مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

ثبت نام 180 هزار داوطلب در آزمون دکتری 1400

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

در حالی که سامانه ثبت نام آزمون دکتری 1400 همچنان باز است، سخنگوی سازمان سنجش از ثبت نام 180 هزار داوطلب تا صبح امروز خبر داد.

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمار نهایی و قطعی ثبت نام  آزمون دکتری تخصصی ناپیوسته گفت: ثبت نام آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۰ به منظور پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی  از یکشنبه، ۲ آذر آغاز شد و ساعت ۲۴ شب گذشته چهارشنبه، ۱۲ آذر به پایان رسید.

سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور در ادامه افزود: کنکور دکتری در تاریخ ۱۵ اسفند برگزار خواهد شد و داوطلبان می‌توانند از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۴ اسفند کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار رسمی و قطعی کل آمار ثبت نام کنندگان در کنکور دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰ برای ورود به دانشگاه ها ۱۷۹ هزار و ۱۹۲ نفر است. 

او گفت: نتایج اولیه بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته دهه اول اردیبهشت ۱۴۰۰ منتشر و انتخاب رشته اینترنتی برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در نیمه اول اردیبهشت ۱۴۰۰ انجام می‌شود. نتایج نهایی این آزمون در نیمه اول شهریور ۱۴۰۰ اعلام خواهد شد.  داوطلبان باید پس از مطالعه دفترچه راهنما با پرداخت ۱۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

نحوه پذیرش داوطلبان در کنکور دکتری

پذیرش دانشجو در سال ۱۴۰۰ در شیوه دکتری آموزشی پژوهشی و دکتری پژوهش محور به شرح زیر است:

سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی- پژوهشی آزمون متمرکز (۵۰ درصد)، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد) و مصاحبه علمی و سنجش عملی (۳۰ درصد) است. 

در دکتری پژوهش محور سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور بر اساس  آزمون متمرکز (۳۰ درصد)، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)،  مصاحبه علمی و بخش عملی (۳۰ درصد) و تهیه طرح واره (۲۰ درصد) انجام می شود.

اجرای مرحله اول (آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی و … توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۰  آزمون زبان با ضریب (۱)، آزمون استعداد تحصیلی با ضریب (۱) و آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد با ضریب (۴) خواهد بود.

همه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی در آزمون ورودی شرکت کنند.

مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی می‌توانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا سی و یکم شهریور همان سال (۱۴۰۰) فارغ التحصیل شوند. تاریخ فارغ‌التحصیلی برای داوطلبانی که شروع تحصیل آنان در صورت وجود ظرفیت نیمسال دوم است، سی‌ام بهمن همان سال (سال ۱۴۰۰) خواهد بود.

پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) روزانه سال ۱۳۹۹ چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه شرکت در آزمون سال ۱۴۰۰ را ندارند و یک سال محروم از آزمون هستند.

دو نکته مهم 

دانشجویان در حال تحصیل در دوره روزانه مقطع دکتری به استثنای پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه آزمون دکتری سال ۱۳۹۹ که حق ثبت نام و شرکت در آزمون سال ۱۴۰۰ را ندارند در صورت تمایل به ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در این دفترچه راهنما باید تا پایان مهلت مقرر ثبت نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۰، از تحصیل انصراف دهند. در صورت عدم انصراف قطعی از تحصیل دانشجویان پذیرفته شده در زمان مقرر، در صورت قبولی در آزمون دکتری سال ۱۴۰۰، قبولی آنان در آزمون لغو خواهد شد.

دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره‌های غیرروزانه دکتری به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران  می‌توانند بدون انصراف از تحصیل، در آزمون دکتری سال ۱۴۰۰ ثبت نام و شرکت کنند. این داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی باید مدارک انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

244 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Fereshteh
مرداد ۲۴, ۱۴۰۰ ۵:۴۹ ب٫ظ

سلام اگه کسی گزینش نهایی شد ودر دکتراقبول شد،وبه هردلیلی نتونه بره وثبت نام کنه.چجوری شخص دیگری روگزینش میکنندبه جای طرف؟؟؟البته دردانشگاه آزاد

اکبر
اسفند ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۲ ق٫ظ

با سلام
مدیرت محترم لطفا با این درصدهایی که میگم آیا میشه در روزانه در رشته مدیریت ورزشی جایی قبول شد؟
تخصصی ۳۰
استعداد ۲۰
زبان ۱۰

رضاازنیشابور
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۰:۲۷ ق٫ظ

سلام.من پارسال امتحان دادم ومرحله اول(آزمون)بارتبه۴۸پذیرفته شدم ولی درمصاحبه وسوابق تحصیلی وعلمی کم آوردم.

دریا
بهمن ۲۳, ۱۳۹۹ ۰:۲۲ ق٫ظ

امیدوارم کنکوردکترابه تعویق بیافته،دوست دارم قبول بشم وقت ندارم بخونم تدریس مجازی کلی وقت من را گرفته

رضا
دی ۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۶ ب٫ظ

امسال هم حدنصاب اولیه برای قبولی در انتخاب رشته و شهر وجود داره ؟

صبا
آذر ۲۶, ۱۳۹۹ ۰:۱۵ ق٫ظ

اگه قراره عقب بیفته از همین الان بگید لطفا

mojtaba
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۴:۲۸ ب٫ظ

سلام یادش بخیر سال ٩۴استرس ثبت نام و امتحان داشتیم چه زود گذشت ١٩ابان دفاع کردیم با ۵مقاله پژوهشی …در کل دوره ی خوبی بود

محمد
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۸:۱۵ ق٫ظ

من آخرین دوره ی دکتری،در رشته ی ادبیات مجاز شدم.ظرفیت پذیرش روزانه ۲۵۰ نفر بود و با رتبه ی من،براحتی قبول میشدم.در مصاحبه نمره ی ۲۲.۵ رو آوردم.اما قبول نشدم.جالبه در دو کد رشته ی دیگر هم مصاحبه دادم،اما در کارنامه ی نهایی غیبت درج شده.تا این لحظه هم جواب اعتراضم نیامده.به جرات قسم میخورم فقط پارتی باز یه.همه چیز رو سپردن به دانشگاه و این یعنی تمام.حتی اگر رتبه ت عالی باشه.

سام
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۷ ق٫ظ

سلام
پی اچ دی تست عزیز صدای منو به سنجش برسون من وقت کم میارم لطفا امتحانو یه ماه عقب بندازن واسه بعد عید

:
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۹:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  سام

من هم با نظر شما موافقم.
امیدوارم همینطور بشه.

پدر ژپتو
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  سام

احتمال تعویق زیاده

باران
آذر ۲۵, ۱۳۹۹ ۶:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  سام

اره فروردین باشه خوبه

نادری
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۱:۴۶ ق٫ظ

یه سوال بی جواب که ذهنمو مشغول کرده
چرا بعد اتمام مهلت ثبت نام بعد یک ماه اینا مجددا سایت رو برا ثبت نام باز میکنم ولی کسیکه بخاد انصراف از ثبت نام بده باز نمیکنن
واقعا چرا

باران
آذر ۲۵, ۱۳۹۹ ۶:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  نادری

پول شیرینه

امین
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۶:۵۴ ب٫ظ

سلام دوستان کسی میدونه برای دفاع از رساله دکتری تو رشته علوم انسانی حتما باید دوتا مقاله علمی پژوهشی چاپ شده در طول دوران تحصیل دکتری داشته باشیم؟

زیبا
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۸:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  امین

بستگی به دانشگاه داره هر دانشگاه‌هی قوانینش فرق میکنه ولی معمولا کم کمش همین دوتا علمی پژوهشی که باید باشه

ویکتاریون
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  امین

برای دولتی ها، هر دانشگاه یه حداقل رو تعیین می کنه و در مورد تعداد و کیفیت مقاله های مورد نیاز، شورای تحصیلات تکمیلی گروه/ دانشکده تصمیم نهایی رو می گیره. مثلا دانشگاه تهران خودش یه مقاله رو اجباری کرده. ولی ممکنه مثلا گروه ادبیات تصمیم دیگه ای بگیره.
ولی عرفش اینه که اگر فقط یه دونه لازم باشه هم دانشجو مقاله ی دوم رو می نویسه و سابمیت می کنه. حالا اکسپتش به دفاع نرسید هم نرسید. ولی بهش اشاره می کنه سر جلسه.

زهرا
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۴۸ ب٫ظ

سلام زمان ثبت نام دیگه تمدید نمیشه ؟ از ثبت نام جا موندیم

مهسا
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۹:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

سلام
مهلت ثبت نام ازمون دکتری ۱۴۰۰ تموم شده. اما معمولا از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش میشه درخواست داد. وارد این لینک بشید:
https://request.sanjesh.org/noetrequest/login/
ثبت نام کنید و بعد پیام بدید بهشون. اگه امکانش باشه راهنمایی تون میکنن که چطور ثبت نام کنید.

M
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

من دیشب ثبت نام کردم با وجود اینکه مهلتش تمام شده بود

سام
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۰ ب٫ظ

یه خسته نباشید به سازمان سنجش که یه تنه کسری بودجه رو تامین کرد در قبال پولی که امسال زدین به جیب ظرفیت رو دوبرابر کنین حتی اگر اخرش قرار باشه بیکار بمونیم حداقل درسمون رو بخونیم حدنصابم لطفا درست کنید دانشگاه ها و اساتید هم نصیحت کنید سر جلسه امتحانم یه کیک و اب معدنی ندین این پولا خوردن نداره

منیژه
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

تنها دلیلی که امسال شرکت نکردم مبلغ کارت ثبت نامی و هزینه های شرکت در مصاحبه اس. چه جوری حساب کردید که اینهمه یک دفعه گرون کردید؟!!!

