پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

پیگیری حذف کنکور دکتری در شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به دنبال حذف کنکور هستیم، اما این موارد زمان بر است.

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه ۱۴۰ این شورا، گفت: در چند جلسه گذشته دستور جلسات شورای عالی ساماندهی وضعیت کنکور بوده است و ۸ سیاست کلان را بررسی می‌کنیم تا بر مبنای آن سیاست‌های کلان وزارتخانه‌های علوم و بهداشت ضوابط اجرایی را تصویب کنند تا اجرایی شود.

او ادامه داد: نگاه ما این است که مسیر منطقی تری را برای سنجش و پذیرش متقاضیان دانشگاه در رشته‌های کارشناسی دنبال کنیم. در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به دنبال حذف کنکور هستیم، اما این موارد موارد زمان بر است. در سیستم‌های جا افتاده کشور‌های خارجی سنجش از پذیرش جدا شده و در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری کنکور ندارند.

او ادامه داد: در کشور‌های خارجی پذیرش کارشناسی ارشد از طریق درخواست دادن به دانشگاه و مقطع دکتری از طریق درخواست دادن به استاد دانشجو جذب می‌شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

84 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه فردوسی
آذر ۳۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

سلام پدر ژپتو با این اسمی که روی خودتون نهادیدشما اینجا را صحنه ابراز لیاقت های خودتون دکترای تهران ومترجم زبان روسی مگر دکترا چیست که ابنقدر جولان می دهید من هم خودم سال ۸۷ قبول شدم ولی مشکلی بسیاربسیار جدی در زندگیم به وجود امد که نتوانستم ادامه دهم ودرضمن به زبان فرانسه هم مسلط هستم وفخر فروشی استعدادهای خویش نموده اید با توهین به دیگران مواردی که هم درجواب من گفتید را خودم خیلی بهتر از شما به آن واقفم چون من از ترم اول موضوع پایان نامه ام موردقبول واقع شدواز همه ی اینها گذشته شما انگار خیلی بیکار هستید چون من خواهش کردم دیگر در این رابطه کامنت نگذارید حالا این همه حرف زدید به جای انکه گروه منسجم وبا اراده قوی فکری اساسی به حال مشکلمان نماییم فقط راه فخر فروشی وتوهین را درپیش گرفته اید.من مثل پینوکیو زندگی نکرده ام که بخواهم مثاو وامثال او رستگار شوم شما به جای جواب شخصی حالا که خودتون را عقل کل می دونید چاره دیگری بیندیشیداخه هرکردام از ما هزارتا مشکل دیگر هم داریم کاش فقط یکی از انها کنکور بود پس لطفا بس کنید حالا انگار دانشگاه تهران چه خبر است که در دانشگاه های دیگر نیست بروید دنبال همان ترجمه اتان به جای این حرفهایی که مشکلی از کسی حل نمیکند من این هستم آن هستم اصلا شما ابن سینا نیوتن اگر می توانید کاری انجام دهید این گوی واین میدان فقط حرف حرف حرف که فایده ندارد .لطفا ازتمامی اعضا محترمانه خواهش میکنم کامنت… ادامه نظر»

پدر ژپتو
دی ۵, ۱۳۹۹ ۹:۵۸ ب٫ظ

سلام

آشفتگی نوشتاری ایجاب میکنه به تفکک به فرمایشاتتون پاسخ بدم:

«دانشگاه تهران چه خبر است که در دانشگاه های دیگر نیست»

هر وقت قبول شدین متوجه تفاوت دانشگاه‌های سطح یک از بقیه دانشگا‌ها خواهید شد.

«مواردی که هم درجواب من گفتید را خودم خیلی بهتر از شما به آن واقفم»

پس چرا بهش عمل نمی‌کنید ؟؟

«مگر اینجا دادگاه است که به شما ثابت کنم»

اینجا دادگاه نیست اما اگر روزی (خدای ناکرده) در دادگاهی حاضر شدین، سعس کنین مستدل و متمرکز صحبت کنین.

«من مثل پینوکیو زندگی نکرده ام که بخواهم مثل او رستگار شوم»

مشکل از پینوکیوئه یا از رستگار شدن ؟؟

«در ضمن به زبان فرانسه هم مسلط هستم»

واقعاً ؟!

«کسی که زبان دیگری هم احاطه دارد یعنی به جای دو نفر فکر میکند»

به این میگن سخنِ ماندگار … احسنت !!

«شما انگار خیلی بیکار هستید چون من خواهش کردم دیگر در این رابطه کامنت نگذارید»

من هم در کمال احترام خواهشتون رو نادیده گرفتم.

«دانشگاه تهران اگر انسان بسازد به درد میخورد اگرنه درش را ببندند»

فقط دانشگاه تهران ؟! بقیه دانشگاه‌ها چطور ؟؟

«باید ثابت کنیم چقدر از این مدرک در راستای از بین بردن مشکلات و خدمت به مردم بوده»

آخه کدوم مدرک ؟؟؟؟ شما که هنوز قبول نشدی !!!!

