موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

کسب نمره زبان برای مصاحبه؛ چالش جدید داوطلبان دکتری 99

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

اخذ مدرک زبان و گرفتن امتیاز آن در مصاحبه دکتری، تبدیل به یک دغدغه جدی برای داوطلبان سال 99 شده است.

به گزارش پی اچ دی تست، با برگزاری مرحله کتبی آزمون دکتری 99، داوطلبان خود را برای شرکت در مصاحبه و کسب بالاترین امتیاز در آن آماده می‌کنند. ازجمله مواردی که در مصاحبه دکتری حائز اهمیت است و می‌تواند برای داوطلبان امتیازآور باشد، ارائه مدرک زبان است.

نمره زبان در مصاحبه دکتری بر اساس آخرین آیین نامه منتشره، می‌تواند بین 1 تا 8 امتیاز برای داوطلبان به ارمغان بیاورد. اما در سال 99، با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری کرونا، گرفتن مدرک زبان به یک چالش تبدیل شده است.

از سال گذشته دانشگاه آزاد اعلام کرد که فقط دانشجویان دکتری می‌توانند در آزمون EPT شرکت کنند؛ بنابراین داوطلبان دانشگاه آزاد اسلامی فرصت اخذ این مدرک زبان و کسب نمره مدرک زبان در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد را از دست دادند.

درخصوص آزمون زبان وزارت علوم (MSRT) که متداول‌ترین آزمون زبان برای داوطلبان دکتری است، اگر چه رئیس سازمان امور دانشجویان پیش از این، درباره برگزاری آزمون MSRT گفته بود که این آزمون را در صورت مساعد شدن شرایط و پس از اخذ مجوز برگزار می کنیم، اما با گذشت بیش از دو ماه و در حالی که تعداد شرکت کنندگان این آزمون به مراتب کمتر از کنکورهای سراسری است، هنوز تقویم msrt سال 99 اعلام نشده است.

بر اساس تقویم آزمون تولیمو 99، سه آزمون دیگر در نیمه اول سال برگزار خواهد شد، اما نکته مهم این جاست که این آزمون اگر چه به صورت آنلاین اما در حوزه‌های امتحانی منحصراً در تهران برگزار می‌شود. بنابراین، بسیاری از داوطلبان که ساکن تهران نیستند فرصت شرکت در آزمون تولیمو را از دست خواهند داد. بنابراین، برگزاری این آزمون در تهران، فرصتی نابرابر جهت کسب امتیاز نمره زبان در مصاحبه فراهم خواهد کرد.

برگزاری آزمون زبان دانشگاه تهران هم که مدرک آن برای مصاحبه دکتری دانشگاه تهران و البته برخی دانشگاه‌های دیگر مورد قبول است، به دلیل اوج گرفتن بیماری کرونا در کشور فعلا متوقف شده است.

با وضعیت موجود، به نظر می‌رسد اخذ مدرک زبان برای اغلب داوطلبان دکتری 99 غیرممکن باشد. در این راستا به نظر می‌رسد با توجه به این که  آزمون‌های زبان انگلیسی با تراکم کمتری نسبت به کنکورهای سراسری همراه است، لازم است برای برگزاری ‌ها آن برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

پیشنهاد دیگری که قابل طرح و توجه است، اجازه شرکت در آزمون زبان انگلیسی دانشگاه ازاد اسلامی به داوطلبان دکتری 99 آزاد است.

همچنین می توان ترتیبی اتحاذ نمود که برگزاری آزمون تولیمو در شهر تهران متمرکز نباشد و در سایر شهرهای کشور نیز برگزار گردد.

پیشنهاد شما چیست؟

برای گرفتن مدرک زبان برای مصاحبه دکتری و کسب نمره آن چه پیشنهادی دارید؟

ثبت‌نام
باخبرم کن!

108 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الناز
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۴:۴۴ ب٫ظ

سلام، احتراما لطفا برای برگزاری آزمون MSRT در شهریور ماه پیگیری انجام دهید. تمامی آزمون ها در حال برگزاری هستند حتی استخدامی ها و فقط آزمون MSRT لغو شده. آزمون تولیمو هم با ظرفیت اندک و فقط امکان برگزاری در تهرانه که
خودش نشانه بی عدالتی آموزشیه…

ندا
مرداد ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۹ ب٫ظ

خواهشا از مسئولین سازمان سنجش بخواهین مصاحبه ها رو از دهه ی اول مهر شروع کنند. نتایج ازمونهای زبان اون موقع میاد حدودا. تو رو خدا صدای ما رو به گوش مسئولین امر برسونین.

