مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

تغییر شیوه جذب دانشجوی دکتری در دانشگاه ها از سال 1400

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از تغییر شیوه پذیرش دانشجوی دکتری در دانشگاه ها خبر داد و گفت: از سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها به تدریج براساس نیاز محوری دانشجوی دکتری جذب خواهند کرد.

رضا نقی زاده در گفتگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به اینکه در پایان نامه‌های دکتری تولیدات علمی در حال نزدیک شدن به استانداردهای بین المللی است ولی از لحاظ کاربردپذیری هنوز کار زیادی داریم، اظهار کرد: به همین منظور باید تغییراتی در نظام جذب دانشجوی دکتری در دانشگاه‌ها صورت پذیرد.

رئیس حوزه پژوهش و فناوری معاونت پژوهشی وزارت علوم افزود: جذب دانشجوی دکتری در دانشگاه‌ها باید بر اساس یک نیاز انجام شود. ما در معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم آئین نامه پسادکتری و دستیار پژوهشی را ابلاغ کردیم و در دوره دکتری نیز برنامه ریزی ما این است که انشالله در سال ۱۴۰۰ تغییری در رویکرد جذب دانشجوی دکتری داشته باشیم‌.

نقی زاده ادامه داد: با برنامه‌های طراحی شده، جذب دانشجوی دکتری بر اساس نیاز محوری و گرنت اساتید، احتمالاً در سال‌های اول بیشتر مدل تشویقی خواهد داشت تا انشالله به نقطه ایده آل برسیم.

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ضمن تاکید بر اینکه باید زیرساخت‌های مورد نیاز برای پیاده سازی این مدل جذب دانشجو به تدریج آماده شوند، اظهار کرد: دانشگاه‌هایی که در سال‌های اول بر اساس این شیوه دانشجو جذب کنند، امکان جذب دانشجوی بیشتری به آنها داده خواهد شد، در سال‌های بعدی به تدریج و با درصدهای مشخصی به سمت نقطه ایده آل حرکت خواهیم کرد تا جایی که به صورت جدی دانشجوی دکتری را نیاز محور کنیم.

وی ضمن اشاره به اینکه امیدوارم تحول در بخش تحصیلات تکمیلی منجر به تحول در لایه‌های متفاوت پژوهش و فناوری کشور شود، خاطرنشان کرد: ما امروز بعد از ۲ دهه تلاش مستمر از لحاظ کمیت مقالات در رتبه ۱۵ دنیا هستیم و از لحاظ کیفیت در رتبه ۱۲ دنیا قرار داریم. شاید در دو دهه گذشته تصور رسیدن به چنین شرایطی خیلی سخت بود.

نقی زاده تصریح کرد: امروز در نقطه‌ای قرار داریم که انشالله بتوانیم سد ورود رسیدن نتایج پژوهش‌ها به سمت جامعه را بشکنیم. البته حرکاتی شروع شده مثل ایجاد شرکت‌های دانش بنیان که البته خود اینها زاییده دانشگاه‌ها هستند، اما باید با سرعت بیشتری در این مسیر و در راستای مساله گشایی در جامعه حرکت کنیم.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

143 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میلاد
فروردین ۹, ۱۴۰۰ ۰:۱۸ ق٫ظ

بر خلاف قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۸/‏۱۲/‏۱۳۹۴‬ مجلس شورای اسلامی
هیچ کس حق اظهار نظر و اعمال سلایق شخصی را ندارد مگر انکه مجلس قانون جدید تصویب کند درصورت تغییر شیوه پذیرش دکتری مخالف قانون عمل کرده و ما داوطلبان از این عمل نزد دیوان عدالت اداری شکایت می نماییم پس لطفا تلاش بیهوده نکنید
مطابق قانون فوق شیوه جذب دانشجوی دکتری بصورت ۵۰ درصد ازمون کتبی و ۵۰ درصد مصاحبه و سوابق تحصیلی است

دکتر آینده
فروردین ۶, ۱۴۰۰ ۲:۰۲ ق٫ظ

https://www.farsnews.ir/my/c/56526
درخواست کاهش حد نصاب آزمون زبان مقطع دکتری با توجه به شرایط کرونا

Rs
اسفند ۲۶, ۱۳۹۹ ۲:۰۷ ق٫ظ

بله خب همینجوریشم خیلی از هییت علمی های محترم با پارتی بازی اونایی که خودشون میخواستن رو میاوردن الانم که دیگه میخوان بهشون فراغ بال بدن مسخره است واقعا… حقم دارن وقتی هییت عللمی فلان خانم خاص باشه باید هم بتونه قدرت داشته باشه هر کسی رو میخواد بیاره و مدرک دکتری بده…

رضا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۵۷ ب٫ظ

دانشجوی دکتری یکی از دانشگاه های خوب ایران بودم از بس بی انگیزه و بی هدف بود همه چی که انصراف دادم اومدم خارج دکتری میخونم. توصیه میکنم اگه واقعا انگیزه خاصی ندارین توی ایران دکتری رو شروع نکنین

s
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۸:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

منم دقیقا مدتیه به همین راه دارم فکر میکنم..ولی خانواده دست و پامو بسته!! :(
خیلی حس بدیه بی انگیزگی
هزینه جریمه بعد انصراف چقدر است؟ ترم چند بودین؟

اسماعیل
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۸:۲۰ ق٫ظ

بنده خودم دانشجوی دکتری هستم. چون درآمد ندارم و متاهل هستم هیچ انگیزه نه برای پژوهش و نه ادامه دادن ندارم. شما چه خدماتی به دانشجویان دکتری دادید که باعث بشید دغدغه مالی نداشته باشن؟ دانشجوی دکتری باید از لحاظ مالی تامین بشه تا بتونه پایان نامه ای کاربردی تولید کنه. ابتدا از خودتون شروع کنید و بعد شرط بذارید

اکبر
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  اسماعیل

خیلی مشتاقم بدونم وقتی درآمد ندارید چطور سمت ازدواج رفتید؟ اصلا چطور بهش فکر کردید؟؟؟

فهیم
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۷:۳۶ ق٫ظ

پذیرش باید فقط از طریق آزمون باشد. غیر از آزمون، پذیرش عینی، ذهنی شده و روایی آن به شدت کاهش می‌یابد.

علی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  فهیم

کاملا درسته. مقالات که الان با پول برات مینویسن. ترجمه هم پول بدی اسمت رو میزنن روی کتاب. آزمون از همه عینی تر هست

بوژان
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۴:۱۶ ق٫ظ

والا ما سر یه نمره درسی به اساتید اعتماد نداشتیم، الان بر چه اساس برای شیوه پذیرش دکتری بهشون اعتماد کنیم؟

مهران
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۴۱ ق٫ظ

همینطوریش که پذیرش محدود بود و از هر ۲ نفر ظرفیت، ۳ نفرشون دانشجوی دوره ارشد همون دانشگا هستن؛ یعنی همون دانشجویی که بله قربان گوی استادشه، پس طبیعیه که تو مصاحبه استاد همون دانشجو رو پذیرش کنه و بقیه مصاحبه شونده ها هم حکم پر کردن استادیوم رو دارن و حااااااالا که قراره دست دانشگاه باااازترم بشه دقیقا منظورشون اینه بقیه بیان یه موز بردارن و برن‍♂️

واقعا متاسفم از این حجم از حافظه ی بدون عاقله..

