پارسه
وکیلی
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

رئیس دانشگاه آزاد: لزوم حرکت به سمت حذف کنکورهای تحصیلات تکمیلی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

رئیس دانشگاه آزاد گفت: امروز باید اعتراف کرد همان بلایی که کنکور کارشناسی بر سر آموزش و پرورش آورده، برگزاری کنکور تحصیلات تکمیلی نیز بر سر آموزش عالی آورده است.

به گزارش مهر، محمد مهدی طهرانچی در یادداشتی در اینستاگرام خود نوشت: کنکور دکتری برگزار شد و دانشگاه آزاد در تعامل با سازمان سنجش پذیرای ۲۵۰۰۰ داوطلب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود.

وی افزود: به بهانه برگزاری کنکورهای کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری در مردادماه لازم دانستم نکاتی پیرامون مساله حذف کنکور مطرح کنم تا باب گفتگویی جدید در این موضوع باز شود.

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: البته با طرح این مباحث نمی‌خواهیم بر دغدغه عزیزانمان که منتظر برگزاری کنکور پراسترس امسال هستند، چیزی بیافزاییم چرا که دیروز غفلت کردیم و امروز چاره‌ای جز برگزاری کنکور نداریم و امید آن دارم امسال را با همه مشکلاتش پشت سر بگذاریم.

طهرانچی با طرح این پرسش که چرا نمی‌توانیم از کنکور جدا شویم؟ اظهار کرد: برگزاری کنکور برای ورود به تحصیلات تکمیلی بدین معناست که سوابق تحصیلی دانشجو طی چهار سال کارشناسی و دو سال کارشناسی‌ارشد، نمی‌تواند معیار خوبی برای ورود به مرحله بعد باشد و لازم است دانشجو برای ورود به تحصیلات تکمیلی در یک آزمون تستی شرکت کند، آزمونی که اقتصادی عجیب پیرامونش شکل گرفته‌است. جالب است بدانید که دانشگاه‌های مطرح دنیا به همین دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی‌اش پذیرش می‌دهند!

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: در میان اعضای هیات علمی که نظاره‌گر کیفیت دانشجویان ورودی تحصیلات تکمیلی هستند اتفاق نظر کامل بر ناکارآمدی کنکور تحصیلات تکمیلی وجود دارد و امروز باید اعتراف کرد همان بلایی که کنکور کارشناسی بر سر آموزش و پرورش آورده با برگزاری کنکور تحصیلات تکمیلی بر سر آموزش عالی آمده‌است.

وی در ادامه بیان کرد: چرا سوابق تحصیلی و نمرات مستمر ترمی دانشجو در دوره کارشناسی و یا کارشناسی‌ارشد نمی‌تواند اعتبار بخش وضعیت دانشجو برای ورود به مقطع بعد باشد؟ کنکور تحصیلات تکمیلی چه مزیتی دارد؟ حتما تستی بودن و در یک روز بودن کنکور نقطه ضعف و یکسان بودن سطح امتحان، امنیت و عاری از تقلب بودن، نقطه قوت آن هستند. اما چرا نمی‌توان این دو مزیت را به درون دانشگاه برد و با انجام امتحانات تشریحی مستمر ترمی نقطه ضعف تستی بودن سئوالات و در یک روز بودن آزمون را برطرف کرد.

طهرانچی در ادامه تصریح کرد: به نظر می‌رسد تا زمانی که سازمان سنجش آموزش کشور  از یک سازمان مجری سنجش به سازمان تنظیم‌گر سنجش تحصیلی تبدیل نشود ما در چنبره کنکور گرفتاریم و روز به روز شاهد تخریب پایه‌های آموزش کارشناسی در کشور خواهیم بود. البته ترمی که به صورت مجازی گذشت مشکلات آزمون‌های پایان ترم همه دانشگاه‌ها را عیان ساخت و نشان داد که امروز نظام ارزش‌گذاری آموزش چالش جدی آموزش عالی است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

53 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاوه آریایی نژاد
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۵۵ ب٫ظ

