موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

77 روز تا آزمون دکتری 1400

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

فاصله 77 روزه تا کنکور دکتری 1400 بهانه‌ای شد تا برخی نکات مهم برای برنامه‌ریزی و کسب موفقیت در این آزمون را با هم مرور کنیم.

به گزارش پی اچ دی تست، زمان برگزاری آزمون دکتری 1400، 15 اسفند ماه اعلام شده است. امروز، در حالی که 77 روز با کنکور دکتری 1400 فاصله داریم، این فرصت را بهانه‌ای قرار دادیم تا با هم درمورد این آزمون صحبت کنیم.

در این مطلب به چند سوال مهم شما عزیزان پاسخ خواهیم داد و در خلال آن‌ها درخصوص برنامه‌ریزی تا کنکور دکتری 1400 نکاتی را با شما در میان بگذاریم.

1. آیا برای کسب آمادگی برای آزمون دکتری دیر است؟

جواب این سؤال قطعاً منفی است.

دو ماه و نیم برای شرکت در آزمون دکتری 1400 مخصوصاً برای داوطلبانی که مدت‌زمان زیادی از فارغ‌التحصیلی‌شان نگذشته، فرصت خوبی است. کافی است خیلی سریع خودتان را جمع و جور کنید، منابع را شناسایی کنید، یک ارزیابی از خودتان داشته باشید، برنامه‌ریزی کنید و سریعاً شروع کنید.

حتی کسانی که از خیلی قبل‌تر هم مطالعه برای کنکور دکتری را آغاز کرده‌اند، در دو سه ماه آخر جدی‌تر خواهند شد و شاید بتوان گفت زمان باقی‌مانده تا کنکور دکتری یک فرصت طلایی برای برنده شدن در این رقابت است.

2. از کجا شروع کنم؟

توصیه ما این است که روند زیر را برای کسب آمادگی برای آزمون دکتری 1400 طی کنید.

گام اول: شناسایی منابع کنکور دکتری

برای شناسایی منابع آزمون دکتری می‌توانید تست‌های کنکور سال‌های گذشته را مرور کنید. احتمالا با این روش می‌توانید برخی منابع مهم را شناسایی کنید. علاوه بر این متوجه خواهید شد که تمرکز اغلب سوالات بر روی کدام‌یک از سرفصل‌های امتحانی است.  

در وهله دوم می‌توانید به رتبه‌های برتر آزمون دکتری رشته خودتان مراجعه کنید. مراجعه حضوری و یا مراجعه به مصاحبه‌های رتبه‌های برتر می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

ما نیز فهرستی پیشنهادی از منابع آزمون دکتری برای شما عزیزان تهیه کرده‌ایم.

برای اطلاع از منابع استعداد تحصیلی و نیز منابع زبان آزمون دکتری و دانلود برخی از آنها می‌توانید بر روی لینک‌ها کلیک کنید.

گام دوم: شناخت وضعیت خودتان

در این مرحله لازم است نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید. با توجه به منابعی که در دست دارید، بررسی کنید که در کدام دروس شرایط بهتری دارید و در کدام‌یک بدتر. 

با این روش می‌توانید بررسی کنید که به طور متوسط برای مطالعه هر منبع چقدر زمان نیاز دارید.

علاوه بر این، لازم است زمانی که برای مطالعه در طول شبانه‌روز در اختیار دارید را نیز تخمین بزنید. معمولا زمان داوطلبان دکتری با توجه به شرایط مختلفی مانند اشتغال، تاهل و … به صورتی است که نمی‌تواند به صورت کامل در اختیار درس خواندن باشد.

بنابراین زمانی که برای مطالعه در هر روز در اختیار دارید را نیز برآورد کنید.

گام سوم: برنامه‌ریزی کنید!

حالا وقت آن است که کاغذ و قلم بیاورید و برای مطالعه خود برنامه‌ریزی کنید.

در هنگام برنامه‌ریزی بد نیست چند نکته را مدنظر داشته باشید:

منابع مهم که سوالات بیشتری از آن‌ها در کنکور طرح می‌شود را در اولویت بگذارید.

پیشنهاد می‌کنیم خواندن استعداد تحصیلی و زبان عمومی آزمون دکتری را به صورت مستمر در پیش بگیرید. یعنی هر روز یا یک روز در میان وقتی مشخصی را برای این دروس در نظر بگیرید. می‌توانید به این دروس به چشم زنگ تفریح مطالعه دروس تخصصی نگاه کنید.

به اندازه کافی زمان برای استراحت در نظر بگیرید. یادتان باشد نباید آن‌قدر فشرده برنامه‌ ریزی کنید که وسط راه خسته شوید.

حتما، حتما و حتما واقع‌بینانه و حتی دست بالا برنامه ریزی کنید. یعنی توجه کنید که در برنامه ریزی برای کنکور دکتری باید منصف باشید و برای هر کتاب بیشترین زمان محتمل را در نظر بگیرید.

برنامه شما باید منعطف باشد. ممکن است اتفاقات مختلفی در این دوران بیفتد و به هر دلیل نتوانید به برنامه خود پایبند باشید. باید طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید بعدا این عقب‌ماندن‌ها را جبران کنید.

3. آیا کتاب‌های موسسات کنکور برای موفقیت در آزمون دکتری کافی است؟

کتب مؤسسات کنکور غالباً برای دوران جمع‌بندی مفید هستند و خوب است که استفاده از این کتاب‌ها را به هفته‌های آخر موکول کنید. اما اگر در یک درس ضعف دارید و یا فرصت کافی برای مطالعه مباحث ندارید، می‌توانید در کنار یا به جای منابع اصلی، از منابع کنکوری استفاده کنید.

توصیه ما این است که برای همه دروس از کتب مرجع استفاده کنید و مبنای شما مطالعه منابع اصلی باشد.