..
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۷:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهران

خخخخخ یه موز بردارن برن

دانشجوی دکتری بریکلی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۵۴ ق٫ظ

جذب دانشجو بر اساس جمله should the need arise
باید باشد. معنی این جمله این است “اگر نیازی احیانا رخ داد”
. ما این رو ۵ سال پیش تسلیم دانشگاهی برتر کردیم انگار نه انگار.

هاله
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۹:۰۸ ب٫ظ

جنابعالی به درس خواندن در امریکا ادامه بدید در کار کشورهای دیگر دخالت نکنید

سروش
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۰:۳۶ ق٫ظ

همه جای دنیا همین شیوه برای پذیرش دانشجویان اتخاذ میشه.
من چهار ساله که دارم با استادم روی یه پروژه کار میکنم، الان چون تصمیم دارم ایران بمونم و ریسرچمو همینجا ادامه بدم، باید شش ماه همه چیو متوقف کنم برم واسه کنکور بخونم(البته مطالعه قطعا لذت بخشه، اما نه به این بی هدفی، هر کسی باید توی فیلد خودش متخصص باشه!!!)، بعدشم باید نگران باشم که دکترا پذیرفته میشم یا نه!، تازه اگر استادم منو بعد از کنکور هم بگیره همه میگن پارتی بازی کرده!!! دوستان من اصلح ترین آدم برای ادامه ی پروژه ای هستم که خودم ۴ سال قبل شروعش کردم! اگر میخواید یه استاد شما رو به عنوان دانشجوی خودش انتخاب کنه یعنی فیلد پژوهشی شما به اون استاد نزدیکتر از دانشجوهای فعلی خودشه، وگرنه طبیعیه که اون استاد دانشجوی خودشو برداره! کلی وقت واسش صرف کرده!
از همه ی اینا گذشته، همچین میگید پارتی بازی میشه انگار توی دوره ی پس اچ دی ماهی سه هزار یورو دارن فاند میدن! پارتی بازی واسه چی بشه؟ ۵ سال تخم مرغ خوردن و با مترو اومدن و رفتن پارتی بازی داره؟!!

داوطلب دکتری
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  سروش

تکلیف کسی که دانشگاه مقطع ارشدش دکتری نداره چی میشه؟

We demand justice
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۶:۳۷ ق٫ظ

دقیقا. ذدانشجوی ارشدی که از شما بهتره و توی دانشگاه دیگست و مقطع دکتری نداره, پس چیکار کنه؟!! . دانشگاه ملک پدری اساتید که نیس که هر کی بهشون خوش خدمتی کرده و بهشون سود رسونده رو بگیرن و دانشجویان خوب رو به علت نا اشنایی نگیرن!!!!!

سروش
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  We demand justice

اولا دانشگاه محل تولید علمه. گویا هنوز واستون این موضوع جا نیافتاده که اساتیدتون هستن که خط انجام پروژه ی علمی رو تعیین میکنن و شما باید به عنوان کسی که قراره ۴-۵ سال شما رو راهنمایی کنه بهشون احترام بزارید، اظهار نظرتون در مورد اساتید منو یاد دانشجوهای ترم اول کارشناسی میندازه…
قرارم نیست که اگر ۶ ماهم نشستین واسه کنکور خوندین شما رو بردارن، یه عده موقع انتخاب رشته ی ارشد به این فکر کردن که دکترا رو قراره کجا بخونن.
اون چیزی هم که توی ذهن شما خوش خدمتی و سود رسانیه همه جای دنیا بهش میگن کار تیمی، شما هم اگر دانشجوی خوبی هستی بگرد یه استاد که کارش مشابه کار شماست رو پیدا کن برو با اون کارت رو ادامه بده.
به نظر من کاملا به جاست که در عوض دروس تخصصی توی کنکور باید از داوطلبا بپرسن که اصلا واسه چی میخواید بیاید پی اچ دی بخونید…

علی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سروش

شما اگر در فلان رشته تخصص کافی داری، چرا از آزمون میترسی؟ مگر غیر از سواد عمومیت توی رشته رو میسنجه؟ دوم، در کشور ما با این همه زدوبند و توصیه بازی و پارتی بازی، آیا میشه به اساتید اعتماد کرد؟ با این استدلال شما کسی که دانشگاه ارشدش در مقطع دکتری رشته مذکور رو نداره، علی رغم اینکه ممکنه صلاحیت علمی بیشتری داشته باشه، فرصت ادامه تحصیل رو از دست میده. انشالله شما از اونایی نباشی که همه جا با پارتی و رابطه کارشون رو پیش میبرن و در نهایت هم با دلایل واهی خودشون رو متقاعد میکنن که کارشون درست هست

پذیرش کشکی
فروردین ۱, ۱۴۰۰ ۹:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  سروش

اگه قرار نیست کسی رو که شش ماه نشسته و درس خونده بردارند معیار پذیرش چی باشه بهتره؟ هر کی ۶ ماه نشسته و قلیون کشیده خوبه؟ شماها حال درس خوندن ندارید و تکیه زدین به پول بابا. دانشگاه محل افراد درس خون و زحمت کشه و ماهیت علم و دانشگاه هم همینه و لاغیر.

زهرا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  We demand justice

دقیقا.مشکل اینا اینه که فک میکنن تنها آدمای لایق و باسواد روی کره زمینن و هیچکس نمیتونه ازونا بهتر بشه

سروش
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

بله، مشکل بقیه ان، دانشجوها که همه بی اخلاقن و پارتی دارن، اساتید هم همشون بلااستثناء دارن آشناهاشون رو میبرن دانشگاه دکترا بگیرن، دانشگاه هم که محل رانت و پارتی بازی هیئت علمی و دوستان و اقوامشونه.
شما هیچ مشکلی ندارید.

سروش
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۰۳ ب٫ظ

از اساتیدتون بخواید شما رو به دانشگاه هایی که میتونید ادامه تحصیل بدید ریکامند بدن…

ناشناس
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۸:۳۱ ق٫ظ
پاسخ به  سروش

شما هم با بقیه فرقی نداری همه همینن بقیه هم می تونستن پروژه طولانی مدت بردارن که مثلاً بدون کنکور پذیرفته بشن درسته فاندی در کار نیست ولی پولی هم پرکار نیست که بخواهید بدید

راضیه
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  سروش

شما بهتره بجای این حرفا تلاش کنی رتبه بیاری و عالی باشی که وقتی استادت خواست شمارو برداره نگن پارتی بازی شده بگن درسته که استادش برش داشته ولی خودشم خوب بود و سوادشو داشت بهمین راحتی

سروش
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  راضیه

دوست عزیز من نگران رتبه ام نیستم، خصوصا توی کنکوری که منابعش هموناییه که یه بار توی کنکور ارشد مطالعه شدن. مشکل من ۶ ماه زمانیه که مجبور شدم پروژه ام رو به تاخیر بندازم که توی کنکور شرکت کنم و این همه استرسی که بی جهت متحمل شدم.

