موسسه آموزشی نگاره
دوره نگاره

رد شکایت از شرط زبان خارجی در پذیرش دانشجویان دکتری از سوی دیوان عدالت اداری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

دیوان عدالت اداری درخواست ابطال بند مندرج در آیین‌نامه دوره دکتری مبنی بر داشتن توانایی در زبان خارجی به عنوان یکی از شروط پذیرش دانشجو در این مقطع را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، درخواست ابطال بند «د» و تبصره ذیل ماده ۳ آئین نامه شماره ۵۷۲۰۹/۲۱ مورخ ۱۷/‏۰۹/‏۸۹‬ وزیر وقت علوم، تحقیقات و فناوری (موسوم به آئین نامه دوره دکتری Ph.D) در دیوان عدالت اداری بررسی شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

50 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمودرضا
دی ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

باسلام فقط یک پرسش اساسی دارم…..آیا دانشجوی دوره دکتری که درآلمان یادرفرانسه یادرانگلیس درس می خونه برای دفاع نیاز به نمره زبان کشور دیگری داره؟یعنی دانشجوی آلمانی باید درآزمون زبان انگلیسی شرکت کنه؟قطعا این گونه نیست…..متاسفانه وزارت علوم ما هنوز به ته مانده استعمارزدگی اعتقاد داره که دفاع از رساله دکتری رو وابسته به داشتن نمره قبولی زبان کشور دیگری می کند.اگر حقیقتا از روی دلسوزی برای ارتقاء دانش است چرا در دوره دکتری زبان تخصصی گذاشته نمی شود وسپس امتحان ازهمان زبان تخصصی…..؟؟؟؟؟

پر تلاش
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۱:۰۱ ق٫ظ

من توی عمق ماجرا بودم میدونم چه خبره. بعضی از اساتید محترم خیلی حوصله ندارند مقالات رو از نظر نوشتاری چک کنند برای همین این شرط به نفعشون هست که کمتر به اساتید فشار بیاد. ما وقتی مقاله علمی مینویسیم، خصوصا رشته ریاضی، ۹۰ درصد کار برمیگرده به واژه های تخصصی نه زبان مکالمه و…. . من خودم به تنهایی یک مقاله نوشتم و اونقدر انگلیسی اون به سبک ریاضی قابل فهم بود که ژورنال معتبر خارجی اون رو چاپ کرد در حالیکه اصلا مدرک زبان هم ندارم. کسی که ارشد رو بگذرونه این طور مسایل دیگه براش دشوار نیست و این حرفها همش بهانه تراشی ست.

We demand justice
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۹:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  پر تلاش

بالاخره این اساتید باز میخوان با این قوانیین از بار مسئولیت خودشون کم کنن و بذارن روی دوش دانشجو!!! اینا مقاله میخوان بدون اینکه هیچ زحمتی بکشن!!!!!!!!!!!!!

مریم
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۱:۱۱ ب٫ظ

با سلام حق تحصیل در هر کشوری از حقوق افراد جامعه که علاقمند هستن میباشد و کسی که یک مرحله مثل کارشناسی ارشد را گذرانده یعنی بار علمی دارد که بتواند وارد مرحله بعد شود و دانستن زبانی دیگر در صورتی که انواع و مدلهای نرم افزارهای ترجمه هست و بیشتر افراد عیر از تعداد معدودی که علاقه مند به ربان انگلیسی هستند از این نرم افزارها استفاده میکنند وکلا مجبور میشوند برای اینکه امتحان جامع دکتری بدهند طوطیواری زبان بخونن و ففط امتحان بدهند و موجب میشه وقت تحقیق و پژوهش بیشتر را بخاطر مدرک زبان از دست بدهند شاید کسانی که در قبل برای دکتری مراحل سخت مقاله و زبان را پشت سر گذاشته باشند از اینگونه تعییرات راضی نباشند ولی اگر درست فکر کنند که کسی که علم و تحصیل را دوست دارد با کسی که توانایی فعالیت در ان رشته را دارد بسیار متفاوت هست وشاید صندلیهای بیشتری برای علم در کشور ما پرشود و اشکالی نداره کسی خودش دوست داشته باشه که علم بیاموزه و تحصیل کنه و دکتری بگیره ولی راصی باشه که کار برای این همه تحصیل کرده نیست و کسی میتونه شعلی و کاری در راستای تحصیلش داشته باشه که توانایی کارو حاصر به این رقابت باشه من فکر میکنم شرایطی مثل مقاله برای مدرک دکتری نه تنها سود مند نیست فقط یک دکان دستگاه بزرگ برای بسیاری از دلالان مقاله میباشد کاش کسی که دکتری میگیرد بعد از دکتری یا در هر سطح تحصیلی برای مقالات مبلع خوبی دریافت کند انوقت… ادامه نظر»