امین
مرداد ۲۴, ۱۳۹۹ ۴:۲۵ ق٫ظ

وجود یا عدم مدرک زبان در مصاحبه دکترا هیچ تضمینی برای قبولی نهایی داوطلبان نبوده و هیچ اجباری به داشتن مدرک زبان نیست. چرا که امکان ارائه مدرک زبان طی سال های تحصیل در مقطع دکترا وجود داره. چیزی که خیلی به چشم مصاحبه کنندگان میاد اینه که داوطلب با داشتن بیان دقیق و شیوا توانایی حل و فصل موضوع هدف رو در رشته تخصصی داشته باشه. به انضمام یک سری مدارک و سوابق تحصیلی که می تونه به پذیرش نهایی داوطلب در روز مصاحبه کمک کنه. بنابراین خواهشن الکی چالش بی موقع درست نکنید.

حسام
مرداد ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  امین

اره دقیقا. اصلا امتیاز بالایی نداره.من پارسال مصاحبه رفتم و مدرک زبانی هم نداشتم ولی قبول شدم.پارامترهای مهمتری هست

الف. ر
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹ ۴:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  حسام

سلام میشه لطفا بیشتر توضیح بفرمایید

نفس
آبان ۵, ۱۳۹۹ ۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  حسام

سلام من می خواهم برای دکتری شرکت کنم اما مدرک زبان ندارم به نظرتون امکان قبول شدن وجود دارد ؟برای مصاحبه
چه مدارکی لازم است؟ ممنون

آذین
مرداد ۲۳, ۱۳۹۹ ۸:۱۲ ب٫ظ

سلام.لطفا آزمون msrt رو‌ در شهریور ماه در چند نوبت برگزار کنید.متشکرم

مهشید
مرداد ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  آذین

چشم

ناشناس
مرداد ۲۳, ۱۳۹۹ ۱:۴۶ ب٫ظ

اصلا مدرک زبان برای مصاحبه اجبار نیست. فقط امتیاز داره همین. یه جوری رفتار می کنید انگار بدون مدرک زبان تو مصاحبه جلوتونو میگیرن!

بهار
مرداد ۲۳, ۱۳۹۹ ۸:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

کی گفته مهمه….ولی شاید برخی دوست داشته باشن داشته باشن

هوشیار
مرداد ۲۴, ۱۳۹۹ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

بغیر از تراز قبولی، هیچ چیز برای مصاحبه اجبار نیست. فقط امتیاز داره همین!…..ولی احتمال داره بدلیل نداشتن هر کدام از اینها، جهت اخذ پذیرش در مصاحبه جلوتونو بگیرن!

بهار
مرداد ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۵ ق٫ظ

امروز ۲۳مرداد و سعی کردم تولیمو ثبت نام کنم سریع پر شد و سامانشون مشکل داشت واقعا متاسفم …برای ۳۱شهریور و ۱۵مهر و ۲۹مهر بود چرا اینجوره چرا فقط در تهران هست چرا ظرفیت کم از پی اچ تست خواهش میکنم این مشکل رو متعکس کنن

خسته راه
مرداد ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

لطفا ازمون msrtرو برگزار کنید شهریور!

فاطمه
مرداد ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

من امروز برای آزمون تولیمو ثبت نام کردم ولی متاسفانه شهریور رو انتخاب کردم بطور اتومات زد ۱۷ مهر تکلیف من برای مصاحبه دکتری چی میشه که مدرک زبان رو ندارم ،حداقل تا سه ماه بعد از پذیرش وقت برای ارائه مدرک زبان بدن فکر کنم این یه راه تقریبا مناسب باشه

مهدی
مرداد ۲۳, ۱۳۹۹ ۹:۲۷ ق٫ظ

من بالاخره تولیمو ثبت نام کردم خیلی سخته ثبت نامش. شانسی ثبت نام میشه واقعا

لونا
مرداد ۲۳, ۱۳۹۹ ۸:۴۶ ق٫ظ

هر چقدر تلاش میکنم برای ثبتنام تولیمو خطا میده و میگه فعلا ارائه سرویس ممکن نیست بقیه هم همینن؟
تازه گاهی بعضی روزا رو میزنه تکمیل شده بعد خارج شی دوباره وارد شی امکان ثبت نامش هست. اعصابمو به هم ریختن

مهدی
مرداد ۲۳, ۱۳۹۹ ۸:۰۷ ق٫ظ

آزمون زبان رو میشه بصورت مجازی در سراسر کشور برگذار کرد. مثل امتحانات پایان ترم دانشگاهها که مجازی برگذار شد.

