موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

اولویت پذیرش تقاضامحور بر پذیرش ظرفیت محور دوره دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزیر علوم در پاسخ به خالی نگه‌داشتن ظرفیت دکتری، گفت: خودم عضو هیأت علمی هستم و در زمان مصاحبه برای پذیرش دانشجوی دکتری، گاهی از بین افراد معرفی شده‌ نمی‌‌توانم دانشجوی موفقی پیدا کنم و نمی توان صرفا به خاطر وجود صندلی خالی دانشجوی دکتری قبول کرد.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: خودم عضو هیأت علمی هستم و وقتی برای پذیرش دانشجو در دکتری مصاحبه می‌کنم، با وجود اینکه تعدادی معرفی شده‌اند، با توجه به برنامه‌های پژوهشی و نگاه تحقیقاتی که برای دانشجوی دکتری دارم نمی‌توانم دانشجوی موفقی پیدا کنم.

وی ادامه داد: باید با نگاه علمی به این موضوع نگاه کرد، بسیاری از افراد این نگاه را دارند که یک صندلی وجود دارد که به هر حال باید پر شود و کسی که معرفی می‌شود، یک فرصت دارد و اگر انتخاب نشود، این فرصت را از دست می‌دهد، اما وجه علمی موضوع که آینده علمی کشور به این موضوع وابسته است را نگاه نمی‌کنند.

به گفته وی، اگر فقط بخواهیم با نگاه داوطلبان پیش رویم ممکن است در آینده با فارغ‌التحصیلان ضعیف و افرادی که پایه علمی خوب برای موفق بودن در دوره دکتری ندارند روبرو شویم و این ضرری ملی است و مشکلاتی در آینده خواهد داشت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: باید به شکل مناسبی، گزینش علمی کنیم زیرا کسانی که ضعیف رشد می‌کنند اگر در آینده جای ما بنشینند حتما ضعیف و ضعیف‌تر انتخاب می‌کنند و سراشیبی ضعف علمی را صرفا برای اینکه دلمان سوخته به یک جوانی «نه» بگوییم طی کرده‌ایم.

به گفته وی، در این صورت اگر با اینکه فرد صلاحیت علمی را ندارد برای اینکه ناراحت و شاکی نشود قبول کنیم و صرفا بگوید چون  یک صندلی خالی وجود دارد پس من باید بروم در دوره دکتری بنشینم در دانشگاه‌ها آینده خوبی رقم نخواهد خورد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

156 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
شهریور ۳, ۱۳۹۸ ۳:۱۵ ب٫ظ

نتایج نهایی دکتری دانشگاههای دولتی،پیام نور و غیر انتفاعی فردا اعلام میشه-حدود ۲۵۰۰ظرفیت دکتری خالی موند به سبب عدم حد نصاب نمره علمی لازم

محمد، شاید دانشجوی دکتری
شهریور ۳, ۱۳۹۸ ۴:۲۹ ب٫ظ

سلام دوست عزیز.
اطلاعات شما موثقه؟
چون جایی نزدن که کی اعلام میشه. حتی ظرفیت خالی رو هم میدونید.

محمد، شاید دانشجوی دکتری
شهریور ۳, ۱۳۹۸ ۴:۳۰ ب٫ظ

شما رو به صفحه روزهای انتظار دعوت میکنم‌. بچه‌ها بیشتر اونجا هستن و به این صفحه کمتر سر میزنن

آذر
شهریور ۳, ۱۳۹۸ ۲:۰۲ ب٫ظ

چرا هیچ خبری از اعلام نتایج نیست؟ نکنه خابشون برده؟پارسال که چهارم اعلام کردن

جغرافیا و برنامه ریزی شهری-دانشگاه تهران
شهریور ۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۴ ق٫ظ

سلام و با ارزوی توفیق همه خوانندگان این پیام به استحضارتون می رسونم که دوره دکتری کاملترین ومهمترین دوره تحصیلی هر دانشجو ست و یک دکتر بایستی صاحب ایده-نظریه پرداز–خلاق-مبتکر و فیلسوف رشته تخصصی خود باشد در نتیجه پذیرش از بین داوطبان آزمونهای ورودی و اختصاصی دکتری بسیار حساس و با اهمیت است زیرا یک آزمون تعیین کننده سطح توانایی یک داوطلب دکتری نیست بنابراین علاوه بر آزمونهای کتبی مهمترین بخش آزمونهای شفاهی و بررسی سوابق علمی -پژوهشی و آموزشی است زیرا خلاقیت و توانمندی یک داوطلب دکتری در کار پژوهشی است که با مصاحبه مورد تایید یا رد قرار می گیرد.اکثر دوستان نگاه علمی به موضوعات مورد بحث ندارند و دانشگاههای دواتی-آزاد و غیر دولتی و پیام نور را به چالش می کشند،همه می دانیم یک وزنه مناسب ومتعادلی به صورت یکپارچه در همه دانشگاهها برای سنجش داوطلبان وجود ندارد و در دانشگاهی ممکن است حدنصاب پذیرش نهایی در بررسی سوابق ومصاحبه و آزمونهای کتبی خیلی بالاتر باشد و در دانشگاه دیگری خیلی پایین تر باشد،این یک نوع بی عدالتی نسبت به داوطلبان است زیر سخت گیری بیش از حد امتیازات ویزه ای برای داوطلب ندارد،اگر این سخت گیری امتیاز آور باشد یعنی برای فارغ التحصیل دانشگاه تهران امتیازات وتسهیلات خاص در نظر بگیرزند ارزش دارد در غیر این صورت جز زحمت چیزی نیست!همه می دانیم دانشگاه تهران یک دانشگاه برتر و مهمترین و اولین دانشگاه ایران محسوب می گردد پس طبیعی است قبولی در همه دوره های این دانشگاه اعم از روزانه-شبانه و پردیسها بسیار سخت است.یک نکته… ادامه نظر»

نازان
شهریور ۳, ۱۳۹۸ ۲:۰۳ ب٫ظ

میشه خلاصشو بگی؟

Nima
شهریور ۳, ۱۳۹۸ ۰:۳۲ ق٫ظ

دوستان واقعا فردا اعلام نتایج میشه؟؟؟؟

ایدا
شهریور ۳, ۱۳۹۸ ۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  Nima

کی گفته؟؟

فرزاد
مرداد ۳۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

یه نکته دیگه هم مونده که باید بگم
به اساتید مصاحبه کننده بگن که با مسایلی که مربوط به دانشجویان میشود، کاری نداشته باشن
مثلاً میپرسن ما را اولویت چندم زدی!

به کسی ربطی نداره که من شریف ، تهران ، امیرکبیر و … را با چه اولویتی زدم که اقایون بشون بر بخوره چرا ما را اول نزدی!
جالبترین قسمتش اینجاست که ما را رد میکنن و ظرفیت خالی میمونه به این دلیل که اونا را اول نزدیم (حالا دانشجو هرچقدر هم میخواد قوی باشه)

مجموعه علوم سیاسی و روابط بین الملل
مرداد ۳۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۸ ق٫ظ

اگر مبنای وزارت علوم ، صحبت های وزیر باشد باید این رویکرد صرفا در مقطع دکتری اجرا نشده بلکه در مقاطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز به هر نحوی ظرفیت رشته محل های دانشگاه های معتبر کشور تکمیل نگردد . که خالی نگه داشتن ظرفیت دانشگاه ها غیر از مهاجرت دانشجویان و تحمیل هزینه های ارزی به کشور ، دستاورد دیگری نخواهد داشت . لطفا آقای وزیر ، شما و همکاران هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور با توجه به درآمد های خیلی مناسب ، دانشجویان کم صلاحیت را نیز پذیرش نموده و آنها را پرورش نمایید و به حد عالی مورد نظر خود برسانند . اینکه دانشجویان کمتری پذیرش شوند اما حقوق هیئت علمی و بودجه دانشگاه کاهش نیابد غیر از هدر دادن بیت المال مملکت چیزی به ارمغان نخواهد آورد . اساتید با توجه به حقوق مناسبی که می گیرند تلاش نمایند و دانشجویان را به حد عالی برسانند و صرفا پذیرش دانشجوی خود جوش و خود تلاش و نخبه آماده که هنر نمی باشد .

مجموعه علوم سیاسی و روابط بین الملل
مرداد ۳۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

آقای وزیر انتقاد پذیر باشید .

علی
مرداد ۳۱, ۱۳۹۸ ۱:۴۵ ق٫ظ

من با این کاملا موافقم که حداقل در دانشگاه دولتی ظرفیت به هر شکلی نباید پر شود و افرادی که حداقلها را دارند بایستی پذیرش شوند
ولی نباید جلوی آزاد را هم همینطور باز گذاشت که با حداکثر توان دانشجو دکتری پذیرش کند، چونکه هر دو کسانی که دولتی یا آزاد دکتری می گیرند زیرا وقتی ظرفیتهای دکتری خیلی بالا باشد همه ضرر خواهند کرد و اعتبار مدرک دکتری بطورکلی پایین خواهد آمد.

محمد
مرداد ۳۰, ۱۳۹۸ ۸:۵۰ ق٫ظ

البته بیشتر ممکنه اون افراد دارای پارتی یا پول مناسب نباشند که شما بتوانید انها را اختیار کنید چون الان توی بیشتر دانشگاه ها مخصوصا دانشگاه های شهرستان داره این اتفاق میافته
دوست من فارغ التحصیل از دانشگاه ازاد بدون حتی یک مقاله یا کار پژوهشی سال قبل توی یکی از دانشگاه های دولتی قبول شد اما میدونم که رتبه های خیلی بالاتر با رزومه های خ بهتر توی همون دانشگاه قبول نشدن

میثم
مرداد ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

اولا اقای وزیر باید بدونه که روند پذیرش اگر قراره براساس توانمندی باشه باید تمام استاندارد مثل پذیرش خارج از کشور انجام بشه ثانیا مصاحبه بی طرف ، متمرکز و براساس عدالت باشه ثالثا بین دانشجویان دانشگاههای مختلف ملاک توانمندی باشه رابعا افراد نزارن سرکار این تحصیلات را به همه ورودی ها و دانشگاهها سخت کنندرابعا اینده کشور دست دانشجوی دکتری نیست دست تو بوده چکار کردی میشه از نبوغ و نوآوری خودت برا شرکت کنندگان بگی تا به حرفات اعتماد کنند…و لذا…

امیر
مرداد ۲۹, ۱۳۹۸ ۰:۲۸ ق٫ظ

باسلام
نظر جناب وزیر مبرهنه و درست ولی بهتر بود یک تا دوماه پیش مطرح و طبق دستور العمل اجرا میشد.
کاش ظرفیت ازاد و حتی دولتی کم و حتی در جاهایی قطع و به کیفیت اموزش و پژوهش کمک میشد و اخر اینکه به دلایل روشن، کاش مصاحبه دولتی هم متمرکز میشد البته اگر از خیر مبلغ حق واریز مصاحبه و.. میگذشتند.سپاس

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مرداد ۲۹, ۱۳۹۸ ۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

درخواست مصاحبه متمرکز باید از طریق مراجع قانونی پیگیری بشه‌. مثلا کمیسیون آموزش مجلس.