شقایق
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۵:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

البته واقعا گرفتن ۵۰ در ام اس آر تی یعنی در زبان متوسط باشی. که حتی نیاز به کلاس رفتن هم نیست. ترجمه همه فرمایشات شما:
دوست دارم دکترا بگیرم و دکتر صدام کنند اما زبانم خوب نیست.
حالا زبان یک طرف، کسی که از نظرش میشه با نرم افزار ترجمه، مفهوم متن رو فهمید،سطح علمی فوق العاده پایین داره

فاطمه
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

برای مدرک زبان باید فقط امتحان داد؟

شهاب
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۰:۰۳ ق٫ظ

خب اگه کسی سختشه که زبان یاد بگیره و دوست نداره این موضوعو میتونه دکترا نخونه. کسی که اجبار نکرده دکترا بخونین پس میتونین مقطع دکترا رو بیخیال بشین ولی وقتی اومدین دکترا بخونین باید مدرک زبان بگیرین و بلد باشین

وحید
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۴:۲۶ ب٫ظ

همه رشته ها نسبت یکسانی با علم ندارند که با استدلال زبان علم بودن همگان را مجبور کرد فلان زبان خاص را فراگیرند. مثلا فلسفه یا الهیات علمی نیستند. پس باید به صورت اختصاصی متولیان هر رشته نسبت به نیاز فراگیری زبان دوم تصمیم بگیرد.مثال واضح آن بسیاری از فیلسوفان درجه یک غربی معاصر هستند که به جز زبان مادری خود تسلطی بر زبان دومی ندارند. اگر به مسولیت وزارت علوم ایران بود هیچ کدام از این فیلسوفان نامدار و مطرح جهانی موفق نمی شدند تحصیلات تکمیلی خود را به اتمام برسانند. به نظر میرسد در نگاه سطحی و تقلیل یافته افراد ایده پرداز و دارای خلاقیت بارز به افراد داری مهارت زبان اموزی ترجیح داده می شود. همین است نتیجه خروجی دانشگاههای ما که جز ترجمه و طوطی واری چیزی عاید نمی شود!

ویکتاریون
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۵:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

حالا یه ام اس آرتی ۵۰ و تولیموی ۵۰۰ معنیش تسلط به زبان دوم هم نیستا. صرفا تاتی تاتی کردن به زبان دومه. از اون فلاسفه امتحان بگیری بیشتر از این حرفا نمره میارن.
اگه منظور شما فلسفه ی دین هست، چون کنار الهیات آوردی، ممکنه درست باشه و اونا عربی بسشون باشه. که اونم عربی مدرسه نیست قطعا و فکر می کنم همینایی که ادعا دارن از عهده ی اشتمال بر نمیان احتمالا.
ولی اگر منظورت فلسفه ی واقعیه، بعید می دونم کسی که انگلیسی رو از مدرسه تا حالا در این حد نتونسته یاد بگیره به خودش زحمت بده آلمانی رو در حد فلسفه ی هگل و هایدگر یا فرانسوی رو در حد فهمیدن دریدا یاد بگیره. یونانی و لاتین که دیگه حرفشم نزن. در صورتی که من دانشجوی فلسفه ای که اروپا درس خونده رو دیدم و به دوتای اول درس می گذروندن لااقل.
ایده پردازی و خلاقیت توی ایران کلیدواژه ی دور زدن زحمت و سواده. ایده پردازی بدون سواد کافی خیال پردازیه.

آزاده
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۳:۱۴ ب٫ظ

شکایت بی اساسی است.
ورود به مقطع دکتری به عنوان یک دانشجو نیست.بلکه به عنوان یک محقق است.
یک محقق باید بتواند به زبان اصلی و در تمام منابع فیلد کاری خود تحقیق و پژوهش کند، با محقیقن این رشته در سایر کشورها بحث و گفت و گو و تبادل نظر کند و…
ورود به این مقطع باید همراه با تمام توانایی هایی باشد که در خور شان و منزلت اسمی و جایگاهی آن باشد.

