مصاحبه با رتبه برتر آزمون دکتری 98 رشته مهندسی و مدیریت ساخت

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

پوریا دشتی مقطع کارشناسی را در رشته مهندسی عمران دانشگاه رازی کرمانشاه گذرانده است. ایشان فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال 1398 می‌باشد و با شرکت در آزمون دکتری 98 موفق به کسب رتبه 3 در رشته مهندسی عمران گرایش مهندسی و مدیریت ساخت و پذیرش در دانشگاه امیرکبیر شده است.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

پیاچدی تست: درمورد رشته‌تان کمی توضیح می‌دهید؟

– این رشته در اصل زیرمجموعه­‌ای از مهندسی عمران می‎باشد، در واقع بخش اعظم مهندسی ایران را مهندسی عمران دربرمی‎گیرد، که گرایش‎های مختلفی از جمله مدیریت ساخت، سازه، ژئوتکنیک، هیدرولوژی، سازه‎های هیدرولیکی، مدیریت منابع آب و… دارد.

گرایش ما جدیدترین گرایش مهندسی عمران در ایران است که دانشگاه‎های معدودی آن را در مقطع ارشد و دکتری ارائه می‏کنند. البته در شهرستان‎ها در حال جذب هیئت علمی برای این رشته هستند ولی در تهران امسال در سه دانشگاه تهران، امیرکبیر و علم‎ و ‎صنعت پذیرش صورت گرفت. در سال گذشته دانشگاه شریف نیز در این رشته پذیرش داشته است.

در این گرایش تعداد شرکت‌کننده‎ها به دلیل شناور بودن آن زیاد است و همین‎طور این‎که کسانی که سابقه کارهای اجرایی در کارگاه‌های عمرانی علی‌­الخصوص مدیران پروژه و سرپرست­‌های کارگاه‌­های عمرانی به این رشته روی می‎آورند. کاری که من کرده‎ام این است که منابع را تهیه و شروع به مطالعه کرده‎ام.

پیاچدی تست: چطور منابع را شناسایی کردید؟

– در کنکور دکتری همان‎طور که در جریان هستید، دروس عمومی شامل زبان و استعداد تحصیلی مطرح است. در مورد درس‎های تخصصی، درس تحلیل سازه­‌ها و مقاومت مصالح که از دروس کارشناسی است و دو درس برنامه‎ریزی و کنترل پروژه و روش ساخت که از دروس تخصصی ارشد می‎باشند و به دلیل ضریب آن تعیین‌کننده هستند. در واقع من منابع را دیر متوجه شدم، ولی به‎هر‎حال متوجه شدم و توانستم از آن استفاده کنم.

پیاچدی تست: چرا مواردی را که می‎فرمایید دیر متوجه شدید؟

– خودم دیر شروع به مطالعه کردم. من از اول دی ماه تصمیم به مطالعه کردم و در کنار آن مشغول به کار نیز بودم. تقریباً شبی دو یا سه ساعت مطالعه می‎کردم و در کانال تلگرامی شما عضو شدم. تقریباً یک ماه آخر بود که به طور جدی مشغول به مطالعه شدم که البته موفق هم شدم.

پیاچدی تست: بار اول بود که در کنکور دکتری شرکت می‌کردید؟

– بله، برای بار اول بود که در کنکور دکتری شرکت می­کردم.

پیاچدی تست: از چه زمانی مطالعه برای آزمون را شروع کردید؟

– شروع مطالعه از اول دی‌­ماه بود؛ اما به­‌طور جدی از اول بهمن ماه ادامه دادم.

پیاچدی تست: چگونه انگیزه خود را در طول درس خواندن برای کنکور حفظ می‌کردید؟

– برای من که قصد اپلای به کشورهای دیگر را نداشتم و هدفم پذیرش به عنوان عضو هیئت علمی بود، انگیزه‌­ای بهتر از این موارد وجود نداشت. چرا که راه پیشرفت خودم را وابسته به اخذ پذیرش دکتری می‌دانستم.

پیاچدی تست: منابع کنکور را چه‌طور شناسایی کردید؟

– همان‌طور که عرض کردم دانشگاه‌­های معدودی دروس تخصصی مدیریت ساخت را ارائه می­‌کردند که بنده با مطالعه جزوات اساتید این دروس در دانشگاه­‌های مختلف به تسلط نسبی بر سؤالات رسیدم.

