پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

اعلام آمادگی دانشگاه‌ها برای «حذف کنکور» دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه‌های بزرگ کشور اعلام کردند که آمادگی حذف کنکور در مقطع تحصیلات تکمیلی و پذیرش دانشجو را از طریق شرایط و ضوابط خود دانشگاه ها دارند.

سید حسین حسینی در گفتگو با مهر درباره جزئیات موارد مطرح شده در نشست اخیر معاونین آموزشی دانشگاه‌های بزرگ کشور، گفت: یکی از موارد مورد بحث، موضوع پذیرش دانشجوی بدون کنکور به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی بود.

وی با بیان اینکه همواره در سال‌های اخیر، در خصوص واگذاری اختیارات پذیرش دانشجو به دانشگاه‌ها و حذف کنکور صحبت شده و اخیراً نیز مجلس به آن ورود کرده است، افزود: شاید برهه زمانی کنونی، بهترین زمان ممکن و فرصت برای چنین تصمیمی باشد، البته اگر صحبت‌های مطرح شده، صرفاً جنبه شعاری و تبلیغاتی نداشته باشد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: ما بر این باور هستیم که چنین اقدامی در مقطع دکتری و ارشد به راحتی امکان پذیر بوده و قابل واگذاری به خود دانشگاه‌ها است. لذا ما به عنوان دانشگاه‌های بزرگ کشور، در این خصوص اعلام آمادگی می‌کنیم و قرار شد در این راستا به مراجع مربوطه و ذیصلاح (وزارت علوم) اعلام کنیم که آمادگی پذیرش دانشجو را از طریق شرایط و ضوابط خود دانشگاه‌ها داریم و معتقدیم که می‌توان این فرآیند را به گونه‌ای مدیریت کرد که پذیرش دانشجو به نحو مناسب صورت بگیرد.

حسینی با اشاره به اینکه ما در گذشته و دهه ۸۰ نیز شاهد پذیرش دانشجو در مقطع دکتری توسط خود دانشگاه‌ها بودیم و در واقع پذیرش متمرکزی وجود نداشت، اظهار داشت: اکنون، معاونین آموزشی دانشگاه‌های بزرگ کشور در این باره تاکید ویژه دارند که با توجه به اقتضائاتی که به علت شرایط موجود ایجاد شده، هرچه زودتر مسئله پذیرش دانشجو باید تعیین تکلیف شود.

وی با بیان این مطلب که ما در بحث دکتری این قابلیت را داریم که از طریق آزمون‌های اختصاصی خود دانشگاه‌ها، پذیرش را انجام دهیم، گفت: در بحث پذیرش دانشجویان ارشد هم در گذشته شیوه‌ای داشتیم با عنوان «آزمون تحصیلات تکمیلی» که بر اساس آن، چند برابر ظرفیت دانشگاه‌ها به ما معرفی می‌شدند و در ادامه، دانشگاه‌ها پس از مصاحبه و امتیاز دهی، نفرات مورد قبول را پذیرش می‌کردند و اتفاقاً پذیرش‌های بسیار خوبی نیز داشتیم.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه می‌توان همین شیوه را حتی در پذیرش دانشجویان کارشناسی نیز مورد توجه و عمل قرار داد، افزود: البته باید دقت داشت که اتخاذ چنین تصمیمی باز می‌گردد به عزم و اراده مدیران ارشد نظام آموزش عالی، نه اینکه فقط منحصر و محدود به شعار بماند. چه بسا سالیان طولانی ست که بحث حذف کنکور مطرح شده، ولی اراده‌ای برای عملی کردن این کار در مدیران و تصمیم سازان دیده نشده است.

وی ادامه داد: اکنون این موضوع از جانب معاونین آموزشی دانشگاه‌های بزرگ کشور مورد تاکید قرار گرفته و از وزارت علوم درخواست شده است تا چنین اختیاری را به این دانشگاه‌های واگذار کنند. با این وجود اما، خود وزارت علوم نیز احتمالاً برای تصمیم‌گیری در این خصوص، پایبند و متأثر از برخی مسائل بیرون سازمانی است.

حسینی با بیان اینکه این یک واقعیت است که امروزه در هیچ کجای جهان برای پذیرش دانشجو، نیازی به مصوبه مجلس نیست، گفت: در ایران اما، حتی در مباحث اجرایی پذیرش؛ مثل پذیرش دانشجوی دکتری نیز مصوباتی از طرف مجلس گذرانده شده که حقیقتاً دست و پای دانشگاه‌ها را بسته است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران ادامه داد: از طرفی، درون خود وزارت علوم به عنوان متولی اصلی نظام آموزش عالی کشور نیز بعضاً اختلاف نظرهایی وجود داشته است؛ به طور مثال سازمان سنجش نگاهی متفاوت از نگاه معاونت آموزشی وزارت علوم به این موضوع دارد. لذا برای حصول یک نتیجه کارآمد، ضروری است که همه، یکپارچه و هم نظر بشوند تا شاهد یک تصمیم‌گیری اساسی باشیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

148 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سعیده
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۵:۰۴ ب٫ظ

خیلی دعا کردم کنکور برگزار نشه. من خیلی خوندم رزومه خوبی هم دارم ولی به خاطر شرایطم (اخر ماه هفت بارداریم) و وظیفه ی مادریم نمیخام شرکت کنم.

علی
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۵۹ ب٫ظ

سلام.حذف کنکور باعث بی عدالتی است چرا که اولا سوابق تحصیلی خوب جور کردن،مثل مقاله و نمره زبان و …کاری نداره،دوما باید دقت داشت که شرایط همه دانشجوها در دوران تحصیل یک شکل نبوده و همه نمیتونن یه جور مورد قضاوت تحصیلی قرار بگیرن.سوما کنکور برای همه یکسان است و هر کس که قبلا نتونسته در دوران دانشجویی خوب درس بخونه،میتونه با کنکور جبران کنه.
ما نباید اجازه بدیم دوباره قوانین کنکور عوض بشه.

شهرام
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

آنرا که حساب باک است از محاسبه چه باک است .
اگر سابقه ی تحصیلی خوب جور کردن کاری نداره پس چرا از حذف کنکور میترسی ؟!

شهرام
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  شهرام

پاک

داوطلب
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۳۸ ق٫ظ

بالاخره باید کنکور رو حذف کنن
این همه دانشگاه مطرح در دنیا ، کدومشون کنکور دارن ???
همشون براساس رزومه ی فرد تصمیم میگیرن .

فرزاد
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

دوباره پارتی بازی و نور چشمی شروع میشه خیلی دل خودت به حذف خوش نکن اگر پارتی نداری

رزومه عالی
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۸ ب٫ظ

دوستای عزیزم الان دیگه همه مقالات عالی وب اندازه لازم رو دارن تنها چیزی که تفاوت ایجاد می‌کنه برا پذیرش رتبه کنکورت هست، همون طور که خیلی از بهترین دانشگاه ها دنیا هم آزمون چی آر ای میگیرن و حتی مدرک زبان هم میگیرن، بله شما الزویر خان فک بقیه طوطی هستن تست حفظ کردن مقاله هم بلد نیستن بنویسن فقط تو میتونی….اگر قرار هست کنکور حذف بشه باید مدرک زبان آیلتس یا تافل بخان و همچنین همون آزمون جی آرای در قالبتستهوش بگیرن ببینم شماکه طوطی نیسی چندمرده حلاجی…. والا منم فارغ النحصیل دانشگاه تهرانم رتبه ارشد هم یک بودم و لیسانس هم با رتبه عالی قبول شدم و سوابق تحصیلی عالی دارم و حتی برا کنکور هم خیلی نخوندم چون می‌دونم حافظه بلند مدتم خوب جواب میده بتونم چند تا تست رو بزنم، اکثرا شماها از کنکور و رتبه نیاوردن میترسید نه از کرونا…. پس کرونا رو بهانه نکنید بیخودی…. همین ترس از رتبه نیاوردن باعث میشه کرونا خر جا باشی بیاد سراغت

ELSEVIER
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  رزومه عالی

رتبه عالی رزومه خالی !

اکبر
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۸:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  ELSEVIER

آفرین
این افراد خلاقیت ندارند.
فقط بخونند و حفظ کنند و امتحان بدند. برعکس من که هیچوقت برای امتحان حفظ نکردم.
الان ترم دوم دکتری را تموم کردم. باور میکنی بدون یک خط حفظ کردن درس همه نمرات دروسم ۲۰ شده؟ چرا؟ چون اونچه در این مقطع مهمه فقط ریسرچ و مقاله است. نه مثل بلبل حفظ کردن و امتحان نوشتن و تست زدن. استاد وقتی میبینه تو میتونی مقاله بدی و مقاله مینویسی دیگه تمومه ماجرا.
آخ چقدر مقطع دکتری دلچسبه. حالم از کارشناسی و ارشد بهم میخورد که معیار فقط حفظ کردن و امتحان نوشتن بود.

