پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

توضیح وزیر علوم درباره حذف آزمون دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزیر علوم در خصوص حذف آزمون دکتری گفت: حذف آزمون‌ها نیازمند طی فرایندی است تا در هنگام اجرا با مشکل مواجه نشوند.

دکتر منصور غلامی در گفت و گو با ایسنا در خصوص حذف آزمون دکتری نیز خاطرنشان کرد: حذف آزمون‌ها نیازمند طی فرایندی دارند تا در هنگام اجرا با مشکل مواجه نشوند و لذا این فرایند به تدریج اجرایی می‌شود چون ما یک قانون سنجش و پذیرش داریم باید بر اساس این قانون حذف کنکور، سایر آزمون‌ها و روش‌های جایگزین را بررسی کنیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

82 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ali
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۷:۳۸ ق٫ظ

عزیزان می‌توانند توضیح دهند چطور میتوان اولویت و یا انتخابی رو حذف کرد؟

بنده خدا
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۹:۳۲ ب٫ظ

با سلام
لطفا با حمایت از این کمپین و رسیدن حامیان به ۵۰۰ نفر، از بی عدالتی جلوگیری کنید. اگر حتی امسال این بی عدالتی شامل حال شما نشه… با تشکر
https://my.farsnews.com/c/9535

بنده خدا
تیر ۲۱, ۱۳۹۸ ۱:۴۱ ق٫ظ

با سلام
با اطلاع رسانی به دوستان و حمایت از موضوع خالی نگهداشتن ظرفیت دکتری به آدرس ذیل، خبر رو رسانه ای کنید

https://my.farsnews.com/c/9535

sama
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۴:۵۲ ب٫ظ

کنکور سراسری قرار بود برای دهه هفتادیا دیگه صددرصد حذف بشه. الان دهه هشتادیا به کنکور رسیدن و هنوز پابرجاست.

sama
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۴:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  sama

حذف کنکور به این زودیا نخواهد بود.

آرمان
تیر ۲۱, ۱۳۹۸ ۸:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  sama

دنبال حذف کنکور نباشید
کنکور درسته سخته ولی عادلانه هست

sama
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۶:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان

منتظر حذفش نیستم. دوستانی که از حذفش ناراحتن بدونن حالا حالاها حذف نمیشه

امیر
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

همین دانشگاه تهران در مصاحبه نمره مقالات دانشجویان خودش را بالاترین نمره را می دهد در صورتی که ژورنال های معادل و بالاتر از اون ژورنال را به دلیل اینکه دانشجوی دانشگاه دیگری بود پایین تر نمره می دادند. با وجود آزمون سنجش، دانشگاه ها همچنان می توانند رتبه ۱۰۰ را پذیرش و رتبه تک رقمی را حذف کنن.
مساله مهم بعدی اینه که چرا هیچ رویه ثابتی وجود نداره. مگه داوطلب ها زمانشون، جوونیشون، اعصابشونو … رو از سر راه اوردن که هر دقیقه یه تزی داده میشه. متقاضی کنکور ۹۹ هنوز نمیدونه بشینه برای کنکور بخونه یا بشینه مقاله بنویسه. گویا دوست دارن دانشجوها کاری بکنن که نور چشمی اساتید باشن.!!!!

bio
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۴:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

خیلی موافقم!!!! قراره امسال ترازها چطور باشه واقعا؟ درس باید خوند یا کتاب و مقاله نوشت؟ هیچی مشخص نیست :/

یوسف
تیر ۲۱, ۱۳۹۸ ۷:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  bio

خیلی معلومه که باید هر دوتاش
هم مقاله و هم درس
اگه مقاله Q1 داشته باشی سر جلسه مصاحبه تا حد زیادی راحت هستی.

Gene
تیر ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  یوسف

بله ولی آخه سال گذشته ترازها یه دفعه جوری بالا رفت که خیلی ها فرصت مصاحبه رو از دست دادن!منظورم این مساله ست!تصمیمات یه شبه!

شایسته
تیر ۲۲, ۱۳۹۸ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  یوسف

اصلا نظر شما رو قبول ندارم، من با مقاله کیو وان که نویسنده اول و مسئول هم بودم با ده تا مقاله داخلی و تراز بالای پنج هزار و علیرغم کسب امتیاز کامل سی نمره از تمام اساتید مصاحبه کننده از طرف تنها استادی که خودم انتخابش کرده بودم رد شدم و یکنفر رو تحت عنوان استعداد درخشان بدون داشتن شرایط کامل جایگزین من کردن.

حمید
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

سلام: من امسال بدلیل همزمانی وتداخل امتحاناتم با مصاحبه ام (دکتری) نتونستم مصاحبه حاضر بشوم امیدی هست مجددا دعوت به مصاحبه شوم؟

بنده خدا
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۰:۰۳ ق٫ظ

با سلام
لطفا با اطلاع رسانی به دوستان و حمایت از موضوع خالی نگهداشتن ظرفیت دکتری به آدرس ذیل، خبر رو رسانه ای کنید

https://my.farsnews.com/c/9535

بنده خدا
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  بنده خدا

دوستان اینهمه کامنت میذارید ولی هیچ تلاشی و اعتراضی برای احقاق حق نمی کنید
مدام واسه همدیگه درد دل میکنید و با هم دیگه در جدل هستید..
حداقل یه سر به لینک بالا بزنید تا شاید با عبور از ۵۰۰ حامی خبر، این خبر دیده بشه..اگر آشنایی دارید مثل بحث اعلام ترازها که رسیدگی شد، راجع به حد نصاب و خالی نگهداشتن ظرفیت،بهش اطلاع بدید تا رسیدگی و رسانه ای بشه.. متاسفانه فقط تا این لحظه ۱۸ نفر حمایت کردند…

eng
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  بنده خدا

چون لزوما خالی نگهداشتن ظرفیت چیز بدی نیست بلکه انچه بد هست عدم شفافیت در جذب دانشجوی دکترا توسط دانشگاههاست ….یعنی اگر تمام رزومه افراد جذب شده مشخص باشد….انوقت میتوان بیان کرد دانشگاه خالی گذاشته و این افراد رو جذب نکرده کار درستی انجام داده یا کار غلطی انجام داده……

هانا
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۹:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  بنده خدا

من از این جریان اطلاعی نداشتم. ممنون از اطلاع رسانی شما.حمایت کردم

Donya
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  بنده خدا

ممنون منم رای دادم ،دوستان خواهشا همه حمایت کنید فقط حرف نباشید و عمل کنید تا بتونیم همه با هم به حق برسیم .

