پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

تفاوت مدیریت وزارت بهداشت با سازمان سنجش در برگزاری آزمون دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مقایسه آزمون دوره دکتری وزارت علوم و آزمون دوره دکتری پزشکی نشان می‌دهد که برای برگزاری آزمون دوره دکتری پزشکی توزیع داوطلبان در روزهای متعدد و برای جلوگیری از ازدحام به درستی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری آنا، این روزها که بحث برگزاری آزمون‌ها در شرایط کرونا داغ است شاید یک مقایسه معمولی بین دو آزمون کشوری که متولی یکی از آنها سازمان سنجش و متولی دیگر وزارت بهداشت است خالی از لطف نباشد.

در بازه ۹ تا ۱۲ مردادماه دو آزمون مهم کشوری که اتفاقا هر دو برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری است صورت گرفته در آزمون دوره دکتری وزارت علوم ۱۷۹ هزار نفر ثبت‌نام کرده بودند که این افراد در روز ۹ مردادماه در ۱۴۳ حوزه امتحانی و در یک نیمروز با یکدیگر به رقابت پرداختند. برآوردها نشان می‌دهد که به طور متوسط در هر حوزه امتحانی یک هزار و ۲۰۰ نفر حضور داشتند.

انتقادات متعددی بر نحوه برگزاری این آزمون از جمله رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله داوطلبان از یکدیگر، تب سنجی در حوزه‌های آزمون و نبود تهویه مناسب در حوزه‌ها مطرح شده است که البته بخشی از آنها مورد پذیرش قرار گرفت و تعدادی هم از سوی مسئولان رد شد.

در این باره حتی علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در صفحه شخصی خود در توئیتر از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور دکتری خبر داد. وی در پیام توئیتری خود نوشت: «از دیشب مشغول مرور نظرات داوطلبان کنکور دکتری هستم؛ نه فقط در توئیتر که در اینستاگرام. اکثراً نوشته‌اند پروتکل‌ها در کنکور دکتری رعایت نشده و در شهرستان‌ها وضع بدتر بوده. اگر آزمون ارشد و سراسری به همین منوال برگزار شود، سلامت داوطلبان قطعاً به خطر می‌افتد.»

برگزاری متفاوت آزمون دوره دکتری پزشکی

اما در این میان آزمون دوره دکتری پزشکی با حضور ۱۸ هزار و ۲۴۱ نفر در ۳ روز برگزار می‌شود، مسئول برگزاری این آزمون وزارت بهداشت است و این آزمون را در ۵ نوبت برگزار می‌کند. براساس تقسیم‌بندی‌های صورت گرفته در هر نوبت آزمون به جز آزمون نوبت صبح ۱۲ مردادماه حدود ۴ هزار نفر حضور دارند. آنگونه که سید سعید هاشمی نظری رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی می‌گوید: حوزه‌ها امتحانی امسال ۳ برابر شده است.

در صورتی‌که سازمان سنجش آموزش کشور بدون اینکه تعداد روزها را افزایش دهد فقط تعداد حوزه‌های آزمون دوره دکتری را ۴۲ درصد افزایش داده است.  

حال سازمان سنجش آموزش کشور قصد دارد آزمون کارشناسی ارشد را نیز با حضور بیش از ۶۹۴ هزار داوطلب در سه روز و در سه نوبت برگزار کند. پیش از این هم البته آزمون در دو روز و سه نوبت برگزار می‌شد. بنابراین فرقی در تعداد نوبت‌ها یا تعداد داوطلبان در هر نوبت نکرده است.

جالب است که در آزمون صبح پنجشنبه ۱۶ مردادماه ۳۲۱ هزار و ۵۰۴ نفر، در آزمون صبح جمعه ۱۷ مردادماه ۲۸۳ هزار و ۴۱۴ نفر و در آزمون صبح شنبه ۱۸ مردادماه ۸۹ هزار و ۴۹۹ نفر حضور خواهند داشت. براساس اطلاعیه سازمان سنجش کشور ۲۳۶ حوزه امتحانی برای این آزمون در نظر گرفته شده است و براساس پرجمعیت‌ترین نوبت آزمون، تقریبا در هر حوزه یک هزار و ۳۰۰ نفر حضور دارند.

در حالی که ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش نیز در اظهارنظری قابل تامل می‌گوید به شخصه برگزاری کنکور سراسری را ساده‌تر از کنکورهای ارشد و دکتری می‌دانم چرا که اکنون در آزمون دکتری، متوسط در هر حوزه ۴۰۰ نفر حضور دارند اما این تراکم در کنکور سراسری به ۱۵۰ نفر می‌رسد.

البته قرار بود که اگر آزمون دوره دکتری به درستی و با موفقیت انجام شود آزمون‌های دیگر نیز برگزار شوند که اخبار و گزارش‌ها از عدم رعایت بسیاری از پروتکل‌ها حکایت دارد. با این حال رئیس سازمان سنجش آموزش کشور به داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد اعلام کرد که خود را برای آزمون آماده کنید.