Mahdi
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۹:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  اکبر

سلام.
منظورتان از ریسرچ همان کپی پیس است؟

رزومه عالی
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  Mahdi

دقیقا اینا فک میکنند فقط خودشون مقاله دارن بابا ما هم رزومه عالی داریم حتی کتاب هم دارم به شخصه… دیگ حرفی ندارم، ولی یادتون باشه همه هم مقاله دارن هم میتونن رتبه هم بیارن ب قولا طوطب وار حفظ کنند ولی تنها چیزی ک تفاوت ایجاد می‌کنه همون قسمت زبان و استعداد تحصیلی هست، کنکور فقط بحث است تخصصی نیست در واقع یک مهارته که همه توانایی های داوطلب سنجیده میشه…. همه چی در قالب یه آزمون هست، تو سیستم آموزشی ما همین یه مورد ابهت خودش رو داره اینم نمیذارید….

شهرام
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  Mahdi

خب اگر کپی هست . شما هم یه چند تا کپی کن . شاید فرجی شد از دانشگاه علمی کاربردی تونستی دانشگاه شریف قبول بشی !!!

اکبر
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  شهرام

آفرین
وقتی صحبت از مقاله میشه، اولین چیزی که به ذهن این دوستان میرسه میدون انقلابه … نه ایده ای که باعث خروج مقاله میشه

اکبر
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۳:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  Mahdi

با این حرف معلومه که تا حالا حتی یک مقاله به ژورنال درست حسابی سابمیت نکردی که لااقل ریجکت بشه ببینی ماجرا چییه :))
کپی پیست رو اونا خودشون بهتر تشخیص میدند و لازم به یادآوری شما نیست.

از نظر شماها مقاله همون میدون انقلابه :)))))))) خخخخخخخ

رزومه عالی
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  اکبر

ببین اکبر جون شما اگ خلاقیت داشته باشی از پس همه چی باید برای مقاله کنکورزبان تست هوش…. حتی طرز حرفزدنت هم تو مصاحبه سنجیده میشه

کریس رونالدو
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۴ ب٫ظ

راه برای پارتی بازی دیگه کاملا داره باز میشه شک نکنید فک و فامیل عده ای از اینها دیگه نمیتونند چهارتا تست درست بزنند خب راهش همینه که کنکور ورداشته بشه

شهرام
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

کسی که پارتی داره تو کنکور هم میتونه پارتی بازی کنه. یادمه پارسال یه خانمی از دانشگاه شهید بهشتی تو رشته ی دندونپزشکی علی رغم وجود کنکور، صندلی رو خریده بود و بعدا دستش رو شد و ازش هم دو سه تا کلیپ بیرون اومد .

ELSEVIER
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۶ ب٫ظ

شما توی دوره ی ph.D میخوای کار پژوهشی و ایجاد نوآوری کنی یا میخوای شاهنامه ی فردوسی حفظ کنی ؟! نقش تست توی دوره ی دکتری چیه ؟! آیا کاری که یه داوطلب کنکور میکنه رو یه ضبط صوت نمیتونه انجام بده ؟!

اکبر
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۸:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  ELSEVIER

خوشم اومد ازت الزویر جان … آفرین

مرضیه
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۹:۰۹ ب٫ظ

من خودم فارغ التحصیل دانشگاه تهران هستم حاضر هستم با مدرک ثابت کنم پارسال تو مصاحبه چه پارتی بازی هایی که نکردن .وای به روزی که همه چی دست خودشون باشه…………

گیو
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  مرضیه

آره معلومه !

فرزاد
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  مرضیه

من پارسال رتبه ام ۷بود روزمه داشتم مصاحبه ام خوب انجام دادم قبول نشدم دوستم رتبه اش ۱۲۳ بود روزمه ام نداشت قبول شد در نتیجه حذف کنکور یعنی بی عدالتی محض

گیو
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  فرزاد

وقتی با رزومه ی آزاد و پیام نور میخوای دانشگاه تهران بری معلومه که قبول نمیشی . یه چیز بدیهیه .

جوجه اردک زشت
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۵۸ ب٫ظ

بسیار عالی و منطقی گفتن . پذیرش دانشجو دکتری باید به خود دانشگاه ها واگذار شود مگر ما بچه هسیم بشینیم تست بزنیم

ر
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۲۴ ب٫ظ

مخالفت وزارت بهداشت با برگزاری کنکور کارشناسی

نادری عضو کمیسیون آموزش مجلس:
در جلسه با کمیسیون، آقای نمکی یک نامه پنج بندی تقدیم کرد که یک پروتکل‌نامه بود.
در پنج مورد پروتکل‌ها به طور شفاف ابلاغ شده است. پروتکل‌های کنکور دکتری باید همه مو به مو اجرا شوند.
اگر پنج بند این پروتکل اجرا نشود آقای نمکی با برگزاری کنکور ارشد مخالفت جدی خواهد کرد.
وزیر بهداشت برای برگزاری کنکور کارشناسی به طور کلی مخالف است.

من
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۵۷ ب٫ظ

معاون آموزشی دانشگاه تهران خیلی خوب گفتن.
آخه کجای دنیا برای دکتری کنکور برگزار میشه
بررسی سوابق تحصیلی خیلی خوبه
احسنت

آبی
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  من

اون وقت که پارتی بازی زیاد شد متوجه میشید چی خوبه چی بده ! همین جوریش در مصاحبه ها پارتی بازی میشه و عدالت رعایت نمیشه وای به روزی که به دست خود دانشگاه ها باشه

ویکتاریون
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  من

ما چیمون مثل کجای دنیاس آخه که این باشه؟

سلامت
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  من

شما بفرمایید کجای دنیا از مقالات معتبر علمی و پایانامه های برگزیده جشنواره های معتبر علمی و … برای سایر داوطلبین ایرادات بنی اسراییلی میگیرند و دست اخر هم ادم میبینه کسی رو گرفتند که نه مقاله داره و نه رتبه بهتری . متاسفانه اگر بعضی از هیات علمی چندان تابع انصاف و اخلاق مدار نباشند خیلی رو سنجش سوابق تحصیلی حساب باز نمیشه کرد البته اکثرا اینطور نیستند ولی تا زمانی که راهی برای جلوگیری از اعمال سلیقه ها نکردند این نوع گزینش یک فاجعه هست .

گیو
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۰:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  سلامت

کنفرانسی داخلی که دیگه معتبر به حساب نمیاد . هر چی بفرستی کنفرانس چاپ میشه . من خودم چند سال پیش یه مقاله رو گرفتم به فارسی ترجمه کردم فرستادم کنفرانس پذیرفته شد ! یعنی در این حد بی اعتباره !

Maryam
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  سلامت

الان هم فکر نکنید با برگزاری کنکور پارتی بازی توی مصاحبه از بین رفته . هنوزم همونه . فقط کافیه اون نفر که پارتی داره حداقل نمره رو بیاره و دعوت به مصاحبه بشه دیگه تمومه .

S
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۴۴ ب٫ظ

کاملا موافقم
برای دکتری آزمون دادن واقعا بی معنى هست و چیزی جز اتلاف وقت نیست

Mahdi
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  S

سلام.
دوست عزیز منظور برگزاری آزمون کتبی و نه تستی توسط هر دانشگاه است و بعد مصاحبه. یعنی هر دانشگاه برای خودش یک کنکور خاص خودش با عناوین درس خاص که هر سال تغییر می دهد برگزار کند.

حامد
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۵ ب٫ظ

باسلام به همگی. نهایتا یک نفر حرف حساب زد، هر چه سریعتر باید محدودیت های ازمونی حذف شوند و زمینه پذیرش دانشجو به سایر روش ها فراهم گردد، تصور برگزاری ازمون ١٧٧ هزار نفری در این شرایط وحشتناکه. قطعا هستند کسانی که دچار بیماری هستند و در خوداظهاری بی فایده سنجش اعلام نکردند که مبادا وضعیتشان بدتر شود که این امر موجبات شیوع بیشتر بیماری را فراهم می نماید.

