موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

مدرک زبان؛ دغدغه جدید داوطلبان و دانشجویان دوره دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

با شیوع کرونا و عدم برگزاری آزمون‌های زبان انگلیسی از اسفند ماه 98، بسیاری داوطلبان و نیز دانشجویان دوره دکتری با معضل گرفتن مدرک زبان مواجه شده‌اند.

به گزارش پی اچ دی تست، کنکور دکتری 99 که مقرر بود 9 اسفند ماه سال گذشته برگزار شود، به 26 تیر ماه 1399 موکول شد. تعویق آزمون تبعات مختلفی داشت که قبلاً در این خصوص و راهکارهای پیشنهادی برای مدت باقی مانده تا کنکور صحبت کرده ایم (کلیک کنید). اما موضوع مهم دیگری نیز این روزها ذهن داوطلبان داوطلبان را به خود مشغول کرده است؛ مدرک زبان.

علاوه بر سؤالاتی که ممکن است به زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری پرسیده شود، داشتن مدرک زبان نیز در مصاحبه امتیازآور است. به همین علت بسیاری داوطلبان تلاش می‌کنند قبل از حضور در مصاحبه دکتری، مدرک زبان بگیرند. اما امسال کرونا شرایط متفاوتی رقم زده است.

علاوه بر داوطلبان، دانشجویان دوره دکتری نیز ملزم هستند تا قبل از آزمون جامع (و یا قبل از دفاع از رساله دکتری در صورت موافقت دانشگاه‌ها) نسبت به ارائه مدرک زبان اقدام نمایند که شرایط موجود این دانشجویان را نیز با مشکل مواجه کرده است.

چرا اخذ مدرک زبان در شرایط کرونا به یک چالش تبدیل شده است؟

نکته اول این است که تمامی مدارک آزمون‌های زبان ملی و بین‌المللی دو سال اعتبار دارند. با توجه به تعویق برگزاری کنکور دکتری، طبیعتاً زمان مصاحبه دکتری 99 نیز به تأخیر افتاده است. در نتیجه، این تأخیر ممکن است منجر به تمام شدن اعتبار مدرک زبان برخی داوطلبان آزمون گردد.

نکته دوم این است که شیوع کرونا یک اتفاق غیرمنتظره بود. بسیاری داوطلبان ترجیح می‌دهند تا زمان برگزاری کنکور، تمرکز خود را بر دروس آزمون بگذارند و پس از آن بر خواندن زبان متمرکز شده و نسبت به شرکت در آزمون زبان اقدام کنند. برخی دانشجویان دکتری نیز زمان‌بندی خود را بر شرکت در آزمون زبان از اسفند 98 به بعد قرار داده بودند. اما با توجه به شیوع کرونا، از اسفند ماه هنوز هیچ آزمون زبانی برگزار نشده و حتی تقویم آزمون MSRT سال 99، زمان‌بندی آزمون تولیمو در سال جاری و نیز آزمون زبان دانشگاه تهران اعلام نشده‌ است. اولین آزمون EPT سال 99 نیز که قرار است 9 خرداد برگزار شود همچنان ممکن است به تعویق بیفتد.

علاوه بر این، برگزاری آزمون‌های بین‌المللی همچنان متوقف است؛ کما این که هزینه بالای این آزمون‌ها، بسیاری دانشجویان و داوطلبان را از شرکت در آن‌ها منصرف می‌کند.

با توجه به شرایط فوق، گرفتن مدرک زبان برای داوطلبان و دانشجویان دکتری به چالشی جدید تبدیل شده است. اگر درمورد داوطلبان دوره دکتری این موضوع را الزام‌آور ندانیم (کما این که نگرفتن مدرک زبان به معنای از دست دادن امتیاز آن در مصاحبه است)، اما درخصوص دانشجویان دکتری این امر یک دغدغه جدی است؛ چرا که موجب وقفه تحصیلی آنان و مانعی برای فارغ‌التحصیلی شده است.

راه حل چیست؟

در این شرایط برخی دانشجویان دکتری درخواست امکان شرکت در آزمون جامع و یا دفاع از رساله بدون داشتن مدرک زبان و مشروط شدن اخذ مدرک دوره دکتری با ارائه مدرک زبان به دانشگاه را دارند.

برخی نیز پیشنهاد کاهش حداقل نمره مدرک زبان قابل ارائه به دانشگاه‌ها را دارند؛ بدین صورت مشکل برخی دانشجویانی که قبلاً مدرک زبان گرفته‌اند اما نمره آن‌ها کمی پایین‌تر از حدنصاب مدنظر دانشگاه است، رفع خواهد شد.

راه حل دیگر این است که با توجه به این که تعداد شرکت‌کنندگان آزمون‌های زبان انگلیسی به مراتب کمتر از تعداد داوطلبان کنکور دکتری است، با رعایت پروتکل‌هایی آزمون‌های زبان انگلیسی که مدرکشان برای داوطلبان و دانشجویان دکتری در همه دانشگاه‌ها مورد قبول است، برگزار شود. قاعدتاً برگزاری تعداد بیشتری آزمون با فواصل زمانی مناسب و به جای آن کاهش تعداد داوطلبان شرکت‌کننده در هر آزمون که تمرکز جمعیت را کاهش دهد نیز می‌تواند قابل بررسی باشد.

آیا شما مدرک زبان گرفته‌اید؟ پیشنهاد شما برای رفع مشکل مدرک زبان دانشجویان و داوطلبان دکتری چیست؟

در بخش نظرات منتظر شنیدن حرف‌های شما هستیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

188 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رریا
شهریور ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

سلام آزمون زبان فقط کاسبی دانشگاه آزاد شده
برای تمام آزمونها راهکار گذاشتند
ولی زبان باید حضوری لاشه یعنی معامله جان با زبان ept
ما دانشجویان گفتیم هزینه ثبت نام بیشتر بشه اما زبان آنلاین برگزار بشه چون هم همه شهرها آزمون نیست همین که شرایط بد کرونا و استرس آن نمی ذاره تمرکز داشته باشیم
لطفا آنلاین برگزار کنید
از طرف دانشجویان دکتری کشور

محمد
فروردین ۱۶, ۱۴۰۰ ۸:۳۴ ب٫ظ

اگر همه دانشجویان عزیز همگی قرار بزاریم جلو دانشگاه جمع بشیم و اعتراض کنیم قطعا تاثیر گذاره و نمره را حداقل ۵ نمره کاهش میدن . با این وضعیت کرونا هر ماه که امتحان نمیگیرن و ما هم هیچ کاری نمی کنیم.

مه آسا
اسفند ۳, ۱۳۹۹ ۵:۵۲ ب٫ظ

سلام میشه یکی به من بگه اگر آزمونeptقبول شده باشیم و برای آزمون جامع مدرک رو ارائه بدهیم ولی تا زمان دفاع نهایی اعتبلر مدرک که دو سال است تمام شود…..باید دوباره آزمون بدهیم یا مدرک تا پایان زمان فارغ التحصیلی اعتبار دارد؟

شهرام
دی ۱۹, ۱۳۹۹ ۸:۱۶ ب٫ظ

با سلام به نظر بنده مشکل پیش امده برای ازمونهای زبان را بایستی با توجه به شرایط دانشجویان طرحهایی پیشنهاد کرد مثلا برای دانشجویانی که هنوز ازمون جامع ندادن شرایطی پیش بیاید که ازمون جامع را امتحان بدن و بعد از شش ماه در صورت برگزاری ازمون زبان گواهی قبولی ارائه دهند و برای انهایی که منتظر دفاع هستند و ازمون جامع را دادنند و فقط منتظر ازمون زبان هستند در صورتی که نمره قبولی از ۵۰۰به ۴۵۰ کاهش پیدا کنه تا تعداد زیادی میتونند با ازمونهایی که دادند ولی موفق به کسب نمره ۵۰۰ نشدند از رساله خودشون دفاع کنند کسی که نمره ازمونش ۴۵۰یا بالاتر از ان هست فقط پنج سال و کمتر از ۵ سوال از ۱۰۰ سوال را جواب نداده و واقعا مستحق پرداخت هزینه بیشتر بصورت شهریه و سنوات خوردن فقط به خاطر این تعداد سوال نیست لطفا به گوش مسئولین دانشگاه برسونید ممنون

علی
بهمن ۱۸, ۱۳۹۹ ۸:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  شهرام

کاملاً موافقم

دانشجوی دکتری
دی ۷, ۱۳۹۹ ۱:۰۴ ق٫ظ

با شما موافقم.مدرک زبان برای ورودی های ۹۸ و بعد از آن باید پیش شرط آزمون جامع نباشد .حذف کنید تا با خیال راحت برای جامع درس بخونیم

مریم
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۵۶ ب٫ظ

واقعا متاسفم برای دانشگاه تربیت مدرس که نه تنها همکاری نمی کنن بله که سقف نمره رو از ۵۰ به ۶۰ رسوندن بچه های این دانشگاه هم واقعا بی بخارن صداشون در نمیاد

زهرا
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۵:۴۸ ب٫ظ

با سلام
خواهش میکنم صحبت های ما را به گوش مسئولین برسانید. آزمون زبانِ شرط ورود به دکترا، برای ورودی ۹۹ به بعد حذف شد. اما دانشجویان ۹۷ و ۹۸ چه گناهی دارند. با توجه به اینکه سال ۹۸ هم نمره زبان ۵ نمره افزایش یافت. پس مشروط سال ۹۸ معادل با قبولی زبان سالهای قبل است. در این شرایط بحرانی کرونا خواهش میکنم به ما دانشجویان دکتری ۹۷ و ۹۸ کمک کنید. آزمون جامع نزدیک است و ما هنوز نتوانسته ایم با توجه به بحران کرونا در آزمون زبان شرکت کنیم. یا آزمون ها به تعویق می افتند یا وزارت علوم اصلا آزمونی برگزار نمی کند.

