مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

تلاش دانشگاه آزاد برای انتخاب عادلانه دانشجو در مقطع دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام فراخوان عمومی و گرد هم آوردن اساتید از سراسر کشور در گروه‌های آموزشی مرتبط به بررسی صلاحیت علمی داوطلبان دکتری در مرحله مصاحبه می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری آنا، طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور؛ آزمون دکتری در ۲ مرحله برگزار می‌شود: مرحله اول آزمون متمرکز است که توسط سازمان انجام شده و پس از برگزاری آزمون، کارنامه‌ای شامل: نمـرات خـام، تراز، نمره کل و …. در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت که «داوطلبان مجاز به انتخاب رشته»، براساس آن اقدام بـه انتخـاب رشـته کرده و براسـاس کد رشته-محل‌های انتخابی و حدنصاب نمره سنجش عمومی (آزمون متمرکز) که با هماهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده تعیین می‌شود با توجه به سهمیه داوطلب به کد رشته محل‌های حائز حدنصاب معرفی خواهند شد.

از طرفی در مرحله دوم؛ پذیرش نهایی از بین داوطلبان معرفی شده به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، براساس نتیجه سنجش عمومی (آزمون متمرکز) و نتیجه مصاحبه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، بررسی مدارک و یا هر روش دیگر مطابق آیین‌نامه‌های مربوط، اولویت کد رشته محل‌های انتخابی و ظرفیت اعلام‌شده و سهمیه داوطلب صورت می‌گیرد.

بنابراین یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها برای جذب دانشجوی مقطع دکتری، مصاحبه علمی در حضور اساتید گروه علمی مربوطه در هر دانشگاه است.

شاید با نشستن پای صحبت دانشجویان داوطلب مقطع دکتری به صراحت به این نکته پی برد که قریب به اتفاق این داوطلبین از نحوه پذیرش دانشجو در این مقطع گلایه دارند و شاید عمده‌ترین گلایه آن‌ها از شائبه انتخاب دانشجویانی است که با اساتید آن گروه، ارتباط داشته و یا پیش‌تر دانشجوی آن‌ها بوده‌اند. این مسئله به درست یا غلط بنا بر اذعان داوطلبان مقطع دکتری باعث از بین رفتن حق آن‌ها شده و باعث ایجاد مشکلات و بدگمانی‌هایی می‌شود. به همین دلیل یک ابتکار در اجرای عدالت آموزشی لازم بود تا باعث آرامش خاطر داوطلبان از شائبه و اقدام مذکور شود.

دانشگاه آزاد اسلامی با اولویت قرار دادن عدالت آموزشی و در فرآیند انتخاب دانشجوی مقطع دکتری در سال ۹۸ اقدامی ابتکاری انجام داد که باعث رفع این شبهه و حل مسئله شد. در فرآیند این دوره از پذیرش دانشجوی مقطع دکتری مصاحبه‌ها به صورت متمرکز در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد و بیش از ۳۰ هزار دانشجو از امروز ۲۲ تیرماه با حضور در این واحد، سوابق پژوهشی و مصاحبه علمی خود را ارائه خواهند کرد تا طی ثبت در برگه‌های مخصوص و در نظر گرفتن امتیازات آزمون کتبی و سازمان سنجش، نمره کلی ارائه‌شده و رد یا قبولی داوطلب مشخص شود.

نکته جالب اینجاست که مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با تهیه و تدوین سامانه‌ای خاص به اساتید و اعضای هیئت‌علمی خود در سراسر کشور فراخوان داد تا در صورت علاقه به شرکت در مصاحبه دکتری در این سامانه اعلام کنند. سرانجام بر اساس این اعلامِ داوطلبی در سامانه مذکور، ۲ هزار استاد و عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی از سراسر کشور برای انجام مصاحبه علمی از داوطلبین مقطع دکتری انتخاب شد که بر اساس چارت به خصوصِ طراحی‌شده توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اساتید از سراسر کشور در گروه‌های آموزشی مرتبط گرد هم آمده و به بررسی صلاحیت علمی داوطلبان دکتری می‌پردازند.

