پارسه
وکیلی
نوگام
کیهان روان
مدرسان شریف
موسسه آموزشی نگاره
عالم زاده
وکیلی
نوگام
دوره نگاره
عالم زاده

پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجویان دکتری در سال ۱۴۰۰

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به اینکه هنوز شرایط پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجویان نهایی نشده است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود به طور متوسط رقمی بالغ بر ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان در سال توسط دانشگاه‌ها به دانشجویان دکتری پرداخت شود.

رضا نقی زاده در گفتگو با خبرگزاری مهر از پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجویان دکتری در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: بعد از سال‌ها در بودجه ۱۴۰۰ مجلس، بودجه ۵۰ میلیارد تومانی برای دانشجویان دکتری در نظر گرفته شده و قرار است به دانشجویان پژوهشگر دکتری (روزانه) که به صورت تمام وقت در دانشگاه حضور پیدا می‌کنند، حقوق ماهیانه پرداخت شود.

پرداخت حقوق ماهیانه به پژوهشگران دکتری / پرداخت پژوهانه کارآمد نبود

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به اینکه هنوز شرایط پرداخت حقوق ماهیانه به دانشجویان نهایی نشده است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود به طور متوسط رقمی بالغ بر ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان در سال توسط دانشگاه‌ها به دانشجویان دکتری پرداخت شود.

نقی زاده ادامه داد: پیش از این در قالب پژوهانه حدود ۳ میلیون تومان به دانشجویان پرداخت می‌شد اما رقم کمی بود و کارآمدی لازم را نداشت.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویان پژوهشگر بیمه خواهند شد، گفت: در این خصوص با مجلس و کمیسیون آموزش در حال رایزنی هستیم؛ طرحی در دست تهیه است که بر اساس آن پژوهشگران دکتری با همکاری تأمین اجتماعی و بدون تعهد استخدامی بیمه شوند.

راه اندازی دوره‌های پسادکتری در دستور کار وزارت علوم

مشاور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در سال ۱۴۰۰ در دستور کار معاونت پژوهشی قرار دارد، بحث راه اندازی دوره‌های پسادکتری و پیش بینی منابع مالی برای پژوهش‌های مأموریت گرا است.

نقی زاده با اشاره به جذب پژوهشگران پسادکتری در دانشگاه گفت: شرط جذب این افراد گرنت اساتید است که این گرنت یا طرح ارتباط با صنعت بوده و یا شامل منابع حمایتی سازمان‌های مختلف برای انجام پروژه‌های پژوهشی است.

وی ادامه داد: برای جذب این افراد دانشگاه فراخوان می‌دهد و عضو هیأت علمی فرد را برای یک یا دو سال فعالیت پژوهشی جذب می‌کند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

124 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرید
آبان ۲۴, ۱۴۰۱ ۳:۲۴ ب٫ظ

سلام دوستان
من خودم دانشجوی دکترا دانشگاه تهران هستم و بسیار ناامید و سرشکسته از اینده شغلی و حقوق و … که می خواهم انصراف بدم
چرا اینقدر حرف های بیهوده می زنید دانشجوی دکترا دولتی ، آزاد ، شبانه همه مشکل استخدامی و حقوق مکفی داریم وقتی به من ساعتی چندرغاز بایت حق تدریسی میدن و حتی پول کرایه م از خونه تا دانشگاه نمیشه دیگه روا نیست ادامه داد چون سیستم کشورداری مشکل داری و طیف دانشجویان ارزشی قائل نیست

ک
شهریور ۲۲, ۱۴۰۱ ۳:۳۵ ب٫ظ

سلام
آیا به دانشجویان دکتری شهریه پرداز وزارت بهداشت حقوق تعلق می‌گیرد؟

محمد
شهریور ۴, ۱۴۰۱ ۳:۴۴ ب٫ظ

پی اچ دی تست.. لطفا این مساله رو الان که داره اول مهر میاد پیگیری می کنید؟

کیان
مرداد ۷, ۱۴۰۱ ۳:۱۳ ب٫ظ

بنده در دو رشته ی شیمی و تاریخ ارشد دارم و الان دانشجوی دکترای تاریخ هستم اما منبع درامدم تعمیرات لباسشویی و آموزش موسیقی و زبانه…متاسفانه اشخاصِ سطحی همیشه بهم میگن رفتی درس خوندی چندتا مدرک تلنبار کردی روی هم اما الان میری خونه مردم لباسشویی تعمیر میکنی. بنده هم سال اول بسیار به خودم زحمت میدادم که توضیحات ساده ای که قابل فهم باشه برای این عزیزان سرهم کنم اما الان دیگه فقط با یک لبخند از ایجادِ سردرد جلوگیری میکنم. من به خوندن و پژوهش علاقه داشتم که اینکارو کردم و هدفم پول دراوردن نبود. الان هم سه روز در هفته صبح تا عصر کار میکنم تا شبها و سه روز دیگر هفته به علایقم برسم که خوندن تاریخ و پژوهش و ترجمه و تالیفه. هیچ مشکل و قباحتی هم در نحوه ی زندگیم نمیبینم. انتخاب این قضیه بر عهده ی خودِ ماست. یکی سعادتش رو در ۱۰۰میلیارد تومن میبینه و دیگری در ۱۰۰میلیون.

Sara
دی ۱۵, ۱۴۰۱ ۱۲:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  کیان

اولین نفری که حرف دل منو زده

کیان
فروردین ۲۶, ۱۴۰۲ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  Sara

درود بر شما

آیلار
بهمن ۲۸, ۱۴۰۱ ۱۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  کیان

آفرین به این سطح درکت شما از زندگی

کیان
فروردین ۲۶, ۱۴۰۲ ۹:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  آیلار

نظر لطف شماست

ر ک ، رشته بیولوژی
خرداد ۲۳, ۱۴۰۱ ۳:۳۹ ق٫ظ

کنکور باید حذف بشه و مثل کشورهای خارجی تراز اول در مرحله اول باید یک تحقیق درست حسابی در مقطع ارشد انجام بشه و نظر اساتید مرتبط با پژوهش جلب بشه به نوعی که کل کار را دانشجو انجام بده و استاد فقط راهنمایی کنه اگر احیانا دانشجو بلد نبود اخراجش کنن و در پایان هم یک آزمون جامع خیلی سخت سراسری برگزار بشه و در آخر هم تمام کارهای تحقیقاتی دکتری به عنوان طرح وزارت بهداشت و علوم از دانشجو خریداری بشه و سپس بنا بر مقالات استخراجی و لول مقاله ها و کاربرد تز دکتری امتیاز جذب هیئت علمی برای دانشجو در نظر گرفته بشه نه اینکه بگن چند سالته یا کجا درس خوندی یا هدفت از زندگی چیه ، من که درس و دانشگاه اینجوری دوست دارم نه آزمون و تفرقه بین دانشگاه های دولتیو آزاد و پیام نور

