پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

اظهار نظر عضو کمیسیون آموزش مجلس در مورد برگزاری کنکور دکتری در شرایط کرونا

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، لغو آزمون دکتری را نوعی سلب حق از افرادی که برای شرکت در این آزمون برنامه‌ریزی کرده‌اند، دانست و تأکید کرد: آزمون دکتری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

داود محمدی در گفت و گو باخبرگزاری خانه ملت  با اشاره به تعطیلی دانشگاه‌ها به علت شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد: در حال حاضر تحصیل از طریق فضای مجازی یکی از راهکارهای جایگزین برای تدریس و جبران عقب ماندگی دانشجویان است در مقاطع مختلف است اما برخی از مسائل جایگزینی ندارد که باید  برای آن نیز تدبیری اندیشیده شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کنکور دکتری طبق برنامه باید در تاریخ 9 خرداد ماه برگزار شود و عمده شرکت کنندگان کنکور دکتری  دانشجویان ترم آخری هستند که باید از پایان نامه خود دفاع کنند اما به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها فرصتی  تا شهریورماه ندارند.

وی یادآور شد: بر اساس آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌‎های موجود، دانشجویان ترم آخری متعهد می‌شوند که تا پایان شهریور از پایان نامه خود دفاع کنند اما با وضعیت فعلی و تعطیلی‌های گسترده‌ای که وجود دارد، بعید به نظر می‌رسد که فرصت و مجالی برای دفاع تا پایان شهریورماه وجود داشته باشد؛ بنابراین در صورت قبولی دانشجوی ترم آخری در کنکور دکتری، عملاً قبولی فرد ملغی تلقی می‌شود.

محمدی با بیان اینکه وزارت علوم باید برای این مشکل به وجود آمده تدبیری بیندیشد، اضافه کرد: البته حذف آزمون دکتری یکی از گزینه‌های مطرح شده است ولی نباید روی این موضوع مانور داد چراکه برگزاری آزمون دکتری از حقوق افراد تحصیل کرده است و ما نمی‌توانیم به چنین دلایلی این حق را از برخی سلب کنیم و در برنامه‌ریزی افراد خلل ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر اینکه آزمون دکتری باید با رعایت ضوابط و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود، گفت: وزارت علوم باید هرچه سریع‌تر تدبیر خود را در خصوص موارد پیش آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا را مطرح و اطلاع رسانی کند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس  افزود: تمدید زمان دفاع دانشجویان ترم آخری از شهریورماه به ماه‌‎های دیگر، یکی از راهکارهایی است که وزارت علوم در مقطع کنونی می‌تواند اتخاذ کند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

73 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آزمون دکتری
اردیبهشت ۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۹ ب٫ظ

سلام دوستان کسانی که موافق تعویق آزمون دکتری هستند به شماره های وزارت بهداشت پیام بدید
۳۰۰۰۶۱۱۵ – ۱۰۰۰۶۰۰ – ۱۰۰۰۶۰۱

علیرضا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۹ ۱:۵۵ ب٫ظ

حداقل بذارید محل آزمونمون رو تغییر بدیم. من موقع ثبت نام شهر محل اشتغالمو انتخاب کردم اما از بعد عید بیکار شدم و باید حوزه امتحانیمو عوض کنم. درضمن به شدت هم مریض هستم و مطمئنن کسایی که در جلسه امتحان کنار من میشینن ممکنه مریض بشن. اگه حوزه تغییر نکنه مجبورم با اتوبوس و هواپیما مسافرت هم بکنم و افراد بیشتری در خطر می افتن….

علیرضا
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۹ ۱:۴۹ ب٫ظ

تو رو خدا آزمون مجازی برگزار کنید…..

امروز
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

سلام کمپین ارشد و دکترا ادغام شده رای بدین تعداد بالاس

https://www.farsnews.ir/my/c/22367

طرح پیشنهاد به جناب افای خایی
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۹ ۲:۳۴ ق٫ظ

سلام . بسیار متاسفم برای خودم که پایلوت طرح های ازمایشی آقایان خدایی و … شدم . ریسک بر روی جسم و روان داوطلبان دکتری که چه بسا شاید از برخی افراد هم مستعد و توانمند تر باشند . اقای خدایی شما هم به عنوان فرد مسوولی که در این بحران میخواهد به تمامی مسوولین ثابت گند که با هر شرایطی در صحنه حضور پیدا می کند ، پس بیایید هر روز به صورت ادواری در حوزه های آزمون با سایر داوطلبین قرار ملاقات عمومی بگذارید و نواقص و پیشنهادات و انتقادات داوطلبین را بابت طی سال های متمادی بطور مستقیم بشنوید ؟؟ آنگاه سایر مسئولین ، شما و ارباب رجوع مداری شما را پایلوت قرار دهند . چطور هست از خودتان شروع کنید .