پیاچدی تست: میزان مطالعه شما جهت آمادگی برای آزمون دکتری به چه صورت بود؟ به طور متوسط روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟

– من حدود یک ماه هر شب حدود 3 ساعت مطالعه داشتم و بعد از آن زمان مطالعه بنده تا حدود 8 ساعت در روز افزایش پیدا کرد.

پیاچدی تست: برای مطالعه دروس زبان و استعداد تحصیلی چه‌قدر زمان گذاشته بودید؟

– من طبق استراتژی که برای خودم تعریف کرده بودم، قصد پاسخگویی به سوالات زبان را نداشتم که همین عامل باعث شد که هم زمان مطالعه و هم زمان پاسخگویی به سؤالات درس زبان به سایر دروس اختصاص پیدا کند. در مورد استعداد تحصیلی هم خوشبختانه توانستم ظرف مدت 10 روز به تسلط نسبتاً خوبی برسم.

پیاچدی تست: بعد از کنکور در مورد سطح آزمون و نتیجه احتمالی خودتان چه فکر می‌کردید؟

– با اطمینانی که از دقت خودم در پاسخگویی به سوالات داشتم از رتبه تک‌رقمی مطمئن بودم و حتی امید داشتم که رتبه یک کنکور باشم.

پیاچدی تست: رزومه شما جهت شرکت در مرحله مصاحبه علمی چه بود؟

– پروژه کارشناسی ارشد بنده یک پروژه صنعتی بود.

در حال نگارش یک کتاب در زمینه فناوری بتن­‌های خاص بودم.

معدل کارشناسی ارشدم بالا بود.

دو مقاله کنفرانس ملی داشتم.

پیاچدی تست: در مصاحبه‌ کدام دانشگاه‌ها شرکت کردید و هر یک به چه نحوی برگزار شد؟

– من به دلیل زمینه کاری مورد علاقه خودم که تکنولوژی بتن بود ترجیح دادم که فقط مصاحبه دانشگاه امیرکبیر را شرکت کنم. چون اکثر اساتید حاضر در جلسه مصاحبه بنده را می­‌شناختند و از رزومه آموزشی من اطلاع داشتند. سؤالات بیشتر در مورد رزومه پژوهشی بنده بود.

پیاچدی تست: چه توصیه‌ای برای داوطلبان دکتری 99 دارید؟

– توصیه بنده این است که از همین الان مطالعه خود را شروع کنند، مراجع را به درستی انتخاب کنند تا از مسیر اصلی منحرف نشوند و از اصلی‌ترین مسئله در زمینه مطالعه یعنی برنامه­‌ریزی دقیق غافل نشوند.

پیاچدی تست: چه منابعی جهت آزمون دکتری مطالعه کردید؟

– منابع را به­‌طور کلی خدمتتان عرض می­کنم: برای استعداد تحصیلی مجموعه فیلم‌­های یکی از اساتید نوظهور در این بخش بود که کمک خیلی زیادی به من کرد. دروس تحلیل سازه‌­ها و مقاومت مصالح را از کتاب­‌های سری عمران و کتاب یکی از اساتید استفاده کردم و دروس برنامه‌­ریزی و کنترل پروژه و روش ساخت را از جزوات اساتید دانشگاه­‌های برجسته ایران استفاده کردم.

پیاچدی تست: حرف آخر …

– فرصت­‌هایی که بنده در همین چند ماه شروع دکتری تجربه کرده­‌ام، هیچ‌وقت نمی‌توانستم با مدرک کارشناسی ارشد به دست آورم. از این رو به دوستان عزیز پیشنهاد می­‌کنم که حتماً اقدام به اخذ پذیرش مدرک دکتری علی‌­الخصوص از دانشگاه‌­های معتبر ایران اقدام نمایند.

