مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

امکان تحصیل همزمان دانشجویان دکتری آزاد در مقاطع کاردانی و کارشناسی

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دانشجویان دوره‌ دکتری دانشگاه آزاد می‌توانند فقط در مقاطع کاردانی یا کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به طور همزمان در رشته دوم ادامه تحصیل دهند.

به گزارش خبرگزاری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی از سال گذشته امکان تحصیل در دو رشته را برای متقاضیان این دانشگاه فراهم کرده است. بر اساس این امکان دانشجویان و پذیرفته‌شدگان دوره‌های کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از این امکان استفاده کند. این افراد می‌توانند در رشته دیگر همان مقطع یا در مقطع پایین‌تر تحصیل کنند.

دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری می‌توانند فقط در مقاطع کاردانی یا کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به طور همزمان در رشته دوم ادامه تحصیل دهند. این دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی، امکان تحصیل همزمان را ندارند.

اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌توانند از امکان تحصیل در این دانشگاه استفاده کنند. متقاضیان می‌توانند در مقطع کارشناسی با رعایت ضوابط تحصیل کنند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

111 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین
اردیبهشت ۴, ۱۴۰۳ ۷:۵۳ ب٫ظ

سلام من ترم شش رساله دکتری دانشگاه ازادم می خوام امسال دکتری تو یه رشته دیگه در سراسری بخونم امکانش هست چه جوری

محسن ن
اردیبهشت ۱۹, ۱۴۰۱ ۶:۵۵ ب٫ظ

سلام، خسته نباشین. من دانشجوی دکتری برق دانشگاه دولتی روزانه هستم، می‌خوام همزمان به عنوان رشته دوم در دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی مهندسی کامپیوتر بخونم. مشکلی نداره؟

نازگل
مهر ۱۶, ۱۴۰۰ ۴:۴۱ ق٫ظ

سلام، خسته نباشین. من دانشجوی دکتری زبان دانشگاه دولتی روزانه هستم، می‌خوام همزمان به عنوان رشته دوم در دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی مهندسی کامپیوتر بخونم. مشکلی نداره؟

لیلی
تیر ۶, ۱۴۰۰ ۶:۵۸ ب٫ظ

سلام دانشجوی دکتری آزاد رشته علوم انسانی میتونه همزمان کاردانی به کارشناسی آزاد رشته های پیراپزشکی را هم تحصیل کنه

بهار
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۰ ۵:۵۷ ب٫ظ

آیا امکان تحصیل همزمان در مقطع کارشناسی مدیریت دانشگاه دولتی و مقطع دکتری برق دانشگاه آزاد وجود داره؟؟؟

مهسا
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۰ ۸:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

سلام
تحصیل همزمان در تحصیلات تکمیلی ممنوعه و در صورتی که متوجه بشن ممکنه تو دردسر بیفتید.

ام
شهریور ۱۵, ۱۴۰۰ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام، ممکنه متوجه بشن؟

بهار
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۰ ۵:۵۰ ب٫ظ

سلام ادمین محترم لطفا جواب بدین
بنده فوق لیسانس مهندسی برق دارم .مهرماه میخوام کارشناسی مدیریت بخونم دانشگاه دولتی آیا من میتونم سال آینده کنکور دکترا برق دانشگاه آزاد شرکت کنم؟؟؟

مهسا
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۰ ۸:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

سلام
تحصیل همزمان در تحصیلات تکمیلی ممنوعه و در صورتی که متوجه بشن ممکنه تو دردسر بیفتید.

Ziba
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۷:۱۱ ب٫ظ

سلام میشه بگین تو دکتری دانشگاه آزاد، فقط یه دانشگاه قبول میشیم یا امکان قبولی تو اولویت بعدیمون هم هست ؟ منظورم اینه که مثلا اگه من رتبه م خوب باشه و انتخاب اولم علوم تحقیقات تهران باشه و بعدی دانشگاه آزاد شهر خودم اگه علوم تحقیقات قبول بشم و بعد نتونم چون شاغلم انتقالی بگیرم میشه دانشگاه شهر خودم برم؟

زینب
دی ۲۴, ۱۳۹۹ ۰:۰۷ ق٫ظ

سلام من دانشجوی دکترای روانشناسی هستم جون لیسانسم غیرمرتبطه میخوام لیسانسمم روانشناسی بگیرم..میشه کارشناسی روانشناسی پیام نور شرکت کنم؟