آینده نگری = علاج قبل از وقوع
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۵:۱۵ ب٫ظ

ما باقیمانده نسلی هستیم که هر چی فریاد زدیم همه بچه های نخبه رو تو یک اتوبوس نشونین نفرستین اردو! کسی نشنید و اهمیتی نداد! اون موقع هم خیلی ها اظهار نظر کردن و گفتن با تمهیداتی که اندیشیده ایم دیگه خطری نداره و نمیشه برخی نخبگان رو از حق سفر گروهی منع کرد.
الان هم هشدار می دهیم! در شرایط پر ریسک کرونایی همه داوطلبان دکتری را در عرض یک روز در معرض خطر ابتلا قرار می دهید!!!
(این صفحه وصیتی برای آیندگان شد).

زهرا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۴:۱۴ ب٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/22367
اینو رای بدین ۲۰۰۰ خورده ای رای دادن

زهرا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۷:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

البته برای ارشده

Kkkk
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۳:۲۶ ب٫ظ

خخخ. وقتی حتی ۱۰۰۰ نفر از نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر از لینک خبرگزاری فارس https://www.farsnews.ir/my/c/22543 حمایت نکرده اند یعنی اینکه همه موافق برگزاری آزمون در خرداد هستند. وقتی که خودتان برای خودتان تصمیم نگرفته اید دیگران برایتان تصمیم گرفته اند. حالا ببینم چطور می خواهید آزمون دکتری دهید. آریان دانشجوی دکتری حق داشت در این سایت بیشتر کسانی که فعالیت می کنند سالها است پشت کنکور و مصاحبه هستند و قبول نشده اند. کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی.

Graphic
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  Kkkk

من متولد ۷۴ هستم و امسال اولین سال کنکورمه جناب کاکاکا
کاملا هم مخالف برگزاری کنکور در خرداد ماه.
لطفا بدون آگاهی صحبت نکنید

چرا وزارت بهداشت آزمون آزمون های خودشو تعویق کرده
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۳:۲۲ ب٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/22543
درخواست خودتونو در این کمپین، در فارس من، مطرح کنید و به تعویق رای بدین. ضمن اینکه از تمامی کسانی که میشناسین بگین که برن تو این کمپین و رای به تعویق بدن. در گروههای دوستانه، خانوادگی، و هر جایی که میتونین قرارش بدین، تا با رسیدن به ۱۰۰۰ رای، این حرفتون به مسولین محترم سنجش، به خصوص آقای خدایی برسه. انشااله تعویق میشه.

Mahsa
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۳:۱۲ ب٫ظ

من بخاطر اینکه بیماری سرطان داشتم جراحی کردم و موفق نبودم آذر ماه ثبت نام کنم خواهش میکنم هم امکان ثبت نام مجدد برای داوطلبان بگزارید و هم به تعویق بندازین آزمونو

ویکتاریون
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  Mahsa

اینجا بگی که فایده نداره. برای ثبت نام توی سایت خود سنجش درخواست بده ممکنه موافقت کنن مدارکت رو فکس کنی و ثبت نامت کنن. اگه می خواستن برای ثبت نام مجدد سایت رو باز کنن تا الان کرده بودن. ولی جا مونده ها رو تک تک با ارسال مدارک ثبت نام می کردن سابق.

سوگند
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۲:۳۸ ب٫ظ

چطور امکان داره پس چرا رمان کنکور دکتری برای علوم پزشکی تغییر دادن خون اونا از ما رنگین تر تا کی آخه بی عدالتی اونا بدون استرس بیماری کنکور بدن ما با استرس زیاد ۹ خرداد ماه اینا حتی جلوی تلفات هم نمی تونن بگیرن چه برسه جلو مبتلا شدن شرایط آسونی نیست با ماسک و دستکش کنکور بدهیم منصفانه نیست اوج بی عدالتی !!!!!!!!!