ولی من بعید میدونم رئیس دانشگاه ها از این طرح استقبال کنن. بنا به دلایل مختلف!

سعید شیمیست
مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۶:۳۴ ب٫ظ

در این نظر باهاش موافقم،ولی سوالم این چرا اولویت دانشجوی دکترا رو بر اساس انتخاب افرادی قرار دادید که شاغل نباشند و امکان اسکان در دانشگاه داشته باشند ؟!ایا دانشجوی دکترا اگه تزش توی محیط کار انجام بده و حقوق بگیره بهتره یا اینکه مدام ور دل استاد باشه؟!!چجور میشه ارتباط دانشجو رو با صنعت قطع میکنید و انتظار دارید اون دانشجو دکترا موفقی باشه

عسل
مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۶:۰۷ ب٫ظ

سلام خدمت همه دوستان
این استرس و انتظار خستمون کرد
دوستان عزیز کسی اطلاع نداره نتایج آزاد کی اعلام میشه؟

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مرداد ۲۹, ۱۳۹۸ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

در یک خبری در تیر ماه، روابط عمومی دانشگاه آزاد گفت نتایج رو هفته اول شهریور اعلام می کنیم.

اما بنده باور ندارم. شما فرض رو بذارید برای همون نیمه دوم شهریور.

عسل
مرداد ۲۹, ۱۳۹۸ ۶:۴۶ ب٫ظ

ممنون بزرگوار

...
مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۵:۴۰ ب٫ظ

من موافق سخت گیری در پذیرش دانشجوی دکتری هستم…ضرورتی نداره با توجه به ظرفیت پایین بازار کار اینقدر دانشجوی دکتری گرفت … اما برای اینکه برخوردهای سلیقه ای اساتید اعمال نشه باید مصاحبه ها بصورت متمرکز برگزار بشه تا شائبه ای پیش نیاد.

فرزاد
مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  ...

برای من مهم نیست ظرفیت چقدر باشه، برای من قانون و شفافیت مهم است
اگر وزارت اموزش عالی میبینه ظرفیت زیاده، به جای سه نفر، تو دفترچه بنویسن دو نفر، اما دو نفر را بگیرن
موضوع سر اینه که قانون و شفاقیت باشه، تصمیم گیرنده چند نفر نباشن

m
مرداد ۲۹, ۱۳۹۸ ۹:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  ...

همچین زیاد هم دانشجوی دکتری دولتی پذیرش نمیکنن و سال به سال ظرفیت رو به کاهش است.

مورچه
مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۵:۰۹ ب٫ظ

مگه قراره براحتی اون فردی که اومده تو صندلی نشسته فارغ التحصیل بشه. مگه وقتی با کنکور پذیرفتیش قراره بهش مدرک بدی. اگه بتونه از پیچ و خمی که شماها براش گذاشتیدد بگذره و مدرک رو بگیره پس لابد ضعیف نبوده. اگه هم مفتی میشه مدرک گرفت که وای بحال اون دانشگاهاتون که دیگه گفتن اینکه باید بفکر آینده کشور بود جوک و فکاهی و مسخرست. درحقیقت این وزیر اومده با این حرف زدنش بصورت علمی مردمو بپیجونه و همه ور احمق فرض کنه. ایده های من درآوردی که تو هیچ کشوری پرداخته هم نشده.

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۷:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  مورچه

آفرین.
اگر کسی بتونه از هفت خان دکتری رد بشه و مدرک دکتری بگیره، پس فرد ضعیفی نیست.
اگر هم افراد ضعیف میتونن از این هفت خان رد بشن، پس مشکل از خود دانشگاه هست.

دانشگاه نباید از ورود افراد متوسط هراس داشته باشه.
نهایتا اگر اون فرد متوسط لیاقت دکتری گرفتن نداشته باشه، اخراج‌ میشه یا انصراف میده. اگر هم تونست مدرک دکتری بگیره، پس حتما لیاقتش رو داشته.

اگر این هفت خان به اندازه کافی سخت باشه، نباید از ورود افراد متوسط یا احیانا ضعیف، هراسی داشت.

m
مرداد ۲۹, ۱۳۹۸ ۹:۲۸ ق٫ظ

احسنت

m
مرداد ۲۹, ۱۳۹۸ ۹:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  مورچه

احسنت.موافقم. عالی بود.

حمید
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

به عنوان آخرین کامنت خودم عرض کنم که بهتره سطح تدریس در دانشگاه آزاد بره بالا و سطح تدریس در دانشگاه های دولتی به خاطر دانشجویان شبانه یا پردیس نیاد پایین یک فیلتر سفت و سخت در تدریس باید باشه و هر کسی نتونست حذف بشه یا تحصیلاتش طولانی بشه.باید دانشگاه جوری اداره بشه که دانشجوی ضعیف خودش رغبت نکنه که در یک جایی که براش سخته بیاد و تحصیل کنه! اگر هم کسی فکر میکنه بارش هست( خودمم جز جماعت بیسواد حساب میشم) یک دور دروس سایت ای دکس و او سی دابلیو ام آی تی رو بخوونه و ببینه چقدرشو واقعا بلده؟ اونوقت بشینه پیش خودش و خداش رو راست باشه بگه من واقعا رشتمو حالیمه! واقعا نسل به نسل دانشجوها ضعیفتر شدن و واقعا موافق این هستم که دانشجوی دکترا نگیرند شرف داره به این مدلی گرفتن !!

فرزاد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۷ ب٫ظ

به نظرم یک اشتباهی که دوستان انجام میدن، میان دانشگاهها و گذشته را بررسی میکن اما توجه داشته باشین که دوره دکتری در حال و اینده هست. شکی نیست که اگر کسی درسش خوب بود، قطعا دانشگاههای تهران و سطح یک رایگان دولتی میرفت نه ازاد یا پیام نور یا شبانه یا پردیس ولی ممکنه فرد نخبه ای کنکورش را بر اثر استرس، مشکلات خانوادگی و یا … خراب کنه و یک دوره را در دانشگاههای دیگه (پیام نور ، ازاد و … ) درس بخونه اینم مورد توجهتون باشه که تفاوت دانشگاهها و خروجی انها بیشتر از همه مربوط به امکاناتش هست، بعد دانشجویانش و در رده اخر اساتید ولی اینها مربوط به گذشته و سطح کارشناسی و تا حدی کارشناسی ارشد قطعا دانشگاهی مثل شریف دارای ابرکامپیوتر و ازمایشگاههای مجهز هست که در دانشگاههای پیام نور و ازاد نیست که اگر این امکانات در اختیار همه (دانشجویان پیام نور و ازاد) قرار بگیره، ممکنه انها از دانشگاههای سطح یک هم جلو بزنند! در دوره ای که دانشجوی دکتری میخواد انتخاب بشه، باید «««««« عدالت »»»»»» برای همه یکسان باشه هم از لحاظ سوالات کنکور ، هم از لحاظ شرایط ازمون و هم از لحاظ مصاحبه (بعضی شرایط رعایت میشه و بعضی دیگه نه) نتیجه و چکیده : همه داوطلبین باید در شرایط برابر باشن و همه حق ورود به دانشگاههای سطح یک را داشته باشن و هیچگونه تفاوتی نباید بین اونا باشه ، دانشگاهها باید به اندازه ظرفیت دانشجو بردارن و اساتید علم و پژوهش را به دانشجو… ادامه نظر»

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

جناب فرزاد، اگر نگاهی به تاپیک اعلام نتایج پارسال بندازید، میبینید چقدر رتبه تک رقمی هستن که با ناراحتی کامنت گذاشتن و نوشتن شبانه قبول شدیم. در عوض یه عده رتبه دو رقمی هستن که اعلام کردن روزانه قبول شدیم. شما دیگه خیلی بهتر باید بدونید که پذیرش روزانه خیلی بر مبنای عدالت نیست. هر چند نظرات متفاوته، اما کسانی هم که میگن پذیرش روزانه بر مبنای عدالته، باز هم میگن حدود ۲۰ درصد به واسطه آشنایی با اساتید، در روزانه پذیرش میشن. وقتی که اساتید دانشگاه دولتی، با ارشد دانشگاه آزاد برخورد مناسبی نداره، اگر اون فرد کلی کار پژوهشی هم داشته باشه، همچنان از دید اون استاد، یک دانشگاه آزادی هست و صرفا با همین برچسب پذیرفته نمیشه. اما همون فرد با مدرک ارشد دانشگاه آزاد که مورد تمسخر فلان استاد ایرانی قرار گرفته، رزومه میفرسته برای یک دانشگاه آمریکایی و با حقوق و مزایا پذیرفته میشه. وقتی که یک دانشجوی فعال به جرم دانشگاه آزادی بودن تحقیر بشه، نهایتا ممکنه سر از کشور دیگه در بیاره. جایی که براش ارزش قائل هستن و تحقیرش نمیکنن. متاسفانه این نوع نگاه اساتید، به دانشجویان هم سرایت کرده. وگرنه چه فرقی هست بین دانشجوی خوب روزانه و دانشجوی خوب پردیس و دانشجوی خوب دانشگاه آزاد. جز اینکه تراز کنکور بالاتری داشته. آیا همه پذیرفته شدگان روزانه، همون مرتبه اول روزانه قبول میشن؟ قطعا خیر. برخی بار دوم، برخی بار سوم، مورد داشتیم بیش از ۷ سال کنکور دکتری داده تا روزانه قبول شده. همون کسی که بعد از ۷ سال… ادامه نظر»

eng
مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۴:۰۲ ب٫ظ

“وقتی که یک دانشجوی فعال به جرم دانشگاه آزادی بودن تحقیر بشه، نهایتا ممکنه سر از کشور دیگه در بیاره. جایی که براش ارزش قائل هستن و تحقیرش نمیکنن. متاسفانه این نوع نگاه اساتید، به دانشجویان هم سرایت کرده.” این جمله شما درست نیست….اگر دانشجوی فارغ التحصیل خوب ازاد هم مقالات بسیار خوب (کار هر کسی نیست) داره و ازمون هم با درصد بالا قبول شده و اطلاعات علمی خوبی داره و در مصاحبه این توانایی را نشون داده…معمولا پذیرش میشود…مگر اینکه پیش داوری توسط مصاحبه کنندگان شود….تاکید می کنم داشتن مقالات قوی بسیار نادر است و اون مقالاتی که مدنظر شماست احتمال زیاد جز این موارد نیست…. ضمنا باید تاکید کنم که با وضعیت ارشد و لیسانس و کاردانی دانشگاهها کاری نداریم و منظور از کیفیت اسفبار مقطع دکترای دانشگاههای پولیست…. اونیکه دانشگاه روزانه میخواسته بره شاید رزومه اش کامل نبوده و در مصاحبه قبول نشده مثلا مدرک زبان نداشته یا اکسپ مقاله نداشته….یا وضعیت نابسامانی و تغییر در سالهای قبل در ازمون دکترا بسیار بالا بوده و مثل حالا ثبات نسبی نداشته….یا برخی اقایان سربازی داشتن و چندسالی کلا از تحصیل اجبارا ممکنه دور بوده باشن یا اینکه مشکل مالی داشته و روزانه نمیتوانسته بخونه و مجبور بوده کار کنه چندسالی و هزاران علت دیگر…..در هر صورت بسیاری برای مقطع دکترا حتی در دانشگاه ازاد و غیرانتفاعی و غیره اصلا ثبت نام نمی کنند (چه پول داشته باشند چه نداشته باشند…..توجه کنید عده معدودی بخاطر پول دانشگاه پولی مقطع دکترا نمیروند و اکثرا بدلایل متعدد در این مقطع… ادامه نظر»

کارافرینی
مرداد ۲۹, ۱۳۹۸ ۲:۰۲ ب٫ظ

بسیار عالی دوستان جوهر وذات هر فرد موهبتی خدادای است استعداد میتواند در هر دانشگاهی شکوفا شود چنانچه ورزش در هر اقلیمی میتواند جهانی شود

eng
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۹:۴۹ ب٫ظ

معمولا شبانه و خصوصا پردیس افراد ضعیف تری نسبت به روزانه به مصاحبه دعوت میشوند پس چرا ظرفیتشان را پر می کنند؟؟؟…اگر قرار باشد ظرفیت پر نشود، پر نشدن شبانه و پردیس همان دانشگاهها بر روزانه شان مقدم نیست؟؟؟

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  eng

در پاسخ آقا فرزاد کامنتی گذاشتم.
شما هم بخونیدش بد نیست.

