لزوم برنامه‌ریزی سازمان سنجش برای برگزاری کنکور دکتری 99 در شرایط حساس

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

با شدت گرفتن شیوع کرونا در روزهای اخیر، این سؤال مطرح شده است که آیا سازمان سنجش برای برگزاری آزمون دکتری 99 در شرایط حساس برنامه‌ خاصی دارد؟

به گزارش پی اچ دی تست، شیوع کرونا در کشور از اوایل اسفندماه منجر به تعویق آزمون دکتری گردید. در نخستین گام، زمان آزمون دکتری 99 به 28 فروردین ماه منتقل شد. در وهله دوم و با وخیم‌تر شدن شرایط، مقرر گردید کنکور دکتری 99 در نهم خرداد ماه برگزار شود.

اما ادامه شیوع کرونا و شدت گرفتن آن در روزهای اخیر در کشور، این شائبه را ایجاد کرده است که آیا امکان برگزاری کنکور دکتری 99 در خرداد ماه وجود دارد یا خیر.

در این میان، بازار شایعات نیز داغ شده است و برخی صحبت از حذف کنکور دکتری در سال 99 می‌کنند؛ اتفاقی که اگر نگوییم غیرممکن، اما بسیار بعید است. سؤال مهم این جاست که اگر تا پیش از 9 خرداد، ویروس کرونا همچنان یکه‌تازی کند، تکلیف هزاران داوطلبان آزمون دکتری 99 چیست؟

بدیهی است که تعویق مجدد برگزاری آزمون دکتری می‌تواند به عنوان یک گزینه مطرح شود؛ اما چالش‌های جدی در این زمینه وجود خواهد داشت:

1. آزمون دکتری همچون مقاطع گذشته تنها در مرحله کتبی خلاصه نمی‌شود و فرایند انتخاب رشته، دعوت به مصاحبه و برگزاری مصاحبه در دانشگاه‌ها زمان‌بر است. تعویق مجدد کنکور دکتری، زمان لازم برای این فرآیند را مهیا نخواهد ساخت.

2. در شرایطی که فضای روانی عمومی جامعه ناآرام است، تعویق کنکور دکتری برای سومین مرتبه، بار روانی بسیار بالایی بر داوطلبان این آزمون تحمیل خواهد کرد و نتایج کنکور را به شدت تحت تأثیر قرار خواهد داد.

3. با توجه به این که تعویق کنکور ارشد و دکتری منجر به نزدیک شدن زمان برگزاری این دو آزمون با زمان برگزاری کنکور سراسری گردیده است، تعویق مجدد می‌تواند منجر به ایجاد چالش در فرآیند برگزاری و اعلام نتایج این آزمون‌ها گردد. 

البته لازم به ذکر است در صورتی که شرایط از نظر مسئولین بهداشتی کشور خطرناک تشخیص داده شود حفظ جان و سلامتی داوطلبان از هر چیز دیگر مهم تر است و حتی عدم پذیرش یک سال در مقطع بالاتر هم ارزش این گوهرهای گرانبها را دارد اما به نظر می رسد در صورتی که شرایط تا حدی بهبود یابد، می توان با برخی پروتکل های بهداشتی و لحاظ کردن شرایطی خاص این آزمون را برگزار کرد.

در این جا پیشنهاداتی جهت برگزاری آزمون در شرایط بهبود یافته ارائه می‌گردد:

– چاپ، صحافی و پک کردن سؤالات آزمون دکتری به طور کاملا اتوماتیک و بهداشتی و بدون دخالت دست

– بسته‌بندی و ارسال کاملا بهداشتی سؤالات کنکور به حوزه‌های برگزاری آزمون

– ضدعفونی کردن حوزه‌های امتحانی پیش و پس از برگزاری آزمون

– دقت در انتخاب کادر برگزارکننده آزمون در هر حوزه‌های امتحانی و برگزاری آموزش‌های لازم جهت رعایت نکات بهداشتی

– غربالگری دقیق داوطلبان پیش از ورود به جلسه آزمون

– برگزاری آزمون از ساعت 10 صبح به منظور فراهم شدن امکان غربالگری دقیق بدون ایجاد صف و ازدحام

– ایجاد دست‌کم یک حوزه قرنطینه در هر شهر برای داوطلبان بیمار و یا مشکوک به بیماری (ضمن جداسازی این دو گروه)

– کاهش زمان برگزاری آزمون هر رشته تا حد امکان

– توزیع پک های بهداشتی ضدعفونی کننده تک نفره و ماسک و … در هنگام ورود به جلسه آزمون

– توزیع رشته های مختلف در زمان های مختلف برای جلوگیری از هر گونه ازدحام و خلوت بودن مسیرها و وسایل نقلیه و …

– ارائه خدمات آزمون به گونه‌ای که نیاز به هیچ‌گونه تجمعی نباشد (امکان ورود به مکان برگزاری جلسه تسهیل شده و به صورت نفر به نفر صورت گیرد؛ وجود تابلوهای متعدد راهنمای پیدا کردن مکان بر اساس شماره کارت و …)

– فراهم کردن زمینه حضور ناظران بهداشت و درمان در حوزه‌های آزمون جهت نظارت بر رعایت پروتوکل‌های لازم

– افزایش فاصله بین صندلی‌های داوطلبان در زمان برگزاری آزمون به اندازه 2 متر

– الزام داوطلبان به استفاده از لوازم محافظت فردی شامل ماسک، دستکش و ژل شستشو (بهتر است سازمان سنجش جهت توزیع این اقلام در حوزه‌ها برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد)

– عدم توزیع مواد غذایی و نوشیدنی در جلسه آزمون (لازم است پیش از جلسه آزمون، سازمان سنجش اعلام نماید که داوطلبان به صورتی در جلسه کنکور حاضر شوند که حداقل نیاز به مواد غذایی و یا سرویس بهداشتی را در جلسه آزمون پیدا کنند.)

– برگزاری آزمون در فضای باز و حیاط دانشگاه‌ها برای داوطلبانی که ترجیح می‌دهند در فضای سربسته نباشند.

شما چه پیشنهادی دارید؟ نظرات خود را در این خصوص در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.
ثبت‌نام
باخبرم کن!

389 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۲۰ ق٫ظ

سلام همانطورکه میدانیداقایان وخانمهای روسا،افرادی که درازمون دکتراشرکت میکننددارای سنین مختلفند،بعضیهاباسن بالا،بعضیها میانسال.پس ارجح است بحث امنیت سلامت مطرح باشد.بعضیهابیمارشده اندامکان حضوردرمجامع برای خودودیگران مساله سازمیسودخطرنک است.لطفاتوجه شودتوسط عزیزان روساومسوواین.سپاس.فاطمه

فاطمه
اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۱۳ ق٫ظ

باسلاماگرشودنهایتادراسفندماه ازمون دکترابرگزارشودکه اوضاع ارام شده باشد یادرتابستان باشد.درابتدابایدارامش روانی برقرارباشد،بعدسلامت جسم،بعدازمون…نهایتایکی دوترم ورودیها عقب میافتدولی سلامتی افرادجامعه ارجحترست.سپاس.فاطمه طارمی

مصطفی
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۰ ب٫ظ

بطور کلی مرحله کتبی رو حذف کنند

با مصاحبه داخل هر استان و روزهایی زیاد تری این کار انجام شود

ازمون دکتری سروقتتتتتتت
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۹ ۹:۴۱ ق٫ظ

چقدر واقعا بعضیا جون دوستن، بخاطر اینکه کرونا نگیرن یه دفعه نمیرن حاضرن کنکور ندن! یا خیلی خوشن مردم یا واقعا جون دوست! حاضرم کرونا بگیرم بمیرم ولی ازمونو بدم، یا زنده میمونم یا میمیرم

مصطفی
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۷ ب٫ظ

دوست عزیزاین کار هم مثل این می مونه که با سرعت غیر مجاز رانندگی کنیم و انتظار داشته باشیم هیچ مشکلی برامون پیش نیاد

ازمون دکتری سروقتتتتتتت
اردیبهشت ۸, ۱۳۹۹ ۹:۳۸ ق٫ظ

سلام لطفا ازمون دکتری رو مجدد عقب نندازن، همه جا داره کم کم باز میشه حتی مساجد، فقط زورشون ب دانشگاه و کنکور رسیده؟! بازار و مترو و تجمعات مذهبی کرونا نمیاره ولی دانشگاه و کنمور کرونا میاره؟! افسرده شدیم خب، خودمون مشکلاتمون کم بود اینم روش اضافه شذ؟! خیلیا میگن ازمون بیفته عقب از روی تنبلی خودشون بوده مطالعه نکردن، یا حال کنکور دادن ندارن، وگرنه اگه براشون مهم بود مریض نشن نمیریختن تو خیابونا

شهرام
فروردین ۲۸, ۱۳۹۹ ۱:۳۹ ق٫ظ

کنکور دکتری در دو یا سه روز برگزار بشه مثل کنکور ارشد، این کار از ازدحام زیاد جلوگیری میکنه ومیشه فاصله گذاری بیشتری بین داوطلبان در حوزه برگزاری کنکور انجام داد. مثلا یکروز رشته های علوم انسانی، یک روز فنی مهندسی و یک روز هم بقیه رشته ها

Anonymous
فروردین ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۰۲ ب٫ظ

این کار عملی نیست….همه کرونا میگیرن بازم. اینا نمیتونن مدیریت کنن. این حرفا مال ایران نیست. یه نگاه به مدیریت فاصله گذاری هوشمند اجتماعیشون تو این روزا بکنید…. اگر کرونا تموم نشه من که کنکور نمیدم. هیچ اعتمادی به مدیریتشون ندارم.

بهاره
فروردین ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

برگزاری آزمون در محیط باز?????!!!!!! آیا درخرداد ماه به اهواز آمده اید? کرونا که در محیط باز هم، حدود ۳ ساعت در هوا می ماند به کنار ….گرمای خرداد ماه اهواز و همه ی شهرهای جنوبی را در نظر نمی گیرد ?!!!! فکر کنید در اوسط تمامی این فراغت های خاطر ،تست هوش و استعداد دکتری هم پافشاری کند بر یافتن نگاه نویسنده بر طرح مسئله اش!!!!!!!!!!!!!
گریه کنید مسلمونا ثوابه….

مسعود
فروردین ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۲ ق٫ظ

فقط امیدوارم استفاده از ماسک توو حوزه ی امتحانی الزامی بشه و در این مورد خیلی هم سخت گیری بشه

<<<
فروردین ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

سلام
به نظر من کنکور ۹ خرداد برگزار نمیشود چون دوباره قراره ثبت نام برگزار شود که داوطلبا ن ۱۴۰۰ هم شرکت کنند پس به نظر من کنکور دکتری برا ترم بهمن مثل سال ها پیش که کنکور دکتری در سال دو بار برگزار میشد ، برگزار میشود . انشاءالله همه دوستان موفق باشند و خدا به همه مردم جامعه و مردم جهان نعمت سلامتی عطاء کنه

بهنام
فروردین ۲۱, ۱۳۹۹ ۱:۱۸ ق٫ظ

به قول اینگلیسی ها let’s do the math:
کنکور دکتری برای ۹ اسفند برنامه ریزی شده بود.سازمان سنجش با مشابه گرفتن کرونا با آنفولانزای H1N1 روز ۴ اسفند تصمیم گرفت کنکور دکتری رو ۲۸ فروردین برگزار کنه. اما شیوع کرونا با شیوع آنفولانزا قابل مقایسه نبود برای همین روز ۱۶ اسفند ستاد مدیریت کرونا تصمیم به تغییر تاریخ ارمون گرفت و روز ۲۶ اسفند تاریخ ۹ خرداد رو انتخاب کرد. روز ۲۶ اسفند ۱۳۹۳۸ نفر تو کشور مبتلا وجود داشت و امروز ۲۰ فروردین تعداد مبتلاها به عدد ۶۴۵۸۶ رسیده (یعنی حدود ۴.۵ برابر) البته به دلیل تعطیلی مدارس، دانشگاهها، بازار، اماکن مذهبی و … امروز شیب شیوع یه حدی نسبت به روزهای اول کاهش پیدا کرده اما امار ۵۰ روزه مواجهه با کرونا نشون میده که در این ۵۰ روز شرایط برگزرای کنکور دکتری فراهم نشده. از امروز تا تارخ ۹ خرداد هم حدود ۵۰ روز زمان باقی مونده و در شرایطی که شیوع به صفر نرسه و ویروس تحت کنترل قرار نگیره (که با توجه به عملکرد ۵۰ روزه غیر ممکنه که این اتفاق بی افته) بنابراین به احتمال ۹۵% میشه گفت شرایط برگزاری کنکور تا تاریخ ۹ خرداد هم فراهم نمیشه و لذا بعید نیست که ستاد مدیریت کرونا و سازمان سنجش ظرف چند روز آینده تاریخ جدیدی رو واسه آزمون دکتری تعیین کنن.

کنکوری
فروردین ۲۷, ۱۳۹۹ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

عالی

میلاد
فروردین ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۵۵ ب٫ظ

با سلام من نظرات رو خوندم و زیر بعضیاشم کامنت گذاشتم. اما کاری که خودم می کنم اینه: من با هیچی کاری ندارم …. می خونم برای کنکور …. اگه تا اون موقع زنده بودم و برگزار کردن که شرکت می کنم …. اگه به تعویق بیفته بازم می خونم….. اگرم برگزار نشد که حتما حکمتی توش بوده و خدا بهتر می دونه. دوستان عزیزی هم که بخاطر سلامتیشون نمیخان شرکت کنن ، ان شاالله همیشه سلامت باشن و شاد … و ان شاالله سالهای آینده بهترین نتیجه رو بگیرن. دوستانی هم که میخان شرکت کنن بدونن که اگه تو این رقابت برنده شدن ، شاید بخاطر این بوده که خیلی از داوطلبای قوی تر ، شرکت نکردن. پس مسئولیت زیادی روی دوششونه که باید به بهترین شکل ممکن دوره دکتری رو بگذرونن تا لااقل مدیون کسایی که با نبودن اونا این فرصت پیشکش شده، نشن. از همه عزیزان هم تقاضا می کنم اگر درخواستی به سازمان سنجش می فرستن ، لطفا برای چند لحظه هم که شده خودشون رو جای دیگران و کسایی که شرایط خاص دارن بذارن و بعد اقدام کنن. من هم تابع نظرات جمع هستم و از طرف خودم هیچ درخواستی به هیچ سازمانی نمیفرستم. اینکه بعضیا سلامتیشون براشون مهمه واقعا ارزشمنده … و اینکه بعضیا نتیجه مدتها تلاششون براشون مهمه اینم قابل تقدیره …. خواهشا یاد بگیریم که ارزش های خودمون رو برای دیگران به عنوان قانون فرض نکنیم و به عقاید همدیگه احترام بذاریم … و در پایان هم بگم که این بلا هم… ادامه نظر»

زهرا
فروردین ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

سلام آقا میلاد
فرمایشتون کاملا صحیح و منطقی است

آینده نگری = علاج قبل از وقوع
فروردین ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ق٫ظ

مورد کاهش زمان برگزاری آزمون، قبل از شرایط فعلی هم کاملا درست و بهداشتی بود، که عملی نشد.
مورد حداقل نیاز به مواد غذایی و سرویس بهداشتی خودش غیر بهداشتی است!
افت سطح مایعات و قند خون در حالت نشستن بیش از یک ساعت و نیم، همچنین عدم دفع سمومات از بدن، خودش به تنهایی تا ۹۰٪ راندمان فعالیت مغز را پایین می آورد، اکثر ما برای تست های عمومی که در زمان دوم آزمون برگزار می شود حضور ذهن لازم را نداریم.
مورد فضای باز و حیاط دانشگاه ها غیر عملی است، طبیعتا بدلیل آلودگی صوتی!
می‌شود به گزینه هایی مثل فضای باز مصلای تهران فکر کرد، البته با احتساب هزینه حمل صندلی و ملزومات.
ظاهرا تعطیلی مراکز عمومی و تجمعات در دسترس ترین و عملی ترین گزینه است که تابحال انتخاب شده.

درخواست از سازمان سنجش
فروردین ۱۸, ۱۳۹۹ ۵:۰۰ ب٫ظ

از همه دوستان میخوام به خاطر شیوع ویروس کرونا از سازمان سنجش بخواهید کنکور دکتری مثل کنکور کارشناسی در کلیه شهرستان های محل سکونت افراد برگزار بشه تا مجبور نباشیم برای کنکور به مراکز استان ها مراجعه کنیم چون به خاطر رفت و آمد به مرکز استان و هم حضور تعداد زیادی از افراد از شهرستان های مختلف در مرکز استان جهت حضور در جلسه آزمون احتمال انتقال ویروس کرونا بالا میره ولی اگه کنکور دکتری مثل کنکور سراسری در اکثر شهرستان های محل سکونت افراد برگزار بشه احتمال شیوع ویروس کرونا پایین خواهد بود

زهرا
فروردین ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۷ ب٫ظ

قراره هفته اول اردیبهشت امکان ادیت و تغییر حوزه ازمون و ثبت نام مجدد فراهم بشه

درخواست از سازمان سنجش
فروردین ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

درسته امکان تغییر حوزه هتش ولی به احتمال زیاد امتحان در مراکز استان ها برگزار خواهد شد و من میگم همه از سازمان سنجش درخواست کنیم که امتحان دکتری در تمامی شهرهای کشور مثل کنکور کارشناسی برگزار بشه

زهرا
فروردین ۱۹, ۱۳۹۹ ۹:۳۷ ب٫ظ

تعداد داوطلبان دکترا خیلی کمتره بعید میدونم.

عاشق عدالت/متنفر از رانت
فروردین ۱۸, ۱۳۹۹ ۱:۳۲ ب٫ظ

فارس من| اختصاص تسهیلات ویژه برای ثبت‌نام آزمون‌های ارشد و دکتری از سوی سازمان سنجش
مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع «درخواست فرصت مجدد برای ثبت نام در آزمون ارشد و دکتری برای جاماندگان» را مطرح کرده و تاکید کردند «با توجه به شیوع بیماری کرونا و با آرزوی بهبودی هر چه زودتر تمام بیماران و از بین رفتن سریع این ویروس منحوس و نامبارک از کشور عزیزمان ایران، شرایطی ایجاد شده است که افراد برای حفظ سلامتی خود و دیگر اعضای جامعه باید بیشترین زمان ممکن را در خانه حضور داشته باشند و مطالعه بهترین ابزار جهت گذراندن وقت در منزل و رهایی از تمام دغدغه‌ها و استرس‌های ناشی از این ویروس منحوس کرونا می‌باشد و چه بهتر که این مطالعه هدفمند شود و برای افراد علاقه‌مند به ادامه تحصیل، شرکت در کنکور ارشد و یا دکتری می‌تواند یکی از این اهداف باشد.
ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این باره گفت: اطلاعیه‌ای برای تسهیلات بیشتر در رابطه با بحث آزمون ارشد و دکتری از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور بزودی منتشر می‌شود.
وی گفت: یکسری از داوطلبان ممکن است بخواهند حوزه امتحانی خود را به لحاظ رفت و آمدها تغییر دهند و هفته اول اردیبهشت‌ ماه اطلاعیه‌‌ای خواهیم داد تا کسانی که می‌خواهند ویرایش اطلاعات داشته باشند بتوانند این تغییر را انجام دهند؛ طبیعتاً تسهیلاتی برای ثبت‌نام هم در آنجا دیده می‌‌شود.

