مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

اعلام افزایش شهریه‌های دکتری دانشگاه آزاد پس از نهایی شدن

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

میزان افزایش شهریه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی آینده پس از نهایی شدن اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا­ و سیما، محمد مهدی طهرانچی در جمع خبرنگاران پس از بازدید از روند برگزاری مصاحبه‌های دوره‌های دکتری افزود: میزان افزایش شهریه‌ها مشخص و به واحد‌ها نیز ابلاغ شده است و هم اکنون در مرحله‌ای است که با توجه تفاوت میان نوع واحد در حال ارزیابی است که پس از آن برای تصمیم گیری نهایی به سازمان مرکزی ارسال می‌شود.

وی گفت: توافقات خوبی با بانک‌ها دیده شده است و همچنین پول‌هایی که به عنوان سپرده نزد بانک‌ها داشتیم به عنوان سپرده پشتیبان وام دانشگاه قرار دادیم و بدین ترتیب دانشجویان شاهد گسترش میزان وام‌های تحصیلی خواهند بود.

طهرانچی در پاسخ به پرسشی درباره دوره‌های دکتری تخصصی و دانش آموختگان این دوره‌ها گفت: دانشجویی که تربیت می‌کنیم یک افسر اقتصادی در عرصه اقتصاد دانش بنیان است.
تهرانچی افزود: میزان فارغ التحصیلان و محققان ما در کشور در حدود یک هزار نفر در هر یک میلیون جمعیت است که این رقم در کشور‌های پیشرفته حدود هفت هزار نفر در هر میلیون جمعیت است.

وی گفت: تربیت دانشجویان دوره‌های دکتری برای عضویت در هیئت‌های علمی محدود است و اکثریت باید برای خدمت به مردم باشد، زیرا خدمت به مردم نیازمند تحصیلات است و تلاش داریم دانشجویان دکتری را برای ساخت فردای ایران اسلامی تربیت کنیم.

طهرانچی در پاسخ به پرسشی در خصوص روند پذیرش در دوره‌های دکتری افزود: برگزاری متمرکز مصاحبه‌های دوره‌های دکتری موجب ارزیابی دقیق‌تر می‌شود، زیرا سال گذشته که به صورت استانی برگزار شد، در برخی از گروه‌های آموزشی انحراف نمره بالایی وجود داشت.

وی گفت: پس از برگزاری مصاحبه‌های دوره دکتری به صورت استانی، ارزیابی‌هایی انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که مصاحبه‌ها را به صورت یکپارچه و کشوری برگزار کنیم.

طهرانچی افزود: در هیئت‌های ممتحنی از استادان دانشگاه آزاد اسلامی و همچنین سایر دانشگاه‌ها استفاده شده است که به صورت عام به بررسی تخصصی داوطلبان می‌پردازند.

وی با اشاره به بازدیدش از روند برگزاری مصاحبه‌ها گفت: استادان و دانشجویان از برگزاری متمرکز مصاحبه‌ها اظهار رضایت می‌کردند و همچنین لازم نیست داوطلبان سفر‌های متعددی برای حضور در جلسات مصاحبه داشته باشند.

طهرانچی افزود: واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد حدود ده هزار و ۴۰۰ ظرفیت را برای پذیرش دانشجویان دوره‌های دکتری اعلام کرده اند و برای ما مهم است که ارزیابی منصفانه، دقیق و علمی از داوطلبان داشته باشیم.

وی گفت: حدود ۴۷ هزار داوطلب متقاضی ورود به دوره‌های دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی بودند.کیفیت و کارآمدی پژوهش‌ها؛ دو اولویت اصلی کیفیت و کارآمدی دو اللویت اصلی و از موضوعات جدی است که باید در کشور برای دوره‌های دکتری و همچنین تحصیلات تکمیلی مورد توجه قرار گیرد.

محمد مهدی طهرانچی پس از بازدید از روند برگزاری مصاحبه‌های دوره‌های دکتری تخصصی، افزود: طرح پایش دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد کاربردی بودن پژوهش‌ها از مهر امسال اجرایی می‌شود که در این چارچوب بیست زیر طرح بیست نظام‌مند و ماموریت گرا آماده شده است.

طهرانچی افزود: یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید برای ارتقای کیفیت دوره‌های تحصیلات کارشناسی ارشد کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های این دوره‌ها و همچنین برگزاری آزمون جامع است.

وی گفت: برای نظارت کیفی در آزمون جامع، امسال آزمون جامع دوره‌های دکتری را به صورت کشوری برگزار کردیم که برای­ سال آینده نیز به همین گونه خواهد بود.

طهرانچی افزود: برای اینکه دانش آموختگان و دانشجویان دوره‌های تکمیلی کفایت دست آورد‌های علمی را داشته باشند برنامه جدی را تدارک دیده ایم که کیفیت به حداکثر برسد و جامعه بتواند از افراد و دانش آموختگان دکتری بهره‌مند شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی درباره همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: هم اکنون همکاری خوبی میان دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش آموزش عالی وجود دارد و همچنین اعتماد میان دانشگاه آزاد به وزارت علوم، تحقیقات­ و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز وجود دارد.

