موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

در مهلت 70 روز تا کنکور دکتری 99 چه باید کرد؟

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

با تغییر زمان کنکور دکتری 99 به 26 تیرماه، حالا داوطلبان 70 روز مهلت دارند تا سرنوشت خود را در این آزمون رقم بزنند.

به گزارش پی اچ دی تست، پس از کش و قوس های فراوان، بالاخره سازمان سنجش تصمیم نهایی خود مبنی بر تعویق مجدد آزمون کارشناسی ارشد و دکتری در سال 1399 را اعلام کرد.

تغییر زمان کنکور دکتری مخالفین و موافقین بسیاری داشت؛ اما حالا برای سومین بار کنکور دکتری به تعویق افتاده و داوطلبان آزمون دکتری 99 باید طولانی‌ترین انتظار را برای شرکت در کنکور دکتری تجربه کنند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش، زمان آزمون دکتری 99، روز پنجشنبه 26 تیر خواهد بود و بنابراین لازم است داوطلبان برای فرصت 70 روزه‌ای که در پیش دارند، به خوبی برنامه‌ریزی کنند. 

با توجه به تأخیر طولانی برگزاری آزمون و فرصت مجدد ثبت نام، داوطلبان به لحاظ سطح آمادگی برای شرکت در کنکور به چند دسته تقسیم شده‌اند. در ادامه این مطلب قصد داریم درخصوص نکات مهم برای کسب آمادگی تا آزمون دکتری 99 برای داوطلبان مختلف با شما صحبت کنیم.

دکتری

1. داوطلبانی که برای شرکت در کنکور در اسفند ماه آماده بودند.

اگر شما جزو این دسته هستید، با طی کردن این مسیر طولانی احتمالاً احساس خستگی و شاید ناامیدی می‌کنید. به کرات در بخش نظرات دیده‌ایم که این دوستان از ساعات و روزهای پر از مطالعه و تست زدن ابراز ناراحتی و خستگی کرده و الان نه تنها از ادامه‌دار بودن این مسیر طولانی گله دارند، بلکه بالا رفتن تعداد رقبا نیز ناامیدشان کرده است.

اما بگذارید با شما روراست باشیم، تلاش چندماهه شما هرگز از بین نخواهد رفت و آمادگی فعلی شما قطعا روی موفقیت شما موثر است. تنها کافی است انگیزه خود را از دست ندهید و به تلاشتان ادامه دهید.  شما اکنون پشتوانه علمی خوبی دارید؛ تنها کار لازم این است که با مرور دروس، آمادگی‌تان را حفظ کنید. این اولین پیشنهاد ما به شماست.

اما پیشنهاد دوم؛ خسته هستید؟ حق دارید! حالا که 70 روز وقت دارید، چند روزی به خودتان استراحت بدهید. با شرایط موجود نمی‌توانیم پیشنهاد کنیم که به سفر و گردش بروید. اما فیلم دیدن، خواندن کتاب‌های غیردرسی، آشپزی کردن، گشت و گذار در فضای مجازی یا هر کاری که مورد علاقه‌تان است را انجام دهید و چند روزی درس را فراموش کنید. مطمئن باشید با این همه تلاشی که داشته‌اید، در این چند روز چیزی از دست نمی‌دهید.

اما پیشنهاداتمان جهت ادامه مسیر برای کسب موفقیت در آزمون دکتری (البته بعد از چند روز استراحت) در چند بند در ادامه خواهد آمد:

1. اگر در برخی دروس ضعف دارید، الان فرصت پرداختن به آن‌هاست. سعی کنید بر روی دروسی که کمتر برایشان وقت گذاشته‌اید و یا منابعی که به خاطر کمبود وقت کنار گذاشته بودید، متمرکز شوید.

2. اگر دروس زبان و استعداد تحصیلی را حذف کرده بودید، فرصت مناسبی برای خواندن این دروس است؛ دست به کار شوید تا گوی سبقت را از رقبا بدزدید. برای این که درمورد اهمیت دروس عمومی دکتری بیشتر بدانید، کلیک کنید.

3. برای این مدت باقی‌مانده حتماً برنامه‌ریزی کنید و بخش مهمی را به مرور دروسی که خوانده‌‌اید اختصاص دهید. طولانی شدن زمان کنکور ممکن است منجر به فراموشی برخی دانسته‌هایتان شود. بنابراین یک برنامه منسجم و عالی برای مرور بنویسید.

4. اگر همه منابع رشته‌تان را خوانده‌اید و تنها باید مرور کنید؛ 70 روز به نظر زمان زیاد است. بنابراین، می‌توانید از فرصت استفاده کنید و از حالا برای مرحله دوم آزمون دکتری خود را آماده کنید.

