موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

40 روز متمرکز تا آزمون دکتری 99

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وقتی برای کنکور درس می‌خوانیم، حواس‌پرتی یک امر عادی است؛ در این مطلب قصد داریم درخصوص روش‌های حفظ تمرکز در هنگام مطالعه برای آزمون دکتری با هم صحبت کنیم.

به گزارش پی اچ دی تست، در فاصله 40 روزه تا برگزاری آزمون دکتری 99 قصد داریم درمورد این که چگونه تا زمان کنکور با تمرکز درس بخوانیم با هم حرف بزنیم.

چه چیزهایی حواسمان را پرت می‌کند؟

در هنگام درس خواندن، چیزهای ساده‌ای که قبلا مهم نبوده، مهم می‌شود. انگار زمین و زمان دست به دست هم می‌دهند تا حواسمان از درس خواندن پرت شود و به سمت دیگر پرت شود. دغدغه‌های روزمره، خیال‌پردازی، شبکه‌های اجتماعی و وبگردی، سروصداهایی مثل صدای تلویزیون و خیلی چیزهای به ظاهر ساده دیگر هستند که تمرکز ما را می‌گیرند. اما راه‌حل چیست؟

راه‌حل‌هایی ساده برای حفظ تمرکز در هنگام درس خواندن برای آزمون دکتری

 من فقط باید با شرایط خودم بهترین باشم.

یکی از عواملی که تمرکز در هنگام درس خواندن را بر هم می‌زند فکر کردن به این است که آن‌طور که دلمان می‌خواهد نمی‌توانیم درس بخوانیم. نگرانی از این موضوع می‌تواند تمرکز را بر هم بزند.

واقعیت این است که هر یک از داوطلبان دکتری دغدغه‌های خود را دارند و تمرکز صد در صدی بر درس خواندن برای داوطلبان این مقطع خیلی امکان‌پذیر نیست. بنابراین، کافی است با شرایطی که دارید کنار بیایید و بیشترین تلاش را بکنید، نه اینکه فکر کنید «باید همه چیز کامل باشد.»

این جمله را از یاد نبرید که لازم نیست در بین همه بهترین باشید، کافی است بهترین خودتان باشید.

برنامه‌ریزی کنید.

یکی از عوامل مزاحم برای درس خواندن، فکر کردن به حجم دروس و مطالب و نگرانی در این خصوص است.

قبلا با هم درخصوص برنامه ریزی برای کنکور دکتری صحبت کرده‌ایم‌. اگر برنامه‌ریزی داشته باشید و مطابق با آن پیش بروید، مطمئن خواهید شد که همه مطالب لازم را خواهید خواند و این موضوع دیگر دغدغه شما نخواهد بود.

توصیه‌هایی برای یک فضای مناسب جهت مطالعه

۱. محل ثابتی را برای مطالعه خود انتخاب نمایید.

مطالعه در مکان ثابت این مزیت را دارد که جلب توجه به اجزای محیط به دلیل تکراری بودن فضا کمتر رخ می‌دهد. بنابراین سعی کنید جایی را برای مطالعه انتخاب کنید که در وهله اول کمترین عناصر جلب‌توجه‌کننده را داشته باشد و در وهله دوم این مکان ثابت باشد.

۲. فضایی را انتخاب کنید که شرایط دمایی مناسبی داشته باشد.

اگر فضای مطالعه زیادی سرد یا گرم باشد می‌تواند حواستان را پرت کند. بنابراین سعی کنید در فضایی درس بخوانید که به لحاظ گرما و سرما در آن دارای آسایش باشید.

۳. در سکوت درس بخوانید.

از دیگر ویژگی‌های یک مکان خوب برای مطالعه این است که ساکت باشد. سروصدا می‌تواند تمرکز شما را بر هم بزند. اگر به چنین فضایی دسترسی ندارید، استفاده از انواع گوش‌گیر یا هدفون می‌تواند به شما کمک کند.

۴. اگر به تمیزی و مرتبی حساس هستید، این اصل را رعایت کنید.

برخی افراد به مرتب و تمیز بودن فضا حساس هستند و درس خواندن در یک فضای نامرتب و به‌هم‌ریخته تمرکزشان را از بین می‌برد. از طرفی مرتب کردن فضا وقت‌گیر است و داوطلبان ترجیح می‌دهند همه وقت خود را به درس خواندن اختصاص دهند. در این شرایط بهتر است در ابتدا فضای مناسب مطالعه را مهیا کنید؛ چند ساعت وقت صرف کردن ارزشش را دارد که در ادامه با تمرکز درس بخوانید.

دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را موقتا فراموش کنید.

دغدغه‌ها و نگرانی‌های روزمره از مهم‌ترین عوامل حواس‌پرتی در هنگام مطالعه است.

در این جا یک راه حل ساده را با شما در میان می‌گذاریم. یک کاغذ و قلم کنار دست خود بگذارید و هر چیزی به ذهنتان می‌رسد که فکرتان را مشغول می‌کند، یادداشت کنید تا بعدا به آن فکر کنید. با این کار خیالتان راحت است که چیزی را از یاد نمی‌برید.

اگر دغدغه‌تان انجام کاری در زمانی مشخص است هم می‌توانید از آلارم تلفن همراهتان کمک بگیرید و برای انجام آن کار آلارم بگذارید تا فراموشش نکنید و در عین حال دغدغه‌اش را نداشته باشید.

به اندازه کافی استراحت کنید.

درست است که برای رسیدن به هدف لازم است در هنگام مطالعه برای آزمون دکتری حداکثر زمان را به درس خواندن اختصاص دهید، اما نباید از استراحت خود بزنید. برخلاف تصور، استراحت کافی موجب می‌شود که در هنگام درس خواندن تمرکز بیشتر و در نتیجه بازدهی بهتری داشته باشید.

تنها چهل روز کمتر اجتماعی باشید.

چهل روز زمان زیادی نیست برای این که هم ارتباطات اجتماعی واقعی و هم مجازی را کمتر کنید. قرارها و صحبت‌های دوستانه اگر چه دوست‌داشتنی است، اما زمان زیادی از شما می‌گیرد و نوع مجازی آن حسابی به حفظ تمرکز لطمه می‌زند.

