پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

بیشترین آمار تقلب علمی در دانشگاه های غیردولتی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم از برخورد این وزارتخانه با ۲۵ موسسه فروش پایان‌نامه خبر داد و گفت: دانشگاه‌های غیردولتی بیشترین آمار تقلب را دارند.

به گزارش مهر، حسین سیمایی صراف در حاشیه همایش روسای دانشگاه های کشور که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره برخورد قضایی با آگهی های فروش پایان نامه در فضای مجازی، اظهار داشت: در خصوص یکی از سایتهای معروف مکاتبه و تقاضا برای مسدود کردن بخش آگهی آن را مطرح کرده ایم. همچنین چند سایت دیگر فروش پایان‌نامه هم شناسایی کرده ایم که قاضی یک سایت را مسدود کرده است.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

148 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مصادیق تقلب علمی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۶:۵۷ ب٫ظ

۱- چکیده مقاله همایشی برای داوری به سایت دبیرخانه ارسال میکنم،
۲- پذیرفته نمیشه،
۳- همان موضوع با تغییرات ظاهری در عنوان و چکیده، بصورت مقاله توسط استادی در همایش ارائه میشه!
یکی دو مورد می‌تواند تصادفی باشه، ولی موارد متعدد در مدت زمان طولانی دیگه نمی تواند اتفاقی باشه! به گونه ای که اساتید داوری هستند که چکیده ها و حتی مقاله های کامل را در دبیرخانه ها جمع آوری و بعد با نام خود چاپ می کنن!
این مورد در گروه علوم انسانی که “نقش ایده پردازی” در مقاله اهمیت داره مهمه.
اساتید هم بنام و معروف هستن و نمیشه از اونها شکایت کرد، ولی آیا این کار مصداق تقلب علمی نیست؟!
با این اوصاف به من بگید چه کنم؟!

Phd
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

ای کاش حق تکمیل ظرفیت رو از دانشجوها نمیگرفتید
روزانه که بماند لااقل این حقو از دانشگاه آزاد نگیرید .این همه پول میدن این حق تکمیل ظرفیت رو هم ازشون میگیرید

هژیر
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  Phd

ظرفیت تکمیله . ما به اندازه ی ۴۰ سال بعدمون مهندس و وکیل و روانشناس و … تربیت کردیم .

جابر نعمتی (دانشجو سال سوم دکتری روان شناسی)
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  هژیر

ما نیرو متخصص و کاربلد کم تربیت کردیم . بعضی وقتها ببینیم کشورهای خارجی چه کاری انجام می دهند و با توجه به فرهنگ و امکاناتی که داریم از آنها الگو برداری کنیم . چرا کشورهای خارجی هنوز احتیاج به نیرو تحصیل کرده یا دانشجو دارند چون ساختار قوی اموزشی دارند .اموزش با نیاز جامعه پیوند خورده .

eng
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۳:۱۲ ب٫ظ

چون ظرفیت ارشد و دکترا یکشبه دهها برابر نکرده اند و یا ظرفیت معقول و حساب شده جذب دارند….

هژیر
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۳:۴۴ ب٫ظ

نیروی متخصص در دانشگاه متخصص پرورش پیدا میکنه نه دانشگاهی که با رتبه های نجومی و درصد های منفی دانشجو میگیره .

جابر نعمتی (دانشجو سال سوم دکتری روان شناسی)
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  هژیر

طبق قانون ،دولت موظف است برای همه قشرهای جامعه زمینه آموزش و تحصیل را فراهم کند . درصد منفی یا نجومی دلیلی بر ضعف علمی افراد نیست منتهی باید در دانشگاههای سطح پایینتری درس بخوانند و درس خواندن در دانشگاه سطح پایین تردلیلی بر نداشتن و فراهم گیری تخصص نیست . سطح علمی و کیفیت دانشگاهها هم هر ساله به طور رسمی توسط سایتهای معتبر سنجش و معیار ارزیابی می شود .

هژیر
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۵:۲۱ ب٫ظ

آموزش عموم تا سطح دیپلم و پیش دانشگاهی وظیفه ی دولت هست نه تا مقطع پست داک !!! . قرار نیست همه ی کشور فوق لیسانس و دکتری بگیرند . سوئیس با داشتن دو تا از برترین دانشگاه های جهان ( زوریخ و پلی تکنیک فدرال لوزان ) و داشتن برترین اقتصاد و صنعت پیشرفته فقط ۲۰ درصد مردم وارد دانشگاه میشند . جذب دانشجو باید با توجه به پتانسیل و نیاز کشور باشه .ما به سالی ۱۵ – ۱۶ هزار نفر فارغ التحصیل دکتری که ۹۰ درصدشون از سواد و دانش کافی برخودار نیستند و به همین موسسات فروش پایان نامه برای رساله و پایان نامه اشون مراجعه میکنند و آخرش هم بیکار میمونند نیاز نداریم . آلمان با داشتن بزرگترین کمپانی ها مثل بنز و بی ام دبلیو و بوش و … فقط ۴۱۲ دانشگاه تاسیس کرده اونوقت کشور ما که حتی توان تولید یک سوزن ته گرد هم نداره ، ۲۵۶۹ دانشگاه ، که حتی از چین با یک میلیارد جمعیت هم بیشتره !!!! کسی که دروس پایه ای رشته ی خودش رو بلد نیست و نمیتونه درصد مثبتی رو در کنکور بزنه شایسته ی ورود به دوره ی ارشد و دکتری نیست و طبعا تخصصی هم در اون رشته کسب نکرده به جهت عدم تسلط به رشته ی تحصیلیش . در نتیجه همه ی این موارد منجر میشه به بیکاری ، سرقت علمی ، کاهش امید به آینده و افسردگی و … . خیلی از مشکلاتی که امروز شاهدش هستیم بخاطر همین تاسیس دانشگاه های آزاد… ادامه نظر»

هژیر
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  هژیر

ضمنا معتبرترین سایت ها و موسسات ارزیابی رنکینگ ها تایمز و qs هستند . که اثری از دانشگاه های آزاد و غیر انتفایی و پیام نور و علمی کاربری درشون دیده نمیشه ;)

eng
شهریور ۲۸, ۱۳۹۸ ۵:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  هژیر

“جذب دانشجو باید با توجه به پتانسیل و نیاز کشور باشه “…در این مورد اتفاقا در قانون اساسی هم چنین چیزی نوشته شده (اصل سی ام قانون اساسی: دولت موظف است وسایل آموزش و پروش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم آورد و وسایل تحصیلات عالی را “تا سرحد خود کفایی کشور” به طور رایگان گسترش دهد.) دقیقا حد خودکفایی و نیاز کشور بیان شده….این جمله شما “….سالی ۱۵ – ۱۶ هزار نفر فارغ التحصیل دکتری…” از واقعیت بدور است تعداد جذب دانشجوی دکترا در چند سال اخیر فراتر از اینها در سال است….

گلنار
شهریور ۳۰, ۱۳۹۸ ۹:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  هژیر

بر اساس قانون هر کس که تخلف میکند باید خلع حکم شود و بشدت قانون با افراد متخلف برخورد خواهد کرد به چه علت کسی که رتبه بهتر و ترازعالی و رزومه عالی با مستندات داره باید کنار گذاشته بشه و فردی با تراز بسیار پایین تر ازمثلا ها ۵۰۰ با سهمیه آزاد حتی دفاع نکرده و درسهای تخصصی خودش رو افتاده تا روز مصاحبه مقاله و نمره زبان هم نداشته دکتری تخصصی روزانه یکی از بهترین دانشگاهها و یکی از سخترین رشته ها قبول شده لطفااینو به من توضیح بدید وقتی کسی رتبه عالی میاره نشون داده که توان علمی و تخصصی بالای داره که تونسته در یک آزمون تستی در رقابت موفقیت بدست بیاره مستندات آموزشی و پژوهشی هم داره این فرد وارد مرحله مصاحبه میشه و از صحنه رقابت حذف میشه به چه علت؟؟؟؟؟؟؟

eng
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۸:۵۶ ب٫ظ

“طبق قانون ،دولت موظف است برای همه قشرهای جامعه زمینه آموزش و تحصیل را فراهم کند” این جمله شما کاملا نادرست است….اون برای دوره متوسطه است نه دانشگاه….ضمنا چرا وزارت علوم مثل وزارت بهداشت برای ارشد و دکترا سقف درصدی تعیین نمی کند؟….

جابر نعمتی (دانشجو سال سوم دکتری روان شناسی)
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  eng

عرض کردم زمینه اموزش و تحصیل را فراهم کند و رایگان باشد که متاسفانه تحصیل رایگان اجرا نمی شود و دانشگاههای دولتی هم بعضا حتی در دوره های روزانه مانند شبانه هزینه دریافت می کنند . هزینه خوابگاه + هزینه خوراک + هزینه ثبت نام اولیه و هزینه های متفرقه دیگه . وقتی حرف از دولتی است ، دولت باید همه هزینه ها را پرداخت کند .

eng
شهریور ۲۸, ۱۳۹۸ ۵:۰۵ ب٫ظ

تحصیل رایگان دانشگاهی در “حد کفایت و نیاز کشور” نه دهها برابر ان دانشگاه پولی….

