تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۲ برگزار می شود؟ زمان تکمیل ظرفیت 1402

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

جزئیات تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۲؛ به محض اعلام در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش پی‌اچ‌دی تست، از همان نخستین سال برگزاری آزمون دکتری، مرحله تکمیل ظرفیت این آزمون نیز برگزار شد تا صندلی‌های خالی‌مانده با پذیرفته‌شدگان این مرحله پر شود.

تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۲در سال‌های اخیر، سازمان سنجش بدون ذکر دلیل خاصی، مرحله تکمیل ظرفیت آزمون‌های تحصیلات تکمیلی را حذف کرد تا داوطلبان تنها یک بار در سال شانس پذیرش در مقطع بالاتر را داشته باشند. البته گاهی این امر با استثنائاتی هم روبرو شد، به طور مثال، در سال ۱۴۰۰ با وجودی که گفته شد بود مرحله تکمیل ظرفیت برگزار نخواهد شد، اما تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد انجام شد و برخی داوطلبان در این مرحله جذب دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شدند.

آیا تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد؟

در دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۲ تاکید شده است که تکمیل ظرفیت دکترا در سال جاری برگزار نخواهد شد.

در حالی که در کنکور دکتری سال ۹۸، حد نصاب نمره مصاحبه دکتری اعمال شد، در سال ۹۹ حدنصاب مصاحبه حذف شد و دانشگاه ها نمی توانستند هیچ یک از داوطلبان معرفی شده به مصاحبه را از گردونه انتخاب خارج کنند.

در سال ۹۹ به دانشگاه ها تاکید شده بود تا ظرفیت ها را پر کنند و هیچ جایی را خالی نگذارند. البته با حذف حدنصاب مصاحبه این موضوع به صورت خودکار انجام شد و برای تمام ظرفیت های یک دانشگاه، پذیرفته‌شده معرفی شد.

اما در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ مجددا دانشگاه‌ها اقدام به اعمال حدنصاب مصاحبه دکتری کردند. در سال ۱۴۰۲ نیز حد نصاب نمره مصاحبه آزمون دکتری اعمال می‌شود. بنابراین طبیعی است که بخشی از ظرفیت‌ها خالی بماند. با این وجود، بر اساس اعلام سازمان سنجش، مرحله تکمیل ظرفیت دکتری در سال ۱۴۰۲ برگزار نخواهد شد.

آیا می توان به برگزاری تکمیل ظرفیت دکترا ۱۴۰۲ امیدوار بود؟

با توجه به این که سازمان سنجش چند سالی است تکمیل ظرفیت دکترا را برگزار نکرده است و از طرفی در دفترچه انتخاب رشته هم تاکید شده که تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۲ برگزار نخواهد شد، احتمال تکمیل ظرفیت چندان زیاد نیست.

بنابراین، قطعا مطمئن‌ترین راه این است که داوطلبان متقاضی تکمیل ظرفیت، از یک سو فرصت را از دست ندهند و خود را برای شرکت در کنکور ۱۴۰۳ اماده کنند.

گفتنی است زمان آزمون دکتری ۱۴۰۳، در اسفندماه اعلام شده است.

چرا برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری 1402 خواسته‌ای منطقی است؟

حذف تکمیل ظرفیت آزمون دکتری که از سال 97 بدون هیچ توضیحی درخصوص دلایل آن رخ داد، مخالفان زیادی دارد. ازجمله دلایل مخالفت با این تصمیم، در نظر گرفتن حدنصاب نمره مصاحبه دکتری جهت قبولی در آزمون است که موجب خالی ماندن ظرفیت پذیرش در برخی دانشگاه‌ها شده است.

متقاضیان تکمیل ظرفیت دکتری بر این باورند که با برگزاری این مرحله از آزمون دکتری، ظرفیت خالی می‌تواند با افرادی که از پذیرش در مرحله اصلی جا مانده‌اند، تکمیل شود.

علاوه بر این، کنکور دکتری همچون بسیاری از آزمون‌های دیگر همواره با درصدی از خطا در تشخیص داوطلبان برتر همراه است. هرگز نمی‌توان با 100 درصد اطمینان گفت که مصاحبه‌هایی که گاه 5 دقیقه هم طول نمی‌کشد می‌تواند بهترین داوطلبان را بدون هیچ خطایی انتخاب کند و تمامی داوطلبان ردشده در آزمون، استعداد لازم برای تحصیل در این دوره تحصیلی را ندارند. پذیرش تکمیل ظرفیت دکتری باعث می‌شود فرصت دوباره‌ای برای دانشجویان مستعدی فراهم آید که در اثر اشتباهات ارزیابان از گردونه پذیرش حذف شده‌اند.

موضوع مهم دیگر خالی ماندن ظرفیت پذیرش دکتری بخصوص در دوره‌های شهریه‌پرداز ازجمله دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل عدم ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان است.

با توجه به این که پذیرش در مقطع دکتری (چه در دوره های روزانه و چه غیرروزانه) منجر به محرومیت از آزمون دکتری سال بعد نمی‌شود، برخی داوطلبان پس از پذیرش به دلایل مختلفی ازجمله هزینه بالای تحصیل در دوره‌های شهریه‌پرداز از ثبت‌نام منصرف می‌شوند و بنابراین ظرفیت خالی ایجاد می‌شود. مورد دیگر این که ممکن است برخی داوطلبان هم در دانشگاه‌های سراسری و هم دانشگاه آزاد پذیرش شوند و در نهایت یک رشته‌محل را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. این ظرفیت خالی می‌تواند فرصتی برای داوطلبانی باشد که علاقه‌مند به تحصیل در این دوره‌ها هستند.

بر اساس آن‌چه که در بالا گفته شد، به نظر می‌رسد متقاضیان تکمیل ظرفیت دکتری 1402 دلایل کافی برای برگزاری آن دارند و بنابراین لازم است خواسته آن‌ها توسط نهادهای ذیربط مورد بررسی قرار گیرد. بی‌اهمیتی به خواسته این داوطلبان علاوه بر ناامیدی از مسئولین امر، منجر به یک سال وقفه در تحصیل این داوطلبان و به نوعی هدررفت زمان آن‌ها خواهد شد.

زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 1402

در صورت برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت دکتری سراسری 1402؛ احتمالا شرایط مطابق با سال‌هایی که این مرحله از آزمون دکتری برگزار می‌شد مدنظر باشد:

1. داوطلبان تکمیل ظرفیت لازم است در آزمون دکتری ۱۴۰۲ ثبت نام کرده و در جلسه آزمون نیز حضور پیدا کرده باشند.

2. نمره کل (نمره تراز) آزمون کتبی داوطلبان مثبت باشد.

3. پذیرش برای ترم بهمن خواهد بود و داوطلبان لازم است تا پایان نیمسال اول از مقطع ارشد فارغ التحصیل شوند.

درخصوص تاریخ برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری 1402 هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست.

تکمیل ظرفیت دکتری پیام نور، غیرانتفاعی و پردیس خودگردان

با توجه به این که پذیرش داوطلبان دانشگاه های مختلف ازجمله دانشگاه پیام نور، دانشگاه های غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه ها هم از طریق آزمون سازمان سنجش صورت می‌گیرد، برای این دانشگاه ها نیز تکمیل ظرفیت برگزار نخواهد شد.

تکمیل ظرفیت دکتری آزاد ۱۴۰۲

با توجه به این کنکور دکتری دانشگاه های سراسری و دانشگاه آزاد ادغام شده است، در حال حاضر تصمیمات اتخاذشده برای دانشگاه های سراسری، برای دانشگاه آزاد هم اعمال می‌شود. بنابراین، تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد 1403 نیز همانند چندین سال اخیر برگزار نخواهد شد.

