پارسه
وکیلی
کیهان روان
زمان مصاحبه دکتری آزاد ۱۴۰۳
همپا
مدرسان شریف
تجربیات مصاحبه دکتری ۱۴۰۳
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
دوره نگاره
عالم زاده

تلاش برای برگزاری آزمون MSRT با دو برابر ظرفیت تا پایان سال ۹۹

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون وزیر علوم گفت: برای برگزاری آزمون زبان عمومی وزارت علوم در حال رایزنی با وزارت بهداشت هستیم، اگر وزارت بهداشت مجوز بدهد این آزمون را برگزار خواهیم کرد.

مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات  و فناوری و معاون وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تمهیدات وزارت علوم برای برگزاری آزمون زبان اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری آزمون زبان را نداشتیم اما دانشجویان دکتری برای شرکت در آزمون جامع به نمره زبان احتیاج دارند. 

او افزود: با توجه به ضرورت برگزاری آزمون MSRT، اولین دوره از این آزمون در مهر ماه برگزار شد و حدود ۴ هزار نفر در آن شرکت کردند. در این آزمون ظرفیت ۵۰ درصد کاهش یافت و فاصله صندلی‌ها نیز دو برابر شد تا شیوه نامه‌های بهداشتی ابلاغی ستاد کرونا اجرایی شود.

صدیقی بیان کرد: برای برگزاری آزمون زبان عمومی وزارت علوم در حال رایزنی با وزارت بهداشت هستیم و اگر وزارت بهداشت مجوز بدهد این آزمون را برگزار خواهیم کرد.

او یادآوری کرد: اگر این اقدامات و هماهنگی‌ها انجام شود این آزمون را تا قبل از پایان سال ۹۹ برگزار خواهیم کرد.  

معاون وزیر علوم افزود: در تلاشیم این آزمون را با دو برابر ظرفیت برگزار کنیم به این صورت که یک بار در نوبت صبح و یک بار در نوبت بعد از ظهر تا  عقب ماندگی ما تا حد زیادی جبران شود.  با توجه به آمار قبلی که در هر مرحله حدود ۴ هزار دانشجو ثبت نام می‌کردند در این مرحله ۸ هزار نفر شرکت خواهند کرد.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم بیان کرد: این آزمون با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فاصله صندلی‌های ۱.۵ متر برگزار خواهد شد.  

او ادامه داد: در آزمون دور قبلی فقط به دانشجویان دکتری اجازه شرکت داده شد و فقط در برخی استان‌ها که ظرفیت خالی مانده بود ثبت نام از دانشجویان کارشناسی ارشد نیز صورت پذیرفت.  

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی‌ها مقرر شده بود آزمون در ماه آذر و دی برگزار شود که به منظور رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی لغو و به موعد دیگری موکول شد.

گفتنی است، هزینه ثبت نام در این آزمون بر اساس مصوبه هیئت وزیران از آبان امسال ۱۲۰ هزار تومان بود. آزمون زبان MSRT با نام پیشین MCHE، یک آزمون زبان انگلیسی است که توسط سازمان امور دانشجویان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت ماهانه در تعدادی از شهرهای ایران برگزار می‌شود.

از این آزمون که از آزمون‌های زبان انگلیسی داخلی در ایران به شمار می‌رود به عنوان یک آزمون تافل کوچک یاد می‌شود، لذا دانشجویان برای آمادگی در این آزمون، منابع آزمون تافل را می‌خوانند. این آزمون ویژه دانشجویان دکتری و همچنین ویژه دانشجویانی است که جهت خروج از کشور و برای ادامه تحصیل باید نمره مورد نظر را از آزمون دریافت کنند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

9 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
بهمن ۱۶, ۱۳۹۹ ۹:۳۷ ق٫ظ

چرا مثل ازمونهای دانشگاه ها که تازه دروس اصلی هستن و نمرشون در کارنامه هم میاد، الکترونیکی برگزار نمیشه، فقط میخوان دانشجو رو تحت فشار بزارن و شهریه بگیرن؟

داوطلب
بهمن ۱۵, ۱۳۹۹ ۳:۵۶ ب٫ظ

همه آزمون ها تاریخ خودشون در حال برگزار شدنن اونوقت وزارت بهداشت فقط گیر داده به آزمون msrt؟ عجیبه!!

