مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

پیشنهاد معاون آموزشی دانشگاه تهران: نمره زبان پیش‌شرط ورود به دوره دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

باید در خصوص احراز نمره زبان در زمان ورود به دکتری تمهیداتی جدی اندیشیده و قبولی در آزمون زبان انگلیسی پیش شرط ورود به دوره دکتری شود.

به گزارش خبرگزاری آنا، در سال‌های اخیر در موارد زیادی اتفاق افتاده که مسئولانی که دارای مدارک و مناصب بالای دانشگاهی و مملکتی هستند اشتباهات فاحشی در صحبت کردن به زبان انگلیسی داشته‌اند که تا مدتی سوژه خبری رسانه و دستمایه طنز مردم شده و پس از مدتی فراموش شده است.

فارغ از تخریب کردن‌های سیاسی جناحی و طنز و تمسخرهای رسانه‌ای و تخطئه افراد به دلیل نابلدی زبان انگلیسی و اصرار به استفاده از آن، زیاد بودن این اشتباهات،‌ این مسئله را به ذهن متبادر می‌کند که اصولاً مسئله آموزش زبان دوم در کشور ما چقدر جدی است و کیفیت آموزش زبان انگلیسی در دانشگاه‌ها در چه سطحی قرار دارد.

سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرگزاری آنا، با بیان اینکه در دانشگاه تهران آموزش زبان انگلیسی از استاندارهای خوبی برخوردار است، اظهار کرد: در گذشته آیین‌نامه‌ای وجود داشت که بر اساس آن پیش شرط ورود به دوره دکتری احراز شرایط قبولی زبان انگلیسی بود.

بهتر بود پذیرش دکتری مثل دوره قبل انجام می‌شد

وی ادامه داد: در دهه ۸۰ که آزمون زبان انگلیسی در دانشگاه تهران برگزار می‌شد، شرکت‌کنندگان در این آزمون به دو گروه احرازکنندگان نمره بالای ۱۴ که قبول قطعی و نمره بین ۱۰ تا ۱۴ که قبول مشروط بودند، تقسیم می‌شدند. بعد از آزمون زبان خارجی آزمون تخصصی دکتری برگزار می‌شد و افراد به دوره وارد می‌شدند؛ اما بعدها این شرط را به زمان امتحان جامع موکول کردند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با بیان اینکه بهتر بود شرایط ورود به دوره دکتری طبق آیین‌نامه سابق و پیش از آزمون جامع تخصصی انجام می‌شد، افزود: این مسئله که برگزاری آزمون‌ها در گذشته در اختیار دانشگاه‌ها بود به‌صورت نیمه‌متمرکز انجام نمی‌شد نیز مسئله مهم و مؤثری در این زمینه بود.

وی با اشاره به اینکه قبلاً شرایط در دوره دکتری با تمهیداتی جدی‌ای روبه‌رو بود، خاطرنشان کرد: یکی از شروط ورود به دوره دکتری در آیین‌نامه قبل از انقلاب دانشگاه تهران این بود که شرکت‌کنندگان در این آزمون باید در یک زبان خارجی نمره قبولی احراز و در زمان امتحان جامع نمره زبان خارجی دوم را کسب می‌کردند.

عدم تسلط دانشجویان دکتری به زبان انگلیسی باعث افزایش سنوات تحصیلی شده

حسینی اظهار کرد: در حال حاضر ورود به دوره دکتری به امتحان جامع ختم می‌شود و افرادی که وارد دوره می‌شوند به دلیل اینکه دارای شرایط لازم نیستند بعد از ورود به دوره توانایی قبولی در آزمون‌های زبان را ندارند. این مسئله عالاوه بر اینکه کیفیت دوره تحصیلی دکتری را کاهش می‌دهد بلکه سنوات تحصیلی را افزایش می‌دهد که موجب ایجاد معضلاتی برای دانشگاه‌ها می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه تهران تاکیدکرد:‌ باید در خصوص احراز نمره زبان در زمان ورود به دکتری تمهیدات جدی‌ای اندیشیده و قبولی در آزمون زبان انگلیسی پیش شرط ورود به دوره دکتری شود. اگر در این زمینه اقدامات کیفی انجام دهیم قطعاً کیفیت آموزش دانشجویان دکتری نیز بهتر خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه دانشجویان باید دوره دکتری خود را سریع در ۳ تا ۴ سال به پایان برسانند و بعد از آن وارد مرحله پژوهشی شوند، گفت: در حال حاضر دیده می‌شود که دانشجویان در سال چهارم هنوز موفق نشده‌اند وارد مرحله پژوهشی شوند.

قبولی در آزمون زبان انگلیسی پیش شرط ورود به دکتری باشد

معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: منابع بسیاری دروس و رشته‌ها به زبان انگلیسی است و کسی که  توانایی استفاده از این منابع را نداشته باشد قطعاً در فعالیت پژوهشی دچار مشکل خواهد شد و به دانش خوب و کاملی هم دست نخواهد یافت.

وی تاکیدکرد:‌ باید در خصوص احراز نمره زبان در زمان ورود به دکتری تمهیدات جدی‌ای اندیشیده شود و قبولی در آزمون زبان انگلیسی پیش شرط ورود به دوره دکتری شود. اگر در این زمینه اقدامات کیفی انجام دهیم قطعاً کیفیت آموزش دانشجویان دکتری نیز بهتر خواهد شد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

126 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۵۲ ب٫ظ

والا من موندم دیگه مقطع دکترا کنکور واسه چی هست اگر مافیای سنجش نیست ، برای ثبت نام یه مبلغ برای انتخاب شهر و رشته یه مبلغ ، برای مصاحبه یه مبلغ حالا دیگه دانشگاه آزادی که ترمی ۱۵ تمن ناقابل میگیره بگو تو دیگه چرا لامصب اینقد چشم و ابرو میای خب خوبه که واسه هر ترم و هر واحد خدا تمن هزینه میکنه طرف دیگه این کنکورت به چیه که سوالاتتم با دانشگاه دولتی یکی کردی و رقابت داوطلبات با دانشگاه دولتی بشه با یه نمونه سوال ، خدایا خودت یه فرجی کن اینا یه کم انصاف به خرج بدن واسه کارو زندگی و بدبختی وقت نداریم باید بشینیم برای کنکور دانشگاه آزاد هم بخونیم ، صد پناه بر خدا ، کاش اینقد پول هم نمی گرفتن

علی
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۴۸ ب٫ظ

موافقم

حسن
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۱۶ ب٫ظ

اگر از ابتدا تحصیل درست حسابی اموزش زبان داده میشد الان این مشکلات وجود نداشت سیستم اموزیشتون رو باید بریزید دور نه اینکه الان به فکر این باشید که چرا دانشجو های دکترا به زبان انگلیسی مسلط نیستن بنظر تون چرا؟این مشکل ریشه ای بر می گرده به همون اول ابتدایی نه الان طرف بعد ۱۸سال تحصیل تازه باید کلی هزینه وقت بزاره بره دنبال زبان انگلیسی جناب معاون بجای این پیشنهادات ببنید مشکل از کجاست

دانشجو۲
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۹ ب٫ظ

حالا باز یه عده میان به این حرف ایشون ایراد میگیرن خوب راست میگه بنده خدا مگ میشه کسی ک زبان بلد نیس بیاد دکترا بخونه. بعدم کسی ک هیچی بلد نیست بخواد بعد قبولی زبان بخونه اصلا وقت نخواهد داشت.

