انتشار اطلاعیه دکتری بدون آزمون 98 دانشگاه بوعلی سینا

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشگاه بوعلی سینای همدان از میان متقاضیان واجد شرایط، برای سال تحصیلی 98-99 به صورت بدون آزمون دانشجوی دکتری تخصصی می‌پذیرد.

 

به گزارش پی اچ دی تست، شرایط پذیرش، نحوه ثبت نام و سایر جزییات پذیرش دکتری بدون آزمون این دانشگاه در سال 98 به شرح زیر است: 

شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه بوعلی سینا

–  بیش از دو سال از تاریخ دانش آموختگی متقاضی نگذشته باشد یا حداکثر تا تاریخ 1398/06/31 (قابل تمدید نمی‌باشد) دانش آموخته گردد. متقاضیانی که تا تاریخ 98/06/31 دانش آموخته می‌شوند باید مدارک دانش آموختگی خود را به مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه تحویل دهند در غیر اینصورت پذیرش موقت آنها لغو می‌گردد.

– بر اساس مصوبه شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی سینا داشتن حداقل معدل کل 16 در مقطع کارشناسی و معدل کل 17 (بدون احتساب نمره پایان‌نامه) در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، برای کلیه رشته‌ها الزامی است.

– کسب حداقل 7 امتیاز جدول شماره 1 آیین نامه و کسب حداقل 60 امتیاز از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی الزامی می‌باشد. امتیازدهی به کلیه فعالیت‌های پژوهشی بر اساس آخرین آیین‌نامه ارتقا صورت می‌گیرد.

– کلیه پذیرفته شدگان نهایی ملزم هستند قبل از آزمون جامع دکتری، گواهی کسب حداقل نمره 50 آزمون MSRT یا معادل آن را در سایر آزمون ها ارائه نمایند. پذیرش آن دسته از داوطلبانی که در زمان تعیین شده موفق به ارائه مدرک فوق الذکر نگردند، لغو خواهد شد.

– آزمون های زبان معتبر به شرح ذیل است. داوطلبان توجه داشته باشند که گواهی زبان فقط تا دو سال معتبر است.

MSRT (MCHE) – IELTS –TOEFL (PBT) -TOEFL (IBT) -TOEFL (CBT) – TOLIMO

– پذیرفته‌شدگان بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی به محض ورود مشمول مقررات آموزشی می‌شوند.

– پذیرش افراد واجد شرایط در همان رشته تحصیلی یا رشته‌های تحصیلی کاملا مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی ارشد متقاضی، به تشخیص و تایید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان پذیر است. بدیهی است در صورت عدم تطابق رشته کارشناسی ارشد با رشته مورد تقاضا، متقاضی از فرایند پذیرش حذف خواهد شد.

– دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور، غیردولتی- غیرانتفاعی، علمی-کاربردی، فرهنگیان، پردیس‌های بین‌المللی، پردیس خودگردان، دوره های الکترونیکی (مجازی)، نیمه‌حضوری و پژوهش محور، مشمول پذیرش بدون آزمون نخواهند بود. لذا دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه‌ها و شیوه‌های مذکور از ارسال مدارک یا پرداخت وجه جداً خودداری نمایند.

– دانش آموختگان اتباع خارجی و فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج از کشور، مجاز به استفاده از این آیین‌نامه برای ورود بدون آزمون به دوره دکتری نیستند.

– دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی و کارشناسی ارشد نمی‌توانند بدون آزمون وارد مقطع بالاتر شوند. ولی دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی که از طریق آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) وارد مقطع کارشناسی ارشد شده‌اند و بر اساس آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون در مقطع دکتری واجد شرایط هستند، می‌توانند از تسهیلات مربوط استفاده نمایند.

– تغییر رشته و محل تحصیل برای دانشجویانی که از طریق آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان پذیرفته شوند، امکان پذیر نمی‌باشد، لذا پس از تایید نهایی وضعیت متقاضیان پذیرش شده، امکان تغییر رشته و دانشگاه برای آنان میسر نخواهد بود.

