موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

حذف کنکور دکتری ۱۴۰۳ قطعی است؟

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱، معاون آموزشی وزارت علوم از تغییر نظام پذیرش دانشجوی دکتری تا پایان سال و اجرایی شدن آن از سال آینده خبر داد. بنابراین، برخی از حذف آزمون دکتری صحبت می‌کردند. اما این موضوع در سال ۱۴۰۲ محقق نشد! در سال ۱۴۰۳ نیز با اعلام زمان برگزاری کنکور دکتری به نظر می‌رسد حذف کنکور دکتری فعلا منتفی است.

به گزارش پی اچ دی تست، از سال‌ها پیش (در دولت یازدهم و دوازدهم) وزارت علوم همواره به دنبال حذف کنکور دکتری و کاهش تاثیر آزمون کارشناسی ارشد بود، اما برخی با توجه به تجربه‌های ناخوشایند تبعیض در سال‌های قبل مخالف این کار بودند.

در سال ۹۷، معاون آموزشی وزیر علوم اعلام کرد که این وزارتخانه موافق حذف آزمون دکتری در صورت فراهم آمدن شرایط آن است. شریعتی نیاسر معاون سابق آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفته بود:

مستقل از اینکه دانشگاه ها چه درخواستی مطرح کرده اند، وزارت علوم همیشه از سیاست حذف کنکور متمرکز حمایت می کند.

اما وزیر علوم نیز اعلام کرده بود که فعلا برنامه مصوبی برای حذف مدل فعلی پذیرش دانشجویان دکتری نداریم.

به نظر می رسید نمایندگان مجلس نیز به این شیوه پذیرش خوش‌بین هستند؛ در مرداد ۹۹، رییس کمیسیون آموزش مجلس گفته بود:

حذف کامل کنکور در تمامی مقاطع در دستور کار مجلس است.

حذف کنکور دکتری ۱۴۰۲

تمایل دانشگاه‌ها برای حذف کنکور دکتری

در مهرماه ۹۸، رییس دانشگاه شریف با بیان اینکه پروسه حذف کنکور از حذف کنکور ارشد و دکتری آغاز شود، گفت:

اگر قرار است در کنکور اتفاقی رخ دهد بهتر است از مقطع دکتری، سپس ارشد و در نهایت کارشناسی کار شروع شود و بهترین زمان برای اعمال تغییرات در کنکور اول مهر سال آینده است.

شیوع کرونا در سال ۱۳۹۹، زمینه طرح مجدد موضوع حذف کنکور دکتری را فراهم کرد:

در تیرماه ۹۹، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری را اولین اقدام در ساماندهی نظام سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها دانست.

در مردادماه ۹۹ نیز معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت:

دانشگاه‌های بزرگ کشور اعلام کردند که آمادگی حذف کنکور در مقطع تحصیلات تکمیلی و پذیرش دانشجو را از طریق شرایط و ضوابط خود دانشگاه ها دارند. همواره در سال‌های اخیر، در خصوص واگذاری اختیارات پذیرش دانشجو به دانشگاه‌ها و حذف کنکور صحبت شده و اخیراً نیز مجلس به آن ورود کرده است. شاید برهه زمانی کنونی، بهترین زمان ممکن و فرصت برای چنین تصمیمی باشد، البته اگر صحبت‌های مطرح شده، صرفاً جنبه شعاری و تبلیغاتی نداشته باشد.

همچنین، رئیس دانشگاه آزاد گفته بود:

امروز باید اعتراف کرد همان بلایی که کنکور کارشناسی بر سر آموزش و پرورش آورده، برگزاری کنکور تحصیلات تکمیلی نیز بر سر آموزش عالی آورده است. به نظر می‌رسد تا زمانی که سازمان سنجش آموزش کشور از یک سازمان مجری سنجش به سازمان تنظیم‌گر سنجش تحصیلی تبدیل نشود ما در چنبره کنکور گرفتاریم و روز به روز شاهد تخریب پایه‌های آموزش کارشناسی در کشور خواهیم بود.

در نهایت در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ نیز عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم تأکید کرد که نحوه فعلی پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه‌های کشور مورد انتقاد جدی است.

دلایل احتمالی دانشگاه ها برای حذف کنکور دکتری

به نظر می‌رسد دانشگاه‌ها از غربال اولیه داوطلبان دکتری که با آزمون کتبی سازمان سنجش انجام می‌شود رضایت ندارند؛ ازجمله دلایل این موضوع به شرح زیر است:

۱- آزمون کتبی سازمان سنجش نمی‌تواند توانمندی تخصصی داوطلبان را با توجه به زمینه پژوهشی‌شان به خوبی بسنجد؛ چرا که سوالات حالت عمومی‌تری دارد.

۲- مهارت تست زدن در جلسه آزمون سنجش معیار مناسبی برای سنجش داوطلب مقطع دکتری تخصصی نیست.

۳- هر دانشگاه ممکن است معیارهای خودش را برای پذیرش دانشجوی دکتری داشته باشد و آزمون سازمان سنجش دانشگاه‌ها را در انتخاب دانشجویان مدنظر خود محدود می‌کند.

البته دلایل دیگری هم ممکن است از سوی دانشگاه‌ها درخصوص ناکارآمدی کنکور سنجش و لزوم حذف آن مطرح باشد.

حذف آزمون دکتری ۱۴۰۳ البته مخالفانی هم دارد؛ آنها معتقدند که در صورت لغو کنکور، دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجوی دوره دکتری سلیقه‌ای عمل خواهند کرد و بیشتر تمایل به جذب دانشجویانی دارند که دوره کارشناسی ارشدشان را در همان دانشگاه گذرانده‌اند. بنابراین، عدالت در پذیرش دانشجویان دکتری رعایت نخواهد شد.

آیا احتمال حذف آزمون دکتری ۱۴۰۳ وجود دارد؟

در شهریورماه ۱۳۹۹ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حذف آزمون دکتری در دستور کار نقشه جامع علمی کشور است، تاکید کرده بود:

کمیسیون آموزش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال اعمال تغییرات در نحوه برگزاری این دو آزمون است، ضمن اینکه مجلس شورای اسلامی در مورد برگزاری آزمون دوره دکتری یک مصوبه دارد و آن اینکه آزمون این دوره باید به صورت متمرکز برگزار شود، اما حل این موضوع باید در تعامل با مجلس صورت گیرد.

وی درباره احتمال ایجاد تغییرات در آزمون های ورودی دانشگاه ها در سال ۱۴۰۰ گفته بود:

به نظر می‌رسد در سطح آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری جای امیدواری باشد که این اتفاق رخ دهد اما در سطح کنکور سراسری باید بیشتر پیش برویم تا بتوانیم اظهار نظر دقیق تر داشته باشیم.

با این حال کنکور دکتری ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بدون تغییر و به روال سابق برگزار شد.

حال این سوال مطرح است که حذف کنکور دکتری ۱۴۰۳ جدی است؟

با توجه به صحبت‌های فروردین‌ماه ۱۴۰۱ معاون آموزشی وزیر علوم مبنی بر انتقاد از روش پذیرش دانشجوی دکتری از طریق کنکور و اجرایی شدن تغییرات در شیوه پذیرش از سال ۱۴۰۲، برخی گمان می‌کردند که موضوع حذف کنکور دکتری جدی است. اما در عوض وزارت علوم شیوه جدید پذیرش دکتری استاد محور را معرفی کرد. به نظر می‌رسد در سال ۱۴۰۳ نیز همین روال ادامه پیدا کند.

تغییر نحوه پذیرش دانشجوی دکتری

کبگانیان رئیس ستاد نقشه جامع علمی کشور در مهرماه ۱۴۰۰ در پاسخ به اینکه آیا آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری ۱۴۰۲ نیز همانند کنکور تغییر اساسی خواهند کرد، گفته بود:

در مورد این آزمون‌ها قرار است سیاست‌هایی را طراحی کنیم و با همکاری مجلس این موضوع را جلو می‌بریم. خصوصاً تغییر در آزمون دکتری مسئله مهمی است چراکه اکثر دانشگاه‌ها سیستم کنونی را بهینه نمی‌دانند و از نحوه پذیرش ناراضی هستند.

این موضوع باعث شد برخی گمان کنند که در سال ۱۴۰۲ تغییرات مهمی در کنکور دکتری لحاظ می‌شود و حتی لغو می‌شود.

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم دولت سیزدهم در مهرماه ۱۴۰۰ گفته بود که «تصمیم گرفتیم در کنار سیستم پذیرش فعلی، سیستم جدید پذیرش ارشد و دکتری را به صورت استاد محور راه اندازی کنیم.»

وی در آبان ۱۴۰۰ اعلام کرد:

باید به سوی نظام سنجش و پذیرش استادمحور حرکت کنیم. این معنا ندارد که بی‌اذن و همگامی اساتید، نسبت به پذیرش دانشجوی ارشد و دکتری اقدام کنیم.

