پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

احتمال حذف آزمون دکتری تا سال ۱۴۰۰

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حذف آزمون کارشناسی ارشد و دکتری در دستور کار نقشه جامع علمی کشور است.

به گزارش ایسنا، دکتر سعیدرضا عاملی در حاشیه جلسه مشترک ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت اصلاح سهمیه های ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار کرد: برخی سهمیه های شاخص مثل سهمیه ایثارگران مصوب مجلس شورای اسلامی هستند. بنابراین اصلاح یا لغو این گونه سهمیه ها باید توسط مجلس شورای اسلامی انجام شود و تحقق این امر نیازمند همفکری بیشتر با مجلس در خصوص است. در مجموع امیدوارم تغییرات در سهمیه ها به کنکور و آزمون‌های بعدی برسد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حذف آزمون کارشناسی ارشد و دکتری در دستور کار نقشه جامع علمی کشور است، تاکید کرد: کمیسیون آموزش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال اعمال تغییرات در نحوه برگزاری این دو آزمون است، ضمن اینکه مجلس شورای اسلامی در مورد برگزاری آزمون دوره دکتری یک مصوبه دارد و آن اینکه آزمون این دوره باید به صورت متمرکز برگزار شود، اما حل این موضوع باید در تعامل با مجلس صورت گیرد.

وی تاکید کرد: قصد داریم به سمت تغییر روش سنجش و پذیرش دانشجو برویم، حتی مجلس قانونی را در این زمینه تصویب کرد که بر اساس آن حذف کنکور تا پنج سال آینده قطعی شود اما پنج سال گذشت و این اتفاق هم نیفتاد.

عاملی ادامه داد: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مصمم است که کنکور را به یک نتیجه مشخص برساند اما باید روش جایگزینی برای کنکور وجود داشته باشد که ضریب اطمینانی که هم اکنون در این آزمون است نظیر امنیت و عدالت در سنجش را به همراه داشته باشد.

استاد دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: به نظر می رسد در زمینه تصمیم گیری برای حذف کنکور  به چند اصل توجه کرد، اصل اول تمایز ایجاد کردن بین سنجش و پذیرش است چرا که در حال حاضر سازمان سنجش آموزش کشور  کار سنجش و  پذیرش انجام می دهد در حالی که می توانیم سنجش را در دوره کارشناسی به صورت متمرکز انجام دهیم ولی پذیرش را بر عهده دانشگاه ها بگذاریم.

به گفته عاملی، سالهای اولیه پیروزی انقلاب اسلامی و در مقطعی حتی بین سنجش و پذیرش تمایز وجود داشت. سنجش را به صورت متمرکز انجام می دادند و فرد با نمره سنجش اقدام به درخواست پذیرش در دانشگاه های مختلف می کرد؛ روشی که در بسیاری از کشورها متداول است حتی افراد در این کشورها بر اساس برآورد نمره سال آخر دبیرستان به صورت موازی برای پذیرش در چند دانشگاه اقدام می کردند.

وی یادآور شد: اصل دوم برگزاری امتحان در چند مقطع زمانی است که اضطراب انحصار زمانی را باید از بین ببریم و شانس افراد را برای آزمون در چند مقطع قرار دهیم. اما به طور کلی و طبق تجارب موجود،  سیاست اصلاح روش سنجش و پذیرش اقدامی موفق است به همین جهت در حال حاضر آسیب شناسی وضعیت سنجش و پذیرش دانشجو به عنوان قدم اول شروع شده است تا با جمع بندی این آسیب شناسی و بررسی مطالعات تطبیقی در خصوص تجربیات جهانی در نهایت به مدلی برسیم که با شرایط ما سازگار باشد.

وی درباره احتمال ایجاد تغییرات در آزمون های ورودی دانشگاه ها در سال ۱۴۰۰ گفت: به نظر می‌رسد در سطح آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری جای امیدواری باشد که این اتفاق رخ دهد اما در سطح کنکور سراسری باید بیشتر پیش برویم تا بتوانیم اظهار نظر دقیق تر داشته باشیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین در خصوص میزان تعامل این شورا با مجلس برای ساماندهی سهیمه های کنکور نیز خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای اصلاح سهمیه ها تمایل دارند حتی نمایندگان اعلام آمادگی کردند که طرح دو فوریتی برای این امر آماده کنند. در حال حاضر نیز کمیته مشترکی در این خصوص متشکل از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و ستاد نقشه جامع علمی کشور شکل گرفته است که امیدواریم کارکرد آن به نتیجه مفید و موثر منتهی شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

174 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سها
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۳ ب٫ظ

امسال تو فرم نظرسنجی درباره موافق یا مخالف بودن حذف کنکور دکتری سوال پرسیده بودن احتمالا نتیجه این نظرسنجی تاثیرگذار خواهد بود. من فکر میکنم اکثریت مخالف حذف کنکور باشند و چنین گزینه ای امتیاز بیاره ولی بازم فقط خدا میدونه سال اینده چی میشه کاشکی زودتر تعیین تکلیف کنند، نمیدونم امسال قبول میشم یا نه …

سمبوسه
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  سها

عزیزم، اینو یکی از بچه های phdtest درباره احتمال بالای حذف کنکور دکتری نوشته بود و من کپی میکنم :

” کنکور دکتری یک قانون مصوب هست و دقیقا به همین دلیل کمیته مشترکی تشکیل شده که در اون علاوه بر شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد نقشه جامع علمی کشور، ۳ نفر از نمایندگان مجلس (سه عضو کمیسیون آموزش: آقایان ویس کرمی، نادریان، متفکر آزاد) هم حضور دارن و در حال انجام هماهنگی لازم برای اصلاح این قانون هستن. “

پدر ژپتو
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۷:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  سمبوسه

چرا اجازه می‌دیم افراد فرصت طلب از ناآگاهی ما سوءاستفاده کنن ؟؟
.
.
.
اصلاً مجلس شورای اسلامی نماینده‌ای به اسم «نادریان» نداره !!
اگر هم داشت، می‌دونی توافق بین «اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی» و «اعضای ستاد نقشه جامع علمی کشور» برای اصلاح یک قانون چه پروسه‌ی زمان بریه ؟؟
در خوش‌بینانه‌ترین حالت ۱ سال طول می‌کشه که باز هم به دکتری ۱۴۰۰ نمی‌رسه !!

سمبوسه
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۹:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

بابا ژپتو، اینقده حرص نخور
اسم این سه نفر رو با هم سرچ کن، مصاحبه ویس کرمی میاد

پدر ژپتو
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  سمبوسه

بابا سمبوسه، دروغ که حرص خوردن نداره،

اسم «نادریان» رو تو سایت مرکز پژوهش‌های مجلس سرچ کن ببین چند نفر نماینده تو مجلس به این اسم هست !!

سهیل 1400
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

دکتر احمد نادری عضو کمیسیون آموزش هستن

داوطلب
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۵:۵۰ ب٫ظ

با سلام. دوستان یک سوالی داشتم. مقالات همایشی با امتیاز علمی پژوهشی و isc نسبت به مقالاتی که در همایشهای معمولی به چاپ می رسند به لحاظ امتیازی چگونه اند.؟ میخوام ببینم این مقالات علمی پژوهشی همایشی در ردیف علمی پژوهی مجلات معتبر قرار می گیرند یا نه. ممنون از پاسخگویی شما. موفق و پیروز باشید.

ناشناس
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

مقالات همایشی امتیازی نمیگیرند اگه هم بگیرند خیلی جزئی . بنابر این روی مجله ها کار کنید

ن. ف
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۶:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

آخه چرا وقتی از موضوعی اطلاع ندارید نظر میدید؟
ناشناس گرامی ملت رو گمراه نکن.
سارا درست فرمودن

عمو
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  ن. ف

حرفش زیاد بی ربط نیست. من که خودم وقتی رزومه یکی رو میبینم از رو مقالات همایش میپرم. خودمم تا حالا مقاله کنفرانس ندادم و نخواهم داد.
یادت باشه هیچ استادی جدول نمیذاره جلوش حساب کتاب کنه چند تا همایشی داری چند تا طرح داری و … مهم تاثیر کلی که شخصیت داوطلب و فعالیت های علمی و پژوهشی روی استاد میذاره و مقاله کنفرانسی تاثیرگذار نیست متاسفانه حتی اگه یه گونی باشه.
من ترم پنج دکتری هستم و تا حالا هیچ جا ندیدم اساتید بشینن جزء به جزء رزومه داوطلب رو بررسی کنن.