به صراحت می‌توان گفت این اقدام دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است شبهه تأثیر رابطه استاد با دانشجو را برای انتخاب در مقطع دکتری حذف کرده و گام بزرگی در اشاعه عدالت آموزشی بردارد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

61 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لی لی
مرداد ۴, ۱۳۹۸ ۷:۲۴ ب٫ظ

درسته تکمیل طرفیت دکتری ازاد از سال ۹۷ برداشته شده

ه
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱:۲۸ ب٫ظ

دعای بعد از ۳ وعده صرف صبحانه ناهار شام …الهی مصاحبه رو حذف کن

ه
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

کنکور دستیاری منظورمه نه دیپلم به دانشکده پزشکی … همان دستیاری که مصاحبه نداره که فقط تستی هست که با رتبه ۷۰۰ یا ۹۰۰ تخصص قبول میشن …۹۹ درصدشون قبول میشن هر سال – من خودم مریض داشتم پزشک بود . برا رواندرمانی اومده بود . هر سال قبول میشه باز میره گرایش دیگه امتحان میده…با خودم میگم طفلی رشته های پی اچ دی با چه مکافاتی امتحان سخت و مقاله و مصاحبه و رزومه و…. پس چرا بازم پزشکی ها عزیزترن نزد ……

ه
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

اینم متن درد دل یکی از دوستان عزیز تازه مربوط به دانشگاه های سراسری ……………….من امسال سراسری تبریز دعوت به مصاحبه شدم بیشتر از ۷۰ نفر برای رشته ژنتیک روزانه ، شبانه ، پردیس دعوت به مصاحبه شده بودند که داوران ژنتیک و بیوشیمی هم یکسان بودند ، مصاحبه هر کدوم از ما کمتر از ۱ دقیقه طول کشید انگار اصلا حضور ما اهمیتی در انتخاب نداشت بعد از این همه هزینه رفتن و … . امیدوارم مصاحبه دانشگاه ازاد به این شکل نباشه و اجازه بدن که در جلسه مصاحبه واقعا بتونیم سطح اطلاعاتمون را نشان بدهیم.

ه
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

ه

منکه نمره بالا تو مصاحبه اوردم امان ندادم تا گفتن ف فرستادمشون فرحزاد … نمره ۹۰ از ۱۰۰ اما بازم برا بچه های عزیز امسالی میگم باید مثل پزشکی فقط ازمون … ااااااااا طرف رتبه شده ۴۷۰دستیاری ……قبول شده …حالا چطوریه سرکلاس ۵ نفرن معلوم نیست بعد تو غیر پزشکی اینجا دنبال کاهش ظرفیت هستن …مصاحبه لازمه و مقاله میخوان اونم چاپ شده … و کتاب …مگه طرف باشکم گرسنه سر سفره والدین بیکار بعد ارشد بی پول بره چند میلیون تو نشریه خارجی چاپ مقاله کنه (بازی چاپ مقالات الکی ) …کتاب رونویسی کنه … بعد تو جلسه شانسی عدل سوالاتی پرسیده بشه که اتفاقا بلد نیست ولی بیشتر دروس رو بلد امتیاز نهائی رد بشه . والا این مصاحبه ها همون زمان امتحان جامع خوبه نه بدو ورود

آبی
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۸:۰۷ ق٫ظ

کسی خبر داره msrt روز ۱۸ مرداد چه زمانی ثبت نامش هست ؟

دکترا برق
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۰:۳۷ ق٫ظ

برای ١٠دقیقه مصاحبه مارو میکشونن تا تهران

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  دکترا برق

پس مثل ۹۶ و ۹۷ خوبه که داوطلب ها شده بودن مثل دور دنیا در ۸۰ روز؟ هم هزینه مصاحبه ها بالا بودن (به ازای هر مصاحبه یک پرداخت وجه) و هم هزینه این همه رفت و آمد.

حالا اومدی تهران یه دوری هم زدی. برای خودت یک حای دیدنی هم برو، خستگیت در بره.

