پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

احتمال بازگرداندن حدنصاب مصاحبه به آزمون دکتری ۱۴۰۰

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: تعیین حد نصاب مرحله دوم در پذیرش دانشجویان دکتری تخصصی به میزان زیادی دانشگاه‌ها را راضی خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور تصریح کرد: آخرین دستور کار جلسه ۱۳۷ شورای راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، بحث پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی PHD در دانشگاه‌هاست. دانشگاه‌های برتر مرتب این انتقاد را مطرح می‌کنند و این اشکال را به نحوه پذیرش دانشجویان دکتری وارد می‌کنند. این دانشگاه‌ها معتقدند دانشجویان دکتری که از راه کنکور به دانشگاه‌ها وارد می‌شوند صلاحیت‌های لازم را ندارند.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور توضیح داد: دو راه حل در این جلسه برای حل این مشکل پیشنهاد شد. یک راه حل کوتاه مدت این است که تا زمان انتشار دفترچه‌های کنکور دکتری سازمان سنجش تا یک ماه دیگر برای سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است. این راه حل کوتاه مدت به دلیل اصرار مسئولان وزارت علوم است. این راه حل اجازه به دانشگاه‌ها برای تعیین حد نصاب مرحله دوم آموزش در پذیرش دانشجویان دکتری تخصصی است. مطمئنیم که این موضوع به میزان زیادی دانشگاه‌ها را راضی خواهد کرد و باعث جذب دانشجویان با کیفیت بالا خواهد شد.

کبگانیان ادامه داد: این امر در جلسه امروز تصویب شد و به زودی به سازمان سنجش و وزارت علوم ابلاغ می‌شود تا این ارگان‌ها مشکل حقوقی در این باره نداشته باشند. وزارت علوم ظرف مدت کوتاهی حداکثر یک ماه طرح جامع ساماندهی کنکور تحصیلات تکمیلی مخصوصا برای دوره دکتری را باید به ستاد نقشه جامع علمی کشور تحویل دهد تا راه حلی جامع در این زمینه عملیاتی شود.

دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور افزود: راه حل بلند مدت نیز این است که کل مسیر و روش جذب دانشجویان دکتری کاملا ساماندهی شود که امری واجب و ضروری و مورد انتقاد دانشگاه‌های برند کشور است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

172 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
...
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۳:۵۰ ب٫ظ

برای خیلی از قبول شدگان به اشتباه سهمیه۲۵٪اعمال شده بطوریکه خودشونم از این اشتباه سنجش شگفت زده والبته بهرمند شدند و صداش هم درنیاوردند…خلیها..پیگیری این چی میشه
کاش کمپین بزدریم برای ارجاع پروکده به سازمان بازرسی کشور یا دیوان عدالت ادرای …چون اگه ورود کنند رایشون رد خور نداره

ویکتاریون
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۴:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  ...

اشتباهی درکار نبوده. به علت نبود داوطلب یا عدم کسب نمره ی کافی از طرف داوطلب سهمیه بوده که نوبت به داوطلب آزاد رسیده. این امکان توی دفترچه قید شده و بارها هم اینجا اشاره شد بهش. آدم نباید موفقیت خودش رو در زیر سوال بردن دیگران جست و جو کنه.

خسته از زندگی
آبان ۱۴, ۱۳۹۹ ۰:۲۰ ق٫ظ

امسال که حد نصاب رو برداشتن . من انتخاب اولم قبول شدم و برای ثبت نام به پژوهشگاه مراجعه کردم . اما اساتید در کمال پررویی و وقاحت تهدید کردند برو انصراف بده . اگه انصراف هم ندی ما بعدا بهت نمره نمیدیم و اخراج میشی.

متقاضی دکتری
آبان ۱۴, ۱۳۹۹ ۷:۲۱ ب٫ظ

چرا واقعا؟؟؟

مرتضی
آبان ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۲۶ ب٫ظ

سلام دوستان
با این تفاسیر که شما میفرمایین اصلا رعبتی به شرکت در آزمون نیست. یادم افتاد که شاگرد اول بودم و امتحان کتبی رو عالی دادم. ۱۵ سال پیش. اما اساتید از لج استاد راهنمای ارشدم زدن مصاحبمو ترکوندن. دیگه شرکت نکردم.
الان چیزی حدود ۱۲ تا ISI و بیست تا کنفرانس دارم. حیف که امکان خارج رفتن ندارم. به نظرتون استرس شرکت در آزمون و مصاحبه را بجان بخرم یا نه؟؟؟

نورا
آبان ۱۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

منم رای دادم.پارسال انقد منتظربودم که تکمیل ظرفیت اجرابشه ولی نشد.خداروشکر امسال قبول شدم ولی باز رای دادم.خدا بهمه رحم کنه

فاطی
آبان ۱۱, ۱۳۹۹ ۶:۲۸ ب٫ظ

اون دوستانی که با تمام قدرت واسه تعویق کنکور تلاش میکردن اگه اینجام همونطوری تلاش میکردن الان تکمیل ظرفیت برگزار شده بود
دیگه تا رییس جمهور و قوه قصاییه و…. نامه نوشتن

سها
آبان ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  فاطی

خداییش اونا کی بودن؟!! من اینقدر مشغول درس خوندن بودم که پیگیری نمیکردم ولی روزی که قطعی تعویق میخورد میدیدم وای خدای من ببین چه کارایی کردن که بندازن عقب، مات مونده بودم از کاراشون !!!

ساراااا
آبان ۱۱, ۱۳۹۹ ۲:۳۸ ق٫ظ

دانشگاه های برتر؟
از چه نظر برترند؟ تعداد مقاله؟ تولیدعلم؟ باشه قبول
ولی دوستان اگر دانشگاهی الکی سر هر چیزی مثلا فونت اسلاید، یا اشتباهات محاسباتی در تکالیف، زمان ارائه کلاسی از دانشجو نمره کم کنه تا بگه نمره گرفتن تو این دانشگاه سخته، اون نشان برتریت نیست.
پس به رتبه بندی ها و برند ها توجه نکنید.
من در یکی از این برتر ها درس خوندم ادعا دارند فقط.

سیما
آبان ۱۱, ۱۳۹۹ ۰:۳۶ ق٫ظ

بهتره همه دانشگاهها ک ادعای برند بودن میکنند ب گوش باشند بیخود دانشجویی ک رتبه اش دو یا سه رقمی هست رو دعوت ب مصاحبه نکنید دعوت نکنید بابا دعوت نکنید اون ۱۰۰ تومان از هر دانشجو پولدارتون نمیکنه الکی کسی رو امیدوار نکنید وقتی میدونید مصاحبه تون و رتبه ۱،۲،۳ رو بر میدارین پس حداقل از ملت خجالت بکشین رتبه های دو رقمی و سه رقمی دعوت ب مصاحبه نکنین بخدا گناهه تو حق ملت ظلم میکنین و دانشجو رو امیدوار

امید
آبان ۱۱, ۱۳۹۹ ۱:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  سیما

انشاله خدا وجدان همه رو بیدار کنه

زهرا
آبان ۱۱, ۱۳۹۹ ۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  سیما

موافقم. از عمد ترلز رو پایین اعلام میکنن تا تعداد بیشتری پول بریزن و بعدم تک رقمی یا دانشجوی خودشون رو برمیدارن.

گلی
آبان ۱۱, ۱۳۹۹ ۰:۲۷ ق٫ظ

با سلام
دوستان من با پیگیری از اساتید چن دانشگاه متوجه شدم ظرفیت خالی دارند ولی متاسفانه وزارت اجازه تکمیل ظرفیتو بهشون نمیده. ظرفیت های با سهمیه ۲۵ درصد و هم سنجش سرخود با داوطلبین ازاد پر کرده ک غیره قانونیه و سهمیه مازاد برا خانواده های ایثارگر بوده. طبیعتا در صورت عدم وجود داوطلب …..باید خالی میموند.

...
آبان ۱۱, ۱۳۹۹ ۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  گلی

کمپین برای همین مواقعه. لااقل میگیم تلاش کردیگ نشد

گلی
آبان ۱۱, ۱۳۹۹ ۷:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  ...

