پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

امکان برگزاری آزمون دکتری با رعایت فاصله گذاری اجتماعی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

امکان برگزاری آزمون های تحصیلات تکمیلی از مهمترین دغدغه های آموزش عالی است. در این گزارش به لزوم و شرایط برگزاری این کنکورها پرداخته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ۳۰ بهمن ماه ۹۸ اولین خبر از تشخیص مورد قطعی ویروس کرونا در ایران منتشر شد. پس از آن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تعطیل شدند و آزمون‌های کشوری که قرار بود در بهمن و اسفند برگزار شود به تعویق افتاد.

ادامه شیوع ویروس کرونا و الزامات اجتماعی قطع گستره ویروس ایجاب می‌کرد که فرآیند‌هایی که تجمع افراد را می‌طلبد تا زمان مقتضی به تعویق بیافتد.

در اولین قدم، آزمون دکتری تخصصی دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم که قرار بود در روز ۹ اسفندماه ۹۹ برگزار شود، با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به فروردین ماه ۹۹ موکول شد.

اما پس از آن دوباره ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام کرد کلیه آزمون‌های کشوری در فروردین و اردیبهشت ماه ۹۹ لغو شده است و در تصمیمی جدید اعلام شد آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹ با تعداد ۱۷۷ هزار و ۲۶۱ نفر داوطلب در صبح جمعه ۹ خرداد سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

این موضوع برای آزمون کارشناسی ارشد نیز رخ داد و با توجه به اینکه آزمون کارشناسی ارشد به دلیل تقارن با مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یکبار به تعویق افتاده بود و به ۳ و ۴ اردیبهشت ماه ۹۹ تغییر یافته بود، اما سایه کروناویروس این آزمون را هم به تعویق انداخت و مقرر شد کنکور کارشناسی ارشد در روز‌های ۲۲ و ۲۳ خردادماه ۹۹ برگزار شود.

این موضوع برای ۵ آزمون کشوری در حوزه وزارت بهداشت نیز رخ داد. پیش از این قرار بود آزمون‌های جامع داروسازی، آزمون جامع علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی و آزمون پیش کارورزی و همچنین آزمون‌های صلاحیت بالینی پزشکی و آزمون زبان انگلیسی وزارت بهداشت (MHLE) در فروردین ماه ۹۹ برگزار شود، که تمامی این آزمون‌ها به زمان دیگری موکول شد.

دوره چهل و هفتم آزمون دستیاری پزشکی به عنوان یکی از مهمترین آزمون‌های علوم پزشکی نیز که ابتدا قرار بود ۱۵ اسفند ۹۸ برگزار شود به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شد این آزمون در زمان جدید هم که ۴ اردیبهشت ماه ۹۹ بود برگزار نشد.

سایه کرونا همچنان بر سر آزمون‌های کشوری قرار دارد و همین امر موجب شد که حتی آزمون‌های بین‌المللی UKVI، Life Skills، IELTS، GRE Subject، GRE General و TOEFL نیز با هماهنگی با مؤسسات ETS و IDP در ایران تا پایان اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ برگزار نشود.

گفتنی است امروز خبر تعویق آزمون دکتری 99 وزارت بهداشت منتشر شده است.

تجربه برگزاری آزمون‌های کشوری با ماسک و دستکش!

اما با ادامه روند ابتلاء و شیوع همه‌گیری کروناویروس در دنیا و ادامه تعطیلی دانشگاه‌ها، مسئولان امر بر آن هستند که شرایط برگزاری آزمون‌ها را با توجه به پروتکل‌های بهداشتی فراهم آورند. در حال حاضر بسیاری از دانشجویان در شرایطی هستند که تحصیل شأن به اتمام رسیده و ضمن اینکه برنامه‌ریزی‌هایی مبنی بر ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر گرفته‌اند و در حال آماده کردن خود برای آزمون‌های تکمیلی هستند.

تمام این شرایط نشان می‌دهد که شاید برای اولین بار افراد باید بتوانند آزمون با ماسک و دستکش و رعایت فاصله فیزیکی مناسب را تجربه کنند.

دکتر آبتین حیدرزاده رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار مهر در زمینه برگزاری آزمون‌های و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تمهیداتی که برای برگزاری آزمون در صورت تداوم همه‌گیری کروناویروس در کشور، اندیشیده شده است گفت: گام اول در پروتکل‌های بهداشتی برگزاری آزمون‌ها رعایت فاصله فیزیکی است.

وی افزود: همه کسانی که در آزمون‌ها شرکت می‌کنند چه آزمون‌های کشوری و چه آزمون‌های دانشگاهی باید از زمان دریافت کارت ورود به جلسه به صورت اینترنتی، در سامانه وزارت بهداشت که به منظور خودارزیابی کروناویروس طراحی شده است ثبت نام کنند. این سامانه در نشانی salamat.gov.ir قابل دسترس است و همه داوطلبان آزمون‌ها باید در آن سامانه شرکت و فرم غربالگری و ثبت علائم را تکمیل کنند.

آزمون دادن در بخش ایزوله

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی یادآور شد: در صورتی که فردی در آن سامانه علائمی را ثبت کرد، این امکان در زمان برگزاری آزمون فراهم است که فرد در بخش ایزوله امتحان خود را بگذراند. حتی اگر فرد علائمی را داشته باشد در زمان برگزاری آزمون به صورت ایزوله امتحان می‌دهد.

وی اضافه کرد: رعایت فاصله فیزیکی یکی از مهم‌ترین بخش‌های پروتکل‌های بهداشتی در زمان همه‌گیری کروناویروس است به همین دلیل تمامی صندلی‌ها به فاصله ۱.۶۸ متری از همدیگر قرار می‌گیرند و به این ترتیب فاصله ۱.۸ متری میان دو سر حفظ می‌شود. ضمن اینکه به همه داوطلبان توصیه می‌شود که ماسک همراه خود داشته باشند.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: به تمامی مراقبان، رابطان و عوامل برگزاری آزمون هم آموزش‌های لازم داده می‌شود تا از مواد ضدعفونی استفاده کنند و از ایمنی برخوردار باشند. در عین حال تمامی محل‌های عبور و مرور و به ویژه فضا‌هایی از جمله سرویس‌های بهداشتی و سایر محل‌های تجمع به طور دائم با محلول‌های استاندارد تمیزکاری می‌شود. حتی اگر قرار باشد که آزمون در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار شود نیز این تمیزکاری به تناوب انجام می‌گیرد.

همه کسانی که در آزمون‌ها شرکت می‌کنند چه آزمون‌های کشوری و چه آزمون‌های دانشگاهی باید از زمان دریافت کارت ورود به جلسه به صورت اینترنتی، در سامانه خودارزیابی کروناویروس وزارت بهداشت، ثبت نام کنند
وی به برگزاری برخی از آزمون‌های وزارت بهداشت به صورت الکترونیک اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه سیستم الکترونیکی دارای کیبورد و ماوس است بر روی آن‌ها سلفون کشیده می‌شود و بعد از هر بار استفاده یک داوطلب، ضمن ضدعفونی، پوشش‌ها تعویض می‌شوند.