فاطمه فردوسی
آذر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۰ ب٫ظ

با عرض سلام .پدر ژپتو خیلی ببخشید شما فکر می کنید با پینوکیو روبروهستید که اینگونه قضاوت می کنید پژوهشگر واقعی نباید تک بعدی کار نماید اگر هدف شما صزفا قبولی در کنکور کتبی باشد وبعد هم مصاحبه باید این را به صراحت به شما بگویم انسانی که برای رسیدن به هدفی که دارد حالا هرچه که میخواهد باشد باید دارای ارزشهای اخلاقی چند بعدی باشد مخصوصا درمصاحبه از شما درموردرشته شمافقط پرسیده نمیشود بلکه باید نشان دهید که دارای مهارتهایی بیش از رشته تحصیلی خودتون را داراهستیددرضمن ره صدساله را یک شبه نمیشود طی کرد من مهارتهای دیگری که برشمردم مربوط به امسال یا سه چهار سال پیش نیست واکنون فقط بحث درس است مثل همیشه تعجب میکنم که به گونه ای حرف می زنید که انگار از لیاقت ها واستعدادهای خودتون ودیگران هیچ اطلاعی ندارید انسان آگاه راجع به چیزی اطهار نظر می نماید که تجربه اش را داشته باشد نه اینکه بدون مطالعه جامعه شناسی اسیب شناسی تقویت تفکرمثبت نسبت به رشد جامعه وهمنوعانش کنترل بحران چشم هایش را ببندد وهرچه از دهانش دراید بگوید چطور میخواهد کنکور که هیچ دربین این همه ازمونهای سخت سربلندزندگی بیرون دراید بهتر است اصلا دترا قبول نشویم ولی ورآزمون انسانیت قبول شویم ومن به عنوان یک انسان معمولی درکمال ادب خواهش کردم این کانال را به گفتن حرفی به جز رفع مشکلات آموزشی وپژوهشی یکدیگر تبدیل ننماییم من احتیاجی به گدایی محبت از شما که هیچ ،از بزرگتر از شماهم ندارم اگر نخبه بودن این راهیست هست که شما درپیش… ادامه نظر»

پدر ژپتو
آذر ۲۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

سلام علیکم با توجه به درهم تنیدگی مطالب، سعی میکنم به تفکیک به فرمایشاتتون پاسخ بدم: «پژوهشگر واقعی نباید تک بعدی کار نماید» اگر منظورتون از تک بُعدی بودن اُورکوالیفیکیشنِ، باید خدممتون عرض کنم دامنه گستردگی مباحث علمی و پیچیدگی مباحث در گذر زمان چنین شرایطی رو ایجاب میکنه و نمیشه در قِبال تخصصی شدن زیر شاخه های علوم پیشنهاد جایگزینی ارائه کرد. حکایت دندانپزشک متخصص دندان آسیاب بالا و دندانپزشک متخصص دندان آسیابِ پائینِ. «انسان برای رسیدن به هدفی که دارد حالا هرچه که میخواهد باشد باید دارای ارزشهای اخلاقی چند بعدی باشد» ارزش اخلاقی اگر نِسبی باشه و قابل تفسیر، این قابلیت رو داره که به ضِد خودش تبدیل بشه. ارزش اخلاقی یک گذاره قطعی، دقیق و تک بعدیه. اگر بنا باشه واسه ارزش های اخلاقی ابعاد متعدد قائل باشیم، دیگه اخلاق به عنوان معیار تعیین کننده کارکردش رو از دست میده و میشه هر بی اخلاقی رو بُعدی از اخلاق معرفی کرد! «درمصاحبه از شما درموردرشته شمافقط پرسیده نمیشود بلکه باید نشان دهید که دارای مهارتهایی بیش از رشته تحصیلی خودتون را داراهستید» در مصاحبه‌های مجازی پنج دقیقه‌ای کسی از داوطلب در مورد هنر و ورزش سوال نمی‌پرسه. اتفاقاً هیئت ژوری روی تسلط داوطلب روی مباحث عمومی رشته و گرایش تحصیلی تمرکز میکنن. «تعجب میکنم که به گونه ای حرف می زنید که انگار از لیاقت ها واستعدادهای خودتون ودیگران هیچ اطلاعی ندارید» از لیاقت خودم (قبولی روزانه دانشگاه تهران) و استعداد خودم (ترجمه متون کلاسیک ادبیات روسی) اطلاع دارم، اما از دیگران خیر. این کار در… ادامه نظر»

فاطمه فردوسی
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۲:۲۸ ق٫ظ

با عرض سلام . من متعجبم کجای حرفهای من عجیب است برای کسی که می خواهد مدرک دکترا بگیرد من عرض نکردم ۲۶ سال کار پژوهشی انجام داده ام عرض کردم ۲۶ سابقا ی تدریس دارم وچهار تا کتاب که سهل است من از همان ابتدایی همیشه کتاب به دست بوده ام واز دوره دانش اموزی همیشه درسخوان بوده ام که مدارکش موجوداست وحدود ۷ سال هست که به کارهای پژوهشی ونوشتن مقالت متعددی درزمینه های مختلف پرداختم وجز پژوهشگران برتر ناحیه محل کارم مقام کسب نموده اموتعجب میکنم که می فرمایید چه ربطی بین تصادف فرزندم وکرونا موجودهست؟وقتی مادری تنها فرزندش را که با مشکلات فراوان بزگ کرده است به او خبر دهند که بین یک ماشین له شده ودرکما است این درد نیست ؟و دیدن کابوس هرروز هزشبش یک ماشین له شده بلای چرثقیل وغسالخانه باشدچطور یک مادر میتواند حتی یک لقمه غذا بخوردودچار کم خونی شدید وسپس کرونا شود که البته آنقدربی جان بودم که درمان کرونا درخانه انجام شد ولی اینکه pH من روی پنج بود خودش مرگ بود ومشکلات دیگری که دیگر از حوصله خارج است .هرچند کاملا موافقم که همه مشکل دارند ولی ما دنیا نیامده ایم که فقط بنشینیم وکاری انجام ندهیم واینکه مقالات وپژوهشها مدارک مبنی بر بانوان موفق ایران و…هنوز به ثبت نرسده بودندکه البته اساتید با توجه به پیگیری های مداوم من وقتی برای خواندن مقالات نوشته شده وراهنمایی جهت گرفتن accept آنها را مرتب به عقب می انداختند تا امسال که accetگرفتند جهان سخت می گیرد برمردمان سخت کوش… ادامه نظر»