دکتری ۱۴۰۰
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  منیژه

آره بخدا …. خیلی بی انصافیه. سر جمع مبلغ از کل متقاضیان یک رقم عجیبی در میاد. توی این گرونی آخه چرا هیچ کس به فکر دانشجوها و داوطلبین نیست.
واقعا این اوج بی انصافیه ۱۵۰ هزار تومان!!!
خوب اونها میبینن هر چقد هم بیشترش میکنن باز هم کسی اعتراضی نداره و ثبت نام میکنن. ولی واقعا این مبلغ ثبت نامی کاملا غیر قابل توجیه

حمید رصا باباییان
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۶:۰۶ ق٫ظ

سلام اگر کسی میداند راهنمایی کند ایادر مقطع دکتر ی خودمان اینکه آیا آموزشی پژوهشی باشیم انتخاب میکنیم آیا اینکه دانشگاه انتخاب میکند

پدر ژپتو
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸ ق٫ظ

دانشگاه انتخاب میکنه شما رو به عنوان آموزشی – پژوهشی جذب کنه یا پژوهش محور.

ثریا
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۲۱ ب٫ظ

سلام
در زمان انتخاب رشته در دفترچه نوع گرایش هر رشته محل کاملا مشخص شده و طبق همون پذیرش میشه و بعدا هم تغییر نمیکنه.
یعنی شما با توجه به اعلام نیاز دانشگاه از قبل خودتون طبق الویتهاتون انتخاب میکنید.

اسی
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۸:۰۱ ب٫ظ

خودتون انتخاب میکنید

کیان
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۱۴ ق٫ظ

تمام کامنت ها رو خوندم ….هیچی من امسال شرکت نمی کنم… بیخیال

پدر ژپتو
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  کیان

داداش فرض کن تمام کامنت‌ها رو ربات ثبت کرده.

اونوقت چی ؟؟

اجازه میدی ربات‌ها با سرنوشتت بازی کنن ؟!

واسه زندگی تحصیلیت هدف‌گذاری کن، برنامه بریز و تلاش کن تا موفق بشی.

جا زدن و میدون رو خالی کردن هیچ دستاوردی نداره.

زندگیت رو بر اساس کامنت دیگران برنامه ریزی نکن !!

...
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۳:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

منم خیلی ناامیدم پدر ژپتو
دستم نمیره بخونم چون میدونم مصاحبه ردم میکنن، نه مقاله دارم نه مدرک زبان نه سواد درستو حسابی که موقع مصاحبه بتونم جواب بدم. تنها میتونم کنکور رتبه خوب بیارم همین

پدر ژپتو
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  ...

از کجا میدونی مصاحبه رد میشی ؟؟

مقاله با رتبه خوب قابل جبرانه،

مدرک زبان هم تا اون موقع خدا بزرگه و حتماً MSRT برگزار میشه.

با همون اطلاعاتی که به سوالات سر جلسه جواب میدی و رتبه خوب میاری نمی‌تونی به سوالات اساتید مصاحبه کننده جواب بدی ؟؟

از تمام اینها مهمتر داشتن اعتماد به نفس و جهانبینی مثبه سه نقطه جان. باید باور کنی که پژوهشگری و دانشگاه‌ها واسه جذب کردن شما با هم رقابت میکنن.

با قرائت آیه یأس غیر از نارضایتی چیزی دستت رو نمیگیره ..

ژنتیک
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

پدر ژپتو کاملا موافقم باهات….واقعا با این روحیه قبولی در کمین ماست…. جدی میگما… خودمم همین طوری بودم همیشه

...
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

عزیزی پدر ژپتو
خیلی خوبین، همه پستاتون عالین

...
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

ولی پدر ژپتو شما خودت گفتی شمس اله با رتبه ۶ هوش مصنوعی قبول نشده، منم رشتم کامپیوتره خب

پدر ژپتو
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  ...

شمس الله attitude منفی داشت سه نقطه جان.

...
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۲:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

آها، فهمیدم
ممنون از پدر ژپتوی عزیز
کاش منم دانشگاه تهران قبول شم بعد بیام شما رو از نزدیک ببینم

...
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۲:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

ولی خب منظورتون چیه از attitude منفی؟
منظورتون اینه منفی نگر بود مثبت اندیش نبود؟ چی پس لطفا؟

حقوق بین الملل
آذر ۲۱, ۱۳۹۹ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

آفرین کشور رو. شما ها باید در اختیار بگیرید امیدوارم همگی موفق بشید

سارا
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ب٫ظ

۱۴ آذر و سامانه ثبت نام باز است هنوز
چه جالب

پدر ژپتو
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

متاعیه که خریدار داره ..

سهیل دکتری علوم تحقیقات
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

یادش بخیر سال پیش توی این روزا دقیقا مثل شما استرس قبولی داشتم و در کمال ناباوری علوم تحقیقات تهران قبول شدم و الان اوایل ترم اول هستم چند نکته باید خوند و تلاش کرد با استرس داشتن چیزی حل نمیشه با بحثو جدال اینجا هم چیزی درست نمیشه باید تلاش کرد ضمنا خودتونو از همین الان قبول شده صور نکنید همیشه این احتمالو بدید که مردود خواهید شد که اگر قبول نشدید تو ذوقتون نخوره چون حدود فقط ۱۰ درصد داوطلبین قبول خواهند شد و ۹۰ درصد مردود میشوند ظرفیت به نسبت داوطلبین به شدت در دوره دکتری کمه

علی
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۸:۱۱ ق٫ظ

علوم تحقیقات به نظرت وجدانا ارزش ثبت نام و ۵ سال استرس شهریه و درس خوندنش داره

ژنتیک
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی

مشکل مالی نباشه آره داره

علی
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  ژنتیک

علوم تحقیقات به جرآت بی کیفیت ترین مرکز اموزش عالی ایران بسیار بی کیفیت تر از تمام واحد های علمی کار بردی و پیام نور و تمام پردیس خودگردان ها و تمام غیر انتفاعی های ایران . بسیار بسیار علوم تحقیقات بی کیفیت و مدرکش بی اعتبار هست

حسین (دانش آموخته فلسفه غرب)
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  ژنتیک

دقیقا درست میگین…مشکل مالی نباشه آره داره

.......
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۸:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  علی

به هیچ عنوان ارزش نداره انقد هزینه کنید
به فکر روزانه باشید که آزاد کشکه
علوم تفریحات و آزاد شهرستان و…. هم نداره همه یکیه

حسین (دانش آموخته فلسفه غرب)
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  .......

،باشه تو خوبی،…تو برو به همون دانشگاه روزانه خودت بچسب البته اگه بتونی قبول شی

ژنتیک
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۷:۴۴ ق٫ظ

من البته خودم روزانه م و دوره های شهریه پرداز نمیتونستم برم در کل…

پردیس
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۴۵ ب٫ظ

سلام همگی، بچه ها خاستم یه نصیحت خواهرانه بهتون داشته باشم من پارسال رفتم مصاحبه، ۳تا مقاله کیو وان، ۷تا علمی پژوهشی، و چند تا همایشی، ۸تا طرح پژوهشی و مدرک زبان و تسلط به اغلب نرم افزارهای تخصصی رشته خودم، از بس اعتماد بنفس بالایی داشتم فقط دوتا انتخاب داشتم، تو جلسه مصاحبه با دقت تمام سوالات تخصصی رو پاسخ دادم به حواشی و سوالات کلی که حالت روانشناسی داره که رسیدم چنان از بالا نگاه میکردم و با غرور و خودشیفتگی جواب دادم که زدن تو برجکم و پایینترین نمره اون جماعت داوطلب رو بهم داده بودن!! بنظرم خاکی تر برخورد میکردم و اینقد دم از دانش بالای خودم و اونهمهمدیریت پروژه و نرم افزار نمیزدم قطعا با رزومه م و پاسخ سوالاتی که داده بودم قبول میشدم… به حواشی گوش نکنید امثال من که رد میشن از برخورد بد خودشون ناشی میشه و الان که به خودم میام فکرشو میکنم میبینم هیچکس تو اون جمع از من قویتر نبود اما هیچکس اندازه من بد حرف نزده تو مصاحبه و حقم بوده رد شم چون اساتید ازم ترسیدن مبادا کلا بخوام با این اخلاق گند و غرور زیادی ادامه بدم…

سارا
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  پردیس

من به شخصه جای اساتید بودم، درجا نمره صفر میدادم به شما
شما بر خلاف دانشتون، اصلا طریقه مصاحبه رو بلد نیستید
پارسال یعنی ۹۸ منظورتونه؟! چون ۹۹ مجازی بود
بعدشم شما روانشناسی خوندید؟! چون کسی که مهندسی خونده، سوالات حالت روانشناسی ازشون نمیپرسن.
بعدشم به قول استادمون که میگفت از رشته ات چی بلدی؟ بلدی حرفی داری بیا جلو.
حق شما همون رد شدن بود. بهترین گزینه

پردیس
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

خخخخ خودمم گفتم حقم نبوده، برخوردم مناسب نبوده عزیز جان، رشته م مهندسی هست، منظورم سوال روانشناسی نبوده منطورم همون سوالات جنجال برانگیز که چرا دانشگاه مارو انتخاب کردی چرا دس رو فلان استاد گذاشتی چرا اصلا میخوای ادتمه تحصیل بدی و…

زری
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  پردیس

چه رشته ای خوندین؟

1371
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۰:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  زری

عیب نداره تجربه شد دیگه دستت اومد ایشالا امسال قبول میشی
توی چند سال این همه مقاله نوشتی و جوابشونم گرفتی؟!