4. زبان عمومی و استعداد تحصیلی را حذف کنم؟

توصیه ما این است که از دروس عمومی غافل نشوید. واقعیت این است که بوده‌اند داوطلبانی که بدون کسب درصد خوب در این دروس، موفق به کسب رتبه‌های خوب شده‌اند. اما چند نکته را مدنظر داشته باشید:

1- در برخی رشته‌های امتحانی، رقابت اصلی در دروس عمومی است. در واقع سطح سوالات اختصاصی به نحوی است که رتبه‌های برتر درصدی نزدیک به هم دارند و آن‌چه در تعیین بهترین رتبه‌ها مؤثر واقع می‌شود، دروس عمومی است.

2- در آزمون دکتری سال‌های مختلف دیده شده است که گاهی سطح سؤالات تخصصی بسیار دشوار و یا بسیار ساده بوده و معادلات داوطلبان درخصوص کسب درصد بالا در دروس تخصصی و کسب رتبه برتر به هم خورده است. در این جا هم دروس عمومی به کمکتان خواهد آمد.

3- به هر حال هر یک از دروس عمومی سهمی 17 درصدی در نمره شما در آزمون کتبی دارند. بنابراین، نادیده گرفتن آن‌ها چندان منطقی به نظر می‌رسد.

بنابراین، برخلاف باور داوطلبان، این دو درس می‌توانند نقش مهمی در موفقیت شما در آزمون دکتری داشته باشند. در مطلب استعداد تحصیلی چیست؟ در خصوص ضرورت مطالعه این درس با شما صحبت کرده‌ایم.

5. آیا آزمون دکتری 1400 به تعویق می‌افتد؟

این سوالی است که این روزها زیاد پرسیده می‌شود. در وهله اول یادمان باشد که همه چیز ممکن است اتفاق بیفتد. اما مبنای ما باید بر این باشد که کنکور دکتری 1400 در زمان مشخص‌شده برگزار خواهد شد. چرا که در صورت عدم تغییر زمان، داوطلبانی که دلخوش به تعویق بوده‌اند، متضرر خواهند شد.

در وهله بعد بد نیست به خاطراتمان رجوع کنیم. آزمون دکتری 99 پس از تعویق‌های مکرر در نهایت شرایط شیوع بیماری کرونا و گرمای فصل تابستان برگزار شد. بنابراین، تعویق کنکور دکتری  این بار به سادگی کنکور 99 نیست و تنها در شرایط بسیار بحرانی ممکن است اتفاق بیفتد.

منتظر دیدگاه‌ها، تجربیات و سؤالات شما عزیزان در بخش نظرات این مطلب هستیم.

موفق و پیروز باشید

ثبت‌نام
باخبرم کن!

91 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ساواش
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۹:۴۰ ب٫ظ

سلام از دوستان ادبیات فارسی کسی اینجا نیست؟

رمحمد
دی ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۵ ب٫ظ

دوستان قبولی در دکتری بی فایده است
اول شغل پیدا کنید
دوم زن بگیرید
سئم عمرتون تموم شد
شدید ۳۵ به بالا زندگی کنید
بخدا اشتباه است دکتر ی خواندن

ایرانی
دی ۴, ۱۳۹۹ ۳:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  رمحمد

سلام دوست عزیز
حالا چرا قسم میخوری؟
بستگی به شرایط داره.

باهاتون قهرم
دی ۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۰ ب٫ظ

سلام دوستان، کجایین میخونین؟؟
من دو روز کم میخونم یکی بیاد انگیزه بده

ایرانی
دی ۴, ۱۳۹۹ ۳:۰۵ ب٫ظ

سلام
من که دارم می خونم و خدارو شکر راضی ام.

شما هم بخون دوست عزیز.
انگیزه اصلی ارتقاء ایران عزیزمونه. با همین انگیزه ادامه میدیم.

ان شاالله هر چی که خیره پیش بیاد.
—————————–
متاسفانه بعضی از دوستان به جای هم افزایی دانشی، دارن بحثهای بی ارزشی را دنبال می کنند که نتیجه ای نخواهد داشت.

وراگی
آذر ۳۰, ۱۳۹۹ ۲:۲۳ ب٫ظ

عزیزان خواهش میکنم درخواست تعویق ندین به ضرر همه است

م
آذر ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۷ ب٫ظ

دوستان در کار زار کمپین تعویق دکتری
وهم در فارس من کمپین تعویق دکتری
حمایت کنین وشیر بدین درگروهاتون تا پیگیری بش

باهاتون قهرم
آذر ۲۹, ۱۳۹۹ ۳:۳۵ ب٫ظ

سلام، من از امروز شروع کردم به خوندن،انشاالله همگی دوستان موفق باشن فقط اینجا بیاین اخر شبا حرف بزنیم خخخح کسی نیست تو خونه باهاش حرف بزنم اینجا پیام ها را میخونم سرگرم میشم..

منم 2
آذر ۲۹, ۱۳۹۹ ۴:۴۲ ب٫ظ

منم همین طور
من از اول دی شروع میکنم، امروز ۲۹

ایرانی
آذر ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷ ب٫ظ

سلام
پیشنهاد خوبیه.
من کنکور ۹۹ شرکت کردم.
رتبم ۵۸ شد.
ولی توی مصاحبه قبول نشدم.
بعد از اعلام نتایج (اول آبان)، شروع کردم به دوباره خوندن و البته تقویت رزومه.
چون شاغل هستم تقریبا هر روز ۳ ساعت میخونم.
آخر هفته هم بیشتر وقت دارم.
اگه خواستید از تجربیات مصاحبه هم میتونم براتون بگم و …

منم 2
آذر ۳۰, ۱۳۹۹ ۰:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  ایرانی

بگید لطفا

باهاتون قهرم
آذر ۳۰, ۱۳۹۹ ۷:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  منم 2

منم جان انشاالله موفق باشی

منم 2
آذر ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹ ق٫ظ

باهاتون قهرم انشالله شما هم موفق باشین
رشتتون چیه؟ انگلیسی بلد بودین؟

باهاتون قهرم
آذر ۳۰, ۱۳۹۹ ۷:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  ایرانی

سلام ایرانی،انشاالله که موفق باشی
منم پارسال با رتبه زیر ۱۰ قبول نشدم، مصاحبه خیلی انگلیسی ازم پرسیدن امسال هم نمی دونم جایی که میخوام پذیرش داره یا نه و این موضوع یه کم بی انگیزم کرده توکل بخدا ببینیم اون بالا سری برامون چی میخواد

ایرانی
آذر ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶ ب٫ظ

سلام “باهاتون قهرم”

ناراحت شدم که با رتبه زیر ۱۰ پذیرفته نشدید.
ان شاالله که خیر است.
لطفا درباره سوالات مصاحبه و روش درس خوندنتون بیشتر توضیح بدید تا از تجربیاتتان استفاده کنیم.