محمد
بهمن ۶, ۱۳۹۹ ۹:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  زینب

سلام اره میشه، مشکلی نیست

وحید
آذر ۲۶, ۱۳۹۹ ۹:۳۲ ب٫ظ

سلام ببخشید من دانشجوی دکتری پرتو پزشکی دانشگاه علوم تحقیقات هستم و در حال انجام پایان نامه هستم و امسال دکتری فیزیک پزشکی دانشگاه دولتی قبول شدم
آیا امکان این وجود داره که من در هر دو رشته ادامه بدم؟

زلیخا
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۴:۱۰ ب٫ظ

چقدر زمان داریم برای پرداخت

فریبرز
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  زلیخا

سلام دوستان
من شماره دانشجویی جدیدم که ۱۴ رقمی هست اومده اما نمیتونم وارد سایت اموزشیار بشم و شهریه پرداخت کنم که موفق به انتخاب واحد بشم. لطفا کسی هست که در این خصوص اطلاعات داشته باشه؟؟؟؟

arash
آبان ۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

دوستان رشته مدیریت ورزشی دکترا هستم
به نظرتون میرسم کارشناسی ناپیوسته اقتصاد در کنارش بخونم؟
ممنون میشم راهنمایی کنین

زلیخا
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۴:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  arash

شدنی هست اما بسیار دشوار دو مقطع سنگین

زلیخا
آبان ۹, ۱۳۹۹ ۵:۲۲ ب٫ظ

سلام دوستان کسی میدونه در ابتدا برای ثبت نام دقیقا چقدر باید پرداخت بشه؟

MoHaMAD
آبان ۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  زلیخا

رشته های علوم انسانی شهریه ثابت ۷۳۰۰
فنی مهندسی ۱۰ تومن

سمر
آبان ۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۸ ب٫ظ

(((( ادمین محترم لطفا این درخواستو انعکاس بدید )))
کاشکی امکانش رو فراهم کنن امسال کنکور دکتری رو بندازن برای بعد از ایام عید چون تا حالا درگیر مصاحبه ها بودیم باید بتونیم یه مرور کنیم برای کنکور سال ۱۴۰۰

زلیخا
آبان ۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

سلام دوستان بنظرتون بعد از ثبت نام در سامانه آموزشیار باید چجوری شهریه واریز کرد؟ و فعلا چقدر نیاز هست پرداخت بشه ممنون میشم پاسخ بدید.

Maede
آبان ۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  زلیخا

فقط شهریه ثابت احتمالا

زلیخا
آبان ۹, ۱۳۹۹ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  Maede

شهریه ثابت مبلغ چقدر میشه در اخبار گفتند برای ترم اول شهریه پرداخت نکنیم اشکالی در ثبت نام نداره.

شهرام
آبان ۱۲, ۱۳۹۹ ۵:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  زلیخا

سلام فعلا فقط ۷۳۰۰شهریه ثابت برای رشته های علوم انسانی وده تومان رشته ها فنی بقیه شهریه قبل از امتحانات پایان ترم

AM
آبان ۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۹ ق٫ظ

سلام،دوستان لطفا درمورد این وام ها اطلاعاتی دارین بدین
شرایطش چجوریه؟؟

یلدا
آبان ۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  AM

دانشگاه آزاد در مقطع دکتر چند مدل وام داره که هرکدومشون شرایط باز پرداختش با دیگری متفاوته، مثلا یک مدل تقسیم شهریه به دو بخش اول ترم و اخر ترم هست، یک مدل وام شهریه اس که در طول یک ترم باید باز پرداخت بشه، یک مدل وام اسکان و ایاب و ذهاب هست، یک وام هم دارن که امسال دوست من گرفت ۴۰ تومن بود که بعد از فارغ التحصیلی باید پرداخت بشه، توی هیم سایت phdtest و سایت hivaدرمورد وامهای مقطع دکتری دانشگاه آزاد مطلب هست که راهنماییتون میکنن. برای پرداخت شهریه هم دانشگاه ازاد اجازه میده موقع ثبت نام شهریه ثابت رو پرداخت کنید و مابقی رو پایان ترم زمان امتحانات پرداخت کنین بدون اینکه درخواست وامی داده باشید

AM
آبان ۵, ۱۳۹۹ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  یلدا

ممنون یلدا جان

امیر
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۱ ق٫ظ

بچه ها درسته که هزینه دکتری دانشگاه آزاد بالای ۱۰۰ میلیون میشه؟

...
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

بله

امیر
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۲:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  ...

من نمی دونستم ، خوب از کجا بیاریم

یلدا
آبان ۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

میتونید عضو باشگاه پژوهشگران دانشگاه ازاد بشید، هم در پرداخت هزینه ها کمکتون میکنن هم تخفیف شهریه میدن و هم اگر کتاب چاپ کردید تا یک سقفی از کتابها رو از شما نقدا میخرین و همین خودش کمک هزینه اس، حتی هزینه چاپ کتاب رو هم میدن، عضویت در باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه ازاد فرصت خوبی هست به عنوان کمک هزینه تحصیلی.

