مدرسان شریف
پارسه
وکیلی
نوگام
استعداد تحصیلی طورانی
کاکایی
کاکایی
مدرسان شریف
آنالیز آکادمی
عالم زاده
مدرسان شریف
وکیلی
نوگام
آنالیز آکادمی
عالم زاده

اعلام جزئیات مدل جدید پذیرش دانشجوی دکتری

از اخبار آزمون دکتری جا نمونی! ما همه اخبار رو لحظه‌ای اطلاع رسانی میکنیم! کافیه برای عضویت در کانال تلگرام کلیک کنی … و یا عضو پیج اینستاگرام سایت پی اچ دی تست بشی …

معاون آموزشی وزارت علوم جزئیات مدل جدید پذیرش دانشجو در سال جاری را تشریح کرد و گفت: دانشجویان دکتری بر اساس مدل جدید پذیرش شده‌اند.

علی خاکی صدیق در گفتگو با خبرگزاری مهر با اشاره به مدل جدید پذیرش دانشجو در سال جاری گفت: مدل قبلی پذیرش دانشجو بر اساس رشته بود هر مجوزی که صادر می‌شد، تعداد معینی هم دانشجو به همراه آن به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اختصاص داده می‌شد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در دوره کارشناسی ۶۰ نفر ظرفیت در دوره کارشناسی ارشد ۲۰ نفر ظرفیت و دوره دکتری ۷ نفر ظرفیت بدون در نظر گرفتن سایر شرایط دانشگاه، دانشکده و یا گروه آموزشی ارائه می‌شد.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: در مدلی جدیدی که سال گذشته تدوین و تصویب شد و در سال جاری اجرایی می‌شود یک پارامتر دیگر تحت عنوان نسبت استاد به دانشجو پیش بینی شد. در این روش به هر دانشگاه بر اساس هیأت علمی و رتبه اعضای هیأت علمی دانشگاه یک ظرفیت کلانی اختصاص داده می‌شود و اینکه دانشگاه چه تعداد دانشجو می‌تواند پذیرش کند در داخل دانشگاه‌ها تنظیم می‌شود، اکنون ظرفیت‌های دوره دکتری بر اساس مدل جدید پذیرش دانشجو اختصاص داده شده است.

وی در پاسخ به این سوال که اعتراض دانشگاه‌ها به ظرفیت دانشجو دکتری است یا نحوه پذیرش آن گفت: اعتراضی که دانشگاه‌ها دارند به نحوه پذیرش دانشجوی دکتری است نه به ظرفیت دانشجویانی که اختصاص داده می‌شود.

خاکی صدیق افزود: چون دوره دکتری یک رابطه علمی بین استاد و دانشجو است و این رابطه علمی باید شکل گیرد، استاد باید علاقمند به کار با یک دانشجو بر اساس ضوابط علمی باشد. همچنین دانشجو نیز استاد را باید بر اساس علاقه پژوهشی انتخاب کند چون این معادله در نحوه پذیرش دانشگاه‌ها به هم می‌ریزد دانشگاه‌ها به این موضوع معترض هستند.

وی افزود: پیشنهادی که وزارت علوم به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرده و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم روی این موضوع مصاحبه‌هایی داشته این بوده که ۵۰ درصد ظرفیت پذیرش را به دانشگاه‌ها اختصاص دهند تا دانشگاه‌ها بتوانند یک کفی را برای آن مشخص کنند تا دانشجویی اگر حداقل مشخص شده را کسب نکرد، پذیرفته نشود امیدواریم که در سال جاری توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرایی شود.

ثبت‌نام
باخبرم کن!

55 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیما
فروردین ۲۶, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۶ ب٫ظ

سلام این شیوه جدید هم بنظر میاد خیلی ناعادلانه باشه.