این برچسب ضعیف که میزنید روی افراد، ممکنه به خاطر نمره منفی یکی از دروس باشه که باعث شده تراز داوطلب بیاد پایین. سوالاتی که شک داشته و ۵۰ ۵۰ کرده، غلط درومده. داوطلب دیگری هم روی سوالاتی که شک داشته ۵۰ ۵۰ کرده و درست درومده یا اینکه اونهایی رو که شک داشته، اصلا نزده.

همین اتفاقات به ظاهر جزیی میشه ملاک برچسب قوی و ضعیف.

چه بسا فردی که در کنکور رتبه اش خوب نبوده و فقط شبانه و پردیس دعوت شده، با یک رزومه پژوهشی عالی و یک مصاحبه خوب، شبانه قبول شده. اون کسی که رتبه دو رقمی زیر ۲۰ داشته، به دلیل مصاحبه بد، پردیس قبول شده.

سوای این مسائل، کسی که سال ۹۶ و ۹۷ حتی پردیس هم قبول نمیشده، ممکنه سال ۹۸ بیاد و روزانه قبول بشه. انسان ها چندان قابل پیش بینی نیستن. اون فرد سال ۹۶ و ۹۷ هم فرد فعال و کوشایی بوده، اما به دلیل چند اشتباه، موفق نمیشده.

همین که سال ۹۸ میاد و روزانه قبول میشه، یهو قوی میشه؟ نه، فقط تجربه اش بالا میره که اشتباهات قبل رو در انتخاب رشته و نحوه برخورد در مصاحبه، مرتکب نشه.

این فرد ضعیف نبوده، فقط تجربه اش کم بوده یا اینکه مورد ناعدالتی واقع شده.

eng
مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۴:۱۴ ب٫ظ

“اون کسی که رتبه دو رقمی زیر ۲۰ داشته، به دلیل مصاحبه بد، پردیس قبول شده.” این جمله مبهم است چون چنین رتبه ای با رزومه متوسط هم پردیس نمیرود ….چون پردیس تراز پایینی دارد و ظاهرا شما در جریان ترازش نیستید مثلا پردیس علم و صنعت ترازش حدود دوهزار اندی است …به تراز دقت کنید…..

“سوای این مسائل، کسی که سال ۹۶ و ۹۷ حتی پردیس هم قبول نمیشده، ممکنه سال ۹۸ بیاد و روزانه قبول بشه. انسان ها چندان قابل پیش بینی نیستن. اون فرد سال ۹۶ و ۹۷ هم فرد فعال و کوشایی بوده، اما به دلیل چند اشتباه، موفق نمیشده.”…هیچ مشکلی ندارد سال ۹۸ در روزانه قبول شود چون تلاش کرده و ضعفها را کاهش داده و قبول شده…بقیه هم توانایی دارند بنده توصیه می کنم همین راه بروند و به مطلوبشان برسند….اتفاقا نظر بنده بر عدالت بوده و هست….

“این فرد ضعیف نبوده، فقط تجربه اش کم بوده یا اینکه مورد ناعدالتی واقع شده.” اگر ضعیف بوده ضعفش را مرتفع کند و با تلاش موفق شود….اگر بی عدالتی بوده تلاش مجدد نماید…دقت فرمایید افراد کمی بخاطر بی عدالتی به پردیس می روند و معمولا به شبانه راضی میشوند….چون شکاف تراز پردیس و روزانه دانشگاههای تهران در مصاحبه بالاست….

عادله
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۷:۱۰ ب٫ظ

سلام.من تمام کامنت هارو خوندم.چرا ی سری اصرار دارند که بگن ازاد بده؟ اره اصلا ازاد بده ..من میخوااااام برم ازاد..شهریه اش هم برام مهم نیست..ولی نمیتونم قبول بشم..چراا؟؟ چون ظرفیت هارو کم کردین.اونایی ک از ازاد خوششون نمیاد خوشحال میشن از این قضیه.دانشکاه ازاد یزد برای رشته مشاوره پارسال ۲۰ نفر میگرفته و امسال ۵ نفر.در دانشگاه ازاد با کاهش ظرفیت روبه رو هستیم و من اصلا از این قضیه راضی نیستم.اخه چرا؟ چرا انقدر باید بین یکسال فرق باشه؟ الان دوست من ک یک سال زودتر از من امتحان داده و از نظر علمی هم هیچی نمیدونه باید بسه دکتر ولی من بخاطر کاهش ظرفیت نتونم.به نظر من اصلا انصاف نیست ک یهو انقد ظرفیت کم کنن…خدااایااا…کاری بکن

یک بی پول
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۸:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  عادله

آزاد بده چون بی عدالتیه

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۱:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  یک بی پول

چون پولیه بی عدالتیه؟
مگه فقط آزاد پولیه؟

شبانه و پردیس و پیام نور و غیرانتفاعی پولی نیستن؟
دبستان و دبیرستان پولی نداریم؟
مهدکودک و پیش دبستانی پولی نداریم؟

در ثانی اگر دانشگاه پولی از نظر شما بی عدالتیه،
از نظر بخشی از شرکت کنندگان در مصاحبه دانشگاه های دولتی هم، این نحوه‌ برخورد با فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد هم بی عدالتیه.

وقتی که فارغ التحصیل دانشگاه آزاد در مصاحبه دانشگاه دولتی تحقیر میشه، عملا باید در همون سیستم دانشگاه آزاد ادامه تحصیل بده یا بره خارج.

عادله
مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  یک بی پول

چرا بی عدالتیه؟؟؟ از چه نظر؟؟؟ چطور پزشکی ازاد که با جون مردم سر و کار دارن بی عدالتی نیست اونوقت دکترا ازاد بی عدالتیه؟؟؟ کسانیکه ازاد را قبول ندارن یکم سطح فکرشون پایینه..وگرنه هیچ اشکالی نداره

eng
مرداد ۲۹, ۱۳۹۸ ۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  عادله

بقیه با جون مردم سر و کار ندارن؟…اتفاقا علت اصلی مرگ و میر در کشور بدلیل نبود سیستم مدیریتی در رشته های مهندسی است مثلا در جاده ها سالانه حدود ۳۰ هزار نفر کشته میشوند و در هشت سال میشود ۲۴۰ هزار نفر …تعداد کشته های هشت سال دفاع مقدس هم حدودا همین تعداد است….حالا خودت پی به عمق فاجعه ببر….یا مثلا اینهمه دستگاههای پزشکی که همه توسط مهندسان ساخته میشود و فقط پزشکان و دندانپزشکان و پرستاران و فیزیوتراپها و غیره دارن استفاده می کنند …حال بنظر شما ساخت این دستگاهها چقدر تاثیرگذار است؟….مثال دیگر در یک زلزله دهها هزار نفر به کام مرگ میروند که اثر مهندسی در کاهش تلفات اثر فاحش دارد و نیاز به توضیح نیست…..و غیره
ضمنا دقت فرمایید دکترای پزشکی تخصصی نیست حرفه ایست …دکترای حرفه ای معادل کارشناسی ارشد است….دکترای تخصصی پزشکی معادل دکترای تخصصی غیر پزشکیست….دانشگاه ازاد فعلا ظاهرا دکترای تخصصی پزشکی ندارد….
بحث سطح فکری و این موارد رو بزار کنار….بحث سطح توان علمی دکترای تخصصی (چه پزشکی باشه چه غیرپزشکی) است…

آرزو
مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۵:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  عادله

آره واقعا منم حاضرم برم حتی آزاد با هر شهریه و هر مکانی فقط برم تورو خدا هرکی نمیخواد بیاد الکی وقت نگیره جا پر نکن چون من با هر شرایطی دوست دارم برم

صبا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۵:۴۵ ب٫ظ

سلام. من نمیدونم چرا بعضا ماها عادت کردیم فقط طرفمون رو تحقیر کنیم و بگیم دانشگاه من از همه بهتره و چون من ملی هستم آزادی ها بیسواد یا پیام نور یا پردیس و…. بخدا این اصلا کار قشنگی نیست ضمنا در حد سن و سال ما و مقطعی که هستیم هم نیست ناراحت کردن و تحقیر همدیگر. هرکدام از ما اگر راست میگه تو جایگاه خودش بهترین باشه و بجای آزار دیگران اگر از دستش میاد دستی رو بگیره و باعث پیشرفت خودش و اونیکی و کشورش بشه.همه محترم هستند و تلاشم میکنن اما آخر سر کسی موفق میشه که زحمت بیشتری بکشه و مفیدتر باشه.مقطع دکتری هم پژوهش محوره اگر واقعا راست میگیم و بهتریم بهتر بودنو تو عمل نشون بدیم نه کری خوندن و آزار هم. خیلی از دانشجوی دانشگاه های دیگه واقعا باسوادند و خیلی از دانشجویان روزانه. پس جز تلاش و ماحصل مطلوب و استفاده عملی نه مدرکی از علم و رشته مون (نه صرف تحصیل)کسی به کسی برتری نداره.لطفا رعایت کنیم

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

احسنت.

من هیچ ادعایی ندارم ولی به عنوان یک دانشگاه آزادی، خدا رو‌ شکر در حال حاضر ۳۲ بار مقالاتم مورد ارجاع قرار گرفته و اچ ایندکس ۳ دارم.

پس درست نیست بگیم دانشگاه آزادی ها ضعیفن و فقط روزانه ها تلاش میکنن.

ممنون صبا خانم.

یک بی پول
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

اینکه مثل روز روشنه اونی که بخواد روزانه قبول شه باید خیلی و خیلی بیشتر تلاش کنه! مگه نه اینکه اونکه وضع مالی بهتری داره میتونه تو دانشگاه های پولی ادامه تحصیل بده؟!
ولی اونی که وضع مالی بدی داره و اینکه چون ظرفیت دانشگاههای سراسری خیلی خیلی کمتر از دانشگاه های پولیه و هم اینکه تکمیل ظرفیت رو حذف کردن، و اینکه کمتر از ظرفیتشون برمیدارن، از ادامه تحصیل محروم میشه درحالیکه ممکنه لیاقتش ازونی که تو دانشگاه پولی درس میخونه بیشتر باشه!
این عدالته؟! بحث سر اینه، نه تحقیر کردن!