AM
آبان ۵, ۱۳۹۹ ۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  یلدا

چجوریه شرایط عضویتش؟

زلیخا
آبان ۹, ۱۳۹۹ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  یلدا

سلام خواستم عضو بسم نشد هر قدر وارد سایتشون شدم میشه راهنمایی کنید ممنون میشم.

مجید
آبان ۹, ۱۳۹۹ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  یلدا

سلام
دوست عزیز ،من ۳ ساله عضو باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد هستم و متاسفانه فقط منو عضو عادی کردن.من مقالاتم رو ثبت کردم ولی عضو فعال نشدم.لطفآ راهنماییم کن که چجور میتونم برای شهریه دکتری خودم ازشون کمک بگیرم و چجور خودم عضو فعال کنم؟میگن بودجه ندارن.بنظرتون کدوم واحد دانشگاهی بهتره برای عضویت در باشگاهشون؟

علی
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

امسال با افزایش ۱۵ درصد فکنم ۱۲۰ بشه در علوم انسانی بقیه رشته ها خوب بالاتر

دکتری 400
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

علوم انسانی این سال نزدیک ۱۷۰ هست

یلدا
آبان ۵, ۱۳۹۹ ۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

برای گروه هنر حدودا ترمی ۱۷ تومن هست و ترم پایان نامه بالای ۲۰ تومن، وام میدن ولی اونقدرها نیست که بشه روش حسابی باز کرد

AM
آبان ۵, ۱۳۹۹ ۹:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  یلدا

سلام، شرایط وام جچوریه؟ شما اطلاع دارین اگه وام بدن قسط بندیش بعد از فارغ التحصیلیه؟؟ لطفا در این زمین اطلاع دارین بگین من با توجه به زمینه کاریم امکان ادامه تحصیل دانشگاه دولتی ندارم و یا باید قید دکتری را بزنم یا آزاد بخونم، ولی بیکار هم هستم
شرایط این وام ها چحوریه؟؟

رامین
آبان ۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  AM

اگرشغلی ندارید وهمچنین سرمایه کارسخت میشه چون ترم اول که اصلا وام تعلق نمی گیره واز ترم بعد یک وام صندوق رفاه هست که بعد فارغ التحصیلی بابدبازپرداخت کنید که رقمش فعلا ترمی ۳/۵هست.خب تاقبل از رساله شهریه ها خیلی شایدنباشه مثلاماکه ورودی ۹۷هستیم ترمی حدود۱۰تومن که البته الان بیشتره ولی زمان رساله ترمی بالای ۲۰بایدحساب کنید.یک وام ۴۰تومن وام ملی هم هست ولی درکل همه این وامها باید ضامن معتبرهم داشته باشید مثل کارمند رسمی .خلاصه این وامها تا۵۰درصدمیتونه بهتون کمک کنه ومابقی رو باید بصورت نقدی پرداخت کنید.

AM
آبان ۵, ۱۳۹۹ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  رامین

ممنون از وقتی که گذاشتین، ترم اول را خانوادم پرداخت میکنن اگه قبول شم ولی نمیخوام هزینه زیاد رو دستشون بذارم اگه وامی باشه که باز پرداختش بعد فارغ التحصیلی باشه میشه امیدوار بود و اینکه دنبال کار هم هستم

M
آبان ۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  رامین

چرا ترم اول من پارسال ثبت نام کردم خود دانشگاه ۵ میلیون را وام داد

....
آبان ۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  یلدا

منظورتون از گروه هنر، رشته های پژوهش هنره یا رشته های معماری؟؟؟ ۱۷ تومن برای رشته ای مثل پژوهش هنر که تمام دروسش نظریه بیش از اندازه زیاده!

مرتضی رستمی
آبان ۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

۱۳۰ به بالا

سهیل
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۹:۳۳ ق٫ظ

به جای این کارا نتایجو اعلام کنید خفه شدیم از استرس

به نظرتون امروز ممکنه نتایج بیاد یکشنبه چهارم؟؟؟؟

جواد
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  سهیل

واقعا
از استرس مردیم
اینقدر سایت azmoon.org رو زدم دیوونه شدم

سهیل
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  جواد

من همش میام phd test اینقدر اینجارو رفرش کردم بیچاره phd test الاناست سرورش اتیش بگیره

......
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  سهیل

سلام
امکانش هست نتایج روز تعطیل بیاد؟!
منم از بعد لغو مصاحبه ها منتظر مصاحبه ام …. از بعد مصاحبه هم همش منتظرم….