همچنین از سایت پی ­اچ دی تست نیز کمال تشکر را دارم که یک همراه خوب برای اطلاع از هر آن چه که مورد نیاز یک داوطلب کنکور دکتری از جمله اخبار و دسترسی به سؤالات سال‌­های اخیر می­‌باشد، برای بنده بود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

42 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
دی ۳۰, ۱۳۹۸ ۲:۳۳ ب٫ظ

سلام و عرض ادب خدمت دوستان
بنده کامنتها رو مطالعه کردم ولی واقعیت در جامعه دانشگاهی ما این طور قشنگ نیست و در مصاحبه متاسفانه عدالت رعایت نمیشه و بعضی ها رو فقط بخاطر دانش آموخته بودن در دانشگاه آزاد بدون هیچ دلیلی رد می‌کنند حتی اگر سابقه علمی خوب و متوسط به بالایی داشته باشن یعنی حکم می‌کنند بیشتر و دقیق بگم نود درصد دانش آموختگان آزاد حکم به خواندن دکتری در دانشگاه آزاد دارند، در حالی که زحمتی که این دوستان می‌کشند تا به دوستان دولتی برسند، هیچ در نظر گرفته میشه،
و در آخر آرزوی موفقیت برای دکتر پوریای عزیز رو دارم و به امید هیئت علمی شدن ایشون

مایسا
آذر ۲۵, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

میشه بگید چطورسی برنامه ریزی کردین ک تونستین دوماهه برسونین؟

سعید
آذر ۲۰, ۱۳۹۸ ۰:۰۴ ق٫ظ

سلام
بهتون تبریک میگم
لطف میکنید بگید چزوه دروس برنامه ریزی وکنترل پروژه وهمچنین روشهای ساخت که خوندیدروازکجا میشه تهیه کرد ومتعلق به کدوم اساتید هستن

پوریا دشتی
آذر ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

سلام با عرض باپوزش بابت تاخیر در پاسخگویی
دوست عزیز فکرکنم صحبت به صورت عمومی در مورد جزوات دروس باعث پیش اومدن بعضی مشکلات میشه. به همین دلیل اگه دقیقا اسامی اساتید ذکر نشه بهتره. در کل شما میتونید جزوه اساتید ۴ دانشگاه برتر ایران در زمینه مدیریت ساخت رو مطالعه بفرمایید.

پیمان
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۳:۴۶ ب٫ظ

هزاران درود و سپاس
آقای پوریا دشتی ارجمند ممنون که تجربیاتتان را بیدریغ برای علاقمندان علم و دانش بازگو کردین
امیدوارم در تمامی عرصه های علمی و پژوهشی موید و سرافراز باشین در پناه حق

پوریا دشتی
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  پیمان

تشکر از شما
انشالله موفق باشید

سمانه
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۳:۳۹ ب٫ظ

ممنونم از راهنماییتون آقای دشتی گرامی
ان شاالله در دوره دکترا هم، مثل مقاطع قبل، بدرخشید و یکی از برجسته ترین افراد در رشته تحصیلیتون باشید

پوریا دشتی
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  سمانه

خواهش میکنم
موفق و سربلند باشید

علوم انسانی
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۳:۰۵ ب٫ظ

به نظر من ایشان بخاطر قابلیت های تخصصی که در پروژه صنعتی سیمان نشان داده، توانسته خودش را به اثبات برساند. این یک نمونه رویکرد تقاضا محور دانشگاه ها است. مبارکتان باشد :)

پوریا دشتی
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  علوم انسانی

سپاس دوست گرامی

...
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۵ ق٫ظ

سلام جناب دشتی بزرگوار با آرزوی موفقیت روزافزون برای شما. واقعا که استعداد شما تحسین برانگیزهستش. ممنون از اینکه تجربیات ارزشمند خودتون رو در اختیار ما قرار دادید این حسن نیت شما رو میرسونه. کاملا واضح و روشنه که کسی که اینقدر عالی از پس درسای سخت رشته عمران بر میاد و رتبه تک رقمی کسب میکنه حتما در زمینه زبان هم استعدادهای خودش رو داره . براتون ارزوی موفقیت دارم…

پوریا دشتی
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  ...