داوطلب کنکور دکترا
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۰۷ ب٫ظ

حریرچی همچنین در خصوص برگزاری کنکور یادآور شد: در مورد کنکور باید بگویم ستاد ملی کرونا تصمیم می‌گیرد، یک قسمتی را وزارت بهداشت تصمیم می‌گیرد، یک قسمت را وزارت علوم و تصمیم‌گیری با ستاد است، و دکتر خدایی اعلام کردند، باید بدانیم ورود به دانشگاه می‌خواهیم یا نه، بدون کنکور که نمی‌توان وارد دانشگاه شد، به لحاظ سلامتی هم باید بگویم هیچ کس از شهر خودش خارج نمی‌شود، فاصله ۲/۱ خواسته بودیم ۸/۱ فاصله گذاشتند و برای بیماران و مشکوک جدا برگزار می‌شود، توجه کنید ممکن است شهریور و پائیز وضعیت بدتر از الان باشد، پس نمی‌توان آن را عقب هم انداخت.

ELSEVIER
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۴۲ ب٫ظ

بدون کنکور هم میشه وارد دانشگاه شد مثل بقیه جاهای دنیا . مگه استنفورد و هاروارد و MIT و امثالهم که این همه دانشمند و … تحویل جامعه داده، کنکور دارند ؟!

سلامت
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  ELSEVIER

اکثر دانشگاههای مطرح دنیا از جمله دانشگاههایی که نام بردید یک ازمون استاندارد مثل جی ار ای رو مد نظر دارند در ضمن معمولا اونقدر شایستگی براشون مهم هست که براشون فرق نمیکنه از کشورهای مختلف دنیا دانشجو پذیرش کنند و منصفانه سوابق علمی رو بررسی میکنند نه مثل بعضی از اساتید که فقط دانشجوهای خودشون یا نور چشمی هاشان رو مد نظر قرار میدهند و به جایی هم جوابگو نیستند . امیدوارم دوستان هیچوقت با چنین اساتیدی برخورد نکنند تا طمع تلخ تبعیض و حق کشی رو نچشند.

ELSEVIER
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  سلامت

– اولا آزمون GRE آزمون زبانه نه آزمون کنکور سراسری !! ( حداقل یه سرچ میزدی قبل از کامنت گذاشتن ) . ثانیا GRE فقط مختص آمریکا و فقط هم مختص رشته های مهندسیه بقیه کشور ها همون تافل یا آیتلس برای اپلای کفایت می کنه .

– در مورد اساتید هم اساتید ایرانی چیزی که بنده به چشم دیدم غیر از شایستگی افراد چیز دیگه ای رو بررسی نمیکنند . دلیل گرفتن دانشجو های خودشون هم اینه که اولا با این افراد در مقطع قبلی کار کردن و بهتر می تونند تعامل برقرار کنند ثانیا اون فرد یک بار امتحانشو پس داده در زمینه ریسرچ پس نسبت به کسی که از جاهای دیگه میاد برتری داره نه تنها توی ایران این موضوع توی کشورهای اروپایی و آمریکایی هم صدق میکنه . الان اگر شما برای Post Doc بخواید اپلای کنید اکثر اساتید اونطرف ترجیح میدن تا با دانشجو های خودشون کار کنند .

البته این موضوع گرفتن دانشجو های قبلی در مقطع جدید یه چند سالی میشه که دیگه کم رنگ شده چون حداقل توی دانشگاه های بزرگ مثل شریف یا تهران یا امیرکبیر کسی که لیسانس یا ارشد می گیره دیگه ایران نمیمونه و بلافاصله اپلای میکنه و میره .

سلامت
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۰:۳۶ ق٫ظ
پاسخ به  ELSEVIER

بزرگوار شما که سرچ کردید پس باید بدونید دو نوع ازمون GRE General و GRE Subject داریم که فراتر از یک ازمون زبان هست که اتفاقا خیلی هم مفهومی درک شما از رشته تخصصی تون رو مورد ارزیابی قرار میده . در ضمن من در مورد دانشگاههایی که مطرح کرده بودید جی ار ای رو مثال زدم و الا دانشگاهی مثل ای تی اچ هم ازمون استاندارد خودش رو داره .
بنده هم معتقدم اکثر اساتید سلیقه ای عمل نمی کنند ولی مورد برعکسش هم متاسفانه خیلی کم نیست.
همین دانشجوهایی که فرمودید سریع اپلای میگیرند تصدیق گفته من هست که اون طرف شایستگی براشون بیشتر ملاک هست.
واقعا از صمیم قلب امیدوارم بعد از مصاحبه هم همچین نظری راجب به شایسته سالاری در دانشگاههای ما داشته باشید البته به شرطی که فقط مصاحبه با استادتون رو ملاک قرار ندید. نمیدونم شاید منم اگه استادم هنوز ایران بود نظر شما رو داشتم.
به هر حال استاد این وظیفه رو داره که با پول بیت المال بهترین فرد را انتخاب و برای جامعه در یک زمینه تخصصی پرورش بده .

ELSEVIER
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  سلامت

– بنده قبلا این آزمون رو پشت سر گذاشتم . GRE از هر نوعی که باشه جنرال ، سابجکت و … توانایی های زبان انگلیسی شما رو ارزیابی میکنه .مثلا مهارت Writing یا مهارت Verbal دقیقا مثل تافل . اما کنکور توانایی های حفظی شما از مقطع لیسانس و ارشد رو ارزیابی میکنه که به هیچ دردی هم نمیخوره !!

– دانشگاه ETH و EPFL مثل بقیه جاها فقط مینیموم ریکوایرمنت ( معدل و … ) رو از شما میخواند . GRE فقط مختص آمریکا و فقط هم مهندسیه ! اون هم به دلیل Quantitative .

– در دانشگاه آزاد و پیام نور و امثالهم بله پارتی بازی مرسومه ! ولی در دولتی امکان نداره فردی بدون داشتن رزومه علمی و پژوهشی مخصوصا ( دانشگاه های درجه یک ) وارد بشه !

– دانشجوهایی که اپلای میکنند و میرند اگر در ایران هم بودن باز هم در بهترین دانشگاه پذیرفته میشدند . در ایران هم شایسته سالاری برای پذیرش دانشجوی PHD وجود داره.

– استاد بنده بازنشسته شدن فکر نمی کنم دوباره بتونند استخدام بشند !

– به هر حال وظیفه ی شما به عنوان دانشجو اینه که اگر میخواید از دانشگاه های ضعیف برای قبولی در دوره ی PHD دانشگاه درجه یک اقدام کنید رزومه ی علمی و پژوهشیتون هم در حد همون دانشگاه باشه !

موفق باشید

سلامت
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  ELSEVIER

بگذریم
شما درست میفرمایید
امیدوارم موفق باشید

سلامت
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  ELSEVIER

بگذریم
شما درست میفرمایید
امیدوارم موفق باشید

ترنم
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۵۹ ب٫ظ

هر تصمیمی میخوان بگیرن فقط نگن تعویق. یا دانشگاه بدون ازمون بگیرند یا با ازمون. فقط تکلیفمون روشن کنن. من برا هیچ کدوم مشکل ندارم چون هم یه سال درس خوندم و هم شرایط بدون ازمون خوبی دارم. از طریق استعداد درخشانم اقدام کردم. ولی حذف ازمون برا یه سری که خیلی خوندن و شرایط بدون ازمون ندارن یه خورده بی عدالتیه

اینجانب داوطلب دکتری
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۵۵ ب٫ظ

به نظر من با این شرایط، برگزاری آزمون کنکور برای دکتری سودی نداره ولی اگه سوابق تحصیلی بدون دخالت انسانی و توسط سیستم بررسی بشه و بر اون اساس ترازبندی کنن داوطلبا رو، روش مفیدیه

کیانمهر
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۲۰ ب٫ظ

بدون دخالت انسانی؟ حرف های عجیبی می زنید. تو مملکتی که کوه دماوندش رو وقف می کنند میشه بدون دخالت انسانی کاری انجام داد ؟ و اونوقت اگر توی یک رشته ای که ۵ نفر میخواد ۵۰ نفر نمره یکسان اوردند تکلیف چیه؟

اینجانب داوطلب دکتری
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

اول پاسخ سوال اولتون: بذارید با طرح سوال، پاسخ شما رو بدم، اگر معتقد هستین که دخالت انسانی صورت میگیره، پس چه طور مطمئن هستین که در تصحیح پاسخنامه های آزمون دخالت انسانی صورت نمیگیره؟
و پاسخ سوال دوم شما:به فرض کاملا محال در نظر میگیریم تراز ۵۰ نفر بعد از بررسی سوابق تحصیلی، یکسان بشه، خیلی روشنه کت این افراد در زمان بندی های مشخص دعوت به مصاحبه میشن و اصلح ترین انتخاب میشه چرا که همیشه پنجاه درصد قضیه در دست اساتید مصاحبه کننده است