داوطلب
مرداد ۲۳, ۱۳۹۹ ۷:۳۴ ق٫ظ

سلام از دیروز سایت تولیمو هم به مشکل خورده
نمیشه وارد بخش ثبت نام شد
همش میگه اطلاعاتو بروز کن که باز مشکل حل نمیشه

بهار
مرداد ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

برای منم اینگونه شد

ندا
مرداد ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

برای همه اینطور بود
تازه من هم که تونستم ثبت نام کنم، خودکار ۳۱ شهریور رو زد. حالا خدا کنه به مصاحبه برسه. راستی مصاحبه ها کی هستش حدودا؟

داوطلب
مرداد ۲۳, ۱۳۹۹ ۲:۱۶ ق٫ظ

مصاحبه فقط وابسته ب یه چیز نیست‌.. اصلا چرا اینقدر جوش می زنید گاهی فکر میکنم شرکت کننده های دکتری میخوان با مدرک دکتراشون دنیا رو بگیرن انقدررر که حرص میخورن، من کلی بچه درس خون و نخبه می شناسم یه ارشد گرفتن رفتن دنبال کار با اینکه شانس اول استعداد دانشگامون بودن، توی شصت نفر ک اومدن مصاحبه شهرما فقط منو و یک خانم دیگه مدرک زبان داشتیم، ولی پذیرفته نشدم،پس اینقدر فشار نیارید که مدرک زبان نگیرن و اتخاذ نشه و ….. نادیده بگیرن هم خدا و هم خرما رو میخوان ی عده

Blue
مرداد ۲۳, ۱۳۹۹ ۲:۱۱ ق٫ظ

آخه تو شهر ما حتی دانشگاهی نیس که آزمون msrt بدیم من باید واسه اینجور آزمون ها برم استان های مجاور بی عدالتی و بی امکاناتی های تحصیلی تو کشور موج میزنه بنظرم موقع مصاحبه باید به این تفاوت ها توجه کنن امثال ماها چه گناهی کردیم

زلیخا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۸:۵۶ ب٫ظ

من هم مدرک زبان ندارم

میترا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۷:۲۴ ب٫ظ

سلام نمره زبان تقسیم کنند فلن

محسن صنعتی
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۷:۱۵ ب٫ظ

منم که آزمون دادم ۳ امتیاز بیشتر نتونستم کسب کنم حیف شد

فاطمه
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۷:۰۸ ب٫ظ

چقدر خودخواهن اونایی که میگن ما که مدرک زبان داریم گوربابای بقیه… ما چه گناهی کردیم ک نتونستیم ازمون بدیم! مسئولین باید یه تدبیری داشته باشن که به ضرر کسی نشه.اصلا کار سختی نیست برگزاری چندتا ازمون زبان هم برا وزارت علوم، هم بهداشت، اگرم نتونستن خودشون یه ارفاق برای کسایی که نتونستن ازمون بدن بزارن حالا به هرنحوی….

بهار
مرداد ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

باید ازمون ام اس ار تی شهریور برگزار شود از پی اچ تی تست خواهش میکنم مشکل ما رو منعکس کنن

رها
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۴:۲۵ ب٫ظ

سلام.
لطفا ازمون msrt رو در چند نوبت در شهریور ماه برگزار کنید

زهرا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۳:۵۷ ب٫ظ

واقعا این چه سیستمی هست؟ با اون تعداد سر جلسه دکتری حاضر شدیم اما برای آزمون زبان با جمعیت کم نمیتونند برنامه ریزی کنند؟ من از msrt ناامید بودم میخواستم تولیمو شرکت کنم اولشم قصد داشتم از شیراز برم تهران اما دیدم واقعا ممکن نیست در مسیر و … امکان ابتلا خیلی زیاده. اگر بخاطر کرونا برگزار نمیکنند یا در تهران متمرکز شدند که این برگزار نشدن یا فقط حوزه تهران بیشتر خطر ابتلا داره. خواهش میکنم پیگیری کنید msrt برگزار بسه یا تولیمو شهرای ما هم باشه خبلی بی انصافیه فقط بچه های تهران این حقو داشتخ باشند

Me
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

من که تهران هستم هم نتونستم ثبت نام کنم ، طی چند دقیقه ظرفیت تکمیل شد.

بهار
مرداد ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  Me

سی ثانیه ظرفیت تکمیل شدش

خسته راه
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۳:۴۹ ب٫ظ

سلام. ببخشید ازمونept فقط مخصوص دانشجویان دانشگاه ازاد هست یا بقیه هم میتونن شرکت کنن؟

ویکتاریون
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۳:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  خسته راه

فقط برای دانشگاه آزاده.

علی
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۳:۰۸ ب٫ظ

با سلام
می تونند برای مصاحبه مدرک زبان رو در نظر نگیرند، اون فقط ی تسته که کسی که تکنیک تست زنی بلده میتونه نمره خوب بیاره، کسی که تو دوره ارشد کلی مقاله خونده و خودش در نهایت مقاله نوشته یعنی میتونه زبان انگلیسی رو مطالعه کنه و در دوره دکتری هم مقاله بنویسه و کارای پژوهشی انجام بده، حالا چه ایرادی داره که امسال نمره زبان رو در نظر نگیرن
هر چند هر دانشگاهی سیاست های خودش رو داره و حتی اگر ی قانون تعیین بشه باز هم داورا کار خودشون رو میکنن..

