پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

انتشار نتایج انتخاب رشته دکتری ۹۸ علوم پزشکی در هفته آینده

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با بیان اینکه نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری ۹۸ وزارت بهداشت هفته آینده ۱۵ مرداد اعلام می‌شود، گفت: نتایج نهایی این آزمون شهریور ماه منتشر خواهد شد.

دکتر حیدرزاده در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی سال ۹۸ در ۶۴ رشته علوم پایه پزشکی و بهداشت، ۲ رشته دندانپزشکی و ۱۳ رشته داروسازی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ خردادماه ۹۸ با حضور بیش از ۶ هزار داوطلب برگزار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: بعد از برگزاری آزمون فوق، کلید نهایی در بخش استعداد تحصیلی و همچنین تمامی مجموعه‌ها و رشته‌ها در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت همچنین تاکید کرد: نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی سال ۹۸ نیز روز ۲۷ تیرماه منتشر شد و داوطلبان مجاز تا یکشنبه، ۳۰ تیر ۹۸ فرصت داشتند انتخاب رشته خود را به صورت اولویت به صورت اینترنتی درج کنند.

دکتر حیدرزاده تاکید کرد: اسامی داوطلبان واجد شرایط برای مصاحبه علمی، هفته آینده ۱۵ مرداد اعلام خواهد شد و مصاحبه هفته چهارم مرداد تا نیمه اول شهریور انجام خواهد شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی سال ۹۸ در هفته آخر شهریور منتشر می‌شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

10 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
eng
مرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۱:۲۶ ب٫ظ

با سلام……واقعا تعداد اینقدر کم هست؟؟؟ (“با حضور بیش از ۶ هزار داوطلب برگزار شد”)…تعداد کل جذب چند نفر است؟؟؟…..چرا وزارت بهداشت مدارک رشته های دیگر را برای شرکت در ازمون نمی پذیرد ولی وزارت علوم بسیاری از گرایشها در ازمون دکترای تخصصی را برای تمامی رشته ها ازاد گذاشته و به هر کسی اجازه شرکت داده و حتی مدرک وزارت بهداشت را هم می پذیرد!!!….. درصورتیکه اکثر این گرایشها بسیار سختتر و نیازمند پیش زمینه به نسبت گسترده تر و سختتر می باشند؟؟؟….

هیراد
مرداد ۱۱, ۱۳۹۸ ۵:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  eng

سلام. به همون میزان که تعداد شرکت کننده کم هست تعداد رشته و ظرفیت دانشگاه ها هم کمتر است و در بسیاری موارد رقابت شدیدتر است. به نظر من وزرات علوم هم کار درستی نمیکنه که اجازه میده فارغ التحصیلان اکثر رشته ها در رشته ای به غیر از رشته خودشون کنکور بدن. تغییر رشته بهتر است در مقطع لیسانس به ارشد صورت بگیره.

eng
مرداد ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  هیراد

از روی هوا نمیتوان گفت رقابت شدید تر است…..رشته های وزارت علوم در بسیاری از رشته ها برای روزانه و حتی شبانه رقابت بسیار شدید است فقط دانشگاههای پولی در مقطع دکترای تخصصی ظرفیت جذب بسیار بالایی نسبت به دکترای تخصصی وزارت بهداشت دارن که البته مربوط به چند سال اخیر است….بهتر است تعداد جذب مشخص شود تا مقایسه هم شفاف و منطقی و قابل اتکا شود….جذب کل دکترای تخصصی وزارت بهداشت چند نفر است؟؟؟

ضمنا به وزارت بهداشت در بحث اموزش انتقاداتی شدید حتی در نحوه پزشک شدن افراد وجود دارد مثل پیوسته بودن دوره پزشکی….و اینکه دوره غیرپیوسته پزشکی که بسیار مورد تایید است با محدودیت سنی در واقع انرا به حاشیه برده است که جای سوال عجیبی است….