مهگل
فروردین ۳۱, ۱۴۰۰ ۴:۳۱ ب٫ظ

این ازمون ها فرمالیتع هست هر طوری بشه تماما دست استاده من ۴ سال با رتبه عالی قبول شدم رزومه هم در سطح خوب هست معدل بالا و مدرک زبان و مقاله و …فقط چون استاد خودم باهام لج افتاد برای دانشگاه های دگ توصبه نامه نمیداد و یا مستقیما میفرستاد و بیشتر فحش نامه بود …هر ۴ سال افرادی گرفت که حتی یکیشون دفاعم نکرده بود با پارتی بازی جمعش کردن مقاله نداشتن معدلا پایین دانشگاه ازاد و …و وفتی اعتراض میکردم مبگفت ابنا مقاله قراره بنویسن …کلن اینو بگم همش پارتی بازیه ، امیدوارم سرنوشت بچه های استاد من بسوزه و به فلاکت بیافت هیچوقت نمیبخشمش و بحق این ماه عزیز سزاب کارشو ببینه

مهدی
فروردین ۲۸, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۰ ق٫ظ

دکتری واسه چی میخونید وقتی بیکار هستید و هیچ تاثری در کار نداره . تر و خدا برید بخونید واسه ازمون های استخدامی و نظام مهندسی . واسه چیزی وقت بزارید که نونی در بیارید .

تینا
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۸:۰۰ ب٫ظ

این مدل پذیرشو ندوست

بیداد
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۲:۳۲ ب٫ظ

سلام
من در همه مدل دانشگاه و چندین رشته تحصیل نموده ام ابتدا دولتی با رتبه ۱۷۷ و همزمان در رشته ای دیگر با رتبه ۲ دانشگاه ازاد ؛ وووو بنابراین دوستان ماها که دهه ۷۰ درس خوندیم میدونیم که دانشگاه دولتی قبول شدنش شاهکار بود و دانشگاه ازادش هم مثل الان راحت نبود! بنابراین بپدیریم که دانشگاه ازاد الان که به دختری بخاطر ……. نمره میدن یعنی چی؟! به خدای احد واحد در رشته …. من شب زنده داری و برای امتحانات احیا میگرفتم که معدلم کمتر ۱۹ نشود ولی همکلاسی داشتم که صفر کیلومتر بود و نمره پایان ترمش با من برابر بود! و این در دانشگاه ازاد مشهود بود!!!
خود بشخصه شاهد بی عدالتی در مصاحبه ها
هم بوده ام به حدی که اکنون به برخی که زورکی معدلشون ۱۴ شده و بر اثر مازاد ظرفیت اجازه مصاحبه داده شده و رزومه ای ام ندارن به چشمی دیگری مینگرم!!!

باران
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  بیداد

با سلام هنوز متاسفانه این تفکر پوسیده فارغ التحصیل سراسری و آزاد وجود داره؟!!!!! شما برید نگاه کنید کدام فارغ التحصیلان موفق تر در حوزه کاری و اجتماعی بودند!! اینکه یه نفر با معدل ۱۲.۵۰ از دانشگاه صنعتی شریف فارغ التحصیل بشه که نشد ملاک توانایی فرد. در دانشگاه هاروارد و کمبریج هم اسم دانشگاه درصد کمی داره مگر نخبگان برق شریف و مدیریت تهران . ( در دانشگاه های برتر دنبا نگاه میکنن دانشجوی که میخواد دکتری بخونه چقدر علاقه به کار پژوهش داره و معدل معمول خوبی داشته باشه که نشان از توانایی پاس کردن واحد ها و تسلطش داره . من خودم به شخصه چند نفر فارغ التحصیل دانشگاه علوم تحقیقات نشونتون بدم که کتری از دانشگاه رنکینگ زیر ۵۰ دارن) (رنگ دانشگاه شریف بالای ۴۵۰ در دنیا هست!!! یا برید رزومه اساتید برتر بعضی دانشگاه ها و یا روئسا دولتی رو ببینید که چند نفرشون دکتری از علوم تحقیقات تهران دارند! مهم علاقه انگیزه توانایی فرد در ارتباطات اجتماعی و تجزیه تحلیل هست و بعد معدل و سطح پایان نامه و تسلط شخص به مباحث . صرفا اینکه یک شخص دروسی که هیچ تاثیری در آینده اجتماعی و زندگی شخصی داره رو حفظ کنه که نشد امتیاز!! یه دانشجو باتوجه به زمان و نداشتن علاقه به رشته معدل عادی داشته اما در ارشد معدل عالی اینکه فقط تخریب کنیم که فایده ندارد . معمولا اشخاصی از برداشتن کنکور وحشت دارن که قدرت تحلیل و بیان پایین دارن و تسلط به مباحث علمیشون ندارن . البته تبریک… ادامه نظر»