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۸:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  یک بی پول

حرفتون به طور کلی درسته.
اونی که پول نداره یا باید انقدر شب و‌ روز درس بخونه که رتبه تک رقمی بیاره و بعد امیدوار بشه به‌ روزانه، یا کلا بیخیال دکتری بشه یا اینکه بره پول دار بشه از طریق کسب روزی حلال و بعد دکتری بخونه. با مدرک کارشناسی ارشدش کار کنه، پول در بیاره.

اونی که با مدرک کارشناسی ارشدش کار کرده و پول درآورده، میتونه از این ویژگی استفاده کنه. اون کسی هم که حدود ۳۰ سال سن داره و هنوز بیکاره و امیدواره که با دکتری صاحب درآمد بشه، نمیتونه اعتراض کنه که من بی پولم. خب کار کنه و پول در بیاره.

مگه تحصیل در همه جای دنیا رایگانه؟

eng
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۹:۲۳ ب٫ظ

در کشورهای دیگر دانشجویان دانشگاههای قوی بیکار نمیمونن و در ایران کلا عجیب و غریبه…..در کشورهای دیگر افراد توانمند بدلیل سیستم بهتر طرد نمیشوند….عدالت ایجاب می کند تا افراد لایق تر جذب شوند…در کجای دنیا نسبت ظرفیت دانشگاههای پولی در مقابل تحصیل رایگان اینگونه است؟؟؟

eng
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۸:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

با سلام….بحث اصلا تحقیر نیست شما با ذهن خودتان مطالب بقیه را میخوانید و اشتباه برداشت می کنید…البته ممکن است برخی قصدشان تحقیر باشد که بنده هم مخالف این عمل هستم…..هدف اصلی کیفیت اموزشی و جذب افراد توانمند و ممانعت از افراد ضعیف و همچنین عدالت است…..بحث بر روی عدم توانایی بسیاری از دانشگاهها بدلیل نداشتن مدرسان مناسب دکترا و همچنین جذب بسیار زیاد با عدم حداقل توان علمی ممکن دکترای تخصصی! است….چطور یک نفر که بر حداقل های رشته خود (بعنوان داوطلب دکترای تخصصی! نه بعنوان فعال حرفه ای رشته خود) مسلط نیست باید جذب دکترای تخصصی میشود؟؟؟ ….ایا ازمونها نباید سقف نمره داشته باشند و مانع از ورود افراد کم توان شوند؟؟؟….

حمید
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۴:۵۷ ب٫ظ

بنده این حرف وزیر رو قبول دارم در رشته خودم شیمی.دانشجوهای نخبه شریف ۹۹ درصد میرن اونور و اکثریت ضعیف هاشون باقی میمونند بعد بچه های قوی شهرستان و دانشگاه های دیگه به اینها اضافه میشن در ارشد اینها هم میرند.کنکور دکترا به شدت آسون طرح میشه و وقتی میتونم با دو هفته خوندن زیر سه بشم پس نشون میده استاندارد نیست.اما جناب آقای محمد و همفکران ایشون ضمن احترام به شما ولی امثال همقطاران شما معنای علم و مدرک علمی رو درک نکردید اصولا در دوره ارشد کار به گونه ای تعریف باید بشه که الفبای کار پژوهشی رو فرد یاد بگیره و دوره دکترا با این الفبا و کمک استاد راهنما جمله نوشتن رو تمرین کنه.متاسفانه شما با سیستم اینکه یک موضوع روز رو بگیرید و روش مانور بدین و یک مقاله ایمپکت خور بالا ازش در بیاین دارید میرید جلو و از جملاتتون کاملا مشخصه.جناب لطفا سعی در تطهیر هیات علمی نکنید. ضمنا این رو عرض کنم که بارها و هزاران بار از این اساتید پر مدعایی که شما عاشقشان هستید اصول موضوعه درس شان رو پرسیدم اما در همانش مانده اند. یک سری به سایت ادکس یا سایت او.سی .دبلیو ام آی تی بزنید ببینید در ساده ترین موضوعات هم لنگ میزنید.آیا استادی که تدریس می کند اینها را نمی بیند.ضمنا الحمدالله آنقدر افتخار دارم که نیایم و از سر جهل بقیه رو مورد عتاب قرار بدم

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۵:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

درود بر شما.

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

درود بر تو و افتخاراتت. باشد که رستگار شوی

صبا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۶:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

اقا محمد ایشون واقعا دانشجوی موفقی هستند…

حمید
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۹:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

متشکر اگر شناختید

حمید
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۷:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

ممنون از لطفت.ان شاالله فرصت رفتید برید حتما دستیار آموزشی بشید تا رستگار شوید و از توهم در بیاین :))

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

انشاا… اتفاقا از همین الان برای فرصت برنامه ریزی کردم.
ولی دوست عزیز سعی کن با دید وسیع‌تری به زندگی نگاه کنی، همین هم یک نوع رستگاریه.
با آرزوی توفیق و موفقیت روزافزون

eng
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

تند نرو!….خب اگر اونهایی که میروند بمانند ببینید عرضه قبول شدن با رتبه برتر را دارند یا نه؟…..فراموش نکنید بسیاری در مقطع ورودی لیسانس دانشگاههای تاپ با کلاسهای فشرده تست زنی وارد این دانشگاهها شدند ….و در مقطع دکترا بدلیل حجیم و عمیق بودن دروس و نبود کلاسهای تست قوی این افراد ضمن داشتن جزوات برتر و حضور در کلاسهای این دانشگاهها بازهم نمیتوانند رتبه برتر شوند….متاسفانه سوتفاهم بوجود امده که هر کس رفته بهتر بوده …نه این درست نیست بلکه برخی دارای توانمندی خوبی هستند و اکثریت که میروند چندان جالب نیستند….ضمنا اکثر سهمیه داران شریف قبول شده که در دهه های قبل بسیار زیادن (الان سهمیه داران جدید اکثر میرن پزشکی) چون در ان برهه به رشته های مهندسی علاقه شدید بوده (فکر کنم ۱۹ سهمیه) بعد از لیسانس رفتن اونور اب…اینها دیگر نوابغ واقعی هستند….لطفا مطالب کوچه بازاری ارائه ندهید….رفتن دلیل بر توانمندی بیشتر نیست معمولا دلیل بر ضعف است با استثنائات کاری نداریم…. اما در مورد اساتید باید بنویسم که در دانشگاههای خوب اساتید با کیفیت بالا کمتر از بقیه هستن اما در دانشگاههای پولی ضمن جذب بسیار زیاد دانشجو با توان نچندان مناسب، اساتید با کیفیت بالا عملا نزدیک به صفر درصد است…ایا با این وضعیت این دانشگاهها باید دانشجوی دکترا بگیرند؟؟؟(با لیسانس و کاردانی گرفتن این دانشگاهها کار ندارم و از حوصله بحث خارج است)….در اخر بیان نمایم که در ایران دانشجویان استثنایی در دانشگاههای خوب هستند که از اساتید بسیار بالاتر هستند شاید این مورد در دانشگاههای دیگر دنیا نباشد….

حمید
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  eng

تست زن ها در همان دانشگاه شریف حذف میشوند شاگرد اول هایشان ۱۰ نفر اولشان نمی مانند مگر در موارد خیلی خاص!من تمرکز حرفم روی خوب هاست!! لطفا بر چسب نزنید!!!جناب صرفا جهت اطلاع جناب آقای سعید نیا(مدال طلای المپیاد دانش آموزی) سال ۹۵ و ۹۶ دوبار پشت سرهم کنکور ارشد دادن و هر بار هم یک شدن و بعدش رفتند پنسیلوانیا رنک ۱۰ !!!جناب در کنکور دکترا معدنی امسال رتبه یک ارشد امسال رتبه سه می شود این نشان از چیست؟غیر از پایین بودن سطح کنکور دکترا؟؟ جناب قبول دارم که سهمیه داران هم هستند اما همان با استعداد ها در ایران نمیمانند.دوست عزیز که مرا متهم به مطلب کوچه بازاری میکنید بنده هم در دانشگاه شریف حل تمرین این دوستان بودم هم در سایر دانشگاه های برتر! اما کیفیت کارشناسی هاشون قابل ستایشه.رفتن دلیلی بر عقل سلیم هست چون در مملکت ما لیسانس هم تدریسش اضافی است .دوست من به نظرت دانشگاه های خوب ایالات متحده دیوانه هستند که این دانشجویان را می گیرند؟؟؟.من حرفم این است که تعریف بهترین در این سیستم زمانی معنا دارد که این دوستان هم باشند.بله اینکه هر کسی رفته خوبه رو تایید نمی کنم اما بنده که در سیستم بودم و دیده ام و از خارج از ماجرا حرفی نمیزنم.ببینید چند نفر از کسانی که رتبه تک رقمی در ارشد شده اند می آیند و کنکور دکترا می دهند؟

eng
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

اینکه رتبه ۳ ارشد رتبه یک دکترا شده چه اشکالی داره؟….این میتونه نشانه تلاش بیشتر فرد در ازمون دکترا نسبت به ارشد باشد….ضمنا در ارشد سرعت تست زنی بدلیل تعداد زیاد دروس و وقت کمتر بسیار مهمه…و بتبع خوشبختانه در ازمون دکترا در دروس تخصصی دقت و توانمندی عامل اصلیست…اتفاقا باید به ازمون ارشد ایراد بیشتر بخاطر تاثیر سرعت حل گرفت که سرعت حل بر دقت و توانمندی اثر بیشتری دارد و این ضعف ازمون ارشد است که در ازمون ورودی دانشگاهها این مورد یعنی سرعت بشدت تاثیرگذار است که باعث ناعدالتی میشود و برخی افراد با توانمندی کمتر را وارد دانشگاه های بهتر می کند…اتفاقا بحث سهمیه بشدت مهم است چون در حال حاضر برخی عنوان می کنند (بنده امار و سندی ندارم) بیش از ۵۰ درصد جذب پزشکی سهمیه داران هستند که این سهمیه داران در سالهای نچندان دور بدلیل علاقه ان زمان به مهندسی در رشته های مهندسی فعال بودن …یعنی اگر این امار درست باشد حدود ۵۰ درصد افراد قبول شده ورودی دانشگاههای خوب در اون سالها ناعادلانه بوده….اینکه تعدادی از افراد کشور را ترک می کنند بله وجود دارد اما اینرا هم حساب کنید برخی در دانشگاههای دیگر با افزایش توانمندی به رقابت دکترا برای ورود به دانشگاه برتر می افزایند….فراموش نکنید جذب دکترا دانشگاه خوب به نسبت ارشد بشدت محدودتره و افراد قوی پشت کنکور دکترا می مانند و رقابت را برای دانشگاههای برتر بیشتر و سختتر می کنند….