اعتراض داوطلبان وزارت علوم
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۲:۰۵ ب٫ظ

دوستان عزیز خواهش میکنم‌ به سایت سنجش سریعا برید و در قسمت ارسال پیام بنویسید که بی عدالتی در حق ما وزارت علومی ها شده ما موش آزمایشگاهی نیستیم. بلا استثنا تمامی آزمون ها به اواسط تیر و مرداد و شهریور موکول شدند غیر ما.

ما حق داریم که در شرایط برابر بتونیم‌ سالم و سلامت امتحان شرکت کنیم نه با ریسک مرگ.
دوستان واضح و علنی در اطلاعیه ها نوشته شده که ما می خواهیم‌به صورت آزمایشی روی داوطلبان وزارت علوم‌ که اولین کنکور سال ۹۹ هست آزمایش کنیم ببینیم ماسک و دستکش چقدر جواب میده؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

دوستاننننن میشنوید می بینید؟؟؟؟؟
حواستون هست دارن باهامون چکار میکنن؟ از خواب بیدار بشید سکوت نکنید در برابر این اجهاف و فاجعه. یعنی ما بریم‌ بمیریم صدتا مشکل پیدا کنیم‌تا ببینن روش خوبی بود یا نه که برای بقیه اجراش کنند یا خیر!!!!
دوستان خواهشا نذارید این اتفاق بیفته نهم خرداد

وزارت بهداشت حافظ سلامتی همه ؟؟؟؟
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۲:۰۰ ب٫ظ

سلام من هم کاملا موافقم پایلوت آزمون دکتری ؟؟؟یعنی به سلامتی داوطلبان در حالت ریسک بازی میشود ؟؟ چرا آزمون را به تعویق نمی اندازند و از ترم بهمن دانشجوی مقطع دکتری بگیرند ؟؟؟ چرا وزارت بهداشت آزمون های خود را پایلوت قرار نداده است ؟؟؟

تبصیض - پایلوت ازمون دکتری
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۵۶ ب٫ظ

سلام چطور به عنوان اولین آزمون حضوری ، آزمون دکتری را به عنوان پایلوت قرار داده اند و در نهم خرداد برگزار می کنند تا نتایج آزمایش را بدست آورند ، اما خود وزارت بهداشت آزمون های خود را به تعویق انداخته و پایلوت قرار نداده است . عجب ؟؟؟؟

I
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۲۰ ب٫ظ

ما خواستار لغو آزمون نیستیم فقط نمی خواهیم در این شرایط اپیدمی ویروس کرونا آزمون برگزار بشه…این حق داوطلب نیست؟
بله ما برای این آزمون برنامه ریزی کردیم ولی در این بحران ذهن داوطلب درگیر شده ما میخواهیم با تمرکز مطالعه کنیم و سر جلسه ارامش داشته باشیم…
فاصله گذاری اجتماعی؟!چه طور برای دانش اموزان و دانشجویان (حتی ازمون سراسری و وزارت بهداشت) کلاس ها و ازمون ها به تعویق میوفته و یا الکترونیکی برگزار میشه؟! این تدبیر فقط برای آزمون دکتری وزارت علومه؟جان داوطلب به عنوان نمونه برای ارزیابی عملکرد شماست؟این ویروس شوخیه؟
چه طور این مسئله جایگزین نداره ؟
تعویق ازمون و پذیرش از نیمسال دوم (دانشجویان ترم اخر برای دفاع فرصت خواهند داشت)
خودشون این مسئله رو میدونن و اشاره کردن ولی باز هم اصرار به برگزاری ازمون دارند…

سارا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  I

خدا حفظت کنه ولی من بشدت از سایت پی اچ دی تست گله مندم . چرااااااااااا درخواست ما رو به گوش مسولین نمیرسونیددددددددددد التماست میکنم پی اچ دی تست یه کاری بکن

نگران
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۲۰ ب٫ظ

ازمون دکتری وزارت بهداشت در تیر ماه برگزار خواهد شد
اوناهم تاریخ رو تغییر دادن

داوطلبان آزمون دکتری چرا ؟؟؟؟؟
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  نگران

تبعیض چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حامد
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۱۵ ب٫ظ

به نظرم معدل و سوابق تحصیلی به همراه مصاحبه بهتر باشه (…) چون سازمان سنجش خیلی وقته به دنبال حذف کنکور دکتری و اختیار اون بدست دانشگاههای کشوری است. در این صورت شبیه استعداد های درخشان میشه. و گرنه من برای رتبه های برتر امادگی دارم. هر کسی که بتونه از فیلتر مصاحبه عبور کنه موفق ترین فرد هست.
همچنین جزو ۲ درصد پژوهشگر برتر در دنیا شناخته میشم.