مهدی
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  Donya

بله حتما حمایت کنید که ظرفیت پر بشه، حتی با دانشجویان نالایق!!!!!!!
دوستان عزیزی که حمایت میکنید، خالی موندن ظرفیت، علتش اینه که دانشجوی واجد صلاحیت نداشتن، با این ادعایی که شما میکنید، یعنی همه ظرفیتها باید پر بشه و کلی دانشجوی داغون وارد دکتری میشن و پس فردا خرابکاریشون رو تو جامعه سر خود ما خالی میکنن. در نهایت هم به جایی میرسه که سالهای بعدی دانشگاهها ظرفیتهای کمتری اعلام کنن که پرش کنن، بنابراین دودش تو چشم خودتون میره.

فاطمه
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

اونی که تونسته تراز حد نصاب دعوت به مصاحبه رو بدست بیاره ، در اون حد هم نالایق نیست!
خوبه که ظرفیت سراسری رو هم تو دفترچه کم کنن و هم خود دانشگاهها کمتر از ظرفیت بردارن، اونوقت هرکی پول داره بتونه خیلی راحت از دانشگاه های پولی یه مدرک دکترا بگیره ولی اونی که پول نداره و زحمت کشیده و درس خونده، نتونه دکترا بگیره؟ خوبه مملکت پر بشه از “دانشجویان نالایق” (بنا به گفته ی شما) دکترا از دانشگاههای پولی و کم ارزش؟! کدوم داغون تره؟!
اجازه ندین فارغ التحصیلان دکترا از دانشگاههای برتر سراسری تو جامعه کم بشه! که همش به نفع پولدارایین که تونستن با زور پولشون مدرک دکترا بگیرن خیلی راحت.
من کاملا موافق کم شدن ظرفیت دکترا هستم به شرطی که از دانشگاه های به درد نخور حذفش کنن نه اینکه از دانشگاههای برتر و سراسری!

eng
تیر ۲۱, ۱۳۹۸ ۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

مجموع ظرفیت دانشگاه پولی باید حتما نصف ظرفیت روزانه باشد تا دارای کیفیت منطقی باشد اما متاسفانه دهها برابر است و اوضاع بسیار اسفباری را داراست…..

فاطمه
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  بنده خدا

حمایت کردم چون خالی نگه داشتن ظرفیت دانشگاههای سراسری ظلمه در حق کسایی که زحمت کشیدن چه اونایی که رتبه ی خوب آوردن چه اونایی که رزومه ی خوبی دارن
میخوان ظرفیت دکترا را کلا کم کنن؟خب چرا از دانشگاه های سراسری که نخبه ها رو جذب می کنه کم میکنن؟ و عوضش دانشگاه های پولی و کم ارزش ظرفیتشون ثابته یا داره بیشتر میشه؟! خوبه که فارغ التحصیلهای دکترا از دانشگاه های برتر بیشتر بشه یا اینکه دکتراهایی که با زور پول مدرک گرفتن بیشتر بشه؟! این کار به نفع پولدارا و طبقه ی اشرافه. و هم اینکه وقتی مملکت پربشه از دکتراهای فارغ التحصیل از دانشگا ههای پولی، اونوقت دیگه اولویت قرار دادن فارغ التحصیلای دانشگاههای برتر سراسری ارزشی نداره چون تعدادشون خیلی کمه

آرمان
تیر ۲۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  بنده خدا

ممنون
عالیه ولی برای اینکه نتیجه بده باید ۵۰۰ نفر حمایت کنند
اما برای شکایت در هیات عمومی دیوان یک نفر هم جواب میده
برای شکایت دیوان اقدام کنیم که راهکار اونجاست

مریم
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

واقعا تشکر میکنم از رئیس دانشگاه آزاد که با متمرکز کردن مصاحبه‌ها جلوی پارتی بازی و بیعدالتی را گرفت خداوند خیر دنیا وآخرت را به ایشان و فرزندانشان عنایت کند عدالت یعنی تمرکز

مهتا
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۸:۵۲ ب٫ظ

سلام. پارسال منم مثل شما استرس داشتم و کلی اعتراض. خدا را شکر قبول شدم. امیدوارم همه شما امسال موفق باشید. فقط درس بخوانید که سوالات اساتید جواب بدین و زیاد به مسائل حاشیه ای فکر نکنید. اساتید دنبال دانشجو باسواد و با اعتماد به نفس هستن.