محسن
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو۲

دقیقا با گفته شما موافقم

رحمان
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۶ ق٫ظ

همه دانشجویان عزیز میدونن مشکل کجاست، لطفا اگه به فکر آبروی نظام در مجامع بین‌المللی هستید اول برای وزرا مسولین دوره زبان بگذارید و آزمون بگیرید، اونجا رو که اباد کردید بیایید سراغ داوطلبان کنکور که تا رسیدن به اون سمت ها سالها فرصت یادگیری دارند، واقعا متاسفم که معاون آموزشی قبل صحبت کمی تامل و تفکر نمی نمایند

علی
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۷ ق٫ظ

هر کی میاد یه نظری میده ، شب میشینن دور همی و نظر میدن صبح میان تصویب میکنن شب بعدش میشینن مگن دیدید چه شاهکاری کردیم ، اون مسئولی که میخواد انگلیسی فرمایشاتش رو بیان کنه وزیر امور خارجه هست اون بره یاد بگیره و رهبر انقلاب هم فرمودن که صحیح نیست که حتی وزیر هم بخواد به زبان لاتین صحبت کنه باید فارسی صحبت کنه و اونها ترجمه کنن ، این یعنی پشت کردن به زبان و فرهنگمون ، به حد لازم واحد زبان پاس میشود جناب قرار هم نیست همه دکترا و کارشناسان ارشد صاحب کار و مسئولیت بشن ، نمی دونم تا کی قراره بخاطر درس خوندن پول بدیم ، شرایط بی خود کنکور و تبصره های هم که بهش میبندین رو ما تحمل کنیم

رحمان
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی

با شما هم موافقم

صدرا
دی ۱۴, ۱۳۹۹ ۱:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  علی

کاملا منطقی فرمودید ، اصل رو ول کردن ، چسبیدن به فرع ، مگه علامه طباطبایی زبان لاتین بلد بود که سرآمد علم هستن ایشان حالا….با این تکنولوژی مجازی دیگه نیاز ب یادگیری زبان نیست ، ترجمه آنلاین جلوی همه ست

رزیتا
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲ ق٫ظ

البته ملاک یه عده از مسیولین دانشگاه یه تکه کاغد به نام مدرک زبانه نه دانش زبان،من در مصاحبه گفتم من میتونم دوساعت انگلیسی صحبت کنم و نشون دادم ولی بهم گفتن مدرک مهمه ،اینکه شما بلد هستید یا نیستید مهم نیس،
وقتی دانش زبان مهم نیس چرا اصرار به گرفتن مدرک میکنید؟؟؟؟

رزیتا
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

چرا منی که اصلا قرار نیس خارج برم و من که دارم ایران تحصیل میکنم و با وجود ابزار های زیادی که متن های انگلیسی رو به بهترین شکل ترجمه میکنه،باید حتما انگلیسی رو یاد بگیرم،و من چرا اصلا باید مقاله و.. به انگلیسی بنویسم آیا نوشتن اون به فارسی و چاپ در مجله های داخلی ایا به نحوی کمک به پیشرفت ایران نمیکنه ،چرا باید سودای یادگیری زبان های خارجی خصوصا انگلیسی باید باعث شه که نگران از بین رفتن زبانی های کشورمون نشیم چرا به جای اصرار به انگلیسی چرا زبان های کشور خودمون مثلا عربی ،ترکی ،اردوو…. که کشورهای دیگه خصوصا همسایه همامون با اونها صحبت میکنند و ما معمولا با اونها در زندگی روزمره ارتبط داریم رو یاد نگیریم،چرا سودای خارج و انگلیسی از سر مسیولین نمیره،بهتر نیس مقاله ها و .. به زبان فارسی باشه واقعا چرا کسی که دانش و شایستگی داره رو مجبور کنیم و به چندتا زبان تسلط داره رو فقط مجبور کنیم انگلیسی یاد بگیره.

رحمان
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  رزیتا

به شدت موافقم

احسان
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  رزیتا

دوست عزیز…هرچیزی ی زبان مخصوص ب خودشو داره و زبان علم زبان انگلیسیه… همرا نبودن با دنیا تویه تمامی مسائل کشور برای ما جز ضرر و هزینه و پس رفت چیزی نداشته… اینکه شما نتایج کارتو برای ی جامعه میلیونی انتشار بدی ب زبانی ک ی دنیا بهش مسلط آن تا اینکه نتایج برای چند صد نفر تو ایران گزارش کنی بنظر شما فرقی نداره!؟؟؟؟
و اینکه تعصب روی زبانهای داخلی ی عمر بیهوده درآینده ن چندان دور مطمئنا تمامی مردم دنیا ب یک زبان واحد صحبت میکنن و این هیچ ایرادی نداره…بلکه مطمئنا باعث نزدیکی و پیشرفت دنیا میشه…

رزیتا
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  احسان

دانش زبان با مدرک زبان فرق داره،من مسلط به زبان انگلیسی هستم ،ولی براشون مدرک مهمه نه دانش و اونم با وجود ابزار های که راحت ترجمه میکنند

دانشجو۲
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  رزیتا

خوب شما ک دانش داری برو مدرکتم بگیر. دانش زبانم فقط حرف زدن اونم slang نیست . رایتینگ شاید برای دانشجو دکترا مهم تر باشه

رزیتا
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو۲

فعلا که هی داره لغو میشه و از طرفی اعتبارش فقط دوساله

شهرسازی
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۵:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  رزیتا

شما بری توی هر کشوری و بگی دانش زبان دارم و مدرک ندارم .میگن ملاک مدرکه!!!!

محسن
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  رزیتا

دقیقا

شهرسازی
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  رزیتا

چون زبان انگلیسی زبان شماره ی یک بین المللیه و مقالات و کتب منبع اکثرا به زبان انگلیسی انتشار پیدا میکنن. خیلییییی دیگه واقعا زشته که کسی دکترای این مملکت باشه و نتونه چندتا مقاله که دانشجوش به انگلیسی میاره و ازش کمک میخواد و یا برای رفتن به کنفرانسی خارجی، زبان انگلیسی رو بلد نباشه. من نمیدونم واقعا چه رشته هایی دارید. اما خود من وقتی یک مقاله ی انگلیسی رو میخونم واقعا وقتی ترجمه اش میکنم با فارسی، کلا معنیش عوض میشه و درکش با خود انگلیسی مفهوم تره!!!! اما مخالفم که هم کنکور باشه هم مقالات و رزومه و زبان!!! مثل باقی کشورها، کنکورش رو حذف کنن و از متقاضی فقط رزومه و معدل و زبات و پروپروزال بخوان. زبان هم نه ام اس آر تی، چیزی مثل آیلتس و تافل اما داخلی که اون هزینه ی سرسام آور رو نداشته باشه ولی عوضش هر ۴ اسکیل رو پوشش بده. بعد اونهایی که بهترینن برن دولتی. اونهایی هم که پایین تر میشه امتیازشون برن آزاد و با ازینه ی خودشون درس بخونن. این میشه چیزی شبیه به فاند داشتن در کشورهای دیگه.

استاد دانشگاه
دی ۲۲, ۱۳۹۹ ۶:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  شهرسازی

آفرین. عالی

چرا باید اسمم را بگم؟
دی ۱۱, ۱۳۹۹ ۸:۴۶ ق٫ظ

چرا فکر میکنند آموزش زبان دوم به زبان انگلیسی مربوط میشود در حالیکه در ایران زبانی که از نظر قانونی در رتبه دوم قرار دارد زبان عربی است نه زبان انگلیسی . ما که سالیان سال زبان عربی را مهمتر از زبان انگلیسی دانسته ایم چرا حالا چنین مطالبی را مطرح میکنیم؟

ویکتاریون
دی ۱۱, ۱۳۹۹ ۱:۱۴ ب٫ظ

قانون ایران که زبان دوم تعریف نکرده. یه زبان فارسی داریم که رسمیه و بقیه هم زبان های اقوام هستن. از نظر تعداد سخنگویان هم عربی دوم نیست. زبان دوم دانشگاه هم هرگز عربی نبوده. به شما زبان عمومی و تخصصی عربی یاد دادن؟ کدوم یکی از ما از پس کسب نمره ی متوسط توی یه آزمون بین المللی به عربی بر میایم؟ کدوممون توی ژورنال عربی مقاله دادیم؟( به جز رشته های دینی و عربی) زبان دوم مدرسه هم عربی نبود. انگلیسی و عربی جفتشون از دوره ی راهنمایی تدریس شدن و جفتشون غیر اصولی تدریس شدن. کدوم از ما می تونیم به عربی آدرس بدیم یا خرید کنیم؟ کدوممون از اخبار عربی سر در می یاریم؟ چی عربیه؟ زبان قانون عربیه. اصطلاحات رشته ی حقوق به یه جور عربی باستانی و رمزگذاری شده! نوشته شدن برای اینکه فهمیدنشون متخصص بخواد. چی عربیه؟ زبان دین رسمی عربیه. مجددا یه عربی باستانی که کاربرد انحصاری داره. چی عربیه؟ بخشی از ادبیات ایران به عربیه. دونستنش برای کسی که به ادبیات علاقه منده می تونه مفید باشه. پس ما عربی رو به عنوان یک زبان زنده نمی شناسیم. توی این این سه موضوع، دو تای اولی به نظر من جای دفاع ندارن. اما ارتباطی هم با زبان ضروری دانشگاه( که مستقل از زبان دوم هرکشوری هست و در کشورهای غیرانگلیسی زبان به طور ثابت انگلیسیه) ندارن. همونطور که شما نمی تونید ادعا کنید که دانشگاه تایپ کردن و سرچ کردن به ما یاد نداده پس نباید ازمون بخوادش، نمی تونید این… ادامه نظر»