بی طرف
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

اطلاعیه سنجش رو ببینید همین الان اعلام کرد، آزمون ۹ خرداد قطعی شد

عاشق عدالت/ متنفر از رانت
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  بی طرف

همون خبر قبلی درباره تعویق رو دوباره زده
نوشته تاریخ آزمون به ۹ خرداد تغییر پیدا کرد!!!

الهه
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  بی طرف

آره متاسفانه

صابر جاماسب
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  بی طرف

اینکه جدید نیست. حرفیه که خودمونم میدونستیم.

بر اساس مصوبه ۱۵.۱۲ تاریخ شد ۹ خرداد. چیز جدیدی اعلام نکرده.

ضمن اینکه ازمون وزارت بهداشت به تعویق افتاد

......
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

سلام
به نظرتون باید چکار کنیم چون هیچ کس صدامون به گوش مسئولین نرسونده بابا حداقل بزارید هر کی تو شهرستان خودش باشه اخه من چطور باید ۴ساعت تو راه باشم بعدش استان ما الان چند روز سیر صعودی به خودش گرفته ،بیاند این جا هم یه پروتکل به ما بدید بریم کجا خوابگاه بگیریم تازه پول کرایه که قبل کرونا ۲۵‌بود الان شد۸۰تومان ،اینه ها که نشستند جلسه گذاشتن هیچ مشکل ما رو درک نکردند وگرنه یه تصمیم خوبی میگرفتند
چرا به فکرمون نیستید ما به خدا امیدمون بهمین درس خوندنه واقعا سخته از کنکور که حقمون بگذریم حالا اگه توی شرایط استبل برگزار بشه چه ضرر به شما وارد میشه من درمونده شدم بیاند تکلیف امثال ما رو روشن کنید

زهره
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۲ ب٫ظ

یعنی چی براساس سوابق تحصیلی باشه!!!!!!!!
من خودم
موافقم که این امتحان در این شرایط برگزار نشه..ولی به شرطی که کنکور حتما در تاریخ مشخصی به صورت حضوری برگزار بشه….مگه تو اکسفورد یا ام آی تی درس میخونی که سوابق تحصیلی ها درست و حسابی باشه….
حالا خوبه هممون میدونیم که وضعیت نمره دهی ها چطوره تو دانشگاه ها…فرقی هم نداره کدوم دانشگاه…از تهرانش گرفته تا دورافتاده ترین دانشگاه کشور….پول میدن سئوال میخرن….تی ای سئوالا رو میده به دانشجو…اتاق استاد بری چهارتا حرف باهاش بزنی نمره بالاتر بگیری و غیره و غیره…که هرکدوممون بهتر میدونیم چقدر راه هست برای نمره گرفتن ها و بالا بردن معدل ها
اگه قراره که بشه بر اساس سوابق تحصیلی..همون بهتر ۹ خرداد امتحان باشه….!!!!

عادل
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

با سلام خدمت شما دوست عزیز..
اگر هم کنکور بدید بازهم تاثیری نداره چراکه باید در مصاحبه شرکت کنی و قبول بشی خیلی ها کنکور رتبه اوردن اما مصاحبه رد شدنند ..
همین اول کار بهت بگنند قبول نشدی بهتره تا هزینه اضافی ودلخوشی الکی داشته باشی تازه با روش سوابق تحصیلی میزان پذیرش یک ونیم برابر میشه ..
و احتمال با توجه به در نظر گرفتن کرونا و شرایط تعطیلی در مصاحبه بیشتر است ….
ریسک مریض شدن خود وخانواده ی شما تمام میشه با خیال راحت میری اون جا با توجه به محل تحصیل شما شرایط شما رو درنظر میگیرنند و هر دانشگاه واستان ظرفیت مشحص وسهمیه ای دارنند ..
زود قضاوت نکنید ..‌

زهره
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  عادل

ممکنه هرکسی هر دانشگاه و هر استانی نخواد بره خب!!!
در رشته ما…کسی که رتبه اورده…قبول شده…جدای از معدل…تقریبا مصاحبه فرمالیته است!!