تکمیل ظرفیت دکتری بدون آزمون دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد برای پذیرش بدون کنکور استعداد درخشان، مرحله تکمیل ظرفیت برگزار نمی‎کند. اما ممکن است برخی دانشگاه های دولتی نسبت به تکمیل ظرفیت فراخوان های دکتری استعداد درخشان اقدام کنند که لازم است این موضوع را از دانشگاه مدنظر خود پیگیری کنید.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد و دولتی

در صورتی که تکمیل ظرفیت کنکور دکتری برگزار می‌شد، با توجه به این که زمان شروع به تحصیل پذیرفته شدگان در بهمن‌ماه بود، نتایج تکمیل ظرفیت باید قبل از شروع ترم بهمن اعلام می‌شد.

تکمیل ظرفیت دکتری 1402 کی برگزار می‌شود؟

زمان تکمیل ظرفیت دکتری 1402 به محض اعلام در همین سایت اطلاع رسانی خواهد شد.

اطلاعیه‌های مربوط به مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری را از طریق کدام سایت باید پیگیری کنیم؟

همه اخبار مربوط به آزمون دکتری و تکمیل ظرفیت دکتری در سایت پی اچ دی تست اطلاع‌رسانی خواهد شد.

چه افرادی مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری هستند؟

شرایط افراد مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری در سال‌های مختلف متغیر بوده است. در صورتی که تکمیل ظرفیت برگزار شود، شرایط آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

6.1K نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حوریه حاجی قربانخانی
اسفند ۹, ۱۴۰۲ ۱:۳۲ ق٫ظ

سلام ممنون میشم اگر تکمیل ظرفیت بگذارید من با رتبه ۲۴استعداد درخشان ومعدل ۱۸/۹۶ ارشد حقوق خصوصی دعوت به مصاحبه شدم در دوجا ودارای دوکتاب وچند مقاله متاسفانه نتوانستم در دکترا ثبت نام کنم

reza
دی ۲۴, ۱۴۰۲ ۹:۱۳ ق٫ظ

سلام تکمیل ظرفیت دکتری تخصصی دانشگاه ازاد از طریق چه سایتی انجام میشه؟

tahmine
دی ۱۸, ۱۴۰۲ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

سلام تکمیل ظرفیت دکتری ۱۴۰۲ وزارت علوم کی هست؟ چرا وزارت بهداشت تکمیل ظرفیت داره کسانی که علمی نیاوردند رو وزارت بهداشت تکمیل ظرففیت میگیره اونوقت وزارت علوم نداره .مگه آنها با جان مردم سروکار ندارند اینقد ضعف نشان از چیست

mina
دی ۱۳, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

سلام دانشگاه آزاد تکمیل ظرفیت برای تمامی مقاطع میخواد برگزار کنه اما مسولین سازمان سنجش نمیزارن وتوپ تو میدان وزارت علوم میندازن

رضا
دی ۱۱, ۱۴۰۲ ۶:۰۸ ب٫ظ

سلام. من در کنکور دکتری ۱۴۰۲ شرکت نکردم. آیا می‌توانم در تکمیل ظرفیت شرکت کنم؟

alireza
دی ۵, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

سلام تکمیل ظرفیت نمیسال دوم دانشگا ازاد برای مقطع کارشناسی هست یا دکتری تخصصی هم داره؟

alireza
دی ۱, ۱۴۰۲ ۱۲:۲۶ ب٫ظ

سلام دوستان کسی میدونه دانشگاه آزاد برای مقطع دکتری نیمسال دوم تکمیل ظرفیت داره یانه؟

hamid
آذر ۲۷, ۱۴۰۲ ۵:۳۶ ب٫ظ

سلام دبیر شورای سنجش و پذیرش با تکمیل ظرفیت دکتری موافقت کردند ثبت نام تکمیل ظرفیت کی هست؟

yosef
آذر ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

سلام تکمیل ظرفیت برای نیمسال دوم اجرا میشه؟

mehdi
آذر ۱۷, ۱۴۰۲ ۱:۰۷ ب٫ظ

سلام لطفا تکمیل ظرفیت را برای ترم بهمن بزارید ممنون

قاسمی
مهر ۲۲, ۱۴۰۲ ۲:۵۰ ب٫ظ

سلام ظرفیت دکترا زیاد کنید بالاخره از هزار تا پایانامه یکی عملیاتی اجرایی بشه کافیه برای اقتصاد کشور و کارآفرینی

جواد
مهر ۲۰, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

سلام ظرفیت دکترا کم شود باعث خروج ارز از کشور میشه

حسینی
شهریور ۲۲, ۱۴۰۲ ۸:۲۷ ق٫ظ

بنا به گفته رئیس ساز مان سنجش :ما در دوره دکتری ۱۴ هزار ظرفیت پذیرش داشتیم که ۱۰ هزار و ۸۷۱ نفر اعلام قبولی شد.
اگر تعداد کسانیکه ثبت نام نمی کنند هم اضافه کنیم عدد قابل ملاحظه‌ای میشود شاید حدود یک سوم جای خالی باشد چرا چرا چرا
خیلی جای تامل دارد که سکاندار علمی کشور جلوی پیشرفت علمی را بگیرد

Mohammad
شهریور ۱۴, ۱۴۰۲ ۵:۲۱ ق٫ظ

باسلام
اخه چجوری با معدل ارشد۱۷.۶۶ و نمره پایان نامه ۱۸ و تراز ۱۶۰۰ هیچ جا قبول نشدم یعنی اون دوسالی که درس خوندیم و اون نمره هایی آوردیم الکین و فقط اساتید سلیقه ای جلسه مصاحبه تشخیص میدن که آیا میتونیم پذیرش دکتری بشیم یا نه، بعد روی چه ملاکی داوطلب رو مردود میکنن نه نگاهی به پایان نامه انداختن نه معدل نه ۴تا سوال درست حسابی چیزی یعنی بقیه اساتید دانشگاه های ازاد بار علمی پایینی دارن فقط اساتید مصاحبه کننده تهران دانشمندن. لطفا تکمیل ظرفیت رو امسال اعمال کنین لااقل.

علی
شهریور ۱۴, ۱۴۰۲ ۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  Mohammad

سلام.
بچه های متقاضی تکمیل ظریفی
لطفا همگی نامه بزنید به سیستم پاسخگویی سنجش. بلکه تعداد نامه ها بالا بره و رسیدگی کنن. منم رتبه م۱۱شده بود ولی قبول نشدم متاسفانه.
به سنجش نامه زدم، در جوابم گفتن طبق مصوبه جلسه سال۹۶و۹۸ ، سال ۱۴۰۲ تکمیل ظرفیت نداریم.
اخه خوش انصافها! ۶سال پیش و ۴سال پیش جلسه گذاشتید نمیخوایدتوی مصوبه ش بازنگری کنید؟؟!!

علی
شهریور ۱۱, ۱۴۰۲ ۸:۵۴ ب٫ظ

من درخواست ملاقات حضوری در سیستم پاسخگویی سنجش ثبت کردم که تکمیل ظرفیت برگزار کنن.
اخه اینهمه زمان و هزینه صرف کردن برای کنکور دکتری؛ اخر سرم صندلیها خالی مونده که!
لاقل تکمیل ظرفیت بذارن.