سارا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

مقالات همایشی ملی ۱ امتیاز و بین المللی ۲ امتیاز دارن

حکمت
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۴:۵۲ ب٫ظ

با سلام و عرض خسته نباشید
مدیر محترم سایت به نظر شما امسال آزمون هست وقت بذارم!یعنی حذف نمیشه آزمون دکتری؟!!!
لطفا راهنمایی کنید
متشکرم

کامران
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  حکمت

از پارسال هم گفته بدند که کنکور دکتری تا ۱۴۰۰ حذف میشود.

عمو
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  حکمت

حذف نمیشه نگران نباش.

پیشنهاد یک کمپین
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۰:۰۱ ق٫ظ

دوستان، این ایده تا حد زیادی ما رو به عدالت نزدیک میکنه!
فارغ از اینکه کنکور دکتری ۱۴۰۰ برگزار بشه یا نشه!

ایده پیشنهادی کمپین :

” حداقل ۵۰% ظرفیت پذیرش دوره دکتری در هر دانشگاه الزاما به فارغ التحصیلان دانشگاه های دیگر اختصاص یابد ”

از دوستان با تجربه و فعال خواهش میکنم در مورد این ایده نظر بدید؛ ژپتوی عزیز، هوشیار، ویکتوریا و سایر دوستان محترم.

ویکتاریون
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

خب این تقریبا همون سیاست تبعیض مثبته که توی آموزش عالی ایران داریم در قالب سهمیه های متعدد می بینیمش. در واقع شما یه سهمیه هم اضافه می کنی تحت عنوان دانشجوی غیرخودی. تبعیض مثبت خیلی جاها به درد می خوره ولی خب ایراداش هم کم نیستن. یکیش نگاهیه که به اون بنده خدا میشه. یعنی ممکنه دانشجوی غیرخودی کاملا با شایستگی خودش پذیرفته بشه ولی هم استادا و هم دانشجوها باهاش به هر مشکلی بر بخورن میگن فلانی هم که سهمیه س. مخصوصا استادا که تا یه ذره حس کنن کسی بهشون تحمیل شده اذیتش می کنن. هرگونه سهمیه ای مانع دیده شدن قابلیت های واقعی اون آدمه. دوم اینکه راه دور زدنش پیدا میشه. اون ۵۰ درصد غیرخودی رو با دانشجوهای سفارشی پر می کنن. و باز چون حس می کنن یه چیزی بهشون تحمیل شده مخصوصا برای مقابله باهاش این کار رو می کنن. سوم اینکه همین الانش بعضی جاها خیلی دموکراتن. یه وقت می بینی از ۴ نفری که گرفتن هیچ کدوم دانشجوی خودشون نیست. ولی اونطوری این تصور به وجود میاد که خب پس کار ما غلط بوده و حتما دو تاش رو از خودمون برداریم. اینه که به رغم مزایاش من موافقش نیستم. بالاخره ما یه روزی باید جای این سهمیه بندی ها به سمت روش های درست حرکت کنیم. وضعیت فعلی یه بخشیش تقصیر سازوکار پذیرشه و یه بخشیش به مشکلات کلی کشور بر می گرده. با تغییراتی مثل کارنامه دادن برای نمرات بخش پژوهش( همون ۲۰ نمره، اون یکی رو هم نمی… ادامه نظر»

عمو
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

تو مرد بزرگی میشی ویکی. تحلیلات و اطلاعاتت عالیه

..؟!
شهریور ۱۷, ۱۳۹۹ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  عمو

اِااا مگه ویکتاریون مرد؟؟؟ من فکر میکردم شما دختری!

پدر ژپتو
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

اگر پنجاه درصدى که متقاضى استفاده از این سهمیه هستن بضاعت علمى مکفى نداشته باشن چى؟
از طرف دیگه، بعید میدونم قابل پذیرش از طرف مسئولین باشه چون سیاست آموزش عالى فعلى کشور در مسیر سهمیه زدایى حرکت میکنه.

ناشناس
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۵:۵۵ ب٫ظ

همه چیز بستگی به جلسه مصاحبه داره . و نظر اساتید محترم مصاحبه کننده

l--p
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۷ ب٫ظ

دوستان کسی میدونه با رتبه ۹۲ و تراز ۴۱۰۰ در ی رشته ای که ۵۰ تا روزانه میگیره با رزومه تقریبا متوسط به بالا امکان قبولی روزانه هست یا نه؟ ( ضمنا تراز رتبه ۱۰ رو هم میدونم یکی از دوستانم هست ترازش ۵۱۰۰ شده)

ناشناس
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  l--p

بستگی داره به اینکه حد نصاب نمره ای که دانشگاه مورد نظر میخواد چیه . هرچه به نمره شما یعنی ۴۱۰۰ نزدیک تر باشه شانس دعوت به مصاحبه بیشتر میشه

l--p
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

ممنون از راهنمایی تون

ترانه
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۹:۰۶ ب٫ظ

دوستان سلام.
رشتم روانشناسیه.
سال اولم بود شرکت کردم. ترازم ۴۶۹۸
ممکنه دعوت به مصاحبه نشم اصلا؟

۲ تا مقاله دارم
پایان نامم ۱۹
معدل ارشدم ۱۷.۵. دانشگاه تهران
معدل لیسانسم ۱۷.۱۳ دانشگاه علوم و تحقیفات
۲۸ سالمه و ۱ سال هم کار کردم تو زمینه ی رشتم

نظرتون چیه؟

علی
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  ترانه

ب انتخاب رشتت ربط داره دیگه…ممکنه فقط زده باشی تهران خب طبیعتا ممکنه ترازشو بزنه ۵۰۰۰ نیاری…

ترانه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

همه جا رو زدم

ناشناس
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۵:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  ترانه

شما شرایط ثبت نام دکتری بدون آزمون رو دارید

ناشناس
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۵:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  ترانه

شما شرایط ثبت نام کنکور بدون آزمون رو دارید . بشتابید

ترانه
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

نه ندارم.
برای رشته های انسانی معدل باید بالای ۱۸.۵ باشه

علی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  ترانه

خب همترازی میخوردی نمیوردی؟ همه جارو زدی حتما دعوت میشی چند جای خوب…شهرستانها ک احتمالا همه رو بیاری ایشالله

ما را رها کنید در این رنج بی حساب!
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۱۱ ب٫ظ

از دو دسته از عزیزان خواهش میکنم در امور مشکلات ما با کنکور ۱۴۰۰ مداخله نکنن :

اول) اون عزیزان شایسته و باسوادی که در کنکور ۹۹ شرکت کردن و به امیدخدا قبول میشن.

دوم) رفوزه های کنکور ۹۹ و داوطلبان مادام العمر کنکور دکتری!

***
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۹:۰۵ ب٫ظ

این چه طرز حرف زدنه؟؟؟
شاید کسی قبول نشه یه سال یعنی سال بعد کنکور به اون ربط نداره نظر بده؟؟ مطمئنی خودت امسال میاری؟؟؟
آدم میمونه چی بگه

من
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ***

احسنت

ایرانی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  ***

اخوی خیال می کنید جز ما داوطلبان کسی این مطالب را می خواند؟ مملکت چنان بی در و پیکر نیست که با این نوشته ها قوانین ان تغییر کند.

اینجانب داوطلب دکتری 99
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۰ ب٫ظ

با مفهوم و مضمون کلامتان کاری ندارم که بحث جداگانه ای دارد،ولی در خصوص نحوه صحبت و بیان لطفا اصلاح بفرمایید،واژه هایی همچون رفوزه و داوطلب مادام و العمر و تقسیم بندی داوطلبان به شایسته و ناشایست اصلاً صحیح نیست،دوست عزیز مخاطبان شما،فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد هستند،برای خودمان ارزش قائل باشیم لطفاً

ج
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۷:۵۰ ب٫ظ

سلام ماشالله دوستان همه رتبه های تک رقمی هستن – با ایم وجود هیچ امیدی به قبولی نیس برا ما

نوا
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۴:۰۹ ب٫ظ

برین از همین الان برا کنکور بخونین،حالاحالاها حذف شدنی نیس

تیگران
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۵۵ ب٫ظ

محمد یکی که کار پژوهشی بلد باشه ولی مبانی دروس خودش رو حالیش نیست به درد چی میخوره؟؟؟

علی
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹ ۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  تیگران

مگه بدون دونستن اونهام میشه کار پژوهشی انجام داد؟

ایرانی
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹ ۷:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  علی

بله برایش انجام میدهند و خواهد گفت ۱۹ مقاله دارم و ۵ کتاب نوشته ام.

مهشید
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۷ ق٫ظ

سلام نمره IELTS برای دکتری جه عددی باید باشه؟

پدر ژپتو
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهشید

منظورتون از برای دکتری چیه؟
برای مصاحبه دکتری یا برای اتمام مقطع دکتری؟

s
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۴:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

توی صفحه مصاحبه دکتری سایت امتیاز نمرات ازمونهای مختلف زبان هست میتونید ببینید

مهشید
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

سلام/برای اتمام

سارا
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهشید

زیر ۶ نباید باشه.