مریم
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

کی گفته حذف شد؟؟؟ من ورودی ۹۹ ام و حذف نشده

ali
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۳:۱۷ ب٫ظ

زمون زبان را مطابق گشته هر ماه برگزار کنند

مریم
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۳:۱۷ ب٫ظ

تا زمان دفاع فرصت ارائه مدرک زبان را بدهند

zahra
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۳:۱۴ ب٫ظ

حداقل نمره را کاهش بدهند اکثر دانشجویان نمره ۴۰ یا ۴۵ را به راحتی در ازمون msrt کسب می کنند

رضایی
بهمن ۱۸, ۱۳۹۹ ۸:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  zahra

عادلانه است

باران
آذر ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۴ ب٫ظ

با سلام ما دانشجوهای دکتری دانشگاه ازاد با هزینه کم ای کمر شکن به امید زندگی بهتر امدیم شما رو به خدا نمره رو از پنجاه به چهل تغییر بدید تا جمعیت کمتر بشه به خدا گناه داریم با وجود بچه کوچیک توی این شرایط با این هزینه ها می دانم کسی نمی خونه وهیچ فاید نداره ولی بازم نوشتم

باران
آذر ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۱ ب٫ظ

باسلام ما دانشجوی های دانشگاه آزاد با هزینه های کمرشکن به امید زندگی بهتر همه سختی رو به جون خریدم الان له خاطر کرونا حداقل نمره رو از پنجاه به چهل کاهش بدید تا جمعیت کمتری بیان ما خانواده داریم هربار باید چقدر هزینه بدیم توی یک شهر دیگه به خدا گناه داریم می نویسم ومیدانم هیچ کس نمی خواند وهیچ فایده ای نداره ولی نوشتم

علیرضا
آذر ۹, ۱۳۹۹ ۵:۳۷ ق٫ظ

سلام دوستان میشه یک نفر به من بگه اگر زبانو صفر بزنیم در کنکور دکتری ولی درصدای بقیه دروس خوب باشه آیا امکان قبول شدن در دانشگاه های دولتی رو داریم؟

فاطمه
آذر ۱۰, ۱۳۹۹ ۹:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

سلام اره من زبان و استعداد رو صفر زدم

مینا
آبان ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۰ ب٫ظ

سلام با این اوضاع بیماری کرونا تمام آزمون های زبان کنسل شدن’ یکی صدای ما رو به گوش مسئولین برسونه، شرط نمره زبان را با توجه به شرایط برای امتحان جامع بردارن.

دکتری حسابداری
آذر ۱۰, ۱۳۹۹ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

منم موافقم.باید برای امتحان جامع فعلا این شرط حذف بشه.ما نمیدونیم با این شرایط کرونایی و مجازی درس بخونیم یا فکر امتحان زبان باشیم

علی
آبان ۲۸, ۱۳۹۹ ۷:۳۸ ب٫ظ

نظر بدیم مگه کسی به نظر ما توجهی دارد . لغو ۶ آزمون ای پی تی و مشکلات مرگ بار روحی

باران
آذر ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  علی

هیچ کس حتی زحمت خوندن این مطالب رو هم نمی کشه برسه به اینکه به خواهد دربارش فکر کنند کاش یک نفر فکر می کرد به خاطر شرایط تراز نمره قبولی برای ما ادم های معمولی بیارند پایین حداقل تا چهل وپنج چقدر جمعیت کمتر میشه

محمد
آبان ۱۹, ۱۳۹۹ ۵:۰۶ ق٫ظ

الکترونیکی شدن آزمون زبان برای نجات جان دانشجویان دکتری و خانواده هایشان

مهدی
آبان ۱۸, ۱۳۹۹ ۱:۴۳ ب٫ظ

دوستان باید تلاش کنیم ازمون زبان به کلی حذف بشه. مگه ما خارج از کشور درس میخونیم که ازمون زبان بدیم و در صورت قبولی امتحان جامع. خیلی مسخره هست که به خاطر همچین آزمون بی ارزشی دارن ازمون جامع و سایر موارد رو عقب میندازن.

دکتری حسابداری
آذر ۱۰, ۱۳۹۹ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

احسنت , بنده با نظر شما موافقم.مشخصه که در حد سرچ برای تحقیقات اطلاعات داری. اگر بریم خارج اونموقع میریم دنبال تافل.هدف از این آزمون مسخره چیه

ر ز
آبان ۱۸, ۱۳۹۹ ۹:۴۸ ق٫ظ

سلام دانشجوی دکتری هستم رساله ام اماده است به خاطر زبان دفاع نمی توانم بکنم و چون ناراحتی قلب دارم از شرکت در زبان به صورت ازمون حضوری می ترسم مشکل کرونا حل نمی شود لطفا زبان را حذف کنید یا ازمون به صورت مجازی برگزار شود خواهشمندیم به این مشکل ما رسیدگی کنید

بهار
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۳ ق٫ظ

اذرماه زمان امتحان جامع است و آزمون زبانی برگزار نمی شود که بتوانیم شرکت کنیم، واقعا هیچ فکری به حال ما نمی خواهند بکنند؟؟؟
واقعا ما از چه نهادی باید پیشگیری کنیم؟

دکتری حسابداری
آذر ۱۰, ۱۳۹۹ ۴:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

آزمون زبان باید حذف بشه . مسئولین محترم به فکر ما باشید.ما نداریم شهریه هامونو پرداخت کنیم.هی سنگ نندازید جلوی پای ما

Eli
مهر ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۸ ب٫ظ

حداقل یک فرجه برای دانشجوی دکتری بذارن بتونه از امتحان جامع عقب نمونه الان ۱۸ مهر آزمونش لغو شد معلوم هم نیست کی برگزار میشه دانشگاه هم میگه دوهفته قبل از آزمون جامع باید مدرک زبان ارایه بدی واقعا این اتفاق دست دانشجوی بیچاره نیست که حداقل یک شرایط بذارن و مشروط بذارن آزمون جامع را شرکت کنن قبله مسلمین که کج نمیشه بخدا

دکتری حسابداری
آذر ۱۰, ۱۳۹۹ ۴:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  Eli

دقیقااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا یکی صدای ماروبرسونه به سازمان دانشگاه آزاد

وحدت بخشی
مهر ۱۵, ۱۳۹۹ ۷:۱۶ ق٫ظ

اخه این قوانین دست وپا گیر رو برای چی سر راه دانشجو میزارند این قوانین غیر از پرورش کینه و عقده ثمره ای نخواهد داشت. به خدا به خاطر این مسایل رابطه ها به هم می خوردزندگی ها متلاشی میشود اشنای ما دفعه پانزدهم قبول شد پیر شده بیچاره. ما استادی داشتیم یک کتاب تخصصی را لاتین تدریس کرد و فارسی امتحان گرفت یعنی چه فقط عقده فقط کینه به دانشجو. بابا اینها فقط جیب یک مشت و عده را پر کردنه والا چیز دیگری برای دانشجو و کشور نخواهد داشت حذف کنید این قوانین. بی مفهوموِ.جایش زبان بزارین تو هر رشته تودانشگاه دانشجو بخونه پپاس بکنه لا اقل درامد دانشگاه زیاد بشه.