ممنون از لطف شما
موفق و موید باشید

کنکوی
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۹:۱۱ ق٫ظ

سلام تبریک عرض میکنم امیدوارم همچنان شاهد موفقیت های روز افزون شما باشیم من شاغل هستم ا زمهرماه خیلی پراکنده مطالعه داشتم و به همین خاطر خیلی استرس و نامید هستم اگر بخوام از حالا جدی بخونم امکان دارم به نتیجه خوبی برسم ؟

پوریا دشتی
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  کنکوی

با عرض سلام
ممنونم از لطف جنابعالی
همانطور که در متن فوق نیز عرض کردم خود بنده هم فقط یک ماه اخر رو بصورت تقریبا تمام وقت مطالعه داشتم. الان هم وقت مناسبی جهت شروع هستش. با توکل به خدا و اراده محکم استارت بزنید حتما به نتیجه‌ای که مد نظرتون هستش میرسید. در ضمن به برنامه‌ریزی دقیق برای مطالعه توجه ویژه‌ای داشته باشید. موفق باشید

سمانه
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۸:۵۷ ق٫ظ

با سلام و ضمن آرزوی موفقیت برای آقای دشتی
سوالی که از ایشون دارم این هست که آیا در کنکور، ایشون به هیچ سوال زبان پاسخ نداند؟
چون من هم، زبانم ضعیفه مثل ایشون تصمیم گرفته بودم زبان رو پاسخ ندم. ولی مردد بودم.
جناب دشتی عزیز یعنی اگه به جای زبان، برای مطالعه سایر دروس وقت بذارم، امکان جبران زبان رو فراهم میکنه؟؟؟
ممنون میشم پاسخ دهید.
با تشکر

پوریا دشتی
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  سمانه

ضمن سلام و تشکر از شما
بنده توی متن مصاحبه هم عرض کردم که به نحوی پاسخ ندادن به سوالات زبان استراتژی بنده بود که خداروشکر جواب داد. البته این موضوع رو هم باید بگم که درصد زبان بنده در کنکور ارشد ۴۲ درصد بود که میتونست اینجا هم تکرار شه.

مجتبی
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۷:۰۵ ق٫ظ

متاسفانه برخی از افراد هجمه اوردن به این دوست گرامیمون…
دوستان توجه داشته باشید وقتی شخصی ده تا مقاله داره اما هنوز بلد نیست صحبت کنه… هنوز مدیریت زمان رو بلد نیست…و فکر میکنه صرف گذاشتن مقاله و مدرک زبان و کتابی که امروز دارن التماس میکنن پول بدید براتون کتاب چاپ کنیم و… اینطوری کسی قبول نمیشه.
اتفاقا من از یکی ار اساتید دانشگاه های معتبر در زمینه مذیرش دکتری پرسیدم گفت معیار ما سواد داوطلب هست… اگر نه مقاله میخواید پول بدید براتون چاپ کنن… کتاب همینطور… مدرک زبان مول بدید براتون امتحان میدن…
اما نمیتونید پول بدید و بهتون سوزن سواد تزریق کنن برای سر حلسه مصاحبه.
امیدوارم آقای دشتی موفق باشن و طبیعتا شخصی با این معدل و استعداد در عرض کوتاه ترین زمان میتونه انگلیسی هم یاد بگیره یاد گرفتن انگلیسی معجزه موسی نیست …

پوریا دشتی
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

ممنون از شما دوست عزیز
مسلما اساتیدی که در جلسه مصاحبه حضور دارند با کسی دشمنی ندارند اما شناخت دانشجویی که ۲ سال و بعضا ۶ سال با خودشون همکاری داشته بی‌تاثیر نیست. صحبت من اینه که اگه دوستی قصدش قبولی در ازمون هستش باید سعی کنه خودشو ثابت کنه. مطمئن باشید اگه نفرات برتر کنکور افرادی غیر از دانشجویان دانشگاه‌های برتر باشند اساتید هم الزاما باید از اونها انتخاب کنند اما متاسفانه چنین نیست

حامد
آذر ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۱ ب٫ظ

لطفاً استاد استعداد که بهتون کمک کرد معرفی کنید

پوریا دشتی
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۰:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  حامد

بنده از فیلم‌های آموزشی دکتر شهیدی‌تبار استفاده کردم. میتونید از سایت قلم‌لر (qalamlar) بخشی از فیلم‌های ایشون رو ملاحظه بفرمایید. در ضمن خود بنده هم سال گذشته و به‌طور اتفاقی در همایش یک روزه ایشون در دانشگاه تربیت مدرس شرکت کردم و باهاشون آشنا شدم