شهرسازی
فروردین ۲۷, ۱۴۰۰ ۴:۲۴ ب٫ظ
پاسخ به  باران

بنده هم در دانشگاه دولتی و هم آزاد درس داده ام و خودم دانش آموخته ی دانشگاه تهران هستم. انقدر هی اساتید اساتید نکنید!!!! هیات علمی ها در کشور ما چگونه گزینش میشوند؟؟؟!!! پس ملاکتون برای اینکه دانشگاه آزاد در علم چیزی از دانشگاه های مستر نداره، سخت در اشتباهید. مدیریت هیچ گاه نشان از علمی بودن و تخصص نیست!! البته منکر این نیستم که در دانشگاه آزاد تعداد اندکی استاد خوب و دانشجوی واقعی و طالب علم پیدا میشه! (ولی برید در دانشگاه های دولتی ببینید چند چهره مانداگر علمی در این دانشگاه ها حضور دارن و حضور داشتن! )اما واقعا تفاوت بین دانشگاه هایی چون تهران، شهید بهشتی و تربیت مدرس، با دانشگاه های آزاد، زمین تا آسمونه. هیچ وقت فکر نکنید که با حفظیات میشه دانشگاه خوب قبول شد. نمیگم نمیشه اما نه در همه ی رشته ها! بنده مخالف برگزاری کنکور برای مقطع دکتری هستم .اما مخالف بیانات شما هم هستم. راستی این حرف های شما منو یاد یکی از اقوام انداخت که بعد از ۳ سال پشت کنکور ماندن، کشاوری دانشگاه آزاد یه شهر محروم قبول شدن و بعد از دو ترم که دیدمشون، گفتن استادامون میگن، درس خوندن توی دانشگاه تهران و شریف خیلی راحته. اونا واسه ترمشون فقط یه جزوه چندصفحه ای میخونن اما شما کتاب میخونید!!!!!! نمیدونم بخندم یا گریه کنم از یاداوری این خاطره

Phd st
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۰ ۰:۵۶ ق٫ظ
پاسخ به  باران

افرین

گلی
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۵:۲۲ ب٫ظ

عالیه

شراره
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۴ ب٫ظ

چه مدل جدید افتضاحی

کاوه آریایی نژاد
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۲:۰۲ ق٫ظ

با درود و سپاس بیکران چندین سال پیش ، قبل از اینکه پذیرش دکتری به صورت کنکور سراسری بشه ، انتخاب دانشجوی دکتری بر عهده دانشگاه و دانشکده های زیر مجموعه دانشگاه ها بود ، آزمون اختصاصی بر اساس ظرفیت دانشگاه و دانشکده مربوطه انجام می گرفت و هر دانشگاه اختیار کامل و محض داشت لیست پذیرفته شدگان کتبی را خودش بدهد و پذیرش مصاحبه نیز کاملا” کلاسه شده و مطابق میل اساتید مصاحبه گر انجام می گرفت ، نتیجه چی شده ، دانشجویان با سواد و محقق چون غیر از دانشگاه مربوطه بودند و از قبل سفارش نشده بودند، کاملا” کنار گذاشته می شدند و هر دانشگاه دانشجویان آشنا و سفارشی را پذیرش می کرد ، آنقدربی عدالتی شد و گندبازی های دانشگاه ها در پذیرش اختصاصی بالا گرفت که تصمیم به برگزاری کنکور دکتری گرفته شد ، و با همه این توصیف ها باز دانشگاه ها در زمان برگزاری مصاحبه اعمال نفوذ کرده و عمال و عناصر مد نظر شده و سفارشی را پذیرش می کنند و باز داوطلبان با سواد و محقق غیر آن دانشگاه علیرغم صلاحیت پذیرفته نمی شوند ، دوستان اینجا ایران اعمال نفوذ و سفارش بازی ها هرگز تمامی نخواهد داشت ، بهترین روش این است که مثل پذیرش دوره دستیاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مثل آزمون کنکور سراسری در پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی ، مصاحبه نیز از کنکور دکتری حذف شود و کسانی حد نصاب لازم را آورده اند وارد دانشگاه ها و قطعا” بعد از ورود نتایج درخشان از… ادامه نظر»

محمود
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۹:۲۳ ق٫ظ

آقا ما قبول نداریم این سیستم پذیرش رو؟!