F.m
دی ۹, ۱۳۹۹ ۹:۵۸ ب٫ظ

بله ،باید دانشجوی دکتری مسلط به زبان باشه .ولی بهتره که به جای سنگ انداختن راهکاردرست بدید اقای مسئول .
مثلا بعدازقبولی توآزمون دکتری وقبولی وپذیرش تودانشگاه میشه به صورت فشرده زبان تدریس بشه تا فارغ التحصیلان باشایستگی لازم مدرک بگیرن .

A.SH
دی ۹, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  F.m

حرف حساب

ویکتاریون
دی ۱۰, ۱۳۹۹ ۲:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  F.m

به نظرم روی این ایده ی برگزاری کلاس زیاد مانور ندین و به گوش دانشگاه ها نرسونیدش. این رو میگم چون خیلی دیدم بچه ها اینجا تکرارش می کنن. ولی باطن این پیشنهاد به خوبی ظاهرش نیست.
دانشگاه اگر بخواد کلاس زبان بذاره یا به عنوان دوره ی آزاد می ذاره یا در بهترین حالت به چشم کلاس جبرانی بهش نگاه می کنه. معنیش اینه که پول می گیره. بعدش کم کم به این فکر می افتن که چرا یه عده برن پول بدن به آزمون های مستقل بین المللی و داخلی؟ بیان اجبارا کلاسای خودمون رو شرکت کنن و آخرش هم آزمون بسندگی خودمون رو بدن. و اینطوری کسانی که نیازی به کلاس ندارن ضرر می کنن.( باور نمی کنین؟ اگر درسی که قبلا با نمره ی بالا گذروندین رو به عنوان جبرانی بهتون داده باشن و براش هزینه گرفته باشن باورتون میشه.)
ممکنه بگین که در عوض کلاس دانشگاه از بیرون ارزون تره و برای کسی که به هرحال کلاس لازم داره به صرفه س.
در جوابش میشه گفت که چه قدر کلاسای مدرسه برای یادگیری زبان مفید بوده؟ چه قدر زبان عمومی ای که توی لیسانس گذروندین مفید بوده؟ چه قدر زبان تخصصی رو از دانشگاه یادگرفتین؟ هر قدر که اونا کارایی داشته اینم داره.( نمیگم که اونا کلا به درد نمی خوردن. ولی اگر برای کسی مفید بوده باشن یعنی زبانش در حدی هست که بتونه این امتحانا رو هم قبول بشه.)

علی
دی ۸, ۱۳۹۹ ۳:۳۹ ب٫ظ

موافقم.
بالاخره کسی می خواهد دکتری بخواند باید حداقل به یک زبان زنده دنیا بخصوص انگلیسی مسلط باشد.

عدالت آموزشی در ناکجا آباد است!
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱:۵۶ ق٫ظ

و ترافیک و درآمد هنگفت دیگری در پشت درهای آزمون زبان بای ثبت نام در کنکور دکترا باز شود ……. به خود کنکور که سوالاتش را خود این بزرگواران میگیرند ایراد غیر علمی بودن میگیرند و رتبه را مهم نمیدانند ولی باز به آزمون دیگری مثل زبان، تکیه ی علمی میکنند. عجبا!! با کدام معیار نانوشته تان جفت و جور شویم استاد؟!

استاد دانشگاه
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸ ق٫ظ

گرامی توجه کنید که یادگیری زبان انگلیسی باید در سطوح آموزشی مختلف از دبستان تا دبیرستان و دانشگاه بطور مستمر انجام شود تا محقق ارشد یا دکتری دچار مشکل نشود. برنامه ریزی نامناسب در دوران تحصیل حتی تا مقطع کارشناسی و احساس عدم نیاز به آن در کسب مدرک به دلایل مختلف موجب می شود چنین مشکلاتی در مقاطع بالاتر ایجاد شود. در این زمانه سواد کافی کامپیوتر و زبان انگلیسی لازمه ادامه تحصیل موفق در مقاطع تحصیلات تکمیلی است.

A.SH
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۹ ق٫ظ

پژوهش در دوران دکتری یا ارشد خیلی به داشتن مدرک زبان ربطی نداره. اون علاقه و پشتکار و سطح علمیه که باعث نوشتن یا انجام دادن پژوهش های سطح بالا میشه, البته طرف باید از زبان هم حتما در حد ترجمه بدونه, وگرنه به مشکل بر میخوره.
بعدش من خودم و چندین دوست دیگه از رشته های متفاوت بدون داشتن مدرک زبان هم پژوهش های قابل توجهی انجام داده ایم و چاپ کرده ایم.
البته زبان انگلیسی می دونیم, ولی مدرک نداریم.
من موافق مدرک زبان هستم ولی در دوران تحصیل دکتری.
بعدش همین کسایی که اومدن دارن دکتری میخونن و سواد کافی ندارند و برای پژوهش به مشکل خوردند, اکثرا با زد و بند امثال این اقایون اومدن بالا!!!

عدالت آموزشی در ناکجا آباد است!
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱:۱۲ ب٫ظ

استاد عزیز،
از جنابعالی انتظار بیشتری در دقت به کلمات و جملات و جنبه‌ای که متن به آن میپردازد، می‌رود.
توضیح:
متن فوق منکر تاثیر دانش انگلیسی بر ادامه تحصیل نیست‌. بلکه تناقضات موجود در صحبت های اساتید گرامی مورد هدف است.
نوشته شده ، ترافیک در پشت آزمونهای زبان، درآمدهای هنگفت آزمونی دیگر قبل کنکور. استرس مضاعف.
قطعا نمره زبان در رتبه و هم در مصاحبه‌ی شفاهی توسط اساتید قابل سنجش است.
مدرک طی تحصیل با چند کورس در دو ترم اول قابل جبران خواهد.
دانشجوی تحصیلات تکمیلی باید انگلیسی را در حدی که به مشکل برنخورد بداند.
ولی مدرک انگلیسی داشتن در قبل از ورود به آن، باید از مقاطع پایینتر توسط خود دانشگاه برنامه ریزی شود.

باز هم توجه جنابعالی را به مورد مهم در متن جلب میکنم،اینکه اساتید گرانقدر، رتبه کنکور را که سوالات تخصصیشان را نیز خودشان طرح می‌کنند، صرفا یک عدد می‌دانند ولی باز برای دانش انگلیسی داشتن، به همان مدل ازمون تستی تاکید میکنند.
از این تناقضات کم ندیده‌ایم.
از شما نیز خواهشمندم در مورد آزمون و کیفیت سوالات دکتری و اینکه چه کسی ان را طرح می‌کند و اینکه ایا دانشجوی دکتری ضمن روحیه‌ی پژوهشی ، باید به دانش تئوری نیز تسلط داشته باشد، صحبت بفرمایید تا دانشجویان نسل جدید از صحبتهای شما فیض ببرند . از ما که گذشت …

استاد دانشگاه
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱:۱۷ ق٫ظ

علیک سلام. این همان موردی بود که چند روز پیش بنده حقیر با ۲۵ سال سابقه علمی و آموزشی عرض کردم. حالا صدای تهران هم در آمد.اما برخی دوستان مخالف بودند. زبان عمومی بایستی پیشنیاز ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی باشد. در تمام کشورهای دنیا وجود دارد. در کشورهای غیر انگلیسی زبان، نمره حداقل کمتری قابل قبول است. هیچ دانشگاهی در دنیا بدون ارایه نمره زبان در یک آزمون استاندارد دانشجوی ارشد و دکتری پذیرش نمی کند.
حالا اینکه در قبولی مصاحبه چه اتفاقی خواهد افتاد مورد دیگری است و ارتباطی به نمره زبان ندارد.

