مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

الزام دانشگاه‌ها به تکمیل تمام ظرفیت پذیرش دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه ها و اعضای هیأت علمی به دنبال جذب دانشجوی با کیفیت دکتری هستند اما وزارت علوم هم به دانشگاه ها اعلام کرده است که باید تمام ظرفیت خود را در پذیرش دانشجوی دکتری تکمیل کنند.

علی خاکی صدیق روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره علت بالا رفتن حد نصاب دانشگاه ها برای دعوت به مصاحبه داوطلبان کنکور دکتری ۹۹، اظهار داشت: پذیرش دانشجوی دکتری امری است که باید بین دانشجو و استاد صورت بگیرد؛ بنابراین باید توافقی بین استاد و دانشجو روی موضوعی که قرار است کار شود، حاصل شود.

وی با بیان اینکه در اصل استاد باید فرد را انتخاب کند، افزود: دانشگاه ها و اعضای هیأت علمی به دنبال جذب دانشجوی با کیفیت دکتری هستند اما وزارت علوم هم به دانشگاه ها اعلام کرده است که باید تمام ظرفیت خود را در پذیرش دانشجوی دکتری تکمیل کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم با ذکر مثالی، گفت: به عنوان مثال اگر رشته ای در دکتری ۱۰ نفر ظرفیت پذیرش دارد،‌ سال های گذشته فقط بخشی از این ظرفیت پر می شد اما امسال باید هر ۱۰ ظرفیت تکمیل شود.

خاکی صدیق با بیان اینکه وزارت علوم در خصوص کاهش پذیرش دانشجو مصوبه ای برای دانشگاه ها نداشت، ادامه داد: دانشگاه ها بر حسب گروه های آموزشی، شرایط دانشکده ها، تعداد اعضای هیأت علمی و دیگر شرایطی که دارند، تراز را به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می کنند؛ بنابراین وزارت علوم برای تعیین تراز دانشگاه ها هیچ اقدامی انجام نمی دهد.

به گزارش ایرنا، تعدادی از داوطلبان کنکور دکتری ۹۹ که به مصاحبه دعوت نشده اند در نامه ای به مسوولان آموزش عالی خواستار تغییر حد نصاب ها برای دعوت به مصاحبه شدند. در نامه یکی از این داوطلبان آمده است: عاجزانه تقاضا داریم به مسأله حدنصاب های مصاحبه دکتری امسال دانشگاه ها خصوصا دانشگاه های تراز اول رسیدگی بفرمایید. در اندک زمان باقی مانده، در حق داوطلبان بی انصافی شده است.

یکی دیگر از داوطلبان نوشته است: من یکی از داوطلبان کنکور دکتری سال ۹۹ هستم و نسبت به تراز اعلام شده دانشگاه های شهر تهران اعتراض دارم. لازم به ذکر است تراز دانشگاه ها نسبت به سال قبل بیش از هزار واحد بالاتر اعلام شد؛ در صورتی که دانشگاه ها باید حداقل سه برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می کردند ولی در بعضی از رشته ها حتی کمتر از ظرفیت دعوت به مصاحبه شده اند.

داوطلبان در حالی این ادعا را مطرح می کنند که سازمان سنجش آموزش کشور به ایرنا اعلام کرد سه برابر و نیم ظرفیت پذیرش دانشگاه ها در مقطع دکتری، دعوت به مصاحبه شده اند. کنکور دکتری ۹۹ نهم مردادماه امسال با رقابت بیش از ۱۷۰ هزار نفر در ۶۰ شهر کشور برگزار شد. بعد از اعلام نتیجه اولیه آزمون دکتری، ۴۲ هزار نفر برای مصاحبه به دانشگاه ها دعوت شدند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

87 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۹:۰۴ ب٫ظ

باسلام وقت بخیر،بنده مصاحبه پردیس خودگردان دانشگاه سمنان درخواست دادم چطور متوجه تاریخ مصاحبه بشم؟؟