ویکتاریون
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۸ ب٫ظ

جواب جواب اول رو من میدم: چون سنجش پاسخنامه و کلید رو منتشر می کنه. می تونید چک کنید اگه اختلاف فاحشی با درصدایی که خودتون حساب کردین داشته باشه، قابل پیگیریه. ممکنه کسی نمره ش کم بشه ولی انقدر نورچشمی باشه که نمره ش رو بالاتر بدن؟ کسایی که در این حد خونشون رنگینه واقعا زحمت شرکت توی کنکور، اونم این کنکور رو به خودشون نمیدن. راحت از مسیرهای بدون کنکور میان بالا.
ولی در مورد کل ایده، هوش مصنوعی ای که بخواد بر اساس رزومه رتبه بندی کنه خیلی نمی تونه ساده باشه. یکی از آیتم هایی که باید بررسی کنه ارتباط اجزای مختلف رزومه مثل پایان نامه و مقالات متعدده. اگر کلیدواژه های مشترک زیاد داشته باشن می تونه امتیاز بده، ولی اگه طرف دو تا فیلد رو کار کرده و حالا خودش ایده ای برای ارتباط اینا داشته باشه اینو فقط عامل انسانی می تونه تشخیص بده. مورد بعدی نسبت رزومه با تاریخ فارغ التحصیلیه، این رو استادا در نظر می گیرن، مثلا به کسی که تازه فارغ التحصیل شده با یه مقاله ی کنفرانسی ممکنه همون امتیازی رو بدن که به آدمی با فارغ التحصیلی ۵ سال پیش با دو مقاله ی پژوهشی میدن. اگه سیستم بخواد بر اساس کمیت نمره بده تازه فارغ التحصیلا حذف میشن. شاید بشه همه ی اینا رو پیاده سازی کرد ولی خیلی بحث و زمان نیاز داره. به امسال نمی رسه. کلا با این روند به هیچ سالی نمی رسه.

گیو
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

ممکنه کسی نمره ش کم بشه ولی انقدر نورچشمی باشه که نمره ش رو بالاتر بدن؟

آره – با سهمیه کنکور راحت میشه ۱۰۰۰۰ رو به ۱۰۰۰ تبدیل کرد .

شیلا
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  گیو

عین آب خوردن

کیانمهر
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۵۴ ب٫ظ

جمع کنید کاسه کوزه تون رو.. تا نزدیک کنکور میشه یک سری معلوم الحال میان شروع میکنند که کنکور باید فلان بشه و بهمان بشه. رفتید چهارتا مقاله از انقلاب خریدید چون عرضه رقابت ندارید میگید کنکور باید حذف بشه وگرنه کسی که زرنگ باشه از اول میدونه که فضای دانشگاه ها کاملا رقابتی هست. کسی که رزومه و مقاله نداره تکلیفش کاملا مشخص هست حتی اگر بهترین رتبه رو هم بیاره شانسی نداره. ولی تکلیف این همه ادمی که با سطح یکسان رزومه و مقاله هستند چی میشه؟ چه ملاکی برای فرق بین اون ها هست؟ از یک کنکور می ترسید ولی حاضرید برید تو هر دانشگاهی کنکور بدهید؟ شما که وضعتون اینقدر خوبه چرا استعداد درخشان شرکت نمیکنید.؟ چون ماشالله همه میگن ما ۴۰ تا مقاله داریم و از تو شکم مادرمون داریم کار عملی میکنیم.
به تمام مقدسات قسم میخورم اگر کنکور حذف بشه و هر دانشگاهی برای خودش کنکور بگیره شما جماعت هوچی گر اولین افرادی هستید که می ایید اینجا و ناله میکنید که دانشجویان اون دانشگاه سوال ها رو داشتند.
فکر کردید اگر کنکور حذف بشه با اشنایی با نماینده مجلس و….. و با پشت چشم. نازک کردن برای استاد سر جلسه مصاحبه میتونید برید تو؟ رزومه. مقاله معتبر. معدل خوب مدرک زبان کنکور همگی باید با هم ملاک پذیرش قرار بگیره چون هر کدوم به تنهایی امکان اعمال نفوذ و پایمال شدن حق رو داره

دکتری فیزیک
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

سلام
منم قبول دارم خیلی ها پول دادند و حتی یه خط پایان نامه رو هم ننوشتن چه برسه مقاله
ولی خیلی ها هم پای دستگاه با ماسک و دستکش و عینک و… ساعت ها ایستادن تا حتی یه مقاله کنفرانسی در بیارن.

همه هم با مقاله خریدن مقاله دار نشدن
دو نفر سراغ دارم از دوستانم سال ۹۷ که بدون مقاله پذیرفته شدن، حتی آزمون زبان نداده بودن

کسی که رتبه اش خوب بشه صد در صد جای خوب یا نسبتا خوب قبول میشه مگر اینکه دیگه خیلی سختگیرانه انتخاب رشته کنه، اشتباهی که خودم سال ۹۷ کردم…..
بعدم ازمون استخدامی قبول شدم و وقفه افتاد چون یک سالم دانشگاه فرهنگیان رفتم واحدهای روانشناسی تربیتی گذراندم و…
همه رو با یه چوب نزنید….

امیدوارم رتبه خوب بیارید
شما هم برای من دعا کنید

ELSEVIER
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری فیزیک

اگر با پول دادن میشد مقاله Q1 داد الان هیچکدوم از اساتید دانشگاه ها استادیار نبودن . چون به راحتی میتونستند با خرید ۱۰۰ مقاله Q1 رتبه اشون رو به استاد تمامی ارتقا بدن :)

...
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

شما حرف خودتون رو هم نقض میکنید چرا
بله قبول شدن به خریدچارتاکتاب و خوندنش نیست باید رزومه قوی داشته باشید و بقیه قضایا که خودتون گفتید
الان پیشنهادبرای حذف همون چارتا کتاب حفظ کردنه
مرحله مصاحبه و رزومه سرجای خودش باقی می مونه
درضمن دانشگاهها هم ازمون میگیرن
اگرمثل سابق تشریحی بگیرن واقعا با چارتا کتاب خوندن نمیشه جواب داد

ELSEVIER
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

ملاک تفاوت در پذیرش PHD بین شما و دیگری : ۱ – Quality و IF مقالات ۲ – اهمیت موضوعی که شما در مقطع قبل کار کردید ۳ – نزدیک بودن موضوع به زمینه ی کاری اساتید و همچنین به روز بودن موضوع تز شما هست .

یکی هست که اصلا مقاله نداره و فقط کتاب حفظ کرده ! ( نمونش افرادی که توی این سایت خواهان برگزاری کنکور تو این شرایط بحرانی هستند )
یکی هست کل مقالاتش کنفرانسی داخلیه و بازم کتاب حفظ کرده ! ( مقاله هایی که تو انقلاب میفروشن از همین مدله )
یکی هست کل مقالاتش کنفرانسی خارجی ولی با IF پایینه .
یکی هست کل مقالاتش کنفرانسی خارجی ولی با IF بالا هست.
یکی هست کل مقالاتش ژورنال خارجی ولی به درد نخوره .
یکی هست کل مقالاتش ژورنال خارجی ولی با IF بالا هست .
یکی هم هست تو NATURE با ایمپکت فکتور ۴۰ مقاله میده و مشخصه نخبه و دانشمند هست .

به راحتی میشه بین رزومه ی افراد تفاوت قائل شد و افراد برتر رو جذب کرد . ;)

Mahdi
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  ELSEVIER

سلام.
چهل مقاله؟
بنده خدا این دانشمند و نخبه چه پولی هزینه کرده.

ELSEVIER
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  Mahdi

۴۰ تعداد مقالات نیست ۴۰ ضریب اثرگذاری یا ایمپکت فکتور هست ;)
عجیبه که یه داوطلب دکترا این مطالب رو ندونه :)

سلامت
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  ELSEVIER

تو دانشگاه استنفورد شاید این ملاک باشد البته بعلاوه جی ار ای و نمره ازمون زبان اما این چیزی که لااقل تجربه من تو دانشگاهای حتی تراز اول اینجا بود خیلی متفاوت بود .طرف حتی یک مقاله ساده هم نداشت رتبه بهتری هم نداشت ولی بعضی اساتید استعداد نهفته ای درش دیده بودند حتما .

ELSEVIER
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سلامت

GRE و تافل و آیلتس همگی آزمون زبان هستند . فکر میکنم به اندازه ی کافی در این مورد توضیح دادم . دلیل برگزاری آزمون های زبان هم این نیست که بخواند حفظیاتی کسی رو بسنجند! دلیلش ارزیابی دانشجویان بین المللی از نظر تسلط بر زبان انگلیسیه. که اگر شما به عنوان یک ایرانی مثلا وارد دانشگاه تورنتو شدید مشکلی در مکالمه و سایر مهارت ها نداشته باشید .