پدر ژپتو
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهشید

حداقل ۶ از ٩

امیر
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۰ ق٫ظ

سلام دوستان یک سوال
من رتبه ۴ شدم با تراز ۵۷۰۰ میخواستم ببینم میشه حدس زد که حدودا رتبه ۱ چه ترازی داره یا شدنی نیس؟

پدر ژپتو
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

فاصله ترازها قابل حدس زدن نیست. اگر قصد رقابت با رتبه‌های بالاتر رو دارین در فرصت باقی مونده رزومه‌تون رو تقویت کنین.

امیر
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

یعنی امکان داره رتبه یک ۷۰۰۰ باشه یا اختلاف نزدیکتره؟ هرچند گفتید نمیشه حدس زد ولی میخوام یکم استرسمون کم بشه

پدر ژپتو
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

عرض کردم قابل حدس زدن نیست. ممکنه تراز رتبه ۱ ۷۰۰۰ و تراز رتبه ۲ ۵۰۰۰ باشه، در عین حال ممکنه تراز رتبه ۱ ۵۱۰۰ و تراز رتبه ۲ ۵۰۷۵ باشه. به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست. امتحان دیگه تموم شده. برای رقابت با رتبه‌های بالاتر میتونین روی رزومه‌تون کار کنین. توصیه نامه، مقاله کنفرانسی، مدرک زبان.

امیرعلی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

چیکار کنه بنده خدا تواین چند روز.
رو پایان نامه تون مسلط بشید….

Ali
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

چه رشته ای هستین؟

امیر
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  Ali

نانو

امیدوار
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

سلام
چقدر رتبه و ترازمون به هم شبیهه. رتبه من هم ۴ با تراز ۵۶۸۸ شده

امیر
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

رشتتون چیه؟

مهندس
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۱۴ ق٫ظ

طرف که مثلا داوطلب دکتری هست تو این تاپیک هم در مورد مصاحبه احتمالی خودش، سوال خودش رو می‌پرسه که کارش راه بیوفته،بعد شما انتظار داری نماینده‌ای که تو مجلس نشسته درد شمارو چجوری باید بدونه یا بشنوه؟ از کی بشنوه؟

امیرعلی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۰:۲۶ ق٫ظ

خیلی ازبچه ها کلا از زنده بودن ناامید شدن….زنده بودن.
باکلی امید وآرزو میان بعدش هم خیلی راحت با وجود شایستگی رد میشن.

کسی که دارن حقش رو میخورن
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  امیرعلی

از جمله من

امیرعلی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۰:۲۴ ق٫ظ

سلام…الان که همه بچه ها از روند مصاحبه مدام میگن که پارتی بازی میشه،سنجش چرا فکری نمیکنه….مشخصه که سیستم پذیرش دانشجو در مصاحبه مشکل داره…چرا فکری نمیکنین…تاکی باید شاهد حق خوری باشیم….میدونید که مسئله وجود داره…خب آقاجان حلش کنید….

علی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۸ ب٫ظ

بچه ها واسه توصیه نامه الان زود نیس؟ چون شاید ی سری دانشگاه فرم مخصوص داشته باشن

فاطمه. بیوتک
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۴۰ ب٫ظ

پس چرا نتایج دکتری وزارت بهداشت نمیاااد؟!؟!!!

علی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۰۲ ب٫ظ

سلام، امروز سردار تقی مهری در خصوص امکان تمدید مدت سربازی تا ۱ اذر برای مشمولان خبر داده است، سایت phdtest لطفا پیگیری شود. با تشکر

ناشناس
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۸:۰۳ ب٫ظ

سلام.میدونین کی نتایج دکتری وزارت بهداشت میاد؟

ماندانا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

بچه ها من هفته پیش زنگ زدم گفتن دهم، دیروز زدم گفتن هنوز آماده نیست!!! جالبه ظهر نتایج دستیاری رو که یه هفته بعد ما بود کنکورشون منتشر کردن! در عجبم چه خبره؟؟!! والا سال های قبل ۲۵ روزه می دادن امسال حتی وزارت علومم جهادی عمل کرد اینا پسرفت کردن!!!
خدا بخیر کنه …

Ept را هم حذف کنید
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۷:۵۴ ب٫ظ

با سلام از رئیس دانشگاه آزاد خواهشمندیم طی بخشنامه ای مصوب و قانونی آزمون ept را حذف کنند و جلوی مافیای موسسات خصوصی و کلاس های تقویتی زبان را بگیرند. خیلی از دانشجویان دکتری گله مندند که دانشجوی دکتری رفته موسسات برند اول برتر زبان انگلیسی اما با چند میلیون هزینه هنوز نتیجه نگرفته و نمره اش از سی و چهل بالاتر نرفته. لطفا مجازی و غیر حضوری آزمون ای پی تی را از دانشجویان دکتری آزاد بگیرید که پای این موسسات که چیزی عاید دانشجوی دکتری نمی کنند و کارشان سوداگری و فرصت جویی است به این جور جاها باز نشه. چون شعار شان این هستش که هر چه قبولی کمتر درآمد بیشتر. لطفا رییس دانشگاه آزاد شخصا وارد عمل شوید و جلوی این سودجویی از دانشجوی دکتری را بگیرید. که این شعار پای دانشگاه آزا را هم نگیرد.کمر دانشجوی دکتری با این همه شهریه دانشگاه آزاد شکسته کم نیست این هم شهریه تاره بنده خدا بیاد این همه سال تو این موسسات فرصت طلب و سودجو بیاد و بره و کلی شهریه هم بده به اون موسسات که هر دوره تا دو میلیون تومان می گیرن و قبول هم نشه. خدا را خوش نمی یاد. تو کنکور هم در کل مقاطع تا دکتری این سودجویی ها از داوطلب می شه واقعااا جای تاسف است. جناب دکتر طهرانچی لطفا این سه کار و در حق دانشجویان دکتری آزاد اعمال فرمایید. ۱-حذف ept و جایگزین نمودن آن با چند واحد زبان انگلیسی که آنلاین و مجازی تدریس شود و آنلاین… ادامه نظر»

هوشیار
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۰۶ ب٫ظ

بهتر است ازمون زبان قبل از ورود به دکترا برای همه دانشگاهها اجباری گردد تا این موارد پیش نیاید…..اوضاع اسفبار علمی در مقاطع تحصیلات تکمیلی ارشد و دکترا در کشور در چند سال اخیر جای شگفتیست!!!……

....
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۷:۵۱ ب٫ظ

دوستان رشته ی روانشناسی تربیتی با رتبه ۹۰ و تراز ۴۶۵۰ شبانه ی تهران میاره؟

دکی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۹:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  ....

بعیده

Ept را هم حذف کنید
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۷:۴۹ ب٫ظ

با سلام از رئیس دانشگاه آزاد خواهشمندیم طی بخشنامه ای مصوب و قانونی آزمون ept را حذف کنند و جلوی مافیای موسسات خصوصی و کلاس های تقویتی زبان را بگیرند. خیلی از دانشجویاندکوری گله مندند که دانشجوی دکتری رفته موسسات برند اول برتر زبان انگلیسی اما با چند میلیون هزینه هنوز نتیجه نگرفته و نمره اش از سی و چهل بالاتر نرفته. لطفا مجازی و غیر حضوری آزمون ای پی تی را از دانشجویان دکتری آزاد بگیرید که پای این موسسات که چیزی عاید دانشجوی دکتری نمی کنند و کارشان سوداگری و فرصت جویی است به این جور جاها باز نشه. چون شعار شان این هستش که هر چه قبولی کمتر درآمد بیشتر. لطفا رییس دانشگاه آزاد شخصا وارد عمل شوید و جلوی این سودجویی از دانشجوی دکتری را بگیرید. کمر دانشجوی دکتری با این همه شهریه دانشگاه آزاد شکسته کم نیست این هم شهریه تاره بیاد این همه سال تو این موسسات فرصت طلب و سودجو بیاد و بره و کلی شهریه هم بده به اون موسسات که هر دوره تا دو میلیون تومان می گیرن. خدا را خوش نمی یاد. تو کنکور هم در کل مقاطع تا دکتری این سودجویی ها از داوطلب می شه واقعااا جای تاسف است. جناب دکتر طهرانچی لطفا این سه کار و در حق دانشجویان دکتری آزاد اعمال فرمایید. ۱-حذف ept و جایگزین نمودن آن با چند واحد زبان انگلیسی که آنلاین و مجازی تدریس شود و آنلاین آزمون آن مجازی برگزار شود .۲-حذف شهریه ثابت تمدید رساله دکتری در کل دوره دکتری… ادامه نظر»