امین
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۸:۲۰ ب٫ظ

سلام من قبول و مجاز به انتخاب رشته شـدم ولی به دلیل بیماری کـرونای مادر و خواهرم فراموش کردم انتخاب رشته کنم آیا می توانم انتخاب رشته و یا دعوت به مصاحبه شوم

گلی
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  امین

الان که دیگه مصاحبه ها شروع شده

بهروز
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۱:۵۵ ب٫ظ

سلام لطفاً کسانی که مصاحبه رفتن یا میرن هر روز لطف کنین بگین چطور بوده و چکار کردین .سپاس

مریم
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۱:۵۲ ب٫ظ

به …..
در واقع میخواهم تغییر اولویت باشه ن حذف . سنجشم امروز پرسیدم گفتن جابه جایی نداریم ولی حذف تا قبل اعلام نتایج میتونید انجام بدین

...
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۶:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

اوکی، موفق باشین

مریم
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۱:۳۷ ب٫ظ

امروز درخواست تغییر اولویت و حذف و از سنجش پرسیدن جواب دادن ک تغییر اولویت امکان نداره ولی میتونید تا قبل اعلام نتایج اولویت حذف کنید

علی
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۹:۵۹ ق٫ظ

سلام دوستان
اگر کسی مصاحبه رفته و نحوه مصاحبه را به اشتراک بگداردممنون میشم

مریم
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۸:۲۷ ق٫ظ

به علی مددی
منظورتو درست نفهمیدم. خب کاشانو ک بالاتر زدم اگه بد دادم دیگه چرا انصراف بدم؟؟ خب اگه کاشان بد بشه بعد میره رو شاهد دیگه،

ناشناس
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۰:۳۰ ق٫ظ

امروز من یه مصاحبه شرکت کردم… که نگم براتون.. از کنکور سخت تر… خیلی سوالات کنکوری و سخت پرسیده شد… ده دقیقه بیشتر نشد ولی من هنگ بودم کلا.. اینا چیه.. مثلا تعداد گونه های آب شیرین موجود در ایران و جهان!

سونیا
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۷:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  ناشناس

کجا بود؟ کدوم دانشگاه؟

ناشناس
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  سونیا

گیلان بود

گلی
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۸:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

یا خود خدا
من یکشنبه گیلان دارم

مریم
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲ ب٫ظ

من مصاحبه شاهدو خوب دادم . کاشانو هنوز ندادم. و کاشانو تو کارنامه جلوتر شاهد زدم. حالا نظرتون چیه؟ ایا میشه بعدا ب سنجش درخواست بدی ی اولویت رو برلت حذف کنن؟؟؟

ویکتاریون
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

پارسال و پیرارسال سنجش امکان حذف اولویت رو گذاشت. سال های قبلش هم حداکثر تا یه هفته وقت داشتی زنگ بزنی به دانشگاهی که نمی خواستی و ازش انصراف بدی. امسال هم ممکنه بشه ولی به نظرم خیلی نمیشه روش حساب کرد. چون فرصت کمه، فاصله ی بین اعلام نمره ی دانشگاه ها به سنجش و اعلام نتایج نهایی کم میشه و تا بخوای درخواست بدی نتایج اومده. فقط شاید تا دو سه روز بعد از مصاحبه بتونی با خود دانشگاه تماس بگیری و کنسل کنی.

مریم
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

پس چکار کنم؟!!!!!

ویکتاریون
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۳:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

از الان یه پیام به سنجش بده ببین امسال امکان حذف رو می ذارن یا نه.