سوگند
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۳:۲۷ ق٫ظ

هر دو شیوه موافقان و مخالفان خودش رو داره و هر دو گروه هم با استدلال حرفشونو میزنن. شما ظاهراً منفعتتون توی این هست که صرفاً از طریق آزمون جذب بشید. شاید رزومه خوبی ندارید یا نمیتونید توی جلسه مصاحبه نظر هیئت مصاحبه کننده رو جذب کنید. پس بهتر نیست از خودتون شروع کنید و ببینید ایراد کارتون کجاست.

ارمین
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۷:۱۶ ق٫ظ

یعنی شما موافق این هستین که صرفا با چهار تا زدن تست دانشگاه بری ؟؟؟؟ اونم مقطع دکتری ؟؟؟؟ خیلی ها هستند که تعدادشون البته کمه اهل پژوهش و کار تحقیقاتی معنا دار هستند ( نه صرفا مقالات isi میدون انقلابی دوزاری ) که به درد پژوهش های در آمد را و برطرف کننده مشکلات تخصصی هر کشوری میخورند اما تست زن اهل کلاس کنکور و …یا اینکه بشینند کتاب ها رو بخونند تست بزنند که بلکه دکتری قبول بشنند ؛ نیستند ! اینا با متد شما احتمالا قبول نمیشند!!! نکته دیگه همه جای دنیا ( از شرق غرب عالم گرفته تا قطب شمال و جنوب ) بر اساس رزومه پژوهشی و پروپزال و موضوع تحقیق فرد دکترا جذب می‌کنند نه با کنکور چهار تا تست !!! احتمالا اونجا هم بر اساس نظر شما پارتی بازی شده !!! احتمالا تو کشور های پیشرفته که کنکور دکتری ندارند و محور فقط پذیرش استاد و علاقه تحقیقاتی بر اساس نیاز روز صنعت و دانشگاه هست؛ به احتمال زیاد دانشجو سفارشی می‌گیرند و حق کشی میشه ! مثلا بلاد کفر آلمان فرانسه چون متد پذیرش تحصیلات تکمیلی ش بر اساس علاقه دو جانبه استاد دانشجو بر اساس نوع و موضوع تحقیق هست ( نه کنکور مسخره دکتری ! ) اونجا هم حق کشی میشه و دانشجو سفارشی می‌گیرند !!! و علت عقب ماندگی شونم همینه !!!! نکنه باید طبق نظر شما کم کم به فکر این باشیم موسسات کنکوری کارشناسی که مافیا دارند به خاک سیاه کشوندند وضعیت آموزش کشور را ,؛در مقطع… ادامه نظر»

باران
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  ارمین

با سلام آرفین بر شما
کاملا مشخصه که کامل مطالعه دارید و به دنبال پژوهش و پیشرفت و صرف اینکه ۴ تا درس حفظ کنید نیستید . متاسفانه ما هنوز با افکار دوران انتیکامبرین طرفیم که حذف کنکور دکتری رو بد میدونن و تفاوت بین آزاد و دولتی قائل هستند!! اون فارغ التحصیلی که انقدر ضریب هوشی پایین ی داره که مثلا دانشجوی صنایع لیسانس آزاد تهران جنوب که (معدلش ۱۴ با ۱۸ دولتی روزانه یکی هست تو تراز ) رو با دولتی داهات کوره ها مقایسه میکنن چی میشه گفت !! حیف از این سطح علمی دانشگاه ها که با خود تحقیری و قوانین نابجا باعث میشن اون همه اساتید خوب و کامل دیده نشن. عاقلانه ترین کار که میشه انجام بدن برای رشد و شکوفایی و انگیزه بالا در کلیه دانشگاه ها ایران و جلوگیری عاقلانه از روی اجبار مهاجرت تحصیلی نکردن ده ساله این هست که کنکور برداشته بشود و اساتید و روئسای دانشگاه طرحی مثل طرح برتر پروپزال پیشنهادی رو مطرح کنن و دانشجویان مستعد بیان برای مصاحبه و مثل تمام دنیا که صرفا در حوزه علمی موفق هستند پذیرش بشوند. .موفق باشید.