سام
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۶:۵۲ ب٫ظ

مخالف حذف کنکورم اقای وزیررررررررررعلوم

سام
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۶:۴۸ ب٫ظ

خدا لعنتتون کنه با این مصاحبه دکتری

کسی که دارن حقش رو میخورن
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  سام

الهی آمین

S
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۶:۱۴ ب٫ظ

از کابوس تعویق رسیدیم به این تیتر خبری

شما رو نمیگم ها :)
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۷:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  S

در عجبم چه انگیزه ای دارن داوطلبای سیاهی لشگر کنکور دکتری!
هم درگیر مخالفت با تعویق کنکور ۹۹ میشن
و هم از اونجایی که میدن اهل قبول شدن نیستن، پیشاپیش درگیر مخالفت با عدم برگزاری کنکور ۱۴۰۰

سارا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۵:۴۵ ب٫ظ

الان که کنکور برگزار میشه یه عده میگن تو مصاحبه ها پارتی بازی میشه یا خیلی ها به ناحق رد میشن، اگه قرار به حذف کنکور باشه باز یه عده میگن کنکور برداشته بشه تو مصاحبه ها پارتی بازی میشه!
وقتی همین الانشم “طبق گفته بعضی دوستان” کنکور عملا بی تاثیره و فقط مصاحبه حرف اول رو میزنه پس کنکور حذف بشه بهتره. چرا عمرمون رو پای کنکور هدر بدیم؟
اگر تو مصاحبه ها پارتی بازی میشه علتش اینه ما داوطلبان دکتری اونطور که باید به این مسئله اعتراض سازماندهی شده نکردیم. شاید چون دلیل محکم و قانع کننده نداشتیم که اعتراض ها فقط در حد حرف باقی مونده!
در ضمن اکثر آقازاده ها و از ما بهتران در دانشگاههای اروپا و آمریکا تحصیل میکنن.

حیران
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

مساله اینه که اگر کنکور حذف بشه، روند پذیرش در دانشگاه ها برمیگرده به روال سابق. تا همین چند سال قبل روال اینطور بود که هر دانشگاهی برای خودش یک آزمون ورودی برگزار می کرد. بعد این آزمون تشریحی بود. برای کسانی مثل من که رشته مهندسی خوندیم اینطور امتحانی شبیه کابوس هست. قطعا بچه های فنی تایید میکنن این مساله رو. چون عملا هر استادی در هر دانشگاهی یک تمرکزی روی زمینه خاصی داره و سوالات بسیار مفهومی و سخت خواهد شد و آماده شدن برای ده تا امتحان مختلف در ده تا دانشگاه مختلف واقعا آزار دهنده میشه.
و بعد از این مرحله تازه میرسن به بررسی سوابق تحصیلی و پژوهشی و غیره.
و این رو هم در نظر بگیرید که ما الان یک هزینه اولیه میدیم برای کنکور، و با توجه به رتبه مون برای چند دانشگاه محدود هزینه مصاحبه رو پرداخت میکنیم. اما در صورتیکه امتحان بصورت کالجی برگزار بشه و هر دانشگاه برای خودش باشه، با توجه به اینکه مثلا من نمیدونم نسبت به بقیه رقبام توی این دانشگاه چه وضعیتی دارم، ناچارا و از روی ترس و اضطراب در آزمون تعداد بیشتری از دانشگاه ها شرکت میکنم، که این هم هزینه رو بسیار بالاتر میبره.

کیانمهر
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  حیران

درود بر شما. نتیجه این امر این میشه که هر دانشجویی سوال های استادش رو میدونه و عملا هر استادی فقط دانشجوی خودش رو برمیداره

خودم
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

جای شما خالی مصاحبه رفته بودم دانشگاه خودمون که دو مقطع قبلی هم اونجا خوندهبود و همه اساتید و حتی دانشجوها من رو به عنوان یه دانجوی خیلی خوب میشناختن ولی چون دو نفر از اساتید میخواستن افرادی که پارتی داشتن رو قبول کنن،از من سوالاتی می پرسیدن که هیچوقت در اون زمینه در دانشگاه ما تدریس نشده بود…

خودم
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  خودم

اصلاح میکنم: اونجا خونده بودم و…
…یه دانشجوی خیلی خوب…

هوشیار
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

اقازاده ها همه جا هستن هم ایران هم اروپا و هم امریکا…….

سها
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

اگر هر دانشگاهی برای خودش ازمون برگزار کند هر کدوم منابع و مراجع متفاوتی در نظر میگیرند، ازمون تشریحی به اندازه کافی زمانبر و سخت تر هست نسبت به ازمون ۴ گزینه ای حالا در نظر بگیرید در یک سال بخواهیم منابع بسیار متعدد و متفاوت دانشگاههای مختلف با سلایق و طرز تفکر مختلف رو بخوانیم مگر میشود !! زمان محدود و مطالعه سطحی و بی کیفیت و نتایج غیر قابل پیش بینی خواهد شد. وضعیت بسیار ناامید کننده بخصوص برای داوطلبان علوم پایه و مهندسی خواهد شد.ما اگر در امتحانات ترم سوالی که یک صفحه راه حل داشت جواب اخرمون صحیح نبود استاد نمره نمیداد حالا تصورشم برام سخته اینهمه درس رو برای هر دانشگاه جوری مسلط باشم که بتونم به جوابهای دقیق و سریع که خاص ازمون دکتری هست برسم. از ازمون جامع دادن دانشجویان دکتری هم سختر میشه انهم چندین بار طی فاصله زمانی کوتاه برای دانشگاههای مختلف

صادق
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۵:۴۳ ب٫ظ

امسال رو نمیگن که درسته؟

صابر
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۴۳ ب٫ظ

امکان نداره حذف کنن چون همینجوریشم پارتی بازی تومصاحبه زیاده.خودم جدیداشنیدم که میگن تودانشگاه شهرماوتورشته من که فقط دونفرروزانه برمیدارن یکی از اساتیدبطورحتم قراره که یکی ازدانشجوهای خودشوکه فقط مجازآورده برداره.یعنی عین خیالشونم نیس که دیگران هم زحمت کشیدن.ای خدا پناه بی پناهان باش من دیگه انگیزه ای براخوندن ندارم

پور سعدی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  صابر

مگه می‌شه فقط مجاز شده باشه برش داره؟ حتما باید لااقل تا قبولی برای مصاحبه اون دانشگاه برسه

بهار
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۶:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  پور سعدی

من استادم گفت همه ما به روز جزا و عدالت اعتقاد دادیم سعی میکنیم عادلانه باشه

کیانمهر
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

همه مثل استاد شما نیستند.

بهار
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

بله متاسفانه

هوشیار
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

اگر قرار باشه سیستم ول باشه و همه رو با قیامت سر عقل بیاریم …این یعنی ولنگاری……سیستم باید خودپایداری داشته باشد….

امیرعلی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  صابر

آقا تو رو خدا ی کاری بکنین….آخه چرا اینجوری دانشجو میگیرن….پس چرا کنکور برگزار میشه؟دانشجوی خودشو برمیداره یعنی چی….پس بقیه که کسی رو ندارن و زحمت کشیدن باید چیکار کنن….آخه چرا با آینده جوانهای رعنای این مملکت اینکارو میکنین…..خدا را ناظر بر اعمال خود ببینیم و وجدان کاری و تعهد را سرلوحه کار خود کنیم.

فاطمه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۵:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیرعلی

دل نهادم به صبوری که جز این چاره ندارم…

***
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۳۲ ب٫ظ

من موندم واسه سال بعد بخونیم نخونیم
همین الان من کتابامو اوردم برنامه ریزی کنم.من طرح نصفه نیمه دارم واسه کرونا انجام نشدن اونو انجام بدم درس بخونم چیکار کنم

پدر ژپتو
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  ***

اول کنکور
دوم پژوهش

روباه مکار
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۷:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

اول پژوهش
دوم کنکور

samira
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۵:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ***

تا اینا تصمیم بگیرن، کنکور ۱۴۰۰ برگزار شده

***
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۳:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  ***

دیونمون کردن بخدا

ساسان
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۰۱ ب٫ظ

کنکور حذف شه یعنی دانشگاه دولتی برای آقازاده ها و ژنه خوب ها و ما معمولیا باید با دکتر شدن خداحافظی کنیم.

خودم
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  ساسان

الانم ما معمولیا رو الکی از مصاحبه رد میکنن

هوشیار
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۲:۵۴ ب٫ظ

با توجه به اینکه سهمیه ها رو برداشتن……الان بفکر این هستن تا کنکور را بردارن……تا همچنان ناعدالتی با شدت بالا در سیستم وجود داشته باشد و اقایان حداکثر بهره ناصحیح را ببرند…..