دکتر بعد از این
شهریور ۱۰, ۱۴۰۲ ۵:۳۰ ب٫ظ

دوستان ۲تا پویش برای تکمیل ظرفیت هست، یکی قدیمیه مال تیر ماه، که چون به ۱۰۰ رسیده بود گزارشش رد شد، حالا باید به ۱۰۰۰ برسه که مسئول مربوطه پیگیری کنه، جدیده که مال چند روز پیش هست باید به ۱۰۰ برسه تا گزارش بشه، پس به هر دو رای بدید
پست قبلیم پویش جدید هست

فاطمه
شهریور ۱۹, ۱۴۰۲ ۵:۳۵ ب٫ظ

کجا باید در این پویش شرکت کنم؟

شمس
شهریور ۱۰, ۱۴۰۲ ۲:۴۳ ب٫ظ

سلام
من همه جا دعوت به مصاحبه شدم ولی متاسفانه هیچ جا قبول نشدم .خیلی غیر منصفانه هست ک دانشگاهها با یه مصاحبه ۵ دقیقه ای و حتی کمتر از ۵ دقیقه داوطلبان رو رد میکنند .امیدوارم که مرحله مصاحبه واسه همیشه حذف شود .داوطلبی ک با هزار بدبختی این همه وقت میزاره و هزینه میکنه برا مصاحبه از این شهر به اون شهر میره رتبه اش خوب باشه رد بشه دقیقا بی عدالتی هست . امیدوارم حداقل امسال تکمیل ظرفیت برا دواطلبان عزیز راهی باشه ک حقشون پایمال نشه.

علی
شهریور ۱۰, ۱۴۰۲ ۵:۴۲ ق٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/218490
در پویش تکمیل ظرفیت شرکت کنید.با گوشیهای کل خانواده و دوستان برید رای بدید.
پی اچ دی تست عزیز و غمخوار ما؛ بی زحمت شمام یه پست بذار که داوطلبا خواستار تکمیل ظرفیت هستن تا سنجش پیگیری کنه و برگزار کنه تکمیل ظرفیتو.

مهیار
شهریور ۱۰, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام لطفا توی سایت های دیکه هم پیام بذارید و اطلاع رسانی کنید

سهیل
شهریور ۹, ۱۴۰۲ ۱۰:۳۲ ب٫ظ

لطفا شماره پیامک سازمان سنجش ودانشگاه آزاد روبفرمایید.مرسی

Amir
شهریور ۹, ۱۴۰۲ ۱۰:۲۸ ب٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/218490
درخواست تکمیل ظرفیت دکترا ۱۴۰۲

سهیل
شهریور ۸, ۱۴۰۲ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

من بانفر آخرپذیرش شده تنها دو رقم فاصله داشتم.قطعا اگر تکمیل ظرفیت انجام بشه میتوان به قبولی امیدواربود

محمد
شهریور ۲۴, ۱۴۰۲ ۸:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

کاملا حق دارید ازاین تعیین صلاحیت ومصاحبه ناراحت باشید چون من هم دو مقاله داشتم ومعدل بالای ۱۷/۵ ونمره پایان نامه ۱۸ازخوزستان یه ساعت قبل ازمصاحبه رسیدم جلسه مصاحبه گفتن اینا رودرنظر میگیریم ولی با دونفر فاصله قبول نشدم

سهیل
شهریور ۸, ۱۴۰۲ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

باسلام
لطفا مسئولین ذیربط به دنبال راهی برای برقراری تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد باشند تا داوطلبانی که در ۵ دقیقه مصاحبه بانظر داوران گرام رد شده اند فرصتی مجدد داشته باشند.

داوطلب
شهریور ۹, ۱۴۰۲ ۲:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  سهیل

سلام دوست عزیز
هرکدوم از دوستان کا خواستار موضوع برگزاری تکمیل ظرفیت ۴۰۲ هستند لطفا یک درخواست به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و سازمان سنجش جداگانه ارسال کنید شاید اینجور پیگیری بشه و به نتیجه برسیم

محمد
شهریور ۲۴, ۱۴۰۲ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  سهیل

املا حق دارید ازاین تعیین صلاحیت ومصاحبه ناراحت باشید چون من هم دو مقاله داشتم ومعدل بالای ۱۷/۵ ونمره پایان نامه ۱۸ازخوزستان یه ساعت قبل ازمصاحبه رسیدم جلسه مصاحبه گفتن اینا رودرنظر میگیریم ولی با دونفر فاصله قبول نشدم

حاج علی
شهریور ۷, ۱۴۰۲ ۳:۱۴ ب٫ظ

کاشکی میشد از یک طریقی تکمیل ظرفیت پیگیری کرد

داوطلب
شهریور ۸, ۱۴۰۲ ۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  حاج علی

کاش بسه به پویش تشکل بدیم

سهیل
شهریور ۸, ۱۴۰۲ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

موافقم

داوطلب
شهریور ۶, ۱۴۰۲ ۳:۲۳ ق٫ظ

سلام
من با اینکه همه انتخاب هام دعوت به مصاحبه شدم ولی متاسفانه تو ۵ دقیقه مصاحبه سلیقه ای رد بشم منطقی نیست

لطفا پویشی جهت برگزاری تکمیل ظرفیت ۴۰۲ تشکیل بدیم

سحر
شهریور ۶, ۱۴۰۲ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

دقیقا من رتبه ام خوب بود همه جا دعوت شدم ولی قبول نشدم برای صلاحیت همون یه بار برای ملی برای آزادم محسوب میشد

داوطلب
شهریور ۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

منم همینطور با رتبه زیر بیست هیچ جا قبول نشدم کاش تکمیل ظرفیت بیاد امسال

علی
شهریور ۱۰, ۱۴۰۲ ۵:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

https://www.farsnews.ir/my/c/218490
در پویش تکمیل ظرفیت شرکت کنید.با گوشیهای کل خانواده و دوستان برید رای بدید.
دم فارس نیوز گرم باشه. برای اعلام نتایج دکتری هم سنجش تاخیر کرد تا به فارس نیوز پیگیری کرد زودی نتایجو اعلام کردن!

داوطلب
شهریور ۵, ۱۴۰۲ ۱۰:۱۱ ب٫ظ

خدا کنه امسال تکمیل ظرفیت داشته باشه

اسمان
مرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۰:۳۱ ق٫ظ

بعضی دانشجویان دم از رتبه میزنند مثل اینکه شما بین سه نفر رتبه سه بشی !!!! پس رتبه مهم نیست !باید ببینی تراز علمی که کسب کردی چند !! پس اگر تراز خوبی داشته باشی به دنبال تکمیل ظرفیت نبستی

داوطلب
شهریور ۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  اسمان

با تراز ۵۶۰۰ جایی قبول نشدم

اسمان
مرداد ۱۶, ۱۴۰۲ ۰:۲۲ ق٫ظ

اگر کسی حد نصاب در زمان پذیرش نباشد وفقط به صرف صندلی خالی پذیرش شود خود دانشجو به خاطر ضعف علمی با مشکل روبرو میشود وتوان ادامه نخواهد داشت نمونه های زیادی هستند که انصراف داده اند

داوطلب
شهریور ۷, ۱۴۰۲ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  اسمان

عجب… خیر جانم خیلی ها به دلیل سلیقه های مزخرف اساتید قبولی نگرفتن پس تکمیل ظرفیت بهشون شانس میده که دانشگاه های دیگری رو انتخاب کنن

شیلا
دی ۳, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

توی سایت سنجش تکمیل ظرفیت برای دارندگان مدرک دیپلم امده حالا برای دکترای ۱۴۰۱ چه زمانی تکمیل ظرفیت میاد؟

سحر
آبان ۲۹, ۱۴۰۱ ۵:۰۹ ب٫ظ

چطور ارشد تکمیل ظرفیت دارد ولی دکترا ندارد؟

سحر
آبان ۲۵, ۱۴۰۱ ۵:۰۹ ب٫ظ

سلام شنیدم تکمیل ظرفیت دکترای پزشکی ۱۴۰۱ داریم چرا برای دکترای غیر پزشکی وزارت علوم تکمیل ظرفیت ۱۴۰۱ نداریم