باران
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۵:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  باران

آفرین بر شما

ولی
فروردین ۲۶, ۱۴۰۰ ۴:۰۶ ب٫ظ
پاسخ به  ارمین

با احترام با دیدگاه شما در حالت کلی موافقم اما مشکل اینه که اینجا ایرانه و هر سیستمی که پیاده میشه نهایتا باعث سوء استفاده و تبعیض میشه و متاسفانه ضاهرا هیچ راهکاری هم برای اون وجود نداره چون یک مشکل ریشه ایه. در این شرایط مثل همیشه مجبور به انتخاب گزینه بد از بین بد و بدتر هستیم

شهرسازی
فروردین ۲۷, ۱۴۰۰ ۴:۳۱ ب٫ظ
پاسخ به  ارمین

کاملا با حرفهاتون موافقم. واقعا زشته که یک دانشجوی دوره دکتری بگه با مطالعه کتاب های کنکور و مهارت تست زنی دکتری قبول شدم. ما مسیر متفاوت از دنیا رو داریم میریم چرا؟ چون عده ای هستن که رزومه های قوی ندارن، آدم های اهل پژوهش و تحقیق نیستن و توانایی دفاع از خود و توانایی هاشون رو ندارن و به همین خاطر مدام غر میزنن که اگر کنکور نباشه پارتی بازی میشه‌ شکی نیست که تا حدی امکان اینکه یک استاد دانشجوی ارشد خودش رو بگیره زیاده‌ که اونم تا حدی منطقیه!!! اما اگر بیان به جای آزمون msrt. نمره ی زبان تافل و آیتلس بخوان و تمام زمان مصاحبه به انگلیسی باشه و فقط مقالات آی اس آی با آی اف خوب رو ملاک پذیرش قرار بدن. و حتی رزومه کاری و شغلی طرف رو هم ملاک قرار بدن. اون موقع خیلی ها متوجه میشن مقطع پی اچ دی دقیقا یعنی چی و چرا باید واردش شد. قطعا چنین شخصی شایستگی حضور در مقطع دکتری رو داره نه هرکس که نشست یگ سال تو خونه خورد و خوابید و کتاب های کنکور خوند و تست زد . وا اسفا

بیداد
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۲:۰۸ ب٫ظ

باسلام
من مدرک کارشناسیمو در سال ۷۵ گرفتم و بعد چندین کارشناسی و ارشد؛ در مقطع دکتری هم و نحوه پذیرش دوستان و استادانم نیز حضور داشتم و به جرات میگویم متاسفانه روابط بر ضوابط حکمفرماست و اینکه بدتر از همه در مورد خانمها در مصاحبه زیبایی هم لحاظ می شود و من به شخصه از این زاویه هم امتیاز گرفتم!!! ولی به جهت حفظ امنیت و پیامدهای بعد از ان از ادامه تحصیل منصرف شد ه و کلا انصراف دادم ؛ باز دانشگاه انصرافم را نپذیرفتند و یکماه تماس و اصرار در ثبت نام و من با بهانه های مختلف بالاخره موفق شدم انصرافم را تثبیت کنم و دانشگاه هم امتیاز را به فرد دیگری محول کند. بله دوستان اسرار ناگفتنی بسیار است

حامد
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۱:۰۴ ق٫ظ

یعنی اساتید با ورود افراد با سواد به دانشگاه مشکل دارند. کنکور نشان دهنده میزان اطلاعات تخصصی و عمومی یک فرده. میخان آشنایان بی سواد و بی عرضه خود را از فیلتر کنکور عبور دهند. مگه مکانیکیه که استاد شاگرد مکانیکی را پسند کنه؟

سوگند
فروردین ۲۳, ۱۴۰۰ ۸:۲۰ ب٫ظ

سلام دوستان. یه سوال داشتم. تو یکی از همین اخبار اخیر، از قول خانم زرین آمیزی نوشته بودن، تقریباً ۳ برابر ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها برای مصاحبه دعوت میشن.