نیلو
آذر ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۶ ب٫ظ

همه کسانی که دکتری میخونن فکر میکنن هیئت علمی میشن مثل ایشون ولی …

پوریا دشتی
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  نیلو

معمولا گرایش‌های جدید تو هر رشته‌ای شانس بالاتری دارند. این میتونه دلیل جذابیت گرایش مدیریت ساخت بین مهندسین عمران و تعداد بالای داوطلبان اون باشه. البته پذیرش هیئت علمی کار سختیه ولی غیرممکن نیست

داوطلب مهندسی
آذر ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۹ ب٫ظ

سلام. ضمن آرزوی موفقیت برای ایشون، از رتبه برترهایی که با رزومه فوق‌العاده زیر حد نصاب شدند و ظرفیت دانشگاه خالی ماند، هم تماسی بگیرین و جویا بشید!! اونها که سالها تلاششون بر باد رفت. این عزیز هم که اذعان کردند، اساتید میشناختنشون و دانشگاه ارشدشون قبول شدند.

پروانه
آذر ۱۶, ۱۳۹۸ ۸:۱۱ ب٫ظ

چرا نگفتن واضح که استعداد تحصیلی رو از فیلم جه استادی استفاذه کردن؟؟نوظهور خیلیا میشن

پوریا دشتی
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  پروانه

توی پاسخ به یکی از عزیزان اعلام کردم. شما هم میتونید ملاحظه بفرمایید

لطف الله بهرو
آذر ۱۶, ۱۳۹۸ ۵:۱۲ ب٫ظ

کاش که رزومه‌ ایشون‌رو به‌طور کامل می‌گذاشتید تا همه ببینند که ایشون چی داشتند که نمره مصاحبه‌شون ۴۳ شده؟!؟!؟!

phd
آذر ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۳۱ ب٫ظ

سال قبل با ۱ ژورنال، ۶ کنفرانس معتبر، دو تا کتاب تالیفی و ترجمه، یکی از دانشگاه ها نمره درخشان ۹٫۵ رو بهم داد!

پوریا دشتی
آذر ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۱ ب٫ظ

سلام
همانطور که در متن مصاحبه عرض کردم پروژه کارشناسی ارشد بنده یک پروژه صنعتی در رابطه با تولید اولین سیمان آمیخته دوده سیلیسی در ایران بود که با همکاری ۲ کارخونه و دانشگاه انجام شد. ۲ مقاله کنفرانسی داشتم. یک کتاب در زمینه فناوری بتن‌های خاص در دست داوری در انتشارات امیرکبیر داشتم و در نهایت هم معدل کارشناسی، هم معدل ارشد و هم رتبه کنکور ارشد بنده خوب بود. اگه سوالی داشتید بنده در خدمتتون هستم.

لطف الله بهرو
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۱:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  پوریا دشتی

کتابی که هنوز چاپ نشده، امتیاز ندارد.
شما که زبان انگلیسی‌تون اینقدر ضعیفه! دکتری شما به هیچ دردی نمی‌خورد چون نه توان استفاده بهینه از منابع عظیم خارجی‌ و بالطبع/بالتبع، توان مقایسه و تعمیم نتایج‌رو دارید و نه می‌توانید آن‌طور که بایدوشاید، باعث توسعه و صدور علم شوید.
***
نه مقاله علمی-پژوهشی، نه مقاله علمی-ترویجی، نه مقاله کنفرانسیِ خارجی داشتید، نه کتاب، نه مدرک زبان، نه تدریس، نه حکم قهرمانی ورزشی، نه تقدیرنامه، نه دبیر اجراییِ همایش بودید، و نه … .
***
چطور من که همه‌ی این‌هارو داشتم قبول نشدم؟!

در خوشبینانه‌ترین حالت، نمره مصاحبه شما نباید بیشتر از بیست می‌شد.

لطف الله بهرو
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۱:۳۷ ق٫ظ

اجرای پروژه شما، بار اول در “ایران” بوده،
بنده دو تا مطالعه برای بار اول در “دنیا” انجام دادم با ۶۵ پابلیکیشن(اعم از مقالات کاملِ ISI و ePoster ومقالات کنفرانسی و …) در هجده کشور تراز اول دنیا
+
داوری در چهار ژورنال بین‌المللی
+ …