آیدا
مهر ۱۳, ۱۳۹۹ ۰:۵۵ ق٫ظ

سلام خواهش میکنم ازتون به گوش مسولین برسونید ما با این وضع کرونا چطوری میتونیم با جونمون بازی کنیم بریم شهر های دیگه آزمون بدیم خیلی خطرناکه من الان چندماهه حتی جرات آزمون دادن هم ندارم چون نزدیکترین شهر تهرانه که اونم باید برم جایی بمونم و بسیار خطرش بالاس فکری بحال ما بکنند خواهشا …

محمد
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۲:۲۴ ب٫ظ

دوره دکتری هم خراب کردند هر بی سوادی مدرک میگیره مزخرف شده بعضی ها میگن ازمون زبان را بردارندواقعا جلوی این کارها گرفته بشه .دانشجوی دکتری باید زبانش عالی باشه مگرنه برای چی مدرک بدن بهش

زهرا
بهمن ۱۶, ۱۳۹۹ ۷:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

دقیقا با شما موافقم. دانشجوی دکتری ک نمیتونه توی این آزمونها ک در حد متوسط هستن حد نصاب بیاره واقعا چطور ممکنه بتونه منابع علمی دست اولی ک انگلیسی هستن رو بخونه و بفهمه؟؟؟؟

بی نیاز
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۸:۱۹ ق٫ظ

سلام
وقت بخیر
احتراماً در صورت امکان، افزایش بازه زمانی اعتبار مدارک زبان اخذ شده از دو سال به سه سال
سپاسگزارم

مولا
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

دلیل نیست نمره قبولی کاهش یابد پس یه تعداد چه طوری نمره میارن همینطوری دارن دکتری رو الکی میکنن که همه بیان مدرک بگیرن

محمد
آبان ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مولا

دستشون درد نکنه نه اینکه شما باسوادید

معصومه
شهریور ۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

من که بعد از شش بار ازمون بلاخره قبول شدم. سری قبلم مشروط شده بودم.

عباس
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۳۴ ق٫ظ

سلام .شرایط نمره رو پایین تر بیارید و اونهایی که مشروط قبول شدند رو قبول کنید

علی
تیر ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۳ ق٫ظ

سلام تورو خدا التماس میکنم به گوش مسئولین برسونید،نمره ای پی تی رو به ۴۰ کاهش دهند تا بتونیم دفاع کنیم خیلی از دانشجو ها بیماریهای مختلفی دارن یا بچه کوچیک دارن و توی خونشون افراد با سن بالا با بیماری های مختلف دارن فاصله گذاشتن در امتحان اما فایده ای نداره چن صندی اونور دارن عطسه و سرفه میکنن تورو خدا شما که دستون به جایی میرسه به گوش مسئولین برسونید تورو خدا نجاتمون بدین

معماری
تیر ۵, ۱۳۹۹ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  علی

واقعا درسته، این نظر همه دانشجوهای دکتری آزاد است.

صالح
خرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۸:۲۱ ب٫ظ

با سلام
خواهشمندیم لطف به گوش مسئولین برسانید
علاوه بر اینکه عده ای از دانشجو های ترم اخر دکتری دچار بیماری شده اند ،همین دانشجو ها از نیروهای درمان هستند که متاسفانه در حال پروسه درمان هستند که علاوه بر خسارت جانی خسارت مالی و روحی هم متحمل شده اند وجز صف اول مبارزه با کرونا بوده اند. طبیعتا زمان کافی بدلیل این شرایط پیش بینی نشده برای مطالعه از دست داده اند. که باید مجددا با پرداخت شهریه و از دست دادن زمان برای دفاع مواجه شوند. لذا خواهشمندیم در حد نصاب نمره قبولی تجدید نظر بفرمایید و حداقل نمرات بین ۴۵ تا ۴۹ را قبول تلقی بفرمایید. با تشکر

مصطفی
خرداد ۲۳, ۱۳۹۹ ۱:۲۵ ب٫ظ

سلام و عرض ادب…..امیدوارم مسوولین ذیربط در مورد افزایش مهلت…..و یا کاهش امتیاز زبان ….و یا هر اقدامی در جهت کاهش تنش در بین دانشجویان دکتری در ایام کروناانجام فرمایند

قصوری
خرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۷ ق٫ظ

با سلام، به نظر من اجازه دفاع از رساله بدون مدرک زبان داده شود اما اخذ مدرک نهایی منوط به ارائه مدرک زبان باشد

محمد
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  قصوری

این خوبه

دکتری حسابداری
آذر ۱۰, ۱۳۹۹ ۴:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  قصوری

احسنت بهترییییییییییییییییین پیشنهاد بود

محمد زاده
خرداد ۱۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

از مسولین سایت پی اچ دی تست انتظار می رود مطالبه دانشجویان دکترا را به گوش مسئولان وزارت و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برسانند

محمد زاده
خرداد ۱۷, ۱۳۹۹ ۹:۰۷ ق٫ظ

بنام خدا معاون محترم آموزشی وزارت علوم جناب دکتر خاکی صدیق با سلام احتراما، عده ای از دانشجویان ترم آخر دکترای دانشگاههای دولتی به استحضار عالی می رسانند به خاطر شیوع کرونا و شرایط خاص ناشی از آن گریباگیر مشکلی خاص هستیم که جهت حل این مشکل از جنابعالی و مجموعه وزارت محترم عتف درخواست کمک داریم: با توجه به شیوع کرونا در کشور از اسفند ماه و عدم امکان حضور در کلاسهای تقویتی زبان، اکنون عده زیادی از دانشجویان ترم آخر که رساله مورد تایید استادان راهنما و مشاور قرار گرفته و مقالات نیز پذیرش شده است و تنها مانع دفاع، عدم وجود مدرک زبان می باشد. البته عده زیادی از دانشجویان دریک یا دو سال اخیر نمره زبان بالای ۴۰ آورده اند و با توجه به اینکه نمره لازم جهت دفاع از رساله، مدرک زبان با نمره بالای۵۰ می باشد، بدین جهت فارغ التحصیلی عده زیادی از جوانان این مرز و بوم به تاخیر افتاده است. عده ای از دانشجویان خود کرونا گرفته اند و الان با مشکلات بعد از بهبودی گریبانگیر هستند و عده ای هم از اعضای خانواده و خویشاوندان بخاطر کرونا از دنیا رفته اند و دانشجویان روحیه و حال مساعدی ندارند. عده ای کثیری هم در این وضعیت اقتصادی مملکت توان پرداخت شهریه سنوات اضافی را ندارند. عده ای هم پایان خدمت دارند و منتظر مدرک هستند که در یک موسسه ای استخدام شوند. عده ای هم برنامه ریزی کرده بودند در کلاسهای تقویتی زبان شرکت کنند که بخاطر تعطیلی آموزشگاهها این امکان مقدور… ادامه نظر»

علی
خرداد ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۵ ب٫ظ

وزارت عتف و دانشگاه آزاد می تواند با ابلاغیه به دانشگاهها نمره زبان برای دفاع از رساله را از ۵۰ به ۴۰ کاهش دهد و با این اقدام عده کثیری از دانشجویان فارغ التحصیل خواهند شد.

معماری
خرداد ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

درسته

منیره احدزاده
خرداد ۱۰, ۱۳۹۹ ۱:۳۱ ب٫ظ

با سلام و خسته نباشید. در صورت در نظر گرفتن نمره قبولی از ۵۰ به ۴۰ مشکلات خیلی از دانشجویان دکتری حل خواهد شد. تو رو خدا این ارفاق رو در حق دانشجویان در نظر بگیرید. ما واقعا نیاز به کمک شما مسئولین محترم داریم. به حال ما که زیر مشکلات داریم له می شیم. رحم کنید

معماری
خرداد ۱۰, ۱۳۹۹ ۷:۴۳ ب٫ظ

واقعا درسته.

A.n
خرداد ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

سلام قرار بود ک من هم قبل عید نمره زبان بگیرم اما با این اوضاع هیچی معلوم نیس تو رو خدا ی کمکی بکنید همینجوریشم تحت استرس هستیم ممنون میشم

سعیده جعفری راد
خرداد ۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۱ ب٫ظ

باعرض سلام و ادب
دانشجوی دکتری هستم و پیشنهادم این است،
تمامی دانشجویانی که زمان دفاعشان گذشته است بدون مدرک زبان و یا با داشتن سابقه ی شرکت در آزمون ای پی تی امکان فارغ التحصیلی را داشته باشند.
از حسن توجه گرامیان سپاسگزارم

علی
خرداد ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۶ ب٫ظ

ببخشید به چه کسی پیشنهاد می دی دکتر؟؟؟

محمد
خرداد ۹, ۱۳۹۹ ۳:۴۳ ب٫ظ

سلام
حداقل نمره قبولی رو کاهش دهند
و تا زمان اخذ مدرک مهلت ارائه نمره به دانشجو فرصت داده شود
مقطع دکترا دوره پر از استرسی که دانشجو باید از یک سری موانع عبور کند
این موانع عبارتند از :
گذراندن دروس . آزمون جامع . نوشتن پروپزال و رساله دکترا. ارائه و پذیرش مقاله و …
که با توجه به سن دانشجویان که اکثرا متاهل و درگیر مسائل زندگی خانوادگی هستند رو به موارد بالا اضافه شود کاری بسیار طاقت فرساست

معماری
خرداد ۹, ۱۳۹۹ ۹:۰۵ ق٫ظ

ظاهرا هیچ ترتیب اثری صورت نگرفت!!!!