ویکتاریون
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۴:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

خب امتیازه. شرط قبولی نیستش که. هرکس مدرک داشت امتیاز می گیره و هرکس نداشت نمی گیره. مقاله امتیاز خودش رو داره و قرار نیست توانایی زبان رو بر اساس اون بسنجن. اثبات اینکه خودتون مقاله نوشتین کار سختیه. اکثرا برای نگارش و ویرایش مقاله از مترجم و ویراستار کمک می گیرن که اشکالی هم نداره ولی به همین دلیل مقاله انگلیسی نمی تونه جایگزین مدرک زبان باشه.

بهار
مرداد ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  علی

من مدرک زبان دارم تا ۲۵ابان تاریخ داره چرا در نظر نگیرن براش کلی زحمت کشیدم هر کس به نفع خودش حرف میزند

امین
شهریور ۲۹, ۱۳۹۹ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اگه مدرک زبان فقط یک تست هست خب شما هم بگیر چه حرفا ادم میشنوه. پس بفرمایید ایلتس و تافل هم جمع کنند دیگه.

رویا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۲:۵۹ ب٫ظ

سلام
در مورد تولیمو مساله فقط برگزاری در تهران نیست تاریخهای قبلی برگزار نشد برای تاریخ جدیدی که اعلام کردند ظرفیت را انقدر محدود کردند که عملا بسیاری افراد از ثبت نام جا موندند حداقل تاریخهای بیشتری برای آزمون در نظر بگیرند

دکتری
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۲:۴۷ ب٫ظ

چه اصراریه آخه
خب تا ترم ۳ میشه مدرکو گرفت
چیزای دیگه مهم تره

اینجانب
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۶:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری

احسنت

K
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۲:۴۲ ب٫ظ

ظاهرا مهمه ولی همش پارتی بازیه/

اهدائی
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۲:۳۴ ب٫ظ

نمره زبان برای کسی که در آینده میخواهد دکتری شود بسیار لازم است چرا که برای افزایش دانش خود نیاز به خواندن مقالات و کتاب های انگلیسی زبان دارد پس باید یه امتیاز در مصاحبه دکتری باشد.

شهرسازی
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  اهدائی

آزمون MSRt به هیچ عنوان یک آزمون استاندارد برای سنجش زبان یک فرد نیست!!!!! میتونن سر جلسه مصاحبه تست توان ترجمه و رایت یک مطلب تخصصی و یا حتی مکالمه بگذارن‌ نه آزمون تستی که لیسنینگش از بلند گو پخش میشه!!!!!!!

محمد
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  شهرسازی

میخواستی لیسینینگش از کجا پخش بشه؟ تو سوئد زندگی میکنی؟؟؟

رزیتا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۲:۲۲ ب٫ظ

بله متاسفانه
بعد چیز جالب در رابطه با مدرک زبان اینکه اونا به دانش زبانی فرد اهمیت نمیدن فقط به مدرک اهمیت میدن ،من پریسال گفتم من میتونم براتون یه ساعت انگلیسی صحبت کنم و… ولی الان مدرک ندارم گفتن نه فقط مدرک مهمه،چرا مهمه؟منکه نمیخوام برم خارج و دانش زبانی دارم چرا باید برای ادامه تحصیل حتی اگه قبول بشم باید مدرک داشته باشم.؟

گلی
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۲ ق٫ظ

با سلام
دوستان کارنامه اولیه دهه اول شهریور میاد. تازه دو سه هفته بعدش نتایج انتخاب رشته برای مصاحبه میاد. و مصاحبه ها هم خودب خود یک ماهی طول میکشه. پس میره اواخر مهرماه و…درسته؟

Ebook
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۹:۳۷ ب٫ظ

با سلام
مدرک MHLE با نمره ۵۶ مورى قبول است؟
ممنون اگر پاسخ دهید.

رزیتا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  Ebook

بستگی به دانشگاه ها داره البته من اطلاع صد در صد ندارم ولی پریسال که پیگیر بودن گویا برخی یه سری از دانشگاهها شاید یک و یا دوتا نمره بالاتر مدنظرشان باشه و البته بیشترشون نمره ۵۰ به بالا رو برای ادامه تحصیل قبول میکنند،اما امتیازات برای مصاحبه فرق میکنه مثلا ۱۰۰_۹۰ هشت امتیاز و شاید ۵۰_۶۰ یک یا دو امتیاز البته در رابطه با امتیازات مطمئن نیستم میتونی با سرچ امتیازات رو به دست بیاری

Mahdi
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۴:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  Ebook

سلام.
برای دانشگاههای وزارت علوم این مدرک در فهرست مدارک زبان مورد تاییدشون نیست. در ضمن نمره قابل قبول MHLE برای دانشگاههای وزارت بهداشت از سال گذشته از ۵۵ به ۶۰ افزایش یافته است.

بهار
مرداد ۲۳, ۱۳۹۹ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  Ebook

برای رشته های پزشکی و بهداشت هست

bright
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

باسلام
بنظر من در شرایط کنونی که تقریبا شرکت در ازمون زبان نامحتمل بنظر می رسد بهتر است نمره ورتبه کسب شده داوطلب در ازمون زبان دکتری ۹۹ملاک سنجش قرار داده شود.