مشخص نیست اصرار سازمان سنجش برای برگزاری آزمون‌های سراسری مخصوصا کارشناسی ارشد و دکتری چیست؟ در صورتی‌که در سال‌های پیش دانشگاه‌ها دانشجویان دوره دکتری را بدون آزمون جذب می‌کردند و برای دوره کارشناسی ارشد نیز طرح آ.ت.ت (پذیرش براساس سوابق تحصیلی و آزمون) اجرا می‌شد.

البته شاید گردش مالی که هر یک از آزمون‌ها برای سازمان سنجش آموزش کشور در پی دارد یکی از دلایل عدم موافقت با توقف برگزاری آزمون‌ها باشد. برای آزمون کارشناسی ارشد اگر هر داوطلب حداقل ۴۵ هزار تومان پرداخت کرده باشد، با تعداد کل داوطلبان حداقل ۳۱ میلیارد تومان درآمد عاید سازمان سنجش آموزش کشور شده و اگر حداقل پرداختی داوطلبان دوره دکتری را ۷۵ هزار تومان در نظر بگیریم بیش از ۱۳ میلیارد تومان درآمد نصیب سازمان سنجش آموزش کشور شده است. شاید یکی از دلایل پافشاری برای برگزاری آزمون‌های تحصیلات تکمیلی همین درآمد ۴۴ میلیارد تومانی است که فقط از ثبت‌نام‌ها کسب شده است.

امید است با همه این تصمیم‌های درست و غلط جان جوانان کشور به خطر نیفتد و برای منفعت احتمالی عده‌ای، نخبگان آینده کشور از بین نروند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

82 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرامش
مرداد ۱۳, ۱۳۹۹ ۶:۰۹ ب٫ظ

ریز نمرات دوره کارشناسی رو چجوری بگیریم؟؟

مهناز
مرداد ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

تو رو خدا بذارید کنکور برگزار بشه بچه ی من دیگه افسردگی گرفته از بس سر کتاب نشسته با رعایت پروتکل بهدشتی چه مانعی وجود داره الان خیابونا و همه جا پر از جمعیته به کنکور که میرسه حرف بهداشتوپیش میکشن .مارو از این سردر گمی نجات بدین بذارین برگزارشه

علی
مرداد ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۰۸ ق٫ظ

دوستان کسی مدیریت بهداشت و خدمات بود دکتری

سارا
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

ای کاش وزارت بهداشت هم تعداد حوزه هاش مثل وزارت علوم بود…من هر دو رو شرکت کردم وزارت علوم که شهر خودمون بود رفتم اما وزارت بهداشت با اینکه بیشتر خونده بودم چون شهر دیگه و مرکز استانمون بود نرفتم به خاطر کرونا…چون خونه فرد مستعد داریم…درسته تعداد داوطلبای وزارت بهداشت شاید کمتر بوده اما خب به خاطر کرونا حوزه ها رو زیاد میکردن

هوشیار
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

برای وزارت علوم هم اکثرا مرکز استان بود……معمولا نود درصد داوطلبان وزارت علوم در شهرشان امتحان ندادند و ناچارا سفر کردن حتی در استانهای با وضعیت شدیدا قرمز….

.....
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۷ ق٫ظ

در پایان لازم است اشاره کنم که نگران رعایت نشدن پروتکل های دقیق بهداشتی در کنکور سراسری هستیم.

رییس مجلس گفت: متاسفانه به وعده‌های داده شده در برگزاری کنکور دکتری عمل نشد و بی‌توجهی‌های تاسف آوری در برگزاری آن کنکور وجود داشت که خود نیازمند بررسی دقیق‌تر و پیگیری است. این کوتاهی‌ها، نگرانی مردم در خصوص برگزاری کنکور سراسری را بیشتر کرده است و بسیاری از نمایندگان شنونده نگرانی های والدین در خصوص سلامت فرزندان خود بوده اند. بنظر می رسد تعویق زمان کنکور تا گذشتن از دوران پیک کرونا و خنک تر شدن هوا که امکان استفاده از ماسک بمدت چند ساعت را میسر کند، ضروری باشد. سلامت دانش آموزان عزیز ما، خط قرمز مجلس است و کمیسیون های بهداشت و آموزش مجلس وظیفه دارند تا اطمینان از رعایت بهترین تصمیم در این خصوص، مطالبات مردم را از مسئولین ذی‌ربط پیگیری کنند.

سحرناز
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۳۱ ق٫ظ

خانم دکتر محرز فوق تخصص عفونی روز ۸/۵/۹۹ شبکه خبر گفتند باید پروتکل بهداشتی کاملا درجلسات آزمون رعایت شود ویا بهتر است آزمون یکماه دیگر برگزار شود تا شرایط بهتر شود، حوزه دانشگاه امیر کبیر ودانشگاه صنعتی شریف که پروتکل بهداشتی رعایت شده بود .