ویکتاریون
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  سروش

آقای سروش شما الان یا دانشجوی ارشد هستی یا نیستی. اگر هستی که یه ددلاینی برای دفاع داری و باید پروژه ت رو به یه جایی برسونی. همزمان باید کنکور هم داده باشی یا درخواست پذیرش با استعداد درخشان کرده باشی. با هرکدوم که پذیرفته بشی وقفه ای توی کارت نمی افته. اگر دانشجوی ارشد نیستی، یعنی یا شهریور(مهر) دفاع کردی یا بعد از اون. اگر شهریور بوده برای تداوم کارت باید پارسال مراحل فوق رو انجام میدادی. تقصیر خودته که دیر جنبیدی. اگر تازه دفاع کردی که خب دانشگاه ها پذیرش بهمن ندارن معمولا. یعنی به هرحال این ترم رو دانشجو نمیشی و وقفه تقصیر کنکور نیست. به طور کلی این برنامه ها هم دیگه رو متوقف نمی کنن. دو تا کار موازی اند. اگر توقف توی کارت رخ داده یعنی مشکل برنامه ریزی داری و اون آدم ایده آلی که نشون میدی نیستی. همه این مراحل رو گذروندن و میدونن که اگر رشته ت دکترای پیوسته نیست، همچین پروژه ی مداوم و پیوسته ای نخواهی داشت. باید کار رو یه جا جمع کنی و بعد توی یک رده ی پیشرفته تر ادامه ش بدی. اگر دانشجو نیستی و داری همچنان از منابع دانشگاه واسه ادامه ی پروژه ت استفاده می کنی( اونطور که خودت میگی از سال دوم سوم لیسانس تا حالا یا از اول ارشد تا یک سال بعد از سنوات) این خودش رانته. الان من در مورد اینکه کدوم روند پذیرش بهتره نظر نمیدم. ولی شما خودت و پروژه ی خودت رو زیادی داری دست بالا… ادامه نظر»

سروش
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

شما چطور میتونید برای رتبه ی تک رقمی توی کنکور بخونید و در کنارش پایان نامه رو هم انجام بدید و مقاله اتون رو هم چاپ کنید؟ مگه شما در روز چند ساعت زمان دارید که اینا براتون کارای موازی به حساب میان؟! همه ی کسانی که این مراحل رو گذروندن میدونن که اگر بخواید کارتون رو درست انجام بدید نه تنها وقت اضافی ندارید، که وقت واسه کار کردن و درآمد نداشتن هم ندارید، واسه همین باید به دانشجوی تحصیلات تکمیلی فاند تعلق بگیره.
شما هم میتونید از منابع تحقیقاتی دانشگاه ها استفاده کنید، کی جلوتون رو گرفته؟ از کی تا حالا کار کردن بدون مزد و حقوق رانت به حساب میاد؟! منظورتون از رانت چیه؟
کنکور یکی از موانع ادامه تحصیل برای دانشجوهاییه که مایلن کار علمیشون رو با علاقه ادامه بدن، رانت رو کسانی دارن که به وسیله ی کنکور و آزمون آزمایشی و کلاسای کنکور دارن درآمد میلیونی کسب میکنن و پشیزی برای پیشرفت علم ارزش قائل نیستن. مسلما هم باید مخالف حذف کنکور باشن. وگرنه کدوم دانشگاه معتبر توی دنیا واسه سنجش شایستگی ادامه تحصیل کنکور برگزار میکنه؟
همه جای دنیا مبنا مصاحبه و رزومه است، دانشجوهایی که از دوره ی کارشناسی دارن کار میکنن اولویت دارن به کسایی که چند ماه میشینن با کلاس و آزمون واسه کنکور میخونن و بعد که وارد دانشگاه شدن به زحمت سر کلاسا هم حاضر میشن چه برسه به تولید کار جدی…

هایدی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۶:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سروش

خب شما هم مجبور نیستید بمونید ایران، همان طور که هیشکی مجبور نیس بمونه و میتونه اپلای کنه فاند هم بگیره، زندگیش هم خیلی بهتر بشه، اینا یه انتخابه، شما خودتون انتخاب کردید بمونید ایران و کنکور بدید که دکتری قبول شید.
اینجا هزار تومن حقوق بهت نمیدن ولی میگن دانشجوی تمام وقت باید باشید، کلی پروژه انجام بدید، کتابهای اساتید محترم رو ترجمه کنید، مقاله بنویسید اسم استاد رو بزنید نویسنده مسوول و هزارتا کار دیگه

ویکتاریون
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۸:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  سروش

@سروش سر و ته حرف شما اینه که خودت اولویت داری به هرکس دیگه ای. مرور می کنم: چیزی که درباره ی رانت گفتم ناظر بود به اینکه گفتی چهارساله داری روی یه پروژه کار می کنی. با توجه به اینکه دوره ی ارشد حداکثر سه ساله( و البته سه ساله شدنش ضعف استاد و دانشجو رو در انتخاب موضوع مناسب نشون میده) دو حالت رو بررسی کردم: یکی اینکه یک یا دوسال رو دانشجو نبودی و از منابع دانشگاه استفاده کردی و حالا به دلیلی صداش در اومده.( این حالت رانته) و دوم اینکه پروژه رو از لیسانست شروع کردی. که گفتی حالت دومه. اوکی پس رانت منتفیه. اما باز هم برتری شما بر دیگران رو نشون نمیده. چرا؟ چون تداوم پروژه ت تا حدی محصول خوش شانسی بوده. چه طور؟ مثلا اینکه کمتر کسی دانشجوی لیسانس رو در این حد جدی می گیره. اکثرا اگر ایده ی خوبی هم داشته باشی بعدش میدن دست دانشجوی ارشد یا دکتراشون و اتفاقا اون خیلی سریع تر از شمای لیسانس نتیجه می گیره. به جز این، خیلی از رشته ها توی لیسانس پایان نامه یا پروژه ی جدی ای ندارن و کاراموزی دارن. یا پروژه شون رو دانشکده تعریف می کنه و طوریه که یکی دو ترمه پرونده ش بسته بشه و موارد دیگه. این از این. بعدش موفق شدی توی سال اول ارشد که خیلی درس های سنگینی داره بازم پروژه ت رو بی وقفه ادامه بدی. اگر بخوام به روش خودت استدلال کنم می تونم بگم درسهات رو فدای… ادامه نظر»

We demand justice
اسفند ۲۷, ۱۳۹۹ ۷:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  سروش

من حوندم, در کمتر از دو سال دو دوISIS Q1, Q3 غیر از پایان نامه دراوردم, رتبه ۸ رشته خودم رو اوردم, بازم نامردای. .. من رو رد کردن!!! چون اساتید از تواناییم ترسیدن!!

اکبر
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۸:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  سروش

حیف اون شش ماه … قرار بوده آپولو هوا کنید که به تاخیر افتاد.

زهرا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۲:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  سروش

مشکل ما هم دقیقا همین نگاه خودپسندانه و حق به جانب شما ست.که این شیوه رو حق خودتون میدونید.دانشگاه ارث پدری شما و استادتون نیست.

سروش
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

چرا اینجا همه دنبال ارث و میراث اومدن؟
دانشگاه محل تولید علمه، و متعلق به کساییه که دارن برای پیشرفت علم تلاش میکنن، مبنای سنجش این تلاش هم رزومه اس نه یه کنکور ۴ ساعته که با چند ماه مطالعه میشه توش رتبه یک شد.
مشکل شما هم بقیه ی دانشجوها و اساتید نیستن، اگر آدم ساینتیفیکی هستید و قبلا هم داشتید کار می کردید دلیلی نداره که شما رو اساتید نگیرن، فکر نمیکنم همه ی اساتید هم بخوان همون سالی که شما کنکور دارید بچه ی خودشونو ببرن دکترا بخونه.
اگر قبول شدید حاصل زحمات خودتونه، اگرم رد شدید یعنی تلاشتون کافی نبوده.

