حول و حوش افراد، پیرامون خود را تحلیل کنیم! که بسیار رمانتیستی ست!! دانش… ادامه نظر»

Phd
تیر ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

من بارها این اطلاعیه رو دیدم که ماه های گذشته زدن واقعا تکراریه…
همه منتظر یه خبر جدید و غیرتکراری ان…
بهتره تکلیف زمان مصاحبه ها مشخص شه
تو مشاوره ها سایت ها میزنن فقط تهران برگذار میشه و بعضی سایت ها میگن مثه سال گذشته در ۱۰ منطقه آمایشی برگذار میشه
مهمترین چیز الان اطلاع رسانی در مورد نحوه و زمان مصاحبه ست

دکتر
تیر ۱۰, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۲ ق٫ظ

بجا این حرفا روز مصاحبه رشته ها مشخص کنید تکلیفمون مشخص بشه

بیتا
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۸ ۸:۱۲ ب٫ظ

خیلی بده ما که قشر تحصیلکرده جامعه هستیم هنوز توی این موندیم که دانشگاه آزاد بده سراسری خوبه میدونین چرا انقدر بحث میکنیم چون تعصب داریم روی چیزی که هستیم چون همیشه جایی که هستیم و چیزی رو که تجربه کردیم فقط قبول داریم چون چیزی رو که ندیدیم و تجربه نکردیم رو یه تصور سفت و محکم نسبت بهش داریم که نمیتونیم بپذیریم ممکنه طوری که ما توی ذهنمون به صورت پیش فرض داریمش نباشه چون طوری دوست داریم فکر کنیم که انتخاب های ما رو و روش زندگیمون و دستاوردهامون رو توجیه میکنه من حداقل سه چهار ساله این سایت رو چک میکنم همیشه بچه هایی که دانشجوی دکتری بودن دوست نداشتن ظرفیت دکتری زیاد شه بچه هایی که دانشجوی دانشگاه سراسری بودن بچه های آزاد رو کوبیدن که سواد و تلاش ندارن و بچه های دانشجوی دانشگاه آزاد معتقدن بچه های سراسری باهوش تر نیستن و خیلی ها به خاطر سهمیه هاشون سراسری رفتن و یا سفارش شده هستن یا فقط توی تست زنی مهارت پیدا کردن. بچه ها ما اینجا یا دانشجوی دکتری هستیم یا داوطلب دکتری، توی این سطح هنوز یاد نگرفتیم که برای اثبات یه فرضیه و بسط دادنش به حتی یه گروه خاص کوچیک چقدر باید آزمایش و تحلیل علمی انجام بشه ؟ پس چطوری میگیم بچه های دانشگاه سراسری اینطوری هستن یا آزاد اونطوری، تجربه شما درباره خودت بوده واحد دانشگاهی خودت بوده یا نهایتا دوستانت؟ چرا نمیپذیری تو از وضعیت همه دانشگاه ها همه اساتید و همه دانشجوها خبر نداری حتی… ادامه نظر»

سعید
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  بیتا

سلام
چون احساس کردم که منظورتون با کامنت منه جواب میدم
ببینید.من واقعا نمیخوام کسی یا دانشگاهی رو پایین بیارم یا بالا ببرم و هر چه گفتم فقط حقیقت بود و تجربه شخصی خودم و در پاسخ سوال سایر دوستان.
حالا قضاوت با اون بالاسری

بیتا
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۸ ۵:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

سلام نه اصلا منظورم به شما نیست
همه جای این سایت و بقیه سایت های تحصیلات تکمیلی این بحث هست

محمدحسین
خرداد ۲, ۱۳۹۸ ۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  بیتا