سید احسان
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۱۰ ق٫ظ

خواهشا با این فضا سازی های رسانه ای باعث نشین که چون هزاران جوان مثل من ک برای ارشد ماههای برای درس خوندن وقت گذاشتن بخاطر این فضا سازی ها محروم بشن و برای بار چهارم این امتحان عقب بیفته بخدا دنیا بهمون میخنده که هی بگیم ستاد کرونا تصویب کرد باز دو روز بعدش یه تصمیم دیگه ،بعدم بسیاری از این دوستانی خواستار تعویق هستن تا دیروز تو پارک و کافی شاپ و… بودن الان بفکر سلامتی همنوعانشون افتادند یا نه وقتی برای کارهای های خودشون میخوان بخرن

آبی
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۰:۵۸ ق٫ظ

تعداد افراد کمتر در هر دو آزمون هم دلیل بهتر مدیریت بوده

eHsA
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۰:۰۴ ق٫ظ

متن با یک جبهه گیری خاص نوشته شده !
کاش فقط مقایسه می کردید و نتیجه رو به مخاطب میسپردید …

کهکشان
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

سلام.ممنون میشم اگه یه طرفه قضاوت نکنین .توی حوزه ما هم همه چی خوب بود .وزارت علوم با وزارت بهداشت قابل مقایسه نیست از لحاظ جمعیت و رشته و…چرا کاملا جانبدارانه قضاوت کردید پی اچ دی تست ؟؟؟؟

سلام
خبر به نقل از خبرگزاری آنا درج شده است.

سمیرا
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۶ ب٫ظ

وزارت علوم ۲۰ برابر وزارت بهداشت داوطلب داشت. مقایسه اشتباهی هست این قیاس!
در ضمن سنجش توی حوزه ما که خیلی خوب رعایت کرده بود پروتکل ها رو

داوطلبب
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۳ ب٫ظ

سلام، دوستان من تو کنکور شرکت نکردم، وزارت علوم بودم.
بخاطر سلامتی خانوادم نرفتم کنکور بدم بعد امشب بابام اومده میگه ماشینمو ضدعفونی کن تو راه یکی پیاده می‌رفت دلم سوخت سوارش کردم….
ای خداااااا. خدارو شکر که خودمو کنترل کردم و بی احترامی نکردم. دوستانی که بخاطر خانوادشون تو آزمون شرکت نکردن لطفا منت سر کسی نذارین، احترام پدر و مادر واجبه

خب دیگه...
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلبب

خطاب داوطلبب

احسنت به شما بخاطر انسانیت و خانواده دوستی
ولی…
خب که چی؟ نرفتید جلسه کنکور ولی پدر محترمون شخصی رو که نمیشناسه سوار کرده بعد از شما خواسته ضد عفونی کنید… چ فرقی کرد؟

دکتری
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  خب دیگه...

من چندین ماهه در منزل هستم و از منزل کار میکنم . در آمدم به شدت کم شده و آزمون دکتری هم علیرغم آمادگی شرکت نکردم. خیلی از دوستان هم به شوخی می گویند کرونا نگیری مومن. اما یک چیز مسلم حتی اگر یک نفر مثله این دوست عزیز سعی در عدم حضور در بین مردم را داشته باشد هم تکه از این زنجیره همه گیری را می شکند و هم از لحاظ روانی بر روی جامعه تاثیر گذارخواهد بود. وقتی جملگی مردم می گویند همه بیرون هستند و وقتی طرف می بینه یه عده تو رستوران نشسته اند، نا خود آگاه وسوسه همه چیز عادی است کم کم بر او غلبه می کند. عدم شرکت این عزیز امری پسندیده است ولو پدرشون شخصی را سوار کرده باشد. وزارت علوم از ضرر میلیاردی صحبت می کند ولی ضرر مریض شدن حتی یک فرد و فوت خدای نکرده حتی یک فرد چقدر خواهد بود؟ شروع ترم ها از بهمن و حتی یک سال عقب تر بهتر بود یا دمیدن بر آتش کرونا؟ چرا دکتری را بر اساس برنامه فراگیر نمی گذارند و هر کس در امتحان قبول شد به ترم بعد برود؟ حداقل امسال را این کار می کردند و یه عده را هم مجازی و شیوه های دیگر . چطور استعداد درخشان ممکن است ؟

داوطلبب
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  خب دیگه...

من که همیشه دارم کل خونه رو ضدعفونی میکنم. مشکلم اینجاست که چرا تو یه مسیر طولانی یه غریبه رو سوار کردن درحالیکه ماسک نزدن آخه پدرم آسم داره. دیگه تو این گرما لابد کولر ماشین روشن و شیشه هم بالا بوده.حالا من هر چقدر مراقب باشم خودشون مراقب نباشن هیچ فایده ای نداره.