با درود فراوان خدمت ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی ایران باعنایت به فرمایش جنابعالی باید عرض شود ، دانشگاه های معتبر دنیا از چارچوب ، نظام نامه و دستورالعمل های پیروی می کنند که در جهت پیشرفت علم و شکوفایی جامعه دانشگاهی و جامعه همان کشورها و همچنین تاثیر آن بر جامعه علمی دنیا حرکت می کنند ، فراموش نکنید که اینجا ایران است آیا اساتید دانشگاهی البته همه استادان بزرگوار و زحمتکش را خطاب قرار نمی دهم ، بلکه منظورم کسانی است که براساس سفارش و مدارک آنچنانی نه تنها بر کرسی دانشگاهها تکیه زده اند بلکه بنابه مصلحت مصلحت اندیشان دارای منصب ریاست و معاونت در سطح حتی دانشگاه های معتبر کشور قرار گرفته اند ، و تصمیم گیرنده هستند ، آیا اینها قادر هستند دانشجوی فرهیخته و دانشمند تربیت بکنند ، متاسفانه در سوابق قبل از برگزاری کنکور برای دکتری تخصصی وقتی خود دانشگاه ها دست اندرکاربودند، فریاد اجحاف ، تبعیض ، پارتی بازی و سلیقه گرایی به آسمان بلند شد ، چرا که هر دانشگاه تمام کرسی های دانشجویی دکترا را با شناختی که از دانشجویان قبلی دانشگاه خود داشتندبه آنها اختصاص دادند و در این بین دانشجویانی قربانی شدند که از نظر علمی و داشتن سوابق علمی در سطح بسیار عالی بودند ولی دانشجوی همان دانشگاه نبودند ، قربانی هایی که مصاحبه های از قبل ساختگی و کاملا”مصنوعی توسط همان هیئت های ژوری و برگزارکننده مصاحبه تخصصی از قشر باسواد و حقیقتا” عالم گرفتند آنقدر زیاد بود که فریاد اعتراض و دادخواهی به آسمان رفت… ادامه نظر»

لیلی
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۰۲ ب٫ظ

سلام مسئولین محترم ودلسوز
شما رو بخدا راجب زبانeptنمره تو این شرایط کرونا ما دفاع مون داعم داره عقب میافتههه وشهریه داعم تمدید میشه .
اضطراب و استرس شهریه امتحان‌جامع فشارهای زندگی دانشجویان ووو باندازه کافی هست.
ازمون‌حضوری خطرناک هست برای سلامت دانشجویان.
ازمون‌آنلاین برگزار بشه لطفا
مافیا درست شده برای زبان شما را بخدا این ازمون‌رو بردارید
پول میگیرن میلیونها تومن‌ ‌نمره میدن .جایگزین میفرستن و هزار راه .
شما را بخدا دانشجویانی که صادقانه میان امتحان میدند چاره ندارند پول ندارند بدند مدرکشون‌گیره
نمره رو سطحش رو زیر ۵۰ بیارید
چرا دانشجو دکتری باید این همه اذیت بشه بخاطر نمره زبان ؟
چرا طول تحصیل دکتری واحد درسی براش درنظر نمی گیرید و همون نمره رو نمیزارید برای ept ؟
این‌چالش سخت و مانع بزرگ‌رو بردارید شما را به امام‌حسین لطفا توجه کنید .
این‌ خواست همه دانشجویان ‌دکتری هست .
دانشجویان دکتری لطفا تگ کنید کامنت رو .‌

Phd
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۷:۳۱ ب٫ظ

سال گذشته هم قرار به حذف بود اما موافقت نشد.بعید میدونم امسالم بشه

فروهه
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۳:۱۱ ب٫ظ

برا کنکور امسالم لطف کنید تراز رو بیارید پایین .آخه شرایط متفاوت بود

روری
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۳:۰۱ ب٫ظ

با سلام
واقعا منم شدیدا مخالف حذف کنکور دکتری هستم
به قول دوستمون خواهش میکنم حرمت دکتری رو حداقل نگه دارید.

مرجان
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۲:۳۶ ب٫ظ

سلام علیکم
لطفا در مورد نمره زبان تجدید نظر بفرمایید نمره ۵٠ برای دفاع خیلی بالاست آخه امتحان ept امتحان سختی هستش حداقل نمره را پایین بیارید
در وضعیت کنونی امتحان را آنلاین برگزار کنید واسه ما خیلی سخته که بیاییم تهران برای آزمون
با تشکر

روزا
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

باز هم جذب بی رویه !!!!!!!!!