ما ک رای دادیم و تو گروهها هم فرستادیمیش

مکانیک
آبان ۱۱, ۱۳۹۹ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  گلی

نه خیر گلی خانم. کار سنجش کاملا هم قانونیه.
ظرفیت سهمیه ۲۵ درصد در صورت خالی ماندن ابتدا به سهمیه ۵ درصد و باز هم در صورت خالی ماندن به سهمیه آزاد می رسد. این قانونی هست که توی دفترچه به صراحت بهش اشاره شده و سنجش هم کاملا قانونی تمام ظرفیت ها رو پر کرده.

رامین
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

با سلام این کار به ضرر تمامی داوطلبان می باشد از آنجا که تومصاحبه سلیقه ای رفتار می کنند حق داوطلب تضییع می گردد

مرتضی رستمی
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۸:۵۸ ب٫ظ

هیچ خبری از تکمیل ظرفیت نیست؟

سمانه
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۷:۵۶ ب٫ظ

من سال ۹۸ مصاحبه چند تا دانشگاه رفتم و دانشگاه اصفهان و دانشگاه تبریز حدنصاب گذاشته بودند و من که رتبه بهتر و رزومه بهتری داشتم قبول نشدم و دو برادر دوقلو بودند که دوسال بود میومدند مصاحبه. دانشگاه اصفهان سال ۹۷ یکی از دوقلوها رو برداشت که رتبه خیلی خوبی هم نداشت و سال ۹۸ هم دیگری رو. که رتبه خیلی خوبی هم نداشت. منم خدارو شکر پارسال قبول شدم. ولی توی این حدنصاب دانشگاه حق کشی زیاد هست و سلیقه اساتید.

سها
آبان ۱۲, ۱۳۹۹ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سمانه

چه ظلمی کردن دوقلوهایی که اینهمه سال با هم پیش اومدن تو یه رشته تو یه مقطع رو از هم جدا کردن، خوب جفتشون رو با هم برمیداشتن خخخخ

محمدی
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۷:۱۰ ب٫ظ

دوستان مصاحبه دکتری امسال مسخره بود ما دو مقاله پژوهشی داشتیم نمره ای لحاظ نکردند کسی هست که بگوید چند حتی ساعت مصاحبه رو هم به من نگفتند چرا اینا حق کشی میکنند با این مقاله ها نمره ۶ به من دادند با اینکارها کجا رو میخواهند بگیرند.

م .الف
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۶:۴۹ ب٫ظ

رتبه های بالاتر از من بخاطر اینکه مصاحبه کننده از اساتید خودشون بوده قبول شدن ولی من که یک سال برای کنکور دکتری زحمت کشیدم رد شدم ،با ۲۰ دقیقه سنجش سطحی که هی قطع ووصل میشد چه شناختی به دست آوردن؟
کل نتیجه دکتری امسال، مصاحبه بود ، میگن ۳۰درصد نظر مصاحبه کننده است ،اما درواقعیت دیدیم که همین ۳۰درصد تعیین کننده بود چون کسی که این درصد را نیمیگیره کل مرحله اولو از دست میده ،!!!!چطوری با حق دیگران احساس موفقیت میکنن؟؟؟؟متاسفم برای این همه بی قانونی

محمد
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۳:۱۲ ب٫ظ

لطفا لطفا برا ماها که یکسال تلاش کردیم و در کنکور دکتری قبول شدیم اما با سوالاتی که اصلا مختص مصاحبه نبود رد شدیم لطف بفرماید تکمیل ظرفیت را اعلام کنین

پدر ژپتو
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۴:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

هم خودم هم برادرم به کمپین رای دادیم محمد جان اما کافی نیست، تعداد آرا کمه. اگر واقعاً خواهان تکمیل ظرفیت هستین از طریق نماینده یا نمایندگان حوزه انتخابیه‌تون و کمیسیون آموزش مجلس پیگیر باشین، از اون طرف به خبرگزاری‌ها تماس بگیرین تا موضوع رسانه‌ای بشه، اونوقت مسئولین جواب میدن.

سینا
آبان ۱۱, ۱۳۹۹ ۶:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

سلام چطوری میشه به کمپین تکمیل ظرفیت رأی داد ؟؟؟

هانیه
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۷:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

من با اینکه قبول شدم ولی رای دادم
انشالله برگزار میشه
خدا بزرگه

ساناز
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۳:۰۳ ب٫ظ

تو رو خدا پی اچ دی تست پیگیر تکمیل ظرفیت از مسئولین باشید

زهرا
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/40800
برای اجرایی شدن تکمیل ظرفیت دکتری ۹۹ باید این کمپین ۵۰۰۰ رای بهش داده بشه

ش
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

ما خانوادگی رای دادیم.ناامید شدم دیگهازطرفی میگن ظرفیتای امسال کامل پره ولی یه جا گفته بودن قراربوده۱۴هزارنفر بگیرن ولی۱۲هزارنفرگرفتن

سینا
آبان ۱۱, ۱۳۹۹ ۶:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  ش

ظرفیتها پر نشده , من آمار دانشگاههای ارومیه و تبریز رو دارم . لینک رو در گروههای علمی کشور منتشر کنین

خسته
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۵ ق٫ظ

بعد این همه سختی تو رشته مهندسی دارم به این فک میکنم دوباره کنکور سراسری بدم بخونم برا رشته ای که حداقل تو ایران بش یکم بها میدن .با این شرایط و ناحقی که اینا دارن تلاش برا دکتری بیهودس.

سام
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۳:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  خسته

باید بریم از اول کنکور سراسری تجربی بدیم پرستاری پزشکی اتاق عمل چیزی قبول شیم وارد کادر درمان شیم اینحوری وزارت بهداشت حداقل مثل سنجش جگرمو خون نمیکنه سلیقه ای هم داتشجو بر نمیدارن خخ

Babak
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۵ ق٫ظ

هر حرفی میزنن شرایط رو بدتر میکنه……

کاری نکنند و فققط حقوق مفت بگیرن همه راضی هستن…..

مهتاب
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  Babak

واقعا

ارکید
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۴ ق٫ظ

هیچگونه نظارتی بر مصاحبه نیست و این باعث میشه در حق خیلیا اجحاف بشه.
مصاحبه ی امسال که انجام شد
هیچ سوالی درمورد پایان نامه، کارهای پژوهشی، زبان و… از من نپرسیدن
فقط ۶تا سوال درسی پرسیدن.
اعتقادم اینه که سوالات درسی رو کنکور دادیم که به این مرحله راه پیدا کردیم پس در مصاحبه موارد دیگر رو باید بسنجن.
حالا با این وضعیتی که قراره بوجود بیارن به شخصه و با تجربه ی تلخی که از مصاحبه ی امسال داشتم امیدم رو از دست دادم.

پدر ژپتو
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  ارکید

به ۶ سوال درسی پاسخ صحیح دادین ؟

ارکید
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

۴تا رو درست جواب دادم.

غریب
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

. اجازه بده بقیه حرف دلشونو بزنن. کسی ازت نظر نخواست. پس از هر نظری خودتو نشون میدی و میای پاسخ میدی.که چی؟ این صفحه هر داوطلب ناراحتی رو دیدم نظری دادم درددل کرد اومدی برای خودت خودنمایی می کنی و نمک رو زخمش میپاشی.

پدر ژپتو
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  غریب

سلام Lit

باشه، شما هم حرف دِلت رو بزن و به زندگیت ادامه بده، اما برای دیگران تعیین تکلیف نکن.

ارکید
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

۴تا رو درست جواب دادم

پدر ژپتو
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ارکید

نمیدونم کدوم دانشگاه مصاحبه داشتین اما به هر حال دکتری یک رقابته و مؤلفه‌های زیاد و متفاوتی در تعیین افراد منتخب دخیل هستن. حتماً خیری در قبول نشدنتون هست. امسال ضمن تقویت رزومه در طول این چند ماه، واسه ۱۵ اسفند آماده بشین. این حد نصاب اونقدر هم تعیین کننده نیست. با رتبه خوب میشه قبولی روزانه رو بیمه کرد.