ویکتاریون
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۲:۰۴ ق٫ظ

معدلشون برای رشته ی عمران واقعا معدل خوبیه. احتمالا زمان مصاحبه دفاع نکرده بوده یا تازه دفاع کرده بوده ( براساس تاریخ فارغ التحصیلی)بنابراین کسی توقع علمی پژوهشی و کتاب چاپ شده نداره. اگر مقاله داشت احتمالا به عنوان استعداد درخشان هم می تونست قبول شه. دانشگاه ارشد و دکترا هم یکی بوده و خب به عنوان دانشجوی درسخون می شناختنش و نخواستن از دست بدن. به خصوص امیرکبیر که معروفه به اولویت دادن به دانشجوی خودش.
مواردی مثل کتاب در دست داوری( معنیش اینه که نبرده پایان نامه رو بده چاپخونه، یا کتاب کنکور تالیف نکرده مثلا) و موضوع پایان نامه و پروپوزال پیشنهادی تاثیر خیلی زیادی توی سی نمره ی اساتید می ذارن. اصلا این نمره ها اینجوری نیست که ساده جمع بزنین. اون دستورالعملی که سنجش منتشر می کنه راهنماس بیشتر.
جدید بودن گرایش هم شانس قبولی با رزومه ی متوسط رو بالا می بره. شما همین گرایش ایشونو قبول نشدین؟
نقطه ضعف این رزومه و کنکور فقط مسئله ی زبانه. قابل تامل هم هست.باز باید با رقبای خودش مقایسه بشه.
ولی به فرض که در حق شما ظلم هم شده باشه. ناراحتیتون قابل درکه ولی طرف حسابتون ایشون نیست و این طرز برخورد با کسی که تجربه و اطلاعاتش رو در اختیار بقیه قرار داده نفعی برای کسی نداره. چیزی رو هم درست نمی کنه. فقط شادی ایشون رو زایل می کنه و سایر افراد رو ترغیب می کنه که درباره ی خودشون اطلاعات ندن یا گزافه گویی کنن.

مهدی مهندسی مکانیک
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

سلام مدتها بود بنده در این سایت حضور نداشتم. ولی دیدن بعضی مطالب دوستان مهر خاموشی را از لبان من می گشاید. برادر من جناب بهرو در هدف گیری اشتباه نمی کنی؟ نوک پیکان حمله شما به کدام سمت است؟ دقت کردی؟ بر فرض که در حق شما عدالت رعایت نشده که فرض غریبی هم نیست ولی این بغض و کینه که باعث بروز مغالطات شما می شود توجیهی ندارد. اولا فردی که زبان را سفید زده به این معنا نیست که سطح زبان پایینی دارد.چندین دلیل ممکن است داشته باشد‌.گفته اند که می خواستند به استعداد جواب دهند نه زبان.بر فرض که اصلا چنین باشد شما چطور حکم صادر می کنید دکتری به هیچ درد شما نمی خورد؟ وقتی مطالعه منابع زبان اصلی و مقالات خارجی جزء لاینفک کارهای دانشجوی ارشد و دکترای دانشگاه های خوب کشور است معمولا خروجی این دانشگاه نمی تواند فرد کم سوادی باشد. در دانشگاه هایی مثل شریف و پلی تکنیک و تهران و …به تعبیر خیلی ساده پوست دانشجو را می کنند.شما در دوره دکترا نه تنها باید مقاله بخوانی و ارائه بدهی باید در طول ترم سه تا چهار مقاله به زبان انگلیسی فقط برای یک درس بنویسی. پس فردی که فارغ التحصیل دوره دکترا از این دانشگاه ها هست حتی اگر قبلا کمبودی در زمینه زبان داشته مطمئن باشید جبران شده. شما می توانید نسبت به بی عدالتی که در حق شما رواداشته شده معترض باشید و تا حصول نتیجه از پای ننشینید ولی بدون داشتن شواهد و مدارک نمی توانید… ادامه نظر»

لطف الله بهرو
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۱:۰۹ ب٫ظ

“… باید در طول ترم سه تا چهار مقاله به زبان انگلیسی فقط برای یک درس بنویسی”!!!،
بسنده می‌کنم:
نوشتن ۳ تا ۴ مقاله برای یک درس!!!
لطفاً به این جمله‌تون خوب فکر کنید.
کسی که در دوره ارشد حتی یک مقاله هم ندارد چطور میتونه در دوره دکترا با اون سطح زبان ۳ تا ۴ مقاله برای یک درس بنویسه؟!؟!؟!؟!
از کجا؟ چگونه؟ چی میخواد بنویسه؟
پس، با یک حساب سر انگشتی،
شما بفرمایید که آن‌همه مقاله‌ که دانشجویان دکتری سال‌های قبل تاکنون نوشتند، کجاست؟!؟!؟!
در ثانی،
تست هوش مهم‌تره یا زبان؟!