باهاتون قهرم
دی ۱, ۱۳۹۹ ۹:۵۳ ق٫ظ
پاسخ به  ایرانی

سلام دوستان، علوم پایه هستم، برای آزمون قبل زیاد مطالعه نکردم درواقع بیشتر براساس اطلاعات پایه خودم رفتم سرجلسه سال ۹۵ دفاع کردم به خاطر یه سری مشکلات نتونستم به ادامه تحصیل فکر کنم گاهی پیش می آید از سر بیکاری فقط میچسبم به کتاب ها و روزمو با اونا پر میکنم ولی پیوسته نیست این خوندن، آزمون هم چون رشته ها متفاوته من درکنار منابع اصلی رشته تون چون معمولا دوتا از درسای کارشناسی هم میاد اگه وقت کردین سوالات کنکور ارشد این دروس هم نگاه کنید همچنین سوالات ازمون های دکتری، البته اول بخونین بعد آزمون ها را بذارین اون ۲۰ روز آخر بنظر من که کمک زیادی میکنه این نمونه سوالات ، راستش مشکل اصلی من حوزه کاریمه که تو رشته خودم استادی در این زمینه دانشجو نمی پذیره و اگه بخوام ادامه تحصیل بدم باید یه موضوع که در حیطه اون اساتید را بهشون معرفی کنم، چون روز مصاحبه ازم سوال کردن و من از قبل یه موضوع جدید و مرتبط با حوزه ارشدم بهش علاقه داشتم بیان کردم و این تاثیر خیلی منفی داشت، و یه چیز دیگه ای خیلی این وسط کار دست من داد مدرک زبان بود من تو آزمون msrt از ۳۰ تا سوال لسنینگ ۲۵ تا را درست جواب دادم وقتی رزومه فرستادم با توجه به نمره لسنینگ کل مصاحبه را سوالات زبان پرسیدن من شنیداریم خوبه متوجه میشم ولی خوب اینکه تو یه زمان کم گفتاری سرهم کردن جملات و استرس جلسه واقعا سخته اونجور که باید جواب ندادم ولی… ادامه نظر»

منم 2
دی ۱, ۱۳۹۹ ۲:۰۸ ب٫ظ

ممنونم دوست عزیز
انشالله خدا همه مشکلاتتونو حل کنه بتونید با خیال راحت دکتری بخونید
من که هیچی اصن دستم نمیره بخونم شک و تردید اینکه دکتری بخونم یا از اول کنکور تجربی شرکت کنم برای پزشکی یا داروسازی، نمیزاره درس بخونم. سمت هر کدوم که میرم احساس میکنم اشتباهه.
می خواستم از اول دی شروع کنم بخونم ولی واقعا نمیتونم بخونم، شاید اصن نخونم کنکور هم شرکت نکنم

ایرانی
دی ۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۹ ب٫ظ

بسیار ممنون
اطلاعات جالبی بود
ان شاالله موفق باشید

محمد حسن
آذر ۳۰, ۱۳۹۹ ۹:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  ایرانی

چه رشته ای بودید
ازاد شرکت نکردید

ایرانی
آذر ۳۰, ۱۳۹۹ ۹:۰۷ ب٫ظ

سلام مجدد میخوام از اول شروع کنم و روش خودمو بگم اگر شما نظری داشتید بگید تا از تجربیات هم استفاده کنیم: اگه یادتون باشد تاریخ اول کنکور نیمه اول اسفند پارسال بود و من فقط ثبت نام کرده بودم و اصلا هیچی نخونده بودم (دقیقا صفر) بعد از اینکه تاریخش افتاد برای آخر فروردین و ساعت کاریمون هم بخاطر کرونا کمتر شده بود و تعطیلات عید هم رو داشتیم، تصمیم به خوندن کردم ولی چون وقت زیادی نداشتم استعداد و زبان را کلا بیخیال شدم و روی درسهای تخصصی تمرکز کردم. چون گرایش ارشدم با گرایشی که در دکتری انتخاب کرده بوم مقداری متفاوت بود ۲ تا از درس های تخصصی را اصلا در ارشد پاس نکرده بودم برای همین اول تو گوگل سرچ کردم و دو تا از کتابها را از یکی از انتشارات معروف خریدم که آخر اسفند به دستم رسید و البته کتاب مجموعه سوالات مدرسان شریف از ۹۱ تا ۹۸ را هم خریدم. شروع کردم به خوندن دروس تخصصی و نوت برداری از اونها. درست یادم نیست ولی به نظرم اواسط فرودین بود که اعلام کردند کنکور افتاده ۹ خرداد. خوب مجددا شروع کردم به دوره کردن و اوایل اردیبهشت شروع کردم به حل تست های ۹۱ تا ۹۸. وقتی تست ها را می خوندم دیدم برخی از تست ها را میتونم حل کنن ولی بعضی را اصلا نمیتونم حل کنم حتی با نگاه کردن به کتاب!! یعنی اصلا اثری از اونها تو کتاب نبود. به این نتیجه رسیدن منابعی که خریده ام کامل نیستند… ادامه نظر»

ایرانی
دی ۱, ۱۳۹۹ ۹:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  ایرانی