Eli
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

حرفهای شما به آدم امید میده

پدر ژپتو
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۳:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  Eli

خیلی ممنون

زیبا
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  ارکید

متاسفانه مصاحبه دکتری تو ایران اصلا استاندارد نیست
نگران نباشید
انشالله تکمیل طرفیت برگزار میشه
اگرهم نشد با امید به خدا سال آینده حتما حقتونو میگیرید

سام
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۳:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ارکید

کاش مصاحبه برداشته میشد تنها راه ورود به دانشگاه هم فقط کنکور بود

مریم
آبان ۱۱, ۱۳۹۹ ۳:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  ارکید

امیدتو از دست نده . اگر بتونی برای سال بعد رتبه تک رقمی بیاری علنا نمره مصاحبه تاثیرش بسیار کم میشه .
من توی کارنامم امتیاز مصاحبه هارو دیدم . بااینکه شریف به من از ۵۰ امتیاز ۷ رو داد( بااینکه هم مقاله داشتم هم مدرک زبان هم مقاطع قبلی معدل بالا و دانشگاه تراز اول بودم) ولی بازم توی رتبه بندیشون نفر سوم شدم . یعنی اگر الویت اولم قبول نمیشدم ، بازم شریف رو که الویت دومم بود رو قبول میشدم ( ظرفیت شریف ۳ بود )
میشه تاثیر این بی عدالتی هارو تا حد زیادی با رتبه تک رقمی کم کرد .

زینب
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

سلام من خبر دارم رتبه یک رفته دانشگاه تهران رد شده. همه چیز که رتبه آوردن نیست. رزومه هم مهمه. مثلا یکی ۱۰ تا کتاب نوشته. ۳۰ تا مقاله نوشته و کلی کار تحقیقاتیه دیگه. حالا مثلا رتبه ش ده شده. هیچ دانشگاهی نمیاد این رو رد کنه و کسی که هیچ رزومه ای نداره فقط رتبه یک شده رو بگیرن.

پدر ژپتو
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

استاد تمام دانشگاه تهران ۱۰ کتاب تالیفی نداره !!! تازه کتاب داریم تا کتاب ..

نیکولو ماکیاولی تمام عمرش دو تا کتاب نوشت (شهریار و گفتارها)، بیش از ۵ قرنِ به عنوان مهمترین فیلسوفِ سیاسی دوران جدید مورد مطالعه قرار میگیره، از اون طرف استادیار پایه ۲ دانشگاهِ شون بلاخ تپه هم تا قبل از ۳۵ سالگی، ۲۰ جلد تالیف و ترجمه داره با ۵۰ عنوان مقاله !!

سیما
آبان ۱۱, ۱۳۹۹ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

یه دانشجو چطور میتونه ۱۰ تاکتاب و ۳۰ تا مقاله داشته باشه …

سمر
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

من مخالفم حد نصابه اینجوری فرصت شروع یه داوطلبو که تصمیم جدی گرفته که از امروز خوب باشه رو میگیرن کاشکی اصلا مصاحبه رو بردارن تا این همه سلیقه ایی عمل نکن امسال شوک بدی به من تو مصاحبه ها وارد شد و انصاف نیست

پدر ژپتو
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  سمر

مخالفت رو از طریق نماینده حوزه انتخابیه‌تون تو مجلس پیگیری کنین، کامنت گذاشتن خوبه اما هیچ اثری نداره.

حامد
آبان ۹, ۱۳۹۹ ۱:۰۸ ب٫ظ

سلام دوستان
امسال هم تو مصاحبه ها خیلی اعمال سلیقه شد. مثلا علم وصنعت تو مصاحبه به من نمره ۲ داد در حالیکه بقیه دانشگاه ها بالای ۳۸ داده بودند. پس اگر استادها دانشجویی را نخوان بهش کمترین نمره میدن طوری که کلا محو بشه. حالا وقتی حدنصاب باشه دیگه دستشون بازتر هست. فقط تفاوت این هست که وقتی حدنصاب نباشه ظرفیت دانشگاه ها کامل پر میشه و ظرفیت خالی نمیمونه

زهرا
آبان ۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  حامد

دقیقا همینه

سین عین
آبان ۹, ۱۳۹۹ ۹:۲۹ ق٫ظ

سال ۹۶ کنکور دادم
رتبه ۲ شدم
دانشگاه علامه مصاحبه دادم
با نمره مصاحبه ۱۲.۵ حد نصاب ۲۵ رو نیاوردم
و تمام

سودا
آبان ۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  سین عین

امسال این حد نصاب تو دانشگاه‌ها اعمال نشد
اما گویا برا سال بعد دوباره قراره اعمال شه که خیلییی به ضرر رتبه های برتره

زهرا
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  سین عین

الان که حد نصاب شده ۷۰
خیلی عذاب میدن خییلی

پدر ژپتو
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۲:۴۵ ب٫ظ

به شقایق

دوست عزیز، در رای ۱۸۴۲ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، خواهان ادعا میکنه دانشگاه تهران حدّ نصاب «قانونی» رو اِعمال نکرده، ادعا نکرده حدّ نصاب قانونی نیست و به طور مطلق نباید اِعمال بشه !!

میشه آدرس دقیق بدین تو متن شیوه نامه کُجا اشاره شده حد نصاب وجود نداره ؟

شقایق
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

شیوه نامه اجرایی آزمون ورودی دکترای ۱۳۹۸وزارت علوم، فروردین ۹۸، صفحه ۵، بند ۱۰
از طرف دیگر الان رفتمم دادنامه ۱۸۴۲ رو نگاه کردم نوشته :” شاکی طی دو دادخواست ابتدا ابطال دستورالعمل نحوه پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی دانشگاه تهران و بعد ابطال دستورالعمل را از تاریخ تصویب خواستار شده”
شیوه نامه ۹۹ رو ندیدم

پدر ژپتو
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۷:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

به شقایق

دادنامه ١٨۴٢ رو خوندى اما متوجه نشدى، بین “حد نصاب عمومى” و “حد نصاب مرحله مصاحبه” تفاوت وجود داره. دیوان حد نصاب عمومى رو قانونى و حد نصاب درون دانشگاهى رو با قانون مغایر اعلام میکنه.

به این بخش از متن دادنامه ١٨۴٢ دقت کن:

“با عنایت به اینکه مطابق حکم ماده ۵ قانون سنجش پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب سال ۱۳۹۴ پذیرش نهایی دانشجو در مقطع دوره های دکتریتخصصی به شیوه آموزش و پژوهش بر اساس تاثیر ۵۰ درصدی آزمون سازمان سنجش و تاثیر ۵۰ درصدی نمره مصاحبه در دانشگاهها صورت می گیرد و اختیار مقرر برای شورای مربوط به شرح بند ت ماده ۳ قانون صدرالذکر، صرفاً ناظر به تعیین نصاب قبولی در مرحله سنجش عمومی است ولی دانشگاه تهران برای قبولی در مرحله دوم نصاب تعیین کرده است به طوری که داوطلب در صورت عدم کسب نصاب مذکور حتی در صورت کسب نمره بالای کتبی از طی مراحل پذیرش محروم می شود”

شقایق
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۹:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

به پدر ژپتوی عزیز:
منظور ما از حد نصاب، همون حد نصاب مرحله مصاحبه بوده نه حد نصاب معرفی به دانشگاه یا به قول شما عمومی. الان می بینم بهتر بود کامل مینوشتم که اشتباه نشه

پدر ژپتو
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۹:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

شقایق جان «ترازِ دعوت به مصاحبه» با «حدّ نصاب عمومی» فرق می‌کنه.
تراز دعوت به مصاحبه رو توضیح نمیدم چون میدونی، اما «حدّ نصاب عمومی» یعنی مثلاً دانشگاه در مرحله نهایی، یک نمره‌ای رو مشخص میکنه، (مثلاً ۷۰) نمره نهایی هر داوطلبی زیر ۷۰ باشه، حالا هر چقدر هم در مصاحبه غوغا کرده باشه، چون مجموعِ «تراز تقسیم بر ۲۰۰» و «۵۰ نمره مصاحبه‌اش» ۷۰ نشده رد میشه و فقط داوطلبانی که نمره‌شون بالای ۷۰ باشه، به ترتیب اولویت انتخابی و نمره نهایی قبول میشن.