پدر ژپتو
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۲ ب٫ظ

با تمامی مشکلات دست از تلاش درهرزمینه ای هنری ورزشی موسیقی مینیاتور چاپ دوکتاب شعر داور کتب درسی و…برنداشته ام
.
.
.
سرکار خانم، عبارت فوق یعنی از روی تفنّن به هنر، ورزش، موسیقی و مینیاتور وارد شدید.

پژوهش علمی عرصه‌ی تفنّن نیست. عرصه تمرکز، جدیّت و مسئولیت پذیریه.

شاید دلیل عدم پذیرش شما هم داشتن رویکرد متفنّنانه به مقوله پذیرش در دوره دکتریه.

به عنوان برادر کوچکتر، پیشنهاد میکنم اول بببینید هدفتون از ورود به دوره دکتری چیه تا اونوقت بتونید مردودیتون رو آسیب شناسی کنید و به یک راهکار موثر برسید تا با هدف گذاری و برنامه ریزی، موانع رو از سّد راه بردارید.

موفّق باشید

...
آذر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

وقتی اون شرایط رو نداری دیگه چیو باید اسیب شناسی کنی

فاطمه فردوسی
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۹ ب٫ظ

سلام وعرض ادب .عذرخواهی میکنم این کانال جهت ارائه نظریات جهت رفع مشکلات است یا انرا به تبدیل به چت کردن ودخالت درحریم شخصی دیگران نموده اید خانم یا آقایphd با اینکه اصلا احتیاجی ندارم که خودم را به شما وامثال شما ثابت نمایم اینو بدونید من سال ۹۵در کنکور دکتراشرکت کرده وقبول شدم ولی چون روند پایان نامه طول کشید نتوانستم به مصاحبه برسم ودرسال ۹۸ هم باز شرکت کردم وحتی روزانه آزادو….. قبول شدم ولی متاسفانه تنها فرزندم تصادف کرد ومن انقدرضجر کشیدم که له کرونا مبتلا گشتم ونتوانستم به مصاحله برسم حالا معنی درد وسختی کشیدن رو درک می کنید که با احساسات دیگران بازی می کنید بله من هیچ وقت راحت ننشسته ام چون معتقدم وقت برای استراحت وخوابیدن زیاد است واحتیاجی به توصیه شما ندارم .از درک اگاهانه و منصفانه اقا مجتبی بسیار بسیار سپاسگزارم چون ثابت کردید بدون دانستن درد همنوع خود انسان هستید ای کاش اول درکنکور اخلاق وانسانیت قبول شویم وگرنه کنکور تحصیلی به تنهایی نشان دهنده ی انسان بودن وبه فکر دیگران بودن نیست به قول دکتر شریعتی:چه انسانهایی دیدم که لباسی برتن نداشتند وچه لباسهایی دیدم که انسانی درونش نبود .یک حرف رو دوازده بار بجوید اگر دیدید باید گفته شود بگوبید.التماس تفکر

...
آذر ۲۱, ۱۳۹۹ ۲:۱۲ ق٫ظ

حالا ناراحت نشو، اشکال نداره
فرزندتون تصادف کرد حالش خوب شد؟

وراگی
آذر ۲۱, ۱۳۹۹ ۴:۵۴ ب٫ظ

امیدوارم به دل نگرفته باشید ولی بهر حال عجیب هست که کسی ۲۶ سال کار پژوهشی کرده باشه ولی سوالات کنکور بنظرش سخت باشه. و نگفتین ضجر چیش هست ؟ و رابطه ضجر کشیدن له کرونا شدن چی هست ؟

به وراگی
آذر ۲۱, ۱۳۹۹ ۶:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  وراگی

:))))))))))

Phd
آذر ۲۱, ۱۳۹۹ ۵:۴۸ ب٫ظ

ببینید هر کس مشکلات زندگی خودش را دارد و واقعا متوجه نمی شوم کجای نظر من درباره زندگی شخصی کسی بوده است!
هر کسی داستانی دارد برای خودش از این که بگذریم من نظرم این است برای دوره روزانه دانشگاه های دولتی کنکور عادلانه ترین راه است زیرا هزینه آن از بودجه عمومی تامین می شود و باید فرآیند پذیرش غیر شخصی تر باشد. امیدوارم که با تلاش بیشتر در یک دوره دکتری خوب پذیرفته بشوید.
لازم نیست اینقدر موضع گیری کنید. حتی پیشنهادم به شما این است که اگر به مصاحبه دکتری دعوت شدید به هیچ عنوان برای اساتید این مسائل را طرح نکنید زیرا دید آنها را تغییر میدهد.
با آرزوی موفقیت برای شما و همه دوستان

مرتضی
آذر ۲۲, ۱۳۹۹ ۰:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  Phd

این نظر شخصی شماست که چون از بودجه عمومیه بیان امتحان بگیرن تا عدالت برگزار بشه.
در مقطع دکتری ارتباط استاد با شاگرد، اعتماد استاد به توانایی دانشجو. در انجام پروژه بسیار مهمه. مثالی داریم که طرف بسیار مطالعه مرده و با کنکور دکتری قبول شده. رتبه خوب. اما دیدن که اصلا کار پژوهشی قوی در یکی از رشته های علوم پایه انجام نداده. خوب معلومه استاد ردش میکنه. و به اونی رای میده که رزومه و تواناییش بیشتره.

