مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

افزایش اختیارات دانشگاه‌ها در جذب دانشجویان دکتری در صورت تصویب

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی وزارت علوم از افزایش اختیارات دانشگاه‌ها در جذب دانشجویان دکتری در صورت تصویب طرح سازمان سنجش خبر داد.

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: سازمان سنجش طرحی را در زمینه تغییر شیوه پذیرش دانشجویان مقطع دکتری با وزارت علوم ارائه داده که در صورت تصویب این طرح شرایط را مهیا خواهیم کرد تا دانشگاه‌ها اختیارات بیشتری در جذب دانشجویان دکتری داشته باشند.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

101 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جواد
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۳:۵۰ ق٫ظ

با سلام

اینکه دانشگاه اختیار داشته باشه در پذیرش دانشجو خوبه ولی نه در دانشگاههای کشور ما. فکر میکنم فعلا منصفانه ترین حالت این باشه که سنجش به صورت متمرکز آزمون برگزار کنه مثل کارشناسی و کارشناسی ارشد. اگرچه اون هم راه درستی نیست ولی بهترین حالت ممکن هست.
در کامنتهای پایین یکی از دوستان از این تصمیم دفاع کرده بود با این تعبیر که کسی که ارشد در یک دانشگاه قبول شده حقشه که در دوره دکتری هم همون دانشگاه باشه. پس کسی که در دانشگاه پایین تری درس خونده ولی نمره آزمون بهتری داشته و حتی رزومه پژوهشی قوی تری هم داره حقش چی میشه. متاسفانه میبینیم که بعضی از دانشگاه های تهران در چنین شرایطی به صلاحیت های فرد توجهی نمیکنند و صرفا بر اساس این که ایشون توی شهرستان درس خونده یک نمره پایینی تو مصاحبه بهش می دهند تا رد بشه و دانشجوی خودشون رو انتخاب می کنند. مسلما عادلانه نیست.

بهنام
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۰ ۳:۴۹ ب٫ظ

چه خوب…
داریم برمیگردیم به دورانی که پارتی بازی و سلیقه شخصی حاکم بود منظورم همین چند سال پیش هست که دیگه گندش دراومده بود اومدن کلی قانون نوشتن که اختیارات دانشگاه کم بشه
همین الان هم هر کی رو دوست دارن میگیرن

علی
اردیبهشت ۱, ۱۴۰۰ ۶:۲۰ ق٫ظ

سازمان سنجش حتما چند نفد از اشنایان و اقوام مونده که دکتری پدیرفته نشدند و یا میخواهتد انان رادهیات علمی کنند. اقای سازمان سنجش لطفا وضع را لز این بدتر نکنید . اجازه بدید رقابت رقابت عادلانه باشد نه بند
سفارشات

حسین
فروردین ۳۱, ۱۴۰۰ ۳:۲۳ ب٫ظ

با سلام
مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که عزیزان و مسوولان دلسوز که به عنوان متولی و تصمیم گیر در این زمینه ها هستند، اکثرشان استاد دانشگاه و هیات علمی هستند و هدفشان نیز دقیقا همین است که بتوانند با پارتی بازی، فقط کسانی که مدنظرشان هست را به عنوان دانشجوی دکتری یا استاد و هیات علمی جذب کنند. البته تعداد محدودی از این عزیزان نیز که استاد و هیات علمی نیستند، یا اصلا تو باغ نیستند یا برای اینکه یک وقت آدم بده نشوند، همان تصمیم اکثریت را فریاد می زنند.
حالا چطوری برخی می گویند: آینده روشن است.
نمی دونم والله

سوری
فروردین ۳۰, ۱۴۰۰ ۵:۰۷ ب٫ظ

باسلاام اگر اختیار با دانشگاه ها باشه متاسفانه پارتی بازی میکنن
بلکه باید معیار علمی وکارهای پژوهشی باشه

زهرا
فروردین ۳۰, ۱۴۰۰ ۴:۰۴ ب٫ظ

بهترین روش برای بیعدالتی و پارتی بازی است آفرین بر هوش ودرایتی که برای بالا آمدن نا لایقان بکار گرفته می شود

نرگس
فروردین ۳۰, ۱۴۰۰ ۲:۲۶ ب٫ظ

بدترین کار ممکن دادن اختیار به دانشگاه‌هاست. الان که اختیاراتشون محدود هست موقع جذب استعداد درخشان پارتی‌بازی میکنن. موقع گرفتن هیئت علمی پارتی‌بازی میکنن. حالا اگر اختیار به دانشگاه داده بشه شاهد حضور نورچشمی‌هه و عزیزکرده‌های زیادی هستیم که نه سواد دارند، نه رزومه علمی و نه صلاحیت.
کاش قبل از تصمیم‌گیری کمی به وضعیت دانشگاه‌ها دقت میشد.

ناشناس
فروردین ۳۱, ۱۴۰۰ ۵:۱۱ ب٫ظ
پاسخ به  نرگس

وقتی هدف فراهم نمودن بستر برای ارتقای نورچشمی ها است دیگر کمی دقت کردن به وضعیت دانشگاه ها بی معنی است.دادن اختیارات بیشتر به دانشگاه ها ظاهر قضیه است و باطن امر بازتر شدن دست خودشون برای اعمال نظر و نفوذ در جذب متقاضیان دکتراست.