زهرا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  سروش

جنابعالی اگه دانشجوی خوبی بودی انقدردنبال استادت نبودی برای دکتری خوندن!خیلی ها لیاقتشون از شما بیشتره ولی دانشگاه ارشدشون دکتری نداره

سروش
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۴:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

ماشالا اینجا همه لیاقتشون بیشتره!!! کسی رو پیدا نمیکنید بگه لیاقت من کمتره! همه هم مورد ظلم و جور اساتید و سایر دانشجوها قرار گرفتن.
حالا هر کدوم از شما که الان معترض هستید وارد مقطع دکترا بشید، اگر کسی بهتون بگه که سنجش دکترا با پارتی بازی و غیر معتبره، داد و بیداد راه میندازید که من با استعداد و شایسته بودم و اینا دارن وجهه ی علمی ما رو خراب میکنن.
هر جا مردم به نفعشون باشه عدالت همونجاست. توی دانشگاه همه مینالید که معیارهای علمی دانشگاه رو ارتقا بدید و سطح رو بالا ببرید، موقعی هم که اقدامی میکنن که همسو با سایر مراکز علمی معتبر دنیاست، متهمشون میکنید به لابی گری و پارتی بازی، حتی اگر نظر شما برعکس روش جامعه علمی پیشرو در دنیا باشه.

واریاگ
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۵:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  سروش

شما که اینقدر سطح علمیت بالاست چرا از چهارتا سوال کنکور میترسی :))

الی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۸:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  سروش

اقای سروش تو اکه دانشجو موفقی بودی وحی منزل نیست فقط با همون استاد بگیری تعداد زیادی تو همون رشته و موضوع شما قطعا هستن شما که اینقدر جواب همه میدی حتما تگرانی داری والا دانشجو خوب هرجایی بره تحقیقش ادامه میده ما تو ایران بودیم واسه فرصت مطالعاتی امدیم المان این حرفهای شما که حق مسلم خودت میدونی یه استاد فقط با شما باشه و دیکران رد بشن اشتباه محض بیایید کمی خودخواه نباشیم

فائزه سادات مدرسی
فروردین ۲, ۱۴۰۰ ۷:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

ما هم که دانشکدمون دکتری داره ، فقط و فقط برخی از دانشجویان مد نظر هستن منظورم این نیست که بگم تو یه دانشکده همه دانشجویان حتما و به دلیل اینکه شاگرد استادی هستن دکتر بشن ، منظورم اینه که همون اول قدمی که استاد باید در پاسخ به اشتیاق یک دانشجو برای ادامه تحصیل و انجام کار پژوهشی برداره، برای همه دانشجویان مشتاق ، این اولین گام برداشته نمیشه یا حداقل به یکسان رفتار نمیشه باهاشون! من خودم تجربه کردم که میگم ! بعضی از دانشجوها همینکه لب تر کنن تایم استاد و دانشکده در اختیارشونه ! بعضی ها هم هر چی می چرزن و التماس میکنن سر همین یه راهنمایی کوچک برای تدوین و اکسپت مقاله ، همش دارن درجا میزنن و مورد کم محلی اساتید قرار می گیرن ! تازه اساتید سعی می کنن نمره های کلاسی اونا رو هم کمتر وارد کنن که پای مانع پیشرفتشون از لحاظ معدل و استعدادهای درخشان و اینطور مسائل محکم بشه و نتونن به اون منتخب ها برسن !! چرا؟! چون گاهی بعضی از اساتید فقط و فقط روی تیپ و حالت اون طرف ، نتیجه می گیرن که اون باید دکتری بخونه یا خیر ! هیچ کاریشم نمیشه کرد! گاهی اونقدر اون جناب استاد بد رگ تشریف دارن که برای خاطر رو کم کنی هم که شده پیش روی دانشجوی قدیمیشون که باهاش خصومت داشتن ، یک دانشجوی غریبه رو پذیرش میکنن !!! بله ! اگه چشمها و گوش ها همه به سمت شوی لیاقت تک تک دانشجویان داوطلب… ادامه نظر»

شیما
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۹:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سروش

کامنت و پاسخ های ایشونو که خوندم واقعا تاسف خوردم که رقابت با چه کسایی و با چه طرز فکرای وحشتناکی داره انجام‌میشه.
شما که انقدر عالی هستید دیگه‌نباید از یه ازمون بترسید و ناراحت باشید شما الان برید از رتبه های برتر بپرسید کدومشون ۶ ماه وقت گزاشته برای کنکور دکتری؟؟؟؟اگه یه کم‌اون ریسرچتونو ول میکردید و سعی میکردید توی ۶ سالی که دانشگاه بودید یه چیزی یاد بگیرید به جرات میتونم بگم نهایت ۳ هفته اونم‌واسه مرور برای یه رتبه عالی کافیه
شما در این حد از رشته خودتون دورید که واسه یه ازمون میخواید ۶ ماه وقت بزارید و فکر میکنید حقتونه که صندلی داوطلب دیگه با معلومات و قدرت بالاتر رو بگیرید
این ریسرچی که میفرمایید نهایت با یک ماه مطالعه برای دانشجوی بعدی قابل فهم میشه چون مطمئن باشید بقیه لازم‌ ندارن ۶ ماه وقت بزارن تا مروری کنن بر درس های گزشته
پس نگران نباشید مترو و تخم مرغ رو بزارید برای ما و تشریف ببرید اپلای بگیرید اونجا ریسرچ کنید
در نهایت باید بگم نگرانی من و بقیه دانشجو نماهای خود بزرگ بین هستند که توی همین ازمون ها کم میارن اونجاست که تفاوت ها مشخص میشه پس شما هم اگه جز این دسته نیستید نباید بترسید
با ارزوی موفقیت برای تمام جوانان سرزمینم

دانشجو
فروردین ۱, ۱۴۰۰ ۹:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  سروش

چقدر برا استادتون عسل بردید؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.

علی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۰:۰۲ ق٫ظ

باسلام
همین الان که پنجاه درصد کتبی و پنجاه درصد مصاحبه لحاظ میشه کلی اجحاف و پارتی بازی و حق کشی انجام میشه وای به حال روزی که همه اختیار را به دانشگاه ها بدن
لطف کن کمتر از این خبرها بزار . این ذهنیت داره ایجاد میشه که شما هم به نوعی دارید جهت میدین که سیستم جذب دانشجو توسط دانشگاه ها صورت بگیره .

..
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۸ ب٫ظ

سازمان سنجش و ستادکرونادوان دوان، سرپایی یک آزمون عجولانه ،با استرس از ما گرفتند انگار سپر دشمن بر بالینشان بارش رها نموده .حتی آذوقه ما که اندکی اب وکیک بود طعمه حریق شد مگر میشود مرده ای که دهن بسته رو سیراب نمود اینکاریست که به سر ماها اوردند.

م
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۰:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  ..