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۸:۴۵ ب٫ظ

پایین تر هم عرض کردم. تنها راهی که بشه مانع حق خوری در مصاحبه دانشگاه های دولتی شد، مصاحبه متمرکز هست. به شیوه ای که اساتید منتخبی در تهران جمع بشند، داوطلبان همه در تهران مصاحبه بشند (مثلا به میزبانی دانشگاه تهران). سازمان سنجش هم متولی این کار باشه. دانشگاه آزاد برای مصاحبه امسال، داوطلبین رو گروه بندی کرده. از A تا فکر کنم E. در هر گروه هم چنتا استاد هستن‌. دیگه معلوم نیست چه داوطلبی با چه اساتیدی مصاحبه داره. اساتید هم چون ذی نفع نیستن، همه رو با یکسان میبینن. دیگه نور چشمی و پارتی بازی نداره. فقط ممکنه اساتید یک گروه سختگیر باشن و عدالت برقرار نشه. هر چند به احتمال زیاد با همه اساتید صحبت شده که سنجش یکسانی داشته باشن. بهتر بود که اساتید برای همه یکسان باشه، ولی محدودیت زمانی وجود داره و مصاحبه زیاد هم باعث خستگی اساتید میشه. مجبور شدن گروه بندی کنن. ولی در مصاحبه دانشگاه های دولتی، از قبل مشخصه که اساتید چه کسانی هستن. اساتید هم در نمره دادن ذی نفع هستن‌. به همین دلیل خیلی راحت میشه پارتی بازی کرد. من که توی سیستم دانشگاه آزاد هستم و کاری با دانشگاه های دولتی ندارم. ولی شماهایی که داوطلب دانشگاه های دولتی هستید، این پیشنهاد رو به سازمان سنجش بدید. هر چند که احتمال میدم با مخالفت دانشگاه ها رو به رو میشید. چون دانشگاه ها میخوان اختیارشون رو بیشتر کنن و احتمالا از این بابت نفعی براشون داره. به هر حال سفارشی شده ها و نور چشمی… ادامه نظر»

Sociology
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۹:۴۶ ق٫ظ

باسلام. سیستم دانشگاه آزاد متفاوت از دولتی است. اکثر داوطلب ها خواهان پذیرش در دوره روزانه هستندتا دوره شهریه پرداز. دوست عزیز دانشگاه دولتی در هراستانی مدعی این است که آنقدر قوی و خودمختار است که دانشجو دکتری را انتخاب کند.برخی اساتید که در تهران از داوطلبان دانشگاه آزاد مصاحبه می گیرند اکثرشون بازنشست شدند.دانشگاه آزاد برخی واحدهای که دانشجو می گیره از فقدان اساتید رنج می بره بخاطر این موردواحدهای دانشگاه آزاد نمی توانند خودمختار باشند. در این متن چند نکته را ذکر کردم تعداد داوطلبین دکتری و تعداداساتید دانشگاه آزاد والبته درجه علمی شان

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  Sociology

مواردی که شما گفتی چه ربطی داره به مطلبی که من گفتم؟ اگر اطلاع ندارید، خدمت شما عرض کنم که سال ۹۶ و ۹۷ به خود واحدهای دانشگاه آزاد اختیار عمل دادند و فرآیند مصاحبه ها هم به خوبی انجام شد.

من خودم هر دو سال ۹۶ و ۹۷ شرکت کردم و هر دو سال هم قبول شدم. هیچ حس تبعیض و‌ ناعدالتی هم نداشتم. اما خب به هر حال، شاید برخی افراد چنین حسی داشتن. بر همین اساس و همچنین برای کم شدن خرج داوطلبین و اینکه مجبور نباشن از این شهر به اون شهر برن، مصاحبه ها متمرکز شد در تهران. وگرنه دانشگاه آزاد عاجز نیست که بتونه مصاحبه ها رو استانی کنه. اساتیدی هم که در مصاحبه ها شرکت می کنند، هیات علمی های مشغول به خدمت خود دانشگاه آزاد هستند، نه اساتید بازنشسته حق التدریسی دانشگاه های دولتی.

همون طور که سازمان سنجش متولی برگزاری آزمون کتبی هست، این قدرت رو داره که متولی برگزاری مصاحبه ها هم باشه. اگر خاطرتون باشه، خود دانشگاه های دولتی، آزمون کتبی اختصاصی داشتن و به کنکور دکتری بسنده نمی کردن. یعنی اگر سازمان سنجش یک مقدار کوتاه بیاد، به طور کامل از چرخه پذیرش دکتری حذف میشه. چیزی که‌ دانشگاه ها طالبش هستن و میخوان اختیار ۱۰۰٪ داشته باشن تا هر جور که دلشون میخواد، پذیرش داشته باشن.

Sociology
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

موافق این نظرم که در دانشگاه دولتی اعمال سلیقه می شود. اما شرایط دانشگاه آزاد متفاوت از دانشگاه دولتی است. چه ربطی دارد؟ زمانی که متقاضی کمتر باشد فرایند پذیرش در اون دانشگاه راحت تر است. اگر برای رشته ای در دانشگاه ازاد ظرفیت ۲۰ نفر برای دکتری در نظر بگیرنداما متقاضی ۱۵ نفر باشد. علنا رقابتی وجود ندارد یا اعمال سلیقه ای رخ نمی دهد چون همه داوطلبین پذیرش می شوند اما دانشگاه دولتی برای ظرفیت ۴ نفر دوره روزانه دست کم ۵۰ نفر مراجعه کننده دارد. دانشگاه ازاد حدنصاب ش متفاوت است، متقاضی اش متفاوت است ، اساتید ش متفاوت هست، بودجه اش توسط دانشجوهاش تامین می شود و خیلی مسائل دیگر. همه دانشگاه های دولتی ازمون کتبی نداشتند(برخی دانشگاه ها در شهر تهران یا سطح یک شهرستان ازمون کتبی داشتند). زمانی که ظرفیت کم و متقاضی زیاد باشد چالش های مختلفی شکل می گیرد. دانشگاه آزاد چنین چالشی را نداشته است. در این چند سال اخیر آنچیزی که بنده مشاهده کردم هرکسی اراده کرده توانسته در یکی از واحدهای دانشگاه ازاد پذیرش دکتری بگیرد. اما دانشگاه دولتی ظرفیت محدودی دارد بخاطر آن چالش های بسیار هم طبعا براش ایجاد می شود.

eng
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  Sociology

منظور مقایسه دانشگاه ازاد با دولتی نیست منظور ایجاد سیستم مناسب است….دانشگاه ازاد مشکلش چیز دیگر است و تعداد جذب فراتر از شرکت کننده است و عملا هر نوع مشکلی در ان وجود داشته باشد چون همه جذب میشوند هیچ کس اعتراضی ندارد و جملات شما کاملا درست و منطقیست….البته دانشگاه ازاد مدرکش دکترایش را در عرض چند سال به نابودی کشانده بطوریکه ریزش شدید شرکت کننده در هر سال دارد تا جایی که تا چند سال دیگر عملا متروکه خواهد شد….