پدر ژپتو
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱:۵۵ ق٫ظ

کشورهاى غیر انگلیسى زبان مدرک زبان خودشون رو مى خوان (مثل دِلف واسه فرانسه) کشورهاى انگلیسى زبان هم آیلتس و تافل و GRE.
تا الان شده مثلاً MIT از دانشجوى آمریکایى مدرک تافل بخواد ؟؟

استاد دانشگاه
دی ۸, ۱۳۹۹ ۹:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

گرامی توجه کنید دانشجویانی که در کشورهای انگلیسی زبان مدرک دیپلم یا بالاتر دارند نیازی به مدرک تافل و مشابه ندارند.

پدر ژپتو
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۳ ق٫ظ

گرامى توجه کنید که در کشورهاى انگلیسى زبان بعد از پایان دبیرستان بلافاصله دوره ۴ ساله کالج آغاز میشود و اساساً مدرکى تحت عنوان “دیپلم” در نظام آموزشى پیش بینى نشده.
زمانى دانشگاه از متقاضیان مدرک زبان طلب میکند که زبان جارى کشور مبدأ، زبانى غیر از انگلیسى را زبان رسمى خود بداند.

محسن
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۱:۵۵ ب٫ظ

گرامی شما چرا کاسه داغ تر از اشین

A.SH
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۶ ق٫ظ

نخیر, کسی مخالف نیس, مخالفت اینه که بری چند ماه وقت بزاری و هزینه هم بکنی تا مدرک زبان بگیری, بعدش هم هیچ تضمینی برای ورود به دکتری نباشه!!!.
باید گرفتن این مدرک حتما در طول دوران دکتری باشه که ارزش هزینه کردن داشته باشه. یا باید مصاحبه از اساتید گرفته بشه و به سازمان بیطرف واگذار بشه.
بری قبل ورود به دکتری هزینه کنی و وقت بزاری بعدش هم تو رو رد کنن!!! زبان انگلیسی فراره, زبان بخونی و استفاده نکنی, فراموش میشه.پس باید تضمینی بدن که داشتن مدرک زبان باعث ورود حتمی به دکتری است.

ویکتاریون
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱:۱۵ ق٫ظ

تازگی ها اصلا متن مصاحبه ها رو متوجه نمیشم. مسئولان صاحب منصبی که در صحبت به انگلیسی دچار اشتباهات فاحش میشن؛ چه ارتباطی دارن به کسانی که به تازگی وارد دوره ی دکترا شدن یا می خوان بشن؟ ورودی دهه ی نود که صاحب منصب نیست. یا دانشجوئه یا تازه فارغ التحصیله یا حداکثر استادیاره. کجا بهش مسئولیت میدن که بخواد حرف هم بزنه؟ بنابراین این مسئولین ورودی دهه هشتاد هستن و اگر از مسیرهای قانونی دکترا گرفته باشن باید از فیلتر آیین نامه ی قبلی هم عبور کرده باشن. و این یعنی آیین نامه ی قبلی شون یا خودش یا اجراش به درد نمی خورده.
آقای معاون اگر خیلی رک و راست بیاد بگه پایبن بودن سطح زبان برای خود دانشجوها ایجاد مشکل می کنه. کیفیت پروژه هاشون رو پایین می یاره. باعث میشه سنوات بخورن و به جیب و اعتبار خودشون و استاد راهنما ضرر بزنن؛ حرفش خیلی راحت تر پذیرفته میشه. نیاز به این مقدمه چینی هایی که مرغ پخته رو توی دیگ به خنده می ندازه نیست.

پدر ژپتو
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

البته مدیران و کارمندانى که واسه ارتقاء مى خوان دکتر بشن رو از قلم ننداز …

A.SH
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

بیشتر همین دانشجویان دکتری بی سواد که همین کارمندایند دیگه!!!

ویکتاریون
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

بله خب اونام جای خود دارن. بهتر نبود از کسی که مدیر جایی می خواد بشه قبل ارتقا مدرک زبان بخوان؟
در واقع مشکلم هم با مغلطه ایه که توی حرفاش هست، هم با تبعاتی که داره. خب فرض کنیم که آیین نامه ی سابق رو برگردونن. چون با منافع چنین افرادی در تضاده، میان امتیاز میدن که هیئت علمی و کارمندا بدون مدرک به طور مشروط قبول بشن و مدرک زبانشون رو بعد از قبولی بیارن. یعنی اون تاثیر ادعایی معاون رو نداره. و این رو هم خودش می دونه، هم ما می دونیم، هم خبرنگاری که باهاش مصاحبه کرده می دونه. :))

A.SH
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

درسته

...
دی ۱۱, ۱۳۹۹ ۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

سلام پدر ژپتو
نیستین؟

امید
دی ۸, ۱۳۹۹ ۰:۵۹ ق٫ظ

والا زبان چیز مهمیه منم موافقم ولی اینکه اول دوره دکتری باشه یا آخرش بسته بنظر متخصصینه

...
دی ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷ ب٫ظ

حرف زدن راحته اما در عمل اینطور نیست! من با تسلط کامل به زبان هم مکالمه هم ترجمه تخصصی رشته خودم که البته بدلیل چند سال زندگی اجباری خارج از ایران بدست اومده با رتبه ۴۳ و داشتن مقاله کیو وان و مقام جشنواره خوارزمی و چندین مقاله داخلی و طرح پژوهشی و حتی پروپوزال آماده تز دکترام رفتم مصاحبه، تمام سوالات اساتید رو موبه مو با جزئیات جواب دادم چون اساتید تحمل دیدن توانمنو نداشتن منو رد کردن، رتبه یک رو بدون حتی یه مقاله همایشی و سطح زبان صفر پذیرفتن الانم خانم سال چهارم هستن و هنوز مدرک زبان نتونسته بگیره…من درس رو رها کردم بعدش رفتم سربازی و برگشتم یارو هنوز اول راهه…

A.SH
دی ۸, ۱۳۹۹ ۰:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  ...

بله. منم یک قربانیم. من رو با ۳ ISI و ۶ مقاله ایرانی و رتبه ۸ دکتری رد کردن!!. مقاله کیو وان با ایمپکت فاکتور ۱۲ داشتم.
اکثر اون اساتیدی که از من مصاحبه میگرفتن هم مثل رزومه من نداشتن!!! و شده بودن اساتید دانشگاه های تهران!!!
اینا خیلی نامردن. الان پارتی و اشنا از کیو ۱ و تافل و… بیشتر براشون ارزش داره. فقط کافیه یه اشنایی داشته باشی, خلاص. توی مصاحبه هم قبولی و مدرک دکتری هم میگیری و هیات علمی هم میشی.
اینا مدرک زبان رو میخوان که یکی براشون مقاله کیو ۱ بنویسه. اینا که دلشون به حال ما و مملکت نسوخته.

امید
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  A.SH

والا من باشما موافقم در دکتری خیلی اعمال نفوذ میشه بنظرم مصاحبه دکتری باید دست سازمان سنجش وقابل اعتراض باشه نه دست اساتید همون دانشگاه…

...
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  A.SH

لیسانس و ارشد کدوم دانشگاه بودین؟
مدرک زبان هم داشتین؟
رشتتونو میشه بپرسم؟

A.SH
دی ۸, ۱۳۹۹ ۸:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  ...

فردوسی.
مدرک زبان, نه, اما میتونم بخونم, ترجمه کنم, و در حد متوسط بنویسم, اما برای چاپ نهایی مقاله باید یک انکلیسی زبان پروفوشنال یک نگاهی بندازه.
علوم و مهندسی محیطزیست

...
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  A.SH

ممنون
انشالله امسال قبول شین
دانشگاه فردوسی هم قبولتون نکردن؟

A.SH
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...

متاسفانه فردوسی دکتری رشته ما رو نداره.
دیگه توکل بر خدا

امید
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  ...

والا اینم با شما موافقم که در دکتری خیلی اعمال نفوذ میشه وغرض شخصی خیلی درش وجود داره… متاسفانه

حسن
دی ۱۳, ۱۳۹۹ ۴:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  ...