مهدی مهندسی مکانیک
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۷:۱۵ ب٫ظ

دقت نکردین به جمله ام .عرض نکردم همه این مقالات باید در ژورنالی چاپ بشه.این نکته اول .در مورد سطح زبان عرض کردم که در طی دوره آموزشی دکترا شما مجبورین مقاله به زبان انگلیسی بنویسین.اگر در مورد این مسئله شکی دارین مراجعه کنین به این دانشگاه هایی که ذکر کردم یا از دانشجویان بپرسید. نکته دوم برای دفاع باید دو مقاله مستخرج از رساله داشته باشید با شرایطی که در جریان هستید.در مورد کمیت مقاله ها که فکر نمی کنم نیاز به بحث داشته باشیم.کجاست؟ می تونین سرچ کنین ببینید مقاله های دانشجویان دکترا در هررشته ای کجا چاپ شده. تست هوش مهمتره یا زبان؟ این هم پرسش انحرافی دیگه ایه که قبلا ضمنی پاسخ دادم.سیستم طراحی آزمون طوریه که داوطلب برنامه ریزی می کنه برای بیشترین نمره.شما در آزمون هایی که دادید تا حالا اتفاق نیفتاده این برنامه ریزی رو انجام بدین؟ من از شما بپرسم حکم قهرمانی ورزشی چه ربطی به دکترا داره که براش نمره در نظر گرفتن؟(در مورد اجرا نشدن یا شدنش بحث نمیکنم) باز هم بر اشتباه خود تاکید کردید.من دو نکته گفتم نکته اول با چه دلیلی بر ضعف زبان ایشون اصرار می کنید؟ و نکته دوم با چه دلیلی بر فرض داشتن این ضعف از این ضعف عدم شایستگی ایشون رو نتیجه می گیرید. در دانشگاه هایی که ذکر کردم اتفاق نمیفته فردی با ضعف زبان در حدی که فردی نتواند به هیچ‌کدام از سوالات آزمون دکترا پاسخ صحیح دهد، فارغ التحصیل شود.شما خیالتان راحت. من عرض کردم شما به بی عدالتی… ادامه نظر»

لطف الله بهرو
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۸:۴۹ ب٫ظ

“… طی دوره آموزشی دکترا شما مجبورین مقاله به زبان انگلیسی بنویسین” با نوشتن ۳ تا ۴ مقاله برای هر درس! کلی تفاوت داره… * اگر قرار نیست چاپ بشه پس لابد انشا مینویسن تا انگلیسی‌شون تقویت شه!… (این تمرین انشارو چرا در دوره ارشد انجام ندادن؟!) توضیح در مورد داشتنِ دو مقاله مستخرج از رساله برای دفاع، توضیحِ واضحات است… اهمیت زبان انگلیسی در جلسه مصاحبه و تاثیر آن در قبولی، بر کسب پوشیده نیست و نیاز به توضیح اضافه هم ندارد. * مِن حیث‌المجموع، از ۵۰ نمره‌ی مصاحبه، ۲۰ نمره اختصاصاً مربوط به سوابق پژوهشی است ولو این‌که، نمره‌ی تخصیصیِ یک استاد/داور به یک مقاله یا کتاب و …، ممکن است با نمره‌ی تخصیصیِ داور دیگر از همان دانشگاه یا از دانشگاه‌های دیگر، تفاوت داشته باشد(ولی به‌هرحال، باید چیزی باشد تا بهش نمره بدن یا نه؟). از ۳۰ نمره باقیمانده، ۵ یا حداقل ۴ نمره به داشتن مدرک زبان + روخوانی/ترجمه در جلسه مصاحبه و درصدی که در آزمون زده شده، تعلق میگیره… … علی ایّحال؛ بنده به “شخص” ایشون جسارت نکردم و نمی‌کنم بلکه هدف نوع و نحوه‌ی تعامل/مراوده اساتید با داوطلبان در رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف است. * در سنوات گذشته، موارد متعدد داشتیم که طرف رتبه (حتی) یک بوده و رزومه‌ش هم از ایشونِ نوعی، خیلی بهتر بوده ولی نمره‌ی حد نصاب‌رو نیاورده و رد شده… * من کلّ حرفم اینه؛ اگر احیاناً قبل از اعلام نتایج دکتری، از کسانی که جلسه مصاحبه‌رو تجربه کردند، سوال می‌کردید که احتمالِ قبولیِ فردی با این رزومه‌ چقدره،… ادامه نظر»