هژیر
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۰۵ ق٫ظ

خب کسی که دروس پایه ای رشته ی خودش رو بلد نیست چطور باید پایان نامه و رساله بنویسه ؟!

دانشجو
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۰:۱۷ ق٫ظ

دوست من امشب بهم پیام داده که برای جلسه دفاعم دعا کن. بهش میگم تو که مسلطى به صحبت کردن. میگه مهم صحبت نیست، پایان نامه رو خودم ننوشتم و استرس دارم تو تحلیل گیر بیفتم. ایشون مقطع ارشد دانشگاه رده ١ دولتى هستند که اسم نمیبرم.

جابرنعمتی (دانشجو سال سوم دکتری روان شناسی)
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

متاسفانه از عواملی که باعث جذب دانشجویان به موسسات نگارش پایان نامه می شود عدم اعتماد به نفس کافی و عزت نفس ، می باشد . یک فرد با اعتماد به نفس سالم و طبیعی قادر است احساس خوبی نسبت به خود داشته باشد، ارزش خود را می داند و به دلیل قابلیت ها، مهارت ها و موفقیت هایی که به دست می آورد احساس رضایت می کند .
از راههای افزایش اعتماد به نفس : ورزش کردن ، به فکر اینده و زندگی بهتر بودن ، ارتباط با فرد مثبت اندیش ، تقویت مهارت های اجتماعی و خلاقیت است .

سیدعلی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۳۵ ب٫ظ

لطفا با چنین بحثای حاشیه ای دانشگاه های درجه ۱ کشورمثل امیرکبیر تهران شریف رو زیر سوال نبریم.

اکرم
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  سیدعلی

آسیاب به نوبت . تا چند روز دیگه نوبت امیر کبیر و شریف هم می رسه . دانشگاهی نباشه که از قلم بیافته .

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۴ ب٫ظ

اواخر سال ۹۵ لیست برخی از اساتید و دانشجویان تقلب کار ایران در زمینه مقاله نویسی، توسط انتشارات نیچر منتشر شد. بخشی از خبر رو در ادامه بخونید.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه دست اندرکاران اصلی در زمینه تولید ۵۸ مقاله رد شده از سوی نیچر شناسایی شده‌اند، گفت: بررسی ما نشان می‌دهد که ۳۹۸ نفر از دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم و بهداشت و دانشگاه آزاد در تولید این تعداد مقاله نقش داشته‌اند.

به گفته وی تعداد کل نویسندگان این مقالات در وزارت علوم ۱۳۸ نفر، در وزارت بهداشت ۱۹۴ نفر و در دانشگاه‌آزاد ۶۶ نفر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات از سوی یکی از دانشجویان دانشگاه تهران بوده که درخواست ابطال مدرک تحصیلی وی ارسال شده است.

وی با تاکید بر اینکه افراد اصلی درگیر در تهیه این مقالات شناسایی و برای آنها درخواست مجازات صادر شده است، گفت: مدارک تحصیلی افرادی که فارغ التحصیل شده‌اند نیز ابطال خواهد شد.

منبع:
https://www.isna.ir/news/95100905757/

ملاحظه فرمودید؟
۱۳۸ نفر از دانشگاه های دولتی و ۶۶ نفر از دانشگاه آزاد.

همچنین ملاحظه فرمودید؟
بیشترین تخلف از سوی یکی از دانشجویان دانشگاه تهران.

برخی فکر میکنن همه مشکلات کشور از دانشگاه آزاده و اساتید و دانشجویان دانشگاه های دولتی معصوم هستن. ایدئولوژیتون رو اصلاح کنید. همه جا استاد و دانشجوی خوب هست، همه جا استاد و دانشجوی تقلب کار هست. مهم این هست ما خوب باشیم.

ts
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۵ ب٫ظ

فعلا که آقا آریان بیشترین تخلفات متعلق به دانشگاه آزاد با ۱۰۰۰ تا پایان نامه این هم لینکش :
https://didarnews.ir/fa/news/35187/%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84-%D9%81%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D8%AD%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%85%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%B6%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%BA%DB%8C%D8%B1%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87%D9%87%D8%A7
اینها افرادی هستند که هنوز دفاع نکرده اند و در حال انجام درخواست نوشتن پایان نامه هستند.

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  ts

بنده از خدامه مدرک همشون باطل بشه.
چون مایی که زحمت کشیدیم روی پایان ناممون، نباید به خاطر این متقلبین ارزش کارمون پایین بیاد.

البته در این لینکی که گذاشتید، اسم دانشگاه شهید بهشتی و برخی دیگه هم هست.

مساله اصلی این هست که در کامنت بالا اشاره کردم.
همه جا همه جور آدمی هست. چه دانشگاه تهران و شهید بهشتی دانشجو و استاد متقلب داره، هم دانشگاه آزاد.
فقط در برخی آمارها این نسبت ها کم و زیاد میشه.

مثل همون مقالات تقلبی که نیچر اونها رو باطل کرد و کلی استاد و دانشجوی دانشگاه های دولتی متقلب شناخته شدن.

کوشا جان
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  ts

;)

امیر
شهریور ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  کوشا جان

کوشا هنوزم هستی :))))))

ts
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۴ ب٫ظ

این خبر متعلق به سال ۹۵ است بعد چند سال کار خاصی انجام ندادند مسوولین . و بیشترین آمار تخلفات هم متعلق به دانشگاه آزاد با هزار پایان نامه ۱۰۰۰ می باشد .

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  ts

شما داری به پایان نامه اشاره میکنی، بنده هم دارم به مقاله اشاره میکنم.

اصل حرف در مورد تقلب هست. حالا چه مربوط به پایان نامه باشه، چه مقاله. که متاسفانه در هر دو مورد اسم دانشگاه های دولتی و غیر دولتی وجود داره. شما استناد میکنی به این خبر و‌ بنده هم استناد میکنم به خبر دیگری.

این پایان نامه ها هم که الان گندش درومده، ممکنه مربوط به سال های قبل ۹۵ هم باشه، شاید حتی سال ۹۰
حالا چون الان فاش شده، دلیل بر این نیست که جدید باشه.

هژیر
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۳:۵۱ ب٫ظ

به آریان :

” وی در عین حال یادآور شد: در میان افراد متخلف اسامی محققان و پژوهشگران برجسته کشور نیستند و لیست تهیه شده از این افراد نشان می‌دهد که افراد خاطی از میان افرادی هستند که دارای ایندکس‌های پایینی هستند. ”

طبیغتا کسی که توی شریف یا امیرکبیرو … تدریس میکنه ایندکس مقالاتش پایین نیست . بنابراین مستقیما داره به اساتید آزاد و غیر انتفایی و …. اشاره میکنه !!! ضمنا غیر انتفایی و علمی کاربردی هم زیر نظر وزات علوم هستند ;)

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  هژیر

به طور تفکیکی مشخص شده و دانشگاه آزاد رو جداگانه نوشته. اون بخشی که مربوط به وزارت علوم هست، دانشگاه آزاد از اون مجزا شده.

اون فردی هم که بیشترین تخلف رو داشته، از دانشگاه تهران هستش. به صراحت نوشته شده.

عمران
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۲ ق٫ظ

در خبر آمده است که در پایان نامه تقلب شده است بحث مقالات و مجلات خارجی تقلبی جداگانه است ‌

هژیر
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۱۰ ب٫ظ
آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  هژیر

آقای هژیر، به نظر میاد به غیر از کارنامه اول، مابقی مربوط به کارشناسی ارشد هست. چون دکتری انقدر درس برای آزمون نداره، ثانیا چیزی به اسم نمره مصاحبه در این کارنامه ها نیست. فقط کارنامه اول نمره مصاحبه داره.

این خبر هم در سال ۹۵ منتشر شده و بهتره شما کارنامه های امسال رو ببینید. امسال پذیرش آسون نبود.

همچنین اشاره شده که این مدل کارنامه ها مربوط به افراد سهمیه ای هست.