سلام، من دو مقطع لیسانس و ارشد رو ازاد مشهد بودم. بعد از سه سال فاصله دکترا دولتی روزانه دانشگاه زنجان قبول شدم. به شما کاملا حق میدم. تفاوت چندانی بین اساتید وجود نداشت همینطور سطح دانشجوها. متاسفانه یک نگاه تبعیض آمیز در سطح جامعه وجود داره و بارها و بارها شاهدش بودم. این نکته رو هم بگم متاسفانه بخشی از این دیدگاه به خود دانشگاه ازاد برمیگرده. اونا اگر برای دانشجویان و فارغ التحصیلان خودشون ارزش قائل بودن، به یکباره ظرفیت دکترا رو از ۵۰۰۰ در سال ۹۰ به ۴۵۰۰۰ در سال ۹۵ نمیرسوندن. تا طرف بیاد توی همین سایت بگه بالاترین درصدم ۱۰ درصد بوده و فلان واحد قبول شدم. یا فلان جا رفتم توی کلاس ۴۰ نفر نشسته بودیم.
منصفانه نگاه کنیم تغییرات مدیریتی این دانشگاه اون رو مدتها از مسیر خودش دور کرده و چوبش رو ما دانشجویان فعلی و سابقش میخوریم و در نهایت دود این بی تدبیری به چشم همه میره چه آزادیها و چه دولتی ها

بیتا
خرداد ۳, ۱۳۹۸ ۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  محمدحسین

حق با شماست امیدوارم ظرفیت ها معقول بشه و کیفیت دوره های آموزشی بره بالا

سعید
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۸ ۰:۲۴ ق٫ظ

واقعا امکانات و سطح کلاسها در دانشگاه آزاد بسیار پایینه و اگر هم اساتید خوبی باشن اما اصلا دل به کار نمیدن.من اینو خودم تجربه کردم و دو سال پیش آزاد تهران قبول شدم و اونقدر کلاسها بدون انرژی و سرد و رفتار استادها سردتر و حرفاشون در حد یخچال بود لذا همون اواخر ترم اول انصراف دادم و دوباره خوندم و کنکور دادم و خدروشکر سال گذشته سراسری شبانه قبول شدم و بسیار بسیار راضی هستم چون انرژی و انگیزه ها بسیار بالاست و بچه ها همه درسخون و میانگین سنی پایین و استادا بشاش و باشواد و کوشا هستن و همش د رحال تحقیق و کنکاش هستن. اصلا قابل نقایسه نیست این دو لول.

Prof
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۸ ۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

وقتی کار نیست چه فرقی میکنه شریف با دانشگاه آزاد ؟!

سعید
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  Prof

خوب هر چیزی قطعی نیست و نسبیه اما واقعا در طول زمان تحصیل و البته بعد از اون همین چیزها بسیار مهمه و میتونه آدم رو نابود کنه

مرتضی
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۸ ۵:۴۹ ب٫ظ

جک سال بود

میثم
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۱۷ ب٫ظ

ظرفیت دانشجوی جهت تزریق به بازار با تب مدرک گرایی این دانشگاه شدیدا بالاست

رضا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۸ ۸:۱۱ ق٫ظ

بنده بعنوان دانشجویی که هم در دانشگاه دولتی تحصیل کردم و هم در دانشگاه آزاد ، کیفیت ها ،خصوصا کیفیت آموزشی اصلا قابل مقایسه نیست و دانشگاه آزاد باید خیلی خیلی روی این موضوع کار کند و کیفیت با سخنرانی و غیره درست نمی شود .

رسول-دانشجوی دکتری بدون آزمون نرم‌افزار قزوین
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸ ۵:۲۷ ب٫ظ

آقای eng لطفا قانون وضع نکنید.
کجای دنیا گفته به ازای هر دانشجوی دکتری باید حتما یک استاد تمام (پروفسور) موجود باشه.
یعنی یک استاد تمام با اون همه رتبه و مدرک فقط میتونه یک دانشجوی دکتری رو هدایت کنه؟
شما برو یک آمار بگیر در خارج. ببین هر پروفسور چنتا دانشجو داره.
لطفا دیگه اینو نگید.
بعد کی گفته که دانشیار حق نداره دانشجوی دکتری برداره؟
دانشیار هم کلی زحمت کشیده و سابقه کار داره تا از استادیاری به دانشیاری ارتقا پیدا کرده.
یعنی واقعا شما فکر می‌کنید در خارج، فقط پروفسورها دانشجوی دکتری دارند؟