مهدی مهندسی مکانیک
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۹:۵۴ ب٫ظ

فکر می کنم دوستان هم دو پست بنده را به دقت می خوانند هم فرمایشات شما را…
بنده به گمانم توانستم منظورم را برسانم.زیاده عرضی نیست.
موفق باشید.

نکته
آذر ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

گویا ایشون در آزمون ارشد ۴۲ درصد زبان زدند. پس خیلی هم زبانشون ضعیف نبوده ها!

...
آذر ۱۸, ۱۳۹۸ ۸:۵۷ ب٫ظ

شما اینقدر که اینجا میای اعتراضاتت رو تایپ میکنی اگه درس بخونی شاید یه فرجی بشه

پوریا دشتی
آذر ۱۹, ۱۳۹۸ ۹:۱۱ ق٫ظ

سلام خدمت عزیزان بنده تمامی کامنتها رو مطالعه کردم ذکر چند نکته ضروری هستش: ۱٫ دوستی که فقط تحقیق کرده و ۲ موضوع رو در سطح جهانی بیان کرده حتما باید انقدر دانش داشته باشه که پروژه های صنعتی اجازه چاپ اطلاعات رو در هیچ کنفرانس یا ژونالی ندارند (طبق مفاد قرارداد) بنده از اول با دونستن این موضوع تصمیم گرفتم جای تحقیق در مورد موضوعی که فقط مقاله بشه داد موضوعی کار کنم که بتونه کاربردی باشه. ۲٫ بنده عرض کردم که استراتژی آزمون من این بود که زبان رو سفید بزنم. این دلیل بر این نیست که من زبان بلد نیستم. گواه این موضوع درصد بالای ۴۲ درصد در آزمون ارشد هستش هرچند که درصد زبان توی کنکور هیچ ربطی به سطح زبان یک فرد نداره. ۳٫ همانطور که دوستمون فرمودند برای اخذ مدرک دکتری در دانشگاه امیرکبیر چاپ دو مقاله ISI در سطح Q1 الزامی است هرچند جای چاپ کیلویی مقالات در ۱۸ کشور دنیا کاش گام در مسیر پیشرفت کشور خودمون برداریم که انقدر از بقیه دنیا در ساده ترین‌ چیزها عقب نباشیم. ۴٫ اینکه وزارت علوم یک جدول رو برای تعیین امتیازات تعیین کنه در هیچکدوم از دانشگاه های ایران پذیرفته نیست. گاها ممکنه پیش بیاد که زمینه کاری شما با هیچ یک از اساتید جور نباشه در اینصورت هیچ دلیلی برای پذیرفتن افراد وجود نداره ۵٫ اینکه بگن اساتید فقط و فقط دانشجوهای خودشون رو برمیدارن رو هم قبول ندارم. معیارهای مهم اساتید اول دانشجو از دانشگاه های سطح ۱ بودنه دوم داشتن تجربه… ادامه نظر»

saman
آذر ۱۶, ۱۳۹۸ ۴:۰۶ ب٫ظ

با سلام رتبه ۱۱اگرتکنولوژی (زراعت) در سهمیه ازاد ورتبه ۱در سهمیه ایثار گری هستم اگه مایل بودین در خدمتم

ابو
آذر ۱۷, ۱۳۹۸ ۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  saman

سلام
چه کتاب هایی خوندین جناب یا جزوات

نگار
آذر ۱۸, ۱۳۹۸ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  saman

سلام …منم اگروتکنولوژیم امسال متاسفانه ۳۵۰شدم…..لطف میکنید درصداتون رو هم بگید و اینکه کدوم دانشگاه قبول شدید؟
برای درس اکولوژی و زراعت هم اگه لطف کنید بگید چه کتابی خوندید؟
ممنونم