فروهه
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

والا ایده خوبیه کنکور دکترا حذف بشه مثل تمام دنیا .چیه بابا باید راه رو برا ادامه تحصیل تو مقطع دکترا باز بذارن .اینکه طرف میخواد هزینه کنه یا اینکه بعدا با این مدرکش کار میکنه یا نه به خودش مربوطه کسی مجبورش نمیکنه .حداقل دولت باب ورود به دکترا رو باز بذاره که جلو مهاجرت جوونا هم به یه شکلی گرفته میشه .من خییلی موافقم کنکورشو بردارن البته اگه این شرط معدل و…..را نذارن .حالاقطعا دانشگاه دولتی ورده بالا یه شرایط خاصی برا ورودشون هست ولی آزاد وپولی رو برا داوطلب خاص خودشون باز بذارن

توتونچی
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

باسلام واحترام؛
۳۰درصدکنکور+۷۰درصدرزومه دانشجو برای پذیرش دکترا عادلانه خواهدبود

م ...ع
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۰:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  توتونچی

اخه عزیز ..من و تو که تو تصمیم اینا نمیتونیم تاثیری داشته باشیم برا چی این همه نظر میدیم …به جان خودم تو این مملکت کسی به سواد و مدرک و تخصص اهمیت نمیده …

دانشجو
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۳ ق٫ظ

سلام
به نظر من اگر بخوان شرایط رو مثل استعداد درخشان جلو ببرند حق مایی که بخوایم ادامه تحصیل داشته باشیم بسیار ضایع میشه که مثلا معدل کارشناسی بالای ۱۶ یا ارشد بالای ۱۷ اگر کسی این شرایط رو نداشت یعنی حق ادامه تحصیل نداره!!!!!!
خب همه میدونن که در معدل و نمره دهی بسیار اعمال سلیقه میشه مخصوصا در دوره کارشناسی
من به نوبه خودم شرایط خوبی دارم اما معدل کارشناسیم چند صدم میخواد تا ۱۶ بشه یعنی دیگه حق درس خوندن ندارم
خیلی از افراد ممکنه همه شرایطایی که ما میبینیم بدون کنکور جذب میکنن رو نداشته باشن و تمام امیدشون میره برای رقابت در کنکور تا بتونن حداقل راهی پیدا کنند در دانشگاه و خودشون رو به اساتید نشون بدند
اگر این بستر درست فراهم نشه حق خیلی افراد برای ادامه تحصیل گرفته میشه و جاشون به افرادی داده میشه که سال ها منتظر همچین روزین چرا ؟
چون که مدیرن؛ مسولن و اگر زیر نظر سازمان سنجش باشه نمیتونن رقابت کنند ولی اگر طرف حسابشون دانشگاه و شخص باشه راهشو به خوبی بلدن
لطفا یا با بستر مناسب انجام شود و یا اصلا این کار صورت نگیرد
#حق دانشجو رو با حذف کنکور از ادامه تحصیل نگیرید

انصاف
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۸:۲۱ ب٫ظ

سلام دوستان
آفرین حقوق احسنت دوست قانونی
این مواردی که فرمودید واقعا حق دانشجویان دکتری آزاد است. به امید خدا مشکل همه این عزیزان که این همه سال وقت و هزینه کردند حل شود و سریعا مسولین طراز اول دانشگاه آزاد در حل این موارد در سال۹۹ به جد بکوشند.

حقوق
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۸:۱۲ ب٫ظ

باسلام
خطاب به:
جناب آقای دکتر طهرانچی ریاست عالیه کل دانشگاه آزاد کشور
سلام علیکم
احتراما ما تعدادی از دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد تهران خواستار عملی ساختن و تحقق درخواست های ذیل را از جنابعالی داریم که تحقق این خواسته ها به عنوان ضرورت های دانشگاه آزاد می باشند که باید به ویژه در شرایط کرونایی و غیر کرونایی جهت رفاه حال دانشجویان دکتری انجام شود: ۱-صدورمجوز دفاع از رساله دکتری قبل از ept
۲-اعمال هفت نمره قبولی ept_پذیرش نمرات ۴۳ تا ۴۹ که دانشجویان دکتری و یا داوطلبین ept دکتری آزاد در طول ایام دوره دکتری خویش گرفته اند و در آرشیو سازمان سنجش و پذیرش آزاد کل کارنامه ها موجود است و مستند به این نمرات ۴۳تا ۴۹ که دانشجویان دکتری در طول دوره دکتری در ept زبان-تافل اخذ نموده اند، بعد از دفاع دکتری تسویه به عمل آید.
۳-دانشجویانی که از سال ۹۱ تاکنون به خاطر کمبود ده نمره زبان و عدم اجازه دفاع دکتری، مرتب تمدید رساله نموده اند، و شهریه ثابت متقبل شده اند و کلی به صندوق رفاه دانشگاه آزاد بدهکار شده اند، کل بدهی آنان در این ایام بخشیده شود و تاریخ فارغ التحصیلی آنان همان ۹۱-۹۲ در دانشنامه هایشان مندرج گردد و هزینه ای که این دسته از دانشجویان دکتری آزاد که در حقشان به خاطر یک تا هفت نمره اجحاف شده، در این ایام صرف شرکت در ept نموده اند به حسابشان مسترد گردد.
۴-در شرایط کرونایی مجازی نمودن ept مصوب گردد.
باتشکر از طرف جمعی از دانشجویان دکتری آزاد تهران