علی مددی
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۵:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

یا نرو مصاحبه بدی یا اگه رفتی مصاحبه دیدی خراب کردی تو همون دانشگاه کتباً اعلام انصراف بده نگذار بگذره بخوای بعداً اقدام کنی
خودت میفهمی که تو مصاحبه نسبت به شاهد بهتر بودی یا بدتر

...
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

شما می خوای کدوم اولویتت حذف بشه؟ خب هرکدومو نمیخوای مصاحبشو نرو دیگه

مریم
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۳ ب٫ظ

سلام دوستان
ریاضی کاشان بهتره یا شاهد؟ لطفا نظر بدین. خودمم یاسوج هستم

mori
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

مدرک دکتری اونم رشته ی ریاضی اگر پارتی نداشته باشی برای هیئت علمی اونقدری ارزش نداره که بخاطرش بخوای از یاسوج بلند بشی بیای کاشان یا تهران . همون شهر خودتون یاسوج بخونی خیلی بهتره . تازه در کنار درس کار هم میتونی بکنی .

مریم
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  mori

خودم معلم رسمی هستم. و اتفاقا مصاحبه یاسوجو اصلا نمیرم ی بار رفتم با رزومه عالی …حساب کن رزومه کرمانو قبول نداشتن.

mori
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

خب اگر یاسوج رزومه ی شما رو قبول نداشته صد در صد کاشان و شاهد هم قبول نمیکنند چون سطح کاشان و شاهد از یاسوج بالاتره .

مریم
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  mori

کرمان قطب ریاضی هستا، من مقالات علمی پژوهش خارجی و….‌دارم. کرمان فازی کار میکننند و….گروا یاسوج میگن ما فازیو قبول نداریم. اتفاقا هر دو گروهشون کارامو قبول دارن.

mori
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

اساتید به قطب بودن دانشگاه مقاطع قبلی شما کاری ندارند . اونا به رزومه ی شما نگاه میکنند اگر رزومه ی علمی و مخصوصا پژوهشی شما به سطح اون دانشگاه بخوره قبول و در غیر اینصورت رد میکنند .

بنابراین اگر یاسوج شما رو قبول نکرده پس امیدی به شاهد و کاشان هم نیست چون یاسوج دانشگاه سطح ۳ هست ولی شاهد و کاشان سطح ۲ هستند و به مراتب قبولی سخت تر هست .

مریم
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۳:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  mori

بابا چ ربطی داره، میگم زمینه کارییم با یاسوج یکی نبوده ، …….اتفاقا دانشگاه قبلی و استاد راهنمات خیلی مهمه براشون.

PhD
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

شاهد.

PhD
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

دکتری ریاضی دانشگاه شاهد گزینه خوبی اس. ریاضی و رشته های علوم پایه آینده دارد و چه بهتردر تهران باشد. دانشگاه شاهد هم که گزینشی است اگر قبول شوید در جذب همان دانشگاه در آینده شرکت میکنید چون فارغ التحصیل خودشان در اولویت است.

سبحان
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۰:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام کاشان عالیه

مهناز
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۲ ب٫ظ

باسلام بنده امسال درمشخصات فردیم اشتباه شدوازسوی سازمان این اتفاق افتاد ارشدم رشته مدیریت اموزشی بودکه همون رشته مدیریت اموزشی برادکتری ازمون دادم ولی درمشخصات فردیم مشاوره توانبخشی ثبت کردندمتاسفاترازنمرم روبارشته مشاوره سنجیدندکه همین باعث شدرتبه ام خیلی عقبتربیفته ورشته قبولی نیوردم خیلی داخل قسمت اعتراضات به موقع اهتراض زدم میزخدمت هم کلیه مدارک کامل فرستادم متاسفانه کسی رسیدگی نکردبااینکه امتحانم رونسبت به پارسال خوب دادم ولی پارسال مصاحبه هم رفتم متاسفانه امسال هیچ شدم لطفاپیگیرباشیدبااینکه علاقمندبودم افسرده شدم بخاطربی مسئولیتی دانشگاه وعدم توجه به اعتراض به موقع ومستند

کامی
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهناز

اگر ایراد از طرف سازمان سنجش هست که از طریق سیستم درخواست سازمان سنجش اقدام کنید و اگر از انجا اقدام کرده اید و پاسخ نگرفتید یک درخواست مساعدت به شماره ۰۲۶۳۶۱۸۲۳۶۱ سازمان سنجش فکس کنید و منتظر جواب باشید.
https://request.sanjesh.org/noetrequest/Login/Default.aspx?ReturnUrl=%2fnoetrequest%2fUsers%2fAnswer.aspx

samira
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۴:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهناز

تراز رو با رشته نمیسنجن، تراز نمره کنکور شماست ، اینکه جایی دعوت نشدید بخاطر عملکردتون در کنکور بوده وگرنه رشته تحصیلی که به تراز چیزی اضافه نمیکنه

گلی
مهر ۲, ۱۳۹۹ ۸:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  samira

وقتی رشته اشتباه بخوره یعنی درصدای این خانم که برا رشته xبوده با رشتهyداره مقایسه میشه پس یعنی ترازو درصداش همه اشتباه شده خانم رتبه ۱

کامی
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۶:۵۵ ب٫ظ

آقا من یک سوال دارم!!
کامنتها را که می خونم خیلی افراد مدعی بی ادب را می بینم که درباره هر چیزی نظر می دهند و بقیه را نفی می کنند! واقعا چرا؟!!
آخه شما ها اگر روزی مسئول کشور بشوید که اوضاع را از این هم بدتر می کنید.

بهاره
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۷:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  کامی

این جا به مانند پرده ای ساتر بر آدم هاست هر کس آن واقعیت که است را، رخ می نماید البت در نوشته هایش..

کامی
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  بهاره

درسته. وای از روزی که یک دکتر آینده اینچنینی، مدیر بشه. پدر مردم را در میاره. کاش کمی هم به جنبه های دیگه زندگی مثل اخلاقیات بها بدهیم. عمر مثل باد می گذره و در پیری کوله باری از حق الناس گردنمون می مونه …

مریم
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۶:۲۲ ب٫ظ

سلام

دیاضی کاشان بهتره یا شاهد؟ لطفا نظر بدید

بهاره
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۵:۴۰ ب٫ظ

بچه یک سوال? آیا ممکن است بعد از مصاحبه، آدم چند شهر را پذیرش بگیرد?

...........
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  بهاره

نه اولین جاییکه حدنصاب برسه همونو قبولی اعلام میکنن و دیگه سراغ بقیه انتخابها نمیرن

بهاره
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۶:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ...........

مرسی عزیزم..حالا به نظر شما در روزانه شانس ام بیشتر است یا شبانه

...........
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  بهاره

بستگی به رتبتون داره
هر چقد پایین‌تر شانس روزانه بیشتر

محمد
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۳:۵۵ ب٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/40800
برای برقراری تکمیل ظرفیت دکتری ۹۹ بروید رای بدهید

الی
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱:۳۶ ب٫ظ

هیچ کس اینجا طبق تیتر بالای صفحه نظر نذاشته :)))
امیدوارم امسال طبق همین الزام وزارت علوم، همه ظرفیت ها رو بگیرن
نه مث پارسال که کلی ظرفیت خالی موند

مهگل
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱:۱۰ ب٫ظ

بابا طرف با پول پایان نامه نوشته با پول ای اس ای داده با پول مدرک زبان حتی خریده اینا معیار میشن؟اصلن گزینش دانشگاه هارو قبول ندارم اصلن

مریم
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۶ ب٫ظ

ی همکلاسی داشتم دوره ارشد بدون مقاله الان ترم یازده دکتری است هنوز ی مقاله هم چاپ نکرده ، گیر همینه دفاع ش، ن عزیزم دکترا یعنی پژوهش اگه نابلد اومدی توش ، هیچی نمیشی

باران
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

دیگه هرکیو ببینی مقاله داده بیرون.‌می دونی چرا ما با این همه پژوهشگر و محقق تو کشورمون هنوز جهان سومیم؟ من به شما می گم. چون بیشتر اون مقاله ها به درد جرز دیوار می خوره. طرف الفبای رشتشو نمی دونه میاد می شینه مقاله نویسی می کنه. تو این پیج دیدم کسایی که می گفتن ۱۰ تا مقاله آی اس آی دارم به صدو پنجاه کشور جهان طرح پژوهشی صادر کردم بعد رتبه ام‌ شده شماره موبایل. خوب تو اگر ۱۰ تا مقاله ات به درد می خورد که دو تا تست مربوط به رشته ات رو درست می زدی. البته من منظورم همه ی دوستان نیست. اینارو گفتم که بگم هر مقاله نویسی صلاحیت قبولی رو نداره

مهتاب
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  باران

احسنت…..