حمید
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  eng

دوست من اول کنکور دکترا رو داده ۳ معدنی شده بعد چهار ماه ارشد میدن یک میشن!!این یعنی دروس ارشد کشک هستند و نیازی نیست بخوونید آزمون از کتاب های مرجع نیست و این یک نقطه ضعف هست چرا خودتون رو به اون راه میزنید.والا ما در دکترا چیز خاصی ندیم لطفا خاص جلوه اش ندید سطح پایین هست واقعا..کدام توانمندی در دانشگاه های دیگر! مشکل من و شما تعریفمان از قوی است.قوی اونی هست که در کارشناسی دروس دکترا رو با نمره کامل میگذرونه قوی چنین پدیده هایی هستند.برادر من دانشجوی دکترا بنده میشناسم ساده ترین نکات کارشناسی رو در جریان نبود و نمره پایان نامه دکترا ۲۰!!! این فرد میخواد هیات علمی بشه؟ ببخشید ما که سعی کردیم نسبت به خیلیا بهتر باشیم در کارشناسی الان هزاران نقطه ضعف داریم اونی که در کارشناسی مطالعه اش در حد جزوات اساتید و یک کتاب جسته و گریخته بوده به نظرتون میتونه در دکترا فاتح الفتوح کنه!! بله مقاله میتونه چاپ کنه چون کارمون علمی نیست

eng
مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۴:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

“قوی اونی هست که در کارشناسی دروس دکترا رو با نمره کامل میگذرونه قوی چنین پدیده هایی هستند.” این جمله یعنی چه؟…مگر شما در کارشناسی دروس دکترا گذراندیده اید؟؟……رشته شما مقاله خوری ان بسیار راحت است بخاطر همین با رشته های دیگر مقایسه می کنید و به نتایج نادرست میرسید…مقالات خوب (منظور ده بیست ژورنال اول هر رشته است) در برخی رشته های مهندسی کار سختی است و عملا در توان افرادی که شما اشاره کردید نیست….”برادر من دانشجوی دکترا بنده میشناسم ساده ترین نکات کارشناسی رو در جریان نبود” این موارد در دانشگاههای پولی بسیار فراوان است….اما وجود برخی موارد دلیل نمیشود جذب دکترا را در دانشگاههایی که بسیاریشان حتی توان ارشد را ندارند با ظرفیت با انجام دهند…..”اونی که در کارشناسی مطالعه اش در حد جزوات اساتید و یک کتاب جسته و گریخته بوده به نظرتون میتونه در دکترا فاتح الفتوح کنه!! بله مقاله میتونه چاپ کنه چون کارمون علمی نیست”….این جمله بستگی زیاد به کیفیت مقالات و رشته مربوطه دارد….مقالات بنیادین مطمئنا نیازمند درک صحیح از رشته مربوطه است ….

حمید
مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۶:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  eng

عزیزم در همان شریف اش هم بود کسی که کارشناسی را مسلط نبود چرا تجربه بنده را زیر سوال میبرید! اتفاقا مهندسان فقط در حال بازی با نرم افزارهای شبیه سازی هستند.در هر رشته ای میتونه چاپ کنه.جناب به شما به هیچ عنوان اجازه تحقیر رشته خود را نمی دهم مملکت زمانی بدبخت شد که سنبلش شد پزشکی و مهندسی برادر من که با پسوند ارتزاق می کنید .جناب خوب های شریف اکثریت اینکار رو می کنند به شما حق میدم چون داخل سیستمش نبودید.نمیدانم چرا ملت ایران در برابر فهمیدن مقاومت می کنند

eng
مرداد ۲۹, ۱۳۹۸ ۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

بنده رشته ای را تحقیر نکردم…نوشتم رشته شما مقاله خور است ولی برخی رشته ها اصلا اینطور نیستند….”مملکت زمانی بدبخت شد که سنبلش شد پزشکی و مهندسی برادر من که با پسوند ارتزاق می کنید” این جمله چه ربطی به بحث دارد؟….ارتزاق هم یکی از جنبه های هر رشته ای است یعنی مثلا شیمیدانها در دنیا از راهی غیر از رشته خود درامد دارند؟….”عزیزم در همان شریف اش هم بود کسی که کارشناسی را مسلط نبود” وقتی وجود انواع و اقسام سهمیه ها مطرح هست تعداد این افراد کم نیست بنده اتفاقا کارشناسی شریف مدنظرم بوده…شما طوری نوشتید “در همان شریف اش هم بود کسی که کارشناسی را مسلط نبود” که انگار تعداد این افراد نادر است….

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  eng

داداش، این جماعت به دلایل بسیار زیادی نمی‌خوان واقعیت رو قبول کنن. نمیشه کسی که خودش رو به خواب زده رو بیدار کرد. طرف زمین و آسمون رو متهم می‌کنه به بی‌سوادی، خب معلومه داره کم‌کاری‌های خودش رو سرپوش میزاره

حمید
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

جناب بنده طلای المپیاد دانشجویی کشور برنز مسابقات بین المللی شیمی رتبه ۵ ارشد و ۲ دکترا و قبولی استعداد درخشان دکترا هستم ۷ ترم تی ای بودم در این مملکت.فکر نکنم کم کاری کرده باشم!! اوکی! خیلی از دوستانی که در المپیاد دانشجویی کشور هم هستند در جریان کار بنده هستند.

محمد
مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

خب، که چی؟!!

مریم
مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

واااییی چقققدر افتخاااار تبریک میگم،منم دارم میام دکتری شیمی بخونم کاش بشه یکی مثل شما بشم :)

حمید
مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۸:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

کجا به سلامتی؟

مریم
مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۹:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

شیراز به احتمال زیاد یا بهشتی به احتمال کمتر

فرزاد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۳:۴۵ ب٫ظ

امیدوارم روزی سهمیه فرزندان هیت علمی قطع بشه

چرا باید بین پدر من که کارگر شهرداری است با هیت علمی متفاوت باشه؟! چرا فرزندان انها سهمیه دارن؟! (دنبال دلیل هستم، ایا خون انها رنگین تر است؟!)

چرا فرزندان هیت علمی به راحتی انتقالی میگیرند؟!

اول این بی عدالتی ها برداشته بشه، بعد دنبال دانشجوی قوی باشن.
متاسفانه بی عدالتی به مقطع دکتری نقوذ کرده

به نظر من دانشجوی ضعیف نداریم و تفاوتی بین پیام نور، ازاد و دولتی وجود نداره
ما فقط ۲نوع داوطلب داریم، علاقه مند و بی علاقه به تحصیل
هر کسی که تا پای دکتری اومده و ازمون داده و رتبه و تراز اورده، قطعا به ادامه تحصیل و دکتری علاقه داشته

این هنر استاد راهنماست که به دانشجوی علاقمند، علم و مهارت را یاد بده

متاسفانه اکثر اساتید به اماده خوری روی اوردن، فقط یک نفر بیاد و مقاله بده و اسم اونها هم توش باشه
که چی بشه؟! مقالاتشون بیشتر بشه، رتبشون بره بالا و حقوقشون افزایش پیدا کنه

این عامل بدبختی جامعه ماست

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

آفرین. صد در صد موافقم.

eng
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

این جملات شما داخلش شبهات اساسی برای انحراف وجود دارد….اولا بنده بارها در مورد اصلاح ساختار درامدی اساتید معترض بودم و هستم….اما شما نوشدید فرقی بین دانشگاه ندارد یا فلان و بهمان….اتفاقا بسیاری از مدرسان کشور در مقطع دکترا در سطح لیسانس بیشتر نباید تدریس نمایند و اکثرا این افراد در دانشگاههای پولی هستند….اتفاقا بنده با بررسی افراد متعدد در دانشگاههای متعدد تفاوت اساسی بین دانشجویان دکترا می بینم …بنده با مقطع لیسانس کار ندارم…سهمیه فرزندان هییت علمی و ۱۸ سهمیه دیگر فقط با مطالبه عمومی حل میشود همانطور که باید برای جلوکگیری از اکثر دانشگاههای کشور در مقطع دکترا جلوگیری بعمل اید و مطالبه صورت گیرد….فراموش نکنید عدالت عمومی ترین واژه ممکنه است و از محدود سازی پرهیز کنید….

من
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۱۵ ب٫ظ

والا من دانشجوی پیام نورم ۵ نفرم بیشتر نگرفت خییییلی هم راضیم وواقعا بچه های قوی ای داره.بنظرم جزو بهترین دانشگاه هاس چون دانسجواش رومای خودشونن از کارشناسی تا دکترا

من
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  من

دانشجواش رو پای خودشونن

qwer
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۳:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  من

چه فایده خیلی از ارگانهای دولتی برای استخدامی یا هئیت علمی شدن مدارکشو قبول ندارند . برادرم پیام نور هستش با معدل بالا استخدامی آموزش پرورش ردش کردند رقیبش که آزاد تهران خونده بود رو قبول کردند . چون میگن آموزش از راه دور و غیر حضوری از این حرفها ….

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  qwer

با چه مدرکی از پیام نور برادرتون رو قبول نکردن؟ مدرک کارشناسی ارشد؟

پایان نامه داشتن یا بدون پایان نامه بودن؟

از طریق آزمون سازمان سنجش پذیرفته شده بودن یا جداگانه؟

qwer
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۴:۴۷ ب٫ظ

بله پایان نامه داشته . معدل کل ارشدش ۱۸:۸۱ بود . آزمون استخدامی اموزش پرورش برای شهر البرز رفته بود .

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۵:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  qwer

بسیار خب.

نحوه پذیرششون چطور بود؟
در آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش شرکت کرده بودن و‌ از این پذیرفته شده بودن یا خیر؟

من
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۳:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  qwer

مگه میشه؟ این خیلی بی انصافیه که.نه غیرحضوری نیس ما هفته ای یه روز کلاس داریم از صلح تا غروب

امیر علی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۴:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  من

خودت داری میگی هفته ای ۱ روز . دانشگاه آزاد و دانشگاههای دیگه هر روز میان سر کلاس . هر چه قدر تلاش کنی همون قدر آش می خوری . در ضمن یک استادیار دانشگاه پیام نور در حد یک مربی فوق لیسانس دانشگاه ازاد یا دولتی که اتمام خدمت داره هم نیست . سطح استاد ضعیفی هم داره.

صبا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۵:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیر علی

خخخخخ مگه کارشناسیه یه روز.چه حرفایی میزنید

صبا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

هرروز

من
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیر علی

شمام در حدی نیستی بگی استادای پیام نور ضعیفن ضمن اینکه تمام اساتید ما از دانشگاه تهران مدرک دارن. اونم که میگی فوق لیسانسند بنظرم خییییلی عقب هستی از دنیا. کدام دانشگاه فوق لیسانس میاد میشه استاد دکتری؟ مدرس حق التدریس برا کارشناسی هم توی همه دانشگاه ها فوق لیسانس دارن بعضیهاشون نه فقط پیام نور.
و طبق قانون جدید اعضای هیات علمی با دکتری باید فقط جذب پیام نور بشن.
راستی شما قوی هستی بفرما تحول ایجاد کن تو دنیا!!!

امیر علی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۷:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  من

استاد پیام نوری تایم آزاد بیشتری داره و همین موضوع باعث عصبانیت و ناراحتی بقیه استادهای دانشگاههای روزانه شده است . به شخصه دیدم یک پیام نوری فوق لیسانس که آمده مصاحبه فقط به خاطر اینکه پیام نوری بوده و استاد راهنماش هم میشناختن در جلسه مصاحبه خورد شده .