پردیس
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  1371

از ۹۵ تا قبل مصاحبه

021
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  پردیس

چقد باحال که زود هم جوابشون می اومده

پردیس
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  021

آره مجلات معتبر بفرستید حتما خیلی زود میاد یکی از مقالات آی اس ای من با ایمپکت بالای ۴، ظرف کمتر از یک ماه و نیم داوری شد و ریوایز خورد و سریع بعد اصلاح، پذیرفته شد اون زمان خودمم بسیار تعجب کردم، رایگان هم هست مجله، همین حرفم و تعریف از خودم تو جلسه مصاحبه یکی از دلایل نفرت اساتید از من شد…چون خود اون اساتید مقاله ای در این حد ندارن، بماند تو جلسه گریزی به این نکته هم زدم، الان برگردم مصاحبه مطلقا حرفی از کیو وان نمیزنم، مطلقا نمیگم چقدر سریع اکسپت شد…فقط اسممو میگم و بعدش هرچی گفتن میگم حق باشماست…کل کل کرون سر اثبات بعضی مسایل با اساتید حتما باعث رد شدن میشه…من نمره مصاحبه یکی از بچه ها رو دیدم بدون حتی یک مقاله همایشی حتی با لیسانس غیرمرتبط دو برابر و نیم من بهش داده بودن، دیگه دستم اومد چه گلی کاشتم…

مجتبی
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۷:۴۸ ق٫ظ
پاسخ به  پردیس

سلام دوست عزیز خیلی ممنون میشم نام مجله ای که مقاله ای اس ای تون رو ارسال کردین بفرمایید چون من خیلی وقت هست که دنبال مجله ای میگردم که زمان داوریش کوتاه باشه.ممنونتون میشم

...
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  پردیس

پردیس، سخته مقاله نوشتن؟
رشتتون چیه؟

پردیس
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  ...

سلام میبخشید الان کامنت شما رو دیدم، بنظرم پژوهشی داخلی اصلا سخت نیست فقط نحوه نگارش مقاله رو اول مختصر یاد بگیری بعدش اگه برای اولین بار مقاله نوشتی بدین یه دوست باتجربه براتون نگاش کنه بعدش مطابق تجربه اون فرد اصلاح کنید و بفرستید مجله. اگرم کسی نیست راهنماییتون کنه، با خوندن مقالات میتونید نویسنده خوبی بشین، منم اولین مقاله م‌رو فرستادم و اینقد بد بود رد کردن، اما بعدش نشستم بیش از صدتا مقاله فارسی و انگلیسی تو تخصص خودم ظرف چند ماه خوندم تا دستم اومد ایراد کارم کجا بوده طول کشید اما بنظر خودم نتیجه تلاشمو گرفتم

...
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  پردیس

ممنون پردیس عزیز
شما رشتت چیه؟
من نرم افزارم

پردیس
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  ...

مهندسی محیط زیست

...
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۷:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  پردیس

ممنونم
پردیس، اگه مقاله نداشته باشیم امکان پذیرش تو دانشگاه تهران رو ندارم؟

پردیس
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  ...

اگه رتبه خوبی بیاری و در حد معمول مکالمه انگلیسی بلد باشی و تو جلسه مصاحبه خوب ظاهر بشی اصلا مقاله مهم نیست.چون دیدم بدون مقاله تهران قبول شدن

1371
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  پردیس

ایول خیلی خوبه

سارا
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۰:۵۰ ق٫ظ
پاسخ به  پردیس

این سوالات رو معمولا میپرسن. از خودتون بپرسید هدفتون از خوندن فلان رشته در فلان دانشگاه چیست؟!
روانشناسی…چه چیزا

سهیلا
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  پردیس

من اگر جای اساتید بودم شمارا روی سرم میگذاشتم مهم علم و دانش هست . و تلاش شما متاسفانه در ایران سوابق علمی مهم نیست

Rira
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۷:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  سهیلا

چقدر خوبه که هیچ حسادت و بغضی توی صحبتهای شما نیست و به دیگران احترام میذارین

شادی
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۰۶ ق٫ظ
پاسخ به  سهیلا

واقعن! مملکت احساساتی و آه و ناله

لیلا
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  پردیس

چقدر مودبانه پاسخ دادی دمت گرم✌️

Rira
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۷:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

رفتار و طرز بیان شما هم دست کمی از غرور بی جا نداره. وقتی میتونید رفتار دیگران رو قضاوت کنید که خودتون اون اشتباهات رو نکرده باشید. دوست محترممون ( پردیس) خودشون دارن با فروتنی اعلام می کنن که اشتباه کردن تا تجربه ای برای بقیه باشه . اونوقت شما در نهایت بی ادبی قضاوت می کنید که اگه من استاد بودم در جا صفر می دادم و حق شما همون رد شدن بود !!! بد نیست قبل از اظهار نظر یه نگاهی هم به خودمون بندازیم !!

مجتبی
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۷:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  پردیس

ممنون میشم نام مجله ای که مقاله ای اس ای تون رو فرستادین و یکی دو ماهه داوری شده رو بهم معرفی کنین چون خیلی وقت هست دنبال مجله ای میگردم که زود داوری کنند. خیلی ممنونتون میشم.

پردیس
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مجتبی

سلام Marine pollution
ایمپکتش هم‌چهارو خورده ای هست، نمیدونم دی حیطه تخصص شما هست یا نه

مجتبی
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  پردیس

ممنونم خیلی لطف کردین

علیرضا نیکرو
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۲۹ ب٫ظ

سالی دو بار کنکور دکترا در ایران برگزار گردد
اردیبهشت و ابان
۷۰ درصد ازمون متمرکز باشد
۳۰ درصد مصاحبه علمی
از هر ده نفر یک نفر قبول شوند

.......
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۸:۴۹ ب٫ظ

چشم
لحاظ میشه

رمحمد
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۰۷ ب٫ظ

سلام خدمت دوستان خسته نباشید
من یکی از قبول شدگان دوره روزانه هستم
میخواستم بگم پشیمونم میخوام برم انصراف بدم باور کنید
من وقتی برمی گردم به وضع خودم فک میکنم میبینم خیلی اشتباه کردم که شرکت کردم
دوستان قبل از ثبت نام فکر کنید که مث من نشید
دلیل انصرافم
۱- بالا بودن سنم (تا ۴۰ سالگی نمی تونم مدرک دکترا بیگیرم)
۲- بیکاری(توسن ۴۰ سالگی به دنبال چ کاری برم)
۳-مجرد بودنم(در ۴۰ سالگی برم خواستگاری اولا کسی زن بهم نمیده دوم دختر مردم میخواد مدرک دکتری بخوره)
۴- نبود اینده ای مشخص در این کشور. کشوری که از پس یک قیمت مرغ بر نمیاد
دوستان فک کنید
به نظرم دکتری فقط برای خانم ها که بیکارن خوبه
افسوس میخورم به عمری که در راه کسب علم خرج کردم هیچی نصیبم نشد جز سرزنش

...
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  رمحمد

سلام . باور کنید من هم مثل شما در یکی از دانشگاه های خوب روزانه قبول شدم ولی شرایطی شبیه شما داشتم . ترم پیش انصراف دادم از یک بابت ناراحت هستم ولی از طرف دیگه واقعا هیچ آینده ای نداشتم به خدا هیچ خبری نیست اینقدر به خودتون استرس وارد نکنید

سهیلا
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  ...

شماها که میخواهید انصراف بدهید چرا شرکت میکنید دکترا باید جای کسانی باشه که بشدت علاقه مند هستند شما حق دیگری را ضایع کردین

غریبه
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  سهیلا

هیچ داوطلبی به نیت انصراف از تحصیل پس از قبولی در آزمون شرکت نمیکنه. خود من روز مصاحبه به صورت کاملا واضح به اساتید مصاحبه‌کننده گفتم شاغلم ولی منو قبول کردن و بعد از قبولی برای حضور تمام وقت در دانشگاه منو تحت فشار گذاشتن به طوری که وقتی دیدم دارم شغلمو از دست میدم مجبور شدم انصراف بدم. خود اساتید مقصر اصلی وضعیت پیش اومده در نحوه پذیرش مقطع دکتری هستن.

حسین (دانش آموخته فلسفه غرب)
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  غریبه

به غریبه،اساتید تقصیری ندارن مگه تو خودت نمیدونستی که برای تحصیل در مقطع دکترا باید حضور تمام وقت داشته باشی؟!!!.شتر سواری که‌دولا دولا نمیشه!!!؟!….دکتری خوندن باید جای کسانی باشه که به علم و پژوهش عشق می ورزند و سعی دارن در این راه تا آخرش تلاش کنن نه کسایی شاغلن و مشکل دارن و دکتری خوندنشون هم از سر ارتقا ربه ی شغلی و افزایش حقوقشونه و نه کسب علم و علاقمند بودن به پژوهش!!

غریبه
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۰:۵۸ ق٫ظ

دوست عزیز من بحثم چیز دیگه‌ای بود گویا شما درست متوجه نشدی؛
من شخصا روز مصاحبه به صورت واضح و بدون هیچ ابهامی به اساتید مصاحبه‌کننده گفتم شاغل هستم و نمیتونم تمام وقت برای تحصیل وقت بذارم؛ با این اوصاف فکر میکنم دلیلی نداشت اساتید شخصی با شرایط من به عنوان دانشجو قبول کنن و بعد مجبورش کنن که هر روز باید بیای دانشگاه. همون روز مصاحبه حداقل ۳۰ نفر در کنار من حضور داشتن و گزینه‌های زیادی برای انتخاب دانشجو در اختیار اساتید بود. بحثم این بود که اگر انصراف از تحصیل پیش میاد همواره دانشجو مقصر نیست.
ضمنا در حال حاضر اکثر دانشجویان مقطع دکتری تخصصی که بنده میشناسم حداقل شغلی به صورت پاره‌وقت دارن و قاعده تحصیل تمام وقت در موردشون صدق نمیکنه.