زهرا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  bright

نخیر
چه ربطی داره
عادلانه نیست

علی
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۲:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  bright

شما کاملا دارید به منافع خودتان فکر میکنید. من قبل از عید آزمون دادم و الان حقم هست که از نمره استفاده کنم. ضمن اینکه برگزاری آزمون زبان حق شماست پس بهتره روی برگزاری آزمون زبان تمرکز کنید نه خواسته ای که تنها در جهت منافع خودتان هست

حسین
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  bright

کاملا بانظرشما موافقم،مصاحبه ی دکترا فقط زمینه را برای پارتی بازی بعضی از اساتید بازمیکند،طرف رتبه ب یه رقمی میاره ردش میکنن میرن دانشجوی ارشد خودشون که رتبش nهست رو قبول میکنن،خب این دقیقا کجاش عدالت؟؟؟

L.B
مرداد ۲۳, ۱۳۹۹ ۷:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  bright

به bright
نه که ملاکِ واحد باشه بلکه
میتونه به‌عنوان یک جایگزین مورد ملاحظه/محاسبه قرار گیرد…
پس؛
یا داشتنِ مدرکِ زبان معتبر
و یا
جایگزینیِ بالاترین درصد زبان در کنکور دکتری (امسال و احیاناً، سال‌های قبل حتی).

فتانه
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

سلام
آزمون EPT آخر شهریور برگزار میشه
از مسئولین سایت خوب phd خواهش میکنم به اطلاع مسئولین برسانند که زمان مصاحبه ها را بعد از اعلام نتایج آزمون زبان بذارن که ما هم بتونیم نمره زبان را در مصاحبه بگیریم

منصف
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۲ ق٫ظ

به نظر من زبان یه تکنیک فردی است.یعنی اونای که شرایط موفقیت در زبان از لحاظ:تدریس دوران کودکی نوجوانی و…..و حتی معلم های ضعیف در مناطق محروم رو نداشتن چه گناهی دارن.نکته دیگه اینکه هیچ تاثیری روی علم نداره فقط یک تکنیک خوبه همین

منطق
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  منصف

اما از اونجا که علم به زبان انگلیسی هست پسر وی علم تاثیر داره.

منصف
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  منطق

بی سلام عزیزی .یعنی الان کشورهای توسعه یافته مثل روسیه ،ایتالیا،کشورها حوزه اروپا همه در مصاحبه دکتری زبان انگلیسی رو یه شاخص می دونن؟من معتقدم این زبان باید از کودکی نهادینه بشه اما نه یه سدی برای ورود به دکتری.من که الان ۱۵ سال سابقه کار و تدریس در دانشگاه رو دارم معتقدم فقط یه تکنیک خوبه.

سیروان
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۷:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  منصف

واقعا تدریس میکنید در دانشگاه ؟؟ لذا فتوای شما حجت است و برهان زبان انگلیسی شد یک تکنیک خوب .

منصف
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  سیروان

هر جوری تمایل دارید مسخره کنید.این خصلت ما ایرانیهاست.اینجانب فارغ التحصیل دانشگاه شیرازم .با ورود به مقطع تکمیلی شرط اصلی ازمون بسندگی زبان بود که قبول شدم.این شرط فقط مخصوص دانشگاه شیراز و بعضی دانشگاهاست.برادر مهربان بحث فتوی نیست بحث واقعیتهاست که در شرایط کنونی که دانشگاههای ما اکثراً در تولید خالص و ناخالص ملی بی تأثیرند و وابستگی به مقالات مختلف و کسب امتیاز برای دانشگاه،دانشجو و اساتید و نمره زبان متاسفانه شده یک عادت و کسب امتیاز و فرار رو به جلو برای بخش علمی کشور .مطمئناً بعدا که وارد بازار کار و لمس مشکلات در زیرساختهای اموزشی شدین متوجه خواهید شد.

هوشیار
مرداد ۲۴, ۱۳۹۹ ۱:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  منصف

وقتی پژوهشگران ازمایشگاه ندارن ازمایشات مهندسی رو برای مقاله دادن انجام بدهند…حال چگونه فعالیت کاربردی برای کشور انجام دهند؟……ظاهرا شما علت مشکلات محققان رو در تحقیقات علمی در بالاترین سطح دنیا نمیدونید……پس محققان توانمند که تعدادشان کم هست نیازمند زیرساختهای کارهای اپلاید هستن که اگر چنین چیزی فراهم باشد می توانند کارهای علمی خود را ضمن تبدیل به مقاله در بهترین ژورنالهای جهان برای استفاده همزمان برای کشور هم باشد……یعنی هم مقالات بیشتر و بهتر در دنیا منتشر می کنند و هم برای کشور مفید واقع میشوندو مشکلات رو در مقاله نوشتن درنظر میگیرن…….تحصیلات تکمیلی برای افزایش اگاهی در رشته است و بازار کار اگر مناسب است با مدرک لیسانس هم باید مناسب باشد…..مشکل بازار کار ربطی به تحصیلات تکمیلی ندارد…..بلکه به تعداد جذب دارد که دهها برابر نیاز جامعه است……

بهار
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۳:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  منصف

من خودم مناطق محروممم دو ساله شروع کردم یک کلاس مجازی رفتم دو سال پیش مدرک ام اس ار تی گرفتم کسی وارد مقطع دکتری میشه باید زبان بلد باشه

منصف
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۸:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  بهار

لطف کنید در مورد روند مطالعه،منابع و …..جهت مدرک ام اس ار تی راهنمایی نمائید.