گندم
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  باران

احسنت به شما
کاش اساتیدم اینارو میفهمید که با رانت و پول مقاله چاپ کردن نباید امتیاز داشته باشه…..
مقاله یعنی دارم یه چیز جدید به دنیا معرفی میکنم نه چهارتا تحلیلی که قبل من هزار نفر انجام داده کپی کردم و چون سردبیر فلان نشریه دوست استادم دوماهه چاگ شد و رزومم پرو پیمون

علی
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۷:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  گندم

حالا نمیشه چون یکی مقاله نداره بگه مقاله داره چیزی حالیش نیست من خودم پدرم در اومد ی سال و پنج روز تا مقالم چاپ شد…ببینید چقد رنج کشیدم ک روزشم حفظم…بالاخره طرف مصاحبه میشه ک ببینن چقد حالیشه واسه همینه مصاحبه میکنن

شادی
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  باران

دقیقا راست میگی. تازه همون مقاله هم میدم ویراستار به زبان انگلیسی ویرایش کنه.

ناصر
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

اشتباه نکن اتفاقا این نشون طرف داره خودش رسالش رو مینویسه اینایی که زود تموم میکنن اکثرا رساله و مقاله هاشون کار خودشون نیست و مقاله هاشون هم اکثرا پولی چاپ میشه بنده کسی رو میشناسم که ۵۰میلیون داد رسالش رو واسش نوشتن و ۱۰ تومن داد به مجله مقالش رو یک ماهه چاپ کردن!

مریم
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۷ ب٫ظ

اتفاقا میدونید کی عدالت برقرار میشه؟ وقتی این مصاحبه برداشته شه اونایی که دم از مقاله میزنن به خدا این مقاله ها به کاهی نمی‌ارزن یه چیزی میدونم میگم پس بهتر اینه که دانشجو از روی بار علمیش قضاوت بشه بعد که وارد دکترا شد اونوقت یاد میگیره از ون پژوهش های الکی هم انجام میده!!!

باران
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

کاملا موافقم. این مقاله ها اندازه ی ارزنی ارزش ندارن. همش کپی همش تحلیل تکراری. بخدا شاید از ۱۰۰۰ تا مقاله یکیش حرفی برای گفتن داشته باشه

مهتاب
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

موافقم…..

jk
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۴:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

سلام. خب مصاحبه برداشته بشه، مقاله هم الکیه، بعد از روی چی بار علمیش قضاوت بشه؟ مدل؟ کنکور ؟ من خودم مصاحبه ها گذروندم و انواع بی عدالتی دیدم و بالاخره از بین اون همه دانشگاه قبول شدم. اما اینکه هرکی بیاد هر ضعفی داره بگه مقاله الکیه و پولیه هم درست نیست…برای رشته مدیریت تقریبا من ندیدم به مقالات نمره ای بدن؛ حتی دانشگاهی مثل تربیت مدرس ک قبل مصاحبه مقالات جداگونه بررسی می کردند(مدرس از قبل برخی رو بهشون میگفت تعهد بدین برای قبولی!). در واقع تو مصاحبه دست اساتید خیلی متاسفانه بازه و اگر خدنصاب کمتر بهت بدن رتبه ۱ هم باشی قبول نمیشی.باید سیستماتیک بشه بارگذاری و قضاوت و نمره به رزمه پژوهشی و در ثانی وزن مصاحبه ها کمتر بشه تا اعمال سلیقه نکنن

حقوق بین الملل
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۶:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  jk