بعد از اینکه منابع جدید را خریدم مجددا شروع کردم به خواندن منابع جدید که دیگه بعد از عید بود و باید سرکار هم میرفتم و زمان کمتری داشتم. هر روز وقتی که از سرکار برمی گشتم مقداری استراحت می کردم و از ساعت حدود ۹ شب تا ۱۲ یا ۱ میخوندم. دوباره اعلام کردند که تاریخ آزمون از ۹ خرداد افتاده اواخر تیر. مجددا شروع کردم به دوره کردن. اگه از همون اول میدونستم که چهار پنج ماه وقت دارم حتما زبان و استعداد هم میخوندم ولی بالاخره نشد که سراغشون برم. مدرسان شریف مصاحبه ای با یکی از رتبه تک رقمی یکی از رشته ها انجام داده بود و ایشون گفته بودند که از دوماه قبل از کنکور همش تست کار میکرده. برای همین من هم از حدود دو سه هفته قبل از کنکور شروع کردم فقط تست زدن چه تست های کنکور چه تستهای مختلف تالیفی. و هرجا که مشکل داشتم بر می گشتم و مطالب مرتبط را میخوندم و با خودکار قرمز علامت میذاشتم که این مهم است. با بررسی تستهای سالهای قبل تقریبا میشه حدس زد از کدام قسمت ها در هر سال بیشتر سوال می آید و یه جورایی میشه پیش بینی کرد که امسال از کدوم بخش سوال طرح خواهد شد. مثلا اگر در یک بخش ۵ موضوع از یک موضوع آمده است و سال ۹۲ از موضوع A و در سال ۹۴ از موضوع B و در سال ۹۷ از موضوع C سوال آمده مشخص است که این بخش سوال خیز است… ادامه نظر»

عاشق عدالت/متنفر از رانت
آذر ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

تعویق طلبان و داوطلب نماها کم کم داره سر و کله شون پیدا میشه ولی فعلا حرفهاشون زیاد خریدار نداره. پارسال چه ها که نکشیدیم از دست این قوم. هی می گفتیم عزیزان معلوم نیست این بیماری تا کی هست و شرایط خیلی طول میکشه تا پایدار بشه می گفتن نه پاییز هوا بهتر میشه و آمار بیماری کاهش پیدا می کنه!!! باز دم سنجش گرم که در نهایت این آزمون رو برگزار کرد هرچند خیلی دیر ولی باز هم جلوی ضرر رو از هر جا بگیری منفعته. الان هم دوستان وقت خوبی برای آزمون باقی مانده اون دوستانی که توی آزمون ۹۹ قبول نشدند تقریبا آماده ان و اونهایی هم که بار اولشونه مطمئنا از چند ماه پیش شروع کردن به خوندن

***
آذر ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

سلام
شما دکتری قبول شدی؟

عاشق عدالت/متنفر از رانت
آذر ۲۹, ۱۳۹۹ ۱:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  ***

بله الحمدلله
مهندسی مکانیک روزانه از یکی از دانشگاه های صنعتی تهران

باهاتون قهرم
آذر ۲۹, ۱۳۹۹ ۳:۳۶ ب٫ظ

دست راستت رو سر من

منم 2
آذر ۲۹, ۱۳۹۹ ۴:۳۹ ب٫ظ

تبریک میگم
دست راستت رو سر منم Smiling Face with Smiling Eyes
منم رشتم مهندسیه. می خوام دانشگاه تهران یا شریف قبول شم. میتونم؟
شما لیسانس و ارشد کدوم دانشگاه بودین؟
مقاله داشتید؟

عاشق عدالت/متنفر از رانت
آذر ۲۹, ۱۳۹۹ ۸:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  منم 2

ممنونم از محبت دوستان
بنده در حدی نیستم توصیه ای بکنم اما به عنوان برادر کوچک تر تجربیاتم رو می گم.
قبولی در دانشگاه های دولتی تهران واقعا هم آسونه هم سخت. آسان از این جهت که اگر یک نفر به مطالب علمی رشته خودش و مهارت ها و تکنیک های روانی جلسه مصاحبه آشنا باشد بدون شک قبولی دور از دسترس نیست اما سخت از این نظر که دیدگاه اساتید و روز مصاحبه بعضا با شرایط داوطلب جور نیست که این مورد برای همه می تواند اتفاق بیفتد. بله متاسفانه پارتی بازی هست زد و بند هست و داشتیم داوطلبانی که واقعا حقشان در مصاحبه پایمال شده اما هستند خیل عظیم کسانی که با لیاقت و رزومه قوی قبول شده اند و این رو هم بگم بعضی از دوستان بی خودی شلوغش میکنند و با ادعای چندین مقاله و کتاب عنوان می کنند جایی قبول نشدند که معلوم نیست ادعایشان چقدر صحیح باشد. الان در همکلاسی هایم هم از دانشگاه تهران داریم هم آزاد تهران. من خودم لیسانس آزاد تبریز ارشد دانشگاه تبریز دو مقاله علمی پژوهشی داخلی رتبه ۲۵ مهندسی مکانیک و نه با استادی قبلش حرف زده بودم نه رزومه آنچنان قوی داشتم فقط روز مصاحبه سعی کردم استرس رو از خودم دور کنم. آرزوی موفقیت برای دوستان باهاتون قهرم و منم ۲

منم 2
آذر ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۶ ب٫ظ

خیلی، خیلی ممنونم برادر عزیز. انشالله تو همه زمینه های زندگیتون همینطور موفق باشین.
اسمارو حال میکنی؟ باهات قهرم، منم ۲ خخخخخخخخ
من به شوخی اسم “منم ۲” رو انتخاب کردم دیدم یکی از بچه ها اینجا اسمش منمه که منم :( خندم گرفت و اسم منم ۲ رو انتخاب کردم قبلش اسمم سه نقطه بود خخخخ

باهاتون قهرم
آذر ۳۰, ۱۳۹۹ ۷:۱۰ ق٫ظ

ممنون دوست عزیز انشاالله که به همه خواسته هاتون برسید راستش من با اینکه مدرک زبان و مقاله علمی پژوهشی داشتم ولی حوزه کاریم با استادا اون دانشگاهی که پذیرش داشت یکی نبود و فقط شیراز میتونم برم دعا کنید امسال پذیرش داشته باشه

پدر ژپتو
دی ۱, ۱۳۹۹ ۰:۱۳ ق٫ظ

شما که خودت به کمپین تعویق کنکور دکترى ٩ خرداد راى دادى “تعویق طلب” و “داوطلب نما” محسوب نمیشى ؟؟

اطلاعات امروز رو با اطلاعات ٧ ماه قبل مقایسه نکن، اون زمان تصور میشد گرما ویروس کرونا رو از بین میبره.