– دانش آموختگان فقط در صورت دفاع از پایان نامه با درجه عالی یا بسیار خوب (نمره ۲۰-۱۹ پایان نامه درجه عالی و نمره ۱۸/۹۹-۱۸ بسیار خوب محسوب می‌شود) موفق به کسب امتیازات مربوط خواهند شد.

– سنوات تحصیل قابل قبول برای امتیازدهی در مقطع کارشناسی ۸ نیم‌سال و در مقطع کارشناسی ارشد ۴ نیم‌سال می‌باشد. بدیهی است سایر دانشجویانی که سنوات تحصیل آنها بیشتر از حد مجاز باشد، می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند. لیکن امتیاز سنوات تحصیل را کسب نخواهند کرد.

زمان و شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه بوعلی سینا

تبصره: داوطلبان رشته هایی که سنوات مجاز تحصیل آنها، طبق مصوبه شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در مقطع کارشناسی، ۹ نیم‌سال و کارشناسی ارشد ناپیوسته، ۵ نیم‌سال تصویب شده‌اند، امتیازات لازم را مطابق جداول مربوطه اخذ خواهند نمود.

– افرادی که در دوره کارشناسی ارشد خود از سهمیه بدون آزمون استفاده کرده‌اند، می‌توانند از این سهمیه در دوره دکتری نیز استفاده نمایند.

– هر داوطلب فقط می‌تواند در یک رشته/گرایش متقاضی باشد.

– هر متقاضی صرفا می‌تواند نسبت به اخذ پذیرش نهایی از یک دانشگاه اقدام نماید. بنابراین باید تنها نسبت به ثبت نام در یک دانشگاه اقدام نموده و از سایر پذیرش‌های خود (قبل از این که دانشگاه اطلاعات متقاضیان را از طریق پرتال ارتباطی به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال نماید) سریعا انصراف دهد.

– تنها به مدارک ارایه شده (ارسال شده) و مورد تایید، امتیاز بندهای مورد نظر داده خواهد شد. همچنین به همراه داشتن اصل مدارک اعلام شده فوق در زمان مصاحبه الزامی است.

– منظور از مقاله مرتبط با پایان‌نامه مقاله‌ای است که نام استاد راهنما، مشاور و دانشجو یا استاد راهنما و دانشجو در مقاله قید شده باشد و علاوه بر روش تحقیق و مبانی نظری، از نظر موضوعی و محتوایی نیز با پایان‌نامه در ارتباط باشد. همچنین مقاله با ذکر آدرس دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد متقاضی، منتشر شده باشد.

– نمایه‌های معتبر بین‌المللی، شامل ISI ،Scopus و ISC می‌باشد. نشریاتی که دارای نمایه ISC هستند، لازم است دارای اعتبار علمی- پژوهشی ازکمیسیون بررسی نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز باشند.

– نشریاتی که مقالات متقاضی در آنها منتشر شده‌‌اند نباید در لیست سیاه (Black List) اعلام شده از طرف معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند.

– از مقالات دارای پذیرش چاپ، حداکثر دو مورد قابل امتیازدهی است.

– متقاضی پس از کسب پذیرش در مقطع دکتری فقط تا پایان نیم‌سال اول سال تحصیلی 98-99 فرصت خواهد داشت که مقالات خود را که دارای گواهی پذیرش است، به چاپ رسانده و اصل آن را ارائه نماید، در غیر این صورت قبولی وی لغو خواهد شد.

– برگزیدگان جشنواره‌های علمی معتبر بین­‌المللی و المپیادهای علمی دانشجویی لازم است گواهی معتبر با امضاء بالاترین مقام مسئول به شرح ذیل ارائه نمایند:

– برگزیدگان رتبه اول تا سوم مرحله نهایی جشنواره‌های علمی معتبر بین­‌ا‌لمللی (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا) باید تایید دبیرخانه جشنواره را نیز کسب و ارائه نمایند.