در مطالب زیر ما نکات مهمی که برای مصاحبه دکتری لازم است بدانید را گردآوری کرده‌ایم. خواندن این مطالب به شما کمک خواهد کرد تا اگر فرصتی برای تقویت رزومه و عملکرد هر چه بهتر در مصاحبه دکتری وجود دارد، از آن به بهترین شکل استفاده کنید.

یادتان باشد نباید اجازه بدهید خستگی و بی‌انگیزگی شما را از هدفتان دور کند؛ رقبا در تلاشند! نباید جا بمانید!

در آخر هم پیشنهاد می‌کنیم مطلب «چگونه انگیزه خود را تا آزمون دکتری حفظ کنیم؟» را از دست ندهید.

2. داوطلبانی که با تعویق کنکور دکتری 99 به فکر تلاش برای موفقیت در کنکور افتادند.

با تعویق آزمون دکتری برخی داوطلبان که برای کنکور دکتری آمادگی زیاد نداشتند، به‌خصوص با وجود قرنطینه خانگی، تصمیم جدیدی گرفتند. برخی از این داوطلبان حتی بعد از 9 اسفند در آزمون دکتری ثبت‌نام کردند.

اگر شما در این دسته جای می‌گیرید، احتمالاً تا الان برخی منابع را مطالعه کرده‌اید. با توجه به فرصتی که تا آزمون دارید، پیشنهاد می‌کنیم برای گرفتن بهترین نتیجه زمان خود را به دو بخش تقسیم کنید: 1. خواندن مطالب باقی‌مانده؛ 2. جمع‌بندی و نکته و تست.

درخصوص مطالبی که هنوز مطالعه نکرده‌اید، سعی کنید اولویت‌بندی داشته باشید. بدین صورت که با بررسی سؤالات سال‌های گذشته مهم‌ترین منابع را پیدا کنید و با توجه به اهمیتی که در آزمون دکتری دارند، به تریب شروع به خواندن کنید. اگر فرصت کافی دارید، خواندن زبان عمومی دکتری و استعداد تحصیلی دکتری را هم فراموش نکنید.

اگر یک برنامه منسجم داشته باشید، فرصت مطالعه همه دروس را خواهید داشت. بنابراین، دست از تلاش نکشید.

3. داوطلبانی که از الان به بعد می‌خواهند برای شرکت در کنکور دکتری مطالعه کنند.

با توجه به این که بیش از دو ماه تا کنکور دکتری 99 فرصت باقی مانده و نیز از آن جا که شما تازه شروع به مطالعه کرده‌اید، تازه‌نفس هستید و می‌توانید با یک برنامه عالی موفق شوید. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به مطالب «نحوه درس خواندن برای آزمون دکتری» و «برنامه ریزی برای آزمون» بیندازید.

شما جزء کدام دسته از داوطلبان هستید؟

در بخش نظرات منتظر شنیدن نظرات و پاسخ دادن به سؤالات همه شما عزیزان هستیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

94 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سهیل
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ ۲:۴۶ ق٫ظ

با توجه به اینکه توی مصاحبه دکترا از سوابق اموزشی فرد سوال میشه سوالاتی از قبیل اینکه دانشگاهای مقاطع قبل چی بودن و معدل مقاطع قبل چی بودن میخواستم بدونم من که دانشگاه کاردانیم علمی کاربردی بوده و کارشناسیم هم علمی کاربردی بوده و ارشد هم دانشگاه ازاد شهریار بوده با توجه به اینکه این نوع دانشگاها دانشگاهای ضعیفی به حساب میان ایا من شانس قبولی با توجه به این سوابق اموزشیو توی مصاحبه دکترا دارم؟؟؟؟؟؟

سهیل
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ ۲:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  سهیل

در ضمن من میدونم که برای سراسری شانسی ندارم هدفم از این سوال این بود که ایا با این سابقه اموزشی برای دانشگاه ازاد تهران و یا اطراف تهران و داشنگاه پیام نور شاسی دارم؟؟؟؟؟؟؟؟

@
اردیبهشت ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  سهیل

سلام
من غیرانتفاعی خوندم ولی مصاحبه قبول شدم دانشگاه سطح یک ،اصلا ربطی به این چیزا ها نداره فقط رزومه قوی و رتبه عالی

محمد
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۹ ۲:۲۹ ب٫ظ

http://fna.ir/ex5pmf
فارس من| ناجا به تمدید معافیت سربازی دانشجویان هنوز جواب نداده است
خبر ساعت ۱۱:۴۱ امروز ۲۲ اردیبهشت
بچه ها لطفا مطالبه کنید. حمایت کنید

فرنود
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۹ ۵:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

برادر من! با کمپین سربازی عقب نمی افته و تمدید نمی شه. واقعا فکر کردی اینقدر بچه بازیه؟ شاید هم به قول میرزا داری تعداد بازدیدهای سایت مذکور رو بالا می بری؟ ها؟