شاهرخ
فروردین ۲۷, ۱۴۰۰ ۷:۱۵ ب٫ظ

افزایش اختیارات دانشگاه ها یعنی رانت آموزشی یعنی فساد آموزشی همان ۵۰ درصد هم خیلی زیاد است به نظرم باید این اختیار به صفر برسه

کیوان
فروردین ۲۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  شاهرخ

یعنی پارتی بازی در جذب دانشجو

خخخخخ
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۱ ب٫ظ

حذف کنکور دکتری تصویب شده است و تا تیرماه اعلام می شود. خخخخخ

P
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ ۹:۱۷ ب٫ظ

تغییر شیوه پذیرش نیازمند مصوبه شورای سنجش
منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به «فرهیختگان» گفت: «ما قانونی تحت‌عنوان سنجش و پذیرش داریم که در آن ظرفیت‌های مشخصی در نظر گرفته شده است. در چارچوب همین ظرفیت‌ها به دانشگاه‌ها می‌توان اختیار داد یا تفویض کرد؛ لذا وضعیت اختیارات فعلی دانشگا‌ه‌ها فراتر از قانون نیست. بنابراین هر تصمیمی درخصوص تغییر روش پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها ازجمله تفویض اختیارها نیازمند مصوبه شورای سنجش و پذیرش است.»

این صحبت وزیر علوم در سال ۱۳۹۸ است، از همون موقع هم این صحبت ها بود.

مریم
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ ۶:۵۸ ب٫ظ

امیدوارم دکتری مثل کشورهای دیگر که عبور از یک مقطع هست و راحت در ایران هم کسی که دوست داره ادامه تحصیل بده اینقدر براش سخت نباشه تمام کسانی هم که دکتری میخونن میدونن پذیرش کارهای دولتی بسیار کم هست و هر کسی بسته به کاردانی و لیاقت خودش میتونه کار پیدا کنه که اونو صدرصد دولت نمیتونه ضمانت کنه ولی تحصیل را میتونن ساده تر کنن تحصیل به نفع همه مملکتمون هست هم دوره های پر هزینه دکتری و هم سطح تحصیل و کار هم همه میدونیم به جربوزه خود طرف هست

مهدی
فروردین ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  مریم

کاش اینقدر همه چیز ساده بود. مانند همین چیزهایی که گفتید. همین الان که شما می گویید سخت هست . دانشگاهها پر است از کسانی که دغدغه اشان گرفتن مدرک هست . و بعد با پارتی بازی کار را هم می گیرند. اگر همه چیز ساده شود که خدا عالم هست

علی
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ ۲:۳۳ ب٫ظ

اعضای مجلس که از اساتید و هیئت علمی هستش خوب براخودشون میبرن و میدوزن از همسان سازی حقوق گرفته تا معاف از مالیات و برداشتن سقف حقوق و..اینبارم که نوبت جذب دکتراس تا بچه هاشونو راحت بتونن جذب کنن..ببینیم ایندفه نوبت چی میرسه که به نفع خودشون تصویب کنن

We demand justice
فروردین ۲۷, ۱۴۰۰ ۹:۲۲ ق٫ظ
پاسخ به  علی

آی که گل گفتی. اینا همشون به فکر خودشونن. یک لحظه به فکر مملکت نیستن!!!

علی
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۵ ب٫ظ

به نظر من همین الان هم که ۵۰ درصد اختیار با دانشگاههاست منصفانه نیست. هر چه قدر اختیار دانشگاهها زیادتر بشه امکان سلیقه ای شدن انتخاب نفرات هم بیشتر میشه. اینجوری حق تحصیل دانشجویان ارشد شهرستانی در دانشگاههای بهتر ازشون سلب میشه. همچنین در حق دانشجویان دانشگاههایی هم که مقطع دکتری رشته مورد نظر رو ندارن اجحاف میشه. من منکر شایستگی نیستم ولی اگر بنا به اینه که دانشجو همه شرایط رو به صورت پیش فرض داشته باشه پس حکمت تحصیل در مقطع دکتری چیه؟ دانشجو میاد تو مقطع دکتری که به سطح بالاتری از معلومات و روشهای پژوهش و انتشار یافته های جدید با کمک اساتید دست پیدا کنه و به کمک اونها بتونه در زمینه آموزش دانشجوهای مقاطع پایین تر فعال بشه. با احترام به صداقت و انصاف اساتید واقعا منصفانه نیست که دست دانشگاهها بیشتر این باز باشه که بخوان فقط دانشجوهای ارشد خودشون رو گزینش کنن. شاید غیر منطقی هم نباشه. استادی که دو سه سال با یه دانشجو تو مقطع ارشد کار کرده قطعا باهاش راحتتره و بهتر میتونه گزینه های پژوهشیش رو به سرانجام برسونه. ولی ما هم حق داریم که تو مقطع بالاتر و تو یه دانشگاه بهتر تحصیل کنیم.

یا مهدی
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

سلام بهترین روش پذیرش دکترا همین قانون فعلی می باشد. یعنی ۵۰ درصد ازمون، ۵۰ درصد مصاحبه
در ضمن معلوم نیست مسولین وزارت دنبال چی هستند این قانون کجاش ایراد داره، دانشجو هم از لحاظ ازمون(تئوری) ارزیابی میشه وهم از جنبه سوابق و سنجش عملی،‌ ۵۰ – ۵۰ منطقی ترین روش انتخاب دانشجو می باشد. تازه همینشم دانشگاهها تا جایی که زورشون میرسه سلیقه ای پذیرش میکنند. خدا به داد داوطلبان برسه که روند پذیرش دکترا را در اختیار دانشگاهها بذارند.