پیمان
مرداد ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  حقوق

واقعااا با این شرایط !!! دیگه باید حتمااا ای پی تی رو مجازی برگذار کنند!! مگه دانشجوهای دکنرا جون خودشون و خانواه خودشون رو از سر راه آوردن که برن سه ساعت سر جلسه ای پی تی هر ماه در فضای بسته بنشینند!!!

م ...ع
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۰:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  حقوق

چشم حتما…اونم قبول کرد.‌.‌…
بابا بیخیال ……..

رضا
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۷:۴۸ ب٫ظ

تحصیلات تکمیلی پول خوبی توشه براشون، اینا هم که بنگاه اقتصادین …
حرمت حداقل دکتری رو نگه دارید

بامشاد
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۵:۱۳ ب٫ظ

دانشگاه های خارجی معدلهایی که میدن بر اساس واقعیات هست نه اندام خوب و پول و چیزهایی که اصلا در تضاد با علم و دانش هست،اساتید بی سواد و نمره سلیقه ای ملاک میزان برتری علمی کسی نیست…

فائزه سادات
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

حذف کنند ولی مدیونن اگه شرط معدل بگذارن! همه دانشگاهها که رویه ی یکسانی در نمره دهی ندارن !!!! مثلا بعضی از دانشگاهها و دانشکده ها تمام وزن نمرات کلاسیشون روی پیپیر کلاسی و کار عملی هست انگار ! اونم که به شدت سلیقه درش بیشتر از امتحان کتبی اعمال می شه در مقابل ، بعضی از دانشگاهها و دانشکده ها، بیشتر نمره ی کلاسی رو از آزمون کتبی حساب میکنن و کار پژوهشی شاید ۵ تا ۷.۸ نمره داشته باشه فقط!! این خیلی بی عدالتیه که امتحانات کلاسی دانشگاهها سراسری نباشه و هر دانشکده ای به شیوه ی خودش مستقل نمره بده ، اما معیار گزینش برای همه دانشگاهها و دانشکده ها، معدل باشه!!! از طرفی تعداد و کمیت مقالات و طرحها و کتابهای علمی هم در گروی همکاری یا عدم همکاری اساتید یک دانشکده هست و بعضی از دانشجوها رو دیدم الکی تند و تند ،اسمشون میره در مقاله اساتیدشون در حالیکه خودشون حتی یک روز هم وقف این اثر پژوهشی نکردن یا اگه کردن کم کاری کردن و تنها بر اساس پول و پارتی و طرفداری اساتید از اونهاست که رزومه بالایی جمع می کنن! باید کیفیت اثر پژوهشی به وسیله گروههای بی طرف نسبت به اون دانشگاه و اون دانشکده خاص بررسی بشه ولو اون دانشجو فقط یک مقاله علمی پژوهشی تونسته باشه به اسم و تلاش خودش ثبت کنه اما مفید و علمی! البته با وجود اینکه خودم در زبان انگلیسی ضعیف هستم اما معتقدم که نه نمره آزمونهای مختلف زبان سنجش، بلکه سطح مهارت… ادامه نظر»

رضا
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۴۳ ق٫ظ

دانشگاه آزاد مترصد حذف کنکور تکمیلی و در ادامه پذیرش های نجومی و هدف نهایی هم دستیابی به پوول

مریم
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۶:۲۲ ق٫ظ

یه جوری میگید کنکور دکتری حذف بشه انگار برنامه مدونی برای جذب دانشجو بدون کنکور دارید؟ تو شرایط بحرانی امسال نتونستید کنکور رو حذف بکنید جیب موسسات کنکور رو کی پر بکنه؟ همیشه این حرفها زده میشه ولی بدون برنامه ریزی اصولی
به شخصه با وجود رزومه خوب مخالف حذف کنکور هستم مطمئنا اعمال سلیقه شخصی و نمرات الکی دانشجویان در بعضی دانشگاه ها وجود دارد
اصلا سطح امتحانات ترم برخی دانشگاه ها باهم قابل مقایسه نیست