شقایق
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

الان پس حد نصاب درون دانشگاهی چیه؟

پدر ژپتو
آبان ۹, ۱۳۹۹ ۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  شقایق

فیلتریه که دانشگاه تهران تو سنجش کار گذاشته بود تا هر داوطلبى در مرحله مصاحبه دانشگاه تهران از ۵٠ نمره زیر ٢۵ بگیره دیگه روزانه دانشگاه تهران قبول نشه.

این فیلتر با دادنامه ١٨۴٢ هیات عمومى دیوان عدالت ادارى به تاریخ پیوست!

دکتری1400
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

پس الان منظورشون از “اجازه به دانشگاه‌ها برای تعیین حد نصاب مرحله دوم آموزش در پذیرش دانشجویان دکتری تخصصی” گذاشتن حد نصاب عمومی است؟؟

پدر ژپتو
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری1400

نه دیگه با توجه به مطلب این پُست، قراره با قانون جدید ایندفعه همه دانشگاه‌ها بتونن واسه مرحله دوم حدّ نصاب بزارن !!!!

مطابق فرمایش دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور، روش فعلی مورد انتقاد «دانشگاه‌های برند کشور» است.

پدر ژپتو
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکتری1400

نه، قراره حدّ نصاب مرحله دوم با قانون جدید دوباره احیا بشه.

.................
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۳:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

دوست عزیز آذر ماه سال گذشته مجلس تصویب کرد حد نصاب مصاحبه ای که اساتید اعمال میکنن باطله
امسالم اعمال نشد
ولی الان پشیمون شدن چون اساتید ناراضین
چه اصراریه که ندونسته ادعا دارید نهههههه همچین چیزی نبوده
اطلاعاتت به روز کن
بهتر سرچ کن
متوجه میشی

شقایق
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  .................

اون کسی که پشیمون شده شورای آموزش هستش که مرکب از روسای دانشگاه ها و وزیر علومه در واقع عوامل اجرایی. اما میدونیم قانون توسط مجلس تصویب میشه. امیدوارم مجلس بر قانون گذاشته شده پافشاری کنه

امیر
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۴:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  .................

حرفتو قبول دارم اساتید امسال دستشون بسته شد ۱۰۰درصد نتونستند اونایی که سفارش شده بودند بردارند به نظر من امسال در حد خودکشی پیش میرند که دیگه از سال بعد این موضوع مانع کارشون نشه این خیلی بده قدر امسال را ندونستیم و نشد بهره ببریم همه باید از این موضوع شاکی بشیم و نزاریم که دوباره حد نصاب باشه

رها
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۵:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

اونا به حرف دانشجو گوش نمیدن

علی
آبان ۹, ۱۳۹۹ ۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

بابا حد نصاب حذف نشده فقط ستونش توی کارنامه حذف شده توی نمره نهایی اعمال شده برای مثال نمره نهایی من ۱۳۰۰واحد کمتر شده با اعمال نمره ۱۳ مصاحبه این یعنی حذف نشده برای سال بعد هم مطمئنا هست خیالتون راحت.

پدر ژپتو
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۶:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  .................

دوستِ عزیز
وقتى که بین افرادِ ناآگاه مطلبى رو به غلط اظهار میکنى، صرفاً اعتماد به نفس کاذب واسه باوراندن کفایت میکنه، اما اینجا محل اظهار نظر غلط نیست. مجلس شوراى اسلامى تا امروز ٨ آبان ١٣٩٩، هیچ مصوبه اى در مورد حذف حدّ نصاب در آزمون دکترى تخصصى نداشته.
شما اول تفاوت آراء دیوان عدالت ادارى و مصوبات مجلس شوراى اسلامى رو یاد بگیر، به روز بودن پیشکش !!

سوری
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۹:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

سلام پدر ژپتوی عزیز
به نظر شما اگه این حد نصاب رو برای مصاحبه ۱۴۰۰ اعلام کنن قبولی تو دانشگاهی مثل تهران خیلی سخت میشه؟

پدر ژپتو
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۹:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  سوری

سلام
رُکن اصلی آزمون دکتری صلاحیت علمی داوطلباست.توجه داشته باشیم که آموزش عالی یه فرآیند پُر هزینه است و دانشگاه‌ها سرِ جذبِ بهترین‌ها و باهوش ترین‌ها با هم رقابت میکنن. یکی از روش‌های رقابت هم اِعمال حدّ نصابه. به هر حال داوطلب پیش از مصاحبه این فرصت رو داره تا در مرحله اول با کسب تراز بالا پذیرشش رو تا حد قابل اطمینانی بیمه کُنه.
قبولی در دانشگاه تهران همیشه سخت بوده، هست و خواهد بود و اِعمال حد نصاب تاثیر تعیین کُننده‌ای در پذیرش دانشجو نداره.

شما به این سه مورد عمل کنین، حتماً دانشگاه مورد نظرتون قبول میشین:

۱. رتبه زیر ۳ در آزمون کتبی؛

۲. به ازای هر یک سال فاصله از فارغ‌التحصیلی کارشناسی ارشد، یک مقاله علمی – پژوهشی؛

۳. مدرک MSRT با نمره ۷۰ به بالا.

سوری
آبان ۹, ۱۳۹۹ ۲:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

یه دنیا ممنون پدر ژپتوی عزیز
اجرتون رو خدا بده انشالله

علیرضا
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۹:۴۸ ق٫ظ

جالبه که برخی اساتید با ژست های روشنفکرانه به همه‌ی نظارت‌های استصوابی یا وتو اعتراض دارن اما به خودشون که می‌رسه نمی‌تونن تحمل کنن قبولی نهایی عادلانه باشه و می‌خوان تعیین کننده نهایی خودشون باشن؛ عدالت و تشخیص درست رو در تصمیم خودشون می‌بینن ! … قانون می‌گه پنجاه پنجاه، اما اساتید می‌گن نه نظر ما ! …. به نظرم وظیفه ی انسانی و فرهنگی اساتید و دانشگاهها فقط اینه که ارزیابی دانشجو رو فقط و فقط عادلانه و تخصصی انجام بدن و با رعایت انصاف و انسانیت یک نمره که واقعا حق داوطلبه بهش بدن این نمره وقتی با نمره ‌ی آزمون جمع می‌شه در مجموع به عدالت خیلی نزدیک تره … چرا برخی می‌خوان نظر استصوابی خودشون رو به این روند تحمیل کنن و سرنوشت دیگران رو در دست خودشون بگیرن ؟!! …. متاسفانه خلأهای قانونی هم در این زمینه بسیاره و ما با عدم تحکم و عدم شفافیت قانون مواجهیم و کار در این زمینه به دلبخواه و تشخیص فردی یک عده کشیده شده !…. اما همه می‌دانیم حالا که امکان تحصیل بدون آزمون برای همه نیست، داوطلب‌ها فقط با عدالت و رقابت سالم و قانونمده که راضی و پویا هستند، نه با تشخیص و نگاه استصوابی افراد یا موسسات آموزشی!

پدر ژپتو
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

احسنت. دقیقاً، خودشون دکتر شدن، الان که نوبت نسل جدیدِ، «برندینگِ دانشگاه» میشه دلیل سختگیری !!

Moradi
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۳:۱۴ ق٫ظ

دوستان چرا خودتونو گول میزنین حد نصاب هم نباشه دانشگاه ب یکی تو مصاحبه زیر ۱۰ بده از ۳۰ نمره به یکی ۳۰ بده چون هر ی نمره ضربدر ۲۰۰ میشه پس ۲۰ نمره اختلاف در مصاحبه ۴۰۰۰ تا تراز جا به جا میکنه یعنی رتبه ۱ با ۱۰۰ هیچ فرقی نداره. واقعا عجیبه ک تا الان متوجه این قضیه نشدین. پس اگ دانشگاهی نخاد بگیره شمارو حد نصاب هم نباشه نمره مصاحبه این قد کم میده ک با رتبه یک هم نتونین رتبه ۱۰۰ رو بگیرین

mohamad
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۳:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  Moradi

در‌مورد این که دانشگاه ها مهندسی لازم رو برای جذب نفرات مورد نظر خودشون انجام میدن شکی نیست، بحث سر تکمیل ظرفیتشون هست.