بنده بارها هم گفتم. دیگه قبولی در واحدهای سطح پایین دانشگاه آزاد هنر نیست. چرا بنده با اینکه پارسال قزوین قبول شدم، امسال مجدد شرکت کردم تا علوم و تحقیقات پذیرفته بشم؟

نکته بعدی اینکه با فرض قبول شدن کسی در دکتری، صرفا دانشجوی دکتری شده، نه دکتر. دکتری یک فرآیند چندین ساله هستش که برخی به انتهای اون نمیرسن.

eng
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۳:۱۸ ب٫ظ

در قبل از سال ۹۵ تعداد فارغ التحصیلان ددکترای ازاد زیاد نبوده….خصوصا در رشته های مربوط به نیچر……منتظر شاهکارهای دانشگاههای پولی در حال حاضر و اینده باشید…

م
شهریور ۳۰, ۱۳۹۸ ۲:۵۲ ب٫ظ

سلام آقاى آریان،خوبى؟؟من یک سوال دارم از شما.ما تو سراسرى حدود یک هفته کلاسامون شروع شده،اینقدر سرمونو شلوغ کردن که صداى ٢ نفر (من و همکلاسى ام ) در اومده.بعد شما که ترم ٣ هستى واقعا اینقدر وقتت آزاده که همش اینجاسى؟؟من خودم قبلا اینجا بودم،اما الان بعد یک هفته تونستم بیام…خوش به حال دانشگاه آزادى ها…کویت به این میگن…تازه،مثل اینکه شاگرد زرنگشونم شمایى..عجبا

کامران شاکری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۵:۳۲ ب٫ظ

تقلب به نسبه در دانشگاههای غیر دولتی آزاد و غیر انتفاعی بیشتر وجود دارد . داخل دانشگاه دولتی طرف هم بخواد نمی تواند تقلب کند. چوان داخل دانشگاههای دولتی قوانین سفت و سختی وجود داره که امکان تقلب وجود نداره . اساتید دولتی به مقررات و قوانین اشراف کامل دارند . چون در قوه قضائیه و نهاد های قضایی و هئیت انتظامی باید پاسخگو باشند . اینهایی هم که قراردادهشون رو وزارت علوم توسط ضابطین قضایی گرفتن همگی متعلق به ازاد و غیر انتفاعی هستند و فرستادن به دانشگاه آزاد ، دانشگاه آزاد هم که از هر نظر ازاد براشون یک کلاس توجیهی برگزار می کند و استا دهاشون که با زد و بند جذب شدند .

eng
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۶:۰۳ ب٫ظ

با این حجم وحشتناک چذب ارشد و دکترا بنظر شما اصلا میشه کنترل کرد؟….علت اصلی رو نادیده گرفتن دارن دنبال علتهای درجه دو میگردن….بهتره ظرفیت ارشد و دکترا را بشدت کاهش دهند….

محمد
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  eng

کم کردن ظرفیت در صورتی به وجود میاد که متقاضی در آن رشته کم باشد یا بازار کار کم باشه . این قوانین کنترل کننده هستند اما علاج درد نیستند . موسسات زیادی در مورد پایان نامه در کشور فعال هستند قرارداد را بردارند از یک روش دیگه استفاده می کنند که گیر نیافتن . باید فرهنگ سازی شود.

اکرم
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۷:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

اول از همه باید موسسات را پلمپ و دادگاهی کنند . وقتی موسسه ای نباشه دانشجو میاد خودش پایان نامشو می نویسه . تمام .

بهروز
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۹:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  اکرم

البته دانشگاه پیام نور ، دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه علامه و دانشگاه سمنان را اضافه کنید . فقط آزاد و غیرانتفاعی نبودند . وزارت علوم و ضابطین قضایی قراردادهایی که براش محرز شده را طی نامه ای به دانشگاهها ارسال کرده اند و اونا رسیدگی می کنند . اما دانشگاههای دولتی باید دقت کنند .

کامران
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۹:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  بهروز

طرف داده پایان نامشو بالفرض یکی دیگه نوشته اون هم رفته از روی یک دیگه نوشته بعدش هم قرارداد هم امضا کردند . خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلوان ، عجب کشتی .

ts
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  کامران

نه آقا کامران این قانون پیشگیری هستش . این افرادی که اسامیشون به دانشگاهها رفته هنوز پایان نامه شونو دفاع نکردند . در حال نگارش بوده که قراردادهاشونو گرفتن .که احتمالا یک تعهدی ازشون می گیرند .چون مبالغی که برای پایان نامه می گیرند نسبتا سنگینه میان قرارداد می بندن و فکر می کنند این کار یک ضمانتیه و فردای دیگه می تونند در محاکم قضایی استفاده کنند .

eng
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  اکرم

فقط موسسه هایی که تابلو پایان نامه میگیرن نیستن…باید بر تمام مکانها مثلا کافی نتها، اموزشگاههای فنی و حرفه ای، فضا مجازی و غیره هم نظارت شود….

eng
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

وقتی استاد قوی ندارن …چطور یکشبه ظرفیت را دهها برابر کرده اند و چطور این دانشجویان را هندل می کنند؟

عمران
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

افزایش ظرفیت دانشگاهها و عدم کفایت تعداد استاد های راهنما یکی از مهمترین دلایل تقلب است

eng
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۳:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

دقیقا….

......
شهریور ۳۰, ۱۳۹۸ ۰:۱۷ ق٫ظ

سلام دانشگاه های دولتی هم شامل حال میشه دوست عزیز من سراغ دارم کسی اصلا کار با کامپیوتر بلد نیست یه ورد سال امسال به لطف اساتید توی دانشگاه سطح یک دکتری روزانه قبول شده این دانشجو ارشدش هم دانشگاه دولتی گرفته این حرف مطلق به گروه خاصی نیست در هر دانشگاه تقلب هست

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۷:۴۴ ب٫ظ

ترم اول دکتری‌ یکی از اساتید از ما مقاله خواست. برای درس زبان تخصصی پیشرفته. میخواست رایتینگ‌ بچه ها خوب بشه.

یکی از خانم رفته بود یک مقاله خارجی رو برداشته بود، عنوان و چکیده و عکس هاش رو تغییر داده بود، فرستاده بود برای استاد.

استادمون مچش رو گرفت و بهش ۹ داد و این خانم افتاد.
اون خانم در ابتدا تکذیب کرد و پشت سر توهین کرد به استاد.
استاد هم با مدرک و سند، تقلب اون خانم رو به معاونت آموزش دانشکده ارائه داد.
حتی تا مرز یک ترم تعلیق هم پیش رفت، ولی با خواهش و التماس بخشیدنش.

اما نمره اون درس همچنان ۹ موند و باید مجدد اون درس رو برداره.

اساتید سختگیر هم در دانشگاه آزاد هست.
کاش همشون مثل همین استاد بودن.
حیف که از ترم بعد میره انگلستان برای تدریس.

گفت من اینجا نمیتونم مثل اینها باشم. یعنی نمره الکی بدم و بی خیال تقلب ها بشم.

از برخی اساتید مقالاتی رفته برای داوری که بیشتر مقالشون کپی پیست بوده. وقتی هیات علمی خودش سرقت علمی و ادبی میکنه، چجوری به دانشجو بگه این کار رو‌ نکن؟

اکرم
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۳۳ ب٫ظ

استادتون خیلی آماتور هستش . این طرز رفتار با دانشجو کامل غلطه .

لیلی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  اکرم

می تونست مقاله و مطالب رو در قالب پوستر چاپ می کرد و به استاد ارایه می داد . چون در قالب پوستر باشه اگر از یک مقاله دیگه نوشته شده باشه اشکالی نداره . در واقع شما پوستر چاپ کردید و مقاله ننوشتید . و همچنین ایشون به همون نتایج و راهی دست پیدا کرده بود که اون محقق قبلی پیدا کرده بود .

سامان
شهریور ۲۹, ۱۳۹۸ ۸:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  لیلی

در قالب پوستر هم باشه اگر بصورت دقیق و کامل به مرجع اشاره نکنه و ارجاع نده،تقلب حساب میشه

بهروز
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  اکرم

استادی که اخلاق حرفه ای داشته باشه هم چین کاری نمی کنه .

سهیلا
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  بهروز

خانم می تونست مقاله طرف مقابل که قبلا چاپ شده رو به صورت پوستر چاپ کند و به استادتون ارایه می داد و ایشون هم در دانشکده نصب می کردن . در واقع ایشون مقاله ارایه ندادن پوستر ارایه می دادن و به همون نتایج و بحث های نفر قبلی رو می گفتن از هیچ نظری اشکالی نداره خیلی از کنفرانس های در حال حاظر این کار رو انجام می دادن و در گواهی هاشون می گن که مقاله شما به صورت پوستر پذیرفته شده . هدف ترویج علم و بالا بردن آگاهی افراد و اینه که در کوتاه ترین زمان ممکن بفهمند که شما روی چه موردی کار کردید .

جابر
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  سهیلا

نگارش پوستر ایده خوبیه . یک نفری روی یک تحقیقی کار کرده و نمرشو گرفته . حالا یک نفر دیگه همون تحقیق رو به صورت پوستر ارایه میده و به همون نتایج و بحث اشاره می کنه و یک تاییدی هم بر حرفهای نفر قبلی داره به شرطی که خودش هم در عمل اجراش کرده باشه . استاد های دانشگاه ما هم به پوستر و پاور پوینت خیلی توجه می کردن . یا بعد از این که در عمل اجرا کرد به صورت پاور پوینت هم می توسنت ارایه بده .

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  سهیلا

پوستر چه ربطی داره به این مورد؟
استاد میخواست رایتینگ انگلیسی تقویت بشه، درس زبان تخصصی بود، همایش که نبود.

فرزاد
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

شما آقا آریان دارید می گید ترم اول دکتری بهتون گفتن “مقاله” بنویسید . مقاله شامل مقدمه و بحث و نتایج میشه . مطمئنید دانشجو دکتری هستید ؟

ویکتاریون
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

مشکلش چیه؟ سر آزمون جامع برای هر درسی که گذروندی باید یک مکتوب! ارائه بدی. در نتیجه همه ی استادا یه تمرین پایان ترم میدن. بعضی استادا در قالب مقاله می خوانش. اصلا چیز عجیبی نیست. معنیش هم این نیست که مقاله حتما نتیجه ی یک سال کار آزمایشگاهی باشه. می تونه تحلیلی باشه فقط. اینم زبان تخصصی بوده. می تونسته حتی یه مقاله ی فارسی خودش رو برگردونه.