مریم
فروردین ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

سلام مجدد.کلی از این فضا دور بودم ( یعنی کنکور و این دادو بیدادهاش ) . راجع به دکتری و آموزش اون همچین حرفی نیست و کلیه آموزش ها بایست مجازی باشه حتی در اردیبهشت!!!! فقط شرایطی محیا میشه واسه دانشجویانی از دکتری که رساله شون نیاز به آزمایشگاه داره و اون هم به صورت تک نفره. که من احساس کردم این حرف هم الکی هست. تکلیف دفاع ها هم میگن آخر فروردین مشخص میشه که چکار بایست کرد. با این اوضاع قمر در عقرب ( هرشخصی دقیق بعد از ۱۴ روز مشخص میشه چه بلایی سرش اومده) تجمع در هر صورتی کار اشتباهی هست. کنکور لیسانس و فوق و … را کسی نمیدونه تا حداقل آخر فروردین که با این اوضاع سرکار رفتن مردم شرایط به چه سمتی میره. ولی من خودم فکر میکنم اوضاع خیلی بد هست و دست رییس جمهور هم بنده خدا بخاطر تحریم ها بسته هستش. یه تعداد مجبورن و بایست کار کنن!!! یا بایست تحریم ها کامل برداشته شه و مقداری پول به جامعه تزریق شه تا بتونه کمک هزینه به خیلی از خانوارها در این شرایط بی پولی و کرونا بده که در جامعه حضور پیدا نکنن در غیر اینصورت کسی نمیدونه چی به سر مردم میاد. اگرچه واسه کشورهای دیگه و بعضی از مدیران ما هم زیاد مهم نیست تا چند صد هزار تا هم از بین بریم.

RR
فروردین ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

#خبر

احتمال اتمام امتحانات دبیرستانی‌ها در تیر

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش: دو هفته تا ۲۰ روز بعد از پایان امتحانات پایه دوازدهم، کنکور برگزار می‌شود
حدس می‌زنیم خردادماه ایام امتحانات باشد و با توجه به شرایط پیش آمده به نظر می‌آید امتحانات تا بخشی از تیرماه ادامه پیدا کند/ تسنیم

یه کسی
فروردین ۱۸, ۱۳۹۹ ۰:۲۰ ق٫ظ

البته که سلامتی مهمه و در اولویت قرار میگیره برای هر انسانی اما دوستان تاریخ هایی که میفرمایید یا خیلی نزدیک به خرداد ماه هستش مثلن تو تابستون که بعید میدونم چیزی تغییر کنه خیلی(صرفاً حدس بر اساس اخبار سایر کشورها)…. یا خیلی دور مثلن تو پاییز امسال که به نظر میرسه تا اون موقع بشه یه کارایی کرد اما باز گفته شده شاید امسال بخواد نوع جدید این ویروس بیاد یا جهش پیدا کنه بنابراین برگزاریش تو پاییزهم چیزی رو شاید حل نکنه بلکه شرایط اون موقع رو وخیم تر کنه…به نظرم بعد از یه مدت این ماجرا عادی میشه …(یعنی نه عادت به مردن). عادت به رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گیری اجتماعی و… اون موقع که شاید خیلی هم دیر نباشه شاید بتونن حتی تو تاریخ گفته شده بگیرن

کامران
فروردین ۱۸, ۱۳۹۹ ۳:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  یه کسی

موافق حرفای شمام.
به نظره منم وقتی به سیر نزولی کرونا مطمئن شدن همه چی به روال عادی بر میگرده. شرایطی پیش میاد که به عادت های آنتی کرونایی برسیم مثل موارد بهداشتی که تا حالا کمرنگ بود توو زندگیمون، تا واکسنی یا دارویی برای کنترل یا درمانش ساخته بشه.
برگزاری کنکور امسال توو هر تاریخی باشه قطعا کرونا هم هست. حتی شاید سال بعد هم به گفته متخصصان باشه هنوز ،ولی واقعا شدنی نیست ادامه دار بودن تعویق یا تعطیل یا کنسل بودن امورات علی الخصوص کنکور.

:-/
فروردین ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  کامران

کامران
نمیدونم فرشید محمد بهنام
هر چی…
عادت آنتی کرونایی رو دقیق مشخص کن لطفا ببینیم چیه؟
هرجا میخوای قدم برداری بری بیای معذبی که لباسا کثیف نشن، همیشه خدا ماسک بزنی نتونی نفس بکشی و نتونی تو اماکن عمومی بری. به نظرت دقیقا چی میتونه خیلی جذاب باشه تو این شرایط که فقط به فکر برگزاری کنکور هستید؟

الف
فروردین ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  کامران

شما مثل اینکه صحبت های مشاور وزیر بهداشت رو نخوندی؟ “کرونا مهار نشده، کنترل نشده، کرونا تنها مدیریت شده.
همین!
یعنی کنترل نسبت ابتلا به ظرفیت تخت‌های بیمارستان و پاسخگویی مناسب مراکز درمانی به بیماران…
نه رد شدن از پیک درسته نه روند ابتلای نزولی!هیچ وضعیت سفیدی در کار نیست!” و از طرفی بیمار کرونایی از نزدیک مشاهده نکردی، فقط اطرافت رو دیدی، این بیماری مثل سرماخوردگی نیست، به جایی میرسونه شما رو که ارزو میکنی دوباره بتونی نفس بکشی

دانشجو دکتری
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۶ ب٫ظ

سلام به همه. من خودم دانشجوی دکتری روزانه هستم که با رتبه ی خوب در دانشگاه دلخواهم قبول شدم .اوایل شروع دوره خیلی خوشحال بودم و انگار رو ابرها راه میرفتم. خواستم بگم دوره دکتری همچین اش دهن سوز و پر کنی هم نیست که بعضی ها دوس دارن واردش شن. جز دردسر و هدر دادن عمر چیزی دیگه ای براتون نداره. از جونیتون نهایت لذت رو ببرید. بخدا اگه بخاطر حرف مردم و اطرافیانم نبود تا الان هزاربار بیشتر انصراف داده بودم و خودم رو خلاص میکردم ازش. والا

علیسا
فروردین ۱۸, ۱۳۹۹ ۳:۱۸ ق٫ظ

مگه بخاطر دیگران درس میخونی، انصراف بده بذار یکی که انگیزه داره بره بخونه موفق بشه

دانشجو دکتری
فروردین ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  علیسا

وقتی دانشجو این مقطع شدید و یک ترم گذروندید اونموقع به این حرفم میرسید. بیشتر ۹۰ درصد دانشجویان این مقطع در بازه سنی ۲۴ تا ۲۸ سال همین نظر رو دارن.

علیسا
فروردین ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

اوکی، من حرف شمارو قبول دارم، خب میگم این زجرو به خودتون ندید، انصراف بدین.
توو کشورهای دیگه با این طرز تفکر نه تنها طرف اخراج میشه بلکه غرامت هم میده.

دانشجو دکتری
فروردین ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  علیسا

خودتون دارید میگید کشورهای دیگه… اینجا ایران هست.

میلاد
فروردین ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

سلام
شما چون از همون اول با یک دلیل نادرست ( حرف دیگران ) وارد مقطع دکتری شدی ، الان فکر می کنی اشتباه کردی. اگه با یک محرک درست وارد می شدی الان دلسرد نمی شدی.
هر کسی بر اساس ارزش هایی که توی زندگیش داره دست به انتخاب میزنه و هیچوقت نمیشه برای همه افراد، انتخابها رو یکسان فرض کرد.
خود من از کارمندی رسمی یک بانک دولتی استعفا دادم و دارم میخونم برای آزمون دکتری!!!!!!
جایی که من بودم آرزوی خیلیاست و جایی که آرزومه برم ، وضعیت حال خیلیاست!!!!!!
بهتره برای همه نسخه یکسان نپیچیم
یاحق

فرنود
فروردین ۲۰, ۱۳۹۹ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

کاش می شد نظرتو لایک کنم جناب میلاد. گل گفتی

لیدی برد
فروردین ۲۷, ۱۳۹۹ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  میلاد

دم شما گرم آقای میلاد

.....
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

زمان بازگشایی مدارس مشخص نیست/ تضمین سلامت دانش‌آموزان اولویت دارد/ برگزاری امتحانات احتمالاً در خرداد و تیر ماه

معاون وزارت آموزش و پرورش:

امتحانات دانش آموزان خرداد ماه برگزار می‌شود

حذف کنکور ۹۹ گمانه زنی است

کنکور ۲۰ روز بعد از پایان امتحانات نهایی برگزار می‌شود

قبل از عید سناریوهایی را طراحی کردیم به گونه‌ای که پس از بازگشایی مدارس یک ماه تا ۶ هفته به زمان آموزش اضافه شود اما هم اکنون تعطیلات به سمت پایان فروردین ماه رفته یا ممکن است اردیبهشت ماه را نیز تحت تاثیر قرار دهد و ما در تنگنای زمان قرار میگیریم

فرزانه
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲ ب٫ظ

سلام به همگی.دوستی دارم که بر اثرِ کرونا کارش به دستگاهِ اکسیژن کشیده بود ولی -خدا رو شکر-بهبود یافت. امروز از زبانش حرفی شنیدم که تلنگر شگفتی به جانم زد. می گفت بزرگتزین درسی که از کرونا گزفته این بوده که:” چقدر نفس کشیدن نعمت بزرگی است. هر لحظه داریم نفس می کشیم ولی قدرش را نمی دانیم و ناسپاسیم” . بی اختیار به یاد دیباچه گلستان سعدی افتادم که می فرماید : “هر نفسی که فرو می رود ممد حیات است و چون بر می آید مفرحِ ذات. پس در هر نفس دو نعمت موجود است و بر هر نعمتی شکری واجب”…
بعد رشته افکارم مرا به یاد جدل های این صفحه اینترنتی انداخت.متاسفانه جامعه مدرن به قدری ما را مدرک گرا و حریص بار آورده که حاضریم از نفسِ خودمان بگذریم به خاطر یک آزمون.
دوستان هیچ چیز ارزشمندتر از تندرستی نیست.هیچ تصویری در دنیا زیباتر از تماشای لبخند سلامتی بر لبان والدینمان نیست.
باید صدای خودمان را به گوش مسئولان برسانیم تا این آزمون به زمانی منتقل شود که کسی-خدای ناکرده-آسیبی نبیند.
من هم به سنجش پیام فرستادم. خواهشمندم همه یاری بفرمایید.

الناز
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

منم به سنجش پیام دادم. دوستان عزیز شما هم پیام بدین که دکترا خرداد نباشه

I
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  الناز

منم پیام ارسال کردم

فیبی
فروردین ۱۸, ۱۳۹۹ ۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  فرزانه

من هم الان یه پیام تو قسمت پیشنهادات و انتقادات سایت سنجش نوشتم. امیدوارم تاثیر بذاره.
اون قضیه درخواست الکترونیکی چی شد ؟
اون خیلی کارسازتره. کسی بلده ایجاد کنه؟

مه
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۹:۵۰ ب٫ظ

شوخی تلخ چین با مردم دنیا!

سخنگوی وزارت بهداشت:
چین با ارائه آمار و مدارکش نسبت به بیماری کووید-۱۹ شوخی تلخی با دنیا کرد.

همه کشورهای درگیر این بیماری به استناد مدارک چین تصور کردند بیماری شبیه و آسان‌تر از بیماری آنفلوآنزا است.
چنین نیست و نمی‌شود گفت دوره این بیماری دو ماه است.
اکثر شهرهای ایران با طغیان بیماری روبرو هستند. در تهران کاهش تعداد مرگ و میر و بستری داشتیم، اما با بازگشت مردم به شهر و آغاز به کار مشاغل باید منتظر هفته آینده و افزایش آمار باشیم./آناتولی

دیگه هیچ ارزشی نداره کنکور وقتی شرایط تا این حد بحرانی پیش میره. اطلاع رسانی های غلط و ناقص در مورد کرونا باعث گمراهی همه ملل تو دنیا شد. ساده اندیشی و تفکر خامی هست اگه فکر کنیم کرونا قرار هست تا اردیبهشت و خرداد و به این زودی ها از ایران بره

ما
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مه

ما منتظر تموم شدن ویروس نیستیم. ما قراره طرز زندگی کردن با کرونا رو بدونیم.و قرارم نیست به خاطر سهل انگاری کسب و کار و درس و فعالیت همه تعطیل باشه چون واقعا نمیشه.شاید این ویروس یک سال باشه، نمیشه که یک سال تعطیل بود.
هر کسی میترسه معلومه باید بیشتر مواظب باشه نه اینکه تعطیل بشه.

فیبی
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ما

طرز زندگی کردن با کرونا! عجب پارادوکسی:)))
دوست گرامی. با کرونا می‌میرن زندگی نمی‌کنن!

مه
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ما

خب لطفا طرز زندگی کردن با کرونا رو به دیگران هم یاد بدید شما!
اما زندگی و کسب کار رو با کنکور قیاس نکنید خواهشا. کنکور کسی رو تاحالا از نفس ننداخته با نبودنش. کنکور حقوق ماهیانه و هوا برای نفس کشیدن نیست که به حیات افراد وابسته باشه.

میلاد
فروردین ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مه

سلام
در آینده ، با کرونای امروز ، همونجوری زندگی می کنن که امروز با آنفلوآنزای دیروز زندگی می کنن.
همین آنفلوآنزایی که چندین ساله بشریت داره باهاش همزیستی می کنه ؛ در اوایل قرن ۲۰ میلادی ، بیش از یک سوم جمعیت دنیا رو مبتلا کرد و حدود یک درصد مردم دنیا رو تلف کرد!!!!!!!
اما الان چی؟؟ هیچی…. نتونستیم شکستش بدیم اما تونستیم باهاش همزیستی کنیم!!!!!
در آینده هم همین اتفاق ربای کرونا میفته …. شاید نتونیم شکستش بدیم اما می تونیم باهاش زندگی کنیم
تاریخ درس هاش رو یک بار داده …. الان داره امتحان می گیره
یاحق

T
فروردین ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  میلاد

این مطلب که آنفولانزا رو با کرونا مقایسه میکنید ببینید دوست عزیز خودتون هم دارید میگید اوایل قرن ۲۰ مردم رو خیلی کشته و تلفات زیاد بوده و حالا که قرن ۲۱ هست دیگه اون شدت نیست!
خب! پس ۱۰۰ ها سال طول کشیده تا چنین اتفاقی بیفته. کرونا هم که اینطوری نیست مثلا یک ماه دیگه نمیدونم ۱ سال دیگه کسی رو نکشه و خطرناک نباشه. آنفولانزا کجا و کرونا کجا
کرونا هم یک قرن دیگه عادی میشه. نه تا زمان کنکور که گفتن خرداد. این قضیه رو نباید عادی گرفت. انشالا که دارو هم زودتر ساخته بشه وگرنه آمار تلفات سرعت و شدت میگیره

Z.A
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  ما

شما متاسفانه جان خودت و اطرافیانت برات ارزشی نداره که این حرفو میزنی

آرام
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  ما

دقیقا همینطوره

داوطلب
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۹:۱۶ ب٫ظ

ای کاش به فکر داوطلبانی که عزیزانشون رو ازدست داده اند هم باشیم واقعا من دارطلبی بودم که امادگی کامل برای کنکور داشتم ولی متاسفانه برادرم رو از دست دادم واقعا به این نتیجه رسیدم که دکترا در مقابل این بیماری و تبعات اون که جامعه رو در برگرفته ارزشی ندارد امیدوارم هرچه زودتر سلامتی به جامعه برگرده

فرزانه
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

تسلیت عرض می کنم . روحشون شاد.

۰
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۹:۰۰ ب٫ظ

من آنفولانزا شدیدی گرفتم، یک هفته ای هست که خوب شدن ولی بویایی و چشایی ام برنگشته. بنظرم سلامتی مهمتر از هر چیزا. خدا کنه درباره برگزاری آزمون دکتری و ارشد عاقلانه تصمیم بگیرن. توکل به خدا

....
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۸:۲۱ ب٫ظ

سلام.
دوستان چه بحثیه راه انداختید???
نامه الکترونیکی برای سازمان سنجش بزنید و همه امضا کنیم که کنکور برگزار بشود ولی تاریخ را از اواخر تیر ماه برنامه ریزی کنید ، چون الان در حال حاضر جدای از بحث بیماری کسی تمرکز درست حسابی ندارد و به نوعی درگیره این موضوع شده.
وسلام

منا (وکیل)
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۶:۳۹ ب٫ظ

بهترین راه برگزاریه کنکور در شهریور و پذیرش در بهمن هست .غیر از این غیر ممکنه.تغییر سبک کنکور چه حذف کنکور یا حذف مصاحبه طبق قانون امکان پذیر نیست.
حقیر وکیل چندین پرونده اموزشی در دیوان عدالت و سایر مراجع بودم.
اثر قانون نسبت به آتیه است و با توجه به اینه قانون فعلی پذیرش بر این اساس هست حتی تغییر یک درصد در رویه آزمون غیر ممکنه.در کل بروید و بخوانید که اکثر دوستانی که اینجا پیام میدن اصلا مجاز نمیشن.خدانگهدار

M
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  منا (وکیل)

عجب! احتمالا خودتون مجاز نشید به فکر خودتون باشید

مینا
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۸:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  منا (وکیل)

کسیکه مجاز نمیشه شمایی

فرزانه
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  منا (وکیل)

خود شما هم از کسانی که این جا پیام می گذارند مستثنی نیستید.اتفاقا گویا بیشتر از سایرین این جا وقت می گذرانید. انصاف و مردم داری حکم می کند به هم روحیه بدهیم نه این که درباره هم نفوس بد بزنیم. البته تجربه به من ثابت کرده اثرات این حرف های نیشدار غالبا به خود گوینده باز می گردد.

...
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

عالی گفتین.من بودم با یه اسمه دیگه میومدم حداقل.

عاشق عدالت/متنفر از رانت
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۶:۲۲ ب٫ظ

یه عده از دوستان هستند که واقعا نگران سلامتی خودشون و داوطلبان هستند و خواهان تعویق کنکور و یا حتی لغو پذیرش دکتری امسال چه بصورت آزمون و چه به صورت مصاحبه هستند برای این افراد به شخصه احترام زیادی قائلم و کاملا هم باهاشون موافقم. اما یه عده افراد مغرضی هم هستند که در این شرایط می خوان از آب گل آلود ماهی بگیرن و موذیانه بر اساس منافع شخصی خودشون پروژه حذف آزمون دکتری رو پیش ببرن و مفتی و رانتی بر اساس احتمالا یکسری زد و بند کرسی دکتری را صاحب بشوند. این تفکر واقعا خطرناکه و امیدوارم همچین اتفاقی نیفته. گفتن این جمله ” عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد دقیقا برای کرونا است” از سوی یکی از داوطلبان در همین صفحه نشون میده حتی یکسری از افراد هستند که حاضرند کرونا کل مردم کشورشو درگیر کنه و این افراد به هدفشون برسن. همون چیزی که قبلا هم اشاره کرده بودم ترجیح دادن منافع شخصی بر منافع جمعی . از پروردگار عزیز می خواهم سلامتی بر تک تک افراد کشورم و دنیا حاکم شود. دکتری و شغل و مقاله و همه اینها در سایه سلامتی به دست می آید. یا حق

Peace
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۸ ب٫ظ

نظرتون زیبا، پخته و منطقی بود. لذت بردم با خوندن این کامنتتون. خدا به همه سلامتی بده و صبر و آرامش. خدا رو شاهد میگیرم که نعمتی بالاتر از سلامتی برای همه انسانها وجود نداره. کسی بودم که هر روز با اشتیاق و انگیزه از تابستون درس میخوندم. اما همه چیز عین یه خواب ناخوشایند از این رو به اون رو شد. از اسفند از روزی که کرونا وارد کشورمون شد و شروع به اوج گرفتن کرد دیگه اون ادم سابق نشدم. تمرکز ندارم، یه لحظه خوبم یه لحظه دوباره همه چیز به ذهنم فشار میاره و به هم ریخته میشم. از بیخیالی عمدی یا غیر عمدی آدما چه تو این سایت چه جاهای دیگه واقعا دلگیر میشم. اصلا انگار نه انگار که کشور به چه روزی افتاده آدما چه حالی دارن و‌ زندگی تو همه ابعادش راکد شده. هنوزم غرض هست حرص و طمع هست هنوزم نیش زدن و منفعت طلبی هست هنوزم هستن کسانی که میخوان از گرفتاری دیگران سوء استفاده کنن برای بالا رفتن خودشون. دلم میگیره که افراد با مشکلاتی مثل آسم، مثل MS مثل مسائل کلیوی و کبدی و خیلی موارد دیگه هستن اما بسیار پر تلاش و مستعد که حالا هم استرس دارن گرفتار کرونا نشن هم استرس زندگی و تحصیل دارن که میترسن از شرایط فعلی اما بهشون میگن شماها دنبال زمان هستید و تنبل و بی برنامه… نمیدونم متوجه میشید که وقتی کسی مشکل داره، دچار تب هم بشه اشتهاشو از دست میده و نمیتونه چیزی بخوره در نتیجه افت شدید قند… ادامه نظر»

زبانشناس
فروردین ۱۸, ۱۳۹۹ ۰:۳۲ ق٫ظ

عاشق عدالت!
به جرات میتونم بگم تا حالا تو این سایت کامنتی به این درستی و صلابت نخونده بودم. کاش همه تحصیل کرده ها مثل شما اهل منطق بودن. دمت گرم. خدا بهتر از نیت آدما خبر داره ولی منم وقتی میام اینجا توی سطر سطر بعضی پیامها آثار رشک و نارفیقی رو حس می کنم. کاش از همین کرونا یاد میگرفتیم که ما کنار هم میتونیم برنده باشیم و همه توی جامعه به هم وابسته هستیم.