میدونی مشکل شما چی بود پارتی نداشتی من یکی از دوستام ارشدش هفت ترم طول کشید چند روز بعد دفاع به عنوان دانشجوی دکترا استعداد درخشان تو دانشگاه دولتی پذیرفته شد رزومه خاصی هم نداشت یک مقاله و یک مدرک زبان فقط اونجا یه پارتی خوب داشت که استادش بود البته جای تاسف داره

We demand justice
دی ۲۵, ۱۳۹۹ ۹:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

دقیقا, حرفتون درسته.

پدر ژپتو
دی ۷, ۱۳۹۹ ۹:۵۵ ب٫ظ

دوستان این صرفاً یه پیشنهاد بود که تازه با قانون سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلى مغایرت داره، بنابراین نگران نباشین و به مطالعه ادامه بدین. فقط ۶٧ روز تا آزمون دکترى، هیچ فرصتى رو از دست ندین، رتبه یک تو مُشتِ شماست، به رُقبا فرصت فکر کردن ندین.

...
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

هیچم تو مشتمون نیست

پدر ژپتو
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱:۵۱ ق٫ظ
پاسخ به  ...

فقط اگر خودت نخواى اینطوره

...
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  پدر ژپتو

خودم میخوام ولی تو مشتم که چیزی نیست خخخ

الف
دی ۷, ۱۳۹۹ ۸:۲۴ ب٫ظ

اگه راست میگن بعد قبولی از دکتری ، یا دوره فشرده زبان تو دانشگاه برگزار بشه تا همه یاد بگیرن
اونی که رفته دکتری بخونه تو رشته خودش می خواد دکتر بشه ، نه تو رشته زبان

Hg
دی ۷, ۱۳۹۹ ۹:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  الف

مقالات ژورنال خارجی رو شما به زبان فارسی می نویسی؟!

الف
دی ۸, ۱۳۹۹ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  Hg

ایرانی های که تو خارج درس خوندن یا کسانی که مترجم هسند ، ترجمه می کنند.
البته نیازی هم به ترجمه نیست ،چون کسی مقاله نخواهد خوند، چه ترجمه بشه چه نشه

الف
دی ۷, ۱۳۹۹ ۸:۲۱ ب٫ظ

چرا به دکتری گیر دادن، خوب برن تو دانشگاه آزاد ، یا تو خارج بخونن دیگه، دکترا را هم از فقراء نگیرید.
پول دار پول داره بچه شو از کودکی میزاره کلاس زبان ، یا می بره تو خارج زندگی میکنه بچه اش اونجا اوتوماتیک وار زبان یاد میگیره ، بعد ادعای هوش و علم میکنه

امید
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  الف

به کسی که پول ندارن باید کمک بشه

دانشجوی دکترای روانشناسی
دی ۸, ۱۳۹۹ ۳:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  الف

کافیه یه ماه برن سفر خارج… به هوش و عرضه و توانایی هم هیچ ربطی نداره… موافقم
باید اگه انقدر زبان مهمه لا اقل از دبستان به طور جدی کلاس زبان در مدارس بذارن چون بهترین زمان یادگیری زبان دوم در سنین کودکیه

نوید
دی ۷, ۱۳۹۹ ۸:۱۶ ب٫ظ

در واقع کسی که تو کنکور هم درسهای تخصصی را خوب زده و هم زبان را خوب زده ، نسبت با کسی کا فقط درسهای تخصصی را خوب زده ،قطعا رتبه بهتر میاره ، و میتونه کرسی دکتری را کسب کنه دیگه نیازی به پیچوندن نیست

نوید
دی ۷, ۱۳۹۹ ۸:۱۳ ب٫ظ

تو کنکور ضریب زبان یک است هر کس بلد بود می تونه نمره زبانش را بگیره، هر کس هم بلد نبود میتونه تو درسهای دیگه جبران کنه
و البته هر که هم هم از نظر زبان و هم از نظر علمی خوب زد قطعا رتبه خوب میاره ،

امید
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  نوید

حرفتان جالب بود …

و.م
دی ۷, ۱۳۹۹ ۸:۱۳ ب٫ظ

کاملا با این پیشنهاد موافقم، بنده نیز در دانشگاهی که تدریس میکنم بارها این پشنهاد را، دقیقا با همزن محتوی مطرح نمودم.

نوید
دی ۷, ۱۳۹۹ ۸:۰۸ ب٫ظ

اینا فقط میخوان ،قدرت مطلق تو دانشگاهها دست رئیسهای دانشگاهها و اساتید هیئت علمی باشه ، تا هر جور که میخوان به نفع خودشون بپیچونن، در واقع اینا میخوان قدرت از دست رفته شون را برگردونن مساله اینه که اگه آزمون زبان هم بذارند ، اونایی که تو آزمون زبان قبول شدن را پذیرش نمی کنند ، کسانی که زبان بلد نیستند را پذیرش می کنند.

A.SH
دی ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  نوید

بله. درسته.

نوید
دی ۷, ۱۳۹۹ ۷:۵۷ ب٫ظ

خلاصه دیگه فرزندان اساتید توان درس خوندن ندارند ، با این کارا که هر روز بحسشو مطرح می کنند ، یه روز ادعای دکتری بدون کنکور ، یه روز دکتری بر اساس روزمه، می خوان فرزندانشون را بفرستن دانشگاههای معتبر واسه دکترا

نوبل
دی ۷, ۱۳۹۹ ۷:۴۲ ب٫ظ

آین آقا خودش نمره زبان داره؟
اگر داره چنده؟
کی این تصمیم گیرنده ها میخوان یاد بگیرند چیزی که خودشون ندارن رو از مردم نخوان؟!!!

متواضع
دی ۷, ۱۳۹۹ ۶:۱۳ ب٫ظ

به عنوان دانشجوی دکتری دانشگاه تهران و فردی که با اعتماد بنفس و زبان خوب از دبیرستان با توریست ها ارتباط برقرار می کردم، در دانشگاه ها هم سر کلاس های زبان به انگلیسی صحبت میکردم، و اساتیدم اذعان داشتند زبانم خوبه، از مقالات و متن های انگلیسی استفاده می کردم و میکنم دامنه بالای لغات و …
باید بگم که الان از همون افرادی ام که هنوز نتوانستم نمره بالای ۶۰ از ۱۰۰ نمره زبان را برای دانشگاه تهران کسب کنم چرا که تست ها خیلی غیر استاندارد، و به دلیل گستردگی کلمات مورد استفاده و متن های شنیداری و نکات بسیار بسیار ریز گرامری در ادبیات زبان انگلیسی، و دیدگاه واگرایانه ام در زدن تست، متاسفانه متاسفانه باوجود مطالعه کتاب های زیاد تستی همچنان در زدن تست زبان با آن نکات کره مریخی اش مشکل دارم…
پ ن. مشکل باید ریشه ای و با آموزش صحیح ز بان حل شود.
آزمون ها استاندارد و حداقل مشروط به چند کتاب منبع شوند و نه هزاران کلمه و متن و نکته ریز ادبی
شیوه های دیگری هم برای سنجش زبان افراد درنظر گرفته شود..
و شاید پیشنهادهای دیگری هم باشد…که برخی دوستان هم اشاره کردند

دانشجو
دی ۷, ۱۳۹۹ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  متواضع

سلام و درود بر شما. به نکته خوبی اشاره کردید. واقعا برای بنده سوال بوده چرا فضای سوالات آزمون های زبانی که در ایران برگزار می شود با فضای آکادمیک و هم چنین آنچه که کلا” برای زندگی و تحصیل در خارج از کشور نیاز هست باید متفاوت باشد؟
مثلا” چرا شخصی که به حدی رسیده که خودش در آموزشگاه ها تدریس می کند زمانیکه می خواهد آیلتس امتحان بدهد یا شاید همین آزمون های داخلی، کمی ازین باب اضطراب دارد؟ و باید منابع جداگانه ای بخواند؟ در آخر هم نتیجه رضایت بخشی نگیرد

متواضع
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

سلام به شما و سایر دوستان
بله امیدوارم که نکته های دوستان به گوش متولیان امر برسد…
واقعا توانایی زبان لزوما با نمره آزمون زبان غیر استاندارد رابطه مستقیم ندارد
یا باید در نمره زبان تجدید نظر شود و یا راه دیگری برای سنجش زبان باشد

مهرزاد
دی ۷, ۱۳۹۹ ۶:۰۹ ب٫ظ

کاملا درست هست رفرنس های به روز دنیا رو باید خوند. کسی که دکترا میخونه باید اونقدر مسلط باشند که در بسط رشته ی خودشون هم موثر باشند. واقعا معنی نمی ده کسی که زبان نمی دونه دکترا بخونه. نه ی مقاله میتونن بنویسن نه هم میتونن ی کنفرانس بین المللی سخنرانی کنن. تحصیلشون هم هفت سال طول می کشه آخرش هم از دانشگاه طلبکار میشن. کسی که زبان نمی دونه چرا باید دکترا بخونه؟ اصلا فلسفه ی دکترا همین هست که بتونی با علم روز دنیا رابطه برقرار کنی. حرف بجایی است باید کادو گرفت این حرف رو.