مهران
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰ ب٫ظ

مگه قانون پذیرش دانشجو تو خود دفترچه ثبت نام دکتری نوشته نشده که آزمون نیمه متمرکز هست نیمه متمرکز یعنی چی یعنی کاملا متمرکز نیست بلکه ۵۰-۵۰ هست یعنی دانشگاه تنها وظیفه داره نمره مصاحبه را به سنجش بفرسته صرفا نمره مصاحبه حالا ۰ یا ۵۰ که این نمره مصاحبه رو سنجش با نمره کتبی آزمون جمع می کنه نمره نهایی را اعلام می کنه
حدنصاب مصاحبه خلاف قانون هست و به احتمال ۹۹ درصد اعمال نخواهد شد

مهران
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۷:۰۳ ب٫ظ

همه جلوی این کار مسخره رو بگیرید آدم تلاش کنه نفر اول بشه بعد تو مصاحبه بهش نمره ندن
اصلش این هست که ۵۰درصد نمره آزمون را با ۵۰درصد مصاحبه جمع کنن نه اینکه دانشگاه مستقل عمل کنه

داوطلب دکتری
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۸:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

آی گفتی. شیر مادر حلالت

شقایق
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

کاملا موافقم.

سام
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۷:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

احسنت

سام
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۷:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

امیدوارم سازمان سنجش و دانشگاه هایی که سلیقه ای عمل میکنن با خاک یکسان شن

زهرا
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

کنکور فقط مهارت تست زنیه
مهم باید تلاش و معدل دانشجو در طول سال ها و دانشکاه های مقاطع قبلیش و رزومه ی متناسب با سنش باشه
که متاسفانه تو مملکت ما فقط نگاه میکنن چندتا مقاله داره ولی نمی بینن ممکنه مقاله ها رو خریده باشه. حتی اگه خودش نوشته باشه قطعا دیگه پیر شده که اینهمه مقاله داره. دانشجو دکتری آیا باید جوان و اکتیو باشه یا پیر ولی پر مقاله؟!!!!!!!!!
متاسفم…

امید
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۵:۳۱ ب٫ظ

همین امسال حضرات دانشگاه علامه نمرات مصاحبه رو زیر ۵ دادن تا ما با رتبه خوب توی گرایشی که متاسفانه فقط این دانشگاه داره قبول نشیم! حالا مونده تعیین حد نصاب !

مهران
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۴:۱۸ ب٫ظ

خود مصاحبه چی داره واقعا که براش حدنصاب بذارن

سام
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۳:۳۴ ب٫ظ

پی اچ دی تست جاااان صدای ما رو برسون سنجش مخااااف حد نصابیم به اندازه کافی امسال زجرمون دادن با رتبه ۲۵ هیچ جا قبود نشدم

سوگل
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  سام

کی به حرف ما گوش میده

Genetic
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۵:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  سام

چه رشته دوست عزیز؟ :( شهرستان هم انتخاب کرده بودین؟

سام
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۳:۲۶ ب٫ظ

مخااااااااااااااااالف حد نصاب هستیم

mohamad
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

در حقیقت حد نصاب مصاحبه چیکار میکنه؟ اگه دانشگاهی ۶ نفر ظرفیت داشته باشه اونا فقط اسم ۶ نفر رو رد میکنن، اگه قبول شدن اینا که چه بهتر اگه نشدن ظرفیت خالی میمونه و به سایر داوطلبین دعوت به مصاحبه شده نمیرسه.

محسن صنعتی
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  mohamad

نمیخوام از دانشگاه ها دفاع کنم ولی هر کسی که مصاحبه میاد لزوما کیفیت دکتری رو نداره از یه جایی به بعد که انتخاب ها جلو میره ظرفیت ها با دانشجویان بی کیفیت پر میشه که این هم به خودشون هم به دانشکده هاشون ضربه میزنه و در نهایت یا اخراج میشن یا اگر هم فارغ التحصیل بشن ممکنه عمرشون تلف شده باشه شاید سال بعدش به کیفیت لازم برسن و مجددا شرکت کنن یه کم از این زاویه نگاه کنیم

داوطلب دکتری
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  محسن صنعتی

بهتره شما از زاویه دیگه هم نگاه کنید!

شقایق
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  محسن صنعتی

تا حالا فکر کردی این کیفیت که اساتید میگن چیه؟ تا حالا فکر کردی چطور یک نفر با ۵۰ درصد تخصصی رشته مهندسی و مدرک زبان و مقاله بی کیفیته اما کسی با بیست درصد تخصصی و بدون مدرک زبان با کیفیت؟؟؟؟

سها
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۶:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  شقایق

تو بعضی رشته ها تفاوت رتبه ها فقط در حد چند صدم در درصدهای ازمون هست نه ۲۰ درصد و ۵۰ درصد، که اونهم اصلا نشون دهنده دانش علمی بالاتر رتبه ۱ در مقایسه با رتبه مثلا ۱۱ نیست بلکه نشوندهنده چیزهایی مثل شانس، ارامش و خونسردی و روحیه سر جلسه که باعث دقت بیشتر میشه هست…
منظورم این هست که رتبه تک برتر صرفا نشون دهنده دانش علمی بالاتر نیست البته در بعضی رشته ها نه در رشته هایی که تفاوت درصدهای ازمون رتبه ها با هم در حد حداقل ۲۰ درصد اختصاصی یا عمومی هست

داوطلب
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  سها

به سها
فکر‌ نکنم رشته ای غیر از این چیزی که میگید باشه، معمولا اختلاف درصدها خیلی کمه
مثلا درصد تخصصی ۴۰ با ۳۸ خیلی فرق نداره ولی توی رشته ما هم تاثیر چشم گیری در رتبه داره
و منم کاملا موافقم که رتبه ۱ فرق زیادی با رتبه ی مثلا ۱۵ نداره

شقایق
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب

به داوطلب:
۵۰ درصد آزمون مربوط به ترازه نه رتبه. اگر اختلاف درصد رتبه ۱ و ۱۵ یا حتی ۲۰۰ کم باشه ترازشون به هم نزدیکه و تاثیر آزمونشون هم نزدیکه.

شقایق
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سها

به سها: در رشته مهندسی عمران گرایشی که من شرکت کردم اینطور نبود. ولی اگر در رشته ای حرف مثل حرف شما باشه تراز کتبی دو نفر رتبه ۱و ۱۵ به هم خیلی خیلی نزدیکه.
دیوان عدالت اداری گفته پنجاه پنجاه. پنجاه درصد آزمون مربوط به رتبه نیست مربوط به ترازه در واقع تراز هم مربوط به فاصله درصدهای آزمونه بنابراین اگه رتبه ۱ و رتبه حتی ۱۰۰ درصدهاشون خیلی به هم نزدیک باشه با وجود فاصله رتبه خیلی زیاد، ترازشون به هم نزدیک و عملا تاثیر آزمون کتبیشون خیلی مشابه میشه. اما اساتید معمولا اصلا آزمون سنجش رو قبول ندارند و باور کنید اگر پیش بیاد مقاله آی اس آی رو هم قبول ندارند چون بر طبق قانون مصاحبه امتیاز مقاله نوشته تا… یعنی میتونند امتیاز مقاله رو به دلیل کلمه”تا” ندهند. بعد من خودم درصد کتبی زبانم ۴۸ و نمره ام اس آرتی ۶۸ داشتم اما تو مصاحبه به من گفتند آزمون زبان آسون رو انتخاب کردی چرا آیلتس ندادی؟ من گفتم وقتی قصد خارج رفتن ندارم چرا هزینه آزمون بالا بدم. و گفتند ما آزمونهای زبان داخل کشور رو ملاک نمیدونیم اما بخاطر درصد بالا بهت “نیم” میدیم.