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

اوه پس انگار شما در جریان نیستید.
اگر دانشجوی دکتری نیستید، وقتی دانشجو بشید میبینید که برخی اساتید از همون ترم اول مقاله میخوان.

بنده در همین دو ترم اول و دوم، یک مقاله برای درس زبان تخصصی پیشرفته آماده کردم و یک مقاله برای درس سیستم های تصمیم یار.

دکتر رشیدی که هیات علمی دانشگاه علامه طبابایی هستن، برای درس سیستم های تصمیم یار، از دانشجویان دکتری که ۴ نفر بودیم، مقاله خواستن.
تازه با مقاله و ارائه بهم ۱۸ داد.

توی دانشگاه آزاد بعضی اساتید مثل دکتر هارون آبادی، برای درس جبرانی هم مقاله میخوان.

انشاالله دانشجوی دکتری شدید، متوجه میشید جریان از چه قراره.

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  بهروز

روال صحیح همینه.
شما برای مجلات معتبر و قانون مند اگر مقاله جعلی و تقلبی بفرستی، کاری میکنن که دیگه هیچ وقت سمت مقاله نویسی نری. بلک لیستت میکنن، طوری که هر جا مقاله بفرستی، مقالت نخونده ریجکت بشه.

بهروز
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

بلک لیست بودن مجلات داخلی هم یک زمانی داره . مدیر مسئول و سردبیر عوض بشه دوباره همون نفر اسمشو لا به لای بقیه می زاره و مقالش پذیرفته میشه . دیدم که دارم میگم .

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۶:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  بهروز

از بلک لیست داخلی اطلاع ندارم چون اصلا با مجلات داخلی کار نمیکنم. در خصوص انتشارات معتبر خارجی صحبت کردم.

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  اکرم

پس باید چیکار می کرد؟
خواست استاد رو دور بزنه.

سهیلا
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۰:۳۲ ق٫ظ

من اگر جای اون خانوم بود در همون موقع بر علیه استادتون شکایت می کردم . اگر ایشون تقلب کرده بود باید بهش صفر میدادن دادن نمره ۹ چرا ؟

جابر
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  سهیلا

کلا این حرف جک معروفیه میون دانشجوها . جالب بود .

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  سهیلا

چون این درس ۳ بخش داشت.
بخش امتحان کتبی.
بخش تمرینات.
بخش نوشتن مقاله انگلیسی.

ایشان بخش مقاله انگلیسی رو صفر شد.
تمریناتش هم ناقص بود.
با توجه به نمره کتبیش که نمره بالایی هم نگرفته بود، نمره نهاییش شد ۹ از ۲۰
نمره قبولی ۱۴ از ۲۰ بود

فرزاد
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

شما اقا آریان خودت هم دنبال دور زدن حرفهای خودت هستی . کسی که نمره اش داره ۱۴ میشه . اون هم در دوره دکتری که بعید می دونم کسی رو بخوان حتی به زبان بیارند یک ترم محرومت می کنیم یک مساله یا سوتفاهمی رخ داده و اینکه به پرستیژ و شخصیت آن دانشگاه و بقیه دانشجوها بر می خوره .

مریم
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

آقا فرزاد کجایی تو دکتری شما باید نمره بالای ۱۴ داشته باشه تا پاس بشی نمره اون خانم ۹ شده از بیست در حالی که نمره پاسی ۱۴ باید باشه
چرا دنبال مچ گرفتن هستین که کی دانشجوی دکتری است کی ادا درمیاره؟ مگه مهمه؟ اگر قبول نشدیم قرار نیست هر کی هم دانشجو شده بگیم تو دروغ میگی؟ منم رد شدم ۴ ساله کنکور میدم مصاحبه رد میشم اما اینجا هر کسی نظر خودش رو میگه . کار اون خانم درست نبوده اکر قرار باشه استاد تمرینی تعیین کنه و هر کسی کاری خلاف نطر استاد انجام بده برخورد هم باهاش نکنن که چه کلاسیه یعنی اونقدر استاد واسه دانشجو اعتبار نداره که تکلیفش رو انجام بده

فرزاد
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

خب من هم دارم میگم سوتفاهم یا اشتباهی رخ داده توسط دانشجو درست باید برخورد شود حمایت از تقلب نمی کنیم . استاد بزرگتره باید از خودش بفهمه . به قول استاد رائفی پور ما در اسلام مچ گیری نداریم دست گیری داریم .

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۶:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

دست گیری به معنی یاری کردن، در طول ترم به کررات اتفاق افتاد. دیگه وقتی موقع سنجش و آزمون میشه، دستگیری معنی نداره چون عدالت زیر پا گذاشته میشه.

اون کسی که کل ترم برای خودش تفریح میکرده و درس براش کم اهمیت بوده، با کسی که برای درس وقت صرف کرده، باید برابر باشن؟

اگر دانشجو از جایگاه فروتنی از استاد خواهش کنه، شاید ترتیب اثر داده بشه. اما وقتی که میخواد با فریب و حیله کارش رو پیش ببره، عملا داره به شعور استاد توهین میکنه.

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۶:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

ممنون مریم خانم.

مریم
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۸:۱۸ ب٫ظ

خواهش میکنم

اوشن
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

دوستان دکترا خیلی چیزه عجیبی نیست بخدا .
من بدون اینکه بخونم و فقط از داشته های ارشدم پذیرفته شدم .
الان متوجه شدم دکتری داشتن دیگه پز داددن نداره

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۶:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

متوجه منظور شما نشدم.

فقط اینو میدونم که وقتی کسی تقلب میکنه، نباید همون امتیازاتی رو به دست بیاره که بقیه تقلب نکردن.

اکرم
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

خیلی جالبه سه بخش داشته برای توجیه اشتباهی که اول حرفهاتون زدید . خانم ۹ گرفت و افتاد .

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  اکرم

اکرم خانم، بنده متوجه فرمایش شما نمیشم.

در مقطع دکتری و حتی ارشد، نمرات صرفا معطوف به برگه امتحان نیست. بلکه نمرات معمولا شامل چند بخش هست:
۱. برگه امتحان
۲. ارائه کلاسی
۳. پروژه
۴. مقاله
۵. حل تمرین

حالا بستگی به استاد داره که برای درس پروژه و مقاله بخواد یا نه. ولی معمولا ارائه و تمرین هست.

این خانم هم روی برگه نمرش چندان جالب نبود، وقتی که نمره مقاله رو صفر شد، جمعا نمرش شد ۹ از ۲۰
نمره قبولی ۱۴ از ۲۰ بود

الان مشکل کجاست؟

ناصر
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  اکرم

پس باید از فرد متقلب تشکر میکرده!!!

سهیلا
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  ناصر

تشکر نه . استاد اگر کلمه استاد رو یدک می کشه باید یک فرقی میان اون و دانشجو باشه راهنمایی صحیح باید انجام میداده . یا به طور غیر مستقیم یا مستقیم بهش می گفت این مقاله شما مورد تایید من نیست لطفا جلسه بعدی با این روشی که به شما عرض می کنم و من مورد نظرم است بنویسید و ارایه دهید . استاد متاسفانه قدرت ارتباط برقرار کردن ندارد . ایشون فقط یک مدرک دکتری دارند و مهارت ندارند . مهارت ارتباط برقرار کردن صحیح با طرف مقابل . این نمره دادن باعث جریحه دار شدن دانشجو شده و کاملا طبیعی که بر علیه و پشت این آقا حرفی داشته باشه . دانشجو جذب استاد با معرفت و اخلاقی میشه . به نطرم استادتون به درد همون انگلستان میخوره .

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  سهیلا

یک ترم تمام وقت گذاشت و با حوصله تمام درس داد.
حتی خارج از تایم کلاس به مشکلات درسی دانشجوها از طریق ایمیل پاسخ میداد.

یکی هست صادقانه میاد میگه ببخشید استاد، نتونستم انجام بدم. اما یکی هست که میخواد استاد رو فریب بده. این فریب دادنه خوب نیست.

سهیلا
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۵ ق٫ظ

روی چهره هر انسانی ننوشته می خوام فریبت بدم . کارشناسی رو دانشگاه تهران و ارشد رو تربیت مدرس و دکتری هم دانشجو تربیت مدرس هستم شیوه صحیح آموزشی و دانشگاه خوب و تراز اول در تربیت علمی وفرهنگی دانشجو نقش داره نمی خوام نقل از خودستایی کنم هر دانشگاهی سطح آموزشی و فرهنگی خودش را دارد . در اینجا دارم از اخلاق ومدار حرف می زنم . اون دانشجو باید به صورت صحیح مورد بازخواست قرار می گرفت .شاید نمی دونسته کارش اشتباهه . شاید منظور استادتون رو درست درک نکرده بود شاید شیوه ناصحیح آموزشی این رو به این سمت کشونده . بعضی از استادها حالا نه فقط استاد شما خودشون هم نمی دونند یا نمی فهمند دارند چی میگن قدرت تکلم ندارند . به کسی نباید به خاطر کار اشتباه تبریک و تهنیت گفت باید راه صحیح رو به اون نشان داد . این قبیل استادها که بلافاصله یک ایرادی پیدا می کنند به جای اینکه حلش کنند و راه حل پیدا کنند شخصت دانشجو رو خورد می کنند و فکر می کنند هنر کردند .هیچ جایی در دل دانشجویان ندارند .