در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱، معاون آموزشی وزارت علوم از تغییر نظام پذیرش دانشجوی دکتری تا پایان سال و اجرایی شدن آن از سال آینده خبر داد. وی تأکید کرده بود که نحوه فعلی پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه‌های کشور مورد انتقاد جدی است.

مطابق طرح تحول دولت و با موافقت شورای عالی انقلاب فرهنگی و مراجع ذی ربط، نظام پذیرش دانشجوی دکتری باید تا پایان سال تغییر یابد؛ اما اجرای آن به احتمال زیاد از سال ۱۴۰۲ تحقق یابد.

عموعابدینی در توضیح تغییرات نحوه پذیرش در مقطع دکتری گفته بود که: «پس از تصویب نظام پذیرش دانشجوی دکتری از سال آینده، سازمان سنجش در بخشی از پذیرش بر اساس عناوین طرح‌های کلی استادان دانشجویان را جذب خواهد کرد. یعنی پرونده دانشجو‌ها مستقیم به استاد می‌رسد و مصاحبه پذیرش را هم استاد بر اساس طرحی که قرار است با دانشجو اجرایی کند، برگزار می‌کند. پس از پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های کشور با صنعت گرنت تعیین تکلیف می‌شود و حقوق هم به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.»

این صحبت‌ها اگر چه از سوی برخی به حذف ازمون دکتری و از سوی برخی دیگر به تغییرات در نحوه پذیرش دانشجوی دکتری تفسیر می‌شد، اما در نهایت وزیر علوم در مهرماه ۱۴۰۱ از تصویب طرح «استادمحوری» برای استعدادهای درخشان خبر داد و گفت: بر این اساس هر استادی می‌تواند دانشجوی کارشناسی ارشد یا دکتری استعداد درخشان را به طور مستقیم جذب کند.

بنابراین، با این سیستم جدید پذیرش، خبری از حذف کنکور در مقطع دکتری تخصصی حداقل برای سال ۱۴۰۳ نیست و ظاهرا وزارت علوم تصمیم گرفته در کنار کنکور، روش‌های دیگری را نیز جهت جذب دانشجو در این مقطع تحصیلی معرفی کند.

تأثیر آزمون کتبی و مصاحبه دکتری چند درصد است؟

بر اساس قانون فوق، سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب هر یک از شیوه‌های «آموزشی – پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح زیر انجام می‌شود:

تاثیر آزمون کتبی و مصاحبه دکتری در پذیرش دکتری آموزشی ـ پژوهشی

دکتری آموزشی ـ پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی ـ پژوهشی بر اساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

1-  آزمون متمرکز (50 درصد)

2- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)

3- مصاحبه علمی و سنجش عملی (30 درصد)

تاثیر آزمون کتبی و مصاحبه دکتری در پذیرش دکتری پژوهش محور

دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور بر اساس معیارهای زیر صورت می‌گیرد:

1- آزمون متمرکز (30 درصد)

2- سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)

3- مصاحبه علمی و بخش عملی (30 درصد)

4- تهیه طرحواره (20 درصد)

شرایط ثبت نام کنکور دکتری

سازمان سنجش برای شرکت کنکور دکتری شرایط عمومی و اختصاصی اعلام کرده است. همه کسانی که قصد ثبت نام در این آزمون را دارند باید اول از داشتن شرایط اطمینان حاصل کنند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش هر داوطلب ‌تنها می‌تواند در یک کدرشته‌ امتحانی ثبت‌نام‌ و در آزمون شرکت‌ نماید. هنگام انتخاب رشته امتحانی آزمون دکتری جهت ثبت‌نام‌ لازم است داوطلبان به رشته های مجاز به ثبت نام دکتری دقت نمایند. در واقع در هنگام ثبت نام آزمون دکتری، رعایت شرط تجانس رشته مقطع ارشد و دکتری ضروری است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص سایر شرایط ثبت نام کنکور دکتری کلیک کنید.

آیا کنکور دکتری حذف می شود؟

در صورتی که جایگزین مناسب برای کنکور جهت پذیرش در مقطع دکتری ارائه شود، امکان حذف کنکور دکتری وجود دارد.

حذف مصاحبه از آزمون دکتری امکان پذیر است؟

حتی در صورتی که پذیرش دکتری به صورت بدون آزمون باشد، می توان گفت حذف مصاحبه دکتری غیرممکن است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

156 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صمدی
اردیبهشت ۲۶, ۱۴۰۲ ۰:۴۳ ق٫ظ

ای خدا من که دیگه از هرچی آزمون بیزارم حذف کنکور دکتری یعنی افتادن در چنگال استادان نابخرد ۱۴۰۱ بابلسر مصاحبه دعوت شدم ۴ ۵ مثلا استاد که خودشون علامه میدونستن اما اصلا توانایی گفتگو نداشتن من دکتر تر از ایشان بودم چون با تاکید گفتم شاعره هستم نوع مصاحبه یا همان گفتگو تون بسیار ایراد داره به تریشه قباشان برخورد البته مردود هم شدم کنکور حذف بشه اما یکی دکتری که خیلی برام عذاب آور شده امسال هم دانشگاه تهران واحد کیش دعوت شدم مثل سال ۹۷ که نرفتم امسال هم همینطور من دلم میخواد درس بخونم اما نوع سوالات کنکور هم خیلی بد و زجر آوره آخه کیا رتبه های تا ۱۰۰۰ کسب میکنن چطوری خدایا کمک

ازمون
دی ۲۸, ۱۴۰۱ ۶:۴۴ ب٫ظ

با سلام
آزمون دکتری میزان سواد دانشجو را نمی تواند بسنجد آن هم با این سوالات استعداد تحصیلی که کسانی خوب جواب می دن که بیشتر با کامپیوتر بازی می کنند و زبان انگلیسی هم اونایی که فیلم انگلیسی بیشتری نگاه می کنند تست را بهتر جواب می دن.

بوژان
بهمن ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۵۴ ب٫ظ

کنکور رو حذف نکنید. در ایران عدالت وجود نداره. شما یه نگاه به نحوه پذیرش و رد مقاله ها بنداز متوجه میشی اگر پذیرش به دست اساتید بیفته همین نحوه پذیرش مقاله رو در انتخاب دانشجو هم پی می گیرن

ایلیا
بهمن ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۰ ب٫ظ

حذف دوباره چه صیغه ایه.. تو این مملکت تنها چیزی که امیدوار بودیم عدالت توش رعایت بشه همین کنکور بود حالا بیاید اینم حذف کنید دیگه خیالتون راحت باشه که هیچ قانونی در این مملکت نیست..

...
دی ۲۸, ۱۳۹۹ ۰:۰۴ ق٫ظ

سلام
مشکل کنکور دکتری نیست. مشکل مصاحبه دکتری است که باید برداشته بشه.
کسی با کنکور دکتری مشکل نداره. تک رقمی شدم ولی به خاطر اینکه اساتید توی مصاحبه سلیقه ای امتیاز دادن قبول نشدم. می خواید مشکل حل بشه مصاحبه دکتری رو بردارید.

حمید
دی ۶, ۱۳۹۹ ۴:۰۴ ب٫ظ

کنکور دکتری به هیچ عنوان نباید و نباید حذف شود. برای کشوری مثل ما لازم و واجب است وگرنه میشه پارتی بازی و گند زدن به همه چی

سینا آگاه
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۰ ب٫ظ

متاسفم !!!! حذف کامل کنکور دکتری خیلی خیلی تبعیض و بی عدالتی رو بیشتر خواهد کرد. همین الان هم سهم مصاحبه به حد کافی پررنگ هست و دست اساتید در دادن نمره کمتر از حدنصاب به هر دلیلی که به جایی هم توضیح نمیدن باز هست و با حذف کامل کنکور دکتری زمینه برای پارتی بازی های اساتید و دانشکده ها برای اعمال نفوذ در پذیرش بیشتر فراهم خواهد شد و دیگه امتیازی که بعنوان رتبه آزمون دکتری در دست دانشجو بود از دست میره و همه چیز میشه اعمال سلیقه های شخصی داخل دانشکده ای. یادمون نرفته که حذف تاثیر نمره پایان نامه ارشد بر معدل کل داوطلب در دانشگاههای خیلی سختگیر با میانگین نمرات کمتر نسبت به دانشگاههای آزاد و علمی کاربردی هیچ دستاوردی جز ضایع شدن حق دانشجوهایی که در شرایط سختگیرانه تری درس خواندن نداشته. بهتره آزمونهای ورودی دکتری با سطح سوالات بالاتری برگذار بشن نه که از ریشه حذف بشن.