Phd
آذر ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  مرتضی

من نمی گویم که صرفا بر اساس کنکور باشد. می گویم برای بودجه ای که همه حق استفاده از آن را دارند نباید کنکور حذف شود.
وگرنه اگر من نوعی ادعای پژوهشگر بودن را دارم باید h index خوبی داشته باشم. به عبارت دیگر وقتی کسی می تواند ادعا کند که یک محقق برتر است که این شاخص اچ بالاتری داشته باشد(تعداد سایتیشن=تعداد مقالات نمایه شده)
به هر حال, دانشگاه های تاپ دنیا همه بصورت خصوص( منبع درآمد: طرح های تحقیقاتی, کمک های اهدایی, شهریه) اداره می شوند و در آنجا ممکن است یک استاد و دانشجو با یکدیگر به توافق برسند و ایرادی ندارد. اما دانشگاههایی که از بودجه دولت استفاده می کنند باید ساختاری باشد که عدالت حرف اول را بزند. نباید یک شخص سلیقه ای انتخاب کند. بر طبق تعریف شما و بر اساس استاندارهای جهانی, اگر هدف پذیرش یک پژوهشگر خوب در دوره دکتری باشد, وقتی عدالت برقرار می شود که شخصی را که شاخص اچ بالاتری دارد انتخاب کنند(برای تعریف شاخص اچ می توانید به اسکوپوس و الزویر مراجعه نمایید)
همه چیز را نباید سیاه و سفید و بر اساس منافع شخصی تعریف کنیم.

مرتضی
آذر ۲۲, ۱۳۹۹ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  Phd

بنده با H INDEX آشنا هستم. از کسی که تازه فارغ التحصیل شده باشه انتظاری نیست که H- index ارجاعات به مقالاتش بالا باشه.
استاد باید تشخیص بده که شما توانایی انجام و تکمیل یک کار تحقیقاتی درست و حسابی داری یا خیر. اونهم با بررسی سوابق پژوهشی، میزان آشنایی با متدها و نرم افزارهای مرتبط، تجربیات گذشته به راحتی قابل بررسی است. نه با هوش و استعداد تحصیلی و چهار تا تست. برای ارزیابی نیازی نیست ده تا مقاله داده باشی. استاد به راحتی میتونه میزان سواد پژوهشی افراد رو درک کنه.
البته همه این موارد بستگی داره که واقعا اساتید دنبال پیدا کردن نفر قوی باشند.

میم
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۵:۴۲ ب٫ظ

چرا هیشکی جواب منو نمیده

...
آذر ۲۱, ۱۳۹۹ ۲:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  میم

منم جواب نمیدن
مخصوصا بابا ژپتو
دارم ناراحت میشم باید برم از اینجا

پدر ژپتو
آذر ۲۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  ...

کُجا می‌خوای بری بهتر از اینجا ؟!

...
آذر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

سلام بابا ژپتو
پس میمونم

...
آذر ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

سلام پدر ژپتوی عزیز
میمونم پس

نیلوفر
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

سلام دوستان
یه عده که از دانشگاه دولتی فارغ التحصیل شدن دوست دارن اینجا معرکه بگیرند.
من با لیسانس و فوق لیسانس پیام نور و آزاد از شهرستان با رتبه ۴دانشگاه تهران دولتی روزانه قبول شدم.
خودتون رو دست کم نگیرید
در ضمن دانشگاه تهرانم اونقدر غول هم نیست فقط دهن پر کن هست.
توکل بر خدا و
تلاش تلاش تلاش
موفق باشید

خوش
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۳:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  نیلوفر

آورین

رها
آذر ۲۲, ۱۳۹۹ ۷:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  نیلوفر

معدل کارشناسی و ارشدتون چند بوده من مشکل معدل کارشناسی دارم و الا مقالات زیادی دارم

فاطمه فردوسی
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۵۳ ق٫ظ

سلام .هرفردی حق داره نظر خودشو ابراز کنه وحقشو بگیره ولی دخالت درحریم شخصی دیگران بی احترامی بعضی از کسانی که ادعای ادامه تحصیل دارند کاملا نشان دهنده ی یک عالم بی عمل است مگر فردی از مشکلات وسختی های زندگی دیگران خبر دارد ویا باید شجره نامه اش را اینجا بنویسد که چه اتفاقاتی افتاده که نتوانسته درطول ۲۶ گذشته دکتری بگیرد وقتی چند نفر اینقدر کوته فکر هستند انوقت توقع دارید کسی مشکلات ما راحل نماید واقعا برای هرسه نفر شما که اینقدر زود قضاوت می کنید واز درد مردم خبرندارید متاسفم ادامه تحصیل هم شما راعوص نمی کند .واا.سفا….انسانم آرزوست