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  Sociology

باز هم فرمایش شما ربطی به موضوع ندارد.

فرضا که متقاضی مصاحبه برای دانشگاه های دولتی هم بسیار زیاد باشد، که البته با بالا بردن حد نصاب، واقعا تعداد افراد دعوتی، خیلی زیاد هم نیست. می توان مثل دانشگاه آزاد گروه بندی کرد. با توزیع مناسب داوطلبان به چند گروه و تقسیم بندی اساتید مدعو به چند گروه، به طور کاملا همزمان می توان از ده ها نفر مصاحبه به عمل آورد. حتی اگر افراد دعوتی برای یک رشته ۳۰۰ هم نفر باشند، با موازی کاری به راحتی قابل انجام است.

دانشگاه آزاد حدود سه هفته را به فرآیند مصاحبه ها اختصاص داده و برای برخی رشته ها که متقاضی زیادی دارند، حداقل ۵ گروه ایجاد کرده. در هر گروه هم حداقل سه استاد وجود دارد. به این ترتیب مشکلی وجود نخواهد داشت.

یوسف
تیر ۲۱, ۱۳۹۸ ۷:۲۷ ب٫ظ

ببینید توصیه من اینه که شما ایراد به پذیرش سراسری نگیرید. بهتره زمان و انرژی تان را صرف دورای کنید که الان در اون مشغول تحصیل هستید.
اساتید باید در انتخاب دانشجو دستش باز باشه.

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۱, ۱۳۹۸ ۸:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  یوسف

ممنون از توصیه شما.

دست باز بودن استاد رو در این سال ها همگان مشاهده کردند. دست استاد باز باشه تا نور چشمی ها و پارتی دارها و آشناهای اساتید، به سادگی پذیرش بشن و رتبه های تک رقمی ناکام بشن؟

سمیرا
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۷:۳۴ ب٫ظ

شما خیلی میخوایید کاری کنید مصاحبه و اعمال نظرهای شخصی اساتید رو حذف کنید. عملا تحصیل در دانشگاه روزانه رو کردن فقط واسه افرادی که پارتی دارن . بس ه تر خدا خسته شدیم دست از سر ما بردارید بزارید زندگی مون رو بکنیم.

کرایس
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  سمیرا

دکتری روزانه فقط اساتید نیستند که نظر میدن . دپارتمان رشته و سازمان سنجش هم برای پذیرش شخص اعمال نظر میکنند . اگر سطح علمی و پژوهشی اون شخص به روزانه نخوره پذیرش نمیکنند . کسی با پارتی نمیتونه روزانه دولتی دکتری بخونه . چون اولا ظرفیت ها کم و رقابتیه و دانشگاه سعی میکنه بهترین ها رو بگیره ثانیا مدرک روزانه بالاترین ارزش و اعتبار رو در بین سایر مدارک داره و به هر کسی اجازه ی ورود به دوره رو نمیدن .

در دانشگاه آزاد ممکنه بخاطر منافع و پول با پارتی پذیرش بدن به هرکسی ولی در دولتی اونم روزانه امکان پذیر نیست .

امیرحسین جان
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۵:۴۷ ب٫ظ

سلام..چه خبببره..اقا باید دکتری ازاددد و بدون مصاحبه و ازمون انجام بشه هر که بخااد بیاد داخل درس بخوونه..اقا دوس داره مدددرک بگیییره..حرفیه؟؟؟میخاااد بیکار باشه ب کی بر میخوووره؟؟؟هی یه عده فاز بر میدارین متاسفانه متاسفانه میگید دکترا کم ارزش شده!!!کجااا کم ارزش شده.حق اساسی مردم هست که ازاد بیان درس بخوونن..مصاحبه چه معنی میده.ازمون چه معنی میده.خروجی رو آزمون قرار بدید.۴سال درس خوندی خب بیا ازمون نهایی برا اخذ مدرک بده اگه اوکی بودی با کمال میل تقدیم میشه مدرک دکککتراااا نشدی یکبار فرصت برا تجوپدید دوره اگر قبول شد ک شد نشد اخراج..همتوننن ازین شیوووه میترررسیدد چون کسی چیزی بارش نیس..خلاصه رفقاااا دکککترررا باید ازاد باشن همه بیان داخل ولی خروجی محکم باشن.رساله و تز و این مزخرفات هم برچیده شه.چه معنی میده رساله بدی.چقددد اخه.چقددد ریاله هاس بیخود و بدردنخور.که چی بشششه..به کجااا رسیدیم.پس رساله و مقاله و این مزخرفات هم حذف شه.ادم باید ترامپ باشه.خخخ.رفقا دوس دددادن مدددرک بگیییرن حااال کنن به کسی بررر نخوووره.خلللاص

حمید
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۵:۲۸ ب٫ظ

به نظر من تنها معیار عادلانه قبولی در مقطع دکتری آزمون سراسری و اعمال حداقل۸۰ درصد نمره آزمون باید باشد…..

امین
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۸:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

اگه ۸۰درصد هم باشه رو همون۲۰درصدم اعمال سلیقه صورت میگیره شک نکن

آرمان
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۹:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