eng
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۸ ۱:۲۳ ق٫ظ

هر پرفسوربنظرت هفتا یا ده تا یا صدتا دانشجو میگیره در دانشگاههای خوب دنیا؟؟؟
ضمنا دانشگاه های پولی ایران در اکثر گرایشها حتی یک پرفسور هییت علمی تمام وقت ندارد….. در بسیاری از گرایشها حتی یک پرفسور نتنها در ان واحد مربوطه بلکه حتی در کل واحدهای دانشگاه ازاد در کشور یک پرفسور هییت علمی تمام وقت ندارد اما هزاران دانشجو در ان گرایش گرفته است…..
تا جاییکه یادمه طبق نظرات وزارت علوم در چند سال پیش هر واحد دانشگاهی در کشور در صورتیکه دو پرفسور داشته باشد میتواند دانشجوی دکترا بگیرد هر چند ظاهرا اصلا رعایت نمیشود……ایا واحد دانشگاهی که حداقل دو پرفسور ندارد باید دانشجوی دکترا در ان گرایش بگیرد؟
ضمنا دقت کنید با گرفتن مثلا دو دانشجوی دکترا در سال توسط یک پرفسور و با فرض چهارساله بودن دوره دکترا، یک پرفسور جمعا همزمان هشت دانشجوی دکترا دارد….ایا این تعداد برای یک پرفسور کافی نیست؟

محمدحسین
خرداد ۲, ۱۳۹۸ ۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  eng

ای کاش دانشیار. الان طرف تازه مدرک دکترا گرفته و استادیار صفر کیلومتره، بهش دانشجوی دکترا میدن و دریغ از یک رزومه ای که نشون بده این ادم میتونه دانشجوی ارشد بگیره چه برسه به دکترا

علی
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۸ ۶:۴۷ ب٫ظ

رسول جان ناراحت مدرکت هستی متوجه هستم.
ولی تا انجا که من خبر دارم هیچ جای دنیا مثل آزاد مدرک دکتری به این سادگی نمیده

امیر
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸ ۵:۰۷ ب٫ظ

امکانات انقدر ضعیفه و سیستم دانشگاه آزاد انقدر ضعیفه که ساده ترین موضوعات رو نمیتونن حل و فصل کنن.به ما اعلام کردن ۲۲/۳/۹۸ آزمون جامع داریم،اون وقت چند تا سایت اعلام کردن که آزمون افتاده عقب.حالا نه کسی تایید میکنه و نه کسی تکذیب

مدرس دانشگاه آزاد
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸ ۳:۱۵ ب٫ظ

احتمالاً منظور ایشان از وجود امکانات کافی در واقع وجود میز و صندلی و تخته وایت برد هست…!! وگرنه تعداد قابل توجهی (نه همه واحد ها) فاقد هرم هیات علمی مناسب و امکانات آزمایشگاهی یا کارگاهی کافی برای جذب دانشجوی ارشد و دکتری هستند …!
البته موضوع کسب درآمد هنگفت دانشگاه آزاد از جذب هرچه بیشتری دانشجوی دکتری مساله اصلی است!!!

علی
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸ ۳:۳۲ ب٫ظ

صد در صد منظور میز و صندلی و وایت برد است

محمد
خرداد ۲, ۱۳۹۸ ۰:۳۶ ق٫ظ

۱۰۰% موافقم. فقط براشون پول مهمه

eng
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۸ ۲:۴۵ ب٫ظ

منظورشون از وجود امکانات کافی در دانشگاه آزاد برای جذب سالانه ۱۰هزار دانشجوی دکتری چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟……یکی از ابتدایی ترین شرط برای جذب دانشجوی دکترا داشتن پرفسور کافی در زمینه مربوطه است یعنی برای جذب ده هزار دانشجوی دکترا در سال نیاز به ده هزار پرفسور متناسب با رشته های مربوطه می باشد…حال ایا این شرط که جز شرط لازم نه کافی برای جذب دانشجوی دکترا است را دانشگاه ازاد داراست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