پروتکل‌های بهداشتی آزمون‌های سراسری

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی تاکید کرد: این پروتکل‌های بهداشتی به حوزه‌های آزمون در سراسر کشور اعلام می‌شود و چه در وزارت بهداشت و چه در وزارت علوم همگی ملزم به رعایت این پروتکل‌ها هستند و هماهنگی لازم به این منظور هم بوجود آمده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری برخی از آزمون‌های الکترونیک از جمله آزمون زبان انگلیسی (MHLE) در آینده نزدیک گفت: با توجه به اینکه صندلی‌های آزمون‌های الکترونیک به دلیل تجهیزات آزمون به همدیگر نزدیک است و امکان ایجاد فاصله فیزیکی نیست، برنامه‌ریزی شد که تعداد افراد کمتری در هر دوره شرکت کنند تا افراد با فاصله بیشتری آزمون دهند، اما تعداد دوره‌های بیشتری از این آزمون برگزار شود.

حیدرزاده اضافه کرد: آزمون زبان انگلیسی به دلیل اهمیتی که برای برخی از داوطلبان دارد تا بتوانند با نمره آن در آزمون دکتری شرکت کنند کاندید اصلی برگزاری آزمون به شیوه الکترونیک است.

در همین زمینه دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز در گفتگو با مهر گفت: در مورد زمان برگزاری آزمون سراسری سال ۹۹ تصمیم اصلی برگزاری آزمون سه هفته بعد از پایان امتحانات سال چهارمی و پایان سال تحصیلی آموزش متوسطه است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تمهیداتی که برای برگزاری آزمون در صورت تداوم همه‌گیری کروناویروس در کشور، اندیشیده شده است گفت: ما پروتکل‌های بهداشتی و حفاظتی که مورد نیاز است را اجرایی می‌کنیم و در این راه اگر نیاز باشد که بازنگری در پروتکل‌ها صورت گیرد انجام می‌شود.

خدایی افزود: به طور نمونه اولین آزمونی که قرار است به صورت کشوری برگزار شود و تاکنون تصمیمی برای تغییر زمان آن گرفته نشده، آزمون دکتری تخصصی است. این آزمون ۹ خرداد با حضور حدود ۱۷۷ هزار داوطلب برگزار خواهد شد و می‌توان آن را به عنوان یک نمونه از ارزیابی عملکرد قرار داد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور: تصمیم اصلی ستاد ملی مبارزه با کرونا این است که آزمون سراسری سال ۹۹ سه هفته بعد از پایان امتحانات سال چهارمی و پایان سال تحصیلی آموزش متوسطه برگزار شود
وی خاطرنشان کرد: اجرای پروتکل‌های بهداشتی، اجرای فاصله گذاری فیزیکی ایمن، اجرای فرآیند در یک زمان بیشتر که به کنترل ازدحام کمک کند، همه مواردی هستند که در زمان اجرای آن رعایت می‌شود. در واقع پایلوت برگزاری آزمون به شیوه حضوری در شرایط کرونا، آزمون دکتری است.

سرنوشت آزمون‌های دانشگاهی؛ آنلاین یا حضوری

در این میان سرنوشت برگزاری آزمون‌های دانشگاهی به صورت حضوری یا آنلاین نیز در دست بررسی است. برخی از دانشگاه‌های کشور در حال بررسی امکان برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت مجازی و برخی دیگر سعی در ایجاد شرایط مناسب برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری هستند.

تاکنون بیشتر مسئولان دانشگاه‌ها با برگزاری دفاع از پایان نامه در کارشناسی ارشد و دکتری به صورت مجازی موافقت کرده‌اند و چندین دفاع نیز به این شیوه برگزار شده است، اما در مورد امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها هنوز راهکار مشخصی اعلام نشده است.

حیدرزاده رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی درباره امکان برگزاری آزمون آنلاین در دوره‌های علوم پزشکی گفت: از ۶ هزار دانشجو و ۶۰۰ عضو هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی برای برگزاری آزمون‌ها به شیوه آنلاین نظرخواهی کردیم که در نتیجه اکثریت با برگزاری آزمون‌های غیررقابتی به صورت آنلاین موافق بودند.

وی افزود: در همین زمینه مقرر شد به صورت پایلوت چند امتحان میان ترم آزمون به صورت آنلاین برگزار شود و اگر شیوه مناسبی بود و دانشجویان و اساتید موافق بودند اجرایی شود. البته این آزمون‌ها باید غیررقابتی باشند و تنها نمره فرد مؤثر نباشد و با رعایت عدالت آموزشی و شفافیت اجرا شود.

نتیجه یک نظرسنجی بین‌المللی درباره آزمون‌ها

در همین زمینه یک نظرسنجی بین‌المللی نیز نشان می‌دهد که دانشجویان با برگزاری امتحانات به صورت آنلاین موافق هستند. بر اساس این نظرسنجی که از سوی یک سایت آموزش عالی بین‌المللی صورت گرفته تقریباً نیمی از دانشجویان از آموزش آنلاین در هنگام همه‌گیری رضایت دارند و به همین ترتیب موافق هستند که امتحانات به صورت آنلاین برگزار شود تا اینکه امتحانات لغو شود.

در این نظرسنجی که از حدود یک هزار دانشجو انجام شده نشان داد که تنها ۳۶ درصد دانش آموزان معتقدند که بهتر است ارزیابی پایان ترم آن‌ها به دلیل شیوه کروناویروس لغو شود. ۴۲ درصد از دانشجویان انتظار دارند که امتحانات پایان ترم و ارزیابی‌ها به صورت آنلاین ادامه یابد و ۱۷ درصد نیز ترجیح می‌دهند که امتحانات به بعد از بحران موکول شود.

در این میان اتحادیه ملی دانشجویان از مؤسسات آموزش عالی درخواست کرده‌است تا امتحانات را برای دانشجویان سال اول و دوم پس از شیوع کروناویروس لغو کنند و مدعی شده‌اند که دانشجویان سال آخر باید انتخاب کنند که یک نمره بر اساس امتحان قبلی آن‌ها داده شود و امتحان آنلاین را انجام دهند یا در یک تاریخ نهایی سال تحصیلی را پایان یافته تلقی کنند؛ بنابراین تجربه‌های جهانی نیز نشان می‌دهد شرایطی که کروناویروس برای دنیا ایجاد کرده آموزش عالی، امتحانات و حتی نمره آزمون را هم تحت تأثیر خود قرار داده و با توجه به جدید بودن این موضوع همچنان مسئولان در حال بررسی راه‌های ایمن برای دانشجویان و همچنین ادامه روند عادی زندگی در شرایط کرونایی هستند. تعادلی که شاید سخت به دست بیاید و به اولین تجربه کنکور و امتحان با بوی ضدعفونی‌کننده‌ها و دستکش و ماسک بیانجامد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

111 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آقای خدایی،کرونا = مرگ داوطلبان دکتری و خانوادشون
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۹ ۳:۳۵ ب٫ظ

داوطلب دکتری میخواهد زنده بماند، و زندگی کند.
https://www.farsnews.ir/my/c/22543

ب .ن
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۹ ۸:۳۶ ب٫ظ

با سلام ب نظر من جناب خدایی بهترین تصمیم رو گرفتند و برای وقت و برنامه دیگران ارزش گذاشتند چون این ویروس تا زمان ابداع واکسن مناسب هست و از بین نخواهد رفت و برگزاری آزمون ها با رعایت اصول بهداشتی بهترین تصمیم و نگه داشتن کشور در وزنه تعادل هست دوستانی نیز ک مخالف هستند می تونن شرکت نکن امسال و توجیه دیگری بیاورند لطفا یک سر ب خیابان ها و مراکز خرید و.. بزنید متوجه میشید ک با این اوضاع برگزاری آزمون نیست ک سلامتی رو بخطر می اندازه در ضمن ما نیز باید ب زندگی در کنار این ویروس عادت کنیم و با رعایت بهداشت در هر مکانی سلامت خود و بقیه رو حفظ کنیم و با نظرات بک جانبه برای اهداف کسانی ک یک سال زحمت کشیده اند ارزش بگذاریم