– گواهی ثبت اختراع باید دارای تاییدیه از سازمان پژوهش‌­های علمی و صنعتی ایران باشد.

– برگزیدگان مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی باید تایید دبیرخانه المپیاد را نیز کسب و ارائه نمایند.

– موافقت یکی از اساتید واجد شرایط و دارای ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون برای سال تحصیلی 98-99 بعنوان استاد راهنمای دانشجو، از بین اعضا هیات علمی گروه آموزشی، در کمیته علمی مصاحبه کننده، ضروری است.

– از آنجا که تحصیل در دوره دکتری به صورت تمام وقت می باشد، داوطلبان شاغل اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی لازم است در هنگام مصاحبه، موافقت اولیه سازمان و نهاد دولتی یا غیردولتی متبوع خود مبنی بر صدور ماموریت چهار ساله و قابل تمدید تا پنج سال یا موافقت با استعفا یا مرخصی بدون حقوق را در صورت پذیرفته شدن، ارائه دهند و هنگام ثبت نام، ارائه حکم ماموریت، استعفا، مرخصی بدون حقوق یا هرگونه سند رسمی که موید امکان تحصیل تمام وقت دانشجو باشد، الزامی است.

– تحصیل پذیرفته شدگان نهایی بدون آزمون به صورت رایگان (بدون پرداخت شهریه تحصیلی) بوده و تابع کلیه مقرارت و آیین نامه های تحصیل در دوره دکتری دانشگاه می‌باشد. در صورتی که پذیرفته­ شدگان پس از ثبت نام، از ادامه تحصیل انصراف دهند، یا به هر دلیل قادر به اتمام دوره تحصیلی نشوند ملزم به پرداخت هزینه آموزش رایگان بر اساس تعرفه‌های مصوب برای دانشجویان ورودی آن سال خواهند بود و مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می‌شوند.

– پس از دریافت مدارک و مستندات متقاضیان و بررسی مقدماتی در حوزه تحصیلات تکمیلی دانشگاه، مدارک آنها جهت ارزیابی علمی به دانشکده‌های مربوط ارسال می‌شود.

شورای تحصیلات تکمیلی گروه آموزشی ذیربط پس از ارزیابی مدارک و انجام مصاحبه علمی از افراد واجد شرایط، افراد واجد شرایطپذیرش را توسط دانشکده به مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه معرفی نموده و پس از تصویب نهایی، پذیرفته شدگان علمی جهت انجام مراحل بعدی به سازمان سنجش آموزش کشور معرفی می‌شوند.

– چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک، مصاحبه و تحصیل در دانشگاه حتی زمان فارغ التحصیلی، مشخص شود که داوطلب واجد یکی از شرایط عمومی یا اختصاصی نبوده است، بلافاصله پذیرش وی لغو و از ثبت نام یا ادامه تحصیل ایشان جلوگیری و مطابق با مقررات با وی رفتار خواهدشد و عواقب آن بر عهده خود متقاضی خواهد بود.

– پذیرش علمی داوطلبان برای ارسال فرم گزینش ایشان به هیات مرکزی گزینش دانشجو، منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور می­باشد.

– پس از اعلام و تایید پذیرش علمی از طریق پرتال سازمان سنجش آموزش کشور، فرم تایید صلاحیت عمومی از پذیرفته شدگان اولیه دریافت و به هیات مرکزی گزینش ارسال خواهد شد.

– ثبت نام قطعی از پذیرفته شدگان علمی منوط به تایید صلاحیت عمومی ایشان از سوی هیات مرکزی گزینش دانشجو می باشد.

– بدیهی است پرداخت هزینه ثبت نام، ارسال مدارک، پذیرش مدارک، دعوت و شرکت در مصاحبه و اعلام نتایج اولیه هیچ گونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد.