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

دیگه هر استادی روش خودش رو داره.
ایشان این کار رو به منزله توهین به شعور استاد تلقی کرد.
البته اگر اساتید دیگری بودن، شاید اصلا متوجه تقلبی بودن مقاله نمیشدن. ایشان چون داور مجلات بین المللی هستن، حسابی مو رو از ماست بیرون میکشن.

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  ناصر

لابد.
انگار از این دست کارها زیاد انجام دادن بعضیا که دارن از فرد متقلب حمایت میکنن.

مریم
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

منم موافقم وگرنه با مطرح کردن این مسئله که نباید اینقدر گارد گرفت. شده مثل مسئله حدنصاب که تا بگیم چرا گذاشتن میان میگن باید باشه معلومه با نبودن حدنصاب قبوایشون منتفی میشه

سهیلا
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

حد نصاب در مصاحبه دکتری بهتر باشه . عرض کردم بهتر باشه . دانشگاه این اختیار را می تونه داشته باشه از هر نفری که با معیار های خودش نزدیک باشه را انتخاب کند .

محمد
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱:۱۶ ب٫ظ

اینجا کسی از تقلب حمایت نمی کنه . مدیریت صحیح رفتار را داریم عرض می کنیم . گاهی اوقات نتیجه برخورد امثال استاد شما نتیجه عکس و منفی می دهد مدیریت بهتری می توان انجام داد .ذهنیت بد دانشجو از ان استاد تا ابد ممکن در ذهن آن دانشجو بماند در حالی که استعداد خوبی هم در مقاله نویسی داشته باشد و این استعداد به خاطر این حرکت استاد شما نابود شود . استاد شما می توانست در قالب دیگری نحوه ارایه را از دانشجوهایش درخواست می کرد به صورت کنفرانس و پاور یا چاپ پوستر همون موردی بقیه بچه ها گفتند . ترم اول مقاله نویسی غیر منطقی به نظر میاد . و اگر مقال ای می خواد ارایه شود در این قالب های ذکر شده ارایه کنند .

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

اصلا بحث روش پیشنهادی داشتن مطرح نبود در این درس. چون درس زبان انگلیسی بود. استاد فقط خواست که هر کسی یک چیزی شبیه به مقاله بنویسه، طبق ساختاری که تدریس شده بود. محتوای مقاله به لحاظ علمی مهم نبود، به لحاظ نگارش و دستور زبان انگلیسی مهم بود.

دانشجو هم با اینکه سر کلاس ادعای مدرک آیلتس داشت، به جای نوشتن چند خط انگلیسی، رفته بود یه مقاله از قبل نوشته شده رو عینا کپی کرده بود. تصاویر و عنوان و‌ چکیده اش رو تغییر داده بود.

سهیلا
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۷:۱۸ ب٫ظ

استاد شما یا مانند استاد های شما که ممکن است کم نباشند ،ضعف مهارت دارند . مهارت مدرک نیست که به فرد اعطا کنند . مهارت ممکن است ذاتی و نیاز به یک آموزش اولیه داشته باشد . مهارت ارتباط با دیگران یا جنس مخالف ، مهارت کنترل خشم و هیجان ، مهارت قدرت تکلم و رساندن مفاهیم به دیگران . مثلا همین حرف شما یک چیزی شبیه مقاله بنویسید آن هم در ترم اول دانشگاه . به طور کلی عرض کردم گاهی اوقات حرفهایی که به دیگران منتقل می کنیم باعث بروز سوتفاهم فی مابین می شود و شاید مقصر خود استاد شما باشد باید در نظر داشته باشیم که همه افراد در درک مطالب و حرفهای ما یکسان نیستند و فرق بین افراد وجود دارد با وجود اینکه به گفته خودتون داور بین المللی یا هر سمت دیگری داشته باشند . و به طور کلی این حرکات استاد شما که مچ می گیرند و به آموزش اطلاع می دهند کلا قدیمی شده و فرد از منظر و چشم سایر دانشجویان می افتد که می خوان سر از انگلستان در بیاورند چون مهارتهای لازم را ندارند شاید حفظ ظاهر می کنند و مهارتهای مذکوری که گفتم را دارند اما عمل نمی کنند و اون لحظه آخر کاری می کنند که همه چیز خراب می شود .

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۸:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

بله. با این بخش از صحبت شما موافقم که چنین حرکاتی شاید باعث منفور شدن استاد بشه.

البته ایشان از همون ابتدا به آموزش اطلاع نداد. اون خانم مساله رو کش داد.

در هر صورت یکجایی باید جلوی این مورد تخلف ها قاطعانه ایستاد. این دانشجو، دانشجوی دکتراس و باید بدونه که تقلب کار صحیحی نیست. دانشجوی لیسانس که نیست. قطعا این فرد باید تا الان یاد گرفته باشه.

محمد
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۶ ب٫ظ

شما اقا اریان اول این بحث گفتید خانم نمره ۹ گرفت و افتاد . بعدش یک جای دیگه آمدید اشتباهتون را توجیه کردید گفتید این درس از ۳ بخش ایجاد شده و با نمره ۱۴ قبول شده . پس نتیجه می گیریم انسان جایز الخطاست حالا چه شما یا اون خانوم یا من یا هر انسان یا استاد دیگری .گاهی اوقات به صلاحه که از اشتباهات چشم پوشی کرد و بیخودی کشش نداد که آسیب به کسی برسه یا مدیریت و راه کار صحیح انجام دهند که نه سیخ بسوزد نه کباب . نتیجه نهایی این بحث همینه . شما یا دوستان دیگر هم لطفا این بحث را کش ندهید . موفق باشید .

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

لازم هست مجددا کامنت رو بخونید، بنده اشتباه ننوشتم.
عرض کردم نمره قبولی ۱۴ از ۲۰ است که این خانم ۹ از ۲۰ گرفت. اول کامنت رو درست بخونید، بعد کامنت بذارید.

بله انسان جایز الخطاست، اما هر خطایی تاوانی داره.
ایشان هم تاوان خطاش رو داد
درس رو افتاد و به خاطر اهانتش به استاد تا مرز تعلیق یک ترم از دانشگاه پیش رفت.

California San Diego
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۵۸ ب٫ظ

خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج

محمد
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۵:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  California San Diego

باید وضعیت موجود را جمع و جورش کنند . اشتباه یا تخلفی رخ داده هر دو طرف دانشجو و استاد یا دانشگاه مربوطه مقصراند . یک طرف سمت قاضی نروند برخورد سنگین تبعات سنگین روحی و اجتماعی برای هر دو طرف رو داره ممکن کار به دادسرا و قوه قضائیه کشیده شود . با خوبی و حفظ حرمت و احترام مشکلات را حل کنند تا اختلاف دو دستگی بوجود نیاد . حالا اون طرف مقابل شاید خبر نداشته تقلب علمی یعنی چی یا اصلا روحش هم خبر نداشته که قراردادی پیدا بشه باهاش برخورد میشه /یا با این همه موسسات تهیه پایان نامه ای که وجود داره و از روز اول جمع و جورش نکردند توی هر کوچه بازاری هم وجود دارند و یک شبه نمی شه با اینها بر خورد کرد یک قراردادی رو پیداد کردند که بین دو نفر بسته شده . اول دانشگاه به اون نفر دانشجو تذکر بدهد .

Partial
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

اینکار فقط پاک کردن صورت مسئله هست . شما موسسات پایان نامه فروشی هم جمع کنی باز افرادی هستند که در خفا و پنهانی سرویس دهی کنند به دانشجوها . مثل قاچاق کالا که سالیانه صد ها باند پخش مواد مخدر منهدم و جمع آوری میشه اما باز هستند کسانی که در لفافه مواد میفرشوند و تعداد معتاد ها رو افزایش میدن . مشکل باید به صورت ریشه ای حل بشه . یکی از درمان های ریشه ای برای این مشکل ، اصلاح سیستم جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی هست . اگر بجای تمرکز روی کمیت روی کیفیت دانشجوی ورودی تمرکز کنیم . اگر بجای چند هزار واحد دانشگاه آزاد و … که ۹۵ درصدشون فاقد کیفیت و استاندارد های لازم آکادمیک هستند ، یک دانشگاه به درد بخور و در سطح بین المللی تاسیس کنیم . اگر در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد بیایم و دانشجوی با کیفیت چه از نظر پژوهشی و چه از نظر علمی بگیریم .هم مشکل سرقت علمی و خرید پایان نامه حل میشه چون دیگه دانشجویی وجود نخواهد داشت که به این موسسات رجوع کنه برای پایان نامه – هم صنعت رونق پیدا میکنه به واسطه ی تعریف پوزیشن و فاند و هم به لحاظ علمی پیشرفت میکنیم به لحاظ کیفیت پژوهش . با ۲۵۶۹ دانشگاه و سالانه ۱۵۰۰۰ فارغ التحصیل دکتری که ۹۰ درصدشون الفبای رشته ای که توش PhD گرفتن رو نمیدونند و صرف شهریه های سنگین و پرداخت پول مدرک گرفتند ، نمیشه جلوی این معضل رو گرفت .