سپیده دم
آبان ۲۶, ۱۴۰۱ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

سلام من موقع اعلام نتایج نهایی به سنجش پیام دادم چرا با اینکه ظرفیت ها خالیه چرا تکمیل ظرفیت نمیذارید؟ گفتن درصورت اعلام نیاز دانشگاهها،سازمان سنجش هم اطلاعیه میده و برگزار میشه هنوزم هیچی…

پریا
بهمن ۲۶, ۱۴۰۰ ۱:۴۱ ب٫ظ

سلام خواهشمندم تکمیل ظرفیت رو پیگیری کنید

بخشی
بهمن ۲۴, ۱۴۰۰ ۳:۱۴ ب٫ظ

بهمن ماه داره تمام میشه چه خبر از تکمیل ظرفیت ؟؟

پیام سلطانیان
بهمن ۱۱, ۱۴۰۰ ۴:۲۵ ق٫ظ

رشته ی مدیریت بازرگانی و راهبردی

پیام سلطانیان
بهمن ۱۱, ۱۴۰۰ ۴:۲۳ ق٫ظ

سلام خوبید . من ذخیره ی دکترای تخصصی ۱۴۰۰هستم. و از شهریور ۱۴۰۰ منتظر اعلام تکمیل ظرفیت هستم. ولی متاسفانه خبر خوشحال کننده ای نشده. امیدوارم حق من نوعی ضایع نشود و حق به حقدار برسد و در بهمن ۱۴۰۰ تکمیل ظرفیت دکترای تخصصی ۱۴۰۰ اعلام شود.

فریبا
دی ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۹ ب٫ظ

منتظر اعلام تکمیل ظرفیتم! بیصبرانخ… یکی از مسئولین پاسخگوی اینهمه خواهش و تمنا باشه لطفا

بخشی
آذر ۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۲ ب٫ظ

تکمیل ظرفیت رو پیگیری کنید شما رو به خدا من با رتبه ۲۸ پذیرفته نشده ام موقع مصاحبه هم استاد تازه بند کفش خود را می‌بست ،یکی از اساتید هم داخل خودرو تو ترافیک بود و اینترنت هم قطع و وصل میشد ،اخه تو سه دقیقه مجازی مگر میشه فهمید .

سحر
دی ۲۶, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  بخشی

چه رشته ای هستین؟

Z
آذر ۱, ۱۴۰۰ ۸:۲۱ ق٫ظ

هنوز هم دیر نشده لطفا تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد (۱۴۰۰)برگزار کنین ،آدم و پشیمون میکنین ادامه تحصیل بده

بهراد
آبان ۶, ۱۴۰۰ ۹:۴۰ ب٫ظ

#تکمیل ظرفیت دکترا ۱۴۰۰ لطفا

شاهان
آبان ۱۲, ۱۴۰۰ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  بهراد

پی اچ دی تست لطفا تکمیل ظرفیت دکتری را پیگیری کنید

Z
آذر ۱, ۱۴۰۰ ۸:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  بهراد

مگه تو خواب دیگه،مملکت گل و بلبل هیچی توش در نمیاد

Anonymous
آبان ۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۳ ب٫ظ

سلام دوستان، تکمیل ظرفیت چی شد؟ کنسل شد دیگه؟

مهسا
آبان ۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  Anonymous

سلام
چیزی نگفتن همچنان؛ نه درمورد برگزاری و نه عدم برگزاری …

سارا خ
آبان ۱۷, ۱۴۰۰ ۵:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام وقت بخیر … باز هم در مورد تکمیل ظرفیت چیز جدیدی اعلام نشده است؟ تشکر از پاسخ شما….

سارا خ
مهر ۲۸, ۱۴۰۰ ۰:۲۲ ق٫ظ

#تکمیل ظرفیت دکترا ۱۴۰۰ لطفا

سارا
مهر ۲۸, ۱۴۰۰ ۰:۲۱ ق٫ظ

خواهش میکنیم لطفا تا پایان مهر تکلیف تکمیل ظرفیت دکترا مشخص شود من با یک نفر اختلاف رد شدم رتبه ام ده، آخرین نفر پذیرشه شده نه!! لطفا تکمیل ظرفیت دکترا ۱۴۰۰ را تا پایان مهر اعلام کنید برای پذیرش نیمه دوم سال تحصیلی لطفا. ظرفیت دکترا اونم آزاد خیلی دانشگاه ها خالی مانده است

Someone
مهر ۲۲, ۱۴۰۰ ۷:۰۷ ق٫ظ

من با یک عدد اختلاف در تراز، یعنی به جای مثلاً تراز ۴۵۰۶ شدم ۴۵۰۵ و به همین دلیل به مصاحبه دعوت نشدم. مسئولین برگزاری باید بدونن که برگزار نکردن تکمیل ظرفیت می‌تونه بیشترین آسیب رو از هر نظر به داوطلب بزنه و احتمالاً برای همیشه از چرخه علمی حذفش کنه. برای یک عدد کم یا زیاد یک سال دیگه تلاش کردن مصداق بارز جنونه!!!

S
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۶:۰۰ ب٫ظ

باسلام،تکمیل ظرفیت ،یک تقاضای معمولی نیست بلکه به اندازه‌ی ارزش یکسال عمریک داوطلب قیمت داره وقتی به خاطر یه بدشانسی کوچک به اندازه ی یک تارمو تا قبولی فاصله داشته ،باید ماه ها انتظار بکشه واسترس تحمل بکنه تا فرایند چندماهه ی آزمون دکترا به سر بیاد یک جوون هم انگیزشو برای ادامه ی تحصیل از دست میده وهم فاصله اش با مقطع قبلی زیاد میشه وخیلی چیزها را فراموش می کنه ،ای کاش یه نفر اهمیت می داد

ندازارعی
مهر ۱۱, ۱۴۰۰ ۷:۰۱ ب٫ظ

خواستار تکمیل ظرفیت پذیرش در دکترا

عبدالرضا اسدی
مهر ۷, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۶ ب٫ظ

لطفا تکمیل ظرفیت دکتری را ۱۴۰۰بگذارید .

دانشجو
مهر ۷, ۱۴۰۰ ۹:۳۴ ق٫ظ

لطفا تکمیل ظرفیت دکترا ۱۴۰۰ اعلام شود لطفا

mahsa
مهر ۶, ۱۴۰۰ ۶:۲۷ ب٫ظ

امیدواریم که تکمیل ظرفیت بزارن

مونا
مهر ۵, ۱۴۰۰ ۳:۱۷ ب٫ظ

سلام کاش امسال حالا که وزیر علوم هم تغییر کرده تکمیل ظرفیت برامون بزارن

محمد
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۰:۱۷ ق٫ظ

امسال ۱۴۰۰ حتما تکمیل ظرفیت انجام میشه چون بنده خیلیا را میشناسم که در دانشگاه ازاد پذیرش شدن ولی به خاطر هزینه بالا ثبت نام انجام ندادن

منتظرین
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۷:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

ادامه فرمایش محمد . خوب مگه اینها از همون اول هزینه ها رو نمیدونند که شرکت میکنند و حق نفرات بعدی رو ضایع میکنند . خوب اگه میخواستند نرند چرا اصلا شرکت کردند . میدونید چقدر از داوطلب ها فقط بخاطر همین ها شدند نفر بعدی

ایمان
شهریور ۳۰, ۱۴۰۰ ۸:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  منتظرین