خخخخخخخ

..
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۴ ب٫ظ

عزیز ان برنامه ریز جذب دکتری خواهش داریم یک جانبه به پذیرش دکترا تکیه نکنید به اگر میخواهید قدم برای ما بردارید همه جوانب وپارامترها رو مد نظر داشته باشید خوب اگر پذیرش سلیقه میخواهید پس آزمون چرا اساتید از طرق مصاحبه در حق مااجحاف میکنند به خدا بار دوم است با این دانش که در آزمون دکترا قبول شده چرا با دوتا مقاله نمره پایان نامه بالا اساتید مصاحبه فقط یک نمره اخلاق که ۶ هست بدهند آیا شما این پارامترهای منفی رو مد نظر ندارید اگر دارید لیول مصاحبه باید نمره حدود ۱۰هست ویا صفر اگه سلیقه‌ای میخواهید در احیای حق داوطلبان بیچاره که با مشقت پول هزینه ثبت نام وصلاحیت مصاحبه جور میکنند اجحاف نموده الله اعلم به تاوان سزای کارهایتان دیر ویا زود خواهید رسید کما یک روز،یایکماه،یک سال در این سرا باشید.

engineer electiric
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۹:۳۲ ب٫ظ

یعنی اگر پارتی و پول داری وارد دانشگاه شو
خود بنده سال ۹۸ کنکور دکترا شرکت کردم مصاحبه ازاد وارد شدم اما در موعد مصاحبه با مقاله پزوهشی.. و پایان نامه ۱۶.۵۰
از ۵۰۰۰ به بنده دادن اساتید محترم. ۵۰.من الان ۳ سال وارمهمش میگم.. اساتید این چه نوع امتیاز دهی دانشواه میگه نظر اساتید. حالا اگر این طرح اجرا بشه ما بدبخت بیجاره میشیم.. و از طرفی سلیقه کامل احاره میشه الان سلیقه فقم کصاحبه هست

محمد
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  engineer electiric

لطفاً قبل از نظر دادن یک دور بخونید چی نوشتید. دانشجو دکتری هستید و از اساتید ایراد میگیرید ولی خودتان متنی که نوشتید غیرقابل فهم است.

داوطلب دکتری
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۸:۴۸ ب٫ظ

با سلام ببخشید من می خوام از دکتری شیمی دانشگاه ازاد قبول بشم به نظرتون مصاحبه رو سخت می گیرن؟

باهاتون قهرم
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۳ ب٫ظ

سلام، شیمی را نمی دونم ولی من یه بار مصاحبه دادم خیلی راحت بود چیز خاصی نپرسیدن رشتم محیط زیست

Aseman
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۰۷ ق٫ظ

سلام، من هم یک‌بار مصاحبه دادم چیز خاصی نپرسیدن
رشتم مدیریت آینده پژوهی هست.

مصطفی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۷:۵۳ ق٫ظ

سلام.بستگی به داورهایی داره ک اونجا نشستن .هرچیزی ممکنه اتفاق بیافته

کاندیدای دکتری
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸ ق٫ظ

سلام
چیز خاصی نپرسیدن رو دوستان نمی دونم چطور تجربه کردن ولی برای من اصلا ساده نبود
مهندسی کامپیوتر می خونم
از فلسفه ی درس خوندن پرسیدن ازم تا جزئیات پایان نامه، مقالات، نحوه ی اموزش انگلیسی و هر سوالی که انتظارشو داشتم. کلا من و خواهر برادرم همه مصاحبه دادیم و همه اکثر وقتمون تو مصاحبه به سوال تخصصی گذشته

ناشناس
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۸:۰۲ ب٫ظ

شما بیخود کردید ما طبق همین برنامه نشستیم درس خوندیم وقت گذاشتیم شما شیوه تو از سال بعد اجرا کن در ضمن مشخصه راه برای پارتی بازی حیله گریتون دارید باز می کنید مردم رو احمق فرض نکنید

حسین
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۷:۱۹ ب٫ظ

من بچه ها رتبه ۷ دانشگاه آزاد بودم در رشته طراحی شهری امسال ثبت نام کردم و دارم میخونم. انشالله همه قبول بشین یه لذت دیگه ای داره . برا من دانشگاه آزاد هم ارزش داره

مهران
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

نوش جان گوارای وجود

علی ص
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۸:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

دو سال دیگه نظر بده تازه وارد چهار ترم دیگه کامل نظرت تغییر می کند آنجایی که ۱۰۰میلیون پول دادی و هنوز تکلیفت مشخص نیست

الهام
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۸:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  علی ص

هرکسی دانشگاه ازاد انتخاب کرده قطعا تحقیق میکنه چقدر شهریه و از کجا بیاره لطفا انرژی منفی ندید

ذبیحی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۷:۱۹ ب٫ظ

این یعنی اینکه اگر در سطح پذیرش دانشجو نمیتونستن سو استفاده بکنن از این به بعد قادر به این کار باشند. آیا کسی تا به حال جویای این بوده که بررسی بکنه سطح سواد و اخلاقیات و کلا شایستگی اساتید به چه میزان هست؟

باهاتون قهرم
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  ذبیحی

اساتید که عیبی ندارن بلا به دور خخخ

مهرداد
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۷:۰۲ ب٫ظ

آقا این چه حرفیه که بعضیا دارن میزنن خوب معلومه که اساتید دخترای جذاب و خوش استایل رو ترجیح میدن به پسرایی که همجنس خودشونن و قراره ۵ سال رو بطور مستمر طی کنند. کسانی که قبول نمیکنن این داستان رو در واقع دارن خودشون رو به کوچه علی چپ میزنن. من شخصا ۴ سال رفتم مصاحبه دکتری و شاهد همچین ماجرایی بودم دلیلشم اینه که مردای ایرانی دختر ندیدن واکثرا نگاه جنسیتی دارن مثل خود من چرا الکی دروغ بگیم بهم. واس همین باید صدرصد آزمون سنجش رو ملاک بزارن و مفهومی ترش کنن و مصاحبه رو حذف کنن در غیر اینصورت امیرالمومنین هم مصاحبه کنه باز پارتی بازی میشه

Babak
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

جالب بود…

به نکته ظریفی اشاره کردی…

به این نکته چندان دقت نکرده بودم….

واریاگ
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۸:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

حالا الان باز به یه عده بر میخوره ولی عین حقیقته

محمد
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

خیلی وقته خانم ها جای آقایان را گرفتند.
فقط کافیه یه سری به ادارات و شرکت های دولتی و خصوصی بندازید می‌بینید که اکثر کارکنان خانم هستند. با این وضع افتضاح اشتغال برای آقایان باید به فکر خانه داری و آشپزی باشیم نه خانم ها.
علتش هم مشخصه چون خانم ها خرج خانواده نمیدن. حقوقی که میگیرن نسبت به آقایون کمتره و دفترچه بیمه فقط به خودشون میدن و حقوقشون هم تا زمان زنده بودنشون برقراره. اونوقت مرد که باید در جامعه سنتی ایران تشکیل خانواده بده کار براش نیست. خانم ها هم که خرج خودشون میکنن و خرج خانواده نمیدن در حالی که در آمریکا و اروپا مرد و زن با هم کار میکنن و هر دو حقوقشون را صرف زندگی‌شان می‌کنند.

Tajik
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

با این نگاه جنسیت زده بهتر نیست بجای ورود به دوره دکتری درس های دوره کارشناسی علوم اجتماعی را بگذرانید؟

سیما
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  Tajik

واقعا باهاتون موافقم،آدم وقتی نظرات رو میخونه تاسف میخوره

مهربان
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۷:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

آقایان باید ببینند چکار کردن که خانم ها مجبور شدن به اشتغال روی بیاورند… کمی واقع بین باشید. ببینید اکثر خانم هایی که به کار روی آورده اند از چه قشری هستند.