***
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۷:۰۰ ق٫ظ

درخواست تکمیل ظرفیت دکتری ۹۹ – https://www.farsnews.ir/my/c/40800
خواهشا شمایی که قبول شدید هم رای بدید و کمک کنید.ممنون

سهیل
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۹:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  ***

درخواست ها رفت بالای هزارتا به خبرکزاری بگو بره پیگیری کنه تکمیل ظرفیت بزارن در ضمن دستتم درد نکنه که اینقدر برای تکمیل ظرفیت داری زحمت میکشی

رضا
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ***

موافق

یلدا
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  ***

من رای دادم، امیدوارم موفق باشید

مهدی مهندسی مکانیک
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۴:۲۲ ق٫ظ

سلام دوستانی درست اشاره کردن که دلیل این تصمیم احتمالا به کاهش شدید ورودی کارشناسی دانشگاه آزاد در همه رشته ها مرتبطه کاردانی که دیگه جای خودش رو داره.اگر برای دانشجویان دکترا این دایره مقطع ارشد دو هم شامل می شد فکر می کنم استقبال نسبتا خوبی صورت می گرفت.کما اینکه در سالهای بعد با کاهش بسیار بیشتر ورودی در مقطع ارشد این معضل دانشگاه آزاد بیشتر خودش رو نشون خواهد داد. گرچه من نمیدونم از نظر شهریه چطور محاسبه می کنن .این قبیل دانشجویان چند درصد شهریه رو باید بپردازن.اگر صد درصد شهریه باشه که منطقی نیست.در مورد رشته های از یک گروه مثلا شخصی دکترای مکانیک می خونه بره کارشناسی صنایع بخونه اگر تطبیق و معادل سازی واحدها صورت بگیره و با حذف واحدهای پایه و عمومی فقط با گذروندن واحدهای اصلی و تخصصی هفتاد تا هشتاد واحد بشه کارشناسی گرفت که حدود دو سال و نیم تا سه سال(میانگین ۱۴ واحد در هر ترم با توجه به تحصیل همزمان در دکترا) میشه باز توجیه داره.اینجا باز مسئله ای پیش میاد دانشجوی دکترای مهندسی بعیده دوباره کارشناسی مهندسی حالا هر شاخه دیگه ای بخونه.معمولا به سمت رشته های علوم انسانی گرایش دارن.مدیریت و روانشناسی و در مواردی فقط به صرف علاقه مثلا فلسفه. می خوام بگم چرایی این کار مهمه.چرا باید یک دانشجوی دکترا که فشار درسها رو داره و احتمالا شاغل تمام وقته بره سمت دوره کارشناسی که کمتر از سه روز در هفته کلاس نیست با اون پراکندگی ساعتها و خب الان در دوره مجازی شاید… ادامه نظر»

داوطلب
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۹ ب٫ظ

دوستان یک سوال؛
به نظرتون واحد “علوم و تحقیقات- مرکز بین المللی قشم” بهتره بخونم یا واحد “چالوس” ؟؟؟
پیشاپیش ممنون از راهنمایی تان

Moradi
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۲:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

هر دوتاش خوبه بستگی به مسافت تا محل زندگی شما داره

سهیل
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

علوم تحقیقات بشم بهتره چون توی هر استانی واحد علوم تحقیقاتش از رتبه علمی بسیار بهتری از سایر واحد هاش قرار داره اگه هم چالوس قبول شدی هم علوم قشم بی شک و بدون فکر کردن علوم قشمو برو چون واحد چالوس یه واحد ازاد خالی به حساب میاد ولی علوم قشم از رنکینگ بسیار بهتر و اعتبار مدرک بسیار بهتری برخورداره

یلدا
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

مرکز بینالمللی و اینکه قشم هست قطعا هزینه هاتون سر به فلک میکشه، مسافت و جیبت رو بسنج و با اهدافت تطبیق بده

آتوسا
آبان ۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

باید صبر کنید نتایج بیاد چون در دانشگاه آزاد اولویت مهم هست اگر چالوس قبل از قشم زده باشید یا بالعکس دیگه نوبت به انتخابهای بعدی نمیرسه قشم که واسه رشته من پایین ترین تراز داره شاید دو تا واحد دانشگاهی بعدش قرار بگیره

رها
آبان ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

قطعا چالوس ترازش بالاتر هست و طرفدار های خاص خودش را دارد

سبحان
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۹:۵۲ ب٫ظ

سلام. کسی میتونه به این سوال پاسخ بده
کسی که یه ارشد داره و دوباره امسال ارشد امتحان داده باشه و روزانه یا شبانه قبول بشه، ازمون دکتری سال بعد هم میتونه شرکت کنه و بعد از قبولی از ارشد دوم انصراف بده؟ یا باید در زمان ثبت نام دکتری دانشجو نباشه؟
ممنون از پاسخ شما