امیررضا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۲:۳۴ ب٫ظ

سلام
الکی میگه…

یحی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۵۹ ب٫ظ

سلام دوستان،
یکی از دوستان که وارده، یه کمپین بزنه تا مخالفتمونو با حذف کنکور اعلام کنیم. بخدا با حذف کنکور بزرگترین ظلم صورت میگیره

علیرضا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۳۳ ب٫ظ

کسی اطلاعاتی یا نظری راجع به دانشگاه مالک اشتر نداره؟

دانشجو
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

سلام دانشگاه مالک اشتر در سال ۲۰۲۰ برای اولین بار در رتبه بندی لایدن حایز رتبه بین المللی شده و در بین دانشگاههای ایران رتبه ۳۰ دارد یعنی در انتهای لیست است ولی رشد کرده چون قبلا اصلا در لیست نبود.

هوشیار
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

علتش نبود تضمین شغلی در دانشگاه های دیگر و تمایل افراد توانمند به سمت این دانشگاه است که متاسفانه بخاطر کیفیت به سمت این دانشگاه نرفتن…..بهبود کیفیت دانشگاه هم بخاطر حضور این افراد است…..این موارد در دانشگاههای دیگر در سالهای اتی بیشتر دیده میشود مثل دانشگاه فرهنگیان که قبلا دانشگاه بسیار ضعیف بوده و بنظر بنده از لحاظ علمی پایین تر از دانشگاه پولی بودن………متاسفانه این وضعیت سرطانی در سیستم اموزشی بدلیل رانت و انحصارطلبی و امتیازدهی های بی منطقانه و مخرب مدیران اموزشیست…….

اکبر
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

مطابق با اطلاعات پایگاه استنادی جهان اسلام(ISC) در میان دانشگاه های صنعتی رتبه هفتم را دارد.
از نظر پژوهشی و تسهیلات جایگاه خوبی در میان دانشگاه ها برخوردار است.

کیانمهر
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

سلام بنده دانشگاه مالک اشتر بودم بفرمایید سوالتون رو

احسان
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۶:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  کیانمهر

شرایط جذیش چیه
امکان استفاده از فرصت تحقیقاتی فراهم میباشد

کیانمهر
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۹:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

این که دانشگاه مالک اشتر تا سال ۲۰۲۰ در لیست نبود. برای این هست که بعضا در ان جا پروژه های سطح بالایی انجام میشه ولی به دلیل برخی شرایط تا چند سال اجازه انتشار نتایج ان ها وجود ندارد. البته این برای همه پروژه ها صدق نمیکنه. نکته دیگر قبلا اساتید مالک اشتر ترجیح میدادند تاaffilation دانشگاه رو جایی غیر از مالک اشتر بزنند مثلا دانشگاه تهران یا خواجه نصیر یا…. بنابراین عملا مقالات دانشگاه به پای اون ها نوشته میشد که البته دو سه سالی هست که این کار دیگه انجام نمیشه. دانشگاه مالک اشتر از نظر امکانات ازمایشگاهی در حوزه مواد مکانیک برق شیمی و… در زمره سه دانشگاه برتر ایران هست. در مورد پذیرش هم یک مصاحبه معمولا مذهبی سیاسی گرفته میشود. دانشگاه مالک اشتر زیر نظر وزارت دفاع هست ولی محیط اون کاملا عادی و مثل سایر دانشگاه ها هست و شبیه دانشگاه امام حسین نظامی نیست. در مورد فرصت مطالعاتی هم دوستان بنده ۱ سال در دانشگاه های سوءد و دانمارک بودند. و دوستان دیگر هم تا قبل از گرونی دلار برای فرصت اعزام میشدند.

مهتاب
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۲۰ ب٫ظ

خدا ریشه این پارتی بازیها رو تو این کشور بکنه….آخه شما از عدالت و انصاف الان تو مصاحبه ها چ اطلاعاتی دارید….ک تازه میخوایید کنکور رو حذف کنید؟؟؟ تمام دلخوشیه ما مردم عادی و سهمیه آزاد همین آزمون کتبی بود…با رتبه تک رقمی چند ساله قبول نمیشیم و شاهد پارتی بازیهای افتضاح دانشگاها مخصوصا تهرانی ها هستیم چ برسه ک دیگه کل اختیارو بدن به دانشگاها…الهی نرسن ک همچین ناحقی رو تصویب کنند…خدایا ریشه ظلم و بی عدالتی رو بکن….

امیرعلی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب

اللهی آمین….مسئولین زیربط باید در روز حساب و قیامت جواب این همه جوان لایق که فقط به خاطر پارتی بازی تو فرایند مصاحبه رد میشن رو بدن…از خدا بترسید.

هوشیار
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  امیرعلی

اینها بروز قیامت و عذاب سنگین با این مدیریت ظالمانه اعتقاد قلبی داشتن که الان اینجا بهشت میشد…….با این جملات هیچ تاثیری در انها ایجاد نشده و بدتر هم میشوند……..چون حس می کنند کسی جلودارشان نیست در این دنیا….و تاخت و تاز می کنند……سکوت در مقابل ظلم، خود حمایت از ظالم است…….

بهار
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۶:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

احسنت

بهار
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۶:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب

آمین …آمین

Ali
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

اینها همه جوسازی میخوان امسال که احتمال میدن کسی شهریه آزاد نده و ظرفیت خالی بمونه با ایجاد ترس نزارن و حقوق اساتید تامین کنن

هوشیار
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  Ali

داشته باشن هم نمیرن جز عده کمی……چون مدرک ارزش پول دادن نداره با این جذب دهها و صدها برابر فراتر از نیاز جامعه…..هدف چیزی جز خالی کردن جیب جوانان و تلف کردن عمرشان نیست……

نیما-شیمی تجزیه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۸ ب٫ظ

آره حتما حذف کنین.نه اینکه دانشگاهها هر چی دلشون میخواست نمیکردن، حالا با حذف آزمون دستشان بازتر هم میشه.و از هر کی خوششون بیاد اونو برمیدارند.عدالت کجایی?چوپانی این گله به گرگان بسپارند.

هانیه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۷:۰۰ ب٫ظ

سلام منم کاملا موافقم حذف کردن بهتر از وقت گذاشتن و انرژی صرف کردنه برای رتبه خوب و دانشگاه تاپ ….آقای نیما درصداتون رو گفتین بهم زمان اعلام کلید اولیه ممکنه بپرسم رتبه شما چند شد؟

سام
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

بقیه کشورها هم کنکور دکتری ندارن، فقط باید جلوی پارتی بازی گرفته بشه

هوشیار
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  سام

ولی دانشگاههای عالی، خوب و متوسط دنیا دهها ایتم کنترلی دارن……که در توان عده کمی از داوطلبان دکتراست…….

الیا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۶ ب٫ظ

حذف دکتری نامعقول و مسخره است و جهت تولید رانت برای آقازاده هاست که با موسسات کنکورشون جیب ملت رو تیغ بزنن…بهترین حالت اینه که کنکور برگزار بشه ولی نسبت آزمون به مصاحبه تغییر کنه مثلا ۶۰ به ۴۰ یا ۷۰ به ۳۰ بشه تا شاهد تبعیض در دانشگاهها نباشیم

پدر ژپتو
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  الیا

دقیقاً، راه حل‌های رادیکال هرگز نتیجه مطلوب نخواهند داشت.

پدر ژپتو
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

نوشته «احتمال» حذف آزمون دکتری تا سال ۱۴۰۰
.
.
.
با اطمینان میگم ظرف چند ماه نمیشه طرح به این گستردگی رو برنامه‌ریزی و اجرا کرد. آزمون دکتری ۱۴۰۰ با قطعیت اسفند سال جاری برگزار میشه. خلاصه اینکه وقت تلف کنی باختی!

امیرعلی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴ ق٫ظ

مصاحبه های امسال رو هم باید فقط ارسال مدارک باشه.
مدارک بی نام باشه و اساتید اونا رو بررسی کنن و نمره رو بدن….اینطوری حداقل پارتی بازی کمتر میشه و حق خیلی ها خورده نمیشه.

پدر ژپتو
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  امیرعلی

یکی از اساتید رشته ما تعریف می‌کرد سر مصاحبه دکتری سال ۹۸ دانشگاه محل خدمتشون، داوطلبی با تسلیم ۱۹ مقاله ISI به ظاهر معتبر هیئت ژوری رو شگفت‌زده کرد. اما وقتی ازش خواستن عنوان یکی از اون مقاله‌ها رو از رو بخونه و ترجمه کنه، از تلفظ صحیح کلمه اول عاجز بود!!!

هوشیار
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

این شاهکارها از مافیای پژوهشی است که کسی با انها مقابله نمی کند….مثلا برخی از شرکتهای دانش بنیان محلی برای این کارهاست تا افرادی مثل اقازاده ها و پولدارها با این مقالات مسخره به دانشگاههای ایران و سراسر دنیا پذیرش شوند تا دنیا از وجودشان بهره مند گردد…..