معترض
بهمن ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۱۱ ب٫ظ

کاش کاری می کردند که این همه دانشجو که منتظر نمره بالای ۵۰ هستن راحت تر این نمره رو کسب کنند . اصلا این امتحان زبان خیلی بی خود هست مگر با این امتحانات می شه سواد زبانی کسی رو محک زد؟ اصلا به چه درد می خوره ؟ در کدام مقطع تحصیلی زبان را بهمون یاد دادن که الان در سطح تافل و آیلس می خوان ازمون پس بگیرند . واقعا خیلی مسخره هست

مسلم
بهمن ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۰ ب٫ظ

سلام چه جوریه وزارت بهداشت آزمونی که مربوط خودش هست رو داره میگیره اما وزارت علوم هیچ؟ یعنی واسه MHLE کرونا وجود نداره.

عسل
بهمن ۱۴, ۱۳۹۹ ۱:۱۳ ب٫ظ

ولی من یه روز میرم خدمت ریاست قوه قضاییه و حضوری ازشون میپرسم که چطور ممکنه بعضی از دانشگاهها تاسیس بشن و پول های کلان از دانشجوها بگیرن ولی در نهایت موقع استخدام که میرسه بهشون میگن دانشگاهت معتبر نبوده و برو خدا روزیتو جای دیگه حواله کنه !!!!!!!!!!!!!!!! این خیلی برای من سواله و بالاخره تهش رو درمیارم

دانشجو
بهمن ۱۴, ۱۳۹۹ ۲:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

با عرض سلام و وقت بخیر. اونجا هم که برید چیزی دستگیرتون نمیشه. کلا” به دانشجوی جماعت در این کشور بها نمیدن. از خود دانشگاه در حال تحصیل بگیرید تا هر ارگان دولتی و غیردولتی دیگر. نگاه حتی مردم به قشر دانشجو از بالا به پایین هست. هزینه های این آزمون ها رو واقعا نمی دونم بر اساس چه نرخی تعیین می کنند. فقط می دونم هر روز که دلار بالاتر میره، انصاف عده ای بیشتر نمایان میشه. دانشجوی بیچاره رو توی شرایطی قرار میدن که مجبور میشه این هزینه ها رو به هر قیمتی پرداخت کنه. از آن بدتر دانشگاه مقصد و اساتیدش هست که ساز خودشون رو می زنن. فقط امیدوارم انشالله یه روزی این مشکلات که به نظر من تلخ ترین خنده های تاریخه حل بشه.

سمیه نرو
بهمن ۱۵, ۱۳۹۹ ۲:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

خدا خیرت بده حتما بگو تکلیف اینایی غیر انتفاعی خوندن چی میشه واقعا

فرناز
بهمن ۱۵, ۱۳۹۹ ۵:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  عسل

حالا جالب بدونی من دانشگاه تهران و دانشگاه الزهرا درس خوندم و وقتی اصل مدرکم رو می خواستم ، گفتند باید هزینه اش رو بدی، گفتم اگه من پول داشتم که انقدر به خودم سختی نمیدادم سراسری قبول شم . مدیر سازمان کار و تعاون بهم گفت، مشکل خودته باید آزاد میخوندی؟!!!!!

Fariba
بهمن ۱۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲ ق٫ظ

تعویق آزمون کنکور دکتری وزارت علوم و برگزاری در بهار ۱۴۰۰ به دلیل پیشگیری از پیک چهارم کرونا در اسفندماه؛ و برقراری عدالت آموزشی همانند کنکور دکتری نخصصی وزارت بهداشت و باتوجه لغو آزمون نظام مهندسی اسفند۹۹

لطفا سلامتی داوطلبان کنکور دکتری تخخصی وزارت علوم را با برگزاری آزمون در شرایط حساس کرونایی به خطر نیندازید!