معماری
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  دکترا برق

دقیقا

آرمان
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  دکترا برق

برو خداروشکر کن
من سه بار رفتم تهران
هرجا هم‌میریم تا میگیم از شهرستان مدرک گرفتیم یه جوری برخورد میکنن
علنا استاد بهم گفت واسه چیته اصلا دکترا بخونی؟؟؟
دانشگاه آزاد امسال با این حرکتش گل کاشت

آرمان
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

به نظر من در راستای عدالت
سنجش باید بیاد بین نمرات مصاحبه هر نفر از دانشگاههای مختلف یک میانگین حساب کنه و اون رو ملاک عمل قرار بده
من نمیفهمم یعنی چی؟؟؟؟؟ یک نفر با سابقه پژوهشی و مقالات مشخص از چند دانشگاه مختلف نمرات مصاحبه مختلف میگیره
این یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اونم تو قرن ۲۱
مگه دانشگاه و امکانات ملک شخصیه استاد که اجازه میدن اینقدر سلیقه ای عمل کنه؟؟؟؟؟؟؟
چقدر منت استاد بکشیم؟؟؟؟
دو سال درس خوندیم. پوستمون کنده شده که سرمون بالا باشه نه اینکه مجیز گوی یه مشت عقده ای بشیم

درد و بلای رییس دانشگاه آزاد بخور تو سر استادای نفهم دانشگاه دولتی که الکی الکی با آینده جوونای مردم بازی میکنن

ه
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۱ ب٫ظ

مثل پزشکی مصاحبه حذف ولی تعداد ۴ نفر در هر گرایش و حدنصاب درصدها بالا باشه

eng
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  ه

پزشکی در موقع جذب کنکور سراسری بشدت محدودیت دارد و هرکسی را وارد رشته پزشکی نمی کند…. اما در رشته های غیرپزشکی در کنکور سراسری بدلیل دانشگاههای عجیب و غریب عملا بی در رو پیکر است و براحتی میتوان افرادی را حتی پیدا کرد که عملا در افساید هستند و سوادی زیر دیپلم دارند و در مقابل فردی را پیدا کرد که بشدت به لحاظ علمی توانمند است…. بهمین دلیل اعمال سختگیریها و محدودیتهای بیشتر برای رشته غیرپزشکی کاری عاقلانه و منطقیست….

ه
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۹:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  eng

ما تو خانواده پزشک زیاد داریم جوون با رتبه ۱۰۰۰ تخصص قبول میشن اینجا تا رتبه ۱۰ اونم با مصاحبه …. غیر پزشکی سخت تر خودشونم اقرار میکنند.

ه
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۹:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  eng

مصاحبه بسیار غیرمنطقیه باید حذف بشه

ه
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  eng

منظور کنکور دستیاری بود نه ورودی بعد دیپلم

بنده خدا
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۹:۱۳ ب٫ظ

با سلام
لطفا با حمایت از این کمپین و رسیدن حامیان به ۵۰۰ نفر، از بی عدالتی جلوگیری کنید. اگر حتی امسال این بی عدالتی شامل حال شما نشه… با تشکر
https://my.farsnews.com/c/9535

عاشق عدالت/متنفر از رانت
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۶:۱۸ ب٫ظ

دوستان یه سوال
به نظرتون آزمون دکتری امسال برگزار میشه طبق روال سال های قبل؟ چون در این مدت خبرهای مختلفی مثل تجمیع گرایش ها و حذف آزمون و… رو شنیدیم

عدالت
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۵:۳۹ ب٫ظ

کاش بجای اینکارشون، ضعف خودشون هم میدیدن
و تو تنتخاب استاد شایسته دقت میکردن، استادی که به دانشجوی دختر نمره میده
یا از دانشجوی عادی نمره کم میکنه و به دانشجویی که پست و مقامی داره، نمره میده!
و در کل به جای انتقال علم، با نمره میخواد علمش رو اثبات کنه، اون هم اگر بده به مقامداران است، باید متذکر بشم مقطع تحصیلی بالا بحث نمره برای استاد زشته، باید بحث علمی و انتقال علم باشه