رزیتا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

بحث بلد بودن یه چیزی مدرک داشتن چیز دیگه ،مثلا من دانشش رو دارم ولی مدرک نه ولی بهم گفتن فقط مدرک مهمه ،البته به خاطر امتیاز گفتن

شهرسازی
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۴:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

زبان بله. اما نه با آزمون غیر استاندارد ام اس آر تی. توانایی خواندن و نوشتن به انگلیسی و حتی صحبت و شنیدن به انگلیسی با آزمون ام اس آر تی و که بک آزمون تستیه تشخیص داده نمیشه. اگر کسی با آیلتس و تافل اومد اون موقع میشه گفت دانش زبان داره.

ویکتاریون
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۷:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  شهرسازی

خب شما با آیلتس و تافل برو. دیگه چرا به بقیه معترضی. ام اس آرتی هم ریدینگ و لیسنینگ رو به نسبت اون حداقل هایی که اینا می خوان می سنجه. بهتر از هیچیه. دانش زبان در حد آیلتس ۶.۵ و ۷ در صورتی ضروری بود که دوره کلا به انگلیسی ارائه بشه. وقتی اینطور نیست ضرورتی هم نداره. حالا هر کس آیلتس و تافل ببره خب جدای از جدول، از ۳۰ نمره ی اساتید امتیاز بیشتری می گیره.

بهار
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۵ ق٫ظ

از مسولان سایت پی اچ تست خواهشمندیم درخواست ما به گوش مسولین برسانید ازمون ام اس ار تی در ماه شهریور چند بار برگزار شود

شایان
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۸:۱۹ ق٫ظ

با سلام
در مورد محاسبه نمره زبان هر طور بگیرند یه جوری ممکنه حقوق بعضی افراد ضایع بشه.ضمن اینکه هر تصمیمی منوط به طی فرایندهای اداری است که زمان بره و عملا غیر ممکن…بهترین راه برگزاری آزمون ام اس آر تی در اوایل شهریور ماه است.با تعداد کم داوطلبین و دفعات متعدد….
عدم برگزاری این آزمون به شیوع کرونا بیشتر کمک میکنه..طرف مجبوره از شهرستان دفتر و دستکشو جمع کنه بیاد تهران برای آزمون. برگزاری تولیمو یا سایر آزمونها در تهران (شهر قرمز) خودش به شیوع کمک می کنه.اما اگر در سایر مراکز برگزار بشه به فاصله گذاری هم کمک میکنه و. . . .

شیوانا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۲:۱۷ ق٫ظ

برای کنکور دکتری سال۹۹ نمره زبان حذف شود.

بهار
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  شیوانا

نه نه

آرامش
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  شیوانا

مخالفم. من ام اس آر تی رو بهمن ماه گرفتم که بابتش کلی درس خوندم . شما نخوندی مشکل خودتونه نه ساختار مصاحبه دکترا

سحر
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  آرامش

اینکه شما زحمت کشیدید و واقعا درس خوندید قابل تایید هست که حقه شما هست امتیازمصاحبه .الان گناه اونایی که اماده شده بودن برا اسفند یا بعد عید چیه
از کجا میدونستیم کروناهست.
یه طرحی بریزن عدالت رعایت بشه

ریحان
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  شیوانا

موافقم

گل
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۲:۰۶ ق٫ظ

اعتبار مدرک msrt من هم اردیبهشت امسال تمام شد و چون آزمون دیگری برگزار نشده، به نظرتون نمره زبان را برای مصاحبه ها برایم درنظر میگیرند؟ حداقل اعتبار مدارکی که از اسفند تا کنون اعتبارشون تمام شده را تا زمان مصاحبه ها تمدید کنند چون ما تقصیری در عدم برگزاری آزمون نداشتیم و اینجوری در حق ما اجحاف میشه.
لطفا از سایت phdtest و تمام دوستانی که این مشکل را دارند تقاضا دارم که این مشکل را پیگیری کنیم.