کنکوری
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۸:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلبب

درود به شرفت

فرزاد
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۸:۳۷ ب٫ظ

سلام
یک سوال خیلی خیلی مهم دارم

اگر روی دفترچه ننویسه این ازمون دارای نمره منفی میباشد ، به نظرتون نمره منفی نداره؟!
روی دفترچه وزارت بهداشت ننوشته بود!

Mahdi
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  فرزاد

سلام.
چرا نمره منفی دارد در برگ راهنما نوشته شده است.

برق قدرت
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۸:۳۲ ب٫ظ

نمیشه با هم مقایسه!
چرا که تعداد دواطلبان وزارت علوم تقریبا ۱۰ برابر تعداد دواطلبان وزارت بهداشته! هر چه تعداد کمتر باشه با افزایش حوزه ها راحتر میشه آزمون رو مدیریت کرد.
از طرفی رشته های کنکور دکتری وزارت بهداشت جوریه که شما میتونی تو روزهای مختلف برگزار کنی ولی واسه وزارت علوم درسای بعضی رشته ها با هم همپوشانی داره. مثلا برق و مکانیک و کامپیوتر هر سال سوالاش ایده های شبیه بهم داره و شما نمی تونی توی روزهای متفاوت برگزار کنی.
در ضمن داوطلبان دکتری وزارت بهداشت معمولا مسائل بهداشتی رو بیشتر رعایت میکنن و این کار مسئولان برگزاری رو راحتر میکنه.

حقوق
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۸:۲۸ ب٫ظ

با سلام
تصمیم مجلس برای ارائه طرح دو فوریتی عدم برگزاری تمام کنکورها
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:
توان اجرای پروتکل‌های بهداشتی را نداریم.
احتمالا مجلس با طرح دو فوریتی، جلوی تمام کنکورها را بگیرد.
پس چرا دکتری را برگزار کردید با ۲۲۶ کشته کرونایی در روز آزمون واقعا به ما داوطلبین دکتری ظلم کردید.؟ واقعا به داوطلبین دکتری ظلم شد چون واکسن ساخته نشده پس پروتکل هم شکننده خواهد بود، تجمع هم بنا به گفته رییس بهداشت جهانی ممنوع بوده، شرکت کنندگان دکتری همه با ماسک و با ترس آزمون دادند و غائبینی هم که کارت گرفته و کد سلامت دریافت نموده و شرکت نکردند از ترس ابتلا و خطر مرگ شرکت نکردند. پس چه عدالتی می توان مشاهده کرد؟ حق ما و همه غائبین ضایع شد.

داوطلبب
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  حقوق

تمام کنکورها؟!!

........
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  حقوق

درسته و بیشتر حوزه ها تقلب هم شده در حق داوطلبین دکتری ظلم شد

........
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  ........

آزمون دکتری باید باطل و دوباره برگزار بشه

دکتری
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  ........

به……..
تو تو همین خواب و خیال باش
خخخخخخ

کیانمهر
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۸:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  ........

خنده از این جا تا اسمان. فازتون چیه خدایی.؟ یک زمانی تعویق تعویق الان برگزاری دوباره و سه باره؟ که دوباره کمپین راه بندازید که تعویق بیفته و لغوش کنید؟دوباره شروع به ناله کردندکنید و از گزارش تعداد کشته ها لذت ببرید؟

ویدا
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۸:۲۲ ب٫ظ

سلام دوستان
مگه زمان پاسخگویی ب سوالات دکتری ریاضی ۲۴۰ دقیقه نبوده؟؟؟؟

مصطفی
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۸:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  ویدا

روی دفترچه سوالاتون زمان و زده

ر.ی
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۸:۰۱ ب٫ظ

وزرات علوم در یک روز
بهداشت در چند روز

چقدر تبعیض

نانسی
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  ر.ی

وزارت بهداشت حوزه هاش کمتره خب

داوطلبب
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  ر.ی

واقعا

نانسی
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۷:۳۸ ب٫ظ

من امروز کنکور وزارت بهداشت دادم در حوزه دانشکده پزشکی تهران .
کنکور وزارت علوم هم داده بودم دو روز پیش.
گفتن از یک ساعت و نیم قبل آزمون در حوزه بازه ، من رفتم از یک و نیم بعد از ظهر تا ۲ و ربع وایسادیم تو آفتاب و ازدحام درست شد تا در باز بشه . بعدم گفتن صف ببندین بیاین داخل و صف رو کنترل نمیکردن همه به هم چسبیده بودن . ولی داخل که رفتیم خوب بود ، سالن هم خنک بود .
از نظر من کنکور وزارت علوم بهتر بود ( حوزه علم و فرهنگ تهران ) .