مریم
خرداد ۲۵, ۱۴۰۱ ۶:۰۶ ب٫ظ

عالی

دانشجوی دکتری
خرداد ۹, ۱۴۰۱ ۳:۴۸ ب٫ظ

کارزار پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری علوم

https://www.karzar.net/24152

علی
فروردین ۳۰, ۱۴۰۱ ۱۲:۱۹ ب٫ظ

بدبخت ترین قشر کشور دانشجوها هستن . اونم دکتری

..
فروردین ۲۱, ۱۴۰۱ ۸:۴۶ ق٫ظ

الان کی میخوان حقوق ماهیانه بدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آرش
دی ۲۹, ۱۴۰۰ ۲:۰۰ ب٫ظ

یعنی در بهترین حالت ماهانه ۵ میلیون حقوق! به دانشجوی دکتری!!! یعنی کسی که زندگیش رو گذاشته تا به این مرحله رسیده! بعد میگن چرا همه پذیرش میگیرن میرن خارج از کشور برای تحصیل.

حمید
دی ۲۴, ۱۴۰۰ ۱:۵۶ ب٫ظ

متاسفم برای اونهایی که به دانشجویان شهریه پرداز به عناوین مختلف توهین می کنند ،من هم دانشگاه دولتی قبول شدم و هم دانشگاه آزاد اما بر حسب علاقه ام به داشگاه آزاد رفتم ، وقتی ظرفیت جذب دانشجو در هر سال محدود هست یعنی مانند گنجایش یک سطل هست واز طرفی افراد مستعد زیاد هست، توی مملکت ما روش جذب دانشجو مانند این هست که بخواهیم یک چاه آب را به یکباره داخل یک سطل جا بدهیم، مسلماً غیر ممکن است و فقط با یک بار به اندازه یک سطل آب داخلش جا می شود پس دانشجویان دولتی به دانشجویان آزاد و شهریه پرداز توهین نکنید.من مخالف با اونهایی هستم که میگن من زحمت بیشتری کشیدم و دولتی قبول شدم !!! نخیر: شما امکانات بیشتری داشتی که دولتی قبول شدی ، شما کمی هم شانس بیشتری داشتی که از چیزایی که خوانده بودی سوال مطرح شد.این به معنای کم استعداد بودن افرادی نیست که دانشگاه آزاد قبول شدن یا بی ارزش بودن مدرک شان نیست . من بسیار موافق با نظر اقای دکتر رحمتی هستم که یک هزارم درصد از مبالغ اختلاسی مخارج تمام دانشجویان دکترا رو تامین می کند .

مسعود
آذر ۵, ۱۴۰۱ ۱۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  حمید

با سلام
بنده تو دانشگاههای آزاد و پیام نور درس دادم و میدونم سطح علمیشون چیه، بنده دوتا ارشد خوندم هوا فضا و هسته ای توی علم و صنعت و شریف و دکترامم تو شهید بهشتی خوندم. برادرم شانس چیه؟ جون کندم، ۶ صبح زدم بیرون تا ۱۱ ۱۲ شب کار و درس خوندم.. اصلا باید اتفاقا ظرفیت دکتری رو از دانشگاههای آزاد و پیام نور و پردیس و اینا بردارن تعداد کمتر ولی باسوادتر بهتر از اینه که طرف دکتری تاریخ داره و ماشین لباسشویی تعمیر میکنه خودشم راضیه تازه از اشتباهش دفاع هم میکنه؟! شما اگه عاشق تحصیل و تحقیق باشی دکتری تاریخ برات پول ساز میشه نه سربار و ریشخند شدن برا بقیه.. دانشگاه علوم تحقیقات تهران آزمون انتقال حرارت گرفتم جزوه باز سوال آزمون با تمرینه داخل جزوه فقط یک تغییر جزئی داشت از ۲۰ نفر ۲ ۳ نفر بیشتر قبول نشدن. بس کنین تورو خدا آبروی هرچی درس و دانشگاه رو بردن این دانشجوها و دانشگاههای پولی، پول میگیرن مدرک میدن آخرشم طرف نه تو صنعت بدرد میخوره نه تو دانشگاه..

arvin
اسفند ۲۷, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

دکتری تو گرفتی اونم با اون همه مخلفات. الان اینجا چیکار می کنی.مهندس. هوافضا .خفن. یاد بگیر کسی رو مسخره نکن.کار نیست عمو جون ک اون بنده خدا داره لباسشویی تعمیر می کنه. ن عزیز دلل وضع دوستان روزانه رو هم دیدیم زیاد تعریفی نداره. فک کنم طرفا امریکا فضانوردی می کنی. عزیز ی چن بارم بیا اسمون ایران دور دور حساب کار دستت میاد ..ارسال به فضانورد. نمی دونم چن سال نوری دوری خخ ولی ایشالا ب دستت میرسه پیامم

کیان
فروردین ۲۶, ۱۴۰۲ ۹:۴۰ ب٫ظ
پاسخ به  مسعود

بنده لباسشویی تعمیر می‌کنم و تدریس خصوصی می‌کنم چون مجبورم. در سیستم آکادمیک این کشور جایی برای امثال من که همسو با سیاست‌های رانتی و حکومتی نیستند، وجود نداره. اینکه بیشتر اساتید ما سطح سوادشون از دانشجوی ارشد و دکترای ما کمتره، تقصیر من نیست. دوره‌ی ارشد وقتی سر کلاس حاضر میشدم، فقط در عجب بودم که این اساتید نخبه از کجا و از کدام فیلتر گذر کردن که حتا تاریخ عمومی کشور خودمون رو بلد نیستن. استاد دانشگاه که صفت دکتر رو یدک می‌کشه بلد نیست چند خط به زبان انگلیسی مطلب بنویسه چه برسه پنج دقیقه کنفرانس بده! وقتی کار به جایی کشیده شد که اشتباهات علمی این عزیزان رو تصحیح کردم، مورد غضب قرار گرفتم. از من می‌خواستن بر مطالب و دروس اشتباهی که به دانشجوهای دیگه عرضه می‌کردن صحه بگذارم و مثل بقیه صرفن مدرک رو بگیرم و برم و بنابر عقیده ی شما شروع به درآوردن پول از تاریخ کنم!
وقتی خانه از پای‌بست ویران باشه، عقیده‌ی قشر به اصطلاح تحصیلکرده‌ی ما هیچ توفیری با دلال دم نمایشگاه ماشین نخواهد داشت.