ستاره
دی ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  غریبه

یعنی اگر توی مصاحبه بگیم بچه کوچیک داریم مردود میشیم ؟

فرشته
اسفند ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  ...

سلام چراخب حیف بوده چرا راحت میدون و خالی میکنید

پردیس
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  رمحمد

پیشنهاد میکنم ترک تحصیل نکنید ولی در کنارش دنبال کارهای تخصصی رشته خودتون که گاهی با یه نرم افزار کوچک میشه میلیاردی درآمد داشت بگردید، برین اون شرکتها یا اداراتی که تخصص شما رو دارن ببینید نیازمندیهای جامعه تو تخصص شما چیه، در کنار تحصیل اونا رو آموزش حرفه ای ببینید، اصلا دیر نشده، اصلا هم‌ باخیال کار پیدا کردن با مدرک دکترا وقت تلف نکنید، من تو تخصص خودم خیلی با این شگرد موفق شدم و اصلا نیازی به این ندارم تو قید و بند اداری و دانشگاهی برم، تلاش کنید بحدی تو تخصص های جانبی رشته خودتون قوی بشید که جامعه شما رو بخاد نه شما دربدر کار… رو حرفام خوب خوب فکر کنید مطمئنم نتیجه خوبی میگیرید، اما درس رو رها نکنید…

Mahsa
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  رمحمد

کاملا اشتباهه دکتری خوندن پسر…دختر هم فقط تو خونه نمونه….وگرنه همین زمان رو برای کار بزارین خ بهتره

سام
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  رمحمد

خیلی باحالی

سام
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  رمحمد

خانما هم دکترا بگیرن شوهر گیرشون نمیاد

شمس
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  سام

موافقم بیشتر اساتید دانشگاه متاسفانه ازدواج نکردن دخترا میگم

فرشته
اسفند ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  سام

چرا ؟؟

سام
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  رمحمد

میشی یه دکتر ۴۰ ساله پخته بیکار بی زن

علیرضا فرجی
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  سام

کاملا موافقم منم برام مهم نیست
علم بهتر است یا پول = صد در صد پول لاقل تو ایرانش پول بهتره پول نداشته باشی بچتم ادم حسابت نمیکنه

پدر ژپتو
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا فرجی

علم و پول لازم و ملزوم همدیگه هستن فرجی جان

حسین (دانش آموخته فلسفه غرب)
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۰:۳۰ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا فرجی

به علریضافرجی،خب پس برو دمنبال همون پول دنبال دکترا گرفتنی اینجا واسه چی شما!؟؟،…مگه در دکترا گرفتن پول پخش میکنن!؟؟

لیلا
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا فرجی

کاش من رو قبول کنند از ازدواج و فرزندآوری بیزارم

پدر ژپتو
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  رمحمد

ستاد نااُمید کردن رُقبا .. خخ

...
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

خخ
ولی خیلی بدی پدر ژپتوی عزیز

حسین (دانش آموخته فلسفه غرب)
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۰:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

به پدرژپتو،… دقیقا.

مهندس نوروزی
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  رمحمد

سلام ناشکری نکن و ادامه تحصیل بده خدارو چ دیدی بخشنامه و قانون همیشه درحال تغییره تبریک میگم به پشتکارتون ان شاالله بهترینها نصیبته هیچوقت از رحمت خدا ناامید نباش شادکام باشی

...
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۳ ب٫ظ

مهندس رشتتون چیه؟

حسین (دانش آموخته فلسفه غرب)
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  رمحمد

به رمحمد؛شما مطمعنی که هدفت کسب علم بوده در این سال هایی که به گفته خودت عمرتو خرج کردی برا تحصیل؟!،یا هدفت پول بوده و رسیدن به موقعیت اجتماعی که الان با نرسیدن بهش اینطوری سرخورده و عصبی هستی،؟!،اونی که حقیقتا دنبال علم هستش فقط دنبال علمه و تلاششم فقط در همین راه هست،هدفش پول و یا موقعیت اجتماعی نیست،به طور کل دکتری خوندن برا کسب درآمد و اینجور چیزا اساسا اشتباه هست

...
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۲:۰۲ ق٫ظ

حسین جان، دانش آموخته فلسفه غرب به قول پدر ژپتوی عزززززززیییییییییزززززز
علم و پول لازم و ملزوم همدیگه هستن

حسین (دانش آموخته فلسفه غرب)
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  ...

به سه نقطه. منم نگفتم لازم وملزوم هم نیستن،…ولی اگر از دکتری خوندن و کسب علم، هدف فقط پول باشه و اساسا در دکتری خواندن، هدف ما رسیدنِ به درآمد و پول درآوردنِ بیشتری باشه و‌ اَصالت رو‌ از دکتری خوندن وکسب علم به پول درآوردنِ بیشتر و یا امتیازات مادی دیگرآن بدیم و نه به خودِ کسبِ علم!! در اینجاست که این طرز تفکر اشتباه هستش.

...
آذر ۲۱, ۱۳۹۹ ۲:۲۳ ق٫ظ

خیلیم درسته

لیلا
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۰۸ ق٫ظ

مثل پروفسور نش!
منم بیمار ام اس هستم ارشدم رو بسختی با پوست کندن اینو اون گرفتم اما خیلی محیط آموزشی رو دوست دارم
ولی چه فایده با این آتروفی مغزی!

لیلا
اسفند ۱۳, ۱۳۹۹ ۷:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  رمحمد

من یک دختر چهل ساله مجرد بقول جامعه متمدنمو ن ترشیده! هستم ولی امسال میخوام دکترا شرکت کنم
۴۰ سال برای پسر که سنی نیست معمولن کسانی که مدارک بالای تحصیلی دارند بعد از چهل سال ازدواج می‌کنند مخصوصن آقایون که همیشه دختر بیست ساله تو هرسنی براشون هست چرا اینقدر نامید؟!

فرشته
اسفند ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  رمحمد

سلام خب شما که بالاخره بیکار بودید و مجرد چه فرقی میکرد حداقل ادامه تحصیل دادید بعدش اینکه دوره روزانه و داتشگاه دولتی هستین و هزینه ای متحمل نمیشید منکه میگم خوش به حالتون امیدوارم موفق باشید

ثمین
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۸:۴۰ ب٫ظ

بیکاری و محدودیت سنی برای دانشجویان دکتری معزل بزرگیست. متاسفانه انقدر تصویب یک قانون طول می کشد که ما دیگر دوران سالخوردگی را بگذرانیم. واقعا در ایران وضعیت بیکاری در مقطع دکتری با اعمال محدودیت سنی معضل نیست برای قشر فرهیخته ای که به جای پژوهش با اضطراب و نگرانی جویای اولین حق شهروندی یعنی کار باشند. فردی که ۴۵ساله است نیاز به کار ندارد؟واقعا کسی که در نهاد یا ارگانی قرار دادی بوده حالا استخدام نشده و به خاطر بودجه تعدیل شده توی سن چهل سال باید چی کار کند؟؟؟؟ایا کسی هست به فکر مردم باشد؟من در یک نهاد لشکری قرار داد بودم به خاطر بودجه تعدیل شدم. همکار من که لیسانس بود فورا فوق لیسانس گرفت که جایگزین من شود. در حالی که من فوق لیسانس بودم و دانشجوی دکتری شدم. برای خودم متاسفم. سنم به چهل و یک رسیده به دلیل نداشتن پارتی هنوز استخدام نشدم. خواهر زاده شهید هستم و پدرم ایثار گر بالای شش ماه است

مهناز
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۷:۰۱ ب٫ظ

دوستان پارسال بعدعیدتواردیبهشت وقت دادن برای ثبت نام مجدد امکان داره امسال بزارن؟؟؟؟؟

رستا
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۵:۲۷ ب٫ظ

سلام ببخشید هنوز امکان ثبت نام واس دکترا هست؟ مگه نگفتن تا ۱۲ ام
میشه پاسخ بدید؟؟؟؟؟ ممنون

مهناز
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  رستا

سایت باز بنویسین

شهیاد
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۷:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  رستا

سلام.
فعلا که بازه.
خورده به پنج شنبه و جمعه.
احتمالا فردا میبندنش

سارا
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۷:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  رستا

چرا که نیست . تا براشون پول داشته باشه ، هست

مهدیدوست
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۴:۵۳ ب٫ظ

به این حرفا نیست رفقا
اگه خدا بخواد قبول بشید ، تعداد شرکت کننده سی میلیون نفر هم باشه شما قبولید،
اگه خدا نخواد، خودت تک و تک و تنها برسی سر جلسه هم قبول نمیشی !!
فقط با اون بالاسری باش

زهرا
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  مهدیدوست

دقیقا

پژمان
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۴:۴۹ ب٫ظ

سلام
شهریه دکتری معماری نوبت دم چقدره؟؟ایا از دانشگاه ازاد کمتره یا بیشتره؟؟؟؟؟لطفا پاسخ بدین

ثریا
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۷:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  پژمان

سلام.
دانشگاهها کمی با هم فرق داره.بین ۸ تا ۱۲ میلیون متفاوته

ناشناس
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۷:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  پژمان

سلام دانشگاه به دانشگاه شهریه های شبانه فرق داره اما در حدود ۱۳ میلیون میشه ترمی

رستا
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۴:۴۴ ب٫ظ

سلام ببخشید هنوز امکان ثبت نام واس دکترا هست؟ مگه نگفتن تا ۱۲ ام

مهناز
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۷:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  رستا

سایت باز بنویسین

علی
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۳:۵۸ ب٫ظ

عزیزانی که پارسال بخاطر ترس از کرونا شرکت نکردن به داوطلبای امسال اضافه شدن
نه تنها کرونا همچنان هست و شرایط حتی بدتر شده
بلکه رقبا هم بیشتر شدن
خدا یاوران باشد

خداداد
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۲:۵۸ ب٫ظ

کجا کاهش داشته بطور کل تمام دانشگاهها اعمم از ملی و آزاد و ..،. همش به ۷۰۰ نفر دانشجو نمیخاد الان ۱۷۰ هزار اسم نوشته چه خبره من متاسفم برای شما ها که درک ندارید تمام بهانه پر کردن حساب و سازمان خودشان است بطور کل کل ثبت نام ها نباید از ۱۰۰۰۰ نغر بیشتر باشه چرا ۱۷۰ هزار نفره طوفانه چرا ابنفدر ثبت نام شده بخدا این ظلم به کشور و جوانان است

سام
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۳:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  خداداد

خداداد ۱۰۰۰۰نفر فقط رشته مدیریت بازرگانی امتحان میدن

.
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۲:۵۶ ب٫ظ

بچه ها بنظرتون آزمون همون اسفند ماه برگزار میشه؟
یعنی حسابی رو تعویق وا نکنیم

سام
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۳:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  .