ضرورت غیر حضوری شدن ept و دفاع از رساله قبل ept
خرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

با سلام خدمت همگی دوستان
به پیروی از دوستان و حمایت قاطع از کمپین دانشجویان دکتری
از ضرورت های دانشگاه آزاد که باید در شرایط کرونایی جهت رفاه حال دانشجویان دکتری انجام شود:
۱-صدورمجوز دفاع از رساله دکتری قبل از ept
۲-پذیرش نمرات ۴۰ تا ۴۹ که داوطلبین ept دکتری در طول ایام دوره دکتری گرفته اند و در آرشیو سازمان سنجش و پذیرش کارنامه ها موجود است و مستند به این نمرات ۴۰- ۴۹ که دانشجویان دکتری در طول دوره دکتری در ept اخذ نموده اند از آنان بعد از دفاع دکتری تسویه به عمل آید.
۳-دانشجویانی که از سال ۹۱ تا کنون به خاطر کمبود ده نمره زبان و عدم اجازه دفاع دکتری، مرتب تمدید رساله نموده اند، و شهریه ثابت متقبل شده اند و کلی به صندوق رفاه دانشگاه آزاد بدهکار شده اند، کل بدهی آنان در این ایام بخشیده شود و تاریخ فارغ التحصیلی آنان همان ۹۱-۹۲ در دانشنامه هایشان مندرج گردد.۴- ضرورت غیر حضوری کردن و مجازی نمودن ept
باتشکر از طرف جمعی از دانشجویان دکتری آزاد تهران

معماری
خرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۴ ب٫ظ

دقیقاً.

دکتری حسابداری
آذر ۱۰, ۱۳۹۹ ۴:۵۵ ب٫ظ

دوست عزیز مدرک زبان اصولا باید برای تسویه حساب و اخذ مدرک اجباری باشه.واقعا این موضوع شده یک موضوع مهم و آزار دهنده.با هزار تا مصیبت شهریه مونو پرداخت میکنیم.مگه دانشگاه مثل کشورهای خارجی به ما حقوق میده؟اینجا ایرانه و طبیعتا ماها بلدیم در تحقیقاتمون از زبان انگلیسی استفاده کنیم.لطفا جمع بشیم و خواستار حذف این آزمون بشیم.

منیره احدزاده
خرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

با سلام و خسته نباشید خدمت مسئولین محترم. لطفا به در خواستهای ما در مورد در نظر گرفته شدن نمره قبولی ept از ۵۰ به ۴۰ نظر لطف رو داشته باشید. به خدا با این ارفاقتون مشکل خیلیها حل می شه. و خیلیها از استرس و نگرانی شبانه روزی نجات پیدا می کنند. به خدا دیگه داریم زیر بار مشکلات له می شیم. تو رو خدا به حال ما رحم کنید.

معماری
خرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۲۰ ب٫ظ

دقیقاً.

علی
خرداد ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۸ ب٫ظ

دکتر شما باید ایت درخواست را به مسئولین دانشگاه بدین!!! اینجا که مسولی نیست!!!

رویا
خرداد ۴, ۱۳۹۹ ۳:۰۷ ب٫ظ

چی شد بالاخره…تصمیمی در این مورد گرفته نشده؟

دادرسی نیست
خرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  رویا

چی شد واقعا.. هر روز شرایط اینجا بدتر هم میشهاز لحاظ کرونا.

عدالت و انصاف
خرداد ۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

از ضرورت های دانشگاه آزاد که باید در شرایط کرونایی جهت رفاه حال دانشجویان دکتری انجام شود:
۱-صدورمجوز دفاع از رساله دکتری قبل از ept
۲-پذیرش نمرات ۴۰ تا ۴۹ که داوطلبین ept دکتری در طول ایام دوره دکتری گرفته اند و در آرشیو سازمان سنجش و پذیرش کارنامه ها موجود است و مستند به این نمرات ۴۰- ۴۹ که دانشجویان دکتری در طول دوره دکتری در ept اخذ نموده اند از آنان بعد از دفاع دکتری تسویه به عمل آید.
۳-دانشجویانی که از سال ۹۱ تا کنون به خاطر کمبود ده نمره زبان و عدم اجازه دفاع دکتری، مرتب تمدید رساله نموده اند، و شهریه ثابت متقبل شده اند و کلی به صندوق رفاه دانشگاه آزاد بدهکار شده اند، کل بدهی آنان در این ایام بخشیده شود و تاریخ فارغ التحصیلی آنان همان ۹۱-۹۲ در دانشنامه هایشان مندرج گردد.
باتشکر از طرف جمعی از دانشجویان دکتری آزاد تهران

Kaveh
خرداد ۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

سلام وعرض ادب توراخدا بخاطر ماه مبارک رمضان وشرایط خاص کشور نمره آزمون ept را کاهش دهید ، ما رو درک کنید ، مردیم از این همه آزمون دادن ونگرفتن حدنصاب لازم

منیره احدزاده
خرداد ۱, ۱۳۹۹ ۸:۵۹ ق٫ظ

با سلام و خسته نباشید. خواهش صدباره و عاجزانه از مسئولین مربوطه هست. که تو رو خدا لطف کنید لااقل کاهش نمره قبولی ept رو از ۵۰ به ۴۰ در مورد کسانی که تا آخر امسال باید دفاع بکنند. در نظر بگیرید و ارفاق کنید. تو رو خدا یه فکری به حال ما بکنید. به خاطر وضعیت اقتصادی خراب از یک طرف و وجود خیلی از مشکلات دیگه اول امیدمون به خدا و بعد هم به لطف و کرم شما مسئولین عزیز هست. در انتظار جواب مثبت و کمک کننده شما هستیم. با تشکر از طرف همه کسانی که با این نظر موافق هستند.

محمد امین محمدی
اردیبهشت ۳۱, ۱۳۹۹ ۸:۱۱ ب٫ظ

به مسئولین دانشگاه حضوری و تلفنی و ایمیلی هم اطلاع دهید. تلفن و ایمیلشان در سایت هست.

حمایت قطعی از کمپین دفاع دکتری قبل EPT
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

حمایت قطعی دانشجویان دکتری آزاد تهران از کمپین دفاع دکتری قبل ept و ضرورت بخشش کل سالیان تمدید رساله کمپین حمایت از نامه ذیل دوستان دکتری با عنوان عدالت و انصاف خطاب به مسولین طراز اول دانشگاه آزاد اسلامی با سلام از مسولین دانشگاه آزاد در شرایط فعلی و وضعیت کرونایی خواهشمندیم که: ۱- زبان دکتریept را به خاطر رعایت حال دانشجویان دکتری بعد از دفاع از رساله بگیرن. یعنی اجازه دفاع از رساله دکتری را به دانشجویان با صدور مجوز و طی بخشنامه ای صادر کنند و بعد از دفاع از رساله دکتری زبان ept تافل دکتری را بگیرند و تسویه دانشجو مشروط به قبولی زبان باشد نه قبولی زبان مشروط به دفاع از دکتری. چون اعمال این رویه قدیمی که دفاع را مشروط به قبولی زبان کردن خسارت مالی زیادی به دانشجویان دکتری آزاد وارد نموده چون باعث شده خیلی از دانشجویان دکتری چندین ترم و چندین سال به خاطر یک تا ده نمره زبان که فرضا ۴۰ گرفتن و قبول نشدن نتوانستن دفاع دکتری از رساله شونو انجام بدهند و کلی به صندوق رفاه دانشگاه آزاد بدهکار شده اند و مرتبا تمدید رساله را با اخذ وام صندوق رفاه جهت شهریه ثابت تمدید رساله به خاطر ept انجام دادن. و تا سقف بیست تا سی میلیون به صندوق بدهکار شده اند. و شامل بخشودگی و معافیت پرداخت شهریه به دلیل تندید رساله نشده اند. به گفته برخی از این دانشحویان دکتری تعدادی از سال ۹۲ و ۹۳ که رساله شونو آماده کردن و می تونستن دفاع نهایی… ادامه نظر»

کوشکقاضی
خرداد ۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۳ ق٫ظ

با نام خدا
یک کلام: من هم موافقم

دکتری حسابداری
آذر ۱۰, ۱۳۹۹ ۴:۵۷ ب٫ظ

موافقم .دوستان جمع باشیم و درخواست حذف این آزمون رو بدیم.