ترم دومی
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۴:۵۳ ب٫ظ

اصلا و به هیچ وجه نباید دکتری ۹۹ امسال برگزار بشه.
تا زمانی که واکسن این بیماری وارد بازار بشه.
ما جونمونو از داخل جوب اب نیاوردیم.
اول سلامتی و بعد چیزهای دیگه.

هزارتا پروتکل بهداشتی هم اجرا بکنن در زمان جلسه کنکور هیچ ارزشی نداره در برابر بیماری که شوخی نداره با هر کسی.

داوطلب از شهرستان پا میشه میاد استانش بعد میره شهر خودش کلی بیماری میتونه انتقال بده.

تکمیل ظرفیت قرار بدن تا حدودی بشه کاری کرد.
یا اینکه بر اساس سوابق علمی و اموزشی دانشجو جذب کنند بدون هیچ مدل کنکوری.
همون طور که ما ملت مسولین همراهی کردیم و میکنیم، استثنائا امسال مسولین باید با ما ملت و داوطلبان کنکور دکتری ۹۹ همکاری کنند که کنکور امسال به شکل جذب بر اساس سوابق علمی و اموزشی انجام بشه.

میلاد
فروردین ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  ترم دومی

با سلام
اگه قراره کنکور برگزارنشه و امسال هیچ دانشجوی دکترایی پذیرفته نشه ، اشکالی نداره
اما اگه قراره کنکور گرفته نشه اما بر اساس ملاک های من درآوردی ، دانشجو پذیرفته بشه ، همون بهتر که کنکور برگزار بشه.
خیلیا منتظرن تا از همین خر تو خر ملی استفاده کنن و خودشونو بچپونن توی یه دانشگاهی … اینو دیدم که میگم…
اگه قراره نباشه باید برای همه نباشه و اگه قراره باشه باید برای همه باشه….. قانون یا همه یا هیچ اینجا صادقه
یاحق

Z.A
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۴:۵۱ ب٫ظ

سازمان سنجش به منم جواب داد گفته هنوز برای تاریخ جدید تصمیم گیری نشده از طریق سایت اطلاع رسانی میشه

المینا
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  Z.A

منم پیام دادم. دوستان هر کس میتونه این کار رو بکنه

RR
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۴:۳۱ ب٫ظ

برگزاری امتحان درسی در زمین فوتبال

در کره جنوبی یک زمین فوتبال تبدیل به محل برگزاری امتحان درسی دانش آموزان شد و آنها با رعایت فاصله بهداشتی در این محل وسیع امتحان خود را برگزار کردند.

P
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۴:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  RR

لطفا جوسازی نکنید. خواهشا به هر نوع سماجت بی مورد در خصوص برگزاری کنکور تو اوج کرونا خاتمه بدین. صحبت های نسنجیده امثال شما ها شده سوهان روح کلی آدم که دغدغه های جدی و منطقی دارن و تلاشگران واقعی و سودمندی برای جامعه هستن.
عکس این مطلبی که منتشر کردید هم برای یک امتحان با جمعیت متوسط هست و به هیچ عنوان نمیشه با کنکورهای شلوغ و هزاران نفره تو ایران قیاس کرد! نکنه حالا دیگه تصمیم بر این شده بریم تو ورزشگاه ها کنکور بدیم؟!
یه بار میگید به خاطر فرار از سربازی میخواید حتما دکترا بگیرید.
یه بار میگید ازدواجتون به تاخیر افتاده
یه بار میگید دفاع پایان نامه دارید.
بخدا خیلی خوبید شماها!

.....
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۵:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  RR

من دوماه هست ازدرخونه بیرون نیومدم ولی ازدیروزکه دیدم مردم ریختندبیرون اگرم ۱درصدقراربودکنترل بشه دیگه تااخرسال هم امکانش نیست که بتوانندکنترل کننداین ویروس. وبااین تصمیماتی هم که امروزگرفتندشک نکنیدازمون روبرگزارمیکنندحالاباتدابیربهداشتی یه تعدادکمی مااینجاهستیم وهی بگیم برگزارنشه فایده ای نداره اگه مصاحبه هفته پیش رئیس دانشگاه تهران روببینیدگفته که مادردوماه اینده دوتاکنکورارشدودکتری روپیش روداریم وازاول مهربایددانشجوورودی جدیدبگیریم.

اصلاحی
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۵:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  RR

چه حرکتی زده کره جنوبی خوشمان آمدپس راهکارهایی هم وجودداره…

°•
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۶:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  اصلاحی

مریم و اصلاحی و …..
فرشید و محمد و مارال
M و RR
چی بگم:))
باشه میگم کنکور به خاطر همه شما ۱ نفر برگزار بشه:)))
فقط به خاطر شما که همگی یک نفرید:))

Maral
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۸:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  °•

بخدا یک نفر نیستیم

RR
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  °•

متاسفم که قضاوت میکنید که منطقی نیستید

RR
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  °•

شما نقطه هستید ممکنه شمام یک نفر باشید با اسامی مختلف !

RR
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  °•

برخی منطقی نیستن که هر کس نظر خودش رو میگه و تصمیم گیرنده نهایی سازمان سنجشه نه من و شما ووو

RR
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۶:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  اصلاحی

بنده نگفتم کره جنوبی کارش درست بوده یا نه برخی جبهه میگیرن در کانالی دیدم برام جالب بود همین

آذین
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۵:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  RR

از تعداد مبتلایان و کشته ‌های کره هم خبر بدین که غیر قابل مقایسه‌است،کره از شروع کنترل بسیار خوبی روی بیماری داشت و تنها کشوری که در این زمینه موفق عمل کرد .

المینا
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۴:۱۳ ب٫ظ

من شک ندارم کنکور ۹ خرداد برگزار نمیشه. خیلی زیاد مطمئنم. خودمم از آبان درس خوندم ولی دیگه از هفته ی آخر اسفند تا همین الان ول کردم. تقمیم دارم از هفته ی دیگه روزی سه ساعت وقت بذارم. چون میرم سر کار استرس کرونا هم دارم.
ولی یقین داشته باشید ۹ خرداد کنکوری در کار نیست.

p
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  المینا

خوش به حال ت من اگر کار داشتم اصلا شرکت نمی کردم

میلاد
فروردین ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  p

با سلام
من کارمند رسمی بانک دولتی بودم. استعفا دادم که کنکور شرکت کنم و درس بخونم.
به شما هم توصیه می کنم اگه برای کار میخای کنکور بدی ، من همین الان بهت میگم که خودتو اذیت نکن … با همین ارشد برو دنبال کار بگرد. اما اگه میخای درس بخونی، فقط برای خود درس خوندن ، درس بخون نه چیز دیگه.
من دوره لیسانس وارشدمو مثل شما فکر می کردم. اما وقتی استخدام شدم فهمیدم درس باید برای درس باشه و کار برای کار…
ما آدما چون هیچ چیزی رو برای خود اون چیز نمی خوایم ، هیچوقت ازش لذت نمی بریم. من توی این ۳۰ سال عمرم ، اینو خوب فهمیدم.
موفق باشید
یا حق

آذین
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۳:۲۵ ب٫ظ

سلام
من امروز به سازمان سنجش پیام دادم و خواستار تعویق کنکور توی شهریورماه شدم در جواب پاسخ دادند که هنوز تصمیم گیری نشده

مهدیه
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  آذین

منم پیام دادم. اگه همه بدن شاید زودتر تصمیم گیری بشه و متوجه بشن همه نگرانن.

.....
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۳:۱۴ ب٫ظ

سلام دوستان من گفتم با توجه صحبت ها امروز ستاد کرونا که گفتند دکترا میرند سرکلاس گفتم شاید کنکور ۹خرداد برگزار بشه انشاءالله ویروس ریشه کن بشه و همه مردم جهان سلامت باشند کنکور هر زمان شرایط استنبل باشه برگزار بشه

فیبی
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۲:۵۳ ب٫ظ

دوستان دلهره و بی‌آرامی رو از خودتون دور کنین.
درسته که نظرات بعضی کاربرا آزارتون می‌ده .اما بدونین این‌ها همونا هستن که اصلا نظر رو منتشر
می‌کنن برای تشویش اذهان. و بعد خودشون با یه خنده شیطنت‌بار میرن و کتاباشون و باز می‌کنن و می‌خونن. همه ما در دوران تحصیلمون نظیر محمدها و فرشیدها و مارال‌ها بسیار دیدیم.
کنکور به احتمال بسیار قوی نهم خرداد برگزار نمیشه.
هرگز هیچ دولتی نمیاد نسل جوان متخصص و تحصیل‌کرده‌ش و در معرض چنین خطر مرگباری قرار بده. ولی دوستای خوبم شما مطالعه روزانه‌تون و داشته باشین. هرگز برای علم‌آموزی زود یا دیر نیست.

بهنام
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  فیبی

شما هم که نظر محمدها و فرشیدها و مارال‌ها رو تکرار کردین. اینکه هرکسی با توجه به منافع خودش موافق یا مخالف برگزاری کنکوردکتری در تارخ ۹ خرداد باشه یک امر کاملا طبیعیه. مهم استدلالیه که مبنای نظر قرار میگیره. در مورد برگزاری یا عدم کنکور دکتری وضعیت خیلی روشنه. مکان برگزاری آزمون دانشگاه‌ها و موسسات اموزش عالی هستن و زمانی که این اماکن به وضعیت سابق برگردن، کنکور هم برگزار میشه نه الزاماً ۹ خرداد یا تاریخ دیگری. به همین سادگی.
.
.
.
من با اجازه با یک خنده شیطنت‌بار برم، کتابام رو باز کنم و بخونم!

Maral
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

احسنت

Z.A
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۴:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

خدا خیرت بده دانشگاه ها که گفتن تا آخر خرداد تعطیل هستن و آموزش مجازی دارن پس چجوری آزمون ۹ خرداد که هنوز دانشگاه ها تعطیل برگزار بشه ؟!
شما نکنه محمد یا فرشید یا مارالی این دفعه با اسم جدید اومدی منکه احساس میکنم این سه تا اسم مال یکنفره

بهنام
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۵:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  Z.A

با چه منبعی میگین دانشگاهها تا اخر خرداد تعطیل هستن؟؟؟
آموزش مجازی یک تصمیم موقته. امروز رئیس جمهور گفت کلاسهای ارشد و دکتری از ۳۰ فروردین دایر میشن و در مورد کارشناسی هم تا ۳۰ فروردین تصمیم میگیریم.

Maral
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  Z.A

شما چون خودت دم به دقیقه با یه حرف انگلیسی میای فکر میکنید همه مثله خودتونن

Z.A
فروردین ۱۸, ۱۳۹۹ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  Maral

شماها همون آدم های منفعت طلبی هستین که حاضرین همه رو به کشتن بدین برای منفعت خودتون البته اینو یادتون باشه اگر خدا نخواد حتی اگر تو آزمون هم مجاز بشین ممکن در مصاحبه رد بشین (خداروشکر آزمون دکترا مصاحبه داره ) ولی بازم از این منفعت طلبی و بی مسئولیتی دست بردار نیستید من اگر صحبت هامو پیگیری کنید همیشه با همین اسم اومدم و خط فکریم مشخص

Maral
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۵:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  Z.A

قرار بود نیای که M جان

Maral
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۵:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  Z.A

خخخخخخخخخخ کافر همه را به کیش خود پنداردm عزیز

کنکور باید در شرایط سالم برای همه برگزار شود
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۴:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

بهنام عزیز
همان
فرشید سابق و محمد سابق
آرزوی موفقیت داریم برای شما.
در ضمن نگران مشکل سربازی هم نباشید
قبلا مطرح کرده بودید

...
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۴:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  بهنام

اصلا جالب نبود حرفات

Maral
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  فیبی

خسته نباشید من خودم میخام ب تعویق بیفته دارم استرس میمیرم یه ماهه هیچی نخوندم چی میگید برای خودتون

RR
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۲:۱۹ ب٫ظ

سلام اقای دکتر خدایی لطفا زودتر یک تاریخ مشخص کنید بخدا حرف برخی اینجا به ادم استرس شدید وارد میکند کنکور رو حذف نکنید بخدا برخی اساتید در مصاحبه ها اعمال نفوذ میکنن
من از مهر میخونم دو ماهه نمیخونم
ولی زودتر یک تاریخ جدید مشخص کنید برای حفظ بهداشت سر جلسه اگه لازمه ما پول مجدد بدهیم حتما اعلام کنید ما شرایط کشور رو درک میکنیم سپاس

محمد
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  RR

مگه فقط بهداشت سر جلسه است که میخواهین با پرداخت پول انجام بشه کلی داوطلب از شهراشون مجبورن بیان استان . چطور میشه بااین شرایط سوار اتوبوس شد و چطور میشه یه روز قبل اسکان گرفت. بهتره فقط به فکر خودتون نباشید. و دعا کنید این ویروس زنجیره انتقالش قطع بشه

Me
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  RR

این حرف شما که میگید حفظ بهداشت می کنیم سر جلسه هم به بقیه استرس وارد میکنه خانم. هیچ نوع حفظ بهداشتی وجود نداره با اینهمه استرس فزاینده بابت کرونا و حضور پیدا کردن تو محیط های شلوغ و پر هیایو و پر التهاب برای برگزاری آزمون. داوطلب تمرکز نداره حفظ بهداشت چیه دیگه

عاشق عدالت/متنفر از رانت
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  RR

دوست عزیز مطمئن باشید همین طور مفتی که نیست که آزمون رو حذف کنند. اولا قانون قوی مجلس پشت این آزمون وجود دارد و هنوز هم معتبر است و در برخی از شکایت هایی که دوستان از دانشگاها در موضوع حد نصاب داشتند این قانون مورد استناد قرار گرفته است و مطمئنا سازمان سنجش هم درک می کند که هزاران نفر وقت و هزینه برای این آزمون گذاشتند. ثانیا فعلا هیچ چیز معلوم نیست و مطمئنا سلامتی افراد از هر چیزی مهم تر است. ثالثا در صورتی که بخواهند آزمون رو حذف بکنند که خیلی بعید است و پذیرش رو بر اساس مصاحبه و سوابق انجام بدن هستند داوطلبان زیادی که به شدت با این قضیه مخالفت کنند. آن وقت کمپین قانونی راه میفتد که مهمترین پشتوانه اش هم قانون مجلس مصوب اسفند ۹۴ است که مطمئنا در آن صورت کار به دیوان عدالت هم کشیده می شود. پس دوست عزیز نگران نباشید و توکل کنید.

دکتری۹۹
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۲:۰۸ ب٫ظ

دوستان من پیام دادم به سنجش،جواب داده که در تاریخ تعیین شده(۹خرداد) ازمون برگزار میشود..در صورت تغییر اطلاع رسانی میشود…
لطفا برید درخواست تعویق بدید،تو این شرایطی که روزی ۲،۳ هزار نفر مبتلا میشن مگه میشه کنکور داد اخه!!!تا یه ماه دیگه هم شرایط قطعا تغییر انچنانی نمیکنه

آذین
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری۹۹

قطعا این جواب رو میدادن پاسخگوی سایت سنجش هم بر اساس چیزی که تا اون روز تصویب شده جواب میده،تعویق کنکورم اگر در کار باشد اوایل اردیبهشت اعلام میشه نه الان.

دکتری۹۹
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۲:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  آذین

امیدوارم زودتر تکلیفمون رو روشن کنن…این بلاتکلیفی باعث میشه درس نخونیم

S.p
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری۹۹

بله قطعا همینطوره اتفاقا خودشونم خوب میدونن که خرداد هنوز شرایط افتضاحه. من دیروز درخواست دادم در جوابم نوشتن تصمیم گیری جدید و هر گونه تغییر از طریق سایت سازمان اعلام می گردد.
اما بازم اعتراض میکنم. لطفا به سایت وزارت علوم هم مراجعه کنید اونجا هم از طریق ارسال درخواست مکاتبات را پیگیری کنیم.

دکتری۹۹
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  S.p

حتما،خدا کنه به تعویق بیفته…مرداد یا شهریور شاید شرایط بهتر بشه

احمد کاردان
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری۹۹

دوست عزیز اصلا امکان برگزاری نیست. میدونی چرا؟ داوطلبان دکتری باید برن مراکز استانها ازمون بدن. این یعنی روز قبلش باید برن اون شهرا. این یعنی انتقال در سطح وسیع تو تمام کشور. یه مورد دیگه ببخشید تو کتکور یکی مجبور شد بره سرویس بهداشتی. نمیشه در سرویس و بست . یعنی حتی تو شرایط کرونا سرویس بهداشتی عمومی تو مراکز ازمونم نمیشه رفت. یعنی تا این اندازه داوطلب بامشکل برمیخوره.

دکتری۹۹
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  احمد کاردان

دقیقا،موافقم،امیدوارم زودتر اعلام شه

محمد
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۲:۰۰ ب٫ظ

با توجه به محدود بودن مراکز برگزار کننده ازمون دکتری و اینکه بسیاری از شهرستانها باید به استان خود رفت و امد کنند و حداقل یک روز قبل اسکان یابند در این اوضاع بیماری بسیار سخت و مشکل است. بهتر ان است که امسال با توجه به سوابق سنجیده شود این فرصت خوبی است که ازمون حذف شود تا در سالهای اتی تصمیم راحت تری بر حذف یا اجرای کنکور گرفته شود. بهترین راهکار بر حذف ازمون و عدم اجرای کنکور است

دکتری۹۹
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

کنکور باید باشه،اما به وقتش…

احمد کاردان
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱:۱۴ ب٫ظ

: واکنش وزیر علوم به پیشنهاد مجلس مبنی بر عدم برگزاری کنکور۹۹:
با توجه به اینکه کنکور در تابستان برگزار می‌شود، اظهارنظر در این مورد زود است(این یعنی حتی در مورد تابستونم مطمئنم نیستن چه برسه خرداد)
بدیهی است که برای رشته‌های پُرطرفدار هنوز برگزاری آزمون : کنکور ۹۹ با توجه به شیوع #کرونا نباید برگزار شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
وقت اجرای جذب ۱۰۰ درصدی دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی رسیده است.
با توجه به شیوع کرونا در کشور کنکور سراسری ۹۹ نباید برگزار شود و جذب دانشجو براساس سوابق تحصیلی باشد.