شادی
آذر ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۵ ق٫ظ

فقط دانشجویان وزارت علوم بدبختن. چرا به بچه های دکترای وزارت علوم پزشکی ماهانه حقوق پرداخت میکنن. ب علوم میرسه هنوز باید تصویب کنن؟!!!! ماهی ۳ و ۵۰۰ اونا دریافت میکنن. هر چی استخدام برایه علوم پزشکی. کلی مزایا دارن. ب ما میرسه بودجه نیس. مگه علوم پزشکی خونشون رنگی تره

Hasan
مهر ۵, ۱۴۰۰ ۵:۰۴ ب٫ظ

واقعا تاسف آوره دانشجوی دکتری باشی و هیچ حقوقی دریافت نکنی.

Amirali
آبان ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  Hasan

متاسفم که تو ایران بدنیا اومدم . میرم دانشگاه سیدنی دکترامو میگرم دیگه هم بر نمیگردم

حبیب
مهر ۴, ۱۴۰۰ ۷:۴۶ ب٫ظ

امسال دانشگاه آزاد دکترا قبول شدم.. بدون استرس وفشار… ساختمون سازی میکنم و هزینه ی هر ترمش فقط پول نیم متر از ساختمونهامه… مدرکش هم در واقعیت هیچ فرقی با روزانه نداره… شما حالا هی حرف بزنید و نمره ی عینکتونو بالا ببرید… سالی فقط یک متر از پول آپارتمانهایی که میسازم شهریه میدم… به قول فریدون مشیری… پسرم، مال بیاندوز… آن علم که پدر گفت میاموز…

مونا
مهر ۷, ۱۴۰۰ ۸:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  حبیب

متاسفم برای این افکار شما

عباس
مهر ۱۸, ۱۴۰۰ ۰:۵۷ ق٫ظ
پاسخ به  مونا

اتفاقا فکر ایشون کاملا درست هست درس و مدرک دکترا هیچ ارزشی نداره فقط وقت خودتون تلف میکنید طرف چند مقاله کنفرانس و پژوهش و ترویجی چاپ می کنه فکر میکن نابغه است و دیگران ابله هستند نبوغ ربطی به مقالات نداره . درضم چقدر افراد سراغ دارم دکترا دارند ولی بیکار هستند

راحله
مهر ۹, ۱۴۰۰ ۲:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  حبیب

با سلام ساخت و ساز پول کلان میخواد مسلمه کسی که پول داره دغدغه نداره ولی شاید یک درصد دانشجوهای دکتری عین شما باشن شما که اینهمه پولداری دست یه عده رو لطف کن بگیر آقا حبیب و اینهمه دل بقیه رو نسوزون خدا رو خوش نمیاد.

حمید
مهر ۲۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۸ ق٫ظ
پاسخ به  حبیب

اونی که داره درس میخونه که پول در بیاره واقعا راه اشتباهی داره میره… درس خوندن ربطی به پول در آوردن نداره تو کشور ما اینجوریه… تو کشورهای دیگه مردم میرن دنبال علاقشون… رشته مورد علاقشون رو میخونن… شاید با کارشم پول کمی در بیارن …ولی به رشته و کارشون علاقه دارن…به همین خاطر هم تو کشورهای دیگه سینما هنر ادبیات فلسفه هر علمی پیشرفت میکنه چون دنبال علاقشونن و با علاقه میرن دانشگاه نه برای پولدار شدن و پست و مقام گرفتن تو ادارات دولتی

فرید سامانی
آبان ۲۵, ۱۴۰۰ ۴:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  حبیب

دکتری از مقاطع تحصیلات تکمیلی هست و دکتری تخصصی راه رسیدن به تخصص در بخشی از علم هست نه ثروت. شما که به بساز بندازی مشغولی لازم‌ نیست ساحت درس و علم‌ رو هم‌ به فنا بدی. متاسفم برای شخصیت شما که با کلمه دکتر وجه و جایگاه اجتماعی درست میکنید. قطعا تو عمرت با کتاب بیگانه بودی و جایی هم که درس میخونی دارن سرکیست میکنن والا دانشجوی دکتری بقدری در حال مطالعه و کار و پژوهش هست که وقت سرخاروندن هم نداره

لاله
آذر ۲۳, ۱۴۰۰ ۵:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  حبیب

خب که چی؟به ما چه

نا شناس
دی ۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۰ ق٫ظ
پاسخ به  حبیب

دکتری شما به دردخودتون میخوره، خیلی هم مدرک آزاد با دولتی فرق داره، شما در واقع داری مدرک می خری و سپس هم برای همان خانه قاب میکنی، همین طرز نگاهه که این مملکت را بیچاره کرده!

A
دی ۹, ۱۴۰۰ ۹:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  حبیب

انسانی که هدفش فقط پول باشه بدبخته…

سحر
دی ۱۲, ۱۴۰۰ ۰:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  حبیب

شما با این طرز فکر چرا سمت علم آموزی اومدید؟ با یه لیسانس و یه سری دوره خارج از دانشگاه هم کارتون راه میفتاد با توجه به دغدغه فکریتون. اجاره بدین امثال من که علاقه و دغدغه این مسیر رو دارن به مسائل و مشکلاتش فکر کنن و شما مسیر خودتون رو در کنار افرادی مشابه خودتون طی کنید. کسی که به ادامه تحصیل رو میاره یه فکری تو سرش هست که با پول نیم متر ساختمون و امثال این مسائل قابل قیاس نیست. بحث برتری و بدتری نیست موضوع دغدغه و فکر افراد هست. امیدوارم هر کسی راه خودش رو پیدا کنه و در مسیری جز اون قدمی برنداره.

علیرضا
خرداد ۲, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  حبیب

دوست عزیز همین که به دکتری خوندن رو آوردی یعنی با شغل فعلی هرچند پولساز، وجهه اجتماعی بالایی نداشتی و در خودت خلأ حس کردی که خواستی با عنوان دکتر برا خودت منزلت اجتماعی بخری. اما بذار خیالتو راحت کنم. تا اسمت کنار دکتری بیاد میگن با پول مدرک خریده. مسلما شخصیت اجتماعی خریدنی نیست. موفق باشی.

پی اچ دی
مرداد ۱۱, ۱۴۰۰ ۵:۲۴ ب٫ظ

خیلی عجیبه، دانشجوی دکتری میگیرن بعد هیچ شرایطی برای پژوهش وجود نداره، دانشجوی دکتری که ذهنش درگیر پول باشهدعمرا بتونه کار کنه پژوهش کنه، عجیب انا واقعی، من بشخصه اصلا نمیتونم روی پژوهش تمرکز کنم.