طهرانچی افزود: دانشگاه آزاد به صورت جدی پیگیر ارتقای کیفیت است و صحبت‌های خوبی در این زمینه با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری داشته ایم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

89 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
م
تیر ۳۱, ۱۳۹۸ ۹:۰۹ ب٫ظ

بچه ها روانشناسی بالینی کسی مصاحبه داده که خودش راضی باشه؟

هادی
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۸ ب٫ظ

قبول شده های نهائی حتی اگر یکسال نرین جای شما محفوظ و تازه اگر تا ۲ سال بعد هم نتونی برین طبق قانون بازگشت به تحصیل میتونین برا ثبت نام بروید.

علیرضا
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

سلام اگه یک ترم نریم چقد شهریه باید بدیم؟

--
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

هیچی فقط ترم ثبت نام بهمن

علیرضا
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

سلام انوقت چقد شهریه باید بدیم؟

مهران بویراحمدی
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

اگه شهریه را دوباره اضافه نمودن مجبورم ادامه تحصیل ندم

مینا
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۴ ب٫ظ

شک نکن امسال اضافه میکنن
قبلا گفته بودن

اران
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۵:۲۷ ق٫ظ

زلان و ادبیات فارسی از بهترین رشته هاییست که در دانشگاه ایران است .مشحونست از درس زندگی و روانشناسی.منتها پول در آوردنی نیست.اما جایش در آموزش های امروز خالیست.
بحث دانشگاه آزاد و وولتی را بگذارید کنار دوستان.بحث مردم شغل است .و بیکار نماندن

ر
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۹:۲۹ ب٫ظ

امکان پرداخت کل شهریه دوره دکتری پیام نور از طریق وام بانکی

معماری
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ر

چه راهکار خوبی. واقعا دانشگاه ازاد هم باید همین راهکار را در پیش بگیرد.

نگار
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۵:۰۰ ب٫ظ

دوستان بعد از پذیرش دانشگاه آزاد امکان دو ترم مرخصی برای ما هست یا نه؟

A
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۹:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  نگار

نه

مهسا
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

سلام
یک ترم رو معمولا امکانش هست.
دو ترم رو باید ببینید که واحد دانشگاهی همکاری میکنه یا خیر.

پوریا
تیر ۵, ۱۴۰۰ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام مهسا خانم…من یک سوال دارم جوابشو جایی پیدا نمیکنم … تو واحد های رساله علوم انسانی چقد باید پرداخت کنم…چون سایتا شهریه ثابت و متغیر رو جدا زدن… مثلا اگه هر واحد پایان نامه دو میلیونه و ثابت هفت تومن…من باید برای هشت واحد هر ترم ۲۳ میلیون واریز کنم؟ ممنون میشم پاسخ بدین

هادی
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

نیاز به مرخصی نیست …یکسال جای شما محفوظ هست . تازه اگر هم بازم نتونید برین …طبق قانون بازگشت به تحصیل ۳ سال بعد برو ثبت نام کن …. من خودم ۱۱ سال دانشگاه ازادم

--
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  نگار

نیاز به مرخصی نیست … طبق قانون بازگشت به تحصیل اولا تا یک سال جای شما محفوظ ثانیا حتی ۲ سال دیگه برگرد به تحصیل مشکلی نیس .

--
مرداد ۶, ۱۳۹۸ ۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  نگار

من ۹۵ قبول شدم مهر قرار برم تازه ۳ جا قبول شدم هر جا اراده کنم ثبت نام میشم .

حمید
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

سلام دوستان رشته دکترا عربی کسی مصاحبه داده است ممننونم .کسی بود اطلاع بده

شام شام
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۶:۳۸ ب٫ظ

سلام.رفقا این سهمیه ایثارگران در ازمون دکتری تو تمام مراحل پذیرش دکتری اعمال میشع یا نه فقط در مرحله اول که همون ازمون تستی بود

مهسا
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  شام شام

سلام
در مرحله اول این طور اثر داره که رتبه شما بین داوطلبانی که سهمیه مشترک دارید اعلام میشه و بین اونها برای دعوت به مصاحبه رقابت میکنید.
در مرحله مصاحبه هم بین رقبای هم سهمیه سنجیده میشید و هر کس که بالاترین نمره رو داره به شرطی که ۷۰درصد نمره اخرین فرد قبولی با سهمیه عادی (برای سهمیه ۲۵ درصد) و ۸۰درصد نمره اخرین فرد قبولی با سهمیه عادی (برای سهمیه ۵ درصد) رو کسب کرده باشه، پذیرش میشه.

دکتر بیکار
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

راستی یادم رفت بگم به نظر من کشورهای جهان سوم بهشت پزشکان و کشورهای صنعتی و پیشرفته دنیا بهشت مهندسان هستش حالا قضاوت با شما

یوسف
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر بیکار

بله دقیقا
حالا این حرف رو برا یک پزشک بزن، چنان رگ گردنش رو برات باد میکنه که از وحشت فرار میکنی.
نمی دونم علت از کجاست. این قشر که باید فرهیخته باشد با رانتی که از آن برخوردار هستند تبدیل به ماشین چاپ پول شده اند. چنان درآمدهایی برایشان رقم میخورد که یک طبقه خاص ممتاز برای خود ایجاد کرده اند.