۵۰ درصد آزمون
۵۰ درصد سوابق پژوهشی بر اساس مستندات

تمام مدارک رو بفرستن یه دانشگاه بی طرف بررسی کنه

رویا
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

اینجوری که میشه کنکور کارشناسی. در دکتری پژوهش حرف اول را میزند و باید بر اساس سابقه پژوهشی افراد ارزیابی بشوند نه کنکور چند ساعته پراسترس که افراد با هر شرایط روحی و جسمی باید تمام دروس لیسانس و ارشد را به شکل چهارگزینه ای جواب بدهند.
در هیچ جای دنیا برای ورود به مقطع دکتری آزمون کتبی گرفته نمیشه و فقط افراد با ارسال رزومه خود اپلای میکنند

eng
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  رویا

ازمون کتبی در برخی رشته ها برگزار میشود و در برخی از دانشگاهها ازمون استعداد تحصیلی یا gmat داره…تازه مدرک زبان قبل از ورود به دکترا اجباریست….ضمنا مقالات رو با توجه کیفیت دانشگاه باید باشه….تازه در ان دانشگاه سیستم طوریه که مثل ایران بسیاری نمیتونن سنبل کنن و مدرک بگیرند و اهداف کار تحقیقاتی مشخصه و باید به اون سطح برسه….لطفا بی دلیل ننویسید خارج راحته…..در همین دانشگاه ازاد که در سال ۹۳ جذب دکترا ده ها برابر شده و هرکسی قبول میشود برخی که در کشورهای دانشجوی دکترا بودن و نمیتونستن اون انتظارت دانشگاه رو در امر تحقیاتی مرتفع نمایند (چون باید در ژورنالهای خاصی مقاله چاپ میکردن و نمیتونستن) به دانشگاه ازاد اومدن و براحتی تحصیل کردند….از این افراد بپرسید تفاوت دانشگاههای مثل کانادا امریکا و استرالیا را برایتان با دکترای پولی ایران را برایتان تشریح نمایند…..

eng
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  eng

اصلاحیه: …..هرکسی قبول میشود برخی که در کشورهای خارجی دانشجوی دکترا بودن و نمیتونستن اون انتظارت دانشگاه رو…..

رویا
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۲:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  eng

الان هم داشتن مدرک زبان در زمان مصاحبه بررسی میشه و منظور من از رزومه پژوهشی هم داشتن مقالات علمی isi و… است نه مقالات کنفرانسی داخلی که تعدادشون مثل قارچ زیاد شده و همه میتونن به تعداد زیاد در این همایش ها مقاله چاپ کنند.
من عرض کردم در هیچ کشوری برای ورود به مقطع دکتری، آزمون تخصصی رشته مورد نظر آن هم به صورت تستی برگزار نمیشود. چون ملاک پژوهش، مقالات معتبر و مدرک زبان معتبر هست.

eng
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

کاملا در مورد مقاله نظر شما بجاست و باید حتی مقالات isi با کیفیت مدنظر باشد و بی کیفیت کاملا نادیده گرفته شود….اما متاسفانه هدف کیفی نیست…..مدرک زبان قبل از شرکت در ازمون تستی دکترا اجباری گردد….علت ازمون تستی در ایران بدلیل این است که بسیاری از افراد مدرک ارشد دارند اما در حد کاردانی توان علمی دارند…پس میطلبد جلوی افراد مقاله بدست (معلوم نیست از کجا و توسط چه کسی تهیه شده) که توان پاسخگویی به حداقل تستهای تخصصی را ندارند می باشد و اینکه چندین برابر افراد به مصاحبه دعوت میشوند و ازمون انچنان سد محکم ایجاد نمی کند و نقش مقالات با کیفیت در صورت مصاحبه عادلانه بسیار زیاد است……

مورچه
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۸:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  رویا

و البته تعداد کسانی که پذیرفته میشوند خیلی بیشتر است و ازاین مصاحبه های آبکی هم خبری نیست و داغ دل نمیگذارند که برای کسی عقده بشه

محمد
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

خخخ کدوم ازمون ها ؟
همون ازمونی که جوابای نصف سوالات رو برامون غلط تصحیح میکنن؟
همون ازمونی که اخرش اونایی که سهمیه دارن قبول شن؟
دقیقا کدوم ازمون؟

زهرا
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۴:۱۵ ب٫ظ

اکر معدل و نمره هم ملاک باشد باز هم بیعدالتی است چون بعضی از اساتید در نمره دادن هم بیعدالتی می کنند و عده ای با داشتن پارتی بدون زحمت نمره بالایی میگیرند عدالت وسواد برای دکتری فقط آزمون کتبی است حتی مصاحبه هم پارتی بازی است

امین
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

دقیقا همین طوره که میفرمائید

زهرا
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۴:۱۰ ب٫ظ

حذف آزمون یعنی شروع بیعدالتی و پارتی بازی

saman
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۸:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

دقیقا…

سمانه
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۳:۴۸ ب٫ظ

باسلام.
کنکور الان هم دقیقا اعمال سلیقه اساتید است و در مصاحبه دانشجوی انتخابی مشخص می شود. حتی دانشگاه ها دو روز بعد از مصاحبه به خود شخص زنگ زده و میگویند تو انتخاب شدی.
فقط پول از بقیه میگیرند. که بودجه ای بذای خود باشد.

آرمان
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۲:۴۸ ب٫ظ

در راستای حذف کنکور نکات زیر را به استتحضار میرسانم:
۱ درصورت حذف کنکور ملاکی برای تعیین سطح باید تعریف شود. درصورتیگه ملاک معدل باشد، بدیهی است با توجه به سطح متفاوت دانشگاهها و سخت گیری برخی اساتید و برگزار نشدن امتحانات بصورت هماهنگ معیار مناسبی نیست و از عدالت به دور است.

۲ بسیار مشاهده شده دانشجویان و با حتی دانش اموزان در برهه ای و به دلایلی ضعیف عمل کردند و باتوجه به اینکه امکان بازگشت به دوره کارشناسی و ترمیم معدل وجود نداره. بازهم ملاک عمل قرار گرفتن نمره دور از عدالت است.
همه ما به یاد داریم دانشجوی رتبه ۱ کنکور کارشناسی رو که بعد از ناکامی در کنکور و بعد از سربازی موفق به کسب چنین رتبه ای شد.

۳ حذف کنکور باعث ورود موسسات کنکوری از کنکور به سمت دانشگاه و کمرنگ تر شدن پژوهش میشه. چون دانشجویان تمام تلاش خود را معطوف کسب نمره میکنند.