پدر ژپتو
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  هوشیار

دقیقاً

محمد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۳ ق٫ظ

کنکور در مقطع دکتری کاملا مسخره است و باید حذف شود.
هیج جای دنیا برای دکتری خواندن آزمون نمی دهند. همه جا سوابق پژوهشی و تحصیلی افراد مهم است نه نمره کنکور.

پدر ژپتو
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

لطفاً با اطلاعات ناقص اظهار نظرهای فضایی نفرمایید!!!
تا به حال اسم GPE Test به گوشتون نخورده؟
آزمون LSAT چطور؟
آزمون‌های متمرکز در امر سنجش و پذیرش از ارکان غیر قابل تفکیک نظام آموزشی کشورهای پیشرفته محسوب میشن.
در ضمن، وقتی سوابق «پژوهشی» رو میشه با دو بار تا میدون انقلاب رفتن به تعدد لازم به دست آورد، چرا باید کارنامه معتبر سازمان سنجش رو نادیده بگیریم؟؟

محمد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

اتفاقا شما با این سطح سواد خیلی فضاییت اظهر نظر نکن!!!!
آزمون LSAT برای رشته حقوقه و و رشته حقوق بحثش با همه رشته جداست و رشته حقوق که تو ایران میخونی تو اونجا بکار نمیاد چون قوانین فرق داره.
دوما از ایران با داشتن مقاله isi و نمره خوب آیلتس و توصیه نامه و معدل خوب از دانشگاه آزاد میتونی برای ارشد یا دکتری کانادا پذیرش بگیری (کسی هم نمیگه بیا آزمون بده بعد قبولت میکنیم).
هدف تو دوره دکتری اینه که کار پژوهشی انجام بدی و از پسش بر بیای.
کنکور دکتری کجای توانایی داوطلبان رو مشخص میکنه؟ اینکه درس هارو تو کنکور بالا زدی دلیل این میشه که بتونی کار پژوهشی انجام بدی؟ هیچ ربطی به ندارن.
خیلی کسایی هستن کار تست زنی و خرخونی شون خوبه ولی تو کار پژوهشی افتضاحن. برعکسش هم صادقه.

علی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

به محمد
باهات موافقم. واقعا اگر در ایران سیستمی بود که اساتید در قبال دانشجویی که بر میداشتن پاسخگو بودن خب دیگه تو انتخاباشون تجدید نظر می کردن.

هوشیار
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

پاسخگو بودن راه درست نیست…..سیستم باید طوری چیدمان شود که خود پایداری داشته باشد……

پدر ژپتو
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

سواد فضایی یعنی فرق حقوق ملّی و فراملّی رو ندونی و در مورد آموزش حقوق اظهار نظر کنی!!!!!

اولاً آموزش حقوق محدود به قوانین داخلی نیست و گرایش‌هایی همچون حقوق بین‌الملل خصوصی، حقوق بین‌الملل عمومی، حقوق تجارت بین‌الملل، حقوق بین‌الملل کیفری، حقوق دریاها، حقوق هوا و فضا و حقوق بشر در بُعد فراملی تعریف میشن.

ثانیاً تو کانادا از شما آزمون ورودی نیمه متمرکز نمی‌گیرن، اما سالی حداقل ۱۰۰۰۰ دلار شهریه رو تا سنتِ آخر میگیرن!

ثالثاً هدف از تحصیل در دوره دکتری، ارائه دکترینه.

رابعاً آزمون نیمه متمرکز دکتری تسلط داوطلبین بر مباحث کلی هر رشته رو محک میزنه. حالا چنانچه شما به مباحث کلی رشته خودتون مسلط هستین ۵۰% نمره رو میگیرین و می‌تونین در مصاحبه با ارائه سوابق پژوهشی سرِ ۵۰% بقیه نمره با دیگران رقابت کنین.

خامساً اگر کسی تو کار پژوهشی «افتضاح» باشه، از پسِ نوشتن پایان‌نامه فوق لیسانس برنمیاد که بخواد داوطلب دکتری بشه، از این حیث نگران نباشین.

L.B
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۶:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

درود بر شما “پدر ژپتو”

بالاخره
بعد از مدّت‌ها!
یک نفر چند کلمه حرف حساب زد.

محمد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

*به پدر ژپتو فضا دوست* ۱- رشته حقوق بحثش فرق داره با رشته های دیگه. اینو همون اولم گفتم. اومدی برای من گرایش های رشته حقوق را نامبردی. چه ربطی داره چرا میپیچونی؟ ۲- اومدی گفتی تو کانادا شهریه میگیرن خوب باید هم بگیرن اونجا اکثر دانشگاه های معتبر شهریه پردازه ولی اینجوری نیستش که فاند ندن. اگه ببینن شرایط داوطلب خیلی خوبه فاند هم میدن پس نگو کلا پولیه. ۳- گفتی اگر کسی تو کار پژوهشی «افتضاح» باشه نمیتونه ارشدش رو تموم کنه. این حرفت کاملا غلطه کلی مورد داریم بعد چندین سال بالاخره پایان نامش رو با هزار بدبختی تموم میکنن و میان برای دکتری. ۴ – این جمله ای که گفتی “آزمون نیمه متمرکز دکتری تسلط داوطلبین بر مباحث کلی هر رشته رو محک میزنه ” من بیام مباحث رشته ام رو همه ۱۰۰ بزنم چه تاثیری داره تو کار پژوهشی که میخوام بکنم؟ از کجا معلوم کار پژوهشیم خوبه؟ شما رشتت حقوقه فکر میکنی بقیه رشته ها مثل حقوقه در صورتی که تو رشته های مهندسی درس های کنکور هیچ ربطی به کار پژوهشی که نداره و نمیتونه خوب بودن داوطلب تو کار پژوهشی رو ثابت کنه. برای نمونه یک نفر تو رشته مهندسی کامپیوتر ساختمان داده و طراحی الگوریتم رو عالی بلده. لازمه بگم که درس های کامپیوتر سر سوزنی کاربردی تو دنیای واقعی ندارن. (فکر نکن چون حقوق خوندی همه رشته ها مثل حقوقه ) تو کنکور رتبه خوب هم میشه ولی تو امر پژوهشی ضعیفه. یه مقاله isi هم نداده بیرون. برعکسش هم… ادامه نظر»

L.B
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

به محمد
استدلال‌تون قوی و
جامع‌و مانع نیست.
*
حق با پدر ژپتو است.

پدر ژپتو
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

***به محمد ساکن کره مریخ*** ۱. حقوق با مهندسی کشاورزی فرق میکنه، مهندسی کشاورزی با نانوتکنولوژی فرق میکنه، نانوتکنولوژی با مدیریت صنعتی فرق میکنه، مدیریت صنعتی با فیزیک هسته‌ای فرق میکنه، خلاصه این که همه رشته‌ها با هم فرق میکنن. اینطور نیست که حقوق در یک سیاره باشه و بقیه رشته‌ها هم در یک سیاره دیگه. تو کامنت قبلی برخی دروس اختیاری و تخصصی رشته حقوق در دوره کارشناسی رو نام بردم که اون اشتباهی که تحت عنوان «تفاوت» در ذهن شما ثبت شده رو اصلاح کنم. حقوق فقط در چارچوب قوانین داخلی تعریف نمیشه. ۲. احیاناً میدونین «fund» کمک هزینه تحصیلیه و تمام هزینه‌ها رو پوشش نمیده و با این دلار ۱۸ هزار تومنی، تحصیل در کانادا جز برای داوطلبان متمول ارزون در نمیاد ؟! ۳. اگر کسی تو کار پژوهشی «افتضاح» باشه هم میتونه وارد دوره دکتری بشه درست، اما چه دوره دکتری ؟؟ روزانه صنعتی شریف، شهید بهشتی و دانشگاه تهران یا پردیس خودگردان و غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد ؟؟ ۴. اشتباه شما از اینجاست که نمیدونین دوره دکتری وزارت علوم در ایران در حال حاضر در دو شیوه «آموزشی _ پژوهشی» و «آموزش محور» برگزار میشه. در شیوه آموزشی پژوهشی که در حال حاضر شیوه غالب محسب میشه، همه چیز پژوهش نیست. اساس اجرای فرایند تحصیل و اخذ مدرک دکتری، مبتنی بر آموزش و پژوهشه. نه پژوهش صرف. لذا باید پیش از ورود به دوره دکتری، آمادگی خودتون رو برای دیدن آموزش‌های مربوطه در دوره دکتری، در قالب یک آزمون سراسری و در چارچوب پاسخ دادن… ادامه نظر»