متاسف
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۷:۲۶ ب٫ظ

سلام ما امروز امتحان دکتری وزارت بهداشت داشتیم در های سالن رو باز گذاشته بودن و سالن پر از مگس و پشه بود کف سالن رو حتی یه طی نکشیده بودن متاسفانه بین داوطلبان وکسایی هم که مراقب بودن کسایی بودن که ماسکشونو بر میداشتن و اخر امتحان هم دفتر چه سوالات را اوردن بیرون رو یه میز گذاشتن و همه جمع شدن دور اون میز تا دفترچه سوالشون رو پیدا کنن و بردارن یعنی حتی یه مسئول به خودش زحمت نداد دفترچه ها رو بده به داوطلبان دم از چه پروتکلی میزنن این که اینجور بود یعنی دکتری وزارت علوم چی بوده دیگه واقعا که

شمس الله
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  متاسف

سوسک نداشت ؟
مارمولک چطور ؟!!!!!!!!

ر.ی
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  متاسف

من علوم بودم دفترچه رو روی میز گذاشتن

اما دستشویی اصلا مایع نداشت !!

ن
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۶:۵۰ ب٫ظ

من خیلی ناراحتم
از ترس بیماری شرکت نکردم
خب چی نشد تو شرایط بهتری آزمون می گرفتن

هدایت
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۶:۳۰ ب٫ظ

در کل اکثریت از برگزاری آزمون رضایت نداشتن بخصوص چون شرایط خاص بود و نیاز به توجه خاص داشت

یا میبایست لغو میکردن یا به زمان بهتری موکول میکردن… در این بین حق کشی صورت گرفته

امکان خوداظهاری برای افراد مبتلا به کوید۱۹ بود و جایگاه برای اونها در نظر گرفتن، اما برای افراد با بیماری زمینه ایی که حق حضور در کنکور رو داشتن و تلاش کرده بودند،فکری نشد… واقعا دلم میگیره برای دوستانی که نتونستن بخاطر شرایطشون و بی توجهی مسئولین کنکور بدن.

همچنین تقلب، مشارکت گروهی و استفاده از گوشی همراه در جلسه کنکور که جای خود دارد.

امسال دل اکثریت ازین بی عدالتی لرزید.
افرادی هم در این سایت با اسامی مختلف براحتی بدیگران پرخاشگری منفعل دارن و توهین به روش غیرمستقیم اعمال میکنن چون به دیگران این حق رو نمیدن که حرف دلشون رو بزنن.

آینده چه خواهد شد… ؟؟؟

سپیده
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  هدایت

سلام ممنونم از نظرات محترمانه تون
بله من به خاطر بیماری زمینه ای مادرم شرکت نکردم با وجود پرینت کارت و کد سلامت و آمادگی و زحمت فراوان

شمس الله
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۸:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  هدایت

امثال من هم در این شرایط دوست نداشتیم کنکور بدیم ولی باور کنید دست ما یا بنظر ما نبود اجبار بود
من فقط میخواستم در کنکور شرکت کنم اگه اسفند پارسال بود خیلی بهتر بود
خواسته ی امثال من لغو نشدن کنکور بود
ما نمیخواستیم یکسال در جا بزنیم

...
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۸:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  شمس الله

شما که سینه چاک سنجش و وزارت علوم بودی
کم تحقیر و توهین نکردید جناب بیشترین ضرر

شمس الله
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۵:۵۷ ب٫ظ

نماینده وزارت بهداشت کلا ۱۰ ثانیه اومد توی کلاس یه نگاه سطحی به داوطلبین کرد و رفت همممممییییینننننننن

جوان ایرانی
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۵:۵۵ ب٫ظ

حذف کنکور راه حل نیست چون باعث بی عدالتی و پارتی بازی میشه.ضمنا بنده دیروز صبح و عصر توی آزمون وزارت بهداشت شرکت کردم صبح دانشکده پزشکی شهید بهشتی بودم و وضعیت رعایت پروتکلهای بهداشتی نسبتا خوب بود(درب رو زود باز کرده بودن و فاصله های صندلی مناسب بود و تونل ضدعفونی درست کرده بودن).ولی بعد ظهر که دانشکده پزشکی دانشگاه ایران بودم تا نیم ساعت به آزمون درب ساختمون رو باز نکرده بودن که باعث ازدحام پشت در ساختمون شده بود ضمنا حوزه بنده تو زیر زمین بود که برای یه سالن ۴۰۰ متری فقط یه پنجره کوچیک وجود داشت و کولر هم روشن بود و قشنگ هوا رو بین همه چرخش میداد!)

جالبه که داخل هر دو حوزه بر خلاف گفته های معاون وزیر بهداشت ، بازرسی بدنی توسط دو نفر با تماس دست انجام می شد در صورتی که گفته بودن بدون تماس دست و با راکت مغناطیسی انجام خواهد شد و با توجه به اینکه من چندتا آزمون سالهای قبل تو همین حوزه دانشگاه ایران داده بودم(زبان ، ارشد و دکتری) توی اونا از راکت استفاده می کردن در صورتی که اون موقع اصلا کرونایی وجود نداشت ولی امروز با دست بازرسی میکردن !!!
(اینکه فرد بازرسی کننده دستکش بپوشه فقط در صورتی که اون فرد بیمار باشه به درد میخوره و الا هیچ تاثیری تو انتقال بیماری بین داوطلبان نداره چون با همون دستکش همه رو بازرسی میکنه و اگه کسی مریض باشه باعث سرایت به سایر داوطلبان میشه)

Mahdi
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  جوان ایرانی

سلام.
فردی در دانشکده پزشکی بازرسی می کرد و یکنفر هم کنار او بود و هر دفعه که یکنفر چک میشد به دست بازرسی کننده اسپری ضدعفونی میزد.