دکترا قبول شده ام
فروردین ۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

من یک خانمم شاغلم حقوقم را کامل برای خانه خرج میکنم بچه ها وهمسرم را بیمه کرد ه ام

باهاتون قهرم
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

خدایی من عیبی تو خودم نمیبینم ولی مصاحبه قبلی اساتید همش زبان پرسیدن
الان این کامنت خوندم یاد کارشناسی افتادم یه کارشناس آزمایشگاه داشتیم خانم بود اصلا منو تحویل نمیگرفت با اینکه درسم خوب بود ولی پسرا تحویل میگرفت
یه استاد کامیپوتر هم داشتیم آقا بود هر وقت میخواست سوالی بپرسه میگفت خانم فلانی خخخخ من یه بار با صدا ببند گفتم مثلا بقیه چو باقلان که فقط ایشون میپرسی یاد گرفت یا نه

باهاتون قهرم
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۷ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

حس میکنم دلیل تحویل نگرفتنم هم خشک بودنمه همیشه ادم جدی هستم
نمی دونم چکار کنم اینطور به نظر نرسم خیلی نچسبم خخخخحح

راضیه
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  مهرداد

واقعا خجالت اوره همچین طرز فکری بین اقایون مثلا دکتر بنظرم قبول کنید سطح سواد و توان علمی دختران ایران از وضعیت سواد پسرای ایرانی پیشی گرفته کنکور سراسری که دیگه مصاحبه نداره اونجا هم پذیرش دخترا و امار قبولی دخترا بیشتره

زهرا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

به عنوان یک خانم نظر شما رو می پدیرم گرچه استادان مردی رو هم دیدم که کلا از خانمها خوششون نمیومده ولی عکسش بیشتر بوده

مهربان
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۷:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهرداد

واقعا روی چه حسابی این حرف رو میزنید. دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران الان سال هاست فقط دانشجوی پسر می گیرن و دانشکده علوم اجتماعی و علوم سیاسی دانشگاه تهران هم بیشتر از بین پسرها پذیرش دارن. واقعا این استدلال و یک طرفه به قاضی رفتن از شما بعید است.شما اول یک سر به دانشگاه ها بزنید و بعد نظر بدهید.

>>>>>><<<<<<<>>>>>>>>>>Alirali
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۵:۵۱ ب٫ظ

آقا ما که سال پارسال رشته مورد علاقه خودمونو قبول شدیم اصن مهمم نیست میخوان چیکار کنن از این به بعد ولی بشینیدو نگاه کنید از این به بعد بالغ بر ٨٠ قبولیا جنس مؤنث میشن آآآ

مخالف حذف کنکور دکتری
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۴:۲۰ ب٫ظ

خب به زبان ساده یعنی انتخاب برادرزاده‌ها، خواهرزاده‌ها، استادزاده‌ها و فامیل‌های دور و نزدیک در مقطع دکتری و نابود کردن مردم عادی. به عکس بایستی نمره سنجش به بیش‌از هفتادوپنج درصد افزایش پیدا کرده و سوالات کنکور منطقی و مفهومی‌تر شوند.

خبرمهم(خودخودمم)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۵:۱۷ ب٫ظ

درحدحرف هست امکان نداره یه حرفیه میگه دیگه

مجید
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۵:۲۱ ب٫ظ

احسنت دقیقا… عزیزان تحصیلکرده و فاقد بند پ لطفا همیت و اراده ای نشان دهیم تا سهم سنجش در دکترا از بین نرود که اگر چنین شود انتخاب ژن برترها به سهولت انجام خواهد شد.

زهرا
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۳:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  مجید

بله ولی حمیت درست هست. سپاس

We demand justice
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۶:۴۷ ق٫ظ

کاملا درسته. باید اختیار اساتید محدود تر بشه.

عمران
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱:۵۹ ب٫ظ

بچه ها یعنی همین کنکور بعدی اینجوری میشه؟

خبرمهم(خودخودمم)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  عمران

اینایه حرفیه میزنن چندساله میخوان کنکورو حذف کنن امکان نداره اینم آخردولت کلیدوامیدشونه میخوادخودی نشون بده ازعمرشون چندصباحی مونده درضمن کلادرکشورماپارتی بازی ازشرایط پذیرش هستش اگه پارتی بازی نباشه بایدشک کرد

فرهود
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱:۵۸ ب٫ظ

عادلانه ترین راه برگزاری آزمون مگر اینک با این نظریات بخوایین طبقات و درجاتی از آشناها رو وارد مقطع دکتری کنید متاسفانه خیلی بد دارید مدیریت میکنید

کاظم
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱:۳۵ ب٫ظ

من سال ۹۹ دکتری ازاد مدیریت صنعتی علوم تحقیقات قبول شدم از ثبت نام امتناع کردم چون ارزشی برام نداره از یک دانشگاه بی اعتبار ۵ سال پول و وقت را هدر بدم اخرشم هیچ به هیچ . دکتری ۱۴۰۰ هم ان قدر سخت بود که هیچ جا قبول نمیشم ولی پشیمون نیستم

سارا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  کاظم

شما که فکر میکنی دانشگاه آزاد بی اعتبار چرا ثبت نام کردی؟
بعد قبولی فهمیدی بی اعتباره
چرندا

امیر
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۴:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

ثبت نام نکرده که دقت کن

حسین
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۵:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

ثبت نام کرده
مصاحبه م رفته
قبولم شده
بعد یادش افتاده نه خوب نیست
برا ثبت نام تو واحد نرفته

الی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۸:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

این مدل ادمها مشکل دارن اگه نمیری ازاد چرا جای یه نفر میگیری میخوای چی ثابت کنی بخودت حتما پولش نداشتی والا میرفتی

دکترین
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

بی ارزشی مدرک دانشگاه آزاد از لحاظ ارزش علمی همینقدر بس که پایان نامه های ارشد در بسیاری ازمواقع توسط دانشجو انجام نمیشود بلکه توسط موسسات آزاد با اخذ مبالغ میلیونی…

خبرمهم(خودخودمم)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  دکترین

احسنتتتتتتتتت

دکترا قبول شدم
فروردین ۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  دکترین

نه سراسری اینجوری نیست?

مسعود
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۵:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  کاظم

بعد سلام دوست عزیز اعتبار را با تلاش های خودمان به مدرک اخذ شده می دهیم. کاربرد آموخته های تان مهم است تا نام دانشگاه.ایکاش تحصیل را رها نمی کردید

مینا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۷:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  کاظم

دقیقا همینه دانشگاه آزاد واقعا افتضاح شده چون پول و وقت را هدر میدهد خودت باید چند برابر اون انرژی بزاری تا با سواد فارغ التحصیل بشی دانشگاه چیزی نمیده بلکه وقت و پول رو میگیره در دانشگاه های دیگه کمتر انرژی و سرمایه صرف میشه

خبرمهم(خودخودمم)
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  مینا

کلااساتیددرمصاحبه تادانشگاه آزادمیبینن ردمیکنن

لیلا
اسفند ۲۶, ۱۳۹۹ ۳:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  کاظم

من ارشد آزاد بودم اما الان دکتری سراسری میخونم..دانشگاه علوم و تحقیقات از بهترین دانشگاههای ایرانه و این صحبتهای با غرض چیزی از ارزش اساتیدش کم نمیکنه.. شک نکنید این دوستمون ریجکت شده الن داره اینجور میگه تا کسی نره مصاحبه

داوطلب شاکی ازسنجش
فروردین ۳, ۱۴۰۰ ۷:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  لیلا

حتماشبانه میخونی

امین
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱:۳۳ ب٫ظ

رتبه ۱۲و ۱۵ ؟ایران؟ چقدر راحت دروغ میگن

دوست
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  امین

دروغ نیستش. کافیه به سایت های اعتبارسنجی جهانی سر بزنی. کافیه بجای اتهام کمی تحقیق کرد!