محمد
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۹ ۶:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  فرنود

نفس شما از جای گرم در میاد! بازدید سایت رو میخوام چیکار؟ بدبختمون کردین با اون تعویق های بی موردتون. همانطور که تعویق افتاد، معافیت هم باید تمدید بشه و الا اگه قراره نظام وظیفه با غربالگری و ضدعفونی کردن و ماسک و فاصله ۱.۵ متری و پادگان کمکی سرباز بگیره، همینا رو هم سازمان سنجش در نظر گرفته بود و یه عده عینک شیشه شون بخار میکرد و ….
من دیگه فکر نمیکنم. در همین حد سعی میکنم که حقم رو بگیرم. اوکی؟ به سلامت

محمد
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۹ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرنود

در ضمن اگر آزمون ها همون خرداد بود، خیلی راحت میتونستم کنکور بدم و همه چیز اوکی بود. یاد بگیر برای کسی که برنامه داره، همه کارهاش طبق برنامه است حتی رعایت بهداشت… الان هم برین درستون رو بخونین که تکمیل ظرفیت هم نیست که کمپین بزنین. من یاد گرفتم امیدم به خدا باشه نه به خلق بهانه گیرش. روز خوش

بیطرف
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۹ ۲:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

تلاشتو بکن داداش… انشالله که نتیجه میگیری

میرزا
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۹ ۹:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

با محکوم کردن من چیزی عوض نمیشه. خودت با خودت خلوت کن ببین دلیل حمایتت از اون سایت چیه؟ مجددا تاکید می کنم سربازی با کمپین تعویق نمی افته. ضمنا همه اینایی که اینجان اغلب سربازی رفتن و می دونن چی به چیه؟ پس فکر نکن همه روی تشک پر قو نشستن و دارن نظر می دن. آره برادر من. قبل از هرگونه جبهه گیری اول اندیشه وانگهی گفتار!

میرزا
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۹ ۹:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  فرنود

اسمی از کسی نیار برادر. نظر خودتو بده. منو واسه چی می کشی وسط؟ نم بینی چقدر عصبانیه برادرمون!

میرزا
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  میرزا

پیام اول خطاب به محمد/ پیام دوم خطاب به فرنود

زهرا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۹ ۰:۱۹ ق٫ظ

سلام دوستان
لطف میکنید منو راهنمایی کنید
من زبانم خوب نیست وگرامرم صفرم حالا به نطرتون گرامر چی بخونم؟ کتاب خیرابادی خوبه ؟ یا ۶۰ مهارت لانگمن ؟

ر.ی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

دوست عزیز من گفتم بهتون کلاس مجازی برید سریع همه چیز رو یاد میگیرید البته شما باید خیلی وقت پیش شروع میکردید من خودم کتاب وو خوندم ولی نتیجه نگرفتم

زهرا
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۹ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ر.ی

ممنون لطف کردید

ر.ی
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹ ۹:۰۴ ب٫ظ

تکلیف مصاحبه ها با کرونا چی میشه ؟؟؟

محمد
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  ر.ی

شهریور ماه

ویکتاریون
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۹ ۳:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  ر.ی

زمزمه های باز شدن دانشگاه توی خرداد جدیه. وقتی قرار باشه خوابگاه باز بشه و کلاس های عملی تشکیل بشن، دیگه مصاحبه رو هم می گیرن. این” بیماری پخش کن تر ” از اونا نیست.

ر.ی
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹ ۸:۵۸ ب٫ظ

من که بیچاره شدم و علاقه ندارم تخصصی بخونم

محمد
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  ر.ی

خدا نکنه

...
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹ ۶:۳۲ ب٫ظ

چه تیترهایی میزنیا phdtest جان… چه میکنیم توی ۷۰ روز… زندگی خب!!! روتین لایف خود را ادامه میدهیم :)))) تلاشمونو میکنیم تا خدا چی بخواد

کنکور 99
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹ ۵:۱۰ ب٫ظ

در مورد زبان من ۵۰۴ و ۱۱۰۰ رو تقریبا بلدم ولی نمی تونم تست های کنکور رو حل کنم

زهرا
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  کنکور 99

منم همین طور هستم تقریبا لغت حفظ هستم ولی تو سوالات خیلی مشکل دارم

yasmin
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۹ ۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

بهترین راه یادگیری لغت یادگیری اون در متن هست..باید ریدینگ زیاد و مختلف کار کنید..و مرور مداوم داشته باشین..چون یه لغت ممکنه چندین معنی داشته باشه

ر.ی
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۹ ۷:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  yasmin

احسنت

ر.ی
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  کنکور 99

باید تست سالهای قبل بخونید و کار کنید حفظ لغت بی فایدس کلاس مجازی برید مفیده

کنکور 99
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹ ۵:۰۷ ب٫ظ

بیشتر از همه کسانی که برای آزمون اسفند آماده بودند ضرر می کنن البته همین افراد اگر بتونن مدیریت کنن یقینا نتیجه بهتری از بقیه می گیرن. من که الان حوصله درس خوندن رو ندارم!
در مورد استعداد و زبان فکر نمی کنم وقت بشه سر جلسه هر دو تاش رو حل کنیم و بهتره روی یکی تمرکز کنیم.