مهدی مهندسی مکانیک
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۴:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  سبحان

سلام
مشکلی نداره.همونطور که اغلب داوطلبان دکترا هنگام آزمون دانشجوی ارشد هستن و شرط پذیرش دکترا تاریخ دفاع قبل از مهر سال ورودیه شما هم می تونی دانشجوی ارشد باشی فارغ از اینکه ارشد دومت باشه.البته نمیدونم احتمالا برای سربازی این کار رو میکنی.اگر اینطوری باشه معافیت تحصیلی فقط یکبار برای هر مقطع صادر میشه و شما مشمول میشی و امکان ثبت نام نداری.یک مورد دیگه اگه مشکل سربازی هم نداری تنها در صورتی می تونی ارشد روزانه بخونی دوباره که ارشد قبلیت روزانه نبوده باشه.

....
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۹:۲۳ ب٫ظ

سلام
هیچ اطلاعاتی از نحوه پذیرش دانشگاه آزاد ندارم. گرایش من رو تهران مرکز و تهران شمال و…. داشت

یکی نوشته بود الویت اول پذیرش میشن اونایی که قبول میشن، یعنی اگه کسی قرار باشه قبول بشه، فقط الویت اول رو قبول میشه و بقیه رو رد میشه، این درسته؟

بعد می دونید متقاضی رشته های علوم پایه، مثل فیزیک در دانشگاه آزاد چقدر هست؟ کلا تعداد داوطلب های علوم انسانی بیشتره. درست فهمیدم که متقاضی رشته های مدیریت و روانشناسی و… بیشتر هست یا نه؟

چقدر احتمال داره من فیزیکی قبول بشم؟ هر چی سرچ می کنم در نت، هیچ مصاحبه ای، نظری و… پیدا نمی کنم… من که مو رو از ماست می کشم بیرون بخوام چیزی رو سرچ کنم، هیچ اطلاعاتی پیدا نمی کنم تووی نت. اطلاعاتی دارید راهنماییم کنید؟

هنوز کسانی هستن که مصاحبه اشون انجام نشده باشه و یا روز مصاحبه قطع شده باشه و بخاطر اونها، نتیجه نهایی اعلام نشده باشه؟

منصور
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  ....

سلام
نه اینطور نیست.
اولویت فقط مربوط به میل و نظر شما در ترتیب قبولی است و برای شما از اولین رشته بررسی میشه و از بالای لیست هر کدوم روو که قبول بشید ، اعلام میشه وگرنه میره به اولویت بعدی تون و اون بررسی میشه و همینطور تا انتهای لیست انتخابی شما
البته تنها در رشته محلهایی که مصاحبه شو شرکت کرده باشید

ضمنا رشته فیزیک قبولیش نسبتا راحته.میتونید بسیار امیدوار باشید

برنامه نویس
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۹:۱۸ ب٫ظ

تو این دوره زمونه دکتری دانشگاه های دولتی خوندن هم ارزشی نداره حالا کاردانی و کارشناسی جای خودش رو داره الان در ایران فقط رشته پزشکی و دندانپزشکی ارزش خوندن داره حتی اگه دانشگاه آزاد و پردیس باشه باز هم رشته پزشکی و دندانپزشکی ارزش بسیار بالایی برای خوندن داره

......
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۹:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  برنامه نویس

زمانی که من میخواستم کنکور کارشناسی بدم، همه می گفتن پول تووی رشته های عمران هست…. الان این همه مهندس عمرانی که مشاغل غیرمرتبط دارند…..

همه دارند می رن سمت رشته های پزشکی و دندان پزشکی…. چند درصد احتمال بدید، ربات ها با توجه به بیماری های ویروسی پیشرفت تکنولوژی جایگزین بسیاری از نیروهای انسانی بشه…. با هزینه کمتر و سرعت و کیفیت بهتر….

برنامه نویس
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ......