وراگی
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۴:۴۴ ب٫ظ

نکته عجیب این هست که شما می فرمایید مقالات زیادی نوشتید و کارهای پژوهشی زیادی کردید ولی از پس کنکور بر نمی ایید! این خیلی عجیبه من در حال نوشتن پایان نامم هستم و مجبور شدم تعداد زیادی از کتاب های مهم رشتمو به دقت مطالعه کنم. شما چطور چندین مقاله دارین ولی از پس سوالات کنکور بر نمی ایید ؟

علی
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۶:۱۰ ب٫ظ

کدوم سه نفر منظورته

فاطمه فردوسی
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۴۰ ق٫ظ

با عرض سلام وادب .من واقعا متاسفم که در این کشور برای فردی که مشتاق وتشنه ادامه تحصیل هست اینقدر فیلتر واسترس وردشدن از هفت خوان های متفاوت باید باشد که غولی به نام کنکور دران نهاده شده است خوب کسی که باهزار مکافات تا مرحله ارشد را طی کرده است درحالیکه نه پارتی داشته ونه سهمیه ای چزور مسئولین نمی توانند تشخیص دهند که دیگر وقت تغییر این سیستم اموزشی واقعا بیخود است اگر کسی درسخوان باشد که بدون کنکور ادامه میدهد اگر هم نباشد که میان ادامه تحصیلش انصراف میدهد که بارها دیده ایم پس استدعا می کنم استرس واین تحجرگرایی را تا دیر نشده ان هم با این وضعیت کرونا که اعصاب همه داغون کرده است چطور سرجلسه بنشینیم واجازه دهید تا انها که مشتاقند درسشان بخوانند واینقدر حسرت نکشند .

منصور
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۳:۵۶ ب٫ظ

شرایط فرهنگی جامعه ما طوری است که همه مشتاق تحصیل و دکترا گرفتن هستند(برعکس خارج از کشور)!!!!! از طرفی همه هم خود را برای دکترا گرفتن محق میدانند. حالا نه دانشگاه ها آنقدر ظرفیت دارند و نه عقلایی است که با بالاترین مدرک علمی از لحاظ ارزشی این گونه برخورد شود و به همه دکترا بدهند. پس بهترین شیوه برگزاری کنکور است. و برای جلوگیری از پارتی بازی حذف مصاحبه و بررسی رزومه توسط یک مرجع بیطرف

میم
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۱۱ ق٫ظ

سلام چه طوری پروپوزال بنویسم؟ شماها چه طوری نوشتید از استادتون کمک گرفتید؟ من پایان نامم خوب بوده ولی موضوع رو استادم پیشنهاد داده بود
اصلا چقدر وقت میگیره بخوام بنویسم؟ بذارم برای بعد کنکور؟

ویکتاریون
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۷:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  میم

سلام. خب یه پایان نامه ی ارشد خوب معمولا در مسیر خودش به یه سری سوال های بی جواب( اما قابل جواب دادن) بر می خوره که با دانش یا وقتی که آدم توی ارشد داره امکان بررسی و پاسخگویی به اونا نیست. هرکدوم از این سوال ها می تونن با بررسی بیشتر به موضوع پروپوزال دکترا تبدیل بشن. اینطوری انگار از سوال تحقیق شروع کردی. اگر نمی خوای کار ارشدت رو ادامه بدی، باید ببینی مسائل جاری و موضوعات روز توی رشته ت (ترجیحا شبیه و همسو با رزومه ای که داری) چیا هستن. چه تحقیقایی در حال انجامه و این تحقیقات چه موضوعاتی رو به عنوان مطالعات آتی پیشنهاد می کنن. اینطوری انتخاب موضوعت از پیشینه شروع میشه. یه راه دیگه هم که البته شاید به درد بعضی رشته ها نخوره اینه که یه مسئله یا دغدغه ی ذهنی داری و توی دوره های مختلف به شکل های مختلف بهش می پردازی. توی لیسانس یه جور، ارشد یه جور و دکترا یه جور. اینطوری از مسئله شروع کردی. اینکه چه قدر وقت می گیره بستگی به آمادگی خودت و انتخاب هرکدوم از اون روش ها بر می گرده. من از روش سوم رفتم و توی دو روز نوشتم.( یه روزش هم توی قطار و برای رفتن به مصاحبه بود:/). اما خب من برای ارشد هم خودم موضوع پیشنهاد داده بودم و پروپوزال نوشته بودم. یا یکی از دوستام هم با همین مدل سومی یه هفته ای نوشت.البته مدت ها بود که به اون مسئله فکر می کرد. ولی… ادامه نظر»

میم
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۸:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

وااای مرسی از توضیحت ویکتاریون چقد خوبه تو هستی
موضوع ارشدم رو می تونم ادامه بدم یعنی گسترشش بدمو اینا..
ولی دانشگاه های دیگه دیدم انگار مد شده همه رو یه قضیه‌ی خاصی خیلی کار می کنن جدیدا!
پس کلا بزارمش واسه بعد کنکور تهش ۲ هفته‌ای جمع میشه
بازم مرسی