مانا
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  یوسف

کمی منصف باشید،شرایطی که شما می فرمایید مربوط به درصد کمی از پزشکان هست،باید پزشکی رو از نزدیک لمس کرده باشید تا با مشکلات فراوان اون آشنا بشید،به این راحتی قضاوت کردن صحیح نیست

دکتر بیکار
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مانا

به خدا قسم من خودم حاضرم چندین برابر اون مشکلاتی که شما گفتید رو تحمل کنم ولی درآمدم مثل پزشکان ده ها میلیونی باشه در رابطه با درصد کم پزشکان هم بهتره در جامعه واقعیت های جلوی چشممون رو ببینیم و اینجا فقط حرف نزنیم شما در اطرافتون هر پزشکی رو ببینی وضعیت مالیش و زندگیش زمین تا آسمان با بقیه فرق داره

صادق
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مانا

درسته

eng
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مانا

در برخی کشورها مثل ایتالیا دستمزد سالیانه پزشکان از میانگین سالیانه درامد مردم کشور ایتالیا پایین تر است یعنی وضعیتشان از عموم مردم به لحاظ رفاه اجتماعی پایین تر است…..خودتان حال با ایران مقایسه کنید…..ضمنا پزشکان فارغ التحصیل از ایران حتی فوق تخصص را هم در کشورهایی مثل امریکا و کانادا اجازه طبابت نمی دهند….

A
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۵:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر بیکار

خیر کشور های جهان سوم … امکانات لازم و نیروی متخصص برای تربیت پزشکی توانا را ندارند

دکتر بیکار
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  A

مگه من گفتم کشورهای جهان سوم امکانات و نیروی متخصص لازم برای تربیت پزشکان متخصص را دارند؟
من میگم از لحاظ درآمد کشورهای جهان سوم برای پزشکان از لحاظ درآمد بهشت هستش

eng
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  A

اتفاقا دارند…..اگر دهه شصتیها و نیمه اول دهه هفتادیها بجای مهندسی پزشکی عمومی تحصیل می کردنند و تخصص خود را در کشورههای مختلف دنیا میگرفتند الان ایران بزرگترین صادر کننده پزشکان در جهان بود…

دکتر بیکار
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۹ ب٫ظ

به جای اینکه این همه هزینه و وقت برای مقطع دکتری تخصصی بذارید برید رشته پزشکی بخونید در عرض یک سال صاحب بهترینها میشید من خودم سال آینده واسه آزمون پزشکی از رشته تجربی شرکت میکنم و از امسال دارم میخونم
در دوره دکتری تخصصی در رشته های مهندسی در دوره روزانه از بهترین دانشگاه ایران هم فارغ التحصیل بشید دیگه ارزش نداره آخرش مگه این نیست هیئت علمی میشید تازه اگه بتونید هیئت علمی بشید مگه یک هیئت علمی تا به حال صاحب کدوم بهترینها شده است ولی با داشتن مدرک دکتری پزشکی عمومی به اندازه چند تا هیئت علمی در ماه درآمد دارید و استخدامتتون تضمین شده است حتی اگه از دور افتاده ترین دانشگاه های پولی ایران هم در رشته پزشکی قبول شدید یک دنیا ارزش داره همین جدیدا صدا وسیما میگه کشور با کمبود جدی پزشک رو برو هستش من خودم پزشک متخصص ارتوپدی در یک شهرستان کوچک میشناسم روزانه بالای ۵ میلیون تومان در ماه در آمد داره من هر کسی پزشک در اطرافم میشناسم بهترین خونه و ماشین و سفرهای خارج از کشور دارند و خانواده بیشتر پزشکان در بهترین کشورهای جهان ساکن هستند

نگار
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر بیکار

من موافقم . خواهر من پزشک عمومی هست حقوق ماهیانه بالای پانزده میلیون داره اما دکترای تخصصی رشته های مهندسی حتی بیکار هستن بدون هیچ درآمد و آینده ی شغلی

امیر
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۵:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  دکتر بیکار

واقعا.دکتری هر رشته ای بگیری بیکار باید بمونیم.فقط به فکر در امد دانشگاهند .هیچ کس نیست بگوید جوانان کار می خواهند
پزشکی برای ما جهان سومی های بیمار جسمی و روانی شغل خوبیست

محمد تقی
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۹:۱۷ ب٫ظ

با سلام. تو شرایط اقتصادی حاضر درس خوندن در دانشگاه آزاد تلف کردن منابع مالی و عمر هستش.

علی
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد تقی

دقیقا نکته خوبی رو اشاره کردید

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد تقی

درس خوندن در اون غیر انتفاعی های داغون یا پیام نور مکاتبه ای بدون پایان نامه، یا پردیس های دانشگاه های شهرستان با شهریه های ۸۰ الی ۱۰۰ میلیونی چی؟

انگار همه فارغ التحصیلان روزانه دانشگاه تهران همگی الان سر یک کار خوب هستن و الان همشون مدیر هستن و ماهی ۱۰ میلیون درآمد دارن.