سمیه
مرداد ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیر علی

پشت سر پیام نور حرف نزنید لطفا اقای امیر علی . هر دانشگاهی یک عیب و ایرادی و مزایایی داره . یک قانون مشخصی داره . اول احترام به هم بزاریم . کسی رو خرد نمی کنند . با مشورت با بقیه به این نتیجه رسیدم که هر کسی از هر دانشگاهی باشه برخوردشون ممکن غرض آمیز یا محبت آمیز باشه . انسانم آرزوست .مدرک تحصیلی دکتری یا هئت علمی شدن برای کسی شعور نمیاره .

رام
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱:۵۱ ب٫ظ

مقالات تمام اعضای هیئت علمی رو ترجمه کنید و بفرستید به مجلات تراز اول دنیا با داوران بین المللی و نتیجه اش رو ببینید.
جناب محمد که سرسختانه از اساتید دفاع میکنی، اکثر اساتید لیران هنوز مشکل زبان انگلیسی دارن!

محمد (دوم )
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  رام

کدوم محمد رو میگی . اصلا دفاع نمی کنم ازشون . به کار اساتید وزارت علوم رسیدگی می کنه و مراجع ذی صلاح دیگه .نظر اصلیم هم اینه قدرت تعامل و ارتباط رو قوی کنند . ما یک کشوری هستیم که چندین سال در حال تحریم هستیم و مسلمان و شیعه هستیم باید پشت هم باشیم .

رام
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۷:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد (دوم )

شما اصلا متوجه حرف بنده نشدی

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۳:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  رام

خدا رو شکر من چنین اساتیدی ندیدم. هم استاد راهنما و هم مشاور من بسیار قوی بودن و مقالات من رو بسیار عالی از نظر علمی و گرامر ادیت کردن و همچنین استاد راهنمایی که می‌خوام دکتری باهاش کار کنم.
دوست عزیز، حتی اگر حرفت درست هم باشه به خودت متکی باش، انقدر استاد استاد نکن.

رام
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

کافیه چشمهات رو باز کنی و کمی در دانشگاه های ایران قدم بزنی. در دانشگاه های تراز اول هم از این اساتید خواهی دید. ضمناً کسی که در تمام کامنت هاش به اساتید تکیه میکنه شما هستی.

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  رام

ای شمایی که در دانشگاه‌های تراز اول قدم زدید، عمر خودت رو هدر دادی. اگه یکم به درست میرسیدی الان به خاطر این حرف وزیر آشفته نمیشدی و چه کنم چه کنم راه نمینداختی

رام
مرداد ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

پاسخ های من به جنابعالی منتشر نمیشود پس بهتر میدانم که سکوت کنم.

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱:۴۷ ب٫ظ

سلام آقا مهدی؛ بنده هیچ وقت غیرمنطقی نه از چیزی دفاع میکنم و نه بدگویی میکنم. خودم همیشه به برخی اقدامات دانشگاه آزاد منتقد بوده و هستم. اگر در مورد نحوه مصاحبه متمرکز گفتم، چون واقعا این مدل مصاحبه، امکان پارتی بازیش کمتره. اگر هم در مورد ظرفیت ها صحبت کردم، پاسخ آقا/خانم ع رو با سند و مدرک دارم. برای حرف هام هم رفرنس دادم. من رشته کامپیوتر درس میخونم، گرایش نرم افزار شما برو از بچه های قوی نرم افزار که دارن روزانه میخونن رو صدا کن و بیار. ببین رزومه من قوی تره یا اونها. رزومه من خیلی فراتر از دانشگاه آزاد هست و بارها هم گفتند که چرا شما دکتری رو در دانشگاه آزاد میخونی؟ بنده دکتری رو در واحد قزوین میخونم که در کنار علوم و تحقیقات تهران، در سیستم دانشگاه آزاد، دومین دانشگاهی بود که دکتری کامپیوتر آورد. حتی قبل از تهران شمال و تهران جنوب و تهران مرکزی. معدل ارشد حدود ۱۸ با پایان نامه ۲۰ و معدل فعلی دکتری هم بالای ۱۸ با دو مقاله ISI و یک اسکوپوس و ISC با تعداد ارجاعات بالای که ۳۲ که اکثر افرادی که ارجاع دادن، افراد خارجی هستن. بنده اچ ایندکس ۳ دارم با شاخص i10 به میزان ۲ و در حال حاضر دو مقاله دیگه دست داوران مجلات ISI دارم. بنده حتی حتی کنکور هم ندادم و بدون آزمون وارد دانشگاه شدم. ظرفیت هر دانشگاه برای بدون آزمون فقط و فقط یک نفر هست، نه ۱۰ نفر و ۱۵ نفر. هر چند مجددا… ادامه نظر»

مهدی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۴:۰۶ ب٫ظ

من به رزومه شما کاری ندارم. معرفی خودم رو نیازی نمیبینم انجام بدم، چون به اندازه کافی رزومه دارم. ولی یادتون باشه کلا همه آزادیها استنادشون به قزوین و علوم تحقیقاته. بقیه جاها چی؟ اون همه دانشجوی دیگه چی؟ بنده خودم مشاور انتخاب رشته دکتری هستم. جهان بینی من هم هرطور باشه، باید عرض کنم شما در جایگاه قضاوت در مورد جهان بینی من نیستید. بنده معتقدم فقط یک درصد دانشجوهای دوره پولی خوبن. در ضمن کشور ما به طور کلی تولیدکننده مقاله هست، ربطی به آزاد و سراسری و… نداره. ولی سواد دوستان پولی رو تو محیط کار زیاد دیدم که چطور سازمانها رو به باد دادن.
شما اگر بین روزانه و پردیس فرقی قائل نیستید، دیگه بحث خاصی با شما ندارم. برای توجیه دانشگاه آزاد، مجبور به چنین قیاسی هستید. موفق باشید

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۵:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

من جهان بینی شما رو مورد قضاوت قرار دادم، چون شما ایدئولوژی بنده رو مورد قضاوت قرار دادید.

ایدئولوژی بنده این هست که همه چیز به تلاش فرد در دوران تحصیل برمیگرده.

شما از محدوده ایران خارج شو و با اساتید خارجی هم کلام شو. بهش بگو از نظر شما فرق بین روزانه و پردیس چیه.

واقعا این مرزبندی ها مربوط به سرزمین ما هستش. ورای این سرزمین، واقعا هیچ فرقی نیست. چون رزومه میخوان. میگن شما اصلا دانشجوی روزانه بهترین دانشگاه ایران. رزومه ات چیه؟ ممکنه همون پردیسی یا آزادی، رزومه ای رو نشون بده که اون روزانه حذف بشه.

شما اگر مشاور انتخاب رشته هستید، بنده هم مدرس مشاوره در مصاحبه هستم.

شما هم موفق باشید.

مهدی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۶:۱۴ ب٫ظ

مدرس مشاوره در مصاحبه رو خوب اومدید :)

بگذریم. موفق باشید در درس و کار (تدریس مشاوره در مصاحبه)!!! :) و زندگی

eng
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۷:۲۰ ب٫ظ

اتفاقا بین روزانه و پردیس در کشورهای دیگر فرق اساسی وجود دارد….روزانه در محوطه دانشگاه است اما پردیس در خارج محوطه دانشگاه است در کشورهای دیگر هم همین موضوع مهم است یعنی محوطه دانشگاه اساس است نه فلان بهمان…یک مثال فارسی بیان کنم اینکه مثلا در سایت وزارت علوم فقط ساختمانهای داخل محوطه دانشگاههای خارج (کشور هند و غیره را چک کنید) مورد قبول هستند…اما در مورد توان پژوهشی علاوه بر توان اموزشی مطرح بوده و دانشجوی روزانه با توان پژوهشی بالا قطعا توانمندی بسیار بالاتری از بقیه افراد دارد….اینکه اگر افرادی کارهای علمی خوبی در دکترای دولتی ندارند بتبع خودشان زیر سوال خواهند بود….

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۸:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  eng

داخل محوطه و خارج محوطه چیه دوست عزیز؟
شما فکر می کنید واقعا این چیزها برای گرفتن فاند از دانشگاه های اروپا و آمریکا مهمه؟

اونها حتی بین دانشگاه آزاد شهرستان و تهران هم فرق قائل نمیشن و همه‌ رو به عنوان مجموعه دانشگاه آزاد میشناسن.

این چیزهایی که میگم حدس و گمان نیست، چیزی هستش که به عینه دیدم.

در ثانی خیلی از دانشجویان پردیس دقیقا سر همون کلاسی هستن که روزانه و شبانه هستن. نمونه اش همکلاسی سابقم که پردیس اصفهان میخونه و میگه با روزانه ها سر یک کلاسیم.

این خارج محوطه و داخل محوطه شامل حال همه دانشگاه ها نمیشه. شما فکر میکنید همه دانشجویان پردیس به طور کاملا جداگانه، در ساختمانی جداگانه تحصیل میکنن؟ خیر اینطوری نیست. در اکثر دانشگاه های ایران کلاس روزانه و شبانه و پردیس یک جا هستش و کنار هم نشستن، سر یک کلاس.

کسی منکر تلاش دانشجویان قوی و نخبه روزانه نمیشه ولی همه دانشجویان روزانه واقعا نخبه نیستن و برخی با رتبه های دو رقمی به واسطه آشنایی با فلان استاد پذیرفته شدن، در حالی که برخی تک رقمی ها مجبور شدن برن شبانه یا پردیس.

میخوام این رو بگم که دانشجوی قوی در شبانه و پردیس و دانشگاه آزاد هم هست. برخی از اینها واقعا از برخی دانشجویان روزانه قوی ترن. چه به لحاظ آموزشی و چه پژوهشی و چه کار عملی.

eng
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۹:۳۸ ب٫ظ

منظور بنده دانشجوی دکتراست…اون موردی که مدنظر شماست و دانشگاههای دنیا جذب می کنند لیسانس یا ارشد ازاد یا پردیس و غیره است….که بنده اصلا در مورد جذب دانشجوی دکترای دانشگاههای دنیا مطلبی ننوشتم…. دکترای پولی ایران اکثرشان فاقد توان علمی هستند بنده با لیسانس و غیره کار ندارم…اینکه استثنائاتی دانشجوی ازاد یا غیره از برخی روزانه یا شبانه… بهتر هستند مدنظر بنده نیست چون کلیت ناشی از سیستم است و اقلیت نادر ناشی از اثر اون دانشگاه و سیستمش نیست….چرا دانشگاهی که شبانه داره باید پردیس داشته باشد؟؟؟…..

رام
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱:۴۴ ب٫ظ

اون شخصی که میگه آزمون کتبی دکتری میتونه سواد داوطلب در مبانی نظری رو نشون بده، یا قطعا هنوز در آزمون کتبی دکتری شرکت نکرده و یا هنوز فهم درستی از مفاهیم نظری نداره. آزمون کتبی یک آزمون تستی است و آزمون تستی هم یعنی یک سری سوالات ریز و غیرمنطقی به اضافه ی سرعت عمل.