...
اردیبهشت ۶, ۱۳۹۹ ۹:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  ب .ن

سلام. مطمئنا زحمت یکساله شما با یک ماه عقب تر به هدر نخواهد رفت. ضمن اینکه ما هم یکسال زحمت کشیدیم. شما واقعا تصور می‌کنید دکتر خدایی به خاطر ارزش وقت شما کنکور رو به تعویق ننداخته اند. پس چرا وزارت بهداشت این طور تشخیص داده اند که باید تابستان برگزار شود حتما برای داوطلب های پزشکی ارزش قاعل نشدن… در حال حاضر مساله این تبعیضی است که قاعل شده اند. مساله این ارزیابی است که قرار هست از آزمون دکتری با این جمعیت، به عمل بیارن. بحر حال نظرها متفاوت هست. شما و امثال شما حق را به وزارت علوم می دهید که شرایط را عادی جلوه میدن. ما هم حق را به وزارت بهداشت. الان متاسفانه خیلی از استان ها سیر صعودی پیدا کردن. چرا برگزاری آزمون و تجمع رو بی خطر میدونید.

سارا
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۹ ۸:۱۳ ب٫ظ

بچه ها این کمپین هزار نفر رو رد کرد …
همچنان تلاش کنید و لینک رو به اشتراک بگذارید .
اگر کانال و یا گروهی در تلگرام و اینستا میشناسید که مربوط به داوطلبان کنکوره یا مخاطب زیاد داره حتما باهاشون به اشتراک بگذارید .
زندگی ما بازیچه نیست که رومون ازمایش کنن ببینن ایا انجام پذیره یانه …
نذارین کسی فک کنه میتونه با زندگیتون بازی کنه …
همه ی ما یک سال تلاش کردیم خیلی ها از سال پیش پشت کنکورن و برنامه ریزی های خاص خودشونو داشتن … ولی لطفااااا توجه کنین که اگه امار مبتلاها بالاتر بره قطعا کسی اونقدری زنده نمیمونه تا دکترا بخونه …
تا به طور قطعی ایمن نباشیم کنکوری برگزار نخواهد شد . همین .
این لینک برای بچه های دکتراس . همه رای بدین .
https://www.farsnews.ir/my/c/22543

الهام
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۹ ۲:۴۹ ب٫ظ

دوستان الان حمایت ارشد۵۰۰۰شده پس چرا هیچ عکس العملی و اطلاعیه جدیدی نیست راجب تعویق.نکنه همون خرداد برگزار میشه

مدیریت
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۹ ۲:۱۲ ب٫ظ

سلام دوستان. عزیزانی که مخالف تعویق کنکور بودند، لطفا توجه کنید :
باور کنید یک ماه کنکور دیرتر برگزار بشه اتفاقی نمیفته. من، بشخصه قبلا برام فرقی نداشت که کنکور عقب بیفته یا نه ولی از اون روز بعد از به تعویق افتادن کنکورهای دیگه، علی الخصوص با توجه به این صحبت اخیر دکتر خدایی مبنی بر ارزیابی قرار دادن کنکور دکتری به عنوان نمونه و به عنوان اولین کنکور، خیلی ناراحت شدم از حرف ایشون. خواهش میکنم شما هم این حرف براتون مهم باشه. صراحتا بیان کردند که جان ماها براشون اهمیتی نداره. آخه کجای دنیا دیدید ۱۷۰ هزار انسان رو به عنوان پایلوت قرار بدن. قبول دارم واقعا طولانی شدن زمان کنکور خسته کننده شده، ولی به خاطر این تبعیض هم که شده، لطف کنید به کمپین ما بپیوندید… ممنون
https://www.farsnews.ir/my/c/22543

الهه
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۹ ۱:۵۴ ب٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/22543
بچه ها این لینک برای کنکور دکترا هست . یکم تا هزار تا مونده لطفا حمایت کنید

امروز
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۲ ب٫ظ

لینک خبرگزاری فارس جهت حمایت از کمپین تعویق ارشد و دکترا دوستان دکترا حمایت کنید تعداد بالا هست

https://www.farsnews.ir/my/c/22367

امروز
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

سلام لطفا به کمپین ارشد و دکترا بپیوندید .با هم ادغام شده و تعداد بالاتره دوستان کمک کنید

آقای خدایی، تحت هیچ شرایطی تبعیض و تحمیل نمیپذیریم
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۴ ب٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/22543
از همه دوستان و خانواده های داوطلبین دکتری خواهشمند است، که هر چه سریعتر به این کمپین در فارس من، برین و به تعویق دکتری رای بدین، تا هر چه زود تر این آزمون مثل آزمون دکتری پزشکی به تعویق بیفته. ما داوطلبین دکترا و خانواده هایمان، برای جان خودمان ارزش قایل هستیم و به هیچ وجه زیر بار تحمیلات سازمان سنجش نمیرویم. باید همانگونه که آزمون دکتری پزشکی به تیرماه افتاد، آزمون دکتری هم به اواسط تیرماه بیفته، تا با آرامش خاطر در آزمون شرکت کنیم. این لینک رو در همین امروز در همه گروهها قرار بدین. و به همه کسانی که میشناسین بگین که به این لینک رفته و به تعویق رای بدن.تا با رسیدن به ۱۰۰۰ رای طی روزهای آینده به صورت جدی از طریق سازمان سنجش پیگیری بشه و نتیجه نهایی تعویق به اواسط تیرماه رو بدن. انشاالله حتما به تعویق میفته. کوتاه نمی آییم. جان ما هم عزیزه آقای خداییییی…

Mail
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۴ ق٫ظ

دوستان توجه کنید توجه کنید
به این لینک برید و خواهشا هم کامنت بذارید هم رای بدید. ما شرایط ایمن و طبیعی برای برگزاری کنکور میخوایم. خواهشا حمایت کنید و همه جا این لینک را منتشر کنید.

شرایط ایمن مهم است پس لطفا زمان خاصی مثل تیر را تعیین نکنید اصلا!

https://www.farsnews.ir/my/c/23248

https://www.farsnews.ir/my/c/23248

الهام
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۹ ۹:۵۶ ق٫ظ

سلام دوستان لطفا لینک حمایت رو پخش کنید نیاز به امار حمایت بیشتری داریم.فعلا۸۷۷نفر حمایتکردیم

نه به تبعیض
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۹ ۸:۱۶ ق٫ظ

هیچ تجمعی ، هیچ آزمونی در خرداد نباید برگزار بشه.
شرایط برای همه باید یکسان باشه. هیچ فرقی نباید وجود داشته باشه.
دوستان همه جا پخش کنید (کانالها و گروه های تلگرام ، واتساپ و …). اعتراضمون رو باید اعلام کنیم.
در سایت سنجش ، در فارس من و …
https://www.farsnews.ir/my/c/22543

طرح پیشنهاد به جناب افای خایی
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۹ ۲:۳۳ ق٫ظ

سلام . بسیار متاسفم برای خودم که پایلوت طرح های ازمایشی آقایان خدایی و … شدم . ریسک بر روی جسم و روان داوطلبان دکتری که چه بسا شاید از برخی افراد هم مستعد و توانمند تر باشند . اقای خدایی شما هم به عنوان فرد مسوولی که در این بحران میخواهد به تمامی مسوولین ثابت گند که با هر شرایطی در صحنه حضور پیدا می کند ، پس بیایید هر روز به صورت ادواری در حوزه های آزمون با سایر داوطلبین قرار ملاقات عمومی بگذارید و نواقص و پیشنهادات و انتقادات داوطلبین را بابت طی سال های متمادی بطور مستقیم بشنوید ؟؟ آنگاه سایر مسئولین ، شما و ارباب رجوع مداری شما را پایلوت قرار دهند . چطور هست از خودتان شروع کنید .