بنابراین، تا جایی که می‌توانید وب‌گردی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی بدون هدف را به حداقل برسانید و تنها برای اطلاع از اخبار آزمون دکتری به آن‌ها مراجعه کنید. کلیه اخبار آزمون دکتری در سایت پی اچ دی تست، کانال آزمون دکتری و نیز صفحه اینستاگرامی درج خواهد شد.

یک راه‌حل مناسب خاموش کردن تلفن همراه در هنگام درس خواندن یا قرار دادن بر روی حالت پرواز و بعد چک کردن شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های ضروری در ساعتی مشخص از روز است.

به درس خواندن بچسبید!

وقتی درس می‌خوانید تا جایی که می‌توانید خود را درگیر مطالب کنید. برای این کار موقع درس خواندن، زیر نکات مهم خط بکشید و آن‌ها را یادداشت کنید. این کار هم به حفظ تمرکز کمک می‌کند و هم این یادداشت‌ها در هنگام مرور حساب کمک‌حالتان است.

در این مطلب تلاش کردیم راهکارهایی ساده برای حفظ تمرکز تا آزمون دکتری 99 را با شما در میان بگذاریم. 

در بخش نظرات منتظر هستیم تا نظرات شما را بخوانیم. چه چیزی حواس شما را پرت می‌کند؟ برای حفظ تمرکز چه کارهایی انجام می‌دهید؟ 

ثبت‌نام
باخبرم کن!

100 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کامران
بهمن ۲۵, ۱۳۹۸ ۹:۱۰ ق٫ظ

سلام خدمت همه دوستان
سوالی در ذهنم به وجود امده و خودم اصن به اون اعتقاد ندارم
ایا شما به طلسم شدن اعتقاد دارید

فائزه
بهمن ۱۷, ۱۳۹۸ ۴:۲۰ ب٫ظ

بنده از سال ۹۳ که فارغ التحصیل ارشد شدم تا پارسال اسفند ماه مرتب کنکور دادم مجاز و بعد هم اصلا مصاحبه دعوت نشدم؛ علتش هم این بوده که زیاد می خوندم ، کم یاد میگرفتم! این موسسات مشاوره فقط بلدن با تهیه ی برنامه های بسیار فشرده در حد مرگ ! روح و جسم انسان را مچاله کنن و بس ! بگذارید یه چیزی رو براتون واضح کنم دوستان! ما دیگه دیپلمه های کنکوری نیستیم که بگیم یا دانشگاه ، یا علافی ! ما در حدی که نیاز بوده مدرک گرفتیم؛ تازه اگه پر و پارتی باشه برای دیپلم و زیر دیپلمش هم کار هست؛ اونم با چه درآمدهایی! ما الان در خط تحصیلات تکمیلی هستیم؛ اسمش واضحه: تحصیلات تکمیلی؛ حالا شما اگه ارشد نگرفته بودید کسی بهتون نگاه چپ می کرد؟! ذره ای از مهر پدری و مادری و خواهری و برادری در خانواده نسبت به شما کم و زیاد می شد؟! به شخصه خودم، تا زمانیکه خوندم و کم خوندم اما همون کم رو در فواصل زمانی طولانی خوندم موفق بودم؛ اما زمانی که خواستم به تب بگیرم، در همون تبش درجا زدم و متوقف شدم ! الان امسال از اول دی ماه شروع کردم، بدون برنامه ، هر وقت دلم برای کتابها و جزوه هام تنگ شده بود ؛ مرورشون کردم ؛ مطالب جدیدش رو هم خوندم، تا به امروز که دارم اینجا براتون می نویسم، اتفاقا حجم مطالب رشته ما هم فوق العاده زیاد و متنوع هست. می خوام به همه ثابت کنم که سخت… ادامه نظر»

.....
بهمن ۱۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  فائزه

ممنون از اینکه تجربیاتتون را به اشتراک گذاشتین.

فائزه سادات
بهمن ۱۹, ۱۳۹۸ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  .....

خواهش می کنم

maral
اردیبهشت ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  فائزه

عالی بود انشاله امسال قبول میشید

علی
بهمن ۱۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

سلام دوستان
ببخشید که امدم و اینجا و باعث ناامیدی شما شدم باور کنید هیچ قصد و غرضی نداشتم از این حرفام.
امیدوارم
امیدوار
امیدوار
امیدورا
جملم به کسایی بود که میگن ناامیدی و استرس مسریه

از دوست به آقای علی
بهمن ۱۴, ۱۳۹۸ ۸:۲۰ ق٫ظ

جناب آقای علی. شما به هر دلیل در کنکور سالهای گذشته رد شدید نباید با این حرفها توی دل بقیه را خالی کنید. اگر اینطور که می فرمایید واقعا اینقدر دلسرد و ناامید هستید دکتری هم به شما کمکی نخواهد کرد. اول باید به کمک یک مشاور آگاه مشکل روحی را حل کنید و بعد به مسائل دیگه فکر کنید. با این وضعیت نه کار و نه ازدواج و نه هیچ چیز دیگری کمک کننده نخواهند بود بلکه هر موقعیتی استرس ها و نگرانی ها و شرایط خودش را داره که با این روحیه شما وضعیت بدتر هم خواهد شد. اینجا محل درد دل کردن یا صفحه شخصی دلنوشته های ما نیست. اگر سوالی هست باید پرسیده بشه تا دیگران به حد وسع خودشون کمکی بکنند. نه اینکه نامیدی خودمون را برای بقیه جار بزنیم. نامیدی و یاس به شدت مسری است. خیلی بدتر از یک ویروس کشنده!

کنکوری امیدوار
بهمن ۱۵, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

البته که نظر شما محترمه اما من فکر میکنم اینجا صرفا مکانی برای پرس و پاسخ تخصصی نیست. چه بسا این کار را مشاوران بهتر انجام میدن. این یه گپ و گفت دوستانه است که به ما که همه حقیقتا در یک کشتی هستیم کمک میکنه کمی از استرسی که همه دچارش هستیم کم کنیم. هیچ کدوم ما نمیتونیم انکار کنیم که استرس داریم یا در مقطعی دچار نا امیدی شدیم. به نظر من اینکه بیای اینجا و از نگرانی هات بگی و ببینی که تنها نیستی و خیلی های دیگه هم شرایط مشابه تو دارن به آدم آرامش میده نه استرس مسری.