بهار
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  گل

باید در نظر بگیرند

Parapsychology
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۷:۱۵ ب٫ظ

Phd در صورت امکان پیگیری بفرمایید که مدت اعتبار مدارک زبان ۳ ساله کنن سازمان سنجش پیام داده شد ولی جوابی ندادن

بهار
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  Parapsychology

بله کاش سه ساله بشه

Ept را لطفا مجازی کنید.
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۵:۳۳ ب٫ظ

باسلام
پیشنهادات دانشجویان دکتری آزاد تهران:
۱_eptمجازی بهترین روش در اوضاع کرونایی کشورهاست.
۲-بهتر است اول دفاع دکتری مجازی انجام شود بعد تسویه دکتری مشروط به قبولی زبان ept مجازی باشد.
۴-شهریه تمدید رساله دکتری در همه ایام دکتری و سنوات دکتری بخشیده شود.
۵-ساختار سوالات ept به ویژه در حوزه گرامر تغییر کند و تعداد سوالات گرامر و دیگر بخش ها مانند دانشگاه تهران باشد.

...
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۱ ب٫ظ

خودتون هم میدونید ازمون مجازی زبان آخرین چیزیه که میپذیرن
حذفش کنن سنگینترن تا مجازی بگیرن

داوطلب
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۴:۵۴ ب٫ظ

به نظر من بهترین راه حل اینه که از الان که فرصت هست برای آزمون msrt تاریخ آخر شهریور یا اوایل مهر رو اعلام کنند مصاحبه دانشگاه ها هم بعد از اعلام نتایج msrt شروع بشه

مهشید
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

همه زورشونو زدن که کنکور تو اوج کرونا بگیرن که شروع ترم یه ماه اینور اونور نشه
شما میگین اخر مهر تازه مصاحبه شروع شه؟

خودم
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۷:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهشید

به مهشید
آخر مهر نه ولی از ۱۵ تا ۳۰ مهر به نظرم تاریخ بدی نیست واسه مصاحبه، چون همینجوریشم گفتن از آخر شهریور و تا وسطای مهر موعد مصاحبه است، بنابراین پونزده روز تاخیر، مشکلی ایجاد نمیکنه
چون ما هم باید حق شرکت در آزمون زبان و استفاده از امتیازش رو داشته باشیم چراکه تقصیر ما نبود که آزمون زبان برگزار نشد

بهار
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  خودم

باید کمپین زد و خواستار برگزاری ام اس ار تی چند بار ماه شهریور بشیم

بهار
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

بله باید ازمون ام اس ار تی بگیرند شهریور میشه در ماه چند بار ازمون گرفت تا ازدحام نشود رفتن به تهران برای ازمون تولیمو واقعا سخته

سجاد
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۴:۵۳ ب٫ظ

باید واقع بین بود.
اولا اساتید خودشون میدونند اوضاع به چه صورتی یه.
دوما مدرک زبان تأثیر آنچنانی در پذیرش دانشگاههای دولتی ندارد.
آنچه باعث قبولی است آیتم های زیر است:
۱) تحصیل در دانشگاه خوب و با معدل خوب
۲) داشتن مقاله در ژورنال با کیفیت بالا
۳) شناخت اساتید

بیشترین تأثیر را هر یک از سه مورد بالا دارند.

سارا
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

موافقم

ریحان
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

درسته

زهرا
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

کاملا درسته
مدرک زبان رو تا ترم ۳ دکترا میشه گرفت پس نداشتنش هم از ارزش متقاضی دکترا کم نمی کنه و امتیاز چندانی هم در مقابل شناخت اساتید و معدل و کیفیت دانشگاه مقاطع قبلی نداره

خودم
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۴:۵۰ ب٫ظ

وای واقعا متوجه نمیشم این چه ایده هاییه که بعضیا مطرح میکنن
طرف نوشته امتیاز مدرک زبانو حذف کنن، در جوابش باید بگم خیلیا زحمت کشیدن مدرک زبان گرفتن واسه امتیازش نباید حق اونا ضایع بشه
یا وقتی ایده میدین که امتیاز زبان رو بذارن بر حسب درصد این رو هم در نظر بگیرین که اولا بعضیا وقت عمومی رو گذاشتن واسه استعداد و وقتی واسه تست زبان نذاشتن که شاید اگه میخواستن زبان بزنن درصداشون از شما هم بهتر میشد
دوما درصد زبانت یک بار واسه رتبه ات تاثیر گذاشته، چرا باید واسه مصاحبه ات هم تاثیرگذار باشه

داوطلب
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۴:۴۲ ب٫ظ

سلام، دوستانی که msrt قبول شدین لطفا راهنمایی کنین
این جزوهایی که میفروشن و میگن برای msrt خوبن و قبل هر آزمون آپدیت جدید میدن به نظرتون خوبه؟
من زبانم متاسفانه ضعیفه، به نظرتون خودم سوالات آزمون های قبلی رو دانلود کنم و بونم فرقی داره با اون جزوه ها؟ چون میگن اون جزوه ها هم سوالاتش همون سوالات آزمون های قبلیه…

بهار
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

من خودم به جزوه معتقد نیستم و کلاس مجازی رفتم

فرید
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۳:۲۸ ب٫ظ

الان چرا ept برای شهریور ثبت نام نداره؟

حمید
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۳:۲۷ ب٫ظ

با توجه به مشکل عدم برگزاری آزمون زبان بهترین راه حل ها؛ حذف نمره زبان و اضافه شدن آن به نمره آزمون کتبی بوده و یا اینکه از هر کسی با زبان محلی خود مصاحبه شود.