با شما کاملا موافقم ..من هم زخم این ناعدالتی رو سال ۹۷ بدجور خوردم..انشالله امسال با نامه سازمان سنجش به دانشگاهها مبنی بر حذف حد نصاب مصاحبه و الزام اونها به تکمیل کل ظرفیت این اجحاف کمتر بشه

سونیا
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۷:۰۳ ق٫ظ

شما از کجا مطمئنید حد نصاب حذف میشه؟
توروخدا الکی امیدوار نکن

بهاره
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۳ ب٫ظ

درود دوستان..یک سوال ? آیا در جلسه مصاحبه، پذیرفته شدن یا نشدن را اعلام می کنند و یا …?

سجاد
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  بهاره

خیر

لیلا
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  بهاره

درود
نه عزیزم
تازه بعدمصاحبه از اساتید هم بپرسید میگن ما نمیدونیم سازمان سنجش باید اعلان کنه :)
سال پیش یه ماه طول کشید تا اعلان سنجش

ویکتاریون
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  بهاره

نه اعلام نمی کنن. چون از نظر قانونی اعلام قبولی نهایی با سنجش هست و دانشگاه ها مسئولیت گفتنش رو به عهده نمی گیرن. استاد به دانشجوی خودش ممکنه به طور شخصی خبر بده. ولی جنبه ی رسمی نداره و ضمانت هم نداره.

بهاره
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۵:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

مرسی دوستانم از آگاهی دادن تان…
آه نمی تونم فکر کنم که بازم بنا بر استرس است

آذین
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۹ ب٫ظ

سلام.کی گفته کسانی که دعوت نشدن دانشجوی بی کیفیت دکتری اند!!!!!!! صد برابر بعضی از افرادی که تک رقمی شدن میتونن سابقه کار پژوهشی داشته باشن.چه راحت تفکیک میکنن.به آدم برمیخوره.

مریم
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۹ ق٫ظ

ب نسرین
پرداخت برام انجام نشد

محمد
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

بچه ها لطفا بیایید به تکمیل ظرفیت دکتری ۹۹ در کمپین فارس من رای دهید

علی
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

اوکی

علومی
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

تکمیل ظرفیت فقط برای کسانی هست که مجاز شدن؟

سام
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۳:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

موافقم

........
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۸ ق٫ظ

تو این سایت از خوندن نطرات فقط میشه اینو فهمید که الان کلا داوطلبا دودسته ان
یه عده با رزومه فوق عااااااالی و تسلط و اطلاعات فوق العاده تراز مورد نظر رو نیاوردن و معترضن
یه عده بیسواد شدن رتبه برتر که الفبای رشته رو هم نمیدونن و اصلا نمیدونن مقاله چیه

مهتاب
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  ........

سلام ببخشید با این امتحان سختی که امسال گرفتن به نظر شما بیسوادا رتبه آوردن؟؟؟؟ و اینکه مقاله داشتن جز سواد حساب میاد؟؟؟؟؟ عجب

سجاد
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  ........

سخت تین کار دنیا تفکر و آسانترین کار دنیا قضاوت است. دوست عزیز شما هم جز دسته سومی هستید که بهتره سکوت کنید با این نوع نگرش. ترکیبی از دوحالت مورد اشاره مغفول شده از نظرتون، من رتبه ۲ با رزومه بسیار خوب هستم و امثال بنده و بهتر از بنده هم زیادن.

مهتاب
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  سجاد

داشتن تعدادی مقاله کپی شده ک اکثرا هم چیز جدیدی برای ارائه ندارند ملاک سواد یا حتی قبولی نیست……

میلاد
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب

کاملا با نظر شما موافقم. این همه مقاله با فرض اینکه طرف خودش هم نوشته باشه، پژوهشی است که به جز یکی دو نکته جزئی، تکرار آزمایشی است که قبلا با موفقیت انجام شده است.

jk
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  ........