دلداده رحیمی
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  احمد کاردان

بهترین نظر دادن.
باید بر اساس سوابق جذب کنن. البته خیلی وقت پیش باید اینکار انجام میشد. عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد دقیقا برای کرونا هست.

عاشق عدالت/ متنفر از رانت
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۲:۴۰ ب٫ظ

البته در این زمینه مانع بزرگی به نام قانون مجلس مصوب سال ۹۴ وجود داره که علنا حذف آزمون رو غیر ممکن می کنه. طبق همین قانون، شورای سنجش و پذیرش دانشجو میتونه حداکثر به میزان ۱۰ درصد از بار آزمون و مصاحبه کم یا زیاد کنه.

علی رضا
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

لطفا اگر قرار است خرداد برگزار شود
شرایط انصراف را فراهم کنید قسمتی از پول ما برگشت داده شود
قصد شرکت در ازمونو دیگه ندارم توی این اوضاع.
انصراف حق واقعی امثال من هست.

مهدیه
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی رضا

بله، درسته. منم شرکت نخواهم کرد. ذره ای برام مهم نیست. فرصت برای کنکور همیشه هست. اصل زنده بودن و مریض نشدنه.

ایمان
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

سلام دوستان
امروزصبح جلسه ستادپیشگیری کرونارئیس جمهورگفت کلاس های حضوری ارشدودکتری ازسی ام فروردین آغازمیشه پس بنابراین میتوان نتیجه گرفت که آزمون دکتری سرتاریخ خودش برگزارخواهدشد.میتونیدسرچ کنیدوصحبت هاشون روببینید.

maral
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  ایمان

اره این یعنی کرنا رو شکست دادیم بسلامتی خخخخخخخخخخخخخخخخ

ناشناس
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ایمان

مگه دانشجویان ارشد و دکترا تو خوابگاه نمیمونن شرایط اونا هم مثل کارشناسی ها است. این شرایط وضعیت شیوع را بدتر هم میکنه.

احمد کاردان
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ایمان

روحانی حرف از ارشد نزد. گفت دکترا که اونم مجبوره عقب نشینی کنه چون نمیشه دانشجو رو بگن برو تو خوابگاه بمون. اونجا خودش مرکز رشد کروناست. بعد برگزاری کلاسچه ربطی به کنکور داره؟؟؟ امروز اتفاقا گفتن کنکور سراسری هم که تابستونه معلوم نیست برگزار بشه با اینکه تو تابستونه. اینو وزیر علوم گفته. از طرفی معاون اموزش مجلس هم گفته کلا لغو کنید کنکور ۹۹ رو. اینمم خبرای کنکوری امروز

دکترا وزارت علوم
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  احمد کاردان

آقای کاردان دقیقا دقیقا باهاتون موافقم
انگار این آقایون جدی جدی کمر همت بستن به نابودی آدما. مگه دانشجوی تحصیلات تکمیلی چون اسمش ارشد و دکترا هست به این معنیه که بدن ما از جنس بتن و فولاده؟ این دیگه چه منطقیه..؟
والا ما هم انسانیم ما هم پوست و گوشت و استخونیم. کرونا که نشون داد نه به نوزاد رحم داره نه به آدم ۲۰ ساله نه ۳۰ ساله نه ۱۰۰ ساله.
مثل سر کار رفتن که برداشتن ساعت ها را گذاشتن از ۷ تا ۱۴!!!! بابا ویروس ویروسه چه از ۷ تا ۲ چه از ۸ تا ۵ عصر. هر مکانی و هر اتفاقی که منتج به رفت و امد افراد و تجمع بشه خطرآفرینه.
لازم شد نسبت به اینهمه تصمیم گیری بی پشتوانه و برگزاری کنکور به شدت اعتراض کنیم فقط همین.
مگه دانشجو ارشد و دکتری خوابگاه نمیرن؟
مگه خود اساتید انسان نیستند؟ چقدر دیگه باید تلفات نیرو انسانی بدیم تو حرفه های مختلف؟!
منعکس کردن اعتراضاتمون به سازمان سنجش و وزارت علوم و وزارت بهداشت رو زودتر انجام بدیم.

Maral
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۴:۱۶ ب٫ظ

دمت گرم دیدی ساعت کاری رو چ کردن؟ بدون فکر تصمیم میگیرن

علی رضا
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۴:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ایمان

اول جاده ها باز کنن ، بعد خوابگاه باز کنن بعد حرف از دانشگاه بزنن
با این حرفی که زدن یعنی تا ده روز دیگه همه چی عادیه!
یعنی توی یه اتاق میتونن چند نفر باهم باشن!
ولی با این امار ابتلاو روز دو هزار نفر
بعید بنظر میرسه تا ده روز دیگه همه چی عادی بشه
ولی از یطفرف گفتن مسجدارو ماه رمضون میبندن
معلوم نیست چی میشه

.....
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

سلام
دوستان عزیز کنکور ۹خرداد برگزار میشود

الناز
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  .....

در حال حاضر همینه. ولی شاید تغییر کنه

،،
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  .....

از کجا مطمئن هستین؟؟

مهدیه
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  .....

یعنی چی؟؟؟؟ من نمیتونم خانوادمو به خطر بندازم به خاطر یه کنکور. اگه واقعا ۹ خرداد باشه برای مسئولین تصمیم گیرنده متاسفم میشم. کنکور تو چین یه ماه عقب افتاده با ابنکه خیلی اوضاعشون بهتر شده. من اصلا درک نمیکنم. اصلا….

PhD
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهدیه

مهدیه گرامی
اهمیت ندید به حرفش عمدا برای تنش ایجاد کردن و خرد کردن اعصاب بقیه اینطوری گفت. کنکور ۹ خرداد برگزار نمیشه. فقط لطفا شما هم به سنجش و وزارت علوم خطراتی که ما و خانواده هامون رو تو جریان‌ این‌ کنکور تهدید میکنه و نگرانی ها را اعلام کنید. منم پیام ارسال کردم.

maral
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  .....

دقیقا

Z.A
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  .....

شما همونی نبودی که میگفنی یه آشنای من‌گفته ۹ خرداد بعد گفت تیر …
کاملا مشخص باهدف ایجاد تنش در دیگران این پیام هارو میزاری

07
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۹:۳۳ ق٫ظ

مهم ترین محل آلودگی برای ویروس کرونا کجاست؟

حریرچی معاون وزیر بهداشت:

مهم ترین محل آلودگی حمل و نقل عمومی و دومین محل آلودگی مدارس هستند.

افراد جوان و کودکان هم به کرونا مبتلا می‎شوند. ما نوزاد مبتلا به کرونا هم داشته ایم.

در کره جنوبی افراد ۲۰تا ۳۰ساله بیشتر از همه به کرونا مبتلا شده اند.

روزانه ۷۰۰۰ تست کرونا در کشور انجام می‎دهیم و تعداد نتایج مثبت از ۱۰۰۰تا بالای ۳۰۰۰ است./فارس

لطفا این خبر ها را بخونید دوستانی که از جایی اطلاع ندارید!!!! و بعدش مصرانه روی کنکور دادن پافشاری کنید! هرجایی که تجمع افراد و جمعیت زیاد‌باشه مثل مدرسه دانشگاه مترو اتوبوس و سالنها شکی نیست خطرناکه. ما نباید وقتی به شرایط استیبل نرسیدیم اینقدر مسئله رو به شوخی بگیریم و بگیم رعایت میکنیم حله

مرضیه
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۸:۳۲ ق٫ظ

با این شرایط بهترین پیشنهاد تعویق کنکور دکتری برای مردادماه و پذیرش نیمه دوم هست. بهتره درخواستها رو به سازمان سنجش بفرستیم

M
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۹:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  مرضیه

منم به سازمان سنجش پیام دادم که تحت هیچ شرایطی خرداد زمان مناسبی برای برگزاری کنکور نیست. از شهریور به بعد اونم مشروط بر این که واقعا دیگه کرونا نباشه میتونن جمعمون کنن برای کنکور گرفتن در غیر اینصورت این بیماری دوباره تو اجتماع با هر نوع شلوغی درست کردن شیوع پیدا میکنه

مینا
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۸:۱۵ ق٫ظ

آقای خدایی خواهش میکنم تکلیفمونو روشن کن

maral
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۸:۱۴ ق٫ظ

جالبه گفته بودن یک سوم کارمندها سرکار باشن ولی منکه کارمند یه ارگان دولتیم خبری از این موضوع نیست و همه دارن میان سرکار.

ساحل
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۳:۵۶ ق٫ظ

تو رو خدا وامهای دانشجویی رو پرداخت کنید…….. من دانشجو دکترا هستم و راننده اسنپ ولی در حال حاضر بیکارم ….. حداقل وامها رو پرداخت کنید که بتونیم نت بخریم و پروزه ها مونو انجام بدیهیم.

toktam
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱:۴۱ ق٫ظ

در ضمن امروز ۱۷ متاسفانه خیلی خیابونا شلوغ بوده در تهران مشهد و … فک کنم تا اواخر خرداد درگیر این ویروس باشیم مگر این بین معجزه ای رخ بدهبه قول دوستمون برخی چقدر بی مسئولیتن اصلن نمیگن با این کارشون چه بلایی سر خیلیا میارن چه جونی چه مالی چه مدل ما بیچاره ها که ازمون باز عقب میفته

اکبر
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۸:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  toktam

دوست محترم
خیلی ها مجبورن کار کنند تا بخورن و نمیرن
اصلا براش فرق نداره با کرونا بمیره یا با گرسنگی و فلاکت
قرنطینه زمانی است که در این دوره دولت هزینه مردم رو بده ولی این کار رو نمیکنه و نخواهد کرد. وگرنه با قوه نظامی میشد همه خیابونها رو خلوت کرد. پس کرونا پدر حداقل ۷۰ درصد ایرانی ها رو درمیاره.

محمد
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  toktam

دوست عزیز
من خودم اگه نرم بیرون نون شب ندارم بخورم
یعنی کارگرم اگه کار گری نکنم نمیتونم شب غذا بیارم سر سفره
دولت برجی ۲ میلیون بریزه
من تا اخر عمر از خونه نمیام بیرون
مردم خیلی بدبخت شدن شما به یک عده نگاه نکن
بخدا من برخی وقتا اشکم در میاد
وام دارم، قسط دارم، اجاره خونه دارم، بماند پول برق، گاز، زندگی کردن برای من تکی یعنی فقط زنده ماندن ما زندگی نداریم بخدا
دوتا از چکام برگشت خورده
الان شما چطوری میگی نرم بیرون

toktam
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱:۳۹ ق٫ظ

دوستان کسی میتونه جهت منابع دکترای ادبیات راهنماییم کنه میخوام دانشگاه فردوسی قبول شم برام خیلی مهمه چون تنها انتخابمه لطفا اگه میشه بخصوص برای کتب نقد نظریه های ادبی راهنمایی کنید

فرزانه
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۳:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  toktam

سلام تکتم جان برای نقد ادبی دانشنامه مکارنیک و نقد ادبی سیروس شمیسا رو بخون.من این دوتا رو خوندم تست های سال پیش و تونستم جواب بدم.

toktam
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱:۰۶ ق٫ظ

کاش اصلا برگزار نشه بزارن سال دیگه اونا که خوندن چیزی رو از دست نمیدن اونا که نخوندنم خودشونو برای سال دیگه اماده میکنند حالا خیلی باسواد میشیم تو این سیستم که جونمون بزاریم کف دست بریم امتحان بدیم یا خیلی شعلی بهمون میدوالا

A.S
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  toktam

تمام کسانی که کنکور امسال رو شرکت کردن قطعاً هدف خاصی داشتن و براش برنامه‌ریزی کردن، حتی اگه تصمیم نهایی سازمان همین باشه حداقل بذارید از خودمون ضربه نخوریم. اون کسی که برای تحصیل در مقطع دکتری هدف واقعی داشته مث من تا اخرش امیدوار میمونه که حتی شده ۳۱ شهریور آزمون برگزار بشه. به جای این انرژی های منفی دعا کنید بیمارها شفا پیدا کنن، دارویی پیدا بشه و شرایط به حالت عادی برگرده. قشر ضعیف جامعه نه از کرونا که از گرسنگی دارن صدمه میبینن. شما هم مختارید سال بعد شرکت کنید کسایی که اینجا هستن امیدوار به برگزاری آزمون در شرایط safe هستند.

RR
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  toktam

عمرمان چی میشه؟؟؟

P
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۳:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  RR

عمرتان وابسته به کنکور دکتراست؟
در نظر بگیر عمرمان اگه خدای نکرده ویروس بگیریم تا قبل از ورود به مقطع دکترا ممکنه تموم بشه. خواهشا انقدر در مورد کنکور سماجت بی مورد به خرج ندید انقدر مسخره بازی در نیارید. صحبت های نسنجیده امثال شما ها شده سوهان روح کلی آدم که دغدغه های جدی و منطقی دارن و تلاشگران واقعی و سودمندی برای جامعه هستن.

میلاد
فروردین ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  P

با سلام
منظورش از عمر، یکسال پشت کنکور موندنه … ضمنا قرار نیست تا یکی یه چیزی گفت سریع مقایسش کنیم با کرونا گرفتن ….. این رویکرد مقایسه ای پدر جامعه رو در اورده … تا یه حرفی زده میشه سریع مقایسه میشه …
جامعه ما به اندازه کافی از این رویکرد مقایسه ای ناعاقلانه ضربه خورده
ضمنا هرکسی یه چیزی براش مهمه … یکی فقط میخاد کرونا نگیره … یکی فقط میخاد درس بخونه … نه این به اون ربطی داره نه اون به این… لطفا فقط به جای خودمون قضاوت کنیم

یاحق

M
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۰:۳۰ ق٫ظ

برا یکی از دوستای من از دانشگاه پیام اومده که کلیه کلاسها بصورت مجازی خواهد بود و دانشگاهها تا ۱۵ خرداد تعطیل خواهند بود.کلاسهای عملی تابستون و امتحانات شهریور ماه.
یعنی با این شرایط ۹ خرداد احتمالا آزمون نیست.

هنر
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۶ ب٫ظ

گویا امروز در بعضی جاها زندگی به روال عادی برگشته. خداییش ما در توهمیم یا اونا؟ کل زندگیمون بخاطر سهل انگاری یه عده به فنا رفته بازم عین خیالشون نیست. با این شرایط اگه موج دومی شروع بشه قطعا آزمون هم عقب می افته

Maral
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  هنر

دقیقا
ولی آمار روز به روز داره کاهش مبتلایان رو گزارش میکنه

مهدیه
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۸:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  Maral

با توجه به اینکه دوره ی نهفتگی مرونا ۷ تا ۱۴ روزه این آمار ها مال ایام نوروز و یا چند روز قبل از اونه و طبیعیه کم بتشه اما یه هفته ی آینده ممکنه آمار بیشتر شه با تومه به اینکه خیلی ها میرن سر کار و رعایت نمیکنن

07
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهدیه

بله مهدیه جان دقیقا همینطور هست که میگی
تا ایام عید که تعطیل بود و مراودات و رفت و امدها به حداقل ممکن رسیده بود خیلی خوب پیش می رفتیم اما الان که مجددا تمام وسایل حمل و نقل عمومی تو شهرها شلوغ شده و شاغلین به محل کار برگشتن و خیابان ها و معابر و بانکها هم بی اندازه شلوغ شدند احتمال میره دوباره از دو هفته آینده به بعد پس از دوره کومون بیماری تست های جدید مثبت زیاد بشه تو کشور

زبانشناس
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  هنر

آخ گفتی. دیگه اصلا دغدغه قشر عامه جامعه کرونا نیست. همه میرن و میان هر جا که دلشون خواست. میدونی برای ملت ما تبعیت از قانون خیلی سخته. یه عده هم که خب ندارن باید کار کنن. با این وضعیت آمار کشته ها خیلی میره بالا.

رایا
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  هنر

متاسفانه به خاطر دغدغه و تامین مایحتاج زندگی، سر کار رفتن ها شروع شد اونهم به شکلی فاجعه بار چون تراکم جمعیت بی اندازه زیاد بود ولی به قول یکی از دوستان که حرفشون بسیار زیبا و منطقی بود گفتن کنکور واجب تر از نون شب نیست و یک چیز حیاتی و مرتبط با مرگ و زندگی هر یک از داوطلبان نیست که بخوایم خودمونو بکشیم تحت هر شرایطی شده آزمون برگزار بشه.
سوء مدیریت هست… تدابیر سوء‌ هست بی فکری هست بی مسئولیتی هست ولی ما دیگه بهش دامن نزنیم حداقل. با بی فکری و صحبتای نسنجیده و نامعقول!!!!
تا هر موقع که حتی حتی حتی یک نفر درگیر کرونا باشه برگزار کردن کنکور در تمامی مقاطع تحصیلی هیچ لزومی نداره. نه تنها نفعی نداره بلکه سراسر ضرر هست.
یه عده چشماشونو روی حقایق کاملا عمدا یا سهواً بستن و دیگران رو متهم میکنن که تعویق کنکور به نفع رقباست یا اتلاف زمان هست یا از سر تنبلی هست و خزعبلات دیگه اما این واقعیت جامعه ما هست که کرونا نگرانی داره و اعتراضی اگه میشه به جا هست•••

زبانشناس
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۶:۱۴ ب٫ظ

دوستان نگران نباشید من بهتون قول میدم قطعا باز هم به تعویق میفته. به چند دلیل:
۱. نهم اسفند خطرش از نهم خرداد به مراتب کمتر بود ولی سازمان سنجش با جان ملت ریسک نکرد.
۲. چین با اون همه تدابیر هنوز داره کشته میده پس ایران هم تا نهم خرداد به شدت درگیره.
۳. المپیک عقب افتاد.
۴. رییس جمهور مملکت گفت تا آخر سال هم ممکنه درگیر باشیم. سنجش نمیتونه خلاف نظر رییس جمهور عمل کنه.
۵.خود کارمندها و پرسنل سنجش هم درصورت برگزاری کنکور در خطر جدی هستن. هیچ ارگانی با جان نیروی کارش بازی نمی کنه.
۶. وقتی دانشگاه باز نبوده که گروه های قبلی فارغ التحصیل بشن. خب دانشگاه ها جای خالی برای دانشجوهای جدید ندارن.
دلایل دیگر هم قطعا هست که من همینا به ذهنم رسید. شما اگر میدونین دلایل من و تکمیل کنین؟

مهدیه
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۷:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  زبانشناس

خیلی منطقی بود صحبتاتون. منم امروز تو سایت سازمان سنجش مجدد سوال کردم و گفتم اگه بنا به تعویقه زودتر اعلام کنن در صورت امکان.

میلاد
فروردین ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  زبانشناس

با سلام
نظراتتون جالب بود اما من چندتا نکته رو اضافه کنم.
مورد اول اینکه سازمان فکر نمی کرد این موضوع اینجوری بشه وگرنه اصلا به تعویق نمینداخت… بازم فکر نمیکرد انقد وخیم بشه وگرنه اول نمینداختش آخر فروردین بعدش بندازه اوایل خرداد … این نشون میده که سازمان سنجش هم درک و تخمین درستی از اوضاع نداره.
مورد دوم اینکه چین چندروزه که دیگه کشته نمیده

یا حق

......
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۶:۱۱ ب٫ظ

چند وقت پیش یه بنده خدایی میگفت ۹ خرداد تاریخ آزمون رو اعلام میکنن. جالب اینکه دقیقا همین تاریخ به صورت رسمی اعلام شد. تازگیا میگه تیر ماه برگزار میشه! نگران نباشید، اگه خرداد نشد حتما تیر برگزار میکنن.