Dr.Rahmati
تیر ۲۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۵ ق٫ظ

دوستان گرامی اصلا روا نیست دانشجوی دکترا که هدفش باید کار تحقیقاتی و ریسرچ باشه، در به در دنبال کار باشه که بتونه مخارجش رو تامین کنه. یک هزارم درصد از مبالغی که این مدیران نالایق کشوری اختلاس میکنند میتونه تمام مخارج و هزینه های ماهیانه دانشجویان دکترا را پرداخت کنه. اینا فقط شعار میدن لطفا و خواهشا تمام دانشجویای دکترا در هر دانشگاهی از طریق دانشگاه ، اساتید صاحب نفوذ و هر ارگان و روشی که میدانند متاثر خواهد بود نسبت به پیگیری این مطالبه به حق اقدام کنند. دانشجوی دکترایی که الان از حق خودش نتونه دفاع کنه در آینده بسیار نزدیک همان تحصیل کرده های بیکار در سطح جامعه خواهند بود که هر کس و ناکسی بهشون توهین خواهد کرد
از طریق سایت کارزار و تمام شبکه های اجتماعی لطفا هشتک های حمایت راه اندازی کنید

دانشجوی دکترا باید حقوق و مزایا داشته باشد
لطفا پیگیر باشید
اینجا با کامنت نوشتن چیزی حل نخواهد شد
برای این حق باید فراخوان داد باید پیگیری نمود
ما هم در کنار شما خواهیم بود و پیگیر خواهیم بود
موفق باشید

سمیه
شهریور ۱۷, ۱۴۰۰ ۵:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  Dr.Rahmati

کاملا موافقم

نوید
خرداد ۱۵, ۱۴۰۰ ۰:۴۲ ق٫ظ

سلام
منظورتون از رشته های دکتری همون پزشکی هست؟ یا کل دانشجویان، که دکتری (phd) رشته هایی مثل پزشکی، مهندسی و …. میخونن؟؟( یعنی کل دانشجویانی که در حال تحصیل برای Phd هستن)
البته برای روزانه!!!!

سب-کاظ
خرداد ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۱ ب٫ظ

واقعا عجیبه که دانشجوی دکترا روزانه حقوق نمی گیره!؟ دو سال از دوره دکترام می گذره، تا الان دو تا مقاله q1 و چندین سخنرانی بین الملی و … داشتم دریغ از هیچ حقوقی!

ساواش
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۰ ۱:۴۶ ق٫ظ

دوستان سلام و خدا قوت با رتبه ۹۷ میشه جایی قبول شد؟

مهندس
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۰ ۷:۲۸ ب٫ظ

خب پس چی شد؟؟؟؟ اینم که فقط حرف بود.

BN
فروردین ۱۶, ۱۴۰۰ ۰:۰۲ ق٫ظ

خوب برای کسانی که در این مدت زمان متوقف پژوهانه، نگرفتن پس چه نقشه ای دارن؟ آیا …. یا آیا….

سازه
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۰ ب٫ظ

سلام. اول بزارید به یک گروه از دانشجویان لاقل بدهند، بعد بقیه هم طلب کنن، بزارید اول یه جوی آبی توی این زمین خشک راه بیفته، بعد به فکر پهن و عریض کردنش باشید. اینجوری طبق معمول میگن بی خیال دردسرش، کلا کن لم یکن بشه.

امیر
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۸:۵۸ ب٫ظ

عزیزم بنده دانشجوی شبانه بودم .اما به دلیل مشکلات مالی مجبور به ترک تحصیل شدم اون وقت این انصافه

A.hosseinnezhad
اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۰ ۱:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  امیر

مجبورت که نکرده بودن بری شبانه

میثم
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۷:۴۸ ب٫ظ

باز دم انتخابات شد وعده های سر خرمن برا ملت همیشه فریب خورده، بعضیا هم حرفایی میزنن آدم شک می کنه خوابه یا بیدار استدلال دکتر مملکت در حد یه آدم کاملا بی سواده ، آخه برادر یا خواهر عزیز اگه قرا باشه به دانشجوی آزاد یا شبانه حقوق بدن خب به جاش ازتون شهریه نمی گیرن دیگه دانشگاه های آزاد و …. از دانشجو می خان پول دربیارن به جاش مدرک بدن حالا به نظر خودتون ازتون پول بگیرن بعد دوباره همون رو بهتون به عنوان حقوق برگردونن یا خدایااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

دانشجوی دکتری
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۹:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

واقعااااا گل گفتی. نمیدونم اینا خوابن یا خودشون رو زدن به خواب!!!! از دانشجوی شبانه یا ازاد پول بگیرن باز این پول رو به خودشون برگردونن
تازه این هم معلوم نیست چه شرط و شروطی میخوان بزارن که تصویبش کردن ولی نمیدونن به کیا میخوان بدن!!!! جالبه

رضا ف
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

آفرین
یه حساب دو دو تا چهار تا هم انجام بدی معلومه پول نمیدن. خنده دارتر از همه چی اینه که الان یه سری به جون بقیه افتادن چرا به ما پول نمیدن!!!!!!!!!، بابا هنوز هیچکی چیزی نگرفته، به خدا توقع از دانشجوی دکتری خیلی بیشتره حرفایی نزنید بقیه بهمون بخندن.

gene
فروردین ۱۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  میثم

عالی گفتی :)

A.hosseinnezhad
اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۰ ۱:۱۳ ب٫ظ
پاسخ به  میثم

عالی بود نظرت
نمیدونم بعضیا چه فکری با خودون میکنن
یکی نیست بهشون بگه م۹بورت که نکردن تو شبانه یا دانشگاه آزاد درس بخونی و اگه زحمت میکشیدی به وقتش روزانه سراسری قبول بودی

مریم
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۵:۵۹ ب٫ظ

ببخشید دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد چی؟؟؟؟ ما اینهمه شهریه میدیم اونوقت دانشجویان روزانه حقوق بگیرن؟؟؟

sasy
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۶:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

لایک داری عزیزم منم عشقم دانشگاه آزاده ۶ سال اونجا درس خوندم درود به شرفتون

ف
اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۰ ۳:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  sasy

اخە شما رتبەهای پایین و سواد اندک رو با دانشگاه ملی مقایسە میکنی؟؟؟؟؟؟ عجبا

وحید
مهر ۱۰, ۱۴۰۰ ۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  ف

ایولااا:))

مارکو
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۸:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

خوب دوست گرامی شما اگر روزانه قبول میشدین، بهتون تعلق می‌گرفت. خلاصه یه روزی، یه جایی باید یه فرقی بین اونهایی که رفتن پول دادن مدرک گرفتن و اونهایی که سختی بیشتری کشیده بزارن. شما هم اگر کمی منطقی بودین و واقعیت رو منکر نمیشدین هیچوقت چنین کامنتی رو درج نمی‌کردین.

علی
فروردین ۱۵, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  مارکو

متاسفانه واقعیت رو نمیبینن. به هر حال تفاوت بین این دو گروه بسیاره ولی در عمل هیچی نیست. حالا اینجا که گفتن یه چیزی قراره بدن اونم ناچیز اونم معلوم نیست اصلا به همه میدن یا نه عده ای معترض شدن.