ضمناً این آقا محمد که داره میگه همه داوطلبان اشتباه میکنند لطفا دقبقا بگه در کدوم رشته و دانشگاه اینطور بوده که از تمام ده نفر هیچکس صلاحیت نداشته. مگه شما در تمام جلسات مصاحبه شرکت داشتی که انقدر از اساتید دفاع میکنی؟

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۳:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  رام

به خودت رجوع کن، دلیل این همه عصبانیت در درون خودته.
امسال شما آن طور که باید نتونستن از نظر علمی قوی ظاهر بشن که حالا با این صحبت‌های وزیر سراپای وجودشون رو آشوب گرفته.
یه فرد قوی، از هیچی نمیترسه چون از خودش اطمینان داره. چون ضعف دارید آشفته شدید….

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

امثال

ایمان
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۳:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

من رتبه یک هستم
دوتا isi یک isc یک همایشی و یک طرح ملی دارم به شدت از اساتید میترسم چون سلیقه حاکم هست….من میترسم زهرشون رو چشیدم

eng
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۷:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  رام

در ازمون تستی دروس تخصصی اگر نیمی از سوالت رو بخونید و درست حل کنید قبول میشود …پس زمان زیاد تاثیرگذار نیست البته برای دروس عمومی حق با شماست و از اشکالات ازمون دکترا همین زمان دروس عمومی و خصوصا منفک نبودن استعداد و زبان است….زمان بیشتر در ازمون سراسری ورودی دانشگاهها بدلیل راحتتر بودن دروس دبیرستانی مهم بوده …چون در صورت کند بودن در اون ازمون قبولی در دانشگاههای بهتر سخت میشود….اما دروس تخصصی دکترا بدلیل علمی بودن و تخصصی بودن و گستردگی و همچنین فقدان کلاسهای تستی جامع (که این مورد بسیار هم خوب است چون افرادی که با کلاسهای تست در ورودی ازمون سراسری دانشگاهها قبول میشدن وجود نداره و این امر تبعیض امیز بساطش در توان موسسات نیست) خوشبختانه عامل سرعت را کم اثر کرده است و قدرت و دقت عامل اصلیست…
شایان ذکر است که این ازمون یکی از موارد سنجش ضروری افراد است و لازم است موارد دیگر هم سنجش شود…

ساکت.
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

تمام این بحث ها در گرو یک سوال است.
آیا بین آزمون کتبی و صلاحیت علمی فرد همبستگی وجود دارد یا خیر؟
نظر شما چیه؟

رضا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  ساکت.

حتما داره ،داشتن صلاحیت علمی لازمش آشنایی کامل با مبانی نظری رشته هست بدیهی است همبستگی بالا و مثبت این دو.

سوفیست
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

اگه همبستگی داشته باشه پس گذاشتن حد نصاب مرحله مصاحبه علطه چطور ممکنه فردی ترازش بالا باشه و حد نصاب نرسونه!

رضا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  سوفیست

کم اتفاق میفته کسی رتبه تک رقمی بیاره و از نظر آموزشی و پژوهشی از بقیه شرکت کننده هاضعیفتر باشه.حد نصاب دانشگاه‌ها بخشی مربوط به زمینه های تحقیقاتی اساتید بخشی تسلط و بیان شیوا و توانمندی دانشجو در ارایه مطالب به صورت گیرا و بخشی مربوط به سلیقه اساتید در انتخاب دانشجو هست .

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ساکت.

به نظرم نسبت ۴۰ به ۶۰ بهتر بود. ۴۰ ازمون

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ساکت.

قطعا وجود داره ولی شرط لازم و کافی نیست. مثلا در رشته ما ۴ تا درس رو برای آزمون دکتری تعیین کردن که دوتاش مربوط به کارشناسی هست و دوتاش مربوط به کازشناسی ارشد. دوتا درس کارشناسی اسمشون هست طراحی الگوریتم و ساختمان داده. دوتا درس کارشناسی ارشد هم اسمشون هست سیستم عامل پیشرفته و پایگاه داده پیشرفته. جالب اینجاست که اون ۲ تا درس مقطع کارشناسی، به درد کسی نمیخوره و یکسری مطالب قدیمی و به درد نخوره. تا حالا هم ندیدم کسی بیاد بگه توی مقطع دکتری، ساختمان داده به دردم خورده. مشکل حتی فراتر از این هست. ما درسی به نام مهندسی نرم افزار داریم در مقطع کارشناسی و درسی دیگه به نام مهندسی نرم افزار پیشرفته در مقطع ارشد. اما این دروس جزء دروس آزمون دکتری نیست. با اینکه گرایش ما نرم افزار هست. واقعا مسخره نیست؟ گرایشت نرم افزار باشه ولی درس ۳ واحدی نرم افزار جزء آزمون دکتری نباشه. مورد بعدی اینکه، سوالات کنکور اغلب گیج کننده هستن. داوطلب پاسخ اون سوال رو میتونه تشریحی بنویسه ولی باز هم بین گزینه ها شک میکنه. اغلب افراد ممکنه همون دروس رو در دانشگاه ۱۸ تا ۲۰ شده باشن، ولی روز کنکور درصد دروس تخصصی اونها میشه زیر ۳۰ درصد. تا حالا فکر کردین چرا کسی نمیتونه دروس تخصصی رو بالای ۷۰ درصد بزنه؟ اگر هم هست به ندرت. در حالی که توی دانشگاه همون درس رو ۲۰ شده. به خاطر اینکه سوالات کنکور بیشتر جنبه پیچیدگی و گنگ بودنش مطرحه. منابع آزمون هم واقعا محدود… ادامه نظر»

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۳:۱۳ ب٫ظ

همچنین چون دروس آزمون دکتری شامل دروس مقطع کارشناسی هم میشه. اگر داوطلبی دروس کارشناسی رو خوب پاسخ بده ولی حتی به یک سوال دروس ارشد هم پاسخ نده، با همون دروس کارشناسی ممکنه بتونه ۳۰ یا ۴۰ درصد تخصصی بزنه و‌ قبول بشه.

eng
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۷:۴۰ ب٫ظ

معمولا کسی تمام سوالات دروس کارشناسی رو بزنه اون درسهای ارشد رو هم تا حدودی بلده….اما اگر هم این مورد نادر مثلا ۳۰ درصد که شما نوشتید وجود داشته باشد قطعا در چند دانشگاه اول رشته خود قبول نمیشود…

رضا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۳ ق٫ظ

نگاه دانشگاه و اعضا هییت علمی به جای اینکه فقط به توانایی دانشجو متمرکز بشه باید به توانایی خودشون هم در امر تربیت دانشجو و در واقع ساختن دانشجوی موفق متمرکز باشه که این دو مورد کنار هم مکمل باشند و تمام مسولیت بر عهده دانشجو نباشه.متاسفانه برخی اساتید به علت ضعفی که دارند و نمیتونند دانشجو پرورش بدهند دچار فرمایش جناب وزیر میشن و به خالی موندن ظرفیت رضایت می‌دهند چون نه در خودشون توانایی میبینن نه دانشجو رو قوی.

سایه
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

کاملا وافقم

فائزه سادات
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

درسته،اصلا برخی از اساتید از پذیرش دانشجویان قابل و جستجو گر و پی گیر ، گریزان هستن به علت اینکه در مقابل اینطور دانشجویان ، آبروی خودشون رو در خطر می بینن.

eng
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۷:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

علتش اینست که اساتیدی که لیاقت دانشجوی دکترا ندارن دانشجوی دکترا گرفتن و با این دانشجوها حتی رتبه علمیشان را ارتقا دادند و میدهند و با اینکار حتی در اینده هم نمیتوان این افراد را بخاطر داشتن این مقالات باد اورده زیر سوال برد و استاد بودن مقطع دکترا را از او سلب کرد….دوم رقابتی نبودن فعالیت اساتید با تاثیر ان بر درامدشان….

a
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

آقای وزیر حرف شما داری پارادوکسه.!!!! دانشگاه های سراسری ظرفیت ۳ نفر رو پر نمی کنند اونوقت دانشگاه های آزاد ۱۰ نفر پر میکنن. آیا این آینده علمی کشور رو ضعیف نمیکنه؟
مساله بعدی اینه که مگه قبلا با ناراحتی و شاکی شدن دانشجو پذیرش میشد؟

امیر
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۷ ق٫ظ

برداشت من از این صحبت ها: یا دانشگاهی که شما عضو هیت علمی آن هستید ترازو انقدر بالا اعلام کردند که تعداد متقاضیان کمتر از صندلی هاست، یا دانشگاه شما به دنبال موارد خاص و دانشجویان خاص هستن، یا دانشگاه شما قدرت تربیت دانشجوی متوسط به خوب را ندار و یا دانشگاه شما انقدر ضعیف کار میکند که دانشجو رغبت نمی کند حتی برای مصاحبه بیاید. خوشبختانه یا متاسفانه در اکثر رشته ها دانشجوی با استعداد و قوی داریم و اکثر داوطلبان چه قوی و چه ضعیف تعداد زیادی از دانشگاه ها را جهت مصاحبه انتخاب میکنند. آزمون دکتری شده وقت و اعصاب و پول تلف کردن

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

تمامی برداشت‌های شما اشتباه است. دانشگاهی ۱۰ تا ظرفیت داره، یه دونه داوطلب هم بین اون‌هایی که اومدن از نظر علمی صلاحیت ندارن، چرا باید قبول بشن؟!!

هلما
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

کاش اینطوری بود که شما میگی

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۸ ق٫ظ

از دل استاد ضعیف دانشجو ضعیف میاد بیرون . .وقتی استاد نمی تونه ارتباط برقرا کنه . فن ارتباط برقرار کردن بلد نیست داشنجو ضعیف میشه . وقتی یک عده رو بورسیه می کردید باید به فکر می بودید .

کاملا موافق
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

با حرفت کاملا موافقم .شما به عنوان وزیر باید نظام آموزشی و دوره های ضمن خدمت اساتید رو قوی کنید و حضور در این دوره ها برای همه اساتید واجب هستش بعدش از دانشجو توقع داشته باشید .

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۹:۵۵ ق٫ظ

حرف حق جواب نداره. استاد دانشگاه دولتی برای دوره روزانه دانشجویی رو میگیره که مقاله بده باشه، دانشجویی هم می‌تونه خوب مقاله بده که قوی باشه. خواهشاً نگین اصلا ربطی به هم نداره!!!
اینکه چندجا دانشجوی ضعیف گرفتن نمیشه تعمیم داد به همه‌جا.
حالا دوستان بیان بگن پارتی بازی میشه و …
حتی اون استادی که دانشجوی خودش رو میگیره یه چیزی در اوون دیده.

art
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

وظیفه دانشگاه و اساتید این است که: کسانی که برای دروه دکتری پذیرش میشوند در این دوره ۴ تا ۵ ساله هدایت و راهنمایی گردند تا در زمینه پژوهش و مطالعه تبحر پیدا کند.و در صورت کسب نمره قبولی در دروس مربوط، موفق به اخذ مدرک شود.نباید فرض را بر این گذاشت که هرکس وارد دانشگاه شد لزوما دکتری خواهد گرفت.دانشگاه و اساتید ضعیف منجر به خروجی ضعیف خواهند شد.