....
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۵:۵۰ ب٫ظ

به نظر من از دوستان کسایی که میتونند مثل بچه های دکتری وزارت بهداشت یه نامه الکترونیکی برای رییس سازمان سنجش بنویسن مبنی برا اینکه آزمون ها رو کلا برا اواخر تیر برنامه ریزی کنند به خاطر این اوضاع و عدم تمرکز اکثر بچه ها بعد نامه رو داخل این گروه های تلگرامی بزارید تا همه بچه ها امضا بزنند.

Z.A
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۸:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  ....

به نظر خودتون وقتی به خاطر کرونا بیشتر دانشجوها امسال دفاع نکردن و طبق بخشنامه وزارت علوم در سنوات دانشجوها هم این حذف ترم محسوب نمیشه چجوری با این حجم از دانشجوی فارغ التحیل نشده دانشجوی جدید میگیرن ؟! از طرفی اگر تیرماه باشه دوباره احتمال وجود بیماری هست بخوان باز به تعویق بندازن که هیلی بدتره به نظرم برای ترم دوم دانشجو بگیرن بهتر از همه است

عاشق عدالت/متنفر از رانت
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۵:۴۴ ب٫ظ

دوستان دقت کنند این خبر مربوط به کنکور سراسری هست نه ارشد و دکتری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: می‌توان امسال کنکور را برگزار نکرد و دانش‌آموزان با مراجعه به دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش بگیرند. حمایت میرزاده» عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره خلاء آموزشی پیش آمده برای دانش‌آموزان به ویژه در مقطع دوازدهم که قرار است تا چند ماه دیگر در کنکور شرکت کنند ‌و همچنین احتمال تعویق زمان کنکور سراسری امسال توضیح داد: تنها مبحثی که در جلسات ما پیش از عید و پس از آن به صورت مجازی و حضوری میان مسئولان و نمایندگان صورت گرفت و تبادل نظر شد، بحث سلامتی دانش آموزان بوده است. این مساله به قدری برای ما مهم است که کنکور هم باید تحت شعاع سلامتی دانش آموزان قرار بگیرد. ما باید حافظ سلامتی دانش‌آموزانمان باشیم و فکر می‌کنم هر کاری که انجام دهیم ارزش آن را دارد که سلامتی فرزندان‌مان را حفظ کنیم. میرزاده اضافه کرد: رسانه‌ها و افرادی که دغدغه کنکور را دارند باید به این امر توجه کنند. همچنین موسسات کنکوری باید بدانند که یک زمانی صدا و سیما را اشغال کرده بودند و تمام هم و غم دانش‌آموزان ما کنکور بود و اکنون آثار آن را مشاهده می‌کنیم؛ طوری که امروزه برای برخی افراد کنکور مهم‌تر از سلامتی است. آنهایی که کنکور را به این مرحله رساندند که در عرض چند ساعت تلاش ۱۲ سال تحصیل را ارزیابی کنند، بدانند که باید شیوه کنکور… ادامه نظر»

۰۰۰
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۵:۰۹ ب٫ظ

اوضاع امروز که داریم راجع به کنکور خرداد ماه حرف میزنیم با اوضاع حتی یک هفته ی دیگر خیلی فرق میکنه. زود قضاوت نکنیم اینجوری اونایی که نخوندن با اسم سلامتی و کرونا یا حرف از نیمسال دوم میزنن یا حرف از کنسل شدنه کنکور میزنن. خب اگه تا خرداد همه چی درست شد چطور میتونین با حرفایی که زدین و با نظریه هایی که دادین روحیه خرابه خیلی هارو پاسخگو باشین. خب میتونین یه جای دیگه نگران سلامتیتون باشین.

دکتری
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۶:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  ۰۰۰

حرص نخور عزیزم تا خرداد چیزی درست نمیشه. دنیا رو مرگ گرفته تو هنوز داری به این فکر میکنی که سلامتی بهانه شده واسه تعویق کنکور. سلامتی بهانه نیست سلامتی از هر ثروت و هر دانشی ارزشمندتره. سلامتی یعنی شرط اول برای بقای آدمیزاد و پیش بردن اموراتش.
تازه با وضعی که امروز درست کردن همه ترافیک درست کردن موج دوم شیوع شدید طبق پیش بینی وزارت بهداشت که تو راهه هیچ، خرداد بدترم میشه شرایط. فکر کرده کرونا بچه بازیه یا سرماخوردگیه که زود از بین بره.

زبانشناس
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  ۰۰۰

مگه هفته دیگه قراره معجزه بشه دوست عزیز.یه نگاه اجمالی به آمار جهانی بهتون نشون میده که تا آخر اردیبهشت اوج میگیره .
آخه چی باعث میشه فکر کنین کرونا یهو ناپدید میشه. به قول یه دوستی تو همین سایت اجی مجی که نیست. کسی هم که نخونده مطمئن باشین اصلا برگزار شدن و نشدن براش فرقی نمیکنه. اونی که خونده است که دوس داره تو شرایط سالم بره و آزمونش و بده. فرق اونایی که طالب تعویق هستن با امثال شما اینه که اونا به سلامت خودشون و جامعه اهمیت میدن ولی شما نه.

Pi
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  زبانشناس

زنده باد زبانشناس گرامی
جمله فرق اونایی که طالب تعلیق هستن… به بعد رو که خوندم کیف کردم

RR
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۴:۲۷ ب٫ظ

پیشنهاد عجیب نماینده مجلس:
عدم برگزاری کنکور در سال ۹۹/ دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان را بپذیرند!

میرزاده، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

تا زمانی که آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها را مشخص نکردیم، طبیعتا راجع به تاریخ دقیق کنکور هم نمی‌توان چیزی گفت. با این وضعیت در تاریخ مشخص شده، امکان برگزاری کنکور نیست و این آزمون باید به تعویق بیافتد

اول از همه باید شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها مشخص شود و بعد از آن باید ببینیم که تاریخ کنکور در چه زمانی باشد. نکته دیگر این است که اگر به هر دلیلی شرایط برای کنکور فراهم نشد، در خصوص کنکور قانون وجود دارد و می‌توان بر اساس سوابق تحصیلی اختیارات لازم را به همه دانشگاه‌ها  داد، بسیاری از کشورها پیشرفته دنیا به همین شیوه دانشجو می‌پذیرند. / ایلنا

RR
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  RR

مگه میشه بر اساس سوابق تحصیلی

قبلا کنکور بود بازم اساتید اعمال نفوذ میکردن وای به روزیکه کلا بشه سوابق تحصیلی

انشاا…این اتفاق نیفتد

عاشق عدالت/متنفر از رانت
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  RR

منظور ایشون کنکور سراسری هست که وابسته به اتمام سال تحصیلی هستش.
چون برخلاف کنکور دکتری و ارشد که به سال تحصیلی ربطی ندارن و میشه هر موقع از سال برگزار کرد همنطور که قبلا هم کنکور ارشد بهمن ماه بود.

P
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۶:۲۹ ب٫ظ

دقیقا
واسه ارشد و دکتری که نمیشه سوابق تحصیلی درنظر گرفت

P
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  RR

اینجوری نمیشه پس تکلیف اونی که معدلش در حد متوسطه ولی رزومه خوبی داره چی میشه؟ یا اونکه فقط درس خونده و معدل جم کرده ولی هیچ رزومه ای نداره واقعا منصفانه نیست این کار

Phd
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۵:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  RR

پس به این نتیجه رسیدن بالاخره که کنکور حضوری برگزار کردن یعنی درد سر برای همه و مرگ و میر و بیماری بیشتر. همینش جای شکر داره

P
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۵:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  RR

اینا چیه دیگه
خیلیا ممکنه معدل خوب نداشته باشن ولی خیلی خوب کنکور بدن و رتبه خوب بیارن
مگه میشه با سرنوشت این همه آدم بازی کرد
یکی یه پیشنهاد میده قرار نیست بقیه جدی بگیرن
برگزار نشه بهتر از اینه سوابق تحصیلی بشه

Ar.in
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  RR

دوست عزیز کاری نداریم این پیشنهاد درسته یا غلط ولی باید قبول کرد کنکور هم دیگه نمیشه داد. جمع کردن صدها آدم تو یه فضا برابر با مرگ و دردسره هزاران و به دنبالش میلیون‌ها آدمه. قرار نیست که نسل کُشی و قتل عام تو ایران اتفاق بیفته. اگه هم از دم بخوان بیمار بشن که یه کشور کلا فلج میشه همه کارخانه جات همه مسئولیت ها همه چیز و همه چیز به نوبت تباه میشه چون اصلا نیروی انسانی دیگه نداریم. یا همه زمینگیر و بیمارن یا میمیرن متاسفانه.
مطمئن باشید کنکور برگزار کردن جزء وحشتناک ترین کارهای ممکن هست تا زمانیکه کرونا پایداره. دیگه عملا راهی هم براش ندارن میگویند روند نزولی و کاهشی هم به معنای صفر شدن نیست. این مریضیِ مسری عالم گیر شده و خطرناکه.

۰۰۰
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  Ar.in

شما فیلم ترسناک زیاد میبینی داداش

دکتری
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ۰۰۰

فرشید جان محمد جان نه فیلم ترسناک نمیبینن. واقعیت و حقایق را گفتند.

زبانشناس
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  ۰۰۰

فیلم ترسناک همین چیزیه که الان پیش اومده . شما چشماتون و بستین روش. یه کم تشریف ببرید مطالعه بفرمایید درباره راههای انتقال. قدرت انتقال این ویروس خیلی بالاست. من حرفهای arرو کاملا قبول دارم.

محمد
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۴:۱۱ ب٫ظ

بچه ها سلام
چرا به جای اصرار به لغو ازمون در تاریخ ۹ خرداد به سازمان سنجش در خواست ((ازمون الکترونیکی در همان تاریخ را نمی دهید)) مگه ازمون دکتری نیست سوالات مفهومی نیستند چرا این پیشنهاد را نمی دهید به جای لغو مکرر ازمون ها

.
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۴:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

نه آزمون حضوری رو میتونیم شرکت کنیم و نه الکترونیکی. چون الکترونیکی هم میشه تقلب کرد

A.S
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۵:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

از نظر سرعت تصحیح و اعلام نتیجه عالیه اما مساله اینجاست که باز هم باید داوطلبان در حوزه هایی که تعیین شدن و سیستم ها ست شدن حاضر بشن و در این صورت مشکل اصلی که تجمعه پابرجاس

....
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۵:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

آزمون الکترونیکی اینجوری نیست دوست من که هر کی تو خونه خودش آزمون بده، بازم باید سرجلسه کنکور حاضر شد و به جای برگه پشت سیستم بشینی مثلا وزارت بهداشت.

آذین
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

کنکور الکترونیک در حد امتحانات پایان دانشگاه‌ها هم عملی نیست ،آزمون الکترونیک در مکان مشخص شده انجام میشه که هیچ فرقی با کنکور حضوری از لحاظ تراکم و عدم امنیت سلامت نداره.

محمد
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۹:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  آذین

منظورم اینکه طوری طراحی بشه سوالات که ان قدر مفهومی باشه و نشه تقلب کرد و هرکس داخل خونه خودش ازمون بده و چهره داوطلب نمایان باشه تا سامانه تقلب یاب ژاپنی باشه ببینه کسی از روی کتاب نگاه نمی کنه

محمد
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

بازم که تجمع میشه. همون همونه

Z.A
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۱:۳۷ ب٫ظ

سلام دوستان من الان رفتم سایت سازمان سنجش در بخش درخواست ها برای تغییر زمان آزمون به شهریور ماه و پذیرش دانشجو برای ترم دوم درخواست دادم لطفا دوستانی که موافق این موضوع هستن برن سایت سازمان سنجش درخواست بدن

Yekta
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  Z.A

من هم قصد دارم این کار رو انجام بدم اما حس میکنم الان زوده و میدونم که جواب میدن هرگونه تصمیم از طریق سایت سنجش اطلاع رسانی میشه چون واقعاً الان نمیتونن پیش بینی کنن شرایط چطور پیش میره شاید خدا کمکمون کنه و زودتر از چیزی ک فکر میکنیم شرایط عادی بشه. بنابراین اگر ممکنه کامنت قبلی من را بخوانید تا با کمک هم کاری که الان از دستمون برمیاد را انجام بدیم در واقع یه آینده نگریه که اگر خدای نکرده شرایط مث الان باشه نظرات موافقان و مخالفان را گرفته باشیم اون وقت بریم تو سایت سنجش با سند و مدرک درخواست بدیم.
لطفاً کامنت قبلی من رو بخونید.

Z.A
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۴:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  Yekta

کامنت قبلی شمارو خوندم و کاملا باهاش موافقم ولی نمیدونم چجوری میشه در خبرگزاری فارس نظرسنجی گذاشت

Yekta
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۸:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  Z.A

متاسفانه منم اطلاع ندارم

سادات
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  Z.A

خیلی عالی است

کنکوری
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

سلام به همه. من امروز اومدم که با پی اچ دی تست خداحافظی کنم. واقعا دلم شکست از این همه قضاوت و قساوت و خودخواهی بعضیا که مثلا میخوان دکترهای آینده بشن. کسانی که خیلی راحت دهنشون را باز میکنن و میگو ماهایی که از عقب افتادن کنکور راضی هستیم و در مورد بیماری کرونا نگرانیم بی برنامه ایم یا چون درس نخوندیم خوشحال شدیم. فقط خواستم بگم خیلی ها هم مثل من هستن که بیمارن. داروهای سنگین کورتون دار مصرف میکنن و دکتر حتی رفتن تا دم در خونه را هم براشون قدغن کرده. ما تمام سال گذشته را زحمت کشیدیم ما هم برای مقاله و مدرک زبان تلاش کردیم. حتی روزهایی که تب و بیماریمون اوج گرفته بود درس خوندن را رها نکردیم. اما الان حاصل زحماتمون به باد رفته. شایدم حق با این دوستانه. ما که بیماریم باید با شرایط شماها خودمون را وفق بدیم. شماها هستین که باید برین کنکور بدین و برنامه های زندگیتوم را پیش ببرید. زحمات کسانی مثل من با تن بیمار ارزشی نداره. هرچند بیماری مال همه هست. من هم فکر نمیکردم در عرض یک هفته گرفتار بیماری بشم و تا آخر عمر درگیر باشم.
بدرود.

مریم
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  کنکوری

کنکوری گرامی وقتی همه جا باز هست و همه اداره ها با حداکثر پرسنل دارند کار میکنن چه فکری کردی!!!. زیاد توی فضای مجازی بودی ترسیدی. بیا یه سر خیابان بخصوص امروز مغازه اداره ترافیک تا انتهای اتوبان همت و …انگار نه انگار. مردم ایران تا حالا چی را جدی گرفتن که این مریضی را !!!!!!!!! نهایتش مرگ هست و یه گودال دو متری با آب آهک . مردم ما سالها در برابر سخت ترین تحریم ها نترسیدن حالا از ویروس و مرگ بترسن. شما هم آماده باش دانشگاه با این وضعیت خیابان ها تعطیلی اش تنها متضرر دانشجو هست ما هم بایست اصرار کنیم زودتر در دانشگاه ها باز شه . من خودم درگیر دفاع دکتری ام هستم و دیگه حوصله این مسخره بازی را ندارم. امروز مردم تهران و شهرستان تیر خلاص را زدند همه توی ترافیک و مترو ناقل شدن حالا بخاطر دو نفرمثل شما که داخل خانه هستن و کشورهای اروپایی را نگاه میکنن آزمون و دانشگاه که نبایست تعطیل شه.

I
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

خانم اگر نهایتش مرگ و گودال دو متری و آب آهک هست شما میتوانید راه های دیگه رو هم امتحان کنید. انواع اقسام راه هست برای مردن. اگر احیانا شما مشتاق هستید وارد گودال دو متری بشید بقیه که نیستن. اگه نهایتش مرگه پس چرا نگران دفاع کردنتون هستید؟! مگه کسی مدرک و پایان نامه رو توی قبر میبره همراه خودش؟
اگر آدم به این فکر کنه هر خطری رو به بهانه اینکه نهایت میمیره باید انجام بده پس دلیلی برای حرص و جوش خوردن برای اموراتش هم نباید باشه. ضمنا شما که دکتراتو گرفتی میخوای دفاع کنی برای چی اصلا تو این پیج هستید؟

مریم
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۴:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  I

حرف منو متوجه نشدی متاسفانه. واضح میگم من از دفاعم گذشتم تا چند ماه لااقل ولی وقتی سیاست دولت یه جوری هست که هم خدا را میخواد هم خرما را ما چکار کنیم واقعا؟؟؟؟ از اونور شاهد این حجم آدم توی محیط اداری و عمومی هستیم از اینور میخواهیم بیماری را متوقف کنیم خب برادر یا خواهر گرامی آیا این اتفاق می افته ؟؟؟؟ مسلما نه!!! بعد ما خودمون را دوماه توی خونه حبس کردیم داریم دعا میکنیم زودتر اوضاع درست شه ولی همچنان بعلت مدیریت سو بایست کامل امسال را تعطیل کنیم چون بعد از امروز فقط نگاه به افزایش آمار مبتلا شدگان کن. منظورم اینه خیلی ها میتونن کارهای اداری را با دورکاری انجام بدن و تلفن های اداره را دایورت کنن روی گوشیشون ولی مدیرها نمیگذارند همچنین مردم فعلا کوتاه بیان تا سریعتر شرایط محیا شه. من خیلی واسم اظطراری هست دفاع کنم چون سنم وحشتناک داره بالا میره نه ازدواج نه زندگی امسال هم روش . ولی بعضی ها حاضر نیستن از چیزی بگذرند من تعطیل کنم چون دیگران رعایت نمی کنن!!! دیگه دانشگاه باز باشه یا بسته تاثیری نداره با این فرهنگ. حداقل کار یه عده راه میفته بعد میرن خانه قرنطینه تا صد سال نه همش با استرس بخاطر بی فرهنگی !!!!!!!!!!!

کامیار
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

شما می تونید با گروه هماهنگ کنید مجازی دفاع کنید یا اینکه ترم بعد دفاع کنید قرار نیست به خاطر شما و یه عده آدم بی مسئولیت بقیه قربانی بشن، یه راه حل برای مشکلاتتان پیدا کنین که بهای اون مرگ بقیه نباشه،

مریم
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  کامیار

ببخشید فکر میکنی اجازه دفاع مجازی به این سادگی ها آقایان میدن!!!!!!!!! میگن دفاع بایست رسمیت داشته باشه و تا آخر فروردین منتظر باشید. فروردین هم میگن تا آخر اردیبهشت !!!!!!!!! من هیچ وقت دوس ندارم هم وطنم بلایی سرش بیاد. ولی بیرون اومدن مردم باز شدن مجدد مغازه ها و اداره ها اگه خیانت نیست پس چی هست . این حجم زیاد مردم توی مترو!!!!!!!! ایشالا خودت دکتری قبول میشی میبینی چه حجمی از استرس را آدم بایست تحمل کنه !!!!!! za گرامی اینجا کامنت دادم صرفا بخاطر بازگشایی دانشگاه ها و خواستم ببینم باز میشه که کامنت کنکوری را دیدم. دیگه مزاحم نمیشم.

Z.A
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۴:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

شما اگر به قول خودتون دکترا قبول شدید اینجا برای چی نظر میدید ؟! اینحا پیج حل مشکلات آزمون دکتراست و مخاطبش هم داوطلبین این آزمون هستن

سینا
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۸:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

“من خیلی واسم اظطراری هست دفاع کنم چون سنم وحشتناک داره بالا میره نه ازدواج نه زندگی امسال هم روش . ولی بعضی ها حاضر نیستن از چیزی بگذرند من تعطیل کنم چون دیگران رعایت نمی کنن!!!”
این عبارت جاى تامل داره. من هم داوطلب دکترى ٩٩ هستم. دعا میکنم وقتى رساله دکترى ام توسط گروه پذیرفته شد یک چنین دیدگاهى در مورد مردم و جامعه خودم نداشته باشم.

