موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

انتشار جزئیات مصاحبه آزمون دکتری 98 دانشگاه بوعلی سینا

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

اطلاعیه دانشگاه بوعلی سینا در خصوص مرحله مصاحبه و بررسی سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری آزمون نیمه متمرکز دکتری سال 1398 منتشر شد.

به گزارش پی اچ دی تست، بنا بر اعلام دانشگاه بوعلی سینا همدان، امتیاز مصاحبه شامل امتیاز بخش مصاحبه حضوری کار گروه برگزار کننده مصاحبه با داوطلب و قدرت پاسخ گویی به سئوالات میباشد.

نحوه ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه بوعلی سینا

ثبت نام از داوطلبان براساس شرایط زیر انجام می شود:

الف- تنها افراد شرکت کننده در مرحله اول (آزمون سازمان سنجش) که حد نصاب اعلام شده توسط دانشگاه را کسب کرده باشند میتوانند به عنوان داوطلب در مرحله دوم شرکت نمایند.زمان مصاحبه دکتری دانشگاه بوعلی سینا

ب- حدنصاب سنجش علمی رشته یا رشته محلهای مورد پذیرش پس از اعلام نتایج مرحله اول توسط سازمان سنجش و بر اساس تراز پیشنهادی سازمان سنجش، بررسی و تعیین خواهد گردید.

ج- هزینه ثبت نام: بر اساس مصوبه کمیسیون هیات امنای دانشگاه مبلغ 800/000 ریال (هشتاد هزار تومان) به عنوان هزینه ثبت نام مرحله دوم در دانشگاه تعیین شده است.

د- ثبت نام و درخواست شرکت در مرحله دوم از طریق سامانه الکترونیکی انجام خواهد شد.

ترکیب کارگروه برگزار کننده مصاحبه دکتری دانشگاه بوعلی سینا

در هر رشته- گرایش حداقل سه نفر از اعضای هیات علمی با مرتبه استادیار و بالاتر توسط شورای تحصیلات تکمیلی گروه آموزشی قبل از برگزاری آزمون به عنوان کارگروه برگزار کننده مرحله دوم تعیین میشوند.

حضور و امتیاز دهی عضو هیات علمی پذیرنده دانشجو (استاد راهنمای آینده) در تمامی مراحل آزمون مرحله دوم ضروری است.

نحوه ارزیابی داوطلبان در مصاحبه دکتری دانشگاه بوعلی سینا

ارزیابی داوطلبان در این مرحله براساس موارد زیر صورت خواهد گرفت:

الف- نمره آزمون متمرکز مرحله اول به میزان 50 درصد نمره کل نهایی داوطلب را تشکیل میدهد.

ب- ارزیابی داوطلبان براساس سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری و مصاحبه علمی و سنجش علمی انجام میگیرد. بر این اساس از مجموع 50 امتیاز این مرحله، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری 20 امتیاز و و مصاحبه علمی و سنجش علمی 30 امتیاز را شامل میشود.

برنامه زمانی انجام مصاحبه دکتری دانشگاه بوعلی سینا

ساعت حضور در دانشکده مربوطه (محل برگزاری مصاحبه) 8 صبح می باشد.

 

 مدارک لازم مصاحبه دکتری دانشگاه بوعلی سینا

لازم است مدارک ذیل توسط داوطلب تهیه و در روز مصاحبه دکتری به مسئول تحصیلات تکمیلی دانشکده مربوطه ارائه شود، در ضمن ارائه اصل مدارک و یک نسخه کپی از آن جهت درج در پرونده مصاحبه الزامی می باشد.

  • فرم تکمیل شده مشخصات فردی (فرم شماره 1)

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی برای تطبیق مشخصات شناسنامه ای معرفی شده با مشخصات اطلاعات ارسالی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور

  • تصویری از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی

  • پرداخت مبلغ 800/000 ریال (هشتصد هزار ریال) از طریق سامانه ثبت نام (در صورت عدم پرداخت هزینه و عدم دریافت کارت ورود به جلسه، ثبت نام داوطلب نهایی نشده و متقاضی حق شرکت در جلسه مصاحبه را ندارد.)