A.SH
دی ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مهرزاد

زبان انگلیسی واجبه. اما من موافق اینم که در طول دوره دکتری خونده بشه. چون تضمین کننده ورود به دانشگاه نیس. اگه تضمین میدن, بله بهتره قبل ورود به دکتری مدرک زبان گرفت.
هدف اساتید از مطرح کردن چنین موضوعاتی(مدرک زبان), برای نوشتن مقاله خارجیه و خوندن رفرنسهای انگلیسی, نه صحبت کردن و…
بعدش اگه ادم بیسوادی اومده دکتری خونده, تقصیر همین اقایونه, چرا اونا رو در موقع مصاحبه پذیرش کردند؟!!
میتونستن یک متن انگلیسی بزارن جلوشون, ببینن میتونن بخونن؟

یوسف
دی ۷, ۱۳۹۹ ۴:۱۱ ب٫ظ

من رشته ام زبان و ادبیات انگلیسی هست و تو جاهای مختلف تدریس هم میکنم. مشکل از مدارسه. من به جای اینکه تو آموزشگاه به طرف یاد بدم، باید آموزش و پرورش روش من و آموزشگاه که بر اساس متد جهانی هست قبول‌ کنه و اجازه بده ما بیاییم تو خود مدرسه با این روش‌ها تدریس کنیم. نه اینکه طرف بعد از ۱۲ سال درس خوندن اون هم با مشغله فراوان عصر بیاد واسه یادگیری.

عادل
دی ۷, ۱۳۹۹ ۳:۳۴ ب٫ظ

به نظر میاد حلقه مفقوده زیاده ، ولی نکته با اهمیت این است که دلیل این نقص کجاس؟ آیا کسی که زبان خارجه صحبت میکند از کرات دیگر وارد شدند؟ پاسخ به این سوالات راحت است، متاسفانه در سیستم آموزشی ما غلط ها خیلی رایج است، مثلا فیزیک ، شیمی ، ریاضی و …. را در دوران دبیرستان به همه یاد میدهند ولی چند درصد وارد دانشگاه میشن و چند درصد به مشاغل دیگر.خب تکلیف اونایی وارد بازاز کار میشن آیا ریاضی و شیمی و … به درد میخوره؟؟ قطعا خیر. پس خیلی چیزها باید تغییر کند که یکی از آنها زبان است. آیا کسی که امکانات صحبت در دنیای زبان را ندارد میتواند به صرف خواندن و حفظ کردند بسنده کند؟ آیا زبان کارایی داره؟؟ قطعا نه. پس چاره چیه؟ بنظر اگر توقع عدم تمسخر در مجامع بین المللی بواسطه زبان خارجه را ندارید بهترین کار آموزش زبان خارجه از پایه ابتدایی در مدارس تحت نظر یک متخصص زبان است. زمان ما معلم تاریخ زبان انگلیسی درس میداد. خوب میخواستید چه آموزشی منتقل شود؟جواب هیچ. وقتی مدارس ما لابراتور زبان نداره چه توقعی است؟ آیا همه مردم توان کلاسهای خصوصی دارند؟ یا اینکه فقط یه عده ایی که تمکن مالی دارد و میتواند کلاسهای خصوصی برود حق قبولی به دکتری را دارد؟؟ پس بهترین روش آموزش پایه ایی هست آنهم از مقطع ابتدایی با روش نوین. وقتی به سیستمی ( کامپیوتری) برنامه ایی نداده ایی توقع دارید فتوشاپ کنه براتون؟ تصمیمات مقطعی و شتاب زده و بدون کار کارشناسی… ادامه نظر»

حسن
دی ۷, ۱۳۹۹ ۲:۴۶ ب٫ظ

تازه باید امتحان زبانم بردارن
مگه ما چبمون کمتر از انگلیس و آمریکاست
یه زمانی اونا فارسی و عربی یاد میگربتن برای علم

رفیق
دی ۷, ۱۳۹۹ ۲:۳۸ ب٫ظ

چرا از ریشه مشکل رو حل نمیکنید
ما تو یه کشوری هستیم که از اول دبستان به ما عربی یاد میدن ولی انگلیسی رو از دوره راهنمایی شروع به آموزش می کنن اونم با بدترین شیوه های آموزش زبان انگلیسی.
مشکل باید از ریشه حل بشه

هادی
دی ۷, ۱۳۹۹ ۵:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  رفیق

همون عربیشم یاد نمیدن

منصف
دی ۷, ۱۳۹۹ ۱:۵۵ ب٫ظ

زبان فقط یک تکنیک خوب و کاربردیست.باید شدت اون رو کم کرد در حدی که بتونی ترجمه رو انجام بدی و ۵۰ درصدی هم صحبت کنی.ولی اینکه شما بزرگش میکنید انصاف نیست

تیچر زبان
دی ۷, ۱۳۹۹ ۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  منصف

بله قطعا

علی
دی ۷, ۱۳۹۹ ۱:۵۰ ب٫ظ

سلام اگر همه معلم های عزیز و اساتید محترم دانشگاه به زبان انگلیسی تسلط داشتند بعد از دانشجویان توقع داشته باشید به زبان تسلط داشته باشند

تیچر زبان
دی ۷, ۱۳۹۹ ۲:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  علی

اول خود ایشون ببینه به عنوان معاون آموزشی دانشگاه تهران در چه حد میتونن انگلیسی صحبت کنند بعد بیاد نظر بده و ایده بده

مریم
دی ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۱ ب٫ظ

من به عنوان یک دانشجوی دکتری با این صحبت کاملا موافقم. دوره ی دکتری شده پر ادم بی سواد که منابع اصلی رشته خودشان را نمی توانند بخوانند به زبان انگلیسی.

...
دی ۷, ۱۳۹۹ ۱:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

چه بد شد ….حالا چی میشه

A.SH
دی ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

شاید حرف شما هم درست باشه. اما خیلی از ادم های با سواد شاید به علت نداشتن پارتی نتونستن دکتری بخونن!!!.

A.SH
دی ۸, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

برید ببینید که این ادمای به اصطلاح بی سواد چطوری وارد دانشگاه شدن و اومدن دکتری میخونن؟!!
ببینید همکارای همین اقا با زد و بند و سفارش همکاراشون این افراد رو برای گرفتن مدرک پی اچ دی پذیرش نکردن؟!!!

S
دی ۷, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۱ ب٫ظ

سلام. آیا می‌دانستید که که اگه (زبان اسپرانتو) بشه زبان علم سرعت پیشرفت علم حداقل ده برابر میشه!!!
زبان اسپرانتو آسان ترین زبان دنیا است که فقط با طی یک جلسه ۴ ساعته با حضور استاد مقدمات یادگیریش رو یاد می‌گیرید. و بقیه آموزش اون رو خودخوان یاد می‌گیرید… یادگیریش که سه level بیشتر نیست!!!! دوره‌های مجازی هم هست با حداقل هزینه…

سحرناز
دی ۷, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

اقای معاون اموزشی دانشگاه تهران آیا شما زمانیکه دکترا قبول شدید مسلط به زبان انگلیسی بودید ؟که حالا اینقدر ادعایتان میشود یک سوزن به خودتان بزنید یک جوالدوز به دیگران لطفا شما دیگر برای دانشجویان دکترا مانع ایجاد نکنید به حد بسیار زیاد گرفتاری داریم اصلا حرفهای غیر منطقی شما رانمی پذیریم.