من با نظر شما ( منتظرین ) موافقم، من یکی از اون نفراتم، وقتی میدونن هزینه بالاست چرا شرکت میکنن؟
یعنی فقط صرف شرکت کردن و قبول شده و نرفتن!!!!!
اگر قرار نیستی بری چرا شرکت میکنی؟ که اینجوری ماها باید چشم انتظار تکمیل ظرفیت باشیم، یا حداقل ۱ سال دیگه صبر کنیم…
این آخر نامردیه

کیمیا
شهریور ۲۷, ۱۴۰۰ ۲:۰۰ ب٫ظ

با سلام، اینجانب فارغ التحصیل برتر دانشگاه روزانه دولتی دانشگاه تهران، در روز مصاحبه کمتر از سه دقیقه با من مصاحبه شد و مطلقا در ارتباط با انتخاب اولم سئوالی نشد. متاسفانه نحوه مصاحبه ۱۰۰ درصد نمایشی بود. به نحوی که در عکس العمل به عدم پذیرش فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد در دانشگاه های دولتی انجام گردید. تاسف و صد تاسف با این اساتید دانشگاه ازاد و نحوه مصاحبه انان. سازمان سنجش متاسفانه برای اساتید رانت ایجاد کرده است.لطفا تقاضای تکمیل ظرفیت دکتری را پیگیری نمایید و نمره آزمون را ملاک قرار دهید.

فاطمه فردوسی
شهریور ۱۴, ۱۴۰۰ ۱:۳۰ ب٫ظ

با عرض سلام وادب .جناب اقای جباری من که شما را نمی شناسم ولی از اینکه پیام امیدوارکننده وانرژی مثبت به گروه بخشیدید واقعا از شما سپاسگزارم .همه میدونند تکمیل ظرفیت وجود دارد اخه مگه ما چیز خلافی از مسئولین می خواهیم به جز ادامه تحصییل این از چه زمانی کار خلاف محسوب شده اصلا خودکنکور اشتباه است چرا ماحق نداریم دررشته ای که دوست داریم ادامه تحصییل بدهیم مانند سایر کشورها .اقای جباری بزرگوار امکانش هست مرحمت نمایید وتجربیات خودتون رو درتکمیل ظرفیت وچگونگی ان تشریح بفرمایید من دکترا قبول شدم ثبت نام هم نموده ام ولی سازمان سنجش اصلا درپیام نگفته چگونه وکجا مصاحبه انجام میشود تا این حد درحق من ظلم شده.شاید مسائلی باشد که نتوانید اینجا بگویید ولی عاجزانه خواهش می کنم به گونه ای که به ضرر شما تمام نشود کمک کنید من حقم را بگیرم دعگوی همیشگی شما هستم .لطف حضرتعالی مستدام

نگار جمشیدی
مرداد ۳۱, ۱۴۰۰ ۴:۵۶ ب٫ظ

سلام تمسال تکمیل ظرفیت دکتری برگزار می وشود؟

بهنام
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۵ ب٫ظ

سلام دوستان از دانشگاه پیام نور به من زنگ زدند و گفتن توی تکمیل ظرفیت دکتری قبول شدین و مدارکتون بیارید برای ثبت نام. بهم گفتن از سازمان سنجش یک نامه برامون ارسال کردن و نوشتن شما رو پذیرش کنیم. من هم رفتم ثبت نام کردم.

میثم
بهمن ۲۹, ۱۳۹۹ ۰:۴۶ ق٫ظ

سلام. دوستان اینو بهتون بگم خاطر جمع باشید اگه اینا میگن ظرفیت دانشگاهها پر شده و دیگه نیاز ی به تکمیل نداریم همش الکیه دروغ میگن . من خودم رفتم دانشگاه شهر خودمون پرسیدم گفتن ما هرسال ۶نفر ظرفیت دکترا در رشته خودم داریم ولی فعلا ۲ نفر اومدن بقیش خالیه .حتی میگن به سازمان سنجش برای تکمیل ظرفیت در خواست کردیم که اقا اجازه بدین پرشون کنیم جوابی نمیدن. همش دروووووووغغغغغغغه.
پس هرچه تونستین بنویسین . نظر بدین هرچه تعدادمون یعنی تعداد نظرات زیاد تر بشه به خواست خدا اخرش میذارن چون مجبورن چون دانشگاهها برای پرداخت حقوق کارکنانشون معطلن.مجبورن تکمیل ظرفیت بذارن. پس از کجا این همه هزینه ها رو میخوان جبران کنن؟ پس خواهشا هرچه تونستین نظراتتون رو زیاتر کنین…

Nasim
بهمن ۲۹, ۱۳۹۹ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

دوست گرامی بنظرتون امیدی هست که بین الملل آزاد کیش هم تکمیل ظرفیت داشته باشه؟؟؟

علی
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  Nasim

خودتون تماس بگیرید انشاالله پذیرش می‌کند.توی این مملکت کاری نیست که نشدنی باشه.

Nasim
اسفند ۵, ۱۳۹۹ ۶:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام. آقای علی با کجا تماس بگیرم؟ اصلا هیچ تلفنی پاسخگو نیست…

محمود منصور
مهر ۱۸, ۱۴۰۰ ۶:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  Nasim

حتما هست ..شما تماس بگیرید..من قبول شدم اونحا ولی نرفتم..امثال من زیادن..چون علوم تحقیقات هم قبول شدم اینجا ثبت نام کردم

نامدار
آبان ۱۳, ۱۴۰۱ ۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  Nasim

کاش بین الملل کیش تکمیل ظرفیت بزاره در مقطع دکترا

پیام سلطانیان
بهمن ۱۱, ۱۴۰۰ ۴:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  میثم

سلام خوبید خدا کنه تکمیل ظرفیت دکترای ۱۴۰۰ رو در بهمن ۱۴۰۰ اعلام کنند. و ما از این بلاتکلیفی قبل از آزمون دکترای ۱۴۰۱ دربیاییم.

مهدی
بهمن ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۴ ب٫ظ

امروز ۲۶ بهمن ۹۹ از دانشگاه پیام‌نور به من تماس گرفتن و گفتن دکتری تکمیل ظرفیت قبول شدی پاشو بیا ثبت نام

..
بهمن ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

جدی؟!
امکانش هست که تکمیل ظرفیت اعلام کنند که ما هم نزدیکتر بیایم؟!

میثم
بهمن ۲۹, ۱۳۹۹ ۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام. پس اگه از پیام نور زنگ بزنن حتما ازاد نیز حلله دیگه؟؟؟؟

امیرحسین حامدی
آبان ۷, ۱۴۰۱ ۷:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

فعلا برای اینکه همه ثبت مجددا کنکور۱۴۰۲ثبت نام کنند و منبع درآمدی باشه برای جبران کمبود بودجه ، در اعلام کردن تکمیل ظرفیت تعلل میکنند.

امین
بهمن ۱۹, ۱۳۹۹ ۱:۰۰ ق٫ظ

من دکتری زلزله ۵۰شدم انتخاب رشته کردم ولی چون مقاله نداشتم برای مصالحه مدارک نفرستادن چندین دانشگاهمم قبول شدم تکمیل ظرفیت ندارن بخاطر کرونا نتونستم مدارک بدم اگه کسی راهی می‌دونه کمکم کنه ممنون

رحمت الله قراخانی
بهمن ۱۲, ۱۳۹۹ ۸:۳۰ ب٫ظ

سلام خواهشا اگر امکان داره زمان تکمیل ظرفیت دکتری ۹۹را اعلام کنید با تشکر

معصومه
دی ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۰ ب٫ظ

سلام من توثبت نام واسه دکترا جاموندم آیا کسی راهی بلده بتونم شرکت کنم توآزمون دکترا ممنون میشم راهنمایم کنید

علی
بهمن ۱, ۱۳۹۹ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  معصومه

شما فعلا کار خاصی نکن بشین درساتو بخون ساعتت رو هم کوک کن واسه سال دیگه بیدارت کنه جا نمونی.