کوشا جان
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  Partial

موردی خودم به چشم دیدم. طرف رفت مصاحبه دکترای ادبیات فارسی جلوش شعر حافظ گذاشتن نتونست بخونه. تا یه مدت میخندیدیم بهش. جواب اومد دانشگاه آزاد شیروان قبول شده بود…
گفت نمیرم. حالا مدیر گروه اونجا مگه ول میکرد؟ هی زنگ میزد موبایلش بیا
بیا اینجا فقط یه روز در هفته کلاس داریم. بیا با هواپیما تیم ساعته فقط. بیا نمیدونم فلان

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  Partial

به partial

یه خبر هست توی نت سرچش کنید
شایدم دیدینش

لیست اسامی اساتیدی که در نوشتن مقاله بین المللی تقلب کرده بودن و هیات علمی دانشگاه های دولتی هم بودن.
مجلات اون افراد رو بلک لیست کردن و مقالاتشون هم از روی سایت جمع شد.
این اتفاق مربوط به چند سال اخیر هست.

ولی هیات علمی تقلب میکنه، دانشجو هم نگاه میکنه به همون استاد.

بهروز
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۲۷ ب٫ظ

به نقل از اقا محمد هر دانشگاهی با توجه به شیوه خودش قوانینی در زمینه پایان نامه داره که اگر این قوانین به درستی توسط اساتید و مسوولین به دانشجویان گفته شود و اجرا شوند دیگه مشکلی بوجود نمیاد . در اینجا باید با موسسات تهیه پایان نامه برخورد تا زمینه تخلف فراهم نشود نه این که مقطعی اقدام کنند و بعد یک مدتی ولش کنند .

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۵:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  بهروز

خیابون انقلاب همینجوری ریخته.
حتی یکی اونجا هست میگه پول بده تا برات مدرک دیپلم و لیسانس بیاریم.
باید در مغازه تک تکشون پلمب شه.
چطور ما میبینیم، اونها نمیبینن این مغازه ها رو؟

غلامرضا
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۶:۲۹ ب٫ظ

آقا آریان کسی میاد مدرک دیپلم یا لیسانس می گیره که که قصد ادامه تحصیل در مقطع بالاتر رو نداشته باشه . برای حل این مشکل باید یک سامانه ملی برای استعلام مدارک دانشگاهی ایجاد شود . که با کد ملی افراد بشود استعلام لازم انجام دهند . جندین سال که می خواستن این سامانه را ایجاد کنند اما هنوز ایجاد نشده . البته برای دیپلم ایجاد شده اما کامل نیست و باید برای بعضی سالهای قدیم تر از پیشخوان استعلام بگیرند .

هژیر
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۰۵ ب٫ظ

به آریان :

دانشگاه آزاد هم دقیقا همین کار رو میکنه . پول بیار مدرک ببر .

سیدعلی
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  هژیر

لایک

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  هژیر

اینجوری نیست.
پیشنهاد میکنم یک‌ ترم زیر دست اساتید سختگیر دانشگاه آزاد که برخی از اونها هیات علمی دانشگاه های دولتی هم هستن، تحصیل کنید و امتحان پایانی بدید.

علاوه بر امتحان کتبی
باید ارائه داد، گزارش داد، تمرین حل کرد، پروژه انجام داد، مقاله نوشت تا شاید یک ۱۸ بدن.

negar
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۰۳ ب٫ظ

خیلی جالبه اینجا معاون حقوقی چه حرفی زده . گفته خود استاد میاد به وزارت علوم میگه .
در واقع دارند دون می پاشند که با استاد متخلف برخورد کنند خب وزارت علوم هم به استاد میگه چرا از روز اول جلوشو نگرفتی که داره تقلب می کنه قوانین دانشگاهتون چی بوده آیین نامه دانشگاه چی گقته؟ . اصلا خودت صلاحیت تدریس نداری و باهاش تا حد اخراج و تنزل رتبه برخورد می کنند .

بهروز
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  negar

وظایف استاد راهنما و مشاور باید کاملا توسط وزات علوم به دانشگاهها تعریف شود و اونها با توجه به شیوه آموزشی خودشون عمل کنند . همین طور که داره تعداد دانشجو برای دوره دکتری برای اساتید رو میگه از ۵ نفر بیشتر نباشند . در مورد تعریف وظایف هم اقدام نماید .

فرزاد
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  بهروز

دانشجو و استاد راهنما بیشترین همکاری را با هم دیگه دارند تا یک طرح به نتیجه و اتمام برسد در اصل همکار یکدیگر هستند و در اینجا استاد مشاور نقش نظارتی را در طرح و پایان نامه دارد و بیشترین سهم تاثیر استاد راهنما یا اساتید راهنما دارند .

sama
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۴۸ ب٫ظ

یکی از انواع پلژریسم یا تقلب علمی داده سازی یا متاسفانه اطلاعات اشتباهی در پایان نامه است که ضرر اصلیش متوجه بفیه اس. در پایان نامه ارشدم از یه پایان نامه دکتری از یه دانشگاه با سطح بالا کمک می گرفتم که استادم معرفیشون کرده بود. اطلاعات اشتباه اون پایان نامه کار منو بدجور لنگ کرد. گفته بود در موش ازمایشگاهی زاده های فرزند نر از مادران دیابتی که با داروی Aدیابتی شدن، تا دو ماهگی رشد کردن و من رو سیستم عصبیشون کارکردم. این در حالی هست که من سه بار تلاش کردم ولی با داروی A با همون دوز فرزندی از این رت ها متولد نشد. یا اگر متولد میشد توسط خود مادر خورده میشد چون دچار نقص بود. حالا خدا میدونه از چه دارویی استفاده کرده بود و گفته بود داروی Aهست. یه داروی دیگه داریم که برد اثرش کمتر و اثرش برگشت پذیره ممکنه اون جواب بده ولی داروی A جواب نمیداد.
طرف دلش خوش بود پایان نامه دکتری نوشته. دیگه بماند که پر بود از غلط های نگارشی و تدوینی و املایی.

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۵:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  sama

احسنت.
یکی از شیوه های تقلب داده سازی هست.
توصیه میکنم برای کارهای این چنینی، به مقالات خارجی چاپ شده در مجلات Q1 مراجعه کنید.
هرگز سمت مقالات هندی و پاکستانی هم نرید. خدای داده سازی هستن.

غلامرضا
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۶:۱۵ ب٫ظ

چاره ای نداریم باید سمت مقالات علمی و پاکستانی رفت . در رشته ما مکانیک جامدات به این راحتی ها با این شرایط تحریم پذیرش نمی کنند .

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۷:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  غلامرضا

عرضم مجله پاکستانی نبود. منظورم مقاله پاکستانی بود.
ایشان برای مقایسه کارش به یک رساله دکتری داخلی رجوع کرده. عرضم این بود که برای چنین مقایسه هایی یا خوندن نتایج کارهای سایر محققان، به مجلات معتبر مراجعه کنید.
چون هندی و‌ پاکستانی ها اغلب در مقالاتشون داده سازی میکنن.

اما در مورد تحریم و اینها، خیلی معتقد نیستم که ما نمیتونیم در انتشارات معتبر مقاله داشته باشیم.
دوستم آقای حیدری، توی همین ۲۰۱۹ و همین شرایط تحریم داره در مجلات معتبر الزویر و اشپرینگر مقاله چاپ میکنه. چیزی هست که به عینه دارم میبینم. از ISI با رتبه Q3 گرفته تا Q1. یک‌ دلار هم نمیده.

اکرم
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۳۱ ب٫ظ

اگر مجله ای آقا آریان ISI با درجه Q4 یا فاقد درجه باشه از نظر شما ایراد داره ؟

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  اکرم

برای چه منظوری؟
برای دفاع رساله دکتری؟

اکرم
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۲:۱۱ ب٫ظ

برای دفاع دکتری یا ارایه مقاله می خواستم ؟

ffffffffffffff
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  اکرم

کلا تنها مقالاتی ارزش دارند که دارای ضریب کیفیت ۱ و ۲ یا همون Q1 , Q2 باشند ….آقای آریان خودشون مقالاتشون در مجلات بی کیفیت Q3 , 4 چاپ شده اند که خیلی مجلات معتبری نیستند

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  ffffffffffffff

جناب از کی تا حالا مجله ISI دارای ایمپکت شده بی کیفیت.

هر دو مجله ISI که بنده در اونها مقاله دارم، رتبه Q3 دارند نه Q4

اصولا وقتی مجله جزء JCR باشه، یعنی کیفیتش خوبه.