مصاحبه هم باشه…میدونم شرایط دانشگاهی که میخوام برم چطوریه…اول دانشجوی خودشون باشیم…دوم رتبه خوب داشته باشیم…که شرط اولو دارم…و برای شرط دوم تمام تلاشمو کردم‌….برای رزومه هم وضعیت خوبی دارم نسبت به خیلی از هم دوره ای های خودم و قابل قبوله به عنوان دانشجوی ارشد….

من از مهر دارم میخونم و سر کار هم میرم….تقریبا از آبان ماه تا همین الان شهرستان نرفتم و خونوادمو ندیدم و برای این امتحان تلاش کردم و از خواب و تفریحم زدم….
این عدالت نیست که فقط یه معدل،اونم معدل کارشناسی(!) آینده ای که براش تلاش کردمو بگیره…‌
میگم…من موافقم که به خاطر شرایط کرونا تاریخ نهم برگزار نشه..و حتی رای هم دادم…ولی سوابق تحصیلی رو اصلا موافق نیستم….به نظرم بی عدالتی محضه…

نگران
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهره

کاملا با حرفتون موافقم که سوال و مقاله میخرن… میدن وسشون کتاب مینویسن

سما
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۸ ب٫ظ

بیشتر از یه ماه مونده
خدای ما موش آزمایشگاهیها هم بزرگ و کریمه

آذین
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

آقای خدایی به جای اینکه از استرس ما کم کنن و آرامش خاطر بدن عملا دارن از داوطلب های کنکور دکترا به عنوان موش آزمایشگاهی آزمون‌های دیگه یاد میکنن که اگه شد مابقی برگذار شه،

نگران
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  آذین

بعید هم نیست موش آزمایشگاهی باشیم، جون در این شرایط کرونایی خیلی دارن اثر استرس و وحشت کروناویروس رو در جمعیتهای مختلف اجتماعی بررسی میکنن و وسه خودشون رزومه تهیه میکنن

دوستان توجه کنید خواهشا سکوت رو تمام کنید
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

سکوت نکنید سکوت نکنید سکوت نکنید سکوت نکنید. دوستان ازتون خواهش میکنم تمام ادله و تمام این مواردی که معضل هستند رو هم در سایت فارس‌من یا هر جای دیگه مکتوب و واضح بنویسید. دوستان سکوت نکنید خواهش میکنم اعتراضات رو بیان کنید.
سلب عدالت واضحی داره اتفاق میفته برای تعداد کثیری داوطلب که عملا نمیتونن با این وضعیت خفت بار‌خطرناک و مهلک در این کنکور شرکت کنند. ضمنا ما موش آزمایشگاهی آقایان نیستیم که به عنوان اولین گروه داوطلب کنکوری این تمهیدات مسخره برامون اجرا بشه.

دوستان خواهش میکنم اینجا فقط حرف نزنید. صدای رسای ما باید به گوش مسئولین برسه نه سایت phdtest

عادل
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۱ ب٫ظ

با سلام ..
برگزاری کنکور دکترا کار اشتباهیه ….
دانشجویانی که ازمایشگاه دارنند وتا پاییز نمی تونند دانشگاه برن تازه اگه ماده موجود باشه و با وردودی های قبلی یک ترافیک داخل دانشگاه واز مایشگاه ایجاد میکنند سلامتی به خطر می افته ..تازه کلاس های دکترای سال بعد هم به صورت انلاین خواهد بود که اصلا کیفیت اموزشی ندارنند ….
به جوری میگن حق مردم سلب میشه انگار دانشجو دکترا بشی کلی پول بهت میدن و سرکار میری ….خودشون هم موندن تو کارهاشون ….هی وقت میخرنند بچه های مردم رو سرکار میزارنند …
خدا از شما نگذره یه سال هم براساس سوابق تحصیلی باشه مثل دانشگاه های خارجی که یه عمره این کار رو میکنند وموفقند کنکور دراین دوران کرونا فقط نشان ضعف کامل اموزشی مارو نشون میده …البته براشون هم درامد داره …..
ایا بچه های خودشون رو با این شیوه اموزشی و کنکور دادن در این شرایط راهنمایی و اجازه میدند معلومه که نه …

نعمت
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

لینک تعویق ازمون دکتری

https://www.farsnews.ir/my/c/22543

صابر جاماسب
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

وزیر آموزش و پرورش:

در خصوص امتحانات، اگر امکان برگزاری آزمون حضوری نباشد، به شیوه‌های دیگر امتحانات را برگزار مکنیم

—–

اینا هنوز نمیدونن چه طور باید امتحانات بچه های کلاس اولی و بگیرن. اقای خداییم که گفته داوطلبان دکتری موش ازمایشگاهین. تست کنیم ببینیم چه جوریه.