هنر
بهمن ۱۵, ۱۳۹۸ ۶:۲۲ ب٫ظ

منم میگم نگرانی و نا امیدی واگیر داره. روانشناسام می گن. شاعر هم میگه : افسرده دل افسرده کند انجمنی را. پس بجای توجیه و جبهه گیری واقع بین باشیم

کنکوری امیدوار
بهمن ۱۶, ۱۳۹۸ ۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  هنر

استرسی که میفرمایین از حرفای ایشون اومده استرس بی پایه نیست. در واقع حقیقتی را بیان کردن که همه میدونیم و میخوایم فرو ببریم در لایه های پنهان ذهنمون. پس بهتره واقع بین باشیم و بپذیریم همه این استرس را داریم

هنر
بهمن ۱۶, ۱۳۹۸ ۵:۳۱ ب٫ظ

من ندارم. شاید خیلی ها مثل من باشند. اما خیلی ها ممکنه با حرفهای ناامید کننده ناامید بشن. پس بهتره یه حکم کلی برای همه ندیم

کنکوری امیدوار
بهمن ۱۸, ۱۳۹۸ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  هنر

شما قبلا هم تجربه کنکور را داشتین؟ یا سال اول کنکور دکتری هستین؟

هنر
بهمن ۱۸, ۱۳۹۸ ۹:۴۶ ب٫ظ

منم تجربه کنکور را داشتم پارسال. تلاشم را هم کرده بودم. وقتی قبول نشدم رفتم دنبال زبان چون حدس زدم ممکنه بخاطر زبان رد شده باشم. آخه در رشته من زبان خیلی مهمه. امسال هم تلاشم را می کنم موفق بشم و فرقش اینه که امسال یه مدرک زبان هم گرفتم. اما مسلما همه صد درصد نتیجه دست من نیست و عوامل زیادی در اون دخیلند، من اگر در سهم خودم سهل انگاری کنم دچار استرس می شم وگرنه چه دلیلی داره؟ زندگی جنبه های مثبت دیگه هم داره که جز با آرامش روح و روان نمیشه بهشون دست پیدا کرد.

کنکوری امیدوار
بهمن ۲۰, ۱۳۹۸ ۴:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  هنر

زبان واقعا خیلی مهمه. من هم زبانم را امسال تقویت کردم

علی
بهمن ۱۲, ۱۳۹۸ ۶:۳۴ ب٫ظ

سلام
من چهارساله کنکور میدم و در مصاحبه رد میشم هرسال به امید سال دیگر. مادرم منومسخره میکنه
میگه این کتابا چیه چهارسال بهشون چسبیدی
قبولم نمیشی خودتو الاف کردی. پدرم که دیگه خسته شده او هیچی نمیگه ولی واقعا از نگاهش میشه فهمید که نظر اونم با مادرم یکی هست
الان واقعا نا امید نا امید هستم چند روزه که لای کتابمو باز نکردم میترسم برم سراغشون میترسم که کسی بیبینه درس میخونم منو مسخره کنه
خیلی دلم میخواد قبول شم تا حداقل اول به ارزوی خودم برسم بعد به مادرم بگم دیدی قبول شدم
ولی اگرم قبول بشم بازم در نظر مادر من تاثیری نداره چون میگه اینم دکتری گرفتی که چی؟
بخدا بعضی وقتا فکرای بدی به سرم میزنه
خدا تا کی میخوای به اصطلاح خودت منو امتحان کنی
دوماه شروع کرده بودم به خوندن ولی الان دیگه یچی نمیخونم دلسرد شدم از کنکور، از ادما، از زندگی از همه چی از همه چی
کاش یک روز خوب بیاد یعنی میشه منم زندگی کنم با لبخند

زهرا
بهمن ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دوست عزیز شما اول باید مشاوره بری یا خودت به خودت کمک کنی شرایط روحیتو خوب کنی بعد به بقیه مسائل بپردازی. در هر صورت تلاش همیشه جواب میده امیدوارم امسال موفق بشید.

هنر
بهمن ۱۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

بیخیال پسر بچسب به زندگی

علی
بهمن ۱۳, ۱۳۹۸ ۸:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  هنر

زندگی واژه قشنگیه
ولی سختش کردن اول از همه خودمون برای خودمون
کاش امسال یک اتفاق خوب بیفته برای همه اونایی که واقعا گرفتارن

نگار
بهمن ۱۳, ۱۳۹۸ ۲:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام..این روزای سخت بالاخره میگذره،طبیعیه هر داوطلب کنکور تو یه روزایی دچار نا امیدی میشه،ولی نباید بزارید که به شما غلبه کنه و نتیجه زحماتتون به هدر بره،امیدوار باشید و تلاش کنید،این چند روز باقی مونده رو قدرشو بدونید تا بعدا باعث پشیمونیتون نشه،مطمئن باشید با شیرینی قبولیتون همه این سختی‌ها یادتون میره،بعد هم به خدا توکل کنید و بدونید هرچی که براتون اتفاق افتاده حتما خیری توش بوده،مطمئن باشد والدینتون هم خیر و صلاح شما رو میخوان ،با پدر مادرتون هم صحبت کنید و شرایط قبولی دکتری رو براشون توضیح بدید ،حتما درکتون میکنن…یکی از کارایی که تو دنیا اصلا خجالت نداره و باعث افتخار هم هست به نظر من همین درس خونده….ان شاالله تو کنکور امسال موفق باشید

امین
بهمن ۱۳, ۱۳۹۸ ۷:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

۴ سال پشت کنکور و ۴ سال دیگه میخوای دکترا بخونی ! خسته نباشی دلاور ! کاش قبلش یه سبک سنگین میکردی واقعا ارزش داره ۸ سال واسش وقت بذاری. کی میخوای خودتو جمع جور کنی کی میخوای ازدواج کنی و تشکیل خانواده بدی. باز دخترا مسئولیت کمتری دارن و راحتتر میتونن واسه ادامه تحصیل اقدام کنن. حداقل خانواده رو یه جوری قانع کن کارت درسته وگرنه بعدا بازم به مشکل میخوری. خانواده مثل دوست آشنا نیست که حرفشون رو نادیده بگیری.