زهرا
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹ ۴:۲۴ ب٫ظ

سلام دوستان
من زبان اصلا خوب نیست الان تو این فرصت به دست اومده به نظرتون گرامر خیرابادی رو بخون یا ۶۰مهارت لانگمن .
به نظرتون کدومش مفیدتره.
ممنون میشم راهنماییم کنید.

حقوق خصوصی
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

باسلام
اینجانب نیز قاطعانه از کمپین خوب و بسیار عالی ضرورت برگزاری آزمون تافل ept دکتری آزاد بعد از دفاع دکتری از رساله دفاع می کنم، ما هم مثل بقیه دوستان خیلی هزینه تمدید رساله که همون شهریه ثابت است بدهکاریم به صندوق رفاه دانشگاه، و امیدواریم مسولین دانشگاه آزاد این هزینه های چند ساله را از ما نگیرند و ببخشند و معاف کنند و به حسابامون برگردونن و اجازه دفاع دکتری باصدور مجوز دفاع طی بخشنامه ای برای ما که واقعا چند سال است که بازمانده شده ایم و بخاطر یکی دو نمره زبان ۴۸-۴۹ که به حد نصاب نرسیده قادر به دفاع نبوده ایم، اجازه دفاع راقبل از ept برایمان صادر کنند. باتشکر از سایت پی اچ دی که بالحق دلسوزانه و خداپسندانه با صداقت پیگیر جدی و قانونی مشکلات دانشجویان دکتری است. باسپاس فراوان از سایت phd

میرزا
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹ ۸:۲۸ ق٫ظ

خب ظاهرا اونهایی که خودشون مبلغ برخی سایت ها هستند ترجیح دادن منظور من را درست متوجه نشن. اولا مگه من شلوغی پادگان ها یا فاصله گذاری اونجا را تایید کردم؟ کجای متنم این منظور را می رسوند که با اینجور فاصله گذاری ها خطری پادگان و سرباز را تهدید نمی کنه؟ یک کلام: منظور اون حرف اینه: سربازی مثل کنکور نیست و با حرف و نظر من و شما و یا هر کمپینی به تعویق نمی افته و تغییر نمی کنه. پس لطفا به بهانه سربازی و… برای سایت ها و پیج ها فالوئر و بازدید کننده جمع نکنیم! اگه متن استعداد را هم اینجوری متوجه بشی که ضریب منفی یا صفر می شه جانم.

l--p
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹ ۱:۲۶ ق٫ظ

با توجه با زمان جدید کنکور دکتری اونایی که آماده بودند احساس خستگی و نگرانی می کنند و.. اونایی که از بعد ۹ اسفند شروع کردن مطالعه رو و ی سری منابع رو نرسیده بودن الان با خیال راحت مطالعه میکنن و جمع بندی خوبی خواهند داشت البته من به دوستان که مثل خودم دو مرحله آماده کنکور بودن توصیه میکنم با قدرت مطالعه رو ادامه بدن و نذارن خستگی و نگرانی اونا رو از میدون رقابت خارج کنه———– با تمام مشکلاتی که تصمیمات نسنجیده برخی مسئولین بعضی ارگانها مثل بعضیا در سازمان سنجش برامون بوجود آوردن ،،،،،، با توکل به خدا به تلاشمون ادامه میدیم—-

Ma
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  l--p

ان شاء الله به امید خدا

ر.ی
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹ ۹:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  l--p

من تا اسفند میخوندم از اسفند نمیخونم

رمضان هست روزه هستم سختم هست

نوبل
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۷:۳۲ ب٫ظ

داوطلبان آزمون ۹۹ به آرزویشان رسیدند و فرصتی برای مطالعه مجدد به آنها داده شد
تکمیل ظرفیت دکتری ۹۸ چی شد؟
آقایون ظاهرن پدرکشتگی دارند با داوطلبان ۹۸!!!!