– پذیرش دانشجویان دکتری بدون آزمون در هر رشته گرایش منوط به ثبت نام قبول شدگان آزمون دکتری سال تحصیلی 1398 در آن رشته گرایش می‌باشد.

– دارا بودن یکی از شرایط مشروحه در بخش مقرارت وظیفه عمومی درج شده در صفحه 3 دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری.

رشته های دکتری بدون آزمون دانشگاه بوعلی سینا

رشته های دارای پذیرش دکتری بدون کنکور استعدادهای درخشان سال 1398 دانشگاه بوعلی سینا از طریق لینک زیر قابل دریافت است:

 

نحوه ثبت نام و ارسال مدارک دکتری بدون کنکور دانشگاه بوعلی سینا

1- لازم است کلیه داوطلبان مبلغ 1/000/000 ریال (یک میلیون ریال) از طریق درگاه پرداخت درآمدها (https://pay.basu.ac.ir) که لینک ورود آن در صفحه اصلی سایت دانشگاه بوعلی سینا به آدرس http://basu.ac.ir وجود دارد و از طریق منوی بازدیدکنندگان یا درگاه خدمات‌رسانی وارد شده و منوی درگاه پرداخت درآمدها را کلیلک کنید و نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام اقدام نمایید. پس از ورود به درگاه پرداخت درآمدها، با رفتن به منوی پرداخت جدید و انتخاب گزینه “پرداخت بر اساس شناسه” و همچنین انتخاب گزینه پرداخت توسط “شخص حقیقی” نسبت به وارد کردن شناسه پرداخت 5216156 و همچنین اطلاعات اقدام نمایید.

در وارد کردن اطلاعات دقت لازم صورت گیرد. مسئولیت هرگونه اشتباه صرفا بر عهده متقاضی می‌باشد. پس از اتمام مراحل پرداخت، رسید پرداخت اینترنتی را چاپ و به همراه مدارک ارسال نمایید.

2- لازم است کلیه مدارک حداکثر تا تاریخ 98/03/25 با پست پیشتاز به نشانی همدان، دانشگاه بوعلی سینا، سازمان مرکزی دانشگاه، مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه- کد پستی 6517838695 ارسال شود.

3- روی پاکت قید شود:

(اینجانب . . . . . . .. . . . . . . . متقاضی پذیرش بدون آزمون دکتری سال 1398 در رشته . . . . . . . . .  . .گرایش . . . . . . . . . . . می‌باشم).

تذکرات مهم:

1- مدارک و وجه ثبت نام، به هیچ وجه مسترد نخواهد شد. لذا به داوطلبان توصیه اکید می‌شود قبل از تکمیل درخواست و واریز وجه ثبت نام این آگهی و آیین‌نامه‌های مربوطه را به دقت مطالعه و در صورتی که کلیه شرایط برای دعوت به مصاحبه را دارند، مبادرت به ثبت نام نمایند.

2- مدارکی که فاقد پرینت پرداخت اینترنتی باشند بررسی نخواهند شد، بنابراین داوطلب باید اصل فیش واریزی را ارسال نموده و کپی آن را نزد خود نگه دارد.

3- به مدارکی که ناقص و یا پس از مهلت مقرر ارسال شده باشند، ترتیب اثر داده نخواهد شد (پاکت هایی که  تاریخ ارسال آن بعد از 98/03/25 ارسال شود، باز نمی شود).

4- ارسال مدارک فقط از طریق پست پیشتاز امکان پذیر می باشد و مدارک به هیج وجه به صورت حضوری تحویل گرفته نمی شود.

5- کلیه مواد آیین­ نامه از وضوح کافی برخوردار است لذا از مراجعه حضوری و یا تماس تلفنی به منظور پرسش مجدد و همچنین در خصوص زمان مصاحبه، اعلام نتایج و … جدا خودداری گردد.