الهه
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۹ ۰:۴۲ ق٫ظ

درخواست تغییر زمان آزمون دکتری به اواسط تیرماه توسط داوطلبان در فارس من متعلق به خبرگزاری فارس

https://www.farsnews.ir/my/c/22543

این کمپین داره به ۱۰۰۰ نفر میرسه حمایت کنیییییدد

سارا
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۴ ب٫ظ

بچه ها لطفا این لینک رو به اشتراک بگذارید و حمایت کنیید . لطفا برای سلامتی عزیزانتون ارزش قائل بشید
https://www.farsnews.ir/my/c/22543

الهام
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ ۹:۵۶ ب٫ظ

شما دوستان به کمپین خبرگذاری فارس من رای بدید و فعلا از این همه داوطلب دکترا فقط۸۲۰نفر حمایت کرده در حالی که ۴۰۰۰ارشد حمایت کرده ازمون خودشونو به تعویق بندازن

همراه
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ ۹:۰۹ ب٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/23248 دعوت برای حمایت از کمپین کنکور دکترای تخصصی ۹۹ را به تعویق بیاندازید

داوطلب آزمون دکتری
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ ۷:۱۰ ب٫ظ

سلام کرونا ویروس تو آفتاب و گرما و اشعه ماورابنفش در عرض چند ثانیه از بین میره خواهش میکنم آزمون دکتری را تا مرداد عقب بیندازید تا هوا خوب گرم و آفتاب مستقیم شود ساعت آزمون دکتری را هم ساعت ۱۰ صبح بیندازید تا هوا گرمتر شود.

سحر
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ ۶:۰۲ ب٫ظ

درخواست تغییر زمان آزمون دکتری به اواسط تیرماه توسط داوطلبان در فارس من متعلق به خبرگزاری فارس

https://www.farsnews.ir/my/c/22543

نرگس
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ ۳:۳۲ ب٫ظ

نمی فهمم چرا میخوان رو قشر نخبه و تحصیلکرده ارزیابی کنن برگزاری کنکور در شرایط کرونا رو

الهام
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ ۱:۴۴ ب٫ظ

سلام دوستان عزیز به ۷۲۰نفر رسیدم لطفا مشارکت کنید و امار حمایت رو ببرید بالا.ممنون

داوطلب دکتری هستیم، تحمیل نمیپذیریم
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ ۱:۱۰ ب٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/22543
از همه دوستان و خانواده های داوطلبین دکتری خواهشمند است، که هر چه سریعتر به این کمپین در فارس من، برین و به تعویق دکتری رای بدین، تا هر چه زود تر این آزمون مثل آزمون دکتری پزشکی به تعویق بیفته. ما داوطلبین دکترا و خانواده هایمان، برای جان خودمان ارزش قایل هستیم .

زهرا
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

درود و احترام. قبلا هم این فاصله ی ۱.۶۸ رعایت میشد. یعنی راه کار جدیدی اتخاذ نشده‌! بنظرم جوان های مردم و به کشتن ندن! مدرک دکترا بدون سلامتی ارزش نداره! توروخدا روی جوان های مردم ازمایش نکنید. آزمون و مرداد یا شهریور برگزار کنید! اتفاق خاصی نمیفته!

Aboulfazl
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

متاسفانه انگار جون کسی براشون مهم نیست. اگه مهم بود که مینداختن عقب.

اکرم
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ ۹:۵۲ ق٫ظ

به دوستان عزیز
لطفا حمایت کنید الان کارشناسی ارشد نزدیک ۳۰۰۰حمایت دارن ما فقط۷۰۰خواهش می کنم حمایت کنید

⭐⭐ لطفا بخوونین پیامم رو. ⭐⭐
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ ۶:۲۸ ق٫ظ

دوستان ، حتما حتما اینجا برید و رای بدید.

https://www.farsnews.ir/my/c/22543

در تمام گروه های تلگرامی و واتساپ و … همه جا نشر بدین این لینک رو تا همه برن رای بدن.
اگر یه حرکت عظیم صورت بگیره ، قطعا جلوی این تبعیض گرفته میشه. عجله کنید.
همه چی دست خودمونه.

چرا آزمون دکتری
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ ۲:۴۷ ق٫ظ

مسابقات بزرگ ورزش جهانی تعطیل شده و شما نمی خواهید آزمون دکتری را دو ماه عقب بیاندازید
چرااااااااااااااااااااامثلا مرداد اگه آزمون دکتری برقرار شه چی میششههههههههه
برای جان مردم هم تصمیم می گیرید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چرا آزمون دکتری
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ ۲:۳۹ ق٫ظ

سر جلسه اگه یکی سرفه کنه یک مراقب یا یه داوطلب .!!!!!!!!!!!!خوب آزمون و عقب بندازید تو مرداد هوا گرمه میشه پنجره باز کرد کولر روشن کرد و از همه مهمتر انتقال کرونا به خاطر گرمی هوا کمتره الان همه کشورها مردم جرات ندارن از خونه بیرون بیان بعد شما تو ٩ خرداد یک ماه دیگه می خواهید آزمون دکتری بر قرار کنید حتما وضعیت باید مثل انگلیس و ایتالیا و اسپانیا شود خوب اجازه دهید تا مرداد شود ، هوا خوب گرم شود و شاید تو این مدت واکسنشم کشف شود به داوطلبین دکتری اجحاف نکنید .

منتقد ناراحت دکتری
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ ۲:۳۲ ق٫ظ

حالا دو ما عقب بیافته تو مرداد بر گزار شه اوایل مرداد هم هوا گرم میشه و هم شاید تا اون موقع واکسنش کشف بشه کلی داوطلب از شهرستان و روستا باید بیاییم به مراکز استانها مسافرخونه بگیریم خونه أقوام بریم خوب کمی با تاخیر برگزار کنید امتحان مدارس هم عقب افتاده امتحان دانشگاه افتاده تو مرداد فقط داوطلبای دکتری باید کرونایی شوند خوب تو مرداد آزمون برقرار شه چه اتفاقی میافته هر داوطلب حداقل یه خانواده ۴ نفره داره با مراقبین حساب کنید و فامیل و مسافرخونه و اتوبوس و تاکسی بین شهری ، چه فاجعه ای از انتقال کرونا خواهیم داشت واقعا با کمی صبر ، گر صبر کنی زغوره حلوا سازیم

معترض
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ ۲:۲۴ ق٫ظ

۸۳هزار مبتلا به کرونا داریم حداقل بندازید تو تیر و مرداد که هوا گرمتر بشه چه عجله ای هست که همه داوطلبین کنکور دکتری را مبتلا به کرونا کنید حالا اگه آزمون عقب بیافتد مگه چه اتفاقی می افتد حتما با یک دستکش مراقب می خواهد همه داوطلبین را جستجوی بدنی کند و قشنگ انتقال کرونا دهد خوب بندازید آزمون و عقب تر تا هوا گرم تر شود و بعد هم تو محیط باز تو حیاط دانشگاهها آزمون بگیرید اما سقف بزنید که هوا باز باشد و آفتاب نخورد