کنکوری امیدوار
بهمن ۱۳, ۱۳۹۸ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

سلام. دوست گرامی شرایط من هم شباهت زیادی با شما داره. من هم امسال سال چندمه که دارم کنکور میدم. سال قبل رتبه تک رقمی شدم اما تو مصاحبه به خاطر پارتی بازی استادا رد شدم. اما نا امید نیستم. چیزی که میخواستم بهتون بگم اینه که فقط به کنکور نچسبید و در جریانی موازی برنامه های زندگیتون را هم پیش ببرید. اینکه کنکور فقط تک برنامه زندگیتون باشه نمیشه. این کاریه که من کردم. به بقیه کارهامم رسیدم. از ازدواج و بچه دار شدنم تا کار و همه اینها. خیلی برام سخته اما سعی کردم جریان زندگیم به خاطر کنکور متوقف نشه. امیدوارم حرفم براتون مفید باشه

هاشم
بهمن ۱۳, ۱۳۹۸ ۴:۰۶ ب٫ظ

آفرین.
حقا که چنین تفکری لایق پذیرش توی بهترین دانشگاه است.

علی
بهمن ۱۳, ۱۳۹۸ ۶:۲۶ ب٫ظ

ممنون از دلگرمی های همتون
کاش یه روز خوب برای همه اونایی که شبیه منن بیاد
کنکور دیگه برام مهم نیست یعنی چندروز دلسرد شدم وقتی فکر میکنم به صحبت های اقای امین
اگر قرار باشه ۴ساله دیگه درس بخونم میشم ۳۶ ساله چندسالم دنبال کار بگردم میشم۴۰
۴۰یعنی پنچل کی زندگی کنم هرچند الانم زندگی ندارم
ولی دوست دارم محیط درس و دانشگاه رو و کارهای پژوهشی رو خیلی دوست دارم
موندم چه بکنم

امین
بهمن ۱۳, ۱۳۹۸ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  علی

من قصد دلسرد کردن شما رو نداشتم، فقط خاستم واقع بینانه تر به موضوع نگاه کنید. شما که تا اینجا پیش اومدین این چند هفته رو هم ادامه بدین. انشاالله که هر چی خیره اتفاق بیفته. دکترا خوندن واقعا اونقد ارزش نداره که یه نفر بخواد کلی خودش و خانواده ش رو به زحمت بندازه چون هیچ تضمینی واسه بعد از گرفتن مدرک وجود نداره.

gene
بهمن ۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۴ ب٫ظ

دکتری کلا کنکورش جالبه…. یه سری میگن خیلیییی خوندیم یه سری میگن نخوندیم. حالا جفتشونم راست میگنا… خیلی به پایه بستگی داره به نظرم. شایدم پایه از خوندن مهم تره!!! نمیدونم واقعا!!! استعداد رو که کسی اصلا جدی نمیگیره توی رشته ما… خیلی لطف کنن زبان بخونن بچه ها :)))

Phd
بهمن ۵, ۱۳۹۸ ۸:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  gene

فرقش اینه کسی که پایه ش خوبه راحتر مطالب درسا و کتاب کنکوری رو میفهمه، همین! و تو درسایی که محاسباتی هستند بیشتر به چشم میاد. مثلا یکی میخواد درس ریاضی رو بخونه اونی که پایه ش ضعیفه باید یه مدت وقت بذاره مشتق و انتگرال توابع مختلف رو یاد بگیره تا در ادامه خوندن درس از این مشتق و انتگرال استفاده کنه و به مشکل نخوره. وگرنه ما درسی رو که تو دانشگاه چندین سال پیش پاس کردیم اکثر مطالبش یادمون میره و این به اینکه توی چه دانشگاه با چه سطحی بودی ربطی نداره. یه عده باکیفیت پاس کردن و الان خیلی راحت مطالب کتاب هایی که قرار تو کنکور بیاد رو میفهمند بعضیا شب امتحانی بودن و وقتی واسه کنکور میخونند همش باید فکر کنن منظور کتاب چیه.

آوا
بهمن ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  gene

بدون شرح!

سعید کاظم پوریان رتبه ۸ فناوری اطلاعات (مصاحبه درهمین سایت)
-از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ مشغول جمع‌‏آوری رزومه بودم و از آذرماه تا زمان کنکور شروع به خواندن کردم.

ستار زواری رتبه ۱ مهندسی انرژی (مصاحبه در همین سایت):
پی‎اچ‎دی تست: از چه زمانی شروع به مطالعه برای کنکور کردید؟
– حدود دو ماه قبل از کنکور.

Phd
بهمن ۶, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  آوا

هرچند که به این کامنت نقد زیادی وارده و نمیخوام در موردش صحبت کنم یعنی اگه میخواستم جواب بدم پایین تر جواب دوست مون رو میدادم. مثلا یه موردش اینه شما مصاحبه رتبه های برتر ارشد و دکتری رو بخونی تقریبا ۹۰ درصد گفتن ساعت مطالعه ما پایین بوده و چیزی نخوندیم و تک رقمی شدیم و این موضوع عجیبه! این موضوع با اصل رقابت در کنکور که بر پایه تلاشه و زحمته در تضاده! ***فرق رتبه های تک رقمی با دو رقمی اینه که تک رقمی ها تستای بیشتری حل کردن و مسلط تر هستن، و این نیازمند این هست که بیشتر درس بخونی*** و اما در مورد کامنت شما، صحبت در مورد ارتباط پایه درسی و میزان مطالعه هست. جواب کامنت شما ربطی به موضوع بحث نداره. در آخر بگم بهتر یه خورده فکر کنین و نظر شخصی خودتون رو بفرمائید، کپی کردن کامنت کار جالبی نیست. منظورم اینه این کامنت نظر شما نیست، نظر یکی دیگه ست که به شما تحمیل شده.