  • اصل و کپی مدرک یا گواهی پایان تحصیلات دوره کارشناسی

    تبصره- آن دسته از معرفی شدگانی که فارغ التحصیل دوره کارشناسی ناپیوسته میباشند علاوه بر اصل مدرک کارشناسی ناپیوسته میبایست اصل و کپی مدرک کاردانی را نیز ارائه نماین

  • اصل و کپی مدرک یا گواهی پایان تحصیلات دوره کارشناسی ارشد

    تبصره- داوطلبانی که دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای بوده و حداکثر تا تاریخ 98/06/31 فارغ التحصیل میشوند (اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک مطابق فرم مندرج در صفحه 39 دفترچه راهنمای شرکت در آزمون مذکور و یا فرم مندرج در صفحه 99 دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی) را همراه داشته و ارائه نمایند.

  • اصل و کپی ریزنمرات (کارنامه نهایی) دوره کارشناسی (و اصل و کپی ریز نمرات دوره کاردانی برای دانشجویانی که دوره کارشناسی آن ها به صورت ناپیوسته بوده است).

  • اصل و کپی ریز نمرات (کارنامه نهایی) دوره کارشناسی ارشد

  • فرم شماره 2 (تعهد حضور تمام وقت.)

  • یک نسخه از مستندات علمی- پژوهشی شامل مقاله، کتاب، اختراع، اکتشاف و کلیه موارد مشمول دریافت امتیاز

    تذکر 1: تنها به مقالاتی امتیاز داده میشود که در ژورنال های دارای نمایه معتبر بین المللی یا مورد تایید وزارتین با اعتبار علمی- پژوهشی، چاپ یا پذیرش شده باشند.

    تذکر 2: نشریاتی که مقالات متقاضی در آنها منتشر شده اند نباید در لیست سیاه ( Black List) اعلام شده از طرف معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند.

    تذکر 3: از مقالات دارای پذیرش قطعی برای چاپ، حداکثر دو مورد قابل امتیازدهی است.

    تذکر 4: ارائه اصل و کپی گواهی پذیرش قطعی (با ذکر تاریخ دقیق دریافت مقاله، پذیرش و چاپ) برای مقالات چاپ نشده و متن کامل مقاله و مکاتبات مربوط به آن الزامی است.

    تذکر 5: تنها به مقالات کنفرانسی/ همایشی داخلی که در همایش های معتبر برگزار شده توسط یکی از دانشگاه های زیر مجموعه وزارتین یا توسط انجمن های علمی تخصصی رشته مربوطه، ارائه شده باشد، امتیاز تعلق میگیرد.

    تذکر 6: تنها به مقالات کنفرانسی/ همایشی خارجی که در همایش های معتبر ارائه شده باشد، امتیاز تعلق میگیرد.

  • برگزیدگان جشنواره های علمی معتبر بین المللی و المپیادهای علمی دانشجویی لازم است گواهی معتبر با امضاء بالاترین مقام مسئول به شرح ذیل ارائه نمایند:

    * برگزیدگان رتبه اول تا سوم مرحله نهایی جشنواره های علمی معتبر بین المللی (خوارزمی، فارابی، رازی و ابن سینا) باید تایید دبیرخانه جشنواره را نیز کسب و ارائه نمایند.

    * گواهی ثبت اختراع باید دارای تاییدیه از سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران باشد.

    برگزیدگان مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی باید تایید دبیرخانه المپیاد را نیز کسب و ارائه نمایند.

  • یک نسخه از پایان نامه دوره کارشناسی ارشد (ویژه داوطلبان فارغ التحصیل)

  • یک نسخه پروپوزال (ویژه دانشجویان دوره کارشناسی ارشد)

  • اصل گواهی شرکت در آزمونهای ملی و بین المللی زبان که در آن نمره زبان اخذ شده مشخص باشد.

  • ارائه پرینت کلیه کارنامه های آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1398 که توسط سازمان سنجش منتشر شده است.

  • توصیه نامه علمی (دو مورد)

    تذکر: ارائه توصیه نامه از استاد راهنمای دوره کارشناسی ارشد الزامی میباشد. توصیه نامه دیگر بایستی توسط یکی از اساتید دروس تخصصی دوره کارشناسی ارشد تکمیل شده باشد. پیشنهاد میشود توصیه نامه در فرم مخصوص مورد تایید دانشگاه بوعلی سینا (فرم شماره 3) تنظیم شود و به صورت محرمانه و در پاکت در بسته، در زمان مصاحبه همراه سایر مدارک تحویل دانشکده/ گروه آموزشی گردد.