ساناز
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ ۲:۲۱ ق٫ظ

این همه شوک و استرس کافی نیست
تمام سال ۹۸ شوک و استرس بود
از بهمن ماه شیوع کرونا کلی استرس برای تاریخ ازمون
تمام دنیا به مدت یکسال دانشگاه مدارس به تعویق انداخته
واقعا دغدغه اصلی الان باید کنکور باشه
یا سلامت ملت

دکتری
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ ۲:۱۸ ق٫ظ

به نظر باید آزمون دکتری به ماه تیر تغییر یابد تا هوا گرم تر شود و احتمال انتقال کرونا کمتر شود از طرف دیگر ٩ خرداد یک هفته بعد ماه رمضون است و برای کسانی که روزه می گیرند ظلم بزرگی هست

محمدرضا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۹:۳۴ ب٫ظ

دوستان تصمیم گیرنده ستاد مبارزه با کروناهستش نه سنجش

اکرم
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۹:۱۹ ب٫ظ

به پری
دوستان اگه مخالف زمان کنکورید لطفا رای بدید تو خبرگزاری فارس.خواهش می کنم به همه بگید تو این شرایط بعد رمضان یک ماه هم به ما وقت بدن تا بتونیم خونده هامونو جمع کنیم با استرس و فشار روحی نمیشد درس خوند که

pari
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۸:۱۸ ب٫ظ

این اقا خبر دارن منی که از روستا پا میشم میرم تو معرض چه خطری هستم. حداقل باید پنج تا ماشین عوض کنم تا برسم مرکز استان از اونجام تا حوزه بماند
چن نفر مث من هستن که تو روستاهای دور افتاده برا ازمون میرن
تو همین روستای ما سه چار نفر هستیم
خودمون که هیچ برا بقیه هم بدبختی میشیم
تازه باید روز قبلش بریم خونه یکی از اقوام بمونیم شبشو با این شرایط من بمیرمم روم نمیشه خونه کسی برم و اصلا هم میترسم
فردا مشکلی هم برا اونا پیش نیارم
این شرایط باشه من ازمون نمیدم

اسمان
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۸:۱۷ ب٫ظ

جالبه!اگه به قول خودشون شرایط عادی شده،چرا درخواستهای خود سنجش به صورت الکترونیکی هست؟مگه خون شما رنگین تره؟ خودتون نوشتین جهت پیشگیری از شیوع کرونا درخواستها الکترونیکی انجام میشه.خب اونم با رعایت فاصله اجتماعی انجام بدید.واقعا که! متاسفم.

اکرم
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۷:۴۴ ب٫ظ

دوستان شما همچنان رای بدین تا به۵۰۰۰۰رای برسه چون تصمیم نهایی رو ستاد مبارزه با کرونا میگیره نه سنجش

خدایا خودت کمک کن.
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۷:۲۷ ب٫ظ

✅ برگزاری آزمون دکتری ۹۹ در زمان مقرر

رئیس سازمان سنجش گفت: کنکور دکتری و کارشناسی ارشد بر اساس برنامه زمان بندی شده، برگزار می‌شوند.

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره آخرین تصمیمات سازمان سنجش برای برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته ۹۹ و همچنین کنکور دکتری ۹۹ اظهار کرد: دو کنکور دکتری در تاریخ ۹ خرداد و کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته در تاریخ ۲۲ و ۲۳ خرداد برگزار می‌شود.

رئیس سازمان سنجش درباره تعویق آزمون کارشناسان رسمی دادگستری بیان کرد: علت این تعویق درخواست خود قوه قضائیه بود اما سازمان سنجش با برگزاری آن مشکلی نداشت. زمان برگزاری این آزمون هم بعد از هماهنگی با قوه قضائیه متعاقبا اعلام می‌شود.

خدایی تصریح کرد: باتوجه به عادی شدن شرایط کشور چرا باید دو کنکور ارشدو دکتری به تعویق بیفتد.

داوطلب
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۷:۰۱ ب٫ظ

یه سری از دوستان الویتشون اینه که کنکورو بدن چون اگه ندن باید برن سربازی .
ماهم الویتمون اینه کنکور تو این شرایط باعث میشه اونقدری زنده نمونیم که بتونیم نتیجه ی تلاشمونو ببینیم . پس جوری رفتار نکنید انگار ماها خودخواهیم . ما داریم از سلامتیه خودمون دفاع میکنیم چون اینطور که معلومه برای بقیه سلامتیه ما بی ارزشه .

دنیا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۶:۵۹ ب٫ظ

دوستان همگی ازکمپین حمایت کنید به سنجش پیام بدید و درخواست تعویق آزمون بدین ماها و بچه های پزشکی چ فرقی باهم داریم اونا تیرماه باشه و ما خرداد ،نکنه میخوان ببینن از ماها چند نفر تلفات داره بعد روی برگزاری آزمون پزشکی تصمیم بگیرن ؟خواهشن همه حمایت کنید فقط حرف نباشیم در عمل انجام بدیم تا حقمونو بگیریم

مهدی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۸:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  دنیا

احسنت. دقیقا ما چه فرقی با اونا داریم؟

داوطلب
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۶:۵۷ ب٫ظ

اگه شرایط کشور بهتر شده دکترای وزارت بهداشت رو چرا عقب انداختن ? پس حتما نشده دیگه .
بچه ها این لینک رو به اشتراک بگذارین تا پیگیری کنن . کسی براش سلامتیه ما مهم نیست . خودمون باید به فکر خودمون باشیم .
لطفا فکر نکنید رعایت نکات بهداشتی توی یه محیط سر بسته با سیلی از ادما امکان پذیره . لطفااا خودتونو گول نزنید که حالا بریم چی میشه مگه ، ما نمیگیریم . زندگی ادما شوخی بردار نیست.
***برین توی این لینک و حمایت کنید تا فکر نکنن میتونن مارو موش ازمایشگاهیی کنن ***
https://www.farsnews.ir/my/c/22543

!!!
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۶:۳۴ ب٫ظ

دوستان دیگه به نظرم کمپین و اینا فایده ای نداره. دکتر خدایی همین الان گفتند که با توجه به بهتر شدن شرایط کشور چرا کنکور دکتری و ارشد باید به تعویق بیفتد.

داوطلب مهندسی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۶:۳۳ ب٫ظ

یکی دوساله که گلوی مارو با حد نصاب و ظرفیت خالی نگهداشتن بر خلاف قوانین واضح و مشخص بریده ن، انتظار جرکت درستی ازینها ندارم من.
بازم صد رحمت به وزارت بهداشت. هم تکمیل ظرفیت زد و هم ظاهرا هم که شده باشه سلامتی را اولویت قرار داده آزمونشو به تعویق انداخت. من خودم اماده امتحانم. برگزار نشه هم مشکی ندارم. چون نه دکترا آش دهن سوزیه نه اینکه کاری براش هست. از روی علاقه میخونم. یه ماه بعد .. دوماه بعد … هر موقع شد. از سلامتی چیزی بالاتر نیست. والا این چند ساله هم دیدم کیا با چه کیفیت پایینی دارن دکترا میخونن و افاضات هم میکن … هین افراد حتی باعث سرخوردگی دانشجویان لایق دکترا هم شده ان. دانشگاههای پولی و رانت و … کافیه دوستاتون دانشجو باشن تا واقعیات رو ازشون بشنوید.

اولویت اول به سلامتیتون بدید و نه چیز دیگر. هم اینکه از قبل بسنجید که فی الحال چه چیزی رو با چه چیزی دیگری میخوایین معامله کنین.این مسیله شوخی نیست/
بدرود

لطفا زمان آزمون دکتری را به تابستان تغییر دهید.
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۶:۱۳ ب٫ظ

دوستان لطفا همه از بخش ارسال درخواست به سازمان سنجش پیام بدیم و اعتراض خودمونو به گوش ریاست سازمان برسونیم.