سها
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

به شقایق: شما ادعا کردید کسی تو رشته شما با درصد اختصاصی ۲۰ اومده در کنار کسی که درصد ۵۰ اختصاصی داشته مصاحبه شده و از نظر کیفی سنجیدید من هم گفتم والا تو رشته ما چنین خبرایی نیست تمام رتبه های زیر ۱۵ فقط در حد حداکثر ۴-۵ سوال با هم تفاوت دارند که اونهم کافیه ارامش و دقت داشته باشی و غلط نزنی و … بله ترازهاشون بهم نزدیک میشه ولی دانشگاهها معمولا از روی رتبه ها تراز دعوت به مصاحبه رو تعیین میکنند مثلا اگر قراره زیر ۱۵ نیان مصاحبه جوری تراز حد نصاب مصاحبه اعلان میکنند که ترازهای کمتر یا رتبه های بالاتر از اونی که مد نظرشون هست نیان مصاحبه پس گاهی ۲۰ تا اختلاف در تراز هم میتونه باعث بشه کسی نره مصاحبه و ضمنا وقتی میتونه ترازهای مشابهشون بهشون کمک کنه که مصاحبه عادلانه نمره داده شده باشه نه این مصاحبه های روابطی که شاهدیم که تراز ازمون رو خنثی میکنند که شخص مورد نظر بالاتر بشه … اینکه اساتید ازمون سنجش رو قبول دارند یا ندارند هم به نظر من برمیگرده به اینکه دانشجوی از یپش تعیین شدشون رتبه برتر بوده یا نبوده، وقتی بخوان کسی رو بگیرند رتبه های بالا رو هم میگیرند و استدلال میارند که مصاحبش خوب بوده و رتبه کنکور ملاک نیست، تو رشته ما پارسال رتبه ۲۴ شریف قبول شده!!! و وقتی نخوان کسی که مصاحبه خوب و رزومه خوب که مد نظرشون نیست رو بپذیرند استدلال میارند که رتبش ۱ و ۲ نبوده و رتبه تک… ادامه نظر»

شقایق
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سها

به سها:
همه حرفهاتون درسته. واقعا اساتید اغلب حتی قبل از برگزاری کنکور دانشجوی مورد نظر را انتخاب می کنند و همه قضاوتها و روند مصاحبه به سمتی میره که به نفع اون و ضرر سایرین باشه. من خودم با درصد ۵۱ تخصصی از دانشگاه مورد علاقه خودم رد شدم و فردی با درصد تخصصی ۲۸ جایگزین من شد به ون مصاحبه دادند ۳۹ و به من ۴/۵.
در مورد تراز دعوت مصاحبه من چیزی نمیدونستم و اصلا فکرش هم نمیکردم که از قبل دانشگاه ها به تراز و رتبه ما دسترسی داشته باشند و از روی اون تراز تعیین کنند

سها
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۴:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

اره چند سال پیش قبل از اینکه نتایج انتخاب رشته که توش تراز دعوت به مصاحبه دانشگاهها زده شده اعلان بشه یکی از آشنایان که کارمند یکی از دانشگاهها هست بهم زنگ زد که فلانی اسمت رو تو لیست شرکت کننده های دکتری دیدم میبینم دکتری شرکت میکنی (ازین فضولا که همش سرشون تو زندگی مردمه) و من اونجا فهمیدم قبل ازینکه ما بفهمیم کجا دعوت به مصاحبه میشیم، دانشگاهها اسم اسامی که اون دانشگاه رو تو اولوویتهای انتخاب رشته زده اند دارند و احتمال زیاد از روی تراز رتبه های برتر تراز حد نصاب رو تعیین میکنند…

ویکتاریون
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

ببین تو رو خدا. کار دانشگاه های “داخل” به جایی رسیده که آزمون های زبان داخل رو قبول ندارن؟ حالا یه نفر رو بخوان قبول کنن ۴۵ نمره از آزمون بسندگی خودشون هم بیاره بهش نمره میدن:/

A
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۰ ق٫ظ

سلام دوستان
من الان یه اطلاعیه دیدم و اینطور متوجه شدم که وزارت علوم ابلاغیه داده به دانشگاهها واسه ورودی سال ۱۴۰۰ به شدت ظرفیت بچه های کارشناسی، ارشد و دکتری کم بشه، نوشته واسه دکتری به ازای هر سه استاد مرتبه استادیاری، دو دانشیاری و یک استادی، واسه هر کدوم از این مرتبه ها فقط یک نفر پذیرش بشه
ینی سال جدید از این سال بشدت ظرفیتا کمتر میشه، تکلیف مایی که با بی عدالتی محض رد شدیم چی میشه؟؟

م.ک
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  A

من با رتبه ۷ مردود شدم داغونم

زیبا
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  م.ک

اگه به رزومتون و امتیاز تون مطمئنید از طریق دیوان عدالت پیگیر باشید
چون با این اوصاف قبولی سال بعد به مراتب سخت‌تر از امسال خواهد بود حداقل حقتونو همین امسال بگیرید

م.ک
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا

خیلی ممنون…

داوطلب جدید 99
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  م.ک

سوختم در آتش بی عدالتی ها و حق خوردن ها.

ژیلا
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۴ ق٫ظ

منم مثل شما اصلا باورم نمیشهبارتبه خوب ومصاحبه خوب مردود شدم اما ازنزدیکانم کسی رو میشناسم لای کتاب بازنکرد با اصرار خودم مصاحبه داد وبزور وادارش کردم نتیجه رو چک کنه درکمال بهت من وخودش ایشون قبول ومن رد شدم خیلی ناامیدم انگیزم رو برای شرکت دوباره ازدست دادم معلومه همه چی سلیقه ای وبدون اصول درسته ،تمام زحماتم به باز رفته وهیچ اعتمادیبه نحوه پذیرش ندارم

خدای من
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۶:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  م.ک

وای،چه رشته ای،فقط تهران زده بودین؟

صداااااااا
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  A

بله دقیقا درسته
به شدت ظرفیت کم خواهد شد
تمام تلاشتون رو برای برگزاری تکمیل ظرفیت امسال بکنید
از طریق نماینده ها
خبرگزاری و……

سها
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۷:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  A

در مورد این نحوه تعیین تعداد دانشجو اطلاعات دقیقی ندارم که سابقا هم به این شکل بوده یا تصمیم جدید هست ولی حدس من هم این هست که با حذف حد نصاب مصاحبه امسال و پر شدن ظرفیتهای امسال احتمال زیاد سال اینده ظرفیتهای اعلان شده از طرف دانشگاهها کمتر از امسال خواهد بود…

1Vahidl
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

سلام
دوستان حد نصاب مصاحبه یعنی چی؟
من میخوام امسال کنکور بدم ولی نمیدونم حد نصاب چیه و به نفع منه یا به ضرر من
لطفا راهنمایی کنید

زیبا
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  1Vahidl

به ضرر داوطلبا دوست عزیز

سام
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۳:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  1Vahidl

به ضرر داوطلبه

خدای من
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  1Vahidl

حدنصاب ازطریق دانشگاه برای داوطلبین اعمال میشه.مثلا اصفهان میادمیگه ۲۵نمره کامل هست واگرداوطلبی به حدنصاب ۲۵رسید قبوله.اینجوری متاسفانه دانشگاه دستش بازه هرکی رو نخوان قبول کنن میان یه جوری بهش نمره میدن که به این حدنصاب نرسه حالا اگررتبه ات یک رقمی هم حتی باشه و ترازخوبی داشته باشی.هیچ فرقی نمیکنه وقتی به حدنصاب دانشگاه نرسی.این بی عدالتی ها کی تمام میشه خدا داند….

دکتری سال ۱۵۹۹
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۹:۴۶ ق٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/40800
برای اجرایی شدن تکمیل ظرفیت دکتری ۹۹ باید این کمپین ۵۰۰۰ رای بهش داده بشه

$$$
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۷:۳۶ ق٫ظ

فعلا به فکر تکمیل ظرفیت باشید…

ش
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۹:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  $$$

بعیده تکمیل ظرفیت بذارن

ژیلا
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  $$$

انشالله
که مسولین محترم به فکر باشن وتواین وضعیت برامون تکمیل ظرفیت بذارن حداقل کمی جبران مافات شه من خودم تو گروه مصاحبه دانشگاه که تشکیل داده بودن چند نفر رو میشناسم که قصد ثبت نام برای ازاد با وجود قبولی رو نداشتن خوب جای اینا چطور پر میشه؟

Sahar
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۳:۵۶ ق٫ظ

انشالله که تکمیل ظرفیت دکتری ۹۹انجام بشه حتما باتوجه به شرایط کرونا.