آتوسا
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ ۰:۴۴ ق٫ظ

با سلام اطلاع دارین چه تاریخی نتیجه دکتری اعلام میشه با توجه به اطلاعات قبلی هفته آخر فروردین بود اما هنوز خبری اعلام نشده ممنون میشم اطلاع بدین

دانشجو
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۴ ب٫ظ

ظاهرا این آقای معاون آمورشی فرزند یا اقوامی نداشته که به خاطر اختیارات دانشگاه ها و حاکمیت روابط بر ضوابط حقش رو تضییع کنند!!!
هیچ گونه نظارتی بر جذب وجود نداره
برین وضعیت جذب دانشگاه ها رو ببینید!
معلوم نیست دنبال چی هستید
چرا به دنبال آزار و تضییع حق بچه های مردم هستید
هرکاری دلشون میخواد می کنند
#نه_به_انحصارگرایی
#نه_به_ظلم_آموزشی
#نه_به_افزایس_اختیارات_دانشگاه_ها

P
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  دانشجو

نحوه سنجش و پذیرش دانشجو در قانون سنجش و پذیرش دانشجو که مصوبه مجلسه آورده شده، وزارت علوم و سازمان سنجش سر خود نمی تونن نحوه پذیرشو تغییر بدن باید در کمیسیون آموزش مجلس هم مطرح بشه و رای بیاره و بعد در صحن علنی به رای گذاشته بشه و اونجا هم تاییدش کنن و بعد از فیلتر شورای نگهبان رد بشه ( البته می تونه زودتر لازم الاجرا بشه)، و در نهایت توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ بشه برای اجرا، پس همین طور سریع قبول نکنید، می تونید بهش اعتراض کنید که کاملا” حقتونه، چون تا زمانی که قانون سنجش و پذیرش تغییر نکنه این شیوه نباید اعمال بشه و خلاف قانونه.

ایلا
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ ۸:۵۸ ق٫ظ
پاسخ به  P

ذاتا قبول نمیشیم هرچقدر هم رتبمون بالا باشه معلوم نیست چ خبر

P
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  ایلا

مال اون حد نصاب مرحله دومه، برای مثال فرض کنید تراز نهایی قبولی تو یه رشته خاص دانشگاه تهران ۱۶۰۰۰ باشه ( فرضی می گم)، ۵۰ درصدش معادل تراز ۸۰۰۰ سهم آزمون کنکوره و ظرفیت ۵ نفرو دارن، حالا ۲ نفر از اون ۵ نفر از دانشگاه دیگه معرفی شدن با این شرایط: نفر اول تراز ۸۰۰۰ آزمون آورده و بهش تو مرحله دوم از ۸۰۰۰ تای باقی مونده ۴۰۰۰ میدن پس تراز کل می شه ۱۲۰۰۰، نفر دوم تراز ۷۰۰۰ آزمون آورده و به اونم ۴۰۰۰ میدن پس تراز کل ۱۱۰۰۰، حالا سه نفر بعد که دانشجو اون دانشگاهن نفر اول تراز ۶۰۰۰ آزمونو آورده و اینجا چون دانشجو خودشونه همون ۸۰۰۰ بهش میدن پس می شه ۱۴۰۰۰، دومی تراز ۵۰۰۰ آورده و ۸۰۰۰ هم به اون میدن می شه ۱۳۰۰۰، سومی تراز ۴۰۰۰ آورده و به اونم ۸۰۰۰ میدن می شه ۱۲۰۰۰، تو حد نصاب مرحله اول فرضا” گفتن تراز زیر ۴۰۰۰ نیاد که همه ۵ نفر دعوت به مصاحبه شدن، حالا اگه حد نصاب مرحله دوم نذارن علیرغم این تبعیضی که تو ۵۰ درصد نمره دوم دادن ( ۲ تا غیر خودی ۴۰۰۰ و سه تا خودی ۸۰۰۰) باز این دو نفر که مال اون دانشگاه نیستن بخاطر نمره آزمونشون باید پذیرش بشن و قبولن ولی اگه حد نصاب برای مرحله دوم هم بذارن فرضا” بگن ۷۰ درصد نمره کل که می شه تراز ۱۱۲۰۰ فقط یه نفر از اون دو نفر قبول می شه، باز سیستم کنکور اینجا داره جلوی بی عدالتی رو تا حدی می… ادامه نظر»

م.ح.ف
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  P

واقعا همین که ایشون گفته داره به همین شکل و سلیقه ای عمل میشه نه بر اساس شایستگی ها و نمرات آزمون.

We demand justice
فروردین ۲۷, ۱۴۰۰ ۹:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  دانشجو

کاملا درسته حرفتون. الان که پنجاه درصده, این همه ظلم و حق خوری, وای به اون روزی که بیشتر بشه!!!

Dr
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۷:۵۰ ب٫ظ

منطقی ترین روش استفاده از تمامی فاکتورها سنجش آموزشی و پژوهشیست تا افراد ضعیف از خلا سیستم عبور نکنند و وارد مقطع دکترا در دانشگاههای دولتی خصوصا دانشگاههای درجه یک نشوند…..ضمنا کاهش چشمگیر ظرفیت دانشجوی دکترای پولی خصوصا در دانشگاههای پولی صورت گیرد…..