آیا این یه قانون کلی هست؟ مثلاً اگر دانشگاهی توی یه کد رشته محل ۲ نفر ظرفیت داشته باشه، فقط ۶ نفر دعوت میشن؟

یا اینکه محدودیتی وجود نداره و فقط این مهم هست که اولاً مجاز بشیم و در ثانی حد نصاب اون دانشگاه رو بیاریم؟ اگر مثلاً ۵۰ نفر یه دانشگاهو انتخاب کرده باشن و حد نصابو آورده باشن، هر ۵۰ نفر برای مصاحبه دعوت میشن و بر اساس ظرفیتی که دانشگاه اعلام کرده (مثلاً ۲ نفر)، محدودیتی نیست؟

کیمیا
فروردین ۲۳, ۱۴۰۰ ۸:۱۸ ب٫ظ

فقط کف تراز رو هم بیارید پایین لطفا، ممنون

داوطلب کنکور دکتری ۱۴۰۰
فروردین ۲۳, ۱۴۰۰ ۷:۴۰ ب٫ظ

دوستان
من الان نفهمیدم کنکور کلا حذفه یا ۵۰٪ از طریق کنکوره!!!
ظرفیت رو که قطعا بالا نبردن چون سال به سال دارن کمتر هم می کنند.

منی
فروردین ۲۳, ۱۴۰۰ ۵:۱۳ ب٫ظ

الان من متوجه نشدم ظرفیت اینجور بیشتر شده یا کمتر!!

حسنی
فروردین ۲۳, ۱۴۰۰ ۵:۱۰ ب٫ظ

سلام. این یعنی چی؟ برا من که گنگه واقعا، الان یعنی آزمون دیگه نیست؟؟

نیما
فروردین ۲۲, ۱۴۰۰ ۳:۰۴ ب٫ظ

وقت دنیا رو میگیرین با این تصمیماتون…

زهرا
فروردین ۲۳, ۱۴۰۰ ۷:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  نیما

احسسسسسنت

Hamid
فروردین ۲۱, ۱۴۰۰ ۸:۳۳ ب٫ظ

دکتر شما اگه ظرفیت دوره های پولی رو کم کنید همچی درست میشه. دیگه نیاز نیست دانشجوی بدبخت که یکسال درس خونده، به خاطر ظرفیت کم، از درس خوندن محروم بشن.
تو دانشگاه آزاد طرف حاضره ۱۴۰ میلیون بده واسه گرفتن مدرک دکتری!
امیدوارم به کسی بر نخوره ولی اکثر پارتی بازیا واسه استخدام و … مال همین دوستانی هست که مدرک دانشگاه آزاد دارن.
متاسفانه تحت هر شرایطی پول حرف اول رو میزنه…

باهاتون قهرم
فروردین ۲۱, ۱۴۰۰ ۹:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  Hamid

کاملا درسته
هر چی ما میکشیم از بی برنامگی دانشگاه آزاد
تو هر ده کوره ای یه دانشگاه باز کردن ظرفیت پذیرش هم که الی ماشاالا.. اونایی هم که پول دارن مدرک میگیرن پارتیش هم دارند

M
فروردین ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  Hamid

بیخودی دانشگاه آزادو مقصر ندونید اگه این دانشگاه نبود شماها همین مدرک فعلیتونم نداشتید

باران
فروردین ۲۳, ۱۴۰۰ ۲:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  M

به نام خدا
با سلام
دقیقا نمیدونم کی این فقر فرهنگی میخواد از بین بره . دانشگاه آزد و دانشگاه دولتی هیچ فرقی با هم ندارن باید خروجی کار رو دید و تعاملات اجتماعی . در دانشگاه هاروارد که رتبه ۱ دنیا رو داره از دانشگاه علوم تحقیقات با معدل ۱۹.۵۰ پذیرش داره و فول فاند به دانشجو تعلق میگره اما معدل ۱۴ دانشگاه تهران نمیتونه تو اون دانشگاه درس بخونه . فقط در کشور ما هست که یاد گرفتن تخریب کنن و حرفهای با افکار منفی و عقده های درونی تراوش کنن . من استاد دانشگاه علوم تحقیقات میشناسم که ۱۰۰ استاد تمام دانشگاه تهران رو درس میده از معلومات . واقعا کی این افکار متوهم گونه تمام بشه رو خدا میدونه.

مخالف دانشگاه آزاد
فروردین ۲۳, ۱۴۰۰ ۵:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  باران

اصلا معلوم نیست خودت دانشگاه آزاد خوندی

محسن
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۳:۱۷ ب٫ظ
پاسخ به  باران

درسته.
فقط عذرمیخوام شما جسارتا فارغ التحصیل دانشگاه آزاد هستین یا سراسری!؟
البته اگه دوست داشتین پاسخ بدین.