انشالله به تعویق بیوفته یه ماه

محسن
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۴:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  .

قطعا میفته خرداد، اصلا امتحانات دانشگاه ها و مدارسم توش موندن

سام
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۵:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

خرداد مگه انتخابات نیس ؟

سام
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۶:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

۲۸ خرداد انتخاباته حداقل اخر فروردین یا اردیبهشت بندازن

مهسا
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۴:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  .

سلام
هنوز هیچ کس چیزی نمیدونه چون خیلی به شرایط بستگی داره. ولی بهتره برای این که ضرر نکنین مبنا رو بذارید روی این که ازمون همون اسفنده

...
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

مهسا، من اگه رتبه زیر ۴ بیارم (مثلا میگما) ولی مقاله ندارم، زبان ندارم، میتونم دانشگاه تهران قبول شم ؟ (رشتم نرم افزاره)

مهسا
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۲:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  ...

سلام
سالهای قبل بودن کسانی که شرایط شما رو داشتن اما با یک مصاحبه عالی در دانشگاه های خوب قبول شدن. البته من توصیه ام اینه که با توجه به این که هنوز وقت هست حداقل برای مقاله نوشتن اقدام کنید.

...
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۷:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

خیلی ممنون مهسای عزیییییییزززززززززززم
آخه رشته کامپیوتر مقاله نوشتن سخته. :(

دانشمند
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  .

. عزیز شما فرض کن تعویق در کار نیست و اینطوری برنامه ریزی کن

دانشجو
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۲:۴۸ ب٫ظ

سلام .جواب اعتراض دکتری ۹۹ چی شد؟ از ۷ آبان ماه منتظر جواب هستیم .قبولی قطعی ولی مجوز ثبت نام نداریم .

دانشجو۲
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۲:۳۴ ب٫ظ

به نظرم باید کلا کنکور دکترا رو بردارن. دوره ارشد هم به ما گفتن شما اومدین این دوره را بگذرونین ببینین استعداد و توانایی پژوهش دارین یا نه. مسلما شما اگ استعدادش رو داشته باشین مقلات خیلی خوب (نه کفرانس داخلی) خواهین داشت. و همون طور ک خودتون میدونین دکترا کار با استاده و نیازمند به اخلاق سخت کوشی و خودشیفته نبودن و…. داره که این را هم استاد ارشدتون در توصیه نامش مینویسه. و من اگه جای استاد بودم بین دانشجو رتبه دکترا اورده و دانشجو خودم. دانشجو خودم رو قبول میکردم اگ خوب بوده کارش تو سه سال و اخلاقش اومده دستم. میدونین استاد فقط کافیه بدونه شما مشروط نمیشین که اینم از ریز نمرات ارشدتون معلومه وگرنه خرخونی بدرد کسی نمیخوره و رتبه کنکور دکترا که اکثرا با رفتن یه سری کلاس ک حتی بعضیا سوالا رو ب بچه ها میدن و ملاک نیست و نبایدم باشه. و کلا کنکور هیچ مهارتی جز خرخونی رو نمیسنجه اونم تازه اون سه ساعت و اون روز کنکور خیلی تاثیر داره رو نتیجه. اینا نگفتم سریع جبهه بگیرین و ناراحت بشین . وقت گذاشتم اینقدر تایپ کردم چون به نظرم خیلیا لازم دارن با حقیقت روبه رو بشن تلخه ولی اینجوریه شما سر کارم بری سابقت رو نگاه میکنن به نظرتون یه تازه کار میتونه بره یه شرکت خفن یه پست خفن؟ اگ نه پس یه دانشجو مثلا پیامنور یا کسی ک سالها دور بوده از دانشگاه یا کسی ک ارشدم به زور گرفته نمیتونه بره یه دانشگاه خفن دکترا… ادامه نظر»

پاک جو
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو۲

برادر عزیز بنظرم کاملا در اشتباه هستی. کسی که توان علمی به سوالات استاندارد و اصولی آزمون را ندارد چطور می خواهد دکتری بخواند آن نمرات دانشگاه بخاطر آشنایی با سوالات استاد خویش، نمره و معدلش بهتر شده و گرنه سواد هیچی را نداره معدل و چاپ مقاله و کتاب اصلا مهم نیستند چون پول داشته باشی مقاله isi هم بهت چاپ می کنند. کسی که تخصصی و زبان کمتر از ۱۰ درصد بزند چه انتظاری ازش باید داشت.بهترین وبا عدالت ترین جذب دکتری مثل آزمون ارشد لیسانس هست وگرنه بی عدالتی و بیسوادان پارتی داران وارد دکتری می شوند.

وراگی
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو۲

کسی که هوش تجزیه تحلیل و پژوهش داره چهار تا تست نمیتونه بزنه ؟ تنبل نباشیم

1Vahidl
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱:۲۸ ب٫ظ

سلام
دوستان من یه سوال داشتم از خدمتتون
شهریه شبانه دانشگاه ها (رشته عمران) حدودا ترمی چقدر میشه؟

سپاس از شما

دکتر
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۳:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  1Vahidl

سلام
دانشگاه به دانشگاه فرق میکنه.
اما بطور متوسط از ۹ تا ۱۱ م

مهران
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

اعمال حدنصاب مصاحبه توسط دانشگاه اختیاری است یا اجباری ؟؟؟
لطفاً کسانی که اطلاع دقیق دارند پاسخ بدن
ممنون

آناهیتا
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

سال ۹۸ که من کنکور دادم اینطور بود که سازمان سنجش یک تراز برای دانشگاه در نظر میگیره ولی دانشگاه میتونه حد نصاب خودش را بالا یا پایین تر به سازمان سنجش اعلام کنه ، مثلا دانشگاه هرمزگان سازمان سنجش بهش تراز ۲۸۰۰ پیشنهاد داده ولی این دانشگاه برای دوره روزانه عمران تراز ۳۶۰۰ را اعلام کرده، مثلا بنده دانشگاه یزد و کرمان و اصفهان دعوت به مصاحبه شدم ولی دانشگاه هرمزگان نه

مهران
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  آناهیتا

مثلا اینکه منظورم را متوجه نشدید
بنده منظورم حدنصاب مرحله دوم یعنی مصاحبه هست
نه حد نصاب دعوت به مصاحبه

پدر ژپتو
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  مهران

حد نصاب دوم و سوم اختیاریه، اما خب همه دانشگاه‌ها از اون استقبال میکنن. خصوصاً از حد نصاب سوم.

نوبل
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

من موافقم فرایند پذیرش دانشجو در مقطع دکتری مثل سایر مقاطع، تمامن به سازمان سنجش سپرده شود
چون
در مرحله مصاحبه دانشگاهها پارتی ندارم
و اگر هم در آزمون دکتری متمرکز سازمان سنجش رد شوم می دانم نتیجه کار خودم بوده
ولی اکنون در مرحله مصاحبه دکتری آنقدر اعمال نفوذهای مختلف در فرایند پذیرش دانشجو است
که وقتی رد می شوم معلوم نیست چه خبر بوده!!!!

دانشجوی دکتری بریکلی
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۲:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  نوبل

کاملا با نظرت مخالفم، ربطی به پارتی هم نداره، شما در دوره دکتری که نمیخواد برید درس بخونید، اصلا درس خونرن شما مهم نیست، بیشتر توانایی تحلیل و تمرکز برتحقیقات، مهارتها و سواد ارتباط و دانش زبانت به کار میاد. به نظر من سازمان سنجش کلا باید حذف بشه و تمام اختیارات به دانشگاهها واگذار شه.

نوبل
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

من که بعد از چند سال گذر از مرحله اول و علی رغم داشتن کتاب و مقاله رد شدن در مرحله دوم مصاحبه
ناامید شدم و این دومین سالی است که شرکت نمی کنم
با این قیمت هم اصلن صرف نمی کنه
مصاحبه اصلن ملاک مشخصی نداره
میگن کتاب و مقاله و مدرک زبان
ولی معلوم نیس ملاک پذیرش در مصاحبه چیست
من همه اینها را دارم ولی چند سالیست در مصاحبه ها رد می شوم
مرحله اول مشکل من نیست چون تلاشی که کرده باشی نتیجه اش را می بینی
مشکل من مرحله دوم است که عدالتی ندارد و اصلن معلوم نیس ملاک پذیرش چی هست!!!