بنده بابت اینها از باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد پاداش نقدی دریافت کردم. باشگاه پژوهشگران جوان به مقاله چاپ شده در مجلات بی کیفیت پاداش نمیده.

همون طور که در کامنت بالا هم اشاره کردم، در دانشگاه آزاد طبق جدیدترین آیین نامه، به سه روش میشه دکتری رو تموم کرد.

یکیش ارائه دو مقاله Q3 هست.
با ترکیب Q3+Q3 میشه از رساله دفاع کرد و فارغ التحصیل شد.

حالا اگر شما خیلی استادین، یک مقاله در مجله نیچر چاپ کنید، ما هم به شما افتخار خواهیم کرد.

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۶:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  اکرم

اکرم خانم، در دانشگاه آزاد به چند روش میشه مقاله دکتری رو ارائه داد.

روش اول: ارائه یک مقاله Q1
روش دوم: ارائه دو مقاله به صورت Q2+Q4
روش سوم: ارائه دو مقاله به صورت Q3+Q3

پس می‌بینید که Q4 هم در جای خودش موثر هست.

sama
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۳:۵۶ ب٫ظ

درسته اولش مقالات خارجیو سرچ کردم. دوز بالایی در نظر گرفته بودیم و کسی این دوزو کار نکرده بود. ولی این خانم در پایان نامه اش مدعی بود کار کرده و شده و این یافته های کذبو مبنای پایان نامه اش قرار داده بود. حق با شماست وقتی در مقالات خارجی ندیدم باید شک می کردم که با این دوز نمیشه. ولی چون استادم معرفیشون کرد اعتماد داشتم. استادم خودشون بیخیر از محتوا و جزئیات اون پایان نامه. خودم هم البته کنجکاو بودم این دوزها رو بررسی کنم.

sama
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۴:۰۴ ب٫ظ

اطراف خودمون هم زیاد میبینیم. به خصوص رشته های علوم انسانی! البته علوم پایه هم دیدم. و به خودم هم از طرف دانشجوای هم رشته ای(علوم پایه)پیشنهاد شده که پایان نامه تدوین کنم براشون. بعد یکی دو جلسه معلوم شد اصلا داده هم ندارن.:)

راضیه
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  sama

مهم نیست درجه چی باشه . بستگی به رشته تحصیلی و نوع و کیفیت دانشگاه محل تحصیل داره .

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۶, ۱۳۹۸ ۶:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  راضیه

راضیه خانم در دانشگاه آزاد مهمه.
فرق هست بین Q1 و Q2 و Q3 و Q4

در کامنت بالاتر توضیح دادم.

علی
شهریور ۲۹, ۱۳۹۸ ۴:۰۳ ب٫ظ

سلام متاسفانه مجلات معتبر خارجی برای دانلود مقاله اشان باید حداقل ۵۰ دلار پرداخت کنی…. به این راحتی نیست و فقط چکیده مقاله را به رایگان می گذارند….

بهروز
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۲۹ ب٫ظ

با نظر زهره در پایین صفحه موافقم
وزارت علوم اول زیر ساخت را بوجود نمی اورد و تعریف دقیقی از تقلب یا سرقت علمی را در هیچ یک از کتب اموزشی و دانشگاهی خویش ارایه نمی دهد . در حال حاظر دانشجو دکتری هستم هنوز در هیچ یک از کتبی که پاس کردم یا حتی استادهای خودم نمی دونند تعریف یکسان و جامعی از تقلب را درک کنند و بیان نمایند . دوره ارشدم یادم میاد استاد راهنمام به غیر از من راهنمایی ۷ دانشجوی ارشد دیگر رو داشته . الان یادشون افتاده قانون بزارند که حداکثقر ۵ تا باشه . حالا که کار از کار گذاشته ؟

محمد
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  بهروز

منظور از تقلب در این بخشنامه جدید وزارت علوم قراردادهایی است موسسات میان انجام می دهند و دانشجویان هم میان باهاشون قرارداد رسمی امضا می کنند و این وسط ضابطین قضایی می بینند و به دانشگاه گزارش می دهند .
وزارت علوم همیشه یک قانون کلی یا آیین نامه ای ارایه می دهد و از روسا دانشگاهها دعوت به عمل می اورد و از اونها می خواد که این قانون را با توجه به نوع دانشگاهی که دارند و نوع شیوه آموزشی به دانشجویان خودشان و اساتید و مسوولین ابلاغ کنند و این قانون اولیه دست خوش تغییرات اساسی با توجه به نوع دانشگاهها مثل دولتی یا آزاد یا غیرانتفاعی می شوند .

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

خب همه که قرارداد نمینویسن و اثر انگشت و‌ امضا نمیذارن که بعدا بر علیه خودشون استفاده بشه. قراردادها شفاهی بسته میشه.

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  بهروز

چنتا فایل توی نت هست که بعضیش ترجمه شده از دانشگاه های خارجی هست.
در این فایل ها به انواع تقلب در پایان نامه و مقاله اشاره شده.
نکات خوبی در اونها هست.
دانلود کنید و مطالعه کنید.

غلامرضا
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۵:۵۵ ب٫ظ

شما آقا آریان نظرات و سخنانتون برای خودتون قابل احترام می باشد. اما قابل استناد در هیچ مجموعه و شورایی نیست . حرفها اینترنت و مقالات در زمینه تقلب مورد تصویب و تایید وزارت علوم نیست تعریف جامع از تقلب باید ارایه شود . این حرف رو بچه های دیگه هم به شما گفتند .

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  غلامرضا

شما اگر حرف بنده رو قبول ندارید، به تعریف تقلب علمی و ادبی به زبان انگلیسی مراجعه کنید. ببینید تعریف تقلب علمی و ادبی از دیدگاه جامعه آکادمیک بین المللی به چه مواردی اطلاق میشه.

تقلب صرفا این نیست که کسی بیاد به جای کسی دیگه پایان نامه بنویسه. خیلی موارد متعددی هست که شامل تقلب میشه. البته درجه بندی داره.

غلامرضا
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۲۰ ب٫ظ

چرا به زبان انگلیسی مراجعه کنیم که بدتر بشه ما به اونا چکار داریم ؟. دارم میگم قانون مدون و روشنی وجود نداره .

چنگیز
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۰۳ ب٫ظ

بعد همین طرف با این نوع پایان نامه و دانشگاه میاد مدعی میشه که چرا برای دکتری دانشگاه های درجه ۱ منو نگرفتند !!

شهره
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  چنگیز

استاد بالا سرش نبوده و گرنه خودش مقصر نیست .

آذین
شهریور ۳۰, ۱۳۹۸ ۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  شهره

دوستان لطفا قضاوت نکنید
من خودم ارشدم غیرانتفاعی گرفتم چهارتا مقاله Q1 دارم برا تک تک این مقاله هات زحمت کشیدم لطفا اینهمه توهین به قشر خاصی قرار ندید
ما همه امون در هر مقطع تحصیلی شاهد تقلب بوده ایمای وهستیم تو رو خدا قضاوت ممنوع کنم

سامان
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۴۴ ب٫ظ

نه منظور دانشگاه آزاد هست
متاسفانه دانشگاه آزاد فقط برای پول بیشتر کیفیت رو فدا کرده

sama
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

ازاد و غیر ازاد نداره. ما تو دانشگاه دولتیش جورای دیگه شو دیدیم. طرف خدا میدونه بعد از دفاع پایان نامه ارشدش که تسلط نسبی به مایکروسافت رو لازم داشت، هیچی نه از پاور میدونست نه اکسل نه میتونست حتی تایپ کنه. اونوقت نمره اش شد بیست تمام!

کوشا جان
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۱:۴۷ ب٫ظ

یعنی حتی تو دانشگاه های غیر دولتی هم تقلب میشه؟ حتی دانشگاه آزاد؟ حتی دانشگاه آزاد قزوین؟ من که باورم نمیشه

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  کوشا جان

همه جا تقلب میشه. حتی در دانشگاه های خارج از کشور. فقط درصد داره. جایی کمتر و جایی بیشتر.

بعضی مواقع نویسنده نمیدونه که تقلب کرده، منبع رو هم ذکر کرده، ولی کارش تقلبه. طرف یک پاراگراف کامل رو از جایی برداشته و رفرنس هم زده.‌ اما این کار تقلبه.

حتی اگر پاراگرافی رو‌ خوندیم و میخوایم بهش رفرنس بدیم، باید اون پاراگراف رو با ادبیات خودمون بنویسیم یا اینکه چیزی رو که ازش متوجه شدیم بنویسیم نه اینکه عینا کپی کنیم.

تقلب در مقاله و پایان نامه نویسی جنبه های مختلفی داره. باید بیشتر در موردش مطالعه کنید تا ناخواسته هم دچارش نشید.

خوشبختانه در مقطع دکتری میزان تقلب کمتره.

از طریق این سایت خارجی میشه تقلب در مقالات انگلیسی رو به راحتی پیدا کرد.
http://turnitin.com
پولیه، باید اکانتش رو بخرید.
بدون شک بهترین سایت در این زمینه هستش.‌ فوق العادس.