مهتاب
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۸:۱۰ ب٫ظ
پاسخ به  باران

این دسته افراد اصولا پشت سد موندن خودشون و عدم موفقیتشون رو میخوان با پایین کشیدن بالایی ها پوشش بدن

شهرسازی
فروردین ۲۷, ۱۴۰۰ ۴:۴۱ ب٫ظ
پاسخ به  باران

کسی نگوفته همه ی دانشجوها و اساتید دانشگاه ازاد صعیف هستن. بله خوب. تعداد انگشت شماری استاد و دانشجوی قوی دارن. اما اگر یک دانشجو از دانشگاه آزاد فاند از امریکا براش میاد. در مقابل اون یک نفر ۱۰ تا پیشنهاد فاند تحصیلی برای دانشگاه هایی چون شریف و تهران میاد. تا حالا به این فکر کردی که چرا هرساله برای رتبه های برتر رشته های مهندسی در دانشگاه های شریف و تهران. از کشورهای دیگه پیشنهاد فاند میاد؟؟؟ چرا این پیشنهاد ها برای دانشجوی سال اول کارشناسی دانشگاه آزاد نمیاد؟؟؟؟؟؟ چون اونا هم میدونن که قوی ها وارد دانشگاه آزاد نمیشن و میرن به سمت دانشگاه شریف و تهران و گاهی شهید بهشتی. خوش خیال نباشید و مثل کبک سرتون رو زیر برف نکنید .واقعیت ها رو ببینید!!!

e
فروردین ۲۴, ۱۴۰۰ ۹:۲۵ ق٫ظ
پاسخ به  M

ما دولتیش رو با هزار تا اما و اگر میریم ، آزاد کجا بود

احمد
فروردین ۲۳, ۱۴۰۰ ۵:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  Hamid

شماخودتون مقاطع تحصیلی تون رو کجا گذروندین ،اگه دانشگاه آزاد گذروندین ،نباید اینجوری نظر بدین ،چون اولین کسی که زیرسوال میره خود شما هستین!!؟؟؟!!؟؟

مسعود
فروردین ۲۳, ۱۴۰۰ ۷:۵۰ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

و اگر دانشگاه آزاد درس نخوندن چطور میتونن دانشگاه آزاد رو قضاوت کنن؟

باران
فروردین ۲۵, ۱۴۰۰ ۵:۲۷ ب٫ظ
پاسخ به  احمد

با سلام
این افراد که هنوز متاسفانه ادبیات صحیح صحبت کردن رو بلد نیستن چه تفاوتی داره دولتی باشن یا آزاد . این افراد همون ها هستن که یاد گرفتند فقط تحقیر داشته باشند و بگن همه بد هستن . و صرفا فقط همونجا که خودشون درس خوندن خوب هست. یکی نیست به این اشخاص بگه اگر صرفا دوتا کتاب حفظ کردن علم میاره که………. بیشتر توضیح ندم بهتره . عاقلان دانند . موفق باشید .

آیشین
فروردین ۲۱, ۱۴۰۰ ۷:۰۴ ب٫ظ

سلام دوستان
طبق فرمول جدید اگه دانشگاهی ۳ تا استاد، ۶ تا دانشیار و ۴ تا استادیار داشته باشه چند نفر دکترا میتونه برداره؟

سارا
فروردین ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  آیشین

سلام
حداکثر ۱۰ نفر میتونه بگیره

sasy
فروردین ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۰ ب٫ظ

#کنکور دکتری باید حذف شود و پذیرش باید توسط آزمون اختصاصی که هر دانشگاه برگزار میکند انجام شود …..

محسن
فروردین ۲۱, ۱۴۰۰ ۱:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  sasy

که ۱۰۰ درصد پارتی بازی بشه؟

M
فروردین ۲۱, ۱۴۰۰ ۲:۰۱ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

دقیقا من چون پارتیشو دارم این کامنتو گذاشتم و هدفم دانشگاه آزاده خخ

زهرا
فروردین ۲۳, ۱۴۰۰ ۷:۵۳ ب٫ظ
پاسخ به  محسن

دانشگاه ها همینجوریش دارن پارتی بازی میکنن
اینجوری که دیگه یه دانشگاه قطعا دانشجوهای خودش رو میگیره