بدون مقاله فقط امکان ورود به آزاد و پردیس و … میسره ;)

فائزه سادات مدرسی به کیانمهر
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۹:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

سلام جناب کیانمهر، در اصل باید تاکید بر کیفیت رزومه باشه که نیست و تاکید روی کمیت هست همچنان، کمیت هم با شرایط دانشگاه ها و اساتید محترم ما بدست نمیاد مگر با آشنا بازی و اعمال سلیقه شخصی، یعنی اگه استادی دانشجویی رو نپسندیده و یا حتی از لحاظ رویه ای باهاش مشکل داشته باشه ؛ به راحتی نمره های کلاسیش رو پایین میده ، به راحتی از حمایت و هدایت خودش در زمینه های پایان نامه، مقاله ، چاپ کتاب و .‌.. محرومش میکنه و بلاخره به راحتی در مصاحبه ردش میکنه ، اما بر عکسش هم در مورد عده ی قلیلی از دانشجویان صادق هست ، منظور بنده اینه که حتی مجلات علمی پژوهشی ما هم می دونن که این نمره دادن ها و این درخشنده شدن ها بیشتر جنبه حب و بغضی داره تا حق و حقوق زحمت واقعی دانشجو برای یادگیری و جستن علم ، بنابراین همون دانشجو رو در تدوین یک مقاله ، طرح یا کتاب پژوهشی به تنهایی و بدون نظارت اساتید ، عددی محسوب نمی کنن و این به نظر من خیلی خیلی اشتباهه! چرا؟! چون اگه واقعا ایمان دارید به خلوص نظام آموزشی خودتون ، پس چرا یک دانشجو پس از ۶ سال یا بیشتر مجاهدت و دانشجویی ، بلاخره خودش نتونه مستقلا و بدون نیاز به نظارت اساتیدش یک اثر علمی با ارزش تنها و تنها به نام خودش ثبت کنه؟! چرا اعتبار مقالات علمی پژوهشی ما در گروی “نام هیئت علمی یک دانشگاه ” هست ؟! باور بفرمائید جناب… ادامه نظر»

فائزه سادات مدرسی به کیانمهر
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۹:۴۸ ب٫ظ

ببخشید اشتباه تایپی بود:” به صلاحشون نمی دونن که در نظر بگیرن”

نوبل
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۴۹ ب٫ظ

هیچ دیگه کلن میشه پارتی بازی و اعمال سلیقه

مریم
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۴۸ ب٫ظ

منم امیدوارم کنکور ایندفعه حذف بشه. ولی قبول کنید استرس کنکور کم نیست. بابا تا کی باید استرس کنکور داشته باشیم؟

اینجانب داوطلب دکتری
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

خانم مریم خیلی خوب نوشتی، دقیقا انگار نسل ما استرس رو دوست دارن، دهه شصت و هفتاد انگار دلشون میخواد همیشه با استرس و بدبختی امور رو بگذرونن

کیانمهر
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

راه حلش ساده هست. استرس نداشته باشید. خانم هستید نه دغدغه کار دارید نه دغدغه سربازی. بالاخره قلول میشید

ناهید
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

چطوری استرس نداشته باشیم
ساده ست با استرس نداشتن
تو رو خدا مثل مشاورای کنکور توصیه نکنید

نانو فیزیک
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۴۰ ب٫ظ

سه روز مونده به کنکور این حرفا چه مفهومی داره
یکم تفکر کنید می‌بینید همش شوخی ای بیش نیس
در مقابل عمل انجام شده نذارنمون صلوات

سلامت
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۲۹ ب٫ظ

با این صحبتها که میشه شخصا برای من دیگه مسله کنکور دادن امسال یا سال دیگه نیست . کاش دوستان متوجه باشند چه اتفاق بدی داره رقم میخوره. اینکه بجای اصلاح روشها داریم برمیگردیم به گذشته . برخی دوستان که سالهای پیش رتبه تک رقمی و برتر بودند و با وجود رزومه خوب شاهد اعمال سلیقه بودند میفهمند من دارم راجب به چه فاجعه ای صحبت میکنم . قبل از حذف کنکور باید شرایطی ایجاد شود که جلوی اعمال سلیقه برخی اساتید گرفته شود بیشتر دانشگاه های مطرح دنیا شرط ازمونهایی نظیر جی ار ای رو برای داوطلبانشون مد نظر قرار میدهند . فلسفه ازمون سراسری دکتری هم همین بوده است. طبق تجربه من متاسفانه با وجود همین ازمون دکتری هنوز دست برخی اساتید برای اعمال سلیقه باز است . متاسفانه برخی مسولان بجای اینکه برنامه ریزی کنند که جلوی رانت و اعمال سلیقه رو بگیرند کلا دارند راه رو برای این گونه رفتارها باز میکنند. مسلما اکثر هیات علمی ها اینطور رفتار نمی کنند ولی هستند اساتیدی که متاسفانه از این اختیاری که بهشون داده شده تا فردی رو انتخاب کنند که شایستگی بیشتری برای دکتری داشته باشد سواستفاده و یا سهل انگاری میکنند . باعث تاسف هست که پول بیت المال صرف تحصیل افرادی شود که شایستگی لازم رو نداشته باشند. از نظر من حذف ازمون سراسری یا جی ار ای برای پذیرش دکتری یک فاجعه هست. به جای حذف کنکور باید ازمون استاندارد سراسری رو چند نوبت در سال مثل جی ار ای بگیرید نه اینکه کلا… ادامه نظر»

اینجانب داوطلب دکتری
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  سلامت

دوست عزیز بحث سلیقه مطرح نیست
اگر آزمون دکتری لغو بشه، سیستم کامپیوتری که قبلا وزیر علوم پیشنهاد داده بودن، سوابق تحصیلی رو بررسی میکنه

سلامت
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۵۹ ب٫ظ

من مخالف تعویق نیستم و اگه سلامت جامعه به این قضیه بستگی داشته باشه من شخصا مشکلی ندارم حتی امسال بخواد استثنا کنکور حذف بشه بازم مشکلی نیست ولی دوست عزیز الان این قضیه بستری شده تا کلا حذف کنکور رو رقم بزنند باور کنید تو مملکت ما این یک فاجعه هست

ELSEVIER
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  سلامت

به سلامت :

هدف از تاسیس دوره ی دکتری ( PHD ) پرورش محقق هست یعنی کسی که بتونه مرز های علم رو جابجا کنه نه کسی که فقط بلده کتاب تست حفظ کن ه!
کنکور فقط زمینه ای رو فراهم کرده برای یک سری آدم فرصت طلب که کسب درآمد کنند .

.....
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۲۹ ب٫ظ

فقط ازمون
خانم محترم رو تیپ وقیافه که دانشجو دکتری نمیگیرن که اعتماد به سقفتون بیش از اندازه هست
بعد میگن اونا هم ازموپ ورودی میگیرن یعنی همونجا هم با ماسک باید ازمون بدید
پس کشکی نیست

دانشجوی ناتنبل
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۲۴ ب٫ظ

سلام تروخدا اگه مخالف لغو کنکوری کمپین منو حمایت کن
https://www.farsnews.ir/my/c/34883

موافق لغو آزمون دکتری
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۳۴ ب٫ظ

شما که دانشجوی زرنگی هستی پس سوابق تحصیلیت هم خوبه پس کنکور دادن جز اتلاف وقت واست چیزی نداره و به نفع خودتم هست
ولی نمیدونم چرا یه حسی بهم میگه که نه دانشجویی و نه داوطلب کنکور، بلکه از قِبَل برگزاری کنکور سود میکنی

هوشیار
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۰۱ ب٫ظ

انوقت ازمون تخصصی داخلی هر دانشگاه برگزار میکنه….و بتبع دهها ازمون باید برگزار شود که استانداردی ندارد…..

ندا
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۱۳ ب٫ظ

دوستان میتونم بگم همه تقریبا مطالعه مفید برای آزمون داشتند و اطلاعیه های دقیقه آخریشون فقط بین داوطلب ها تنش رو بیشتر میکنه، کسی که خونده خوب آمادس برای کنکور، پس مصاحبه رو هم انشالله میتونیم خوب بگذرونیم اگرم نشد که حتما مصلحتی بوده، کسایی هم که دم از مقاله q1 حرف میزنند بدونند بودند کسایی که حتی بدون مقاله کنفرانسی دانشگاه تهران قبول شدند، ما میدونیم لغو کنکور به نفع خیلی ها میتونه باسه.
فقط هر تصمیمی میخاند بگیرند زودتر اطلاع رسانی کنند.