حد نصاب دوم_ خلاف عدالت آموزشی است
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  نوبل

درود. دقیقا ، آنهایی که این مسیر را رفتند و در شرایط معمولی مثل ما مصاحبه داده‌اند ( بدون هماهنگی با استید گرانقدرررر و …)، کاملا این مسیله را به واقع دیدیم که هیچ معیار مشخصی وجود نداره! نه میشود روی رتبه تکیه کرد، نه رزومه، نه رزومه و رتبه همزمان …. کاش میدانستیم معیار این جنابان چیست و حداقل طی دو سه سال به ملاکهایشان میرسیدم !!!! سردرگمی عجیبی به وجود آوردند عمدا!

متبن
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

هنوز هم میشه ثبت نام کرد؟؟؟

دکتر
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  متبن

بله.زود اشید.احتمالا تا فردا صبح باز میمونه ولی فردا میبندنش

آنی
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

نمیدونم میتونم از الان برا دکتری شروع کنم میتونم رتبه خوب بیارم یا نه.گاها فک میکنم ارزش نداره مطالعه اخه نظر اساتید مهمه نه رتبت

داوطلب دکتری1400
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  آنی

طرز فکرت اگه به همین منوال هست،بهتره که تلاش نکنی.چون اینطوری اگه بخونی و نتیجه ش منفی باشه ضربه روحی بزرگی میخوری.
من رتبه م بعد از ۸ سال فارغ تحصیلی ارشد، و اولین بار شرکت در کنکور دکتری، امسال شد ۲۸. توی ظرفیت روزانه هم بود رتبه م. قبول نشدم هیچ دانشگاهی.واسم ناراحت کننده بود ولی هضمش کردم. زن و بچه دار هم هستم و سر کار و مشکلات زندگی هم که خودتون بهتر از من میدونین. ۳۶ ساله هم هستم.
ولی واسه کنکور ۱۴۰۰ مصمم تر از سال قبل هستم. سخت تلاشمو دارم میکنم واسه خوندن و آمادگی کنکور، و توکلم به خداست. ان شا الله نتیجه ش رو هم میگیرم.
شما توکلتون به خدا باشه.و به حاشیه ها توجه نکنین.فقط تمام سعی و تلاشتون رو واسه خوندن درست درس ها داشته باشین.بقیه ش رو بسپرین به خدا.
ان شا الله که قبول شین.

سام
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱:۴۵ ب٫ظ

دمت گرم بابت روحیه دادنت

مریم
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

لطفا هر موقع که مشکل کسری بودجه شون حل شده سایت ثبت نام ببندن چه خبر اینهمه ثبت نام ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!

امیر حسین مخملی
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷ ق٫ظ

دوستان عزیز سلام به هر حال داشتن مقاله و رزومه ی خوب بی تاثیر نیست. من مدرک زبان نداشتم اما مقاله ی علمی پژوهشی و مقاله ی همایشی و کتاب تالیفی داشتم، رتبم ۱۰۱ شد تو کنکور و دانشگاه دولتی تبریز نوبت دوم قبول شدم. اینه که ناامید نباشید و با قدرت و توکل بر خدا تلاشتون رو بکنید.

سام
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

امیر رشتت چیه ؟

امیر حسین مخملی
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  سام

من رشتم روان شناسی هست.

حد نصاب دوم_ خلاف عدالت آموزشی است
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱:۱۶ ب٫ظ

درود. موفق باشید. مسیله نا امیدی نیست آقای خلعتبری. و مشگل هم در قبول شدن نیست. مسیله این هست که مثلا با اون رزومه که الان دارید و رتبه ۱۰ بیارید، قطعا انتظارتان و حقتان پذیرش در دانشگاه بهتر و دوره روزانه هست! با رتبه ده و اون رزومه، حتی ممکنه نوبت دوم تبریز را انتخاب هم نکنید کلا چون تلاش و انتظارتان چیزی بالاتر را میطلبه. دقیقا مگل در اینجاست که با رتبه و رزومه خوب، در دانشگاههای بزرگتر چنان حق میخورن که ادم از عدالت ناامید میشه نه از قبول شدن. خود من دو سال متوالی با احتمال بالای ۸۰ درصد تبریز روزانه قبول میشدم. ولی چون وضعیتم خیلی بهتر بود تهرانها را میزدم (هرکس کنکور داده میدونه دو سال اخیر اکثرا رتبه های خیلی پایین دعوت شدن دانشگاههای تهران). متاسفانه اساتید هیچ معیاری ندارن، هیییییچ. یعنی بدانیم رتبه براشون مهم، تلاش مضاعف میکنیم برای رتبه‌ . بدانیم رزومه خیلی مهمه، تلاش میکنیم بینر برای رزومه یا هردو … بدبختانه در مصاحبه ها به چشم دیدیم دانشجوی خودشان که حتی دفاع نکرده بود را بدون هیچ مقاله برداشتند در علم صنعت و ما با رتبه بهتر و رزومه و حداقل تلاش دو ساله بعد از ارشد، برگشتیم خونه! تحمل سخت هست. من معتقدم نباید حق حتی یک نفر خورده بشه چون تلاش یوساله نیست. حرف هجده نوزده سال تلاش هست اونم نمیدانیم طرف با چه سختی تا اونحا رسیده …….

علی
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱:۳۸ ب٫ظ

شما درست می فرمایید واشتباه تون جایی دیگه است. مگرحتما باید تهران باشه. تهران نشد شهردیگه. متاسفانه این طرز فکر جلوی پیشرفت خیلی ازنخبه ها راگرفته وبعد درمقابل خیلی از افراد که حقشون نیست شهرهای دیگه قبول میشن واین فکربرای شماها به وجود میادکه داره حق کشی میشه. به نظر من هرجا اکه فکرمی کنید می رسونید بزنید درمقابل تلاشت ن رابیشترکنید

پژمان
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۴:۴۷ ب٫ظ

سلام شهریه نوبت دوم چقدره؟؟

امیر حسین مخملی
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  پژمان

شهریه ی نوبت دوم، ترمی ده دوازده میلیون بسته به رشتتون هست. شهریه ی ثابت هر ترم شش تومن هست.

پژمان
آذر ۱۶, ۱۳۹۹ ۱:۲۷ ب٫ظ

یعنی از دانشگاه ازاد بیشتره؟

وحید
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۴ ق٫ظ

میشه ثبت نام کرد هنوز؟؟؟

دانشمند
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

بله سامانه هنوز بازه

..
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۷ ق٫ظ

سلام آمار امسال با پارسال یکیست ۱۷۹ هزار ۱۲۹ نفر مشکوک نیست!!!!!!

مهسا
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  ..

نه چون آمار امسال ۱۷۹ هزار و ۱۹۲ نفر است.

سارا
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۱۸ ق٫ظ

امسال چون همه چیز مجازی شده بود : ثبت نام دانشگاه ها و کلاس درس ها و امتحان … طبیعی بود آمار داوطلبان بالا بره

محسن
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

بالا نرفت مثل سال پیشه

الناز
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۴:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

نگران نباش بالار می‌ره . سایت هنوز بازه و در ضمن بعدا هم باز می‌کنند برای ثبت‌نام جدید . کمی تفکر و تعقل

مسلم
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۹ ب٫ظ

پدر ژپتو این طور که تو میگی ممکنه تو یک دانشگاه هیچکی قبول نشه مثلا در یک رشته خاص۲۰نفرد حد نصاب مرحله اول رابیارند ولی هیچکدام حدنصاب مرحله دوم را نیاورند آنوقت تو اون دانشگاه و تو اون رشته هیچ کسی قبول نمیشه. درحالیکه چند نفر حتما باید قبول شوند ش

محسن
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  مسلم

حتما نداریم . اساتید گاهی نمی خوان دانشجو بگیرن یا وضعیت داوطلبین رو میبینن و منصرف میشن

پدر ژپتو
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۱:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  مسلم

متاسفانه بایدی وجود نداره ..

Mahdi
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۲ ب٫ظ

سلام.
حتما این جمله از ادیسون را شنیدید که برای رسیدن به موفقیت یک درصد نبوغ است و ۹۹ درصد عرق ریختن. اما به نظر من برای قبولی در دکترا یک درصد درس خواندن و ۹۹ درصد قیافه (سیمای مقبول) داشتن!

مریم
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

به ساااااام
اصلاناامیدنشو…تلاشتوادامه بده …من میام اینجاپیاماتومیبینم ماچندماه بیشتروقت نداریم تلاش کن وبقیش باخداوندکریمه …مطمعن باش شرایط همه یکسانه منم سال سومه شرکت کردم ردشدم بااختلاف یک نفر..ولی ناامیدنمیشم پس توهم ادامه بده…

سام
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

دمت گرم

آزمون دکترا
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۹:۵۲ ب٫ظ

دوستان خواهشا تلاش کنیم آزمون به تعویق بیفته. شرایط اسفند ماه واقعا مناسب نیست. چه فرقی داره با تاخیر کنکور برگزار بشه؟ شمایی که دروس رو مطالعه می‌کنید به همین روند ادامه بدید واقعا چیزی از کسی کم نمیشه

سام
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۶:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  آزمون دکترا

موافق تعویق هستم

رویا
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  آزمون دکترا

مطمئن باشید برگزار میکنن اصلنم براشون مهم نیست

سارا
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۴:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  رویا

نه بابا میفته بعد از عید، الان دو ماهه آزمون استخدامی رو هی دارن میندازن عقب

محسن
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  آزمون دکترا

واقعا همه مردم و دانشجویان حالشون خوب نیست این ترمم مجازی بوده، آزمون دکتری ۱۳۹۹ م تو مرداد برگزار شد، ولی نمیدونم سازمان سنجش اصرار داره که اسفند برگزار بشه، انصافا باید بیفته بعد از عید

Sahar
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۶:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  آزمون دکترا

منم موافق تعویقم.ولی چه کاری از دستمون بر میاد

داوطلب دکتری1400
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۹:۵۰ ب٫ظ

سلام دوستان. ی سوال. اگه میشه راهنماییم کنید.سپاسگزارم. اطلاعات کافی ندارم.
من اگه مقاله م علمی پژوهشی پذیرفته بشه، آیا با (همین مقاله) ،باز میتونم توی همایشی بعنوان مقاله کنفرانسی شرکت کنم؟؟؟ و اگر امکان پذیر بود ، در روز مصاحبه آیا اساتید به من به طور جداگانه به این مقاله م، هم نمره مقاله علمی پژوهشی میدن و هم کنفرانسی؟؟؟
سپاسگزارم اگه پاسخ سوالمو بدین.