مینا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۰ ۹:۱۵ ق٫ظ
پاسخ به  مارکو

احسنت به این پاسختون

.......
فروردین ۱۵, ۱۴۰۰ ۴:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

انتظار داری دولت بره کسی که توی شرایط سخت زحمت کشیده ودرس خونه و دولتی قبول شده رو ول کنه بیاد به شما که با پول پدرتون مدرک میگیرید بده منطقی باشین تورو خدا

gene
فروردین ۱۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۵ ق٫ظ
پاسخ به  .......

خدا امواتتو بیامرزه

.
فروردین ۱۶, ۱۴۰۰ ۲:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  .......

دوست عزیز لطفا ادب را رعایت کن.
شما از کجا میدونی ک دانشجوهای دانشگاه آزاد همه پدرهای پولداری دارن؟؟؟؟
اولا دولتی ها اکثرا با سهمیه قبول میشن و تعدادی دیگر بواسطه ی تلاش بسیار این کاملا واضح و مشهوده دوما منظور اینه ک دانشجویان دانشگاه آزاد هر ترم هزینه ی زیادی پرداخت میکنن…

سارا
فروردین ۱۹, ۱۴۰۰ ۲:۳۹ ب٫ظ
پاسخ به  .

خب دانشجوی دانشگاه آزاد که حداقل حداقل ۱۲ میلیون ترمی پرداخت میکنه ماهی ۵۰۰ تومن وزارت علوم به چه دردش میخوره

علی
فروردین ۱۹, ۱۴۰۰ ۴:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  .

نه دوست عزیز مصیبت کشیدیم بدون هیچ سهمیه ای قبول شدیم. البته نگران نباشید این حقوق فقط برای پژوهشی ها هست و به ما هم چیزی نمیدن

زهرا
فروردین ۲۱, ۱۴۰۰ ۳:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  .

خب بخونید دولتی قبول بشید. راست راست راه میرید انتظارات نابجا هم دارید.خودتونو با کسانی که زحمت می کشن درس می خونن یکی نکنید چون همه تفاوت سطح بچه های آزاد و روزانه رو می دونن. شماها پولدارید که ترمی خداتومن شهریه میدید روزانه برای ما بی پول هاست که باید درس بخونیم و سختی بکشیم. ماشاالله به روتون واقعا!

بهزاد
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۰ ۶:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

مطمن باشه بار علمی آزاد از دولتی بیشتره
من در هر دو بودم دولتی امکاناتش خیلی پایین تره فقط اسم مدرک روش مونده

Mehdi buali sina uni
خرداد ۲۴, ۱۴۰۰ ۲:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  بهزاد

شما لطف کن ی ایدی تلگرام بذار تا با مستند بهت ثابت کنم که دانشگاه ازاد واحد تهران مرکز حتی درحد دانشگاه سطح ۳/۴ دولتی هم نیست چه دانشجو چه استادش
شما در دانشگاه ۲ تا ملاک دارید واسه سنجش کار استاد و دانشجو و توانایی ها و امکانات که کارهارو میشه از روی معتبر ترین پایگاه ها مثل اسکاپوس ووو در اورد امکانات هم که کاملا مشخص که وقتی دانشگاهی هر دانشکده و استادش چندتا أز تحقیقاتی و اختصاصی داره

شما برو مقایسه کن ببین امثال مریم میرزا خانی ها / پرفسور لطفی زاده / و همین کرسی های استادی چند سال اخیر در بهترین دانشگاه های دنیا مطلق به بچه های کدوم دانشگا هاس
شما فقط یک دانشگاه دولتی رو در نظر بگیر مثل دانشکده مهندسی شیمی پلی تکنیک یا امیرکبیر تهران ببین چندتا از اساتید اون دانشکده جاهای بزرگی مثل امپریال کالج درس خوندن و اومدن بیرون
حالا کل دانشگاه آزاد روی هم که توی شهرهایی که بیشتر شبیه روستا هم هستن دانشجو جذب میکنه برای پول و از بین بردن ارزش علم و دانشجو بودن و استاد و نام دانشگاه تا خود تهران آیا این مقدار استاد دارد که در اون سطح تحصیل کرده باشد و از این جاهایی به این نام و اوازه در دنیا فارغ تحصیل شده باشد؟

اندکی تفکر

شما با دانشگاه ازاد رفتن حتی قانون اساسی رو هم نقض کردید
یکی از اصول قانون اساسی ایجاد تحصیل رایگان در تمام سطح

علی
اردیبهشت ۳۰, ۱۴۰۰ ۵:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  زهرا

بچه های دانشگاه آزاد که الان صداشون بخاطر چندرغاز حقوق دراومده مطمئن باشید از سر حسادت و مقایسه نیست. بخاطر اینه که اون ها هم خواستن و تلاش کردن ولی بخاطر یه عالمه سهمیه که دادن به یه سری و اومدن جاشون رو تو دانشگاه دولتی گرفتن ،مجبور شدن برن آزاد. همون دانشگاه دولتی هم ظرفیت نوبت دوم و پردیس داره که شهریه کلان میگیره در ضمن که الان نمیدونم شما هم شاید جز اونا باشید ولی اسم دانشگاه دولتی پشتتونه.
اون کسی که پدرش پولداره نمیاد بخاطر این مسائل خودش رو کوچیک کنه. عوضش یه سری آدم هست که پز دانشگاه دولتی میدن فکر میکنن ما نمیدونیم چه مسائلی تو مصاحبه وجود داره که به راحتی یه نفر ممکنه رد بشه ،یکی دیگه به راحتی و بدون مشکلی قبول کنن. آدم سطح پایین دانشگاه دولتی اگه حقوق هم بگیره چیزی به درک و شعورش اضافه نمیشه.

کیانوش
خرداد ۵, ۱۴۰۰ ۷:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  علی

این هایی که هی می گن اکثر سراسری ها سهمیه ای هستن یه بار برن دفترچه ها و دستورالعمل های سازمان سنجشو نگاه کنن ببینن چند درصد ظرفیت هر کد رشته محل با سهمیه ایثارگریه بعد تلاش دانشجوهای سراسری رو زیر سوال ببرن.

نازنین
فروردین ۱۶, ۱۴۰۰ ۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  .......

دکتر جان، با سواد دانشگاه دولتی!! لطفا درست حرف بزن

دکتری اقلیم
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  .......

دقیقا
من ۳ سال زحمت کشیدم رتبه م ۲۰ شد و ۶ دانشگاه سطح یک روزانه قبول شدم-واقعا باید حقوق بهمون بدن

مینا
فروردین ۳۱, ۱۴۰۰ ۹:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  .......