ELSEVIER
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

کنفرانسی نهایتا بتونه دولتی شهرستان دانشگاه درجه ۳ قبول بشه . Q1 نداشته باشی تهران و شریف و امثالهم مثل آب خوردن ریجکت میکنند . اصلا اگر کسی هم با پارتی بگیرند ( که بعیده !!! ) خودش میره انصراف میده چون انقدر اساتید تهران و … کار های به روز و سطح بالا ازت میخواند برای رساله ی دکترا که اگر قبلا مقاله نداده باشی در اون حد کم میاری و مجبور میشی خودت بری انصراف بدی .

ویکتاریون
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ELSEVIER

چه قدر شما جو میدی. کسی انتظار کیووان از دانش آموخته ی ارشد نداره. انگار یه پایان نامه ی ارشد که توی تحقیقات علمی حکم تاتی تاتی کردن داره چه قدر می تونه شاهکار باشه. اگر هم کسی داشته باشه بیشتر مهارت و سواد استاد راهنماش رو نشون میده. حالا هرکی داشت خب چه بهتر. ولی کم پیدا میشن. و توی استعداد درخشان ها هستن بیشتر تا کسایی که با کنکور میان. و توی این سایت بیشتر از جلسات مصاحبه ی جذب هیئت علمی دیده میشن. الکی توی دل مردم رو خالی نکن.

ELSEVIER
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

تاتی تاتی برای مهد کودک هست نه دانشگاه ! به طور کلی برای ورود به دوره ی phd در دانشگاه های درجه یک مثل شریف مثل تهران مثل امیرکبیر و امثالهم باید دانشجو مقاله Q1 داشته باشه . تازه خود Q1 ها هم دسته بندی میشه به لحاظ h-index و ایمپکت فکتور و … . مثلا ما مقاله ی Q1 داریم با ایمپکت فکتور ۱.۲ مقاله Q1 هم داریم با ایمپکت فکتور ۱۱.۶ . دلیل این همه سخت گیری هم اینه که دانشجو در مقطع phd قرار هست کار پژوهشی درجه یک انجام بده و اگر مقاله ی درجه یک در مقطع قبل نداشته باشه قطعا توی ریسرچ و هندل رساله به مشکل اساسی میخوره . برای همین اساتید دانشگاه های درجه یک همیشه افرادی رو انتخاب می کنند که تجربه ی دادن مقاله ژرونال Q1 و ریسرچ قوی رو دارند نه کسانی که صرفا تست کنکور حفظ کردند.

...
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  ELSEVIER

عزیز جان ویکتاریون دانشجو دکترای یکی از همین دانشگاهاست که داری میگی
من کامنتاشو دنبال می کنم

ELSEVIER
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۳:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  ...

بله کاملا مشخصه که دانشجوی یکی از همین دانشگاه های آزاد و پیام نور هست و اصرار داره با رزومه ی ضعیف وارد دانشگاه تهران بشه !

رزومه عالی
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۰۶ ب٫ظ

الزویر عزیز فک‌کنم تو نه زبان بلد باشی نه توانایی پاسخ به سوالات هوش رو،، یه مشت مقالات پولی دور و بر خودت جمع کردی دلت رو به اونا خوش نکن، الان کسی که از خودش میبینن کنمور رتبه بیاره مسلما رزومه قابل قبول و محکمی هم برا خودش اماده کرده…. بهتره شما بری همون دانشگاه ازادی که میگی بدون کنکور میگیرنت

کیانمهر
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  رزومه عالی

درود بر شما

ELSEVIER
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  رزومه عالی

با یه طوطی ۱ سال کتاب های تست رو تمرین و تکرار کنی راحت ۹۰ درصد میزنه ;)

ولی خوب طوطی نه میتونه مقاله بده و نه پژوهش کنه :)

نازنین
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۰۵ ب٫ظ

امیدوارم کنکور هرچه زودتر حذف بشه

علی
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۵۰ ب٫ظ

لطفا با توجه ب شرایط حال جامعه کنکور دکتری را لغو کنید

علی
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۴۹ ب٫ظ

کنکور دکتری باید حذف بشه- دانشجویی ک تو ورودی ارشد سطح پایه ش سنجیده شده چ نیازیه تو تحصیلات تکمیلی سنجیده بشه- دوره دکتری فقط پژوهش بیشتره و ی سری کارای عملی از استادت یاد میگیری- و گرن چیز خاصی نداره- چ کاریه باز بشینی و کتاب حفظ کنی

Graphic
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

کاملا موافقم

کیانمهر
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

عزیزم رشته شما حفظیه. رشته ما کاملا تحلیلی هست و جایی برای حفظیات نیست

Graphic
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

به نظرم چه حفظی چه تحلیلی به هر حال منابع تکراریه دیگه و به جای اینکه از دانسته هامون و وقتمون برای یه کار جدید پژوهشی استفاده کنیم یه سال باید بازم منابع تکراری رو بخونیم که حالا چنتا مطلب جدید هم اون لابه لا هست
برای کارهای پژوهشی خیلی هدفدارتر و کاربردی تر مطالعه میشه و واقعا جذابتره تا اینکه هی مطالب تکراری رو بخونیم

سلامت
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  علی

دوست من نکته این هست که برای انجام پژوهش باید علم لازم رو داشت و اگر سوالات مفهومی طرح شود لازم نیست مطالب تخصصی حفظ شود کسی که پایه علمی خوب داشته باشد میتونه رتبه خوبی بیاره پس باید نحوه طراحی سوالات اصلاح شه نه اینکه صورت مسله رو پاک کرد.
مسله اینجاست حتی در بررسی سوابق پژوهشی هم به راحتی اعمال سلیقه از سوی بعضی از اساتید صورت میگیره چیزی که خودم شخصا شاهدش بودم .
طرف از مقالات isi معتبر داوطلبین ایراد میگیره یا رتبه جشنواره رازی رو زیر سوال میبرند بعد میبینی کسایی رو گرفتند که نه رتبه بهتری داشتند و نه حتی مقاله ای داشتند .
حذف کنکور فقط این قضیه رو تشدید میکنه و باعث میشه برخی عزیزان حتی دغدغه خواندن دروس تخصصی رو هم نداشته باشند همون احوال پرسی سر جلسه مصاحبه برای قبولی کفایتشون میکنه .

ELSEVIER
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۹:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  سلامت

علم لازم رو شما یکبار در مقطع ارشد خوندی لزومی نداره دوباره بشینی بخونی ;)

سلامت
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ELSEVIER

دانشجو اگه واقعا علم تخصصی رو فرا گرفته باشد و ازمون استاندارد باشد لازم نیست دوباره بقول شما طوطی وار بخواند فقط باید با عبور از این فیلتر ازمون استاندارد شایستگی اش رو در این قسمت ثابت کند . رزومه فرد هم مسلما جایگاه مهمی داره. بحث اینه که جلوی رفتار سلیقه ای رو باید گرفت. نه اینکه دست یک عده رو باز تر گذاشت.

مهتاب
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۴۶ ب٫ظ

خیر ما هرگز حاضر نیستیم اختیار تمام ب دانشگاها بدید…که دیگه یه باره پارتی بازی و آشنا بازی در بیارن…گل سرسبد پارتی بازا و حق خورا همین دانشگاه تهران خراب شده هست….که رتبه تک رقمیا رو ب راحتی رد کرده خیر نبینن اساتیدش الهییی… دانشگاه تهران بشین سر جات اظهار نظر نکن

استاد
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۴۳ ب٫ظ

بعد اون کسانی هم که از ما جاری و دوری مسیر دانشگاه ازاد رو انتخاب کردن باید برای پذیرش در دولتی بزنن رو سرشون

اینجانب داوطلب دکتری
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  استاد

جناب استاد شما میگی به خاطر دوری مسیر و غیره مجبور شدی بری دانشگاه آزاد ولی الان میخوای بیای دولتی
ما فرض میکنیم رتبه شما بشه یک و بیای دولتی
از اون طرف در نظر بگیر یه نفرم هست برعکس شما دولتی درس خونده ولی روز کنکور حالش بد میشه و رتبه اش بد میشه
عزیز من مشخصه که همیشه استثنا وجود داره و نمیشه مطابق میل همه رفتار کرد و تصمیم گرفت
پس هیچ تصمیمی نمیتونه همه رو قانع کنه بنابراین به صلاح ترین تصمیم، بهترینه

به نظر من با این شرایط، برگزاری آزمون کنکور برای دکتری سودی نداره ولی اگه سوابق تحصیلی بدون دخالت انسانی و توسط سیستم بررسی بشه و ب اون اساس ترازبندی کنن داوطلبا رو، روش مفیدیه

علی
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۴۳ ب٫ظ

افرین – احسنت

استاد
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۴۲ ب٫ظ

بنده مخالف این شیوه هستم معلوم دانشگاه ها چه کسانی رو سلکت می کنند

....
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۴۰ ب٫ظ

قشنگ مشخصه تنبلها از آزمون ورودی دانشگاهها میترسن ودنبال کنکور هستن !