“هی می گفتیم عزیزان معلوم نیست این بیماری تا کی هست و شرایط خیلی طول میکشه تا پایدار بشه”

البته شما ادعاهاى بدون استدلال زیادى رو مطرح میکردى، اما همین که ساعت ١٢ شب، کنکور دکترى به دستور وزیر بهداشت معوق شد تا ارزیابى دقیق ترى از شرایط انجام بشه مبین اهمیت و حساسیت موضوع بود.

عاشق عدالت/متنفر از رانت
دی ۱, ۱۳۹۹ ۲:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

احسنت خوب یادته پدر ژپتو
دقیقا اونجا هم گفتم مخالف تعویق هستم اما به احترام برخی از دوستان که درگیر کرونا شده بودن از جمله دوست عزیز جناب “حمید کرج تو کف دکتری” که اشتباه نکنم گفتن برادرشون به خاطر کرونا فوت شدن استثنا به اون کمپین رای دادم ولی از اولش هم با تعویق مخالف بودم و بعد از اون با تمام کمپین ها مخالفت و با داوطلب نماهایی از جمله نعمت الله ، هوندا موتور تک چرخ، بیژن خالقی ازندریانی ، رجب جر و بحث کردم.

پدر ژپتو
دی ۱, ۱۳۹۹ ۴:۳۵ ب٫ظ

چرا Double Answer میدى ؟!

من با تعویق “مخالف” ام، اما راى ام رو به سبد افرادى که با تعویق “موافق” هستن میریزم تا به داوطلبان درگیر کرونا احترام بزارم !!

٩ مرداد داوطلبى با کرونا درگیر نبود ؟؟ اشکالِ اینکه بگین هدفم خرید زمان بیشتر بود چیه ؟؟

در ضمن “نعمت الله” و “موتور هوندا” زمان تعویق ٩ خرداد اینجا بودن که شما باهاشون در مورد تعویق کنکور هم راى بودى، کدوم جر و بحث ؟؟

عاشق عدالت/متنفر از رانت
دی ۲, ۱۳۹۹ ۲:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

قضیه رو فلسفی نکن و به طرز تفکر مخاطبت احترام بگذار
گفتم که مخالف بودم اما اول فکر می کردم اونهایی که دنبال تعویق اند واقعا دلسوز شرایط کرونا هستند اما دیدم نه بیشتر کاسب شرایط کرونا هستند به همین خاطر مقابلشون ایستادم.

مهسا
دی ۲, ۱۳۹۹ ۹:۱۳ ق٫ظ

به نظرم اینکه عاشق عدالت همیشه با همین اسم ثابت اومده نظرات مختلفش رو داده و پای حرفاش مونده خودش ارزش داره
ولی تا جایی که یادم میاد دوره ای که نعمت الله و موتور هوندا و .. بودن کسی با اسم پدر ژپتو اینجا حضور نداشت!!

پدر ژپتو
دی ۲, ۱۳۹۹ ۹:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  مهسا

منظورتون از حضور، آنلاین بودنه یا کامنت گذاشتن ؟! چون بین این دو تا فرق هست !!

پدر ژپتو
دی ۲, ۱۳۹۹ ۹:۳۸ ق٫ظ

تفکّرى که مبتنى بر “استاندارد دوگانه” باشه احترام که هیچ، قابل سرزنشه.

شما باید “تعویق طلب ها” و “داوطلب نماها” رو دعا کنید که با برجسته کردن اهمیت موضوع تا جلسات هیئت دولت هم پیش رفتن. خدا میدونه اگر اون میزان پیگیرى و به آب و آتیش زدن نبود، سنجش مى خواست بى سر و صدا با متر و طول سالهاى قبل کنکور رو برگزار کنه. شما سلامتى تون رو مدیون “تعویق طلب ها” و “داوطلب نماها” هستین.

خوبه که از این به بعد دقت کنید تا “عدالت” و “رانت” در نام کاربرى تون جاشون رو با همدیگه عوض نکنن.

عاشق عدالت/متنفر از رانت
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

استاندارد دو گانه!!! چه حرف مضحک و مسخره ای!!!!
کسی که نخواد هیچ منطقی و هیچ توضیحی رو قبول کنه و کماکان بر مواضع سفت و سخت خودش پافشاری کنه و سلامت داوطلب ها رو به یک عده سودجو و کاسب کرونا منوط بکنه قطعا شایسته گفت و گو در این بحث نیست. سنجش که از همان اول هم برای آزمون حتی ۹ اسفند پروتکل تدوین کرده بود و نیازی به رفتن داوطلب نماها تا پای جلسات هیئت دولت!!!! نبود.

پدر ژپتو
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۱ ق٫ظ

اولاً مگر شما تا الان توضیح منطقى ارائه دادین که از عدم پذیرش اون ناراحت هستین ؟؟
تمام ادعاهاى بدون استدلالى که تا الان کامنت کردین (مثل همین کامنت آخرتون) به شوخى بیشتر شبیهن تا بحث و گفتگو.
ثانیاً، شما که اینقدر موضع درستى در مورد پافشارى سفت و سخت بر مواضع دارین، خوبه که عصبانیت اجازه نده خودتون عمل مشابه رو مرکتب بشین.
ثالثاً، اولین مورد کرونا ٢ اسفند در ایران شناسایى شد، کنکور ٩ اسفند هم ۴ اسفند به تعویق افتاد، اصلاً روز ۴ اسفند، شناخت پزشکان از کرونا چقدر بود ؟؟
اون زمان حتى وزیر بهداشت هم ماسک نمیزد.
حالا کدوم “پروتکل” بر اساس کدوم “شناخت” از کرونا تدوین شده بود ؟؟
شما با ما شوخى دارین یا با خودتون ؟!
اگر معنى “پروتکل” رو نمى دونین خب بپرسین، براتون توضیح میدیم، نیازى به خیالبافى و تحریف تاریخ نیست.