شهریار
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۰۰ ق٫ظ

خوندن یا نخوندن دکتری صرف نظر از عنوان دانشگاه یک انتخاب و انگیزه شخصیه . ارتباطی به هیچ کس نداره که بگه خوندنش خوب یا بد . می صرفه یا نه . یکی دوست داره با پولش بره یه پژو ۲۰۶ بخره یکی در عوض ترجیح میده بره دکتری بخونه . نمیدونم انگیزه دوستان چیه که دانشگاه آزاد رو نمی پسندند ولی همش تو مطالب دانشگاه آزاد پرسه میزنن و نظر میدن .

فاطمه
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

افرین باهات موافقم

eng
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

نگاه شخصی یک بحث است و نگاه کلان بحث دیگر…..اینجا نگاه کلان مورد بحث است و با نگاه شخصی نمیتوان وضعیت درستی را برای سیستم اموزشی متصور شد….

فاطمه
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۵:۳۵ ب٫ظ

افرین دقیقاباهات موافقم

عسل
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۰:۲۶ ق٫ظ

دانشگاه آزاد خوندن فقط در چند مورد ارزش داره ۱. شاغل باشی و درآمد عالی داشته باشی ۲. سهمیه داشته باشی و از دادن شهریه معاف باشی۳. یه پارتی خوب داشته باشی و مطمئن باشی بعد از فارغ التحصیلی شغلت تضمین شده هست. اگه قراره بعد از فارغ التحصیلی بیکار باشی بنظر من آزاد خوندن ارزشی نداره. ولی دانشگاه دولتی اگه روزانه بهونی و بعدش بازم بیکار بمونی حداقل دیگه سرمایه پولی به هدر نرفته.

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  عسل

برای روزانه هم شاید پولی هدر نره، ولی عمر و جوانی و انرژی هدر رفته. چه ارزشی بالاتر از عمر و جوانی؟ پول جبران میشه ولی جوانی برنمیگرده.

هر چند برای روزانه هم کاملا رایگان نیست. چون اکثر دانشجویان روزانه با اتوبوس و سواری جا به جا میشه و مسافت های چند صد کیلومتری طی میکنن که اونم علاوه بر هزینه بلیط و کرایه ماشین، خطرات جاده ای هم داره.

نهایتا اینکه همه روزانه قبول نمیشن و این هدر رفت سرمایه برای دوره های شبانه و پردیس دانشگاه های دولتی همچنان وجود داره‌.

شهریار
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۲:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  عسل

چرا انقدر به فکر بیکار بودن هستین ؟ همین الان حداقل ۲۵ هزار نفر ظاهرا دکتری در دانشگاه آزاد دکتری بخونن به همین میزان هم در دانشگاههای پولی سراسری . شرایط هم نسبت به گذشته فرقی نکرده یعنی اونایی که قبلا هم دکتری گرفتن همین شرایط براشون صدق میکرد . من میخوام چندتا سئوال از دوستان بکنم . اون موقع که برای کارشناسی کنکور میدادین چه فکری میکردین ؟ و اونایی که می گفتن برای چی درس بخونیم میریم کار میکنیم و ۴ , ۵ سال عمرمون رو هدر نمیدیم شما چی بهشون میگفتین ؟ بعدش که کارشناسیتون رو گرفتین و برای فوق لیسانس کنکور میدادین چه فکری میکردین ؟ و اونایی که دیگه نمیخواستن ادامه بدن و میخواستن وارد بازار کار بشن بهشون چی میگفتین ؟ مطمئنا همه که اینجا هستیم فوق لیسانس داریم . باز داره همین سئوالات که در دو مقطع تحصیلی پیش میومده رو دارین مطرح میکنین با این تفاوت که حالا جایگاه بعضی از دوستان عوض شده . یعنی اونایی که تا مقطع فوق لیسانس اومدن و میگفتن درس خوندن خوبه حالا به دکتری که رسیدن طرز تفکرشون شده مث همونهایی که دیپلم گرفتن گفتن چرا لیسانس بگیریم البته فقط منظورم شما نیستین عسل خانم . تو هر بخشی که میرم در مورد دانشگاه آزاد مطلب نوشته دوستان میان به جای اینکه هم افزای داشته باشیم و کمک حال هم باشیم مطالبی رو مینویسن که فقط و فقط اظهار نظر منفی میدن و میرن یه بار هم قبلا گفتن دوستانی که علاقه ای به درس… ادامه نظر»

نگار
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۹:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  شهریار

شما که به خاطر بقال و قصاب سد کوچه قصد ادامه تحصیل دارید بازار کار جوانی که با امید و انگیزه سال ها برای ادامه تحصیل تلاش و مطالعه داشته دو خراب کردید . جایی هم خوندم که خانمی از رشته ی روانشناسی عنوان کرده بود برای تربیت بهتر فرزندم ادامه تحصیل میدم . به این خانم محترم از طرف من بفرمائید خانم عزیز مقطع دکتری برای تحقیق و پژوهش هست نه شکست جاری و تربیت فرزند یا مثل شما برای بقال و قصاب محل. واقعا جای تاسف داره