شیوا
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۷ ق٫ظ

به نظرم بجاست ،دانشجویی که زبان در حد معمول مسلط نیست شایسته مقطع دکترا نیست ،مقطع دکترا دانشجو نیست یک محقق است که باید شانیت این نام را داشته باشد .

بهروز اسفندیاری
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴ ق٫ظ

ازهمه دلسوزان انقلاب اسلامی سپاسگزارم

علی
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۳ ق٫ظ

شرط خوبی است کسی بخواهد وارد دکتری بشه حتما باید انگلیسی بلد باشه.
و گرنه غیر از آبرو ریزی چیزی برای کشور چیزی نداره

کشاورز
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۶:۳۰ ق٫ظ

سلام بر اساس همین ادله ها برای آزمون ept هم باید اندیشید. شده یه منبع درآمد برای دانشگاه و موسسات موازی که پول کلانی می گیرند و فارغ التحصیلان دکتری هم بعد از گرفتن نمره حداقلی دیگر دنبال زبان نمی روند.. خواهشمند است در این خصوص هم شکایت و اعتراض ما را پیگیری بفرمایید.

احمد
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۶:۰۹ ق٫ظ

سلام زبان فارسی چون دردوسال اول زندگی یادمی گیرندوبسیاراسان است یادگیری زبانهای دیگرتقریبا بسیارسخت است .حتی زبان عربی هم یادنمی گیرند.زبان خارجی راتنها خودفردتواندیادگرفت نه بصورت سیستمیک .دیپلمه های کشورعلیرغم اصل شانزده قانون اساسی که برفراگیری زبان عربی بعنوان زبان علمی تاکیدشده ایت درزمان اخذ دیپلم قادربه تکلم بدین زبان نیستند.البته درکشورهای عربی زبان کتابهایی که چاپ شده است طبق نوشته مرحوم بوتو به اندازه کتاب یکسال نشرشده یونان ویااسپانیا نیست .

We demand justice
دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۹ ب٫ظ

مدرک زبان که باید باشه, اما قبل فارغ التحصیلی دکتری, نه شرط ورود به دوره دکتری، چون ممکنه بری مدرک زبان هم بگیری, ولی به علت پارتی بازی ها و بی انصافی هایی که اساتید برای پذیرش دانشجو در دوره دکتری میکنن, بازم قبولت نکنن!!بعدش اون همه هزینه و صرف وقت هیچ میشه!!

دانشجو
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  We demand justice

فرمایش شما درست است. مهم این است که طرف زبان یاد دارد یا خیر. مدرک گرفتن این وسط آن هم با هزینه های نجومی و زمان فوق العاده محدود و فشارهایی که از هزار و یکجا بر دانشجو تحمیل می شود امری نامعقول است. الان می بینیم یکی حرف میزند فردای آن روز یا حرفش را پس می گیرد یا مثل این مورد رد می شود.حداقل در این چند سال واقعا باید یک سری قوانین تغییر پیدا کنند تا انشالله کشور اندکی از بحران خارج شود.

رضا
دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۵ ب٫ظ

سلام
من ۳ ساله آزمون زبان میدم ولی متاسفانه نتوانستم نمره زبان را کسب کنم حتی کارهای پایان نامه را انجام دادم و مقاله را هم چاپ کردم ولی گیر این آزمون مزخرف زبان هستم لذا خواهشمندم هر کسی پیگیر این دادخواست شده است دوباره اعتراض کنه خواهشمند هستم که کم نیارید و دوباره اعتراض کنید و بسیاری از دانشجویان را نجات بدهید بخدا کفر دانشجویان از نمره زبان در آمده
خداوند حفظ تان کند

متواضع
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

دقیقا مشکل همینه منم نتونستم نمره ۶۰ به بالا در MSRT رو برای دانشگاه تهران بیارم با اینکه زبانم خوبه اما تست زنی زبانم بده!

درثانی آزمون زبان به لحاظ گرامر و لیسنینگ فوق العاده گستردگی داره و باعث میشه گزینه غلط رو بزنی!! نمره ۶۰ از ۱۰۰ برای آزمونی که خود اساتیدزبان هم اذعان دارند این آزمون ها کلمات جدید زیادی دارند، عادلانه نیست

دری
دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۷ ب٫ظ

سلام
چرا باید نمره زبان کم بشه؟
پس دانشجویانی که با تلاش نمره اوردن چی
یکم به خودتون سختی بدید
دانشگاه آزاد درسته پولیه ولی دلیل نیس همه هم براحتی دکتری بگیرن

سعید
دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  دری

اونجا که راحت مقاله میدن و راحت دکترا میگیرن،دانشگاه شماست.