دادرسی نیست
اردیبهشت ۳۰, ۱۳۹۹ ۱:۲۰ ق٫ظ

سلام. در این شرایط که نمیشود تقاضای کتبی داد لطفا تقاضای مارو پیگیری کنید. دفاع رساله را بتوانیم انجام دهیم. هر راه حلی صلاح میدانید برای همه جوابگو است انجام دهید فقط هر چه سریعتر دغدغه مارو برطرف کنید

M
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۲ ب٫ظ

سلام.در شرایط کنونی که خطر برگزاری این ازمون(EPT) حتی در خرداد ماه با توجه به برگزاری ان در مراکز چند استان بسیار بالاست پایین اوردن حد نصاب نمره ی قبولی در سهمیه و ازاد میتواند بهترین راه باشدلطفا حدنصاب قبولی را برای کسانی که قبلا ازمون داده اند هم در سهمیه و هم در غیر سهمیه کاهش دهید

ر.ی
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۵ ق٫ظ

دوستان این ویروس معلوم نیست تا کی باشه پاییز ممکنه بیشترم بشه به مرکز ازمون ام اس ار تی پیام بدید ازمون مرداد و شهریور برگزار بشه
من از همین الان کلاس مجازی میرم

محمد
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

باسلام
عادلانه ترین راه حل، تقلیل نمره ی لازم از ۴۰ به ۵۰ است
باتوجه به مشکل پیش آمده برای عموم شرکت کنندگان خواستار کاهش حداقل نمره زبان مثل سالهای پیش هست تا کسانی که این نمره رو سالهای گدشته گرفته اند بتوانندازاون استفاده کنند.

Diana
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۹ ۴:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

نمردیم و معنی عادلانه رو فهمیدیم. من مخالفم.خخخخخ

درخواست کمک
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۴ ق٫ظ

بنده هم با داشتن نمره ۴۸ آزمون msrt درحال حاضر بلاتکلیف موندم. اجازه شرکت در آزمون جامع داده نمیشود و آزمون زبان هم برگزار نمیشود. آیا این انصاف است؟ برای دو صدم بایستی ما یکسال از زندگی عقب بمانیم؟ مسئولین دانشگاه که انگار مرغشان یک پا دارد و قبول کردن نمرات ۴۹؛ ۴۸ یا ۴۷ به جامعه علمی کشور ضربه وارد میکند و حتی در این شرایط استثنایی حاضر به اجازه شرکت در آزمون جامع و موکول کردن مدرک زبان به زمان دفاع از پروپوزال نیستن. خواهشمندیم، خواهشمندیم، خواهشمندیم از طریق مراجع بالادست پیگیری نمایید.

ر.ی
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  درخواست کمک

خوب باید همگی درخواست بدیم ازمون ام اس ار تی مرداد برگزار شود اگه کرونا پاییز شدت بگیرد بهترین زمان اینه مرداد و شهریور ازمون باشد

من که از الان برای زبان کلاس مجازی میرم

سمیه
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۹ ۲:۱۸ ق٫ظ

نمره پیشین من تنها یک نمره با حدنصاب دانشگاه تهران فاصله دارد و با این حساب، با توجه به شرایط نابسامان پیش آمده و عدم برگزاری آزمون (البته برگزاری آزمون با آن تعداد دانشجو از سراسر ایران به مدت دوساعت زیر سقف بسته بخصوص با وجود این بیماری مهلک و عدم کنترل ناقلین بی علامت، بیماران کاملا بهبود نیافته، و بیماران تشخیص نشده، خود شاهراهی برای گسترش پاندمی کرونا خواهد بود)، دو ترم تحصیلی در مقطع دکترا را از دست داده ام و در آزمون جامع نیز نمی‌توانم شرکت کنم، شاگرد اول دوره دکتری دانشگاه تهران با معدل ۱۹.۸۰،و در انتظار آزمون زبان و جامع تنها بخاطر کسر یک نمره… انصاف نیست، خواهشمندم رسیدگی بفرمایید یا نمرات نزدیک را بپذیرند یا حداقل اجازه شرکت در آزمون جامع و اخذ رساله را بدهند و تا زمان دفاع فرصت داشته باشیم تا نمره آزمون زبان را ارائه نماییم

سمیه
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۹ ۲:۱۱ ق٫ظ

لطفا کسانی که با نمره مورد تایید یکی دو نمره فاصله داشتند را مورد قبول قرار دهید و یا کسب نمره و مدرک زبان را تا زمان دفاع از رساله مشروط نمایید. یک ترم رو براحتی بطور کل بدون آزمون زبان و جامع از دست دادیم و امکان حذف ترم بدون احتساب نیز هنوز فراهم نشده است. دانشگاه تهران شرایط سخت گیرانه ای دارد بطوریکه ملزم به کسب نمره پنجاه یا شصت بنابر رشته و پیش از آزمون جامع هستیم، لطفا شرایط دانشجویانی که با تلاش و ممارست در بهترین دانشگاه ایران مشغول تحصیل در بالاترین مقطع تحصیلی همگام با استرس‌های کار، شرایط کرونا و از دست دادن زمان هستند را لحاظ بفرمایید

مهرنوش
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۹ ۱:۵۵ ق٫ظ

در شرایط کنونی و با توجه به گسترش کرونا در برخی استان‌ها برگزاری با رعایت فاصله نیز شرایط برابری ایجاد نمی‌کند و ممکن است برای آزمون مجبور به سفر شویم. بنابراین بهترین راه‌حل مشروط کردن آن به ارائه پس از دفاع است…لطفا ما را از این بلاتکلیفی نجات دهید.

رویا
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۹ ۱:۰۶ ق٫ظ

لطفا نمره ی قبولی را هم در سهمیه و هم غیر سهمیه کاهش دهید تا کسانی که بارها در این ازمون شرکت کرده و بخاطر یکی دو نمره قبول نشدند مشکلشان حل شود
اکثر دانشجویان دکترا که اکنون بخاطر نمره ی زبان در دفاع و یا ازمون جامع به مشکل برخورده اند بارها ازمون داده اند و به خاطر چند نمره موفق به گرفتن مدرک زبان نشده اند و اکنون با کاهش نمره ی قبولی کمک بزرگی به این قشر می توان کرد

محمدمهدی
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

من هم با اینکه نمره حدنصاب کاهش پیدا بکنه موافقم. چرا که با شرایط حاضر، امکان برگزاری هر ماهه وجود نداره. پس میشه با کاهش نمره قبولی، دغدغه خیلی از دانشجویان رو مرتفع کرد. به عنوان مثال ازاد ۴۰ بشه و سهمیه ۳۵.

معصومه
اردیبهشت ۲۹, ۱۳۹۹ ۰:۳۵ ق٫ظ

لطفا هر چه سریعتر این مشکل رو رفع کنید تا ما بدون دغدغه و ناراحتی دفاع کنیم
واقعا این بلاتکلیفی و الافی دانشجو بخاطر چیست
دانشگاه میگوید یک ترم سنوات میدهیم مدرک بگیری
چرا اخر مدرک رو بعد دفاع نمیگویند بیاورید. مشکل ما الان دفاع است
وزارت علوم چاره ای بیندیشد برا اینسری دانشجویان که میخواهندتابستان دفاع کنند

جواد
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹ ب٫ظ

با عرض سلام و ادب
مشکل بنده هم همین نمره است. من ۴۸ از msrt گرفته ام اما متاسفانه حاضر نیستند مسئولین دانشگاه آن را قبول کنند. من مجبورم تا برگزاری آزمون صبر کنم که نمره ۵۰ از msrt یا جای دیگر دریافت نمایم.
هر چند باید از دانشگاه هایی که به دانشجویان فکر میکنند و همکاری دارند تشکر کرد و از مسئولینی که سختگیری در این شرایط غیر عادی دارند گله داشت.

سجاد
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۹ ۷:۴۱ ب٫ظ

سلام و ادب
وقت بخیر
دقیقا مشکل خیلی از دانشجوها در حال حاضر همین موضوع هست
خواهش میکنم برنامه ای در نظر گرفته بشه که این مشکل مرتفع بشه
مثل مشروط در نظر گرفتن قبولی آزمون جامع
یا حذف آزمون و جایگزینی نمرات دروس پاس شده حداقل در این مقطع زمانی
همه مشکلات حل شده اما برای این مشکل هیچ فکری نشده متاسفانه
تشکر از پیگیری

نگین
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۹ ۷:۲۶ ب٫ظ

سلام قطعا باید نمره زبان را کم کنند و فرصت بدن اول دفاع کنند بعد نهایتا برای فارغ التحصیلی نمره کامل و بخوان خواهشا پیگیری کنید چند ماه الافی و بلاتکلیفی

راضیه
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۹ ۶:۵۷ ب٫ظ

با سلام.دقیقا من این مشکل رو دارم و مجبورم حذف ترم کنم!چون مدرک زبان ندارم و آزمون جامع که واحدش رو برداشتم از دست میره!به نظرم گزینه اول برای دانشجویان دکتری عادلانه تر هست!اینکه ازمون جامع رو بدیم و شرط گرفتن مدرک دکتری،ارائه ی مدرک زبان باشه!!