1371
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۷ ب٫ظ

سلام
ببین همایشی زیاد مهم نیست یعنی لازم نیست کل اون اطلاعات مقاله علمی پژوهشیت رو بیاری دوباره! می تونی اطلاعات خیلی کمتری از مقالت رو برداری یه مقاله دیگه واسه همایشی بنویسی و البته عنوان و این چیزاشم تغییر بدی
اینجوری امتیاز جفتشم میگیری

ویکتاریون
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۰:۳۰ ق٫ظ

چرا می خوای اعتبار علمی پژوهشی رو با یه کار غیر حرفه ای خراب کنی؟ برای کنفرانس داخلی حداکثر یه امتیاز بهت میدن. ولی وقتی ببینن جفتش یه مقاله س، اگر نخوان رو حساب آشنابازی قبولت کنن خب امتیاز نمیدن. و به خاطر رعایت نکردن اخلاق پژوهشی هم ازت نمره کم می کنن. تازه اگر استادای مردم آزاری باشن ممکنه فقط نمره ی کنفرانس رو بدن و امتیاز علمی پژوهشی رو ندید بگیرن. حالا اگه می تونی باهاشون چونه بزن که نشریه رو قبل از کنفرانس دادی.
یعنی به طور کلی من فایده ای توی این تصمیم نمی بینم. اگر می خوای حتما کنفرانسی داشته باشی؛ یه سه چهار روز وقت بذار و همین کاری که ۱۳۷۱ گفته رو انجام بده. چکیده و مقدمه رو هم عوض کن و متناسب با یکی از محورهای کنفرانس بهشون( و به نتایج) جهت بده.

داوطلب دکتری1400
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

بی نهایت سپاسگزارم ۱۳۷۱ و ویکتاریون. حتما و صد در صد نصیحتاتون رو گوش و عملی میکنم. ممنون که راهنماییم کردین.
پارسال که با رتبه ۲۸ و رزومه ضعیف قبول نشدم.
ان شا الله با توکل بر خدا ، امسال نتیجه زحماتم رو میگیرم.

حمید کرج تو کف دکتری
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۲۱ ب٫ظ

من تو تعجبم سنجش هر سال یک بازه میگذارد و بعد تمدید میکند

در صورتی که می تواند به جای یک هفته ؛؛: همون ده روز رو فرصت ثبت نام بدهد مثلا به جای ۲ تا ۹ و سه روز تمدید

بگزارن ۲ تا ۱۲……….

ولی چند نکته در حرکت اول مخفی است

این که احساس دلسوزی و دانشجویی محوری را نشان بدهند….

همیشه یک عده رو جامونده تلقی و نگاهی مثبت برای هم دردی با جامانده ترسیم کنند

کسب در آمد بیشتر…..‌‌……

اما به این سیاست می گویند….سیاست…….

به سلامتی ۳۰ میلیارد کم بود بودجه تامین نشد….

جامعه ایی که کمبودش رو از طریق آزمون فراهم کند….واویلا

....
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۷:۵۹ ق٫ظ

تمدید ثبت نام منطق بازاریابی پشتش هست. کسی که MBA خونده میفهمه چی میگم.
کلا ما مردم وقتی می بینیم یه چیزی داره تموم میشه بیشتر بهش هجوم میاریم. اگه بخوان یه فاصله مشخص تعیین کنن قطعا تعداد ثبت نامی ها کمتر خواهد بود. ولی هر بار که تمدید میکنن همه تا تموم نشده مهلتش سریع ثبت نام میکنن.
این پول خیلی کمتر از اینه که بخوان کمبود بودجه رو باهاش جبران کنن. ولی خب شما درست میگی دارن درآمد زایی میکنن. البته فراموش نشه ما هنوز ثبت ارشد و کارشناسی رو داریم که خیلی بیشتر از دکتری هستن.

قنبر
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۹:۵۹ ق٫ظ

موافقم هنوز ارشد هم مونده ازش کسب درآمد کنن

مرتضی
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۰۲ ب٫ظ

سلام دوستان
حدود ده تا ISI دارم. به نظرتون با این اوضاع مصاحبه و …شرکت کنم یا نه؟
واقعا مطالعه تکراری دروس رو بیخود میدونم. ما که این درسها رو ثبلا خوندیم. یعنی چی هی آزپون و استرس و فشار

1371
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۹:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

مقاله‌هاتم اینجوری نوشتی؟

وراگی
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

از کجا میخرید ؟

دانشجوی ترم یک دکتری
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

حدود ده تا؟!! یعنی انقدر دقیق که کمتر بیشترش مشخص نیست؟! علی برکت الله به هزینه ای که دادی برات بنویسن و چاپ کنن.

دانشجو۲
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۲:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

با ده تا مقاله ات چطوری تا الان نرفتی هاروارد . اسکول

مرتضی
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۴:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو۲

والله ی خورده بخاطر خانواده دیگری شرایط ضعیف اقتصادی. و گرنه چند جا پذیرش گرفتم

زیبا
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۳:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

حتی اگه مصاحبه شرکت کردی به هیچ وجه نگو ده تا مقاله ای اس آی داری
کاملا متوجه تقلب میشن و همون لحظه ردتون میکنن
نهایتا به یک مورد ای اس آی مرتبط با پایان نامتون و دوسه مورد پژوهشی داخلی اگه دارید اشاره کنید
برادر بزرگوار الان استاد تمام دانشگاه ممکنه ده تا مقاله نداشته باشه
کمیت اصلا مهم نیست بیشتر از این هزینه نکنید

مرتضی
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۴:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  زیبا

چه جوالهای جالبی دوستان دادن
گفتید استاد تمام ده تا تا ISI نداره؟ عجب. برید توی google scholor و مقالات استاد نمام ها یی که میشناسید رو ملاحظه بفرمایید.
تعداد زیاد مقالات بنده مال اینه حدود ده سال از فوق لیسانسم میگذره. و خدا رو شکر از مسایل تحقیقاتی دور نبودم.
ی دوره ای درس خوندن مال درس خونها بود. کسی با پیام نور و ازاد مدرک میگرفت کلاس نداشت. مثل الان نیست که طرف دو خط انگلیسی هم بلد نیستمیگه من فوق لیسانسن و دکترم و …..

پدر ژپتو
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

سلام مرتضی جان

اولاً بگو ISI مخفف چیه؟

ثانیاً بگو با کدوم اوضاع مصاحبه؟

این که میگی «مطالعه تکراری دروس» یاد چند سال پیش میوفتم که می‌خواستم گواهی‌نامه بگیرم، یه آقایی بود تا اون روز ۴۵ دفعه آئین‌نامه رو رد شده بود !!

دست فرمونش خوب بود اما آئین‌نامه قبول نمیشد !!

مرتضی
آذر ۱۷, ۱۳۹۹ ۵:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

با مزه بود…
ولی مثالت تو این زمینه مرتبط نیست.
تا حالا شرایط زندگی مجبورت نکرده دست از ادامه تحصیل برداری و انگار دلت خوشه. و گرنه تو آیین نامه دانشگاه سراسری دانشگاه معتبر شاگرد اول بودم دست فرمونم هم بد نبوده. لازم دیدی آدرس میدم خدمتت برو سوایق بنده رو ملاحظه کن. نیازی به دروغ گفتن نمیبینم. ما همینجوری از طبیعت چوب خوردیم. چوب خدا بماند برا دیگران که تهمت میزنن

پدر ژپتو
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۶:۰۲ ب٫ظ

۲۷ با ۹ عدد صفر !!

سام
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۶:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

پدر ژپتو من خسته شدم

پدر ژپتو
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۹:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  سام

سام عزیز کامنتت رو خوندم که چندین ساله پشت سد آزمون دکتری هستی.
قبول نشدنت رو آسیب شناسی کن.
ایندفعه چرا قبول نشدی؟ رشته‌ات چیه؟

....
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

سلام پدر ژپتو عزیز
خیلی بدی

....
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۵:۱۴ ب٫ظ

۱۸۰ هزارتا ناقابل …

کنکور دکتری
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۴:۱۱ ب٫ظ

سلام به نظر شما کسایی ک در دانشگاه پیام نور ارشد گرفته شانس قبولی در دوره روزانه دانشگاهو داره ؟ من پارسال هم شرکت کردم ولی در مصاحبه به من نمره کمی دادند

وراگی
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۵:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  کنکور دکتری

بله قطعا کم نیستند کسانی که قبول شدند البته ناگفته نماند که رزومه خوب و مقاله داشتند

پدر ژپتو
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  کنکور دکتری

مشروط به رتبه زیر ۵، مدرک زبان بالای ۶۰ و به ازای هر سال گپ تحصیلی، یک مقاله علمی _ پژوهشی قبول میشه.

وراگی
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۶:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

بسته به ظرفیت داره برادر ژپتو من کسیو میشناسم با رتبه ۳۹ قبول شد روزانه تبریز

پدر ژپتو
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۹:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  وراگی

«برادر» ژپتو نداریم دیگه من «پدر» ژپتو هستم.