شهاب
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۴:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  سعید

دانشگاه آزاد و دولتی نداره قربان. توی هر دو نوع این دانشگاهها میتونه پارتی بازی باشه میتونه سختگیری هم باشه. هستن دانشگاههای آزادی که خیلی سختگیری میکنن و همینطور دانشگاههای دولتی که خیلی راحت دانشجو پاس میکنن و بالعکس. حتی توی جامعه هم میگن افراد خوب و بد وجو دارن پس بین دانشگاهها هم همین موضوع صادقه.

ت
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۲:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  دری

کی گفته دانشگاه آزاد راحته؟
وسه اینقدر این دانشگاه اون دانشگاه میکنید؟
یه دانشگاه سراسری رفتن مغز دانشگاه آزادی رو خوردن

نه جانم اتفاقا دانشگاه آزاد خیلی هم سختگیره و اکثریت با تلاش دارن تحصیل میکنن… توی دانشگاه سراسری هم هستن اساتیدی که براحتی نمره میدن و برای بعضیا واقعا سنگ تمام میذارن

توی هر دانشگاهی پارتی بازی هست و بشدت هوای بعضی از دانشجوها رو دارن

شیوا
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  ت

تنها تفاوت دانشگاه سراسری و آزاد در نپرداختن هزینست وگرنه منابع،اساتید،سر فصل ها یکیست ،این قیاس بسیار زشت و دور از انصاف هست ،همچین که کسی که توان پرداخت شهریه دارد همه جا عنوان کند دانشگاه سراسری مختص ضعفاست به این اندازه وقاحت دارد.

متواضع
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۹:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  ت

دوستان لطفا بحث به حاشیه نبرید فعلا بحث نمره زبان هست که دانشگاه آزاد خیلی کمتر را قبول میکند حتی دانشگاه فردوسی هم که دانشگاه تاپی هست نمره پایینی میخواد

لیدا
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  دری

بنده بعنوان کسی که لیسانسش رو علوم پزشکی شهید بهشتی گرفته و ارشد و دکتراشو دانشگاه آزاد تحصیل کرده پاسخ شمارو میدم! یک دهم سختگیری‌هایی که در دوره ارشد و دکترا به ما اعمال شد، در کارشناسی نداشتیم. بهتره بدون تحقیق صحبت نکنیم!!

امیر
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  لیدا

سلام خواهر من ارشد لولش با کار شناسی قابل قیاس نیست و دکتری با ارشد
شما تا مقطع دیپلم دانش اموزی در کارشناسی دانشجو و در ارشد محقق وابسته و در دکتری محقق مستقل این ها در لول خودشون سخت میشن شما
اگر ارشد رو در دولتی میگذروندید میدید به شدت سختگیری هست و کاملا بجا
و در دکتری که اصلا شما باید خودت صاحب نظر باشی و خودت باید به خودت سختگیری کنی
حمل کلمه ی دکتر مسئولیت سنگینی داره باید با تلاش و کوشش امانتدار این اسم باشی
حرف شما اصلا در حد کسی که دکتری داره نبود.
اگر توجه کنید
دانشگاه اگر ۳۰ دانشجو کارشناسی بگیره
۱۵ارشد میگیره
۳ تا دکتری
این یعنی تفاوت
و سختگیری در پذیرش که کاملا منطقی و صحیح هست.
این رو هم مد نظر داشته باشید قبولی در دانشگاه سراسری در مقاطع بالای لیسانس سخته باید شایستگی علمی داشت.
موفق باشید

عطیه
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

آفرین بر شما با این پاسخ به جا و شایسته

لیدا
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۷:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

آقای امیر نمیخواستم پاسختون رو بدم اما بیشتر افرادی که دانشگاه آزاد رو تخریب می‌کنن افرادی بودن که به دلیل مشکلات مالی نتونستن واردش بشن و براشون شده حسرت! محض اطلاع امثال شما و‌خیلیهای دیگه هرفردی وارد این دانشگاه میشه پول شمارو نخورده و فردی مثل من تمام هزینه تحصیلش رو با کار کردن خودش داده! گفتم که بیش از این خودتون رو اذیت نکنید. تلاش کنید که به لیاقتتون برسید. بنده هم قطعاً مدرک دکترا رو داشتم که به اینجا رسیدم! زندگی قانون لیاقت‌هاست..