سورا
مهر ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۱ ب٫ظ

حذف کنکور دکتری تصمیم بسیار خوبی ست چون از طریق مصاحبه میتونن رزومه و بار علم داوطلب رو محک بزنن موفق باشید

علی
مهر ۱۸, ۱۳۹۹ ۹:۵۴ ق٫ظ

اخه کجای دنیا برای دکتری ازمون برگزار میشه!! با حذف کنکور عملا کسایی که فقط خرخونی میکنن از چرخه رقابت خذف میشن نه کسایی که رزومه عالی دارن

بهرام
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۵۵ ق٫ظ

حذف کنکور نه الزاماً مافیای قبولی در دانشگاه را از بین میبره و نه تبعیض را. اتفاقا بیشتر به آقازاده‌ها و پولدارهای مفت‌خور کمک میکنه تا براساس روابط راحت‌تر در بهترین دانشگاه‌های دولتی و روزانه قبول بشن. همین الان با سهمیه، پارتی و پول کلی از صندلی‌های دانشگاه را گرفته‌اند. این سیاست‌ها در ادامه‌ی خصوصی‌سازی و برای حذف دانشجوهای فرودست از دانشگاه‌های ایران هست.

محمودی
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

خب ببینم این حرف عملی شده و نه در حد حرف رو کی رسمیش میکنید و به گوش داوطلبان ارشد و دکتری سال بعد میرسانید ۱ روز قبل کنکور یا همین امسال قبل از اینکه شروع به خوندن کنند؟خواهشا نزارید برای روز اخر تا تمام خواندنشون به هدر بره زودتر جواب بدید.

محمودی
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۲ ق٫ظ

اخه چرا باید ۱ دختر یا پسر بشینه ۱ سال یا چند ماه پدر خودشو دربیاره و مثل فرفره بخونه تا ۱ جا دولتی قبدل بشه حالا اقا قبول بشه یا نشه و وقتی هم قبول نمیشه کانلا انگیزشو از دست میده .کنکور ارشد رو برای سال بعد کلا از امسال حذفش کنید و مافیای کنکور رو از بین ببرید این همه هم به بچه ها استرس کنکور دادن ندید کنکور چندان ارزشی نداره در مقابل کارهای فنی.کنکور رو حذف کنید به بچه ها تو دانشگاه کار عملی بیشتر یاد بدید تا وقتی از دانشگاه فارغ التحصیل میشن بتونن کار کنن نه اینکه به خاطر ضعف در فنون بیکار بمونن اون اینکه صاحبان مشاغل ازشون تجربه هم بخواد اخه وقتی هنوز کسی نرفته سر کار یا دانشگاه کار عملی زیاد براش وقت نمیزاره چطور میشه تجربه داشت؟

ناشناس
مرداد ۹, ۱۳۹۹ ۲:۲۵ ق٫ظ

شدیم موش آزمایشگاهی بایدکنکوردکتراحذف بشه یعنی چه بااین کارهای مزخرفشون

ناشناس
مرداد ۹, ۱۳۹۹ ۲:۲۳ ق٫ظ

سلام چراتاریخ زمان برگزاری تیزهوشان هفتم وتاریخ آزمون دکترادریک تاریخ برگزارمی کنندیعنی چه.شایدکسی مشکل داشته باشه

داوطلب
مرداد ۸, ۱۳۹۹ ۹:۳۳ ب٫ظ

خدایا ما چه گناهی کردیم که با کرونا بمیریم
درسته درس خوندیم ولی از جونمون عزیزتر نیست که
مسولیییین لطفا کنکورو حذف کنین
مگه خودتون راضی میشین تو اوج کرونا برید تو یه جلسه چند صد نفری تو یه حوزه

محسن محمدی
مرداد ۷, ۱۳۹۹ ۵:۰۱ ب٫ظ

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی مسئولین زحمت کش کشور از همه شما عزیزان خواهش میکنم زود تصمبم نگیرید چرا که اجرای ازمون کنکور به دلیل دارا بودن تراکم جمعیت و از طرفی کنترل کردن دانشجویان علاوه بر ان بهداشت بسیار کاری دشوار و احتیاج به دقتی بالا دارد بنابراین در این ۱ روز باقی مانده به تحت الاجرا دراوردن کنکور باید عاقلانه تصمیم گرفت زیرا اگر شخصی در ان جمعیت بیماری کرونا داشته باشد به راحتی انتقال پیدا میکند و جمعیتی را بیمار خواهد کرد خواهشا این مسئله مهم لغو کنکور را اعمال کنید جان بسیاری از دانشجویان در خطر واقعی قرار دارد با تشکر از شما.

داوطلب آزمون دکتری
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱:۴۹ ب٫ظ

با سلام؛ضمن تشکر از دوستان محترم باتوجه به شرائط فعلی و این بحران بسیار خطرناک باکوچکترین خطاوتصمیم نسنحیده ای عده ای ممکن است تبعات بسیاری برای سلامت عمومی جامعه بدنبال داشته باشندو مع الاسف در حال حاضر شاهد اصرار و پافشاری آنها جهت برگزاری آزمونها و کنکور دکتری هستیم که در شرائط فعلی به هیچ وجه قابل قبول نخواهد بود.به نظر می آید باید مجلس و نمایندگان محترم با برگزاری یک جلسه فوق العاده این مشکل جدی را تا دیر نشده بررسی نمایند.از جناب آقای دکترقالی باف و بقیه نمایندگان محترم همچنین از جناب حجه الاسلام رئیسی رئیس محترم قوه قضائیه خواهشمندیم تا مشکل حادی مجددا کشور را فرا نگرفته اقدام عاجل را مبذول فرمایند.با تشکر

فاطمه
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۱:۰۱ ب٫ظ

سلام
این همه صحبت پرتوکل بهداشتی شد این بود
استان همدان در وضعیت قرمز قرار دارد حتی مکان آزمون شهرستان ها رو اصلاح نکردند ما باید از شهرستان تویسرکان با اون همه فضا و تجهیزات باید برای آزمون بریم شهرستان ملایر…. ملایر شرایط وخیم تری داره…. چرا اینقدر بی برنامه گی وجود داره
حتی در خود شهرستان هم برقراری آزمون مشکل داره
آیا عواقب برقراری آزمون رو قبول میکنید لطفا جوابگو باشید

حسن
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۳:۵۱ ق٫ظ

با سلام،به نظر بنده،کنکور برگزار بشود بهتره،به علت اینکه ترس از کنکور باعث ایجاد انگیزش و افزایش کارایی در داوطلب میشود،که این اثر خود دلیل بر افزایش سیستم ایمنی شده و برای مبارزه با کورنا تقویت میشود،بیایید خودمان را گول نزنیم، شعار #من_کنکور_میدهم.دوستان کورنا همش بهانه است،شما میخواهید مفتی و مجانی در بهترین دانشگاه قبول بشوید ،مگر ممکنه این فریب سازی

داوطلب
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۷:۱۰ ب٫ظ

کلیه تجمعات باید در شرائط فعلی متوقف گردد.جملاتی مثل رعایت پروتکل های بهداشتی و ضدعفونی جایگاههای آزمون نه تنها در شرائط فعلی کارساز نخواهد شد بلکه برای اکثر داوطلبان ممکن است خطرناک باشد گاز کلر ودیگر مواد گندزدا بسیار مضر و تحریک پذیر است وحتی ممکن است باعث مسمومیت و عدم تمرکز در افراد گردد و برای داوطلبینی که بیماریهای ریوی و زمینه ای نیز دارند مشکل دوچندان خواهد شد ؛چه دلیل موجهی برای برگزاری چند ازمون متوالی توسط وزارت علوم و بهداشت با مشارکت هزاران نفر در سراسر کشور وجو دارد؟!لطفا ما ایراینیها کی باید همدیگر را درک کنیم مسئولین محترم خوب توجه داشته باشند شرائط فعلی عادی و نرمال نیست یک بحران تمام عیار است با سلامتی عموم جامعه ارتباط مستقیم دارد ویروس مهلک ناشناخته بیولوژیک و بسیار واگیر و قابل سرایت بالا در میان است ما باید صبور باشیم اجازه دهید تکلیف این پاندمی و اپیدمی کشنده در دنیا مشخص شود وبا این کارهای نسنجیده جان و سلامت عمومی مردم بازی نشود به نظر من اگر حتی برای یکسال کلیه آزمونها متوقف شود به صلاح همه جامعه خواهد بود البته من یک پیشنهاد دارم برای پذیرش تحصیلات تکمیلی این که در سال جاری برای وزارت علوم با توجه به اینکه دو سال است که تکمیل ظرفیت در این آزمونها متوقف شده است مجددا تکمیل ظرفیت برای ایندوسال توسط سازمان سنجش و دانشگاهها مورد بررسی قرار گیرد و از بین داوطلبینی که مجاز بوده اند و همچنین برای ازمون دکتری مصاحبه رانیز انجام داد ه اند و بقیه… ادامه نظر»