الی
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۷:۳۱ ب٫ظ

حدنصاب مصاحبه حذف شد اما عملا در سالهای اخیر دانشگاه های خوب در تمام گرایش ها پذیرش داشتند آیا ؟/

مهسا
دی ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  الی

سلام
امسال (یعنی کنکور ۱۴۰۰) مجدد قرار هست که حدنصاب نمره مصاحبه در پذیرش نهایی اعمال بشه.

محسن
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

سلام
کسی از دوستان خبری از تکمیل ظرفیت داره؟
با اون شرایط مصاحبه ها(تلفنی یا تصویری) اگه تکمیل ظرفیت برگزار نکنن واقعا اجحاف بزرگی در حق شرکت کنندگان شد.

حسین علیمرادی
دی ۱۷, ۱۳۹۹ ۹:۴۴ ب٫ظ

سلام .ظر فیت ها را با سلیقه وفرمایش پر کردید تکمیل ظرفیت را هم برقرار نمی کنید اینقدر ضایع شدن حق .

Nikoo
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۱:۲۵ ق٫ظ

اقا کی میگن تکمیل ظرفیت اعلام میشه؟

مهسا
دی ۱۸, ۱۳۹۹ ۹:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  Nikoo

سلام
تکمیل ظرفیت در مقطع دکتری برگزار نمیشه متأسفانه. سال گذشته هم برگزار نشد.

ضحی
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۶ ب٫ظ

سلام چطور باید درخواست اعلام تکمیل ظرفیت مقطع دکتری ۹۹ را پیگیری کرد؟؟؟

مهسا
دی ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  ضحی

سلام
اگر چه بعید هست برگزار بشه، چون دانشگاه ازاد هم اعلام کرده که ظرفیتش تکمیله، اما میتونید از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش درخواستتونو مطرح کنید.

محمد عبدالهی زمهریر
آذر ۲۱, ۱۳۹۹ ۶:۱۹ ب٫ظ

سلام بچه صرفا جهت راهنمایی
به نظر شما بزرگواران ثبت نام در دکتری مدیریت صنعتی گرایش or در واحد تهران جنوب دانشگاه ازاد ارزش داره یا هدر رفتن پول و عمر و جوانی است و حاصلی نداره ایا واحد تهران جنوب واحد مناسب است ایا نامش این واحد را می توان دانشگاه گذاشت و یا اینکه کارخانه تولید و فروش مدرک بی ارزش و بی اعتبار است

حسین محسنی
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۲۸ ب٫ظ

سلام دوستان
من یه توضیحی بدم
انقدر تحلیل الکی نکنید و به همه استرس ندید
من خودم بافت قبول شدم و نرفتم
حالا
مگه دانشگاه بافت قراره جای منو خالی بذاره
مگه براشون صرف میکنه
پس
حتما برای پر شدن جای من باید نفر بیاره
متوجه شدید
یعنی تکمیل ظرفیت میاد

Z
آذر ۱, ۱۴۰۰ ۸:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  حسین محسنی

هی

صادق
آذر ۱۰, ۱۳۹۹ ۹:۱۳ ب٫ظ

تو صفحه اینستاگرام همین سایت نوشتن که مسئولین گفتن امسال تکمیل ظرفیتی نخواهد بود….

Y
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  صادق

واقعا؟؟ یعنی دیگه امسال امیدی به تکمیل ظرفیت نیست؟؟

ناشناس
آذر ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

سلام منکه مصاحبه دکتری شرکت کردم همش پارتی بازی چراحق خوری خب لااقل تکمیل ظرفیت بذاریدبرای دانشگاه آزادرشته های علوم انسانی بخداانسانیم نه حیوان بامعدل عالی رفتیم بالاحالاهم پارتی بازی آخه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حسین علیمرادی
آذر ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۲ ق٫ظ

سلام .کسی نیست تا به درخواست های ما در زمینه تکمیل ظرفیت جواب بدهد؟

بهار
آذر ۷, ۱۳۹۹ ۳:۰۶ ق٫ظ

نه. مسئولین اینجا نیستن.

ز
آذر ۷, ۱۳۹۹ ۵:۰۰ ب٫ظ

از phdtest می خواهیم که تکمیل ظرفیت سال۹۹ را پیگیری کنند، من تمایل دارم جابجا شوم.

ثریا
آذر ۶, ۱۳۹۹ ۲:۱۴ ق٫ظ

حق ما هست که فرصت مجدد در مرحله تکمیل ظرفیت داشته باشیم.سال سخت و با استرسی پشت سر گذاشتیم

..
آذر ۴, ۱۳۹۹ ۶:۰۶ ب٫ظ

کسی آیا با دکتر طهرانچی ارتباطی دارد؟ اطلاعی دارید که امسال تکمیل ظرفیت است یا نه؟

یاس
آذر ۵, ۱۳۹۹ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ..

کاش همه درخواست بدهن برای تکمیل ظرفیت دکتری من خودم درخواست دادم توسایت سازمان سنجش

..
آذر ۵, ۱۳۹۹ ۹:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  یاس

لطفا در سایت دانشگاه آزاد هم درخواست بدهید

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین علیه السلام
آذر ۲, ۱۳۹۹ ۹:۱۹ ب٫ظ

بسمه تعالی
با عرض سلام و تشکر اززحمات شما امیدواریم امسال برای دکتری ۹۹ تکمیل ظرفیت قایل شوید ان شاءالله, واقعا هیچ موقع اینچنین تمام دنیا به هم نریخته بود کرونا روی هم چیز تاثیر گذاشته ما انتظار داریم شمااین مورد رو اعمال بفرمایید خداوند ازتون راضی باشه

دکتری ۹۹_۱۴۰۰
آذر ۳, ۱۳۹۹ ۷:۵۹ ق٫ظ

در خواست تکمیل ظرفیت دکتری به دلیل مصوبه ای قانونی که وزارت علوم داده که تکمیل ظرفیت دکتری را ممنوع کرده در خواست ما غیر قانونی محسوب می شه لیکن ما باید دادخواست الکترونیکی از درگاه دیوان عدالت اداری بدهیم که هنوزم دیر نشده که ۲ هفته ای بررسی می شه تا مصوبه وزارت علوم را باطل کند

..
آذر ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۳ ق٫ظ

پارسال برای ارشد تکمیل ظرفیت اعلام کردند.
امسال هم اگر بخواهند اعلام میکنند، به نظرم باید به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و سنجش ایمیل زد.

احمد رضا
آذر ۳, ۱۳۹۹ ۱:۴۱ ب٫ظ

شما دادخواست دادی؟ رسیدگی شده؟

دکتری ۹۹_۱۴۰۰
آذر ۳, ۱۳۹۹ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  احمد رضا

شما دادخواست بدهید مگه من فقط ذینفع ام شما کنار گود بشینید فقط تا اتفاقی افتاد شما متنعم بشوید

احمد رضا
آذر ۳, ۱۳۹۹ ۷:۵۲ ب٫ظ

شما حاضری خودتم ضرر کنی تا یه موقع کسی دیگه منفعت نبره از کار شما؟
من هم دادخواست میدم دوست عزیز، فقط میخواستم بدونم شما که نظرش رو دادی انجام دادی و به نتیجه رسیده یا نه

حسن
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۳:۱۴ ق٫ظ

ممنون حاج اقا

علی
آبان ۲۹, ۱۳۹۹ ۸:۰۹ ب٫ظ

تکمیل ظرفیتی در کار نیست!!