مرتضی
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۵:۳۳ ب٫ظ

وزارت بهداشت حق استان بوشهر را ضایع کرد.
حذف تنها حوزه استانی در کشور و سرگردانی داوطلبین این استان کار درستی نبود.

شیما
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۸:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

یعنی بچه های بوشهر امتحان ندادند؟

جلال
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۵:۲۸ ب٫ظ

ما از عملکرد سازمان سنجش راضی هستیم. آزمون رو خوب برگزار کرد

سما
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  جلال

ما خیلی ناراضی بودیم. پروتکل بهداشتی متناسب با همه گیری کرونا وجود نداشت

ارغوان
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۶:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  جلال

خیلی خوب بود، حوزه ای که من بودم همه پروتکل ها فوق العاده رعایت شده بود .

نانسی
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۷:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  جلال

از نظر من هم خوب بود

محمد
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۸:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  جلال

خب بقیه چیکار کنن؟ اگر خوب بوده وظیفشون بوده اگرم مافوق خوب بوده؛ فردا با دسته گل برید پیششون تشکر کنید!
اینکه مرتب با آیدیهای مختلف توی این سایت جملا تکراری و بیمعنی بنویسید جز اینکه بدتر آبروی سازمان سنجش رو ببرید و داوطلبین رو عصبی کنید چه فایده ای داره؟
منظورتون چیه؟

نانسی
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  جلال

آقای محمد نفس عمیق بکش برادر.
همه حق دارن نظرشونو بگن ، اگه مخالف نظر شماست یا تحملش کنید یا چشمتونو به روش ببندید که اعصابتون خورد نشه

ترنم
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۵:۲۰ ب٫ظ

وزرات علوم همه چی رو برا ازمون رعایت کرده بود. همه پرتکل های بهداشتیش اکی بود.

نه به کرونا
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۵:۰۸ ب٫ظ

ما که از حوزه مون راضی بودیم. این بحث حذف ازمون چیزی هست که نماینده ها به خاطر گل روی فرزندان خودشون که امسال دارن، میخوان مطرح کنن. از همگی میخوام برید به صفحه ی دکتر احمد نادری و پست قبلی ایشون رو ببینید و اونجا اعلام کنید که پروتکل ها اجرا شده بود. گویا عده ای از داوطلب های ارشد و کارشناسی اونجا عجز و لابه راه انداختن و ادعا می کنن تقلب صورت گرفته و پروتکل ها هم اجرا نشده. همه شون هم استناد کردن به اون بازیکن استقلال. یکی نیست بگه آخه ازمون دکتری چیزی نیست که بشه با تقلب رتبه اورد. از طرفی ما که تقلب ندیدیم ولی خب اگر تقلبی هم باشه فوقش میتونن چهار تا لغت زبان رو در بیارن. که اونم تاثیری توی کل نتیجه نداره. اصل همون تخصصی هاست.

نه به کرونا
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۵:۰۳ ب٫ظ

خب خدا رو شکر که سازمان سنجش یک نظرسنجی از طریق پیامک واسه داوطلب های واقعی ارسال کرد و صف داوطلب های واقعی از غیر واقعی ها جدا شد.

ر.ی
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۸:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  نه به کرونا

منم به پیامک ستجش پاسخ دادم علومی هستم همش رو خیر فرستادم

محمد
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  نه به کرونا

شما خسته نشدی توی این سایت؟
از اونجایی که حتی تشخیص نمیدی مردم از روی لحن و سبک نوشته‌ها، پی میبرن که نویسنده یکسانه و از ساعت ده که آزمون تازه شروع شده بود با همین آی دی توی سایت بودی؛ میشه تشخیص داد داوطلب دکتری و حتی ارشد نیستی.
منظور خاصی داری یا فقط بیکاری؟

نه به کرونا
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

والا من از روز اول هم با همین اسم پیام میدادم. بارها هم گفتم حوزه م دانشگاه فردوسی مشهد بود و واقعا سنگ تموم گذاشته بودن. حوزه ی خواهرم هم پیام نور مشهد بود. ساختمان شماره ی سه. اونم خیلی راضی بود. کلا همه ی داوطلب های مرکز ازمون ما راضی بودن. هیچوقت مقایسه نکردم خب حتما حوزه ی شما بد بوده و مسلما در این مورد مسئول هستید و باید در نظرسنجی انچه را که واقعیت هست انتخاب کنید.