علی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۶:۱۳ ب٫ظ

سلام.‌اینطوری که نمیشه هرکی بگه زمان آزمون ما را عوض کنن. بالاخره یک آزمون باید اول باشه. چه فرقی داره اخه. ضمن اینکه بعدا زمان مصاحبه و ازمون زبان هم بهم می ریزه. دوستان یکم به این مسئله دقت کنید تا اینطوری تا آخر تیر امکان برگزاری حتی آزمون زبان هم نیست. ضمن اینکه یکی مثل من برنامه ریزی داشته. الان من دفترچه اعزام به خدمت برای تیرماه دارم با این اصرار دوستان و خودپسندی شون باید کلا قید آزمونهای اصلی دکترا و زبان را بزنم. یکم همگانی تر فک کنید. این شرایط برای همه است چه کنکور وزارت بهداشت چه کنکور وزارت علوم.

مهشید
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۶:۱۰ ب٫ظ

اونوقت ایشون خودشون میتونن چهار ساعت دستکش دست کنن و آزمون بدن؟!

علی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۹:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهشید

منم مثل بقیه و در شرایط مشابه بقیه ازمون میدم. پس شرایط برای همه یکسان است. ما هم مثل بقیه از دستکش و ماسک کلافه میشیم ولی چاره چیه؟

آبی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۶:۰۸ ب٫ظ

قطعا ازمون ۹ خرداد هست طبق اطلاعیه امروز سنجش که در سایت قرار داده

ندا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  آبی

انشالله در زمان مقرر برقرار بشه

آینده نگری = علاج قبل از وقوع
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۶:۰۱ ب٫ظ

رعایت فاصله گذاری اجتماعی یعنی:
ممنوعیت تجمع بیش از ۲ نفر در یک مکان.
کادر درمانی با رعایت تمام و کمال پروتکل حتی بهداشتی تر از خود پروتکل! باز هم دارن مبتلا میشن و از میان میرن! مکان آزمون استریل تر از بیمارستان که نمیشه!
نیازی به پایلوت قرار دادن آزمون دکتری برای وصول نتیجه کشوری نیست، از قبل نتیجه معلومه!!!

!!!
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۶:۰۱ ب٫ظ

دوستان چطور میشه به وزارت بهداشت پیام داد؟

جان ما هم مثل دکتری پزشکی عزیزه آقای خدایی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۵:۵۹ ب٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/22543
از همه دوستان و خانواده های داوطلبین دکتری خواهشمند است، که هر چه سریعتر به این کمپین در فارس من، برین و به تعویق دکتری رای بدین، تا هر چه زود تر این آزمون مثل آزمون دکتری پزشکی به تعویق بیفته. ما داوطلبین دکترا و خانواده هایمان، برای جان خودمان ارزش قایل هستیم و به هیچ وجه زیر بار تحمیلات سازمان سنجش نمیرویم. باید همانگونه که آزمون دکتری پزشکی به تیرماه افتاد، آزمون دکتری هم به اواسط تیرماه بیفته، تا با آرامش خاطر در آزمون شرکت کنیم. این لینک رو در همین امروز در همه گروهها قرار بدین. و به همه کسانی که میشناسین بگین که به این لینک رفته و به تعویق رای بدن.تا با رسیدن به ۱۰۰۰ رای طی روزهای آینده به صورت جدی از طریق سازمان سنجش پیگیری بشه و نتیجه نهایی تعویق به اواسط تیرماه رو بدن. انشاالله حتما به تعویق میفته. جان ما هم مثل داوطلبین دکتری پزشکی، عزیزه. حواست باشه آقای خداییییییی

مینو
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۵:۵۵ ب٫ظ

خدا فقط بهمون رحم کنه،من که از کمپین خبرگزاری حمایت کردم ولی هنوز خیلی مونده به ۱۰۰۰ برسه

آینده نگری = علاج قبل از وقوع
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۵:۵۳ ب٫ظ

ما باقیمانده نسلی هستیم که هر چی فریاد زدیم همه بچه های نخبه رو تو یک اتوبوس نشونین نفرستین اردو! کسی نشنید و اهمیتی نداد! اون موقع هم خیلی ها اظهار نظر کردن و گفتن با تمهیداتی که اندیشیده ایم دیگه خطری نداره و نمیشه برخی نخبگان رو از حق سفر گروهی منع کرد.
الان هم هشدار می دهیم! در شرایط پر ریسک کرونایی همه داوطلبان دکتری را در عرض یک روز در معرض خطر ابتلا قرار می دهید!!!
(این صفحه وصیتی برای آیندگان شد).

سایه
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۵:۴۶ ب٫ظ

آقا برای من ی سوال پیش اومده, خوبه ک آمار درسی هست ک توی تمام گروه ها ازش سوال میاد و تصمیم گیرندگان وزارت علوم هم ماشالله همه دکترا دارن, میشه ی بار دیگه ب نمودار زنگوله ای یا نرمال نگاه کنن… نمودار نرمال مگه متقارن نیست? آزمونی ک قرار بوده ۹ اسفند برگزار شه و اون نمودار تازه داشته رشد میکرده و ب یک صدم ارتفاع الانشم نرسیده بوده چطوری برگزاری کنکور اون موقع خطر داشته ولی الان ک توی پیک هستیم بی خطر شده? درصد کشندگی بیماری کم شده? ک نشده …. واسه بیماری واکسن و دارو کشف شده? ک نشده… روش محافظت خارق العاده ای امتحان شده و جواب داده ک اینا میخان ازش استفاده کنن? ک نشده وگرنه ازمون های بین المللی برگزار میشد…. اگر قرار بود ازمون در شرایط مشابه ۸ اسفند باشه با فرض اینکه آمار داره نزولی میشه ک نمیشه باید ازمون در تیرماه برگزار میشد ک اونم تاره میشد آزمون در شرایط برابر با ۹ اسفند(تعجب)
ب نظرم پشت کارهای اینها اصلا بررسی و فکر نیست و فقط کپی کاری و تقلید بدون فکر هست…. متاسفم برای وزارت خونه ای ک باید نماد هوشمندی باشه و شده این….

بهاره
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۵:۴۴ ب٫ظ

چه سخنی ست!!!!!! مگر می شود با ماسک و دستکش!!!!
من درک نمی کنم ما همه زندگی مان کتاب خواندیم مدرسه رفتیم دانشگاه و ارشد …حالا آزمون تخصصی دکتری با کدام تمرکز ??!!!! اگر آنقدر این ویروس، شناس بود که درمان داشت.پروتکل هم پیشکش خودتان

داوطلب
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۵:۴۳ ب٫ظ

ماها موش ازمایشگاهی هستیم ???
اگه با رعایتتتتهههه فاصلههههه ی فلاان قابل انجامه پس ازمون وزارت بهداشتم قابل انجامه . ولی گویا نه . روی ما قراره ازمایش کنین ببینین آیا اینا میمیرن یانه

سحر
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۵:۳۲ ب٫ظ

این کار وزارت علوم نمود واقعی الگوریتم “راه حل کثیف” در رشته کامپیوتره, اینقدر ازمون و خطا می کنیم و بچه های بیگناه ک فقط میخوان کنکور دکتری بدن و در معرض خطر جدی قرار میدیم ک بالاخره ی اتفاقی بیفته….
خوشم میاد ک این راه حل های بدیع به ذهن هیچ برگزار کننده آزمون دیگه ای در سرتاسر این جهان پهناور نمیرسه و فقط ب این آقایون بی فکر الهام میشه…. شده حکایت ضربدرهاشون روی صندلی های اتوبوس واسه رعایت فاصله گذاری هاشون‍♀️‍♀️‍♀️…
خدا ب ما صبر بده و ب اینها عقل….