دکتر سبحان
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۴:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  امین

حالا رتبه ۱۲ و۱۵ هم بشیم چه سودی واسه کشور داره ؟،نون واب داره ؟؟رتبه ۱۲ مقاله باعث ارزون شدن اجناس میشه؟؟،گوشت ومرغ میاد پایین ؟؟؟؟

مسعود
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۵:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  دکتر سبحان

بافت آسمون و ریسمون. چه ربطی بین رتبه کشور در مقاله و وضعیت ناراحت کننده اقتصادی که دلیلش دست پخت خودمونه؟

سحر
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۴:۲۶ ب٫ظ
پاسخ به  امین

دروغ نیست رتبه ۱۰ نتونست تهران قبول بشه چون ادم هایی که اونجا سفارش شده بودن زیاده و بدون پارتی سختا قبول شدن

مجید
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۵:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

من خودم رتبه ۶ شدم و ردم کردن

ناشناس
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۶:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  مجید

درسته..من با رتبه ۹رد شدم…نمی‌فهمم چرا ردم کردن..بعد با رتبه ۶۳دانشجو پذیرفتن

مجتبی
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۵:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  سحر

کاملا موافقم . فقط سفارش شده ها یا دانشجویانی که اساتید بشناسن رو قبول میکنن

We demand justice
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۶:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  مجتبی

کاملا درسته. من خودم شخصا تجربه کردم. اشنایی و سفارش در اولویت, بعدش با فاصله معیارهای دیگه

مخالف مصاحبه دکتری
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  امین

دوست من را با رتبه یک قبول نکردند، ولی پسر برادر استاد را با رتبه‌ی ۹۰ پذیرش کردند. مدارک و تمامی شواهد هم موجود هست.

هاله
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۶ ب٫ظ

الان نیاز رو چه کسی تعیین و تعریف میکنه؟
اگر به نظر بعضی فارغ التحصیلان و دانشجویان و شاغلین باشه، که کلاً باید پذیرش بشه صفر. چون خودشون دکترا گرفتند و دوست ندارند بقیه درس بخونند.

محمد جواد
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

دوست عزیز ربطی به دختر یا پسر بودن نداره ، اساتید سلیقه و ملاک های متفاوتی دارن ( معدل ، رتبه ، دانشگاه قبلی ، توانایی کار و …) من دوست خودم با معدل ۱۴ ،و رتبه ۷، خیلی جاها ردش کردن ولی بازهم یه جای خوب قبول شد

ناشناس
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۷:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  محمد جواد

دوست عزیز من دخترم دوساله ردم میکنن چون پا نمی‌دم بهشون

محسن
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۹:۵۴ ق٫ظ

از طلا گشتن پشیمان گشته ایم ، مرحمت فرموده ما را مس کنید

ویکتاریون
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱:۲۲ ق٫ظ

دعوای اصلی که طبق معمول دعوای پوله. می خوان منبع مالی خارج از دولت برای دانشگاه ها جور کنن. و سهم دولت و وظیفه ش برای گسترش آموزش رایگان کمتر و کمتر بشه. منتها یه پیامد خیلی بد این تصمیم مصادره ی ایدئولوژیک رشته های علوم انسانی و هنره. چه نهادهایی پول دارن که خرج دانشجوی این رشته ها رو بدن؟ برای تحقیقاتی با کدوم سوگیری ها هزینه میدن؟ مثل روز روشنه.

danial
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۸:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

وووووووووووووووووووووووششششششششش
ایشالا درست میشه عزیز

Graphic
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۹:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  danial

واقعا که! چه گیری افتادیم دست اینا..

داوطلب دکتری
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱:۰۳ ق٫ظ

واقعا به چه مصیبت غیر‌عادی‌ای دچار شدیم. ازین ضد نقیض‌هایی که هیچکس پاسخگوی عواقبش نبوده و نیست و فقط عمر ما به پایشان حرام شده‌.

همین اساتید همایش برگزار میکنند، مقاله میدیم و داوری میکنند و ثبت می‌کنند و در مصاحبه ارایه میدیم و میگن نه کیفیت نداره !!!!

همین بزرگواران به ناجوانمردی در مصاحبه امتیاز کسر می‌کنند و به ناجوانمردی امتیاز به دیگری اضافه می‌کنند.

همسن بزرگواران بابت مسایل کار و سیاست و غیره در مورد افزایش بی حد اندازه‌ی دانشگاههای پولی لیسانس و ارشد سکوت میکنند، و فقط در دکترا یادشان می‌افتد که ظرفیت اهمیت دارد! چرا؟
چون در لیسانس و ارشد دستشان کوتاهتر است به گزینش شخصی. ولی در دکترا چرا!

در چه بد برهه‌ای گیر افتادیم.
اینجا بهشت عده‌ای ویژه شده.

هاله
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۷ ب٫ظ

بله خودشون مقاله همایش خودشون رو معتبر نمی دونند

Graphic
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۰:۲۱ ق٫ظ

خب یعنی چی؟ من نفهمیدم الان چی میشه

علیرضا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۰:۰۰ ق٫ظ

اگر قطعی بشه از این به بعد باید منتظر ورود دانشحویان دکتری زیبا و جذاب و مورد پسند اساتید محترم به دانشگاه‌ها باشیم !!!

احمد
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۰:۳۵ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

از این پس دانشجوی دکتری فقط دختر خانم هستند دیگر اقایون دکتر نمیشن

داوطلب دکتری1400
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

والله پارسال هم همه خانوم ها انتخاب شدن. بیچاره آقایان. خودم رتبه ۲۸ و یکی از بچه های رشته خودم که اطلاع دارم با رتبه ۱۸ قبول نشدیم. همچین دانشگاه تاپی هم انتخاب نکرده بودیم.
طرف با رتبه خارج از نوبت روزانه قبول شد.

ریحانه
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۶:۴۳ ب٫ظ

آقا این چه حرفیه من الان ترم دو دکترا هستم وورودی ما از ده نفری که پذیرفتن دونفر فقط خانم هستند بقیه آقا هستند خواهشا نسنجیده پیامی ننویسید

صاحب نظر
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  ریحانه

لایککککک عزیزم

نسیم
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

متاسفم برای این نگاه و دیدگاه بیمارگونه نسبت به جنس زن

داوطلب دکتری1400
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  نسیم

خانوم واقعیته.بپذیر

نسیم بهشت
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۵:۳۸ ب٫ظ

حتما شما خودت از ذات ….(نگاه بد) آقایون خبر داری؛ تو خودت رو اصلاح کن که در آینده یه همچین استادی نشی آقای واقع بین، زن کالا نیست، حسد هم خصلت بدی هست…

صاحب نظر
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  نسیم بهشت

لایکککککک عزیزم

کاوه
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۳:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

متاسف نباش . من با رتبه تک رقمی و مقاله پژوهشی قبول نشدم . خانمی که مقاله نداشت و رتبه ۳ رقمی داشت داره میخونه.