azin
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۳:۵۴ ب٫ظ

سلام
دوستان عزیز میشه منو راهنمایی کنید من پارسال رتبه ام ۲۶ شد و استعداد ۱۱ درصد و زبان ۱۵ درصد زدم ولی هیچ مطالعه نداشتم بیشتر وقتمو گذاشتم روی اختصاصی امسال با توجه به تعویق تا اسفند ماه زبان واستعداد که ضعیف بودم خوب خوندم ولی دوباره افت کردم میتونید راهنمایی کنید که چه کتاب استعداد و زبان بخونم که بالا ۴۰ درصد بزنم چون پارسال اختصاصی را ۵۸درصد زدم وامسال هم بهتر شدم ولی نگرانیم همین استعداد و زبان هست خواهش میکنم راهنمایی کنید؟
دوستان یه راهنمایی دیگه میخوام من چند کتاب جدید اختصاصی خریدم ولی وقتی نگاه میکنم حس ناامیدی دارم به نظرتون از اونا هم شروع کنم یا همون منابع قبلی رو بخونم تو رو خدا راهنمایی کنید

ناشناس
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۷:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  azin

چطور پارسال با اون رتبه قبول نشدید؟
مرور بهتر جواب میده تا مباحث جدید…حالا سه چهار تا منبع اصلی و مرجع بنظرم مشکلی نیست چون می رسید بخونید، پارسالم حتما به اندازه کافی خوندید و تلاش کردید که رتبه خوبی آوردین، پس آمادگی خوبی دارید، الکی دچار وسواس نشید…

azin
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

سلام بله با اینکه رزومه قوی هم داشتم شبانه قبول شدم که از پس هزینه نیومدم البته من فقط یه دانشگاه رفتم مصاحبه

azin
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

مشکلم استعداد و زبان هست که کتاب خاصی ندارم کسی میتونه راهنمایی کنه

yasmin
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  azin

سلام.برای زبان بنظرم لغات ۱۱۰۰ از یه نرم افزار مرور کنید+ کتاب ۵۰۴ که راحتر هست..برای گرامر کتاب دکتر خیرابادی خوب هست

علی
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  azin

سلام
ممکن هست بگبن رشته امتحانیتون چی بود و چرا به مصاحبه نرفتین؟

............
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

من ژنتیک مولکولی بودم و یه جا مصاحبه بیشتر نرفتم به خاطر شرایط خودم فقط یه مصاحبه رفتم وگرنه ترازم به تمام تراز دانشگاه ها خورد ولی خب متاسفانع فقط تونستم یه دانشگاه که برم که اساتید قابل ندونستن و با رزومه خیلی قوی افتادم برا امسال ،البته خب شبانه قبول شدم ولی هزینه اش خیلی بالا بود واز پسش نیومدم البته اینو بگم که من هیچ رانت بازی توی دانشگاه که رفتم ندیدم ولی خب دوستم رتبه تک رقمی و رزومه خوب داشت اونو برداشتند ومنو شبانه ،انشالله امسال تلاشم میکنم که رتبه تک رقمی بیارم
البته زبانم و استعدادم ضعیف پارسال بدون مطالعه ۱۱درصد استعداد ۱۵‌درصد زبان زدم

علی
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۹ ۸:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  ............

سلام. ممنون از اینکه جواب دادید. تعداد کل شرکت کنندگان تو کنکور دکتری رشته شما چند نفر بود؟ دانشگاه های قبلیتون دولتی بود یا آزاد؟

............
اردیبهشت ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  علی

سلام تعداد شرکت کننده ،۱۲۰۰بود البته زیاد خاطرم نیست شاید یخورده پایین تر ،دانشگاه قبلیم دولتی البته شبانه ، ولی معدلم ۱۹،۱۷هست چهارتا مقاله دارم با ایمپکت فاکتور ۳و سه تا هم کیو وان ،

yasmin
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۸ ق٫ظ

یک سوال الان رفرنس جدید اضافه کنیم؟ برای بعضی درسا که در کنار یه منبع اصلی کمک اموزشی خوندم چند بار.‌بنظرتون بهتره یه منبع اصلی دیگه بخونم این مدت یا همونا رو باز مرور ‌کنم؟؟!!
متشکرم

اکبر
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  yasmin

مرور
اصل مهم مهم مهم در کنکور مرور هستش.

yasmin
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

سلام
برای استعداد من فقط سوالات کنکورای قبل زدم برای ازمون اسفند..و کتاب مدرسان رو هم دارم ولی حجیم هست خیلی..خیلی کم ازش خوندم.پیشنهاد چیه؟ این رفرنس خوبیه ایا؟
برای ریدینگ پیشنهاد چیه؟ لغت و گرامر خوندم و کار کردم باید مرور کنم مجدد
مرسی از پاسخگویی تون

نیما
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  yasmin

برای استعداد فقط استاد طورانی
عالی و کامل و شیرین و ساده
فیلم آموزشی و جزوه کلاسشون رو تهیه کنید

yasmin
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  نیما

ممنونم از راهنمایی تون..پارسال نخوندم این درسو و سرجلسه براش وقت کم اوردم متاسفانه..امیدوارم بشه امسال جبرانش کرد