منوچهر
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۹ ۴:۴۸ ب٫ظ

با سلام و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات
همانظور که مستحضر هستید شیوع ویوس کرونا غیر منتظره و پیش بینی نشده بود و همچنین تاخیر در آزمونهای زبان برای دانشجویان مقطع دکتری که درحال فراغت از تحصیل هستند نیز مورد توجه و مشگل عدیده ای می باشد. لذا دراین راستا پیشنهاد می گردد اخذ و ارایه مدرک زبان را موکول فرمایند به زمان پس از دفاع رساله و اخذ مدرک مشروط به ارایه مدرک زبان معتبر باشد.

راضیه
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۹ ۶:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  منوچهر

باسلام.منم با شما موافق هستم.این بهترین حالت ممکن هست در این شرایط.واقعا استرس بدی رو متحمل میشیم.این ازمون جامع رو با این حساب از دست میدم من!

فراز
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۹ ۴:۴۶ ب٫ظ

به نظر من هم عادلانه ترین راه حل، تقلیل نمره ی لازم از ۴۰ به ۵۰ است
مقصر اینکه دولت امکانات برگزاری آزمون به صورتی که خطر انتقال ویروس به حداقل برسد را ندارد دانشجوی مقطع دکتری نیست…
اگر توان طراحی سایتی با شرایط ویژه که امکان تقلب در آن وجود نداشته باشد را داشتید، امتحان برگزار می شد و خطر انتقال ویروس نه به حداقل، بلکه به صفر می رسید….
مقصر، دانشجوی خم شده زیر بار کمرشکن شهریه ی مقطع دکتری نیست؛ آنچه که دارد هدر می رود وقت عزیز این عزیزان است

M
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۹ ۲:۱۵ ب٫ظ

با سلام لطفا به جای آزمون زبان چند واحد آموزشی زبان در خود هر دانشگاه بگذارید اینطوری سواد هم بالا می رود و اینکه دانشجویان ۹۸ که فقط تا ترم اول فرصت ارایه مدرک داشتند را تا بعد جامع بگذارید

معصومه
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۹ ۱:۰۸ ب٫ظ

با سلام. خواهشامعیار نمره قبولی برای زبان را اگر به جای ۵۰ از ۴۰ باشه . مشکل خیلی از دانشجوها حل خواهد شد. مسئولین محترم لطفا به خاطر شرایط بد اقتصادی و اینکه میخواهیم دفاع کنیم لطفا از طرف دانشجویان دکتری اگر امکان کمک هست. وضعیت ما رو در نظر بگیرید. واقعا به کمک شما مسئولین محترم در این زمینه احتیاج

علی
خرداد ۱۶, ۱۳۹۹ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  معصومه

ببخشید شما از چه کسی خواهش می کنید درخواست شما را قبول کند؟؟؟

مرادی
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

با سلام و ارزوی قبولی طاعات
در زمان ازمون زبان نیاز به سفر به شهرهای محل برگزاری ازمون و نیاز به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و همچنین استفاده از رستوران و هتل مخاطراتی بهمراه دارد و از طرفی افرادی که در ازمون شرکت می کنند خصوصا ازمون ept نکات تستی را یاد می گیرند و لزوما سواد زبانشان بالا نمی رود چرا که افراد با سطح بسیار ضعیف زبان موفق به اخذ مدرک زبان شده اند ولی افراد دیگر گاها نتوانسته اند موفق شوند پس پیشنهاد می گردد:
۱- نمرات مشروط مورد قبول واقع شوند و سطح نمره قبولی پایین تر در نظر گرفته شود تا از تعداد افراد شرکت کننده مجدد در ازمون کاسته شود.
۲- با توجه به ادامه شرایط تا حداقل دو سال دیگر و خطرات شرکت در ازمون ، ازمونها لغو شوند و چند واحد زبان در تمامی مراکز دانشگاهی ارائه شود مثل سایر دروس بصورت انلاین. تا سواد اکادمیک زبان دانشجویان بالا رودو صرفا مدرک ارائه نشود.
۳- در صورت برگزاری ازمونهای زبان تمهیداتی در خصوص برگزاری انلاین اندیشیده شود.

Mohammad
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۵۳ ب٫ظ

باسلام اگر اولین شرط یعنی دانشجو دکترا تا زمان دفاع یا فارغ التحصیلی فرصت ارائه مدرک را داشته باشد.

ملیحه
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۵:۳۵ ب٫ظ

با سلام و عرض ادب
یک فکری هم به حال دانشجویان مظلوم دکتری پیام نو بکنید….همین مشکلات را انها نیز دارند…یا کف نمره را پایین تر بیاورید ماتند ایثار گر ها یا بگذارید دفاع انجام یا امتحان جامع داده سود بعد ازمون بگیرید….
مرکز ازمون دانشگاه پیام نور لطفا تعیین تکلیف نمایید….همه دانشجویان دکتری اعم از ازاد و یراسری و پیام نور این مشکل را دارند….

Faranak
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۴:۱۹ ب٫ظ

شرط مدرک زبان برای شرکت در آزمون جامع رو موقتا بردارن تا بتونیم آزمونمون رو بدیم

امیری
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۴:۱۲ ب٫ظ

از سایت Phd test خواهشمندیم پیگیری کنند تا دانشگاه ها حداقل از حد نصابی که برای مدرک زبان در نظر گرفته اند در این شرایط استثنایی چند نمره کاهش دهند. ممنون از زحمات شما.

فاطمه زهراجعفری
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۳:۵۵ ب٫ظ

شرط نمره زبان را ۴۵ قرار دهید یا شرط نمره زبان را برای ازمون جامع دانشجوییان استعداد درخشان را برداشته و مانند سایر دانشجویان تا زمان دفاع به انها فرصت دهید

مریم بانو
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۳:۴۳ ب٫ظ

سلام من سال گذشته آزمون EPT دادم ونمره ۰ ۴۷ گرفتم که از حد نصاب که ۵۰۰ است کمتر است ونیاز است مجدد آزمون بدم ، اگه نمره حد نصاب کمتر شود مشکل من حل خواهد شد.

محسن صنعتی
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۳:۴۲ ب٫ظ

من که از شانس بدم آخر اسفند هر دو آزمونم منقضی شده نمیدونم در صورت ارائه در این شرایط امتیازشو در نظر میگیرن یا نه
کاش این مورد در نظر گرفته بشه که اونهایی که جدیدا منقضی شده رو محاسبه کنن

روژین
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۳:۱۰ ب٫ظ

سلام.با توجه به شرایط پیش آمده و برگزار نشدن آزمون ای پی تی زبان؛لطفا شرایطی ترتیب دهید که شرط نمره ی زبان برای شرکت در ازمون جامع به صورت موقت حذف شود و زمان آن به دفاع از پایان نامه و یا بعداز این وضعیت موکول شود.سپاس

حجت
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۲:۴۵ ب٫ظ

سلام
به نظرم آزمون ept برای امتحان جامع دکترا حذف وبه بعد از فارغ‌التحصیلی موکول شود ممنون

آیدا
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۳:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  حجت

تا فارغ التحصیلی میخواین به زبان فارسی تحقیق و رساله بنویسین؟! خخخخ

مسعود
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۳:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  آیدا

چه ربطی داشت؟! خخخخ

مهدی
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۹ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  آیدا

سلام بله من میخام با لهجه محلی بنویسم اشکالی داره، شما برو انگلیسی بنویس.خیلی مهم نیست انگلیسی با اینکه نمره قبولی گرفتم ولی فرقی بین دانشجویان نمیبینم. زنده باد فارسی و فارسی زبان.

عیسی
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۲:۰۶ ب٫ظ

با سلام و عرض ادب و احترام
ضمن قبولی طاعات و عبادات
با توجه به مشکلات شیوه بیماری کرونا و تعطیل شدن مدارس و دانشگاه ها و برگزار نشدن آزمون زبان ، دانشجویان استعداد درخشانی که نتوانسته نمره زبان خود را به دلایلی برای ورود به امتحان جامع بگیرند حال با توجه به این مشکلات و بلاتکلیف ماندن آنها
تقاضا داریم که فعلا مدرک زبان رو دانشگاه ها نادیده گرفته و اجازه امتحان جامع و دفاع رساله و سایر کارهای آموزشی را داده تا از هدر رفت زمان و سنوات ترم جلوگیری، و بعد از برگشتن کشور به حال عادی و برگزاری آزمون زبان مدرک زبان خود را تحویل دانشگاه داده
یا بجای نمره زبان درس تخصصی مربوط به هر رشته را معرفی کرده تا آزمون داده و نمره آن بجای مدرک زبان تلقی گردد

عبداللهی
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۴۴ ب٫ظ

سلام به نظرمن هردانشگاهی درابتدای ترم اول یه دوره فشرده یک هفته ای زبان بذاره برای دانشجوهای خودش بعدش آزمون بگیره ونمره بده.هم اون هزینه روخوددانشگاه میگیره برای آزمونهاش ودرآمدزایی میشه.هم دغدغه مدرک زبان ازبین میره.الان این مدرک شده غول.چیزخاصی نیست که.سوالات وآموزشها یکسان باشه درهمه دانشگاهها همون اول ترم آزمون بگیرن وتمام.امتیازشم تومصاحبه بردارن.به همین راحتی

دانشجوی دکترا
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۳۵ ب٫ظ

بسمه تعالی
باسلام
لطفا ترتیبی اتخاذ شود که آزمون ept خرداد امسال با توجه به شیوع کرونا در شهرستان محل سکونت برگزار گردد, علی الخصوص در دواستان تهران و خوزستان.