ویکتاریون
آذر ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  میم

قرار دادن کار دکترا در ادامه ی ارشد دو تا مزیت داره، یکی تسلط خود آدم روی موضوعه. و یکی پیوستگی و یکدستی رزومه. منتها موقع توضیحش بهتره اول نگی این در ادامه ی کار ارشدمه، اونطوری آدم یه کم بی خلاقیت به نظر میاد. بهتره اول بگی که چیه و بعد توضیح بدی که ایده ش از کار ارشدت اومده یا به چه شکلی به اون مربوط میشه.
اگر دانشگاهی خیلی داره توی یه زمینه ای کار می کنه یعنی قصد داره خودش رو به قطب اون حوزه تبدیل کنه. که خب در اون صورت موضوعات مرتبط شانس خیلی بیشتری دارن. منتها این ریسک وجود داره که هرچی شما پیشنهاد میدین براشون تکراری باشه. پس بهتره کلمات کلیدی هر عنوانی به ذهنتون رسید رو توی ایرانداک سرچ کنین که لااقل مثل پروپوزال های مصوب اون دانشگاه نباشه. اگر من می خواستم همچین جایی مصاحبه برم وقت زیادی می ذاشتم برای پیدا کردن موضوعاتی در اون زمینه که دانشگاه های خارجی دارن درباره ش تحقیق می کنن در حالی دانشگاه های داخلی از قلم انداختنش. (منظورم از وقت زیاد هم همون دو سه هفته س. واقعا توی این مرحله منطقی نیست بیشتر وقت بذاره آدم.)

به … : دانشجوئم. ترجیح میدم رشته م رو نگم. ؛)

میم
آذر ۲۲, ۱۳۹۹ ۲:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

مرسی که انقدر خوب و واضح و صادقانه جواب میدی به سوالات
خیلی بهم کمک کرد توضیحاتت ممنونم حتما همین کاری که گفتی رو انجام میدم
موفق باشی

...
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

شما رشتت چیه ویکتوریان؟ دکتری قبول شدی؟

زهرا
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۰:۳۱ ق٫ظ

مصاحبه یعنی پارتی. چطورکسی با رتبه تک رقمی و مقاله رد میشه و یکی بدون هیچ مقاله و رتبه سه رقمی قبول.بهتره بجای این تصمیما نظارتی برمصاحبه ها بشه

جاوید
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۰:۲۴ ق٫ظ

همین الانم کنکور حذف شده و تاثیر چندانی در قبولی نداره
کنکور فقط شده یه فیلتر

رامین
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۹ ب٫ظ

کنکور دکترى نبایستی حذف شود همینجوری با اعمال ۵۰ درصد آزمون کتبی در مصاحبه ها سلیقه ای عمل می شود.

فاطمه فردوسی
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۲۰ ب٫ظ

سلام .من دارای کارشناسی ارشد ربان انگلیسی هستم و۲۶ سال سابقه تدریس وکسب مقامهای مختلف درزمینه پژوهشی دارم عاجزانه درخواست دارم درکنکور دکتری بدون ازمون با تحقیق درباره رزومه کاری وتحقیقاتی من می باشم .لطف حضرتعالی مستدام

Phd
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۱ ب٫ظ

بعد از ۲۶ سال نتوستید چهار تا کتاب بخونید برید مصاحبه؟ بعد می خواید از پس آزمون جامع بر بیاید؟!
عجب!!!

سعید
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۶ ب٫ظ

سلام
جسارتا چند سالتونه؟
چون برای بدون آزمون سن و سال و زمان فارغ التحصیلی بسیار مهمه

علی
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۸ ب٫ظ

عجب!!! تا قبل اخذ مدرک دکترا که بازنشسته شدین!!! دهه پنجاه برای زندگی مصیب بار ما دهه ۶۰ و ۷۰ ها رای میده… امثال شما یکبار فرصت کار راحت داشتن پیدا کردین…

مرتضی
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۰:۳۸ ق٫ظ

با سلام
متاسفانه امثال ایشون که اهل تحقیق اند و حقشون ارتقا بوده و به دلایل شرایط زندگی و …. مجدد برای آزمون دکتری آماده بشن رو نداشتند زیادند.
به نظر بنده آزمون دکتری کتبی اصلا ملاک صلاحیت دکتری رو نداره اونهم ۵۰ درصد!!!!
دانشجوی دکتری بایستی توانایی تعریف پروژه ای در حد دکتری و انجام اون رو داشته باشه نه با ۶ ماه درس خوندن.
امیدوارم که ایشون به حقشون برسند.
مقطع دکتری یعنی استاد ساگردشو انتخاب کنه. امیدوارم هر چه سربعتر این مشکل حل بشه

ا
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۶:۴۴ ب٫ظ

اگه کنکور دکتری حذف بشه صندلی های دانشگاها رو باپول میخرن هرچند الانم خیلی عدالت رعایت نمیشه مخصوصا موقع مصاحبه که خیلی سلیقه ای عمل میشه وزحمت خیلیارو ناحق میکنن

MPLS
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۶:۴۲ ب٫ظ

دانشگاه آزاد و غیر انتفایی و پیام نور و … همین الانشم در هر سه مقطع ( کارشناسی و ارشد و دکتری ) بدون کنکورند . فقط کافیه طرف سر جلسه حاضر باشه و کیک و ساندیس رو میل کنه.