ر.ی
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹ ۹:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  yasmin

من استعداد نمیزنم ولی زبان دو ساله کار میکنم تصمیم دارم بخونم و بار دیگه مدرک ام اس ار تی بگیرم مدرک زبانم تا ابان مهلت دارد

میرزا
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۸:۱۰ ق٫ظ

دوستان به نظر می رسه بعضی ها سعی دارن به بهانه های مختلف برای بعضی سایت ها بازدید کننده جمع کنن. یه روز به بهانه تعویق (خودم موافق تعویق بودم اشتباه نشه) یه روز تکمیل ظرفیت یه روز سربازی و خلاصه گویا این قصه ادامه داره. حواسمون جمع باشه وسیله دست بعضی از این افراد نشیم. مثلا همین مساله سربازی اصلا و اصلا مثل برگزاری کنکور نیست. همین الان هم سربازخونه ها پر از سربازن. تلویزیون هم نشون داد. تخت ها را با فاصله گذاشتن و خلاصه اینکه سربازی یک مساله نظامیه و درباره اون به هیچ عنوان بر اساس نظرسنجی و کمپین و اینها تصمیم گیری نمی شه چون یک مساله نظامیه و اصلا کاری ندارن شما دلت می خواد دکتری شرکت کنی. اگه لازم باشه از توی دانشگاه هم افراد را می برن. بنابراین حواستون را جمع کنیم با این جمله های پر سوزو گدازشون احساساتی نشیم. این نظرخواهی ها جز به نفع بعضی سایت ها به نفع هیچکس نیست.

محمد
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  میرزا

میرزا جان، صندلی های جلسه کنکور هم با فاصله گذاشته بودن. مسئله کنکور هم یه مسئله علمیه. با اینکه اشاره می کنید سرباز خونه ها پر هستن، شما پیش بینی می کنین که مشکلی پیش نمیاد؟ من شده حتی تا دیوان عدالت و سازمان سنجش و نظام وظیفه میرم و پذیرش بر اساس سوابق رو میندازم توی کار

هوشیار
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

با سلام …دیوان نمیتواند مصوبات مجلس را رد کند….پذیرش براساس کنکور + مصاحبه بوده که توسط مجلس تصویب شده و دیوان براساس مصوبات قانونی رای صادر می کند….

محمد
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

هر چیزی شدنیه

علی
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

کار دیوان قانونگذاری نیست. قانون گذاری فقط و فقط کار مجلسه. اگر بعضی ها به دیوان شکایت می برند، دلیلش عدم رعایت قانون از سوی ادارات و نهادهاست. الان سوال اینه برگزاری کنکور یا تعویق مخالف کدوم قانونه که میخوای شکایت کنی؟

محمد
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

همونطور که میشه مصاحبه مجازی بشه
همونطور که میشه حرف رئیس سنجش عوض بشه
همونطور که خیلیا راحت حرف از سربازی و تلاش چندین ماهه رو ندید میگیرن
من حتی شده مجلس هم میرم

اکبر
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

خیلی خوب
پس شروع کن و برای ما هم گزارش بدید. آرزوی موفقیت برایتان دارم برای این شدن هایتان.

Diana
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

هر وقت نتیجه گرفتید سلام ما رو هم برسونید خخخخخخخخ

عاشق عدالت/متنفر از رانت
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

محمد جان مانع بزرگی به اسم مصوبه مجلس سال ۹۴ جلوت قرار داره که اتفاقا خود دیوان عدالت هم توی رای های که برای غیرقانونی بودن حد نصاب داده به این مصوبه استناد کرده و مرجع احکامش این قانون بوده. پس توی این راه قدم نزار که چیزی جز وقت تلف کردن براتون نداره. یا حق

آبی
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  میرزا

می تونستن صندلی های محل برگزاری کنکور رو هم با فاصله بزارن و داوطلبان با رعایت فاصله مثل پادگان ها بشینن همون ۹ اسفند کنکور بدن پس این حرفتون با تعویقی که گفتید موافقید در تضاد هست اگر انقدر فاصله گذاری ها درست رعایت میشه پس باید مخالف تعویق باشید

Ma
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۵:۴۰ ق٫ظ

سلام خیییییلی و بی نهایت ممنونم از این مطلب عالی که گذاشتید . من قبلا هم ی همچین مطلبی توی این سایت خوندم و عالی درس خوندم. من جزء اون دسته داوطلبا هستم که از مهر تا خود اسفند عالی و با انگیزه و علاقه فوق العاده درس خوندم اما بعدش که اوضاع اینطور شد بی انگیزگی بهم دست داد اما الان این مطلب انگار انگیزه رو در من بیدار کرد…. واقعا ممنون امیدوارم همیشه چنین مطالبی که انگیزه میده رو در سایت بذارید

اکبر
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  Ma

بابا انگیزه ……………….
خخخخخخخخخخخخ

Ma
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۶:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  اکبر

چقدر بی مزه

اکبر
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  Ma

در هر حال من شما رو تحسین میکنم بخاطر اون همه انگیزه از دست رفته و این همه انگیزه بدست اومده. شما مفهوم انگیزه رو به معنای واقعی کلمه شناخته‌اید. و این شناخت قطعا به نفع شماست در همه مراحل کنکور.
امیدوارم موفق باشید.