شهریار
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

نگار خانم از کل مطلبی که نوشتم ۹۰درصدش انگیزشی بود برای دوستان و انگیرم هم از دکتری خوندن رو با علامت خنده نوشتم می بایست به طنز بودنش پی میبردین . شما من و اون خانم خانه دار رو رقیب خود میدونین ؟ اگه واقعا هم هدف از دکتری خوندنم بقال سر کوچمون باشه , حداقل یه انگیزه برای خودم ساختم و تلاشم رو برای رسیدن به هدفم می کنم . شما چی ؟ نشستی فقط میگی تو شرکت نکن , تو یکی هم شرکت نکن , تو یکی که اصلا شرکت نکن . آهای آقا و خانمی که از سر کوچه ما رد شدی مبادا دکتری شرکت کنی . اصلا هیچ کس حق نداره وقتی من جوون بیکار تو خونه نشستم شماها برین دکتری بخونین ؟؟ آخه این انصافه ؟ :))))

نگار
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

قطعا شما و اون خانم رقیب من نیستید چون من فقط ۲۴ سالم هست و رتبه ۸۹ دکترا هستم و به نسبت سن و سالم رزومه ی خوبی دارم ولی شنیدن انگیزه های دیگران باعث دلسردی امثال من میشه. من از چهارده سالگی هدفم دکترای معماری بود و به خاطرش هم خیلی تلاش کردم برای تربیت فرزند و رقابت با جاری ادامه تحصیل نمیدم

شهریار
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

باریکلا حالا شد . به داشته های خودت ایمان داشته باش . تلاشت و بیشتر کن .
نه من , نه اون خانم و نه هیچ کس دیگه نمیتونه شما رو از خواستهات باز داره . به شرط اینکه دیگران رو قضاوت نکنی . مقایسه نکن . قضاوت نکن

شهریار
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

مقایسه بکن , قضاوت نکن

شهریار
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

در ضمن فرمودید مقطع دکتری برای تحقیق و پژوهش هست . این مطلب رو از کجا گفتید ؟ نظر شخصی شماست یا از یه منبع معتبر عنوان کردید ؟ شما میتونین بفرمایید که تا حالا این همه دکتری فارغ التحصیل شدن چه تحقیق و پژوهشی مفیدی تو این مملکت شده ؟ خروجی های این همه تحقیق و پژوهش چیه ؟ اصلا بفرمایید شما که من و اون خانم خانه دار رو رقیب سرسخت خودتون میدونید ( چون اگه نبود هیچ وقت همچین پستی رو نمیذاشتی ) چطور خودتون رو شایسته تحقیق و پژوهش میدونید ؟ اگه بقال سر کوچمون انگیزه من باشه برای دکتری و منجرب به تحقیق و پژوهشی بشه که باعث یه انقلاب در اون حوضه باشه چه مشکلی هست ؟ باید دست اون بقال رو بوسید .
شما فرمودید که برای ادامه تحصیل با امید و انگیزه سالها تلاش کردین ؟ یعنی اندازه یه سر سوزن هم فکر نکردین من و اون خانم خانه دار هم تا الان همین کار رو کردیم ؟
الان دقیقا بفرمایید چی تو ذهن شما بوده که همچین فکر رو کردین ؟ فکر کردین شما تا حالا زحمت کشیدین ولی ما تو خونه نشستیم و فوق لیسانسمون رو اوردن در خونه بهمون دادن ؟
اتفاقا اگه کسی باید دکتری بخونه افرادی مث من هستن ( البته با تلاش برای قبولی ) که سالها دانش و تجربه رو با هم ادغام کردن و حالا نوبت به اشتراک گذاشتن تجربیات و دانششون به جوانترهاست .

نگار
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

بله در اصل هم این مقطع حق شماست چون قطعا با روابطی هم که تا این سن برقرار کردید بعد از فارغ التحصیلی وضعیت اشتغال و تدریستون هم مهیا هست .

شهریار
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

واقعیت رو بخوای بدونی نگار خانم اینه که از نظر شغلی ارضاء شده هستم . شرکت مهندسیم رو دارم . ۱۵ تا دکتر مهندس برام کار میکنن . خدا رو شکر از نظر کاری و مالی در حال حاضر مشکلی نیست ولی کی از آینده خبر داره ؟
در رشته های فنی متاسفانه در دانشگاهها به دانشجویان فقط به صورت تئوری آموزش داده میشه و اساتید اغلبا سابقه اجرایی مفیدی ندارن که به دانشجو به صورت درست مطلب رو ارائه کنن و باعث انگیزش دانشجو در یادگیری نمیشه ( حداقل در مقطع لیسانس که دانشجو بعد از فارغ التحصیلی باید بتونه اون اعتماد به نفس رو داشته باشه که وارد بازار کار بشه )
هدف اصلیم اینه که بتونم تجربیاتم رو در اختیار دانشجویان قرار بدم . ( البته اگه بتونم در مرحله اول دکتری قبول بشم و در مرحله دوم بتونم در دانشگاه تدریس کنم .
یه هدف ثانویه هم هست که بتونم موقیعت کاریم رو هم تحکیم کنم .
البته گفتن اینا لزومی نداشت . فقط مجبور شدم برای اون دسته از دوستان که داشتن من رو قضاوت میکردم از روی یه شوخی بیان کنم .