آیدا
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۳:۱۱ ب٫ظ

خخخخ. خدا خیرت بده که به فکر تهران و خوزستانی. چه بهانه خوبی. امیدوارم به نتیجه برسین

زهره
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۳۲ ب٫ظ

به نظرم بهتره نمره زبان msrt را به ۴۵کاهش دهند. چون علاوه بر مشکل جدید از قبل اکثر داوطلبان بارها آزمون داده و نمره بالای ۴۵و پایین ۵۰ کسب میکردند.

محمد
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۱۲ ب٫ظ

با سلام لطفا لطفا یا کف نمره زبان msrt برای شرکت در جامع پایین اورده شود بجای ۵۰ به ۴۰ کاهش یابد یا خواهشا اجازه دادن ازمون جامع قبل از برگزاری زبان داده شود، خواهش میکنم ما رو از این بلاتکلیفی نجات دهید و اجازه دادن ازمون جامع رو به ما بدهید

Mmmm
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

با سلام لطفا لطفا یا کف نمره زبان msrt برای شرکت در جامع پایین اورده شود یا خواهشا اجازه دادن ازمون جامع قبل از برگزاری زبان داده شود، خواهش میکنم ما رو از این بلاتکلیفی نجات دهید و اجازه دادن ازمون جامع رو به ما بدهید

ناهید
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۳ ب٫ظ

یادرصورت امکان تاثیر مثبت نمره زبان رو در مصاحبه دکتری حذف کنید خیلی ممنون

ناهید
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

باسلام باتوجه به مشکل پیش آمده برای عموم شرکت کنندگان خواستار کاهش حداقل نمره زبان مثل سالهای پیش به میزا ن۴۵-۴۹میباشم تا کسایی که این نمره رو سالهای گدشته گرفته اند بتوانندازاون استفاده کنند.این خودش باعث میشه این افراد دوباره مجبور نشن در آزمون زبان شرکت کنند وتعداد افراد شرکت کننده در آزمون کمتر میشه وباز تجمع کاهش پیدا میکنه از طرفی مشکل خوندن دروس برای دکتری واز طرفی وقت وتمرکزگداشتن برای آزمون زبان به مقدار بسیار زیادی در روحیه ووقت افراد تاثیر گذاشته لطفا مسئولین محترم به این خواسته ما پاسخ مثبت عنایت کنند .ممنون

لیلی
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۵ ب٫ظ

با سلام. خواهشامعیار نمره قبولی برای زبان ept اگر به جای ۵۰ از ۴۰ باشه . مشکل خیلی از دانشجوها حل خواهد شد. مسئولین محترم لطفا به خاطر شرایط بد اقتصادی و پرداخت شهریه های بالا از طرف دانشجویان دکتری اگر امکان کمک هست. وضعیت ما رو در نظر بگیرید. واقعا به کمک شما مسئولین محترم در این زمینه احتیاج داریم. با تشکر

دانشجوی دکتری
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

باسلام وقبولی طاعات وعبادت مواردی مطرح می گردد که ان شاءا…به مسئولین برسانید تا دانشجویان دکتری هم در این شرایط بحرانی از دغدغه هایشان کم وکمتر گردد تا آنها نیز با آسودگی خاطر وصرف نکردن هزینه های اضافی وسرسام آور ادامه تحصیل بدهند. انتقادات : ۱- چرا نمره مشروط وقبولی آزمون زبان با اشتمال عربی متفاوت هست آیا این تبعیض نیست؟ ۲ – چرا مکان آزمون برای حق التدریس های اشتغال در دانشگاه باید متفاوت باشد( محل آزمون باید غیر محل تدریس باشد) ۳- چرا برای دانشجویانی که در شرایط بحرانی کرونا بودند این امکان بوجود نیامد که می توانندمرخضی بدون احتساب سنوات بگیرند. پیشنهادات : ۱ – اولا : تبعیض در نمره مشروط وقبولی آزمون زبان واشتمال عربی را بردارید و درصدش راهم کمتر کنید چون اکثر دانشجویان نمره ۳۵ به بالا را در اشتمال و زبان چند سال است که گرفتند ولی بلا تکلیفند. ثانیا : قانون ومقررات حوزه امتحانی برای حق التدریسها را لغو بفرمایید چون این قشر زحمت کش که بیشتر از هیات علمی ها تلاش می کنند حتی چند ترم پشت سرهم حقوقشان رادر یافت نکردند حالا بیاد برای آزمون برود در شهر دیگر آیا این دور از انصاف نیست. ثالثا : از بزرگواران عاجزانه خواهشمندم این آزمون باشه باتاخیر برگزار بشه ولی خواهشا حوزه های امتحانی را عوض کنید . رابعا : خواهشا اعتبار مدارک را بیشتر کنید. خامسا : فرصت ا رائه نمره زبان و اشتمال را نگه دارید برای زمان فارغ التحصیلی که شرط فارغ التحصیلی دانشجو ارائه گواهی باشد در این… ادامه نظر»

Sh
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

آزمون زبان مثل امتحانات پایان ترم و کنکورها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی بصورت حضوری و طبق روال خودش برگزار بشه. چرا موضوع را پیچیده می کنید!

منیره احدزاده
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

با سلام. خواهشامعیار نمره قبولی برای زبان ept اگر به جای ۵۰ از ۴۰ باشه . مشکل خیلی از دانشجوها حل خواهد شد. مسئولین محترم لطفا به خاطر شرایط بد اقتصادی و پرداخت شهریه های بالا از طرف دانشجویان دکتری اگر امکان کمک هست. وضعیت ما رو در نظر بگیرید. واقعا به کمک شما مسئولین محترم در این زمینه احتیاج داریم. با تشکر

جواد
اردیبهشت ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۶ ب٫ظ

واقعا این نظر درستی است. البته کاش اساتید محترم مسئول به جای اعمال قدرت، قدری واقع بین بودند.

بهاره
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

سلام دوستان. من می خوام در یکی از دانشگاههای که بدون کنکور تو رشته م پذیرش داره ثبت نام کنم به نظر شما ارزشش رو داره هزینه کنم و مدارکم رو ارسال کنم؟ یا هر دانشگاهی فقط دانشجوهای خودش رو بر میداره؟

کامیار
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  بهاره

ارزش نداره ، به نظرم اون هزینه ای که می خوایی صرف درس بکنی صرف زندگیت بکنی خیلی خیلی بهتره!!
حالا دانشگاه سراسری فرق داره قضیش!!

مجتبی
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۴ ق٫ظ

باسلام . ارایه این مدرک زبان برای ورودی های ۹۷ بعد از آزمون جامع بود ولی به یکباره برای ورودی های ۹۸ قبل از ازمون جامع شد ، این تبعیض نیست ایا که هرروز ی قانون میگذارید،؟؟خب ارائه مدرک زبان رابرای ورودی های ۹۸ هم مثل ورودیهاید۹۷ به بعداز آزمون جامع منتقل کنید نه قبل آن .
با سپاس از شما.

مریم
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  مجتبی

سلام، به هیچوجه اینطوری نیست من ورودی۹۷هستم، والان هم متاسفانه این مشکل رو دارم، چندین سال که به همین صورته

کامیار
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

اینجوری نیست من ورودی ۹۵ بودم، من هم اول آزمون زبان دادم و نمره مشروط گرفتم و بعد….

شکوهی
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

سلام اشتباه متوجه شدین من‌ورودی نود هفت دانشگاه تهرانم همچین موردی وجودی نداره قبل ازمون جامع باید مدرک بدیم‌ بنده هم فعلا بلاتکلیفم

ویکتاریون
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۶:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

آزاد رو نمی دونم ولی دولتی همیشه مدرک زبان رو قبل از جامع می خواسته. قانون جدیدی نیست.