آفرین
بسیار عالی

DR
فروردین ۱۷, ۱۴۰۰ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  مریم

روزانه دولتی قبول میشدی تا الان بهت حقوق بدن

ف. س
آبان ۲۵, ۱۴۰۰ ۴:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

متاسفانه دانشگاه آزاد کیفیتش پایین نیست بلکه کلا بی کیفیته. وقتت رو تلف میکنی.

ناشناس
دی ۱۵, ۱۴۰۰ ۶:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

شما تحصیل نمیکنی،، شما داری پول میدی مدرک میخری…شما اگه خیلی ادعات میشه خوب درس میخوندی دانشگاه دولتی قبول میشدی،، نه اینکه پول بدی بری ثبت نام کنی بشینی سر کلاس… تازه ادعاتونم میشه که شهریه میدیم.. خوب میخواستی ندی،، مجبورت که نکردن
همین دانشگاه آزادیا که با پول مدرک گرفتن جای اونایی که زحمت کشیدن و درس خوندن اونم با رتبه های خوب رو اشغال کردن و حتی در کل ارزش مدرک دکترا و ارشد رو اوردن پایین

M
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۴:۳۸ ب٫ظ

دانشجوی دوره شبانه این همه شهریه پرداخت کنه، این همه زحمت بکشه فقط چون شبانه است نه وام خاصی بهش به جز وام شهریه تعلق میگیره و نه حقوق!! در صورتی که هم دانشجویان روزانه و هم شبانه به یک اندازه زحمت میکشن و تلاش میکنن و به خاطر شبانه بودن شهریه پرداخت میکنن. چه لزومی داره تلاش دانشجویان شبانه برای رساله نادیده گرفته بشه و به اون ها حقوقی پرداخت نشه. دانشجوی شبانه علاوه بر پرداخت شهریه باید هم به صورت تمام وقت متعهد دانشگاه باشه و تعهد بده جایی مشغول به کار نشه و هم حقوق دریافت نکنه و هزینه های رساله رو هم علاوه بر شهریه از جیب پرداخت کنه. این همه بی عدالتی رو کجا باید اعلام کنیم؟؟؟؟؟ چرا همیشه ظلم در حق دانشجویان شبانه میشه؟

سید جواد
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  M

بزرگوار شما درستو بخون روزانه قبول بشی… باید فرقی بین دانشجوی روزانه با شبانه باشه، اینجور باشه همه برن دکتری بخونن بدون آزمون بعدش حقوقم بگیرن.

M
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۷:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  سید جواد

اولا که بابت قضاوت ناحقی که داشتی حلالت نمیکنم… مگه تو زندگی من بودی؟؟ من هیچ تفاوتی با دانشجوهایی که روزانه پذیرش شدن نداشتم و فقط پارتی نداشتم و سفارش شده نبودم…
شما بهتره به فکر خودت باشی که اینطور که از لحنت مشخصه حتی دیپلم هم نداری و سوادت در حدی نبوده که بتونی منظور من رو درک کنی پس سکوت کنی بهتره.
در ضمن من خداروشکر در بهترین دانشگاه در رشته خودم تحصیل میکنم و از بابت این اتفاق بسیار راضی هستم.

مندل
فروردین ۱۵, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  M

اگه راضی هستی چرا انقد اعتراض میکنی پس. منم رتبه م چند ساله خوبه ولی روزانه نمیارم پول هم ندارم شبانه بخونم. در نتیجه اعتراضی هم ندارم. هرسال کنکور میدم. ارشد هم اولین دانشگاه بودم

M
فروردین ۱۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مندل

اعتراض من بابت بی عدالتی های موجوده. من از عملکرد خودم راضی هستم اما دلیل نمیشه اگر بی عدالتی صورت بگیره و حقمون ضایع بشه سکوت کنیم. شهریه از دانشجوهای شبانه گرفته میشه بابت آموزشی که در اختیارشون قرار میگیره و از دانشجوهای روزانه گرفته نمیشه، پس تا اینجا حرفی نیست و همه چیز قابل قبوله. اما برای کار بر روی رساله که منطقی نیست از جیب خودمون خرج کنیم اون هم در صورتی که امتیاز پژوهش ما برای اساتید و دانشگاه هم منظور میشه. بهتره کمی منطقی باشیم.

زهرا
فروردین ۲۱, ۱۴۰۰ ۳:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  M

شما هم به اندازه روزانه ها زحمت بکش. من کارشناسیم شبانه بودم ارشدم روزانه واقعا فرق هست بین این دو و تلاش کسی که روزانه قبول میشه به مراتب بیشتره. تلاش ندارید فقط بهانه دارید

M
اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

شما تلاش نکردی و کارشناسیت شبانه خوندی دلیل بر این نیست که همه مثل شما باشن

M
اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  زهرا

در ضمن مقطع کارشناسی با اون همه ظرفیت رو با مقطع دکتری مقایسه میکنی واقعا خنده داره.

MATH
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۰ ۲:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  M

کسی شما رو مجبور نکرده شبانه بخونید، پذیرش گرفتن در مقطع دکتری در دوره روزانه بسیار دشوارتر از دوره شبانست، منطقیست که حالا فرقی بین ما و شما باشه

M
اردیبهشت ۱۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  MATH

اولا که با چندین و چند سال پشت کنکور موندن هرکسی میتونه هرجایی قبول بشه. ضمنا تا وقتی که پارتی بازی وجود داره تلاش معنی نداره. با رتبه بالای ۱۰۰ من دیدم روزانه قبول شدن و رتبه ۵۰ با رزومه خوب هیچ کجا قبول نشده.پس از تلاش دم نزن و حرف بی ربط نزن. به شما هم ارتباطی نداره من کجا و چه چیزی میخونم و چه تصمیمی دارم.

علیرضا نیکرو
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۳:۵۱ ب٫ظ

به دانشجوی دکتری لپ تاب داده شود
برای کار پژوهشی اش اگر نیاز به پول پیدا کرد
دانشگاه در اختیارش بگذارد این پول رو
دوره ی دکترا ۵ ساله شود
نیاز به مرحله پسا دکترا نیست
دوره ی دکترا را باکیفیت کنید
کنکور دکترا سالی دو بار برگزار گردد
در بهار و پاییز
از هر ده نفر یک نفر در کنکور دکترا پذیرفته شود
۱۰۰ درصد کنکور علمی باشد
فقط همان آزمون باشد

هما
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۳:۲۹ ب٫ظ

و اون دانشجوی شبانه بدبخت هم که چیزی کم از دانشجوهای روزانه نداره و به اندازه ۱۰ تا دانشجوی روزانه فعالیت و کار پژوهشی انجام میده چون فقط شبانه ست آدم نیست،..