داوطلب
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۶:۴۴ ب٫ظ

سلام وعرض ادب واحترام؛
با توجه به شرائط بحرانی فعلی وافزایش موارد بروز ،شیوع،موارد بستری و مرگ ناشی از بیماری کووید ۱۹ در هفته های گذشته در اکثر استانها و شهرهای کشور که مع الاسف تا کنون نیز ادامه داشته و به نظر می آید ناشی از امواج ثانویه این همه گیری و بیماری مهلک و واگیردار بوده است که هرگونه غفلت در این خصوص تبعات زیادی را بدنبال خواهد داشت.انجام هرگونه تجمع در این وضعیت بازی کردن با سلامت عمومی و جامعه خواهد بود که مسبین وعاملان انها باید مسئولیت آنرا بپذیرند .آن هم کنکور که با مشارکت هزاران نفر داوطلب و در مکانهای بسته وغیر مطمئن صورت می گیرد.با این توصیف برگزاری کنکور در شرائط فعلی نه تنها می تواند عامل گسترش ومنبع این ویروس در سراسر کشور باشد بلکه ممکن است بر شعله ور شدن و انتشار بیماری در کشور بیفزاید و به نظر می آید کنکور در شرائط فعلی عاقلانه و منطقی نباشد و این در هیچ جای دنیا انجام و صورت نگرفته است.به هرحال اگر خدای ناکرده حتی برای تعداد اندکی در این خصوص مشکلی ایجاد گردد قابل قبول نخواهد بود و این افراد می توانند در این خصوص اعتراض و شکایت خود را از مسبین و عاملین آن به دادگاه اعلام و در این خصوص دادخواست نمایند.امیدواریم در این خصوص تصمیم منطقی و تجدید نظر توسط مسئولان باشرف صورت گیرد .با تشکر

نیل
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۶:۲۴ ب٫ظ

خب اونایی که میخوان دکتری بخونن رو بردارن
ازمون بگیرن تو دانشگاهی که رفتن
اکه معدل مورد نظرو کسب نکنن اخراجشون کنن
اینطوری دغدغه کنکورو نداریم و مفهومی تر میخونیم

مریم
مهر ۱۲, ۱۳۹۹ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  نیل

بیکارن مگه

نوبل
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

پس کلن میشه پارتی بازی

علی موافق لغو کنکور
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۹ ب٫ظ

کنکور دکتری باید تو ای شرایط لغو بشه- لطفا ب فکر ما شهرستانی ها هم باشید ک وسیله شخصی نداریم و باید ۵ ساعت با اتوبوس بریم مرکز استان. کنکور دکتری باید لغو بشه

Sajad
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

به هیچ وجه‌من‌الوجوه کنکور لغو نمیشه
این یه حقه بچگانه‌ست

علی موافق لغو کنکور
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  Sajad

حتما خودت مرکز استانی- ما شهرستانی ها چ گناهی کردیم ؟ از امکانات ک محرومیم ، هیچ. الانم باید چوب امثال شماها رو بخوریم. بابا ی کم منطقی فکر کنید

النا
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۲:۰۸ ب٫ظ

بله من مرکز استان هستم
ولی کامل مخالف برگذاری کنکور در سطح دکتری هستم

کنکور دکتری باید و باید و باید حذف بشه.

نه اینکه لغو بشه باید حذف شود

شما پیام من رو درست نخوندید.

النا
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

چرا اینقدر نابخردانه صحبت میکنید!!!

حتی شما اگر کنکور بدید، باید دوباااااره در مصاحبه همین اساتید شرکت کنید
دوباره باید شاهد تبعیض در مصاحبه‌ها باشید!!
غیر از این هست؟!
تازه خیلی از دانشگاه ها علاوه بر مصاحبه، آزمون چند پکچی از درس های مختلف رو از داوطلب دکتری میگیرند
نمونه‌اش دانشگاه شیراز، اصفهان، تهران و….

چقدر نابخرد هستند کسانی که هنوز دارن میگن، دکتری باید آزمون داشته باشه
شما با رتبه طبقه بندی میشید
و مجبور هستید مرحله آزمون خصوصی دانشگاه و مصاحبه رو انجام بدید، چه رتبه تک رقمی داشته باشید چه رتبه چند رقمی
بالاخره که نمیگن رتبه شما زیر صد بوده بیا بشین روی صندلی دکتری
میگن حالا مصاحبه بده، بگو چند مرده حلاجی!!!

خب با خرد، الان کنکور به چه دردی میخوره این وسط!!!!!

دکتری باید بر اساس سوابق و معدل کارشناسی و ارشد باشه
تا هر بی سوادی نشینه، من میگم یکسال حتی، چندتا کتاب حفظ کنه بعد بیاد بالا!!!!

البته داوطلب دکتری اینطور خردمندانه صحبت میکنن، مشکل اساسی نیست
مشکل اساسی خرد مسئولین هست.
وإلاه کنکور دکتری کاری بس بی‌خردانه و بی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تدبیری است.

حالا امسال نه، بالاخره روزی که مجبور شدن این کنکور های بیهوده رو حذف کنند، متوجه میشید معنی حرف امروز من چی بود.

این ها فقط بازی سعی و خطای غیر مدیران هست.
ما هم مهره های بازیچه.

Amirali
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۷ ق٫ظ

به فرزانه
سلام تمام داوطلبین کنکور دکترای وزارت بهداشت داوطلبینی که رشته شون مثل هم هست در یک ردیف پشت سرهم می نشینند حالا فرقی نمی کنه جنسیت داوطلب چی باشه
تا الان که این جوری بود حالا نمی دونم امسال با توجه به پروتکل شاید فاصله صندلی ها زیاد شده باشه یا یکی درمیون بشونن!!!

جوجه اردک زشت
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

کنکور و تست فقط برای افرادی خوبی که علم رو در حفظ کردن میبینن و ارزشی نداره سواد و علم باید یصورت علمی و عملی باشه دانشجوی رتبه تک رقمی ارزشی نداره بلکه باید مثل دنیا باشیم دکتری بر اساس علاقه خلاقیت و علم و گزینش استاد نه چندتا تست . خدا کنم کنکور حذف بشه چون خیلی افراد فقط خرخون میرن بالا و دلشون خوشه که مثلا دکترا هستن و مثل زنبور بی عسل هستن و هیچ کارایی ندارن و نتیجه استاد شدن و مدیر شدن این افراد فقط عقب موندگی مملکت هست

تیگران
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

من به کرات دیدم دانشجوی دکتری که از مبانی هیچی حالیش نیست اول باید کاملا مسلط به مطالب باشه وگرنه کار پژوهشی که از عهده ی هرکسی برمیاد

رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل مقطع دکتری
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  تیگران

پژوهش داریم تا پژوهش ، اگر ایده و خلاقیت و تحقیق و نگارش واقعی باشه ، پس کار هر کس نیست . اگر کپی پیست باشه ، بله از عهده هر کسی بر خواهد آمد .

امین
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۸ ق٫ظ

با حذف کنکور دکترا کاملا موافقم. دکترا به حفظیات نیست. به درک و دریافت تحصیلیه. داوطلبان دکترا باید بتونند طی مدت زمان یک ربع تحلیل و بیان درست و دقیق نسبت مسائل تخصصی داشته باشند. اگر داوطلبی فاقد چنین توانایی باشه، اصلا نباید به مقطع دکترا وارد بشه. قطعا اگر دانشگاه ها از این طریق به جذب دانشجو بپردازند دیگه حتا رزومه سازی های جعلی و لابی های درون سازمانی کم اعتبار خواهند شد.

S
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

در این مقطع زمانی حذف کنکور دکتری بهترین اتفاق ممکن هست

....
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۹:۲۷ ق٫ظ

بعضی سوالات کنکور که انگار تو دعوای طراحان یا تناقض فکری تنظیم کنندگان سوالات کنکور دکتری وزارت علوم طرح شدن ، چون هر طور نگاه و فکر کنی ، ذره ای به سنجش سواد داوطلب دکتری نپرداخته اند .
یعنی واقعا حیف از وقت !!! حیف از تفکر !!
نه اینکه سوالات خیلی متفکرانه طرح شده باشند ، بلکه اصلا سر و ته ندارند . من پارسال دیدم از یک کتاب بسیار سخت و تحلیلی استنباطی ، که ده تا فصل داره ، دو تا سوال از یک پاراگراف اومده . پاراگراف یک فصل فقط . این یعنی همون عدالت ؟؟؟
این یعنی همون زیرکی طراح ؟؟؟ این یعنی سنجش واقعی قدرت علمی و تفکر داوطلب ؟؟؟
این داستان مهیج برای سوالات سال ۱۳۹۸ رشته مجموعه علوم سیاسی و روابط بین الملل است .
جناب یا سرکار طراح یا تنظیم کننده سوالات !!! شما چطور برخی فصل را اصلا در نظر نگرفتی و از یک پاراگراف کوتاه در یک صفحه از یک فصل ، دوتا سوال دقیقا پشت سر هم انتخاب کردی ؟؟؟

امین
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  ....

بعضی وقتا عمدا سوال رو جوری طرح میکنن که تو بهش گیر بدی و وقتت تلف بشه!
کنکور بیشتر سنجش توانایی کنترل خودت هستت تا سنجش اطلاعاتت! یه وقتایی عمدا دو تا درس پشت سر هم رو سخت میدن تا ببین کی واقعا میتونه خودش رو کنترل کنه. اکثر ماها برامون پیش اومده که بعد کنکور خیلی از سوالات رو بلد بودیم ولی بخاطر استرس اون درس رو خراب کردیم.

رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل مقطع دکتری
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  امین

اینو متوجه شدی که گفتم از ده فصل یک کتاب بسیار سخت ، فقط از یک فصل و فقط از یک صفحه ی خاص و فقط از یک پاراگراف همون صفحه خاص دو تا سوال طرح شده ؟؟
این یعنی عدم تعادل کسی که سوال را تنظیم و چیدمان کرده . یعنی بی عدالتی .
منظور من این موضوع بود

هیام
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۸:۳۶ ق٫ظ

نه تو رو خدا ناحقی میشه

علی
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۷:۵۹ ق٫ظ

بابا وله کن، حذف کنکور در این مملکت یعنی قبولی در ارشد و دکتری صرفا با رانت و آشنابازی

امید
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دقیقا همینطور هست. موافقم

علی
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۲:۰۳ ق٫ظ

کنکور دکتری باید حذف بشه- کسانی ک میگن اساتید در جلسه مصاحبه سلیقه ای عمل میکنن، سخت در اشتباهند ومتاسفانه هنوز نفهمیدن استاد بر چ اساسی دانشجوی دکتراشو انتخاب میکنه. لطفا ی کم واقع بین باشید قراره استاد ۴ سال با ی دانشجو کار کنه باید زمینه کاری اون دانشجو با استاد تطبیق داشته باشه یا نه؟ اخه خودت قضاوت کن دانشجو رتبه ۱۵ اومده مصاحبه با زمینه کاری فلان…حالا میخواد با استادی برداره ک زمینه کاریش ۳۶۰ درجه متفاوته…و ای استاد اگه ای دانشجو رو برداره باید کلی منتظر بمونه ک ایا این اقا و یا خانم میتونه خودشو ب استاد برسونه یا نه. لطفا منطقی فکر کنید

کیانمهر
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۹:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

جواب شما رو من نمیدهم. بلکه کافیست به مسوولینی نگاه بفرمایید که همه مدرک دکترا دارند ولی ذره ای سواد ندارند. این ها نتیجه پذیرش بدون ازمون هستند دوست من

داوطلب تازه وارد
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

چند سال آینده کنکور داده هاشم مشخص میشه هر چند داریم کم کم میبینیمشون.. اون مشکلی که شما میفرمایید از سیستم آموزشی نه از بودن یا نبودن کنکور و رانت و…

ایرانی
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

نه خود استاد علامه دهر است.

سارا
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱:۵۰ ق٫ظ

نه تعویق نه لغو فقط برگزاری کنکور.

سعید نیکو
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۸:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

درود برتو.موافقم

خسته
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱:۴۹ ق٫ظ

پس احتمالاسوالات کنکور لو رفتن که خبر از لغو کنکورومیدن …… البته چیز عجیبی هم نیس…..پس بگووووووو

ندا
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱:۲۴ ق٫ظ

باسلام.ب نظر من حذف کنکوردرمقطع دکتری واقعااشتباهه.ارزش درس خوندن و مدرک گرفتن باید حفظ شه.هرچیزی حدی داره.واقعا………………

علی
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۲:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  ندا

دانشجوی دکتری باید توانایی استدلال و تجزیه و تحلیل داشته باشه ن توانایی حفظ کردن بی فایده

کنکور ارشد
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱:۰۹ ق٫ظ

کنکور درست ترین راه برای وارد شدن بچه ها به دانشگاست خیلی از دوستای من به خاطر پارتی بازی و اینکه خانوادشون مدیر یا استاد بودن‌نمرهاشون بالاشده ایا درسته اونا بهترین دانشگاه باشن

کنکور ارشد
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۱:۰۶ ق٫ظ

تکلیف ما بیچاره ها که ۶و بیشتر ماه نشستیم خودمون رو به اب و اتیش زدیم چیه دوهفته قبل کنکور ک بچه ها دارن‌جم بندی میکنن میاین ی شوک خیلی بزرگ بهشون وارد میکنید خدا ازتون‌نگذره ۲ ماه دارین به تعویق میندازین روز ب روزم شرایط بدتر میشه

8
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۰:۲۵ ق٫ظ

سلام

یکشنبه ۹ صبح جلسه کمیسیون مجلس با رییس جمهور ، وزیر کشور ، استاندار تهران ، وزیر علوم ، رییس ستاد کرونا
یکشنبه ساعت ۵ عصر بعد از نهار و استراحت و …

رییس کمبسیون مجلس : لغو کنکور تصویب شد
سخنگوی کمیسیون مجلس : برگزاری کنکور حتمی است
عضو کمیسیون مجلس : تعویق حتمی است
رییس جمهور : با قاطعیت پول داوطلبین را پس میدهیم
وزیر کشور : سوالات لو رفته ولی کل باند را دستگیر کرده ایم و به اشد مجازات….
وزیر علوم : کنکور در ۵ نوبت صبح و۱۴ نوبت عصر برگزار میشود ولا غیر
استاندار تهران : کنکور که چیزی نیست تهران آمادگی برگزاری المپیک را هم دارد ژاپنی ها ترسو هستند
رییس ستاد کرونا : کنکور با پروتوکل بهداشتی حتی در صحن علنی بهشت زهرا هم قابل برگزاری است فقط ماسک ان ۹۵ و ال ۹۰ ممنوع
آبدارچی مجلس : تا جایی که من دیدم جلسه ای نبود

والسلام

سلام
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۰:۲۴ ق٫ظ

بنظرمن درمورد کنکور دکتری بخصوص درمورد مصاحبه،بایدتصمیمیی بگیرند که جلسه عادلانه باشه و حق کسی ضایع نشه.من فکر میکنم ویروس کرونا داره یه کارای خوبی انجام میده که همه ما آرزوشو داشتیم و اونم برگزاری یک مصاحبه عادلانه برای همه خواهد بود.وقتشه که اساتید هم تبعیض رو کنار بذارن و خیلی از دانشگاهها به شایعاتی که درمورد پذیرش دانشجویان دکترا پخش شده پایان بدن.

راضیه
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۰:۱۰ ق٫ظ

کنکور دکتری باید حذف بشه. کسانی ک میگن تو مصاحبه پارتی میشه – ن عزیزم ، داوطلب دکترایی ک هنوز تشخیص نداده تو مصاحبه دکتری چ جوری دانشجو انتخابب میکنن، چ فایده داره؟

امیر
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۸:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  راضیه

بنده خودم چند نوبت به عنوان مصاحبه گر در پذیرش دکتری حضور داشتم و شاهد بودم که برخی افراد واقعا شایسته به دلیل آنکه مثلا در پاسخ به پرسش یکی از اساتید چیزی گفته بود که استاد مذکور خیلی به مذاقش خوش ننشست، او را در نهایت حذف کردند

صرفا مصاحبه بدون آزمون کتبی نهایت بی عدالتی است

دکتر
مرداد ۶, ۱۳۹۹ ۵:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

عجب اگر شما هیات علمی هستین که هیچ کالا حضور شما در جلسه مصاحبه کاملا غیر قانونی هست فقط اعضای هیات علمی گروه در جلسه هستن

نازنین
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹ ب٫ظ

حذف کنکور راهبردی ترین و بهترین انتخاب در این شرایط است

زهرا
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۹ ب٫ظ

گرفتن کنکور با الگو گرفتن از افغانستان در شرایط کرونا متاسفم برای خودم که ایرانیم

کنکور99
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۰ ب٫ظ

خداوکیلی کنکورسراسری امسال به جای ۸۰ درصد باید۱۰۰درصدش براساس سوابق تحصیلی باشه
خودتون که بهتر میبینید که چه شرایطی برجامعه حاکم شده

کنکور99
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  کنکور99

لطفا اگه موافقید همه بزارید

علی دهقان
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۲ ب٫ظ

سلام حذف بشه عالی

سلامت
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۸ ب٫ظ

امیدوارم این اتفاق نیافتد .متاسفانه هنوز با وجود ازمون دکتری بعضی از اساتید خیلی راحت بااعمال سلیقه در جلسه مصاحبه فرد مورد نظر خودشون رو میگیرند . تجربه شخصی من که میگه اینکار فقط اعمال سلیقه رو بیشتر میکند . البته اینجوری دیگه بعضی از عزیزان لازم نیست حتی زحمت خواندن درسهای تخصصی رو برای حداقل مجاز شدن در ازمون بدهند همون احوال پرسی سر جلسه مصاحبه کفایت خواهد کرد. البته مسلما اکثر اساتید اینگونه نیستند ولی راه برای یک عده از به اصطلاح اساتید باز خواهد شد .

فاطیما
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۶ ب٫ظ

خبر حذف کنکور کارشناسی ارشد رو تکذیب کردن
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که هیچ تصمیمی درباره تهیه طرح دو فوریتی برای لغو کنکور در مقاطع ارشد، دکتری و کارشناسی در کمیسیون آموزش گرفته نشده است.