۴ سلیقه ای عمل کردن اساتید در تعیین پروژه درسی و یا طراحی سوالات و همچنین تصحیح اوراق

eng
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۲:۰۱ ب٫ظ

مصاحبه به روش حاضر توسط دانشگاه های ایران اشتباه بزرگ بوده و بتبع واگذاری کامل انتخاب دانشجوی دکترا به دانشگاههای ایران اشتباه بسیار وحشتناک خواهد بود……..چون در ایران اساتید گرنت دریافت نمی کنند بتبع به لحاظ سیستمیک علاقه ای به جذب افراد علمی نداشته و دنبال کارهای کثیف پارتی بازی هستند و در نتیجه درامدشان هم به تلاش و کیفیت تحقیقاتیشان و دانشجویانشان وابسته نیست …بتبع در صورتیکه گرنت دریافت می کردند اگر کیفیت کار تحقیقاتیشان پایین می بود بمرور امتیازتشان و درامدشان کاهش یافته و بتبع استادی که پارتی بازی می کرد و دانشجوی بدتر را برمیداشت بمرور زمان یا به حاشیه میرفت یا مجبور بوده تغییر رویه داده و شایسته سالاری نماید…..

هانا
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۲:۰۰ ب٫ظ

یا علی!!!! اگر این طرح تصویب بشود،چه شود.فقط خدا رحم کند…..

مهدی
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

برادران مسئول وتصمیم گیرنده حذف کنکور به معنای صددرصد اعمال سلیقه اساتید،خواهشا اینو دیگه خرابترش نکنید…بزارید حداقل همین روند ادامه پیدا کنه…اگه نحوه مصاحبه دانشگاهها اصلاح بشه ونظارت دقیق صورت بگیره مشکل حله…

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۸ ق٫ظ

با عرض سلام مشکلاتی که در کامنت ها نوشته بودین رو خوندم. اما راهکار رفع همه اونها، مصاحبه متمرکز در تهران هست. دقیقا کاری که امسال دانشگاه آزاد انجام میده و البته چند سال پیش به استثنای سال های ۹۶ و ۹۷. مصاحبه متمرکز در تهران چند مزیت داره: ۱. اساتید در امتیازدهی به داوطلبان ذی نفع نیستن. ۲. هزینه مصاحبه یک بار پرداخت میشه. ۳. مشکلات مسافرت های زیاد و از این شهر به اون شهر نداره. ۴. داوطلب فقط یک بار سنجش عملی می شه، دقیقا مثل کنکور که فقط یکبار سنجش کتبی انجام می شه. ویژگی اول خیلی مهم هستش. دیگه هیچ استادی نمیتونه به طور مستقیم اعمال نفوذ داشته باشه. در واقع کاری که دانشگاه آزاد کرده، از اساتید برتر هر رشته دعوت به عمل آورده و هر استاد ممکن هست از یک شهر باشه. همه اساتید منتخب رو در تهران جمع کرده و همه داوطلبین هم میان تهران. اصلا هم مشخص نیست که کدوم داوطلب در کدوم اتاق و با کدوم گروه از اساتید مصاحبه داره. در نتیجه اگر استادی با داوطلبی از قبل هماهنگ کرده باشه و بخواد با پارتی بازی قبولش کنه، اصلا ممکن هست که اون داوطلب با اون استاد مصاحبه نداشته باشه. در واقع داوطلبان به طور تصادفی به یکی از اتاق های مصاحبه هدایت میشن و اساتید مصاحبه کننده دخل و تصرفی در اون ندارن. البته لازمه داشتن چنین مصاحبه ای این هستش که دانشگاه آزاد یکپارچه هست. همه واحدها زیر نظر سازمان مرکزی هستن. برای داشتن چنین مصاحبه ای… ادامه نظر»

عاشق عدالت/متنفر از رانت
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۸ ب٫ظ

همین روشی که فرمودین در وزارت بهداشت داره اجرا میشه و بسیار منطقی تر و علمی تر و عادلانه تر است.امیدوارم این روش برای مصاحبه به عنوان معیار قرار بگیرد.

moon
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۵:۱۷ ب٫ظ

دقیقا کار بسیار خوبی میکنند نه اعمال سلیقه صورت میگره نه وقت و پول و انرژی ما هدر میره

eng
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۱:۴۱ ب٫ظ

البته این موارد ذکر کردید ضعفهای بزرگی هم دارد….بهتر است مصاحبه با حضور تمام اساتید لایق دکترا برای هر فرد صورت گیرد و امتیازدهی برای هر فرد براساس نظر تمام اساتید با اثر دادن ضریب اثر استاد مربوطه انجام شود و سپس جمع این نمره با تقسیم بر تعداد اساتید برای فرد لحاظ شود……ضمنا مثل وزارت بهداشت داشتن مدرک زبان قبل از ازمون دکترا اجباری گردد…..

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  eng

تمام اساتید که واقعا نمیشه. شاید حداقل ۳۰ استاد لایق و خیلی خوب برای هر رشته داشته باشیم. اینکه ۳۰ استاد بخوان در مورد یک داوطلب دکتری نظر بدن، کمی غیر معمول هست. تیم های مصاحبه کننده به طور معمول ۴ نفر هستن. نهایتا بشه ۱۰ نفر. مشابه چنین چیزی رو ما برای انتخاب استاد راهنما داشتیم. در قزوین توی همون اواسط ترم اول، برای هر دانشجوی ورودی جدید، یک مصاحبه برگزار شد. مصاحبه به این گونه بود که همه اساتید کامپیوتر واحد قزوین، دور یک میز بزرگ نشسته بودن، حدود ۱۵ نفر بودن. بعد یکی از اساتید به نمایندگی از اونها، سوال می پرسید. چیزی شبیه مصاحبه دکتری، با تمرکز بر اینکه قصد دارید در چه زمینه ای رساله بنویسید. با توجه به پاسخ های دانشجو، هر استاد نمره ای رو برای خودش یادداشت می کرد. نهایتا وقتی همه دانشجوها به این صورت مصاحبه شدن، هر استاد اعلام می کرد که از کدوم دانشجوها خوشش اومده. بعد به دانشجو یک لیست میدادن که این اساتید تمایل دارن استاد راهنمای شما باشن. دانشجو وظیفه داشت که با همه اساتیدی که ابراز تمایل کردن، یک جلسه خصوصی داشته باشه. تا نهایتا یک الی دو نفر رو به عنوان استاد راهنما انتخاب کنه. دانشگاه قزوین ساز و کار جالبی رو برای انتخاب استاد راهنما به کار برد. بله، چیزی که شما گفتی هم امکان پذیر هست. اینکه مثلا ۱۰ استاد همگی نمرات خودشون رو اعلام کنن و میانگین اون ۱۰ نمره بشه نمره نهایی مصاحبه. همین ۱۰ نفر هم برای همه داوطلبان… ادامه نظر»