محمد
شهریور ۱۳, ۱۳۹۹ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

تو رشتت زبان روسی هست اینقدر پیگیری و حرص میخوری؟
مسخره نمیکنم ولی رشتت زمین تا آسمون فرق داره. به قول معروف پیاز رو از کی تا حالا جزو میوه ها حساب میکنن.
ما رو باش سه ساعتها داشتیم با کی بحث می کردیم.
وای هر کی ندونه فکر می‌کنه اینیشتن هست اینقدر پیگیره.
در ضمن پژوهش تو رشته شما بی معنیه. هر موقع ارشد مهندسی خوندی و دیدی نحوه پیاده سازی تو نرم های شبیه سازی مثل متلب و … چقدر سخته اون موقع بیا اینجا با من بحث کن.
رشته های علوم انسانی هم قابل مقایسه با مهندسی ها نیستن چه برسه به گروه زبان

اما جواب سوالاتت:
برای تحصیل در خارج ایران هم فول فاند هم میدن. شما خبر نداری.
گفتی برای ایرانی ها تحصیل خارج گرون درمیاد. حالا مگه کسی گفت ملت برن کانادا. کانادا رو مثال زدم برات که برای تحصیل دکتری و ارشد آزمون ورودی نمیخوان. دلار هم الان ۲۴ هست نه ۱۸ تومن.
در ضمن برای گروه زبان هم معیار دیگه ای رو میتونن برای بدون کنکور در نظر بگیرن. یجوری گفتی پس زبان روسی چی میشه انگار که چقدر داوطلب داره این رشته

پدر ژپتو
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

پیاز میوه نیست، اما خاصیتش از خیلى از میوه ها بیشتره.
همین که میگى “تو کار شما پژوهش اصلاً معنى نداره” نشون دهنده درک شما از ماهیت و کاربرد علم زبان شناسیه که به نظرم ادامه بحث رو بى فایده میکنه.
بین فاند، فول فاند و اسکارلشیپ تفاوت وجود داره. خوبه قبل از این که این مفاهیم رو به جاى همدیگه بکار ببریم از معنى شون مطمئن باشیم.
در ضمن براى صاحب دیدگاه بودن نیازى به نبوغ “انشتین” نیست، همین که فرق دلار کانادا و دلار آمریکا رو بدونیم کفایت میکنه!

؟
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۶:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

تلاش و پشتکار و زیاد خوندن مگه بد هس؟! چجور به تحصیلات تکمیلی فک میکنین با این طرز فکر!!!
اما من برعکس شما فک میکنم کسانی ک در کنکور موفق ظاهر میشن و فاقد مقاله و رزومه پژوهشی هستن استعداد لازمه رو دارن ولی پشتکار لازم رو ندارن
خیلی از ما دیدم فردی رو ک پشت کنکور مونده و تلاش مضاعف کرده ولی نتیجش بهبود نیافته
اگه تعریف از خود حساب نمیشد میگفتم ک با چقد وقت گذوشتن چ نتیجه ای گرفتم خخ یا حق

محمد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۷:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  ؟

“کسانی ک در کنکور موفق ظاهر میشن و فاقد مقاله و رزومه پژوهشی هستن استعداد لازمه رو دارن ولی پشتکار لازم رو ندارن”
در پاسخ به این جملتون:
چون این افراد علاقه لازم رو ندارند. کسی که علاقه به پژوهش داره علاقه باعث انگیزه و پشت کار میشه برای انجام کار های پژوهشی.

راه حل برای حذف کنکور:
اجباری شدن مدرک زبان برای مقطع دکتری آن هم فقط تولیمو سنجش یا آیلتس یا تافل
داشتن حداقل یک مقاله isi

؟
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دکتر بودن همه چیزش ک مقاله و کار پژوهشی نیس از مقالات خریدنی ک بگذریم شما خودت یه زبان خوب داشته باشی مقاله نوشتن مسئله نشدی نیس و صرف داشتن زبان خوب کفایت میکنه؛ رشتم مهندسی هس و مقاله پژوهشی هم دارم و خیل عظیمی از مقالات رو خوندم شما خوب بنویس علم آنچنانی داخلشم ک بکار نبری اکسپت میشه
علاقه اگه همراه استعداد و دانش باشه دکتر بدرد بخوری تحویل جامعه داده میشه صرف داشتن علاقه و زبان ک مناسب هر رشته ای نمیتونه باشه
موفقیت داخل کنکور علاوه بر تسلط رو مباحث نیاز هس فرد مستعد هم باشه چون سوالات کنکور نیاز به کنکاش و فسفر سوزوندن داره
به همین شکل پذیرش اگه داخل مصاحبه ها روابط و پارتی بازی صورت نگیره بنظرم نتیجه خیلی مساعدتری نسبت به حذف کنکور حاصل میشه

ایران
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

با شما کاملا موافقم به شرطی که اساتید و دانشگاه ها ملزم به پاسخگویی در قبال انتخابهایشان گردند.

هوشیار
شهریور ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  ایران

این نوع برخورد درست نیست….چون معمولا در سیستم بیمار افراد دنبال چنین نوع عملی هستن…..بهتر است عملکرد سیستم اصلاح گردد….در واقع سیستم باید بگونه ای طراحی گردد که اساتید هم با جذب دانشجوی با کیفیت پایین تر بهمان اندازه متضرر شوند….

علی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

به پدر ژپتو
اطلاعات تخیلی ای داری و اصلا نمیشه روشون حساب کرد. خیلی از دانشگاههای معتبر دنیا آزمون داخلی خودشونو دارن. اینکه شما با پاسخ به چهارتا تست انتظار داشته باشی جذبت کنن، کاملا غیر منطقیه. لطفا بپذیر که دکتری کارشناسی نیست که با آزمون متمرکز بشه بهترین فرد رو انتخاب کرد. برای شرایط فعلی دانشگاههای ایران، بهترین حالت همین نیمه متمرکز هست که از هر لحاظ داوطلب سنجیده بشه و فرصت مصاحبه به دانشجوهای همه دانشگاه ها داده بشه.

پدر ژپتو
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  علی

به علی
دو خط اول کامنتت با دو خط و نیم ادامه کامنتت کاملاً تناقض داره!

هوشیار
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

طرح پیشنهادی جایگزین کنکور دکترا:

– ادغام دانشگاهها و ایجاد دانشگاه بزرگ و جامع (اینکار بسیار مهم است متاسفانه دانشگاههایی مثل شریف امیرکبیر و غیره در حد دانشکده هستند بهتر است ادغام شوند و همچنین دانشگاههای هر استان هم ادغام شوند)
– متغییرسازی درامد اساتید مقطع دکترا جهت ایجاد پویایی آنها
– کاهش شدید ظرفیت دانشگاههای پولی
– تغییر نحوه درامد دانشگاه پولی در مقطع دکترا
– تشکیل کارگروه پایش دائمی بر جذب دانشجو در مقطع دکترا
– اخذ مدرک زبان از طریق آزمون کشوری
– اخذ مدرک gmat از طریق آزمون کشوری
– تایید دانشجو طبق نظر اکثریت اساتید در ان گرایش
– ارزیابی کیفیت مقالات علمی و صحت سنجی ان
– برگزاری ازمون تخصصی داخلی تستی و تشریحی با منابع مشخص در دانشگاه سطح یک با نظارت سنجش
– برگزاری ازمون تخصصی تستی کشوری با منابع مشخص در دانشگاه سطوح مختلف بغیر از سطح یک توسط سنجش
– مصاحبه شفاهی جهت ارزیابی توانایی تخصصی
– جذب دانشجوی دکترا در هر دو ترم در طول سال
– عدم توجه به نمرات و معدل دوره های قبلی بدلیل سیستم اموزشی ناکارامد و نامطمئن در مقاطع قبلی
– اهمیت موضوعی تز ارشد و به روز بودن آن
– انگیره نامه یا هدف داوطلب از ورود به مقطع دکتری
– کم اهمیت درنظر گرفتن محل تحصیل مقطع قبلی و توجه به توان علمی داوطلب

درصورتیکه موارد فوق جایگزین فرایند فعلی جذب دانشجوی دکترای حاضر گردد عادلانه و کاراست…در غیر اینصورت ناعادلانست….

علی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

شما اصلا اطلاعاتتون ناقصه اقای محترم همون دانشگاه هم ازمون میگیره خیلی سختر از ازمون سنجش و تعداد اندکی را دعوت به مصاحبه میکنه نه اینکه هر کی پژوهشش خوب بود میگه بفرما دکتر شو. اول یک ازمون سخت تشریحی میگیره که ۹۰ درصد حتی جواب سوالتو نمیتونن بدهند بعد دعوت میشن . پس اول تحقیق کنبد بحد بحث

سحر
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

باور نکنین

اتفاقا تا دیر نشده باور کنید!
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  سحر

اینقد امثال پدرژپتو و ویکتاریون با اعتماد به نفس کاذب به بچه های phdtest اطمینان الکی دادن که کنکور ۱۴۰۰ برگزار میشه دیگه خبرهای رسمی رو درباره حذف کنکور دکتری باور نمیکنید و این کار دستتون میده!