باید فشار به شخص وزیر بهداشت اورد که تو جلسه کرونا
کنکور و تعویق بندازن اگر خدایی بود ۹اسفند همه رو به کشتن داده بود

maral
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  صابر جاماسب

آره بابا خدای بود ۹ اسفند میگرفت هممونم به درک واصل میکرد

maral
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  maral

البته الانم داره همین کار رو میکنه

مریم
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  صابر جاماسب

بله دقیقا

نعمت الله
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۸ ق٫ظ

دوستان هنوز ۳۷ روز تا آزمون دکتری مونده، وضغعیت کرونا قابل پیش‌بینی نیست. این فرمایش اقای خدایی مال شرایط شبه نزولیه امروزه.
اینجور که مردم اومدن تو اجتماعات واقعاً مشخص نیست کرونا همچنان کم بشه (انشالله که کم بشه البته).

قبل از اینکه خودتون رو ببازین به این مصاحبه آقای خدایی یک روز پیش از تعویق آزمون ۹ اسفند دقت کنین:

با اجازه ادمین

https://www.farsnews.ir/news/13981203000358

الهه
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  نعمت الله

پس بچه ها بریم توی فارس من بنویسیم حرفامونو. بگیم کهباید به تعویق بیفته . خواهش میکنم مشارکت کنین

زحمتکش
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۵ ق٫ظ

راستی داوطلبان گرامی اینطور که بعضی ها متر دست گرفتن و میگن فاصله دو سر ۱.۸ باشه. باید کل تهران رو خالی کنن واسه آزمون. مگر جا هست واسه اینقد فاصله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

صابر جاماسب
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  زحمتکش

من باید چهار ساعت تو اتوبوس و تاکسی بشینم شب قبلشم یه جا بخوابم تا صبح برسم به کنکور. قشنگ میخوان کرونایی کنن ماهارو.

زحمتکش
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲ ق٫ظ

شوهرم گفته اگه رفتی آزمون دیگه نیا خونه. چون اگه بچه مریض بشه اونوقت باید واسه همیشه بری. تو رو خدا منو راهنمایی کنید چکار کنم؟؟؟؟؟؟

مریم
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  زحمتکش

حالا این یعنی قطعی ۹ خرداده؟ باید از سنجش بخوایم موضعشو شفاف مطرح کنه تا کسی بلاتکلیف نباشه

محمد
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  زحمتکش

واقعا متاسفم
که دکتری از شوهر و بچه ات واجب تر شده
شما فکر کنم خیلی دنبال مدرک گرایی هستی

محمد
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۹ ق٫ظ

تا تو خود سایت سازمان سنجش خبری اعلام نشده این نظرات هیچ اعتباری نداره، به نظر من مسئولان سازمان سنجش تا اواسط اردیبهشت صبر می کنن اگه آمار پایین نیومد یا خدایی نکرده موج دوم کرونا شروع شد آزمون رو به تعویق میندازن.
پایان نامه هم به صورت مجازی تو کمتر از یک ساعت میشه دفاع کرد و نیازی به این هم فلسفه بافی و راهکارهای غیرکارشناسی نداره، یه عده به هر بهانه ای میخوان کنکور دکترا رو حذف کنن زهی خیال باطل.

ابوالفضل
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

کرونا وقتی برام جدی تر شد که یکی از همکلاسیام که دواطلبان کنکور دکتری هم بود دیروز بخاطر کرونا فوت شد.
کنکور و هرچیزی که هست رو بخشیدم به مقام مربوطه با این بازی دراوردناش.
اگه فرزندان خودشون داوطلب کنکور بودن بازم از رعایت فاصله اجتماعی صحبت میکردن؟

محمدامین
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

اقا وقتی تا شهریور نمیشه دفاع کرد چراااااا کنکور و خرداد برگزار کنی که بدبخت بشیم؟؟؟؟ اینجوری سلب حق نیست؟؟؟؟ ما چمیدونستیم اینطوری میشه؟؟؟ میخواستیم بعد کنکور تا جواب ها بیاد دفاع کنیم!!!! بس نیست اینهمه ازار و اذیت؟؟؟؟ یعنی قبولی در نیمه دوم سال یعنی ترم بهمن انقدر سخته؟؟؟؟؟

مهدی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹ ق٫ظ

آقای خدایی فرمودن داوطلبان دکتری به عنوان موش آزمایشگاهی یه نمونه ممیتونن باشن برای برگزاری آزمونهای بعدی. ممنونم آقای خدایی

محمدامین
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۸ ق٫ظ

باورکردنی نیست!!!!! فقط باید متاسف باشیم همینو بس!!!!!!!