کیانمهر
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ....

تنبل دنبال کنکوره؟ شما هر چیزی رو به نفع خودتون تعبیر میکنید؟ میدونید مشکل چیه مشکل اینه که کسی که روز اول برای کنکور میخونه اینقدر شعور داره و میدونه و که اگر ۱ هم بشه اگر رزومه خوبی نداشته باشه فایده ای نداره. پس تکلیف خودش روشنه. اتفاقا حالا که اینطوری شد من خدمتتون عرض میکنم. افرادی که از انقلاب مقاله خریدند از کنکور می ترسند

...
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

اخه تست حفظ کردن خیلی راحته
تنبلها هم از پسش بر میان
بعد میرن مرحله مصاحبه گیرمیکنن توگل و بعد ناله و فغان که حقمون رو تومصاحبه خوردن و ما رتبه برتر بودیم و چه و چه و چه

شیما
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۹:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  ...

والا من دو سال مصاحبه دادم تو دانشگاه های مختلف از خود دانشگاه تهران گرفته تا شهرستان. جز سلام و علیک و درصدها و موضوع پایان نامه هیچی نپرسیدند. انگار رفتی عید دیدنی

گیو
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  شیما

درصد که خیلی مهم نیست . بیشتر همون کار پژوهشی مهمه .

شیلا
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  گیو

بیشتر این مهمه که قبلا چه کسی رو انتخاب کرده باشند

بدشانس روزگاااار
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۳۵ ب٫ظ

لطفا بس کنید این نظریه ها رو بذارید برا سال بعد اعمال کنید، ما چند ماهه همه برنامه هامون رو با کنکور تطبیق دادیم، در حق ما ظلم نکنید لطفا،،،،، فقط دو روز دیگه مونده بذارید شرکت کنیم….کرونا با ماسک زدن منتقل نمیشه…. کنکور میدهیم ماسک می‌زنیم

...
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۴۹ ب٫ظ

بعد از ازمون لطفا برید و نظرات متخصصین رو در مورد میزان و مدت تاثیر ماسک مطالعه بفرمایید
فعلا وقت ندارید

اکبر
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۵۱ ب٫ظ

الان ربیعی ماسک نزد گرفت

ELSEVIER
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۵۳ ب٫ظ

رزومه ات رو آماده کن که دانشگاه آزاد منتظره ;)

اینجانب داوطلب دکتری
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۵۷ ب٫ظ

من و شما ماسک میزنیم، دوستانمون که مشکل تنفسی دارن واسشون تحمل ماسک در یک محیط بسته میسر نیست
همچنین ممکنه یه بنده خدایی ناقل باشه و نتونه ماسج رو تحمل کنه اونوقته که احتمال بیمار شدن داوطلبای نزدیکش هست
دقت کنید که ماسک هم صد در صد جلوی انتقال ویروس رو نمیگیره

متقاضی دکتری
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۳۱ ب٫ظ

به‌چه طریقی میتونیم به این تصمیم ها اعتراض کنیم؟

ایرانی
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۲۶ ب٫ظ

مطمئن باش ازمون دکتری خواهد ماند اگر ازمون دکتری نبود هرج و مرج شدیدی در اموزش خواهد شد. این ازمون یم ازمون علمی است و هیچ دانشجوی تنبلی رتبه ورود به دکتری نخواهد اورد.

نازنین
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۲۶ ب٫ظ

اگه قرار باشه حذف بشه
توی شرایط کرونایی باید حذف بشه

نازنین
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۲۵ ب٫ظ

معلومه که دانشگاه ها موافقن.
تنها کسایی که موافق نیستن…
همونایی هستن که برگزاری کنکور براشون سود آوره

اینجانب داوطلب دکتری
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۲۴ ب٫ظ

بسیار هم عالی

.....
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۲۰ ب٫ظ

من دوسال توی خونه درس خوندم تا شما اینو بگید

ELSEVIER
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  .....

ما بدون کنکور پذیرش میشیم . تو دوست داری بمون هر وقت کنکور دوباره مصوب شد بیا کنکور بده ;)

...
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  .....

بدون ازمون که نمیگیرن
اگربرای امسالهم باشه ضرر نمیکنید و از پس ازمونشون برمیاید و همینطور مصاحبه
اگرمثل قبل از سال ۹۰ باشه فقط تشریحیه نه تستی

ELSEVIER
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...

بدون آزمون میشه همون مصاحبه ;)

...
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۸:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  ELSEVIER

نه فقط مصاحبه نیست
اولش ازمون کتبی میگیرن مثل سابق
احتمالا تشریحی
و بعد چندبرابر ظرفیت مصاحبه میکنن و رزومه

ELSEVIER
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۹:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  ...

در phd از شما یه Comprehensive Exam یا آزمون جامع گرفته میشه . دلیلی نداره دوباره از شما آزمون گرفته بشه . اگر کنکور حذف بشه تنها آزمونی که شما میدی یک آزمون زبان هست دقیقا مثل اپلای و رزومه ی علمی و پژوهشی . فاکتور ها هم برای پذیرش به این شکل خواهد بود :

۱ – محل تحصیل دو مقطع قبل
۲ – معدل و ریزنمرات
۳ – موضوع تز ارشد و میزان به روز بودن اون
۴ – نزدیک بودن موضوع تز ارشد شما به زمینه ی کاری اساتید
۵ – داشتن توصیه نامه از اساتید مقاطع قبلی
۶ – داشتنSOP یا انگیره نامه ( هدف شما از خوندن دکتری )
۷ – نمره ی زبان با تعیین Minimum Requirement
۸ – مقالات و کیفیتشون
۹ – مصاحبه

ویکتاریون
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  ELSEVIER

شما که اینو می دونی اینم باید بدونی که پذیرش گرفتن با این روش یه پروسه ی طولانی، حدودا ۶ ماهه و بیشتره( مخصوصا وقتی دانشگاه ددلاین نمیده و خودت باید استاد پیدا کرده و ایمیل پراکنی! کنی).مثلا شما الان نمی تونی برای ترم پاییز امسال از هیچ کجا پذیرش بگیری.
ورژن ایرانیزه ای که ما داریم شامل یه امتحان تشریحی روز قبل از مصاحبه س که برای دانشجوهای همون دانشگاه راحته چون واضحه هر سوال رو کدوم استاد داده و منتظر چه جوابیه ولی بقیه باید از رفرنس های مختلف استفاده کنن و آخر هم جواب مدنظر رو نمیدن. تصحیح کل برگه ها هم حداکثر ۴ ساعت وقت می بره. دقیقا نسخه ی ساده تر آزمون جامع.

ELSEVIER
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

– پذیرش گرفتن یک پروسه ی کاملا روتین و مشخصی داره . دلیل طولانی شدن بیشتر بخاطر ویزا و … هست و الا خود پذیرش خیلی زمانی نمیگیره . جواب هم مشخصه یا شما ریجکتی یا اکسپت .

– ددلاین دانشگاه دو بار در سال هست یکی پاییز یکی هم زمستان طبق schedule که از طرف دانشگاه اعلام میشه . ضمنا شما اگر به هرکدوم از ددلاین ها نرسیدی میتونی برای ترم بعد اقدام کنی ولی توی کنکور همچین چیزی میسر نیست ! حتی امکان دیفر هم وجود داره که مثلا اگر شما پذیرش گرفتی برای پاییز و نتونستی بری دیفر میکنی برای ترم زمستان !

– فرآیند پیدا کردن استاد چندان کار سختی نیست ! کافیه یه سرچ در قسمت faculty سایت دانشکده بزنید و استادی که فیت تز ارشد شما کار میکنه و مقاله داره رو پیدا کنید. اینکه استادی به ایمیل شما جواب میده یا نه به رزومه ی شما بستگی داره ! مطمئنا استاد دنبال بهترین هاست .

– آزمون فقط در حد حرف هست اگر قرار بر حذف کنکور باشه قطعا شیوه ی اپلای پیاده سازی میشه . چرا که در مقطع دکتری یک آزمون جامع برای ارزیابی دانسته های هر دانشجو گرفته میشه و لزومی به برگزاری آزمون مجدد نیست !