eng
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

واقعا جای تاسف است….دانشگاه محل یادگیری کارهای حرفه ای برای مهندس نیست …..برای تکسین شاید…..مهندسان بعد از فارغ التحصیلی باید در ازمون پروفشنال اینتجرنینگ وان شرکت کنند و تا مدرکشان تایید گردد…سپس بمدت مثلا ۵ سال بعد از فارغ التحصیلی و قبولی ازمون فوق الذکر، مدرک پروفشنال اینجینیرنگ تو دریافت کنند تا مهندس شوند و این موارد ربطی به دانشگاه ندارد….امثال شما با کم سوادی خود و نداشتن درک صحیح از مهندسی باعث انحراف شدید شده اید…..

شهریار
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۲:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  eng

مستر اینجینیرینگ میشه بیشتر توضیح بدین منظورتون از ازمون پروفشنال اینتجرنینگ وان چیه ؟ مرجع برگزاری این آزمون در ایران کجاست ؟ و اعتبار اون رو کجا میده ؟ به قول شما من و امثال من بی سوادیم این که گفتین رو تا حالا نشنیدیم .
اگه دوستان دیگه هم اطلاع دارن ممنون میشم راهنمایی کنن تا از این بی سوادی در بیام.

eng
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۳:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

در ایران متاسفانه بدلیل باندهای تو در تو مهندسان قدیمی اجازه روال صحیح مهندسی را نمیدهند و حتی قانون بسمت انهاست….افرادی که دانشگاه مدرک یک رشته مهندسی را میگیرند برخلاف تصور عموم مردم مهندس تلقی نمیشود بلکه باید این دو مورد را پشت سر بگذارند وگرنه مهندس نیستند و کاروز می باشند…..این ازمون در ایران توسط سازمان سنجش یکبار پایه ریزی و برگزار شده است…اما این ازمون نه استقبال میشود و نه با این اوضاع در ایران مورد توجه قرار خواهد گرفت چون قانون حقوقی برای بسیاری از مهندسان و شرکتها ایجاد کرده که قابل درهم شکستن انها نیست تا روال اصولی و صحیح شکل گیرد….اگر در زمینه کاریتان بیسواد هستید بهتر است شرکتتان را تعطیل کنید و از فعالیت دست بکشید تا بیشتر از این ضربه به کشور نزنید…..موفق باشید

شهریار
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۳:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  eng

ولی اگه منظورتون آزمونی هست که سازمان سنجش برگزار میکنه مد نظرتون هست بهتره بیشتر در مورد هدف این آزمون بررسی کنید و بعد انگ بی سوادی به دیگران بزنید .

eng
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۳:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

سرچ کردی….این ازمون با شکست مواجه میشود دلایلش را در فوق بیان کردم در واقع پای منافع مهندسان قدیمی (بهتر بگوییم کاروزان قدیمی) در میان است….

شهریار
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۴:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  eng

یه داستانی رو برای دوستان میگم که اشتباه این دوست عزیزمون رو بهتر متوجه بشید . تو یه پروژه ای که داشتم کارفرما می بایست برای تکمیل نیروی انسانی دو نفر مهندس استخدام میکرد . یکی از مهندسینی که استخدام شد فارغ التحصیل دانشگاه شریف بود . مصاحبه استخدامی رو خودم برای کارفرما انجام دادم . حتی فرمولهای درسهای ترمهای اول رو از حفظ بود . ولی وقتی کاری رو ازش میخواستیم اصلا نمیتونست انجام بده و همش خرابکاری می کرد . یه روز که رفتم سر پروژه دیدم داره با فرغون قطعات رو از بارانداز میبره به انبار . خودم رو رسیدندم بهش گفتم فلانی این چه کاریه که داری میکنی ؟ گفت سر کارگر گفته که با فرغون اینا رو جابجا کن . حالا مثلا این آقا رفت این آزمون مهندسی حرفه ای رو هم داد که مسلما با دانشی هم که داشت قبول میشد . آیا مشکل این آقا حل میشه با این مدرک ؟ مگه غیر از اینه که این آزمون دوباره درسهای که تو دوران لیسانس خونده شده رو مجددا امتحان میگیره؟ این مدرک فقط نشان دهنده حفظیات فرد است نه توانایی و شایستگی و صلاحیت در بحث صلاحیت ۴ موضوع باید مورد بررسی قرار بگیره ۱- تحصیلات ۲ – آموزش ۳ – تجربه ۴ – مهارت الان میشه دقیقا بفرمایید این آزمون کدوم یک از موارد فوق رو پوشش میده که به ذن شما به این فرد بشه گفت پروفشنال اینجینرینگ؟ انگ بی سوادی زدن به دیگران نشان با سواد بود شما نمیشه دوست… ادامه نظر»

eng
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

شما برگردید و متن اول بنده را دقیق بخوانید همه موارد را پوشش میدهد ….بنده به دو مدرک اشاره کرده ام یکی تایید پایه علمیست و دیگر اموزش حرفه ایست یعنی مهارت تجربی مبتنی بر علم (که تا حالا در ایران نبوده و افراد عشقی فعالیت مهندسی را یاد گرفتن و عشقی فعالیت کرده اند)…..ضمنا بنده فعال حرفه ای هستم….