سجاد
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۴:۵۵ ب٫ظ

کنکور بهترین روش ممکن نیست ولی مطمین باشید اگه همین کنکور هم برگزار نشه خیلی ها باید قید درس و دانشگاه رو بزنن، سوابق تحصیلی درست ولی اینو هم در نظر بگیرید اگر کسی مثلا در مقطع لیسانس کوتاهی کرده باشه یا بدلیل نمره دادن سلیقه ای خیلییییی از اساتید و دانشگاه ها عقب مونده باشه دیگه باید بره بشینه خونه و زنجیروار شانسش رو برای درس خوندن در مقطع ارشد و دکتری در دانشگاه های خوب از دست بده.
کنکور یک مسیر مستقیمه و درصد زد و بند و پارتی بازی رو پایین میاره هرچند پر از ضعف و ایراده ولی در حال حاضر و در سیستم آموزشی معیوب و سلیقه ای ما بهترین گزینست. کافیه تجربه ی بچه ها از مصاحبه های دکتری رو بشنوید…

اپدیت
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۵:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

آره والا . تصور کنید کنکور نباشه اونوقت آقازاده مجال درس خوندن توی دانشگاهای درست و حسابی رو به میدن آخه؟ طرف رزومه نداره کردنش استاد شهید بهشتی.

عطیه
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۶:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  اپدیت

والا به خداااا

سپهر
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  اپدیت

معلومه دیگه، بچه هایی که لیسانس و ارشدشون در اون دانشگاه بودن رو قبول می کنند.

دکتری
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

دمت گرم داشی. خیلی قشنگ نوشتی. دقیقا همینطوره اگه کسی دوره لیسانس یا ارشد یا هر دو کوتاهی کرده باشه ولی الان بخواد واقعا تلاش کنه و کاستی هاشو جبران کنه چی؟؟؟؟؟؟

فاطیما
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۴:۵۵ ب٫ظ

وزیر علوم باغبانی خوندن واقعا وقتی در زمینه ویروس تخصص ندارند چطور میتونن به این راحتی بگن هییییییییییییییییییییییییییییییییچ مشکلی نداریم

شمس الله
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۵:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  فاطیما

مدیریت ایشون عالیه هیچ مشکلی نداریم بعله ……

حقوق خصوصی-
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۴:۴۵ ب٫ظ

باسلام
کنکور دکتری ناعادلانه برگزار شد. اولین تجمع آزمونی کشور در سال ۹۹ بود که با شیوع گسترده کرونا در روز آزمون ۹ مرداد ۹۹ مصادف شد و ۲۲۶ کشته کرونایی در روز آزمون دکتری و خطراتی که باعث شد خیلی ها از ترس ابتلا و مرگ به این بیماری شرکت نکنند باعث گردید هیچ گونه عدالتی در برگزاری آزمون شاهد نباشیم. امید که حق غائبینی که کارت گرفتند و کد بهداشتی کرونایی را هم گرفتند اما بدلیل ترس و این همه ابتلا و مرگ کرونایی در روز آزمون دکتری ۹۹ شرکت نکردند، ضایع نشود و در حق آنان اجحاف نگردد.

سپیده
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  حقوق خصوصی-

سلام بله ممنون از نظرتون
من با وجود هزینه و تلاش برای نوشتن مقاله و وقت یک سال و نیمه برای کنکور، پرینت گرفتم کد سلامت هم کرفتم اما حاضر نشدم به خاطر مادرم که ۶۵ سال با بیماری زمینه ای. ولی اینجا میگن اونایی که نیومدن به خاطر تنبلی بوده!

مقاله
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

کسی که فارغ التحیل شده مقاله نداره میتونه الان خودش تنهایی بشینه مقاله بنویسه؟

si.pa.fa
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۴:۳۰ ب٫ظ

اینهمه پول میگیرن و زورشون میاد جای اندکی بیشتر کردن حوزه ها ده برابرش کنن تا جای هزار نفر تو هر حوزه صد نفر باشن! این فقط یکی از راهکارهاست. میتونن بقول خودشون روزها رو افزایش بدن برخی رشته ها رو در یک روز برخی روز بعد و میشه جای یکروز مثلاً در یکهفته برگزار کرد. میشه ساعت امتحان رو کم کرد و سختترش کرد و تستهای آسون حذف بشه. میشه تو محیط روباز برگزار کرد. هرکاری میشد کرد جای اینکه همه رو یه روز بدین شکل که خیلی جاها رعایت نشده و اگرم شده با استرس و ماسک و خفگی و افت فشار و قند خون و چندین روز توهّم بیماری و غیره برگزارش کرد! اصلاً این نظام آموزشی (که هیچ پرورشی هم توش نیست و وای به حال نسل جدید دبیران که خیراً داریم مشاهده میکنیم!) از پایه غطه که حالا بخوایم امید داشته باشیم بر اساس سوابق تحصیلی که اونم داستانهای خودشو داره سنجش و پذیرش انجام بشه. گردش مالی کنکور برای سنجش هیچی اینهمه مؤسّسه و انتشاراتهای قارچی که تو همین یکی دو دهۀ اخیر رشد کردن (کافیه از داوطلبین ده بیست سال پش بپرسین اون موقع منابع از کجا میاوردن!) و اگر هم قرار بود کنکور ملغی بشه بخاطر سود کلان این افراد مطمئنّاً اینطور نمیشه و کرسی های دانشگاههای دولتی کماکان بر اساس کنکور (و باقی راهها!!) اعطاء میشه…