سودا
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۰:۳۷ ق٫ظ

حدنصاب نباشه که خیلی افتضاحه

سلیم
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

یه کم توضیح میدید؟ یعنی چی شده؟

پریسا
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۹:۴۷ ب٫ظ

با توجه به اینکه حدنصابها بر اساس رای دیوان عدالت باطل شده اینها نمیتونن دوباره اجراش کنن

پدر ژپتو
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  پریسا

کدوم رای ؟؟

دیوان عدالت اداری در مورد تعیین حدّ نصاب نُمره در فرآیند پذیرش در دوره دکتری تخصصی تا به حال رای صادر نکرده.

شقایق
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۹:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

رای ۱۸۴۲ هیات عمومی دیوان عدالت اداری. سرچ کنید پیداش می کنید

پدر ژپتو
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

تو این پرونده خواهان به نفسِ حدّ نصاب معترض نیست، بلکه استدلال میکنه دانشگاه تهران در اِعمال حدّ نصاب، قانونى عمل نکرده.

شقایق
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۳:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

این رای مربوط به هیات عمومی بوده. در شیوه نامه کنکور دکترای ۹۸ و ۹۹ هم حد نصاب مصاحبه حذف شده

پدر ژپتو
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  شقایق

مگه راى هیئت عمومى معتبر نیست ؟!

در ثانى، بین شیوه نامه و دیوان ارتباطى وجود داره ؟

شقایق
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

به پدر ژپتو:من منظورم اینه که رای هیات عمومی وحدت رویه داره و باید همیشه اجرا بشه مگر بر خلافش قانونی گذاشته بشه و به تصویب مجلس برسه. در شیوه نامه هم اومده که حدنصاب وجود نداره اما نمیدونم چرا سنجش نمیخواد اجرا کنه

داوطلب دکتری
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  پریسا

رأی دیوان عدالت اداری فقط به درد رتبه بندی اون دانشگاهی که مصاحبه صورت گرفته میخوره. و پر شدن کامل ظرفیت ها. وگرنه امسال هم، اساتید دلبخواه خودشون بریدنو دوختن. هر کی که مدنظرشون بود رو برمیداشتن.اونی که دوس نداشتن رو نمره پایین میدادن.باید سازمان سنجش خودش مرحله مصاحبه رو انجام بده.تمام

شهاب
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۹:۳۷ ق٫ظ

در تایید نظر دوستان، مصاحبه های امسال فاجعه بود و کاملا مشخص بود که نه تنها بار علمی ندارند بلکه بسیار جهت دار و هدفمند نسبت به قلع و قم پذیرفته شدگان مرحله اول و جذب افراد مورد نظر و سفارش شده اقدام می کردند.

پریسا
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  شهاب

همه ی دانشگاهها این کارو نکردن ولی اکثزیت بله

امیدوار
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  پریسا

بله..مخصوصا روابط بین الملل دانشگاه گیلان(تراز روزانه ۲۴۰۰)..نمره مصاحبه من در دانشگاه گیلان ۱۷ و در دانشگاه علامه ۳۵ شد مزید بر این که از عملکرد مصاحبه خودم در گیلان راضی تر بودم….این چند روز این موضوع رو توی همه کامنت ها گذاشتم نه این دلیل که متضرر شده باشم چون جای دیگه ای قبول شدم ولی اون داوطلبی رو در نظر بگیرید که با تراز علمی بالاتر و توان مالی پایینتر فقط ۳ تا انتخاب رو برای خودش در نظر بگیره و توی ۳ تا از این اتفاق ها بیافته احساس می کنم متاسفانه داره سوء استفاده از جایگاه علمی اتفاق افتاده که اسمش رو می گذارند فساد علمی..چرا اصلا خود سازمان سنجش برای هر گرایش یک تیم مصاحبه کننده تشکیل نمی دهد که تو بعضی دانشگاه ها از این اتفاق ها نیافته یا برخی برای حذف داوطلب ها دست به دامن حدنصاب نشند
دانشگاه های خوب اگه نتایج آزمون سنجش رو قبول دارند که حد نصاب بی معنی هست و اگه آزمون رو قبول ندارند چرا ترازها رو اینقدر بالا بردند که دامنه افراد دعوت شده به مصاحبه اینقدر کم باشه..

داوطلب دکتری
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  امیدوار

رتبه های ضعیف تر از من و خارج از ظرفیت روزانه ، نوبت روزانه قبول شدن. من بیچاره که رتبه م ۲۸ شد و توی ظرفیت روزانه بودم هیچ دانشگاهی قبولم نکردن. بی انصافی و بی عدالتی محض رو دیدم. یکسال زحمت و انتظارم هیچ و پوچ. امیدم به تکمیل ظرفیت که بلکه شبانه بتونم قبول شم.چون با این وضعیت و تدابیری که واسه پذیرش سال بعد هست شرایط سخت تر و بعید میدونم سال بعد هم قبول شم.

محمد
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۸:۱۸ ب٫ظ

به نظر من مصاحبه چیز خاصی نمی ‍‍پرسن چند تا سوال در حد کارشناسی که حالا میگن کنکور بی کیفیته

farzad
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۸:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

اصلا اینجوری نیستش
واقعا سوالات بسیار سخت و سنگینی از من پرسیدند
و بسیار بسیار هم شانسی است

سها
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۷:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

سوالاتی که از من پرسیدن اکثرا تحلیلی و فراتر از سطح کتابهای درسی بود و بعضیاش هم از دروسی بود که جز منابع کنکور نبود و لازم بود فرصتی میزاشتی برای مطالعه که من نداشتم، سطح سوالات مصاحبه بسیار بالاتر از سطح سوالات کنکور بود…(البته شاید چون نمیخواستن به من نمره خوبی بدن این سوالات رو پرسیدن و از دانشجوهای خودشون یا افراد از قبل تعیین شده سوالات راحتی پرسیده بودن الله اعلم)

شهرام
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۸:۰۵ ب٫ظ

مصاحبه که کلا پارتی بازیه تمام دانشجویان نابغه همه با کنکور در این کشور معرفی شدن حالا واسه آخرین مقطع یادشون افتاده که کنکور نمیتونه دانشجوی با کیفیت مشخص کنه

جاوید
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۸:۰۲ ب٫ظ

به قول برخی دوستان، مصاحبه بدون پرستیژ، اخیر دانشگاه آزاد به نوعی توهین بود برای داوطلبین مقطع دکتری، یک نفر استادکه فقط ازیک درس خاص چندسوال خاص می پرسه، نمی تواند عادلانه قضاوت کنه داوطلبین را اون هم فقط با۴تا۵سوال ، همون روال سنوات گذشته خیلی بهتربود…. باوجوداینکه همون روز مصاحبه، استاد محترم مصاحبه کننده،میزان پاسخگویی را مطلوب دانست ولی اینکه درواقعیت چگونه درکارنامه نمره ها درج شده اند ومعیار پذیرش وگزینش قرارگرفته جای بسی تعجب است و…
خدای نکرده دانشجوی مقطع دکتری دارین جذب می کنند، اصلا قاعده اش درست نبود بطوریکه خودشون درانتخاب وگزینش موردتردید قرارگرفته بودند.
ازیک طرف بایک نفر باتلفن مصاحبه کنند وسه تا سوال بپرسند ازنفری دیگر ۶نفر مصاحبه کنند وتمامی اصطلاحات را با زبان لاتین بپرسند واز شحصی دیگر بگونه ای دیگرو…..
باید سوالات بگونه ای متعادل باشه که نتیجه ای عادلانه ازآن استخراج گردد.