آرمان
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  عدالت

من از روزی که برای مصاحبه دانشگاههای مختلف رفتم.
وقتی رفتار پر از تبعیض و همراه با بی احترامی اساتید دانشگاههای تاپ رو دیدم
به این نتیجه رسیدم که سواد شعور نمیاره
سواد عدالت نمیاره
سواد فهم و درک نمیاره

ه
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  آرمان

چی بگیم …هی میگم نیام این درد دلها رو بخونم نمیشه وقتی هم میخونی دپرس میشی تا چند روز …کاش مسوولان بعد فرایند مصاحبه تریبون ازاد بگذارند یا صدا سیما بچه ها حرف بزنند. اصلاح بشه واقعا

عدالت زیباترین شعار انسانی است
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۳:۴۳ ب٫ظ

گام خوبی هست برای راه رفتن در مسیر عدالت.
سنجش باید الگوی این فکر رو اعمال کند نه اینکه ۱۰۰% اختیار رو به دانشگاهها (در عمل : به اساتید) بدهد.

احمد
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۱:۵۸ ب٫ظ

مشکل اصلی اینه که وزن مصاحبه در نمره نهایی خیلی بیش از حد بالاست، همه میدونیم خیلی از دانشجویان مقالاتی ارائه میدن که صرفا پولش رو پرداخت کردند!!! نه این که کاری کرده باشن، از طرفی کسب سابقه تدریس با مدرک کارشناسی ارشد کار سخت یا بهتر بگم بدون پارتی نشدنیه، اینو خودم تجربه کردم (من هم سابقه پژوهشی دارم هم استعداد درخشان بودم) . همچنین در مورد نحوه مصاحبه و تاثیر نظر استادها، شناخت شون از داواطلب و حتی مسائلی که خدادادی مثل چهره، صدا و.. میتونه به طور ناخودآگاه روی نمره مصاحبه تاثیر بذاره. از همه مهمتر، هر چقدر هم که سعی کنیم اون رو قانونمند و دقیق نشون بدیم، باز هم نمرات کاملا سلیقه ای خواهد بود و به این بستگی داره ازت خوششون بیاد یانه، نه لزوما از اطلاعات شما. البته طبیعی است همه ما در صحبت کردن و تعامل با دیگران نا خواسته افراد رو از خیلی جهات دیگه دسته بندی می کنیم و نهایتا اون رو نسبت به دیگری با سوادتر فرض می کنیم. به نظرم باید نمره مصاحبه کم تر بشه اگر واقعا می خوان عدالت رعایت بشه.

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

الان که ۵۰ به ۵۰ هست.
یعنی کنکور بشه ۹۰ و مصاحبه بشه ۱۰؟
شما اینجوری میخواین؟

احمد
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۳:۱۷ ب٫ظ

نه دکتر جان! نگفتم اینطوری!اما این رو هم قبول کن که نمره کتبی تقسیم بر ۲ میشه و سهم آزمون کتبی رو تعیین میکنه، از طرفی نمرات در مصاحبه از ۵۰محاسبه میشه، در نتیجه هر نمره در مصاحبه به اندازه دو نمره کتبی تاثیر داره. در صورتی که همانطور که گفتم هیچ راهی برای اینکه شرایط مصاحبه، نمره دهی و… رو برای تمام افراد یکسان کنیم وجود نداره. خیلی ها هم که مقاله می خرن و.. .علاوه بر این عوامل ثانویه زیادی در مصاحبه تاثیر میگذاره. من خودم ۲ بار مصاحبه رفتم. هرچند نمره کتبی خیلی خوب داشتم و توی مصاحبه هم هیچ مشکلی از لحاظ فهم از مطالب و اشراف علمی به رشته ام ندارم. اما با این حال قبول نشده ام، تو خود حدیث مفصل بخوان!

احمد
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

البته من هر دو بار دکتری دولتی شرکت کردم. آزاد شاید متفاوت باشه.

ه
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

مثل پزشکی بایست حذف بشه مصاحبه اضافه است.