خودتتتتتتون میگید اگه ۹ خرداد باشه خیلی تا شهریور فرصت دفاع پیدا نمیکنن که بتونن دکترا قبول شن اونوقت گفتید پس ۹ خرداد باشه؟؟؟؟
اگر اینطوره بقیه ازمونا چرا کنسل شد اگه با فاصله گزاری میشه سرو تهشو هم اورد؟؟؟؟ خودتون بگید ازمون msrt شرکت کننده هاش بیشترن یا کنکور دکترا اخه؟؟؟؟؟؟

سحر
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمدامین

والا بخدا

صابر جاماسب
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمدامین

دوست عزیز منظور ایشون این بوده که حذف کنکور دکتری نا عدالتیه. برگزار بشه بهتره خب این نظر ماهم هست. اما تاریخش عوض میشه.

مهدی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

به فنا رفتیم

به برخی تصمیم گیرندگان
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۶ ق٫ظ

شما چطور راحت با این تز دادن ها دارید ما رو به کشتن میدید؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه فاصله کفایت میکنه وقتی ناظر جلسه پیش از شروع آزمون شروع به تفتیش بدنی میکنه و نزدیک هر کسی میشن و تمام لباس ها و سر و بدن ما رو با اون دستهای آلودشون که به همه میزنن لمس کنن؟
مگه نمیدونید هنوز بعد از اینهمه مدت که کرونا علائم نداره و تا مدتها شخصِ ناقل بدون هیچ علائمی به همه کاراش هم میرسه ولی در عین حال دیگرانو آلوده میکنه؟
مگه نمیدونید که نمیشه دست رو برد سمت چشم و دهان و بینی؟
چطور هر چی آزمون بود به تعویق افتاد ولی دکتری وزارت علوم باید خرداد باشه؟
ما آنقدر زحمت نکشیدیم برای تحصیلمون که راحت توی یکروز به نیستی خودمون و بقیه منجر بشه

سحر
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

ماهرچی خودمونو کشتیم جواب نداد

سما
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

ولی برای داوطلبان سال بعد خوب میشه,کلی از رقباشون کم میشه…
دور از جونتون موش آزمایشگاهیم…
آقایون فقط یه تمهیدات بچه گانه برای سرجلسه اندیشیدنداسمشو گذاشتن پروتکل.اونم نه همه امکان خطر رو نبستن
اصلا به قبل و بعد فکر نمیکنن.داوطلب راه دور چکار کنه،حوزه رو عوض کنه از شهر دانشگاهیش بزنه استان محل سکونت.مگه درخونه ست.خب چندساعت باید بیادتا به حوزه برسه.اقامت شب میخواد. و هزارتا مشکل دیگه
این خود ابرازی برای گرفتن کارت هم مسخره است
شاید یکی نگه بدن درد و سر درد داره
مگه علامت کرونا فقط تبه خیلیا گرفتن و تب نکردن
دوره کمون رو چه جوری تشخیص میدن
من میرم برای سال بعد برنامه بریزم اگرناقل بشم و یکی از اعضای خونواده ام ازم بگیرن خودمو هیچوقت نمیبخشم
رحم الله من یقرا فاتح مع الصلوات

@@
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

حرف حساب و منطقی

*
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

الآن این یعنی چی؟ ما از این جور نظران نمی خوایم. میخوایم تاریخ جدید آزمون اعلام بشه فقط

پریسا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

دوستان دیگه مشخص شد ۹ خرداد آزمونه.ما اصلا درخواست هامون به هیچ جا نرسید .من خودم مطمئن نیستم که برم سر امتحان ولی دیگه خودتون و خسته نکنید.مطمئنا برگزار میشه

صابر جاماسب
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  پریسا

برگزاری کنکور دست رییس سازمان سنجشم نیست چه برسه به ایشون!!! دست ستاد ملی کروناست. قرار نبوده کنکور لغو شه که نهایتا سه چهار هفته عقب بیافته بیافته تیر ماه.