8
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱ ب٫ظ

سلام
۵ تا آدم پر مدعا در جلسه بودند و بعد از آن هر یک داستانی متفاوت تعریف میکنند….
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
فقط باید گریست …
والسلام

TAR
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸ ب٫ظ

واکنش عضو کمیسیون آموزش به اظهارات رئیس کمیسیون برای لغو کنکور ارشد؛ طرحی برای لغو کنکور در هیچ مقطعی نداریم!

مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش مجلس در واکنش به انتشار اخباری در خصوص طرح دو فوریتی برای لغو کنکور ارشد گفت: طبق توافقی که در کمیسیون آموزش با وزارت علوم انجام شد، اصل بر برگزاری کنکور در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است البته که ما در عین حال تابع تصمیم ستاد کرونا هستیم. اگر ستاد کرونا تشخیص دهد که برگزاری آزمون مناسب نیست و مشکل ایجاد می کند آن گاه تصمیم دیگری گرفته خواهد شد.

کمیسیون آموزش و وزارت علوم میل به تغییر زمان برگزاری کنکور در هر سه مقطع ندارد، بر همین اساس هنوز تصمیمی در کمیسیون برای تهیه طرح دو فوریتی برای لغو کنکور ارشد و یا دو مقطع دیگر نگرفته شده .

سلام
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۹:۱۳ ب٫ظ

هرکاری میخواین بکنین انجامش بدین فقط زود تند سریع که امسالمون به فنارفت

با تعویق شکنجه بدین
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۹:۰۷ ب٫ظ

هدف لغو بود که شد و دارن ما رو آماده میکنن امسال نکنن سال بعد حتمی به مرگ گرفتن که به تب راضی شیم ـ و گزینش دکتری بر اساس معیارهای غیر مرتبط مانند جذابیت ـ رابطه ـ پست مدیریتی و ـ ـ ـ خواهد بود شکنجه بدین و لذت شکنجه دادن نوش جانتان

ارغوان
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۰:۱۹ ق٫ظ

دقیقا چه خواهد شد و این وسط چه افرادی بهره مند!!!هر دم از این باغ بری می رسد

آرزو
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۸:۲۴ ب٫ظ

حذفش کنین کنکورو باباسخت تو این شرایط

ناصر
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۹:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

البته تو این شرایط به نظرم از لحاظ جنسیتی هم باید تعداد زن و مرد با هم برابر باشه دلیلش هم اینه که تو دانشگاه های ایران کلا به خانم ها نمره های بهتری میدن وگرنه ۹۰درصد دانشگاه ها رو خانم ها تشکیل خواهند داد! خخخخخ

امین
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۸:۲۱ ب٫ظ

قراره مث کنکور لیسانس بشه . یعنی ورودی دانشگاه های درپیت بدون آزمون باشه. دانشگاهای متوسط و برتر کنکور بدند.
کلا یه جلسه دور همی بوده. نمیتونن کنکور رو حذف کنن توی هیچ مقطعی!
مگر اینکه ظرفیت پذیرش دانشگاه متناسب با ورودی داوطلبان بشه که همه میدونیم حل بشو نیست، چون عواملی مث اقتصاد و بیکاری فارغ تحصیلا نقش مستقیمی به این موضوع داره.

ندا
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۸:۱۵ ب٫ظ

اگر خبری صحت نداره چرا phd تست سریع میذاره؟

با سلام. خبر به نقل از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی است.

ناصر
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۹:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

بله صحت داره و خیلی از سایت ها منعکس کردن و قراره بر حسب سوابق تحصیلی باشه. بنده نه موافقم و نه مخالف و تو همون مرحله اول گفتم اگه لغو بشه کار تمومه و همون اتفاق هم افتاد! به هر حال حذف کنکور تقریبا قطعیه و انشاا.. در بررسی سوابق به جایگاه دانشگاه های تحصیلی داوطلب دقت بشه و دانشگاه واحد چی چی آباد رو با دانشگاه های دولتی و مراکز استانی تو یک ردیف نگذارند که عدالت رعایت بشه

سارا
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

شما الان خبر سوابق تحصیلی ارشد رو به دکتری چسبوندین؟!!!!!!!!! باشه بهشون میگیم مد نظرشون باشه تا ناصر نامی ناراحت نشه

ژاله
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  ناصر

این قضیه فقط واسه وزارت علومه یا ارشد وزارت بهداشتم شاملش میشه, والا انقد هر کی به هرکیه مشخص نیس

کیارش
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۷:۵۲ ب٫ظ

کمیسیون آموزش طرحی برای لغو کنکور در هیچ مقطعی ندارد

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که هیچ تصمیمی درباره تهیه طرح دو فوریتی برای لغو کنکور در مقاطع ارشد، دکتری و کارشناسی در کمیسیون آموزش گرفته نشده است.
عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای سنجش و پذیرش دانشجو گفت که هر گونه تصمیم گیری در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری کنکور به عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است. /ایسنا

8
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۷:۵۲ ب٫ظ

سلام
درامد حاصل از مافیای کنکور رقمی بیش از بودجه دولت است و افراد زیادی در همه رده ها دستشان در این سفره دراز است و دهانشان باز .
حذف کنکور لطیفه ای است برای خنداندن داوطلبین در این شرایط ناگوار .

والسلام

نوید بذرکار
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۷:۴۸ ب٫ظ

حذف کنکور تمام مقاطع حتی دکتری عالی است
کنکور معیار درستی برای ارزیابی نیست

Hhgg
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  نوید بذرکار

دقیقا موافقم

الهام
مرداد ۵, ۱۳۹۹ ۳:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  نوید بذرکار

ای دمت گرم

TAR
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۷:۴۷ ب٫ظ

کنکور پر قدرت اجرا خواهد شد

بیژن
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  TAR

تعلیق پر قدرت اجرا خواهد شد. با اسامی دیگه بیا از خودت و مسئولین تشکر کن تا دیر نشده

یامی
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۷:۴۴ ب٫ظ

اینکه کنکوری بخواد برگزار بشه، یا حذف بشه یا به تعویق بیفته به خواست و گفته ی منو شما نیست خودشون تصمیم میگیرن

مجید
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۷:۴۳ ب٫ظ

حذف کنکور ارشد غیر ممکنِ،و حذف کنکور امسال ظلم بزرگیه چرای به جای حل مسئله صورت مسئله رو پاک کنیم،تمام باشگاهها و بازارها و تالارها با بدترین رعایت پروتکل بازِ،یک کنکور سه ساعته رو مگه نمیشه کنترل کرد؟
کنکور امسال باید برگزار شه،این خبر ده روز قبل کنکور یک فاجعس برای کسی که یکسال تلاش کرده
فساد و بی عدالتی زیاد میشه،درسته کنکور ملاک ۱۰۰ درصدی برای سنجش نیست اما معدلی که معلوم نیست تو کدوم دانشگاه و با کدوم استاد و چطوری داده شده ملاک زیر صفرِ،برای یک تصمیم اساسی و به این مهمی باید زیر ساختها آماده بشه،حداقل باید امتحانهای دانشگاهها کشوری بشه،ولی از طرفی کشوری شدن مستلزم هزینه خیلی زیادیه،همین کنکور بگیرین راحت کنین خودتونو.

P
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۸:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

کاملا درسته

مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۹:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

تهران هفته ی قبل محدودیتی اعمال کرده تالار، پارک، سینما، همایش و …. تعطیل بوده و این هفته دوباره تمدید کردن حتی بعصی از شغلها دورکاری اعلام شده

ناشناس
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۷:۴۰ ب٫ظ

حتما یکی از بچه های خودشون نیازه که امسال بدون کنکور بره دانشگاه..گربه محض رضای خدا موش نمیگیره

S
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۷:۳۹ ب٫ظ

فکر می‌کنید فقط خودتون درس خوندید، بقیه نخوندن

حذف کنکور به ضرر ماهایی هست که اینهمه درس خوندم اما توی مقطع ارشد به دلایلی مثل سخت گیری برخی اساتید و…. معدل خوبی نداشتیم، ولی الان تو محیط کارمون خیلی باسوادتر از اونهایی هستیم که با معدل بالا تازه فارغ التحصیل شدند و ادعا دارند اما سواد ندارند

اگر کنکور حذف بشه خیلی از ماها باید برای همیشه قید دکتری را بزنیم علیرغم اینکه چند سال درس خوندیم و آماده کنکور بودیم برای قبولی در یک دانشگاه دولتی

S
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۷:۳۵ ب٫ظ

یعنی دکتری قبول شدن مهم تر از جونتون هست؟

کاش یک کم صبور بود م، کاش اینقدر به جون هم نمی افتادیم و همدیگر رو متهم به درس نخون بودن و بهانه جویی و…. نمی‌کردیم

اگر تفکر قشر تحصیلکرده اینطوری هست، پس وای به حال مردم عادی

شرایط خیلی بحرانی هست، هیچکس حتی وزیر بهداشت هم نمیدونه چه اتفاقی قراره بیفته

یک کم آروم بگیرید، بس کنید این حرفها رو

S
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۷:۳۲ ب٫ظ

حالا راحت شدید، ازبس موافق تعویق، مخالف تعویق به جون هم افتادید و کمپین زدید، توی این شرایط جوابی بهتر از این نداشتند که بگن کنکور حذف بشه.
نه با این وضعیت خطرناک امکان برگزاری کنکور و به خطر انداختن جون اینهمه آدم هست، نه حاضرید ساکت بشینید تا یه کم اوضاع مناسب بشه بعد کنکور بگیرند.

