پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

تأکید نماینده مجلس بر لزوم حذف کنکور دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر طبق نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی، بهترین شیوه برای مقابه با مافیای کنکور ابتدا حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری است و در گام بعدی حذف کنکور لیسانس است.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: در کنکور با مافیای برگزارکنندگان کلاس‌های تقویتی و انتشاراتی مواجه هستیم که داوطلبان را به سمت تست‌زنی سوق می‌دهند. طبق برآوردها گردش مالی این مافیا سالانه حدود 40-30 هزار میلیارد تومان است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با آسیب‌‌های کنکور، اظهار کرد: برگزاری کنکور، فشار روحی، روانی و استرس مضاعفی بر خانواده‌ها و فردی که می‌خواهد در این آزمون شرکت کند، وارد می‌کند. 

وی افزود: حتی در بسیاری از مواقع با توجه به اینکه داوطلب بهره هوشی بالایی دارد و درسش خوب است ولی متأسفانه به دلیل شدت استرس از پس چنین آزمونی بر نمی‌آ‌ید و حقش تضییع می‌شود. برگزاری کنکور در دنیا منسوخ شده و اخیراً سعی می‌شود از طریق درصد معدل، مقداری از اثرات منفی کنکور کاسته شود. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی به بحث مافیای کنکور اشاره کرد و گفت: در کنکور با مافیایی به نام برگزاری کلاس‌های تقویتی و انتشاراتی که در این زمینه فعالیت می‌کنند مواجه‌ هستیم که داوطلبان را به سمت تست‌زنی سوق می‌دهند. 

ابوترابی افزود: برآورد می‌شود گردش مالی این مافیا سالانه حدود ۴۰-۳۰ هزار میلیارد تومان است. علی‌رغم اینکه پیگیری‌هایی در زمینه حذف کنکور صورت گرفته بود اما فشار سنگین مافیای کلاس‌های تقویتی کنکور اجازه حذف آن را نداد.

وی گفت: باید به این مرحله برسیم  که کنکور به غیر از استرس و تضییع حق دانش‌آموزان چیز دیگری ندارد و باید جمع شود و داوطلبان براساس عملکرد طول دوره تحصیل مورد ارزیابی قرار گیرند. 

این نماینده مجلس اضافه کرد: در حال حاضر طبق نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی، بهترین شیوه ابتدا حذف کنکور کارشناسی ارشد و دکتری است و در گام بعدی حذف کنکور لیسانس است.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

21 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسکندری
اسفند ۷, ۱۳۹۹ ۵:۳۰ ب٫ظ

اره واقعا همینه
تورو خدا زودتر اقدام کنید نزارید انقدر پول بره تو جیب این مافیاااا

احمد
اسفند ۵, ۱۳۹۹ ۸:۰۹ ق٫ظ

مشکل شما با مافیای کنکور نیست وگرنه خیلی راحت‌تر می‌تونین اون‌ها را کنترل و حذف کنین. بدون آزمون یعنی دیگه ما بدبخت بیچاره‌ها هیییچ شانسی نداشته باشیم چون نه پول داریم نه رابطه با بزرگان و آشنایی با اساتید. کنکور یکم این فرصت را بهمون داد که با تلاش توی یه آزمون برابر (هرچقدر هم سخت و با رقابت با مافیا) شانس نشستن روی صندلی های دانشگاه دولتی را داشته باشیم. دیگه صندلی‌ها را که دارن می‌فروشن ما هم روش دیگه.

لیلا
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۶:۵۵ ب٫ظ

همین الانش تو مصاخبه حق داوطلبا ضایع میشه . استادا نگاه میکنن کی بیسوادتره بردارن که مبادا رو دست خودشون کسی باشه . متاسفم برای این وضع افتضاحی که نمیتونید مدیریت کنید .

ساره
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۵:۴۲ ب٫ظ

همین الان تو‌مصاحبه کلی وارتی بازی میشه
هردانشگاه امتیاز قبولی به دانشجو ارشد خوذش میده یا وایی بروزت استاد باهات لج باشه و خوشا بحال نور چشمی ها

...........
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۵:۰۴ ب٫ظ

یه نگاه به همین تصویر این خبرگویای این است که فاصله یک ونیم متری تا دو که گفتن رعایت میشه یانه،!!!!