داریوش
دی ۷, ۱۳۹۹ ۱:۰۱ ق٫ظ

در ضمن اینکه حرف دوستانی که در خصوص صحبت معاونت اموزشی ایراد گرفته بودند تا حدی درست است. اما اینکه بخشی از نسل جدید عادت کرده فقط گله بکند هم عیب حساب میشود.. دوره قدیم هم امکانات خیلی بیشتر نبوداما نسل دوره شاه و اوایل انقلاب ظاهراا خیلی بیشتر تحمل زحمت را قبول میکردند. بگذریم قبول هر تغییری باید مرحله ای باشد و همزمان با تغییر زیرساختها باشد.اما تغییر در خودمان و تواناییها را هم نیاز داریم. اولا این را بگویم من حدود بیست سال قبل هم دوره دکترا قبول شدم که بنا به دلیل گرفتاری انصراف دادم. بعد از مدتها سال قبل به کله ام زد و مجددا در رشته جدیدی از گروه پزشکی شرکت و قبول شدم . اسفبار این است که رتبه یک شدم ،. فکر نکنید وضع بچه های علوم عالیه . سال قبلتر برای امادگی در رشته پرتوپزشکی شرکت کردم با حدود سه هفته مطالعه جزواتی که پیدا کردم. رتبه بدی هم کسب نکردم. برگردیم سر موضوع صحبتم خدمت بزرگواران ، اگر مردم و مسیولین منطق صفر و یک یا سیاه مطلق و سفید مطلق را کنار بگذارند بهتر است. یعنی بدون شرط زبان وارد شویم یا نه بیکباره با یک امتحان سخت زبان شرایطی فراهم کنبم که در همه رشته ها تعدادی فارغ اتحصل داشته باشیم که فیلم خارجی را خوب میفهمند.در انتها بیشتر این مسیله را میشکافیم. نکته دیگر عدم تطبیق واحدهای اموزشی با نیازهای روز و بعضا اساتیدی که به علت عدم تجربه عملی دانشجوبان مشتاق علم و حرفه مربوطه را تربیت… ادامه نظر»

یلدا
دی ۷, ۱۳۹۹ ۹:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  داریوش

بشدت موافقم

...
دی ۷, ۱۳۹۹ ۰:۳۵ ق٫ظ

دروس آزمون دکتری واقعا سخت است و با این ظرفیت بسیار محدود دانشگاههای دولتی چیزی شبیه به قبولی در المپیاد است و واقعا بی انصافی است که وقتی کسی با نمره خوبی قبول شد و پایان نامه خوبی دارد فقط به خاطر نمره زبان از تحصیل در مقطع دکتری مردود شود. لطفا کمی منصف تر فکر کنید تا عاقلانه تصمیم بگیرید

یلدا
دی ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  ...

ببینید.من حرفشما را قبول دارم که کلا زمینه زبان بچه های ما ضعیف است.
اما دوره دکترا واقعا جای ضعیفها نیست.
واقعا یک دانشجوی دکترا به زبان نیاز مبرم دارد.
اصولابدون ارائه دو مقاله بین لمللی به زبان خارجی، فارغ التحصیل شدن در این دوره غیر ممکن است.
تقریبا تمام رفرنسها به زبان خارجی است.
و زبان انگلیسی زبان تعیین شده علمی دنیا و مورد قبول همه کشورهاست.
و زبان در تمام ندگی شخص به کار او میاید.
باید یکبار برای همیشه ، یک تصمیم خوب ولو سخت بگیریم و نتیجه خوب آن را نسلها ببینیم.

تیچر زبان
دی ۷, ۱۳۹۹ ۲:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  یلدا

چرا نظراتتون رو هواست. چرا نمیگید آموزش زبان از زمان مدرسه مشکل داره و خواهد داشت. چرا حرفای بی منطق میزنید. زبان رو باید از اول دبستان تو مدرسه ها به شیوه های نوین تدریس بشه. یه خورده فکرتونو به کار بندازید ببینید مشکل از کجاست

یلدا
دی ۷, ۱۳۹۹ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  تیچر زبان

لطفا ادبیات حضور در فضای مجازی رو امل یاد بگیرید.
من همون ابتدا گفتم که زبان همه ناها از پایه ضعبفه .
و بعد گفتم که ضعیف بودن این تخصص دلیل بر این نمیشه که به اون بی توجه باشیم.

من نظر خودم رو گفتم .لطفا شما هم فقط نظر خودتون رو بگید.

من اونقدر شهامت دارم که اشکال و ضعف و ایرادم رو قبول کنم و دنبال تقویتش باشم.

شما رو هوا نباشید.
واقعیت روی زمینه

tamana
دی ۷, ۱۳۹۹ ۰:۱۶ ق٫ظ

واقعانمیفهمم ینی چی این چیزا .توی دانشگاه ومدارس درحد مهدکودک اموزش زبان و باقی درسارومیدن بعدانتظاردارن مادر حد کالج خارجی براشون امتحان بدیم یاحالیمون باشه.‍♀

...
دی ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

اگر زبان ملاکه، پس چرا افراد با سهمیه، با نمره پایین مدرک قبولی زبان را اخذ مینمایند؟!؟!؟!؟؟؟

دانشجو1
دی ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ب٫ظ

خود این فردی که داره این نظر رو می ده خودش می تونه انگلیسی صحبت کنه به صورت روان ۱۰۰% نمیتونه ، بعد از ترم ۱ که زبان عمومی اجباری پاس کردیم تا الان که دانشجوی ارشد بودم با زبان کاری نداشتیم یعنی جزو درس هامون نبوده بعدن چه طوری باید به عنوان شرط تحصیلی قرارش بدن… خود سیستم داغونه اینا هم همش تز الکی میدن و دانشجو رو اذیت می کنن

A.SH
دی ۷, ۱۳۹۹ ۸:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو1

این اقا تضمین میده که با داشتن مدرک زبان, ورود به دوره دکتری حتمیه؟. بری چند میلیون خرج کنی و وقتت رو هم, بعدش موقع مصاحبه سفارشیا رو و دانشجویای خودشون رو بگیرن!!. اخه هیچ تضمینی نیس که با داشتن مدرک زبان هم ادم رو برای دکتری بگیرن.

محمد از اهواز
دی ۶, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۹ ب٫ظ

واقعا این مسیولین دانشگاهی کی میخواهند مشکلات را ریشه ای ببینند و درک کنند.
آبا واقعا مقصر ضعف زبان دوم در دانشجویان، خود دانشجویان هستند؟
آیا اشکال در سیستم آموزشی مملکت ما نیست که یک جوان مدرک کارشناسی ارشد را بعد از ۱۸ سال بدست می آورد ولی با وجود چندین سال اموزش زبان در مدارس و دانشگاه توانایی خواندن و نوشتن به زبان انگلیسی را ندارد.
غیر از این است فقط کسانی در یادگیری زبان موفق بوده اند که با هزینه شخصی دوره های مختلف در زبانکده ها را با صرف هزینه های بالا گذرانده اند. چیزی که برای بسیاری از خانوا ه های کارگری و کارمندی امری نشدنی و سخت در این روزگار است.
اگر نظر اندیشمندانه ای دارید بهتر است مشکلات را ریشه ای حل کنید نه افراد محروم را محروم تر از قبل و از همه چیز را از دسترس آنها خارج کردن!