Pi
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  سینا

بله همه باید فدای ازدواج کردن و دفاع پایان نامه و فرار از سربازی رفتن و برنامه های شخصی چند نفر بشن. نمیخواستم اینطوری بگم ولی دنیای ما آدما خیلی وقت بود پر از خودخواهی پر از بدی پر از منفعت طلبی پر از ریا پر از حیله پر از دروغ پر از حقه بازی و پر از رذالت شد که به این روز افتادیم….

رجب
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۹:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

دوست گرامی
سنت بالا رفته
زندگی نکردی
کی گفت دکتری بخونی یا ارشد
میخواستی اول ازدواج کنی بعد زندگی بعد به دنبال علایق خود بری مگر دوستانی نداریم که این کار رو انجام دادند
الانم که دیر نشده
میتونی هم ازدواج کنی هم زندگی کسی جلو شما رو نگرفته حتما باید دکتری بگیری بعد ازدواج کنی
این چه حرفیه

؛؛؛
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۷:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

ببخشید ما تو خونه سالمند داریم، دانشگاه ها و… باز بشن اگه ما هم بیمار نشیم ناقل و قاتل جان سالمندها میشیم. حداقل در خانه ماندن انتخاب و شعور شخصیه ک میتونیم انتخابش کنیم. حالا چون یه عده بهردلیل رفتن بیرون ما هم بریم؟! اونوقت کار کی راه میفته؟!

فیبی
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۴:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

عجب استدلالی! این چه حرفیه!
شما قشر تحصیل‌کرده هستی مثلا!
ما همه با خانواده هامون بریم تو قبرهای آهکی که مریم خانوم از دکتریشون دفاع کنن!
نظرات مخربتون و برای خودتون نگه دارین.

کنکوری
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۵:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

اگه پیام من را درست خونده باشین من گفتم امثال ما اصلا نمیتونن برن بیرون از خونه. حرف من اینه که وقتی کسی داره از تعویق زمان کنکور ابراز خرسندی میکنه انقدر راحت قضاوت نشه که تنبل بوده و بی برنامه بوده و …. . ما هزار برابر شماها زحمت کشیدیم. حتی تو روزای بیماری. پس این قضاوت دردناک مزید بر علت میشه. اداره جات یا مغازه ها باز هستن چون مردم مجبورن نون شب در بیارن. کنکور نون شب نیست که یک ماه اینور اونورش کسی را زمینگیر کنه. خودخواه نباشید

آذین
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

این شرایط آزمون برای موافق،مخالف، درس خوانده درس نخوانده استرس زا بوده و هیج داوطلبی تمرکز و آرامشی که برای کنکور دشواری مثل دکتری لازم است رو نداره،ما شاید رو زندگی خودمون و مریض شدن ریسک کنیم اما دو هفته‌ی بعد و در کنار خانواده بودن و احتمال مبتلا کردنشون مسئولیت و بار سنگینی رو دوش داوطلب میگذاره. من هم از تابستون خوندن و کلاس رفتن رو شروع کردم پس مشکلی ندارم سال اول هم هست که کنکور میدم و رشته‌ی دشواری مثل برق که خواندن مجدد و دوره‌ از فراگیری درس دشوار تره اما امنییت روانی و سلامت رو نمیشه فدای هیچ چیزی کرد.

Yekta
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

نگرانی همه با توجه به شرایط شخصیشون قابل درکه پس لطفاً احترام همدیگه رو نگه داریم. شرایط پیش آمده خواست هیچ کدوم یک از ماها نبوده، کاری که میتونیم انجام بدیم دعا کردن و پایبند ماندن به قرنطینه خانگیه (اون دسته از عزیزانی که شاغل نیستند) تا به امید خدا زودتر زندگی به روال عادی برگرده. من کامنت های همه رو خوندم و به نظر میرسه تعداد افرادی که میخوان آزمون را فقط در شرایط کاملاً ایمن شرکت کنن بیشتره، پیشنهاد من اینه که کسی که براش مقدوره یه درخواست مبنی بر حمایت از برگزاری آزمون در شهریور و پذیرش از بهمن ماه به خبرگزاری فارس بده من به شخصه بلد نیستم وگرنه حتماً انجام میدادم.
در این صورت تعداد رای ها کسانی که مخالف و موافق اند را مشخص میکنه و دیگه این همه بحث هم پیش نمیاد به جاش به رزومه تون برسید و مطالعه کنید.
لطفاً افرادی که موافقند پیشنهادم را جدی بگیرن و زودتر درخواست رو بدن چون هرچه زودتر انجام بشه فرصت برای اطلاع رسانی به همه داوطلب ها بیشتره و موافق های بیشتری میتونن رای بدن.
امیدوارم خیلی زودتر از شهریور این مشکل حل بشه اما حداقل سود ما از این اقدام اینه که مسولان متوجه نگرانی ماها و موافقتمون برای پذیرش از نیمه دوم سال میشن.
لطفاً اگر کسی میتونه درخواست رو بده و اینجا هم اطلاع بده که همه در جریان باشیم و برای حمایت اقدام کنیم.

Art
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  Yekta

منم با پیشنهادتون خیلی موافقم

Z.A
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  Yekta

منم موافقم لطفا اگر کسی بلده چجوری باید نظرسنجی تو خبرگزاری فارس راه نداخت اعلام کنه

مریم
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  Yekta

پیشنهادتون اصلا خوب نبود.

Yekta
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

ایرادی نداره پس شما جزء مخالفان هستید و نیازی نیست رای بدید. موفق باشید

مینا
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۷:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  Yekta

خیلی پیشنهاد خوبیه. تازه ۹ خرداد بلافاصله بعد از ماه رمضان هست

M
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۷:۰۸ ق٫ظ

ادامه دادن به این حرفها بیهودس و جز استرس نداره من دیگه ابنجا نمیام و هر تصمیمی سازمان سنجش بگیره باید قبول کنیم همه ماها خانواده و هم وطنانمان برامان مهمه ولی تصمیم گیرنده ماهها نیستیم بهتره هم رو قضاوت نکنیم و بهم احترام بزاریم همگی موفق باشید بعدش ادم مختاره با هر اسمی بیاد و نظرش رو بگه

.....
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۹:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  M

براووووووووو

S
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  M

با بازگشایی هایی که امروز از سر گرفته شده باید شاهد یه فاجعه عظیم انسانی در سطح کشور باشیم. متروهای شلوغ اتوبوس های شلوغ، کلی آدم تو‌صف های فشرده و نزدیک به هم و عدم‌‌ رعایت قرنطینه.
کنکور…؟!

آیگین
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۱:۳۳ ق٫ظ

سلام دوستان عزیز.
درسته که این پست مخاطبش من نیستم و بیشتر داوطلب های امسال هستند. اما خب به عنوان کسی که یک سال توی پی اچ دی تست بوده قبلا مرتب و استرس هارو تحمل کرده و چشم انتظار بوده هنوزم گاهی سر میزنم و نظرات عزیزان رو میخونم.
من میفهمم چقدر سخته پروسه دکتری قبول شدن و مصاحبه و بعدش دکتری خوندن‌. همه روزه درگیر استرس بودن. نمیخوام بگم ارزش نداره. چرا خیلیم ارزش داره مزد سال ها تلاش رو گرفتن‌. ولی الان هممون توی شرایط و خطر بیماری هستیم و فعلا مساله بر سر زنده ماندنه. پس آرامش مهمترین چیزه. شما مطالعه خودتون رو ادامه بدید با همون سرعت آهسته و همیشگی و امور رو بسپارید اول به خدا دوم به متخصصین امور. این جدال های بی مورد فقط باعث آزردگی روحیه شما میشه چرا که هرچیزی درست بر سرجای خودش اتفاق میفته. پس اول آرامش دوم مطالعه هرروزه.
امیدوارم موفق باشید

.....
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۰:۱۲ ق٫ظ

سلام
من به سازمان سنجش پیام دادم برا تعویق کنکور گفتن اطلاعیه اش میزنم تو سایت سنجش یا پیک هفتگی سنجش

P
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  .....

ینی تغییر میکنه یا نه؟

مهدیه
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۸:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  .....

یعنی گفتن تغییر میکنه؟

.....
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۹:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهدیه

والا نمیدونم پاسخش این بود خودم متوجه نشدم

یکی مثل همه ی شما ...
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۰:۰۶ ق٫ظ

سلام و با احترام
چند روزه که میام اینجا و نظرات شما دوستان رو دنبال می کنم.چقدر دلم گرفته از این همه بحث و جدل ،آخرش که چی ؟ بهتر نیست توی این شرایطی که حتی بود و نبود نفسمون در آنی بعد معلوم نیست ، فقط به *خدای لایزال* پناه ببریم و خودمون رو بسپریم به سرنوشت محتومی که برامون رقم زده ؟

هنر
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۵ ب٫ظ

پیشنهاد من با توجه به احتمال وجود خطر تا پایان تابستان و نیز حذف ترم جاری: آزمون شهریور- اعلام نتایج آذر-مصاحبه دی و در نهایت شروع کلاس ها: بهمن

Phd
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  هنر

بله. باز حالا این شد یه حرفی.

میلاد
فروردین ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  هنر

با سلام
خیلی فاصله زمانی گذاشتی بینشون…..
تصحیح و اعلام نتایج اولیه رو که هممون می دونیم که کمتر از دو هفته طول می کشه چون تصحیح با ماشینه وسرعتش خیلی بالاست. حالا چرا همیشه انقدر طولش می دادن رو نمی دونم….
ضمنا برای مصاحبه هم هر گروه آموزشی جداگانه مصاحبه می کنه .. همه که یه گروه آموزشی ندارن….
به نظر من برنامه اینجوری باشه بهتره: آزمون اوایل مرداد -اعلام ننایج اولیه اواسط مرداد – مصاحبه تا آخر هفته اول شهریور.
اعلام نتایج نهایی آخر شهریور…
یه ترم هم حروم نمیشه …. نهایتش اینه که همین زمانبندی رو کلا یه ماه شیفت بدیم به جلو… و ترم مهرماه با یک ماه تاخیر شروع بشه …. و اون یک ماه هم بمونه برای دفاع کسایی که دفاع نکردن….
البته این برنامه که من گفتم به شرطیه که همه مسئولین اعم از سازمان و دانشگاهها و اساتید ، دغدغه حل این مشکل رو داشته باشن … وگرنه هیچی
موفق باشید
یا حق

P
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳ ب٫ظ

دوستان خواهش میکنم اینقدر حرص نخورید و نگران نباشید
بالاخره سازمان یه تصمیم میگیره
اصلا شاید تا خرداد اوضاع بهتر بشه
اگه هم نشه حتما عقب میندازن دوباره، نگران نباشید، خوده من واقعا دلم میخواد زودتر کنکور بدم و از استرسش راحت بشم ولی خب شرایط بدشده و معلوم نیست چه اتفاقی در راهه
تقریبا دوماه مونده چرا از الان واسه دوماه دیگه حرص بخوریم؟ با نگرانی هیچی درست نمیشه
فقط خواهش میکنم تا جایی که میتونین خونواده و اقوامتون رو به خونه موندن مجبور کنین که از شر این ویروس راحت بشیم و همه چی مثل قبل بشه، دعا کنیم و با خونه نشستن کمک کنیم همه چی درست بشه

M
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹ ب٫ظ

ریاست محترم سازمان سنجش
لطفا زودتر تاریخ قطعی رو بفرمایید
بخدا تحمل این استرس و حرف برخی رو نداریم شما تصمیم گیرنده هستید لطفا زودتر بفرمایید

مهران
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۳ ب٫ظ

نگران نباشین ایشالا کنکورم برگذار میشه کرونا هم کنترل میشه.
از ماها کار بلدا و متخصصان امر راجع به زمان کنکور و نحوه برگذاریش تصمیم میگیرن. هر تصمیمی هم گرفته بشه مثل همه ی تصمیمات یک سری موافق و مخالف خواهد داشت.
نتیجه میگیریم که موافقت و مخالفت ماها اصلا مهم نیست چون اطلاعاتمون در اون حد نیست.

میلاد
فروردین ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

اطلاعات ما در حد اونا نیست … اطلاعات اونا هم در حد ما نیست….

حمید الهیات
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۳ ب٫ظ

خدایا ……چیزی نمیخواهیم فقط

سلامتی……….بابت همه ناشکری ها….معذرت

فاطمه
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۶:۴۷ ب٫ظ

با سلام و احترام
از اطلاع رسانی شما بسیار سپاسگزارم

میشه ورودی کنکور ۹۹ از ترم بهمن وارد دانشگاه بشن؟ یعنی کنکور حذف نشه، روال انجام کارها که همیشه در تابستان بود، یکی دو ماهی جابجا بشه؟

A
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۶:۴۶ ب٫ظ

پیشنهاد امتحان دادن در فضای باز سایت phd منطقی همچنین باید بررسی کرد کشورهای دیگر امتحانات جمعی چطور برخورد میکنن اگر کنسل کردن تنها را ه حل اونوقت تصمیم مشابه گرفت ولی واقعا بی معنی کسی که در بین مثلا ده هزار نفر رتبه تک میاره با اونی که رتبه ده هزار میشه و مثلا یه مقاله من درآوردی داده مساوی فرض شوند برخی ادعا دارن که دکتری فقط خواندن نیست و پژوهش میخواد اونی که ادعا داره مقاله خارجی داده اگر توانمندن مدرک زبان بگیرن

M
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۷:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  A

اگه تیر ماه باشه و در فضای باز پیشنهاد خوبی هست با هواشناسی هماهنگ کنن باران نیاد و گروههای مختلف در چند روز باشد به نظر راه حل خوبی هست ریاست سازمان سنجش به پیشنهادم توجه کنید ولی شکلات سر جلسه ببریم من افت قند پیدا میکنم

سین
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۹:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  M

آقای M خانم M نمیدونم
شما چه اصراری دارید انقدر این آزمون تو شرایط بیماری زایی برگزار بشه؟ دوست خوب دوست گرامی هموطن عزیز!!! دانشگاهی اصلا باز نیست که بخوان شما را بپذیرن اینطوری داری حرص میزنی واسه کنکور. فضای باز آخه دیگه چه صیغه ایه؟! میتونیم کف خیابون با فاصله هشت متری از هم‌ بشینیم؟
مصاحبه رو چی میگید؟!!
یه چیزایی بگید به عقل جور دربیاد!
تو فضای باز هم ویروس پخش میشه وقتی دارن میگن علاوه بر عطسه و سرفه، حتی قطرات و ذرات نفس کشیدن هر فرد میتونه تا چند متر متصاعد بشه و کسی هم اینجا مسخره نیست بره با هزار کیلو استرس، تلاش های چندین ماهه و چندین ساله‌اش به فنا بره.

M
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  سین

بزرگوار نمیدونم چرا اینجوری میگید فضای باز اینجا مطرح شد حرف بنده نبود شما دیگه خیلی میترسی ولله من دوست دارم ازمون بدیم خلاص شیم مطمن باشید یکسال دانشگاه تعطیل نمیشه اصلا کار و زندگی تعطیل نمیشه
و لطفا زود ادمها رو قضاوت نکنید من و شما نظر میدیم تصمیم گیرنده من و شما نیستیم اوکی
برخی استرس ندن اوکی؟

Phd
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  M

M عزیز بحث سر خیلی ترسیدن کسی نیست. چرا خرده میگیرید خب ترس هم داره. راست میگن دیگه… کرونا داره عین برگ درخت آدما رو میریزه…. معلومه که ترس داره. خواهرتون پرتوان و سلامت باشند اما اتاقی که ۴ نفر داخلش هستند رو قیاس می کنید با جمعیت فشرده و سنگین چند صد نفره کنکور؟
ولله همون اتاقی که چهار نفر داخلش هستند هم خطرناکه و در کشور ما دارند خب با جان آدمها بازی می کنند وگرنه فکر نکنید امری مجاز و عادی هست سرکار رفتن و شکستن قرنطینه ها….
خدا نکنه خدا رحم کنه اما با همین بازگشایی ها باید منتظر فجایع سنگین تری در روزهای پیش رو باشیم. کرونا رو جدی بگیرید درسته زندگی تعطیل نیست اما بدونید که نگرانی بچه ها و همه افراد جامعه به حق و به جا است…
شما نمیدونید چه خانواده هایی الان داغدار و گرفتارن… اینم بهتون بگم که حتی افراد مداوا شده هم تا مدتی بعد هم همچنان ناقلن هم دوباره میتونن مبتلا بشن. پس موضوع رو جدی بگیرید… کنکور یه بعد از زندگیتونه نه همش…
پیشنهاد میکنم هم خدمت شما هم سایر کاربرانی که عجله دارند بین زنده ماندن خودتون و بقیه، سلامتی، کنکور، مال و دارایی و غیره الویت بندی کنید حتما.
اگر گزینه سلامتی خدشه دار شد،حاضرید هرچی دارید و ندارید بفروشید تا سالم بشید. موفق و تندرست باشید

M
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  سین

الان خواهر من جایی خصوصی کار میکند در محل کارش در یک اتاق چهار نفرن
گفتن باید حتما سر کار بیاید
پس زندگی تعطیل نشده !!

Z.A
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  M

حالا چون کارفرمای خواهرشما جان ایشون رو به خطر انداخته شمام میخواید به تلافی این موضوع جان یک جامعه رو به خطر بندازین این چه استدلالی ؟؟!!

Maral
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  M

شما همه چیو به مسخره گرفتی دم به دقیقه هم با یه اسم پیام میذارید

M
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  Maral

کی ؟؟؟!!!
یادتون باشه هر کس حق داره نظرش رو بگه و تصمیم گیرنده نهایی سنجشه و به حرف من و شما نیست چقدر بده برخی استانه تحملشان کمه !!

A
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  M

نظر شما منطقی ـ هر کس نظر خودش مطرح میکنه

امیدوار
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۶:۳۶ ب٫ظ

سلام
به نظرمن برای پایان دادن به جدال های شمااینه که درتاریخ ازپیش اعلام شده آزمون برگزاربشه هرکی که میخوادبره امتحان بده هرکی هم نخواست بذاره برای سال آینده…

Z.A
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۶:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

شما خیلی انسان خودخواهی هستین و مسئولیت اجتماعی مورد نیاز دانشحو دکترا رو ندارید

Dr
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

آقا فرشید! نظرتون رو برای خودتون بی زحمت حفظ و نگهداری بفرمایید. ما همگی آدم هستیم و حق داریم مزد زحماتمان را در شرایط مساوی بگیریم. شما در جایگاهی نیستید که به خودتون اجازه بدید بگید هر کی خواست بیاد ۹ خرداد کنکور بده هر کسی هم نخواست بره برای سال بعد.