اونی که شما میگید در رابطه با رشته عمران به خاطر این هستش که این رشته ها زیر نظر وزارت علوم هستند من خودم دانشگاه هایی رو میشناسم که در دورافتاده ترین جاهای این کشور هستند و در مقطع دکترا در رشته های مهندسی دانشجو پذیرش میکنند حالا شما حساب کنید بقیه ماجرا را
من خودن وقتی دفتر چه انتخاب رشته دکترا وزارت علوم و همچنین دفترچه انتخاب رشته برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی رو نگاه میکنم افسوس میکنم که چرا ارزش و اعتبار رشته های مهندسی و انسانی و سایر رشته ها پایین اومده که در دورافتاده ترین دانشگاه ها در مقطع دکترا بدون هیچ حساب و کتابی پذیرش دارند در حالی که در رشته های پزشکی و دندانپزشکی فقط در مراکز استان ها و اون هم با ظرفیت بسیار محدود و زیر نظر وزارت بهداشت پذیرش دارند و ارزش و اعتبار این رشته ها حفظ شده است
در رابطه با ربات و این جور موارد مخصوصا در کشور ایران بهتره کمی واقع بین باشم چون تا اون ربات بیاد من و شما پیر شدیم و حتی اون روز ها رو شاید اصلا نبینیم

......
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  برنامه نویس

شایدم اشتباه می کنم ولی فکر کنم از بس هجوم به سمت رشته های شاخه تجربی زیاد هست، چند وقت دیگه فارغ التحصیل رشته های دیگه کم میشه….

غزل
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۹:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  ......

به چند وقت دیگه نمیکشه. همین الان هم بیشتر شرکت کنندگان کنکور تجربی هستن و رشته‌های دیگه خیلی کمه. کسی هم نتونه اینجا از سراسری و آزاد و بومی و بین‌الملل پزشکی و دندان و دارو قبول بشه، میره یه کشور درپیت و برمیگرده اینجا و میشه یه دکتر.

برنامه نویس
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  غزل

این رو هم بگم مدارک کشورهای درپیت دیگه در ایران ارزشیابی نمیشه و باید از دانشگاهای سطح خوب وزارت علوم و وزارت بهداشت در خارج از کشور فارغ التحصیل بشید تا مدارکتون تایید بشه وگرنه اون مدارک در ایران ارزشی نداره و فقط در همون کشور خارجی بدرد میخوره مخصوصا مدارک رشته های وزارت بهداشت که خوده وزارت بهداشت در این موارد خیلی حساس هستش و مخصوصا برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی
تازه اگه یکی بتونه از دانشگاه های سطح خوب و مورد تایید وزارت بهداشت در رشته های پزشکی و دندانپزشکی پذیرش بگیره با توجه به وضعیت گرانی ارز و بسیاری از موارد افراد معدودی میتونند برند خارج از کشور و ادامه تحصیل بدند

برنامه نویس
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ......

رشته های پزشکی و دندانپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت هستند و وزارت بهداشت روی این جور موارد جساس هستش و ظرفیت ها برای همیشه کم خواهد بود و افزایشی در کار نخواهد بود مثل رشته های وزارت علوم نیست که در یک دانشگاه دور افتاده چندین رشته مهندسی و انسانی و غیره در مقطع دکترا هر سال تاسیس میشه

...
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۹:۰۰ ب٫ظ

مردیم از استرس بزنید دیگه نتایج رو بفهمیم باید دوباره بخونیم یا نه امیدوارم جا نمونیم امسال رو دو ترم تحصیلی عقب میافتیم برای همه ارزوی موفقیت

علی
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۷:۱۲ ب٫ظ

سلام دوستان کسی خبر ندارد نتیجه دکترای آزاد را کی میزنند؟

مسلم
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  علی

رییس سنجش گفتن: حداکثر تا ۵ آبان

الهه
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۶:۵۲ ب٫ظ

صندلی های دانشگاه های دولتی خالی است . آزاد که دیگر جای خود دارد

......
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۶:۳۱ ب٫ظ

امروزم جواب نیومد….

M
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۵:۵۸ ب٫ظ

سلام لطفا اگه کسی میتونه راهنماییم کنه
حقیقتش من امسال شبانه یکی از بهترین دانشگاه ها در رشته خودم پذیرفته شدم. الان به نظرتون درسته با توجه به خستگی و فرصت کم باقی مونده تا اسفند و کنکور مجدد، امسال ثبت نام نکنم و ریسک کنم و دوباره کنکور بدم؟ یا بهتره همین امسال ثبت نام کنم؟ با توجه به اینکه شهریه بالاست و تامینش مشکله.

M
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  M

ممنون میشم جواب بدید

......
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۶:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  M

من بودم می رفتم
نذار فاصله بیفته
از ارشد بیرون می اومدم داغ بودم. دومین ارشدم بود و می دونستم سواد خواندنش رو دارم
اما بخاطر پروسه آزمون استخدامی و… فاصله افتاد الان دارم غصه این رو می خورم که امسال قبول میشم یا باید بخوونم تا اسفند که باز یه چند ماه بعد جواب اولیه استرس بکشم و سبک سنگین کنم پول چند تا مصاحبه رو بدم ….و بعد دلهره بکشم که آیا قبول میشم یا نه …. از خواب و خوراک افتادم از موقع تب مصاحبه
برو دکتری رو بگیر
خوش بحالت

M
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۷:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ......

