موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

پذیرش بدون آزمون بیش از 40 دانشجوی دکتری در دانشگاه تبریز در سال 98

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس گروه حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه تبریز، از پذیرش بدون آزمون بیش از ۴۰ دانشجوی مقطع دکتری برای سال ۹۸ از طریق آئین نامه دکتری استعدادهای درخشان و جایزه شهید احدی بر اساس سوابق تحصیلی و مصاحبه علمی خبر داد.

به گزارش ایسنا، حمید احمدی با اشاره به نحوه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان و جایزه شهید احدی در مقطع دکتری اظهار کرد: امسال ۱۷۷ پرونده توسط گروه حمایت از استعدادهای درخشان وصول شد که از این تعداد، ۱۴۱ پرونده شرایط پایه تصریح شده در شیوه نامه پذیرش را احراز کرده و جهت تخصیص امتیازات سوابق آموزشی و پژوهشی به دانشکده های مربوطه ارسال شدند. 

وی اضافه کرد: پس از بررسی سوابق توسط دانشکده‌ها و با توجه به کسب امتیاز لازم از مجموع امتیازات سوابق آموزشی و پژوهشی از ۶۲ متقاضی که موفق به کسب حد نصاب برای شرکت در مصاحبه علمی شدند، دعوت به عمل آمد که نهایتاً ۴۳ نفر موفق به اخذ پذیرش شدند. 

وی گفت: بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع دکتری، مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه تبریز می‌توانست معادل با ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش روزانه از طریق کنکور سراسری را به صورت مازاد بر ظرفیت و از طریق سهمیه استعدادهای درخشان، با بررسی سوابق تحصیلی و انجام مصاحبه علمی پذیرش کند. 

احمدی اضافه کرد: پذیرش دانشجو در تمامی رشته‌ها و  گرایش‌های مقطع دکتری دانشگاه تبریز که در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ دارای سهمیه پذیرش روزانه از طریق کنکور سراسری هستند، از بین دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد، با لحاظ کرن شرایط مندرج در شیوه نامه پذیرش، انجام شده است. 

وی بیان کرد: سال گذشته ۲۴۳ نفر از طریق سهمیه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان و جایزه شهید احدی در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه تبریز پذیرش شدند که این تعداد امسال به ۴۲۱ نفر افزایش یافته است. 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
م.م.م
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۲:۴۷ ق٫ظ

ظرفیت پذیرش باآزمونش چندتاست؟