نانسی
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

حذف بشه؟ به همین راحتی؟
ما که مدرک گرفتیم چی؟

ماهان
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۶:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  نانسی

مگه به حرف کسیه شما عصبانی میشی؟

بهار
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  حمید

من قبول ندارم من برای زبان زحمت کشیدم و مدرک زبان گرفتم چرا حذف کنن لطفا تز ندید

دکتری
مرداد ۲۲, ۱۳۹۹ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

نگران نباشید حذف نمیشه
ولی اساتید منصفانه برخورد میکنن و موارد دیگه رو بیشتر در نظر میگیرن

یکی
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۷ ب٫ظ

من در حال حاضر دانشجوی دکتری هستم و به نمره‌ی زبان برای آزمون جامع نیاز دارم. دانشگاه خودمون آزمون رو برگزار کرد منتهی در تهران! و من به دلیل ترس از رفت و آمد در دوران اوج کرونا نرفتم و حالا منتظرم که آزمون ام اس آر تی در شهر خودم برگزار شه که اونم هیچی به هیچی! واقعا نمی‌فهمم چرا تمام آزمون ها میتونن برگزار شن و این یکی نه چون مافیا ندارن که فشار بیاره؟! چرا سازمان امور دانشجویان پاسخگو نیست؟! چرا همیشه فرصت نابرابر باید در اختیار دانشجوهای ساکن پایتخت قرار بگیره؟ چرا انصاف و تدبیر وجود نداره؟!

بهار
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  یکی

خوب دلیلش اینه هیچ کس مطالبه نمیکنه ازمون ام اس ار تی وقتی تقاضا زیاد بشه مجبورن در ماه چند بار برگزار کنن

بهار
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

ازمون تولیمو فقط در تهران هست و ظرف سی ثانیه ظرفیت ثبت نام پر میشه از طرفی کرونا هست و رفتن به تهران برای ما سخت هست

بهار
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ب٫ظ

لطفا تولیمو رو در مراکز استان ها هم برگزار کنید بنده سال ۹۷مدرک زبان گرفتم تا ابان تاریخش اعتبار دارد و برای مصاحبه مشکلی ندارم اما دوست دارم مدرک جدید زبان بگیرم

ویکتاریون
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

پیشنهاد می کنم شما که مدرک داری امتحان بعد از آبان رو شرکت کنی. حدودای دی یا بهمن هر کدوم برگزار شد. یه جوری که مطمئن باشی تا آزمون جامع دو سال بعد اعتبارش حفظ میشه. چون ممکنه آموزش دانشگاه مدرک زبان تاریخ گذشته رو برای آزمون جامع قبول نکنه. اون وقت به خاطر دو ماه که مثلا از تاریخش رد شده باید باز امتحان بدی.

بهار
مرداد ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

من اگه ازمون تولیمو شهریور بدم برای مصاحبه …دکتری قبول شم شش ماه بعد مجدد ازمون زبان میدم برای ازمون جامع

مریم ژنتیک
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۲ ب٫ظ

باید مدرک زبان های قبل که تاریخ اعتبارشون تموم شده رو قبول کنند

امید
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۷ ق٫ظ

الان واقعا یکی از دغدغه های ما همین آزمون زبان هست که فقط یک آزمون تومیلو مونده که اون هم ظرفیت محدود هست و به سختی میشه ثبت نام کرد. یک چاره ای باید سریعا اندیشیده بشه. بهترینش همون برگزرای آزمون mstr هست یا مثلاً‌ میشه تو مصاحبه درصد زبان رو به عنوان یک معیاری از مدرک زیان درنظر گرفت و بهش امتیاز داد.

صبا
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۵ ق٫ظ

سلام خدا خیرتون بده واقعا از دل ما گفتین لطفا پیگیری کنید تا آزمون انجام شود

محمد
مرداد ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۱۸ ق٫ظ

با سلام و تشکر از سایت خوب PHDTEST.IR
دقیقا مشکل من همینه متاسفانه در ماه های اخیر نه سازمان امور دانشجویان آزمون زبان برگزار کرده و نه سنجش برای شهرستانی ها، فرصت شرکت در آزمون تولیمو را گذاشته لطفا اگه میشه بقیه داوطبلان مصاحبه دکتری سایر رشته ها هم درخواست کنند تا این دو سازمان برگزار کنند. یا پیشنهاد شما مبنی بر اجازه شرکت در آزمون زبان انگلیسی دانشگاه ازاد اسلامی به داوطلبان دکتری ۹۹ ، با توجه به تعدد دانشگاه های آزاد استان ها و مراعات پروتکل های بهداشتی انجام بشه. ممنون