سیما
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۴:۳۱ ب٫ظ

لطفاً خودتونو با دنیا مقایسه نکنید شما حتی با کنکور هم در پذیرش دانشجو مشکل دارین چه برسه با پذیرش بدون کنکور خوش به حالتون انقد اعتماد به نفس دارین خودتونو با دنیا مقایسه میکنید.

الهام
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۴:۲۷ ب٫ظ

عرض ادب
من داوطلب ارشد حقوق بین‌الملل هستم، از دوستان کسی هست حقوق بین‌الملل خونده باشه و منو راهنمایی کنه که چه منابعی رو برای حقوق سازمان های بین المللی و حقوق بین‌الملل عمومی بخونم که درصد بالای هشتاد بیارم
ممنون میشم از راهنماییتون

مهراد
اسفند ۶, ۱۳۹۹ ۰:۴۷ ق٫ظ
پاسخ به  الهام

سلام عزیز کتاب دکتر ابراهیم بیگ زاده سازمانهای بین المللی دکتر موسی زاده کتاب دکتر سید قاسم زمانی.حقوق بین الملل عمومی هم آنتونی کاسسه و ربکا والاس و سید باقر میر عباسی وگرد هارد فن گلان.موفق باشی

ایرج
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۳:۰۷ ب٫ظ

به نظر من باید حتماً در مورد افرادی که به دنبال حذف کنکور دکتری در ایران هستند تحقیقاتی صورت بگیرد! دکتری بدون کنکور برابر است با ورود رابطه‌ای به مقطع دکتری که تقریبا همه مسئولین دنبالشن!

دوستدار دانایی
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۱:۰۱ ب٫ظ

هر دم از این باغ بری می رسد، تازه تر از تازه تری می رسد….

داوطلب شماره 8
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

اره بابا حذفش کنید تا عدالت حداقلی هم از بین بره

سجاد تاج
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

اول تعویق بیاندازید حالا بعد تا حذفش

گلی
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

چه فایده، بارها از حذف کنکور گفتین و عملی نشد، منظورشون از حذف کنکور، اینه ک کنکور حذف بشه و ورود ب دکتری با برگزاری ازمون داخلی تشریحی هر دانشگاه می باشد

متقاضی
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

اول باید معدل هایی که در دوران کرونا بدست اومده یک بررسی کامل بشه. به نظر من با این امتحانات مجازی بهترین راه همان کنکور حضوری هست.

ت
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۲:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  متقاضی

دقیقا همینطوره جناب متقاضی

اگر از روی معدل بخوان پذیرش کنن فاجعه میشه، چون برخی افراد از شرایط مجازی استفاده کردن و نمرات زیبا و بدون علمی رو کسب کردن…

البته قبل از مجازی هم تعداد انگشت شماری ازین کارها در جلسه امتحان انجام میدادن ولی الان موقعیت بسیار راحت تر شده…

Mahdi
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۹:۱۴ ق٫ظ

با سلام.
بدون تعارف با حذف کنکور باید با دانشگاه رفتن خداحافظی کرد. چون دانشگاه پر می شود از اعمال سلیقه,رفیق بازی, آشنابازی و ژنهای خوب.

داوطلب ۱۴۰۰
اسفند ۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  Mahdi

و مسئولینی که حقوقشون زیادتر میشه

دکتر حجت
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۸:۵۷ ق٫ظ

همیشه از حذف کنکور صحبت میشه ولی از جایگزین مناسب برای اون هیچ حرفی مطرح نمیشه.

مریم
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۸:۳۰ ق٫ظ

واقعا عجیبه چرا در طرحهایی که میدید زیرساخت های کشور درنظر گرفته نمیشه
با توجه به شرایط کشور ما حذف کنکور شریاط رو بدتر میکنه

میر امین
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۰:۲۷ ق٫ظ

به نظرم با حذف کنکور مافیای فعلی قوی‌تر میشه
باز خوبه یه کنکوری برگزار میشه که یه ملاکی برای دعوت به مصاحبه وجود داشته باشه

Miss is
اسفند ۴, ۱۳۹۹ ۶:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  میر امین

دقیقااا