آوا( دوست)
بهمن ۷, ۱۳۹۸ ۸:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  Phd

مطمئنید کامنت کپی شده؟ بهتره به احتمالات دیگه هم فکر کنید. مثلا اینکه شاید هردوی ما یه نفر باشیم. :)

پژمان
بهمن ۳, ۱۳۹۸ ۴:۳۵ ب٫ظ

سلام بچه ها
کسی‌میتونه از تست های دو سال آخر استعداد گروه فنی مهندسی با جواب تشریحیش عکس از کتاب بگیره برام بفرسته؟چون اگه الان بخوام کتابم سفارش بدم یک هفته ای طول میکشه و دیر میشه برام..هزینه هم هر چقدر باشه تقدیم میکنم…

آوا
بهمن ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  پژمان

امکان ارسال عکس در این سایت وجود نداره. بهتره از کتابهای معتبر در این زمینه استفاده کنید.

پیش به سوی دکتری ....حمید الهیات....
بهمن ۳, ۱۳۹۸ ۱:۳۷ ب٫ظ

همه موفق باشید…

پژمان
بهمن ۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۳ ب٫ظ

سلام بچه های عزیز.من سوالات استعداد تحصیلی کنکور ۹۷ و ۹۸ رو میخوام.از کجا میتونم گیر بیارم؟؟؟کتاب دکتر مسیح خواه رو گرفتم متاسفانه تستای کنکور رو به صورت جامع نداره.

نگارین
بهمن ۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  پژمان

تو phd همه رو هست!هر سالی که بخوای با جواب

نگارین
بهمن ۲, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  پژمان

سایت phd test

پژمان
بهمن ۳, ۱۳۹۸ ۷:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  نگارین

آخه با جواب تشریحی‌ میخواستم.جایی هست؟ جواب تشریحیش

احمد
بهمن ۳, ۱۳۹۸ ۹:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  پژمان

سلام. گمان نکنم در سایتها همراه با جواب تشریحی وجود داشته باشه. من خودم از کتاب سوالات تخصصی مدرسان شریف استفاده کردم. که به همراه سوالات تخصصی آزمون دکترا سالهای قبل، سوالات زبان و استعداد رو هم داره ( با جواب کاملا تشریحی)

کنکوری امسال
بهمن ۲, ۱۳۹۸ ۴:۳۵ ب٫ظ

به نظرتون بدون نمره زبان هم شانس قبولی در مصاحبه داریم؟

ویکتاریون
بهمن ۲, ۱۳۹۸ ۵:۲۴ ب٫ظ

آره بابا اکثر قبولی ها ندارن و قبل از جامع امتحان زبان میدن. منتها داشتنش برای مصاحبه امتیاز خیلی خوبیه. چون مجبورن طبق جدول نمره ش رو بدن. مثل مقاله نیست که بگن از نظر ما خوب نبود و نمره نمیدیم. بعضی دانشگاه ها هم اگر نمره زبان داشته باشی دیگه سوال انگلیسی سر مصاحبه نمی پرسن.

کنکوری امسال
بهمن ۲, ۱۳۹۸ ۸:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

MSRT سخته خیلی؟

ویکتاریون
بهمن ۲, ۱۳۹۸ ۹:۱۳ ب٫ظ

خیلی که سخت نیست. یه کم برای ریدینگ ها وقت کم می یاد معمولا. بستگی به سطح زبانت داره دیگه. نمره منفی نداره. هزینه ش هم زیاد نیست. ضرر نداره شرکت کنی. می تونی اولین امتحان بعد از کنکور رو ثبت نام کنی. نمی دونم برنامه شون چیه، معمولا یکی اسفند هست و یکی اردیبهشت.

.....
بهمن ۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

سخت نیست ولی باید کلاس رفت برای کسی که در زبان ضعیفه
من خودم کلاس مجازی رفتم تکنیکهای گرامر و درک مطلب و …یاد گرفتم باید تلاش کرد

.....
بهمن ۲, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۳ ب٫ظ

اخرین ازمون msrt چهارم بهمن ۹۸هست برای سال ۹۹هم اعلام نشده که از چه ماهی هست بنده ابان ۹۷قبول شدم

کنکوری امسال
بهمن ۳, ۱۳۹۸ ۷:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  .....

ببخشید میشه بگین کلا از چند نمره است؟ شما بت کلاس مجازی که میفرمایین چه نمره ای کسب کردین؟

.....
بهمن ۳, ۱۳۹۸ ۷:۳۷ ب٫ظ

بنده در شهرم کلاس خوب برای زبان نبود این بود کلاس مجازی رفتم و عالی بود بار اول قبول شدم ابان ۹۷
مدرک زبان موقعی که کسی ازمون جامع بده یعنی بعد قبولی دکترا لازمه

مدرک msrtکف نمره ۵۰هست
حالا یکی ۵۰میشه یکی ۵۵
یکی ۶۰یا بالاتر
من بار اولم بود ازمون میدادم و نمره بالا برام مهم نبود برای زبان دکتری هم کلاس مجازی شرکت کردم انشاا…بتونم درصد خوبی بزنم ولی برای استعداد تلاشی نکردم پاسخ هم نمیدم
مدرک زبان برای مصاحبه نمره داره ولی لازم نیست
موفق باشید

کنکوری امسال
بهمن ۵, ۱۳۹۸ ۲:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  .....

ممنونم از جواب کاملتون.

محمد تهرانی
بهمن ۵, ۱۳۹۸ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  .....

ببخشید میشه بگید کدوم کلاس مجازی رفتین؟

.....
بهمن ۶, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد تهرانی

استادش از دانشگاه زاهدان بود ….اینجا بنویسم تایید نمیشه ..مدرک msrtدو سال اعتبار داره

کنکوری امسال
بهمن ۴, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  .....