.......
فروردین ۱۵, ۱۴۰۰ ۴:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  هما

خیر تلاش کنه روزانه قبول شه مجبور نکردن بره شبانه.

هلن
مرداد ۳۰, ۱۴۰۰ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  .......

من خدارو شکر امسال دکتری، روزانه دانشگاه تهران قبول شدم و۳ سال تلاش کردم تا بالاخره روزانه قبول شدم چون از پس هزینه های شبانه واقعا بر نمیومدم و به نظرم و تفاوت در قبول شدن روزانه و شبانه به تارمویی بنده و به نظرم بیشتر اساتید دانشجوها رو بر اساس آشناییت انتخاب میکنن و از نظر تلاش تفاوت چندانی بین دانشجو روزانه و شبانه در مقطع دکتری نیست. حداقل در رشته ما که در کل کشور شاید ۱۰ تا روزانه میگیرن که اینجوریه.
به نظرم به همه باید حقوق بدن چه شبانه و چه روزانه. اون دانشجو شبانه هم داره هزینه میکنه و شرایطش باید لحاظ بشه و دانشجوها نباید بخاطر هزینه ها دغدغه مالی داشته باشند.
با تشکر از دوستان

ایمان
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۳:۰۰ ب٫ظ

دانشجو پژوهش محور رو میشه توضیح بدین یعنی چی?

مارکو
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۸:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  ایمان

اونهایی که واحد رساله رو دارن میگن پژوهش محور، اونهایی هم که ندارن میگن آموزش محور.

باغبان 077
فروردین ۱۶, ۱۴۰۰ ۶:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  ایمان

دکتری پژوهش محور اگه منظورتون هست… یعنی دانشجوهایی که ۱۰ تا ۱۲ واحد تئوری دارند و بقیه پایان نامه… مجوز این دوره ها به پژوهشکده ها داده میشه یا به دانشگاه هایی که پذیرش بیش از ۵ دانشجوی دکتری از طریق آزمون دارند.. این دانشگاه ها هزینه جذب دانشجوی دکتری را طبق توافقی که با ادارات دولتی یا شرکت های خصوصی دارند پرداخت می کنند و دانشجو در دوره دکتری پایان نامش رو در جهت رفع مشکل اون سازمان دولتی یا خصوصی آماده میکنه.

M
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۲:۳۳ ب٫ظ

بنظرم کنکور را مثل قبل از سال ۹۵ برگزار بکنند یعنی دانشگاه آزاد مثل سابق واسه خودش جداگانه کنکور را برگزار بکنه بنظر من سنجش داره تو همه چی ورود میکنه و کلی آزمون برگزار میکنه و پولای زیادی ب جیب زده …..

الیسا
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۹ ب٫ظ

چقدر مبهم و غیرقابل باور!! این مبلغ برای چند نفر در سال؟؟ به چه شکل؟!! دانشجوی پژوهشگر را توضیح ندادن به چه معناست!

اس
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  الیسا

فقط مربوط به دانشجویان دکتری پژوهش محور هستش که قبلا هم بود

نرگس
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

برای من غیر قابل باوره! منظور از پژوهشگر چیه!

مجرب
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۲:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  نرگس

البته چیز جدیدی نیست مربوط به دانشجویان پژوهش محور هست

elham.hs
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۲ ب٫ظ

اگه کلی اگر و اما نیارن وسط.
دانشجوهای دکترا معمولا باید به فکر درست کردن زندگی باشن و امثال من که تقریبا سن پایینی هم دارن باید هم به فکر کار کردن باشن هم درس هم سر و سامون دادن به زندگیشون. حداقل اینطوری شاید با خیال راحت تر بشه درس خوند و درگیر کار دو شیفته نشد

رضا
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۷ ق٫ظ

بعدشم یه حساب کتاب ساده بکینم: ۵۰ میلیارد تومان کل بودجه این طرحه. سالی هم گفتن ۵۰ میلیون تومن متوسط میدن. خب این که کلا میشه ۱۰۰۰ نفر! یعنی ما کلا ۱۰۰۰ تا دانشجو دکتری روزانه داریم ؟!! :/
اگه غلط می‌گم اصلاح کنید!!

b
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۴:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

هزار تا فقط پژوهش محور و دانشگاه های دولتی و البته روزانه. قطعا خیلی تعدا کم میشه هب… کسایی که تزشون رو پژوهشی پیش میبرن….. اونایی که کار ازمایشگاهی دارن ……

محسن
فروردین ۱۵, ۱۴۰۰ ۰:۰۰ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

از شبانه ها میگیرن میدن به روزانه ها- هیچ بودجه ای هم در کار نیست.

حمید
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  رضا

نه سالی بلکه ماهی ۵۰ میلیارد تومن خود چیزی که تصویب شده توی مجلس رو بخونید…

A.hosseinnezhad
اردیبهشت ۲۷, ۱۴۰۰ ۵:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

نه میشه ده هزار نفر اشتباه میگی

رضا
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

یعنی واقعا باید باور کنیم که مسئولین دلسوز وزارت علوم به هر دانشجو دکتری قراره ماهی ۲ تومن بدن!!! اینا تو همون وام ۷۰۰ هزار تومنی (که بعدا پسش میگیرن) موندن! به حق چیزای ندیده. البته شایدم راست بگن یه شرایط عجیب و غریب بذارن برای دریافت ش که عملا به یه عده محدود تعلق بگیره فقط…..

هایدی
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۱:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

وزارت بهداشت یه عمره به دانشجوهای دکتراش حقوق میده، واقعا ما خیلی مظلومیم

کاملا بی طرف
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۲:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

فقط به دانشجویان پزوهش محور تعلق میگیره که قبلا هم بوده حالا میخواند زیادش کنند و چیز جدیدی نیست

دانشجو۳
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  کاملا بی طرف

دانشجو دکترا همشون پژوهش محورن. مگ غیر لینم داریم!

ویکتاریون
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۳:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو۳

نه دو نوعن. اکثرا آموزشی پژوهشین. کد رشته های کمی پژوهش محور هستن. توی پذیرش پژوهش محور سهم نمره ی کنکور ۳۰ درصده. و ۲۰ درصد رو به پروپوزال اختصاص میدن به جاش. واحدهای درسیشونم خیلی کمتره و با توجه به موضوعشون سر کلاس های مورد نیاز میرن.

دانشجوی دکتری
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۶:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

این طرح ۶ ۷ سال پیش اجرا میشده و به دانشجویان داده میشده ربطی به پژوهش محور بودن نداره

Hamid
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۹ ق٫ظ

نمی دونم چرا تاکید کرده دانشجوی پژوهشگر؟! شاید فقط به کسانی که پروپوزال شون تایید شده میدن.
هر سال ۱۰ هزار نفر واسه روزانه پذیرش میشن. یه تعداد هم که از سال های قبل بودن.
اگه سال قبلی ها ۴ ساله تموم کنن، حدودا ۴۰ هزار نفر دانشجو دکتری هست و ۵۰ میلیارد پول که برای یکسال درنظر گرفته شده :)
یعنی ماهانه چقد میخوان بدند؟!