عاشق عدالت/متنفر از رانت
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

از مهسا خانم ممنونم
واقعیتش مثل اینکه پدر ژپتوی عزیز از به کار بردن واژه های تعویق طلب و داوطلب نما ناراحت هستند. اشکال نداره از این به بعد از واژه وزین کاسب کرونا استفاده بشه بهتره. البته اشاره کردم اصلی ترین رای موافق من به کمپین کذایی ۹ خرداد دوست خوبمون جناب حمید تو کف دکتری بود که از کاربران قدیمی اینجا هستند و مثل جناب پدر ژپتو یکباره تو این چند وقت اخیر یکباره سر و کله شون پیدا نشده.
پدر ژپتو جان همون نعمت الله یا بیژن یا رجب نیستی؟
چون توی اردبیهشت اینجا نبودی ولی خوب یادته من چی گفتم.

مهسا
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۳ ق٫ظ

به پدر ژپتو
نگو که انقدررر با جزئیات تمام کامنتا یادته ولی حضور نداشتی تو بحثا و کامنت نمیذاشتی! :)))

پدر ژپتو
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

به مهسا
تمام کامنتها یادم نیست، کامنتهاى این دوستون رو به دلیل اسم عجیبش به یاد میارم چون همیشه محتواى کامنت هاش با نام کاربریش مغایرت ١٨٠ درجه اى داشت.
اون زمان خواننده خاموش بودم، اما بعضى تناقض ها (مثل کامنتهاى دوستِ عشق عدالت) در نهایت هر خواننده خاموشى رو مجبور به واکنش میکنه.

پدر ژپتو
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۴ ق٫ظ

تعویق طلب، داوطلب نما و کاسب کرونا به افرادى میگن که با راى به تعویق کنکور ٩ خرداد (و احتمالاً بقیه تاریخ ها به صورت یواشکى) در تحقق اون نقش داشتن.
اگر دلیل، حمایت از داوطلبان کرونایى بود، چرا وقتى به خواسته تون رسیدین و آزمون معوق شد، بقیه داوطلبان کرونایى رو نادیده گرفتین ؟؟
مهلت نظام وظیفه تون تموم میشد یا اعتبار مدرک زبانتون ؟؟

عاشق عدالت/متنفر از رانت
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

پدر ژپتو نگاهی به کامنت های من بنداز اصلا در هیچ موردی غیر از بحث رای به کمپین شما رو قضاوت نکردم. اما شما تو یه نظر من رو به خریدن وقت متهم می کنی تو یه نظر دیگه بحث اعتبار زبان و خدمت سربازی رو پیش می کشی تو یه نظر دیگه هم احتمالا با این قضاوت عجولانه ات حتما بحث های بی ربط دیگه رو پیش می کشی.دلیلم برای رای به اون کمپین رو صادقانه گفتم اما شما باز داری حرفهای سطح پایین می زنی. امیدوارم توی زندگیت هیچ وقت قضاوت های عجولانه نکنی و به حرف مخاطبت اعتماد کنی. کاسب کرونا نباشیم.

پدر ژپتو
دی ۲, ۱۳۹۹ ۴:۰۸ ب٫ظ

مگه شما با این تغییر مواضع صفر و صدى جایى هم واسه صداقت گذاشتید ؟؟

شما با راى به کمپین تعویق ٩ خرداد صلاحیت “کاسب کرونا نباشیم” گفتن رو از دست دادین چون به خواسته تون که تعویق بود رسیدن و این “رسیدن” از قِبَلِ کرونا “کَسب” شد.

اینکه قبل از رد شدن خر از پُل، مدافع تعویق باشیم و بعدش کاملاً نظرمون رو برگردونیم اگر منفعت طلبى شخصى نیست پس چیه ؟؟

لطف کنید و به این سوال که “چرا بعد از برآورده شدن تعویقى که خواستار اون بودین به یکباره نظرتون ١٨٠ درجه تغییر کرد و بقیه داوطلبان کرونایى رو نادیده گرفتین” یک جواب “سطح بالا” بدین.

داوطلب دکتری۱۴۰۰
دی ۲, ۱۳۹۹ ۱:۱۹ ب٫ظ

با سلام.
لطفا بحث تعویق رو پیش نگیرید و تمومش کنید. واقعا مسخره س.
آزمون باید سر موقع مقررش برگزار شه. هر کی که نخونده دلیل نمیشه که ادعا داشته باشه تاریخ آزمون عوض شه. از اول قرار بود ۱۵ اسفند برگزار شه ما هم تمام برنامه ریزیمون رو واسه همین تاریخ بنا گذاشتیم.
پارسال هم کاملا اشتباه بود کار سازمان سنجش که ۹ اسفند آزمون رو برگزار نکرد.
تنبل بارتون آوردن. ۴ ماه وقت کمی نبود که هیچ ، وقت عالی بود واسه آماده شدن کنکور دکتری.
لطفا این بحث رو تموم کنید.

پدر ژپتو
دی ۲, ۱۳۹۹ ۴:۱۱ ب٫ظ

سلام
هر وقت شما رئیس سازمان سنجش شدى، در اوج پاندمى کنکور برگزار کن.
منتها لطف کن و تا پیش از اون براى دیگران تعیین تکلیف نکن.

حمید کرج تو کف دکتری
آذر ۲۹, ۱۳۹۹ ۸:۱۲ ق٫ظ

یک وصیت به دوستان عزیز

در حال حاضر فقط بخونید جانانه

فکر تعویق تا تعجیل نکنید و برنامتون رو تا ۱۵ اسفند اوکی کنید

اگر برقرار شد که شد نشد میره برای تاریخ بعد

پس با اراده آهنین و امید بخونید…………

تکلیف فعلا خواندن است….