هیراد
مرداد ۱۲, ۱۳۹۸ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  eng

دوست عزیز چرا فکر میکنید من روی هوا حرف زدم؟! اول اینکه من مطلق حرف نزدم، گفتم در بسیاری موارد رقابت شدیدتر است. جذب کل دکترای تخصصی در رشته های علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی امسال حدود ۸۰۰ نفر است. با توجه به اینکه حداقل حدود ۳۵۰۰ نفر انتخاب رشته کرده اند، نسبت تعداد افراد انتخاب رشته کننده به ظرفیت ۴٫۳۷ میشه. در وزارت علوم ۴۷ هزار نفر انتخاب رشته کرده اند و ظرفیت ۱۴ هزار نفر است؛ که نسبت افراد انتخاب رشته کننده به ظرفیت ۳٫۳ میشه. پس حداقل روی کاغذ رقابت بهداشت شدیدتره. ضمن اینکه من خودم یکی از شرکت کنندگان این کنکور بودم. کنکور علوم رو هم دادم و رقابت را در هردو حس کردم. دلایل مختلفی هم دارد این رقابت. یکی اینکه از لحاظ شغلی آینده بهتری نسبت به برخی رشته های مشابه در علوم دارد. علاوه بر آن وزارت بهداشت به دانشجویان دکتری خود حقوق میدهد. همه اینها دلیلی بر رقابت است.
ضمن اینکه نمیدونم تا چه حد در جریان این کنکور هستید. این کنکور برای پزشک شدن نیست!! یا ربطی به کنکور دستیاری پزشکی برای تخصص ندارد! انتقادات به وزرات بهداشت و وزارت علوم همواره وجود داشته که ربطی به این کنکور ندارد

eng
مرداد ۱۲, ۱۳۹۸ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  هیراد

بنده در جریان این ازمونها هستم….اما بنده نظرم این است که وزارت علوم افراد دعوت به مصاحبه برای روزانه را ۴۷ هزار نفر اعلام نکرده بلکه روزانه، شبانه، پردیس، پیام نور و غیرانتفاعی را جمعا اعلام کرده….باید برای فقط روزانه وزارت علوم مدنظر قرار گیرد چون وزارت بهداشت هم بنوشته شما ۸۰۰ نفر برای حالت با حقوق (قطعا روزانه) اعلام کرده….پس جذب وزارت بهداشت نسبت به شرکت کننده (بدلیل تعداد کم شرکت کننده) بسیار بالاست…..ضمنا مقایسه شما درست نیست باید تعداد کل ظرفیت جذب نهایی (تازه انهم در شرایط مشابه روزانه) با تعداد کل شرکت کنندگان مقایسه گردد…مثلا ۶۰۰۰ نفر شرکت کننده این ازمون بر ۸۰۰ نفر جذب تقسیم شود و با عدد بدست امده از تقسیم تعداد کل جذب روزانه وزارت علوم بر تعداد شرکت کنندگان این ازمون تقسیم شود (اختلاف بسیار فاحش است و نیاز به محاسبه ندارد)…که قطعا عدد بدست امده برای وزارت علوم بسیار کمتر از عدد بدست امده برای وزارت بهداشت است و بتبع نشانه رقابت شدیدتر می باشد….ضمنا سنگینی اکثر رشته های زیر مجموعه ریاضی بدلیل داشتن افراد قوی تحصیلکرده که در سالهای پیش بجای تجربی به رشته ریاضی می امدند برکسی پوشیده نیست و حالا هم این افراد یا دانشجوی دکترا تخصصی هستن یا پشت کنکوری دکترای تخصصی…

eng
مرداد ۱۲, ۱۳۹۸ ۴:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  eng

اصلاحیه: ….مثلا ۸۰۰ نفر جذب شونده بر ۶۰۰۰ نفر شرکت کننده این ازمون تقسیم شود….

هیراد
مرداد ۱۲, ۱۳۹۸ ۶:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  eng