سلام.حد ترکیب معقول این دو وجود نداره؟ ببیند برخی دوستان استدلال میکنن کسایی ک رتبه خوب اوردن فط چون تستی و ازمون تستی رتبه اوردن ملاک نیست! یا میگین مقاله همش الکی کپی و پولیه!(خب شماها ۲ تا مقاله حون دار خوب بنویس نه ۶ تا) و افراد باسواد داریم که اطلاعات اون رشته بالا و رزمه قوی که رتبه بالا تر میارن و شانس کمی برا دکتری دارن! خب اون داوطلبی ک اطلاعات داره و رزمه پژوهشی اگر نتونه از یک داوطلب ضعیف بقول شما که الفبای اون رشته بلد نیستن(و حتی از رشته دیگه!)، ۴ تا سوال اونم تستی(که پاسخ جلوشه تو گزینه ها) جواب نده، همون بهتر که قبول نشه(چون هم چی حفظیات و روش تستی نیست و تحلیل هم داریم). پس دیگران زیر سوال نبردیم. من رشته خودم مدیریت میگم. دواطلب دکتری هم باید رتبه خوب بیاره هم رزمه و سابقه پژوهشی معقولی داشته باشه. بازم البته اعمال سلیقه و بی عدالتی زیاد هست و خیلی از اساتید چشمشون رو سوابق پژوهشی میبندن

مریم
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۵ ق٫ظ

دوستان من دیروز نتونستم فرم صلاحیت عمومی پر کنم- پرداختش ناموفق میزد – در خواستم دادم جوابی نیومده هنوز- ایا برا شما همچه مشکلی بوده؟

نسرین
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

کجاش مشکل داشت براتون
راحت بود که

مهدی
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۴ ق٫ظ

دوستانی که به بالا بودن حدنصاب ها اعتراض دارند رو درک نمیکنم!!! اینکه به نفع ما هست چون دست دانشگاه برای انتخاب سلیقه ای بسته تر میشه.. این یعنی تاثیر آزمون تستی بیشتر شده… و خبر خوبی برای داوطلبان سال بعد هم هست. خداکنه همیشه اینطوری بمونه

مریم
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

ببخشید با اون ترازهای بالا ک اعلام کردن خیلی از ما ب خاطر چن امتیاز دعوت ب مصاحبه نشدیم با رزومه عالی- حق ما این وسط داره خورده میشه

سجاد
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

با شما هم موافقم خانم مریم واقعا حق دارید

سجاد
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

مواقم باهات مهدی جان

حقوق بین الملل
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۶:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

با اقا مهدی موافقم

jk
مهر ۱, ۱۳۹۹ ۰:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

دوست عزیز، یک تراز داریم برای دعوت به مصاحبه و ی حد نصاب داریم تو مصاحبه ها. فرق دارن. حدنصاب تو مصاحبه ها یعنی اساتید براحتی کسایی ک دعوت ب مصاحبه شدن رو اگر باب میشون نباشه، زیر حدنصاب میدن و براحتی از گردونه رقابت حذف میکنن

مریم
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۲ ق٫ظ

ببخشید خیلی از دانشگاه های شهرستانم ترازشون بالا بوده و ما معترض بودیم چرا فقط اسم تهران بیاد بالا بقیه چی؟

ژنتیک
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

اره….

سیما
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

تو رو خدا از طریق این کانال ب اطلاع دانشگاه ارومیه برسونید تو این شرایط کرونایی ک همه جا قرمزه ماهایی ک جایی واسه موندن تو ارومیه نداریم و باید خوابگاه پیدا کنیم همه دانشگاهها مصاحبه غیر حضوریست این دانشگاه چرا با این شرایط مصاحبه رو حضوری کرده یعنی چی اخه این چه وزارت علومیست عملکرد ضعیف نشون میده بخدا واقعا سر گردان شدیم

Vet
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

مجازی هم گذاشته الان. گفته هر کس خواست بیاد حضوری اگر شرایطش رو نداشت مجازی ازش مصاحبه می گیریم

سیما
شهریور ۳۱, ۱۳۹۹ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  Vet

کجا گذاشته ؟؟