کمپین دفاع دکتری قبل eptوبخش کل سالیان تمدید رساله
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۲۸ ب٫ظ

کمپین حمایت از نامه ذیل دوستان دکتری با عنوان عدالت و انصاف خطاب به مسولین طراز اول دانشگاه آزاد اسلامی با سلام از مسولین دانشگاه آزاد در شرایط فعلی و وضعیت کرونایی خواهشمندیم که: ۱- زبان دکتریept را به خاطر رعایت حال دانشجویان دکتری بعد از دفاع از رساله بگیرن. یعنی اجازه دفاع از رساله دکتری را به دانشجویان با صدور مجوز و طی بخشنامه ای صادر کنند و بعد از دفاع از رساله دکتری زبان ept تافل دکتری را بگیرند و تسویه دانشجو مشروط به قبولی زبان باشد نه قبولی زبان مشروط به دفاع از دکتری. چون اعمال این رویه قدیمی که دفاع را مشروط به قبولی زبان کردن خسارت مالی زیادی به دانشجویان دکتری آزاد وارد نموده چون باعث شده خیلی از دانشجویان دکتری چندین ترم و چندین سال به خاطر یک تا ده نمره زبان که فرضا ۴۰ گرفتن و قبول نشدن نتوانستن دفاع دکتری از رساله شونو انجام بدهند و کلی به صندوق رفاه دانشگاه آزاد بدهکار شده اند و مرتبا تمدید رساله را با اخذ وام صندوق رفاه جهت شهریه ثابت تمدید رساله به خاطر ept انجام دادن. و تا سقف بیست تا سی میلیون به صندوق بدهکار شده اند. و شامل بخشودگی و معافیت پرداخت شهریه به دلیل تندید رساله نشده اند. به گفته برخی از این دانشحویان دکتری تعدادی از سال ۹۲ و ۹۳ که رساله شونو آماده کردن و می تونستن دفاع نهایی دکتری قبل از زبان eptانجام بدن موندن به خاطر ept تا به امروز هنوز موفق به دفاع نشده اند.… ادامه نظر»

دانشجوی دکترای منتظر امتحان جامع
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۹:۱۹ ق٫ظ

اینجانبان جمعی از دانشجویان مقطع دکترای رشته‌های مختلف دانشگاه آزاد با توجه به شرایط سخت بحران و تضعیف همه دانشجویان از لحاظ وضعیت روحی، روانی و معیشتی و درآمدی و نظر به بازخوردهای مثبت و روحیه ی هم افزایی و همدلی اجتماعی و تسهیلگری بی نظیر از سوی جنابعالی و سایر مسئولان دانشگاه نسبت به اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا بدین وسیله و صمیمانه از حضرتعالی تقاضا می‌نماییم تا نسبت به بازنگری و طرح موضوع مهم آزمون جامع و سرنوشت دانشجویان در این اوضاع بحرانی و بغرنج، در خصوص حذف فیزیکی و حضوری آزمون جامع و جایگزینی میانگین نمرات ترم گذشته همان دروس منابع مورد نظر به جای نمره آزمون جامع و ثبت در اردیبهشت ماه و امکان تسهیل‌گری و ادامه فعالیت دانشجویان جهت پرداختن به امور دفاع از رساله، هرگونه دستور مساعدت و همدلی الزم مبذول بفرمایید. 

https://www.farsnews.ir/my/c/23571

آیدا
اردیبهشت ۲۷, ۱۳۹۹ ۳:۱۶ ب٫ظ

خخخخ. کرونا نبود چی میخواستین بنویسین؟!

الف ر
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۴۱ ب٫ظ

باسلام
من مدرک کارشناسیم مترجمی زبان انگلیسه و برای ازمونهای زبان هنوز اقدام نکردم کسی اطلاع داره که ایا مدرکم می تونه برام یه نقطه مثبت باشه یا نه باید مدرک زبان داشته باشم ؟

معماری
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۳۳ ب٫ظ

باسلام و احترام، بهترین راهکار این هست که نمرات مشروط زبان برای افراد بدون سهمیه (۴۰ تا ۴۹) بعنوان نمره قبولی لحاظ گردد تا مشکل بسیاری از دانشجوهای دکتری بویژه دانشگاه آزاد (به جهت هزینه های بسیار سنگین و شرایط نامساعد اکثر دانشجوها) برای دفاع و تسویه حساب فارغ التحصیلی برطرف بشود.
(باتشکر از پیگیری سایت phdtest)

آیدا
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۹ ۷:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  معماری

الان وقت مدرک زبان گرفتن نیست!

محمد امین محمدی
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۱۹ ب٫ظ

به بخش های مختلف سازمان مرکزی ایمیل بزنید و به خصوص دانشجویان تهران به صورت حضوری به سازمان مرکزی اطلاع دهند. من از بندرعباسم و ایمیل زدم.

محمد امین محمدی
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۹ ۲:۱۹ ب٫ظ

سلام من هم همین خواهش را از مسئولان سازمان مرکزی دارم که نمره قبول زبان دکتریept را به خاطر رعایت حال دانشجویان دکتری بعد از دفاع از رساله بگیرند. یعنی اجازه دفاع از رساله دکتری را به دانشجویان با صدور مجوز و طی بخشنامه ای صادر کنند و بعد از دفاع از رساله دکتری زبان ept تافل دکتری را بگیرند و تسویه دانشجو مشروط به قبولی زبان باشد. پیگیری کنید چون دو ترم درگیر این موضوع هستم و رساله نوشته و مقاله چاپ شده ولی امکان دفاع به خاطر چند دوره برگزار نشدن آزمون و نمره ept نمی دهند. با تشکر

عدالت و انصاف
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

با سلام از مسولین دانشگاه آزاد در شرایط فعلی و وضعیت کرونایی خواهشمندیم که: ۱- زبان دکتریept را به خاطر رعایت حال دانشجویان دکتری بعد از دفاع از رساله بگیرن. یعنی اجازه دفاع از رساله دکتری را به دانشجویان با صدور مجوز و طی بخشنامه ای صادر کنند و بعد از دفاع از رساله دکتری زبان ept تافل دکتری را بگیرند و تسویه دانشجو مشروط به قبولی زبان باشد نه قبولی زبان مشروط به دفاع از دکتری. چون اعمال این رویه قدیمی که دفاع را مشروط به قبولی زبان کردن خسارت مالی زیادی به دانشجویان دکتری آزاد وارد نموده چون باعث شده خیلی از دانشجویان دکتری چندین ترم و چندین سال به خاطر یک تا ده نمره زبان که فرضا ۴۰ گرفتن و قبول نشدن نتوانستن دفاع دکتری از رساله شونو انجام بدهند و کلی به صندوق رفاه دانشگاه آزاد بدهکار شده اند و مرتبا تمدید رساله را با اخذ وام صندوق رفاه جهت شهریه ثابت تمدید رساله به خاطر ept انجام دادن. و تا سقف بیست تا سی میلیون به صندوق بدهکار شده اند. و شامل بخشودگی و معافیت پرداخت شهریه به دلیل تندید رساله نشده اند. به گفته برخی از این دانشحویان دکتری تعدادی از سال ۹۲ و ۹۳ که رساله شونو آماده کردن و می تونستن دفاع نهایی دکتری قبل از زبان eptانجام بدن موندن به خاطر ept تا به امروز هنوز موفق به دفاع نشده اند. پس راه حل این است که اجازه دفاع رساله دکتری به صورت حضوری یا الکترونیکی به این دسته از دانشجویان… ادامه نظر»

مهرداد
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۹ ۰:۰۲ ق٫ظ

phd عزیز لطفا انتقال دهید
در کنار بقیه راهکارها دو و نیم ساله کردن اعتبار مدرک زبان که کمک به تعدادی داوطلب دارای مدرک زبان میکند و همچنین اعلام کنن که نمره درس زبان در آزمون امسال به عنوان مدرک در مصاحبه قابل پذیرش است

آیدا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹ ۹:۳۸ ب٫ظ

آزمونها دیگه تغییری نمیکنن :)
بای

مرتضی
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹ ۷:۳۶ ب٫ظ

باید شرایطی ایجاد شود که دانشجویان دکترا پیش دفاع ودفاع رو انجام دهندوبعداز ارائه مدرک زبان فارغ تحصیل شوند.اخه مقصردانشجویی بدبخت نیستش که ازمون برگزار نمیشه

ناصر
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۹ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

کلا این ترم ترم خاصی هست و باید دانشگاه ها با دانشجویان همکاری بیشتری از جهت امکان حذف ترم اختیاری و زمان بیشتر برای کسب مدرک زبان داده بشه

محسن
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹ ۶:۵۵ ب٫ظ

با سلام
با تشکر فراوران از پیگیری این موضوع مهم .
درخواست می شود با رعایت پروتکل های بهداشتی مرداد ماه آزمون MSRT
برگزار شود .

ر.ی
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

اوکی مرداد خوبه

ر.ی
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۹ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

باید به برگزار کنندگان ام اس ارتی در سامانشون بگیم ازمون msrtدر مرداد برگزار شود

آیدا
اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۹ ۶:۲۱ ب٫ظ

مخالفم. به من ارتباطی نداره و زبان مدرک باید باشه باید

4.3
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۹ ۸:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  آیدا

خیلی باحالی شما. :)))