حسن
دی ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۹ ب٫ظ

احسنت ، ابر و مه و خورشید همه درکارند تا تو نانی دراری و به غفلت نخوری ، متاسفانه در کشور ما تنها چیزی که فکر نشده اصول بنیادی است ،تمام کارها شده الله بختکی ، با شانس تو کنکور قبول بشی ، شانسی کار پیدا کنی و ……هدف از بین رفته ، از موقعی که مدرک گرایی دروغکی مد شده ، دانشجو رقبت هیچ کاری رو نداره ، فقط داره از عمر ماهاست که با بطالت از بین میره . شاد باشید

مریم ازاهوااااز
دی ۷, ۱۳۹۹ ۷:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

عالی هم شهری عزیز امیدوارم این دفعه دکتراقبول شیم

تربچه
دی ۶, ۱۳۹۹ ۸:۴۳ ب٫ظ

دوستانی که میخونن بیاین یه کم از برنامه درسخوندتون بگین من میرم رو کتاب ها خوابم میبره کسی هست مثل من باشه

حسن
دی ۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  تربچه

سلام داداش ، ما که بیداریم به جای نرسیدیم ، بگیر تخت بخواب حالشو ببر

تربچه
دی ۷, ۱۳۹۹ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  حسن

خخخخ آقا نیستم باور کنید از خوابیدن هم خسته شدم نمی دونم چه حکمتی داره اصلا نمیخوابم ولی دو دقیقه کتاب باز میکنم خوابم میبره

Graphic
دی ۷, ۱۳۹۹ ۰:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  تربچه

قبل اینکه خوابت بگیره قهوه نسکافه ازین چیزا بخور
من بعد از ناهار می خورم. ولی یه وقتایی صبح هم میخورم یعنی روزی ۲بار

حسن
دی ۶, ۱۳۹۹ ۸:۱۲ ب٫ظ

واقعیت جامعه خیلی تلخ تر از یادگیری زبان هست ، در دوران کارشناسی ارشد ، برای پروپوزال نویسی استاد زحمت جواب به سوالات دانشجو رو نمیده ، میگه از دوستات یا گوگل سرچ کنی بهتره برات ، حالا فکر کنید تا وقتی که بخواهید پایان نامه تحویل بدید چه فشار روانی وارد میشه ، مشکل زبان ما هم ریشه در ناتوانی یاد دهی سازمانهای مربوطه است که یادگیری زبان مانند یک غول بی سر وپا تبدیل شده ، دستگاه های اموزشی باید از دوره ی ابتدایی به کودکان یاد بدهند ، که در دوره ارشد و دکتری دغدغه ای نداشته باشند .
بحران اموزش زبان ریشه در کودکی و وضعیت خانواده و میزان رفاه دانشجو داره ،

تربچه
دی ۶, ۱۳۹۹ ۸:۴۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

کاملا درسته

دانشجو
دی ۶, ۱۳۹۹ ۹:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسن

احسنت

باهاتون قهرم
دی ۶, ۱۳۹۹ ۷:۲۸ ب٫ظ

آقا ما از گردونه حذف کنید مثل بقیه جا یه کم فکر بد نیست والا زبان خوب امکانات خوب هم میخواد با سیلی صورتمون را سرخ میکنیم بعد از کجا بیاریم هزینه کلاس های آموزشی را بدیم گیرم هزینه هم باشه والا تو ده ما این امکانات نیست داراییمون یه نت داغونه اینم قطع کنید این خبرها را نخونیم راحت باشیم
درصورتی قبوله ک قبلی ها را هم یه آزمون جامع زبان ازشون هرکی نمره نیاورد از هر پست مقامی که داره کنار بره به ما میرسه هفت خان رستم میخوان بذارن

تربچه
دی ۶, ۱۳۹۹ ۸:۳۱ ب٫ظ

واقعا کاش این اقایونی که راه به راه فتوا میدن یه کم قبلش فکر میکردن مگه زیر ساخت ها و امکانات برای ماها یکسانه منم تو روستا زندگی میکنم با کمترین امکانات… کاملا درکتون میکنم

A.SH
دی ۷, ۱۳۹۹ ۸:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  تربچه

بله درسته. برای یک ازمون تولیمو باید پاشی بری تهران!!!. کم بدبختی داریم. باید شبانه روز بدویم که یه لقمه نون دربیاریم. حداقل اقایون امتحانات زبان رو زود زود (ماهی یک بار) توی مراکز استانها برگزار کنن.

دانشجو
دی ۶, ۱۳۹۹ ۹:۱۶ ب٫ظ

هزینه ها واقعا بالا رفته. اشتباه نکنم برای ثبت نام یک آزمون آیلتس الان حداقل یکی دو میلیون تومان باید بپردازیم. واقعا مواردی که فرمودید خیلی حرفه. انشالله مشکلات شما و عزیزانی که در روستا زندگی می کنند حل بشود

یلدا
دی ۷, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

۴ میلیون

مهندس
دی ۶, ۱۳۹۹ ۶:۳۷ ب٫ظ

اگر از اول شرط قبولی و ورود به دکتری، کیفیت بالای زبان باشه، از اول تکلیف مشخص میشه، و اینقدر، دانشگاه و دانشجو، دچار مشکل نخواهند شد. مثل همه دانشگاههای دنیا که شرط نمره زبان دارند. تسلط به زبان، باعث موفقیت در دوره اموزشی، پژوهشی و چاپ مقاله است. و کسانی که ضیف هستند، عملا از عهده برنمی آیند. بعد هم به عنوان هیات علمی خیلی مشکل خواهند داشت. به نظر من، شرط اولیه، در کنار توانایی علمی، توانایی زبان هم هست.

دانشجو
دی ۶, ۱۳۹۹ ۹:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهندس

حرف شما درسته اما این تمام ماجرا نیست

Najafi
دی ۷, ۱۳۹۹ ۲:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  مهندس

خوب کشورهای خارجی مدرک زبان می خوان چون شما برای تحصیل اونجا باید مسلط باشی چون دوره دکترا پژوهشی و تعامل تا بلد نباشی چطور می خوای ارتباط ب قرار کنی
من خودم دارم دکترا میخونم همینجا کلا دنیای متفاوت همش پژوهش و باید علاقه مند و با پشتکار بود

دانشجو
دی ۶, ۱۳۹۹ ۱:۴۲ ب٫ظ

با عرض سلام و وقت بخیر خدمت دوستان
حالا بنده به عنوان یک دانشجو سوالاتی دارم که کمی شاید بی ارتباط با بحث فوق باشد اما گفتنش را لازم می دانم. با توجه به فشار روانی ناشی از وضع کنونی جامعه و فیلترگذاری های شدیدی که هر روز از سوی فلان معاون یا ارگان به دانشجویان دکترا تحمیل می شود، آیا از آن طرف حمایتی از سوی همین اساتید و نهادهای مربوطه به دانشجویان می شود؟
چرا به دانشجویی که با وجود و قبول محدودیت ها، موفق به ارائه روش نوینی می شود پاداشی یا اصلا” حقوقی پرداخت نمی شود؟
این اساتید چند درصد در پیشبرد پایان نامه دانشجویان سهیم بوده اند و واقعا کمک کرده اند؟ البته می دانم که در تمام دنیا این مورد وجود دارد ولی اگر کمکی نمی کنند حداقل به دانشجو استرس وارد نمی کنند.
“پس به نظر می رسد که اصلاح زیرساخت فقط مختص دانشجو نباشد”

ای کاش صدای ما را ایشان و امثالهم می شنیدند. البته که یک نفر اون بالا هست و حواسش به ماست. دوستان هم اگر حرفی نظری دارند مایل هستیم بشنویم.
یا علی

مهدی
دی ۶, ۱۳۹۹ ۲:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

درود بر شما به نکته خوبی اشاره کردین…

A.SH
دی ۶, ۱۳۹۹ ۶:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

س. این جماعت فقط به فکر خودشون هستن. همه چی رو اماده میخوان. میخوان براشون مقاله خارجی بنویسن بدون هیچ زحمتی!!! که رتبه هاسون بالا بره. فکر کردی اینا به فکر مملکت هستن!!!

مهتاب
دی ۶, ۱۳۹۹ ۱:۳۹ ب٫ظ

زبان خیلی خوبه. ای کاش بتونم زبانم رو به سطح عالی برسونم .

دانشجو
دی ۶, ۱۳۹۹ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب

انشالله

A.SH
دی ۶, ۱۳۹۹ ۶:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  مهتاب

یادگیری زبان انگلیسی از همه چی واجب تره برای تحصیل. اما نیت این اقا منافع شخصی اساتیده!!!

باهاتون قهرم
دی ۶, ۱۳۹۹ ۷:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  A.SH

اینها فقط دنبال اهداف خودشونن مگه از یه مدرک دکتری چی به ما میرسه کار که نیست ما هم از سر بیکاری داریم درس می خونیم والا