امیدوار
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۹:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  Dr

شماهم درجایگاهی نیستیدکه بخواهیدتصمیم بگیریدآزمون چه تاریخی برگزاربشه.میام اینجایکم روحیه بگیریم شماهم هی بگیداینجوراون جور.معلوم میشه خیلی بیکاریدکه دوباره بشینیدبخونیدبه عنوان مثال اون بدبختی که قرارباشه بره خدمت رودرنظرنمیگیرید؟حالامن خودخواه هستم یاشما؟قبلامیگفتیدتاریخ مشخص شه حالاازفروردین افتاده خردادبازهم مینالید؟عجب آدم هایی هستید…

Dr
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۹:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

میتونی نیای اینجا و برید جای دیگه روحیه بگیرید. آقای محترم سعی نکن قیافه حق به جانب بگیری و فکر کنی خیلی هم عالم و دانشمندی. مگه کنکور از فرودین افتاده خرداد واسه تایم اضافه گرفته بودن آدم با درک و شعور؟!!!!! به خاطر کرونای لعنتی وامونده‌است که این تعویق ها اتفاق افتاده. تا هر زمان هم روزی چندین هزار نفر به این مرض مبتلا بشن کنکوری صرفا برای دلخوشی و بی غمی شما و امثال خودت برگزار نمیکنن که یه تعداد آدم رو بکشن. اصلا انسانیت میدونید چیه می فهمید بستری شدن تو بیمارستان چیه میفهمید شوک و استرس و هزینه و ناراحتی کشیدن چیه؟ میفهمید وقتی دنیا داره تا دست کم ۶ ماه دیگه همه چیز رو به حالت تعلیق درمیاره به خاطر چیه؟ میفهمید رییس جمهور رسما و واضح اعلام کرد کرونا خطرش با ما هست و نمیذاریم تجمعات برگزار بشه چون کرونا تو یه تاریخ خاص تمام نمیشه برای چیه؟ می فهمید دانشگاه ها تعطیل شدن کلاسها مجازی و آنلاین شده و خوابگاه ها و کتابخونه ها تعطیلن برای چیه؟ اصلا میفهمید قرنطینه برای چیه؟ همه اینها به خاطر بیماری کروناست. کو رو ناااااااا درکش خیلی سخته؟ حالا همه چیز درست شده فقط این وسط سربازی جنابعالی عقب افتاد؟! از خدا بترس از اونروزی بترس که شرایط کسی رو درک نکردی و تهمت بی دلیل زدی و خودخواهی کردی. شما حق نداری توهین کنی بگی از سر بیکاری باید دوباره افراد درس بخونن. چطور متوجه نمیشی این تعویق ها برای خوندن زیادتر داوطلب کنکور نیست جناب!… ادامه نظر»

فیبی
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  Dr

بسیار عالی گفتید …بسیار عالی
جامعه به آدمهایی احتیاج داره که درد همنوعشون و احساس کنن نه مثل جناب امیدوار فقط به فکر نفع شخصی خودشون باشند. آدمهایی که این حرف‌ها رو میزنن گویا هرگز تو زندگیشون درد و بیماری ندیدن. من سه روز مونده به دفاع ارشدم پدرم و از دست دادم.شش ماه قبل دفاعم از پدرم نگه‌داری می‌کردم ک کاملا فلج شده بود بر اثر سکته مغزی . اگه این امتحان برگزار بشه خیلیا ممکنه ناقل بشن و مشابه شرایطی که من توش بودم رو تجربه کنن و من اصلا دلم نمی‌خواد هیچ‌ جوانی تو شرایط سابق من قرار بگیره. لطفا به فکر عزیزانتون باشین. به خدا همه‌چیز مدرک نیست. اول باید انسان بود

زبانشناس
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  فیبی

یاد پدرنون جاوید. درست میفرمایید تا برای کسی بیماری و گرفتاری پیش نیاد متوجه نمیشه.من هم مثل شما درد فقدان کشیدم و میفهمم. متاسفانه از بعضی نظرات فقط بوی غرور و خودخواهی به مشام میرسه.

Z.A
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  امیدوار

پس از اول بیاید بگید برای فرار از سربازی میخواید دکترا بگیرید و جان کلی انسان رو میخواین به خطر میندازین و همه رو فدای سربازی نرفتن خودتون بکنید

M
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۹:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

عالی

محمد
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۹:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

به نظرم اونایی که سلامتی و کرونا رو بهونه میکنن که کنکور برگذار نشه و همه رو هم خودخواه قلمداد میکنن اونایی هستن که توو خود کرونا هم سهل انگارند. اینا کلا بی برنامه های جامعه هستند.

×
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

میگم‌ اقای با برنامه‌ی جامعه که تصور کردین همه مثل خودتون سهل انگار و بیخیالن به نظرم شما که خیلی با برنامه ای و بقیه بی برنامه هر چه زودتر پس واکسن کرونا رو اختراع کن یا یه دارویی یه راهی که همه نجات پیدا کنن و بتونیم کنکور دکتری شرکت کنیم :))

میلاد
فروردین ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  ×

این چه نام کاربری ایه که گذاشتی؟؟؟
فکر کردم ضربدر بالای پنجره ویندوزه … کلیک کردم روش که بسته بشه !!!!!!!! خخخخخخخ
خودم غش غش به کار خودم خندیدم!!!!!!!!

کنکوری
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

شما به چه حقی همه را به یک چوب میزنید. من یکسال تمام زحمت کشیدم اما الان به خاطر بیماری و داروی کورتون دار که میخورم به دستور دکترم قرنطینه مطلق شدم. حاصل یک سال زحمتم عملا بر باد میره اگر نتونم کنکور بدم. اون گقت شما دهنتو باز میکنی انقد راحت در مورد همه نظر میدی. هزاران نفر در شرایط من هم هستن

سان
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  کنکوری

“کنکوری” من حال شما رو واقعا میفهمم چون خودم هم بیماری دارم و به خاطر شرایطم باید شدیدا مراعات کنم چون بیش از افراد دیگه در معرض خطرم. از تابستون برای مطالعه کلی وقت گذاشتم، حالا یه عده شروع کردن به تهمت زدن که این حرفا بهانه هست و بی برنامه های جامعه خواستار تعویق آزمون هستند و همینایی هستن که قرنطینه را رعایت نمیکنن. من نه خودم نه خانوادم از هفته اول اسفند تاحالا پامونو بیرون از خونه نگذاشتیم.

کنکوری
فروردین ۱۷, ۱۳۹۹ ۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  سان

منم همینطور بخدا. از روز اول اسفند خودم و خانوادم کامل قرنطینه ایم. حتی خریدم هم اینترنتی میکنم

محمد
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۶:۲۱ ب٫ظ

سلام اینجا کسی هست پارسال مدیریت صنعتی شرکت کرده باشه؟ترازورتبه دعوت به مصاحبه روزانه ودانشگاه آزاد رو میخاستم

منا (وکیل)
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۴:۵۶ ب٫ظ

مگه شوخیه ازمون برگزار نشه.برگزار نشدن آزمون دکتری یعنی برگزار نشدن کنکور ارشد و کارشناسی .یعنی یک نسل سوخته ‌قطعا چنین چیزی امکان نداره پس دلتون رو صابون نزنید .تازه کنکور دکتری با جمعیت ۱۴۰ هزار نفری خیلی راحت تر دز کنکور ۱.۵ میلیوتی و ارشد ۵۰۰ هزار نفریه.این امکان پذیر نیست.

dr
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  منا (وکیل)

وکیل جان حرص نخورید، نسل وقتی سوخته میشه که بره کرونا بگیره داغون بشه بمیره تو شرایط بحرانی. می فهمید؟ نسل سوخته به افرادی نمیگن که نهایتش با ۱ سال تاخیر مدرک تحصیلی میگیرن. فکر کردی ۱۴۰ هزاااار نفر آدم هم کمه؟
کلی برنامه مهم تو دنیا به تعویق افتاده تا سال بعد، حالا کنکور فقط واسه تو مهم شده؟!
!!

M
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۷:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  dr

ما دهه شصتی ها نسل سوخته هستیم

مهدیه
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  dr

درود. خوب گفتین

Z.A
فروردین ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  dr

ما نگفتیم کنکور برگزار نشه ما درخواست داریم به دلیل کرونا آزمون شهریور برگزار بشه و دانشجو برای نیمه دوم سال بگیرن

منا (وکیل)
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  منا (وکیل)

جناب dr .یک سال برگزار نشدن کلیه کنکور ها با عقل جور در نمیاد .یعنی سال دیگه مثلا داوطلبان تجربی به جای یه میلیون میشن دو میلیون که علاوه بر عدم فهم طرفداران این موضوع نشان دهنده احساسی بودن حرف های شماست

الهیات
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۳:۴۰ ب٫ظ

نمیدونم چرا خیلیا اصرار بر ۹ خرداد دارن…من رفیقم که داوطلب کنکور بود دیروز به رحمت خدا رفت……….

میفهیمن یعنی چی

.....
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  الهیات

سلام وای خدای من چقد دردناکه این خبرا ،خدا خودت رحم کن

M
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  الهیات

اخی
خدا رحمتشان کند
خدایا این کرونا چه مصیبتی بود

عاشق عدالت/متنفر از رانت
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۳:۱۴ ب٫ظ

واقعا بعضا آدم از نظرات احساسی و هیجانی داوطلبان دکتری تعجب می کنه که قراره همچین افرادی بشن دکترهای آینده مملکت. یکی میگه کنکور حذف بشه یکی میگه مصاحبه حذف بشه یکی میگه اصلا پذیرش نباشه یکی میگه همون ۹ خرداد خوبه یکی میگه تو فضای باز برگزار بشه یکی میگه ثبت نام مجدد باشه یکی دیگه میگه نباشه و خیلی نظرات احساسی دیگه.
متاسفانه آن چه که از برآیند نظرات اکثر داوطلبان نتیجه می شود ترجیح دادن منافع شخصی بر منافع جمعی و ملی هست و این به شدت ناراحت کننده است. اون شخصی که دم از حذف مصاحبه میزنه احتمالا رزومه قوی نداره و اون شخصی که دم از حذف کنکور میزنه احتمالا خوب مطالعه نکرده و حوصله شو نداره. دوستان ما باید در چنین شرایطی به منافع جمعی فکر کنیم و کل داوطلبان را در نظر بگیریم. احتمال شیوع این ویروس تا مدتی که واکسن و درمان قطعی برای آن پیدا نشود بالاست و ممکنه در روزهای آینده ان شاالله شدت شیوع کمتر بشه ولی اینکه به صفر مطلق برسه تقریبا غیر ممکنه. بنابراین می شود با مدیریت صحیح و اصولی تمام آزمون های کنکور رو در زمان و مکان مناسب برگزار کرد به شرطی که خرد جمعی حاکم بر تفکرات دوستان باشد. در نهایت امیدوارم در شرایطی آزمون برگزار شود که ریسک این ویروس منحوس به پایین ترین میزان خود در ماه های اخیر رسیده باشد. یا حق

طلوع
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۱۸ ب٫ظ

من‌‌‌ نمیخوام‌ بگم‌ کسانی که گفتن کنکور حذف میشه درسته یا غلط اما لطفا قضاوت نکنید. عاشق عدالت شما که عاشق عدالت هستید پس بپذیریم که امسال فرق داره با سالهای قبل که شرایط عادی بوده. اگه میبینید کسی هم گفته آزمون حذف بشه معنیش لزوما این نیست حالشو نداره یا دنبال زمانه!!! علت این حرفها غالبا نگرانی بابت تجمع و شلوغی ها و رفت و امد از این شهر به آن شهر هست به خاطر انتقال کرونا. اگه شرایطمون عادی بود صحبت شما رو میشد قبول کرد و صحیح بود ولی قبول کنید امسال خیلی فرق داره. نگرانی داوطلبان موجهه.

عاشق عدالت/متنفر از رانت
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  طلوع

دوست عزیز طلوع
مساله اینجاست که گرفتن مصاحبه به مراتب خطراتش بیشتر از آزمون هست. اونی که میگه آزمون حذف بشه و مصاحبه باشه مگه توی مصاحبه تجمع نیست؟ تو همین مصاحبه شلوغی سالن های دانشکده و روبرو شدن مستقیم با اساتید و رفت و آمدها از این شهر به اون شهر اگر خطراتش بیشتر از آزمون نباشه کم تر هم نیست. پس تا اینجا فعلا چیزه خاصی نمی شه گفت. فقط باید منتظر بود و صبر کرد تا ریسک ویروس به کمترین میزان برسه. اون موقعه هستش که میشه هم با فراغ بال آزمون داد و هم مصاحبه. یا حق

M
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۲۵ ب٫ظ

دوست عزیز من و شما وو کاره ای نیستیم سازمان سنجش الان باید بیاد یک تاریخ قطعی مشخص کند
هر کس اینجا نظر خودش میاد

مطمن باشید ریس سازمان سنجش نمیاد به حرف ماها گوش بده فقط تورخدا زودتر مشخص کنن همین و تمام

ایمان
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۳۰ ب٫ظ

سلام حرف شماکاملاصحیحه…

Maral
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۲۱ ب٫ظ

گویا روز به روز تعداد مبتلاها کمتر میشه پس اینطور باشه انشااله تا اخر اردیبهشت میره کرونا، البته طبق امار کرونا این نتیجه گیری رو میشه گرفت

!!!...
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  Maral

آره الان از روزی سه هزار نفر یهو اجی مجی میشه تو اردیبهشت میرسیم به صفر. تو ایران زندگی می کنید یا سفینه های فضایی؟!
خود آقای روحانی اومده میگه جلوی تجمعات رو باید هنوز گرفت و شرایط کرونا تا آخر سال میتونه ما رو گرفتار کنه. سازمان جهانی بهداشت داره میگه فاصله افراد باید از همدیگه ۸ متر باشه!!!!
امثال شما دردی تو زندگی هاتون خب ندارید که از نگرانی و استرس بقیه بی خبرید. یه نفر که بیماری زمینه ای داره هم آدمه و حقشه با آرامش کنکور شرکت کنه و ادامه تحصیل بده. خودخواه نباشید، کرونا برای همه هست فکر نکنید با شما کاری نداره. درسته یه عده آسیب پذیرترن ولی دلیل نمیشه فکر کنید رستم دستان هستید و همه مثل خودتونن.

الناز
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۳:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  Maral

خیلیا معتقدن آرامش قبل از طوفانه. از فردا که اداره ها باز شن شاید قضیه تغییر کنه. امروز تو چین اعلام شد خطر کرونا همچنان هست و دولتش از مردم خواست فقط برای کار واجب برن بیرون.

!!!...
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  Maral

آره کرونا از روزی سه هزار نفر الان، یهو تو اردیبهشت اجی مجی میشه میرسیم به صفر و خردادم که دیگه نگم برات. اصلا ایران میشه خود بهشت!!! شما ایران زندگی می کنید خانم مارال؟!
تا زمانیکه حتی یک نفر تو جامعه مبتلا به کرونا باشه و به خصوص ناقل خاموش، اجازه ندارن جون ما رو با کنکور برگزار کردن به خطر بندازن. فاصله رو سازمان بهداشت جهانی داره میگه ۸ متر باید رعایت بشه!!! ضمنا امیدوارم اینو بدونید که افرادی که مبتلا به کرونا شدن و حتی درمان میشن، بین دو هفته الی ۲۰ روز همچنان ناقل ویروسن!
همه چیزو در نظر بگیرید. ساده اندیشی و زود باوری خوب نیست.

بهار شیرازی
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  Maral

به نظر من افرادی که مثل شما اینقدر خوش‌خیالانه درباره این مشکل فکر می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا هستند. بیشتر مواظب خودتون باشید و بدونید به این راحتی تمام نخواهد شد… تو کشورهایی که قبل ما ابتلا شروع شد هنوز به شدت باقیست پس اینجا هم تا ماه‌ها یا شاید تا یک‌سال باقی خواهد ماند.

کشاورزی
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۰۱ ب٫ظ

امیدوارم تا اخر فروردین اعلام کنن که واقعا آزمون خرداد برگزار میشه یا نه! نذارن یه هفته مونده ب کنکور بگن، آقای خداییییییییییییییییییییییییییییییییی!!!!!!!! تو روخدا بیا یه چیزی بگوووووووووووووووووووو. خواهش میکنم

M
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  کشاورزی

احسنت

Z.A
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۵۴ ب٫ظ

پی اچ دی تست جان آخه این چیزی که نوشتین یکم قبلش فکر کردین ؟
تا به حال یه ماسک چند ساعت رو صورتتون بوده بفهمین چقدر تنفس کردن باهاش سخته تازه در حالت عادی بدون استرس و فضای باز؟! حالا شما فکر کنید با اون شرایط استرس کنکور همینجوریشم اکسیژن خون پایین میاد بعد ماسکم به صورتتون باشه مگه میشه نفس کشید ؟!
فکر کردین وقتی شما تست میزنید مغزتون کارایش پایین میاد و افت قند خون پیدا میکنید ؟!
فکر کردین بدون چک کردن نفرات امکان تقلب هست با چک کردن امکان انتقال ویروس ؟!
اثر انگشت داوطلبان و کسی که میخواد سوالات رو پخش کنه و…
چقدر فاصله داشته باشیم با نفر کناری که کرونا نگیریم !!
در دوران نهفتگی که بیشترین میزان انتقال هست حتی افراد تب ندارن ..
پیشنهاد من اینکه کنکور بیوفته شهریور و برای نیمه دوم سال دانشجو بگیرن انقدر هم استرس توروخدا به ما وارد نکنید
لطفا همگی به سازمان سنجش پیام بدیم یا یه نظر سنجی تو خبرگزاری فارس بزاریم و درخواست بدیم با این شرایط در خرداد کنکور دکتری برگزار نکنن…
لطفا پیامم رو انتشار بده …

مهدیه
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۳:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  Z.A

موافقم

A.S
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۴:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  Z.A

موافقم این طوری هم آزمون گرفته میشه هم مصاحبه حالا یه نیمسال دیرتر میریم دانشگاه اما مردممون سالم میمونن. به امید خدا ماهم همچنین با ادامه دادن حفظ فاصله اجتماعی کمک میکنیم تو قطع زنجیره انتقال. Z.A لطفاً درخواست بده به خبرگزاری فارس تا کسانی که موافقن حمایت کنند.

Z.A
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  A.S

من متاسفاته نمیدونم چجوری میشه به خبرگزاری فارس درخواست نظرسنجی داد لطفا اگر کسی از دوستان میدونه راهنمایی کنن

محمد
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۶:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  Z.A

بهترین پیشنهاد همینه

علی
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  Z.A

کاملا موافقم بهترین زمان برگزاری آزمونی به اهمیت دکتری تخصصی شهریوره

h
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۰۶ ب٫ظ

سلام دوستان یه نکته مهم هست که خیلی از دانشجوهادرگیر هستن بحث غربالگری هست یه عده ای داوطلب شدن و کمک میکنن بعضی جاها غربالگری تازه توخیلی روستاهاشروع شده و بچه هادرگیرن اینم درنظر بگیرن و کنکور رو بگیم بندازن تو تابستون تا بچه هایی ک نیروی خودجوش هستن بتونن برای کنکور خودشون رو اماده کنند لطف هنه جوانب رو درنظر بگیرید و بفکر بقیه دوستانمون هم باشیم.

رجب
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

به نظرم امسال باید شیوه پذیرش بدون ازمون رو ارائه بدن
اینجوری افراد در روز های خاص میرن برا مصاحبه تو مرداد ماه
و براساس حروف الفبا هم که باشه راحت میتونن تست کنن طرف کرونایی هست یانه
اگه بود مصاحبه نده
اگه نبود مصاحبه بده

علیرضا
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  رجب

این کار عملا امکان ناپذیر هست دوست من. مشکل بر سر ازمون دادن نیست مشکل بر سر ظرفیت خالی نشده دانشگاه ها است. ضمن این که دوستانی وقت خودشون رو برای مطالعه گذاشتند. و سه بار کنکور جابجا شد. اگر برنامه این بود میبایست همون اول اعلام میکردند. این عدالت نیست که کسی که برای ازمون مطالعه کرده قبول نشه و یکی صرفا با ارایه مقاله ای که ممکن هست تکرار میکنم ممکن هست توسط دیگران نوشته شده باشه و فقط اسم داوطلب دکترا در مقاله باشه پذیرش بشه

دکتری
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  رجب

والا آزمون دادن تا وقتی کرونا وجود داره یعنی مرگ و گرفتاری صدها و هزاران آدم. یه واقعیته ولی یه عده اصرار دارن کتمان کنن. وقتی شبه میگن نه روزه!!