مریم
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۲۵ ب٫ظ

منظورشون از تقلب سفارش پایان نامه به موسسات و تحویل کل پایان نامه با دادن ۴ یا ۵میلیون پول یا بیشتر بعضی ها فصل فصل تحویل میدن و کم کم پولش رو میگیرن تا دانشجو هم فصل فصل بره سراغ استادش بگه من اینا رو نوشتم. نوشتن یه خط بدون رفرنس درسته که امانت رو رعایت نکردیم اما نیاز به باطل کردن مدرک نداره

محمد
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

منظور این بخشنامه این می باشد :اگر قرارداد رسمی که امضا و اثر انگشت متقاضی نگارش پایان نامه برای موسسه ای وجود داره توسط ضابط قضایی یا ضابط رسمی وزارت علوم پیدا شود . با فرد برخورد می شود و شدیدترین برخورد ابطال مدرک می باشد .که تمام دانشگاههای دولتی و همچنین پیام نور تاییدیه ایرانداک و آیین نامه مدونی را قبل دفاع دارند که همچین امکانی اصلا وجود نداره طرف تقلب کند . که بیشتر این موارد به دانشگاههای غیر انتفاعی یا آزاد معطوف میشن .

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

ما هم زمان ارشد تاییدیه ایرانداک داشتیم.
تاییدیه ایرانداک نمیتونه جلوی تقلب رو‌ بگیره.
تاییدیه ایرانداک بیشتر تمرکزش روی هست که موضوع پایان نامه تکراری نباشه.

محمد
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۵:۰۷ ب٫ظ

خیلی از واحد های دانشگاه ازاد یا غیر انتفاعی یا حتی بعضی از دانشگاههای دولتی رو میشناسم که تاییدیه ایرانداک رو ندارند . تاییدیه ایرانداک باز هم همه چیز رو به دانشگاه و مسوولین واگذار می کنه . حتی اگر گزارش تکراری بودن رو کند چرا بعضی از اساتید و مسوولین دانشگاه قبول کنند ؟

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

کلمات کلیدی رو تغییر میدن، ایرانداک هم میپذیره.
یک عنوان پایان نامه رو میشه به شکل های مختلف نوشت، طوری که با عناوین قبلی اشتراکاتش خیلی کم باشه.

ایرانداک‌ بابت هر رشته و گرایش و فیلد تخصصی، مسئول خبره نداره. اونها به طور عمومی بررسی میکنن.

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

مریم خانم این مورد پیگیریش سخته چون به این کار میگن برون سپاری اون فردی که پول میگیره و پایان نامه‌ مینویسه، ممکنه هیچ تقلبی نکنه و واقعا یک پایان نامه خوب و اصیل برای اون دانشجو بنویسه. هیات های نظارتی از کجا میخوان بفهمن که این پایان نامه توسط دانشجو انجام شده یا توسط فردی که شغلش پایان نامه نویسی هست؟ زمانی میگن در این پایان نامه تقلب شده که موضوعش، چکیده اش، روش پیشنهادیش، الگوریتمش، نتیجه گیریش یا جاهای دیگه اش کپی شده باشه. مثلا میگن پایان نامه شما از روی این سه پایان نامه کپی برداری شده و اومدی از هر کدوم یه بخشی رو کپی کردی، بدون اینکه منابع رو ذکر کنی. پیش گیری از برون سپاری وظیفه اساتید داور پایان نامه اس. من در جلسات خیلی زیادی حضور داشتم. وقتی که داور دوتا سوال اساسی میپرسه، چون برون سپاری شده، دانشجو گیر میکنه و‌ نمیتونه توضیح بده. در رشته های فنی و مهندسی مرسوم شده که بخش شبیه سازی یا پیاده سازی نرم افزاری رو میدن به دیگران. مثلا خانمی که بلد نیست با برنامه Matlab شبیه سازی کنه، یا به آقایان حرفه ای رجوع میکنه یا به سایت های مربوطه. سایت هایی هستن که پول میگیرن و الگوریتم دانشجو رو براش پیاده سازی میکنن. چون دانشجو خودش انجام نداده، وقتی که داور پایان نامه ازش میپرسه برای این قسمت از چه تابعی استفاده کردی، نمیتونه توضیح بده. هر چه هم که اون فرد براش توضیح داده باشه، چون دانشجو خودش با عمق کار آشنا… ادامه نظر»

شهره
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۳ ب٫ظ

داور من که توی ارشد یکی از استادهای خود دانشگاهمهون بود که باهاش درس هم برداشته بودم . داور چاره ای نداره . وضعیت علمی خودش و همکارش و امکانات دانشگاه و دانشجو رو برآورد می کنه براساس اینها داوری می کنه .

کوشا جان
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۱۷ ب٫ظ

“وظیفه داوران هست که این پایان نامه ها رو مردود اعلام‌ کنن ولی دلشون میسوزه و یه نمره متوسط یا ضعیف میدن” آقا آرایان یکی از دوستای ما یه پایان نامه رو واسه یه خانم دانشگاه آزادی نوشته بود. پاشدیم همه رفتیم سر جلسه دفاع. این خانم هیچی بلد نبود یعنی هیچیا. دوستم واسش توضیحات ارائه رو نوشته بود که همزمان با پاورپوینت بخونه. تابلو بود هیچی از کل موضوع نمیدونه. دفاع تموم شد. استاد داور گفت خانم فلانی برو صفحه فلان……. گفتیم ای بابا مچمونو گرفتن الان دردسر میشه. همینجوری هیجان داشت میرفت بالا که خانومه رسید به صفحه مورد نظر. استاده گفت چرا این صفحه شمارش با صفحه بعدش یکیه؟ :) :) استادای داور دانشگاه آزاد هم میدونن دانشجو هیچی نمیفهمه اونا هم میدونن که این پایان نامه از نظر علمی اشتباهه. ولی گیر نمیدن چون خودشون هم استاد راهنمای یه عده دانشجو هستن که خودشون هم پایان نامشون رو میدن بیرون. یا برون سپاری میکنن. :) ما تو پادگان یه بوفه داشتیم که تو اون بوفه فقط یه نوع بیسکوییت بود مجبور بودیم اونو بخوریم. دو ماه ازون بیسکوییت خوردیم. نمیدونم چه فرآیندی تو دهنمون اتفاق افتاده بود که آخرای دوره آموزشی از بیسکوییته تعریف میکردیم. دقیقا مثل تعریفای شما از دانشگاه آزاد. هیشکی مشکلی نداره یه نهاد علمی خصوصی وجود داشته باشه خودش خودش رو اداره کنه. ولی حتی دانشگاه خصوصی هم باید محصولی که تولید میکنه قابل قبول باشه. بچه های دانشگاه آزاد هم مثل ما سر کلاس میرن انتخاب واحد دارن سلف سرویس دارن… ادامه نظر»

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  کوشا جان

به ندرت مردود اعلام کردن پایان نامه در دانشگاه آزاد اتفاق میوفته. در واقع میگن تمدید کن و دوباره ترم بعد بیا.
اما خیلی کم چنین اتفاقی میوفته.

در واقع نمره ضعیف از پایان نامه، همون مردود با ارفاق هست.

زهره
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۵۹ ب٫ظ

ما تعریف دقیق و مدونی از تقلب نداریم . منظور از تقلب چیست ؟ یک تعریف واحد و یکسان از طرف وزارت علوم باید تعریف شود . این حرفی شما که می زنید تقلب نیست . سوتفاهم یا کج فهمی می باشد .

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

نه زهره خانم
مطلبی که اشاره کردم، نه تنها در ایران بلکه در محیط های آکادمیک هم یکی از حالات تقلب به حساب میاد
سرقت ادبی یا پلاگریسم.

eng
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۷:۲۵ ب٫ظ

اون موارد جزئی است در ایران کار از این حرفها گذشته و متاسفانه کلا مثل دستگاه کپی عمل میکنن….

بهروز
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۳:۵۵ ب٫ظ

تقلب تا تقلب داریم . این نظر شماست آقا آریان . نظر جامع و مدونی نداریم که وزارت علوم باید در این زمینه اقدام کند .

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  بهروز

جناب بهروز
این تعریف بنده نیست
بنده هم مطالعه کردم و این مطالبی که بالا بهشون اشاره کردم، اتفاقا یکی از تعاریف اصلی تقلب علمی هست.

بهروز
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۵:۰۸ ب٫ظ

این تعریف اکادمیک نباید توسط ارگانی مثل وزارت علوم تعریف شده باشد یا در کتب مربوطه دانشگاهی نگارش شود ؟

آریان، دانشجوی سال دوم دکتری
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۶:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  بهروز

وقتی که برخی از مسئولان ارشد کشور متهم به تقلب در پایان نامه شدن و تقریبا اثبات هم‌ شده، چه توقعی از مردم عادی هست. حالا نمیشه اینجا اسم ببرم.

مریم
شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  کوشا جان

من از دانشگاه دولتی تعجب کردم کاش همه اون پایان نامه ها جمع بشه و بتونن مدارک کسایی را که ادعای رزومه بالا تو مصاحبه میکنن و دانشجوی دکتری میشن بسنجن تا جانب حق رو نگه دارن

امیر
شهریور ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  کوشا جان

بخدا اگه بشه