Ma
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  اکبر

زنده باشید همچنین

آبی
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۱۳ ق٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/24309
تمدید معافیت تحصیلی (سربازی) دانشجویان تا زمان پذیرش دانشگاه‌ها

Diana
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۲۶ ب٫ظ

در ۷۰ روز مانده باید چکار کرد چه سوال جالبی
باید در این ۷۰ روز باقی مانده یک کمپین فوق العاده خفن راه بندازیم تا حساب کار دست بقیه بیاد، دوستان ضربه نهایی رو باید پر قدرت تر بزنیم، امروز آمار ها صعودی بوده

Anderton
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  Diana

مثل اینکه بیکاری تو!!

Graphic
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۴:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  Anderton

Anderson جان ایشون فقط برای بهم ریختن جو میاد اینجا زیاد جدی نگیریدش شما

Diana
اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۹ ۸:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  Anderton

برادر Anderton برادرمون Graphic رو تحویل بگیری خخخخخ

به Diana
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  Diana

کاملا باهاتون موافقم
واقعا دیگه خسته شدم از رفتارهای نسنجیده سنجش. حریرچی باز از امروز شروع کرده به سخنرانی کردن که تمهیدات در نظر داریم! از اسفند تا الان گفتید ماسک و دستکش ماسک و دستکش ماسک و دستکش. خسته کردید ما را تمومش کنید دیگه بابا
انگار بچه گیر اوردن با این پیشنهادات بیهوده و الکی هر ماه دارن استرس وارد میکنن

Diana
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  به Diana

آره والا اگه به اون سنجش بود همون ۹ اسفند داشت میگفت پروتکل مصاحبه هاش هست، بعد هفته قبل دوباره میگفت پروتکل انگار مثلا واکسن کرونا دارن توزیع میکنند، سنجش چقدر ماسک و دستکش میخوا من براش بخرم و تامین کنم خخخخخخخ

مهتاب T
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۹ ۶:۰۲ ب٫ظ

+ در مهلت ۷۰ روز تا کنکور دکتری ۹۹ چه باید کرد؟

– باید تلاش کنیم مجدداً تعویق بی افته تا زمان بیشتری داشته باشیم؟

فاطمه
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۹ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب T

فکر نمیکنید خودخواهی باشه؟! اصلا به اونهایی که یکسال و چند ماهه دارن مطالعه می کنن فکر کردین؟

Mohammad
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

جملشون سولی بود خانم مهتاب. منظورشون مثلا تمسخر بود

رضا
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب T

خخخخخ دمت گرم

.....
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۹ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب T

مسئله مهمی که توی کنکور وجود داره اینه که ما هیچ وقت به مرز آمادگی ۱۰۰ درصد نمیرسیم. بعضیا فکر میکنن اگه هرچی زمان بیشتری داشته باشیم این اتفاق بیفته، پس عقب افتادن کنکور به نفع ما میشه! اگه تمام رتبه ۱ ها رو جمع کنید جمله اول رو تایید میکنن. شما کسی رو پیدا نمیکنین که بگه من در بهترین حالت ممکن به کنکور رسیدم.

سعید
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۴۲ ب٫ظ

یه توضیحی هم در مورد امثال من که برای اسفند آماده بودن و همون اسفند رفتن خدمت هم بزارین!

Mohammad
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

مینداختی عقب سعید آقا. نیمه اول سال که اعزامی نداشتن. ان شاالله ۳ ماه تحمل کنی ایست خدمتی میزنی. ان شاالله موفق باشی

حسین
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۴۴ ب٫ظ

ما ها که برا اسفند آمده بودیم , بیکارم نیستیم که هی دوباره بخونیم باید چیکار کنیم؟ ما که پایان نامه داریم چی؟ بذاریمش کنار؟
خیلی کنکور بیخودی خواهد بود این کنکور

مهسا
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

سلام
به نظرم میتونید فعلا روی پایان نامه متمرکز بشید و یه وقت جدید برای مرور نزدیک کنکور بگذارید.