سوال
فروردین ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۰ ق٫ظ

با سلام و وقت بخیر
دوستان یک سوالی داشتم. می خواستم بدونم که فرق تحصیل به صورت آموزش محور با پژوهش محور در دوره دکترا دقیقا” چی هستش؟ یعنی هر کدوم چه مزایا و معایبی دارند (به لحاظ مدت زمان تحصیل، احتمال موفقیت، اعتبار مدرک و …). ممنون میشم یه راهنمایی بکنید. چون واقعا برام سوال هستش چرا افراد بیشتر آموزش محور رو انتخاب میکنن تا اون یکی رو.
با تشکر

حسین
فروردین ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  سوال

پژوهش محور بهت پول میدن

حکمت
فروردین ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  سوال

با سلام
ببین دوست عزیز شما اگر هدفت هیات علمی شدن هست قطعاً آموزشی پژوهی معتبر تر و در اولویت پذیرش هست دوم اگر کارمند هست فقط مدرک میخوای هردو خوبن!اگر هم متصدی آزمایشگاهی هستی و سنت به هیات علمی نمیخوره ۳۶ تا ۴۰ سالی پژوهش محور بهتره از طرفی پژوهش محور بایستی استادت با گرنتی بهش میدن به شما پول هم بده بر اساس قراردادی که با هر جا مثلا صنعت می بنده به نوعی به علت عدم اعتبار مالی طرح موفقی حداقل در دانشگاهای وزارت علوم نبوده!!در پژوهش محور شما واحد درسی کمی داری اونم بر اساس نظر استاد راهنمات بهت دروسی معرفی میشه!!مدت زمان تحصیل هم هیچ تفاوتی نداره حتی موردی بیشتر هم شده پژوهش محور! پژوهش محور هم بخوای بری فقط پژوهشگاهها رو ملاک قرار بده نه دانشگاهها!
موفق باشید

دکتر
فروردین ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۶ ق٫ظ
پاسخ به  سوال

ازنظر مدرک فرقی نمی کنند،ولی از نظر محتوا و شکل تحصیل فرق میکنند به عنوان مثال آموزش محور ۱۸واحد بصورت تئوری هست و ۱۸ واحد دیگر رساله اما پژوهش محور کل واحد ها یعنی ۳۶ واحد رساله است؛فکر کنم در دانشگاه ازاد شهریه پژوهش محور بیشتر است شاید نزدیک به دو برابر

ویکتاریون
فروردین ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۲ ق٫ظ
پاسخ به  سوال

دکترا که آموزش محور نداره. آموزشی پژوهشی هست و پژوهش محور. شرایط پژوهش محور رو که دوستان گفتن ولی علت اینکه اکثرا آموزشی پژوهشی هستن اینه که اکثر دوره ها به این شکل ارائه شدن. پژوهش محورها پذیرش خیلی کمتری دارن و اصلا توی همه رشته ها نیستن. توی قسمت توضیحات دفترچه جلوی کدرشته می نویسه پژوهش محور. اینطوری نیست که هردو تاش ارائه بشه و شما بخواین انتخاب کنین.

سوال
فروردین ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۹ ق٫ظ
پاسخ به  ویکتاریون

از پاسخ همه دوستان ممنونم. همگی موفق و پیروز باشید

مجرب
فروردین ۲۱, ۱۴۰۰ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  سوال

شیوه آموزش محور که نداریم
شیوه آموزشی – پژوهشی : که هم آموزش و هم تحقیق و رساله و ….
اما شیوه پژوهش محور دروس نظری زیاد نداره و عمده کارشون تحقیات هست و تو مراکز تحقیقاتی کار میکنند و برای قبولی در آزمون هم باید طرح داشته باشید و بجای نمره آموزشی در ملاک پإیرش نمره مقاله و کارهای تحقیقاتی مد نظر هست و بطور کلی کارشون تحقیقات هست

محسن
فروردین ۲۱, ۱۴۰۰ ۹:۵۱ ق٫ظ

اقا چرا سایت نام نویسی تولیمو کار نمیکنه؟

Amir
فروردین ۲۱, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  محسن

فکر کنم به تعویق بیفته

منظم
فروردین ۲۳, ۱۴۰۰ ۵:۰۸ ب٫ظ
پاسخ به  Amir

به تعویق افتاد