بارا
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۸:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  لیدا

عجب… یعنی رتبه های برتر کنکور حسرت دانشگاه آزاد دارن چون پول ندارناغا چرا توهم میزنید اخه! خداشاهده هرکی که نتونسته دانشگاه دولتی قبول بشه مجبور شده بره ازاد. درسته همه چی ب تلاش ادم بستگی داره ولی این حقیقت محضه.

Najafi
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۱:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  بارا

من خودم دکتری باستان شناسی دانشگاه آزاد دارم میخونم و اصلا هم راحت نیست ما هر هفته باید یک نقد بنویسیم از سایتهای کاوش و موضوعات مختلف ، به جز مقاله هایی که باید بنویسیم ، ۴تا مقاله انگلیسی به فارسی بلعکسش باید ترجمه کنیم هر درس به غیر امتحان همش در حال پژوهش و تحقیق چرا ندانسته قضاوت میکنید تا موقعی که خودتون در اون شرایط قرار نگرفتین انقدر راحت نظر ندین

شیوا
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  لیدا

با عرض پوزش تمام این سختگیری ها برای این هست که شهریه پرداخت نمی کنید و همیشه حق با دانشگاست ،اما دانشگاه آزاد هم به همین اندازه سخت گیری دارد با این تفاوت که ما شهریه رو سپر دفاعی می کنیم ،شما هم که جای ما نبودین قضاوت نکنید نظر نخبه سالاری نفرمایید .

متواضع
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۹:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  دری

دانشگاه آزاد حدود ۴۰ از ۱۰۰ نمره یا قدری کمتر و بیشتر میخواد و نمره ۵۶ هم برای ما دانشگاه تهرانی ها قبول نیست!

محمد اسودی
دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۵۶ ب٫ظ

بنام خدا
سلام با عنایت به شرح مفصل شکواییه و دفاعیه و رای صادره صرف نظر از ماهیت و شکل دعوای اداری حقوقی، لزوم توانایی در زبان انگلیسی و آنهم یحتمل تخصصی بلحاظ کارکرد و نتیجه در عملکرد قبل و بعد قبولی احتمالی در دکترا بسیار ضعیف خواهد بود .بدلیل :
۱-پایه زبان انگلیسی در تمام مقاطع تحصیلی بسیار ضعیف و کم توجه بوده و بهمین علت از مسیر علاقه تمام اقشار تحصیلی دور بوده و کماکان هست.
۲- هرکس بخواهد و بتواند در این زمینه مهارتی کسب کند لزوما از طریق خصوصی صرفا بشرط داشتن تمکن و وقت و احساس نیاز خواهد توانست پس بدلیل عدم امکانات مساوی برای همه اجحاف مسلم به بقیه خواهد بود.
۳- اقلا میتوانست از دیپلم به بعد هم در آموزش هم در پذیرش سعی دولتی با اعمال مقررات بهینه در تدریس زبان میشد و سپس توقع و انتظار بر نتیجه منطقی بود نه در مورد چیزی که تا بحال نه قانون بوده نه شرع و نه عرف و عادت تحصیلی به مصداق قاعده
(قبح عقاب بلابیان ) از مقاطع قانونگذاری و رسیدگی قضایی بسیار بعید و حتی ابعد بنطر میرسد.
لذا حسن ختام اگر چه دعوای حقوقی پیش آمده صرفا برای حفظ جایگاه اداری و دفاع معیوب از عمل موجود دفاع خصمانه به دور از منطق صورت میگیرد و یقینا دفاع (وزارتخانه) بر شکایت یک شهروند ارجخ خواهد بود ولی واقعیت در اجراست که هم ناقص است و هم نتیجه مستمر نخواهد داشت.

وحید
دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۴۴ ب٫ظ

کسی که این احادیث اعتقاد داره و حس میکنه زبان انگلیسی لازم نیست، از گهواره تا گور، توی خونش مطالعه کنه و درس بخونه و چه نیازی به مدرک دکترا و مدارج علمی داره؟ آیا برای فخرفروشی میخاد یا امتیاز و رتبه و افزایش حقوق؟
کسی جلوی مطالعه آزاد مردم رو نگرفته، چطور به خودشون اجازه میدن از تنها شرط مفید، شکایت کنند.