شهریار
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۴:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  eng

هر چی دارم بیشتر این متن مستر eng رو میخونم دارم بیشتر به حال خودم و تمامی مهندسینی که تا به امروز از دانشگاههای ایران فارغ التحصیل شدن تاسف میخورم که چه کلاهی سیستم آموزشی و دانشگاهها سر ما گذاشتن . یه مدرک الکی دادن بهمون گفتن این مدرک مهندسی شمایت . قافل از اینکه چون آزمون پروفشنال اینتجرنینگ وان و تو رو ندادیم مهندس محسوب نمیشدیم :(((((

eng
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

برگرد بخون …بنده ننوشتم ازمون پروفشنا اینجرنینگ تو بلکه نوشتم مدرک پروفشنال اینجرنیگ تو….یعنی اموزش حرفه ای مبتنی بر علم نه هردمبیل بمدت ۵ سال جهت کسب مدرک…..

شهریار
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۴:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  eng

به گفته مستر eng برای مهندس شدن حتما باید ۵ سال از فارغ التحصیلی بگذره بعدا تو آزمون پروفشنال اینتجرنینگ تو (۲) ( البته یکشو فاکتور گرفتم ) شرکت کنی اگه قبول بشی تازه بهت میگن مهندس . حالا ببین برای دکتر شدن باید چند سال از فارغ التحصیلی دکترات بگذره و احتمالا قبولی در آزمون پروفشنال داکتورینگ وان و تو و تری و … بشی دکتر :)))

eng
تیر ۳۰, ۱۳۹۸ ۳:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

منظورم ینچ سال کاروزیست تا مهندش شدن که این ۵ سال همون مدت زمان کسب مدرک دوم است…

سعید
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

در ضمن آقای شهریار به نظرم غلط های املایی تون رو اصلاح کنید به نظرم بهتره
حوزه نه حوضه

شهریار
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

سعید جان شما واقعا این مطالب رو میخونی که ازش استفاده مفید کنی یا دنبال ایراد گرفتن هستی برادر ؟ اتفاقا هم حوزه درسته هم حوضه . ولی معانی اون فرق داره . حوضه ی که شما میفرمایید به معنایی فیزیکی هست دارای طول و عرض جغرافیایی که می توان به راحتی بر روی نقشه ، محدوده جغرافیای آن را مشخص نمود.
اما حوزه مفهومی غیر فیزیکی داره و به معنای ناحیه ، طرف با حد و مرز نامشخصی که نمی توان محدوده جغرافیای خاصی برای آن قائل شد.
بنابراین به نظر میاد این شما باید باشید که قبل از اظهار نظر یه کم مطالعاتتون رو بالا ببرید .

سعید
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

اما اینجا حوزه درست هست که شما اشتباهی مرقوم فرمودید حوضه

شهریار
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

درست میفرمایید . دیگه پستی که ۳ صبح نوشته میشه داشتن یکی و دو غلط املایی پیش میاد . اونهم جایی که امکان اصلاحش وجود نداره شما به بزرگواریتون ببخشید .

سعید
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

اقای شهریار آدم که به خاطر بقال سرکوچه که تصمیم های مهم زندگیشو نمی گیره
به نظرم شجاعت به خرج بدین بگید دکتر نیستم و دوباره از اون بقال خرید کنید من بعد هم اگه بقال سرکوچه یا ته کوچه بهتون گفت دکتر بگید من دکتر نیستم

شهریار
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

سعید جان خدمتتون که عرض کردم شوخی و طنز بود . متاسفانه در فضای مجازی در موقع خوندن مطالب نمیشه احساس رو اونطور که باید و شاید هست بیان نمود . برای همین علامت خنده گذاشتم که متوجه طنز بودن اون بشین
اصلا من سر کوچمون بقالی و چقالی نداریم :))))

نگار
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

اصلا صحبت های این آقا و امثالهم جای بحث نداره چون این قشر فقط و فقط برای یه مدرک و یک اسم که خودشون هم نوشتن ، دانشگاه شرکت میکنن .همون افرادی هستن که پایان نامه و مقاله آماده هم خریداری میکنن و با رانت و رابطه ای که دارن بعضا کرسی های مهم رو هم صلب میکنن . اگر اینطور نبود الان ایران گلستان شده بود. هیچ کسی سر جای خودش نیست اینجا

شهریار
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

نمیدونم واقعا منظورتون از این همه توهین چیه نگار خانم ؟ ولی هر چی هست امیدوارم به ارزوی دوران کودکیتون برسید