م ...ع
مرداد ۳۰, ۱۳۹۹ ۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

به شخصه با رزمه خوب هیچ وقت خودشو به شخصه و رزومه خوب معرفی نمیکنه….
الان بری تو خیابون بگی آقا یا خانم دکتر خیلی ها میگن با منید ؟
الان خیلی ها هم رزومه خوب دارن و هم سواد خوب …حذف کنکور تحصیلات تکمیلی هم برا کسی که میگه بشخصه و رزومه ی خوب نباید تاثیری داشته باشه…

مریم
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۱:۵۹ ق٫ظ

منظورش حذف تکمیله ن کنکور کارشناسی

هوشیار
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

کنکور کارشناسی در ده سال اخیر برای دانشگاه ازاد و غیرانتفاعی و پیام نور در نود درصد رشته ها عملا حذف شده….

مریم
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۱:۲۵ ق٫ظ

ببینید دوستان اساتید کلا هدفشون از حذف کنکور دکتری اینه ک کلا انتخاب دانشجو با خودشون باشه. ولی مطمئن باشید هر دانشگاهی شرایط خاص خودشو برا پذیرش دانشجو داره از ازمون زبان و ازمون تشریحی داخلی گرفته ….‌تا سوابق پژوهشی و نمره پایان نامه و.‌…اینطوری ک ما فک کنیم اساتید بخوان از این روش سواستفاده کنن نیست. در واقع میخوان دانشجوی انتخابی معیارهای لازمی و ک مدنظر اساتید هر دانشگاه بخصوصیه رو داشتا باشند

سپهر
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۰:۳۳ ق٫ظ

ایشون گفتند ” چرا سوابق تحصیلی و نمرات مستمر ترمی دانشجو در دوره کارشناسی و یا کارشناسی‌ارشد نمی‌تواند اعتبار بخش وضعیت دانشجو برای ورود به مقطع بعد باشد؟”
این موردی که من عنوان می کنم مربوط به همین ترم هست اما این نمرات چقدر قابل اطمینان هستند؟ وقتی افراد برای امتحانات مجازی به راحتی تقلب می کنند، آموزشگاه ها از مدرسانشان می خواهند که به جای کسی دیگر امتحان دهند، ….، آیا می توان بر این نمرات تکیه کرد؟

مریم
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  سپهر

برا بچه های دکتری ک اگه بخوان کنکور حذف بشه خب نمره پایان نامه معتبره سابقه پژوهشی معتبره معرفیی نامه اساتیدم معتبره و….یعنیب اندازه کافی ایتم معتبر برا جایگزینی ازمون دکتری دارن

L.B
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

(به مریم)
از قضا
همه (کم‌وبیش)
هرساله شاهد هستیم که دادِ داوطلبان
اغلب سرِ بی‌عدالتی/اِعمال سلیقه و …، در نحوه‌ی ارزیابیِ آیتم‌های مورد اشاره شما درمیاد!!!…
(لطفاً بدون تامّل و تعمّق لازم روی یک مساله
اظهار نظر نفرمایید.)

افسوس
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۸:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  سپهر

کنکور امسال هم که پر از تقلب بود

سال به سال همه چیز مفتضح تر از پارسال

با این همه نکات منفی، پس ما چکار باید بکنیم؟

کیان
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۰:۳۲ ق٫ظ

کلی معدل ۲۰ داریم نمیشه که باید کنکور سر جاش باشه

کیان
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۰:۳۰ ق٫ظ

کنکور کارشناسی باید تعویق بیفته نه این که کلا حذف بشه این چه عدالتی هست می خواین پارتی بازی کنین بچه های خودتونو بفرستین ۳ رشته تاپ پزشکی ما شلغم گاز بزنیم نه خیر باید با تعویق برگزار بشه

محمودی
مرداد ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲ ب٫ظ

با سلام اگر عدالت آموزشی رعایت بشه حذف کنکور دکترا خیلی خیلی بهتره اصلا درست نیست معیار فقط چند سئوال تستی باشه و بعدش دست مافیای دانشگاهها چون ناعادلانه رفتار میشه مثلا اگر دانشجوی پیام نور یا آزاد باشی حقت تو مصاحبه ضایع میشه

سپهر
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمودی

دقیقا همینطوره اما اگر کنکور برداشته شود مطمئن باشید دانشگاه های تراز اول ، شرایطی تعیین می کنند از جمله اینکه فرد از دانشگاه آزاد یا … نباشد، و این عدالت آموزشی نیست.