  • اصل گواهی به انضمام آخرین حکم کارگزینی مبنی بر اینکه عضو هیات علمی رسمی- قطعی و یا رسمی- آزمایشی تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده که به تأیید بالاترین مقام مسئول نیز رسیده باشد، برای آندسته از افرادی که از امتیاز مربی در این آزمون استفاده نموده اند.

    تذکر 1- ارائه موافقت نامه قطعی مبنی بر ادامه تحصیل از طریق سهمیه مربیان به تأیید معاون آموزشی یا معاون اداری و مالی (پشتیبانی) دانشگاه یا موسسه آموزش عالی.

    تذکر 2- تکمیل و ارائه فرم شماره 4، مخصوص داوطلبان استفاده از سهمیه مربیان.

    تذکر 3- داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه مربیان باید در زمان ثبت نام در آزمون به صورت رسمی در یکی از مؤسسات آموزشی/ پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اشتغال به کار داشته باشند. این دسته از داوطلبان باید حداقل دارای سه سال سابقه کار به عنوان عضو هیات علمی تمام وقت (تایید شده در فرم شماره 4) باشند.

تبصره- آن دسته از معرفی شدگان برای مصاحبه که متقاضی استفاده از سهمیه مربی میباشند، موظف به ارائه گواهی معتبر در این خصوص میباشند. لازم به توضیح است مطابق ضوابط مربوط، منحصراً مربیان آموزشی رسمی (آزمایشی یا قطعی) دانشگاه ها، مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجاز به استفاده از سهمیه «مربی» در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال 1398میباشند به عبارت دیگر مدرسان و اعضاء هیأت علمی پیمانی، قراردادی، حق التدریس، دستیاران آموزشی و … مشمول این سهمیه نمی باشند.

  • تصویر کارت معافیت یا پایان خدمت وظیفه عمومی یا مدرکی که وضعیت نظام وظیفه معرفی شده را با توجه به بند «مقررات وظیفه عمومی» مندرج در صفحه 3 دفترجه راهنمای شرکت در آزمون مذکور را مشخص نماید، جهت آقایان الزامیست.

    تبصره 1- برای آن دسته از داوطلبانی که در حال حاضر در خدمت وظیفه عمومی هستند، ارائه گواهی از مراجع ذیصلاح مبنی بر اینکه حداکثر تا تاریخ 1398/06/31 خدمت خود را به اتمام رسانیده اند یا در صورت قبولی از خدمت وظیفه ترخیص خواهند شد، الزامیست.

  • ارائه اصل و تصویر کلیهی مدارک مورد نیاز در روز مصاحبه الزامی میباشد.
    – مدارک ناقص بررسی نخواهد گردید و صرفا به مدارک ارایه شده و مورد تایید توسط کمیته های ارزیابی امتیاز بندهای مورد نظر تعلق میگیرد.

 

پیشنهادات:

مشاوره آزمون دکتری

مشاوره انتخاب رشته دکتری

مدارک مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه دکتری

توصیه نامه مصاحبه دکتری

رزومه مصاحبه دکتری

زمان مصاحبه دکتری

فرم صلاحیت عمومی دکتری

ثبت‌نام
باخبرم کن!

6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سحر
خرداد ۱۵, ۱۳۹۸ ۰:۵۱ ق٫ظ

باید درشرایط گزینش مقطع دکتری تجدیدنطراساسی صورت بگیره این راه که دانشگاه های ایران می روند به ترکستان است

سپینود
خرداد ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۵ ب٫ظ

سلام ممنون از شما و سایر دوستان، چون با گوشی وارد سایت میشدم منوی بالای صفحه مشخص نبود، با لپتاپ که وارد سایت شدم دیدم و ثبت نام کردم.

مهسا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۸ ۳:۲۶ ق٫ظ

سلام اینترنتی لازم نیست مدارک ارسال کنیم؟

سپینود
خرداد ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام، اینترنتیه، باید از طریق سامانه اقدام کرد ، قسمت تحصیلات تکمیلی میرم اما منوی برای ثبت نام نیست.پیگیری هم میکنم جواب نمیدن.

المیرا
خرداد ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  سپینود

سمت چپ رو نگاه کنید مشخصه نوشته سامانه ثبت نام دکتری ۹۸

ع
خرداد ۱۳, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

پس از ورود به سایت مدیریت تحصیلات تکمیلی به آدرس http://gs.basu.ac.ir از منوی سامانه ثبت نام آزمون دکتری سال ۱۳۹۸ نسبت به ثبت نام و دریافت کارت اقدام نمایید.