الهام
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۵:۳۱ ب٫ظ

دوستان متاسفانه داوطلبین دکتری متحد نیستن الان داوطلبین ارشد تو کمپین حمایت می کنم خبرگذاری فارس۲۰۰۰رو رد کردن ما هنوز فقط۵۱۷رای دادیم.لطفا جدی پیگیر باشید و رای بدید

نگار
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۹ ۵:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  الهام

ادرس کمپین رو لطف میکنید بفرمایید

شایان
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۵:۲۹ ب٫ظ

عجب بخدا. انگار بحث فقط همین فاصله ی صندلیاس!
یکی تو روستاست… چند صد کیلومتر باید بیاد. ماشین. اتوبوس. اقامت. غذایی که بیرون باید بخوره. ممکنه برگرده همین ویروس رو منتقل کنه به خانواده… چه اشکال داره مرداد برگزار کنن. روند مصاحبه بیشتر طول بکشه اصلا کلاسا آبان شروع شن. چرا باید وارد این بازی بشیم؟ چرا با جون خودمون معامله کنیم؟ بگیم بریم حالا آزمون بدیم توکل به خدا!؟ وزرات علوم بابا بفهمین بحث جون آدماست… با ریسک و اما و اگر نمیشه… با کلی استرس و دلهره سر آزمون، به نظرتون میشه نتیجه گرفت؟

ناشناس
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۵:۲۳ ب٫ظ

سلام لطفا زمان آزمون رو به تعویق بندازین
ما خانواده و بچه داریم
اصلا زمان آزمون ما آرامش نخواهیم داشت و هم آزمون رو نمی تونیم درست بدیم هم خدایی نکرده بیمار بشیم کی جوابگو خواهد بود ؟

!!!
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۵:۲۳ ب٫ظ

بابا به خدا ۹ اسفند هنوز خیلی از استان ها خبری نبود کاش همون موقع برگزار میکردن.

علی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۵:۲۱ ب٫ظ

کنکور امسال بدتر از کنکورهای گذشته خواهد شد، جای تاسفه که به جای پیشرفت، هر عاملی باعث سواستفاده یه عده از افراد میشه، من پارسال حسابی برا کنکور خوندم و با تعویق کنکور دیگه حس میکنم نتایج هم دست خودمون نخواهد بود، به هر حال امیدوارم بابت سلامتی افراد هم که شده عاقلانه تصمیم بگیرن

فردوس کاظمی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۵:۲۰ ب٫ظ

ما شدیم موش ازمایشگاهی تا از این طریق تجربه کسب کنید اکر ازمون چند هفته انطرف تر باشه هیج مشکلی پیش نمیاد حداقل تلاشتون رو کردید
ما خوشمون نمیاد عقب بیفته تحقیق آزمایشی انجام میدید
متاسفم برای ابر مردان ایرانی که تصمیم نادرست اون هم به این اسانی میگیرند؟ چرا وزارت بهداشت اول امتحان نمیکنه اکر این کار خوبه واقعا شما کی هستید؟ و دنبال چی هستید
احساس خوبی نیست

داوطلب
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۵:۱۹ ب٫ظ

لطفا تاریخ آزمون رو تغییر بدین خیلیا‌ شهر سکونت وشهر جلسه ازمونشون فرق میکنه

الهام
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۵:۱۱ ب٫ظ

سلام دوستان اگه میخواید ازمون دکتری هم بره اواسط تیر برگزار بشه از کمپین خبرگذاری فارس من حمایت کنید چون الان دکتر خدایی نوشته اولین دستور العمل رو روی داوطلبین دکتری اجرا می کنیم در نهم خرداد چرا قربانی اول ما باشیم.وزارت بهداشت اکه این بیماری خطر نداره چرا ازمون خودشو مرداد و تیر برگزا. میکنه

گندم
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۵:۰۷ ب٫ظ

ففط یاد روزی میفتم که خیلی سریع و بدون هیچ توضیح اضافه ای، انتخابات دور دوم مجلس یکباره از۲۸ فروردین به۲۱شهریور منتقل شد!

sama
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۳:۴۱ ب٫ظ

خود وزارت بهداشت ازمونشو عقب انداخته اونوقت علوم رو حرفش پافشاری داره
همین آدمو نگرانتر میکنه
کاش v.behdasht یه اس هم بده به وزارت علوم، شرایطو براش توضیح بده حداقل:)

!!!
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۶:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  sama

دلشون که برای ما نسوخته… واقعا این حرفشون راجع به ارزیابی، استرسمون رو بیشتر میکنه

شهرزاد
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۳:۳۷ ب٫ظ

دوستان آزمون ما رو نمیتونن به تعویق بندازن، چون آزمون ارشد اواخر خرداد هست و آزمون سراسری اوایل تیر برگزار میشه. دیگه شانس ما همین بوده. یا می میریم یا زنده می مونیم. جوجه ها هم به همین بد شانسی خوردن و به خاطر نبود غلات زنده زنده خاک شدن.

داوطلب
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  شهرزاد

واقعا بخاطر نبود غلات بوده

محمدرضا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۹:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

به خاطرازدیاد جو هستش

فریده
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۳:۲۸ ب٫ظ

امکان ثبت نام مجدد برای آزمون دکتری نیست؟ من جا موندم از ثبت نام، گفته بودن فرصت مجدد میدن، پس چرا اطلاعیه نمیزنن؟

علی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۵:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  فریده

شما جا موندین یا میخواین محترمانه زرنگی کنین؟

ندا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

لایک

!!!
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۷:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  فریده

جالبه… ما که ثبت نام کردیم و کلی هم خوندیم، موندیم چطوری بریم امتحان بدیم بعد شما به فکر ثبت نام مجدد هستید؟

دریا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۳:۲۸ ب٫ظ

ما موش آزمایشگاهی هستیم دارن رو ما شرایط رو امتحان می کنن تا آگه خوب پیش رفت که چه بهتر کنکور سراسری و وزارت بهداشت هم امتحاناشو برگزار می کنه، خلاصه اینکه ما این وسط داریم به فنا می ریم اینم نتیجه اون همه زحمت کشیدن؛سر دو راهی مرگ و زندگی واقعا که.واقعا که

پریا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  دریا

دقیقا دیگه نمیگن ماهم آدمیم ،خانواده داریم بچه کوچیک داریم،۱۹سال درس خوندیم همش با بدبختی و نصف مقاطع با مشکلات خاص خودش اینم نور علی نور،یکی نیست بگه اول وزارت بهداشتیا امتحان بدن اونا رو ملاک ارزیابی قرا. بدن چرا همه سنگ ها زیر پای ماست

مریم
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  دریا

خب باید از حق خودمون دفاع کنیم… چطور وزارت بهداشت به تعویق انداخت!

نیلی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۳:۲۲ ب٫ظ

نمیدونم چرا اساتید پشت دانجویان در نمیان و اعلام نمیکنند حاضر به گرفتن امتحان نیستند هر برگه امتحانی برای خودشون و خانواده خودشون هم خطرناکه . چقدر جایگاه اساتید پایین رفته اونم کسانی که مثلا کرسی استادی دکتری رو دارند ….