سعید
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

من فارغ التحصیل دانشگاه پیام نور هستم مکاتبه ای هم نبود بلکه سر کلاس می رفتیم و از قضا پایان نامه هم داشتیم

eng
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۸ ب٫ظ

اینها دلیل بر این نیست راه اشتباه رو بروند….این تعداد جذب در عرض کمتر از ۵ سال مقطع دکترا را نابود کرده است ….این حد جذب برای مقطع کارشناسی، خصوصا کارشناسی ارشد و بطور ویژه دکترا برای سیستم اموزشی مرگبار است……

عسل
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد تقی

موافقم. کلی پول هزینه کنی و آخرشم تضمینی نباشه که استخدام بشی

-
مرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد تقی

البته بستگی به رشته و نوع شغل داره ….مثلا ما هیات علمی ارشد هستیم …الزاما بایست استادیار بشیم …از طرفی پایان نامه های ارشد مشاور یا راهنما بشیم چند برابر حقوق ماهانه برامون داره و از طرفی ویزیت مطب مون هم افزایش پیدا میکنه بنابراین چه پولی چه غیر پولی بایست ادامه دهیم.

ه
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۹:۳۳ ق٫ظ

قرار بود شهریه بمانه برای بعد اتمام تحصیل قسطی پرداخت بشه چه شد؟ تازه افزایش هم دادن

معماری
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  ه

دقیقا.پس چی شد؟؟؟

غزاله
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  معماری

سلام یعنی زیاد کردن دوباره ؟ مقطع دکتری رو چه کنیم ؟ ترم اول مرخصی بگیرم و دوباره شرکت کنم ؟ به نظرتون خوب هست ؟

ه
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  غزاله

همه مقاطع زیاد کردن ۱۲ تا ۱۵ درصد شناور بر اساس واحد کلان شهر یا شهر دور و کم برخوردار….. اخبار خودم دیدم گفتن شهریه در طول تحصیل نیاز به پرداخت نیست /// ای بابا

ر
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۳:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  غزاله

قبول شدی برو هر چه زودتر بهتر

شهریار
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ه

همچین قراری نبود .این یه طرح هستش که توسط آقای طهرانچی عنوان شده . اینطور هم نیست که دانشگاه پول نگیره . در واقع در این طرح دانشگاه آزاد از خودش مایع نمیذاره . داره با بانکها رایزنی میکنه که بتونه برای دانشجویان وام فرض الحسنه بگیره که بعد از اتمام تحصیلات توسط دانشجو به بانکها باز پرداخت بشه . بنابراین این طرح به قبول بانکها برمیگرده که بعید میدونم در مقطع دکتری که مثلا ۱۰۰ میلیون تمام میشه بانکها پول بدن بدون بهره و بعد از ۴ سال هم اقساطی پس بگیرن .

ر
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

خیر تاکید شد مقطع دکتری تلاش میکنن سال ۹۹ اجرائی بشه حتی زودتر شبکه خبر هم اعلام شد

شهریار
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  ر

خودتون دارین میفرمایید دارن تلاش میکنن از سال ۹۹ .
تلاش کردن به معنای به سرانجام رسیدن نیست . چون این تصمیم از اراده دانشگاه خارج هست و به بانکها مرتبط میشه . و اگه قرار باشه همچین اتفاقی بیوفته بانک هر سال باید هزار میلیارد فقط برای دکتری هزینه کنه که چهار سال بعد اقساطی از دانشجو بگیره ؟؟؟؟

ر
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

اقا خوشبین باش …من خودم عضو یک واحد دانشگاه ازادم ..شهریه لیسانس کردن نصف …. دکتری هم ۴۰ تا ۵۰ میلیون وام بلند مدت الانم داده شده تو واحد شهریه مون …. و برای دغدغه نداشتن دانشجو این طرح هم عملی میشه انشاء…

ر
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

مسئولش گفت میدیم حالا برا امسال قول ندادن ولی گفتن تلاش میکنند محقق بشه که منم بعید میدونم . زیرا من زودتر از بقیه باخبر میشم همکارانم واحد مالی و شهریه هستن .

سعید
تیر ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  شهریار

مایه نه مایع

رامین
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  ه

دانشگاه تاکل شهریه روندی نمیزاره امتحان بدی. تنهاکاری که میشه کردوام صندوق رفاه وزارت علوم هست که برای ماترمی ۲/۵هست ولی گویا ۳/۵شده جدیدا.انون میتونی بعدتحصیل بدی که این مبلغ یک پنجم کل شهریه است .

ر
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  رامین

یک وام ۴۰ میلیون هم هست بلند مدت از امور شهریه سوال نمائید …

mostafa
تیر ۲۷, ۱۳۹۸ ۸:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  ر

بلند مدت یعنی چند ماهه؟بعداز فارغ التحصیلی یا قبلش؟

ر
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۳:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  mostafa

ترم ۲ به بعد معرفی به بانک عامل دانشگاه قوچان که میدن

رامین
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  ر

اگرهم باشه بعدتحصیل نیست