آرزو
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۶:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  کاوه

پس چرا من با رتبه خوب نشدم اما یه آقای محترم ۵۶ ساله با رتبه سه رقمی قبول شد!؟؟؟ مقاله و … هم نداشت

رها
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۷:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  آرزو

سفارشی بودن

We demand justice
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۷:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  رها

شک نکنید. من یک شاهد زنده ام. فقط سفارش. اگه روزی به طلوع افتاب از مشرق وغروب به مغرب شک کردید. به اولویت بودن سفارش شک نکنید!!!

رها
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۷:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  کاوه

من با رتبه ۱۱ پذیرش نشدم دانشگاه تهران، ۲دانشجوی روزانه میخواستن هر دو پسر گرفتن

صاحب نظر
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  کاوه

ضعف درموارد دیگتون ببینین مکه فقط مقاله ورتبست،فن بیان وهوش اجتماعیییییی و…بالاببرررر برادر

امینه
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۴:۴۵ ب٫ظ
پاسخ به  نسیم

من که دخترم این موضوع واقعیت داره.

صاحب نظر
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  نسیم

موافقم،مردهایی که اینجوری نظر میدن دنبال تبعیض جنسیت و پسرفت خانمهای قدرترازخودشونن و فقط میخوان کمبودهایی که نسبت به خانمهای موفق دارن گردن جنسیت اونها بندازن،البته که در ضعف جنسیتی اکثریت هم جنسهاتون شکی نیست ولی بهتره به جای حرفهای خاله زنکی و توهم اگر فکر میکنین ملاک همه اساتید علی الخصوص اساتیدی که اون هم به پست شمای قدرباهوش وبارزومه عالی افتادن جنسیت خانمهاست ،تغییرجنسیت که نمیشه ولی سیاه نمایی وتعمیم ندین به خانمهای باعرضه تر که بدون درنظر گرفتن جنسیت وارد شدند وحتی تحربه رتبه برتری لیسانس وارشدشونم که مصاحبه نداشت اینو ثابت کرده،بهتره روی تواناییهای نداشتتون بیشترکارکنین که قدرت نمایی مثلا مردونتون رو جنس مقابل پیاده نکنین اساتید مرررررررددددددد

محمد
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

دوست عزیز خیلی وقته خانم ها جای آقایان را گرفتند.
فقط کافیه یه سری به ادارات و شرکت های دولتی و خصوصی بندازید می‌بینید که اکثر کارکنان خانم هستند. با این وضع افتضاح اشتغال برای آقایان باید به فکر خانه داری و آشپزی باشیم نه خانم ها.
علتش هم مشخصه چون خانم ها خرج خانواده نمیدن. حقوقی که میگیرن نسبت به آقایون کمتره و دفترچه بیمه فقط به خودشون میدن و حقوقشون هم تا زمان زنده بودنشون برقراره. اونوقت مرد که باید در جامعه سنتی ایران تشکیل خانواده بده کار براش نیست. خانم ها هم که خرج خودشون میکنن و خرج خانواده نمیدن در حالی که در آمریکا و اروپا مرد و زن با هم کار میکنن و هر دو حقوقشون را صرف زندگی‌شان می‌کنند اونوقت میگن چرا پسرها ازدواج نمیکنن.

صاحب نظر
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد

هروقت اینجا همه شرایط انتخاب به حقوق خانمها دادند ودرهمه موارد حقوق خوب یک اقای ماهردرشغل و سایر حقوق لحاظ شدوگرونی وتورم اروپا داشت حاصل دسترنجشون بگیرین و به پای کمبود درامد که ناشی از ضعف های انتخابی مدرکی وکوتاهیاتونه بگذارین،اونجا تمام دارایی های زن ومرد یکیه وموقع طلاق حوقو مساوی باخانمها وبعضا حق طلاق وحضانت و..محفوظ تره ،اینجا باید دخترزرنگ ودارای شرایط باشه که بتونه به این حقوقش درزندگی برسه ومرد اون حقوق زحمت کشیده که با تواناییهاش بدست اورده پای چک وبدهیاش نگذاره که مثلا بگه مدال افتخار شریک زندگیم شدن وباهم ساختن زندگیمون گردنت باشه عزیزم

محسن
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۹:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  علیرضا

الانشم همینه دوست عزیز .. پارتی بازی الانم زیاده اون موقع زیادتر میشه

Graphic
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

چه ربطی به دختر و پسر داره شمام چه حرفایی میزنیدا استاد که عاشق چشم و ابرو دخترا نمیشه بیخود به این چیزا ربطش ندید!!

مواد
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

ربطی به جنسیت نداره. من ی پسرم و در گروه فنی مهندسی، بیش از ۶۰ درصد در دوره کارشناسی پسر هستن و در دوره دکتری بیش از هشتاد درصد اقایون هستن. این طرز بیان توهین به خانم هاست. خانم هایی که میتونن خواهران خودمون باشن. سعی کنیم بجای تکیه بر ی رتبه بی ارزش ازمون حتی رتبه یک، ب قدرت علمی و پژوهشی، روابط اجتماعی و روحیه انعطاف پذیری خودمون اضافه کنیم تا بتونیم نظر اساتید رو جلب کنیم.
موفق باشین

داوطلب۱۴۰۰
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۳:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  مواد

سلام و وقت بخیر میانگین قبولی برا دولتی چنده تقریبا؟؟

کاوه
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۳:۳۴ ب٫ظ
پاسخ به  داوطلب۱۴۰۰

رتبه های تک رقمی با مقاله قوی

We demand justice
اسفند ۲۶, ۱۳۹۹ ۶:۳۳ ق٫ظ
پاسخ به  کاوه

من رتبه ۸, با هشت مقاله, ۲ isi قوی که هیچ شرکت کننده ای توی مصاحبه نداشت رو توی دانشگاه های تهران (تهران, مدرس, بهشتی)رو قبول نکردن!!!! بعد فهمیدم که دانشجویان ارشد خودشون و چند تا سفارشی رو گرفتن!! من نقطه ضعفم این بود که کسی من رو سفارش نکرده بود!!

داوطلب دکتری1400
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۵:۴۳ ب٫ظ
پاسخ به  مواد

روحیه ما انعطاف پذیره حاج ج ج آقا مواد!

اسد
اسفند ۲۴, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۹ ب٫ظ
پاسخ به  مواد

شما هم چون قبول شدین میخوایین دخترا زیاد قبول بشن بیان که این حقیقت و نمیخوای باور کنی

صاحب نظر
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۱:۳۲ ق٫ظ
پاسخ به  مواد

بزرگوارین اقای دکتر

فارغ التحصیل دکتری کشاورزی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  علیرضا

با سلام
من زن هستم و سال ۹۴ روزانه قبول و شهریور ۹۹ به لطف الهی فارغ التحصیل شدم.سال۹۴ فقط یک نفر را می خواستن و البته خانم های انچنانی و به قول دوستان خوش استایل هم زیاد امده بودند. من هم با یک قیافه ساده و حجاب چادر رفته بودم. استادی هم که مرا انتخاب کرد جوان بودند و زیاد هم حزب اللهی نبودن اما فقط به رتبه و رزومه من توجه داشتند و در طول تحصیل هم از ایشان بی احترامی ندیدم. راستش این حرف شما رو رد نمی کنم اما این مورد فقط در مورد خانمهایی صدق می کنه که با ارایش های انچنانی و ادا اطوار سر جلسه مصاحبه حاضر می شن نه یک تیپ ساده دانشجویی و از طرفی تاثیرگذاری این قبیل خانمها بر ذهن اقایون را هم رد نمی کنم اما در مورد همه قطعا صدق نمی کنه