خبرمهم
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ ۲:۲۵ ب٫ظ
پاسخ به  Dr

درکدوم دانشگاه ایران تمامی فاکتورهاوجودداره ؟کلاسیستم آموزشی ایران متروکه وبااستانداردهای جهانی فاصله داره

Dr
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ ۲:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  خبرمهم

منظور بنده عدم کاهش آیتم‌های سنجش هست…..یکیش همین ازمون دکتراست….و بقیه موارد…..بهتر است آیتم‌ها را افزایش دهند نه کاهش..

baran
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۶:۲۶ ب٫ظ

الان که دانشگاه اختیار تام نداره این همه وضعیت افتضاحه وبا همین چند درصد اختیار اساتید کاملا سلیقه ای برخورد می‌کنند واین همه حق کشی میشه….وااااای به روزی که دانشگاه اختیار تام داشته باشه…..خیلیه بی انصافیه کاش سنجش حداقل یکبار تصمیم درست بگیره برای این جامعه ی تحصیلکرده

آیلا
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ ۹:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  baran

دقیقا

We demand justice
فروردین ۲۷, ۱۴۰۰ ۹:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  baran

کاملا حرفتون درسته

ناصــــــــــــــــر
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۶:۰۱ ب٫ظ

فقط این یک میدان رقابت شایسته سالاری تو کشور مونده که فقیر و غنی و مقام و مسئول نمیتونه با ارتباط و رانت و پول از سدش بگذره الا توانایی علمی و اراده و پشتکار! این هم به لطف مدیریت های کارشناسانه! داره مرتفع میشه تا منبعد مدارج دکترا و ارشد شامل حال مسئولین و مقامات دولتی،استانداریها، مدیران کل، پولدارا و متنفذین قدرت و ثروت…بشه! در عوض جوانان و دیگر اقشار شایسته و لایق که نه پول دارن نه قدرت مانند زمان برده داری در همان طبقه ای که بودند نسل اندر نسل خواهند ماند و از اونها بهره کشی به نفع همان طبقه خاص پولدار و متنفذ! در واقع طبقات اجتماعی شاهزادگان،تجار،پیشه وران…ماقبل احیا خواهد شد! حالا دیاثت سیاسی وشعار انتخاباتی به عقب بر نمیگردیم..بر مسند قدرت جا خوش کرده به کنار! خدایا آخرعاقبت این مردم را از دست این اربابان لایتغیرختم بخیر عنایت فرما چون فقط دعا و نیایش و قدرت خداوند در حال حاضر کارسازه و لاغیر

دکترا
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۵:۳۴ ب٫ظ

سلام.این یعنی اساتید حق التدریس همان دانشگاه، نمایندگان مجلس و فامیل های درجه یک اساتید دکترای آینده هستند. حیف تلاشی که تا الان برای درس خوندن کردم. لا اقل حدنصاب آزمون کتبی را بالا ببرند. فرضا رتبه های تک و دو رقمی امکان ورود به مرحله مصاحبه را داشته باشند.

maryam
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۵:۱۷ ب٫ظ

امیدوارم این اتفاق عملی بشه من جز دانشجویان ممتاز رشته‌ی خودم در دانشگاه درجه یک کشورم ولی به خاطر نرسیدن مقاله از تحصیل در مقطع دکتری در یال گذشته بازموندم با اینکه مصاحبه بالاترین نمره رو آوردم و استاد راهنمای خودم سختترین سوالات رو بدون هیچ تبعیض و پارتی بازی از من پرسیدن.

هاله
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۶:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  maryam

شما که بالاترین نمره مصاحبه بودین. پس مشکل از مقاله نبوده چون نمره اونو گرفتین. تراز آزمونتون کم بوده

داوطلب
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  هاله

اگر بالاترین نمره مصاحبه بودند، با تراز معمول دعوت شدگان دانشگاههای درجه یک. قبول میشدن! چون براحتی میشه در مصاحبه با چند نمره اضافی، کمبود تراز کنکور یا مقاله را کسب کرد. ایشون فکر کنم هنوز درست ساز و کار پذیرش را نمیدونه و مثل ما چندسال خاک پشت مصاحبه نخورده!

سروش
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۷:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  maryam

دقیقا منم همین شرایط رو دارم…
امیدوارم هر چه سریعتر دانشگاه های ایران هم خودشون رو آپدیت کنن…

شیرین
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۸:۴۱ ق٫ظ

سلام خدمت استاد گرامی ولی ما که سالها کار پژوهشی انجام دادیم چی همه که با پول کار نکردن بنده به خاطر علاقه زیاد به کارهای پژوهشی خودم مقالاتم رو نوشتم و حتی نرم افزارش رو خودم انجام دادم.

محمد
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۴:۱۵ ق٫ظ

امیدوارم همین امسال و همین دوره تصویب و اجرایی شه تا از ورود دانشجویانی که با استفراغ عملی ( درکنکور) قبول میشن پیشگیریشه!! مسلما مقطع دکتری در ادامه مقطع ارشد و دانشجو شایسته هر دانشگاهی حقشه که بره و تو مقطع دکتری دانشگا خودش رو موضوعش بصورت پیوسته کار کنه!!

Hamid
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

همین الانش هم با اعمال حد نصاب، دانشگاه هر دانشجویی رو بخواد جذب میکنه.
شما حداقل یه زحمت به خودت بده تراز دانشگاهت رو بیار تا استادت بتونه تو رو انتخاب کنه!
میخوای کلا کنکور رو برداریم تا اصغر آقا بقال هم شنانسش رو توی مصاحبه امتحان کنه؟!
اتفاقا اگه اون استفراغ علمی نباشه که حرمت مدرک دکتری از بین میره و یه عده بی سواد که پول دادن و مقاله و کتاب چاپ کردن وارد دانشگاه میشن.
توی مقاطع مختلف دیدم دانشجوهایی که با سهمیه قبول شدن واقعا از سطح کلاس پایین تر بودن، یکی شون چون نمیتونست واحد پاس کنه توی لیسانس تغییر رشته داد یا توی ارشد یکی شون ترک تحصیل کرد.
مشخصه کنکور برات یه غول بی شاخ و دم شده ولی به عنوان تجربه بهت میگم که به حرف استاد دل نبند، بخدا اگه یکی بهتره از تو پیدا بشه خیلی راحت اون رو برمیداره. اون فقط یکی رو میخواد که مث ربات براش مقاله بنویسه و براش مهم نیست اون کی باشه..