eng
تیر ۲۰, ۱۳۹۸ ۱:۲۱ ق٫ظ

منتها مساله اینجاست که وزارت علوم میخواد پذیرش دکتری مشابه پذیرش دکتری در اروپا و آمریکا باشه. یعنی استاد محور باشه، نه دانشگاه محور…..در مورد این موضوع در بالا توضیح دادم در واقع سیستم اون کشورها فرق داره و اساتید بطور سیستماتیک بدنبال افراد بهترند و در ایران چنین بستری نیست و اساتید لزوما دنبال چنین افرادی نیستن و اینکه در ایران دانشگاهها دانشجو میگیرند و وزارت علوم هم دنبال اینست که دانشگاهها دانشجو بگیرند در کشورهای دیگر در واقع دانشگاه دانشجو نمیگیرد بلکه استاد دانشجو میگیرد و تعدادش هم برایش محدود است و هرکسی هم نمیتواند دانشجوی دکترا بگیرد …اگر چنین موردی باشد ظرفیت دکترا بشدت کاهش میابد خصوصا در دانشگاه ازاد…..متاسفانه این موارد مهم را نادیده می گیرند….

میثم
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۹ ق٫ظ

البته همین الانم قبولی در کنکور به صورت ۵۰ درصد نمره سنجش و ۵۰ درصد نمره مصاحبه که میگن نیست
متاسفانه در محاسبه تراز نهایی طوری عمل میکنن که نمره تراز ارزشش کمتر بشه یعنی میان نمره ت از را تقسیم بر ۲ میکنن بعد بانمره مصاحبه جمع میکنن. به عبارتی فقط کافیه کسی به مصاحبه دعوت بشه اگه نمره مصاحبه بالا بگیره یا بهش بدن به راحتی قبوله

نازان
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۳ ق٫ظ

کنکور رو چرا حذف میکنید. بی زحمت اعمال سلیقه های اساتید رو حذف کنید.

امین
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

باسلام فکر نمیکنم هیچ داوطلبی با آزمون دکترا مشکلی داشته باشه اکثرا مشکل اصلی ما حذف مصاحبه ی دکتراس؛چه بی حقی هایی که نمیشه در حقمون؛هیچ انسان کاملی وجود نداره همه ما درصد خطایی داریم؛اگر یه دواطلبی نتونه به برخی سوالات داورا جواب بده این دلیل بر آگاهی نداشتن طرف نیس آیا شما اصلا به این قضیه توجه میکنند که استرس و جابه جایی و خستگی و استراحت کافی نداشتن در این مدت زمان کوتاه برای جابه جایی از یه شهر به شهر دیگه که اکثرا ساکن شهر مورد نظر نیستن چه تاثیر مخربی میتونه بر داوطلب داشته باشه وضعیت جسمانی و روحی داوطلبو تحت تاثیر قرار میده و ممکنه تو پانزده دقیقه مصاحبه نتونه اونطوری که میخواد باشه و تحت تاثیر سوالات سلیقه ای داوران باشه.

نوری زاد
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  امین

دقیقا همینطوره امین جان دمت گرم/

moon
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  امین

دقیقا از این شهر به اون شهر رفتن و بی خوابی و عوامل دیگه دست به دست هم میدن تا در سر جلسه مصاحبه تسلط کافی روی پاسخ به سوالا نداشته باشیم. من خودم اگه داورا جواب درست هم بهم میگفتند نمیتونستم جواب بدم!!

حاتم
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  moon

واقعا سخته حالا جابجایی و خستگی بماند اینکه یه برنامه ریزی درست ندارن که به دانشجو بگن چه ساعتی وقت حضور شماست تا اینکه از صبح تا عصر برای یه ربع مصاحبه منتظر نشیم هم هست
انگار خوششون میاد ادمو تو روز مصاحبه معطل کنن یه دانشگاه رفتم ساعت ۵ عصر نوبتم شد از صبح بدون امکانات و یه جای مناسب فقط روی صندلی تو راهرو منتظر بودیم
دیگه وقتی میری داخل اتاق حضور ذهن نداری برای پاسخ به سوالات اینقد که خسته شدی

مانا
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

بابا این حرفاشونو جدی نگیرین،کنکور به این راحتی ها حذف نمیشه،خیالتون راحت

مورچه
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۹:۲۸ ق٫ظ

مسخره تر از این سوال که هدفت از اومدن به دوره دکترا چیه نداریم. هرکسی با هر هدفی اومده باشه به خودش مربوطه و محترم هم هست و به هیچ فیلسوفی هم ارتباط نداره چه برسه یکسری استاد که با اهداف منتفاوت اومدن درس خوندند. مرجع تشخیص به چه حقی اونها باید باشند و کدام شاخص تعیین کرده که باید حتما هدف ایکس داشته باشی .