ناشناس
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱:۵۶ ب٫ظ

تمامی حرف های اینها دروغ است. تعداد شرکننده ۱۸۰۰۰۰ نفر
مبلغ هر نفر ۱۵۰۰۰۰ هزار تومان حال ۱۸۰۰۰۰*۱۵۰۰۰۰= ۲۷.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان مگه امکان داره کسی از این مبلغ دست بردارد. پناه بر خدا

سحر
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

طبق سیاستشون اول اومدن تعداد شرکت کنندگان کم اعلام کردون و همه بخاطر کاهش تعداد دانشجو و افزایش شانس قبولی ثبت نام کردن و اینگونه ۲۷ نیلیارد به جیب زدن

وراگی
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

اتفاقا بهترم میشه. الان یه بار هزینه میدی برای همه دانشگاهها کنکور میدی ائنجوری برای هر دانشگاه جداگانه هزینه ازمون و مصاحبه بدید. قدیما اینجوری بوده من پرسیدم

رها
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱:۴۴ ب٫ظ

کسی فارغ اتحصیل از دانشگاه آزاد هست تو مصاحبه دانشگاه دولتی حتی با رتبه تک رقمی شانسی نداره بعد از این همه سال تحصیل وای به اینکه حذف بشه

سمیه نرو
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  رها

دقیقا

سعید
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  رها

اصلا این حرف صحیح نیست.من الان دکترا دانشگاه تهران ست و از ۵ نفر قبولی تعداد ۲ نفر از آزاد هستن.خیلیای دیگه رو هم میشناسک که از آزاد در دولتی حتی رده اول قبول شدن.
رتبه و رزومه مهمه

پریا
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

رتبه ۵ طراحی کاربردی دکتری امسال شریف و تهران قبولشن نکردن فقط به علت کارشناسی که ازاد بودن، اما به صورت قطعی نمیتونیم بگیم اما خیلی جاها به این سبک هست
من توی رشته مکانیک خدمتتون عرض کردم

...
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۶:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

پریا جان، رتبه های ۱-۴ که قبول شدن همه دانشگاههای دولتی بودن؟ اطلاع دارید؟

محمد
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

سلام شما کجا قبول شدید؟ منم رتبه ۳ بودم

...
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۸:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

شما کجا قبول شدین؟ لیسانس دانشگاه آزاد بودین؟

محمد
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ...

من دانشگاه تهران قبول شدم. لیسانس دانشگاه اصفهان و ارشد چمران اهواز بودم. شما چی؟

...
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

من امسال شرکت میکنم. ولی مقاله ندارم :( قبول نمیشم دانشگاه تهران؟

...
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۲:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

ببخشید دکتری دانشگاههای استرالیا خوبه تو رشته مکانیک یا خیلی قوی نیستن؟

پدر ژپتو
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۵:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...

استرالیا یک کشور صنعتیه و حتماً واسه ادامه تحصیل مناسبه. اما حتما قبل از اقدام به اخذ پذیرش، اعتبار دانشگاه ها رو از سایت وزارت عتف استعلام کنین.

...
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۶:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

سلام بابا ژپتو. من که رشتم مکانیک نیست خخخ
کامپیوترم. همینجوری پرسیدم، یکی از دوستام اونجاس

...
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۷:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

ولی چجوری اعتبار دانشگاه ها رو از سایت وزارت عتف استعلام کنم؟

سعید
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  پریا

به هر حال همه چیز آزمون نیست و پارامترهای زیاد دیگه ای هم موثره.
بنظر شخص خودم بعد از آزمون که مجوز ورود به مصاحبه است ، مهمترین چیز توانایی تعامل با اساتید و قانع کردن اونها به اینکه شما توانایی گذراندن دکترا و انجام کار تحقیقاتی مورد نیازشون رو دارید است.
اگر از تمام کسانی که قبول شدن بپرسید حتما به همین نتیجه میرسید.
هیچ کس شانسی قبول نمیشه.
دخالت اساتید خیلی مهمه اما واقعا همه چیز نیست.
تقریبا بیشتر قبولی ها معمولا از خود اون دانشگاه نیستن و در جای دیگه تحصیل کردن.
بهر حال گذشتن از سد مصاحبه هم خودش یه هنره و نیاز به تاکتیک و تکنیک و برنامه و استراتژی مشخصی داره.
البته مسلمه که با این مصاحبه های مجازی و چند دقیقه ای کار خیلی سختتره.

در مورد قبولیای دانشگاه آزاد هم مجددا بگم که واقعا قبولیاشون در دولتی کم نیست و خوباشون بسادگی قبول میشن.
اگه رزومه و نمره زبان و مقاله و معدل خوبی باشه ، تقریبا قبولی حتمیه حتی در دولتیهای سطح باالا.
ضمن اینکه قرار نیست که همه بهترین جا و مثلا دانشگاه تهران یا شریف قبول بشن.اصلا مگه اونا چند تا ظرفیت دارن؟

رزومه تون رو قوی کنید.خوب هم درس بخونید و بقیه رو بسپرید به خدا.

دانشگاه آزاد که جای خودشو داره،همین تهران پره از فارغ التحصیلای دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور و موسسه های حتی گمنام.

پیروز باشید.

Sahar
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۳:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  رها

من آزاد شهرستان بودم
تهران روزانه قبول شدم
با این حرفاتون بقیه رو نا امید نکنید

Babak
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱:۴۱ ب٫ظ

جناب دبیر

ایا میدانستید در همان کشورهای خارجی عقب مانده برای پوشش هزینه های زندگی دانشجویان تحصیلات تکمیلی فاند تعلق میگیره و دانشجو با خیال راحت فقط مشغول ریسرچ هست؟؟؟!!!!!

ولی تو کشور مدعی پیشرفته خودمون دانشجو تحصیلات تکمیلی برای گذاران زندگی مجبور هست تو اسنپ کار کند!!!!