حسین علیمرادی
آبان ۲۹, ۱۳۹۹ ۴:۳۶ ب٫ظ

سلام.پدیرش در دکتری انحصاری است.حق ما ضایع شده .دو سال تلاش کردم بی فایده .عده ای سال اول یا شرایط پذیرش شدند.

علی
مرداد ۲۵, ۱۴۰۰ ۸:۴۷ ب٫ظ

من ده ساله امتحان می دم

خسته
آبان ۲۹, ۱۳۹۹ ۱:۵۳ ب٫ظ

تکمیل ظرفیت برگزار بشه به خدا حقمون ضایع شده

مهدی
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  خسته

انشاالله

امین
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۵۷ ب٫ظ

واقعا انصاف نیست خداکنه کاری کنن حقمون ضایع نشه توکلت علی الله

خدیجه شیرازی
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸ ب٫ظ

من مجاز به انتخاب رشته در زبان و ادبیات فارسی شدم ولی بعد از امتحان کنکور دخترم در تا یخ ۹۹/۵/۳۰ به شهرستان رفتم و دستر سی به رسانه خبری نداشتم ، ای کاش برای ما جامانده ها تکمیل ظرفیت در رشته پژوهش محور باز می شد . حتی مقاله معلم در مثنوی را با ‌کمک خانم دکتررازقی نوشتم و ایشون مرا تشویق به این شیوه تحصیل کرد.

کمال
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۷:۲۸ ب٫ظ

سلام.من مجاز به انتخاب رشته در مقطع دکتری غیر روزانه بوده ام اما انتخاب رشته نکردم آیا میتونم برای تکمیل ظرفیت ثبت نام کنم؟

بهار
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  کمال

خیر

سحرناز
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱ ق٫ظ

باسلام ،دوستانی که موافق تکمیل ظرفیت هستند همه مایک تقاضایی به وزیر علوم بایستی بنویسیم و حداقل ۵۰۰۰ نفر امضا کنند وبه نماینده های مجلس مشکلمان رامطرح کنیم تااین موضوع تکمیل ظرفیت سراسری وآزاد را درمجلس مطرح کنندورسانه ای شود تابه نتیجه برسد وگرنه باپیام نمی شود این موضوع را عملی کرد پس تا دیر نشده اقدام کنیم متشکرم

علی
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  سحرناز

کجا باید امضا کن

خادم
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۸:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  سحرناز

بله حتمااااا

سحرناز
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  خادم

من باتمسخر ننوشتم که باتمسخر جواب میدهید، ازجایی مطمئن پرسیدم تقاضا کتبی به آقای دکتر غلامی باامضا وبعددادخواست به دیوان عدالت اداری تا مجوز تکمیل ظرفیت داده شودکه این خواسته عملی شود .

امین
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  سحرناز

عزیز بگین فقط کجارو امضا کنیم تا وقتش تموم نشده

سحرناز
آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  امین

همه دوستان دیوان عدالت اداری یا وزارت علوم جمع شوید ودوتا تقاضا به هردو سازمان باامضا جمعی بدهیم تارسیدگی شود تاقبل از پنجم آذر ماه اینقدر دست دست کردن ما اوضاع رابدتر میکند مامتقاضی هستیم ودنبال حق مان باید باشیم خودبخود که کاری انجام نمیشود.

..
آذر ۱, ۱۳۹۹ ۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سحرناز

در این وضعیت قرنطینه که نمیشه جایی رفت.
ایمیل و نامه الکترونیکی بهتر است.
یک کاربر آقا سلیم وجود داشت ایشان کجاست؟

مهدی
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۰:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  سحرناز

ایده خوبی هستش با امضاء

خواستار مراجعه به دیوان عدالت اداری
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۳ ق٫ظ

بچه ها سلام من امروز با دکتر ابراهیم خدایی در خصوص تکمیل ظرفیت دکتری ۹۹ صحبت کردم ایشان فرمودند که چون مصوبه وزارت علوم هست در خواست شما و برخی داوطلبان در سامانه سنجش مبنی بر تکمیل ظرفیت دکتری ۹۹ غیر قانونی محسوب می شود . لیکن ایشان فرمودند شما می توانید ا((ز طریق دادخواست در دیوان عدالت اداری خواستار لغو ممنوعیت تکمیل ظرفیت دکتری )) شوید و دیوان رای بدهد گفت اگه تا نیمه اذر این کار بشه حتما پیگیر خواهیم شد

مریم
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۰۳ ب٫ظ

من والا موندم، اگه غیر قانونیه چرا وقتی میریم تو قسمت درخواستها میاره تکمیل ظرفیت، تا نیمه آذر دیگه تمومه دا، ۳ ماه موند برا کنکور ۱۴۰۰، از هر دو میمونیم، اگه قرار بر تکمیل ظرفیت باشه نهایت تا ۳۰ آبان باید بگن.

خادم
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

بله واقعا. من الان نمیدونم ثبت نام کنم یا نه؟؟

ز
آبان ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۵۳ ب٫ظ

چطور باید به دیوان عدالت اداری درخواست داد؟ در سایت امکان پذیر است؟ من دوست دارم بیام شهر نزدیک تر ، تازه شهریه هم قرار بود افزایش نداشته باشه خیلی زیاد شده.

علی
آبان ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  ز

بله ولی باید برین به شعب دادگستری اونجا ی رمز بهتون میدم که به وسیله اون میتونین از طریق سامان سجاد درخواستتون در دیوان مطرح کنین.

مهمان
آبان ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۵ ق٫ظ

سلام
اگه بخواد از طریق دیوان پیگیری بشه و مصوبه لغو بشه برای کنکور امسال که هیچ فایده ای نخواهد داشت…….¡¡¡¡¡

خادم
آبان ۲۴, ۱۳۹۹ ۹:۵۰ ب٫ظ

تکمیل ظرفیت دکتری خصوصا ازاد. سیستم مصاحبه دکتری خیلی بد بود..

حسین علیمرادی
آبان ۲۳, ۱۳۹۹ ۸:۳۹ ب٫ظ

سلام.تکمیل ظرفیت برای سال ۹۹ بجا ودرست است.چون ظرفیت های خالی باز هم وجود دارد.

ز
آبان ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۳ ق٫ظ

لینک تکمیل ظرفیت

https://www.farsnews.ir/my/c/40800

مرادی
آبان ۲۳, ۱۳۹۹ ۶:۴۳ ب٫ظ

لطفا پیگیر تکمیل ظرفیت باشید.متقاضیان هم از طریق قسمت درخواست ها سازمان سنجش وارد شوید و درخواست تکمیل ظرفیت بدین بلکه تجدید نظر کنند.
https://request.sanjesh.org/noetrequest/login/Default.aspx

Y
آبان ۲۳, ۱۳۹۹ ۴:۵۱ ب٫ظ

تو رو خدا بگین تکمیل ظرفیت اعلام میشه یا نه؟ پس کی دیگه میخوان اعلام کنن؟

م
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۵:۴۷ ب٫ظ

سلام، من الویت اولم دعوت به مصاحبه نشدم ولی الویتهای بعدیم دعوت شدم، چون نمیتونم غیر شهر خودم جای دیگه برم مصاحبه نرفتم، در صورت تکمیل ظرفیت و خالی بودن امکان داره دانشگاه مد نظرم که الویتم اولم بود ترازشو پایین بیاره؟ ممنون میشم جواب بدین.( منظورم دوره های روزانه است)

اریا
آبان ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۰۶ ب٫ظ

سلام دوستان کسی اطلاع داره اگر واحدی که قبول شدیم ثبت نام کنیم بعدا اگر تکمیل ظرفیت بیاد میشه جابجا کرد ؟من سر در گم شدم

حسین علیمرادی
آبان ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۰۷ ب٫ظ

سلام.چرا عده ای با انواع سهمیه قبول می شوند ما که دو سال معرفی شدیم به مصاحبه پذیرفته نشدیم.پس تکمیل ظرفیت را برگزار کنید.