...
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۸:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  جاوید

دقیقا
با شما موافقم
چون خودم دوتا مصاحبه دادم دانشگاه آزاد به فاصله چند روز
برای با ازمون ۴ تا استاد از هر سوراخ سنبه ای ازم سوال کردند تماس تصویری و حدود نیم ساعت طول کشید
اما برای استعداد درخشان فقط یه نفر سوال کرد و حتی یک دهم قبلیها سخت نپرسید درحالی که منطقی بود برای استعداد درخشان چون نمره ازمون کتبی هم وجود نداره مصاحبه دقیقتری انجام بشه

شهاب
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۹:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  جاوید

ضمن تائید نظر دوستان، خودم در برخی از مصاحبه ها، علیرغم پاسخگوئی به اغلب سؤالات علمی، درعین ناباوری با این سؤال عجیب اساتید مواجه بودم که چرا تصمیم گرفته ام که ادامه تحصیل دهم و به این دانشگاه و این رشته بروم، تا جائیکه حتی یکی از اساتید با کمال بی احترامی مرا خطاب قرار داد که قانع نشدم و شما حاشیه می روید، حال آیا باید برای ادامه تحصیل و انتخاب رشته هم از مسئولین محترم کسب مجوز نمائیم؟

مضطرب
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۸:۰۰ ب٫ظ

دوستان تورو خدا کمکم کنید.‌ ثبت نام دانشگاه تهرانو که انجام می دم تو قسمت استعلام سوابق تحصیلی اطلاعاتمو وارد می کنم که کد رهگیری بگیرم می گه عدم تطابق اطلاعات وارد شده با اطلاعات ثبت شده در ثبت احوال. بی خیال این قسمتم که می شم ثبت نام غیرحضوریمو کامل نمی کنه و می گه باید حتما قسمت استعلام پر بشه. چکار کنم کمکم کنید خواهش می کنم

زیبا
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مضطرب

با دانشگاه تماس بگیر و مشکل رو بگو راهنمایی میکنن

الی
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  مضطرب

من اون قسمت رو پر نکردم و ثبت نامم انجام شد

شقایق
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۷:۴۴ ب٫ظ

همه میگن کنکور ملاک خوبی نیست پس چی ملاک خوبیه؟ واقعا نمیدونم اصرار اساتید برای جذب افرادی که رتبه و بار علمی ندارند چیه

پاکان
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۳ ب٫ظ

با این اوصاف، داوطلبان به سختی بتونند در دانشگاهی غیر از دانشگاه خودشون تحصیل کنند. احتمال پارتی بازی به اوج خواهد رسید. ما که قبول شدیم ولی در حق دوستان دیگه ظلم خواهد شد. بهترین راه حل اینه که تمام و کمال، از طریق کنکور دانشجو بگیرند. در این کشور، رانت حرف اول و آخر رو میزنه. واقعا سرزمین فلاکت باری داریم.
حالا جالبه بدونید که یکی از هم دانشگاهیان ما، امسال شرکت کرده بود و رتبه اش ۹ شده !!!! نه شریف قبول شده، نه تهران، نه امیرکبیر!!! رزومه خوبی هم داره و مقالات جالبی داشت. حالا شما تصور کن حدنصاب هم اضافه بشه، حالا چنین شخصی چقدر شانس قبولی خواهد داشت !!!@

داوطلب دکتری
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  پاکان

دقیقا.شیر مادر حلالت

الی
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  پاکان

باهاتون موافقم
در حال حاضر در کشور ما کنکور بهترین روش گزینش هست .

سها
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۷:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  پاکان

اگر مقاطع قبلی دانشگاههای تهران بودی که هیچ اگر نبودی رتبه و رزومه نمیتونه باعث بشه به این دانشگاههایی که نام بردید راه پیدا کنی چون در قروق دانشجویان خودشون هست و با روابط با اساتید اجازه نمیدن غیر خودی به این دانشگاهها راه پیدا کنه…

دکتری سال ۱۳۹۹
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۶:۴۶ ب٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/40800 به تکمیل ظرفیت دکتری رای بدهید

شیوا
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۶:۳۲ ب٫ظ

کاش این کنکور را بر میداشتن که دیگه اینهمه وقت دانشجوها تلف نمیشد برای کنکور خوندن.

داوطلب دکتری
آبان ۸, ۱۳۹۹ ۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  شیوا

واقعا یک سال میخونیم نه میتونیم مقاله بدیم نه کار کنیم آخرش توی مصاحبه رد میشیم. ظرفیت ها هم که داغون.

مهربان باشیم
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۶:۳۰ ب٫ظ

لطفا دوستان کمک کنین ما هم به دانشگاه بریم لینک حمایت از تکمیل ظرفیت دکتری خواهشااااا
https://www.farsnews.ir/my/c/40800

Mahdi
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۶:۱۳ ب٫ظ

سلام.
دوستان دو سوال اول اینکه مگر امسال دانشگاهها حد نصاب مصاحبه را اعمال نکردند؟ و دوم مگر تغییر در قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوبه مجلس را نیاز ندارد؟

بهروز
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۷:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  Mahdi

سوال اول خیر.
سوال دوم بله نیاز به مصوبه مجلس داره

Mahdi
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۸:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  بهروز

تشکر

امیر
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  بهروز

درکارنامه نهایی ازمون دانشگاه های دولتی نمره مصاحبه قید شده بود

پدر ژپتو
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

ظاهراً حدّ نصاب موردی اِعمال شده.

ناشناس
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  بهروز

اقای بهروز که میگید حذف حد نصاب اعمال نشده!!من دقیقا استادم تشویقم کردن که کنکوردکتری بدم. با اینکه رتبه۳۰ و تراز ۴۰۰۰ داشتم مقاله هم داشتم نتونستن منو بردارن.چون حدنصاب برداشته بودن و دست اساتید رو کاملا بسته بودن.

پیام نور
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۵:۵۶ ب٫ظ

خیلی جالبه به حد کافی راه برای بی عدالتی باز بود این هم اضافه برآن

گندم
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۵:۵۵ ب٫ظ

عه
پشیمون شدن که
خدارو شکر قبول شدیم وگرنه سال بعد دوباره گرفتار حدنصاب مصاحبه بودیم
خدایا شکرت

....
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۶:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  گندم

این حرفتون مصداق این جمله هست که خر من که از پل گذشت بقیه به من چه. واقعا خیلی هوای همو داریم در تمام زمینه ها ….

زیبا
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۶:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  ....

یه جوری میگید انگار قوانینو این بنده خدا امضا میکنه
ایشونم فقط نظرشو گفته ربطی نداره

شهاب
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۹:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  زیبا

همین بی تفاوتی ها و خودخواهی هاست که امروز مملکت ما رو به اینجا رسونده که هرکی هر بلایی خواست سرمون میاره، باید بیاموزیم که هم دردیم.

سید ابراهیم
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۶:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  ....

☺واقعا

حامد
آبان ۶, ۱۳۹۹ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  ....

حساس نشو . بالاخره هر تصمیمی بگیرن برای همه یکسانه

محسن صنعتی
آبان ۷, ۱۳۹۹ ۵:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  گندم

با این قوانین اشتباه شما هم یه جا دیگه گیر میکنی دادت در میاد میگی حالا کمک کنید

گندم
آبان ۹, ۱۳۹۹ ۱:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  محسن صنعتی

من به اندازه کافی از این بی عدالتی ها کشیدم
دوسال رتبه زیر ۱۰ شدم و سر همین حد نصاب رد شدم
حالا امسال شانس آوردم حد نصاب اعمال نشد شما ناراحتی!!

هادی
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۷:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  گندم

سلام من به دلیل نداشتن روزومه خوب الان۳باردرمصاحبه ردمیشم.رتبه ام تک رقمی میشه..فقط پایان نامه دارم…کاش مصاحبه برداشته بشه..

زیبا
آبان ۱۰, ۱۳۹۹ ۷:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  هادی

متاسفانه نه تنها برداشته نمیشه
بلکه برای ۱۴۰۰ سعی دارن دوباره با اعمال حد نصاب دست دانشگاه‌ها و بازتر کنن
امیدوارم حداقل سنجش نظارتی بر نمرات مصاحبه دانشگاه‌ها داشته باشه تا شاهد بی عدالتی بیشتر نباشیم