ویکتاریون
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۰ ق٫ظ

من اطمینان الکی ندادم. احتمال قوی دادم بر برگزاری. هنوزم همین نظر رو دارم. شما خودت دو پهلو بودن خبر رو نگاه کن. گفته آزمون های سال ۱۴۰۰. بعد اگه دکترا مثل هرسالش باشه آزمون ۱۴۰۰ توی ۱۳۹۹ برگزار میشه. یعنی آقای کمیسیون هنوز نمی دونه که کمتر از ۶ ماه مونده به یه امتحانی نباید گمانه زنی (شامل احتمال و ابراز امیدواری) کنه درباره ی اجرای طرحی که جزئیاتش معلوم نیست.
اگر کسی واقعا به حرف امثال من گوش بده، که نمیده؛ حداکثر اینه که وقتی رتبه ش خراب شده از الان یه ساعت کمی رو مطالعه کنه. این مانع ارتقای رزومه ش نیست. توی این مقطع وقت برا هر دوتا کار پیدا میشه. پس چه کاری دست کی دادم؟ اگر به این به اصطلاح اخبار رسمی و حرف شما بره یعنی دست رو دست بذاره و از رقابت احتمالی جا بمونه. فرض کن من مردم آزارم. شما از تبلیغ حذف کنکور چه سودی می بری؟

پدر ژپتو
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۷ ق٫ظ

کنار زدن رُقبای دکتری ۱۴۰۰ رو از همین الان شروع کردی!
احسنت!

هوشیار
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۱۸ ب٫ظ

اگر به جمله “…..حتی مجلس قانونی را در این زمینه تصویب کرد که بر اساس آن حذف کنکور تا پنج سال آینده قطعی شود اما پنج سال گذشت و این اتفاق هم نیفتاد.”….دقت کنید منظور از گذشت پنج سال همین کنکور ۱۴۰۰ هست…..

.
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

سلام .نتایج بهداشت چی شد !!!!!!!!

پدر ژپتو
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  .

۱۷ تا ۲۳ شهریور

امیرعلی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۷ ق٫ظ

امان از دست کسایی که توی حیطه علمی هم حق جوونارو میخورن….این همه پارتی بازی توی مصاحبه ها میشه و حق جوونها خورده میشه…تو رو به خدا جلوی سلیقه گرایی و پارتی بازی رو بگیرین….خدا هست.

بی عداالتی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

به نظر من این کار در شرایط فعلی کاملا ناشدنی هست. اینا اول باید بیان زیرساخت ها رو درست کنند مقاطع بالاتر خودش درست میشه اونوقت.
من مخالف حذف کنکور هستم کنکور تنها کورسوی امید کسانی بود که پارتی و رابطه ندارند اونوقت همین هم بگیرند که دیگه اصلا معلوم نخواهد شد چه کسی و با چه ساز و کاری وارد مقطع های بالاتر میشه.

کلارا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۴ ق٫ظ

معدل کارشناسی ارشدم ۱۸ با پایان نامه عالی اما معدل کارشناسیم ۱۴.۵ هست :(
اگه کنکور حذف شه امثال من دیگه نمیتونن دکتری بخونن

سهیل ۱۴۰۰
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  کلارا

نگران نباشید، این مسئله صرفا مربوط به شرایط آیین نامه استعداد درخشان هست و در صورت حذف کنکور دکتری، یک آیین نامه جدید و فراگیر تدوین میشه

در اون شرایط معدل لیسانستون هم ارزیابی میشه و کمی تاثیر منفی خودش رو خواهد داشت، ولی باعث منع ورود شما به رقابت نخواهد شد

ماندانا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

که اینطور …؟؟!!
مثلا حذف کردین چطور می خواین پذیرش رو انجام بدین؟ باز خواب دیدین؟ اینا می خوان اون ۵۰ درصد کتبی دکتری رو هم که دست خودشون نیست و تو اون مرحله همه اقشار جامعه شانسشون یکیه به نفع خودشون مصادره کنن. حذف آزمون پر رقابتی مثل دکتری یعنی آقایون با آقازاده ها بشینن خونه و زنگ بزنن این دانشگاه و اون دانشگاه امر کنن که صندلی دردونه شونو آماده کنن! ظاهرا پارتی بازی مصاحبه دیگه براشون عادی شده دنبال یه هیجان جدیدن!!!

علی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  ماندانا

دقیقا..همین الان هم خلی ها تو مرحله مصاحبه پارتی بازی میشه اونطوری که دیگه هچی …اصلا یک وضعی میشه …مطمئنا این طرح به نتیجه اصلا نمیرسه و از همین الان شکست خورده است و همه داوطلبان نیز با اون مخالف هستند…

رجب علی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  ماندانا

فک میکنی الان زنگ نمیزنن
و صندلی رزو نمیکنن

ژنتیک
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  ماندانا

دقیقا….

Mahdi
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ماندانا

سلام.
دقیقا همانند دکترا پذیرش شدن جناب ف.

علیرضا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۲۷ ق٫ظ

ان شاالله آزمون دکتری متمرکزبرگزارشه این خیلی بهتره تااینکه دست دانشگاههاباشه

امین
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

خب الان داره متمرکز برگزار میشه دیگه، منتهی
فعلاً اساتید فقط توی مصاحبه می تونن پارتی بازی کنن
اینا میخوان یه کاری کنن که عرصه، برای پارتی بازی اساتید، کاملاً مساعد و مهیّا بشه
هرسال، دریغ از پارسال
این قاعده ای هستش که در همۀ مسائل فرهنگی، سیاسی، ورزشی، اقتصادی و علمی کشور ما حاکمه..

علیرضا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  امین

درسته ولی همین ۵۰درصدهم معمولاکارخودشومیکنه

فاطمه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

متمرکز و نیمه متمرکز دقیقا چه تفاوتهایی دارن؟؟؟ همیشه برام سوال بوده. میشه توضیح بدین.
ممنون

حامد
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  فاطمه

متمرکز یعنی فقط با آزمون
نیمه متمرکز یعنی آزمون + مصاحبه مثل همین دکتری

علیرضا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

ممنون

فاطمه
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

ممنونم

علی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۹:۲۷ ق٫ظ

شب میخوابند صبح پا میشن ..تز جدید میدن..خیلی ها برای آسنده شون برنامه ریزی کردن و دارن درس میخونند..همینطوری که نمیشه ..و ساز و کاری هم براش پیش بینی نشده ..هر طرحی هم میخواهد اجرا بشه حداقل ۲ سال قبلش باید اطلاع رسانی بشه ..

آشنا
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  علی

مشکل دقیقا همینجاست همه فکر می کنند با درس خواندن آیندشون تامین خواهد شد و این طرز تفکر الان رسیده به مقطع دکتری !!! در صورتی که در دهه ی ۷۰ این طرز فکر در مقطع دبیرستان و کنکور سراسری بود به همین علت الان بیکار دکترا بیشتر از بیکار بی سواد است ۱۲۰ هزار نفر phd بیکار داریم بازم همه تلاش می کنند ۵ سال بهترین زمان عمرشون رو صرف دکتر شدن بکنند بعد تازه برسن به نقطه ای که می خوان زندگی شروع کنن کارپیدا کنن و …ولی سن رسیده به دهه ۴۰ و بغیر از درس خواندن و یا در بهترین شرایط درس دادن چیزی از دستشون بر نمیاد

علی
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  آشنا

چه ربطی داره ؟؟؟
مسئله تبعیضه ؟؟
این طوری دکترا هم میشه فقط برای آقا زاده ها ….
تنها کورسوی امید را هم دارن از بین میبرند اینا

ویکتاریون
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۸ ق٫ظ
پاسخ به  آشنا

ایشون گفته” برنامه ریزی برای آینده” نگفته “تامین آینده” یعنی دکترا گرفتن ممکنه جزیی از آینده ش باشه نه همه ش. اتفاقا کسایی که شغل تمام وقت دارن در صورتی که بخوان کنکور بدن ناچارن زودتر درس خوندن رو شروع کنن. یعنی این نیاز به برنامه ریزی بیشتر براشون صدق می کنه.
انتقاد شما به طور کلی وارده ولی اینجا مصداق نداره.

هوشیار
شهریور ۱۲, ۱۳۹۹ ۳:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  آشنا

علت بیکاری مرتبط با مقطع دکترا فقط و فقط و فقط جذب وحشتناک دانشجوی دکترا از سال ۹۲ تا حالا می باشد ولاغیر…..