پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

اعلام علت حذف برخی گرایش‌های دکتری ۱۴۰۰

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره علت حذف برخی گرایش‌های دکتری در سال ۱۴۰۰ توضیحاتی داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه برگزاری کنکور دکتری تخصصی ۱۴۰۰ در دانشگاه شهید بهشتی، اظهار کرد: خوشبختانه آزمون دکتری امروز (جمعه پانزدهم اسفند) در سراسر کشور با ۱۸۵ هزار داوطلب در حال برگزاری است.

او ادامه داد: امسال برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این آزمون فاصله صندلی‌ها بیشتر شده و به همین دلیل تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون از ۱۰۰ مورد بیشتر شد در حالی که این حوزه‌ها سال قبل ۶۰ مورد بود.

غلامی افزود: در استان خوزستان تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون دکتری بیشتر شده و شیوه نامه‌های بهداشتی شدید‌تر اعمال شد.

وزیر علوم ادامه داد: در دو گروه فنی مهندسی و دامپزشکی آقایان تعداد بیشتری دارند و تعداد خانم‌ها در سایر رشته‌ها بیشتر است.

او درباره حذف برخی رشته گرایش‌ها در کنکور دکتری گفت: علت حذف برخی گرایش‌های دکتری در سال۱۴۰۰ به دلیل تجمیع این رشته گرایش‌ها بود. گرایش‌هایی که در کنار رشته‌های مختلف تجمیع و حذف می‌شوند به دلیل تجدید نظر در شیوه پذیرش آن‌ها بوده است.

به گفته وزیر علوم، این تجمیع‌ها به دلیل برنامه ریزی‌های آموزشی است و درباره این مباحث برنامه ریزی‌های زیادی وجود دارد.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

12 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
اسفند ۱۶, ۱۳۹۹ ۴:۴۷ ب٫ظ

خدا را شکر این مرحله بهتر از مرحله قبل( مرداد ماه) برگزار کردند و در سالن صندلی نگذاشتن در کلاس ها گذاشتند و برعکس مرداد ماه فاصله صندلی ها هم عالی بود. فقط مشکلی که بود نوع صندلی ها بود که اصلا استاندارد نبود و برای بچه مدرسه ای ها طراحی شده بود و اکثر کسانی که در محل آزمون ما بودند از این قضیه شاکی بودند.
مسأله دفترچه ها که اکثرا برای دفترچه اول یک ساعت وقت اضافه آورده بودند و برای دفترچه دوم وقت کم آورده بودند.

ناشناس
اسفند ۱۶, ۱۳۹۹ ۲:۰۶ ب٫ظ

اصلا برای دانشگاه آزاد تبریز سرویس و تمهیدات برگشتی درنظر گرفته نشده بود با توجه به کولاک و برف و سرمای شدید نز دیک بود بمیریم . یک ساعت تو سرما منتظر موندیم تا تاکسی بگیریم

راز
اسفند ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

سوالات امسال کلا استاندارد نبود. کاش طراح سوال همه جوانب رو در نظر میگرفت.‌

مطلبی آذر بنابی
اسفند ۱۶, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۶ ق٫ظ

اینها سوال استعداد هست؟
حس خوبی نسبت بهش ندارم!!!

داوطلب کنکور دکتری
اسفند ۱۶, ۱۳۹۹ ۸:۵۴ ق٫ظ

خیلی بد بود حوزه امتحانی ما فوق العاده سرد بود من چپ دست هستم. هرچی گفتم صندلی من و عوض کنید عوض نکردند. تازه تهویه مناسبم وجود نداشت. و فاصله خیلی اگر بود نیم متر بود. ۱.۵ متر من ندیدم. خیلی افتضاح بود، چون تو سالن بود حداقل اگر تو کلاس بود تعداد کم تر می شد.

یک کنکوری
اسفند ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱ ب٫ظ

من فرهنگی لم با سابقه بالا چون با تربیت معلم اومدم و بعد کارشناسی گرفتم بعدش ارشد و ان شاا.. در ادامه دکتری ولی واقعا سختی کشیدم چون مرحله نرحله با فاصله زیاد ادامه دادم و سالها روستا تدریس کردم و هرگز کم نگذاشتم تازه ۳ میلیون دریافتی دارم با ۴ هزار تومن شروع کردم و در ادامه هم هدفم خدمت بیشتر است رشته ام هم آموزش ریاضی است . امروزم از هنه چیز راضی بودم فقط برای دفترچه دوم وقت کم آوردم من تازه دفاع داشتم و فقط یک روز خواندم و با اطلاعات قبلی ام اومدم اگر یکساعت وقت بیشتر بود یا دو دفترچه همزمان توزیع می شد مشکلی نداشتم سر دفترچه اول یکساعت وقت اضافه داشتم ‌ . ان شا ا… سال بعد . مکانش و امکانات و شرایط هم عالی بود سپاسگزارم .

سحر
اسفند ۱۶, ۱۳۹۹ ۳:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  یک کنکوری

کاش دو دفترچه رو همزمان می دادن تا خودمون تنظیم وقت می کردیم. من هم از دفترچه اول یکساعت وقت زیاد آوردم و برای دفترچه دوم وقت کم اوردم

جمال
اسفند ۱۶, ۱۳۹۹ ۶:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

من برا دفترچه اول (تخصصی) واقعا وقت کم آوردم.
واقعا حیف شد

مینا
اسفند ۱۷, ۱۳۹۹ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

موافقم

محمد
اسفند ۱۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۴ ب٫ظ

خداوکیلی اول فکری بکنید به حال کار و زندگی همون جماعت بدبختی که بردید تو دانشگاهها سرگرم کردید بعد ی دسته دیگه رو ببرید علاف کنید. درد خیلی بزرگتر این که حتی اگر تو بهترین دانشگاهها حداقل به لحاظ رده بندی همین مملکت هم مدرک بگیری باز هم بیکار و بیچاره هستی چون هر چی شغل سازمانی هست، با ظلم و تبعیض نصیب ی تعداد غالبا بی سواد میشه.

یک کنکوری
اسفند ۱۵, ۱۳۹۹ ۸:۳۳ ب٫ظ

با سلام همه چیز عالی بود هم مکان آزمون و هم سوالات فقط برای دفترجه استعداد و زبان وقت بیشتری لازم هست کاش دو دفترچه را با هم توزیع کنند تا بتوان از زمان دفترچه اول برای سوالات دفترچه دوم لستفلده کرد دفترجه اول ۷۵ سوال داشت و دفترجه دوم ۶۰ سوال داشت که سوالات استعداد و زبان واقعا وقت بیشتری می برد خصوصا استعداد و قسمت تجزیه و تحلیل . اگر قرار است آزمون بدهیم به قولی امتحان است نه انتقام . شرایط زمان مناسب برای سوالات بهتر است از نظر تعیین زمان مناسب تجدید نظر شود . با تشکر

محسن
اسفند ۱۵, ۱۳۹۹ ۳:۵۴ ب٫ظ

همه چی عالی .. ممنونم از سنجش که تعویق ننداخت