چه مدت اعتبار داره مدرکش؟ دوساله است؟

فائزه سادات مدرسی
بهمن ۱۹, ۱۳۹۸ ۲:۵۹ ب٫ظ

شما را و حتی خود تنبلم را به خواندن این درس گران مایه(زبان انگلیسی ) اکیدا سفارش می کنم ؛ چرا که اگر امروز از این بزرگوار بگریزیم، فردا در بهبوهه کار و گرفتاری دکتری و آزمون جامع، بد جوری باهاش مواجه خواهیم شد؛ پس اگر کسی واقعا دکتری می خواد زبان رو باید پیش و بیش از اون بخواهد! و الا برایمان اعصاب راحت بجا نخواهد گذاشت!
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

.....
بهمن ۲, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

دوستان من همیشه ۵۰درصد تخصصی میزدم اما ایراد کارم این بود که وقت زیاد میاوردم میامدم چیزهایی که شک دارم هم میزدم همین مثبتام رو پاک میکرد و چند سال پشت کنکورم امسال تصمیم گرفتم فقط ریسک نکنم برای زبان هم خیلی وقت گذاشتم کلاس مجازی رفتم حتی مدرک msrtهم سال قبل گرفتم انشاا…امسال بتونم رتبه خوب بیارم در رشته من سال قبل رتبه های خوب رد شدن رتبه های بد با نفوذ اساتیدشان قبول شدن این فقط من رو میترسونه

دوست
بهمن ۲, ۱۳۹۸ ۸:۱۷ ق٫ظ

داوطلبان دکتری دو دسته اند. دسته اول دوران تحصیلی لیسانس و ارشد فقط مطالب را حفظ کردند و برای نمره قبولی یا معدل اون ترم تلاش کردند که خوب طبیعیه باید جون بکنن تا یه رتبه قابل قبول بیارن. چون مطالب را یا فراموش کردند و یا به طور سطحی یادشونه که موقع تست زدن همه چیز را قاطی می کنند و نتیجه فاجعه می شه. دسته دوم کسانی هستند که رفرنس خوان هستند یعنی بدون توجه به نمره و معدل اون ترم رفرنس های مربوط به رشته خودشون را در طول تحصیل کارشناسی و ارشد خوندند و الان نخونده و یا با یک دور روخوانی هم می تونن رتبه قابل قبولی بیارند. پس خواهشا جنگ را تمام کنید و صادقانه ببینید جزء کدام دسته هستید؟

دوست
بهمن ۲, ۱۳۹۸ ۸:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  دوست

اینم شاهدش:

سعید کاظم پوریان رتبه ۸ فناوری اطلاعات (مصاحبه درهمین سایت)
-از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ مشغول جمع‌‏آوری رزومه بودم و از آذرماه ۱۳۹۸ تا زمان کنکور شروع به خواندن کردم.

ستار زواری رتبه ۱ مهندسی انرژی (مصاحبه در همین سایت):
پی‎اچ‎دی تست: از چه زمانی شروع به مطالعه برای کنکور کردید؟
– حدود دو ماه قبل از کنکور.

نگارین
بهمن ۲, ۱۳۹۸ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  دوست

من دسته ی اول

امان از بی کسی
بهمن ۲, ۱۳۹۸ ۴:۰۹ ق٫ظ

رفقا همه ی اونایی که این زیر پیام میدن این چند وقته رو فوق العاده بخونن که به امید خدا نتیجه ها اومد همه خو شحال بشیم …..موفقیت از آن ماست…..پیش به سوی جنگ با کنکور…….آماده بشید

فاطمه
بهمن ۲, ۱۳۹۸ ۲:۰۰ ب٫ظ

امان از بی کسی تورو خدا اسمتو عوض کن و به خودت و بقیه انرژی مثبت بده

امان از بی کسی
بهمن ۳, ۱۳۹۸ ۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

چشم

نگارین
بهمن ۱, ۱۳۹۸ ۶:۳۶ ب٫ظ

اقا اینجا هم میگن هیچی نخوندیم رتبه ی عالی شدیم!!نابغه اید شما پسمن فک کنم خنگم پس که اینقد میخونم هنوز به خودم‌ مطمعن نیستم

هنر
بهمن ۱, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  نگارین

مطمئن! حالا معلوم شد چرا هر چی می خونید فایده نداره

فائزه سادات مدرسی
بهمن ۱۹, ۱۳۹۸ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  نگارین

الان هیچی نخوندن، دفعات قبلی که شرکت کرده بودن و در امتحانات دانشگاه و در طول ترم های دانشگاه، حسابی خوندن و حسابی خوندن و …حسابی هم فهمیدن مطالب رو که خونده بودن ، چون دکتری مفهومیه….

امان از بی کسی
دی ۳۰, ۱۳۹۸ ۰:۰۴ ق٫ظ

کنکور وایسا داریم میام

حمله به سوالات

ایشالله عدالت واقعی حاکم بشه و بعداز ۴ سال کنکور دادن و رتبه دو رقمی شدن.
.امسال همه اول قبول شن بعد اونا هم من قبول شم

نگارین
بهمن ۱, ۱۳۹۸ ۹:۵۳ ب٫ظ

ایشالا قبولی دوست عزیز!!این روزای اخر و با قدرت بخون

Phd به دوست
دی ۲۹, ۱۳۹۸ ۵:۲۱ ب٫ظ

من فقط یه خورده توضیح میدم تا در آخر شما و امثال شما که تازه میخواین شروع کنین یه دید کلی داشته باشین و این ۴۰ روز باقی مونده رو با تصمیمهای جوگیرانه خرابش نکنین. فاکتورهای زیادی دخالت داره و کسی واقعا نمیتونه جواب درستی به شما بده. به پایه درسی شما، میزان آمادگی رقبای شما، حتی تعداد شرکت کننده ها بستگی داره. رشته ای هست ۲۵۰ نفر شرکت کننده داره یه رشته هست ۲۵۰۰ نفر! کنکور امتحان دانشگاه نیست که شما ضربتی درس بخونی و نمره قبولی بیاری. دلیلش اینه سبک سوالات کنکور هرسال داره تغییر میکنه. کتابهای کنکوری بعضا ۱۰ سال پیش نوشتن شدن و هر سال فقط تستای ارشد و دکتری به آخرش اضافه شدن! با اینکه سوالات کنکور داره تغییر میکنه ولی متن درسنامه اونا ثابت مونده! رقبای اصلی شما عمدتا از مهر شروع میکنن و حتی اگه روزهای باقی مونده رو با ۶ ساعت مطالعه در روز پیش ببرند باز هم از شمایی که میخوای مثلا روزی ۱۲ ساعت درس بخونی جلوتر هستن. خیلی به حرف اینایی که میگن آره یکماه شروع کردم به خوندن و اوایل روزی ۳ ساعت میخوندم و دو هفته به کنکور ساعت مطالعه رو به ۶ ساعت افزایش دادم و کنکور رتبه ۵ شدم! اعتماد نکن چون دلیلش رو بالا گفتم سبک سوالات کنکور داره عوض میشه و مهم نیست شما فارغ تحصیل شریف یا تهران باشی. برای یه رتبه خوب باید زمان کافی داشته باشی. اینکه شما پایه درسی خوبی داشته باشی یعنی متن کتابها رو بدون مشکل میفهمی… ادامه نظر»