موفق باشید

دکتری فیزیک
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۱۸ ب٫ظ

سلام
روزتون بخیر
بخدا سال ۹۷ من دو تا پروژه همزمان داشتم. اساتیدمم می دونستند تلاش می کنم و علاقه دارم، گرفتار جمع بندی کارام بودم رتبه خوبی تووی آزمون دکتری نیاوردم….

همون موقع اگه پذیرش به صورت آزمون کتبی و مصاحبه بود من الان سال دوم دکتری رو هم پشت سر گذاشته بودم

الهی که خیر رقم بخوره برای همه….

ساراا
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری فیزیک

شما وقتی تو کنکور اون سال رتبه تون خوب نشد از کجا مطمئنید تو آزمون کتبی دانشگاه قبول میشدید که میگید اگر کنکور نبود الان دانشجوی دکترا بودید؟
و همین جمله ” اساتیدم می دونستند تلاش میکنم و علاقه دارم” ممکنه صحبت بعضی دوستان رو که حرف از پارتی بازی در مصاحبه میزنند رو تایید کنه.
البته من هم با نکته اصلی کامنت شما موافقم؛ کنکور گاهی میشه یک سد بزرگ. اگر پذیرش اخلاقی و صحیح باشه کنکور حذف بشه بهتره.

دکتری فیزیک
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ساراا

عزیز من
تست نزده بودم
بخدا اتاق کنار اتاق اتاق استادم
یه خانمی کلا کلاس کنکور رفته بود و آزمون ها رو داده بود، پایان نامه شروع نکرده بود، رتبه اش خوب شد یه دانشگاه دیگه پذیرش گرفت و به زور و بدون مقاله دفاع کرد و رفت

کتبیم خوب میشد چون من کلا تست رو خراب می کنم. نمی دونم چرا الانم که دارم تست می زنم، درست حل می کنم اما غلط می زنم یه چیزی رو اشتباه می خوونم، حواسم نیست…

کلا با تست رابطه ام خوب نیست آدم تحلیلی ام

مریم
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری فیزیک

دقیقا برای منم همین مسئله پیش اومد
دوستانم که ضعیف بودن و اصلا مقاله نداشتن زبان بلد نبودن دارن دکتری تموم میکنن من شاگرد اول هیچی چون تو تست ضعیفم و امسالم بخاطر کرونا نمیتونم شرکت کنم میره سال دیگه اگه خدا بخواد

اینجانب داوطلب دکتری
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری فیزیک

دقیقا درست میفرمایید، کنکور برای مقطع دکتری واقعا ناکارآمده و باعث راه نیافتن استعدادها به این مقطع میشه
مگه دانش آموزیم که یک سال درس بخونیم برای رتبه آوردن…

دکتری فیزیک
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۱۳ ب٫ظ

کلا رابطه ام با تست خوب نیست
اتفاقا درس خوونم
هر چیزی رو بخوام بخوونم دقیق می خوونم
ولی چون شهرستان بودم هیچ وقت کلاس کنکور نرفتم آدم تستی نیستم و واقعا هم اینقدر به پروژه ام علاقه داشتم که یقین دارم اگر مثل دانشگاههای آمریکا بعد کارشناسی یکسره دکتری بود، من الان آخرای کار بودم. اصلا وقفه بین ارشد و دکتری بدترین ضربه شد برام

دهه شصتیا
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۱۳ ب٫ظ

عزیزان الان وقت این حرفا نیست بلکه قبلش باید این کنکور مرگبار دکتری رو که قرار هست پنج شنبه برگزار بشه باید لغو کنید بعد بشینید و از این اظهار نظرها بکنید!
کسی نیس صدای ما رو بشنوه؟
ما دهه شصتیا دیگه بریدم از بس شدیم موش آزمایشگاهی…الانم مظلوم تر از ما پیدا نکردین واسه آزمون و خطاتون تو برگزاری کنکور
!!!لغو کنکور دکتری تا بهبود شرایط!!!

ELSEVIER
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  دهه شصتیا

لغوه برو رزومه ات رو قوی کن .

..
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۱۳ ب٫ظ

این یعنی چه ؟من که کارتم گرفتم ،واقعا میگن نوشدارو پس مرگ سهراب مثل اینها شده

ELSEVIER
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  ..

قاب کن بزن به دیوار . کنکوری برگزار نمیشه

علی
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۱۱ ب٫ظ

جون‌مادرتون بسه دگ ، ساعتی یک اطلاعیه
بس کنید…

ممد
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۱۰ ب٫ظ

بس کنین دگ آه
ده بار دو روز مونده به کنکور لغو کردین کنکورو…نمیتونین کلا لغوش کنین دگ. مگه با آدم آهنی و بیکار و الافیم که چهل دور کتابارو بخونیم هی بخونیم هی بخونیم.
همه جامعه درسته فقط کنکور کرونا داره!
مصاحبه تنها باشه ک قشنگ پارتی بازه بشه و کسی ک حقشه رد شه ! و دانشجو نور چشمیشونو بگیرن!
بس کنین تو رو خدا
۵ ماهه عذاب میدین ، یا برگزار کنین یا کلا لغو کنین دگ

رضا سوسنگرد (داوطلب ارشد)
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  ممد

الآنم کسی به رتبه اهمیت نمیده من شاهد بودم چطور دانشجوهای دانشگاه آزاد و پیام نور تو مصاحبه دانشگاه اهواز رد شدند

مریم
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۰۶ ب٫ظ

به نظرتون بالاخره امسال چی میشه؟ کنکور حذفی میشه یا نه؟

ELSEVIER
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

به قول قوه ی الهی هم کنکور حذف میشه و هم مافیای کنکور .

برکه
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ELSEVIER

انشاالله

توانا
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۰۳ ب٫ظ

اگر هر دانشگاهی بدون شرط معدل خودش آزمون برگزار کندوبراساس نمره آزمون مصاحبه انجام شود بهترین طریق جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی میشود وآدم های خوبی شکوفا میشوند.

ر
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  توانا

منم موافقم
بدون شرط معدل

متقاضی دکتری
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  توانا

به نظرتون چه فرقی داره با این کنکور دادن همگانی.کنکور که خیلی بهتره.در شرایطی که شما گفتین یک نفر باید هر روز بره یک دانشگاه برای آزمون و یه اجتماع عظیمی از دانشجوها در هر دانشگاه هر روزه.

....
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۰۹ ب٫ظ

سهمیه اعمال نمیشه

Mahdi
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  توانا

سلام.
سالها قبل همینطور بود هر دانشگاه مثلا در یک رشته مشابه آزمون خاص خودش را با عناوین درسی خاص خودش که اغلب کمترین اشتراک را داشتند بصورت کتبی و نه تستی برگزار می کردند. بماند هزینه ثبت نام جداگانه زمانهای برگزاری جداگانه و … کارنامه هم می دادند مثلا کسی که در یک دانشگاه معتبر ارشد معدل ۱۸ شده بود درس آسیب شناسی کتبی همان دانشگاه در آزمون دکترا گرفته بود یک و نیم از بیست یا درس رشد شده بود نیم و …البته مصاحبه هم که جای خود.
به نظر من آزمونها در هر مقطعی باید کاملا مکانیزه و بدون دخالت “دست” انجام شود.

داوطلب کنکور دکترا
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۶:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  توانا

من هم موافق هستم، بدون شرط معدل
اگر طبق آزمون خود دانشگاه ها باشه عالی میشه، اتفاقا اون هایی ک علم کافی دارند جذب میشن.

هوشیار
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  توانا

اونوقت هر دانشگاه باید یک ازمون دهیم و برای امسال امکانپذیر نیست……

TAR
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۰۲ ب٫ظ

سال های بعد هر کار خواستند میتونن انجام بدن چون قبلش اعلام کردند اما الان خیلیا درس خواندن ۱سال و امکان ندارد !

اینجانب داوطلب دکترب
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  TAR

دوست عزیز، مقطع دکتری رو نمیشه با یک سال درس خوندن قبول شد، چه بسا بودن افرادی که با رتبه تک رقمی از مصاحبه رد شدن
بنابراین کلا از ریشه برپایی آزمون کنکور وار برای دکتری اشتباه بوده

متقاضی دکتری
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  TAR

کجا نیتونیم این‌حرفارو بزنیم؟به نظرم صدای موافق تعویقیا بهشون میرسه و صدای ما نمیرسه.

ELSEVIER
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  TAR

۲۰۰ سال هم پشت سر هم رتبه ی ۱ بشی ولی رزومه ی علمی و پژوهشی قوی نداشته باشی، نمیتونی توی دانشگاه هایی مثل شریف و تهران و امیرکبیر و امثالهم قبول بشی ;)