پردیس
آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۵ ب٫ظ

سلام دوستان عزیزم، جای خالی پدر ژپتو رو بشدت احساس میکنم….چقدر حرفاش دلگرم‌کننده س این آدم… من تازه شروع کردم خوندن و توقع دارم با دو ماه خوندن رتبه خوبی هم بیارم خیر سرم، اما هیچکس از آینده خبر نداره، اگه واقعا اوضاع کرونا بدتر بشه ارزش نداره سلامتی خودمون و اطرافیانمون به خطر بیفته. اجازه بدین نزدیک شدیم به اسفند با توجه به شرایط نظر بدیم، فعلا فقط تلاش

ش
آذر ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  پردیس

والا خوبه همه جا میرین همه کاری میکنید خودتونم میدونید شرایط تغییری نمیکنه فقط کنکور نمیتونید بدید خب نمیتونید، بمونید برای سال بعد

پردیس
آذر ۲۹, ۱۳۹۹ ۷:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  ش

چی میگی بابا جان؟؟؟ اصلا فهمیدی من چی گفتم؟؟؟!!!

پدر ژپتو
دی ۱, ۱۳۹۹ ۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  پردیس

سلام پردیس خانم
رشته تون چیه و رزومه تون چطوره؟ مقاله و مدرک زبان دارین؟

لیلا
دی ۱, ۱۳۹۹ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  پردیس

سلام پردیس عزیز . منم تازه شروع به خوندن کردم و اصلا نمیدونم چقدر بتونم پیش برم ولی واقعا از الان بحث تعویق و این حرفها فقط ذهنمون رو منحرف میکنه. امیدوارم دوستان وقتشون رو صرف مطالعه کنن تا ببینیم در آینده چی پیش میاد .

گلی
آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۶:۵۰ ب٫ظ

با توجه به اینکه بچه ها تا ابان ماه درگیر مصاحبه و نتایج دکتری ۹۸ بودند، تعویق حق حتمی اوناست،.

مدیریت ۱
آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۸:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  گلی

واقعا . کلی علاف شدیم .و عقب ماندیم .
خدا کند تعویق داشته باشد امسال

ایرانی
آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  گلی

اگه کنکور مرداد ماه را شرکت کرده اید و درگیر مصاحبه و … بوده اید پس فقط نیاز به مرور دارید.
اگر هم که در آن شرکت نکرده اید مثل کنکور سالهای گذشته بهتر است در موعد مقرر برگزار شود.
نمیدانم چرا به دنبال تعویق کنکور هستید.

گلی ..
آذر ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  گلی

امیدوارم که دربهترین زمان بدون استرس کورونا برگزار بشه .چون پارسال خیلی تو استرس سر جلسه رفتیم.

ش
آذر ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  گلی ..

میخواستین همون اسفند کنکور بدین هیچی بعد عید تغییر نمیکنه شما هم نمیتونی آزمون بدی بمون برای سال بعد قشنگ وقت خوندن داری

"
آذر ۲۹, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  گلی ..

بیشترین نگرانی به خاطر هوای سرد است که نمی شود پنجره ها را در محل آزمون باز کرد تا هوای تازه در جریان باشه. همین موضوع کمی شرایط را سخت میکند.

ساواش
آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۱:۰۵ ب٫ظ

از بین دوستان کسی داوطلب ادبیات فارسی هست؟

کمال
آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۱:۰۱ ب٫ظ

کمی منصفانه قضاوت کنیم باتوجه به اینکه قرار نیست به قول دوستان فروردین کلاسها شروع بشه بهتر است به زمان دیگری موکول شود.(نیمه اردیبهشت) فرصت مطالعه بیشتر وبهتر را داشته باشیم.بعضی ها شاغل هستند. بعضی ها درگیر کمک به کرونایی ها هستند.و…

آرش
آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  کمال

شاغل مجبور نیست دکتری بخونه….تو ایران بیکارها باید دکتری بخونن

...
آذر ۲۹, ۱۳۹۹ ۵:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

چه ربطی داره!

سمیه نرو
آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۰ ق٫ظ

کرونا رو بهونه نکردیم والا حجم کتابا اینقد زیاد هست که تا روز کنکور فقط میشه یه دور اینا رو خوند حالا یه ماه بیشتر بخونید رتبه تون بهتر شه

سمیه نرو
آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰ ق٫ظ

دوستانی که میگن امتحان به تعویق نیوفته حتی اگه امتحان سرموعد برگزار شه قرار نیست شما فروردین ماه برید سرکلاس حالا یه ماه دیر تر چه فرقی براشما میکنه

ه
آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۱:۲۷ ق٫ظ

لطفا همون تاریخ اعلام شده برگزار کنید و به تعویق نیفته

ه
آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۱:۲۶ ق٫ظ

لطفا همون تاریخ اعلام شده برگزار بشه…

ایرانی
آذر ۲۷, ۱۳۹۹ ۶:۳۴ ب٫ظ

ممنون از سایت PHDTEST که اطلاعات خوبی را ارایه داد.

به نظرم کنکور به تعویق نیفته بهتره.
از آبان ماه تاریخ کنکور را اعلام کرده اند.
نباید چون خودمون نخوندیم، کرونا را بهونه کنیم برای تعویق کنکور!

وراگی
آذر ۲۷, ۱۳۹۹ ۶:۳۰ ب٫ظ

تعویق نندازین خواهشا هیچ تضمینی نیست بهتر شه اوضاع پارسالم هی تعویق انداختن بهتر شه در حالی که هی بدتر میشد.
در ضمن من خودمم تازه میخوام شروع کنم به خوندن ولی اگه وقت کمه برای همه کمه پس تونتیجه تاثیری نداره چون اخر با هم مقایسه قرار بشیم

غزال ی
آذر ۲۷, ۱۳۹۹ ۵:۳۱ ب٫ظ

خبری از بچه ها نیست؟! پارسال کمپین تعویق زدن, امسال چرا ساکتین بچه ها؟ تا اخر زمستون و سردی هوا کنکور نباید برگزار بشه

ایرانی
آذر ۲۷, ۱۳۹۹ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  غزال ی

کمپین واسه چی؟
خوب بشینیم بخونیم دیگه.
الان تا کنکور بیش از ۲ ماه و نیم دیگه فرصت داریم.