ویکتاریون
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  رجب

کاری به اینکه مصاحبه گرفتن از همگان! چه قدر کار سخت و بی معناییه ندارم. ببین دو تا خط آخر نوشته ت چه قدر غیرانسانیه فقط. کسی که کرونا داره به احتمال زیاد دو هفته بعد خوب میشه. میخوای یه سال از ادامه تحصیل محروم بشه چون حداکثر یه ماه مریض بوده؟

M
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  رجب

کنکور نباشه خوبه ! ؟

و مصاحبه باشه !!!

نامجو مطلق
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

برگزاری کنکورها در هر مدلی از دکترا بگیرین تا کارشناسی همه همه باید از روی عقل برگزار بشن. اون هم بعد از کرونا. سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده و گفته گرما باعث از بین رفتن این بیماری کرونا نمیشه. شوخی که نیست عزیزم.
بحث سلامتی هست و عواقب بعد از اون. تازه ۱۴ روز بعد از بهبودی طرف باز باید قرنطینه باشه طرف.

من سلامتی خودمو با هیچ چیز عوض نمی کنم.

در این حالت وزارت علوم نا کارآمد و سنجش بی برنامه ۲ راه بیشتر ندارن برای کنکور دکتری ۹۹:
۱- اول اینکه برگزاری کنکورهای ۹۹ رو باید و حتما بعد از شرایط استیبل و عادی جامعه برگزار کنند.
۲- دوم اینکه برای جبران بخشی از ضررهای اقتصادی و امثال آن تکمیل ظرفیت ها رو باز و مجددا ایجاد کنند. به خصوص تکمیل ظرفیت دکتری.

چون اینجا دیگه بحث جان مطرح هست. این بیماری هم معلون نیست که چه بیماری هست دقیقا. چون تا به امروز اکثر پزشکان ودانشمندان در آن مانده اند متاسفانه. که این چه موجودی هست.

به نظرم تمام داوطلبان درخواست هایمان را بفرستیم به وزارت خانه و مجلس و سنجش و پذیرش.

موافقم
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  نامجو مطلق

نظرتون عالیه
موافقم
کنکور برگزار کردن تا وقتی کرونا هست معنا نداره. مگه ما مسخره ایم که تو وضعیت خطر و شرایط استرس زا بریم وسط مرگ؟!!

بهار شیرازی
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

یکی از دوستانم که پدرش و بر اثر کرونا از دست داده، ماجرای دیده‌ها و شنیده‌هاش و توی بخش کرونای بیمارستان به صورت یه پیام چند صفحه‌ای برای ما دوستان نزدیکش نوشته، امروز بعد از خوندن این پیام فهمیدم که الان اصلا وقت استرس و اضطراب نیست. باید تمرکز کنیم روی تلاش برای آلوده‌نشدن. چون اگر آلوده بشیم شرایط سختی در انتظارمونه.
توی این شرایط استرس کنکور دیگه برای من‌یکی اضافی و خارج‌از تحمله. می‌خوام بیشتر تمرکز کنم روی رسیدگی به تغذیه خودم و خانوادم. ورزش سبک.
و انجام کارهایی که شادم می‌کنه و روحیه‌م و بهتر و آرومتر می‌کنه.
درس هم بماند برای سال‌ آینده یا سال‌های آینده.

کنکوری
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  بهار شیرازی

من هم بسیار با شما موافقم. این بیماری دیر یا زود از بین میره. اما درس را میشه مومول کرد به سال بعد. باور کنید یکسال اینور و اونور هیچ فرقی تو کل قضیه نداره! من کم زحمت نکشیدم امسال. خیلی خونده بودم و بی اندازه آماده بودم اما از خیرش گذشتم.

بهار شیرازی
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  کنکوری

من هم خیلی از ضعف‌های سال پیشم رو برطرف کرده بودم، از آبان روزی متوسط هفت ساعت مطالعه داشتم. ولی آخه درس همه‌چیز زندگی نیست. این بیماری هم جوان و پیر نمیشناسه . می‌بره به کام مرگ. تو دوره نزدیک کنکور به خاطر تمرکز روی درس امکان رسیدگی به سلامت به حداقل می‌رسه همه ما تجربه‌ش و توی دوره ارشد و کارشناسی داشتیم. غیر اون حضور توی جلسه هم خیلی خطرناکه. شبیه اقدام به خودکشی دسته‌جمعی.چه کاریه خب سال بعد شرکت می‌کنیم.

سعید
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

آزمون که برگزار میشه ولی احتمالش هست توی تابستون برگزار شه و شروع تحصیل هم از نیمسال دوم باشه

مرادی
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۵ ق٫ظ

سلام. تو رو خدا دیگه در مورد اینکه آزمون باز تاخیر داشته باشه، صحبت نکنید. اگه کرونا ما رو نکشه استرس این آزمون میکشه. داوطلب ها بچه که نیستند بلد نباشند موارد بهداشتی رو رعایت کنند. میشه با رعایت موارد بهداشتی بدون هیچ مشکلی ازمون رو داد.

Razi
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مرادی

خانم یا آقای مرادی خوشبحالتون که اینقدر دلتون خوشه و هیچ مشکلی خداروشکر تو زندگیتون ندارید! درک کنید که همه مثل خودتون بی دغدغه و آسوده خیال نیستن. ما خانواده داریم افراد بالای ۶۰ سال سن داریم بیماری زمینه ای داریم و سلامتی اونها و دیگران و البته خودمون تو این شرایط بحرانی برامون الویت هستش که حاضر نیستیم به خاطر یه کنکور آبکی کسی به خطر بیفته و از بین بره خدای نکرده.
ببینید شما اگه هیچ دغدغه و نگرانی و فکری جز کنکور تو زندگیتون ندارید بقیه رو متهم نکنید.
ضمنا “تمام جهان”متوجه هستید؟ یک جهان با این عظمت تو بحران کرونا مونده اون وقت شما اومدی اینجا میگی داوطلب بچه نیست و رعایت میکنه و با رعایت حل میشه؟! خدایی چطوری روتون میشه اینطوری صحبت می کنید؟
به سازمان سنجش سفارش میکنیم از شما به تنهایی یه آزمون بگیرن خیالت راحت باشه. به استرس و مشکلات دیگران با نظرات بی فکر و غیر منطقی چیزی اضافه نکنیم!

کنکوری
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  Razi

من هم به شدت با شما موافقم. من خودم یک بیماری نقص سیستم ایمنی دارم و به هیچ قیمتی حاضر نیستم امسال با این شرایط کنکور بدم. تا وقتی شرایط کاملا عادی نشده قید کنکور را میزنم.

M
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  Razi

لطفا بگید سازمان سنجش از منم ازمون بگیرن
اوکی ؟؟

علیرضا
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۰ ق٫ظ

دوستان من یک سوالی داشتم. بر فرض که کنکور خرداد یا شهریور برگزار شد. تکلیف اخذ دانشجوی دکترا توسط دانشگاه ها چی میشه. چون اون ها ترم تحصیلی رو دارند حذف میکنند و بالطبع دانشجویان دکترای قدیمی نمیتونن فارغ التحصیل بشن تا ظرفیت استاد برای دانشجویان جدید باز بشه
ممنون میشم اگر کسی اطلاعی داره راهنمایی بکنه

Lo
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

همین! وقتی هنوز تکلیف دانشجوهای مشغول به تحصیل هم مشخص نیست حالا فقط عجله و مسخره بازی برای برگزاری کنکور دکتراست!!! امیدوارم امسال حالا که اینقدر شرایط بیماری کرونا بده آزمون رو برگزار نکنن. زندگی اینهمه آدم به مسخره گرفته شده انگار ما جونمونو از سر راه اوردیم.

M
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  Lo

نمیشه بخاطر یک بیماری مملکت رو تعطیل کرد برخی حقوق ماهیانه دارن ووو خونه میتونن باشن برخی نمیتونن یکسال خونه باشن نرن سر کار برن

انشاا…واکسن این ویروس زودتر کشف بشه

P
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۳:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  M

با انشالا و ماشالا چیزی حل نمیشه دوست گرامی. واکسن هم حالا حالاها نمیاد و اگه منطقی باشید و نخواهید زود جبهه بگیرید کشورهای دیگه دارن رسما و علنا اعلام میکنن تا حداقل شش ماه دیگه حقوق میدن به شهروندان کشورهاشون تا کسی سر کار نره. الکی توجیه نکنید، کنکور تو شرایط کرونا برای هیچ کسی مناسب نیست. شماها بی غم و بی درد هستید اما همه مثل خودتون نیستن که.

M
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  P

کدام حقوق ؟؟؟؟!!!دلتون خوشه
ما حتی ماسک و الکل سفید هنوز گیرمان نیامده
بعد حقوق میدن ؟؟

کشاورزی
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۹:۳۱ ق٫ظ

آقای خدایی کاش میگفتین تکلیف چیه! خرداد قطعی برگزار میشه یا نه ، واقعا استرس گرفتم اگه خرداد قرار نیست برگزار بشه بریم دنبال رزومه قوی کردن، چون الان نه میتونیم سفت و سخت بخونیم نه اینکه بیخیال بشیم به کارای دیگه برسیم خواهش میکنم تکلیفو هرچه سریعتر مشخص کنید، پی اچ دی تست یکم بیشتر هوامونو داشته باش، ممنونم ازت

ای خدا
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۶:۰۲ ق٫ظ

سلام
مطمئن باشیدآزمون برگزارمیشه حالابه هرشیوه ای وباهرتمهیداتی…هرچندمن خودمم بابرگزاری ازمون تواین شرایط مخالم چون باجون ادم هانمیشه بازی کردازاون ورهم شک نکنیداین مریضی حالاحالاهاویاشایدتاانتهای سال هست که هست صحبت سریک نفردونفرنیست که راحت بشه کنترلش کردویروسه اسمش همراشه.بچه که نیستیم بگیم نه تیرتموم میشه نه مردادتموم میشه اگه دقت کرده باشیدتوی جلسه دیروزشون هم اعلام کردندبایدبااین ویروس کناراومدچون فعلاهمه درگیرشیم تاریخ که نمیشه تعیین کردبرای بیماری ویروسی واگیردار،رعایت کنیم تعدادمبتلایان کم میشه رعایت نکنیم زیادمیشه.امریکابااون همه تجهیزات نتونسته کنترل کنه که هیچ رکوردارشیوع کروناهم هست.
اگه قرارباشه آزمون دکتری کنسل شه آزمون ارشدوسراسری و…بایدهمگی کنسل شن.امیدوارم که به زودی ازبلاتکلیفی دربیایم و روزی برسه که همه درصحت وسلامت باشیم.
توکل برخداامیدوارم هرچی خیروصلاحمون هست پیش بیاد.

Z.A
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ای خدا

چرا میگین مطمئنن در این شرایط این آزمون برگزار میشه ؟ !
آیا شما از همون افرادی هستین که جون بقیه براشون مهم نیست و فقط میخوان برن یه آزمون بدن ؟!
لطفا دوپهلو پیام نزارید و تکلیفتونو مشخص کنید نظر واقعیتون چیه ؟؟؟؟

P
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  Z.A

قطعا خودبین هستند و جون هیچکس حتی عزیزان خودشون هم براشون مهم نیست وگرنه اینطوری روی یه موضوع خطرناک پافشاری نمیکردند.

کرونا آمد تا مغرور و خودبین نباشیم
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۳:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  Z.A

قطعا همینطوره. جون خودشون و هیچکس اهمیت نداره لابد وگرنه اینقدر تو این شرایط خطرناک اصرار نمیکردن واسه برگزار شدن کنکور.

منا (وکیل)
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۴:۴۹ ق٫ظ

با مطالعه نظرات دوستان متوجه شدم برخی اصلا قصد ازمون ندارن.مگه میشه چنین چیزی.این موارد برخی درسته ولی برخی هم دیگه انتظار دارن کلا برگزار نشه.شاید مصاحبه رو حذف کنن و فقط آزمون و بررسی رزومه باشه ولی اینکه کلا برگزار نشه چه برای دکتری چه ارشد غیر ممکنه.پس به جای غر زدن بشینید بخونید مخصوصا کسانی که اصلا نخوندن .اوتایی که اصلا نخوندن واقعا فرصت فوق العاده لی هست پس تا فرصت هست استارت کار رو بزنید و با دوماه خوندن بروید برای دکتر شدن.
گلای تو خونه حرف دکتر یادتون بمونه.

صادق
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۵۹ ق٫ظ

به نظرم سازمان سنجش بیاد همین الان تکلیف رو مشخص کنه. همه پیام بدیم تکلیف مشخص بشه. اینا ۸ خرداد میگن ببخشید آزمون رفت ۸ مرداد. من که دیگه رد دادم.

لغو کنکور خرداد ۹۹
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  صادق

به سازمان سنجش باید بگیم ۸ خرداد به هیچ عنوان نباید آزمون برگزار بشه. خرداد هیچ دیوانه ای نمیره تو محیط شلوغ. الان روزی سه‌هزار نفر دارن مبتلا میشن، تا پایان اردیبهشت شاید برسیم به روزی هزار نفر که یه رقم وحشتناکه. حتی به روزی ۱۰ نفر هم برسیم(یک امر محال)، خطرناکه شرایط. الان دارن میگن باید فاصله ۸ متری رعایت بشه یه عده هم نشستن منتظر کنکور دکتری. جمعش کنید مسخره بازی هاتونو….

میلاد
فروردین ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۲۸ ب٫ظ

۹ خرداد دوست عزیز

M
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  صادق

به نظر منم باید همه پیام دهند سازمان سنجش از الان مشخص شود چقدر استرس تحمل کنیم

امدیم و تا یکسال دیگه این ویروس نرفت نمیشه کشور رو تعطیل کرد تازه فقط دکتری نیست ارشد هست سراسری هست ازمون تافل هست وووو

رضا
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۰۲ ق٫ظ

بچه ها سلام اولا اینقدر ناامید نباشید خدا رو شاکر باشید برای سلامتیتون واقعا چه درس بزرگی داره این کرونا هر روز صبح که سالم از خواب بلند میشیم دستمون رو به نشانه تشکر بسوی خدا بلند کنیم و این تجربه رو برای همیشه بکار ببریم پیشنهاد بنده هم آینه که کنکور دکتری در اواخر مرداد برگزار بشه و مرحله مصاحبه هم حذف بشه. ممکنه سوال پیش بیاد که افرادی وارد این مقطع خواهند شد که کار پژوهشی بلد نیستند. خوب شرایط خاصی در ترم اول ایجاد کنند تا هر کس که واقعا لایق هست ادامه بده و بقیه حذف بشن.مثلا نمره زبان یا آرایه مقاله و یا یک کار پژوهشی ارزشمند.

کشاورزی
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

عجب! چرا باید مصاحبه حذف بشه؟؟؟؟؟؟؟ من یکسال تمامه وقتمو گذاشتم برای رزومه، کلی بیخوابی کشیدم استرس کشیدم تا مقالاتم اکسپت بشن، اونوقت شما براحتی میگی حذف بشه؟؟؟؟؟؟ لطفا از خودتون تز ندین

M
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  کشاورزی

من چهار سال وقت برای مقالاتم و بعدمدرک زبان گذاشتم

دکتر آینده
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۰۹ ق٫ظ

کاش مینوشتین منظورتون از غربالگری چیه چون صرف تب سنجی تشخیص قطعی کرونا نیست.
برگزاری کنکور دکتری در شهریور و آغاز نیمسال از نیمسال دوم به نظرم معقول ترین و منطقی ترین راه حله. البته در صورت استمرار شیوع کرونا تا نیمه دوم اردیبهشت.

علی
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۰:۳۵ ق٫ظ

با سلام.بهترین کار اینه که اگه اوضاع انشاءالله خوب شد اواخر تیر ماه بگیرین امتحان را و دو ماه وقت کمی نیست برای اعلام نتیجه و مصاحبه و بقیه مراحل.
یا اینکه شهریور امتحان برگزار بشه و کلاسها از نیمه دوم برگزار بشه.
در کل چیزی که مهمه سلامتی همه شما عزیزان هست به هر حال همه ما خواهر و برادر و خانواده داریم.همه مدارک دنیا فدای یک تار موی شما هموطنان عزیزم.
ارادتمند شما علی

دکترا
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  علی

علی آقا شک نکنید تا تیر ماه هم کرونا به صفر نرسیده. تا مادامی هم که این وضعیت هست به ولله نمیتونیم بریم سر جلسه کنکور حتی اگه هزاران نوع و مدل رعایت و تمهیدات بهداشتی باشه. این آزمون زمانی باید برگزار بشه که نرمال بشیم تو جامعه. یعنی حتی اگه ۱ نفر هم باز بیمار باشه آش همان و کاسه همان…
شاید اواخر تابستون به امید خدا این موضوع محقق بشه. هر چند امروز دیگه آقای رئیس جمهور فرمودند نمیتونیم اصلا ادعا کنیم فلان تاریخ کرونا دیگه میره و چه بسا تا پایان سال هم ما کرونا رو تو ایران داریم، صدای وزیر بهداشت هم به نشانه اعتراض در آمده که چرا کسب و کارها میخواد از سر گرفته بشه و بازگشایی ها. چون ملت عملا تو خطرن خب!!!
کنکور یعنی جمع کردن صدها آدم کنار هم یعنی فاجعه یعنی دلهره یعنی مصیبت

علی
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  دکترا

بنده کاملا موافق حرف‌های شما هستم.داشتیم زندگی مان را می کردیم.همه اش این چینی ها مقصرن دنیا را به گند کشیدن خودشون راحت نشستن دارن مردن ملتها را تماشا می کنن.انشاءالله خدا هر چه سریعتر این بلا را از سر همه انسان‌ها مخصوصا هموطنانمان بدور گرداند.مهم فقط سلامتی هست کنکور همیشه ایام هست نهایت امسال نشد سال بعد.

دکترا
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

آفرین به بینش و طرز فکر شما. خدا حفظتون کنه و سلامت و موفق باشید دوست بزرگوار. علی آقای عزیز بر خلاف شما، متاسفانه بعضی از دوستان تو این اوضاع جای اینکه با سخنشون التیام بخش ناراحتی ها و نگرانی های روحی هم میهنان باشن به فکر منفعت طلبی و خودخواهی هستند. آنچنان اصرار دارن که کنکور باید هر طور شده همون نهم خرداد برگزار بشه که واقعا به هر چی انسانیت و درک و شعور هست شک میکنم بلانسبت.

نگار
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۰:۰۲ ق٫ظ

سلام..الان تکلیف چی شد؟!یعنی ایشالا ازمون به تعویق افتاد؟!!…

علیرضا
فروردین ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۵ ب٫ظ

به نظرم بهترین کار اینه که داوطلبان بتونن محل آزمون رو هم تغییر بدن و آزمون رو تو شهر خودشون بدن.
مثلا خود من محل آزمون رو شهر تهران زدم و الان به خاطر تعطیلی دانشگاه برگشتم شهرمون.

رجب
فروردین ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

من ۱۵ روز هیچی نخوندم
امروز یک ساعت به زور خوندم
اعصابم خورد شده

الناز
فروردین ۱۵, ۱۳۹۹ ۹:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  رجب

همه همینن. نمیشه ذهن رو رو درس متمرکز کرد سخته

M
فروردین ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۵ ب٫ظ

اگه در فضای ازاد باشه باران بیاد تکلیف چیه؟؟؟

بعد گفتید نرید سرویس بهداشتی !!!

منا (وکیل)
فروردین ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۷ ب٫ظ

ظاهرا با این پیشنهاد شما وضعیت خیلی بده‌.دانشگاه شیراز که کلاس های حضوری تا خرداد رو کلا لغو کرده.
خدایا اینم از کنکور دکتری امسال .بخونیم برای سال دیگه