چرا راه دور بریم ؟

مگه کاربر samira نبود که با رتبه ۱ شهید بهشتی (که تازه کارشناسی و کارشناسی ارشد هم همونجا خونده بود) قبول نشد ؟

این موارد استثنا هستن، من خودم با رتبه ۲ روزانه تهران قبول شدم.

دانشجوشون هم نبودم.

دانشجوی خودشون رو میشناسم که نگرفتن !!

با تلاش مقتضی میشه قبول شد، از تلاش مهم‌تر داشتنِ attitude مثبته.

ناشناس
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۷:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

همه چیز تو مصاحبه رقم میخوره مال هر دانشگاهی که باشی اونجا بر اساس نظات خودشون تصمیم میگیرند میتونه سلیقه ای هم باشه . پس نگران پیام نور و … نباشد

ترنم
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  کنکور دکتری

با رتبه تک رقمی
با دوتا مقاله یکی پژوهشی و یکی تخصصی
۴ مقاله کنفرانسی
بدون مدرک زبان
از دانشگاه ازاد شهرستان
روزانه تهران قبول شدم
۶ سال هم گپ تحصیلی داشتم
۱۰ جا رفتم مصاحبه و تو هیچکدوم سر سوزن ایراد نگرفتن چرا دانشگاه آزادی هستی و تو هیچ کدوم از دانشگاه‌ها اصلا نه آشنا داشتم نه استادی منو میشناخت
بیخیال این حرفا شو و فقط به هدفت فکر کن قطعا میرسی
رو توانمندی ات مانور بده

1371
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  ترنم

تبریک ترنم خانم چه رشته ای؟

مرتضی
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  ترنم

احسنت. ضمن تبریک باید بگم
خیلی مثبت و با انرژی صحبت کردید. موفق باشید.

حمید کرج تو کف دکتری
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  ترنم

تبریک

با اون رتبه و مقاله خوب باید هم قبول میشید….زحمت خودتون بوده دیگه….ثمرش رو هم برید……

شما قبول نمی شدید چه کسی قبول می شد!!!!!!

الهام
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  ترنم

تبریک چه رشته ای بودید؟

نیلوفر
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۷:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  کنکور دکتری

با سلام
من با لیسانس و فوق لیسانس از پیام نور و آزاد بعد از وقفه هشت ساله (۸سال قبل ارشد گرفته بودم) با رتبه ۴ دانشگاه تهران روزانه انتخاب اولم قبول شدم، نمره msrt 80 یه مقاله انگلیسی داشتم.
دوستان عزیزم با قدرت ادامه بدین
دانشگاه الف و ب و غیر ذالک همش بهانه س

علی
آذر ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  نیلوفر

بابا شاید از نیلوفر خوشم بیاد برم خواستگاریش فضولی تو نکبت

دانشجو۲
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  کنکور دکتری

به نظرم که دانشگاهای خوب نه.

مسلم
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۱۷ ب٫ظ

یعنی امسال هیچ دانشگاهی حد نصاب نمیخواد؟ مطمئنید؟

مهران
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  مسلم

کی گفته حدنصاب نمی خواد

پدر ژپتو
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۴:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مسلم

امسال سه تا حد نصاب دارید:

۱. حد نصاب دعوت به مصاحبه

۲. حد نصاب مرحله دوم درون دانشگاهی

۳. حد نصاب نهایی دانشگاه که توسط سنجش اِعمال میشه

سال ۹۹ فقط اولین حد نصاب اِعمال شد، ظاهراً امسال قراره جبران کنن !!

مهران
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۷:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

سومی دیگه خودت اضافه کردی

پدر ژپتو
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۹:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

به نظرم حد نصاب دوم و سوم یکی فرض کردین !!

دکتر
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۸:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

سومی رو از کجا درآوردی پدر ژپتو؟
سنجش هیچ حد نصابی نداره

پدر ژپتو
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۹:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر

داوطلب در آزمون کتبی سراسری شرکت میکنه، با در نظر گرفتن درصد و ترازی که آورده از بین دانشگاه‌هایی که انتخاب کرده دعوت به مصاحبه میشه (حد نصاب اول)

در مرحله مصاحبه شفاهی اساتید میتونن واسه دانشگاهشون نمره تعیین کنن. از این قرار که اگر داوطلب از پنجاه نمره مصاحبه شفاهی، نمره زیر بیست و پنج بگیره دیگه اتوماتیک سنجش اونو بدون محاسبه نمره نهایی واسه اون دانشگاه رد کنه (حد نصاب دوم)

در مرحله صدور کارنامه هم دانشگاه‌ها واسه سنجش حد نصاب تعیین میکنن. مثلاً دانشگاه تهرن میگه حد نصاب قبولی من نمره ۷۰ از ۱۰۰ باشه. دیگه رقابت میشه بین داوطلب‌هایی که نمره‌شون ۷۰ به بالاست و بقیه اتوماتیک رد میشن (حد نصاب سوم)

متوجه شدین ؟!

حد نصاب دوم توسط دادنامه ۱۸۴۲ دیوان عدالت اداری لغو شده بود که قراره مجدداً امسال احیا بشه.

بیژن
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۵:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مسلم

تو‌مقطع دکترا مهم نیست ارشد رو کجا فارغ شدی بیشتر اساتید به مقاله و مدرک زبان بیشتر اهمیت میدن

پدر ژپتو
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۵:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  بیژن

بیژن شما هم امسال اولین بارِ شرکت میکنین؟

داوطلب با زور زیاد
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۶:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  بیژن

دقیقا اشتباهت همینجاست.باید اینجوری باشه ولی نیست خوشبختانه وگرنه ماها که پارتی داریم که نباید قبول بشیم.نود و پنج درصد اشنا و از قبل سپردن و البته زیبا بودن پنج درصد کنکور و مقاله و مدرک زبان و سوابق تحصیلی.

ناشناس
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۷:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مسلم

اتفاقا امسال رسما به دانشگاه ابلاغ شده که حد نصاب بهشون بدند

مسلم
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۱۳ ب٫ظ

دانشجوی پارتی کلفت. یعنی چه حد نصاب مصاحبه ها برگشته مگه امسال چطور بود؟

داوطلب پارتی کلفت
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۶:۱۸ ب٫ظ
پاسخ به  مسلم

حد نصاب مرحله مصاحبه چیزی خاصی نیست اصلا.کمک میکنه ماها که اشنا داریم با رتبه خیلی بالا قبول بشیم و کسایی که زحمت کشیدن و درس خوندن و رتبه عالی اوردن وارد مرحله رقابت نشن کلا.حالا کارنامه نهایی که اومد و قبول نشدی متوجه عمق فاجعه میشی.این جمله برای خیلی ها اشناست.درج عدد ۵ نشاندهنده اینست که حد نصاب موسسه را نیاوردید.

آنی
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۴ ب٫ظ

دردی که با تمام وجود حسش کردم تو سخت ترین شرایط درس خوندم و آخر سر یکی که رتبش به زور برا مصاحبه رسیده بود جای من رفت روزانه و من فقط نظاره گر بودم

مسلم
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۱۰ ب٫ظ

امسال رقابت سخت داریم

داوطلب پارتی کلفت
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۰۲ ب٫ظ

خوبه دیگه.تا فهمیدیم حد نصاب مرحله مصاحبه دوباره برگشته ما ها که اشنا داریم ثبت نام کردیم.چند تا سوال زبان میزنیم تراز دانشگاه رو میاریم بقیش هم اشناها تو دانشگاه ردیف میکنن.کسی هم بیشتر لایق باشه به ما ربطی نداره اصلا.خب میخواست اشنا داشته باشه

بیژن
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۱۰ ب٫ظ

چی منظورتون نفهمیدم کاملن و واضحتر بگین

بیژن
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۰۲ ب٫ظ

بیشتر این داوطلبان سیاه لشکر هستند حتما برای قبولی تو مصاحبه ی مقاله isiداشته باشند

شهرام
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۵:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  بیژن

خیلی دوستا من مقاله اصلا نداشتند قبول شدن اول بستگی به رتبه خوب داره واسه دعوت به مصاحبه بعد مصاحبه که بیشتر آشنا بودن تاثیرش بیشتر از مقاله است

ناشناس
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۷:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  شهرام

اینهایی که ما میگیم ایده آل هست ولی تو جلسه مصاحبه اونها نصمیم میگیرند اونجا دیگه مهم نیست رتبه ت چنمد بوده و … خودشون دیگه تصمیم گیری میکنند

sima
آذر ۱۴, ۱۳۹۹ ۶:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

رتبه خوب نباشه ،مگه برای مصاحبه دعوت می کنند؟
ولی خدا کنه که مراعاتِ شرایط رو کنند و آزمون دکتری رو بع تعویق بندازن
توی این شرایط کرونا،بهتره که مثل پارسال،آزمون در تابستان برگزار بشه نه اسفند

سام
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۹ ب٫ظ

سازمان سنجش محترم این ۱۵۰ تومن منو بده من از امتحان دادن پشیمون شدم

سام
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۹ ب٫ظ

تا روز کنکور سایت رو باز میزارن بالای ۲۰۰ هزار نفر میشه

سام
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۸ ب٫ظ

۱۸۰ هزار ×۱۵۰ هزار تومن ؟؟؟؟

سام
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

یه شبه شدن ۱۸۰ هزار تا

دانشمند
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۲ ب٫ظ

تا شنبه احتمالا رکورد ۲۰۰ هزار میزنه

مهسا
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

علی برکت الله
از پارسال بیشتر شد!
دوستان چطور میشه از ثبت نام انصراف داد؟؟؟؟

دانشمند
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

با شرکت نکردن در آزمون :)

آرش
آذر ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

نمیشه