ش
آذر ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  ایرانی

تورو خدا تعویق نندازین ما دیگه تحمل نداریم تا بعد عید،باز مثل پارسال میشه ،خواهش میکنم بخونید با تمام توان که دیگه قبل عید خلاص شیم به خدا هیچ فرقی نمیکنه تا بعد عید

ماری
آذر ۲۷, ۱۳۹۹ ۳:۲۳ ب٫ظ

سلام دوستان میگم بخاطر کرونا دفترچه عمومی و اختصاصی و باهم بهمون میدن یا طبق روال هرساله کنکور دفترچه ها رو میدن؟

مهسا
آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۱:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  ماری

سلام
سال گذشته هم مطابق سابق اول دفترچه اختصاصی و بعد دفترچه عمومی رو دادند. قاعدتا امسال هم تغییری نخواهیم داشت.

آرش
آذر ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۱۳ ب٫ظ

مطمئن باشین کنکور دکتری سر وقتش برگزار میشه چون آزمون استخدامی دی ماه برگزاریش قطعی شده توسط سازمان سنجش. پس بیخودی دنبال تعویق نباشین.

Sahar
آذر ۲۷, ۱۳۹۹ ۴:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

قطعی نشد برادر
آزمون استخدامی موکول شد به فروردین
چجوری میگید دی ماه!!
اخبار هم اعلام کرد که

غزال ی
آذر ۲۷, ۱۳۹۹ ۵:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  Sahar

۱۱ و ۱۲ دی برگزا میشه. گفتن چون چندبار نعویق افتاده الان شرایط خوبه!! ممکنه دکتری رو هم یه بار عقب بیندازند

ایرانی
آذر ۲۷, ۱۳۹۹ ۶:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  آرش

دقیقا”

سمیه نرو
آذر ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۲ ب٫ظ

کنکور رو یه ماه به تعویق بندازید ما هنوز درست حسابی نخوندیم

Labo
آذر ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سمیه نرو

برو دنبال سمیه. درسو بیخیال

باهاتون قهرم
آذر ۲۷, ۱۳۹۹ ۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  Labo

خخخخحححح

سمیه نرو
آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  Labo

دوست عزیز من خود سمیه هستم دنبال کی برم دخترم نه پسر

منم 2
آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  سمیه نرو

خب حالا چرا رفتی؟

غزال ی
آذر ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۶ ب٫ظ

ممنون از پی اچ دی تست عزیز
ولی به نظرم بهرحال شیوع و امکان انتقال در فصول سرد خیلی بالاتره. بارها هم مسئولین به پاییز و زمستان تلخ اشاره کرده اند. هرچند کرونا از بین نمیره, اما در فصل گرم آمار ابتلا و مرگ و میر خیلی پایین تره. بهداشت هم دکتری ش رو عقب انداخته. وزارت علوم هم می بایست چنین کنه

نتیپ
آذر ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  غزال ی

والا پارسال تو فصل گرم هم ک میخواست برگزار بشه یه عده دلواپس بودن. شما کارتو بکن و ازمون بده نگران کرونا نباش

فاطمه فردوسی
آذر ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

سلام وعرص ادب .ببخشید چگونه درحال که اطرافیان ما دراثر کرونا فوت می کنند واز لحاط جسمی وروحی درعذاب هستیم وکلا استرس کنکور دربخش دکترا ان هم با عینک وماسک ان هم سه ساعت اصلا منطقی است برای کسانیکه به صورت ارثی مثل خودمن مشکل تنفسی دارم یا کلا این لعنتی را بردارید یا حداقل انرا به تعویق بیندازید تا ما این مشکلتمان کمتر شود بتوانیم درس بخوانیم اگر غیرمنطیقست بگوییدشما که جای ما نیستید

Graphic
آذر ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۹ ق٫ظ

سلام
به نظرم با تعویق انداختن هیچی درست نمیشه کنکور قبل هم این همه تعویق انداختن تهش چی شد؟ دیگه باید خودمون رو وفق بدیم با این شرایط میدونم شرایط سختیه
سال قبل خودمو میذاشتم جای کسایی که مشکلات و محدودیت های جدی تری داشتن و تا آخرین کمپین از تعویق حمایت کردم
ولی فکر کنم اشتباه کردم چون تو شرایط سخت تری کنکور برگزار شد و منم دیگه خسته شده بودم از خوندن از بس که کش دار شده بود..
خلاصه به نظرم باید تصمیم بگیرید اگه اصلا نمی تونید توی اجتماع برید و خطر بیشتری واستون داره شرکت نکنید اگه هم این کنکور واستون مسئله حیاتی اییه و تهش شرکت میکنید، پس اصلا به تعویق فکر نکنید چون تاثیر منفی میذاره تو درس خوندنتون و ضرر میکنید

غزال ی
آذر ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

یادمه پارسال اینجا بودید. من شرکت نکردم اخر. شما دادید؟

Graph
آذر ۲۷, ۱۳۹۹ ۱:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

اخ خدا خیرت بده

Power
آذر ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۴ ق٫ظ

با سلام اگه مشکلی داشته باشید راه هایی وجود دارد. پارسال سنجش کارهایی کرد مثل برگزاری در بیمارستان‌و جاهایی غیر از محل خود ازمون

Graphic
آذر ۲۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۵ ق٫ظ

خیلی ممنون از مطلب مفیدتون عالی بود

Economic Geologist
آذر ۲۸, ۱۳۹۹ ۲:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  Graphic

دوستان سلام. از قبول شدگان یا داوطلبین زمین شناسی اقتصادی کسی اینجا حاضر است ؟
برای آزمون دکتری.