عمران
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۵:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  Hamid

موافقم

We demand justice
فروردین ۲۷, ۱۴۰۰ ۹:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  Hamid

حرفتون کاملا درسته

هاله
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۱:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

چه دانشجوی شایسته ای که عرضه جواب دادن به سوالات علمی پایه رشته خودش رو نداره. فقط یا بلده عین کارگر تو آزمایشگاه کار کنه یا از اینجا اونجا مقاله دزدی کنه

سروش
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۷:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  هاله

دوست عزیز وقتی من دانشگاه تهران خوندم یعنی حداقل یک بار تک رقمی شدم که اینجام، دید شما نسبت به کار علمی بیانگر همه چیزه…

دکتری علوم
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۵:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

امیدوارم دانشجوی دکتری شدید کمی بهتر صحبت کنید و منم منم نداشته باشید تا راهنمای دانشجوهایی بهتراز خودتون بشید که بتونن کمی بهتر درمورد چیزهایی که حق هست یا نیست صحبت کنند.

آتوسا
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۶:۴۴ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

دانشجوی دکتری آینده مملکت مودب باشید لطفا…واقعا حالم از طرز بیانت بهم خورد

سروش
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۷:۲۰ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

موافقم واقعا… الان اساتید توی مقطع دکترا باید فقط ۳ سال وقت صرف کنن مقدمات روش پژوهشو به دانشجوهای دانشگاه آزاد یاد بدن…

هاله
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۹:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  سروش

به سروش:
تو اگر تهران درس خوندی منم پلی تکنیک درس خوندم منتها نور چشمی استادی نیستم. میدونم هم رتبه تک رقمی میارم فقط میترسم مثل بیشتر بچه ها الکی ردم کنند و مجبور شم با تک رقمی برم سراسری شهرستان

خبرمهم
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ ۲:۲۸ ب٫ظ
پاسخ به  محمد

مثال بارز مثل ازکرامات شیخ ما چه عجب هستی

منصور بیرامی
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۴ ب٫ظ

سلام
اشتباه مطلق است که در این شرایط به دانشگاه ها این اختیار داده شود. وضع دانشگاه ها بدلیل عدم وجود نظارت درست و اصولی فلاکت بارتر از آن است که این اختیار به آنها داده شود. این اختیار زمینه رانت، فساد و بهره کشی می شود. بهترین روش، برگزاری یک امتحان سالم و مصاحبه متمرکز است.اغلب مقالات چاپ شده داوطلبان، داده سازی و کار نیابتی و با پول است و تقریبا صد در صد مقالات ISI. باید رتبه کامل بعمل آمده و بعد انتخاب رشته و محل نمایند. دکتر بیرامی. استاد تمام روانشناسی دانشگاه تبریز

آیشین
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۶ ب٫ظ

درود بر شما استاد عزیز من فارغ التحصیل دانشگاه تبریز هستم رشته‌ی برنامه ریزی درسی، پیام شما حرف دل خیلی از دانشجوهاست امیدوارم که صدای شما وبقیه‌ی دانشجوها شنیده بشه، قطعا انسانهایی با درک و درایت شما وجود دارند که بخوان جلوی این بی عدالتی رو بگیرن، براتون آرزوی سلامتی و تندرستی میکنم.

داوطلب
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۷ ب٫ظ

درود خدمت شما استاد بزرگوار
سپاسگزارم بابت واکنش و حساسیت شما نسبت به این موضوع حیاتیِ دانشجویان

باهاتون قهرم
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۱:۲۷ ق٫ظ

سلام و عرض ادب
چه حس خوبیه بودن شما اینجا، خوندن نظر شما تو این سایت یه حس خوب به من داد آرزوی سلامتی برای شما استاد بزرگوار دارم کاش اساتیدی با درک و درایت شما در این سر زمین بیشتر بودن

Hg
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۳:۳۷ ق٫ظ

کنکور خودش منبع رانت و فساده.

.
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۹:۵۴ ق٫ظ

با سلام و احترام
سپاس فروان از اظهار نظر ارزشمندتان استاد بزرگوار
امیدوارم نظر ارزشمند جنابعالی عملی شود.
با سپاس و درود

باران
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۴:۳۵ ب٫ظ

به نام خدا باسلام و احترام خدمت استاد بزرگوار و فرهیخته استاد به صورت کلی فرمایشات شما درست است . اما واقعا من به عنوان فارغ التحصیلی که از همه نظر از سیستم حاکم و بی برنامه بودن حضرات ضربه خورده سوالی دارم از حضرتعالی ؟ بنده کارشناسی باتوجه به شرایط زمانی سال ۸۷ که وارد دانشگاه دوره کاردانی شدم( در آن زمان امکان تغییر رشته تا لیسانس برای دانشجو وجود نداشت) در رشته حسابداری درس خوندم و به خاطر بیزاری از این رشته و علاقه نداشتن به این رشته با معدل معمولی که در لیسانس و کاردانی طبیعی هست فارغ التحصیل شدم و بعد با علاقه در رشته مدیریت امور فرهنگی دانشگاه دوره عالی علوم تحقیقات با رتبه کشوری ۴۲۹ پذیرفته شدم و ۳ ترمه تمام دروس رو پاس کردم و پایان نامه رو از صفر تا صد خودم نوشتم و ۳ مقاله رو هم صفر تا صد خودم نوشتم و اساتید محبت داشتن و مورد تایید قرار دادن و من ۳ مقاله علمی پژوهشی بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی چاپ کردم که در کل هم دوره ای های دانشگاه حتی رتبه ۱ نتوسنت تا ۱ سال بعد از بنده دفاع کند مقاله چاپ کردن که بماند و نمره پایان نامه ۲۰ رو بدست آوردم در کل دوره ارشد حتی یک دقیقه تاخیر هم برای حضور در کلاس ها نداشتم و تمام اساتید واقف به علاقه بنده به این رشته بودنند (استعداد درخشان معدل ۱۸.۵۰ در نظر گرفته که باتوجه به سختگیری اساتید در این دانشگاه تقریبا بسیار سخت… ادامه نظر»