دکتری مهندسی شیمی
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۴:۰۰ ق٫ظ

والا همه چی سلیقه‌ای شده اگه از تو خوششون نیاد نمره مصاحبه زیر حد نصاب میدن حتی اکه رتبه یک کنکور باشی دیگه انتخابت حذف میشه :(

دانشجو
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۲:۱۷ ق٫ظ

به نظر بنده با توجه آزمون‌های ورود به مقاطع پایین‌تر و با توجه به کیفیت متغیر آموزش از شهر به شهر، دانشگاه به دانشگاه، استاد به استاد، حذف یکباره کنکور دکتری امری محال است. دوستان بهتر است به جای جابجایی کوه برای دیدن منظره، شیشه پنجره خاک گرفته رو تمیز کنند. بازخواست جدی‌تر و قانونمندتر نمرات مصاحبه از مراکز آموزشی، اعتبار دهی کاملا روشن به سوابق تحصیلی و پژوهشی دانشجو راهکاری عملی‌تر است. چطور دانشگاهی می تواند به ۱۰ نفر اول آزمون براحتی برچسب رد حدنصاب دانشگاه را بزند و به راحتی بگویند که حتی سال را با ظرفیت خالی هم شروع خواهیم کرد؟؟ با عرض پوزش به نظرم این رویا آمدن شاهزاده‌ای با اسب سفید است!!!! دانشجوی امروز کسی است که دو کنکور قبل را شرکت کرده، تحصیل کرده، پژوهش کرده، با نهایت ۳۰ دقیقه وقت گرانبهای شما حداقل ۷ سال تلاش وی حدنصاب ندارد؟!! عجب!!

جمال
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

آفرین …تحلیل خوبی کردین

A.S
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

آفرین

آفرین
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

از من هم آفرین به شما :)

صفا
تیر ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

جناب دکتر اگر من داوطلبم حاضرم درس بخونم
استرس کنکور بکشم ولی به حقم برسم
به نظر من داوطلب اگر دنبال اجرای عدالت آموزشی هستید تاثیر اعمال نظر اساتید در پذیرش دکتری رو به صفر برسونید
با این سازوکار فعلی رتبه ۱ با رتبه ۵۰ هیچ تفاوتی ندارند.

آقای دکتر بنده به عنوان شخصی که خودم شخصا درگیر این آزمون هستم پیشنهاد میکنم برای مصاحبه دانشگاه معین ثالث تعیین بشه. دانشگاهی که داوطلب متقاضی اون نیست و به عبارتی دیگه اساتید مصاحبه کننده اعمال نفوذ نکنند
بر اساس پژوهشها و کارهای انجام شده توسط هر دانشجو نمره مصاحبه تعیین بشه.

داوطلب
تیر ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  صفا

با شما دوست عزیز کاملا موافقم
به جای حذف کنکور، این سلیقه ها و پارتی بازی ها رو حذف کنید

دانشدوست قدیمی
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  صفا

با عذر خواهی از اساتید محترم، ما هنوز به اون سطح نرسیدیم که مستقل از سلیقه شخصی عمل کنیم، لذا اعمال نظر اساتید ظلم به زحمات نوابغ و سیستم آموزشی کشور بوده و مایه دلسردی و نا امیدی است. بیایید قبل از اینکه دیر گردد دکترا را کنکور محور کنیم.

معترض به حد نصاب ظالمانه و من درآوردی
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۹:۰۰ ق٫ظ

خدا شاهده من یه جا رفتم برای مصاحبه یه استاد اصلا نیومده بود
از بچه ها پرسیدم گفتن انتخابشو کرده از پیش
یه جای دیگه که با هزار آرزو براش تلاش کردم از یکماه قبل از مصاحبه استاد به دانشجو پروژه داده و انتخابشو کرده
جالب تر اینکه برای این مصاحبه های فرمالیته باید کلی هزینه هم بدیم
تا میگیم سلام میگن ۱۰۰ تومان بریز به حساب
رسما” مصاحبه شده منبع درآمد
واقعاً جای تاسف داره
وزارت علوم به داوطلبها نگاه کارت بانکی داره
مگر تحصیل در ایران رایگان نیست؟
چرا من باید برای کنکور ۶ بار مصاحبه بشم و هر بار ۸۰-۱۰۰ هزار تومان پول پرداخت کنم؟
چرا؟
مگر نه اینکه اساتید قراره فعالیت ها و پژوهشهامونو بررسی کنن و بهش نمره بدن
اینکه من از دانشگاه x یک نمره میگیرم و از دانشگاه y نمره دیگه چه توجیهی داره؟
رسما” کنکور شده کشک
من درک نمیکنم توی هزاره سوم هستیم
چرا باید نظرات شخصی تو آینده بچه های مردم تعیین کننده باشه؟؟؟؟

حذف کنکور = باز شدن بیشتر دست اساتید = ناعدالتی بیشتر

eng
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۱:۵۵ ب٫ظ

متاسفانه با افزایش ظرفیت دکترا باعث کم ارزش کردن دانشجویان دکترا شده و بتبع نتنها حمایت مالی نمی کنند بلکه هزینه های گزافی هم تحمیل می کنند و در انتها هم بسیاری شغل در حد دکترا هم نخواهند داشت…..

eng
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۱:۴۴ ب٫ظ

کنکور محور کردن دکترا فاجعه است….بهتر است ایتمهای مصاحبه شفاف و علمی باشد….ضمنا تاثیر نظرات فردی اساتید حذف و با ایتمهای مشخص علمی توسط تعداد زیادی از اساتید در سطح کشور صورت پذیرد….

A.S
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  صفا

من کاملا با نظر شما موافقم چرا نباید شخص ثالثی از جانب خود وزارت علوم در جلسات مصاحبه حضور داشته باشه این دقیقاً کاریه که میتونه از تمام حق کشی های اساتید… جلوگیری کنه البته با این شرط که اون شخص ثالث هم انسانیت داشته باشه و وجدانش رو تحت تاثیر جو اساتید زیر پا نذاره.
کاش به جای حذف کنکور، تغییر سهم کتبی و مصاحبه و حذف عنوان گرایش رشته ها و برگزاری یک آزمون برای گرایش های متنوع یک رشته، تصمیم منطقی تری گرفته بشه.

به صفا
تیر ۱۹, ۱۳۹۸ ۸:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  صفا

با صفا موافقم