فرزاد
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

لطفا به هرکسی به اندازه مدارک تحصیلی ، سمتشان و … عنوان بدهید.
مثلا کسی که مدرک دکتری دارد ، دکتر گفته شود
کسی که مدرک مهندسی دارد، مهندس
کسی که کارشناسی دارد، کارشناس
و همینطور برای بقیه موقعیت ها
نه کسی را کوچک کنید و نه کسی را بزرگ
هر کس به اندازه خودش
با تشکر

ه
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

درسته

eng
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۱:۰۹ ب٫ظ

مشکل دانشگاه ازاد مصاحبه نیست بلکه مشکلش چیز دیگریست…..چون تعداد جذب فراتر از تعداد شرکت کنندگان در اکثر رشته ها می باشد….

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  eng

این مقاله در مورد مشکلات دانشگاه آزاد نیست. این مقاله میگه باید سازمان سنجش قدرت رو دست بگیره و این مدلی مصاحبه ها رو برگزار کنه.

وگرنه در مورد میزان پذیرش دانشگاه آزاد قبلا خیلی بحث ها شده‌.

eng
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۴:۲۰ ب٫ظ

منظور بنده به برخی افراد هست که دائما این مورد دانشگاه ازاد رو بیان میکنن…..در واقع منظور بنده اینست که بیماری هر دانشگاهی یک نوع بیماری است اما نسخه درمانی برای یک نوع دیگر بیماری صادر میشود این یعنی نمیخواهند عیب و بیماری را درمان کنند بلکه صدور نسخه بی مربوط ذهن را منحرف می کنند….

معماری
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

اساتید تهرانی فقط دانشجوهایی که تهرانی هستند را انتخاب می کنند. و این یعنی تمایز بین تهرانیها با سایر شهرستانی ها.

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  معماری

خب شما هم الکی بگو تهرانی هستی. هر چند که من قبول ندارم صحبت شما رو. مگه خود اساتید همشون تهرانی الاصل هستن؟ حرفایی می زنید واقعا!

معماری
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۴:۱۱ ب٫ظ

بنده تهرانی نیستم. دوستم ندارم تهرانی باشم. عرض بنده این که اساتید واحدهای تهران هرچند که از خود تهرانم نباشند ولیکن یک تصور بهتری روی دانشجوی تهران دارند! در صورتی که این نوع فکر کاملا مسموم و ناعادلانه است!!!

مرتضی
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۵:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  معماری

کجایی هستین که انقدر با افتخار تهرانی بودن رو نمیدید؟!

سعید
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

همچین چیزی درست نیست فقط تصور شماست

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۲:۰۱ ق٫ظ

مقاله مهم و تاثیرگذاری هست. ممنون.

در سال های گذشته هم مصاحبه دانشگاه آزاد متمرکز در تهران بود، اما در سال های ۹۶ و ۹۷ این رویه رو تغییر داد. با حضور ریاست جدید دانشگاه آزاد، مجدد رویه مصاحبه متمرکز اجرایی شد که باید از همین جا به دکتر طهرانچی درود فرستاد، بابت این رویه مفید و عادلانه.

کاش سازمان سنجش هم این رویه رو دنبال کنه و قدرت و نفوذ دانشگاه های دولتی رو کم کنه و خودش قدرت رو دست بگیره‌، تا حق داوطلبان شایسته پایمال نشه‌.

همون طور که سازمان سنجش آموزش کشور مجری کنکور دکتری هست، باید مجری مصاحبه دکتری هم باشه.

ژاله
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۱:۳۹ ق٫ظ

لطفا کسایی که به هر دلیل قصد ادامه تحصیل در ازاد رو به دلیل علمی مسافت انگیزه مالی ندارن به هیچ عنوان شرکت نکنید و جا کس دیگه ای رو نگیرید که در اخر خالی بمونه حق ناس هست

ناصر
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۲:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  ژاله

مشکل شیوه پذیرش هست چه ربطی به شرکت کننده ها داره! این حق به داوطلب داده شده که شرکت بکنه حتی برای سنجش خودش و میتونه در صورت قبولی هم ادامه ندهد. و این حقش هست. حق الناس یعنی اینکه مثلا شما قبول شده اید و یک داوطلب دیگر به جای شما ثبت نام کند نه اینکه از حق قانونی و شرعی خود در شرکت از آزمون استفاده نکند. به هر حال انشاا.. که هر کسی تلاش کرده به حق خودش برسه