اول ثابت کنید زنده میمونیم تو این شرایط، بعد شور بزنید برای دکتری

مگه چهل سال پیش که انقلاب فرهنگی شد و سه سال دانشگاه ها تعطیل شدند و هیچ ورودی نداشتندچی شد؟

حاضر نیستید صبر کنید یه کم به مسئولین فرصت بدید که با آرامش یه تصمیم درست بگیرند، فوقش یک ترم دانشگاه دیرتر شروع بشه

Power system
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۷:۲۸ ب٫ظ

چرا اینا هر کدوم یه حرفی میزنن…الان دیگه سنجش پزشکی و سازمان سنجش مگه وقتی دارن که بخان کنکور و لغو کنن…تازه مگه لیسانس ها رزومه دارن که بخان با رزومه بردارن…معدل هم زیاد کارایی نداره.شاید معدل یکی ۱۴باشه اما از یه نفری که همش با اشنا و دوستی از اساتید نمره گرفتن بیشتره…خوب دکتری هم ۲۰ درصد ظرفیتش بدون کنکوره دیگه ما بقی میمونه برای کنکور

محمد
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۷:۰۸ ب٫ظ

انتخاب براساس سوابق تحصیلی عدالت نیست
اینطور دانشجویی که درس خونده برای کنکور، مثلا از یک شهر درجه دو هست نمی تونه قبول شه و آقایون مشکل خدمت رو هم دارن.
یا تعویق کوتاه مدت یا برگزاری… لغو عدالت نیست

P
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۵۹ ب٫ظ

الان این ینی چی؟ کنکور دکتری برگزار میشه یا نه؟؟؟
وای خدایا چقدر استرس میدن اینا

Gg
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۹:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  P

درمورد ارشده خبر

هوشیار
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۵۳ ب٫ظ

حذف اشتباه بزرگ است…معدل قابل اتکا نیست……رویه کنکور و سیستم اموزشی باید تغییر کند نه اینکه حذف شود…..

سهیلا
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۷:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

شما رویه رو پیشنهاد بده

Power system
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۷:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

دقیقا
چرا اینا هر کدوم یه حرفی میزنن…الان دیگه سنجش پزشکی و سازمان سنجش مگه وقتی دارن که بخان کنکور و لغو کنن…تازه مگه لیسانس ها رزومه دارن که بخان با رزومه بردارن…معدل هم زیاد کارایی نداره.شاید معدل یکی ۱۴باشه اما از یه نفری که همش با اشنا و دوستی از اساتید نمره گرفتن بیشتره…خوب دکتری هم ۲۰ درصد ظرفیتش بدون کنکوره دیگه ما بقی میمونه برای کنکور

فتح الله
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۸:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

هوشیار جان حالا با دارو دستتو و بیژن و منیژه و رجب به جای کمپین تعویق برید دنبال کمپین عدم لغو!
برا داوطلبای واقعی فرقی نمیکنه برگزاری یا تعویق یا لغو کامل!
بله اُق بیژن. اون عده کم که گفتی همینن ازشون بترس.

هوشیار
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  فتح الله

من کمپین ندارم!…..
“برا داوطلبای واقعی فرقی نمیکنه برگزاری یا تعویق یا لغو کامل!”…پس داوطلب واقعی!!! نیستی….

Graphic
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۴۳ ب٫ظ

اینکه فقط ارشد رو گفته
چه ربطی به پی‌اچ‌دی داره که اینجا درج شده؟

سهیلا
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۷:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

حتما ربط داشته که گذاشتن

سارا
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۴۱ ب٫ظ

کنکور دکتری باید حذف بشه ن ارشد. برای ورود ب دکتری بچه ها رزومه دارن و دیگه باید ی پژوهشگر انتخاب بشه ن ی حفظ کن

هادی
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۳۹ ب٫ظ

کنکور تو مقاطع بالا خوبه برای کارشناسی که آزمون نهایی میدن باید حذف بشه چون تو کارشناسی اساتید سلیقه ای عمل میکنن و نمره هر طور بخوان میدن من تو کارشناسی ارشد یکی از همکلاسی هامون همسر یکی از استاید دانشگاه بود و تو همه امتحانا به طرز عجیبی ماکس کلاس بود از آخرم معدل ماکس ورودیمون شد تا بتونه استعداد درخشان بره برا دکتری. یا یکی ار بچه های کارشناسیمون معدلش ۱۲ بود ولی برا کنکور خوند ارشد شریف تهران قبول شد اگه ملاک سوابق تحصیلی بود اون اصلا مجاز به ادامه تحصیل نمیشد

ندا
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۳۶ ب٫ظ

دوستان این جلسه پیش زمینه ای برای حذف دکتری هست وگرنه ارشد که سوابق چندانی بچه ها ندارند، در رشته هایی که عملی هستند و استادا سلیقه ای نمره میدند اکثر بچه ها معدل پایین دارند.
در واقع تعویق طلب ها با تعویق هاشون کار رو به اینجا رسوندند و حق الناس بزرگی رو به گردن گرفتند برای من و امثال من که تغییر رشته ای هستیم کار خیلی سخت میشه.
فقط اگر چنین چیزی صحت داره لطفا سریع اعلام کنند تا بیشتر از این خودمون و خانوادمون رو عذاب ندیم، لطفا ادمین های این سایت پیگیر باشند

؛؛
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۹:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ندا

اگه کنکور رو چند بار به عقب انداختن به خواست من و شما نبود دوست عزیز به خاطر شرایط بدی بود که متاسفانه ایجاد شد

عسل
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۲۸ ب٫ظ

واقعا که مملکت بی قانونی داریم پس تکلیف من چی میشه بعد چند سال با یک بچه حالا یکساله وقت مو گذاشتم خوندم برای دانشگاه خوب دوهفته به کنکور به فکر مردم عادی نیستین فقط خودتون

Power system
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۷:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

میگم متاهل بودن چه درصدی در مصاحبه داره؟؟؟ایا رد میکنن

نازنین
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۲۷ ب٫ظ

واقعا توان حذف کنکورو دارن؟؟؟
اگه دارن… چرا مارو میفرستن کنکور بدیم که کرونا بگیریم… که از ۱۲ شب حرکت کنیم برسیم در حوزه امتحانی…
حذف کنید
حذف کنید
کنکور برای هیچ کشوری جنبه ی مثبت نداشته.
حذف کنید بره

.....
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۲۶ ب٫ظ

یعنی کنکور هیچ مقطعی حذف نمیشه…… رشته های دیوار بدون ازمون ورشته های خوب با ازمون
.الان هم که همین هست

.....
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۲۵ ب٫ظ

افزود: براساس قانون، در کنکور سراسری مجوزهایی صادر شده که ۸۵ درصد صندلی‌های وزارت علوم بدون برگزاری کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی تکمیل شود؛ بنابراین کنکور فقط برای ۱۵ درصد صندلی‌های رشته‌ها و دانشگاه درجه یک برگزار می‌شود.

...
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  .....

دفترچه بدون کنکور سراسری الان هم روسایته
ثبت نامش از فرداست
یه نگاهی بندازید کلی رشته درجه دو و سه تو دانشگاههای پیامنور و غیر انتفاعی و به ندرت سراسری شهرهای کوچک برای رشته های کم متقاضی
بعیده بشه گفت ۸۵ درصد
شما یه نگاه بندازید

اکبر
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۱۰ ب٫ظ

منادی سفیدان گفت:بر همین مبنا مقرر شد؛ مجلس و کمیسیون آموزش طرح دو فوریتی را تدوین کنند تا یر اساس آن سنجش و پذیرش دانشجو فقط از طریق سوابق تحصیلی صورت پذیرد که این پیشنهاد مورد موافقت وزیر علوم و اعضای شورای سنجش و پذیرش قرار گرفت.