ایا برای این قضیه هم فکری اساسی کرده ای؟؟؟؟؟

منم
آذر ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  Babak

واقعا

علی
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱:۲۶ ب٫ظ

الان که پنجاه درصد دست سازمان سنجش هست دانشگاه ها این همه تو مصاحبه حق کشی میکنن وای بحالی که کنکور حذف بشه دیگه خدا میدونه دانشگاه ها چه پارتی بازی میکنن

محمدی
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

انشالله که حذف بشه و افراد بر اساس تواناییها و کارهای پژوهشی پذیرش بگیرن نه با رتبه ۱۷۹ با پارتی بازی رد کنن و مصاحبه در ایران نهایت پارتی بازی و بی وجدانی

Mahdi
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمدی

سلام.
دوست عزیز درست فرمودید. الان با گونی مقاله های ISI را برای روز مصاحبه میبرند اگر قرار به حذف کنکور و ملاک توانایی شخص باشد شاهد حرکت وانت و کامیون با بار مقاله های ISI تا محل برگزاری مصاحبه خواهیم بود.

...
آذر ۲۱, ۱۳۹۹ ۹:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  Mahdi

خخخ

زهرا
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۹ ق٫ظ

اگه حذف بشه این درامد میلیاردی رو از کجا بیارن. باید جیب ماها رو خالی کنن. عمرا کنکور حذف بشه

سحر
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۴:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

حذف هم کنن این مبلغ پولو جدا برا ثبت نام میگرفتن ،همینطور که برا مصاحبه هم باید جداگانه پول میگرین

Phd
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

کشورهای خارجی که مثال میزنند اکثرا دانشگاه های خصوصی دارند و بطور بدیهی از بودجه دولت استفاده نمی کنند. اما برای کشور ما که دانشگاه های مطرح همگی دولتی هستند, بخصوص برای دوره روزانه, لازم است تا عدالت آموزشی برقرار شود. در حال حاضر از نظر من, راه حل منصفانه تری از کنکور وجود ندارد. برای دوره های شهریه پرداز حذف کنند و هرکسی را که می خواهند اساتید پذیرش کنند. اما برای بودجه دولتی باید عدالت برقرار باشد و همگی شانس برابر را داشته باشند.

سعیده
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۴ ق٫ظ

خدا کنه حذف بشه خیلی ها بخاطر دقدقه زندگی و کار نمیتونن وقت بزارن واسه درس خوندن اگر حذف بشه همه جوون ها به ارزوهاشون میرسن واقعا عالی میشه

Mahdi
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  سعیده

سلام.
بزرگوار حذف کنکور به این معنی است که هر دانشگاه بطور مستقل آزمون کتبی (با سرفصل امتحان خاص خودش که اغلب هر سال تغییر می دهند) برگزار و بعد برای مصاحبه دعوت میکند. یعنی برای هر دانشگاه ثبت نام مجزا, خواندن کتابها و منابع مجزا و … لازم خواهد بود. و البته تداخل برگزاری آزمون ها و اعمال سلیقه های مجزا و …

منصور
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۲:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  سعیده

اون کسی که کار و دغدغه داره نمیتونه برای کنکور بخونه، بعد میخواد تو دانشگاه تحقیق کنه؟؟؟

سما
آذر ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  منصور

به اقا منصور…
منم به همین فکر کردم بلد نیست دغدغه را بنویسه.خخخ

صبا
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۰:۳۳ ق٫ظ

تا به حال اینقدر حرف منطقی یه جا نشنیده بودم واقعا صحبت های تک تک تون کاملا درسته . خیلی خوب گفتید

(در ضمن تو خیلی از کشور های ازمون برقرار میشه )

جاوید
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۰:۱۵ ق٫ظ

اگر میخواهید کنکور دکتری اصلاح شود احتیاجی به این کارها نیس
فقط لازمه مشکل شغل سربازی و… حل بشه مطمئن باشید آمار ثبت نام نصف میشود
بعد می مونن یه عده که واقعا هدف دارن و علاقه . اونوقت می بینید که نه کنکور نیازه و نه هزارتا حد نصاب

ا
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۰:۰۰ ق٫ظ

دکتری که در کشورهای اروپایی میگید به این دلیله که مقطع کارشناسی ارشدش سازماندهی شده است نه مثل ایران که یه دانشگاه آزاد ناکجا آباد به خاطر پول ۱۲۰نفر دانشجو ارشد بارتبه ۲۵۰۰جذب بکنه واقعا مسخرس ما خودمان با اونا مقایسه کنیم

Mahdi
آذر ۱۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۶ ب٫ظ

سلام.
۲۱ آبانماه “قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کنکور کارشناسی ارشد و دکتری به هیچ وجه حذف نخواهد شد”.
در ضمن تا آنجا که می دانم در کشورهای خارجی خیابان انقلابی که مقاله ISI بفروشند هم وجود ندارد.

منصور
آذر ۱۸, ۱۳۹۹ ۷:۰۷ ب٫ظ

حالا چون خارج این کارو میکنه یعنی خوبه؟

پدال
آذر ۱۸, ۱۳۹۹ ۷:۰۲ ب٫ظ

وقتی حدود ۱۷۰ هزار نفر متقاضی هست نمیشه کنکور رو حذف کرد.
در خارج اگر دکتری از طریق درخواست به استاد است متقاضی هم کم تر از اینجاست

مهدی
آذر ۱۸, ۱۳۹۹ ۸:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  پدال

احسنت

منصور
آذر ۱۸, ۱۳۹۹ ۹:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  پدال

بله حق با شماست.در واقع اونجا رقابت خاصی وجود نداره

محسن
آذر ۱۹, ۱۳۹۹ ۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  منصور

پارتی بازی هم کمتره