Mohammad
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

چه خول. اونوقت از کجا فهمیدین؟! پایان نامه که کتاباش هرجایی نیست که تهیه کنیم. استاد رو از کجا پیدا کنیم؟ آزمایشگاه کجا برم؟ پول اینترنت دانشگاه رو بهم بدن تا برم تحقیق کنم. پول اینترنت چی میشه این وسط؟ حالا بچه های مدرسه و کارشناسی بهونه داشتن که کتابفروشی ها بستن و… ما چی بگیم؟؟

ویکتاریون
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  Mohammad

خب اگه انقدر نمی تونی به پایان نامه برسی که جمع نمیشه و سنوات می خوری کلا. دیگه خیلی نمی خواد کنکوره رو هم جدی بگیری.

محمد
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

کنکور ۱۴۰۰

آرمان
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۵۴ ب٫ظ

باید درس خواند

Graphic
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۵۱ ب٫ظ

من از دسته گروه اول هستم و اتفاقا دروس عمومی رو نخوندم
استعداد فقط تستای سال‌های قبل رو زدم حدود ۳۵ ۴۰ درصد جواب میدم ولی هیچ منبعی تاحالا نخوندم ازش
به نظرتون الان بخونم یا همین جوری اوکیه؟
زبانم خوب نیست واسه همینم نخوندم (در حدی که کنکور ارشد ۲۰ درصد زدم).
یعنی الان باید رو زبان کار کنم؟! این پیشنهادی که پی اچ دی داده به نظرتون منطقیه؟
تخصصی هامو چندین دور خوندم الان دوباره از اول شروع کردم به خوندنشون چون حفظیات محضِ!

داوطلب دکتری
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

گرافیک عزیز منم مثه شما دسته ی اولم و بینهایت خسته…برای زبان بهت پیشنهاد میکنم اگه گرامر واست سخته لغات و بخون و برای سوالات ریدینگ اماده شو کاری که خودم میکنم…درمورد استعداد وضعم از شما بدتره و اصلا نمیتونم باهاش ارتباط برقرار کنم
اگه کسی از دیدین سی دی های استعداد به نتیجه ای رسیده لطفا تجربه شو بگه

مهسا
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

سلام
پیشنهاد میکنم برای زبان کتاب ۵۰۴ واژه رو شروع کنید بخونید و بخش ریدینگ. گرامر از صفر شروع کردنش سخت تره.
برای هر دو استعداد و زبان از منوی بالای صفحه وارد صفحاتشون بشید. کتاب های رایگان پی اچ دی تست رو دانلود کنید.

Graphic
اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۹ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

پس میگید زبانم بخونم‌
مرسی بابت راهنمایی هاتون

Diana
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

بله برادر من شما زبان بخونید

Graphic
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  Diana

باشه خواهر هرچی تو بگی

Graphic
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۴:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

هرچند که به گفته ی تو بود من الان طبیعتا باید دغدغه سربازی داشته باشم!
درضمن من تو پست قبلی عکس ثبت نامم رو گذاشتم در جواب کامنتت که گفتی دختر نیستی و اینا
خواست به این بحث بی ارزشی که راه انداختی خاتمه بده ولی شما هنوز متوجه نشدی
در هر صورت مهم نیست که تو فکر کنی من دخترم یا پسر! فقط خواستم با فرستادن عکس ثبت نامم کمک کنم به افکارت تا همه رو مثل خودت نبینی ولی نشد دیگه
موفق باشی

Graphic
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic
Diana
اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۹ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

درود بر برادر گرامی، برادر عزیز من هم از اون عکسهایی که گفتید دارم، خیلی زیاد، از اینترنت گرفتم کیفیتش هم خیلی بالاست اگر لازم داشتید بفرمایید برای شما ارسال کنم.
خداوند شما برادر عزیز رو برای ما حفظ کند.

ویکتاریون
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۹ ۳:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  Graphic

استعداد رو هر چی الان داری می زنی فرض کن که با استرس و از دست دادن تمرکز سر جلسه ممکنه ده درصد کمتر بشه.( ممکن هم هست نشه و ۵۰ درصد هم بزنی ولی شانسیه کلا)
بد نیست اگه فرصت داری یه کم مطالعه کنی براش. منابعی که توی همین سایت معرفی شده خوبه. زبان رو توی کنکور هنر ، معماری شهرسازی ها خوب می زنن. بقیه انگار خیلی بالا نمی زنن. برای همین اگه به ۳۵ هم برسونیش می تونه برگ برنده باشه برات.

Graphic
اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

سلام ویکتاریون جون
آره درست میگی اون روز ممکن تغییر کنه درصدا و دیگه با این وقت باقی مونده تصمیم گرفتم عمومی هم بخونم تا حدی، کتاب هم سفارش دادم برای مطالعه شون
مرسی بابت راهنماییت عزیزم