حسین
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  وحید

چرا فقط زبان انگلیسی ؟باید چند زبان زنده دیگر هم اضافه بشه و یکی انتخابی باشه

ویکتاریون
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۲:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  حسین

ملاک انتخاب زبان برای دانشگاه زنده بودنش نیست. گستره ی کاربردش در پژوهشه. هر وقت زبان های زنده ی دیگه زحمت کشیدن و به زبان علم تبدیل شدن میشه اضافه شون کرد.

امیدوار
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۹:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

متاسفانه هیچکی به این اشاره نکرد که نمره آزمون زبان باشه اما نصاب آن کمتر بشه یا راههای دیگه ای برای تشخیص توانایی تعیین کنند

مرتضی
دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۷:۲۹ ب٫ظ

باعرض سلام ؛
لطفا ظرف مهلت قانونی مقرر مراتب اعتراض خود را باستحضار عزیزان برسانید تا حداقل مقداری از سخت گیری نمرات کاسته شود
مثلا نمره آزمون ept از ۵۰ به ۳۵ یا نهایتا ۴۰ کاهش پیدا کند
و همچنین حد نصاب های سایر آزمون های زبان هم کمتر شود.
با تشکر و احترام

...
دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۷:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

دقیقاً

متواضع
دی ۲۳, ۱۳۹۹ ۹:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مرتضی

احسنت کاملا موافقم باشما آقا مرتضی متاسفانه برای ما دانشجوهای دانشگاه های برتر مثل تهران باید نمره ۶۰ از ۱۰۰ را در آزمون MSRT کسب کنیم! برخی از ما با مقاله هنوز کارشان گیر نمره ۶۰ است
باید این مسئله را پیگیری کنیم

We demand justice
دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۶:۲۵ ب٫ظ

ما اخرش نفهمیدیم اینا چی رو رد کردن؟!!!

ویکتاریون
دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۹:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  We demand justice

شکایت رو رد کردن. یکی شکایت کرده بوده که نباید ازمون مدرک زبان بخوان. دیوان شکایت رو بررسی کرده و به این نتیجه رسیده که وارد نیست. یعنی اوضاع نسبت به سابق تغییری نمی کنه.

We demand justice
دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

یعنی باید تا قبل امتحان جامع مدرک زبان بگیرن؟

ویکتاریون
دی ۲۱, ۱۳۹۹ ۲:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  We demand justice

بله.

هانی
دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۳:۱۳ ب٫ظ

یکی بگه یعنی چی اخرش چی شد باید حتما اول مدرک زبان داشته باشیم ؟

دانشجوی دکترا
دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۴:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  هانی

نه بابا اولش لازم نیست مدرک داشته باشید. بعد اینکه سه ترم درس خوندین موقع ازمون جامع باید ازمون زبان بدین و مدرگ ارایه بدین

We demand justice
دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۶:۲۷ ب٫ظ

اگه این باشه خوبه که. حداقل اگه هزینه ای کنیم بعد قبولی و ورود به دکتری باشه

مهدی
دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۷:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  We demand justice

دقیقا این خیلی بهتره. الان تو این شرایط هم حجم درسهای کنکور روی دوشمون هست هم رزومه. دیگه واقعا توی این وقت کم نمیشه برای آزمون زبان آماده شد. اونم آزمونی که به قول خودشون واقعااااا با زبان دوران تحصیل فرق داره. حداقل اگه بعد از قبولی دکتری باشه دیگه تکلیف برای ما مشخصه. اینقدر هم بار روی دوشمون نیست

محمد اسودی
دی ۲۰, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهدی

بهر حال مهارت در زبان انگلیسی را باید شرط استفاده از مدرک دکترا قرار دادنه شرط گرفتن و قبول شدن در آن
یعنی مهارت تخصصی زبان را نباید اجباری کرد یعنی بدون در نظر گرفتن این توانایی که در هیچ دوره ای از تحصیل مد نظر نبوده بشرط قبولی در مفاد درسی رشته مربوطه قبولی لحاظ شود و زبان بعنوان امتحان امتیازی و پس از قبولی اعمال گردد و اگر کسی این مهارت را داشت امتیازی اضافه تر به مدرک دکترای او بدهند.