هوشیار
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  سپهر

این رویکرد که فرد مثلا کارشناسی دانشگاه غیرانتفاعی یا ازاد یا پیام نور بوده در هیچ کجا مرسوم نیست…بلکه توان علمی فرد باید به شکلهای مختلف و با روشهای اصولی محک زده شود….

هوشیار
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمودی

اگر دانشگاهی بخواهد اثر کنکور را بشدت کاهش دهد براحتی اینکار را با پایین اوردن تراز انجام میدهد…..اگر قرار باشه به اسم مدرک قبلی دانشجو بگیرن که مضحکه خواهد شد…..الویت اصلی توان پژوهشی و کیفیت باید باشد و اصلا هم نیاز نیست مثلا دانشگاهی مثلا ۳ نفر ظرفیت دارد حتما ظرفیتش را پر کند……حتی شاید هیچ فردی جذب نشود و ظرفیت را خالی قرار دهند…..اگر هدف پر کردن ظرفیت باشد حذف کنکور اوضاع کیفی جذب را بدتر خواهد کرد……..

ایرانی
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۷:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمودی

چند درصد حضرات میتوانند این چند تست معمولی را جواب دهند؟

دکتری زبان
مرداد ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۹ ب٫ظ

اقای طهرانچی خوب حرف می زنند اما خودشون عمل نمیکنند. این ترم ما ازمون جامع دکتری داریم و با اینکه بارها از طریق کمپین های مختلف خواستیم تا بجای برگزاری ازمونی ۸ ساعته در این شرایط کرونایی همون میانگین نمرات ترم های قبل درنظر گرفته بشه مخالفت کردن. واقعاااا جالبه …

نانسی
مرداد ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۹ ب٫ظ

مزاح میفرمایند
برای دانشگاه آزاد که کنکور اصلا معنا نداره انقدر که الکی ظرفیت رو برده بالا .

پژوهش هنر
مرداد ۱۰, ۱۳۹۹ ۹:۲۷ ب٫ظ

بچه ها سوالات پژوهش هنر چطور بودن امسال؟ کلیدی برای پاسخ سوالات پیشنهاد میدید؟

مانا
مرداد ۱۰, ۱۳۹۹ ۹:۱۱ ب٫ظ

دیروزبا استرس ازمون دادم.جالب پرسشنامه به تاریخ اسفندماه بود ..یعنی در بحران کرونا هیج راهی برای حداقل کردن تایم کنکور نداشت. حذف کنکور خوبه به شرطی که روش جذب اصولی باشد .

هوشیار
مرداد ۱۰, ۱۳۹۹ ۸:۰۸ ب٫ظ

انتقاد از کنکور هم میشود ولی انتقاد شدید و اصلی از جذب دانشجوی پولیست که هدف دانشگاهها تجارت اموزشیست و این برای مقطع دکترا فاجعست…..مزاح میفرمایید دانشگاه ازاد که با دهها برابر کردن ظرفیت تحصیلات تکمیلی عملا کنکور را از معنا و مفهوم انداخته……اینجوری حذف کنکور نیست بلکه نابود کردن رشته های مختلف تحصیلی است…..دانشگاههای پولی در ایران نقش بقالی رو دارن نه دانشگاه…….ایران ظرفیت کمتر از ده هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی در مقطع دکترای تخصصی را دارست….که از این سهم، دانشگاه ازاد حدود هزار نفر دانشجوی دکترا در سال جذب نماید کافیست………چون تعداد معدودی استاد مناسب برای مقطع دکترا وجود دارد……و جذب ۲۵ هزار!!! دانشجوی دکترا توسط دانشگاه ازاد فقط برای نابود کردن کلیه رشته های وزارت علوم می باشد و هدفشان فقط گرفتن پول از دانشجویان است…….بهتر است ظرفیت دانشگاههای پولی در مقطع تحصیلات تکمیلی بشدت کاهش یابد و به سمت اصل سی ام قانون اساسی حرکت کنیم و به اندازه نیاز جامعه دانشجوی تحصیلات تکمیلی خصوصا در مقطع دکترا در سیستم اموزشی کشور جذب صورت گیرد….وگرنه بیکاری روز افزون و متعاقبا بی انگیزگی بالا در سیستم اموزشی در رشته های زیرمجموعه ورارت علوم موج خواهد زد…….تاکید میگردد نتنها باید کمیت جذب دانشجوی پولی کاهش یابد بلکه باید کیفیت اموزشی و پژوهشی در مقاطع تحصیلا تکمیلی بشدت افزایش یابد……متاسفانه مدیران، نهادها و موسسات از شرایط بوجود امده قصد سواستفاده را دارند……وزارت علوم و کمیسیون اموزش مجلس بجای انکه انقدر بر برگزاری ازمون در شرایط وخیم کرونایی اصرار میورزیدند بر کیفیت اموزشی و کاهش جذب دانشجوی پولی اصرار میورزیدند… ادامه نظر»