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  art

نخیر دوست عزیز، کسب تبحر در زمینه پژوهش و مطالعه تا دوره ارشد می‌باشد. در دوره دکتری باید کاری انجام بدی که به درد بخور باشه.

art
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

در دوره ۲ ساله ارشد مجال تبحر در پژوهش با توجه به حجم دروس تئوری-آموزشی ،پایان نامه بسیار کم خواهد بود.در این دوره به ندرت می توان یک مقاله علمی وتراز بالا و مفید تهیه نمود.البته تعداد مقاله هم دلیل خوبی برای ارزیابی نیست. به نظرم کار به در بخور از دیدگاه شما یک مقاله isi است.

رام
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۹:۲۱ ق٫ظ

چیزی که زیاد داریم دانشجوی قوی و باسواد است.

بهتر است که آقای وزیر به جای این که توپ را به زمین داوطلبان بندازند، یک فکری به حال سیستم پذیرش دکتری و برخی از اساتید غیرمنصفِ بکنند.

محمد
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  رام

یه جاهایی بحث قوی‌تر و باسوادتره.

فائزه سادات
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  رام

یجوری میگن انگار خود اساتید تمامشون در حد بین المللی سواد بالا بالا دارن !

کاملا موافق
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  فائزه سادات

هنوز طرف مدرک زبان ۵۰ و حد نصاب نمی تونه بیاره اسم خودشو گذاشته هئت علمی دانشگاه .

amir ali
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  کاملا موافق

واقعا هم روند چذب اینها چه جوری بوده خدا عالمه . هر دو سال یکبار مدرک زبان معتبر بالای ۵۵ رو یا تافل و تولیمو را باید ارایه بدهند . خود استاد به اعتبار علمی ضربه می زنه بعد از شاگردش توقع دارند .

Sociology به آریان
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۹:۱۵ ق٫ظ

چیزی که دانشگاه آزاد را باز از دولتی متمایز می کند معمولا در دانشگاه دولتی مرکز استان مجوز دوره دکتری را دریافت می کند(دانشگاه مادر استان). اما در دانشگاه آزاد برخی استان ها به چند شهر مجوز دادند. نکته بعد در دانشگاه دولتی معمولا به دانشگاه سطح یک و دو مجوز دکتری می دهند. با اینحال موافقم هم دانشگاه دولتی و هم آزاد در بی اعتباری مدرک تحصیلی نقش داشتند(برخی از مدیران و مسئولان دانشگاه ازاد هیت علمی دانشگاه دولتی هستند).

Sociology به آریان
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۹:۰۰ ق٫ظ

سلام. من دانشجوی روزانه دولتی است. شبانه یا پردیس دولتی ۵۰ درصد خالی می مانند(به دلیل هزینه شهریه). قبلا نوشتم رقابت برای دوره روزانه است. دوره پولی رقابت چندانی نیست. شبانه به این دلیل که در مدرک ش نوبت دوم قید نمی شود و نام دانشگاه دولتی در مدرک درج می شود شرایط اش مناسبتر از سایر دوره های پولی است. اما باز تاکید می کنم رقابت برای دوره های روزانه شدید است. دانشگاه آزاد برای افرادی مناسب است که وضعیت مالی مناسبی دارند

چرا؟!
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۰:۰۰ ق٫ظ

کی و کجا اینطوری قبول شده که برای اینکه ناراحت و شاکی نشه قبولش کرده باشن؟! مگه مدرسه ست؟!

ساناز
مرداد ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۳ ب٫ظ

نظر جناب وزیر کاملا درسته و چون حرف حق جواب نداره من سکوت میکنم ولی امیدوارم امسال پذیرفته بشم

ع
مرداد ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۳ ب٫ظ

اگه واقعا اینجوریه، جلو دانشگاه آزاد رو چرا نمیگیرین!!
واحدهای شهرستانی دانشگاه آزاد، انگار کارشناسیه، ۱۰ تا ۱۲ تا پذیرش دارند در حالیکه دانشگاه تهران ۳ نفر و بهشتی ۲ نفر !!!!!!

برخورد دوگانه قانون!
مرداد ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  ع

دقیقاََ! ۱۵ نفر هر کلاس با مجوز قانونی هم گرفته.
انگار تو دو تا دنیاییم!

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۰:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  ع

متاسفانه این اتفاق افتاده و نمیشه کتمان کرد.
اما امسال برای اولین بار، دفترچه دکتری دانشگاه آزاد دارای اعلام ظرفیت هست. اکثر واحدها هم ظرفیت ۳ نفر رو بهشون دادن. دیگه خبری از اون ۱۰ نفر و غیره نیست.

اگر خواستید، دفترچه دکتری ۹۸ دانشگاه آزاد رو دانلود و مطالعه کنید.

ع
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۰:۵۹ ق٫ظ

اتفاقا از دفترچه همین امسال گفتم
خواستین رشته مدیریت آموزشی واحد خوراسگان رو نگاه کنید ظرفیت ۱۰ نفر بعد دانشگاه شهید بهشتی رو نگاه کنید ۲ نفر!!!
کل دانشگاه های دولتی روزانه ۳۹ نفر میگیرن که با احتساب حد نصاب که قرار بذارن مطمئنم میاد زیر ۲۵ نفر
و این در حالیه که دانشگاه های آزاد ۱۶۶ نفر پذیرش دارند !!!
همینه که مدرک رو انقدر بی ارزش کردند هیچ جایی نه استخدام می کنن نه هیئت علمی قبول می کنن نه …
ما دوره کارشناسی دانشگاه بوعلی همدان بودیم کلا دو تا استاد دکترا داشتیم بقیه شون یا فوق لیسانس بودن یا تازه دانشجوی دکترا شده بودن!!!
بعد الان وضعیت رو مقایسه کنین !!
فقط باید گفت متاسفم !

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  ع

رو چه حسابی میگین ۱۰ نفر؟ طبق دفترچه دکتری ۹۸ دانشگاه آزاد: کد رشته امتحانی ۲۱۴۳ – مدیریت آموزشی مدیریت آموزشی ۲۱۲۱۲ واحد اصفهان (خوراسگان): ۷ نفر توی دفترچه سازمان سنجش برای مدیریت آموزشی دانشگاه امام صادق ۸ نفر میگیره، دانشگاه خوارزمی ۱۲ نفر میگیره، دانشگاه علامه ۱۰ نفر میگیره، دانشگاه تهران ۱۰ میگیره که محل تحصیل ۵ نفر از اونها فارابی قم هست، دانشگاه شیراز ۶ تا میگیره، دانشگاه محقق اردبیلی ۵ نفر میگیره و … شما قیاس مع الفارق میکنی! چرا میگم قیاس شما مع الفارق هست، به این خاطر که میای ملاک رو میگیری دانشگاه شهید بهشتی تهران که ۳ نفر میگیره. خب اگر ملاک‌ دانشگاه شهید بهشتی هست، من هم میگم پس چطور دانشگاه اردبیل ۵ تا گرفته یا دانشگاه شیراز ۶ نفر گرفته. خب اینها هم از دانشگاه شهید بهشتی بیشتر گرفتن که، واحد شهرستان هم هستن. طبق صحبت شما نباید از دانشگاه پایتخت ظرفیت بیشتری میداشتن! در ثانی کل ظرفیت های موجود برای همه رشته و گرایش ها رو در دفترچه سازمان سنجش که دونه دونه بشماری، میشه ۱۴ هزار و ۲۷۷ نفر ولی برای دانشگاه آزاد میشه ۱۰ هزار و ۳۰ نفر. یعنی ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد در مجموع ۴ هزار و ۲۴۷ نفر بیشتره. ثالثا اگر دانشگاه های دولتی برخی از صندلی هاشون به علت نبود دانشجوی قوی خالی بمونه، در کنارش همین وضعیت هم برای دانشگاه آزاد هست و برخی از صندلی های دانشگاه آزاد هم همیشه خالی میمونه. به دو دلیل. دلیل اول اینکه برخی به طور همزمان هم در… ادامه نظر»

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۰۵ ق٫ظ

عذر میخوام، اشتباه تایپی پیش اومد.
ظرفیت دانشگاه آزاد در مجموع ۴ هزار و ۲۴۷ نفر کمتره!

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  ع

علاوه بر این، شما چرا فقط روزانه ها رو‌ میشماری و شبانه و پردیس ها رو نمیشماری؟ اونها حساب نیست از نظر شما؟ شما باید کل پذیرش رو بشماری که برای دولتی میشه ۷۳ نفر.

خود دانشگاه های دولتی جمعا امسال ۷۳ نفر مدیریت آموزشی پذیرش میکنن، بعد شما میگی ۳۹ نفر روزانه؟

در ضمن روزانه دولتی هم ۳۹ نفر نیست، بلکه ۵۱ نفر هست.

هر موقع دانشگاه های دولتی این ۷۳ نفر رو کاهش دادن به ۲۰ نفر، بعد شما حق دارید انتقاد کنید.

مثلا سال ۹۰ دانشگاه تهران چنتا دانشجوی دکتری پذیرش داشته در سال؟ سال ۹۵ چنتا؟ سال ۹۸ چنتا؟
مدام رشته و گرایش زیاد کردن و ظرفیت افزایش دادن. وزارت علوم هم مشاهده کرده و کار خاصی نکرده.

همه مقصرن. هم دانشگاه های دولتی و هم دانشگاه آزاد. والسلام…

مهدی
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۷:۵۹ ق٫ظ

شما به هر زبونی از تمامی کارهای دانشگاه آزاد دفاع میکنید، چون خودتون دانشجوی آزاد هستید. از روال مصاحبه گرفته تا ظرفیت و… دوست عزیز من از خود دانشجوهای آزاد میپرسم کجا میخونید، با خنده میگن ما آزادی هستیم. شما از چی دفاع میکنید الکی؟ اصلا شما بگو ظرفیت هر کدرشته محل یه نفره تو آزاد. به زور میخواید بگید از سراسریها همه چیزشون بهتره؟ خب باشه بهتره. فردا هم میگید اساتیدشون هم بهترن. دانشگاه آزاد هرکاری کنید، درس خوندن پولیه، سراسری هم جز روزانه هر چی باشه همینه. ولی فرقش اینه که شبانه سراسری که پولیه، هر کسی رو نمیگیرن و به سطح علمی طرف کار دارن، ولی در دانشگاه آزاد بازه و از همه هم میپرسن که هزینه شهریه رو میتونی بدی؟ به جز درصد کمی از این افراد، بقیه صرفا به دلیل پول و با بدترین درصدها و رتبه ها و بدون هیچ رزومه ای وارد آزاد میشن. اگر هم رزومه ای دارن، پولی و الکیه. حالا شما هی دفاع کن.

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

بالا پاسخ دادم.

صبا
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  ع

والا علوم تحقیقاتشم پارسال بیست نفرم گرفت که تو کلاس ما۱۲ نفر ثبت نام کردن

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
مرداد ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  صبا

کسی در مورد پارسال صحبت نمیکنه صبا خانم
من خودمم بارها گفتم که پارسال به دلیل نبود تکمیل ظرفیت، شاهد افزایش بودیم.
الان داریم در مورد ۹۸ صحبت میکنیم‌ که‌ ظرفیت ها دقیقا نوشته شده. البته باید دید امسال چقدر به این اعداد و ارقام پایبند خواهند بود.