مایسا
دی ۳۰, ۱۳۹۸ ۷:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  Phd به دوست

خسته نباشی میدونم که هدفت تضعیف روحیه بوده ولی بنظر من یکماه بکوب بخونه آدم حتما رتبه عالی میاره شک ندارم چون هرچی آدم میخوه توذهنش میمونه

Phd
دی ۳۰, ۱۳۹۸ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مایسا

این نظر شماست و کاملا محترمه. من فقط گفتم لقمه بزرگتر از دهن برداشتن ممکنه تو گلو گیر کنه. اگه کسی میخواد رتبه عالی بیاره باید قبلا براش برنامه ریزی میکرد نه الان که چیزی به کنکور نمونده. شما نمیتونین با کسی که چند ماه مداوم داره درس میخونه برای رتبه خوب رقابت کنی. ولی همونطوری که بالا گفتم هنوز واسه مجاز شدن امیدی هست. کافیه توقعات رو پایین بیارین و اصولی مطالعه کنین. با جمله آخرتون مخالفم، مغز ما کامپیوتر نیست که هرچی بخونیم تو ذهن ثبت بشه و برای تثبیت مطالب باید تو بازه های مختلف مرور انجام بشه.

دوست
دی ۳۰, ۱۳۹۸ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  Phd

از هر دو دوست ممنونم. من پاسال بدون مطالعه و فقط با دانشته های قبل رتبه ام ۲۰۰ شد. اما مصاحبه نرفتم و چون شاغلم امسال هم نتونستم اونطور که باید برنامه ریزی کنم. با خودم گفتم شاید چهل روز خوندن بهتره از هیچی پارسال باشه. از دیروز هم شروع کردم. که اگه امسال نشد همین فرمون رو برم و وصلش کنم به سال بعد :)

مایسا
بهمن ۱, ۱۳۹۸ ۸:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  Phd

بابا چی میگی من پارسال یک صفحه هم نخونده بودم رتبه ام ۶۵ شد ولی امسال از دی دارم میخونم مطمئنم زیر ۱۰ میشم رتبه ۵ رشته ما فقط دو ماه خونده بود دفتر برنامه ریزیشم دست خودمه و منم عینه برنامه ایشون دارم پیش میرم و همه چی عالیه یا دو سال پیش یکی از بچه ها تا اخر دی ماه آزمایشگاه بود همون یک بهمن شروع کرد خوند رتبه ۳ شد . خواهشا کسیو نا امید نکنید البته شما در اون حد نیستین که بتونین کسیو نا امید کنین. طرف ۱۵ دور خونده بود رتبه اش از من ک یه صفحه هم نخونده بودم خیلی بیشتر بود خوندن داریم تا خوندن

مایسا
بهمن ۱, ۱۳۹۸ ۸:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  مایسا

من چون تهران میخواستم قبول بشم پارسال هیچ مصاحبه ای نرفتم تازه شاغلم هستم. دوستان عزیزم از تمامی اشخاصی که روحیتونو تضعیف میکننین مثل این خانوم شدیدا دوری کنیددددد

دوست
بهمن ۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  مایسا

جسارتا خانم مایسا می تونم بپرسم رشته شما چیه؟ اگه پژوهش هنر نیست یعنی من رقیب شما نیستم و اگه می شه یکمی از برنامه ریزیتون را من یادبدید :(

مایسا
بهمن ۱, ۱۳۹۸ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  دوست

عزیزم شما برای هر درس یه جزوه خوب انتخاب کن و تعداد صفحات رو تقسیم بر ۳۵ روز کن و تموم تلاشتو بکن که حتما همشونو اجرا کنی من اینجوری خوندم هر روز هم هرچی روز قبل خوندمو مرور میکنم بعدش مطلب جدید میخونم

Phd
بهمن ۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  مایسا

اگه یکی محترمانه حرف میزنه دلیلش این نیست خانم باشه! بله حق با شماست اگه یه نفر رشته ش آبیاری گیاهان دریایی باشه با ۱۰۰ نفر شرکت کننده مطمئنا رتبه عالی آوردن تو این یکماه کار سختی نیست. امیدوارم رتبه ی ۱ امسال رشته تون شما باشین. همچنین اون بنده خدایی که ۱۵ دور کتاباش رو خونده بود و در مقابلش شما که هیچی نخوندین رتبه ش از شما بدتر شده امیدوارم امسال نتیجه زحمتاش رو بگیره. در انتها از کسانی که به خااطر کامنت من از کنکور کنار کشیدن معذرت خواهی میکنم.موفق باشید

ویکتاریون
بهمن ۱, ۱۳۹۸ ۴:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  Phd

دقیقا رشته هست که صدتا شرکت کننده و پنج تا جزوه داره و ممکنه با همون یکی دو ماه خوندن هم نتیجه بگیرن. ولی اونم نتیجه ی شانسی هست. چون همه همون جزوه ها رو می رسن بخونن دیگه. رشته هم هست ۵۰ تا رفرنس مشهور و تا خدا بخواد منابع نامعلوم داره که یا باید آدم هفت هشت ماه بخونه یا باید از دوران تحصیلش به اونا مسلط بوده باشه و اون آدم می تونه بدون یک روز خوندن هم نتیجه بگیره، چون درصدای تخصصی خیلی بالایی هم لازم نیست معمولا. به جز اینا رتبه یه مقدار شانسی هم هست. توی رشته ی خودم از ۳۰ تا صد توی یه سطحن. زیر سی یه کم بهترن و بینشون زبان و استعداد تعیین کننده س بیشتر.
وقتی کسی میگه نخوندم یا یه هفته یا یه ماه خوندم، به احتمال زیاد خالی می بنده و به احتمال کمتر جزو کساییه که همیشه رفرنس خونده.
صحبت شما کاملا درسته، ولی دوستان دنبال برنامه ریزی نیستن الان. دنبال مشوقن فقط.:)

ندا
بهمن ۱, ۱۳۹۸ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مایسا

مایسا عزیز انشالله پیروز و موفق باشی که اینقدر خوبی امیدوارم حتما امسال قبول بشی
خیلی دل منو شاد کردی

مایسا
بهمن ۱, ۱۳۹۸ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

فداتشم عزیزم بخدا یه ماه خوب بخونید قبول میشید ۳۷ روز خیییییلییییه . فقط تا لحظه آخر بخونید و نا امید نشید.