ناصر
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۱:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  Hamid

پذیرش روزانه دولتی فکر کنم هر سال چیزی بین ۳ تا چهار هزار نفر است و نه بیشتر.

ناشناس
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۲:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  Hamid

منظور دانشجویان پژوهش محور هست که قبلا هم میدادند حالا قراره زیاد کنند

ازمون جامع
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۶:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

این طرح ۶ ۷ سال پیش اجرا میشده و به دانشجویان داده میشده ربطی به پژوهش محور بودن نداره که ی متن رو هی کپی میکنی!!!!

ویکتاریون
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۴:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  Hamid

آره ممکنه فقط به پروپوزال مصوب بدن. یعنی از ترم پنج یا شش، که عملا با ترم های ۷ و ۸ بشه سه یا چهارترم. قطعا از ترم ۸ به بعد رو هم سنواتی حساب می کنن و نمیدن.
یه نکته ی مشکوک دیگه هم حضور تمام وقت در دانشگاهه. دانشجوی روزانه به طور پیش فرض تعهد تمام وقت میده و هر وقت ازش بخوان موظفه بیاد دانشگاه. بنابراین نیازی نبوده دوباره به حضور تمام وقت اشاره کنه. فکر می کنم می خوان این رو هم به معنی دقیقش بگیرن و همینطور که به خاطر کرونا امکان حضور در دانشگاه رو به راحتی از خیلی رشته ها گرفتن، برای اینم بگن شما رو توی دانشگاه لازم نداریم و از پول خبری نیست. در نهایت به چنتا رشته ی آزمایشگاهی حقوق بدن و به جاش پول متریال ندن:/
کلا از اون خالی بندی هاست که یه مدت حرفش رو می زنن. بعد هم معلوم نمیشه کی داده کی گرفته.

ماهور
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۳ ق٫ظ

چرا فقط به دانشجوی های دوره روزانه این امتیاز تعلق میگیره؟؟؟ مگه شبانه ها دانشجوی دکتری نیستند؟؟؟ شبانه ها که شهریه دارند پ تازه تعدادشان خیلی کمتر از روزانه است

حمید
اردیبهشت ۳۱, ۱۴۰۰ ۱:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  ماهور

خوبه ادم قبل نظر دادن به حرفا خودشم فکر کنه اونم دانشجو دکترا مملکت؟ اخه شبانه دیگه حقوق بگیره فرقش چیه با روزانه اونوقت؟ شبانه همین که پول میده مدرک میگیره هم زیادیشه…

دانشجو
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۴ ق٫ظ

کاش این طرح اجرا بشه. من یک بیماری لاعلاج دارم که داروهای گران قیمتی داره و چون دانشجو دکترا روزانه هستم درسام خیلی زیاد و سخته و اصلا نمیتونم از وقت درس خوندنم بزنم برم سر کار. واسه همین نمیتونم هزینه ی داروهامو جور کنم و بیماریم روز به روز داره پیشرفت میکنه و اذیت میشم. گاهی وقتا سر درس خوندن فقط گریه میکنم از شدت بیماری و اذیتی که میکنه… خدا کنه این طرح اجرا بشه که حداقل بتونیم با آرامش بیشتری درس بخونیم.

اسی
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۲:۰۷ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

البته این طرح مربوط به دانشجویان پژوهش محور هست که قبلا هم بوده و حالا دررخواست دادند که زیاد بشه

مجید
فروردین ۱۵, ۱۴۰۰ ۹:۰۴ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

امیدوارم هر چه سریعتر خوب بشید وبه درس تون ادامه بدید.خیلی ناراحت شدم،خداوند همه مریض ها را شفا بده.

mohamad
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۵ ق٫ظ

امیدوارم واقعا این طرح اجرا شود، تمام دانشجویان دکتری در محدوده سنی قرار دارند که باید درآمد داشته باشند. شرایط باید به گونه ای باشد که دانشجویان دکتری تمام وقت خود را فقط بر روی پژوهش و رفع نیازهای کشور قرار دهد نه اینکه استرس مسائل مالی را داشته باشد. یکی از دلایلی که بسیاری از افراد با استعداد و پژوهشگر از ادامه تحصیل منصرف می شوند همین مسائل است. امید واریم با این طرح به کیفیت علمی کشور هم افزوده شود.

دلشکسته
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۲ ق٫ظ

خداکنه همچین طرحی واقعا اجرایی بشه….ماها چه گناهی کردیم اینهمه واسه درس خوندن هزینه کردیمو مورد تمسخر اطرافیان قرار گرفتیم که دارید از بیکاری درس میخونید….وقتی دولت به تحصیل اهمیت نمیده نتیجه ش میشه همین….انشالله این حرکت مثبت وضعیت رو تغییر بده

آماری
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۲:۰۹ ب٫ظ
پاسخ به  دلشکسته

جهت اطلاع این طرح مربوط به دانشجویان پژوهش محور هست که قبل هم پرداخت میشده حالا درخواست دادند زیاد بشه

مارکو
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۸:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

چرا همش یک پاسخ اشتباه رو به همه ریپلای میزنین؟ منظورتون از قبل کی هستش؟ احتمالا قبل از سال ۸۶.که الان میشه ۱۴ سال پیش، یعنی یک دهه و نصفی پیش. بعد از اون سال هم هیچ دانشجوی دکتری روزانه وزارت علوم پژوهش محوری، حقوقی دریافت نکرده.

Taranom
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۹:۵۳ ق٫ظ

سلام
امثال ما که تموم شدیم و این همه وام گرفتیم و بعد فارغ التحصیلی یه بدهکار محسوب میشیم چی میشه؟؟؟؟واقعا بی انصافیه

آماری
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۲:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  Taranom

نه نگران نباشید این طرح مال پژوهش محور ها هست که مبلغی میدادند و حالا گفتند زیاد کنند

دانشجو۳
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۳:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  آماری

چرت و پرت کپی نکن زیر همه کامنتها . قبلا به هیچ کس هیچی نمیدادن در عمل.

مارکو
فروردین ۱۴, ۱۴۰۰ ۸:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو۳

دقیقا.
ایشون فکر کردن اینجا اینستا هستش که هر تراوشات ذهنی رو بروز بدن و درج کنند و کسی خبر نداشته باشه.

MATH
اردیبهشت ۱۶, ۱۴۰۰ ۲:۱۹ ق٫ظ
پاسخ به  آماری

خدایی فازت چیه؟ زیر هر کامتی میگی پژهش محوره