من
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۰۸ ب٫ظ

من یه سال درس خوندم اون چی میشه؟

سهیلا
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۷:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  من

چیز خاصی نمیشه . علمت رو اضافه کردی

علی
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سهیلا

پاسخ بجا و شایسته ای بود

من
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۰۷ ب٫ظ

اشتباه میکنید حذف می کنید

س.
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۰۶ ب٫ظ

تکلیف دکتری رو مشخص کنن زودتر اگه زبونم لال امسال قبول نشم دوست ندارم باز یکسال وقت بذارم مطالب تکراری بخونم در عوض می شینم مقاله می نویسم یک کتاب بیشتر ترجمه میکنم….
البته ناگفته نماند این نامردیه در حق اون عده ای که به دلایلی معدل ارشد و کارشناسی شون پایینه؛ مثلا من تو کارشناسی استادی داشتم که از من خوشش نمی اومد همیشه بهم میداد یازده! نمرات گاهی سلیقه ای داده میشه.
حالا باید دید طرح جایگزین فضلای مجلس چیه.

سحر
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  س.

منم مثلا شما ،مدیر گروه ام تمام درسها رو با خودش بر میداشت تو دوره کارشناسی و از من هم خوشش نمیومد،تمام نمراتم پایین رد کرد ،درصورتی که من دو تا کتاب نوشتم و ۸ تا مقاله داخلی دارم و با این وصع فک نکنم بتونم وارد مقطع دکترا بشم و باید فکر اپلای گرفتن باشم

راضیه
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۷:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  س.

خداوند از سر تقصیرات استادای مریض نگدره

فرزانه
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۹:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  راضیه

واقعا من که نمی بخشمشون…

اکبر
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۰۵ ب٫ظ

منادی سفیدان درباره احتمال سلیقه‌ای شدن انتخاب دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری در صورت حذف کنکور ،گفت: در حال برنامه‌ریزی برای حذف کنکور در مقاطع ارشد و دکتری هستیم به طوری که اعمال سلیقه کمتر شود و افراد لایق انتخاب شوند.

جلال
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۰۰ ب٫ظ

برای دکتری امسال نیست. ظاهرا امسال ارشد برگزار نمیشه. ولی برای سال بعد دکتری هم حذف میشه

نانسی
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۵:۵۷ ب٫ظ

من که اصلا به این روش خوشبین نیستم . دست دانشگاها برای پارتی بازی و بی عدالتی باز تر میشه .

باران
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۵:۵۷ ب٫ظ

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که هیچ تصمیمی درباره تهیه طرح دو فوریتی برای لغو کنکور در مقاطع ارشد، دکتری و کارشناسی در کمیسیون آموزش گرفته نشده است.

مهرداد ویس کرمی در گفت وگو با ایسنا، در واکنش به انتشار اخباری در خصوص طرح دو فوریتی برای لغو کنکور ارشد گفت: طبق توافقی که در کمیسیون آموزش با وزارت علوم انجام شد، اصل بر برگزاری کنکور در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است البته که ما در عین حال تابع تصمیم ستاد کرونا هستیم. اگر ستاد کرونا تشخیص دهد که برگزاری آزمون مناسب نیست و مشکل ایجاد می کند آن گاه تصمیم دیگری گرفته خواهد شد.

وی افزود: کمیسیون آموزش و وزارت علوم میل به تغییر زمان برگزاری کنکور در هر سه مقطع ندارد، بر همین اساس هنوز تصمیمی در کمیسیون برای تهیه طرح دو فوریتی برای لغو کنکور ارشد و یا دو مقطع دیگر گرفته نشده است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین توضیح داد: جلسات علنی مجلس برای سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه در هفته جاری برگزار نمی شود. لذا اگر قرار بر تهیه طرح دو فوریتی برای لغو کنکور ارشد باشد باید این طرح در آخرین جلسه مجلس در هفته گذشته یعنی در روز چهارشنبه اول مرداد در بین نمایندگان توزیع و امضا گرفته می شد که این کار صورت نگرفت. کما اینکه یک روز قبل از آن هم کمیسیون آموزش جلسه ای داشت و اصلا در این باره بحثی صورت نگرفت.

...
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  باران

اول با خودتون هماهنگ کنید بعد حرف بزنید رییس کمسیون گفته لغو ارشد
عضو میگه صحت نداره
مگه جلسه شون بدون حضور اعضا بوده که عضو کمسیون خبر نداره
یا رییس کمسیون خواسته داوطلبهای خواستار تعویق رو بترسونه
اگه یه بار دیگه بگید تعویق کلا و برای همیشه لغوش میکنیم
روش منطقی برای عقب نشینی از حق مسلم
به مرگ میگیرن به تب راضی باشیم

پریشان
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۵:۵۶ ب٫ظ

سلام دوستان
اشتباه گفتن اصن همچین چیزی مطرح نشده

لونا
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۵:۵۶ ب٫ظ

خستم خسته

درمانده
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۵:۵۴ ب٫ظ

الان آخه؟؟؟؟؟؟

از قبل باید می گفتن. یک ساله دارم درس می خونم.
این چه تدبیریه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

جهرمی
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۵:۵۳ ب٫ظ

این وسط داوطلبین دکتری گوشت قربونین که باید تو این شرایط حاد کنکور بدن؟!؟!؟
هرچند حسن تصادف جالبیه چون یه روز قبل از عید قربان کنکور دکتریه!

:))))))))

پریشاد
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۵:۴۹ ب٫ظ

جدی نگیرین.از این حرفها زیاد میزنن

نگین
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۵:۴۵ ب٫ظ

مسخره است. کسی که تغییر رشته ایه چکار کنه؟ کسی که به هر دلیلی معدل خوبی نداره اما برای کنکور نشسته خونده چی؟ الان چند روز به آزمون این چه حرفیه!

Mahdi
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۵:۴۴ ب٫ظ

چرا اینا اینجورین یک ماه عقب بیاندازید کرونا رو مهار کنید دیگه چرا پرت و پلا میگید

رضا
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  Mahdi

وای چقدر باهوشی شما Mahdi. کجا بودی چرا زودتر نیومدی راهشو نشون بدی؟

سیما
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۵:۴۲ ب٫ظ

جدی نگیرین

ارغوان
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۵:۴۲ ب٫ظ

وای کنکور دکتری حذف نشه خیلی نگرانم .

Mahdi
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۵:۴۱ ب٫ظ

سلام.
چه خبر خوبی برای ژن خوبها و از ما بهتران.

س.
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۶:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  Mahdi

ژن خوب ها همین حالاشم که کنکور هست وارد دانشگاههای برتر میشن یا دارن اروپا و آمریکا درس میخونن. طرف علی آباد کتول قبول شده بود یهو شد دانشجوی شهید بهشتی ( همکلاسی لیسانسم)
این تصمیمات بیشتر مردم عادی رو تحت تاثیر قرار میده.

***
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۵:۴۰ ب٫ظ

امسال که باید برگزار بشه.سال بعدم باید برگزار بشه من نمیتونم ببینم کسی این چند سال به جای درس خوندن رفته خوش گذرونی تهشم اومده از استادا نمره گرفته مقاله مفت گرفته بره منی که این چندسال با یه بچه خودم زحمت کشیدم درس خوندم خودم مقاله هامو کار کردم بمونم خونه.من یه رشته ای ثبتنام کردم کلا ۳ نفر میگیرن اونم تهران یکی از دوستان چسبنده به استادا رزومه و نمرات خوبی داشته بهم میگف مننننن شرکت نکردم تو با اعتماد به نفس چطوری شرکت کردیییی.حالا بعد اون بره منم نرم نمیشهههههه تمااااام

سامان
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۵:۳۹ ب٫ظ

خب حالا باز بیاید درخواست تعویق بدید.
حتی اگه یک هفته کنکور به تعویق بیفته شرایط برای حذف کنکور دکتری هم فراهم میشه.
الان دیگه اون افراد ساده ای که روی موج تعویق سوارشدن فهمیدن چه اشتباهی کردن و خطر حذف کنکور رو کاملا حس میکنن.
از این لحظه بنظرم گزینه ی تعویق کاملا حذف میشه و فقط میمونه برگزاری یا کنسل شدن کنکور، حالا باز درخواست تعویق یک ماهه بدید.
اگر این هفته آزمون برگزار نشه زحمات همه به باد میره و باید با کنکور دمتری ۹۹ خداحافظی کرد

زهرا
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۷:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  سامان

درسته. این مطلب جالبی نیست که کنکور حذف بشه. اگر اینطوریه نباید به هیچ وجه تاریخش عوض بشه.

مارال
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۵:۳۷ ب٫ظ

تروخدا اگه هر کار میخواین بکنین زودتر انجام بدین

فرزانه
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۵:۳۷ ب٫ظ

کنکور دکترای این هفته چی میشه ؟تورو خدا برگزار کنید دکترا همینجوریش با پارتی بازیه دیگه کنکورشو بردارن دست ما که پارتی نداریم برای همیشه کوتاه میشه

فرزانه
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  فرزانه

من هرچی فرزانه میشناسم از خودم بدتر نه پارتی دارن نه زبون بازن هییییییی همون که میگین کنکور بردارن ما همیشه دستمون کوتاه میشه

شیما
مرداد ۴, ۱۳۹۹ ۵:۳۷ ب٫ظ

معنی آزمون متمرکز چیه؟ اونم یه جور کنکوره دیگه