دوست عزیز مقایسه شما درست نیست زیاد. ممکنه تعداد شرکت کنندگان یک آزمون خیلی خیلی زیاد باشه اما بیشتر از نصف آنها حرفی برای گفتن نداشته باشند و بسیار ضعیف باشند که به همین شکل هم هست. تعداد کل شرکت کننده های وزارت علوم ۱۶۳ هزار نفر بوده ولی تنها ۴۷ هزار نفر دعوت به مصاحبه شدند یعنی کمتر از یک سوم. ولی در مورد وزارت بهداشت بیشتر از نصف دعوت به مصاحبه شدند و در رشته های بهداشت دعوت شوندگان به مصاحبه باید دروس رو حداقل ۳۰ درصد زده باشند (یا میانگین دروسشون ۳۰ درصد باشه). در حالیکه در وزارت علوم با درصدهای خیلی کمتر از ۳۰ و حتی منفی افراد دعوت به مصاحبه و حتی قبول میشوند! وزارت بهداشت تقریبا اصلا غیرانتفاعی نداره. تعداد شبانه هاش هم خیلی کمه و عدد ۸۰۰ که من گفتم به طور حدودی با احتساب شبانه بود (برای اینکه دقیقتر باشه ۸۵۰ در نظر میگیریم). و اینکه بله درسته که دانشجوی دکترا فقط در دوره روزانه بهداشت حقوق میگیره ولی در وزارت علوم همین دانشجوی روزانه هم حقوق نمیگیره. پس یک مزیت است در دکترای بهداشت که باعث رقابت می شود. ضمن اینکه رقابت اصلی در بهداشت در مورد مصاحبه است. مصاحبه بهداشت بسیار سنگینه که حدود ۱ ساعت و بیشتر طول میکشه علاوه بر سوالات علمی که معمولا وجود داره مهارت های سرچ و مقاله نویسی و تدریس به طور عملی سنجش میشه. و نهایتا شما اگه میخواهید رشته ای رو با بهداشت مقایسه کنید زیرمجموعه زیست مناسبتره تا ریاضی.

eng
مرداد ۱۳, ۱۳۹۸ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  هیراد

مقایسه کیفی بحث دیگریست……بنده نوشتم روزانه وزارت علوم باید مقایسه شود و بتبع درصدهای این افراد بالاست و اون موارد درصدهای پایین معمولا روزانه وزارت علوم نیستند…..اینکه درصدها باید در دروس تخصصی ۳۰ درصد باشد یک فیلتر خوبیست که بنده بشدت برا روی ان تاکید دارم که باید وزارت علوم برای تمامی دانشگاهها اجباری نماید تا دکترای تخصصی! به سخره گرفته نشود…..ضمنا وزارت بهداشت حقوق میدهد وزارت علوم هم باید حقوق بدهد که متاسفانه نمیدهد ….اما احتمالا وزارت بهداشت فرصت مطالعاتی به کشورهای دیگر نمیدهد ولی وزارت علوم معمولا برای روزانه فرصت مطالعاتی دارد البته تا حدودی محدود است…..

eng
مرداد ۱۳, ۱۳۹۸ ۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  هیراد

ضمنا بجایی اینکه دانشگاه ازاد را محدود میکردند متاسفانه دانشگاههای غیرانتفاعی و پیام نور را هم بوجود اوردند که باعث نابودی جامعه علمی شده است….

هیراد
مرداد ۱۳, ۱۳۹۸ ۴:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  eng

ببینید دوست گرامی من وزرات علوم رو با رشته های مشابهش در بهداشت مقایسه میکنم و نظر اکثریت هم همینه که قبولی در رشته های بهداشت سخت تر از رشته های مشابهش در علوم هست. که برخی دلایلش رو هم در کامنتهای قبل عرض کردم. حالا اینکه ریاضی یا رشته های خیلی غیرمرتبط رو با بهداشت مقایسه کنیم به دلیل تفاوت ماهیتی اصلا به نظرم امکان پذیر نیست. اگرم از لحاظ آمار و ارقام مدنظرتونه که باید تعداد شرکت کننده ها و دعوت به مصاحبه ها و ظرفیت زیرمجموعه ریاضی رو بدونیم تا از لحاظ آماری بتونیم کل زیرمجموعه بهداشت رو با کل زیر مجموعه ریاضی مقایسه کنیم. و اینکه بله موافق هستم با اینکه وزرات علوم هم حقوق بدهد. ولی چکار کنیم که فعلا انگار نهایت کارشان دادن وام ۷۰۰ هزار تومنی است. برای همینم هست که منه نوعی میخوام از زیر پوشش وزارت علوم دربیام و برم بهداشت.
بهداشت هم مانند علوم فرصت مطالعاتی دارد، که مثل علوم به خاطر مشکلات ارز و غیره دوره های بلند مدت آن حذف شده و به صورت کوتاه مدت و با شرایط خاص فرصت مطالعاتی داده می شود (از این نظر مشابه علوم هست).
در مورد گسترش بی رویه آزاد و غیرانتفاعی و پیام نور هم که خب بله شما درست میگید یک ایراد کلی به سیستم آموزشی است و متوجه خاص وزرات علوم یا بهداشت نیست.