احمد
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۳:۲۲ ب٫ظ

اومدیم و افراد تو سامانه اطلاعات غلط دادن ک حتما اینکارو میکنن اومدیم و طرف هنوز علائمش بروز نکرده ک بخواد بگه کی میخواد جواب اون افرادی ک سرجلسه مبتلا میشن رو بده کی مسولیت قبول میکنه؟

احمد
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۳:۲۰ ب٫ظ

فقط ازمونا وزارت علوم رو میشه با فاصله گذاری برگزار کرد بقیه رو نمیشد؟ با بچه طرفید؟

نیلی
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۳:۱۹ ب٫ظ

دانشگاهی که با آزمون حضوری جان دانشجویان و به خطر بیاندازد خاءن به علم و دانشجو است .

فقط تعویق دکتری به اواسط تیرماه، تحمیل نمیپذیریم.
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۳:۱۵ ب٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/22543
از همه دوستان و خانواده های داوطلبین دکتری خواهشمند است، که هر چه سریعتر به این کمپین در فارس من، برین و به تعویق دکتری رای بدین، تا هر چه زود تر این آزمون مثل آزمون دکتری پزشکی به تعویق بیفته. ما داوطلبین دکترا و خانواده هایمان، برای جان خودمان ارزش قایل هستیم و به هیچ وجه زیر بار تحمیلات سازمان سنجش نمیرویم. باید همانگونه که آزمون دکتری پزشکی به تیرماه افتاد، آزمون دکتری هم به اواسط تیرماه بیفته، تا با آرامش خاطر در آزمون شرکت کنیم. این لینک رو در همین امروز در همه گروهها قرار بدین. و به همه کسانی که میشناسین بگین که به این لینک رفته و به تعویق رای بدن.تا با رسیدن به ۱۰۰۰ رای طی روزهای آینده به صورت جدی از طریق سازمان سنجش پیگیری بشه و نتیجه نهایی تعویق به اواسط تیرماه رو بدن. انشاالله حتما به تعویق خواهد افتاد، چون شرایط بسیار بد است.

دکتری-شهریور
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۶:۲۱ ب٫ظ

سلام دوست عزیز….حتی با تیر ماه هم مخالفم باید بزارن شهریور، این ویروس هم که هی وارد یک فاز جدید میشه، لطفااااااااااااااااا شهریور باشه.

وزارت بهداشت حافظ سلامتی همه ؟؟؟؟
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۲:۰۳ ب٫ظ

سلام من هم کاملا موافقم پایلوت آزمون دکتری ؟؟؟یعنی به سلامتی داوطلبان در حالت ریسک بازی میشود ؟؟ چرا آزمون را به تعویق نمی اندازند و از ترم بهمن دانشجوی مقطع دکتری بگیرند ؟؟؟ چرا وزارت بهداشت آزمون های خود را پایلوت قرار نداده است ؟؟؟

تبصیض - پایلوت ازمون دکتری
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۵۰ ب٫ظ

سلام چطور به عنوان اولین آزمون حضوری ، آزمون دکتری را به عنوان پایلوت قرار داده اند و در نهم خرداد برگزار می کنند تا نتایج آزمایش را بدست آورند ، اما خود وزارت بهداشت آزمون های خود را به تعویق انداخته و پایلوت قرار نداده است . عجب ؟؟؟؟

سارا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۴۷ ب٫ظ

بچه ها آقای خدایی میخان ما رو رسما به درک واصل کنن

محمد
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۴۲ ب٫ظ

واقعا تاسف داره. مگه فقط قضیه فاصله سر جلسه امتحانه. مایی که باید هفت ساعت تو راه باشیم تا به مرکز استان برسیم و مجبوریم شب اسکان بگیریم با این وضع هتلها. تکلیف چیه. چرا سلامتی این همه داوطلب واستون مهم نیست. پیشگیری بهتر از درمانه. نذارین مثل قضیه سیم کارتها و اونهمه تجمع بشه. چین حتی بعد چندماه که کنترل کرده همه ازموناشو لغو کرده. حداقل بذارین مرداد ماه.

محمد
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۳۶ ب٫ظ

دوستان عزیز اطلاعیه قبلی رو از قسمت مطلب ویژه برداشتن . احتمالا میخوان اطلاعیه جدید بزنن. منتظر باشید

سارا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۲۹ ب٫ظ

یه حسی بهم میگه واسه ما هم به تعویق میفته

محمد
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۲۸ ب٫ظ

احتمال خیلی زیاد ازمون خودمون هم به تعویق میفته انشالله . تو سایت سنجش یه اتفاقاتی داره میفته. البته اطلاعیه قبلی رو به اشتباه مجددا زدن. ولی امیدواریم اینا هم سر عقل بیان

مهسا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

اطلاعیه قبلیه ولی تاریخش جدیده ماله امروزه احتمالا تصمیمشونو گرفتن. چطور میشه به سنجش اعتراض داد؟

داوطلب
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

خدا کنه

الهه
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۲۸ ب٫ظ

واقعا برای وزارت علوم بینهایت متاسفم

Maria
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۲۷ ب٫ظ

دوستان، سنجش اطلاعیه زده زمان آزمون ۹ خرداده. زمان برگزاری آزمون تغییری نکرده.

زهره- معماری
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  Maria

متنش مشابه متن ۲۵ اسفند هست. احتمالاً میخوان اطلاعیه جدید بارگذاری کنند. شاید همون نهم باشه ولی به این تکرار متن نمیشه استناد کرد

Maria
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهره- معماری

بله، همچنان باید منتظر بمونیم ..

زینب سادات
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  Maria

متن اطلاعیه بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا در تاریخ ۱۵ اسفند ۹۸ هستش. مطلب جدیدی نیست. چون ستاد کرونا مصوبه جدیدی نداشته فعلا. احتمالا تغییراتی در راهه

زهرا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۹:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  Maria

انشالله تغییر نکنه…

رها
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۲۴ ب٫ظ

امکان نداره ، من یک ساعت ماسک میزنم دیگه نمیتونم نفس بکشم، انگار دارم خفه میشم
مگه میشه با ماسک و دستکش امتحان داد ، اونم کنکور دکترا

زهرا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۲۱ ب٫ظ

امکان نداره ، من یک ساعت ماسک میزنم دیگه نمیتونم نفس بکشم انگار دارم خفه میشم ، مگه میشه با ماسک و دستکش امتحان داد ، اونم کنکور دکترا

الهه
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۲۰ ب٫ظ

من فقط خنده ام گرفته. خییییییییییییلی مسخرست

معصوم
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۱۷ ب٫ظ

مگه ما موش آزمایشگاهی شما هستیم؟؟؟ اولین آزمون وزارت بهداشت ۵ تیره! ما یک ماه زودتر؟؟ چی رو میخواین ثابت کنین؟؟

رضا
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۱۶ ب٫ظ

بچه های وزارت بهداشت خونشون رنگین تره؟؟؟ آقای خدایی که دوست داشت همون ۹ اسفند برگزار میکرد شرشو میکند. آخه مگه با ترس و لرز و ماسک میشه آزمون داد؟ عجب …

I
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۱۴ ب٫ظ

مجبور هستن واقعا؟!

......
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱:۰۱ ب٫ظ

عجب

ف
اردیبهشت ۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

من واقعا نمیفهمم! دلیل اینکه این همه اصرار دارند تو این شرایط برگزار کنن چیه؟!
خیلی راحت کنکورو تعویق بندازین و تو اعلام سریع نتایجش اصرار کنن!!
حتما و حتما باید حداقل یک ماه بین کنکور و زمان اعلام نتایجش فاصله باشه؟! واقعا میتونن تو یه هفته نتایجو اعلام کنن! دیگه این همه مشکل نداره که….