سارا
آبان ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۴ ب٫ظ

موافقم تکمیل ظرفیت

اریا
آبان ۱۸, ۱۳۹۹ ۴:۱۲ ب٫ظ

سلام دوستان کسی میتونه راهنمایی کند اگر دکتری واحدی که قبول شدم ثبت نام کنم و تکمیل ظرفیت بیاد میتونم شرکت کنم و واحد دیگری ادامه بدم ؟؟بخاطر این موضوع من فعلا اقدام نکردم!

ز
آبان ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  اریا

من هم همین مشکل رو دارم، شماره سازمان هم که دائم اشغال هست.

قاسمی
آبان ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

سلام من همسرم به خاطر یه اختلاف قبول نشدن از همون دانشگاه تماس گرفتن که دو نفر قبولی به علت عدم فارغ التحصیلی نتونستن ثبتنام کنن و کلا دانشجو دکترا ندارن خب اینجوری فرصت الکی از دست میدیم

بهار
آبان ۱۸, ۱۳۹۹ ۸:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  قاسمی

میشه واضح تر توضیح بدین؟

زارع
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۱:۰۰ ب٫ظ

با سلام لطفا تکمیل ظرفیت را انجام دهید من از نظر خودم خوب در مصاحبه ظاهر شدم ولی فکر کنم قطعی صدا باعث شد نتونم خودم را خوب نشان دهم وقبول نشدم

مریم
آبان ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  زارع

موافق تکمیل ظرفیتم

سحرناز
آبان ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

باسلام لطفا آقای وزیر علوم وآقای دکتر خدایی لطفأ تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری بگذارید رتبه های تک رقمی ودورقمی نتوانستند مصاحبه کامل بدهند وقبول نشده اند وبا این مصاحبه مجازی ناقص اجحاف درحق آنان شده است خواهش میکنم توجه بفرمایید .

ز
آبان ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

کسی خبر دار نیست که تکمیل ظرفیت هست یا نیست؟

مجید
آبان ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۵ ب٫ظ

سلام خواهش میکنم به مسئولان سازمان سنجش اعلام کنید تکمیل ظرفیت دکترای تخصصی ۹۹ را انجام بدهند یه کمی تراز مصاحبه دانشگاه پیام نور را اگه پایین‌تر از دانشگاه روزانه ای که محبت کردند ترازو بخوبی اعلام کردند پایین‌تر اعلام کنند قطعا ما هم می‌توانیم در دانشگاه پیام نور قبول بشیم متاسفانه بر اتر یه اشتباهی که کافی‌نت انجام داد علاوه بر اینکه مصاحبه دادم ولی از گردونه سازمان سنجش حذف شدم بخدا کافی نت اشتباه کرده بود وسهمیه برام زده بود تازه اگه فقط ۱۰۰ نمره متلا دانشگاه پیام نور یا شبانه وپردیسها پایینتر اعلام کنند چون زحمت زیادی تو ایام مصاحبه کشیدم شاید خدا کمک کنه ماهم جزو قبول شدگان بشیم باور کنید در ایام مصاحبه دوبرابر آنچه در آزمون دکترا خوندم تلاش کردم واقعا حیف شد کمک کنید تکمیل طرفیت اعلام بشه خدا خیرتان بدهد انشاءالله ممنونم از پیگیریهاتون

بهار
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

ببخشید! چرا میرید کافی نت؟ با گوشی هم میشه ثبت نام کرد؟ خیلی ها رو دیدم که گفتن تو کافی نت براشون مشکل پیش اومده. اصلا به کامپیوتر نیازی نیست.

مجید
آبان ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۱ ب٫ظ

سلام خواهش میکنم به مس/ولان سازمان سنجش اعلام کنید تکمیل طرفیت دکترای تخصصی ۹۹ را انجام بدهند یه کمی تراز مصاحبه دانشگاه گیام نور را اگه پایین‌تر از دانشگاه روزانه ای که محبت کردند ترازو بخوبی اعلام کردند پایین‌تر اعلام کنند قطعا ما هم می‌توانیم در دانشگاه پیام نور قبول بشیم متاسفانه بر اتر یه اشتباهی که کافی‌نت انجام داد علاوه بر اینکه مصاحبه دادم ولی از گردونه سازمان سنجش حذف شدم بخدا کافی نت اشتباه کرده بود وسهمیه برام زده بود تازه اگه فقط ۱۰۰ نمره متلا دانشگاه گیام نور یا شبانه وپردیسها گایینتر اعلام کنند چون زحمت زیادی تو ایام مصاحبه کشیدم شاید خدا کمک کنه ماهم جزو قبول شدگان بشیم باور کنید در ایام مصاحبه دوبرابر آنچه در آزمون دکترا خوندم تلاش کردم واقعا حیف شد کمک کنید تکمیل طرفیت اعلام بشه خدا خیرتان بدهد انشاءالله ممنونم از پیگیریهاتون

جهان پیما
آبان ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۱۳ ب٫ظ

سلام من دعوت یه مصاحبه نشدم البته چون فقط تهران رو زدم ایا امکانش هست تو تکمیل طرفیت دانشگاه ازاد اگه باشه شزکت داده شوم لطفا اگه کسی میدونه ممنون میشم زاهنماییم کنه

بهار
آبان ۱۶, ۱۳۹۹ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  جهان پیما

حتما باید مصاحبه داده باشید

ز
آبان ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

phd تست! لطفا پیگیری کنید و ببینید که تکمیل طرفیت است یا نیست؟ من هنوز ثبت نام کردم ، میخوام جابجا بشم.

حسن عبدالهی دلیل وند
آبان ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۵۵ ق٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/40800
کمپین تکیل ظرفیت دکتری ۹۹ نیازمند ۵۰۰۰ رای برای اجرایی شدن است

علیرضا
آبان ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

سلام دوستان عزیز، رتبه بنده با آخرین نفر پذیرفته شده یک عدد فاصله دارد چگونه باید متوجه شوم درصورتیکه شخصی، انصراف داده از ثبت نام دانشگاه آزاد که بنده جایگزین ایشان شوم؟؟؟؟
لطفاً راهنمایی بفرمایید
باتشکر

یدی
آبان ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

لطفا تکمیل ظرفیت بذاریییییید

رضا
آبان ۱۱, ۱۳۹۹ ۷:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  یدی

سلام موافقم،اگه سازمان لطف کننن بذارن برگزار بشه خیلی عالیه

سحرناز
آبان ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۴۵ ق٫ظ

باعرض سلام وتشکر از وزیر علوم باتوجه به خوب بودن رتبه بعضی ازداوطلبان دکتری خواهشمندم تکمیل ظرفیت دکترای سراسر یوآزاد بگذارید بعضی افراد باتوجه به مجازی بودن مصاحبه نتوانستند با اساتید مصاحبه داشته باشند واجحاف درحقشان شده است دانشگاه آزاد هم مصاحبه اش بسیار مشکل داشته است ودر واقع مصاحبه شان نناقص انجام شده است ودر خق داوطلبان اجحاف وبیعدالتی شده است

ابراهیم
آبان ۱۱, ۱۳۹۹ ۳:۰۶ ق٫ظ

با سلام. لطفا” تکمیل ظرفیت برای مقطع دکتری بگذارید.