مصاحبه با رتبه برتر کنکور دکتری 98 رشته مدیریت فناوری اطلاعات

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

سعید کاظم پوریان با شرکت در آزمون دکتری 98 موفق به کسب رتبه 8 کنکور در رشته مدیریت فناوری اطلاعات شده است. ایشان در حال حاضر دانشجوی روزانه دانشگاه علامه طباطبایی هستند.

آقای کاظم پوریان مقطع کارشناسی خود را در رشته مهندسی IT در دانشگاه صنعتی شاهرود به اتمام رسانده است و از مقطع کارشناسی ‌ارشد رشته مهندسی IT گرایش امنیت اطلاعات دانشگاه شاهد (بدون سهمیه) در سال 1392 فارغ‌التحصیل شده است.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

پی‎اچ‎دی تست: اولین ‎باری بود که دکتری شرکت می‎کردید؟

– خیر، اولین ‎بار در سال 1394 که از مقطع کارشناسی ‏ارشد فارغ‏‌التحصیل شده بودم در آزمون دکتری مهندسی فناوری اطلاعات شرکت کردم و رتبه 43 را به‎دست آوردم. در مصاحبه هم شرکت کردم، اما رد شدم؛ چرا که هنوز از پایان‌نامه کارشناسی ‎ارشد دفاع نکرده بودم و هیچ رزومه‎ای نداشتم. سال بعد از آن در کنکور شرکت نکردم. در سال 1396 در کنکور دکتری مدیریت فناوری اطلاعات شرکت کردم و رتبه 38 را به‎دست آوردم، آن سال استعداد تحصیلی را حدوداً 60 درصد زده بودم. برای دانشگاه علامه و دانشگاه تهران دعوت به مصاحبه شدم که مجدداً رد شدم؛ چرا که رزومه‌ای نداشتم. در سال 1397 هم در کنکور شرکت نکردم.

از سال 1396 تا 1398 مشغول جمع‌‏آوری رزومه بودم و از آذرماه 1398 تا زمان کنکور شروع به خواندن کردم.

پی‎اچ‎دی تست: چه رزومه‌ای داشتید؟

– 4 تا مقاله ترویجی، 7 تا مقاله کنفرانسی، 5 کتاب ترجمه‌شده، مدرک زبان MSRT با نمره 74 ، یک طرح پژوهشی همراه با یکی از اساتید دانشگاه تربیت مدرس. چهار توصیه‌نامه نیز داشتم.

پی‎اچ‎دی تست: از چه طریق با استاد دانشگاه تربیت مدرس آشنا شده بودید؟

– در محیط کار، یکی از اساتید با یک شرکت به ‎عنوان مشاور همکاری داشتند و ما هم در همان شرکت در حوزه دیگر مشاوره می‎دادیم. در آن زمان با همکاری یکدیگر بر روی یک طرح کار می‎کردیم.

 پی‎اچ‎دی تست: شیوه مطالعه شما چگونه بود؟

– من کلاس رفتم چون تغییر رشته داشتم، داخل تاکسی و اتوبوس و مترو و … همه جا کتاب دستم بود. چون سر کار می­‌رفتم و باید از همه زمان‌های خالی استفاده می‌کردم.

پی‎اچ‎دی تست: آیا کنکور رشته مدیریت IT به‎صورت جدا برگزار میگردد؟

– بله، رتبه من در سال 96، 38 بود که دانشگاه‎ها 17 نفر ظرفیت روزانه داشتند. امسال هم که 8 شدم و در مجموعه کنکور و مصاحبه رتبه یک، بخاطر این بود که کلاس رفتم و واقعا تمامی لحظاتی که ممکن بود درس خواندم. چون می‏‌دانستم با رتبه‎های دیگر شانس قبولی در دانشگاه پایین است. مثلاً رتبه‌های 6 و 7 و 8 و 10 هیچ دانشگاهی قبول نشدند.

پی‎اچ‎دی تست: در کدام کلاس شرکت کردید؟

– کلاس‌های مختلفی شرکت کردم، تئوری مدیریت آقای پرچ، آمار آقای تورانی، زبان آقای نیک‎پور. برای استعداد مطالعه نکردم، درس مدیریت از دیدگاه اسلام کلاس آنلاین آقای دکتر احسانی شرکت کردم. مدیریت دانش را خودم خواندم و تست‎های کنکور مربوطه را خوب زدم، MIS را هم نصفه خواندم.

پی‎اچ‎دی تست: چرا درس MIS را نصفه خواندید؟

– چون سؤالات متنوعی دارد و معمولاً سؤالات از منبع مشخصی مطرح نمی‎شود. کتابی که هم می‌خواندم خیلی روان نبود و پشیمان شدم.

پی‎اچ‎دی تست: ممکن است در این درس از مقاله‎ها هم سؤال بدهند؟

– صدرصد. هم این درس و هم درس مدیریت دانش به همین شکل هستند.