مریم
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۳:۵۱ ب٫ظ

پروتکل ها رعایت شده بود حالا این وسط کیا میخوان ک کنکور لغو بشه با زدو بند برن دانشگاهی ک دوس دارن االله اعلم‌‌‌..قطعا تو ارشد کارشناسی بهتر برگزار میشه دکترا اولین تجربه بود خوبم بود

........
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۴:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

دقیقاً. این آزمون مطابق پروتکل ها بود و نسبت به کنکورای قبلی سخت تر اما تعویق چی ها و دواطلب نماها دنبال زیر سوال بردن سنجش و وزارت علوم و نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایرانن.

علیرضا
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ........

آیاتوی همه حوزه هااینجوری بودشماقرارنیست به جای همه نظربدین کاربرچندنقطه حواسمون هست قبل آزمون خیلی الفاظ بدی به کارمیبردی وهمه جون هم مینداخت حالامعلومه که کی داوطلب نماست

فرانک
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

داوطلب ده نقطه ان ایشون

زهرا
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۶:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  ........

سلام وعرض ادب خدمت تمامی دوستان، توی حوزه ی بنده صندلی ها از استاندارد آزمون هم نزدیک تر چیدمان شده بود، اعتراض هم فایده ای نداشت، کولر روشن بود، پنجره ها بسته، مراقب ها دستکش پوشیده بودن وعلارغم تذکرات صوری اعلام شده دال بر ضدعفونی کردن دستها قبل از اعطای دفترچه ها به داوطلبان مراقب با همون دستکش که فرهای اظهار نظر رو از داوطلبان تحویل گرفت دو دفترچه ی آزمون را تحویل داد، داوطلب سمت راست بنده اسمارت واچ داشت که از فیلتر مراقبین گذشته بود، لازم به ذکر است توی منطقه ی ما هوا شرجیه وماسک باید مدام عوض بشه چون ماسکی که مرطوب میشه عملا هیچ کاربردی نداره ولی پروسه ی آزمون یک ساعت بیشتر از زمان استاندارد طول کشید. در کل اجرای پروتکل ها خیلی ضعیف بود.

ویدا
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۳:۰۸ ب٫ظ

ازمون دکترا رو ک میشه حذف کرد و…ولی دوره ارشدو نه

تعویقی طلب آزمون داده
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۳:۰۰ ب٫ظ

پروتکل ها خوب رعایت شده بود. طرح آ ت ت هم از سال ۸۳ اجرا نمیشه

فرزانه
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۴:۲۰ ب٫ظ

طرح آ ت ت چیه؟

si.pa.fa
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

تو متن خبر هست. همون پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی هست

کنکوری
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۲:۴۳ ب٫ظ

نباید یک طرفه به قاضی رفت
اگه سنجش آزمونهای ارشد و دکترا رو نگیره
دانشگاه ها با یک بی عدالتی گسترده و زدوبند دانشجویای خودشون میگیرن
چیزی که در مصاحبه های دکترا به وفور مشاهد کردیم.
در ضمن توی حوزه ما که پروتکل ها رعایت شده بود .

فاطمه
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  کنکوری

من از اینکه آزمون دادم راضیم. اما فاصله جلویی و پشت سری با من متاسفانه نیم متر هم نبود و در تمام طول جلسه پشت سریم طرفه شدید داشت و به من اضطراب وحشتناکی وارد شد. امیدوارم ایشون چیزیش نبوده باشه… و دیگر اینکه مراقبین اصلا نزدزک نمیومدند و تا دلتون بخواد تقلب شد.
من در این حوزه تا کنون سه بار آزمون دکتری و استخدامی دادم یکی از بهترین حوزه هاست اما این بار چنین نبود.

فاطمه
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۴:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

ببخشید سرفه

ساحل
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

من هم امروز آزمون دادم. حوزه ساری. خیلی خوب بود. اول که از ۸ صبح درها باز بود. بعد برای ورود افراد یک موکت خیس از ماده ضد عفونی گذاشتن از روی اون رد شدیم. ماسک های فیلتردار اجازه ورود نداشتن و بهشون ماسک جراحی میدادن. فاصله از ۴ طرف با هر فرد حدودا ۱.۵ متر میشد. برای اینکه سوالات رو بهمون بدن رو زمین یک برگ کاغذ گذاشتن و سوالاتو روی اون میگذاشتن. تهویه هم کولر بود و مناسب بود. خلاصه اینکه من واقعا ازشون راضی بودم.. برای خروج هم به ردیف همه رو بیرون فرستادن که تجمع نشه بابت خروج.

سپهر
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  کنکوری

دقیقا