مدارک لازم دکتری بدون کنکور دانشگاه بوعلی سینا

1-کپی شناسنامه و کارت ملی (در صورت دعوت به مصاحبه دکتری، همراه داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی در جلسه مصاحبه الزامی است)

2- تصویر کارت معافیت یا پایان خدمت وظیفه عمومی یا مدارکی دال بر عدم منع قانونی برای ادامه تحصیل متقاضی از نظر وضعیت نظام وظیفه (جهت برادران).

3- اصل فیش واریزی

4- الف) تقاضانامه ثبت نام (ویژه دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد)

    ب) تقاضانامه ثبت نام (ویژه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد)

5-  فرم مشخصات فردی، سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلبان پذیرش بدون آزمون دکتری سال 1398

تذکر 1: الصاق یک قطعه عکس که مشخصات داوطلب در آن پشت نویسی شده باشد بر روی فرم مشخصات فردی ضروری است.

6- فرم تعهد حضور تمام وقت

7- الف) گواهی تایید معدل بدون احتساب نمره پایان نامه، تاریخ فراغت از تحصیل و نمره پایان نامه (ویژه دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد)

    ب) گواهی تایید معدل بدون احتساب نمره پایان نامه (ویژه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد)

8- تصویر مدرک یا گواهی پایان تحصیلات دوره کارشناسی

9- تصویر مدرک یا گواهی پایان تحصیلات دوره کارشناسی ارشد

تذکر 1: مدارک اخذ شده از دانشگاه های خارج از کشور باید توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارزیابی و تایید شده باشند.

10- فرم تعهد دفاع از پایان نامه (ویژه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد)

11- فرم تأیید مقالات نمایه شده مستخرج از پایان نامه متقاضی، توسط استاد راهنما

12- دو مورد توصیه نامه

تذکر: ارائه توصیه نامه از استاد راهنمای دوره کارشناسی ارشد الزامی می باشد. توصیه نامه دیگر بایستی توسط یکی از اساتید دروس تخصصی دوره کارشناسی ارشد تکمیل شده باشد. پیشنهاد می شود توصیه نامه در فرم مخصوص مورد تایید دانشگاه بوعلی سینا تنظیم شود و به صورت محرمانه و در پاکت در بسته ارسال گردد.

13- تصویر ریزنمرات دوره کارشناسی.

14-  تصویر ریزنمرات دوره کارشناسی ارشد.

15- تصویر صفحه ارزشیابی پایان نامه دوره کارشناسی ارشد (ویژه دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد).

16-  تصویر چکیده پایان نامه دوره کارشناسی ارشد (ویژه دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد).

17- تصویر صفحه اول پروپوزال (ویژه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد).

تذکر: در صورت دعوت به مصاحبه به همراه داشتن یک نسخه از پایان نامه برای دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد و یک نسخه از پروپوزال برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد در جلسه مصاحبه، الزامی می باشد.

18- ارایه یک نسخه از هر کدام از سوابق آموزشی و علمی-پژوهشی

تذکر 1: گواهی پذیرش قطعی و بدون قید و شرط (با ذکر تاریخ دقیق دریافت مقاله، پذیرش و چاپ) برای مقالات چاپ نشده داوطلب الزامی است (نسخه کامل مقاله ضمیمه و گواهی پذیرش به آن الصاق شود).

تذکر 2: ارائه گواهی اعتبار درجه‌ی علمی -ترویجی، علمی-پژوهشی، ISC ،ISI، مجلات داخلی و خارجی که مقالات متقاضی در آن چاپ شده و یا پذیرش قطعی گرفته است الزامی است.

تذکر مهم: از ارسال مدارک دیگری که در اینجا ذکر نگردیده و غیرضروری می باشند، جدا خودداری شود.

مطالب مفید برای داوطلبان دکتری دانشگاه بوعلی سینا

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکتر
خرداد ۱۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

سلام دوستان.کسی خبر نداره نتایج آزاد کی میاد پس؟