ژاله
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۳:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  ناصر

شما قبول شی ازاد و نری یعنی ی صندلی رو سوزوندی غیر اینه ؟
حق داری شرکت کنی ولی قبول شدی حق نداری دبه کنی چون تکمیل ظرفیت نیست پس حق ناسه حالا میخای قبول کن اصلا نکن میل خودته

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۵:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  ژاله

دانشگاه آزاد اگر صلاح بدونه، میتونه محرومیت بذاره. مثل دوره روزانه دانشگاه های دولتی که هر کسی که‌ قبول بشه و ثبت نام نکنه، یک سال محروم میشه.

ژاله
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۳:۵۹ ب٫ظ

امیدوارم که ازاد هم این کارو کنه بعضیا چقد جالبن میگن از فضا مصاحبه خوشمون میاد و برا همین هی میرم مصاحبه هر سال و با این که دانشجو دکترام باز میرم صرفا چون خوشم میاد
توجه کنید فقط به حرفاش جناب اریان
بعدم میگه حقمه
بله حق شما هست که برن مصاحبه و آرزو قلبی من هست قبول شید منتهی وقتی از قبل مطمئن ید که قصد ندارید برید بخونید فقط جا یه بدبختیو میسوزونید
نمیدونم چرا اینا نمیخوان قبول کنن وقتی از قبل نیت دارند در صورت قبولی نرن ازاد بخونن باز مصاحبه رو میرن

ر
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  ژاله

اینا بیکارند – و بیکار می مانند. وقتی هدفی نیست . رفتار هم جهت دار نیست.

eng
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۴:۳۱ ب٫ظ

صندلی دانشگاه پولی از هر نوع (ازاد، شبانه، پیام نور و غیره) حق کسی نیست…..پس در صورتیکه دانشگاه ازاد چنین محدودیتی اعمال کند میتوانند از دیوان عدالت پیگیری و احتمال زیاد ابطال نمایند…..

ناصر
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ژاله

دوست عزیز حق الناس نیست این قانونه. درسته به شما حق میدم قانون اشتباهی هم هست و باید مثل دوره روزانه محرومیت بذارن اما در حال حاضر قانونه و هر کس بخواد حق خودشه میتونه از این قانون استفاده کنه.

ر
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

لجبازی به چیزی تو گذشته بر میگرده . سطوح اخلاق از نظر کلبرگ حتما بخوانند دوستان.

سعید
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۸:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  ژاله

هر کسی که مجاز شده و پول مصاحبه رو پرداخت کرده حق داره با هدف قبولی و شرکت در دوره دکتری یا صرفاً جهت محک زدن خودش در مصاحبه شرکت کنه و حق الناس هم نیست به هیچ عنوان

ژاله
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

اره حق شرکت داره درسته منتهی با نرفتنش یه صندلی رو خالی میزاره و یه آدم دیگه رو از تحصیل محروم میکنه حالا شما هر جور میخوای خودتو توجیه کن

ر
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  ژاله

حق با شماست ژاله خانم … واقعا ببینین با چه ادما و تفکری شدیم ۸۰ میلیون . اخه بقول فتحعلی اویسی اون دوگوله رو بکار بندازین …بیکارین هی مصاحبه شرکت کنین …ناخوداگاهتون بایست بررسی بشه بعضیا … از این دانشگاه به اون دانشگاه …محل گذار دانشگاه نه ماندن …مدرک و بگیر برو کاری انجام بده برا ملت …. واقعا که ……

ارش
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۹:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  ژاله

من دانشجوی دکتری هستم ولی میخوام دوباره مصاحبه شرکت کنم از جو مصاحبه خوشم میاد قصدم فقط همینه .قبولی واسم معنا نداره… هرکسی دلش میخواد در همه حال خودش بسنجه و به روز باشه..موفق باشید

ژاله
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  ارش

شمام دقیقا با نرفتنت یه صندلی رو میسوزونی که حق کس دیگست کسی ک فکرش پر از این توجیه هاست اصلا هیچ جا بحثی باهاش وجود نداره

ر
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ژاله

افرین بشما

ر
تیر ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ارش

شما هرکی هستی خیلی اشتباه میکنی

eng
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ژاله

حق تحصیل رایگان طبق قانون اساسی حق است و باید عدالت باشد و صندلی هم بیدلیل اشغال نشود……اما صندلی دانشگاه پولی از هر نوع (ازاد، شبانه، پیام نور و غیره) حق کسی نیست….ضمنا شایان ذکر است طبق برداشت بنده از قانون اساسی (یعنی اموزش رایگان)، دانشگاه پولی نباید وجود خارجی داشته باشد…..