ممنونم از راهنماییتون

M
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۷:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ......

موفق باشید

....
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  M

همچنین

سبحان
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۹:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  ......

سلام. شما دوتا ارشد خوندید؟ از این کار راضی بودید اخه منم همچین برنامه ای دارم یه ارشد دارم و دوباره امسال ازمون ارشد دادم

......
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  سبحان

من اولین ارشدم رو سنم کم بود و شاید کنجکاوی باعث شد که انتخابش کنم. یک سمینار شرکت کردم و حدود ۱۶ واحدشم با عشق خووندم. دوستش داشتم اما به آخرای ارشدم که رسیده بودم ته دلم پیش رشته اصلیم بود انگار ناقص شده بودم و راه جلوم بسته شده بود. دو سال درس دادم تا موقعیت دوباره خواندن برام فراهم شد. کلا توو حوزه مرتبط با رشته ام هر دو ارشد رو گرفتم ولی ارشد دومم به روحیاتم نزدیکتر بود و به خاطر جنسیتم از فیلدها و حوزه‌های برداشت و…. محروم نمیشدم‌. بخاطر همین الان خوشحالم دو تا ارشد دارم. تنها ناراحتیم این هست که نمی دونم چرا اینقدر پذیرش دکتری برام پیچیده شده. شاید از بس دوست دارم بخوونم استرسم جلوی قبول شدنم رو می گیره ….. نمی دونم.
گاهی خیلی ها چند تا ارشد از شاخه های متفاوت علمی می گیرن ولی برای من همش توو حوزه فیزیک بود….. پشیمون نیستم… ناراحتم که دکتری قبول نشدم و زمان رو دارم از دست میدم اگر الان دانشجوی دکتری بودم می گفتم از زندگیم به لحاظ علمی لذت بردم

اسی
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۸:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  M

سلام . همین الان ثبت نام کنید . فرقی با سال بعد نمیکنه تازه شهریه سال بعد بیشتر میشه . درنگ نکنید

متقاضی دکتری
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  M

منم شرایطم دقیقا همینه ولی کفه ترازوم سمت ثبت نام برای شبانه سنگینتره.اونم فقط به خاطر اسم اون دانشگاه

M
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۷:۵۱ ب٫ظ

ان شاالله بهترین شرایط پیش میاد برای همه

علی
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۷:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  M

بنظرمن حتما ثبت نام کنید فرصت را از دست ندهید. کسی چه میدونه سال آینده چه اتفاقی قرار هست بیوفتد

M
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۷:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  علی

درسته ممنون

مصطفی
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  M

به ریسکش نمی ارزه یک سال عمر ادمیست

غزل
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۹:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  M

ایران هر کاری رو هر چقدر هم اشتباه زودتر انجام بدی، باز نسبت به سال بعد برنده‌ای. شک نکن

یلدا
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  M

ریسکه اگر بزارین برا سال بعد، چون ممکنه همین شبانه رو هم قبول نشی، دیدین که امسال برای کنکور چقدر اذیت شدیم ، چقدر بی برنامه بودن همه چیز، بنظرم شبانه رو برید چون کنکور سال بعد اصلا معلوم نیست با چه شرایطی برگزار میشه، با توجه به اینکه وزیر علوم گفتن ظرفیتها رو بخاطر تعداد زیاد دانشجوهای دکتری میخوان پایین بیارن

سپیده
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۴:۰۶ ب٫ظ

چرا نتایج دکتری آزاد پس اعلام نمیشه؟

Nabעze
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۴:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

گفتن که ۵ آبان اعلام میشه

رضا
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۴:۰۶ ب٫ظ

کدوم نخبه این تصمیم بزرگ گرفته. دانشجوی دکترا همزمان کاردانی یا کارشناسی بخونه که چی بشه؟ شان دانشجوی دکترای این هست که بیاد با کاردانی کارشناسی سر کلاس بشینه؟ بجای این مثلا امتیاز بیهوده از دانشجویان و فارغ التحصیلان دکترا که سرمایه های انسانی کشور هستند در تدریس و سازمانهای دولتی و خصوصی بهینه استفاده کنند. واقعا با این اطلاعیه افسوس میخورم چی بر سر این مملکت اومده

مسعود
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۴:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

دکتری خوندن دلیلی بر برتر بودن نسبت به مقاطع قبلی محسوب نمیشه….