یگانه
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  صابر جاماسب

دقیقا

dd
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

بازم که قطعی نگفتن

سما
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

✅ کرونا و شرایط کنکور #جدیدترین_خبر_تا_این_لحظه دکتر آبتین حیدرزاده رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در زمینه برگزاری آزمون‌های و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تمهیداتی که برای برگزاری آزمون در صورت تداوم همه گیری کروناویروس در کشور، اندیشیده شده است گفت: گام اول در پروتکل‌های بهداشتی برگزاری آزمون‌ها رعایت فاصله فیزیکی است. وی افزود: همه کسانی که در آزمون‌ها شرکت می‌کنند چه آزمون‌های کشوری و چه آزمون‌های دانشگاهی باید از زمان دریافت کارت ورود به جلسه به صورت اینترنتی، در سامانه وزارت بهداشت که به منظور خودارزیابی کروناویروس طراحی شده است ثبت نام کنند. این سامانه در نشانی salamat.gov.ir قابل دسترس است و همه داوطلبان آزمون‌ها باید در آن سامانه شرکت و فرم غربالگری و ثبت علائم را تکمیل کنند. رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شد: در صورتی که فردی در آن سامانه علائمی را ثبت کرد، این امکان در زمان برگزاری آزمون فراهم است که فرد در بخش ایزوله امتحان خود را بگذراند. حتی اگر فرد علائمی را داشته باشد در زمان برگزاری آزمون به صورت ایزوله امتحان می‌دهد. ♦️وی اضافه کرد: رعایت فاصله فیزیکی یکی از مهم‌ترین بخش‌های پروتکل‌های بهداشتی در زمان همه گیری کروناویروس است به همین دلیل تمامی صندلی‌ها به فاصله ۱.۶۸ متری از همدیگر قرار می‌گیرند و به این ترتیب فاصله ۱.۸ متری میان دو سر حفظ می‌شود. ضمن اینکه به همه داوطلبان توصیه می‌شود که ماسک همراه خود داشته باشند. حیدرزاده خاطرنشان کرد: به تمامی مراقبان، رابطان و عوامل برگزاری آزمون هم آموزش‌های لازم داده می‌شود تا از مواد ضدعفونی استفاده کنند و از… ادامه نظر»

سحر
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  سما

عجب

مایسا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  سما

یا حسین یه جوری گفتن کمن بشدت استرس گرفتم

عاشق عدالت/متنفر از رانت
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  سما

پس با این حساب احتمال برگزاری آزمون بالاست
دوستان برین خوب بخونین دیگه چاره ای نیست.

نعمت‌الله
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

دوستان ایشون نماینده مجلس هستن، تصمیم‌گیری با ایشون نیست دقت بفرمایید

dd
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  نعمت‌الله

منم داشتم به این موضوع فکرمیکردم

مریم
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۸ ق٫ظ

خخخخخخ

سما
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

✅ تجربه برگزاری آزمون‌های کشوری با ماسک و دستکش! سنجش به دنبال برگزاری کنکور در خرداد ماه

#جدیدترین_خبر_تا_این_لحظه

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تمهیداتی که برای برگزاری آزمون در صورت تداوم همه گیری کروناویروس در کشور، اندیشیده شده است گفت: ما پروتکل‌های بهداشتی و حفاظتی که مورد نیاز است را اجرایی می‌کنیم و در این راه اگر نیاز باشد که بازنگری در پروتکل‌ها صورت گیرد انجام می‌شود.

خدایی افزود: به طور نمونه اولین آزمونی که قرار است به صورت کشوری برگزار شود و تاکنون تصمیمی برای تغییر زمان آن گرفته نشده، آزمون دکتری تخصصی است. این آزمون ۹ خرداد با حضور حدود ۱۷۷ هزار داوطلب برگزار خواهد شد و می‌توان آن را به عنوان یک نمونه از ارزیابی عملکرد قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای پروتکل‌های بهداشتی، اجرای فاصله گذاری فیزیکی ایمن، اجرای فرآیند در یک زمان بیشتر که به کنترل ازدحام کمک کند، همه مواردی هستند که در زمان اجرای آن رعایت می‌شود. در واقع پایلوت برگزاری آزمون به شیوه حضوری در شرایط کرونا، آزمون دکتری است.