پژوهشگر
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۵:۳۷ ب٫ظ

کاملا با نظرتون موافقم ،هر کسی در خصوص پژوهش و سابمیت مقالات کار کرده باشه حتما متوجه شده که اکثر اکثر مجلات معتبر دانشگاهی سطح یک تا سطح پایین با اخذ مبالغ بسیار بالا تا پایین اقدام به پذیرش مقالات میکنن به هیچ وجه به محتوی علمی ،نوآوری و موضوعات جذاب اهمیت نمیدن سردبیر همین مجلات و هییت تحریریه همین مجلات ،همین اساتید دانشگاهای سطح یک تا سطح پایین هستند از همین مورد میشه فهمید اگر پذیرش دانشجو هم کاملا به این اساتید محترم واگذار بشه چه مبالغی که به جیب این اساتید نخواهد رفت و به چه آرزوهایی نخواهند رسید و زمانه بر می گرده به گذشته ها که فقط پولدارها حق تحصیل رو خواهند داشت

آرمین
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۵:۵۵ ب٫ظ

درود بر شما

baran
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۶:۲۱ ب٫ظ

دقیقا همینطوره.کاش صدای اساتیدی چون جنابعالی به مصوبان این قوانین برسه.همیشه برقرارباشید

سروش
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۷:۲۴ ب٫ظ

دکتر بیرامی عزیز وضعیت توی دانشگاه تبریز رو به همه ی دانشگاه های کشور تعمیم ندید…

خبرمهم
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ ۲:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  سروش

اتفاقادانشگاه تبریزنسبت به دانشگاههای دیگر ازجمله دانشگاهای تهران که پارتی بازی موج میزنه سالم تره شماخبرنداری

بهنام
فروردین ۲۷, ۱۴۰۰ ۵:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  خبرمهم

من کارشناسی تبریز بودم ارشدمم دانشگاه تهران جفتشونو دیدم وضعیشونو تبریز به شدت به شدت به شدت افتضاحه و پارتی بازی حتی در جذب اساتید به شدت پر رنگ تره

رحمن
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ ۶:۵۱ ب٫ظ

دس مریضا به پاسختون

بیتا
فروردین ۲۷, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۶ ب٫ظ

بهره کشی رو خوب امدی

شادی
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۹:۲۷ ب٫ظ

سلام خدمت همگی. من با اینکه احتمال داره بنفع خودم تموم‌بسه بشدت با دادن اختیار به دانشگاه مخالفم! دو بار پشت سر هم‌با رتبه خوب و رزومه بسیار عالی رفتم مصاحبه یکی از دانشگاههای درجه دو رد شدم بعد اعلام نتایج با استاد محترمی که منو رد کرده بود صحبت کردم و قول شرف داد ایندفعه منو انتخاب میکنن اما قسم خوردم دیگه حتی اونجا رو انتخاب نکنم! چون باید برم چهار سال بیگاری کنم چون بنظرش لطف کرده منو قبول میکنه…

داوطلب
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۷:۳۱ ب٫ظ

درود خدمت همگی

با هر طرحی که به دانشگاهها اختیارات زیادی بدهد مخالفم.
ابتدا باید اساتید و سیستم نظارت بر مصاحبه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته شوند و سپس به دانشگاه اختیارات داده شود.
اعتبار اساتید در مورد جذب عادلانه‌ی دانشجو سالهاست مورد تردید است.
به کجا شکایت ببریم تا صدایمان شنیده شود ؟
صاحب این دم دستگاه کیست، چرا صدای اینهمه بی عدالتی در حق داوطلبین شنیده نمیشود؟ این مه دیگر سیاسی نیست! بشنوید
عمر و جوانی و انرژیمان از دست رفت. چه کسی برای این همه جوان دلسوزی می‌کند؟
چقدر تنها شدیم. عین یتیمانی در میان اغنیا.

We demand justice
فروردین ۲۷, ۱۴۰۰ ۹:۴۱ ق٫ظ
پاسخ به  داوطلب

خداییش. نمیدونیم به کی واسه این همه بی عدالتی شکایت کنیم!!!!

خخخخخ
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۶:۳۶ ب٫ظ

حذف کنکور دکتری تصویب شده است و تا تیرماه اعلام می شود. خخخخخ.

یاسمن
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۶:۲۰ ب٫ظ

انشالله که تصویب نمیشه

وحید
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۹:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  یاسمن

به نظرم باید بریم به نمایندگان مجلس در کمیسیون آموزش پیام بدیم

P
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۹:۲۹ ب٫ظ
پاسخ به  وحید

بله، وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست گذاریه و قانون گذاری با مجلس شورای اسلامیه، هر چند طبق قانون نانوشته در مواردی که شورا به موضوعی ورود می کند مجلس نبایستی ورود کند و بالعکس اما در مورد موضوع کنکور بنا بر مصوبه سال ۱۳۸۶ مجلس زودتر به مسئله ورود کرده،
به هر حال طرح موضوع در مجلس شورای اسلامی راهکار خوبی است.