زهرا
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  هوشیار

چی میگی….. دانشگاه آزاد ده هزار میگیره نه بیست وپنج هزار….
اول خوب بررسی ودقت کن…. درکل ۲۵ هزار نفرپذیرش میشه که ۱۵ هزار مال دانشگاه‌های دولتی و ۱۰ هزارباقیمانده مربوط به آزاد هس.
بعد شما کل ۲۵ هزارنفروبه آزاد بدبخت نسبت دادی…

هوشیار
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

دانشگاه ازاد از راه ازمون طبق دفترچه ده هزارتا برمیدارد …از راه معدلی هم برمیدارد……ضمنا جذب ده هزارتا پارسال با اعتراضات شدید امثال بنده در چند سال اخیر انجام شده…….چون قبلا (یعنی از سال ۹۲ تا ۹۷) چندین برابر کل جذب بقیه دانشگاهها جذب داشت و علت نابودی رشته های زیرمجموعه وزارت علوم بود…….بطوریکه همه بسمت رشته های وزارت بهداشت رفتند این موضوع مهاجرت افراد از رشته های وزارت علوم به وزارت بهداشت رو با افزایش سرسام اور جذب دانشگاه پولی منجمله ازاد در تحصیلات تکمیلی میتوانید بررسی کنید….تا ببینید ….بنده در ان زمان هشدارهای جدی بخاطر این افزایش عجیب و غریب میدادم ولی همه میگفتن افزایش جذب دکترا و ارشد باعث پیشرفت میشه….اما نتنها باعث پیشرفت نشد بلکه همانطورکه انتظار میرفت باعث بی انگیزگی شدید و کوچ دانش اموزان در همان سالها به رشته های زیر مجموعه وزارت بهداشت شد…..و بیکاری شدید برای تحصیل کرده های تحصیلات تکمیلی وزارت علوم را بهمراه داشت……حتی دانشجویان خوب دانشگاه ازاد بشدت از اینکار دانشگاه ازاد معترض بودن چون قبل از سال ۹۲ حدود دو تا سه هزار دانشجوی دکترای تخصصی انهم در چند دانشگاه خاص جذب داشت…….

بهنود
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۱:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  هوشیار

درود بر شما جناب هوشیار… عالی بود. مساله همان اقتصاد سرمایه داری است

آینده پژوه
مرداد ۱۰, ۱۳۹۹ ۷:۵۶ ب٫ظ

نقل قول از رئیس کمیسیون آموزش مجلس درباره تغییر قانون پذیرش دکتری:

“کمیسیون آموزش مجلس در جهت اصلاح این ماده قانونی طرح دو فوریتی تدوین می‌کند تا سنجش و پذیرش دانشجو فقط از طریق سوابق تحصیلی صورت پذیرد که این پیشنهاد مورد موافقت وزیر علوم و اعضای شورای سنجش و پذیرش قرار گرفت.”

هوشیار
مرداد ۱۰, ۱۳۹۹ ۹:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  آینده پژوه

طرح پیشنهادی جایگزین کنکور دکترا:

– ادغام دانشگاهها و ایجاد دانشگاه بزرگ و جامع (اینکار بسیار مهم است متاسفانه دانشگاههایی مثل شریف امیرکبیر و غیره در حد دانشکده هستند بهتر است ادغام شوند و همچنین دانشگاههای هر استان هم ادغام شوند)
– متغییرسازی درامد اساتید مقطع دکترا جهت ایجاد پویایی آنها
– کاهش شدید ظرفیت دانشگاههای پولی
– تغییر نحوه درامد دانشگاه پولی در مقطع دکترا
– تشکیل کارگروه پایش دائمی بر جذب دانشجو در مقطع دکترا
– اخذ مدرک زبان از طریق آزمون کشوری
– اخذ مدرک gmat از طریق آزمون کشوری
– تایید دانشجو طبق نظر اکثریت اساتید در ان گرایش
– ارزیابی کیفیت مقالات علمی و صحت سنجی ان
– برگزاری ازمون تخصصی داخلی تستی و تشریحی با منابع مشخص در دانشگاه سطح یک با نظارت سنجش
– برگزاری ازمون تخصصی تستی کشوری با منابع مشخص در دانشگاه سطوح مختلف بغیر از سطح یک توسط سنجش
– مصاحبه شفاهی جهت ارزیابی توانایی تخصصی
– جذب دانشجوی دکترا در هر دو ترم در طول سال
– عدم توجه به نمرات و معدل دوره های قبلی بدلیل سیستم اموزشی ناکارامد و نامطمئن در مقاطع قبلی
– اهمیت موضوعی تز ارشد و به روز بودن آن
– انگیره نامه یا هدف داوطلب از ورود به مقطع دکتری
– کم اهمیت درنظر گرفتن محل تحصیل مقطع قبلی و توجه به توان علمی داوطلب

درصورتیکه موارد فوق جایگزین فرایند فعلی جذب دانشجوی دکترای حاضر گردد عادلانه و کاراست…در غیر اینصورت ناعادلانست….

افسوس
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  هوشیار

هرکس نظری داره

امین
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  هوشیار

ایده بسیار جالبیه. هرچند اگر قرار باشه بر این مبنا جذب دانشجوی دکترا انجام میشد تا به امروز ۹۰ درصد دانشجویان دکترا نباید پذیرش می شدند. ولی با همه این سختی ها روش جامع و موثری است و دست لابی گری ها رو قطع می کنه.

زهرا
مرداد ۱۱, ۱۳۹۹ ۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  آینده پژوه

سوابق تحصیلی درحالی خوب هس که مطمن باشیم هرکس نمره حقش رو گرفته. درحالیکه من دردوره ارشد ودکترا دیدم که همکلاسی هام با هدیه دادن و شیرین زبونی و… نمره گرفتند….
ببخشید ولی به نظرم هنوز زیر ساخت‌ها جهت برگزاری ازطریق سوابق فراهم نیست

سارا
مرداد ۱۰, ۱۳۹۹ ۷:۳۱ ب٫ظ

ایشون قبلا رئیس دانشگاه شهید بهشتی هم بودن. چقدر حرفاش حرف های دل من بود…. کنکور دکتری زودتر باید حذف بشه و هر دانشگاهی خودش امتحان ورودی تشریحی داشته باشه.
ولی اینکه نمرات کارشناسی و کارشناسی ارشد ملاک تصمیم گیری باشه در سیستم مسموم آموزشی ما عادلانه نیست…نمرات گاهی سلیقه ای داده میشه.

***
مرداد ۱۰, ۱۳۹۹ ۸:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

قطعا نمرات سلیقه ای داده میشه

پژمان
مرداد ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

به نکته ی خیلی خوبی اشاره فرمودین. واقعا همه شاهد هستن که نمرات خیلی از دانشجویان منصفانه نیست و از طرفی سطح سوالا و سطح امتحانا تو دانشگاه های مختلف خیلی فرق میکنه. اگه قرار به حذف باشه باید ترتیبی اتخاذ بشه که افرادی که واقعا سواد و توانایی کافی دارن وارد تحصیلات تکمیلی خصوصا مقطع دکتری بشن.فقط امیدوارم بلایی که سر رشته های کارشناسی اومده سر دکترا نیاد.

آینده پژوه
مرداد ۱۰, ۱۳۹۹ ۷:۳۰ ب٫ظ

حوادث برگزاری دکتری ۹۹، حکم شلیک مرگ به “آزمون نیمه متمرکز دکتری” رو داشتن!

احتمالا همونطور که پیشنهادش مطرح شده، برای سال آینده بجای کنکور دکتری، صرفا چند آزمون زبان و GRE در طول سال برگزار میشه.

به عبارتی کنکور پرحاشیه دکتری ۹۹، آخرین کنکور دکتری تاریخ آموزش عالی ایران بود.

افسوس
مرداد ۱۰, ۱۳۹۹ ۸:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  آینده پژوه

هوووووررراااا