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۸:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  eng

فکر نکنم.
چون مدرسه غیر انتفاعی خیلی سال هاست که بوده.
وقتی مدرسه پولی هست، چرا دانشگاه پولی نباشه؟

eng
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۹ ب٫ظ

اگر کاری غلط است باید جمع شود ….ضمنا ایا فقط مردم باید قانون را رعایت کنند یا مجلس و دولت هم باید قانون را رعایت کنند؟؟؟؟؟؟؟….. چون اموزش را بعنوان منبع درامد تلقی می کنند و بنیان ان را نیز اقتصادی قرار داده اند و این تفکر سوسیالیستیست….اموزش محل درامدزایی نیست و این مورد را هم کسانیکه قانون اساسی را نوشتن بدقت درنظر گرفتند….مدرسه غیرانتفاعی از دید بنده خلاف قانون اساسی کشور است و باید جمع گردد و باعث تبعیضات بسیار زیادی در کشور شده است ضمن اینکه فشارهای مالی نیز بر مردم وارد می کند….در کشورهای دنیا هزینه اموزش خصوصا در مدارس رایگان است مثلا کشور ژاپن ۲۵ درصد از بودجه کشور خود را صرف اموزش می کند…

آریان دانشجوی دکتری بدون‌آزمون نرم‌افزار واحدقزوین
تیر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  eng

اما دانشگاه پولی در اروپا و آمریکا هم هست. درسته؟

eng
تیر ۲۶, ۱۳۹۸ ۲:۱۹ ق٫ظ

اگر هم در برخی کشورها باشد یا برخی رشته ها وجود داشته باشد نوع پولی بودنش اینچنین نیست…گسترده هم نیست….مهمتر اینکه حتی اگر پولی باشد هدف اصلی گرفتن پول و کسب درامد نیست….مهمتر از همه اینها تعداد دانشگاههایشان محدود هستند و برای گرفتن دانشجو جهت کسب پول از خود دانشجو رقابتی عملا نمیتوانند داشته باشند…..اینکه قانون اساسی ما بالاترین قانون کشور است و بتبع بر همه چیز ارجح است و بتبع باید اجرایی شود نه اینکه بر خلاف ان اجرا شود…..اما در مورد دانشگاههای مثلا کانادا دانشجو حتی علاوه بر رایگان بودن میتواند ماهی مثلا چند میلیون تومن درامد هم داشته باشد…..در ضمن در امریکا در مورد مدارس غیرانتفاعی شنیدم که هرگز اجرایی نشد ولی در ایران مثل برق و باد اجرایی شد و از بسیاری از کشورهای صاحب ایده ان که سالهاست انرا اجرایی نکردن، سریعتر اجرایی شد!!!!!!!!!…..واقعا جای تعجب است….تازه اگر در ان کشورها اجرایی میشد به احتمال زیاد سیستمش ضد تخریب اموزشیست…..

بنده خدا
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۱:۲۲ ق٫ظ

سلام
با اطلاع رسانی به دوستان و حمایت از موضوع خالی نگهداشتن ظرفیت دکتری به آدرس ذیل، خبر رو رسانه ای کنید

https://my.farsnews.com/c/9535

مازیار
تیر ۲۴, ۱۳۹۸ ۱:۰۰ ق٫ظ

چقدر خوب . امیدوارم افرادی که واقعا لیاقتشون هست و البته صلاحیت کافی دارند وارد این مقطع بشوند تا بتونیم از این عزیزان در آینده در رشته خودمون استفاده کنیم