پارسا
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۴:۵۷ ب٫ظ

از این همه بی عدالتی آرزوی مرگ نمیکنم بلکه چشم به راه ظهور امام زمان هستم، روزی خواهد آمد …

فارغ التحصیل دکتری کشاورزی
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۹:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  پارسا

اللهم عجل لولیک الفرج

امید
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۴:۵۵ ب٫ظ

با دخالت دانشگاه ها در جذب دانشجو مخالفم این موضوع باعث فساد وحق کشی میشه خواهشا اگه میتونید جلوشو بگیر ید

P
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۳:۵۷ ب٫ظ

اگه بخوان همچین کاری بکنن باید اون پیش نویس لایحه تحصیلات تکمیلی که وزیر علوم اعلام کرد تنظیم کردیم و مربوط به قانون سنجش و پذیرش دانشجو رو تکمیل کنند و بعد آیین نامه اجراییشو تنظیم کنند و به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان هم برسه، البته چون مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی رو به احتمال زیاد داره روند تصویبش سریع تره و بعد از اون برای اجرا به وزارتین ابلاغ بشه و طبق قانون هر تغییری در قانون سنجش و پذیرش باید حداقل یکسال قبل از طریق منابع رسمی به طور قطع اعلام بشه تا اطلاع رسانی برای وفق با تغییرات انجام بشه، اگه تا زمان اعلام نتایج کنکور دکتری ۱۴۰۰ این روند طی بشه برای کنکور ۱۴۰۱ به اون شیوه اعمال می شه و گرنه این تغییرات حداقل برای کنکور ۱۴۰۱ اعمال نمی شه.

P
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۳:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  P

البته یه احتمال دیگه هم داره که به لایحه سنجش و پذیرش دانشجو به ماده ۴ و ۵ اصلاحیه بزنن و تبصره اضافه کنن در اون صورت دیگه اون روند دادن لایحه جدید و تنظیم آیین نامه اجرایی رو نداره، در اون صورت طبق ماده ۵ پذیرش دکتری با سهم ۵۰ درصدی و متمرکز همچنان محفوظه و میخوان تو ۵۰ درصد باقیش دست دانشگاه ها رو بازتر بذارن، اون مسیر هم مجدد بررسی شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس رو می طلبه اما روند تصویبش سریع تره، احتمالا” دارن همین مسیرو میرن.

هاله
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۶:۰۰ ب٫ظ
پاسخ به  P

ببخشید الان با توجه به فرمایشات شما آیا می تونند بر خلاف رای دیوان برای مصاحبه حد نصاب بذارن؟ ( حد نصاب دوم) و در واقع بر خلاف پارسال ظرفیت ها رو باز هم خالی بذارند؟

P
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۶:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  هاله

در قانون سنجش و پذیرش دانشجو مستقیم عنوان نشده ولی شاید بشه از تبصره ت ماده ۳ برداشت کرد که وزارت علوم و سازمان سنجش قادر به تعیین حد نصاب مرحله دوم هم هستند، البته ستاد نقشه علمی کشور امسال ذیل مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای سال ۱۴۰۰ به منظور راضی کردن دانشگاه اجازه اعمال حد نصاب مرحله دوم رو داد و به وزارت علوم ابلاغ کرد، پس چون از سمت شورای انقلاب فرهنگی و به اصطلاح خودشون قوانین فرا وزارتین است پس رای دیوان عدالت بی اثر می شه، به همین خاطر می گم کنکور ۱۴۰۰ با ۱۴۰۱ به احتمال زیاد متفاوت نیست، چون در کنکور ۱۴۰۰ هم با اعمال حد نصاب مرحله دوم به نحوی اختیار پذیرش با دانشگاهه و در کل هر تغییری که بخوان برای اصلاح کنکور بگیرن ( امکان حذف نداره) باید در قانون سنجش و پذیرش دانشجو بیارن و حالت محتملش همون اصلاح بند ۵ اون قانونه که اصل ماده که تاکید بر ۵۰ درصد آزمون سنجشه سر جاشه و فقط می تونن برای ۵۰ درصد باقیش به نفع دانشگاه ها عمل کنن که اونم در تعریف شیوه متفاوته ولی در عمل با گذاشتن حد نصاب مرحله دوم یکیه، هدف نهاییشون با اینکه برداشتن کامل کنکور و دادن همه اختیار پذیرش به دانشگاهه ولی تا اون نقطه به نظر اینجانب زمان بیشتری می خوان تا دوباره قانون سنجش و پذیرش رو بازنویسی کنن و از تایید مجلس و شورای نگهبان بگذرونند و آیین نامه اجراییش توسط معاون اول رئیس جمهور به هیأت وزیران… ادامه نظر»

وحید
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۹:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  P

ممنون

باران
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۴:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  P

با سلام
بزرگوار اگر بر اساس منطق بخواییم حساب کنیم کدوم یکی از این دستوراتی که دارن انجام میدن علمی و منطقی هست؟!! در کجای دنیا دانشجو و فارغ التحصیل برای دکتری کنکور میده!!! کجای دنیا یه روزه تصمیم بر حذف کنکور یک دانشگاه گرفته میشه و ادغام دو کنکور و حذف بسیاری رشته از کنکور و ضایع شدن حق دانشجویان رشته!! حذف کنکور کار سنجیده ای هست اما باید نظارت باشه که استاد با توجه به علائق خود در طرح پژوهشی و علاقه و انگیزه دانشجو دعوت به مصاحبه و پذیرش بشود . این عدالت هست . مگرنه یک دانشجوی واقعا با استعداد و با انگیزه به خاطر یک سردرد ساده ممکنه تلاش یک سالهش برای کنکور از دست برود و اینکه برای اونها که از بیس رشته خودشون رو کنکور بدن آوردن تراز حداقل ۲۰۰۰ معمول هست اما دانشجو و فارغ التحصیلی که مجبوره رشته ای غیر از تخصصش رو کنکور دکتری بده اون وقت کسب تراز ۳۰۰ هم وحشتناک سخت خواهد بود. موفق باشید .