رضا
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

حتما دکترا بر مقاطع پایین تر برتری داره.معنی مدارج علمی چیه عزیز من؟ کسی که مقطع دکترا درس خونده هزینه مادی و معنوی بخصوص وقت که بزرگترین سرمایه انسانیه را صرف کرده. زمانهایی که سایرین در تفریح و خوشگذرانی، مسافرت، تماشای فیلم یا مسابقه تیم مورد علاقشون و یا هر کاری که دلشون میخواسته انجام میدادن اون در حال درس خوندن و استرس امتحان پایان نامه تحقیق مقاله و غیره گذرانده. متاسفانه مسولین از هیچکدوم یک از سرمایه و منابع کشورمون چه منابع طبیعی و معدنی خدادادی و چه همین سرمایه های انسانی درست استفاده نکردن.

مسعود
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۷:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

خوب نمیخوندی مگه مجبورت کرده بودن که الان طلبکاری….هر خونه ای الان یه دکتر بیکار هست. همشونم انتظار دارن هیئت علمی بشن.

اسی
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

اینها هرگز مربوط به شان نمیشه . تحصیلات بالا و پایین شان کسی رو بالا و پایین نمیکنه . عزیزم

Sarina
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۵:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

دلیل اصرارتون به پایین آوردن شأن دکتری رو نمیدونم آقای مسعود، آقای رضا کاملا درست میگن. در شأن آکادمیک دانشجوی دکتری نیست که با دانشجوی نو ورود در یک کلاس درس بخونه. پیشنهادات ایشون هم کاملا قابل تأمله. بجای اینکه دکتری رو کم اهمیت جلوه بدین سعی کنید سطحتون رو بالا ببرید.

اسی
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۸:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  Sarina

دکتری کم اهیت نیست . اینکه دانشجوی دکتری سر کلاس کارشناسی بشینه هرگز شان دکتری پایین نمیاد . کسب دانش در هر حال قابل احترامه . و این مورد پایین اومدن و کم اهمیت دکتری نیست عزیزم

سپیده
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۴:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

تا دو ترم بعدی کلاسها مجازی اند

سپیده
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۴:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

من از اول با نام خودم در سامانه بودم ممنون میشم نام مبارکت رو که هم نام من هستی و بسیار هم زیباست نام مون؛ با قدری تغییر وارد کنی جانا. سپاسگزارم ازت
موفق باشی

طغرل
آبان ۵, ۱۳۹۹ ۴:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سپیده

حالا شما که خوبه اسمتون شبیه هم هست من برای اولین بار داوطلب دکتری رو انتخاب کردم، کلی داوطلب دکتری اومد با این نام نظر داد. البته که همه هم داوطلب دکتری بودند. لذا بنده اسمم رو تغییر دادم. حالا نام طغرل رو انتخاب کردم. امیدوارم طغرل از برره نخواد دکترا بخونه.

MPLS
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۶:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

سر کلاس نشستن با دانشجوی کاردانی و کارشناسی که خیلی خوبه . ما تو دوره ی آموزشی دندونپزشک داشتیم بنده خدا یک روز در میون دستشویی میشست با وایتکس و جوهر نمک :)

مدیریت اموزشی
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۶:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

من یکی خیلی خوشحال شدم برای این تصمیم چون هم ازمون دکترا دادم و هم از پارسال دارم لیسانس دوباره مربوط به کارمو میخونم و همیشه نگران بودم نکنه مشکلی پیش بیاد و ایراد بگیرن.

ناشناس
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۸:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

اینکه دانشجوی دکتری در کارشناسی تحصیل کنه ربطی به شان نداره و اشکالی هم نداره ولی مورد دوم رو قبول دارم بهتره که اجازه تدریس بدند

یلدا
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۱:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

بیشتر بدرد اون کسانی میخوره که دکتری تغییر گرایش دادن و در دروس تخصصی مقاطع پایین تر شناخت کمی دارن با این حال تصور میکنم روش غلطی هست چون دانشجوی دکتری باید تمام وقتش رو بزاره روی پژوهش در مقطع دکتری نه اینکه بشینه تحقیق ترم ۱ کاردانی رو ببنده خخخخ از سیاست های من درآوردی که نه پول درآوردی دانشگاه آزاده

مسعود
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۴:۰۵ ب٫ظ

تحصیل در دکتری دانشگاه دولتی و ارشد دانشگاه آزاد همزمان امکان پذیره؟

سپیده
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۴:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

خیر

ا
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۲:۴۶ ب٫ظ

دانشجویان دکتری دولتی هم میتونند در کارشناسی درس بخونند ؟

زیبا
آبان ۳, ۱۳۹۹ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  ا

نه این امکان فقط برای دانشگاه ازاده

یلدا
آبان ۴, ۱۳۹۹ ۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا

دانشگاه آزاد همیشه متفاوت و خاص رفتار کرده، عاشقشم