پی‎اچ‎دی تست: آیا در کنکور تست‏های مربوط به این درس را هم پاسخ دادید؟

– بله، همان‎طوری که می‎خواستم سؤالات کنکور را پاسخ دادم. دروس تخصصی را 45 درصد زدم، ولی در استعداد چیزی که می‏‌خواستم نشد، در درس زبان هم همین‏‌طور. هر دو درس را 30 درصد زدم. در حالی که من در کنکور مهندسی که شرکت کرده بودم 66 درصد زده بودم.

پی‎اچ‎دی تست: آیا تعداد پاسخ‏های منفی شما زیاد بود؟

– در درس استعداد بله، قسمت‎های اول را اولین باری بود که این‌قدر بد می‎زدم. ریاضی که خیلی ساده بود. من آن سالی که رتبه کنکور 38 شدم، 50 درصد استعداد زده بودم، نمی‎دانم چرا امسال این‌قدر بد زدم. اما در دروس تخصصی‌ فکر می‌کنم 47 سوال را پاسخ داده بودم که فقط پاسخ 7 سوال غلط بود.

پی‎اچ‎دی تست: برای چند دانشگاه انتخاب رشته کردید؟

– من دو دانشگاه را انتخاب رشته کردم؛ دانشگاه علامه روزانه و دانشگاه تهران روزانه. سال گذشته دانشگاه‎های تربیت مدرس و شهید بهشتی هم پذیرش داشتند که امسال حذف شده بود. اول دانشگاه علامه و بعد دانشگاه تهران را انتخاب کردم.

پی‎اچ‎دی تست: دلیل این انتخاب شما چه بود؟

– چون گرایش دانشگاه علامه طباطبایی با شرایط تحصیلی و کاری من خیلی سازگارتر بود. گرایش این دانشگاه مدیریت خدمات و توسعه فناوری بود که مرتبط با کارم بود. برای همین دانشگاه علامه را اولویت اول خود قرار دادم. اصلا قرار نبود مصاحبه دانشگاه تهران را شرکت کنم، ولی در آخر تصمیم گرفتم بروم.

پی‎اچ‎دی تست: در دانشگاه تهران هم قبول شده بودید؟

– خیر، دانشگاه تهران نمره مصاحبه من را 17 یا 15 اعلام کرده بود که نمی‌دانم بر چه مبنایی بود، در حالی که در دانشگاه علامه من نمره 37 را گرفته بودم.

پی‎اچ‎دی تست: مصاحبه در دانشگاه علامه خوب بود؟

– بله، خوب بود. مصاحبه در دانشگاه تهران هم خوب بود، چون سؤالاتی از قبیل این‌که هدفت چیست؟ برای چه درس می‎خوانی؟ و از این دست سؤالات که از همه داوطلبان می‎پرسیدند را از من هم پرسیدند. به نظر من مصاحبه در دانشگاه تهران خیلی ملاک نیست. من دقیقا یادم می‌آید در این دانشگاه از من یک سؤال پرسیدند، من داشتم جواب می‎دادم که همه نمرات را برایم یک گذاشتند.

هیچ کدام از دانشگاه‎‎ها هم از من سؤالی مبنی بر این‌که چرا از رشته مهندسی به مدیریت آمدم نپرسیدند.

پی‌اچ‌دی تست: برای کنکور دکتری چه منابعی مطالعه کرده بودید؟

  • آمار: کلاس آقای طورانی و جزوات کلاسی ایشان
  • مبانی سازمان و مدیریت: کتاب آقای مقیمی- کتاب آقای پرچ- کلاس اقای پرچ
  • مدیریت از دیدگاه اسلام: کلاس آنلاین آقای احسانی و جزوه کلاسی ایشان
  • مدیریت دانش: کتاب آقای سهرابی- کتاب آقای قلیچ‌لی
  • سیستم‌های اطلاعات مدیریت (MIS): ترجمه کتاب لاودن
  • زبان: کتاب آقای نیک‌پور برای لغت- برای سایر موارد هم کلاس ایشان

مصاحبه با رتبه برتر دکتری 98 مدیریت فناوری اطلاعات رتبه برتر دکتری مدیریت فناوری اطلاعات

ثبت‌نام
باخبرم کن!

4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صادق
آذر ۲۳, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

خدا قوت پهلوان…

سعید کاظم پوریان
آذر ۲۳, ۱۳۹۸ ۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

زنده باشید

نگار
آذر ۲۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

سلام،ببخشید برای آزمون زبان msrt چه منابعی رو مطالعه کردید؟

سعید کاظم پوریان
آذر ۲۲, ۱۳۹۸ ۸:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  نگار

سلام خدمت شما. اون زمانی که آزمون دادم منبع خاصی نخونده بودم. ولی همون مواردی که معرفم کردم، برای آزمون MSRT هم هستن.