مایسا
بهمن ۱, ۱۳۹۸ ۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

حتما بخون ندا جان بهت قول میدم فقط سه روز اول سخته که مدام پای درس باشی ولی از روز چهارم روحیه ات عوض میشه و امیدوارتر میشی. حیفه که بذاریم وقتمون به بطالت بگذره. برای همه دوستان پی اچ دی ایه خودم آرزوی موفقیت دارم. روز و روزگارتان خوش

مایسا
بهمن ۱, ۱۳۹۸ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  Phd

مغز ما کامپیوتر نیست منظورم این بود که چون نزدیکه کنکوریم فراموش شدن مطالب خیلی کمتر اززمانیه که ۵ ماه قبل خوندیم

نگارین
بهمن ۱, ۱۳۹۸ ۹:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مایسا

اره اینو منم قبول دارم

نگارین
بهمن ۱, ۱۳۹۸ ۹:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  Phd

من کاملا موافقم با شما!!و پارسال که سال اولم بود گول حرفای خیلیا خوردم که میگفتن متقاضیای دکتری کم میخونن و ماه اخر میخونن و خیلیا میگفتن ما نخونده فلان رتبه رو اوردیم و از این چرت و پرتا!فهمیدم اینا همش حرفای الکیه!!تو رشته هایی که متقاضیاشون زیاده مثل من که روان بالینیم واقعا باید درس خوند و جون کند تا یه دانشگاه خوب و یا حتی معمولی بتونی قبول شی

دوست
دی ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

دوستان عزیز
من تا ۲۶ دی مشغول یک پروژه کاری بودم و متاسفانه نتونستم مطالعه کنم. آیا در زمان باقی مونده از امروز یعنی ۲۹ دی ماه می تونم خودمو به آزمون امسال برسونم؟ اطلاعاتم در بعضی درسها در حد متوسط و در برخی موارد خوب هست.
رزومه ام: معدل ارشد ۱۸ – یک مقاله پژوهشی // یک همایش بین الملی// ۳ مقاله همایش ملی// یک کتاب هم ویراستاری کردم که ممکنه تا زمان مصاحبه چاپ بشه. ممنونم از راهنمایی.

selim.abramovich
دی ۲۸, ۱۳۹۸ ۱:۳۷ ب٫ظ

من که کار های مهاجرتم جور شده دکتری ثبت نام کرده ام اما ازمون نمی دم چون ۳ روز دیگه ان شاءالله در ریچموند هیل تورنتو هستم برای همیشه می رم برای رشته مدیریت صنعتی شرکت کرده بودم by for ever

بهار
دی ۲۸, ۱۳۹۸ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  selim.abramovich

موفق باشی همیشه

ویکتاریون
دی ۲۸, ۱۳۹۸ ۳:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  selim.abramovich

bye bro

امین
دی ۲۸, ۱۳۹۸ ۴:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  selim.abramovich

داداش هرجا هستی موفق باشی، دو تا سوال داشتم. واسه اپلای سرجمع چقد هزینه کردی؟ رزومه ت چی بود؟

selim.abramovich
دی ۲۹, ۱۳۹۸ ۹:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  امین

سلام برادرم من لیسانس و ارشد رشته بازرگانی تهران مرکزی خوندم . لیسانس ۱۶.۵۰ و ارشد ۱۸.۶۵ . ۲ مقاله دارم و یه کتاب با یک استادم نوشتم . ۲۹ سالمه بیکاری زیاد کشیدم دانشگاه دولتی تورنتو استادم که باهاش کتاب نوشتم ( دکتر علی رضاییان) که الان رییس دانشکده مدیریت تهران مرکز شده کمک کرد اپلای کنم خودم هیچ بلد نیستم

P.m
دی ۲۸, ۱۳۹۸ ۷:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  selim.abramovich

برای اپلای چه قد هزینه کردین؟

دوست
دی ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  selim.abramovich

خوشا به حالت ای آبراموویچ!

selim.abramovich
دی ۲۹, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  دوست

هیچ وقت به حال من غبطه نخور من یتیمم کسی هزینه تحصیلم را داده . امیدت به الله باشد

فاطمه
بهمن ۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  selim.abramovich

مارم ببرررررر

پرستوی منتظر
بهمن ۵, ۱۳۹۸ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

تلاش کن که شما قوی تری و در دکتری همین آب و خاک گوهر بدون تردید قبول میشی

صادق
دی ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۰۰ ب٫ظ

رشته مشاوره کسی هست اینجا؟

منوچهر عبدی
دی ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

با سلام به همه ی دوستان، من شغلم آتش نشانی کتابهامو میبرم سر کار هر موقع وقت کردم بخونم استرس شغلی یکی از دلایل تمرکز نداشتنه ولی به هر حال ما موفق میشویم چون هدفمون خیلی بالاتر از این حرفهاست.آرزوی موفقیت برای همه عزیزان.

آریان حامد
دی ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  منوچهر عبدی

بسیار عالی . موفق و موید باشید

نگارین
بهمن ۱, ۱۳۹۸ ۱۱:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  منوچهر عبدی

موفق باشی دوست عزیز

سونیا
دی ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

چه خوب شرکت نکردم خدایا شکرت

فرزین
دی ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۴ ق٫ظ

چی شد تکمیل ظرفیت؟

بهار
دی ۲۸, ۱۳۹۸ ۲:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  فرزین

از سال ۹۷تکمیل ظرفیت دکتری حذف شد

اکرم
دی ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۱ ق٫ظ

موفقیم همه مون از همین الان تا ابد♥️

هانیه
دی ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۰:۱۳ ق٫ظ

این روزا انقد خبر بد میشنویم که تمرکز کردن سخت شده :(

مایسا
دی ۲۸, ۱۳۹۸ ۸:۵۵ ق٫ظ

آقا پیش بسوی موفقیت از همین الان

هدف
دی ۲۸, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  مایسا

بریم؟