M
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۳:۳۰ ب٫ظ

چرا کنکور را حذف نمیکنن بجای اینکه اختیار دانشگاه ها را بالا ببرند؟!!

Hg
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۳:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  M

چون بیزینس پردرآمدی هست.

احمد
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۳:۲۸ ب٫ظ

متأسفم که علم هیچ ارزشی در این جامعه نداره و بجای بیشتر بها دادن به آن، سعی در کمرنگ کردن آن دارند.. متمرکز کردن قدرت تصمیم گیری در دستان چند نفر از هر دانشگاه، غیر از به سمت فساد و تباهی رفتن علم و حاکم شدن استبداد بر سیستم علمی دانشگاه چیز دیگری به دنبال ندارد.. پای گذاشتن در این بیراهه به مقصد شومی ختم خواهد شد که تاوان آن را نسل های بعدی باید بپردازند.. زنهار تصمیم گیرندگان علم زنهار.. واقعا باید گفت واعلماه!

We demand justice
فروردین ۲۷, ۱۴۰۰ ۹:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  احمد

کاملا حق با شماست

هاله
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۲:۵۱ ب٫ظ

مگه دانشگاه دولتی نیست؟ چرا بعضی ها فکر می کنند استادان صاحب دانشگاه هستند و باید سرنوشت بچه ها دست اونها باشه

M
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۳:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  هاله

اگه همین اساتید نبودن شما نمیتونستی از پایان نامتون دفاع بکنید ❤

zah
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۳:۱۴ ب٫ظ
پاسخ به  M

اگه همین دانشجو ها نبودن که برای اساتید مقاله بنویسن و ارتقاشون بدن، الان اساتید تو اسنپ کار میکردن

لیلا
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۴:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  zah

آی گل گفتی

محمد رزم پور
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۳:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  M

با سلام بر شما در روز دفاع رساله یا پایان نامه دانشجو به همراه اساتید راهنما و مشاور و داور حضور دارن و دانشجو مطالب را ارائه می دهد و در نهایت نمره ای به فرد داده می شود مطمئنا شما دانشجو نیستید چون در یک پژوهش دانشجو نماینده ارائه موضوع هست در نظر داشته باشید

هاله
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۳:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  محمد رزم پور

من هم با شما موافقم. مطمئنا ایشون یک استاد هستند.

هاله
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۳:۳۶ ب٫ظ
پاسخ به  M

بر منکرش لعنت. اما نباید سرنوشت افراد دست اساتید باشه علناً خودشون هم میگن ما باید با دانشجویی راحت باشیم.

شهناز
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۰:۰۳ ق٫ظ
پاسخ به  M

نکنه واقعا باورتون شده که شما اساتید محترم برای دانشجو کاری میکنید؟در ضمن یک استاد هیچ لطفی به دانشجو نمیکنه، وظیفه اشونه، کسی که استاد شده باید کار علمی کنه، اما خب تو مملکت ما استاد میشن که از کار دانشجو ارتزاق کنند.

Dr
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۷:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  M

ربطی نداره……اولا برخی خودشون پایان نامه مینویسن و حتی در زمینه تخصصی استاد مربوطه چه بسا بسیار قویتر هستند……ثانیا عدالت ورای از این بحثهاست و باید همگان رعایت نمایند….

Parasychology
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۲:۳۸ ب٫ظ

بنده قصد دارم پژوهشی با موضوع ارتباط بین کنکور دادن و نگرش نسبت به حذف و اختیار بیشتر به دانشگاهها انجام بدم نتیجه اون هم از قبل مشخص است هیچکدام از مدیرانی که موافق واگذاری اختیار به دانشگاهها هستند کنکوری ندادن و اکنون نیز دغدغه فرزندان و اطرافیان خود را دارند

...
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۱:۵۹ ب٫ظ

اساتید حق دارن هر کسی رو که میخوان قبول کنن

zah
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۹ ب٫ظ

الانم همه کاره دانشگاه ها هستن. خبر جدیدی نیست.

رضا
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۷ ق٫ظ

ان شالله زودتر بشه و این مراحل استرس زای طولانی حذف بشه

Hamid
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۴:۵۹ ب٫ظ
پاسخ به  رضا

جناب وقتی مث ماست سر جلسه مصاحبه ردت کردن میفهمی اون چیزی که تحمل میکردی استرس نبوده!
سنجش علمی که حذف نمیشه! به هر حال باید یه غربال گری بین این همه دانشجو صورت بگیره و یه عده به مصاحبه دعوت بشن. فقط دست دانشگاه توی انتخاب دانشجو بازتر میشه.

sasy
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۲ ق٫ظ

به به چه خبری خیلی خوشحال شدم من که پارتیشم دارم ولی من بیشتر منتظر خبر حذف کنکور #دکتری هستم خبر عالیه اونه ……..

داش غلام
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۹ ق٫ظ

ای وای
نه اینکه الان هیچ اختیاری ندارن دانشگاهها

شبنم
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۵:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  داش غلام

من با حذف کنکور مخالم و تازه دفاع کردم و با تمام توان
تصمیم دارم کنکور بخونم انشالله. و اون کسی که به کنکور توهین کرده خودش استفراغ ببخشید از همه بزرگان